Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Westlife Greatest Hits

Posted: 26 Oct 2011 09:03 AM PDT

WESTLIFE 'GREATEST HITS' TO BE RELEASED ON NOVEMBER 21ST

Having sold over 44 million records worldwide, had 14 number one singles and 7 number one albums, Irish super-group Westlife are celebrating over 14 years of success with the release of their 'Greatest Hits' on November 21st.

With two Brits, an MTV Award, a World Music Award, no less than four Record of The Years under their belt and an incredible back catalogue spanning well over a decade not many artists can compare to Westlife's extraordinary success. In the UK alone they have earned the title of Biggest Selling International Band this Decade, scoring 10 multi platinum albums, the third highest number one single record in UK history (with only Elvis Presley and The Beatles ahead) and they also hold the crown for the Biggest Arena Act of All Time in the UK performing a record of 25 concerts at Wembley Arena.

The band said: "It's almost hard to believe that we've been doing this for as long as we have. We're incredibly proud of what we've achieved and are looking forward to releasing our Greatest Hits as a special thank you to our fans who have supported us throughout our career."

The specific tracklisting will be released at a later date, but fans can preorder the album from Monday. Versions will include a standard CD featuring the Greatest Hits plus brand new tracks and there'll also be a 2CD/DVD deluxe version including the Greatest Hits, brand new tracks and video footage.

Album Cover_Greatest Hits

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Westlife di Sidang Media Westlife
  • Westlive Live In Kuala Lumpur Gravity Tour 2011
  • Konsert Westlife Live in KL
  • Westlife Fan Gathering Sempena Konsert Tour Gravity
  • Gambar Konsert Westlife Live in Malaysia Gravity Tour 2011
  • Hollywoods Greatest Villains
  • Greatest Tank Battle
  • Surprise Oprah A Farewell Spectacular
  • Liyana Jasmay Aku Tak Percaya Cinta di Hits 1
  • Download New Spice Girls Video Clip – Headlines in Youtube
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Samsung’s Multi-Platform Communication Service

    Posted: 26 Oct 2011 09:01 AM PDT

    Share Your Experiences with ChatON Now

    Samsung's Multi-Platform Communication Service Allows Multimedia Sharing Anytime, Anywhere

    SEOUL, Korea – 27 October 2011 – Samsung Electronics Co. Ltd., a leading mobile phone provider, today announced the market launch of ChatON, a free mobile communication service that allows users to communicate instantly with all their mobile phones.

    ChatON provides users with a simple way to communicate with friends and family anywhere in the world, regardless of device platform. It enables users to communicate in multiple ways, allowing multimedia content and animated messages, as well as more conventional instant messages, to be shared with friends and family.

    CHatON Picture 1

    Today, Samsung launches the ChatON service, which will be available worldwide. Users are able to download ChatON for free through Samsung Apps or Android MarketTM and use it on various mobile devices, including Samsung GALAXY SII. ChatON will also be preloaded on to bada smartphones and selective feature phones from Samsung starting October, and will be available for other platforms gradually by the end of 2011.

    "After launching in September, ChatON enjoyed a positive response at IFA 2011. Many of the visitors to our booth were excited to experience ChatON and responded very positively while using it," said Kang Min Lee, Senior Vice President of Media Solutions Center at Samsung Electronics, "Through its multi-platform and global availability, ChatON heralds a new age of mobile communication."

    Using ChatON's unique functionality lets users create their own animated message by scribbling text while adding audio and choosing their background picture. Additionally, each conversation window features a Trunk documenting all multimedia items sent and received through the conversation.

    ChatON's functionality across multiple platforms lets all users join in, with content in multiple formats shared instantly. Features such as Group Chat and Interaction Rank allow users to take further control of their social network.

    Interestingly, ChatON offers an interactive experience at its microsite (http://www.chaton.com/chataway). Customers can enjoy an HD quality interactive movie experience called "Chataway", involving making decisions for and choosing the lead character's path. This film acts as a guide for ChatON, helping users to understand the software and how to use it.

    For more details, please visit the ChatON website

    Feature Specifications*

    GroupChat
    Users can set-up group-chat and micro-communities. This feature allows users to chat with more than two buddies in one window, while 'broadcast' messages can be sent to several buddies at once.

    Interaction Rank
    Users can see how often they chat with their buddies using an Interaction Rank feature.

    Buddies Say
    Users can post comments directly to offline contacts profile pages.

    Animation Message
    A content sharing box enables users to create and share animated messages using hand drawing, background images and by adding audio.

    Trunk
    This innovative content storage feature enables users to view all shared content from previous conversations in one easy-to-access window.

    Multimedia communication
    ChatON allows communication via video, voice and by sharing their location, enhancing the overall quality of communication.

    Web access
    Users can share and chat through any device with a web browser, including laptops and PCs.

    * All functionality, features, specifications, service regions and other service information provided in this document including, but not limited to, the benefits, design, pricing, components, performance, availability, and capabilities of the product are subject to change without notice or obligation.

    ChatON Picture 2

    ChatON Picture 3

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Merdeka Themed Public Service Primeworks Studios
  • U Mobile Introduces The Lowest Rates Across The Straits
  • Primeworks Studios Launches Just A Minute
  • Maxis Berhad Launch ONEMusic
  • Samsung Bags The Most Gold Awards at GoMobile 2010
  • Malaysia Science Technology & Innovation MySTI Expo 2011
  • Samsung Nurtures Young Malaysian BADA Technopreneurs
  • AirAsia Wins WITovation Customer Lover Award
  • RTM Rancang Empat Saluran Baru
  • Maxis Partners Lotus Racing
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Abby Abadi Dan Zul Putus Cinta

    Posted: 26 Oct 2011 07:10 AM PDT

    ABBY ABADI DAN ZUL PUTUS CINTA

    Setelah menyepikan diri akibat dilanda tekanan sejak akhir-akhir ini, Abby Abadi tiba-tiba menulis satu post di blognya dengan mengaku yang dia dan Zul Ariffin sudah tiada apa-apa hubungan istimewa atau dalam bahasa mudahnya sudah putus cinta.

    Menurut Abby, meskipun dia sangat menyayangi Zul, hubungan antara mereka terpaksa berakhir dengan perpisahan atas beberapa sebab yang enggan dijelaskan. Seperti yang ditulis oleh Abby di blognya:-

    Sy mmg tak segan utk akui yg Sy mmg sayangkan dia. Sayanggg sgt2! huhu… Tp keadaan, masa, org2 tertentu, yg bweekk (:P) semualah…. nmpknya tak menyebelahi kami. Berat sgt Sy nk share kan hal ni sebenarnya, …. tp, takpelah….. Biar Zul happy dgn kehidupan dia skrg.

    Sebab apa kami tak buleh lg berdua, biar Sy simpan jer. Yg pasti, Sy tumpang gembira dgn apa yg dia ada :) Mungkin dia tak sedar yg Sy ni selalu ada di sebelah dia selama ni. :(

    Menceritakan mengenai hubungannya dengan pelakon lelaki kacak itu, Abby memberitahu bahawa dia mula rapat dengan Zul sejak tiga tahun lepas selepas berpisah dengan bekas suaminya, Norman Hakim yang ditangkap basah dengan pelakon baru, Memey, ketika itu.

    ABBY ABADI DAN ZUL PUTUS CINTA

    Menulis mengenai kenangan awal perkenalan mereka itu, Abby tidak dapat menafikan bahawa Zul mendapat banyak sokongan darinya sehingga pada satu ketika bekas teman lelakinya itu pernah dikenali sebagai "Zul Abby", gabungan nama Zul dan Abby.

    Walaupun mgkn kalau tiada Sy pun, dia buleh dpt apa yg dia nk, tp dah tertulis…. kehadiran dia dlm industri ini mmg awalnya dikenali dgn nama 'Zul Abby'

    Pada Abby, Zul memang punya potensi besar di dalam bidang lakonan dan mengaku bahawa dia merupakan peminat setia pelakon kacak tersebut.

    Ikhlas dr hati, sememangnya Zul berbakat besar, sgt 'cepat belajar' & lakonannya, Sy sendiripun 'rasa' & 'suka'. Byk dah drama2 lakonan dia yg mendapat perhatian. Ye kan? Sy peminat setia 'Zul Ariffin' skrg,

    Bagaimanapun, disebalik kesedihan atas 'kehilangan' itu Abby masih mendoakan agar Zul bahagia dengan hidupnya dan berharap dia tidak segan silu untuk mencari bekas penyanyi kumpulan Elite itu sekiranya punya sebarang masalah pada masa akan datang.

    ABBY ABADI DAN ZUL PUTUS CINTA

    Psstt: Anda boleh baca post penuh Abby tu kat blog'nya DI SINI. Kat post tu, anda boleh melihat banyak gambar yang dikongsikan oleh Abby terutamanya gambar-gambar semasa dia bersama Zul.

    Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.

    Filem Nasi Lemak 2.0 Raih Kutipan RM7 Juta

    Posted: 26 Oct 2011 06:08 AM PDT

    NASI LEMAK NAMEWEE RAIH KUTIPAN RM7 JUTA

    Siapa sangka, filem yang menerima pelbagai kritikan dan pandangan negatif daripada pelbagai pihak sebelum ianya ditayangkan lagi iaitu Nasi Lemak 2.0 berjaya meraih kutipan RM7 juta hanya melalui tayangan di pawagam. Nyata, sambutan filem hasil buah tangan pertama Namewee ini begitu mengalakkan.

    Menurut Namewee, selama ini dia memang menaruh harapan yang tinggi pada filem pertamanya itu, namun dia tidak menyangka sambutannya akan menjadi begitu baik. Namewee juga melahirkan rasa gembira kerana filem Nasi Lemak 2.0 bukan sahaja ditonton oleh kaum Cina, bahkan semua kaum di Malaysia.

    NASI LEMAK NAMEWEE RAIH KUTIPAN RM7 JUTA

    Jangan tidak tahu bahawa baru-baru ini, filem Nasi Lemak 2.0 arahan Namewee itu juga telah dipilih sebagai Tayangan Rasmi untuk festival filem termashyur di dunia iaitu Taipei Golden Horse Film Festival 2011 dan ini merupakan sesuatu yang jarang (malah tak pernah kot) berlaku bagi sebuah filem Malaysia.

    Dengan ini, kami di Zon Artis ingin ucapkan tahinah kepada Namewee dan juga pihak produksi diatas pencapaian yang boleh dikatakan sangat membanggakan ini. Tahniah juga kepada para pelakon yang terlibat. Semoga terus menghasilkan filem yang bermutu dan mampu memartabatkan industri perfileman Malaysia.

    Psstt: Apa pulak ni?

    Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Aksi brutal bangau telan arnab

    Posted: 26 Oct 2011 09:00 PM PDT

    bangau1

    Arnab yang sudah tertangkap di celupkan dalam air berkali-kali sampai arnab itu tidak berdaya lagi?

    bangau2

    setelah arnab itu lemas dan tidak berdaya lagi,baru ditelan perlahan-lahan

    sumber : http://www.woamu.mangaku.net

    Bekas gengster skinhead ini ambil masa 20 bulan buang tatunya

    Posted: 26 Oct 2011 08:00 PM PDT

    PERUBAHAN muka Byron Widner yang menjalani proses rawatan membuat tatu pada muka dan lehernya


    PASADENA, Amerika Syarikat (AS) - Seorang bekas gengster skinhead di AS, Byron Widner mengalami sakit kepala dan kesakitan lain selepas menjalani pembedahan untuk membuang tatu perkauman pada muka sehingga ke kakinya.

    Menyentuh mengenai kesakitan itu, Widner berkata: "Ia merupakan harga yang kecil untuk dibayar bagi menjadi manusia semula."

    Dia kini tinggal di sebuah lokasi rahsia bersama isterinya, Julie Larsen, dan anaknya untuk membina kehidupan baharu selepas berkahwin pada 2006.

    Widner bergelumang dengan kumpulan gengster selama 16 tahun.

    Dia merupakan pengasas bersama sebuah kumpulan perkauman kulit putih skinhead yang beroperasi di Indiana dan Ohio yang dikenali sebagai Kelab Sosial Vinlanders.

    Namun, Widner kemudian insaf selepas menyedari dia tidak mahu membesarkan anaknya dalam budaya permusuhan dan keganasan yang melanggar batas undang-undang.

    Dia menjalani proses membuang tatu selama 20 bulan dengan bantuan kewangan Pusat Undang-Undang Kemiskinan Selatan. - Agensi

    Gila..lelaki ini jatuh cinta dengan keldai sehingga melakukan hubungan seks dengannya

    Posted: 26 Oct 2011 07:00 PM PDT

    HARARE: Seorang lelaki Zimbabwe memberitahu mahkamah, pelacur yang dilanggannya tiba-tiba bertukar menjadi keldai.

    Walaupun begitu, lelaki terbabit berkata, dia kini benar-benar jatuh hati kepada haiwan berkenaan.


    Akhbar The Herald semalam melaporkan, Sunday Moyo juga berpendapat dirinya seekor keldai.


    "Saya tak pasti apa berlaku selepas meninggalkan bar, tetapi saya benar-benar mencintai keldai itu," katanya.


    Moyo, 28, ditahan di bandar Zvishavane, 300 kilometer di selatan Harare, pada Ahad lalu, dan dituduh melakukan hubungan seks dengan keldai.


    Menurut Moyo, dia membayar AS$25 (RM78) untuk mendapatkan khidmat pelacur terbabit.



    Bagaimanapun, dia terkejut keesokan harinya apabila orang ramai menuduhnya bersenggama dengan seekor keldai.


    Hakim kemudian mengarahkan Moyo dihantar menjalani pemeriksaan mental. - AFP

    sumber : myMetro

    Tanam mayat bapa mertua bersama "bakakuk"

    Posted: 26 Oct 2011 06:00 PM PDT

    RANAU: Seorang lelaki yang secara tidak sengaja tertembak bapa mentuanya ketika memburu tupai di hutan Kampung Lobau Lama di sini, pada 24 September lalu, mengebumikan lelaki terbabit bersama senapang buatan sendiri dikenali sebagai 'bakakuk' yang digunakannya, dipercayai sebagai tanda penghormatan dan memohon kemaafan.

    Difahamkan, lelaki berusia 36 tahun dipercayai bimbang dikenakan tindakan jika membuat laporan polis bertindak menyembunyikan kematian itu dengan menanam mayat bapa mentuanya berhampiran rumah selepas mendapat persetujuan ahli keluarga lain.


    Bagaimanapun, perbuatannya terbongkar apabila seorang sepupu yang memandikan mayat mangsa melihat luka yang mencurigakan sebelum membuat laporan polis.


    Polis yang menerima maklumat kemudian menahan mangsa yang akhirnya mengaku tertembak dan menanam mayat bapa mentuanya secara rahsia. Susulan pengakuan suspek, polis mendapatkan perintah mahkamah bagi menggali semula 'kubur' itu bagi melakukan bedah siasat terhadap mayat terbabit, kelmarin.


    Ketua Polis Daerah Ranau, Deputi Superintendan Abdul Rahman Kassim berkata, pihaknya terpaksa mendapatkan perintah mahkamah bagi menggali semula kubur Wahimin Usat, 50, yang mati ditembak menantunya sendiri di Kampung Lobau Lama.


    "Selepas mendapat perintah mahkamah, sepasukan polis forensik menggali semula kubur mangsa bagi melakukan siasatan termasuk punca kematiannya.



    "Polis menemui mayat mangsa yang ditanam bersama senapang 'bakakuk' dan difahamkan, senapang itu adalah senjata digunakan suspek ketika tertembak mangsa ketika memburu tupai," katanya ketika dihubungi Harian Metro di sini, semalam.


    Abdul Rahman berkata, mayat mangsa dan senjata berkenaan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ranau untuk siasatan lanjut.


    "Siasatan awal mendapati, suspek secara tidak sengaja tertembak mangsa yang bersama-sama memburu di hutan Kampung Lobau Lama kira-kira jam 12 tengah hari, pada 24 September lalu.


    "Suspek dipercayai melepaskan tembakan sebaik menyedari kehadiran seekor 'tupai' di sebatang pokok, namun terkejut apabila mendapati bapa mentuanya terbaring berlumuran darah dan tidak bernyawa lagi," katanya.


    Katanya, suspek membawa pulang mayat mangsa dan mengebumikan lelaki itu di sekitar rumah selepas mendapat persetujuan ahli keluarga lain tanpa melaporkan kejadian itu kepada polis.


    "Suspek enggan membuat laporan kerana bimbang dikenakan hukuman kerana difahamkan dia menjadi harapan untuk menyara ahli keluarganya.


    "Lelaki terbabit kini disiasat mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan kerana membunuh," katanya.

    sumber : myMetro

    Lawak...pengadil mabuk ditengah padang berikan 3 kad merah kepada pemain

    Posted: 26 Oct 2011 05:00 PM PDT


    Sebuah pertandingan di Republik Chezko terganggu akibat sikap pengadil. Sang pengadil itu mengeluarkan tiga orang pemain tanpa alasan yang jelas. Ternyata, keputusannya itu bukan tanpa sebab. Ia memimpin pertandingan dalam keadaan setengah mabuk selepas meminum minuman keras. Pihak polis pun sempat masuk lapangan mengamankan pengadil itu kerana pertandingan nyaris kacau.



    "Nafasnya sangat berbau minuman keras. Dan ia memang mengakui baru saja merayakan ulang tahun," kata Karel Dusek dari klub Jestrabi Lhota kepada surat khabar Lidove Noviny. Pengadil Tomas Fidra mengaku fit untuk memimpin pertandingan antara tuan rumah Tynec-nad-Labem melawan Jestrabi itu. Tapi, tiba-tiba Fidra memberi kad merah tiga pemain tanpa alasan jelas.

    Sedar pasukan itu hanya bermain dengan lapan orang pemain, kubu tuan rumah pun melakukan tindakan sportif dengan tak mahu menyerang lawannya itu. Mereka hanya memain-mainkan bola di tengah lapangan kerana memang tak ada peraturan menghentikan pertandingan akibat pengadil mabuk. Tapi, jika satu pasukan menolak bertanding, maka mereka yang akan terkena ban.

    Menurut laporan surat khabar Ceko itu, Fidra memiliki kandungan alkohol dalam darahnya sebesar 1,94% saat memimpin laga. Di Eropa, batas kandungan alkohol dalam darah seseorang yang diperbolehkan yakni 0,5%. Beruntung, federasi bola sepak setempat membatalkan perlawanan itu. Dan pengadil itu di ban selama 12 bulan tak boleh memimpin perlawaan.

    Berikut ini videonya :


    Abang janggut seksi dengan G- stringsnya

    Posted: 26 Oct 2011 11:01 AM PDT

    Gilalah..dipukul,dihentak dengan meja dan akhirnya dibakar hidup-hidup

    Posted: 26 Oct 2011 10:01 AM PDT












    sumber : stomp.com.sg

    JLo sengaja pamer sedikit payudaranya yang mantap semasa konsert

    Posted: 26 Oct 2011 09:01 AM PDT

    INILAH.COM, Jakarta - Siapa tak kenal Jennifer Lopez? Bekas juri American Idol ini mempamerkan bahaian dadanya dengan balutan dress v neck berwarna silver bernuansa metalik bling-bling.

    Selain memiliki suara indah, bekas isteri Marck Anthony itu juga memiliki tubuh dan bahagian dada yang seksi.

    Tampak dalam gambar saat mengenakan dress v neck warna sliver bling - bling metalik dia atas pentas Lopez terlihat sengaja mempamerkan tubuhnya yang indah itu dengan payudara yang sedikit terlihat dalam balutan gaun tersebut saat di atas pentas.

    "Aku akan menyanyikan lagu terakhir saya menulis tentang cinta," katanya seperti dikutip Huffington Post. [mor]

    Ibu ini sanggup bunuh seluruh keluarga demi wang insurans

    Posted: 26 Oct 2011 08:00 AM PDT

    INILAH.COM, Charleston – Ibu yang satu ini begitu gelap mata hingga sanggup membantai kedua anak lelakinya, bekas suami serta ibu tiri demi wang insurans.

    Susan Hendricks (48) asal South Carolina, Amerika Syarikat (AS), tadinya mengatakan salah seorang daripada anak lelakinya membunuh seluruh korban tewas lalu bunuh diri.

    Hendricks bahkan dengan percaya diri menyatakan putranya itu melakukan hal tersebut demi wang insurans

    Namun setelah penyelidikan, polis menjumpai dia lah yang membunuh seluruh anggota keluarganya itu.

    "Kami yakin cerita versi Hendricks untuk insiden pada 14 Oktober lalu itu salah, berdasarkan pengamatan TKP dan bukti forensik," ujar Asisten Sherif Tim Morgan.

    Hendricks juga dituduh memiliki senjata, sebuah pistol, yang ia simpan di almari sebelah tempat tidur.

    Woh..atuk ni bawa kokain bernilai US$ 3 Juta di truk pickupnya

    Posted: 26 Oct 2011 07:00 AM PDT

    INILAH.COM, Detroit – Seorang datuk dari Amerika Syarikat (AS) berusia 87 tahun tertangkap membawa kokain senilai US$3 juta di bahagian belakang truk pick upnya.

    Leo Sharp ditangkap di Ann Arbor, Michigan ketika polisi menemukan 114 blok kokain senilai hampir US$3 juta di bahagian belakang pikapnya.

    Sharp dibawa ke Pengadilan Detroit dan peguamnya melarangnya memberi penjelasan mengapa kokain itu boleh ada di truknya.

    Meski begitu, Sharp sempat berkata , ada yang menyuruhnya agar membawa kokain.

    Sharp kemudian dibebaskan dengan wang jaminan. Lelaki tua ini sepertinya agak trauma dan berkata akan menulis buku mengenai pengalamannya itu.

    Kisah Lelaki Tanpa Tangan yang Boleh Mengendarai Motor

    Posted: 26 Oct 2011 06:00 AM PDT

    Meski tidak memiliki tangan, seorang pemuda dari Shandong, China mempu mengemudikan motor. Namun keriangan pemuda yang bernama Piu itu untuk terus bermotor harus terhenti.

    Ceritanya, seorang polis di Jimo Shandong menghentikan kendaraan Piu (27) kerana kelebihan jumlah penumpang. Namun polisi itu langsung terkejut setelah mengetahui Piu itu ternyata tidak mempunyai lengan. Ia dibantu oleh pegangan besi yang diikatkan pada pangkal lengannya.

    Seperti yang dilansir Qilu Evening Post, Liu kehilangan kedua tangannya sejak berusia tujuh tahun kerana terkena aliran lelektrik bervoltan tinggi. Semasa remaja, Piu mulai belajar naik motor dengan bantuan tongkat besi.

    "Saya melihat dari jauh sebuah motor melintasi jalan raya. Semula nampak tidak ada yang aneh dengan motor tersebut kecuali penumpangnya yang berisi 3 orang dewasa. Saya dan rakan kerja saya begitu terkejut ketika melihat dari dekat si penunggang motor, ternyata pengemudinya tidak memiliki tangan,"papar XHang Jie, polis yang menahan Piu.

    Kerana kesalahannya tersebut, Piu mendapatkan hukuman tidak boleh membawa motor lagi sampai bila pun.

    http://yafi20.blogspot.com

    Pertandingan melihat payudara paling lama

    Posted: 26 Oct 2011 05:00 AM PDT

    Seorang wanita sexy disuruh duduk di tempat awam dengan pakaian seksi pula. Beberapa lelaki lalu melihat payudara si wanita. Dimana sepertinya lelaki tersebut belum diberitahu sebagai peserta.Cuba lihat video ini....Jepun oh Jepun

    Ambil kesempatan betul abang-abang ni

    Posted: 26 Oct 2011 04:00 AM PDT




    Lelaki Rusia Mendapatkan ‘Cubitan’ Tak Terlupakan

    Posted: 26 Oct 2011 03:00 AM PDT

    Sewaktu kecil, ibu kita sering mengingatkan agar hati-hati dalam memilih teman bermain. Namun nampaknya hal tersebut tidak dipedulikan oleh lelaki Rusia ini. Kerana, ia mendapatkan 'cubitan' yang tak terlupakan saat mencoba untuk berteman 'dekat' dengan seekor ketam.

    Dalam video yang berdurasi 1 minit yang diunggah ke situs youtube ini, terlihat seorang lelaki asal Rusia yang mencoba mengabadikan momen dekatnya dengan seekor ketam, dan berakhir dengan sebuah cubitan tepat di hidungnya, yang membuatlelaki tersebut berteriak kesakitan.


    Aksi Berani Seorang Lelaki Melumpuhkan Penjahat Bersenjata

    Posted: 26 Oct 2011 02:00 AM PDT

    Ketika diperhadapkan dalam situasi yang mengancam nyawa, dimana seorang lelaki bersenjata tiba-tiba menodongkan pistol ke kepala kita. Kebanyakan orang cenderung akan melakukan apa saja yang yang diperintahkan.

    Namun hal ini rupanya tidak beraku bagi Rasaratnam Rahulan. Dimana penjaga kedai pemberani ini, balik menyerang sang penjenayah yang diketahui bernama John Buckley, serta berhasil merampas pistol sang penjahat dan kemudian menahannya sambil menunggu sampai polis tiba di tempat kejadian.

    Dalam rakaman video CCTV ini, menunjukkan keberanian dan ketenangan Rahulan serta seorang pelanggan bernama Kevin Bayliss, menahan seorang penjahat saat ia cuba merampok sebuah kedai di Sunderland, Inggris pada 5 Ogos lalu, dengan menggunakan senjata yang ternyata hanyalah sebuah replika pistol.

    Bermula saat Buckley memasuki kedai dan mendekati counter kemudian menodongkan senjatanya kepada sang manajer kedai Rahulan (33), sambil memerintahkan ia menyerahkan wang tunai.

    Namun ketika sang pencuri amatur ini lengah, Bayliss (34) yang merupakan seorang bekas perajurit, dengan cekatan merampas senjatanya serta melumpuhkan sang penjahat sementara sang manajer kedai menelepon pihak polis.

    "Dia (Bayliss) dulu di Angkatan Darat, sehingga ia tahu apa yang harus dilakukan. Aku membelikannya sebotol vodka untuk mengucapkan terima kasih atas bantuannya." tutur Rahulan.


    Aksi sotong pasangan lesbian didalam komuter

    Posted: 26 Oct 2011 01:25 AM PDT






    parah dunia semakin parah

    Artis yang Payudaranya Terlihat Saat Berenang dan Bercuti Di Tepi Pantai

    Posted: 26 Oct 2011 12:35 AM PDT

    Whitney Port-Lindsay Lohan-Paris Hilton

    Pantai merupakan salah satu tempat kesukaan kalangan selebriti bercuti dengan keluarga atau kekasih. Namun, tetap tidak boleh membuat sang artis dengan mudah lepas dari jetatan nakal paparazzi.

    Sejumlah artis Hollywood pernah punya pengalaman memalukan saat mereka bercuti di pantai. Tanpa mereka sedari bahagian penting tubuh mereka terlihat kerana terlalu asyik berenang.

    Kejadian itupun langsung menjadi sasaran para paparazzi yang selalu mengintai. Celakanya, foto bahagian peribadi para artis itu tersebar luas di berbagai media dan situs internet.

    Seperti dikutip Radar Online, artis seperti Lindsay Lohan pernah mengalami kejadian memalukan ketika sedang asyik bermain ombak. Puting bintang filem Mean Girls itu terlihat jelas.

    Heidi Montag lebih parah lagi. Bikini yang dipakainya terlepas hingga membuat payudaranya terekspos. Meski langsung menutupi buah dada,petikan kamera paparazzi jauh lebih cepat daripada gerakan tangan Heidi.

    Artis lain seperti Courtney Cox juga pernah mengalami kejadian serupa ketika putingnya menyembul keluar saat sedang asyik berenang. Selain itu, ada nama seperti Whitney Port, Beyonce, dan Paris Hilton yang tak sadar putingnya terlihat saat sedang asyik bermain pasir di pantai.

    sumber : http://celebrity.okezone.com

    Baru tahu anak tertukar setelah 12 tahun

    Posted: 25 Oct 2011 11:40 PM PDT

    Yuliya Belyaeva, kiri, berbicara dengan Irina dan ayah biologisnya Naimat di Kopeisk, Rusia.

    MOSCOW, KOMPAS.com — Bagaikan kisah sebuah drama, sepasang orangtua baru menyadari anaknya tertukar setelah 12 tahun. Kedua anak yang tertukar tidak mahu pindah ke keluarga sebenarnya.

    Kedua gadis itu membesar hanya berjarak beberapa kilometer di Kopeisk, kota di Pegunungan Ural, Rusia Timur. Ibu mereka melahirkan hampir bersamaan pada tahun 1999. Anak perempuan mereka diberi pengenalan yang salah.

    Identiti mereka terungkap setelah bekas suami Yuliya Belyaeva, salah seorang ibu, menolak membayar wang saraan untuk anaknya kerana Irina sama sekali tidak seperti ayahnya. Setelah menjalani serangkaian ujian DNA, diketahui bahawa ayah ataupun ibu Irina bukan orangtua biologisnya.

    Belyaeva teringat ketika melahirkan, seorang perempuan lain melahirkan di ruang yang sama. Dia menduga jururawat salah memberi nama pada bayi mereka. Kedua keluarga itu menyaman hospital itu sebanyak 160.000 dollar AS. (ABC News/Joe)

    Awas Jerat Video Porno Ahmad Dhani

    Posted: 25 Oct 2011 10:00 PM PDT

    Pada bulan Oktober 2011, Symantec mengamati bahawa phisher menggunakan bintang rock Indonesia Ahmad Dhani untuk scam Facebook mereka.

    Dhani sendiri adalah ketua band rock "Dewa 19" dan "Ahmad Band". Situs phishing tersebut berisi foto Ahmad Dhani dan penyanyi Indonesia, Dewi Persik dengan judul "Video Mesum Ahmad Dhani yang Terakam Kamera CCTV, silahkan login dibawah ini".

    Dilapor melalui keterangan rasminya, Isnin (25/10/2011), setelah pengguna memasukkan informasi login Facebook mereka, halaman phishing ini akan mengarahkan pengguna ke sebuah website porno dan phisher telah berhasil mencuri informasi pengguna tersebut untuk pencurian identiti.

    Memang selebriti telah menjadi target yang umum dalam serangan phishing. Dahulu, kami melihat Aishwarya Rai dan Katrina Kaif digunakan sebagai umpan phishing.

    Phisher memilih selebriti yang memiliki ramai penggemar kerana dengan ramainya penggemar maka peluang lebih banyak pengguna yang tertipu semakin besar.

    Norton menyarankan pengguna Internet untuk mengikuti best practice berikut ini untuk menghindari serangan phishing:
    • Tidak mengklik link mencurigakan dalam email.
    • Hindari memberikan informasi peribadi apapun saat menjawab email.
    • Jangan pernah memasukkan informasi peribadi pada halaman atau layar pop-up.
    • Saat memasukkan informasi peribadi atau kewangan pastikan website tersebut terenkripsi dengan sertifikat SSL dengan melihat pada padlock, 'https' atau address bar yang berwarna hijau.
    • Terus mengupdate software keamanan Anda, seperti Norton Internet Security 2011, yang melindungi Anda dari phishing online.

    sumber : http://techno.okezone.com

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS