Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Aidil Hantar SMS Hendak Cerai, Rita Rudaini Redha

Posted: 11 Apr 2012 05:57 PM PDT

RITA RUDAINI DAN AIDIL ZAFUAN BERCERAI

Rasanya anda semua sudah sedia maklum akan kemelut rumahtangga yang melanda pasangan Rita Rudaini dan suaminya, Aidil Zafuan Abdul Razak. Jadi tidak perlu rasanya kami tulis panjang lebar mengenai perkara tersebut dan ada baiknya kita teruskan kepada berita terbaru mengenai kemelut rumahtangga mereka itu.

Terbaru, Rita memberitahu kepada media yang dia ada menerima mesej daripada Aidil mengenai permohonan cerai (mahu bercerai). Menganggap apa yang berlaku sebagai takdir yang sudah tertulis untuknya, Rita tidak mahu melayan perasaan sedih sebaliknya hanya ingin menumpukan perhatian kepada anak-anak.

"Saya anggap apa yang berlaku sudah tertulis sebagai takdir saya. Saya percaya pada qada' dan qadar Allah dan terima ia dengan redha.

"Malah, saya bersyukur sangat-sangat kerana kekuatan saya adalah pada mata anak-anak. Saya tidak kisah hilang yang lain asalkan anak-anak sentiasa bersama saya,"

Menurut Rita, mesej yang dihantar oleh Aidil itu langsung tidak memeranjatkannya kerana Aidil sendiri tidak pulang ke rumah mereka di Damansara sejak empat bulan lalu. Malah Rita juga mengakui sudah tawar hati dengan perangai Aidil, namun tidak pernah menyesal bergelar isteri kepada pemain bola sepak itu.

"Saya berkahwin dengannya atas dasar sayang dan cinta bukannya sebab duit. Pelbagai dugaan telah saya lalui sepanjang berkahwin dengannya malah saya pernah dipulaukan oleh orang kerana keputusan kami untuk berkahwin.

"Setiap kali kami ada masalah, dia sering sahaja menghilangkan diri dan meninggalkan saya dan anak-anak. Saya perlukan seorang lelaki yang matang dan tegas serta dapat melindungi diri saya dan anak-anak, bukannya lelaki yang lari apabila ada masalah.

"Secara jujurnya, sudah lama saya tawar hati dengan dia (Aidil), tetapi hanya kerana memikirkan anak-anak, saya tidak mahu perbesarkan hal ini,"

Bagaimanapun, menurut Rita, dia hanya mengikut ketentuan Allah dan bersedia sekiranya sudah tertulis jodoh mereka masih panjang.

"Jika sudah tercatat jodoh kami masih panjang, saya akan terima namun jika dikatakan hanya setakat ini sahaja jodoh kami, saya redha,"

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Wartawan Pelik Aaron Nafikan

Posted: 11 Apr 2012 08:55 PM PDT

Kenyataan : Artikel ini dipapar semula daripada Hazrey.com

Selasa lalu, kecoh satu dunia, dunia yang memahami Bahasa Malaysia dan dunia yang pernah menonton Ombak Rindu dan Sembilu, tentang bagaimana seorang Timbalan Presiden sebuah persatuan yang berniat menyatukan semua pemain industri drama dan perfileman di negara ini. The magic word is 'menyatukan'.

Aku tak mahu komen lebih lebih sebab pelakon favourite aku – Presiden Seniman, Harun Salim Bachik dah pun beritahu pada Zed Zaidi – jangan lebih-lebih, maka aku pun akan ikut nasihat Abang Harun – jangan lebih lebih pasal komen Zed Zaidi.

Tapi, sikit jek aku nak komen pasal kenyataan Zed Zaidi tu. Kata Abang Harun, itu pendapat peribadi dia dan aku setuju. Dan aku juga akan setuju kalau Zed Zaidi letak jawatan sebab kredibiliti dia sebagai seorang Timbalan Presiden boleh dipersoalkan, apatah lagi bila dia letak poster parody Ombak Rindu menggunakan wajah Mr Bean melalui teknik superimpose pada wajah Aaron Aziz. Ya, Zed Zaidi perlu letak jawatan.

Apapun, portal hiburan – gua.com tepat jam 12.01 malam, 11 April lalu menyiarkan satu post bertajuk Permohonan Aaron Diluluskan, Tunggu Masa Untuk Ambil Kad MyPR?

Sebenarnya, pemberian kerakyatan kepada Aaron aku kira sangat baik kerana kita boleh 'menyimpan' bakat lelaki ini dalam negara.

Kita lihat bagaimana Singapura yang ketandusan pemain bolasepak, mengimport pemain luar dan memberikan kerakyatan kepada pemain terbabit. Namun ia bukan bermakna republik itu sendiri ketandusan pemain berbakat. Tidak.

Ia lebih kepada memberikan satu benchmark kepada pasukan itu sendiri.

Sama seperti kes Aaron, ia memberikan satu benchmark kepada industri. Ia sesuatu yang sangat positif dan tidak boleh dilihat sebagai ancaman. Kenapa kita perlu lihat ia sebagai ancaman? Kita perlu lihat apa yang ada dalam diri Aaron hingga dia laris dan memiliki satu chemistry dengan penonton. Kita perlu tanya kenapa, kita perlu kaji itu semua dan jadikan ia benchmark kepada diri kita.

Lihat kepada M Nasir. Kehadiran M Nasir membawa nafas baru kepada industri. Kita tahu M Nasir yang dulunya rakyat Singapura, seorang yang bersifat kritis dalam menghasilkan lagu-lagunya. Dia tahu apa yang boleh jual. Di situ ada nilai komersil. Jika kita cipta lagu ikut syok sendiri, lelama esok senarai syarikat rakaman yang bungkus lebih banyak dari artis yang lahir di negara ini.

M Nasir membawa satu benchmark. Bukan ancaman. Sama seperti kes Aaron. Ini satu bakat yang perlu kita simpan dalam negara kerana Malaysia memberi peluang lebih baik kepada bakat seperti ini namun ia masih dapat dinikmati rakyat seberang Tambak. Ia lebih meluas. Ia lebih kepada persaingan sihat.

Hari ini, bagaimanapun, Aaron menafikan menerima taraf pemastautin tetap, malah risau permohonan tertangguh akibat berita palsu.

Aku harap apa yang dikatakan Aaron ini juga bukan palsu.

Pada 10 April lalu, aku juga berada di Sri Pentas untuk menghadiri satu mesyuarat dan aku juga dengar pelakon handsome ini turut berada di tempat yang sama. Tapi aku tiada perancangan untuk berjumpa dengan dia sebab, pertamanya – aku bukan Timbalan Presiden Seniman yang mengidam nak bergambar dengan trofi dia.

Aaron khabarnya memulakan sesi wawancara bersama Malaysia Hari Ini (MHI) pagi Selasa lalu dan terus bersambung tengaharinya untuk program Wanita Hari Ini (WHI).

Selepas itu, Aaron bertemu krew Melodi dan gua.com sebelum singgah di bilik berita TV9 untuk turut diwawancara bagi slot berita malam itu.

Sudah kebetulan aku di situ, dan wawancara baru selesai dengan krew Berita TV9, aku pun ambik kesempatan bertanya dengan dia mengenai cetusan pendapat Zed Zaidi. Aku sempat twit apa yang dikatakan pelakon ini antaranya: "Saya tak kisah, kalau dia nak ambil gambar dengan trofi saya."

Aku gelak sungguh sungguh dengan statement Aaron itu. Dan memandangkan Zed Zaidi tiada di situ, aku terpaksa mewakilkan Zed.

Apapun, Aaron seorang yang rendah diri dan mudah mesra dengan orang. Dia tak pun buat muka sentap atau rimas bila ramai yang nak ambil gambar dengan dia termasuk aku. Aaron tentu ingat lelaki mulut busuk yang pegang trofi tu. Selepas sesi untuk aku riakkan diri ini, aku ada bertanya pada Aaron sama ada dia sudah mengemukakan permohonan kewarganegaraan dan aku juga bertanya mengenai permit ikhtisas.

Ketika aku bertanyakan soalan ini, kami masih lagi dikelilingi tak kurang dari enam wartawan di bilik berita TV9 itu. Aaron sempat mempersoalkan kenapa Zed Zaidi perlu mempertikaikan kemenangannya walhal dia sendiri ahli persatuan dan aku bersetuju dengan pendapat itu.

Ketika aku tanya mengenai permohonan Penduduk Tetap (PR), ini jawapan ringkas Aaron:

"Sebenarnya permohonan saya dah diluluskan, tunggu nak collect jek," kata Aaron dan pada masa ini aku yakin dia tidak ketawa malah kedengaran serius.

Dan ketika Aaron bercakap ini, kami masih lagi dikelilingi tak kurang enam wartawan di bilik berita TV9.

Bila aku tanya lagi mengenai bilakah dia akan collect, dia menjawab "tunggu masa sebab sibuk sekarang" dan ketika itu kami masih lagi dikelilingi tak kurang enam wartawan di bilik berita TV9.

Tetapi hari ini, Aaron menyebut melalui laporan Berita Harian di sini, dia tak pernah cakap sebagaimana dilaporkan gua.com.

"Saya tidak pernah cakap permohonan saya sudah diluluskan dan tidak tahu macam mana perkara ini boleh tersebar. Apa yang saya cakap adalah permohonan sedang dalam proses bukannya sudah dapat.

"Saya sendiri tidak tahu macam mana perkara itu digembar-gemburkan sesetengah pihak sedangkan segala urusan perlu melalui prosedur," katanya dihubungi Berita Harian, semalam

Selasa lalu, aku tak hantar hantu raya belaan aku untuk menghadiri meeting di Sri Pentas. Aku hantar diri aku sendiri maka yang mendengar kenyataan dari mulut Aaron itu adalah aku. Itu aku pasti.

Tetapi Aaron sebenarnya boleh menghubungi aku sebab dia sendiri sudah mengikuti twitter account aku di @Hazrey kalaupun hendak menarik balik statement tu dan bukannya menafikan apa yang sudah dilafazkan ketika di bilik berita TV9.

Selama aku jadi wartawan, aku tak pernah lagi tulis benda yang aku tak pernah dengar atau dari sumber yang tak sahih. Inikan pula aku dengar dari sumber itu sendiri.

Apapun, aku harap Aaron yang menyatakan mengenai status PR itu bukan Aaron dari wax museum atau impersonator yang cuba mengaburi aku.

Aku juga harap Aaron tidak menghidap penyakit amnesia.

Aaron Aziz Nafi Kenyataan Terhadap Wartawan?

Posted: 11 Apr 2012 08:48 PM PDT

Ouch, terkejut kami apabila mendapat tahu perkara sebenar yang berlaku. Apa tidaknya, Aaron Aziz yang kita kenali kacak dan seorang yang merendah diri dipercayai mengubah kenyataannya berkenaan status kerakyatan terhadap seorang wartawan.

Selasa lepas, sebuah portal hiburan telah melaporkan bahawa Aaron Aziz sudah mendapat kelulusan permastautin tetap. Namun hari ini dalam sebuah akhbar tempatan, Berita Harian, Aaron Aziz telah menafikan kenyataannya seperti yang ditulis dalam Gua Malaysia.

"Saya tidak pernah cakap permohonan saya sudah diluluskan dan tidak tahu macam mana perkara ini boleh tersebar. Apa yang saya cakap adalah permohonan sedang dalam proses bukannya sudah dapat. Saya sendiri tidak tahu macam mana perkara itu digembar-gemburkan sesetengah pihak sedangkan segala urusan perlu melalui prosedur," katanya dihubungi Berita Harian, semalam.

Padahal, pada hari Selasa yang lepas, Aaron Aziz telah berkata kepada seorang wartawan ketika berada di Sri Pentas dan ditanya mengenai status permohonan Penduduk Tetap (PR) telah menjawab, "Sebenarnya permohonan saya dah diluluskan, tunggu nak collect jek."

Jadi, mana satu yang kita mahu percaya ini? Mari baca artikel lebih lanjut di Hazrey.com.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Taraf Pemastautin Tetap Malaysia Aaron Aziz Masih Belum Diluluskan

Posted: 11 Apr 2012 08:02 PM PDT

Bersumberkan Berita Harian ini mengatakan taraf pemastautin tetap (PR) Malaysia masih belum diluluskan dan menafikan khabar angin bahawa beliau akan mengambil kad MyPR dalam waktu terdekat seperti mana yang digembar-gemburkan.

Permohonan Bintang Paling Popular masih diproses

BINTANG Paling Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2011, AaronAziz menafikan permohonan untuk mendapatkan taraf pemastautin tetap (PR) negara ini sudah diluluskan Kementerian Dalam Negeri (KDN). Aaron atau nama sebenar, Aaron Mustapha Aziz, 36, berkata permohonannya sebenarnya kini sedang diproses oleh pihak berkuasa terbabit.

"Saya tidak pernah cakap permohonan saya sudah diluluskan dan tidak tahu macam mana perkara ini boleh tersebar. Apa yang saya cakap adalah permohonan sedang dalam proses bukannya sudah dapat.

"Saya sendiri tidak tahu macam mana perkara itu digembar-gemburkan sesetengah pihak sedangkan segala urusan perlu melalui prosedur, " katanya dihubungi Berita Harian, semalam.

Laporan media sosial sejak semalam mendakwa Aaron akan mengambil pengenalan pemastautin tetap (MyPR) dalam masa terdekat.

Aaron pelakon kelahiran Singapura yang popular menerusi filem Ombak Rindu kesal apabila kenyataannya disalah anggap sekali gus dikhuatiri boleh menyebabkan permohonannya tertangguh.

Sehubungan itu, Aaron yang kini menjalani penggambaran drama 20 episod berjudul Adam dan Hawa enggan mengulas lanjutmengenai perkara itu. Bapa kepada tiga cahaya mata itu memulakan kerjaya seninya di negara ini sejak 2004 menerusi drama terbitan RTM, Haryati musim kedua.

Oh ya Budiey lupa untuk menyiarkan gambar Aaron Aziz bersama isterinya, Diyana Halik masa pasangan ini melintasi karpet merah ABPBH, nah, ini untuk Aaronators ya:

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Anuar Zain

Tags: , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Aaron Aziz Berjaya Dapat Taraf Penduduk Tetap di Malaysia
  • Aaron Aziz Dilantik Duta Produk Minuman Drive M7
  • Gambar Party Kejutan Hari Jadi Aaron Aziz
  • Gambar Aaron Aziz Jadi Gangster Dalam Filem Evolusi KL Drift
  • Gambar Aaron Aziz Menggayakan Pakaian Karpet Merah di ABPBH
  • Aaron Aziz Kemalangan di Lokasi KL Gangster 2
  • Aaron Aziz, Johan & Zizan Kini Artis Naungan Astro
  • Gambar Aaron Aziz di Sidang Media ABP
  • Filem Kerat 14 Lakonan Aaron Aziz & Siti Saleha
  • Sekitar Bowling Aaronators Kelab Peminat Aaron Aziz
  • Cerekarama TV3 Musim Cinta Di Bulan April

    Posted: 11 Apr 2012 06:28 PM PDT

    Musim Cinta Di Bulan April

    Cinta ibarat anak kunci hati yang tidak akan mengizinkan semua ketukan lain kecuali cinta itu sendiri datang dari sang kekasih hati. Slot Cerekarama yang ke udara setiap hari Sabtu, jam 10 malam bakal menghiburkan para penonton dengan menyajikan drama menarik sepanjang bulan April ini. Selepas drama "Nurin Najwa" yang ditayangkan pada 7 April lalu, nantikan pula giliran "Landasan Cinta", "Menara Cinta" dan "Mencintaimu" yang akan menemui penonton pada 14, 21 & 28 April. Pastinya adegan romantik yang memenuhi slot Cerekarama sepanjang bulan April ini akan membuat semua penonton setia TV3 tersenyum.

    Penggambaran drama yang dijalankan di Perth, Australia ini bakal menyaksikan kehebatan lakonan Shahrizal Jaszle di dalam Landasan Cinta membawakan watak seorang juruterbang yang tampan manakala heroin yang semakin meningkat naik, Tasha Shilla pula memegang peranan sebagai Nisha. Drama terbitan Zeel Production yang diarahkan oleh Raja Ahmad Alauddin turut menampilkan pelakon Shah Iskandar, Fiza Elite, Lydiawati dan ramai lagi.

    Minggu berikutnya, pengarah berbakat Zulhuzaimy dan terbitan Temenggung Pictures mengajak para penonton menyelami bersama kisah percintaan di kota Paris menerusi drama Menara Cinta yang menampilkan lakonan mantap Fasha Sandha, Fahrin Ahmad, Zulhuzaimy, Nabila Huda dan Rosnah Johari.

    Menutup bulan April, drama Mencintaimu meneruskan kehangatan slot Cerekarama menerusi sentuhan sutradara Haris Kadir, yang menampilkan gandingan pelakon-pelakon hebat seperti Eman Manan, Sharifah Amani, Aida Khalida, Datuk Ahmad Tarmimi Siregar, Dzarin Kamaruddin, dan Fazlina Ahmad Daud.

    Jangan lupa janji temu anda bersama TV3 menerusi slot Cerekarama April ini!

    Landasan Cinta (2)

    CEREKARAMA – SABTU 10.00MLM
    LANDASAN CINTA, 14 April 2012.
    Sinopsis: Umar yang sudah menjangkau usia 28 tahun merupakan seorang juruterbang yang tampan dan masih bujang. Sikapnya yang serius dan jarang melemparkan senyuman mengakibatkan dirinya dilabel sebagai seorang yang sombong. Lain pula kisahnya mengenai Nisha yang merupakan seorang gadis yang riang namun seringkali gagal dalam percintaan.

    Suatu hari Nisha telah memenangi tiket penerbangan ke Perth. Semasa perjalanannya ke sana, Nisha telah duduk di sebelah pasangan pengantin baru iaitu Shiela dan Hisham. Shiela merupakan seorang yang suka bercakap besar dan lagaknya membuatkan Nisha berasa rimas. Apabila Nisha disoal mengenai statusnya samada sudah berkahwin atau tidak, lantas Nisha memberi alasan bahawa dia adalah kekasih kepada seorang juruterbang. Setelah selamat sampai di Perth, Nisha berasa lega kerana tidak perlu bertemu Shiela lagi. Akan tetapi Nisha tidak bernasib baik apabila Shiela juga menetap di hotel yang sama maka mereka sering bertembung.

    Semasa Umar ingin menuju ke hotel satu insiden kecil telah berlaku di mana pintu yang dibuka oleh Umar telah terlanggar Nisha. Kemudian berlaku pertengkaran kecil di antara mereka dan tanpa disedari Shiela telah menuju ke arah mereka berdua. Nisha berasa panik dan terus mengakui bahawa Umar ialah bakal suaminya. Apakah akan berlaku seterusnya?

    Pelakon: Shahrizal Jaszle, Tasha Shila, Shah Iskandar, Fiza Elite, Lydiawati, Kismah Johar, Fendi Seman, Farid Najib, Wan Shades, Liea Banks, Sharifah Sakinah, Balkisyh Semundur Khan

    Menara Cinta (3)

    MENARA CINTA, 21 April 2012
    Sinopsis: Atas hasutan mertua, rumahtangga Rizwan dan Sofia berakhir dengan penceraian. Sofia kemudiannya mengikuti kekasih barunya Danial pulang ke England dan bernikah di sana. Sementara itu, hubungan rapat di antara Rizwan dan peguam sarienya, Nur akhirnya berakhir dengan ikatan pertunangan.

    Namun ketika hampir dengan majlis perkahwinan mereka, Rizwan dihantar oleh syarikatnya untuk bertugas sebulan di Paris. Takdir Allah SWT, ketika di Paris Rizwan terserempak dengan Sofea. Hakikatnya, hati Rizwan tidak pernah melupakan Sofea kerana wanita itu adalah cinta pertamanya dan mereka bercerai tanpa pergaduhan besar. Tambahan pula, kota Paris merupakan lokasi mereka berbulan madu. Apakah suratan yang tertulis buat mereka berdua?

    Pelakon: Fasha Sandha, Fahrin Ahmad, Zulhuzaimy, Nabila Huda, Rosnah Johari.

    MENYINTAIMU, 28 April 2012
    Sinopsis: Juliana tidak mempercayai kaum lelaki setelah ditinggalkan oleh dua lelaki tanpa sebarang alasan. Tindakan Juliana amat membimbangkan kedua orang tuanya, Osman dan Zainun. Zainun beranggapan Juliana tidak pandai dalam bercinta dan menjaga perasaan lelaki.

    Bagaimanapun pertemuan tanpa sengaja dengan Khairul Izwan telah merubah segalanya. Sikap prihatin dan kematangan Izwan telah membuka pintu hati Juliana untuk bercinta semula, Namun dia bimbang hubungan tersebut tidak direstui oleh Osman dan Zainun memandangkan usianya dengan Izwan jauh berbeza. Adakah ibu bapa Zainun merestui hubungan anaknya dengan lelaki yang jauh lebih berusia? Dan berjayakah Zainun menemui cinta sejatinya?

    Pelakon: Eman Manan, Sharifah Amani, Aida Khalida, Ahmad Tarmimi, Dzarin Kamaruddin, Fazlina Ahmad Daud.

    Landasan cinta (1)

    Mencintaimu (4)

    Mencintaimu (1)

    Menara Cinta (4)

    Menara Cinta (3)

    Menara Cinta (3)

    Menara Cinta (3)

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Casa Impian Musim Baru di TV3
  • Drama Ihsan Sempena Maulidur Rasul di TV3
  • Pementasan Patung Kertas Musim ke 2
  • Juara Pesona Nona Musim Ke-3
  • Sesi Memperkenalkan Protege Mentor Musim Terbaru
  • Filem Indonesia Kangen Lakonan Bunga Citra Lestari & Rueben Elsihama Hadju
  • Drama Merah Itu Cinta Dalam Slot Cerekarama Sabtu Ini
  • Ujibakat Idola Kecil Musim Ke-3
  • Drama Intan Sayang Lakonan Rusdi Ramli, Jue Aziz, Shaheizy Sam
  • Idola Kecil Musim Kedua
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Budak Tadika Bawa Heroin ke Sekolah Dan Dipamerkan ke Teman-teman

    Posted: 11 Apr 2012 09:30 PM PDT

    Seorang anak Tadika membawa 50 peket heroin ke sekolah dan mempamerkannya ke teman-temannya.Setelah diselidiki, ternyata paket heroin tersebut dimiliki oleh ayah tirinya, yang akhirnya ditangkap oleh polis terkait kes narkoba.

    Sang ayah tiri, Santos Roman (35) pergi ke sekolah anaknya di TK Barnum di Connecticut, Amerika Serikat (AS), untuk mengambil kembali peket heroin miliknya yang dibawa sang anak. Namun ternyata polis telah menunggunya dan kemudian menangkapnya.

    Roman dikenai dakwaan risiko melukai anak kecil,  menjual dan memiliki narkoba di wilayah yang hanya berjarak 450 km dari sekolahan. Demikian seperti diberitakan oleh Connecticut Post dan dilapor oleh Daily Mail, Rabu (11/4/2012).

    Menurut polis Bridgeport yang menangani kes ini, anak berumur 5 tahun tersebut pergi ke sekolah dengan mengenakan jaket Roman pada Isnin (9/4) waktu setempat. Begitu tiba di sekolah, anak laki-laki ini mengeluarkan bungkusan-bungkusan yang ternyata berisi heroin dan menunjukkannya kepada teman-teman sekelasnya.

    Sang guru yang mencurigai bungkusan tersebut berisi narkoba lantas menyitanya. Guru tersebut kemudian memberi tahu ketua sekolah dan kemudian menelefon polis.

    Roman yang merasa paket miliknya terbawa oleh sang anak lantas datang ke sekolah. Setibanya di sekolah, Roman langsung mencari-cari anak tirinya. Namun dia hanya menemukan jaket miliknya dan kemudian memeriksa kantong jaket tersebut.

    Ketika menyedari bahawa paket heroin bernilai sekitar US$ 500  telah lenyap, dia pun berniat kabur dari sekolah. Namun polis langsung menahan Roman. Sementara sang anak untuk sementara diasuh otoritas setempat sembari menunggu keluarganya ditemukan.

    Sumber : http://news.detik.com

    Perempuan Ini 11 Kali Melahirkan Anak Orang

    Posted: 11 Apr 2012 09:15 PM PDT

    Menyewakan rahim adalah pekerjaan yang agak asing bagi sebahagian orang, namun tidak bagi perempuan ini. Dari 15 anak yang pernah dikandung dan dilahirkannya, 11 di antaranya adalah janin dari perempuan lain yang dititipkan ke rahimnya.

    Kesebelas bayi orang yang dilahirkan oleh perempuan bernama Meredith Olafson (47 tahun) ini terdiri dari 2 pasang bayi kembar 3, sepasang bayi kembar 2, serta 3 bayi yang lahir sendiri-sendiri. Bayi yang berasal dari sel telurnya sendiri malah hanya 4 orang.

    Perempuan asal Fargo, North Dakota ini mengaku senang punya anak sendiri, sehingga merasa sedih jika membayangkan ada perempuan yang tidak boleh punya anak sendiri kerana rahimnya bermasalah. Dengan alasan itulah, ia terpikir untuk menyewakan kandungannya pada perempuan-perampuan yang tidak beruntung itu.

    "Saat kamu melihat wajah para orangtua itu, saat melihat USG (ultrasonografi) untuk pertama kalinya dan melihat jantungnya berdeiak, atau bahkan mendengarnya, itu sangat tidak ternilai harganya," kata Olafson seperti dikutip dari MSNBC, Rabu (11/4/2012).

    Kebahagiaan para orangtua yang menitipkan bayi ke rahimnya adalah kebahagiaan juga bagi Olafson, jauh melebihi honornya sebagai ibu pengganti atau surrogate mother.


    Alasan lain yang mendorong Olafson untuk menyewakan rahim adalah kemampuan fisiknya dalam menjaga kehamilan. Selama ini, ia tidak pernah mengalami morning sickness atau mual-mual di pagi hari, bahkan masih boleh tetap bekerja hingga beberapa hari sebelum melahirkan.

    Selain itu, Olafson hampir selalu melahirkan setiap anaknya dalam proses yang tebilang singkat sejak kontraksi hingga anaknya keluar.

    "Yang paling lama adalah kelahiran anak perempuan tertua saya, yakni 1 jam 15 minit. Anak kedua yang juga perempuan hanya 30 minit, sedangkan 2 anak terakhir cuma butuh waktu 20 minit," kata Olafson bangga.

    Sebagai ibu pengganti, Olafson menyedari bahwa orangtua asli dari bayi-bayi yang dikandungnya adalah pemilik embrio atau sel telur yang sudah dibuahi sperma. Ia hanya menyewakan rahim untuk tempat tumbuh calon bayi, sehingga secara biologis ia tidak berhak mengklaim anak-anak itu sebagai anaknya.

    "Para orangtua itu adalah ayah dan ibunya yang asli jadi pola pikir yang saya tanamkan ketika pertama kali mengandung anak mereka adalah, ini anak mereka. Tidak ada urusannya dengan hubungan saya di masa depan dan sebagainya, jadi mari kita bikin sesederhana mungkin," kata Olafson.

    Sumber : http://health.detik.com

    Anak Angelina Jolie Tergila-Gila Pada Jennifer Aniston

    Posted: 11 Apr 2012 09:00 PM PDT

    Angelina Jolie hingga kini tidak habis fikir tentang apa yang ada di dalam fikiran anaknya, Maddox Chivan Jolie-Pitt. Pasalnya, anaknya tersebut malah tergila-gila pada musuhnya, Jennifer Aniston.

    Dilansir dari One India, putra Angelina tersebut rupanya mulai tergila-gila dengan Jennifer sejak melihat film, MARLEY AND ME bersama pengasuhnya. Sejak itu, Maddox dikhabarkan terus mengoleksi benda-benda yang berhubungan dengan mantan isteri Brad Pitt itu.

    Bahkan menurut keterangan salah satu sumber, Angelina sempat dibuat geram lantaran putranya tersebut meminta poster Jennifer dipasang di biliknya. Sepertinya, Maddox memang benar-benar tidak tahu menahu soal persaingan ibunya dengan mantan isteri ayahnya tersebut.

    "Putra angkat Angelina dan Brad itu berencana mendekorasi biliknya dengan poster-poster Aniston. Dan Angelina pun langsung marah," ungkap sumber tersebut.

    Angelina sendiri memang disinyalir sebagai penyebab utama perceraian Jennifer dan Brad Pitt 8 tahun lalu. Tak lama setelah bercerai dengan Jennifer, Brad langsung menggaambil Angelina sebagai kekasih baru.

    Sumber : http://www.kapanlagi.com

    Ini Klarifikasi Nikita Willy Soal Foto Tidur Dengan Diego Michiels

    Posted: 11 Apr 2012 08:45 PM PDT

    Belakangan heboh beredar foto mirip pelakon Nikita Willy yang sedang berpelukan di sebuah bilik tidur dengan lelaki yang juga kebetulan mirip dengan pemain bola nasional Diego Michels. Tak ingin berpolemik lama-lama, Nikita pun mengklarifikasi mengenai foto tersebut.

    "Aku tahu berita kayak gitu di Twitter, pas aku buka aku langsung ketawa aja dan ketahuan banget ada orang iseng karena dari jauh juga pas dilihat itu bukan aku," ujar Nikita saat ditemui wartawan di studio Persari, Ciganjur, Jakarta Selatan, Selasa (10/4).

    Bintang sinetron Puteri yang Ditukar itu pun lantas mengeluarkan beberapa buah foto dalam sebuah amplop yang ada di depannya. Dengan tenang, Nikita pun menjelaskan mengenai kejanggalan dalam foto-foto tersebut.

    "Dan kalau ingin pembuktian ini foto yang ada di internet, di sini tangan saya nggak sepanjang ini. Dan saya minta Diego untuk foto, ini tangan kanannya Diego banyak banget tattonya, sedangkan yang di foto nggak ada tatonya," ujar Nikita.

    Sebelumnya, foto mirip Nikita dan Diego Michels memang sempat beredar di internet. Dalam foto itu terlihat Nikita yang sedang tiduran terlihat dipeluk dari belakang oleh seorang lelaki yang diduga Diego. "Coba lihat deh, dari jauh juga ini kelihatan bukan aku," pungkasnya.

    Sumber : http://www.kapanlagi.com

    Tren Baru Wanita Hamil Singapura: Foto Tak Berbaju

    Posted: 11 Apr 2012 08:30 PM PDT

    Singapura - Foto beberapa selebriti yang tampil tanpa busana dan menjadi foto sampul majalah ternama mengilhami wanita Singapura untuk melakukan hal sama. Kini, tren di kalangan wanita hamil negeri jiran ini adalah mengabadikan foto mereka dengan perut besar tanpa selembar benangpun.

    Menurut laporan The New Paper, media dalam jaringan ANN, beberapa fotografer belakangan bahkan mengkhususkan diri pada foto wanita hamil. "Permintaan terus berdatangan setiap hari," kata mereka pada media ini.

    Pemilik JJ Fotography, Jothy John, 44 tahun, misalnya, menyatakan bisnis ini tengah booming di Negeri Singa itu. Ia yang semula mengkhususkan diri pada foto bayi baru lahir dan persalinan, kini bertambah ke foto ibu hamil.

    Rata-rata, katanya, dia mendapatkan lima atau enam permintaan setiap hari. Di antara permintaan itu, hanya dua yang meminta diabadikan selama persalinan dan selebihnya dalam keadaan hamil.

    "Dan semua dari mereka meminta untuk berpose telanjang atau setengah telanjang," katanya.

    Fotografer Hart Tan, 33 tahun, pendiri Tomato Photo, mengakui peningkatan permintaan untuk wanita hamil. "Permintaan untuk foto kehamilan sangat tinggi. Kami sampai keletihan melayani," katanya.

    Natasha Mak-Levrion, warga Singapura, mengaku dua kali ini mengabadikan kehamilannya. Pertama, ia berpose telanjang saat hamil pertama di tahun 2010. Tahun ini, dia melakukannya lagi untuk anak keduanya.

    Direktur dari sebuah perusahaan konsultan mengatakan kepada The New Paper, "Saya ingin sesuatu untuk mengingat saat itu." Ia menambahkan, anak pertamanya kini terlibat untuk pemotretan keduanya.

    Sumber : http://www.tempo.co

    Buktikan Diet Bukan Segalanya, Wanita Ini Berpose Bogell

    Posted: 11 Apr 2012 08:15 PM PDT

    Perjuangan wanita ini untuk mendapatkan tubuh ideal bagaikan mainan yo-yo. Sukses langsing namun kembali gemuk dan begitu seterusnya. Obsesinya mendapatkan tubuh langsing akhirnya berhenti setelah ia mendapat khabar bahwa ibunya mengidap kanser paru-paru.

    Tricia Penrose mengatakan kepada majalah Closer bahawa dirinya telah bertahun-tahun ''''berperang'''' dengan berat badannya. Namun saat mendengar khabar menyedihkan tentang ibunya, ia langsung sedar bahawa menjadi langsing bukanlah segalanya.

    "Saat kamu mengetahui bahawa ibumu menghidap kanser paru, segala sesuatunya terlihat dari sebuah perspektif," ujar Tricia. Ia juga menceritakan bahawa ibunya yang bernama Sue-Gordon tidak suka saat dirinya diet dan mereka berdua begitu dekat bagaikan adik-kakak.

    Uniknya, setelah dirinya memutuskan untuk tidak lagi diet, ia ingin membuktikan kepada banyak orang bahawa dirinya bahagia dengan bentuk tubuhnya yang sekarang dengan berpose bogel. Iapun berpose berbaring menghadap samping hanya dengan mengenakan kasut high-heels untuk majalah Closer.

    "Saya tidak peduli lagi kalau saya besar. Saya belajar mencintai lekuk tubuh saya. Mereka seksi!," ujar mantan artis yang kini telah bekeluarga dan memiliki dua anak tersebut.

    Tricia juga mengatakan dirinya pernah sangat langsing di tahun 2007, dimana dirinya melancarkan DVD fitness ''''Before and After Body Blitz''''. Namun kini dirinya tidak mahu memiliki tubuh kurus kerana banyak temannya yang mengatakan kalau ia terlihat tidak sihat, kepalanya jadi terlihat besar dan wajah seperti kendur.

    Kini dirinya pun lebih santai dalam hal memilih makanan ataupun menu sehari-hari. "Saya tak lagi stress kalau ingin makan fish & chips. Saya suka masak dan membuat makan gorengan yang menyihatkan," ujarnya. Suaminya yang berprofesi sebagai presenter TV, Mark Simpkin pun mendukungnya dengan mengatakan kalau ia menyukai perutnya yang ''''seperti jelly''''.

    Sumber : http://wolipop.detik.com

    Ribuan Pengguna Twitter Bekerjasama Menyelamatkan Seorang mangsa rompakan

    Posted: 11 Apr 2012 08:00 PM PDT


    Seorang lelaki di Johannesburg, Afrika Selatan, didatangi dua perampok bersenjata yang merampas keretanya dan menaruh tubuhnya di belakang bagasi kereta, untungnya para perampok lupa mengambil satu barang yang sangat penting: Telefon genggam.
    Dari dalam bagasi, si mangsa segera menggunakan telefon genggamnya untuk menghubungi Lynn Peters, kekasihnya, melalui Twitter. Dari sinilah reaksi penyelamatan berantai dimulai.
    Peters segera men-tweet pesan: "Tolong cari (nombor kendaraan) DSS041GP, kereta kekasih saya baru saja dicuri dan saat ini lagi berada di bagasi," kepada 71 followernya.
    Dengan fitur re-tweet yang ada di Twitter, pesan tersebut segera meluas secara berantai, ribuan orang menerima pesan tersebut dan mengopernya ke ribuan orang yang lain. Pesan terus beredar hingga salah satu anggota dari perusahaan yang bergerak di bidang pengamanan swasta membaca pesan tersebut.
    Drama penyelamatan berlanjut menjadi lebih serius, perusahaan pengamanan tersebut berhasil mencari dimana lokasi telefon genggam mangsa berada. Merekapun secara terus menerus melaporkan posisi mangsa yang terus berubah-rubah kerana masih berada di dalam bagasi kereta yang berjalan.
    Drama ala filem spionase ini baru berhenti 2 jam kemudian, setelah polis memblokjalan kereta curi tersebut. Mangsa yang tidak disebutkan namanya dinyatakan dalam keadaan terkejut, tapi tidak terluka.
    gambar: psd tuts+

    Gara-gara si kecil Baloy terlupa sorok Playboy

    Posted: 11 Apr 2012 07:45 PM PDT

    BANDARAYA MEXICO: Pemain pertahanan Santos Laguna, Felipe Baloy, 31, (kanan) gemar bergambar dengan peminat daripada semua peringkat umur walaupun ketika berhenti seketika di sebuah kedai untuk membeli majalah Playboy edisi terbaru. 

    Apabila seorang peminat kecil dengan memakai kasut Velcros dan pakaian seragam pasukan Santos mahu bergambar dengan Baloy, pemain antarabangsa Panama itu terus berlutut, tersenyum lalu memeluk si kecil dan terlupa bahawa dia sedang memegang beg plastik berisi majalah Playboy.



    Sikap baik Baloy menyebabkan peminat kecilnya gembira dan tersenyum sebaik gambar dirakam, namun apabila gambar itu disiarkan media, pembaca pastinya mengangkat kening apabila terpandang majalah di dalam beg yang dipegangnya.


    Baloy, anak keenam daripada tujuh beradik dan membesar di sebuah kawasan sesak Cerro Batea di daerah San Miguelito selepas berpindah dari daerah St Martin.

    Pipe mula tertarik dengan sukan bola sepak selepas bermain di jalanan bersama rakannya.

    Baloy tamat belajar di sekolah rendah dan menengah tetapi tidak pernah ke universiti selepas memutuskan untuk menjadi pemain bola sepak sepenuh masa.
    Beliau juga mempunyai hubungan baik dengan rakannya Blas Perez dan Gabriel Gomez yang menganggotai skuad kebangsaan Panama.
    Baloy sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak dan tinggal di Mexico bersama keluarganya.

    Kelab Santos kini berada di tempat teratas liga Mexican Clausura dan bermain di Kelab Amerika di Estadio Azteca Sabtu depan. – Agensi



    sumber : berita harian

    Lelaki boleh jadi pemenang Ratu Cantik Universe Dunia

    Posted: 11 Apr 2012 07:30 PM PDT


    NEW YORK - Penganjur pertandingan Ratu Cantik Universe kelmarin membenarkan lelaki yang telah menjalani pembedahan pertukaran jantina menjadi peserta sekali gus berpeluang dimahkotakan sebagai wanita paling cantik di dunia.
    Pertubuhan Hak Gay dan Transgender (GLAAD) menyatakan, lelaki yang menukar jantina akan dibenarkan membuktikan kebolehan mereka dalam pertandingan ratu cantik antarabangsa itu bermula pada tahun 2013.
    Sebelum ini, seorang lelaki yang telah menjalani pembedahan pertukaran jantina, Jenna Talackova telah dibenarkan untuk bertanding dalam pertandingan Ratu Cantik Universe Kanada.
    Lelaki yang menukar jantina menjadi perempuan dibenarkan bertanding selepas Talackova mempertikaikan keputusan pihak penganjur pertandingan itu membatalkan penyertaannya.
    Penganjur pertandingan Ratu Cantik Universe yang dimiliki oleh bilionair terkenal Amerika Syarikat, Donald Trump sebelum ini menetapkan hanya peserta yang lahir sebagai wanita sahaja dibenarkan bertanding.
    Talackova, 23, menjalani enam pembedahan untuk menukar jantina.
    Dia mula menjalani pembedahan itu semasa berusia 19 tahun.
    Maklumat dalam pasportnya menyatakan bahawa dia seorang wanita.
    Kemasukan peserta lelaki yang telah menukar jantina itu akan menyebabkan pemenang pertandingan Ratu Cantik Universe tidak lagi terdiri daripada wanita tulen.
    Pertandingan Ratu Cantik Universe diadakan di beberapa buah negara bagi memilih wakil untuk bertanding pada peringkat dunia. - Agensi
    sumber : kosmo online

    Cacat teruk selepas muka terbakar

    Posted: 11 Apr 2012 07:15 PM PDT


    BEIJING: Seorang kanak-kanak lelaki cacat teruk akibat melecur kerana disambar api.
    Wang Xiaopeng kini hampir tidak mempunyai muka akibat kejadian yang menimpanya dua tahun lalu. 
    Kanak-kanak berusia enam tahun itu melecur apabila cuba membakar longgokan jerami jagung menggunakan pemetik api rokok.

    Tetapi api yang marak dengan cepat, membakarnya.



    Wang yang berasal dari Yinchuan di wilayah Ningxia, kehilangan rambut, bibir, kelopak mata dan jari akibat kejadian itu.



    Dia tidak ke sekolah kerana tiada sekolah yang mahu menerimanya dan dia hanya mempunyai beberapa kawan yang sudah biasa melihat keadaan wajahnya itu.

    Keluarga Wang membelanjakan semua wang simpanan mereka, hampir RM72,900, untuk membayar bil hospital bagi menyelamatkannya.

    Mereka terpaksa berhenti merawatnya kerana kehabisan wang.

    Ibu bapa Wang telah menjual rumah mereka dan kini tinggal di tanah kecil seluas 0.2 hektar. - Agensi



    sumber : myMetro

    Bayi ‘mati’ hidup semula

    Posted: 11 Apr 2012 07:00 PM PDT


    BUENOS AIRES: Seorang bayi ditemui hidup di sebuah rumah mayat, 12 jam selepas dilaporkan mati oleh doktor di sebuah hospital di Argentina.
    Analia Bouter bersama suaminya mengunjungi rumah mayat untuk melihat bayi tidak cukup bulan yang dilahirkannya di Hospital Perrando.

    Bagaimanapun, mereka terkejut apabila membuka keranda dan melihat bayi itu masih hidup.


    "Saya tiba-tiba mendengar suara dan melihat dia bergerak," kata wanita itu kepada akhbar TN.com.

    Menurut Analia, bayi itu hampir beku selepas 12 jam berada dalam bilik sejuk rumah mayat itu.


    Seorang pekerja hospital yang bergegas membawa bayi itu ke doktor menyifatkan dia seperti membawa sebotol ais.



    Sehubungan itu, pasangan berkenaan menamakan anak mereka itu Luz Milagros yang bermakna 'keajaiban.' Menurut Analia, dia ke rumah mayat itu semata-mata untuk mengucapkan selamat tinggal kepada bayinya, tetapi berakhir dengan menyelamatkannya.

    "Setiap anggota pasukan yang terbabit mempunyai tanggungjawab masing-masing," kata Setiausaha Rendah Kesihatan wilayah Chaco, Rafael Sabatinelli, kepada wartawan ketika mengumumkan mengenai siasatan terhadap salah laporan berhubung kematian bayi itu.




    Dalam pada itu, Analia berkata, dia merancang menyaman pihak terbabit.

    Bayi itu yang masih menerima rawatan di hospital dilahirkan tiga bulan lebih awal. - Agensi



    sumber : myMetro

    Duit kutu dikebas tiga peragut

    Posted: 11 Apr 2012 06:45 PM PDT


    KOTA BHARU – Hasrat seorang peniaga sayur untuk pergi ke pejabat peguam bagi menguruskan tuntutan insurans kemalangan melibatkan anaknya terbantut apabila dia kerugian RM20,000 selepas diragut tiga lelaki di hadapan sebuah klinik berhampiran Balai Islam, Lundang, dekat sini kelmarin.
    Kejadian pukul 4.30 petang itu berlaku ketika Rahana Majid, 44, yang menunggang motosikal bersama anaknya, Siti Nazirah Fauzi, 16, berhenti untuk menghubungi peguam berkenaan bagi mengetahui lokasi tepat pejabatnya.
    Mengimbau semula kejadian itu, Rahana memberitahu, semasa membuat panggilan, dia meletakkan beg yang mengandungi wang kutipan kutu RM9,700; wang miliknya, RM5,000 dan seutas rantai bernilai RM4,700 yang baru dibeli Sabtu lalu di dalam raga motosikal.
    Katanya, tidak lama kemudian, tiga lelaki yang menaiki sebuah kereta Proton Wira berhenti berhampirannya sebelum salah seorang keluar dan terus melarikan begnya.
    "Lelaki itu kemudian masuk semula ke dalam kereta dan terus melarikan diri.
    "Saya tidak berani melawan kerana bimbang mengenai keselamatan diri dan takut-takut kalau penjenayah tersebut memiliki senjata tajam," ceritanya lagi.

    sumber : kosmo online

    Doktor Pelatih Temui ajal akibat lebihan dos

    Posted: 11 Apr 2012 06:30 PM PDT


    KAJANG – Kakitangan Hospital Kajang di sini semalam gempar apabila seorang doktor pelatih yang telah bekerja selama lima hari berturut-turut tanpa cuti ditemui mati di dalam tandas di Wad Pediatrik hospital itu selepas dia disyaki terlebih dos setelah menyuntik sejenis ubat ke dalam badannya.
    Mayat Lee Chang Tat, 29, ditemui pada pukul 7 pagi oleh rakan setugasnya dalam keadaan terbaring dan pucat di dalam tandas wad berkenaan. Sebatang picagari turut ditemui di sisi mayat doktor pelatih itu yang telah berkhidmat selama tiga tahun di hospital tersebut.
    Belum dipastikan lagi motifnya tetapi ada kemungkinan mangsa bertindak menyuntik cecair itu ke dalam tubuhnya akibat keletihan.
    Sebelum kejadian, mangsa yang merupakan pegawai perubatan siswazah bertugas pada syif malam bermula pukul 9 malam di wad tersebut. Dia telah berkahwin sejak tiga tahun lalu.
    Seorang pengawal keselamatan Hospital Kajang memberitahu, dia bergegas ke wad berkenaan sebaik terdengar bunyi kecoh sekumpulan kakitangan yang menyedari mengenai kematian doktor pelatih tersebut.

    sumber : kosmo online

    Libas belakang, tekap seterika

    Posted: 11 Apr 2012 06:15 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Seorang wanita berusia 28 tahun terpaksa menempuh detik hitam dalam hidupnya apabila dia bukan saja dilibas dengan tali pinggang oleh kekasihnya, malah belakangnya turut ditekap dengan seterika panas dalam kejadian di Jalan Pantai Murni, di sini, kelmarin.
    Lebih kejam, dalam kejadian antara jam 3 hingga 5 petang itu, mangsa yang menggelupur kesakitan di ruang tamu rumah kemudian disimbah pula dengan air panas oleh lelaki berusia lewat 20-an itu.

    Kekejaman teman lelaki mangsa dikatakan berlaku ketika mereka bertengkar dengan teman lelakinya itu bagi menebus semula barang kemas miliknya yang digadaikan.


    "Mangsa mendesak teman lelakinya supaya menebus semula barang kemas miliknya itu menyebabkan berlaku pertengkaran antara mereka.

    "Lelaki itu yang hilang pertimbangan bertindak memukul mangsa," katanya.


    Sumber berkata, lelaki terbabit yang bagaikan dirasuk kemudian melibas mangsa menggunakan tali pinggang.



    "Mungkin tidak berpuas hati, lelaki itu kemudian menekap pula seterika panas ke atas belakang mangsa. Akibatnya mangsa menggelupur kesakitan di ruang tamu rumah.

    "Sebaik mangsa menggelupur, lelaki terbabit bertindak lebih kejam dengan menyimbah pula air panas ke atas badan mangsa," katanya.




    Katanya, melihat teman wanita menggelupur kesakitan, lelaki itu terus meninggalkan rumah.

    Mangsa kemudian menghubungi rakannya sebelum dibawa ke hospital berhampiran untuk rawatan sebelum membuat laporan di Balai Polis Pantai, di sini.


    Difahamkan, sebaik laporan dibuat, pihak berkuasa berusaha mengesan suspek, namun gagal. Bagaimanapun, pihak berkuasa percaya suspek akan ditahan dalam masa terdekat.


    Wanita terbabit yang mengalami kesan lecur teruk di seluruh tubuh terutamanya belakang badan kini masih dirawat di hospital dan keadaannya dilaporkan stabil.


    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan siasatan lanjut sedang dilakukan.



    sumber : myMetro

    Maut akibat main bola

    Posted: 11 Apr 2012 06:00 PM PDT


    KAJANG: Malang tidak berbau buat seorang pelajar tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di Semenyih yang menemui ajalnya, kelmarin selepas kepalanya cedera disepak pemain lawan ketika satu perlawanan bola sepak.
    Difahamkan, mangsa Afiq Hamizan Abdul Hamid berusia 15 tahun itu meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) jam 2.45 petang kelmarin selepas menjalani pembedahan di kepalanya.

    Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, dalam kejadian Isnin lalu, mangsa mewakili pasukan sekolahnya dalam kejohanan bola sepak Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Daerah Hulu Langat (MSSDHL) yang diadakan di sebuah sekolah menengah agama.


    Menurutnya, mangsa yang bermain sebagai penjaga gol mewakili sekolahnya itu cedera di kepala selepas terkena sepakan pemain pasukan lawan.

    "Mangsa kemudian dibawa ke Klinik Kesihatan Semenyih jam 4 petang untuk rawatan oleh pihak sekolah.


    "Bagaimanapun, keadaannya menjadi parah sebelum dihantar ke Hospital Kajang," katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.



    Beliau berkata, selepas doktor mengesahkan mangsa perlu menjalani pembedahan kepala berikutan darah beku selain keadaannya yang sudah kritikal, dia dibawa ke HKL pula namun gagal diselamatkan.

    Katanya, mangsa meninggal dunia jam 2.24 petang kelmarin di HKL namun tiada unsur jenayah dipercayai menjadi punca kematian mangsa.




    "Kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut," katanya.

    Sementara itu, ayah mangsa, seorang pengawal keselamatan, Abdul Hamid Saad, 50-an, berkata, arwah anak ketiga daripada enam beradik, aktif dalam sukan bola sepak.


    Menurutnya, arwah cukup sihat dan aktif ketika pergi ke sekolah pada pagi kejadian dan tidak menyangka akan berjumpa anaknya dalam keadaan lemah serta tidak bermaya jam 4 petang pada hari sama.


    "Ketika tiba di Hospital Kajang, anak saya sudah lemah dan hanya memaklumkan kejadian itu berpunca daripada kecederaan ketika perlawanan namun saya terkilan dengan pihak sekolah yang tidak memberi rawatan awal sebaik terkena sepakan itu.


    "Pakar neurologi yang merawat anak saya turut memaklumkan kemungkinan anaknya dapat diselamatkan sekiranya rawatan diberikan lebih awal," katanya.


    Menurutnya, kesal dengan kecuaian dan kelewatan pihak sekolah mengambil tindakan, dia membuat laporan di pondok polis HKL selepas anaknya disahkan meninggal dunia.



    SUMBER : MYMETRO

    Asmara di kuburan

    Posted: 11 Apr 2012 05:45 PM PDT


    IPOH: Sepasang kekasih yang leka melakukan maksiat berhampiran kubur lama terkejut apabila disergah sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perak (Jaip).
    Dalam kejadian jam 1.50 pagi semalam, pasangan berusia 20-an itu dikesan berpelukan di kawasan gelap di jirat Cina berhampiran Taman Rekreasi Sultan Abdul Aziz, di sini.

    Bagaimanapun, aksi terlampau itu terbantut apabila beberapa anggota Jaip yang berpakaian biasa menghampiri pasangan itu sebelum diarah beredar.


    Tindakan sama turut diambil terhadap sepasang kekasih yang dikesan melakukan maksiat di dalam sebuah Perodua Myvi yang diletakkan di tepi padang berkenaan.

    Pasangan berusia awal 20-an itu didapati bercumbu sebelum cermin gelap kereta berkenaan disuluh pegawai penguat kuasa Jaip.


    Ketika disoal, pasangan itu memberi alasan sengaja mengambil angin malam di taman selain mendakwa hanya sekadar kawan biasa.




    Malah, teman lelaki pasangan itu memberi alasan mahu menghantar gadis terbabit pulang ke rumah selepas selesai bekerja.

    Pasangan itu diberi amaran lisan sebelum diarah meninggalkan taman rekreasi itu yang menjadi tumpuan puluhan pasangan remaja Melayu bermadu kasih.




    Difahamkan 10 pegawai penguat kuasa Jaip yang menaiki dua van terlibat melakukan rondaan di sekitar taman rekreasi itu sehingga jam 3 pagi semalam.

    Wartawan Harian Metro yang berada di lokasi kejadian mendapati taman rekreasi itu mula dibanjiri remaja dan belia tempatan sejak jam 10 malam lagi dengan memilih kawasan sunyi dan gelap sebagai tempat melakukan temujanji.


    Kebanyakan pasangan remaja ini yang datang dengan menunggang motosikal dilihat sengaja menuju ke kawasan gelap di taman rekreasi bersebelahan jirat untuk bermadu asmara.


    Sementara itu Pengarah Jaip, Mohd Yusop Husin berkata, pihaknya memandang serius aktiviti maksiat yang dilakukan remaja Islam di sekitar kawasan tumpuan awam di Ipoh dengan kerap melakukan rondaan dan operasi rambang.



    SUMBER : MYmETRO


    Beth Shak, Perempuan ini Memiliki 1200 Pasang Kasut

    Posted: 11 Apr 2012 05:30 PM PDT



    Rasa iri mungkin muncul jika Anda melihat koleksi milik Beth Shak di rumahnya yang terletak di Pennsylvania, Amerika Syarikat. Terdapat sekitar 1.200 pasang kasut berbagai model dalam koleksi tersebut.
    Termasuk, 700 kasut sol merah keluaran butik eksklusif, Christian Louboutin. Perempuan yang berprofesi sebagai pemain poker profesional ini, memiliki tiga bilk besar untuk menyimpan sepatu-sepatu berukuran 7.

    Ia memperkirakan harga sepatu-sepatu tersebut, jika dikumpulkan mencapai US$500 ribu. Bagi Shak, mengoleksi skasut sebanyak itu adalah sebuah kebahagiaan.

    "Ini adalah salah satu kebahagiaanku. Meskipun aku pemuja stiletto, kasut balet datar Lanvin aku tetap kenakan saat akhir minggu. Sehari-hari biasanya aku juga menggunakan selipar Havaiana," kata Shak, seperti dikutip dari thelook.today.com.
    Kegilaannya pada kasut juga membuat ia 'dimanjakan' oleh Louboutin. Perancang kasut tersebut beberapa kali membuat kasut dengan model khusus untuk Shak. Termasuk, lebih dulu memberikan koleksi terbaru yang diciptakannya secara terbatas pada perempuan berusia 41 tahun itu.

    "Mereka mengirimiku e-mail berisi banyak gambar sepatu, lalu aku pilih yang aku mahu," kata Shak.

    Dengan ribuan sepatu yang dimiliki, tentunya Shak tidak mengenakan semuanya. Rencananya, ia juga akan menyumbangkan sebagian sepatunya pada sebuah badan amal. Koleksinya ini juga membuat kehidupan Shak dibuat dalam bentuk dokumenteri yang berjudul "God Save my Shoes."

    Kenyang makan KFC,kakak ni tak sedar coli dah terbukak

    Posted: 11 Apr 2012 05:15 PM PDT

    Aksi wanita panjat pagar dalam keadaan telanjang yang tangkap polis

    Posted: 11 Apr 2012 05:00 PM PDT




    mungkin wanita ini sakit mental....


    Kesian ..ibu mengandung ini ketagihan ubat pemutih

    Posted: 11 Apr 2012 04:45 PM PDT


    BIRMINGHAM - Jika sedang berada pada masa kehamilan, lazim jika seorang wanita menginginkan sesuatu yang pada sehari-harinya mungkin tidak dia inginkan.

    Namun apa yang diinginkan Veness Emma (26) pada masa kehamilannya yang kedua ini, mungkin tidak dapat dikatakan sebagai hal yang wajar. Veness mengaku menjadi suka meminum produk-produk pembersih. Seperti dikutip Dailymail.

    Emma diduga telah mengalami gangguan makan yang aneh. Keinginannya terhadap pengilat furnitur dia akui begitu besar. Dalam sehari sebanyak tiga kali dia memakan benda yang tidak layak dimakan tersebut.

    Keanehan Veness terhadap minat makannya yang aneh ini pun diakui sudah terjadi ketika dia kecil. Waktu dia kecil, dia sudah mulai tertarik memakan gelembung sabun mandi.

    Kebiasaan aneh tersebut kembali muncul hingga dia hamil untuk kedua kalinya. Emma yang kini usia kandungan yang keduanya telah berusia tujuh bulan, tertarik memakan pemutih furnitur berawal dari ketertarikannya membau aroma yang dikeluarkan oleh produk pembersih tersebut. Walau takut akan kesihatan jabang bayi yang ada di rahimnya, namun Emma tak kuasa menahan keinginannya tersebut.

    Emma sudah mulai memakan benda-benda tidak layak makan tersebut sejak beberapa bulan kehamilan keduanya. Setelah pertama kali menyedari keanehan terjadi pada dirinya, Emma bertekad untuk tidak melakukannya lagi, tetapi setiap hari keinginan itu datang kembali dengan sepenuh hati.

    "Saya tidak boleh menjelaskan mengapa saya seperti itu. Saya juga tidak dapat menjelaskan bagaimana benda-benda itu di dalam mulut saya. Saya biasanya menyembur sedikit di jari dan menjilatinya," ujar Emma.

    Inilah hasil karya lelaki yang kesepian

    Posted: 11 Apr 2012 04:30 PM PDT

    Sam Rodia, seorang Imigran berasal dari Itali adalah seorang lelakiyang sangat kesepian. Dia bercerai dengan isterinya, dan pengadilan melarangnya untuk menemui anak-anaknya. Untuk menghilang rasa kesepiannya,50 tahun lalu Sam mulai membangun sebuah menara. Tapi sebenarnya, menara ini tidak berguna sama sekali, selain mungkin, boleh kita nikmati sebagai sebuah karya seni.






    Gilalah..Otak Seorang Guru Ini Akan Keluar dari Kepalanya Jika Tertawa

    Posted: 11 Apr 2012 04:15 PM PDT


    Bersyukurlah kamu boleh ketawa bebas. Ketawa itu banyak manfaatnya, baik untuk kesihatan rohani, mahupun jasmani. Namun, tidak demikian bagi Carolyn Gibbons, 23 tahun, yang berkerjaya sebagai seorang guru di Inggris.

    Keawa merupakan hal yang berbahaya buatnya dan boleh menyebabkan kematian. Carolyn mengalami kejang setiap hari, penglihatan kabur, dan migrain kerana penyakit langka yang dideritanya, iaitu Arnold Chiari Malformation.

    Ukuran otak Carolyn terlalu besar untuk kepalanya. Gerakan yang tiba-tiba boleh membuat kepalanya seperti akan meletus. Tekanan yang terlalu besar dapat menyebabkan herniasi otak ke bahagian atas tulang belakang dan dapat membunuhnya.

    Carolyn pernah pengsan di sekolah kerana ketawa setelah mendengar lawak. Keluarganya berusaha menyembunyikan televisyen agar Carolyn tidak menonton acara komedi favouritenya, Scrubs.

    "Saya hidup dalam gelembung rasa sakit. Tekanan dapat menyebabkan otak saya benar-benar keluar dari kepala," ujarnya. "Saya hanya berharap hal ini dapat diselesaikan sehingga saya dapat ketawa kembali."

    Saat ini Carolyn harus meminum 50 biji pil untuk meringankan gejala penyakitnya dan masih harus menjalani banyak pembedahan.

    sumber: Mirror

    [Aneh] Wanita dakwa dia hamil setelah menonton filem lucah 3D

    Posted: 11 Apr 2012 04:00 PM PDT


    Jennifer Stweart (38), mengaku hamil setelah menonoton filem lucah 3D di apartment kawannya  di New York

    Dia berkata anaknya mirip aktor kulit hitam yang berlakon di dalam filem itu, padahal suaminya seorang tentera yang sedang bertugas di luar negeri berkulit putih.


    Dia merasa pening dan mual sebulan setelah menonton filem tersebut, dan ketika melakukan ujian kehamilan ternyata hasilnya positif.

    Walaupun pengakuan istrinya terasa aneh, Erick Johnson berkata, "Film lucah 3D kelihatan sangat real jadi dengan teknologi sekarang  segalanya mungkin terjadi."(link)

    Dilarang Berambut Panjang Pelajar Nekad Bunuh Diri

    Posted: 11 Apr 2012 11:00 AM PDT

    Apakah seorang perempuan yang berambut panjang dianggap jahat? Seorang pelajar yang rambutnya tidak sesuai dengan aturan sekolah seperti "dipaksa" bunuh diri oleh sekolah.


    Seorang pelajar perempuan yang tinggal di sebuah desa Wangsangang daerah Shandong China diberi peringatan dan disuruh balik sebanyak 3 kali oleh gurunya di Sekolah Menengah West Campus. Kerana tidak boleh menerima, dia bunuh diri dengan meminum pestisida dan mengambil jalan pintas untuk mengatasi masalah ini.


    Sekolah tersebut mewajibkan rambut tidak boleh melepasi bahu. Walaupun banyak pelajar perempuan lainnya  yang melanggar peraturan ini, tetapi tak tahu kenapa dia seorang yang disuruh balik kerumah sebanyak 3 kali. Ketika orang tuanya menghantar dia sekolah kembali, pihak sekolah menolak mengizinkannya  masuk.


    Sekarang ini, anggota keluarganya  sangat berduka, dan akan menuntut keadilan bagi anak perempuannya


    Beberapa gambar kejadian:






    Ini Mainan Atau Bukan? [Video]

    Posted: 11 Apr 2012 10:30 AM PDT

    Yang pasti video ini dibuat dari 10.000 foto yang diambil oleh Ryan Killackey dari berbagai daerah di California. Mari kita lihat saja gambar dan videonya.







    Video diatas dibuat dari foto yang diambil oleh kamera Canon Rebel XS, 50mm (nifty), 18-55mm kit lens, 50-250mm. Lalu apakah ini mainan atau bukan? Pemandangan tersebut adalah asli dari California.

    sumber: vimeo

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS