Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Hanya Langgan Pelan Celcom Exec Blackberry untuk mendapatkan Blackberry Torch 9800 Merah berapi Sempena Tahun Baru Cina

Posted: 12 Feb 2011 06:15 AM PST

Apabila tibanya Tahun Baru Cina pada tanggal 3rd February 2011 maknanya berakhir sudah tahun Harimau dan bermulanya tahun baru iaitu tahun Arnab .Tahun Arnab menjanjikan lebih kesejahteraan,keceriaan dan kebahagiaan kepada semua org.

Untungnya kita org Malaysia berbilang kaum,apa jua perayaan memang kita akan dapat cuti.Tahun Baru Cina kali nie Sensasi berpeluang pergi bercuti bersama keluarga .Cuti-Cuti Malaysia,tp sempat jugak membeli belah kat Thailand.Bila pergi bercuti kadang-kadang malas nak bawak laptop ,namun dengan blackberry semuanya mudah.Bussiness sensasi melalui internet pun tak terbengkalai,sentiasa dikemaskini dengan email email penting dan attachment email,Facebook,Twitter dan mcm-mcm lagi….

Paling best bila dapat berhubung dengan yang tersayang melalui blackberry messenger.mudah jer.Internet?pengetahuan hanya di hujung jari walaupun pergi ke tandas..hee….dulu org pergi tandas bawak surat khabar atau majalah nak baca..skrg nie bawak blackberry jer dah boleh baca mcm-mcm,nak tgk video,dan kartun pun boleh.Update status kat twitter dan facebook pun boleh.

Bercakap tentang Tahun Baru Cina nie tak sah kalau tak dikaitkan dengan Tanglung merah,Cheongsam Merah,Buah Oren,Mercun,Ang pow…semuanya merah-merah.Menurut kepercayaan org cina Merah melambangkan kekayaan.



Sensasi sekarang menggunakan Blackberry Storm 2,Sensasi memang minat dengan touch screen seronok dapat scroll guna jari selain screen yang besar puas tengok video atau baca email..Tapi dengan kemunculan Model baru Blackberry Torch memang membuatkan sensasi teruja sangat dengan gabungan touch screen dan keypad qwerty,Blackberry Torch memang menjadi pujaan ramai…Ditambah dengan pakej Exec Blacberry memang terbaik.

Apa yang menariknya pada tahun baru cina tahun nie??


Celcom memberikan ang pow besar kepada pelanggan bertuah yang melanggan Celcom Exec Postpaid Blackberry Plan atau Celcom Biz Plan dan anda berpeluan memenangi sebuah Blackberry Torch Istimewa berwarna Merah berapi yang bakal diberikan SETIAP HARI bermula 20 Januari sehingga 18 Febuari 2011.


Sekiranya anda dah melanggan dalam tarikh tersebut apa yang anda perlu lakukan ialah menyemak samada anda adalah pelanggan bertuah yang Berjaya mendapatkan handphone pintar ini secara percuma di

http://www.celcom.com.my/celcomexec/promotions/redbb_torch_winnerslist.php

Celcom Exec Post Paid Blackberry bukan sahaja memberikan tawaran hebat bahkan menjamin Coverage meluas walau dimana jua anda berada..Cekidaud..


Anda juga berpeluang memenangi Blackberry Torch 9800 merah berapi dengan pakej Celcom Biz ini.

Lawati laman web ini utk maklumat lanjut. Serta menyemak nama pelanggan bertuan http://www.celcom.com.my/biz/products.php?page=plansbb_overview

Cepat langgan sekarang sebelum terlambat ada lagi seminggu je lagi,maknanya tinggal lagi 7 buah Blackberry Torch Merah untuk anda.

Dengan Celcom anda bukan sahaja mendapat tawaran terbaik ,bahkan liputan meluas di seluruh Negara dan luar Negara.Berbaloi baloi!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Bagaimana perasaan anda bila dapat ang pau macam ini ?

Posted: 12 Feb 2011 09:21 PM PST

image
Mesti benggang gila terutama budak-budak….ada juga jenis manusia macam ini…

Kerana tak puas mahasiswa saman agensi pelacuran US1.8 juta

Posted: 12 Feb 2011 08:32 PM PST

 Lantaran tidak puas atau merasa dikecewakan, seorang mahasiswa, warga New York, Amerika Syarikat menyaman sebuah agen penyalur pekerja seks komersial  Las Vegas sebesar US1,8 juta. Masalahnya dia merasa dirugikan lantaran PSK yang disewanya tak memberi kepuasan ketika bercinta. Padahal wanita tersebut, sesuai perjanjian, akan menemaninya selama satu jam tapi malah cuma setengah jam.

Hubert Blackman, mengatakan sangat kecewa kerana wanita yang dikirim agensi itu hanya melayaninya setengah jam dari waktu yang dia bayar. Bahkan, entah berlebihan atau tidak, Blackman menyebut kejadian yang dia alami itu sebuah "kejadian tragis" yang menyebabkan dia menderita trauma.

Dalam saman disebutkan, Blackman membayar ke pihak agensi sebesar 155 dolar AS untuk menemaninya dalam sebuah pesta dansa, juga menambah sebesar 120 dolar AS untuk bercinta.

Atas kekecewaannya itu, Blackman semula menghubungi pihak agensi dan menuntut pengembalian separuh wang yang dia bayar. Ironisnya, pihak agensi menolak membayar yang membuat Blackman mengadu ke polis tapi polis  mengingatkannya kalau lelaki ini boleh  ditangkap kerana pelacuran merupakan kegiatan haram di Las Vegas. Namun, atas saran polis Blackman mengadu ke lembaga konsumen.

"Saya ingin pengadilan menutup agensi itu. Saya juga menuntut pengembalian wang yang saya bayarkan, serta ganti rugi 1,8 juta dolar AS untuk kejadian tragis yang saya alami," tegas Blackman dalam gugatannya. Ganti rugi sebesar itu, menurutnya, untuk membayar perawatan kesihatan yang harus dia jalani akibat kejadian tidak mengenakkan itu yang membuatnya trauma.

sumber : http://www.poskota.co.id

Ajaib! dilahirkan tanpa telinga tetapi tidak tuli

Posted: 12 Feb 2011 07:35 PM PST

gambar hiasan

Seorang anak tanpa indra pendengar, yakni telinga, ditemukan di Dusun Molawahu, Desa Bakti, Kecamatan Pulubala, Kabupaten Gorontalo.

Anak tak bertelinga tersebut, Ibrahim Noho, ditemukan sejumlah wartawan setelah mendapat laporan dari salah seorang warga yang berasal dari daerah itu. Ibrahim Noho, yang merupakan anak bongsu dari 4 bersaudara dan merupakan anak dari pasangan Tune Noho dan Ceno Bilondatu, memiliki keunikan tersendiri pada bahagian kepalanya.

Meski tanpa telinga, Ibrahim Noho yang berumur 9 tahun itu tetap boleh mendengarkan suara seperti orang-orang normal pada umumnya. Menurut ibu dari anak tersebut, Ceno Bilondatu, mengatakan bahawa sejak anaknya lahir, dirinya sangat bersedih setelah melihat anaknya lahir tanpa salah satu pancaindra.

Dia mengatakan, dirinya pesimistis Ibrahim bisa mendengar suara ataupun bunyi-bunyian seperti anak-anak lainnya karena setelah diperiksa dengan teliti, ternyata selain tidak memiliki daun telinga, anaknya tidak memiliki lubang telinga yang merupakan saluran pendengaran.

"Waktu itu saya langsung pasrah kalau anakku adalah seorang yang tuli," Kata Ceno. Dia menjelaskan, ketika Ibrahim telah berumur 1 bulan, dirinya terkejut setelah mengetahui bahawa ternyata anaknya tersebut boleh memberi respons dengan baik ketika ada bunyi-bunyian di dekatnya.

Dan akhirnya dia baru yakin bahawa ternyata anaknya boleh mendengar secara normal setelah Ibrahim berumur 1 tahun. "Aneh memang, tapi memang begitulah kenyataannya, anak saya boleh mendengar secara normal meski tanpa telinga," kata Ceno.

Doktor pakar telinga hidung dan tenggorokan (THT), Zein Suweleh, mengatakan bahwa secara teori kenyataan yang dialami Ibrahim Noho yang boleh mendengar tanpa alat pendengaran tersebut boleh saja terjadi.

Sebab, meskipun tanpa daun telinga dan lubang saluran pendengaran, tulang kepala dan kulit kepala akan berfungsi sebagai alat yang merespons bunyi-bunyian ataupun suara.

dikutip dari kompas.com

[Pelik] Rama-rama bercorak ular berkepala dua

Posted: 12 Feb 2011 06:45 PM PST

Pelik sungguh rama-rama ini...
saya petik daripada myMetro

KOTA KINABALU: Seorang wanita yang nyenyak tidur terjaga selepas mendengar bunyi pelik di ruang tamu rumahnya di Kampung Suasa Beaufort, di sini, sebelum dikejutkan dengan kehadiran 'ular berkepala dua' berlingkar di lantai, menyebabkan dia menjerit ketakutan dan hampir pengsan.

Bagaimanapun, ketakutan dialami wanita terbabit hanya seketika selepas haiwan dikatakan 'ular berkepala dua' adalah rama-rama bersaiz gergasi yang memiliki corak sayap seperti kepala ular.

Detik mencemaskan dialami Siti Asian Ibrahim, 42, kira-kira 5.30 pagi kelmarin menyebabkan dia terjaga apabila terdengar bunyi dengusan seperti ular dalam rumahnya.

"Saya lena tidur bersama tiga anak terjaga sebaik mendengar bunyi bising di ruang tamu dan menyangka rumah kami dimasuki pencuri," katanya.

"Saya terdengar bunyi dengusan namun tidak mengesyaki sesuatu kerana ketika membuat tinjauan, saya tidak menemui sesuatu yang pelik," katanya.

Katanya, ketika melangkah semula ke bilik, dia terkejut apabila terpandang 'ular' terbabit dan menjerit ketakutan hingga anak lelakinya berusia 14 tahun terjaga.

 "Anak saya lantas menangkap rama-rama berkenaan dan selepas diamati, memang ia bercorak seakan-akan kepala ular."Lebih memeranjatkan, haiwan ini mengeluarkan bunyi sama seperti dengusan ular," katanya.

 Menurut Siti Asian, ketika dia cuba mengurung rama-rama, haiwan terbabit terbang melalui tingkap.

Kucing mirip musuh Harry Potter, Lord Voldemort

Posted: 12 Feb 2011 05:30 PM PST

Saya petik daripada Sinar Harian...

LONDON - Seekor kucing mempunyai muka mirip seorang watak jahat dalam sebuah filem blokbuster antarabangsa, Harry Potter sukar diterima kerana rupanya yang aneh.

Charlie, 14, seekor kucing bulu pendek warna putih, sukar mendapat rumah baru dan diterima orang ramai kerana memiliki muka mirip musuh utama Harry Potter, Lord Voldemort lakonan Ralph Fiennes.

Pekerja di pusat badan kebajikan haiwan, Blue Cross mengatakan, pengunjung sering ketakutan dengan rupa Charlie yang aneh itu.\
Lord Voldemort 
Ini kerana kedua telinga dan hidung Charlie terpaksa dipotong akibat menghidap penyakit barah kulit.

Penolong Blue Cross, Marie Loveridge berkata, Charlie merupakan seekor kucing liar sebelum ia dibela oleh seorang wanita dan membawanya ke hospital haiwan untuk dibedah.

"Wanita itu terpaksa menyerahkan Charlie kepada kami kerana ia sering kali bergaduh dengan haiwan peliharaan lain miliknya," katanya.

Menurutnya, walaupun orang ramai melihatnya agak aneh selepas telinga dan hidungnya dipotong, Charlie adalah seekor kucing yang mudah disayangi, suka bermain-main dan sukakan perhatian.

Kerana bulu dada dia dipenjara

Posted: 12 Feb 2011 04:20 PM PST

Sungguh malang nasib Ryan Burke. Maksud hati ingin membalas dendam,tetapi lelaki berusia 27 tahun ini malah dimasukkan ke penjara. Burke yang merasa kesal dengan seorang polis di Evesham England 'mengerjai' makanan yang akan dipesan oleh polis tersebut, dengan menaruh beberapa helai rambut ke dalam makanannya.


Lelaki yang berkerja sebagai tukang masak ini akhirnya dinyatakan bersalah, setelah melakukan aksi nekad tersebut.Dia harus duduk di pemjara selama 15 hari. Dia juga dikenakan tuduhan melakukan pembalasan atas tindakan rasmi.

Rupanya Burke pernah ditahan kerana melakukan kesalahan lalu lintas oleh anggota polis Evesham, beberapa waktu lalu. Burke memutuskan untuk melakukan aksi balas dendamnya,ketika polis yang tidak ingin identitinya diketahui itu memesan makanan di tempat Burke bekerja. Burke mengakui, secara diam-diam dia telah memasukkan rambut dari bahagian paling peribadinya beserta bulu dadanya ke dalam masakan yang telah dipesan polis itu.

Selain  di tahanan, Burke pun kini  kehilangan pekerjaan akibat aksi nekadnya itu. Dia juga terancam mendapatkan dua tahun masa percubaan akibat penyerangan pada seorang petugas keselamatan.

Hanya demi memuaskan lidah dan perut, manusia sanggup melakukan ini

Posted: 12 Feb 2011 10:01 AM PST


Mereka sanggup menangkap kera atau monyet-monyet
itu dan kemudiannya di jual.Kera atau monyet itu dikatakan
dipanggang.....

Inilah jurugambar yang berjaya menjadikan seekor lalat model foto

Posted: 12 Feb 2011 09:01 AM PST

Sebahagian besar manusia di dunia ini mengenal lalat sebagai makhluk yang menjijikkan dan sumber penyakit, kerana itulah faktanya. Tapi di tangan seorang pemuda berasal dari Belgium ini, seekor lalat yang dijadikan model salah satu projek fotografinya dapat menjadikannya terkenal. Tentunya lalat foto model yang digunakannya adalah lalat mati.

Nicholas Hendrickx

Namanya adalah Nicholas Hendrickx, atau biasa orang menyebutnya dengan nama Jimi (mungkin diambil dari nama Jimi Hendrix) atau Ukaaa (namanya di Flickr). Fotografer berusia 20an tahun ini adalah salah satu pemuda yang berfikiran 'Out of The Box'. Kerana dengan imajenasinya yang luar biasa, lalat-lalat yang dia temukan di taman dapat ia ubah menjadi karya seni fotografi yang lucu dan unik. Bahkan ia menamai lalatnya dengan nama Gerald Fly, atau biasa dipanggil Mr. Fly.


"Aku bertemu Gerald di taman. Saat itu aku hendak memfoto beberapa bunga di sana. Dia menatapku dengan mata mosaiknya, berharap aku dapat membantunya. Kemudian aku menawarkan pekerjaan untuknya sebagai foto model baruku, dan malam itu kami minum dan mengobrol tentang fotografi." Kata Jimi berimajenasi tentang pertemuannya dengan Mr. Fly.

Jimi berpikir bahawa lalat dan manusia memang diciptakan untuk saling bekerja sama, dan hal itu terbukti pada karya Mr. Fly yang dia kerjakan.Dan inilah gambar-gambar yang berjaya menarik perhatian dunia :



















[GILA] Baru 11 tahun dah habiskan duit £150,000 shopping barangan berjenama

Posted: 12 Feb 2011 08:01 AM PST

Seorang remaja perempuan berumur 11 tahun yang sangat terobsesi dengan selebriti kelas dunia seperti Paris Hilton, Katie Price dan Lady Gaga telah membelanjakan sekitar £150,000 untuk barang-barang berjenama kelas dunia seperti Louiss Vuitton, Hermes, Chanel, Prada dll. Dahsyat budak perempuan ini...keluarganya mesti kaya gila!!

Anak perempuan yang bernama Brogan Mackay ini adalah anak dari pasangan Stephen dan Alison Mackay yang berasal dari kota Glasgow, Scotland. Yang peliknya, ayahnya hanya bekerja sebagai supervisor di sebuah perusahaan penjual paip dan ibunya bekerja sebagai part time apoteker dan penata rambut. Mereka hanya tinggal di apartemen berkelas standard yang hanya memiliki 3 kamar, tapi boleh menghamburkan sebegitu banyak wang untuk anaknya. Adakah ini namanya sayangkan anak atau merosakkannya?

Brogan sudah terlalu dimanja oleh ibunya sejak hari pertama kelahirannya, pakaian yang dikenakan pada Brogan pada hari kelahirannya itu berjenama Baby Dior. Pada hari ulang tahunnya yg ke-11, Pasangan orang tua Brogan, memberinya hadiah seekor anjing dan menyewa sebuah limousine seharga £2,000  untuk membawa Brogan dan 10 orang teman yang semuanya berbaju warna pink berkeliling kota Glasgow sambil menikmati non-alcoholic champagne. Diumur yang ke-11 ini, Brogan sudah memakai kasut berjenama Jimmy Choo seharga £475.

Atuk ini terpaksa pikul beban di kepala walaupun pergi ke tandas

Posted: 12 Feb 2011 07:20 AM PST

Semuanya gara-gara meyimpan rambut.Terpaksalah dia
seperti memikul beban di kepala....







Daging salai anak anjing

Posted: 12 Feb 2011 06:40 AM PST










tengok pun dah geli.....

Suami isteri yang kemaruk dengan James Bond

Posted: 12 Feb 2011 05:00 AM PST

Pasangan suami isteri ini menghabiskan 3000 euro untuk mengubah halaman depan rumahnya menjadi  set filem James Bond.

Simon dan Anggie melakukan ini untuk merayakan tahun baru lalu, namun mereka memutuskan untuk tidak membongkarnya sampai pesta tahun baru yang akan datang.

Diantara manequin bond juga ada manequin penjaga perbatasan Jerman Timur, mereka mendapatkan seragamnya di eBay.

Juga ada roket dan gantole lengkap dengan BOND nya.





Berikan satu perkataan untuk gambar ini

Posted: 12 Feb 2011 04:35 AM PST

image
CUBA ANDA BERIKAN SATU PERKATAAN UNTUK GAMBAR DI ATAS INI….

[Pelik]Lelaki ini pengumpul sarang lebah

Posted: 12 Feb 2011 03:00 AM PST

Terry Prouty telah terpesona dengan lebah, sejak dia masih kecil, sehingga dewasa di Louisiana.Dia mungkin merupakan pengoleksi sarang lebah yang paling mengesankan di dunia.

Mister Prouty sekarang tinggal di Oklahoma, menggelar dirinya 'Hornetboy' . Terry Prouty mempunyai koleksi sarang dari seluruh dunia. Dia mula mengumpul koleksi sarang lebah mulai tahun 2000, dan dengan bangga menunjukkan di rumahnya. Kebanyakan di beli secara online, dengan harga mula dari $ 10 sampai $ 200.






Lukisan ini berharga RM123 juta

Posted: 12 Feb 2011 02:00 AM PST

Sekilas pandang, orang buta seni macam saya mungkin menyangka lukisan ini biasa sahaja. Berharga murah dan mungkin tidak berapa cun untuk digantungkan pada dinding. Namun, bagi pengumpul hasil seni yang kaya raya, lukisan ini terlalu cantik dan amat bernilai.

Menurut Agensi, lukisan ini dijual dengan harga RM123 juta dalam satu lelongan di London. Seorang pembeli yang tidak dikenali berjaya membida lukisan ini melalui suatu panggilan telefon ketika proses lelongan sedang berjalan.

Lukisan yang memaparkan Marie-Therese Walter, kekasih kepada pelukis legenda Pablo Picasso, sedang tidur di atas kerusi. Menurut laporan, gadis tersebut berusia 17 tahun ketika mula bertemu dengan Picasso. Mereka berdua mempunyai seorang anak perempuan yang diberi nama Maya.


Lukisan yang digelar La Lecture ini dijangka dapat dijual sekitar RM88.17 juta, namun berjaya dijual dengan harga yang lebih tinggi. Lukisan ini dipercayai dilukis sekitar tahun 1930.

sumber : duniacacamarba.blogspot.com

[Pelik] Ada alat untuk wangikan kentut

Posted: 12 Feb 2011 01:00 AM PST

Apakah Anda pernah kentut atau buang angin? Aha… pasti semua orang yang sehat pernah kentut. Tetapi bagaimana kalau anda kentut yang di depan umum tanpa sengaja?Betapa malunya kita…
Sekarang bagi anda yang sering kentut tanpa sengaja, bolehlah bergembira kerana seorang lelaki dari Wuhan, China telah membuat alat peredam kentut. Alat tersebut yang terbuat dari plastik dan berbentuk tabung dimasukkan …ah… ke anus anda.Hujung tabung yang satu terbuka dan hujung yang lainnya memiliki lubang-lubang kecil.
Pengguna alat tersebut juga diminta untuk melekatkan minyak atau parfume  ke alat tersebut untuk menghindari wangi yang tak sedap. Mungkin jadi wangi yang harum.

Sumber : http://saatnyasantai.blogspot.com

bk-tak ada kerja

Inilah Pengabdian Tulus Dari Seorang Guru Yang Cacat

Posted: 12 Feb 2011 12:35 AM PST

Setelah melihat gambar ini seharusnya kita sedar betapa pentingnya tugas seorang gur., Dan semestinya kita mengenang segala macam kepayahan yang mereka harungi dalam memberi ilmu kepada anak bangsa seperti yang dilakukan oleh guru cacat ini....







Penyakit aneh,perut ibu ini bergerak-gerak

Posted: 11 Feb 2011 11:45 PM PST

Seorang ibu di Sukabumi, Jawa Barat, menderita penyakit aneh pada perutnya. Keluarga yakin ada makhluk halus yang masuk di dalam tubuh Marian.

Walaupun sudah berubat selama 20 tahun, namun penyakit perempuan 42 tahun itu belum dapat dipastikan secara perubatan.

Warga Kampung Tugu, Desa Cipendeuy, Kecamatan Surade, Sukabumi ini hanya boleh mengerang ketika perutnya bergerak-gerak seperti ada mahluk atau benda aneh.

Menurut suaminya Ajat (50), Senin (7/2/2011), penyakit tersebut awal kali muncul setelah isterinya melakukan persalinan anak kelima. Entah apa yang ada dalam perutnya namun setiap kali perutnya bergerak-gerak seperti ada makhluk sejeni ular atau benda keras.

Marian selalu sahaja mengerang kesakitan. Dalam keadaan kesakitan, bahagian dalam perut menyembul dan bergerak kencang disertai teriakan dan seperti halnya orang kerasukan.

Berbagai cara penyembuhan sudah dilakukan keluarga baik  ke dokter mahupun paranormal. Untuk menyebuhkan penyakit tersebut, Ajat mengakui seluruh hartanya sudah habis. Hanya tinggal sebuah rumah panggung dengan keadaa buruk.

Soleter, doktor di Puskesmas Buniwangi mengaku tidak menemukan benda aneh dalam diri pesakit. Bahkan ujian darah dan hasil pemeriksaan, Marian dinyatakan sihat.

Menurut Soleter keadaan Marian lebih disebabkan pisikis. Namun dia mengaku belum boleh memberikan jenis dan nama penyakit tersebut.

Rencananya pihak puskesmas akan segera merujuk pesakit ke RSUD Sekarwangi . Diharapkan dalam pemeriksaan perubatan secara moden dapat diketahui jenis penyakit tersebut. Namun hingga saat ini keluarga mengaku tak mampu menanggung biaya pengubatan selama  berada di hospital.

Ni gambar atuk ke atau nenek....Confuse

Posted: 11 Feb 2011 10:30 PM PST

Nak kata atuk macam nenek...Nak kata nenek,bila pandang
lama-lama macam atuk.Ni atuk ke nenek agaknya????
CONFUSEEE....





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS