Nuffnang

Penerbit Ibnu Al-Manhar

sumber :-

Penerbit Ibnu Al-Manhar


Sokong Pembangkang Adalah Tindakan Jenayah

Posted: 29 Jun 2010 06:01 PM PDT

Ulasan Oleh: Pustaka Al Manhar

Tahu atau tidak, menyokong parti pembangkang adalah salah satu 'jenayah'. Ia merupakan tindakan salah laku yang amat serius. Perkara ini dinyatakan sendiri oleh Menteri Pembangunan Infrastruktur dan Perhubungan Sarawak, Datuk Seri Michael Manyin pada majlis penyerahan surat pelantikan dua Temenggong Samarahan mewakili masyarakat Bidayuh dan Melayu di sini.

Beliau merujuk kepada ketua kaum iaitu Temenggong yang menjadi wakil bagi kaum-kaum tertentu dan mereka ini berada pada hierarki paling tinggi dalam masyarakat setempat. Maka, tindakan mereka menyokong pembangkang dianggap sebagai tindakan menentang kerajaan BN.

Barangkali menteri seorang ini perlu buka kembali buku Pengajian Am STPM supaya beliau dapat sedikit gambaran apakah makna kerajaan, apa pula parti politik, apa makna rakyat, apa itu demokrasi, siapa BN, siapa pembangkang, dan banyak lagi. Ini kira masalah serius apabila seorang menteri bercakap seperti budak-budak.

Nak menipu rakyat untuk kemenangan BN pun agak-agak la. Bukan semua bumiputera tu tak cerdik. Mereka pun tau kalau lapar nak makan apa. Selama ini tidak ada sesiapa yang menentukan apa mereka nak makan. Begitu juga politik. Mereka pilih pembangkang itu adalah hak mereka. Siapa pun tak boleh paksa. Kalau nak ajak boleh, " . . .mai la masuk BN". Yang tu takpa la. Asalkan jangan paksa. Boleh jadi mereka takut tengok bik mama. Atau gerun tengok cukong-cukong BN bermaharajalela di bumi Malaysia. Sebab itu mereka sokong pembangkang walaupun mereka juga tak la sempurna seratus peratus.

Sepatutnya BN perbaiki kelemahan. Rawat para cukong, suruh bik mama, Shahrizat pakai tudung, kurangkan rasuah, mansuhkan ISA, dan yang paling penting jadilah manusia. Barulah rakyat suka. Tak perlu nak paksa-paksa, ugut-ugut. Sekurang-kurangnya kalau Pakatan rakyat menang dalam PRU akan datang, ada juga rasa simpati mereka terhadap politikus-tikus BN ini. Takda lah mereka ini mengangur nanti.

Berita Asal

Ketua kaum di Sarawak dihentikan jika sokong pembangkang

SAMARAHAN - Mana-mana Ketua Kaum yang menyokong pembangkang dalam pilihan raya negeri Sarawak yang akan datang akan ditamatkan perkhidmatan serta-merta kerana ia adalah satu tindakan salah laku yang amat serius, kata Menteri Pembangunan Infrastruktur dan Perhubungan Sarawak, Datuk Seri Michael Manyin.


"Ketua Kaum adalah ejen kerajaan, yang membantu dalam pembangunan masyarakat setempat dan bukannya menentang kerajaan," kata pada majlis penyerahan surat pelantikan dua Temenggong Samarahan mewakili masyarakat Bidayuh dan Melayu di sini, hari ini.

Di Sarawak, jawatan Temenggong yang mewakili kaum tertentu di peringkat bahagian adalah hirarki tertinggi sistem pentadbiran setempat diikuti Pemanca di peringkat daerah, Penghulu dan akhir sekali Ketua Kaum.

Manyin berkata, oleh kerana pilihan raya negeri Sarawak semakin hampir, semua Ketua Kaum perlu meningkatkan usaha untuk membantu kerajaan memberi maklumat mengenai kejayaan yang telah dicapai oleh kerajaan negeri terutama sekali membawa pembangunan ke kawasan pedalaman kepada penduduk setempat.

"Bagi meningkatkan lagi sistem penyampaian kerajaan, kerajaan negeri mahu Ketua Kaum bersikap terbuka dalam menerima kritikan dan cadangan," katanya.

Beliau berkata, jawatan Ketua Kaum kini bukan kekal sepanjang hayat dan telah dihadkan tempoh selama empat tahun.


"Tidak ada undian atau pilihan raya untuk melantik Ketua Kaum kerana sistem yang dilaksanakan sekarang adalah berdasarkan lantikan mengikut persetujuan yang disahkan oleh Pegawai Daerah, Residen Bahagian dan Setiausaha Kerajaan Negeri," katanya. (Sinar Harian, 29 Jun 2010)



BN Berjaya Selesaikan Masalah Buang Bayi

Posted: 29 Jun 2010 07:25 AM PDT

Oleh: Pustaka Al Manhar

Rakyat Malaysia tidak perlu lagi bimbang dengan lambakan berita berkaitan pembuangan bayi selepas ini. Atas usaha pemerintahan BN melalui Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) serta OphanCARE, pasangan berzina yang melahirkan anak kini boleh menyerahkan bayi mereka di Pusat Jagaan Bayi Tidak Diingini yang juga dikenali sebagai Baby Hatch.

Usaha yang dilakukan oleh Kerajaan BN itu dilihat sebagai satu usaha yang amat mulia kerana sekurang-kurangnya negara tidak ketinggalan dalam bidang ekonomi dan kebendaan. Kerajaan BN melalui kementerian tertentu tidak perlu menyekat penganjuran program-program maksiat yang rata-ratanya mendatangkan keuntungan kepada negara.

Syarikat-syarikat yang melabur di Malaysia boleh menggunakan khidmat iklan di televisyen untuk melariskan produk mereka. Iklan-iklan seperti ubat ketiak yang memaparkan ketiak wanita, lampin wanita, minyak wangi jenama Axe yang tunjuk bontot betina di perpustakaan, iklan beromen (merapatkan mulut) untuk minyak wangi jenama apa ntah, dan sebagainya. Semua ini perlu diperluaskan kerana kelarisan produk pelabur akan meningkatkan jumlah cukai merangkap pendapatan negara.

Rancangan seperti Idola Kecil yang mengasuh anak-anak kecil supaya mendedahkan aurat dalam usia yang sangat muda juga boleh diperluaskan. Ini penting kerana banyak produk pelabur yang akan laris jika wanita tidak terlalu berfikiran sempit dengan menutup seluruh badan mereka. Produk seperti pewarna rambut, syampu, pencukur bulu kaki, kondom, dan sebagainya pasti akan laris jika wanita Malaysia lebih terbuka dan gila BABI.

Kecenderungan kerajaan BN ini adalah langkah tepat untuk membawa Malaysia ke arah negara maju. Kerajaan dilihat amat peka dengan keuntungan yang akan diperoleh melalui gejolak nafsu seks golongan muda dan tua. Atas sebab itu, nafsu seks yang bergejolak ini sewajarnya diekspolitasi dan digembleng sepenuhnya oleh para cukong yang amat mesra dengan kerajaan. Rakyat Malaysia tidak perlu risau jika gejolak nafsu seks yang dibangkitkan oleh para cukong dan Samiri ini berakhir dengan kelahiran bayi luar nikah. Hal ini kerana, bayi luar nikah ini akan dijamin selamat dengan wujudnya Baby Hatch ini.

Diharapkan selepas ini, Kerajaan BN akan meyelesaikan pelbagai masalah lain menggunakan pendekatan yang hampir serupa. Misalnya untuk mengurangkan nahas maut di jalan raya, kerajaan boleh menyediakan kubur siap dikorek dengan jumlah yang banyak supaya mangsa yang maut boleh dikebumikan. Ini akan membantu mengurangkan nahas jalan raya. TAHNIAH BN.


Bayi ni nak menyusu



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Belajar buat blog

sumber :-

Belajar buat blog


membuat widget artikel paling popular atau top article

Posted: 29 Jun 2010 05:35 PM PDT

Mungkin anda pernah melihat widget top article atau artikel paling popular pada mana mana blog sebelum ini.Widget ini adalah seperti yang terdapat pada bahagian bawah blog ini.Fungsi widget ini adalah memaparkan artikel yang paling banyak dibaca dan juga bergantung kepada berapa banyak jumlah komen yang diberi.Ia juga adalah berdasarkan trafik terakhir pada blog kita.

 Langkah langkah bagi membuatnya:

1. Login ke  Blogger
2. Seterusnya pilih "design"--->> page element
3. Klik pada Add a Gadget --->>> HTML/Javascript
4. salin kod dibawah ini:


<script type="text/javascript">
function pipeCallback(obj) {
document.write('<ul style="text-transform: capitalize;">');
var i;
for (i = 0; i < obj.count ; i++)
{
var href = "'" + obj.value.items[i].link + "'";
var item = "<li>" + "<a href=" + href + ">" + obj.value.items[i].title + "</a> </li>";
document.write(item);
}
document.write('</ul>');
}
</script>
<script src="http://pipes.yahoo.com/pipes/pipe.run?_render=json&_callback=pipeCallback&_id=ff855e4f4d4a10fde1c2eb32074f99cd&url=http%3A%2F%2Fteknikbuatblog.blogspot.com&num=10" type="text/javascript"></script>
<span style="font-size: 80%"></span>

5. Gantikan  teknikbuatblog.blogspot.com dengan nama blog anda
6. Pada angka "10" menunjukkan jumlah "top article" yang akan dipaparkan dan
    boleh  digantikan
7. kemudian save widget anda.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

zoomartis

sumber :-

zoomartis


Vanessa nafi bercinta dengan Ariel Peterpan

Posted: 29 Jun 2010 04:29 PM PDT

Zoom tak tahulah berapa ramai artis yang bercinta dan digossipkan dengan beliau, terutamanya selepas video tersebut tersebar.baca je la gossip terbaru mengenai si artis wanita ini..


"Gosip ini sangat melucukan." Demikian luah pengacara dan pelakon jelita, Vanessa Chong, 31, berhubung khabar angin bahawa beliau pernah menjalin hubungan cinta dengan vokalis Peterpan, Ariel yang kini dalam siasatan pihak berkuasa Indonesia ekoran skandal video seks melibatkan dirinya dengan dua wanita mirip dua bintang jelita Indonesia, Cut Tari dan Luna Maya.


"Saya akui mengenali Ariel sewaktu adik saya (Vince Chong, juara Akademi Fantasia musim pertama) terlibat dalam Anugerah Planet Muzik 2005 yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa dan Dewan Pameran Suntec City, Singapura kira-kira lima tahun lalu.


"Waktu itu, hubungan kami tidak lebih seperti kawan biasa. Justeru, apabila nama saya dikaitkan sebagai bekas teman wanita Ariel, saya terkejut dan ketawa terbahak-bahak," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Pada waktu sama, Vanessa yang pernah menyertai program realiti Amazing Race Asia musim kedua bersama adiknya, Pamela, 26, mengakui pernah memiliki nombor telefon bimbit dan keluar bersama artis lelaki penuh kontroversi itu.


"Sebelum ini kami ada berhubung menerusi telefon bimbit masing-masing tetapi saya sudah lama tidak menelefon dia bertanya khabar tambahan pula Ariel sering menukar nombor telefon mudah alihnya.


"Kami juga pernah keluar beberapa kali dalam sebuah kumpulan besar termasuk ditemani keluarga saya. Kalau tidak silap, kali terakhir kami berjumpa sekitar tahun 2007 selepas tidak lagi menguruskan Vince dan menyertai Amazing Race.


"Disebabkan terlalu sibuk dengan bidang pengacaraan dan lakonan, saya sendiri baru tahu tentang kes penyebaran klip video Ariel beberapa hari lalu," ujar Vanessa yang muncul dengan filem Kecoh Betul arahan Ikhzal Ideris dan S. Baldev Singh di pawagam sejak 3 Jun lalu.

Sandra Bullock Dan Suami Bercerai

Posted: 29 Jun 2010 08:51 AM PDT

Sandra Bullock Dan Suami

Media melaporkan seorang wakil aktres itu mengesahkan pasangan tersebut bercerai kerana wujudnya konflik personaliti dan perbalahan.
Bullock, 45, dan James, 41, yang merupakan personaliti televisyen serta mekanik motosikal telah berkahwin untuk tempoh lima tahun.
Rumah tangga mereka bagaimanapun retak ekoran laporan media bahawa James berlaku curang terhadap isterinya.

Ariel Peterpan Nak Bunuh Diri !!?

Posted: 29 Jun 2010 06:38 AM PDT

Sampai macam itu sekali tekanan yang beliau hadapi, mana taknya satu dunia manatap dan membicarakan kisah ranjang beliau.


Malah kisah video mereka menjadi perbualan hangat di Indonesia sehinggakan beliau dikecam hebat oleh ahli alim ulama di sana.


Media Indonesia mengatakan beliau menelan pil yang berlebihan akibat tekanan yang terpaksa beliau hadapi.Entahlah apa nak jadi dengan dunia sekarang


Apa kata anda ?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Blog BOM321

sumber :-

Blog BOM321


Gambar Jue (Zuliana Abd Aziz)

Posted: 29 Jun 2010 08:31 AM PDT




PROFIL

NAMA PENUH: Zuliana Abd Aziz
TEMPAT LAHIR: Ampang, Selangor
TARIKH LAHIR: 18 Februari 1983
ADIK-BERADIK: Anak bongsu lima beradik
PENDIDIKAN: Diploma Setiausaha Kolej Stamford
HOBI: Menonton Wayang, Menunggang Motosikal Berkuasa Tinggi
CITA-CITA: Menjadi pelakon berjaya
TELEMOVIE: Wasiat Anak Dara, Unjul Nak Jadi Orang, Berlari Ke Belakang, Anak Rintih, Kasih Sejati, Ab Taufan, Seputih Salju.
DRAMA EPISOD: Lagenda Budak Setan, Janji Kekasih, Kata Hati, Sebuah Ilusi, Intan Sayang Manja, Orang Minyak Naik Minyak.
TEATER: Impak Maksima The Musical


Gambar@MyMetro

Janji Seorang Peminat Pasukan Argentina Kepada Maradona !

Posted: 29 Jun 2010 06:20 AM PDT

Janji Seorang Peminat Pasukan Argentina Kepada Maradona !
Janji Seorang Peminat Pasukan Argentina Kepada Maradona !
Janji Seorang Peminat Pasukan Argentina Kepada Maradona !
Anda rasa Maradona terima tak lamaran peminat ini?

Lawak : Bawa Lembu Guna Kereta !

Posted: 29 Jun 2010 04:13 AM PDT

Bawa Lembu Guna Kereta !
Bawa Lembu Guna Kereta !
Bawa Lembu Guna Kereta !

Yang ini berlaku di Malaysia

Bawa Lembu Guna Kereta !
Bawa Lembu Guna Kereta !
Kuat tak kereta buatan Malaysia?

Gambar Lisa Surihani, Julia Ziegler, Linda Hashim Dan Chermaine Poo Bertudung

Posted: 29 Jun 2010 01:30 AM PDT

Gambar Lisa Surihani, Julia Ziegler, Linda Hashim Dan Chermaine Poo  Bertudung
Gambar Lisa Surihani, Julia Ziegler, Linda Hashim Dan Chermaine Poo  Bertudung
Gambar Lisa Surihani, Julia Ziegler, Linda Hashim Dan Chermaine Poo  Bertudung
Gambar@BeautifulNara.Com
Kalau bertudung teruskan lebih manis.

Lawak : Cara Unik Guna Kamera

Posted: 28 Jun 2010 10:54 PM PDT

Lawak : Cara Unik Guna Kamera
Mungkin ini gambar yang terakhir untuk lelaki itu...


Lawak : Cara Unik Guna Kamera
Cara terhebat untuk membuat zoom 100x.


Lawak : Cara Unik Guna Kamera
Tidak diketahui apa masalah orang ini.


Lawak : Cara Unik Guna Kamera
Kemungkinan nenek ini sedang mencari anjingnya yang hilang.

Berbagai ragam manusia bila menggunakan kamera dan teleskop

Gambar Awal Ashaari Dan Scha Al Yahya Bercuti Di Bali

Posted: 28 Jun 2010 06:32 PM PDT

Dulu bukan main berahsia, tapi sekarang dah sampai bercuti bersama ke bali.
Gambar Awal Ashaari Dan Scha Al Yahya Bercuti Di Bali
Gambar Awal Ashaari Dan Scha Al Yahya Bercuti Di Bali
Gambar Awal Ashaari Dan Scha Al Yahya Bercuti Di Bali
Gambar Awal Ashaari Dan Scha Al Yahya Bercuti Di Bali
Bilik lain-lainkan?


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Blog Carca Marba

sumber :-

Blog Carca Marba


Brazil vs Chile Highlights Video (World Cup 2010)

Posted: 28 Jun 2010 05:16 PM PDT

World Cup 2010 Highlights : Brazil 3 - 0 Chile

Scorers:
34′ [1 : 0] Juan
38′ [2 : 0] Luis Fabiano
59′ [3 : 0] Robinho

World Cup 2010 Highlights Video : Brazil 3 - 0 Chile


34′ [1 : 0] Juan




38′ [2 : 0] Luis Fabiano



59′ [3 : 0] Robinho


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Datuk K Kantoi Tak Bayar Saman JPJ Lebih RM12 Ribu

Posted: 29 Jun 2010 11:04 AM PDT


*klik pic untuk lihat dengan lebih jelas Alamak! Kantoi sudah. Huhu.. Sebelum ini saman JPJ Dato’ Siti Nurhaliza disebarkan, kali ini saman JPJ Datuk K pulak. Jika dilihat pada pic kat atas tu, jumlah saman terkumpul Datuk K adalah RM12,100.00. Satu jumlah yang agak besar. Pelik pula rasanya bila Datuk K tak bayar saman-saman tu. [...]

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Raja Azmi mahu bersara jika "Anu dalam botol" tak mendapat sambutan

Posted: 28 Jun 2010 01:44 PM PDT

arja Lee yang pakai baju putih,pastu Raja Azmi...mestila yg pakai baju hijau...dan dot3...sensasi tak kenal.. :P


Penerbit filem wanita kontroversi Raja Azmi membayangkan mahu bersara sekiranya filem terbaru terbitannya "...Dalam Botol" gagal mendapat tempat apabila dipasarkan di pawagam nanti.

"Kalau tak balik modal saya rasa mahu tarik diri daripada menerbit filem lagi," kata Raja Azmi semasa Che Li dan rakan-rakan media lain bertemunya baru-baru ini.

Sensasi:lor camne nie..filem belum tayang lagi dah bgtau nak bersara kalau filem rugi dan tak balik modal... Psst..dengar cerita Arja Lee pelakon dlm filem tersebut ada adegan bogel...Arja Lee dikatakan betul2 berbogel masa penggambaran,dan ada scene Arja Lee bogel tp dari belakang..nampak bontot jer ...isk2...

Raja Azmi ckp kans,dia memula suh Arja Lee tue pakai mcm G-string la utk adegan panas tue...dlm shower..tp si Arja ckp dia rasa janggal dan tak selesa...so Si
Raja Azmi nie bergurau la kata kalau mcm tue,you berlakon bogel terusla...then Raja Azmi terkejut bila Arja bersungguh2 setuju dan benar2 melakonkan scene itu dgn berbogel..duh...ingat hollywood ke haper...

So sapa2 diluar sana yg teringin tgk adegan panas itew..sile lah beratur beli tiket nanti yer..sensasi tak suke tengok aurat lelaki..kui kui..

Datuk K, liat bayar saman JPJ sampai tertunggak RM12,100 ??

Posted: 28 Jun 2010 01:33 PM PDT


Sensasi godek2 encik Google tadi..pastu terjumpa la benda alah nie..pasal Datuk K punya saman JPJ setakat ini...hamboi,,.nie bukan takat jaga tepi kain lagi nie dah mcm masuk bwh kain pelikat Datuk K skali,,hehe....

tapi takpe layankan jer..maklumlah org glemer dengan duit yang melimpah ruah..dulu Dato' Siti punya saman yang digeledah para blogger skrg Datuk K pulak,,nie sume gara-gara Datuk K beli Plat number RM65k tp tak bayar saman sejak 2008 sebanyak RM12k..

Tp sensasi musykil la jugak,..,sebagai seorang pemandu berhemah (kononnyer) ..setahu sensasi kalau tak bayar saman JPJ tak boleh renew Lesen,road tax dan insurans....peliklah...

camno nie..konpius den..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS