Adsense

Selasa, 29 Jun 2010

MelayuKuHebat....|Isu Terkini|Seks|Artis|Gossip|Bisnes|Ebook|

MelayuKuHebat....|Isu Terkini|Seks|Artis|Gossip|Bisnes|Ebook|


Internet Explorer 9 Beta Pada Bulan Ogos

Posted: 28 Jun 2010 10:44 PM PDT





Mungkin ramai yang ternanti-nanti untuk mencuba Internet Explorer 9. Menariknya, kini diketahui melalui pelan Windows 8 yang tersebar luas di internet, dimana Internet Explorer 9 Beta akan menemui para pengguna pada bulan Ogos ini.

Salah Satu Halaman Pada Pelan Windows 8 [via]
Melalui versi Beta pertama kelak, buat pertama kalinya, versi pembangunan Internet Explorer 9 akan dilepaskan dengan penggunaan IE sepenuhnya, berbeza dengan versi Internet Explorer 9 Preview yang dilepaskan sebelum ini.
Walaupun ianya masih lagi mencapai suatu versi yang stabil, Internet Explorer 9 sudah memperlihatkan perkembangan yang menarik sekali, dimana kepantasa membaca JavaScript yang lebih pantas daripada Chrome dan Firefox, serta pelbagai sokongan HTML5, yang mungkin akan memenangi hati para pengguna kembali. Sama-sama kita nantikannya.

Dokumen Windows 8 Tersebar Di Internet

Posted: 28 Jun 2010 10:43 PM PDT






Setelah sekian lama tidak kedengaran mengenai perkembangan Windows 8, kini suatu dokumen berkenaan dengannya tersebar luas di internet, memperlihatkan beberapa perkara baru yang bakal dirancang untuk Windows 8.

Pengenalan Identiti Melalui Muka


Salah satu perkara baru yang bakal dibawakan oleh Windows 8 adalah log masuk ke dalam sistem operasi melalui identiti muka. Ianya dikatakan yang mana kebanyakkan komputer akan mengintegrasikan penggunaan kamera menjelang tahun 2012, dan ianya akan memudahkan untuk sesuatu komputer mengenal pasti kehadiran seseorang pengguna, dan seterusnya log masuk secara automatik.

Reset Sistem Dengan Mudah


Microsoft turut dalam perancangan untuk memperkenalkan suatu butang reset khas yang mana bakal memasang semula komponen asal Windows, dan kembalikan sistem operasi anda seperti keadaan asalnya. Ianya merupakan salah satu fungsi yang bakal amat berguna untuk semua pengguna Windows, dan mungkin kini
mereka tidak lagi perlu risau untuk format kembali komputer mereka apabila diserang virus dan sebagainya.

Pengenalan Microsoft App Store


Windows 8 kelak dijangkakan akan memperkenalkan Windows Store, iaitu salah satu tempat khas untuk mendapatkan pelbagai aplikasi untuk sistem operasi Windows anda. Seperti sedia maklum, aplikasi kini memainkan peranan yang amat penting dalam kehidupan harian seseorang pengguna, lebih-lebih lagi, Chrome OS yang dijangka akan mengutamakan sistem aplikasi, dan JoliCloud yang mana telah pun mengintegrasikan fungsi seumpamanya pada sistem operasi mereka.
Selain daripada ini semua, pelbagai perkara menarik lagi dijangka akan dibawakan oleh Windows 8, dan mungkin banyak lagi fungsi-fungsi baru Windows 8 akan diketahui dari masa ke semasa.

Cara paling hampeh download video youtube

Posted: 28 Jun 2010 10:35 PM PDT

Cara paling hampeh download video youtube..
ISU HANGAT

Laptop Apple terbaru …
ISU HANGAT
Siap boleh makan beb :)
Cara sembunyikan password atau chatting takut disekodeng orang..
ISU HANGAT
Dan yang terakhir, boleh dikatakan lawak IT juga, Pengaruh Dragon Ball.
ISU HANGAT
Mengame ameha anak sendiri
kredit isuhangat

Perbandingan Ketinggian Nabi Adam dengan kita

Posted: 28 Jun 2010 10:33 PM PDT





Nabi Adam tubuhnya sangat besar dengan tinggi 60 hasta seperti di jelaskan oleh Rasullulah.
Sata rassullulah "Allah menciptakan adam dengan tinggi enam puluh hasta. Kemudian setelah Adam, makhluk itu semakin berkurang tingginya seperti sekarang ini" (HR.Bukhari), hadis ini juga ditemukan dalam riwayat Imam Muslim dan Imam Ahmad, namun dalam sanad yg berbeza.
1 hasta = 45,72 cm. maka dengan begitu tinggi nabi adam adalah 27,432 meter

Photobucket
Wallahualam. Gambar di atas hanya perbezaan tinggi Nabi Adam A.S sahaja.
kredit isuhangat

(Gambar) Terbaru Jue Aziz

Posted: 28 Jun 2010 10:32 PM PDT






Lama gak tak dengar berita mengenai Jue Aziz ni kan? Yela sejak-sejak putus dengan Jehan Miskin, macam makin senyap pulak. Maybe wartawan dah bosan kot tengok gelagat Jue Aziz yang gedik semacam masa kantoi dating dengan Jehan Miskin masa dalam Melodi satu ketika dulu. Malah dalam Harian Metro hari ini pun dah ternyata lagi bersuluh gelaran buat Jue Aziz ialah "pelakon gedik". Huhu. Apa pun genjoy dulu gambar terbaru Jue Aziz, mantep tetap mantep.

(Gambar) Akma AF bersama boyfriendnya?(Gambar) Akma AF bersama boyfriendnya?

Posted: 28 Jun 2010 10:31 PM PDT

Free advertising



Ada peminat mengutuskan email kepada penulis mengatakan ini adalah gambar Akma AF bersama teman yang juga boyfriendnya. Haha, teringat penulis pernah membuat entry mengenai Akma AF nampak boobs dan nampak seluar dalam dulu. Enjoy gambar Akma AF bersama boyfriendnya.

Lagi gambar Maya Karin bertudung

Posted: 28 Jun 2010 10:27 PM PDT

 



Tahun lepas penulis sajikan gambar Maya Karin bertudung dalam satu sesi photoshoot. Sudah sampai seru Maya Karin bertudung selepas diceraikan bekas suaminya, Muhammad Ali Abdullah seorang lelaki British.

(Gambar) Majlis cukur jambul Putri Qaseh, anak Awie

Posted: 28 Jun 2010 10:26 PM PDT







Gambar anak-anak kesayangan Awie

(Gambar) Manja Zizie Ezette dgn Bung

Posted: 28 Jun 2010 10:23 PM PDT








Ini bukan sebarang gambar manje mereka berdua la geng. Ini baek punye sebab nampak sket lurah Zizie tu. Hehehe.

(Twitter) Umie Aida Bina Surau Dalam Rumah, Cara Lebih Baik Labur Duit

Posted: 28 Jun 2010 10:20 PM PDT






fevdcsa (Twitter) Umie Aida Bina Surau Dalam Rumah, Cara Lebih Baik Labur Duit
Hari Isnin memang selalu'nya para selebriti berkelakuan baik & kami hampir tiada modal untuk menulis. Jadi, bila artis bina surau dalam rumah, ya itu akan jadi modal kami.
Umie Aida hari ini memberi kenyataan peribadi melalui Twitter bersyukur yang impian'nya untuk memiliki surau dalam rumah sendiri akhirnya bakal terlaksana.
Kalau kami usik perasaan peminat seorang selebriti tersohor Malaya yang melaburkan puluhan ribu ringgit untuk plat kereta, pasti esok blog ini akan di'bakar hangus.
Jadi, renung renungkan & selamat beramal. Kalau Umie Aida ajak mengaji di'surau baru'nya, jangan tolak ya.
kredit rotikaya

Aida Radzwill tukar nama Aida Khalida

Posted: 28 Jun 2010 10:17 PM PDT





Dulu Aida Rahim lepas tu Aida Radzwill, sekarang dah jadi Aida Khalida. Terima kasih kepada Aida sebab dia dah guna nama baru sekarang, sedap nama tu. Kata orang kalau guna nama sendiri yang emak bapa kita bagi, lebih berkat. Mungkin lepas dah tukar kepada nama diri sendiri, kehidupan Aida lebih tenang dan bahagia, Joyah harap macam itulah. Sebut pasal Aida, nak cerita apa yang berlaku di mahkamah Selasa lalu. Suaminya, Joe Radzwill mahu pelakon itu kembali semula kepadanya atau jika tidak Aida diisytiharkan sebagai isteri nusyuz.

Joe juga meminta supaya tuntutan cerai fasakh yang dibuat oleh Aida, ditolak oleh mahkamah. Melalui peguamnya, Joe membuat tuntutan supaya pelakon berusia 53 tahun itu kembali taat kepadanya memandangkan mereka masih suami isteri yang sah dan kes berkenaan akan dibicarakan lagi pada hujung Julai depan. -Utusan

Gambar terbaru S. Shamsudin

Posted: 28 Jun 2010 10:17 PM PDT





Kesihatan pelawak veteran terkenal S. Shamsudin, 81, hari ini kembali stabil setelah dilaporkan kritikal di Hospital Alexandra, Singapura kelmarin (27/6). Sebelumnya, Shamsudin berada dalam keadaan kritikal selepas terjatuh di bilik air rumahnya pada malam Sabtu lalu. Kejadian itu menyebabkan tulangnya retak. Sahabat pelakon itu Datuk Aziz Satar baru sahaja menziarahi Shamsudin bersama-sama Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim di rumah anak bongsunya di flat Bukit Batok, Singapura pada Sabtu lalu.

Rais menyampaikan sumbangan RM10,000 kepada Shamsudin daripada dana bantuan untuk seniman yang dikendalikan oleh kementerian dan Finas. -mStar

Peringatan pada yang leka

Posted: 28 Jun 2010 07:43 AM PDT





Seorang ahli ibadah bernama Isam Bin Yusuf, sangat warak dan khusyuk solatnya. Namun, dia selalu khuatir kalau-kalau ibadahnya kurang khusyuk dan selalu bertanya kepada orang yang dianggapnya lebih ibadahnya, demi untuk memperbaiki dirinya yang selalu dirasainya kurang khusyuk.
Pada suatu hari, Isam menghadiri majlis seorang abid bernama Hatim Al-Assam dan bertanya, "Wahai Aba Abdurrahman, bagaimanakah caranya tuan solat?".  Hatim berkata, "Apabila masuk waktu solat, aku berwuduk zahir dan batin".  Isam bertanya, "Bagaimana wuduk zahir dan batin itu?" Hatim berkata, "Wuduk zahir sebagaimana biasa iaitu membasuh semua anggota wuduk dengan air, sementara wuduk batin ialah membasuh anggota dengan tujuh perkara".
  1. Bertaubat
  2. Menyesali dosa yang telah dilakukan
  3. Tidak tergila-gilakan dunia
  4. Tidak mencari/mengharap pujian orang (riya')
  5. Tinggalkan sifat berbangga
  6. Tinggalkan sifat khianat dan menipu
  7. Meninggalkan sifat dengki
Seterusnya Hatim berkata, "Kemudian aku pergi ke masjid, aku kemaskan semua anggotaku dan menghadap kiblat. Aku berdiri dengan penuh kewaspadaan dan aku rasakan".
  1. Aku sedang berhadapan dengan Allah
  2. Syurga di sebelah kananku
  3. Neraka di sebelah kiriku
  4. Malaikat Maut berada di belakangku
  5. Aku bayangkan pula aku seolah-olah berdiri di atas titian 'Siratul Mustaqim'
  6. Aku menganggap bahawa solatku kali ini adalah solat terakhir bagiku, kemudian aku berniat dan bertakbir dengan baik
Sambungnya lagi, "Setiap bacaan dan doa di dalam solat, aku faham maknanya kemudian aku rukuk dan sujud dengan tawadhuk, aku bertasyahud (mengucapkan dua kalimat syahadat yakni kepada Allah dan RasulNya) dengan penuh pengharapan dan aku memberi salam dengan ikhlas. Beginilah aku bersolat selama 30 tahun".
Apabila Isam mendengar, menangislah dia kerana membayangkan ibadahnya yang kurang baik bila dibandingkan dengan Hatim.
Sabda Nabi, "Ilmu itu milik Tuhan, barang siapa menyebarkan ilmu demi kebaikan, insyaAllah Tuhan akan menggandakan 10 kali kepadanya".

Pelbagai Jawatan Kosong

Posted: 28 Jun 2010 07:31 AM PDT



Jawatan Kosong di Universiti Malaysia Pahang (UMP) - Jun 2010


Terbuka kepada semua Warganegara Malaysia.

JAWATAN:
PERJAWATAN BUKAN AKADEMIK (TEKNIKAL)
- PEGAWAI LATIHAN VOKASIONAL
- PEGAWAI PENYELIDIK
- PEMBANTU MAKMAL
- JURUTEKNIK KOMPUTER
- PEMBANTU PEGAWAI LATIHAN VOKASIONAL

PERJAWATAN BUKAN AKADEMIK (PENTADBIRAN DAN SOKONGAN)
- TIMBALAN PENDAFTAR/PEGAWAI TADBIR
- PENOLONG PENDAFTAR/PEGAWAI TADBIR
- PENGAWAL KESELAMATAN
- PEMANDU KENDERAAN

IKLAN JAWATAN KOSONG
http://onlineapps.ump.edu.my/umpapps/eRecruitment.jsp

CARA MEMOHON
Permohonan hendaklah dibuat secara online di : http://onlineapps.ump.edu.my/umpapps/eRecruitment.jsp

TARIKH TUTUP : 8 JULAI 2010

Jawatan Kosong di Lembaga Penduduk & Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) - Jun 2010

Warganegara Malaysia yang berkelayakan adalah dipelawa untuk memohon jawatan-jawatan berikut:

- Pegawai Perubatan Gred UD51/52
- Pegawai Perubatan Gred UD47/48
- Pegawai Perubatan Gred UD43/44
- Perangkawan Gred E48
- Pegawai Farmasi Gred U44
- Pegawai Sains Gred C41
- Jururawat Gred U29
- Juruteknologi Makmal Perubatan Gred U29
- Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29
- Penolong Pegawai Perubatan Gred U29
- Penolong Akauntan Gred W27
- Penjaga Jentera Elektrik Gred R24
- Pembantu Am Pejabat Gred N1

IKLAN JAWATAN KOSONG
http://www.ziddu.com/download/10471292/IklanJawatanLPPKNJun2010.doc.html

BORANG PERMOHONAN
http://www.ziddu.com/download/10471293/BorangPermohonanLPPKN.doc.html

Borang permohonan yang lengkap hendaklah dikemukakan kepada:

KETUA PENGARAH
LEMBAGA PENDUDUK DAN PEMBANGUNAN KELUARGA NEGARA MALAYSIA,
BANGUNAN LPPKN,
NO.12B, JALAN RAJA LAUT,
PETI SURAT 10416,
50712 KUALA LUMPUR
(u.p.:- Unit Operasi, Bahagian Pengurusan Sumber Manusia)

http://www.lppkn.gov.my

TARIKH TUTUP : 5 JULAI 2010

Jawatan Kosong di Majlis Daerah Setiu, Terengganu (MDS) - Jun 2010

Terbuka kepada Warganegara Malaysia. Keutamaan kepada Rakyat Negeri Terengganu.

JAWATAN:
- Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran U29
- Juruteknik Perancang Bandar & Desa J17

IKLAN JAWATAN KOSONG
http://mds.terengganu.gov.my/c/document_library/get_file?p_l_id=14184&folderId=36893&name=DLFE-601.pdf

BORANG PERMOHONAN
Borang Permohonan MDS TR.1 boleh diperolehi dengan harga RM2.00 di Bahagian Kewangan, Majlis Daerah Setiu.

Borang Permohonan hendaklah dihantar ke alamat:

Yang DiPertua
Majlis Daerah Setiu
Wisma MDS
22100 Permaisuri
Setiu, Terengganu

http://mds.terengganu.gov.my


TARIKH TUTUP : 4 JULAI 2010

Jawatan Kosong di Perbadanan Perusahaan Kecil dan Sederhana Malaysia (SME Corp) - Jun 2010

Perkhidmatan ini adalah secara kontrak selama dua (2) tahun bagi jawatan-jawatan berikut:

1. Timbalan Pengarah Gred 5
2. Pengurus Gred 7
3. Penolong Pengurus Gred 8
4. Pegawai Eksekutif Kanan Gred 10
5. Pegawai Eksekutif Gred 11
6. Pembantu Eksekutif Gred 13

IKLAN JAWATAN KOSONG
http://www.smecorp.gov.my/sites/default/files/Iklan%20Jawatan%20Kosong%20SME%20Corp.%20Malaysia.doc

BORANG PERMOHONAN
http://www.smecorp.gov.my/sites/default/files/Borang%20Permohonan%20Jawatan%20SME%20CORP.doc

Borang Permohonan hendaklah dihantar ke alamat berikut:

KETUA EKSEKUTIF
PERBADANAN PERUSAHAAN KECIL DAN SEDERHANA MALAYSIA
(SME CORP. MALAYSIA)
Aras 15, West Wing, Menara MATRADE
Jalan Khidmat Usaha, Off Jalan Duta
50480 Kuala Lumpur
(u/p : Unit Perancangan Organisasi dan Sumber Manusia)

http://www.smecorp.gov.my

TARIKH TUTUP : 2 JULAI 2010

Jawatan Kosong di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) - Jun 2010

Universiti Pendidikan Sultan Idris mempelawa warganegara Malaysia yang
berkelayakan untuk memohon jawatan:

- JURUAUDIT W41
- PEMBANTU PERTANIAN G17

IKLAN JAWATAN KOSONG
http://bsm.upsi.edu.my/index.php?option=com_content&view=article&id=90

CARA MEMOHON
Permohonan hendaklah dibuat secara online di:
http://myjobs.upsi.edu.my/job/recruitment.jsp

TARIKH TUTUP : 30 JUN 2010


Jawatan Kosong di Kerajaan Negeri Sarawak - Jun 2010

JAWATAN:
- PENOLONG PEGAWAI TADBIR

IKLAN JAWATAN KOSONG
http://www.e-recruitment.gov.my/eRecruitment3_public/VacancyDetails.jsp?VacancyId=732

CARA MEMOHON
Permohonan hendaklah dibuat secara ONLINE di : http://www.e-recruitment.gov.my

TARIKH TUTUP : 30 JUN 2010

Jawatan Kosong di Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO) - Jun 2010

Permohonan adalah dipelawa dari Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan seperti berikut:

- Pegawai Kerja Akaun Gred 19

IKLAN JAWATAN KOSONG & BORANG PERMOHONAN
http://www.perkeso.gov.my/dmdocuments/Jawatan/IklanJawatan.pdf

Borang Permohonan hendaklah dihantar ke alamat:

Ketua Eksekutif
Pertubuhan Keselamatan Sosial
Aras 10, Menara PERKESO
281, Jalan Ampang
50538 Kuala Lumpur
(u.p. Bahagian Sumber Manusia)

http://www.perkeso.gov.my

TARIKH TUTUP : 30 JUN 2010

Jawatan Kosong di Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) - Jun 2010

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk membuat permohonan jawatan seperti berikut. Keutamaan diberi kepada rakyat DYMM Sultan Selangor Darul Ehsan.

- PEGAWAI TADBIR GRED N41
- PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27
- PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN DAN OPERASI) GRED N17

IKLAN JAWATAN KOSONG
http://www.mbpj.gov.my/c/document_library/get_file?uuid=af1c6d90-7505-4091-8998-874cdc028e9c&groupId=21857

BORANG PERMOHONAN
http://www.mbpj.gov.my/c/document_library/get_file?uuid=2505dedf-5e6a-4441-ad7f-5c5c70d42b90&groupId=21857

Borang permohonan yang telah lengkap hendaklah dihantar kepada alamat:

DATUK BANDAR,
MAJLIS BANDARAYA PETALING JAYA,
JALAN YONG SHOOK LIN,
46675 PETALING JAYA,
SELANGOR DARUL EHSAN.
(u.p. : BAHAGIAN SUMBER MANUSIA)

http://www.mbpj.gov.my

TARIKH TUTUP : 29 JUN 2010