Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Jom Download Aplikasi Dragon Dictation Sekarang & Menangi Ganjaran Lumayan

Posted: 22 Nov 2012 10:29 PM PST

Zaman sekarang makin canggih. Setiap hari pasti ada gadget dan aplikasi terbaru dicipta. Sampai Budiey pun tak terkejar untuk 'follow' semua aplikasi yang ada. Maklumlah sibuk memanjang. Tapi nak tak nak, kenalah tahu sikit-sikit teknologi ni sebab sekurang-kurangnya, dengan gadget dan aplikasi inilah yang membuatkan dunia kita lebih cepat bergerak dan melakukan kerja dengan berkesan. Nanti dicop ketinggalan zaman pulak.

Betullah orang kata, cinta itu buta. Kalau dulu, Budiey bercinta bagai nak rak dengan operasi Android, sekarang ni, Budiey jatuh cinta pulak dengan iOS pulak. Ada sebab mengapa Budiey suka guna iOS sekarang ni…

Antara salah satu sebab utama mengapa Budiey lebih suka untuk menggunakan iOS ialah kerana ada satu aplikasi yang sangat berguna untuk memudahkan menjadikan kerja Budiey lebih cepat. Kalau nak tahu lebih lanjut tentang aplikasi yang Budiey maksudkan, sila baca info kat bawah ni.

Apa-apa pun gajet yang anda guna tu, matlamatnya adalah sama je. Yang penting adalah ianya mengubah cara kita berinteraksi dengan dunia luar dan sesiapa sahaja.

Minggu lepas, Budiey ada mencuba salah satu aplikasi dari Nuance yang berupaya memudahkan kerja Budiey sebagai penulis blog yang sentiasa sibuk ke sana-sini sepanjang hari.

Budiey perhatikan, aplikasi dari Nuance ni ada ramai juga followernya. Apa taknya, buat masa sekarang aplikasi ni diberikan percuma. Sape tak nak, kan? Terbukti dah berjuta-juta pengguna dan beribu-ribu perniagaan telah guna aplikasi.

Budiey dikhabarkan aplikasi ini mencapai rekod tempat pertama dan kedua jumlah muatturun paling banyak di hampir semua negara yang dilancarkan.

dragon
Aplikasi yang baru sahaja dilancarkan ini dikenali sebagai Dragon Dictation dan Dragon Search juga boleh dimuatturun secara percuma, tak perlu bayar apa-apa untuk masa sekarang. Jadi apa tunggu lagi. Jangan berlengah-lengah lagi. Cepatlah muatturun sekarang! Apa yang penting, aplikasi ini dibuat dalam bahasa Melayu.

Memang senang sangat nak guna sebab ia dibuat khusus istimewa untuk orang Malaysia. Ianya disediakan untuk gadget seperti iPhone, iPad dan iPod Touch sahaja.

Dengan aplikasi Dragon Search pula membuatkan proses carian di Google, Yahoo, Youtube dan sebagainya menjadi lebih cepat dan senang.

Di sini Budiey nak ceritakan secara lebih lanjut tentang Dragon Dictation sebab rasa teruja nak cerita dan berkongsi faedah aplikasi ini kepada pembaca sekalian.

Dragon
Pertama kali guna aplikasi Dragon Dictation ni, Budiey terkejut gak sebab kerja Budiey jadi lebih mudah dan jimat masa. Apa yang perlu kita buat hanya mengeluarkan suara atau senang citer, kita bercakap dan seterusnya aplikasi ini akan menukarkan suara kita dalam bentuk tulisan.

Yang paling bagus, aplikasi ni dapat mengecam bahasa pertuturan bahasa Melayu. Ini bermakna aplikasi ni dapat membaca dan menangkap maksud dalam bahasa Melayu. Itu yang membezakan aplikasi ini dengan aplikasi yang ada di pasaran.

Itu yang penting bagi orang kita yang mahu menukarkan suara kepada tulisan dalam bahasa Melayu.

Budiey pun ragu-ragu juga, betul ke aplikasi ni boleh berupaya mengecam bahasa Melayu? Jadi, Budiey pun cuba menggunakan aplikasi ini untuk menukarkan suara percakapan kepada tulisan.

Dragon

Haaa, jadi sekarang terbuktilah, aplikasi ni memang gempak punya.

Memang berkali-kali ganda kerja Budiey jadi lebih produkif.

Selain jadi lebih produktif, Budiey kira aplikasi ini meringankan beban kerja sebagai penulis blog sepenuh masa yang aktif ke sana sini setiap hari.

Pasti korang tertanya-tanya apa kegunaan dan 'special'nya aplikasi ini, kan?

Secara ringkasnya, aplikasi Dragon Dictation ini akan menukarkan apa yang kita percakapkan kepada perkataan dan ia tersedia dalam banyak bahasa. Anda boleh pilih bahasa Malaysia, bahasa Inggeris dan beberapa bahasa lain yang disediakan dalam aplikasi setting.

Anda boleh menggunakan suara dan boleh mengawal alat peranti kita tadi walaupun semasa melakukan kerja multi tasking.

Ini berguna sangat semasa Budiey menulis entri di mana-mana event yang memerlukan Budiey mengemas kini dengan lebih cepat. Seperti di Anugerah Skrin yang lalu, Budiey dengan cepatnya mengemaskini entri tentang event ini dengan lancar tanpa sebarang masalah untuk menaip.

Budiey juga menggunakan aplikasi ini semasa menemubual selebriti dan artis. Tidak perlu untuk menulis setiap jawapan artis. Hanya record sahaja suara artis, dan aplikasi ini akan menukarnya dalam bentuk perkataan.

Sebelum ini, bila Budiey ada idea di minda, secara langsung, Budiey terus menaip dan menulisnya, kalau tak cepat-cepat tulis, nanti Budiey mudah lupa pulak. Bila nak ingat balik, idea dah hilang entah ke mana. Payah pulak nak re-call balik. Tapi, selepas diperkenalkan dengan aplikasi Dragon Dictation ni, segala masalah ni takkan berlaku. Sekarang ni, bila ada idea dan sesuatu isi penting, Budiey terus rakam menggunakan suara dan aplikasi ini menukarkan suara Budiey tadi dalam bentuk perkataan.

Kalau korang tak caya, korang boleh cuba. Belum cuba belum tahu.

Dahlah senang nak guna dan tak sampai 2 minit je makan masa yang sangat singkat untuk download. Cari je aplikasi ni kat Apple Store (iOS).

Aplikasi ni juga menjimatkan masa Budiey semasa mengarang entri blog. Bukan itu sahaja, kita juga boleh pilih cara penghantaran mesej, karangan dan juga penulisan kita tadi dengan memilih ikon yang terletak di bahagian bawah sebelah kanan dalam aplikasi ini.

Budiey tengok ada 6 cara atau kaedahnya, iaitu emel, Facebook, Twitter, Salinan, potongan dan teks. Sangat mudah!

Semalam, Budiey ada mencuba kaedah yang melalui Facebook.

Sangat senang. Kalau kurang faham, jom Budiey ajarkan ni.

dragon

Pertama sekali kena klik 'Setting' di bahagian kanan aplikasi ini. Anda boleh ubah bahasa kepada Bahasa Malaysia supaya aplikasi ini senang untuk detect segala sebutan yang anda sebut dalam bahasa Melayu.

Orait, sekarang… kita mahu menghantar secara terus dari aplikasi ini kepada status Facebook kita ya.

Klik simbol record dan paparan Revording' akan keluar di iPad. Sekarang kita boleh cuba baca status yang ingin kita update di Facebook. Budiey buat contoh kat bawah ni. Budiey baca: Sekejap lagi saya akan ke KLCC untuk menonton wayang.

dragon

Satu lagi, tips yang Budiey nak berikan kepada anda ialah, kalau boleh bacalah dengan nada yang kuat dan terang supaya ia mudah dicerna dan difahami oleh aplikasi ini. Kalau tak, nanti akan keluar perkataan yang lain pula.

dragon

Selepas login Facebook dan kita akan diberi tahu samada mahu menghantar mesej yang kita baca tadi di Facebook atau tidak.

Klik OK untuk hantar dan secara otomatik, sepantas kilat, mesej kita tadi akan tertera di Facebook.

dragon

Jadi, sekarang kita dah tahu kegunaan aplikasi ini, tak rugi kalau korang juga download dan guna aplikasi ini sekarang.

PERADUAN APLIKASI DRAGON DICTATION DI BUDIEY.COM

Okay, Budiey rasa tak perlu nak cakap banyak lagi tentang faedah dan kelebihan aplikasi ni kat pembaca semua. Sebabnya, korang kena cuba aplikasi ni. Lepas cuba, baru tau macamana berkesannya aplikasi ini. Belum cuba belum tahu, kan?

Budiey pun dah cuba dan terus setia untuk menggunakan aplikasi ini setiap hari, jadi anda semua perlu download gak.

Jadi, pakat mai ramai-ramai download sekarang aplikasi Dragon Dictation dan cuba teknologi canggih dan kehebatan yang ada pada aplikasi ini.

Dan, bukan itu sahaja, anda berpeluang untuk memenangi hadiah misteri dari Nuance tak? Haa, ini peluang keemasan anda.

Sebelum Budiey lupa, sebagai penentuan pemenang, Budiey akan pilih entri yang paling lucu dan kreatif. Hadiahnya sangat lumayan berupa ganjaran misteri daripada Nuance. Jadi, ingat ye, tulislah slogan yang kreatif, lagi kreatif lagi ada peluang untuk menang.

Yang penting sekali syaratnya pembaca semua memuatturun aplikasi Dragon Dictation ni. Tak rugilah, sebab apa yang Budiey tahu, aplikasi ini dah banyak kali dimuatturun oleh pengguna.

Sudah tiba masanya Budiey meminta pertolongan anda semua membantu Budiey bagi mendapat ganjaran misteri yang akan diberikan oleh Nuance kepada penulis blog yang paling ramai menerima entri peraduan dari jumlah download aplikasi paling banyak. Untuk info anda semua, Budiey akan bersaing dengan blogger Beautifulnara bagi menentukan penulis blog mana yang paling ramai mendapat jumlah entri peraduan pembaca.

Jika anda suka, sila vote untuk budiey dengan hanya memuatturun aplikasi Dragon Dictation dan sertai peraduan ini. Itu sahaja.

Jadi, luangkan masa anda untuk hantar entri peraduan ini secepat mungkin ya.

Serta tak lupa juga ganjaran misteri untuk pembaca yang hantar entri paling kreatif juga.

Bagaimana caranya?

  1. Di bawah ini, Budiey akan ceritakan bagaimana anda boleh rebut hadiah misteri yang lumayan ini dengan hanya memuatturun aplikasi Dragon Dictation.
  2. Ingat aplikasi ini dan search aplikasi ini di iOS… Dragon Dictation. Muatturun aplikasi Dragon Dictation di Apple Store ya.
  3. Selepas selesai download aplikasi Dragon Dictation, anda hanya perlu mencipta slogan dengan jawapan ini dengan lebih kreatif:                                                                                "Mengapakah Budiey seorang wira Dragon yang tulen? dengan menggunakan aplikasi Dragon Dictation seperti mana yang Budiey letakkan kat perenggan atas tadi.
  4. Emelkan printscreen jawapan anda itu kepada budiey di emel: budiey_ismas@yahoo.com.

Sertakan juga maklumat peribadi:
Nama:
Twitter:
Alamat surat menyurat:
Email:
Nombor telefon:

Peraturan:
1. Peraduan ini dibuka kepada semua warganegara Malaysia.
2. Pemenang akan dihubungi melalui email.
3. Hadiah tidak boleh ditukar dengan wang tunai dan pihak penganjur mempunyai hak untuk menukar hadiah dengan sesuatu yang mempunyai nilai yang sama tanpa notis terdahulu.
6. Keputusan hakim adalah muktamad.

Hantarkan jawapan anda kepada:

dengan tajuk email: PERADUAN APLIKASI DRAGON DICTATION DI BUDIEY.COM

Tarikh tutup peraduan:
7 Disember 2012

Pemenang akan dihubungi oleh Budiey melalui email.

Budiey harap, pembaca semua faham bagaimana nak join dan hantar peraduan ini. Lagi banyak hantar lagi bagus.

Anda juga boleh berkongsi dan ceritakan tentang aplikasi ini kepada semua kawan-kawan di Facebook dan Twitter dengan menggunakan hashtag #PeraduanDragonDictationBudiey.

Tak rugi dan jangan lupa suruh mereka menyertai peraduan ini. Lumayan beb hadiahnya…

Jadi tunggu apa lagi, jom muatturun sekarang aplikasi Dragon Dictation di gadget atau alat peranti anda sekarang dan sertai peraduan yang Budiey anjurkan ini.

Terima kasih! Good luck pada semua! Love you all!

Facebook Komen

Facebook Komen

No tags for this post.

Gambar Carmen Soo di Pelancaran Produk InnerShine RubyCollagen

Posted: 22 Nov 2012 04:14 PM PST

Pada sebelah petang semalam (23 November 2012) telah bsrlangsung Pelancaran Produk Terbaru dari InnerShine iaitu RubyCollagen. Budiey turut hadir untuk buat liputan tentang events ini.

Selain Azura Zainal sebagai pengacara majlis, majlis ini sudah pasti tertumpu kepada seorang selebriti yang tengah hot kononnya dikaitkan dengan kisah gosip  tentang satu adegan 'panas' dalam filem yang dibintanginya, The Hunter yang mencetuskan kontroversi.

carmen_soo2

Ramai menjangka adegan tersebut dilakonkan oleh Carmen tetapi sebenarnya pelakon wanita itu ialah Tavani.

"Oh ya, itu bukan saya. Pelakon wanita itu sebenarnya pelakon Taiwan dan pelakon lelaki itu pula pelakon Malaysia, Isaac Ong."

Seiring dengan produk yang menjadikan kulit kita muda dan cantik ini, InnerShine telah memperkenalkan seorang duta terbaru iaitu Carmen Soo atau nama sebenarnya Soo Wai Ming.\

The Hunter merupakan filem seram-thriller dalam format 3D pertama di Asia Tenggara dan diarahkan oleh Bjarne Wong yang pernah mengarahkan filem 'Sayang You Can Dance' pada tahun 2008. Filem ini sepatutnya ditayangkan pada September lalu namun tayangannya ditangguh kerana masih lagi dalam proses post-produksi.

"Dua bulan lepas saya ada bertanyakan pada pengarah tentang filem ini dan saya diberitahu ianya masih dalam proses post-produksi. Saya difahamkan disebabkan filem itu dalam format 3D jadi ia memakan masa yang lama untuk disiapkan. Ini juga merupakan filem 3D pertama saya."

"Dalam filem itu saya berlakon sebagai pengarah yang datang ke satu kepulauan bersama produksi saya untuk membuat dokumentari. Satu filem yang mencabar tetapi memberi pengalaman yang menarik pada saya. Kami menjalani pengambaran di kawasan pedalaman di sekitar Borneo. Kami juga menjalani penggambaran dalam hutan dan ketika itu pula musim hujan. Jadi bayangkan saja bertapa kami terpaksa menahan sejuk, nyamuk dan kami terpaksa pakai baju basah", ujar Carmen berkongsi pengalamannya menjayakan filem yang turut dibarisi pelakon seperti Sharifah Amani, Lou Qi, Cindy Chen, Soo Wincci, Smythe Wong dan Wayne Thong.

Carmen Soo Duta InnerShine

Menyentuh tentang produk InnerShine, Carmen Soo bersetuju dengan kajian yang mengatakan rata-rata yang menggunakan produk ini selama 30 hari mengatakan selepas menggunakannya, kulit brtambah halus, cerah bermaya dan tak perlu pakai solekan lagi. Ini kerana Carmen Soo sendiri pun telah menggunakannya.

Menyentuh mengenai perkembangan terbaru wanita kelahiran Ipoh Perak ini memberitahu karier lakonannya di Filipina dan Singapura kini semakin berkembang.

"Saya baru selesai jalani penggambaran filem Ghost Child di Singapura dan akan ditayangkan pada tahun depan. Selain, satu lagi filem berjudul Dead Mind yang akan ditayangkan di saluran HBO Asia", katanya.

Meskipun penat berulang-alik Singapura-Kuala Lumpur-Filipina tetapi kata Carmen pengorbanannya berbaloi apabila dia semakin dikenali dan menerima banyak tawaran berlakon filem di dua negara itu. Pun begitu dia belum berasa selesa dengan pencapaiannya kini malahan diakui banyak lagi yang perlu dipertingkatkan.

"Orang banyak berkata kepada saya bertapa bertuahnya saya dapat berlakon di Filipina. Tetapi hakikatnya saya sangat berusaha keras untuk menempatkan nama di sana. Jadual saya sangat padat. Sampaikan pernah saya dimasukkan ke hospital selamat empat hari kerana terlalu letih.

"Di Filipina cara kerjanya berbeza. Misalnya untuk penggambaran, hanya tiga hari dalam semiggu tetapi sekali penggambaran mengambil masa selama 24 jam di set lokasi. Kalau tidak ada penggambaran, saya akan mengacarakan program TV, menghadiri sesi fotografi, sesi temubual dan sebagainya. Dari segi komunikasi, saya pada awalnya memang sukar tetapi lama-kelamaan saya boleh berbahasa tagalog walaupun tidak terlalu fasih tapi saya faham apa yang dibualkan.

Walaupun sudah hampir empat tahun mencipta kerjaya di Filipina namun Carmen berkata dia tidak merasakan dirinya banyak sudah bagus kerana banyak lagi yang perlu diperbaiki dari segi mutu lakonannya dan keran itu juga dia harus bersikap memilih. "Saya bukanlah seperti Julia Robert. Saya belum rasa yang saya ni betul-betul bertaraf antarabangsa. Saya cuma mencari peluang sebanyak mungkin di luar negara. Diakui saya agak memilih dalam menerima tawaran berlakon.

"Di Malaysia bukan tidak ada tawaran cuma buat masa ini saya tidak mengambil sebarang tawaran di sini kerana watak yang diberi kurang sesuai. Kalau di luar setakat ini saya rasa peluang untuk saya pelbagaikan watak lebih senang. Di singapura saya diberi peluang berlakon filem thriller. Kalau di Filipina saya pernah mainkan watak antagonis juga watak yang memerlukan saya bermain dengan emosi. Baru-baru ni saya sebagai cameo dalam filem Alagwa (Breakaway). Filem tersebut diterajui oleh Jericho Rosales ", tuturnya.

Di bawah ini adalah gambar Carmen Soo yang Budiey ambil sepanjang majlis. Sangat cantik dan dia sweet.

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Carmen Soo Duta InnerShine

Facebook Komen

Facebook Komen

No tags for this post.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Keluarga Ini Tinggal di Samping Toilet Umum Temapt Mereka Bekerja

Posted: 22 Nov 2012 09:00 PM PST


Foto : Rumah keluarga Liao (Daily Mail)
Foto : Rumah keluarga Liao (Daily Mail)
BEIJING - Demi pendidikan putranya yang masih kecil, Liao Xiaoming dan Wang Xuanna pindah ke Kota Guangzhou, China. Kedua pasangan ini bekerja sebagai seorang pembersih toilet, namun kerana  sewa rumah mahal, mereka memutuskan untuk membangun rumah di samping toilet tempat mereka bekerja.

Dengan menjadi seorang petugas pembersih toilet, mereka mendapatkan tunjangan berupa pendidikan percuma bagi putranya untuk sembilan tahun. Mereka berharap, dengan pendidikan yang baik, putranya dapat memiliki penghasilan yang besar di masa depan.

Liao dan Wang sendiri memiliki rumah besar di kampung halamannya dan sawah. Namun kedua pasangan itu memutuskan untuk hidup di Beijing demi putranya.

"Bila bukan kerana pendidikan putra kami, kami tidak akan mengambil pekerjaan ini. Gaji pekerjaan ini sangat kecil, kami boleh mendapat penghasilan yang jauh lebih besar di desa dengan bertani dan beternak babi. Kami juga memiliki rumah yang lebih besar," ujar Liao, seperti dikutip Sina News, Khamis (22/11/2012).

Mereka membangun rumah tepat di sebelah toilet yang dibersihkannya setiap hari. Rumah itu sangat kecil, namun memiliki dua lantai. Untuk masuk ke dalam rumahnya, mereka harus melalui sebuah terowongan kecil.

Dalam rumah kecil itu, ada tempat tidur yang cukup untuk ditempati dua orang dan ruang belajar, serta tempat tidur bagi putranya. Rumah kecil tersebut juga dilengkapi dapur dan ruang berkumpul.

Selama ini, mereka memanfaatkan toilet khusus bagi orang cacat untuk keperluan MCK. Gaji yang didapatkan oleh kedua pasangan itu hanyalah 3 ribu Yuan per bulan. Mereka cukup kesulitan untuk menyewa sebuah apartment di Beijing.

"Kebahagiaan bukanlah kerana wang. Kebahagiaan adalah memiliki keluarga yang saling mencintai. Saya bahagia kerana suami saya selalu memperdulikan saya dan putra saya adalah seorang anak yang baik," ujar Wang.

Meski mereka tidak sanggup menyewa apartment atau tempat tinggal lainnya, mereka masih boleh membawa laptopnya. Mereka juga mendapat akses elektrik yang cukup baik di tempat tinggalnya yang sangat kecil

Barbie Valeria Lukyanova Sebelum Dan Sesudah Operasi plastik

Posted: 22 Nov 2012 08:30 PM PST



"Valeria Lukyanova" yang beredar mirib barbie adalah hasil Photosop alias rekayasa hasil editing Namun banyak juga yang beredar Bahwa "Valeria Lukyanova" melakukan Permak wajah atau Operasi Palstik Entah Mana Yang Benar ? Nah Di bawah Ini saya akan Tunjukan Beberapa Photo Dan Video yang sempat membuat gegar bulan Jun Lalu Itu


Tapi setelah Melihat Acara Inisepertinya "Valeria Lukyanova" Melakukan Editing Photosop pada Foto-foto yang beredar saat Ini



sumber 

Gila..Masjid Khusus Gay akan Dibuka di Perancis 30 November

Posted: 22 Nov 2012 08:00 PM PST

Sebuah masjid khusus kaum gay atau penyuka sesama jenis akan segera dibuka di Perancis. Mulai bulan depan, baik lelaki mahupun wanita penyuka sesama jenis boleh beribadah di masjid tersebut. Pendiri masjid bahkan berharap akan boleh mengadakan pernikahan sesama jenis di masjid tersebut.

Seorang leaki bernama Mohammed Ludovic Lutfi Zahed yang berasal dari Algeria, namun lama tinggal di Prancis yang mendirikan masjid tersebut. Zahed yang menyatakan diri sebagai lelaki homoseksual ini, akan merasmikan pembukaan masjid tersebut pada 30 November mendatang.

Lokasi masjid ini berada di dalam kompleks biara Buddha setempat. Tujuan Zahed membuka masjid khusus kaum gay ini sebagai alternatif masjid konvensional, yang seringkali menjadi tempat ibadah dengan atmosfer penuh intimidasi bagi lelaki gay.

"Di dalam masjid biasa, wanita harus duduk di belakang dan mengenakan mukena dan lelaki gay takut akan serangan verbal mahupun fisik," tutur Zahed kepada surat khabar Turki, Daily Hurriyet dan dilansir International Business Times, Khamis (22/11/2012).

"Setelah melaksanakan ibadah Haji, saya menyadari bahwa masjid bagi kaum gay merupakan suatu keharusan bagi umat muslim yang gay, yang ingin melakukan salat," imbuh lelaki yang telah menikah dengan pasangan gaynya tersebut.



Kepada surat khabar Turki tersebut, Zahed juga mengungkapkan sedikit pengalaman hidupnya. Zahed mengaku awalnya dirinya sengaja menekan perasaan homoseksualnya kerana Islam. 

"Ketika saya berusia 12 tahun, saya mulai mempelajari Islam dan melakukan solat. Pertama, saya sangat terkesan oleh Salafist di Aljazair, tapi kemudian saya menjauhi mereka kerana serangan teroris yang mereka lakukan. Setelah malam pertama saya dengan lelaki, saya menyedari bahawa saya homoseksual. Saya menyadari bahwa saya menekan perasaan saya sendiri dengan bantuan Islam," terangnya.

Zahed menambahkan, dalam masjid khusus kaum gay ini, baik wanita mahupun lelaki diperbolehkan salat bersama tanpa adanya pemisahan tempat.

Ketika ditanyai apakah perkahwinan sejenis akan digelar di masjid itu, Zahed menjawab: "Kami akan mulai dengan solat-solat Jumaat, namun kami akan mengadakan pernikahan setelah itu."

sumber: detikcom

Penjudi Poker Disarankan Suntik Botox

Posted: 22 Nov 2012 07:30 PM PST


Foto : Orange
Foto : Orange
NEW YORK – Seorang doktor di New York, Amerika Syarikat memasarkan suntik Botox pada pemain kad poker untuk membantu mereka mempertahankan keremajaan wajah mereka.

Dr Jack Berdy telah memperkenalkan 'Pokertox', sebuah program menyuntikan Botox ke wajah, untuk meningkatkan kemampuan pemain dan menyembunyikan emosi mereka. Pertama kali Berdy berkonsultasi dengan pemain poker untuk menanyakan apakah mereka memiliki kad yang baik atau buruk. Setelah itu, Berdy langsung menawarkan mereka suntik Botox.

"Beberapa orang mungkin mendapatkan kad yang mereka suka atau tidak suka dan mengangkat alis mereka. Jika itu reaksi yang umum, kita dapat menempatkan Botox di daerah tertentu untuk meminimalkan sinyal-sinyal itu pada wajah mereka " kata Dr Berdy. Seperti dikutip Orange, Rabu (21/11/2012).

Dr Berdy berharap pengubatan ini akan  bekerja dengan baik, meskipun ia masih menunggu pelanggan pertama satu minggu setelah pelancarran. Namun, salah seorang pemain judi poker Josh Hale, yang telah berkompetisi di World Poker Tour, berpikir idea ini mungkin sudah terlambat.

"Pemain mungkin melihat fisik mengatakan tidak, tetapi mereka lebih mengandalkan pola taruhan dan bertaruh angka," ujar Hale.

Polis Buru Pasangan Berci*man di Atas Motor

Posted: 22 Nov 2012 07:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM – Sepasang kekasih terakam video sedang berciuman di atas motor yang meluncur di jalanan kota Foz de Iguacu, negara bahagian Parana , Brasil.
Dilansir Daily Mail, Khamis (22/11/2012), pengguna jalan lain terkejut melihat kenekatan pasangan pasangan ini.
Mereka terkejut melihat si perempuan duduk di pangkuan si lelaki, agar boleh berciuman. Pasangan itu berciuman lebih dari satu minit saat meluncur dengan kecepatan 80 km/jam, tanpa mengenakan helmet .
Fernando Nascimento, yang merakam kejadian ini kemudian menunjukkannya ke stesen televisyen Brasil, RPC. "Saya tidak pernah melihat seperti ini. Saya terkejut, pertama kerana hal ini tidak biasa dan kedua, kerana ini sangat berbahaya," ujar Nascimento.
Menurut Nascimento, ia merakam kejadian itu sekitar satu minit. Ia pun memperkirakan keduanya berciuman lebih lama dari itu. "Mereka tetap berciuman ketika saya selesai merekamnya," lanjutnya.
Pasangan ini berpindah lajur dari jalan bebas hambatan, namun tetap berciuman. Ketua polis Negara Bahagian Parana, Sheldon Vortilon mengatakan, jika si penunggang motor tertangkap, lesen-nya akan ditahan dan didenda .

Berhati-hati! Ada rumah di tengah jalan

Posted: 22 Nov 2012 06:30 PM PST


HANGZHOU: Sebuah bangunan apartmen berada di tengah-tengah sebatang jalan baru dibina apabila sepasang suami isteri warga emas enggan berpindah, lapor media semalam.
Luo Baogen dan isterinya enggan meninggalkan kediaman mereka di bandar Wenling di wilayah Zhejiang, China, walaupun separuh daripada bangunan itu dirobohkan.

Menurut media, pasangan terbabit enggan berganjak daripada keputusan mereka kerana mendapati pampasan disediakan kerajaan tidak mencukupi.


Akibatnya, laluan berkenaan terpaksa dibina mengelilingi apartmen itu dan mewujudkan landskap aneh di bandar berkenaan. Untuk memastikan keselamatan pasangan terbabit, kerajaan memutuskan tidak merobohkan unit bersebelahan kediaman mereka.

Semua penghuni apartmen berkenaan berpindah ke tempat lain sebelum ini. Kerajaan membina laluan berkenaan untuk menghubungkan perkampungan Xia Zhangyang dengan stesen kereta api Wenling yang belum dibuka secara rasmi. Menurut Luo, pampasan ditawarkan kerajaan tidak mencukupi untuk menampung kos pembinaan semula rumahnya. Sebelum ini, bangunan persendirian di China dirobohkan dengan mudah bagi memaksa orang awam berpindah.


Namun, undang-undang kini diperketatkan dan mana-mana pihak dilarang merobohkan bangunan persendirian secara paksa atau tanpa persetujuan dengan penghuninya. Golongan pemilik bangunan yang berdegil itu dikenali sebagai "Pemilik Paku" - merujuk kepada paku yang sukar dicabut dari kayu lama tanpa menggunakan tukul besi. Awal tahun ini, sepasang suami isteri warga emas yang menetap di dua bangunan usang bersama anak lelaki mereka di Taizhou, Zhejiang, bersetuju pada peringkat awal menjual kediaman mereka selepas menerima pampasan bernilai RM39,000.



Namun, mereka menukar fikiran dan memulangkan wang pampasan berkenaan sejurus selepas kerja membina jalan dimulakan. Dalam kes lain, juga awal tahun ini, dua penduduk Zaozhuang bertegas enggan meninggalkan rumah mereka yang sepatutnya dirobohkan pemaju tempatan. Kedegilan itu menyebabkan pasangan berusia 60-an itu hidup di tengah-tengah projek pembangunan pencakar langit. Pasangan terbabit juga sering diganggu samseng, selain menghadapi beberapa cubaan merobohkan rumah berkenaan. Kemudahan asas di situ dipotong pada 2009, selaras dengan projek pelaksanaan pembinaan di sekitar rumah berkenaan. - DM

sumber : mymetro

400 pokok ganja ditanam dalam 7 bilik tidur rumah mewah

Posted: 22 Nov 2012 06:00 PM PST


LONDON: Sebuah ladang ganja yang "canggih dan mewah" ditemui polis di bangunan tidak dijangka sebuah kediaman mewah berciri zaman silam bernilai �750,000 (RM3.7 juta), semalam.
Di rumah mewah itu, polis Britain menemui pokok ganja bernilai �160,000 (RM781,500) yang ditanam di semua tujuh bilik tidur yang ada.

Rumah itu terletak di Whitworth, berhampiran Rochdale.


Bangunan berkenaan yang dikelilingi taman dan tiga ruang tamu, kini ditawarkan untuk dijual pada harga RM3.7 juta.

Ejen hartanah menganggap bangunan itu sebagai unik kerana dibina dengan ciri era zaman Victoria. Jurucakap polis berkata, kira-kira 400 pokok ganja ditemui ditanam dalam rumah itu dan membesar dengan bantuan haba dari lampu dan kipas. Seorang lelaki berusia 40 tahun ditahan kerana disyaki membekalkan pokok ganja itu. - DM


sumber : mymetro

Tertetak jari kawan

Posted: 22 Nov 2012 05:45 PM PST


KUALA TERENGGANU: Aksi tangkas dua pesilat menggunakan parang ketika melakukan pertunjukan di sebuah ekspo berakhir tragedi apabila seorang daripada mereka terkena tetakan sehingga menyebabkan jari tangan kanan hampir putus.
Berikutan insiden itu yang berlaku di Padang Astaka, Dungun, jam 6.30 petang Isnin lalu, Abdul Malek Hassan, 20, kini menerima rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini. 
Abdul Malek berkata, ketika kejadian dia dan rakannya, Abdul Muiz Husin, 20, melakukan demonstrasi seni silat gayung dengan bertarung menggunakan parang.

"Malangnya selepas beberapa langkah berbalas serangan, Abdul Muiz tertetak jari tengah tangan kanan saya tetapi ketika itu saya tidak menyedarinya kerana tidak berasa sakit.



"Bagaimanapun, ketika hendak membalas serangan Muiz, saya terkejut apabila melihat jari hantu saya terkulai dan hampir putus menyebabkan saya terus berhenti beraksi," katanya yang ditemui, semalam.


sumber : mymetro

Seks dalam teksi Dubai: Pasangan Barat dipenjara

Posted: 22 Nov 2012 05:30 PM PST


DUBAI: Seorang wanita Britain dan pasangannya, lelaki Ireland yang didakwa melakukan aktiviti seks di dalam sebuah teksi di Dubai, dipenjara tiga bulan semalam.
Mereka akan dihantar pulang sebaik saja selesai jalani hukuman. 
Ia merupakan kes terbaru melibatkan pelancong Barat melanggar Undang-Undang Tatasusila Emiriyah Arab Bersatu dan menekankan perbezaan budaya sedang negara itu cuba mengekalkan identiti Islam dan meningkatkan industri pelancongan.

Rebecca Blake dan Conor McRedmond mengaku tidak bersalah atas dakwaan "melanggar kehormatan dengan persetujuan" dan melakukan "perbuatan tidak senonoh dalam teksi" ketika hadir di mahkamah bulan lalu. Mereka mengaku bersalah atas dakwaan ketiga iaitu minum minuman keras di tempat awam. - Reuters


sumber : mymetro

Budak selamat, ibu lesap lepas dua beranak terjun terusan

Posted: 22 Nov 2012 05:15 PM PST


BANGKOK: Seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun terselamat daripada lemas selepas ibunya membunuh diri dengan terjun ke dalam terusan sebelum dia ikut sama terjun seperti disuruh ibunya, semalam.
Polis Bang Yi Rua menerima laporan bahawa seorang kanak-kanak lelaki diselamatkan daripada lemas di terusan Bang Yai.

Seorang pegawai pemeriksa alam sekitar yang bertugas di Khlong Bang Yai yang menyaksikan kejadian itu terjun ke dalam terusan untuk menyelamatkan dua beranak itu, tetapi hanya berjaya menyelamatkan kanak-kanak lelaki terbabit.


Mangsa yang kemudian dikenal pasti sebagai Phet Sriwasithikul memberitahu polis, ibunya membawa dia ke jambatan Nao Cham Nien pada awal pagi. Wanita itu menyuruh mangsa menanggalkan kasut sebelum mendukung dan meletakkannya di belebas jambatan. Mereka kemudian terjun ke dalam terusan itu. - BP

sumber : mymetro

Usir ibu kandung demi teman wanita

Posted: 22 Nov 2012 05:00 PM PST


JITRA: Seorang lelaki yang ditinggalkan isteri tergamak mengusir ibu kandungnya keluar dari rumah mereka di Kampung Malau, di sini, semata-mata untuk memadu kasih dengan pasangannya sejak seminggu lalu.
Tindakan lelaki berusia 30 tahun yang masih berstatus suami orang itu terbongkar apabila dia dan pasangannya dicekup kerana disyaki berkhalwat oleh sepasukan anggota penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu (PADKP), pada jam 11.45 malam kelmarin.
Menurut sumber penguat kuasa agama daerah, sebelum melakukan serbuan, pihaknya menerima maklumat lelaki terbabit mengusir ibunya daripada rumah itu semata-mata untuk membolehkan dia tinggal bersama teman wanitanya.

"Maklumat itu kami peroleh daripada pengadu yang juga pihak yang rapat dengan lelaki terbabit dan pengadu itu memberitahu tindakan keji lelaki terbabit menyebabkan ibunya terpaksa menumpang di rumah jiran.


"Malah, ibunya takut pulang ke rumah kerana anaknya mengugut mahu membunuhnya jika dia pulang," katanya.

sumber : mymetro

Wanita dalam pantang mati tunggu pasport bayi

Posted: 22 Nov 2012 04:30 PM PST


JOHOR BAHRU: Hanya sempat berada di pangkuan ibu selama 11 hari. Itu nasib seorang bayi lelaki apabila ibunya disahkan mati beberapa minit selepas rebah dan tidak sedarkan diri ketika menunggu pasport bayi berkenaan siap di Kompleks Kementerian Dalam Negeri (KDN) Setia Tropika di sini, jam 5.30 petang kelmarin.
Ketika kejadian, wanita berusia 33 tahun itu ditemani dua rakan pergi ke Bahagian Pasport Jabatan Imigresen untuk memohon pasport bagi bayinya.

Wanita berkenaan juga masih dalam pantang berikutan baru melahirkan anak namun datang ke situ untuk urusan pasport.


Saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Mimi, 30, berkata, mangsa duduk di kerusi ruangan menunggu sementara permohonan pasport bayinya itu diproses.

"Secara tiba-tiba badannya menggelongsor ke bawah dan jatuh ke lantai tidak sedarkan diri. "Kami sangka wanita itu pengsan akibat keletihan. Bagaimanapun, kami terkejut apabila dia disahkan mati oleh anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) yang dipanggil untuk membawanya ke hospital," katanya ketika ditemui.


Menurut Mimi, sepasukan anggota paramedik yang tiba tidak lama kemudian turut mengesahkan wanita itu sudah meninggal dunia


sumber : mymetro

Pertama di Dunia, Menikah Lewat Twitter ! Bagaimana Caranya?

Posted: 22 Nov 2012 04:00 PM PST


Pertama di Dunia, Menikah Lewat Twitter! (© Bagaimana Caranya?)
Candan Canik dan suaminya, Cengizhan Celik, menggunakan Twitter sebagai media untuk saling bertukar janji dalam prosesi pernikahan yang berlangsung . Canik dan Celik menjadi orang Turki pertama yang melakukan prosesi pernikahan via Twitter, atau bahkan menjadi yang pertama di dunia.Seperti diberitakan Huffington Post, ), prosesi berlangsung seperti upacara pernikahan pada umumnya. Ada pengantin lelaki, ada pengantin wanita, dan ada penghulu, semuanya berada di satu ruangan. Hanya saja, ketiganya memegang iPad untuk mengetik tweet berisi kata-kata yang lazimnya diucapkan saat akad nikah.Bertugas sebagai penghulu ialah Mustafa Kara, walikota Uskudar, distrik tempat berlangsungnya pernikahan lewat Twitter ini. Setelah saling bertukar tweet, kedua mempelai menandatangani surat nikah secara nyata, tidak lagi secara virtual. Seperti diutarkan Canik kepada situs berita Tecca, ide unik ini muncul karena dirinya ingin mencoba sesuatu yang baru."Saya ingin ada sedikit kejutan di hari pernikahan saya," ujarnya.

Maya Si Duyung Dari Fakfak

Posted: 22 Nov 2012 03:00 PM PST


info-unikz.blogspot.com - Maya, Si Duyung Cantik dari Fakfak



Dugong atau yang dikenal dengan ikan duyung ialah mamalia laut yang mirip dengan pus. Jika di Jakarta Anda boleh melihatnya dari akuarium raksasa Seaworld, di Fakfak turis boleh melihat bahkan menyentuhnya dengan bebas
Adalah Desa Kiat di Kabupaten Fakfak, Papua Barat tempat penangkatan ikan duyung (Dugong dugon). Desa ini bisa dicapai dalam waktu 45 minit dari Kota Fakfak. Di sana Anda dapat menyentuh dan memberi makan ikan duyung ini, bahkan foto bersama.

Yang menggemaskan, ikan duyung yang dipelihara warga ini diberi nama layaknya manusia, yaitu Maya Sari. Maya sudah dipelihara sejak kecil oleh penduduk sana. Kini usianya 22 tahun. Dulu, Maya dilepas di laut bebas, tapi sekarang sudah di ikat.

"Sekarang sudah banyak tamu ke sini jadi manggilnya susah. Kita ikat agar mudah dipanggil," kata datukk tua yang menjaga Maya, Muhammad Ali.

FOTO: Lihat Dan Rasakan Pesona Se**i Amanda Seyfried Di Vanity Fair

Posted: 22 Nov 2012 08:45 AM PST


Artis Amanda Seyfried memang sangat cantik dan mempesona. Kecantikannya bertambah saat dirinya menjadi model di sampul majalah Vanity Fair yang akan keluar Disember mendatang. Pesona seksi dari Amanda tak boleh terhindarkan lagi. Nggak percaya? Lihat dan rasakan sendiri!

memobee1

memobee2

memobee3

memobee4
(FOTO: Simon Emmet/Vanity Fair via Buzzfeed)

Lihat Komputer Tertua Di Dunia Di Reboot!

Posted: 22 Nov 2012 08:30 AM PST


Saat menyebut kata komputer, yang kemudian terbayang di benak kita adalah laptop yang sekarang boleh dengan mudah dibawa kemana-mana. Padahal, saat pertama kali muncul, komputer bentuknya sangat besar dan berat! Dilansir dari Mashable, komputer tertua di dunia baru saja diperbaiki dan kembali di reboot kelmarin.

1
(Mashable)

Museum Nasional Komputer kelmarin menyambut "The Witch", sebuah komputer tertua di dunia yang beratnya dua ton. "The Witch", yang merupakan singkatan dari Wolverhampton Instrument for Teaching Computation for Harwell tersebut pada tahun 1950-an digunakan untuk membantu peneliti untuk memecahkan angka-angka besar, walaupun harus menunggu 10 detik untuk setiap dua digitnya.

Setelah 15 tahun, akhirnya komputer tersebut berhasil diperbaiki oleh para pelestari komputer. Lihatlah bagaimana indahnya suara komputer tertua dunia saat kembali hidup!

Sungguh Ajaib! Inilah Bayi Prematur yang Boleh Mengilhami Orang Lain

Posted: 22 Nov 2012 08:15 AM PST


Ketika Ruby Lambright lahir prematur lebih dari tiga bulan beratnya hanya 1,6 kilogram saja. Bayi kecil dari Minneapolis ini telah mengilhami orang lain sehingga mereka menyumbangkan ribuan dollar untuk biaya medisnya setelah mendengar perjuangan sang bayi dan kedua orangtuanya.
Ibunya, Lauren Lambright harus melihat bayi kecil ini menghabiskan empat bulan di NICU dan menjalani operasi jantung, transfusi darah dan pemeriksaan mata.
Dari seluruh perjuangan keluarga ini, ahirnya Ruby memperoleh nama tengahnya, yaitu 'Cinta  "kata Mrs Lambright "Kami sangat mencintainya. Kami tidak pernah mencintai sesuatu yang begitu besar dalam kehidupan kami,  sehingga kami menjadikan Cinta pada nama tengahnya. Saya pikir Ruby juga sudah mewakili definisi terbaik dari sebuah keajaiban. "
Tapi selama perawatan nya, biaya tagihan medis melebihi $ 10.000, orang tuanya mengatakan mereka sedang berjuang agar bisa membayarnya, di halaman Facebook mereka juga sengaja memposting tentang penggalangan dana untuk pengobatan anak mereka tersebut.
Namun ketika Tiffany Kokal, dari Red Velvet Fotografi Moments, melihat dan belajar dari cerita Ruby dia tersentuh dan menyadari ia bisa menggunakan keahliannya untuk membantu keluarga ini.
"Ketika saya bertemu mereka mereka adalah keluarga yang menyenangkan, 'Kokal yang pertama kali bertemu Lambright di tempat praktek dokter gigi.
Kokal yang luluh melihat foto bayi perempuan kecil ini menawarkan potret Natal gratis kepada masyarakat selama dua hari dan meminta agar biayanya langsung disumbangkan kepada keluarga Lambrights.
Dia menjelaskan ideanya di Facebook dan dia hampir tidak boleh percaya dimana jumlah keluarga yang ingin untuk difoto dan membantu sangatlah banyak.
"Saya menerima panggilan lebih dari yang pernah saya terima selama karir saya dan selama dikehidupan saya khususnya sebelum saya melakukan hal ini dan itu membuat saya ingin memberi lebih banyak lagi "kata Kokal Kare11.
Setelah ratusan dolar untuk keluarga ini telah terkumpul, Kokal menambahkan $ 2.000,  itulah kebaikan sang  fotografer.
"Kita tentu tidak pernah berpikir untuk meminta bantuan dari Facebook, tetapi orang lain terlihat memberikan dukungan kepada dan meminta kami untuk melakukannya," tulis keluarga di Facebook.
'Lauren telah dipaksa untuk keluar dari pekerjaan jauh lebih lama daripada yang kita pernah antisipasi sebelumnya untuk memfokuskan merawat Ruby dan kami telah mencoba untuk memotong pengeluaran harian kami di sektor manapun yang bisa dipangkas, dan selama kita bisa. Travis bekerja keras untuk menyediakan tetapi dengan biaya tak terduga bergulir di dalamnya akan dan itu sulit untuk membuat semua pekerjaan jadi mudah.
"Saya menyadari bahwa suatu saat saya ingin dia tahu bahwa dia adalah hadiah istimewa dan bukan hanya hadiah biasa tapi hadiah terbaik dari seluruh dunia," tulis Lauren Ruby dalam sebuah entri di situs CaringBridge nya.
"seluruh pengalaman yang telah kami alami menunjukkan betapa rapuh hidup ini dan saya melihat ke depan untuk setiap popok kotor dan malam saya harus tanpa tidur, karena dia akan bersama saya, menjaganya dan itu benar-benar menakjubkan!"

 
• Lauren Lambright memegang Ruby mungil bayi perempuan yang ia punya di hanya dikandungnya selama 25 minggu

 
• Ruby Cinta Lambright beratnya hanya 1,6 pound ketika ia dilahirkan tiga bulan lebih awal

  
• Ruby dengan ayahnya Travis

 
• beratnya sekarang sekitar 7 pon, tapi orang tuanya menghadapi tagihan medis melebihi $ 10.000 untuk perawatannya

 
• Untuk mengumpulkan dana, fotografer Tiffany Kokal menawarkan potret gratis untuk sumbangan

 
• orang asing menyumbangkan lebih dari $ 2.000 kepada Lambrights

 
• Ketika dia lahir, Ruby begitu kecil ketika ditaruh ke tangan ibunya

  
• orangtua Ruby mengungkapkan keterkejutan mereka pada kemurahan hati orang asing untuk membantu membayar tagihan mereka

 
• Mereka mengatakan mereka berharap untuk menceritakan cerita ke Ruby ketika dia dewasa nanti

(Daily Mail | YhWp)

Inilah Foto Terbaru Beyonce Sejak Memiliki Anak Pada Awal Tahun 2012

Posted: 22 Nov 2012 08:00 AM PST


Dia telah menjadi seorang ibu awal tahun ini, bayi perempuan yang diberi nama Blue Ivy lahir ke dunia pada bulan Januari 2012.
Namun Beyonce Knowles membuktikan dia tidak ketinggalan update fashion, ini terbukti pada saat ia berpose sebuah pemotretan dalam ansambel super-cool.
Posting ini baru terpasang di halaman resmi nya Tumblr iambeyonce, penyanyi 31 tahun memamerkan sosok sexy dan ramping dalam sepasang pas celana kulit.
Kali ini, penyanyi dihiasi top simpul gaya rambut dengan pita hitam dan menambahkan sentuhan warna dengan percikan cat kuku kobalt.
Sang bintang adalah networker sosial yang rajin dan secara teratur memperbarui update untuk para fans-nya juga dengan posting foto pada halaman tumblr nya.
Beyonce memutuskan untuk keluar dari dunia musiknya awal tahun ini setelah kelahiran bayi perempuannya, tapi baru-baru ini dia  kembali ke studio untuk merekam lagu barunya.

 
• Beyonce adalah networker sosial yang rajin dan teratur dan diperbarui dengan terkunci pada halaman Tumblr nya

 
• Beyonce dengan Solange adiknya dan keponakan Daniel dan ibu Tina pada tahun 2009

  
• Beyonce Knowles tampak mudah dan apik saat ia mempamerkan pin ramping dalam seluar kulit mustard

 
• Bintang 31 tahun dengan gaya rambut simpul atas, nuansa melingkar dan perhiasan emas

(DM | YhWp)

Hati Wanita Itu Paling Sulit Difahami! Ni Buktinya!

Posted: 22 Nov 2012 07:00 AM PST


Jika kau menciumnya, kau bukan gentleman
Jika kau tidak menciumnya, kau bukan lelaki
Jika kau memujinya, ia akan mengira kau ngegombal
Jika kau tidak memujinya, kau adalah lelaki tak berguna
Jika kau setuju semua keinginannya, dia akan melonjak
Jika kau tidak setuju, kau tidak pengertian
Jika kau bercinta dengannya, kau dicurigai "sudah ahli"
Jika kau tidak bercinta dengannya, kau bukan lelaki
Jika kau kunjungi dia sering-sering, dia pikir kau membosankan
Jika tidak kau kunjungi sering-sering, dia menuduhmu main sama orang lain
Jika kau berpakaian rapi, dia kata kau menarik perhatian wanita lain
Jika kau tidak berpakaian rapi, dia bilang kau berantakan
Jika kau cemburu, dia kata kau jahat
Jika kau tidak cemburu, dia kata kau tidak cinta padanya
Jika kau ingin bercinta, dia kata kau tidak menghormatinya
Jika kau tidak ingin bercinta, dia pikir kau tidak suka padanya
Jika kau lewat satu minit, dia akan marah-marah
Jika dia lewat satu jam, dia kata itu memang seharusnya seorang wanita
Jika kau mengunjungi wanita lain, dia akan menuduh kau punya wanita lain
Jika dia dikunjungi lelaki lain, "Oh! Sudah biasa, kami wanita!"
Jika kau menciumnya sebentar, dia tuduh kau orangnya dingin
Jika kau menciumnya lama, dia teriak bahwa kau kurang ajar
Jika kau gagal membantu dia menyeberang jalan, kau kurang etika
Jika kau berhasil membantunya menyeberang jalan, dia anggap itu taktik lelaki
Jika kau menatap wanita lain, dia tuduh kau buaya
Jika dia ditatap lelaki lain, dia berkata bahwa mereka mengaguminya
Jika kau membiayai hidupnya, dia pikir kau meremehkannya
Jika kau tidak membiayai hidupnya, dia pikir kau kedekut
Jika kau bercinta dengan wanita lain, dia minta putus
Jika dia bercinta dengan lelaki lain, "Bukan salahku! Dia yang memaksa!
Jika kau berhasrat bercinta dengannya, dia anggap hanya itu yang kau inginkan
Jika kau tidak berhasrat bercinta dengannya, dia anggap kau jual mahal
Jika kau bicara, dia ingin kau sendiri mendengar yang kau bicarakan
Jika kau mendengar, dia ingin kau yang bicara
Jika saat bercinta dia diam saja,dia minta dicumbu
Jika saat bercinta kau diam saja, dia juga diam saja
Jika dia menangis, kau salah telah membuatnya menangis
Jika kau menangis, dia pergi darimu kerana kau bukan lelaki sejati

Foto Lucu Obama Ala Photoshop

Posted: 22 Nov 2012 06:00 AM PST

Tidak peduli siapa Anda, jika Anda popular Anda akan menjadi media keusilan, poster demotivasi atau foto editan. Tidak ada yang aman. Obama Photoshop naik tingkat yang lebih tinggi, orang-orang mulai untuk membuat foto-foto gila dengan Presiden. Ini adalah Photoshops paling konyol Obama yang pernah saya temui. 










Ini Cara Paling Sadis Menguji Kekuatan Lumia 920

Posted: 22 Nov 2012 05:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Angry Birds, Dari Mainan Jadi Minuman

Posted: 22 Nov 2012 04:19 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Subwofer Terbesar Di Dunia

Posted: 22 Nov 2012 03:00 AM PST

HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM
HAXIMS.BLOGSPOT.COM


Kesesakan Lalu Lintas Terparah Di Dunia

Posted: 22 Nov 2012 02:00 AM PST


kemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintaskemacetan lalu lintas

Guru Termuda Di Dunia

Posted: 22 Nov 2012 01:00 AM PST

Adora Lily Svitak, seorang remaja yang lahir pada 15 Oktober 1997 ini dilahirkan sebagai "anak ajaib".. Pada umur 7 tahun dia sudah mulai mengajar sebagai guru. Buku pertamanya yang diterbitkan secara internasional adalah Flying Fingers, berisi tentang cerita-cerita pendek karya adora yang juga berisi tips dan pansuan bagi mereka yang ingin menjadi penulis. Buku keduanya adalah Dancing Fingers(Koleksi puisi yang ditulis bersama kakaknya) yang diterbitkan yahun 2008 lalu..

Menurut harian The Telegraph, pada usia tiga tahun, Adora sudah boleh membaca. Kecepatan tangan adora dalam menaip sangat luar biasa, dia menaip  anatara 80-112 kata tiap minitnya. Dia membaca 2-3 buku dalam sehari. Dia menganggap dirinya sebagai" pendidik dan penulis". Namun kebanyakan orang menyebutnya " anak kecil dengan otak dewasa. Jangan ditanya kesibukan anak ini, jadualnya sangat padat, penuh dengan presentasi dan jadwal mengajar. Kadang dia baru boleh bristirahat setelah jam 11 malam.


Adora telah berpergian ke berbagai belahan dunia, dengan biaya perjalanan ditanggung oleh pihak pengundang. Dia telah berkunjung lebih dari 300sekolah di China, Hong Kong, Vietnam,Inggris, dan lainnya. Bahkan di Inggris dia mendapatkan julukan "Dora The Explorer" , keraa caranya berbagi pengalaman membaca dan menulis pada anak-anak.

Bahkan keluarga Adora tekah merubah ruang bawah tanah mereka menjadi sebuah studio TV. Dari sana, adora memberikan konferensi video setiap hari kepada anak-anak, orang dewasa, dan para guru. Dia mendapatkan bayaran US$300 per pelajaran yang berlangsung 50 minit. "membaca dan menulis adalah hidup saya.," kata Adora.

Adora menjadi incaran dunia korporasi. Dia bisa meraih hingga US$10.000 untuk satu kali tampil berbicara pada para pendidik dan masyarakat bisnis mengenai dampak teknologi pada proses kreatif. Belum lama jug Adora dibayar oleh microsoft untuk melakukan demonstrasi tentang komputerisasi pendidikan.

Adora memang masih anak-anak, namun cara berpikirnya jelas bukan cara pikir anak-anak. Hal itu terbukti saat dia ditanya apakah ada yang dia khawatirkan?
??Perekonomian dunia, saya kira,?? jawabnya. ??Juga pemanasan global, kolera di Zimbabwe, penurunan kualiti pendidikan AS, dan kelaparan dunia,?? tambahnya

Melihat caranya mengajar, banyak orang yang lupa bahwa dia masih berusia remaja. Saat mengajar, Adora kerap memuji murid-muridnya, berapapun usia mereka."Sewaktu saya anak-anak, saya memerlukan dorongan," ujar Adora menjelaskan alasannya memberikan pujian.

Adora menonton 3 saluran berita tiap malam (ABC, NBC, dan CBS) serta program-program khusus pada akhir minggu.

Sumber 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS