Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Gambar Baby Siti Sarah & Shuib Sepah

Posted: 04 Dec 2011 07:23 PM PST

GAMBAR ANAK SITI SARAH DAN SHUIB SEPAH

Tahniah kami ucapkan kepada Siti Sarah dan Shuib Sepah (kini Sepahtu) kerana selamat menerima kehadiran cahaya mata sulung semalam, 4 Disember 2011 sekitar jam 10.20 pagi. Bayi lelaki yang dilahirkan secara pembedahan di Hospital Puteri, Ampang itu diberi nama Uwais Alqarni.

GAMBAR ANAK SITI SARAH DAN SHUIB SEPAH

Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Senario Misteri Bamboo TV3

Posted: 04 Dec 2011 09:58 PM PST

SENARIO BIKIN KECOH!!! GELAGAT LUCU MEMBONGKAR MISTERI KAMPUNG BULUH

Kumpulan Lawak popular, Senario berjaya mencipta fenomena di kalangan penonton TV3 sejak diperkenalkan pada tahun 1996. Walaupun sering bersilih ganti ahli-ahli anggotanya pada peringkat awal, populariti Senario tidak pernah pudar dan nama ini masih utuh di golongan peminat mereka yang gemar dengan lakonan Azlee Jaafar, Mazlan Pet Pet dan Wahid.

Tidak pernah mengecewakan kalangan peminat setianya dengan lakonan spontan dan lawak jenaka mereka, Azlee Jaafar berganding sekali lagi dengan rakan-rakannya, Mazlan Pet Pet dan Wahid dalam drama komedi bersiri, SENARIO: Misteri BamBoo yang akan disiarkan mulai 6 Disember 2011, setiap hari Selasa jam 10.00malam. Diterbitkan oleh Anniesafinas Hassan dari Primeworks Studios, drama komedi bersiri yang akan bersiaran selama 13 episod turut menampilkan Saiful Apek, Yassin, Ebby Yus, Ayu Raudhah, Sharifah Shahira, Acong Sweetchild, Bell Ngasri dan Kazaar.

Senario

Wak Dol (Azlee), Salih (Mazlan) dan Kassim (Wahid) cuba menyelesaikan kes pencurian yang sering berlaku di Kampung Buluh. Wak Dol ialah seorang bomoh yang sentiasa berfikiran kolot manakala Kassim ialah seorang tauke warung yang sudah kematian isteri. Salih pula ialah seorang pemuda yang bekerja sebagai seorang kerani yang agak penakut dan mempunyai seorang kekasih bernama Mimi (Ayu Raudah). Salih selalu mengaku dia seorang yang berani di depan Mimi padahal dia seorang yang agak penakut. Mimi selalu diganggu oleh dua orang samseng di Kampung Buluh, Jusuh (Yassin) dan Joned (Saiful Apek).

Kampung Buluh yang sentiasa aman digempur dengan kes-kes pencurian yang kerap berlaku. Puas penduduk-penduduk kampung cuba menangkap pencuri-pencuri tersebut tetapi malangnya semua usaha mereka gagal. Wak Dol kemudiannya membaca jampi dan memberitahu orang-orang kampung bahawa pencuri-pencuri tersebut bukan manusia tetapi toyol. Namun, orang-orang kampung tidak mempercayai wujudnya toyol di Kampung Buluh tanpa menyedari bahawa Joned dan Jusuh yang menjadi dalang di sebalik pencurian tersebut.

Belum selesai misteri kes pencurian, muncul pula masalah baru di Kampung Buluh. Mereka didatangi seorang lelaki yang mendakwa dirinya wakil dari syarikat hartanah yang mahu membeli tanah-tanah di kampung itu untuk mendirikan sebuah kilang. Ramai penduduk-penduduk yang tidak bersetuju untuk menjual tanah kerana sayang kepada tanah-tanah yang diwarisi daripada nenek moyang mereka.

Justeru, Joned dan Jusuh diupah untuk memujuk orang-orang kampung dengan apa jua cara pun. Malangnya, usaha Joned dan Jusuh juga menemui kegagalan. Kisah syarikat berkenaan yang hendak membeli tanah-tanah hilang begitu sahaja. Tiba-tiba, Kampung Buluh dikejutkan dengan hantu-hantu yang mula berkeliaran dan menganggu penduduk-penduduk di situ. Mereka mula hairan kerana selama ini tiada sesiapa yang pernah berjumpa atau diganggu oleh hantu-hantu. Mereka berpakat dan bermesyuarat untuk mencari jalan penyelesaian terbaik.

Apakah Wak Dol, Kassim, Salih dan Mimi berjaya menyelesaikan pelbagai kejadian misteri yang berlaku di Kampung Buluh? Bagaimana pula dengan muslihat jahat Joned dan Jusuh? Saksikan aksi lucu dan gelagat mereka di SENARIO: Misteri BamBoo mulai 6 Disember, setiap hari Selasa, jam 10.00malam, hanya di TV3!

Senario

Senario

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Senario Asam Garam Menguasai Kutipan Box Office
  • Gambar Wahid Senario Kahwin Lagi?
  • Dayana, Azzam, Arill dalam Drama Misteri Rumah Tua
  • Raya Kedua: Senario The Movie Eps 1
  • Konvoi Misteri Jalan Lama Di Tasik Titiwangsa
  • WAHID SENARIO DALAM TABIR HIDAYAHMU
  • Filem Senario The Movie Episod 1 Berjaya Pecah Rekod
  • MISTERI NUSANTARA DI PERUBATAN ISLAM DARUL SYIFAK
  • Filem Senario Asam Garam di Hari Raya Aidilfitri Ini
  • GAMBAR KEKASIH HATI AVAA VANJA
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Sinopsis Poster Trailer Filem Suatu Malam Kubur Berasap

    Posted: 04 Dec 2011 08:55 PM PST

    Sinopsis Poster Trailer Filem Suatu Malam Kubur Berasap

    Tayangan untuk filem Suatu Malam Kubur Berasap arahan Ernie Chen dah nak dekat ni, jadi Budiey pun rasa terpanggil untuk memperkenalkan kepada pembaca semua beberapa info menarik tentang filem seram komedi ni. Filem yang diterbitkan bersama oleh Ernie Chen (Penerbit Ekskutif). Lili Salhani bt Ismail (Penerbit) dan Manje (selaku Penolong Penerbit) ini menggandingkan lakonan mantap dari Angah Raja Lawak, Along Cham, Azrul Zaidi, Nurul Ain, Zami Ismail, Acappan dan Ruminah Sidek.

    Sinopsis
    Filem Suatu Malam Kubur Berasap ini mengisahkan mengenai 3 orang sahabat kampung iaitu Atan, Bun, Pet dan seorang kawan bandar yang baru berkenalan iaitu Mie dimana selepas kereta Mie mengalami kerosakkan dan tersangkut di kampung mereka.

    Sejak kedatangan Mie, berlakuya perkara-perkara yang suspens dan menakutkan bila Hantu Cempaka muncul apabila kuburnya mula mengeluarkan asap.

    Satu hari, mereka berempat setelah besama-sama berkongsi cerita berkenaan dengan Hantu Cempaka, dimana mereka diusik. Apakah yang sebenarnya berlaku? Dari mana datangnya Hantu Cempaka? Apakah sebabnya mereka diusik? Apakah yang sebenarnya telah berlaku di Kampung Angan Tak Sudah?

    Saksikan filem ini di pawagam yang akan berasap pada 22 December!

    Trailer

    Poster

    Poster Suatu Malam Kubur Berasap

    Gambar-Gambar Menarik dari Scene Filem Suatu Malam Kubur Berasap. Hantunya sungguh mengerikan ya?

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Suatu Malam Kubur Berasap

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Poster & Trailer X-MEN: FIRST CLASS
  • Movie Day Out Bersama Pembaca Sensasi Selebriti Filem Syurga Cinta
  • Poster filem Cintaku Forever & Cinta Nan Satu Sama?
  • Teaser Filem Apa Kata Hati Lakonan Raja Farah
  • Poster Film Ah Long Ptd Ltd
  • Peraduan Mencipta Poster Filem Anak Halal
  • Filem Anak Halal Lakonan Fasha Sandha & Maya Karin 13 Disember ini!
  • Kashaf Imani Lakonan Hebat Beto Kusyairy & Sharifah Amani
  • The Mirrors Trailer Poster Synopsis Kiefer Sutherland
  • Sinopsis Jarum Halus Lakonan Razif Hashim & Juliana Ibrahim
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Tinju isteri dan baling nak ke dinding kerana tak nak pergi rumah orang tua

    Posted: 04 Dec 2011 09:12 PM PST

    Lantaran kesal dengan sang isteri, Ji Ket Min alias A Min (28) sanggup melemparkan anak kandung perempuannya yang berusia empat bulan, Su Ling, hingga mengalami pendarahan di kepala kerana terhantuk dinding rumah, Jumaat (2/12) sekitar pukul 06.30 Wib, di Kaliasin Dalam, Singkawang Selatan.Sang istri, Cang Ci Afoung (23), mata bahagian kiri juga lebam dan merah kerana kena "tinju" suaminya. Bayi tersebut kemudian dilarikan ke Hospital Abdul Azis. Keadaannya pun memperihatinkan, antara sedar dan tidak.

    Sementara, Ji Ket Min alias A Min langsung di tahan ke Mapolsek Singkawang Selatan. Ji Ket Min alias A Min, warga Gang Dwi Tunggal, Jalan Tjsyafoeuddin, Singkawang Barat mengakui apa yang dilakukannya itu kerana bentuk kekesalan kepada sang istri. Lantaran tidak mahu diajak berkunjung ke rumah bapanya di daerah Hang Moi. "Isteri saya, bilang mahu belanja. Tapi tidak juga balik. Ternyata dia ke rumah Rumah orang tuanya (Kaliasin), kemudian saya pergi ke sana, Saya ajak ke rumah bapa saya, dia malah suruh saya pergi sendiri, jadi kesal saya," kata Ji Ket Min alias A Min, kepada wartawan, Jumaat (2/12).

    Atas penolakan sang isteri, dirinya langsung memukul mata isterinya hingga lebam. Sementara itu, ketika terjadi pertengkaran antara dia dan istrinya, sang bayi masih tidur di keranjang di dalam bilik. A Min pun masuk untuk mengambilnya dan melemparkannya hingga kepala terhantuk dinding rumah. "Saya ambil, dan saya lemparkan. Kepalanya kena dinding rumah," katanya.Melihat bayi dilemparkan. Isteri yang masih menahan sakit bekas tinjuan suaminya bersama ibunya, langsung mengambilnya. Begitu juga si A Min. Kerana dilihat bayi tidak lagi bergerak dan kulitnya pucat. Dirinya, juga merasa ketakutan, kemudian cuba menolong anaknya yang telah dilemparkan tadi.

    "Di rumah, ada juga ibu istri saya. Melihat itu, dia (nenek) langsung mengambil bayi kemudian dipangku," katanya.Atas kejadian itu, A Ming sangat menyesal dan sedih. Namun dirinya mengakui, sebelumnya. Dirinya sudah dua malam ini, tidak tidur. Dirinya juga mengakui sedikit ada pengaruh minuman keras setelah semalam, minum dengan kawan-kawannya di Hang Moi. "Saya sudah dua malam tidak tidur, dan malam tadi (Khamis (1/12)). Minum sedikit dengan kawan-kawan," katanya.Kapolsek Singkawang Selatan, Iptu Purwadi melalui Kanit Reskrim, Aiptu Supianik mengakui mendaptkan telefon dari warga atas pelemparan bayi oleh bapa kandung nya, sekitar pukul 07.00 Wib. Kemudian beberapa petugas segera mendatangi lokasi.

    "Keadaan bayi sudah pucat dan terlihat ada benjolan di kepala bahagian belakang, waktu itu digendong neneknya. Mereka akan membawanya ke singsang, tapi kita sarankan bawa saja ke Rumah Sakit Abdul Azis, mereka pun membawanya ke sana. Kalau kejadiannya sendiri, dimungkinkan sekitar pukul 06.30 Wib," kata Kanit Reskrim Polsek Singkawang, Aiptu Supianik, Jumat (2/12) ditemui di ruangannya.Beberapa waktu kemudian, warga pun mulai berdatangan ingin melihat kejadian itu. Sementara itu, Ji Ket Min berada di belakang rumah. Petugas pun langsung menggelandangnya ke Mapolsek Singkawang Selatan. "Ji Ket Min sedang jongkok di belakang rumah, mungkin ketakutan atau gimana. Kita langsung bawa dia," katanya.

    Ji Ket Min alias A Min dikenakan pasal 351 (Penganiayaan). Dia diancam dengan hukuman lima tahun penjara serta denda. "Namun untuk perkembangannya, kita akan lihat nanti. Jika hasil visum berat, bisa dikenakan hukuman penjara delapan tahun," katanya.Direktur Rumah Sakit Abdul Azis Singkawang, Carlos Dja'afara membenarkan bahwa ada benjolan di kepala. Kondisi bayi antara sadar dan tidak sadar (mendekati koma). Petugas sudah memberikan perawatan dan memberikan obat untuk menghentikan pendarahan di kepala sebelah kanan. "Infus sudah dipasang, dokter spesialis bedah sudah datang, tapi melihat HB si bayi di bawah enam, harus ada penambahan darah dulu," katanya. (Sumber)

    Hebat..nyanyian seorang kakak selamatkan adiknya

    Posted: 04 Dec 2011 08:00 PM PST

    Kisah nyata ini terjadi di sebuah Hospital di Tennessee , USA Seorang ibu muda, Karen namanya sedang mengandung bayinya yang ke dua. Sebagaimana layaknya para ibu, Karen membantu Michael anaknya pertama yang baru berusia 3 tahun bagi kehadiran adik bayinya. Michael senang sekali akan punya adik. Kerap kali ia meletakkan telinganya diperut ibunya. Dan kerana Michael suka bernyanyi, ia pun sering menyanyi bagi adiknya yang masih diperut ibunya itu. Nampaknya Michael amat sayang sama adiknya yang belum lahir itu. Tiba saatnya bagi Karen untuk melahirkan. Tapi sungguh diluar dugaan, terjadi komplikasi serius. Baru setelah perjuangan berjam-jam adik Michael dilahirkan. Seorang bayi puteri yang cantik, sayang keadaannya begitu buruk sehingga doktor yang merawat dengan sedih berterus terang kepada Karen; bersiaplah jika sesuatu yang tidak kita inginkan terjadi. Karen dan suaminya berusaha menerima keadaan dengan sabar dan hanya boleh pasrah kepada yang Kuasa. Mereka bahkan sudah menyiapkan acara penguburan buat puterinya sewaktu-waktu dipanggil Tuhan. Lain halnya dengan kakaknya Michael, sejak adiknya dirawat di ICU ia merengek terus! Mami, … aku mahu nyanyi buat adik kecil! Ibunya kurang tanggap. Mami, … aku ingin nyanyi! Karen terlalu larut dalam kesedihan dan kekhuatirannya. Mami, … aku nak nyanyi! Ini berulang kali diminta Michael bahkan sambil meraung menangis. Karen tetap menganggap rengekan Michael rengekan anak kecil. Lagi pula ICU adalah daerah terlarang bagi anak-anak. Baru ketika harapan menipis, sang ibu mahu mendengarkan Michael. Baik, setidaknya biar Michael melihat adiknya untuk yang terakhir kalinya. Mumpung adiknya masih hidup! Ia ditahan oleh jururawat didepan pintu bilik ICU. Anak kecil dilarang masuk!. Karen ragu-ragu. Tapi, jururawat tetap juga melarang, ini peraturan! Anak kecil dilarang dibawa masuk! Karen menatap tajam jururawat itu, lalu katanya: Cik, sebelum menyanyi buat adiknya, Michael tidak akan kubawa pergi! Mungkin ini yang terakhir kalinya bagi Michael melihat adiknya! Jururawat terdiam menatap Michael dan berkata, tapi tidak boleh lebih dari lima minit!. Demikianlah kemudian Michael dibungkus dengan pakaian khusus lalu dibawa masuk ke ruang ICU. Ia didekatkan pada adiknya yang sedang tergolek dalam keadaan maut. Michael menatap lekat adiknya … lalu dari mulutnya yang kecil mungil keluarlah suara nyanyian yang nyaring "… You are my sunshine, my only sunshine, you make me happy when skies are grey …" Ajaib! si Adik langsung memberi respon. Seolah ia sedar akan sapaan sayang dari kakaknya. You never know, dear, How much I love you. Please don't take my sunshine away. Denyut nadinya menjadi lebih teratur. Karen dengan terharu melihat dan menatapnya dengan tajam dan terus, … terus Michael! teruskan sayang! … bisik ibunya … The other night, dear, as I laid sleeping, I dream, I held you in my hands … dan sang adikpun meregang, seolah menghela napas panjang. Pernafasannya lalu menjadi teratur … I'll always love you and make you happy, if you will only stay the same … Sang adik kelihatan begitu tenang … sangat tenang. Lagi sayang! pujuk ibunya sambil mencucurkan air matanya. Michael terus bernyanyi dan … adiknya kelihatan semakin tenang, relax dan damai … lalu tertidur lelap. Jururawat yang tadinya melarang untuk masuk, kini ikut terisak-isak menyaksikan apa yang telah terjadi atas diri adik Michael dan kejadian yang baru saja ia saksikan sendiri. Hari berikutnya, satu hari kemudian si adik bayi sudah diperbolehkan pulang. Para tenaga medik tak habis fikir atas kejadian yang menimpa pesakit yang satu ini. Mereka hanya boleh menyebutnya sebagai sebuah therapy ajaib, dan Karen juga suaminya melihatnya sebagai Mujizat Kasih Ilahi yang luar biasa, sungguh amat luar biasa! tak bisa mengungkapkan dengan kata-kata. Bagi sang adik, kehadiran Michael berarti soal hidup dan mati. Benar bahwa memang Kasih Ilahi yang menolongnya. Dan ingat Kasih Ilahi pun membutuhkan mulut kecil si Michael untuk mengatakan "How much I love you".
    Dan ternyata Kasih Tuhan memerlukan pula hati tulus seorang anak kecil "Michael" untuk memberi kehidupan. Itulah kehendak Tuhan, tidak ada yang mustahil bagiNYA bila IA menghendaki terjadi.
    Kadang hal-hal yang menentukan, dalam diri orang lain … Datang dari seseorang yang kita anggap lemah … Hadir dari seseorang yang kita tidak pernah fikirkan …
    sumber

    Datuk 83 tahun menyamar jadi doktor,periksa payudara wanita secara percuma

    Posted: 04 Dec 2011 07:00 PM PST

    FLORIDA: Seorang lelaki berusia 81 tahun yang menyamar sebagai doktor dan menawarkan pemeriksaan payu dara percuma dari rumah ke rumah, semalam dihukum penjara atas kesalahan serangan seksual.

    Hakim sebuah mahkamah di Florida menjatuhkan hukuman itu ke atas Phillip Winikoff yang dikatakan mengunjungi apartmen untuk menawarkan khidmat memeriksa payu dara.

    Dua wanita dilapor terpedaya dengan tawarannya.

    Winikoff dipenjara 13 bulan dan diletakkan di bawah pengawasan polis selama 15 tahun.



    Menurut akhbar South Florida Sun Sentinel, Winikoff ditahan pada 2006 selepas meraba payu dara dua wanita dan serta bahagian lain mangsa.


    Kedua-dua wanita itu membuat laporan polis.

    Selain tuduhan serangan seksual, lelaki tua itu juga didapati bersalah mengamalkan perubatan tanpa lesen. - Agensi

    sumber : myMetro

    Berita paling gila pagi ni,bayi sebulan kena rogol

    Posted: 04 Dec 2011 06:00 PM PST


    LONDON: Polis semalam cuba menyekat orang ramai daripada cubaan mengadakan perhimpunan sepanjang malam yang boleh mencetuskan kekacauan selepas seorang bayi berusia sebulan dilapor dirogol dan dipukul sehingga hampir mati.

    Mesej dalam Facebook mendedahkan rancangan untuk mengadakan upacara sepanjang malam bagi berdoa untuk keselamatan bayi berkenaan berhampiran kediamannya, yang dipercayai mangsa paling teruk kes penderaan kanak-kanak di Britain.

    Bayi itu mengalami kecederaan teruk termasuk patah tangan, patah tulang selangka, kecederaan paru-paru dan lebam di seluruh tubuh. Menurut laporan lagi, semua tulang rusuknya patah.

    orang ramai menunjukkan simpati di luar rumah dimana bayi itu dirogol

    Lebih memeranjatkan, terdapat laporan menyatakan bayi itu turut mengalami kecederaan dalam kemaluan, dipercayai akibat dirogol.



    Seorang lelaki dan seorang wanita dari Gravesend, Kent, ditangkap berhubung kejadian itu.


    Mereka bagaimanapun dibebaskan atas ikat jamin polis sementara menunggu siasatan lanjut.

    Satu kumpulan menulis dalam Facebook: "Penjarakan penjahat yang merogol dan memukul bayi berusia sebulan di Gravesend."

    Ia juga mendesak supaya nama pasangan berkenaan didedahkan.

    Seorang pengunjung lain menulis: "Pasangan itu perlu dipenjara dan tidak dibenarkan diikat jamin, Mereka adalah penjahat."

    Seorang wanita menambah: "Kami terkejut dengan kejadian ini dan mahu menyuarakan "sokongan kami terhadap kanak-kanak itu dengan mengadakan upacara khas untuknya malam ini."

    Bayi itu yang namanya tidak disiarkan, berada dalam keadaan tenat ketika dihantar ke hospital, Khamis lalu.

    Bagaimanapun, malam tadi, dia menunjukkan tanda-tanda semakin pulih selepas dipindahkan ke sebuah hospital di London.

    Polis turut menghantar pakar forensik untuk memeriksa sebuah rumah di Gravesend.

    Jiran berkata, seorang lelaki dan seorang wanita tinggal di rumah berkenaan bersama-sama seorang bayi yang baru lahir.

    Mereka disifatkan sebagai peramah.

    Seorang jiran bagaimanapun berkata, dia terdengar bunyi orang bergaduh di rumah berkenaan, Khamis lalu. - DM

    sumber : myMetro

    Pelahar perempuan tempatan dicekup separuh bogel dengan mat Afrika

    Posted: 04 Dec 2011 05:00 PM PST

    MANTIN: Seorang pelajar perempuan sebuah kolej swasta (gambar) dicekup dalam keadaan separuh bogel bersama teman lelaki warga Nigeria dalam bilik di tingkat lima sebuah apartmen yang disewa dan dikongsi mereka bersama sekumpulan lelaki warga Afrika, awal pagi semalam.

    Ketika serbuan jam 4 pagi itu, selain pasangan terbabit, sembilan lagi lelaki warga Nigeria berada dalam rumah berkenaan berpesta arak di ruang tamu kononnya sempena meraikan sambutan hari jadi seorang daripada mereka.

    Sumber berkata, ketika serbuan penguat kuasa Jabatan Imigresen terpaksa mengetuk pintu bilik penuntut itu yang berkunci dari dalam lebih 30 minit, namun tidak dibuka menyebabkan pintu dipecahkan.

    "Sebaik pintu terbuka, seorang perempuan warga tempatan berada di atas tilam dalam keadaan separuh bogel bersama seorang lelaki warga Nigeria yang turut berbogel.



    "Apabila disoal siasat, dia (pelajar perempuan) yang berusia 20-an mengaku lelaki Nigeria itu kekasihnya dan mereka rakan sekelas ketika belajar di kolej itu," katanya.

    sumber : myMetro

    Lelaki Ini Malu Kena Kanser Payudara Bukan Takut

    Posted: 04 Dec 2011 04:00 PM PST

    Malu, begitulah yang dirasakan Mark Doel saat divonis kena kanser payudara. Jika memiliki kanser paru atau otak,lelaki ini mengaku mungkin ia boleh lebih terbuka. Tapi stigma kanser payudara identik dengan perempuan membuatnya hanya boleh mengatakan 'Saya menderita kanser di dada saya'.

    Kanser payudara identik dengan perempuan, kerananya Mark Doel tidak menyangka laki-laki boleh terkena kanser payudara hingga akhirnya ia harus melakukan masektomi (pengangkatan payudara).

    Ketika Mark Doel pertama kali melihat percik darah di cadarnya dan menemukan beberapa bintik darah di kemejanya ia tidak khuatir. Hingga akhirnya beberapa bulan kemudian ia mengunjungi doktor dan didiagnosis itu penyakit kulit.

    Namun obat tersebut ternyata tidak membantu mengatasi masalah yang dihadapinya. Ketika bercuti pada tahun 2007, putingnya mulai berdarah setelah tergaruk. Ia pun menemui konsultan bedah payudara, Dibyesh Banerjee di St Anthony's Hospital, Surrey.

    Ia pun harus melakukan beberapa pemeriksaan, USG dan juga mengambil biopsi jaringan dari puting. Namun Mark masih merasa yakin bahawa tidak ada yang salah dengan payudaranya.

    Dua minggu kemudian saat hasilnya sudah ada, Mark pun kembali dipanggil ke rumah sakit dan ia didiagnosis memiliki bentuk kanser payudara yang sangat awal iaitu ductal carcinoma in situ (DCIS).

    "Aku tidak tahu laki-laki boleh mendapatkan ini, ada rasa malu yang sangat besar. Perlu beberapa saat bagi saya untuk boleh berbicara tentang hal ini dengan siapa pun," ujar Mark (41 tahun), seperti dikutip dari Dailymail, Sabtu (3/12/2011).

    Mark menuturkan jika ia memiliki kanser paru atau otak, mungkin ia boleh lebih terbuka. Tapi ada stigma bahwa kanser payudara terjadi pada perempuan, kerananya ia hanya boleh mengatakan 'Saya menderita kanser di dada saya'.

    Diperlukan beberapa waktu bagi Mark untuk memahami situasi tersebut. Dr Banerjee pun memberikan pilihan pengubatan operasi untuk menghilangkan kanser payudaranya. Beberapa hari kemudian Mark pun akhirnya setuju untuk melakukan operasi tersebut.

    "Masektomi yang dilakukan Mark untuk mengangkat puting dan sedikit jaringan payudara di bawahnya lalu mengirimkan ke patologi. Ahli patologi nanti akan melihat apakah sel kanser sudah mencapai tepi atau belum, jika sudah maka diperlukan operasi lagi untuk mengangkat sel-sel yang telah menyebar," ujar Dr Banerjee.

    Dr Banerjee menuturkan jumlah jaringan pada payudara laki-laki tergantung dari individunya. Jika payudaranya menonjol maka hal ini setara dengan ukuran payudara cup-A pada perempuan, tapi jika payudaranya rata maka jumlah jaringannya lebih sedikit.

    Hal yang terjadi pada Mark ia tidak perlu melakukan operasi kembali, kerana sel kansernya belum menyebar. Secara fizik Mark telah sembuh setelah operasi dan kansernya tidak menyebar sehingga tidak perlu kemoterapi atau radioterapi. Tapi gangguan emosional baru saja dialaminya.

    "Saya merasa stres telah memukul saya, setelah operasi itu saya harus mengambil beberapa bulan untuk berhenti bekerja kerana kecelakaan emosional yang saya alami," ujar Mark.

    Mark merasa sulit untuk membicarakan penyakitnya itu pada siapa pun, dan ia mengalami mimpi buruk serta sulit tidur selama 2 tahun setelah perawatan. Namun secara bertahap ia mulai mampu untuk menjadi lebih terbuka dan keadaan ini cukup membantunya dalam mengatasi masalah emosional.

    Dr Banerjee menuturkan tidak ada data statistik mengenai kes laki-laki dengan DCIS, tapi ada kecenderungan meningkat kerana mulai adanya kesedaran dalam diri laki-laki.

    "Umumnya laki-laki memiliki sedikit jaringan payudara di belakang puting. Jika ia lembut dan halus maka kemungkinan tidak berbahaya, tapi jika keras dan perlahan-lahan memperbesar selama beberapa bulan, maka konsultasikan dengan spesialis dan jangan menunda," ujar Dr Banerjee.

    Selain benjolan pada payudara, laki-laki dan perempuan yang memiliki kanser payudara boleh memiliki gejala seperti keluarnya cairan dari puting, perubahan bentuk atau ukuran salah satu puting atau mengalami pembengkakan kelenjar di ketiak.

    (ver/ir)

    Iklan dibangunan yang ekstrem

    Posted: 04 Dec 2011 10:01 AM PST





    Mengerikan Perubahan Wajah dan Payudara Penari ini Sebelum dan Sesudah Operasi

    Posted: 04 Dec 2011 09:01 AM PST

    Penari dalam acara Dancing With the Stars Lacey Schwimmer memperlihatkan wajah dan payudara yang berbeza sebelum dan sesudah operasi, mana yang lebih cantik, sebelum atau sesudah. Mengerikan juga ya, kelihatana lebih tua padahal usianya baru sahaja 23 tahun.

    Suami tusuk sate,isteri asyik 'ditusuk' jiran sebelah rumah

    Posted: 04 Dec 2011 08:25 AM PST

    Amarah HN (31), penjual Sate Padang yang tinggal di Bengkong Sadai, meledak marah. Sebab, saat ia sibuk menusuk sate di jalan, Ys (27), isterinya malah "ditusuk" oleh Jn (28), lelaki selingkuhannya. Parahnya, lelaki selingkuhan istrinya itu adalah tetangganya sendiri. Akhirnya dia melaporkan kejadian tersebut ke PolisBatuampar, Rabu malam sekitar pukul 23.30 WIB.

    Jalinan asmara terlarang sang isteri, sebenarnya sudah dicurigai HN sejak seminggu lalu. "Saat itu saya minta 'jatah' malam kepada isteri. Saya melihat ada tanda merah atau love bite bekas kucupan di sekujur perut isteri saya," katanya. Sebagai suami, HN sangat curiga dan menanyakan siapa gerangan yang telah melakukannya. Namun, Ys menjawab kalau tanda merah di sekujur perutnya itu bekas kerokan, lantaran masuk angin.

    HN yang tak punya bukti kalau isterinya telah berselingkuh, cuma boleh berdiam diri. "Saya curiga. Diam-diam saya pun mencari siasat bagaimana menangkap basah isteri saya supaya tak boleh mengelak lagi," terang HN.

    Selasa (11/4) malam, HNberangkat berdagang sate Padang. Ia mendorong gerobak satenya keliling di sekitar rumaHNya di Bengkong Sadai. Pukul 23.30 WIB, HN buru-buru pulang. Padahal biasanya dia baru pulang menjelang subuh. Ini dilakukan semata-mata supaya boleh menangkap basah isterinya yang sedang berselingkuh.

    "Ketika sampai di rumah, rumah saya sepi. Pintu bilik tidur terkunci dari dalam. Dari sela-sela lubang kunci, saya mengintip ke dalam bilik saya," ceritanya. Pedagang Sate Padang itu pun nyaris tak percaya ketika menyaksikan adegan mesra antara isterinya dan Jn, tetangganya. "Apa yang saya curigai selama ini jadi kenyataan. Isteri saya saat itu sedang bogel dengan Jn, yang tak lain adalah tetangga kami," katanya dengan nada pelahan.

    Dengan emosi yang meluap-luap, HN menolak pintu biliknya. Selanjutnya, dengan garang ia langsung memukul Jn . Setelah puas melampiaskan amarahnya, malam itu juga isterinya dan Jn dibawa ke Polsekta Batuampar bersama warga.

    Ka-SPK Polsekta Batuampar, Brigadir Cakra dan anggotanya menerima laporan tersebut. Lantaran lelaki itu adalah tetangga dekat dan bahkan teman mainnya saat di kampung halaman, mereka akhirnya sepakat untuk berdamai. Namun dengan catatan, Jn harus membuat surat pernyataan yang isinya tidak mengulangi perbuatannya lagi.

    Sumber

    Jovie Wyse, Bayi 6 Bulan Berhenti Bernafas Setiap Kali Sedang Tidur

    Posted: 04 Dec 2011 07:00 AM PST

    Jovie Wyse, bayi berusia enam bulan dari Worcester, Inggris, selalu berhenti bernafas setiap kali tertidur. Ia pun harus menghabiskan 21 jam sehari dengan ventilator agar tetap hidup.

    Jovie, yang mendapat perlakuan tracheostomi (bantuan dari luar lubang saluran nafas) hanya dua bulan setelah dia lahir, akan bergantung pada ventilator ketika dia tidur selama sisa hidupnya. Ia didiagnosis sindrom hipoventilasi kongenital pusat (CCHS). Ia akan automatik tidak bernafas ketika tidur.

    Orang tuanya, Chris dan Lorna Wyse, harus memastikan puteri mereka selalu dekat dari ventilatornya. Jauh dari alat bantu pernafasan, boleh berakibat fatal bagi si bayi.

    CCHS merupakan suatu penyakit dimana darah memiliki tingkat oksigen yang sangat rendah dan karbondioksida yang sangat tinggi ketika sedang tidur. Sekitar 300 anak di seluruh dunia dan 30 orang di Inggris mengalami kondisi ini seumur hidup mereka.

    "Kami ketakutan saat doktor akhirnya menemukan apa yang salah dengan anak kami," kata Wyse. Bagi keluarga ini, sangat sulit untuk berlaku seperti keluarga normal. Mereka khuatir jika tiba-tiba sang anak mengantuk dan nafasnya hilang. "Kebanyakan orang tua mungkin senang melihat anak-anak mereka tertidur di siang hari. Tapi bagi kami itu adalah hal yang menakutkan."

    Awal diagnosa penyakit itu, Jovie diperiksa di hospital tempat ia dilahirkan. Ia dulu diduga menghidap meningitis. Tapi seorang ahli bedah melihat kes serupa pada bayi lain sehingga Jovie diuji untuk CCHS.

    Jovie kemudian dibantu ventilator selama 24 jam. Akhirnya, sekarang ia dianggap sudah cukup baik dan boleh dirawat di rumah. Namun, ia masih harus menghabiskan sebagian besar hidupnya dengan ventilator.

    KeadaanJovie masih harus dipantau terus- menerus. Seorang profesional di bidang kesihatan tinggal bersamanya di rumah sepanjang malam, untuk memastikan nafasnya tetap stabil. Kedua orang tua ini telah dilatih untuk memantau Jovie. Mereka harus tahu apa yang seharusnya dilakukan jika tiba-tiba alat bantu pernafasan gagal berfungsi.

    "Peralatan nafasnya perlu dibersihkan setiap hari. Kita tidak boleh meninggalkan dia atau membiarkan siapapun yang tidak terlatih untuk merawatnya," ujar ayah Jovie.

    Walaupun dilanda kepiluan, mereka boleh sedikit lega kerana Jovie akhirnya boleh dirawat di rumah. Jovie terus memakai ventilator itu selama 21 jam setiap hari. "Kami berharap Jovie tumbuh besar dan kuat, dia tidak akan perlu berada di ventilator sepanjang waktu. Paling tidak, dia akan selalu harus memakai ventilator ketika tidur, tapi kami berharap dia harus dapat tumbuh hidup normal."

    Kereta Volvo Dari Lego Bikin Bos Legoland Tertipu

    Posted: 04 Dec 2011 06:00 AM PST

    Peter Ronchetti, bos dari Legoland theme park terpesona lantaran para staffnya berhasil membuat kereta Volvo XC60 miliknya berubah menjadi kereta yang sama namun terbuat dari 201.076 batang lego.

    Idea itu merupkan dari teman kerjanya, Tim Petsche, yang berhasil mencuri kunci kereta Peter dan memanggil sebuah kereta tarik untuk memindahkan kereta Peter dan mengantikan dengan kereta dari lego yang memiliki berat 3 ton tersebut.

    Peter menganggap lawak itu sebagai hal yang menyenangkan. Bahkan dirinya sempat berpura-pura membuka pintu kereta palsu tersebut.

    "Kami memiliki pasukan kreatif yang menyenangkan disini di Legoland California dan itu merupakan lawak yang sempurna. Aku boleh mengatakan padamu kalau aku tak akan meninggalkan kunciku disembarangan tempat lagi," ujar Peter.

    Beth Chee, jubir Legoland di Carlsbad, California, menyaksikan dan merakamkan aksi itu, dan mengatakan kalau Peter menganggap hal itu "Sangat lucu".




    Demi Projek Seni, Isi Rumah Dihujani 200 Liter Air Setiap Minit

    Posted: 04 Dec 2011 05:00 AM PST

    Sebuah rumah dikorbankan jadi media seni dimana setiap minitnya, rumah dan barang-barang yang ada didalam rumah dilimpahi air sebanyak 200 liter setiap minit selama 1 bulan.

    Adapun eksibisi itu ditampilkan untuk umum, dimana barang-barang termasuk tilam, foto-foto di dinding,lukisan-lukisan, beg dan karpet semuanya jadi basah kuyup.

    Dan pastinya , cat dinding rumah jadi lembab dan bau. Kerana secara bertahap terdegradasi dan memburuk dari pembusukkan yang disebabkan oleh banyaknya air, sebahagian besar peralatan hancur.

    Masyarakat diperbolehkan melihat dapur, bilik tidur dan bilik mandi dengan menggunakan jaket hujan.

    Adapun karya itu, berjudul "I Wish You Hadn't Asked" dibangun di Sydney oleh sekelompok seniman tempatan sebelum dikapalkan ke Denmark.

    Bangunan The Glue Society, merupakan bahagian dari festival tahun ini, Sculpture By The Sea yang diselenggarakan di Aarhur.

    Dan dalam festival itu ada 3 hadiah, termasuk hadiah utama Sculpture By The Sea dan juga Nordea Bank Foundation.

    James Dive, 31 tahun dari The Glue Society, Sydney mengatakan,"Rumah itu adalah mengenai momen dalam sebuah hubungan ketika sesuatu dikatakan atau dilakukan, yang tidak boleh dicabut kembali dan kebusukan sudah masuk/ menyusup.

    Seiring waktu, rumah itu berubah perlahan menjadi lingkungan yang bermusuhan dan tak nyaman. Ideanya adalah agar rumah itu menjadi tempat dimana kamu enggan berada disana." seperti dilapor dari situs Orange.

    Kesian awek ni sebab nak cantik lain yang jadi

    Posted: 04 Dec 2011 04:00 AM PST

    Anoreksia Nervosa adalah gangguan makan yang ditandai oleh penolakan makanan yang mengakibatkan berat badan berkurang sampai ke tingkat yang membahayakan. Para penderita anoreksia sedemikian berjaya dalam mengurangi berat badannya hingga membahayakan keselamatan jiwanya.
    Anoreksia ditandai oleh ketakutan yang tidak wajar terhadap kemungkinan mengalami kenaikan berat badan dan kehilangan kemampuan mengawal makan. Para penderita anoreksia bangga akan diet dan kawalan ekstra keras yang dilakukannya.
    Ciri ciri Anoreksia Nervosa meliputi :
    * Tidak mahu mempertahankan berat badan pada level normal atau sedikit di atas normal
    * Ketakutan bahwa berat badan akan naik
    * Menganggap berat badannya sudah ideal
    * tidak mengalami menstruasi.
    Meskipun berkurangnya berat badan adalah ciri yang paling jelas terlihat pada anoreksia nervosa, tetapi sesungguhnya hal itu bukan inti gangguannya. Banyak orang kehilangan berat badan akibat keadaani medis tertentu, tetapi penderita anoreksia memiliki ketakutan yang intens terhadap obesiti dan berusaha keras untuk menjadi kurus.



    Gangguan ini paling sering muncul pada remaja yang memang kegemukan atau mempersepsi bahawa dirinya terlalu gemuk. Ia lalu mulai berdiet keras, yang terus membuat dia sampai ke titik di mana ia terjebak secara obsesif untuk menjadi kurus.
    Senaman berat, yang nyaris seperti menghukum diri sendiri, juga lazim dilakukan. Berkurangnya berat badan secara dramatik diperoleh dengan membatasi asupan kalori.
    Seorang penderita anoreksia tidak pernah puas dengan penurunan berat badannya. Berat badan yang tetap antara hari ini dan keesokan harinya atau setiap penambahan berat badan dapat mengakibatkan kepanikan, kecemasan dan depresi.
    Ketika memandangi tubuhnya di cermin, ia melihat sosok yang sangat berbeda dengan apa yang dilihat oleh orang lain. Orang lain melihatnya sebagai gadis yang kurus kering dan lemah, seperti seorang penderita kelaparan, sedang yang bersangkutan melihatnya sebagai gadis yang perlu mengurangi berat badannya…
    Biasanya mereka pintar memilih ucapan yang ingin di dengar orang lain. Mereka mungkin mengatakan setuju bahwa berat badannya memang kurang dan perlu menambah, tetapi sesungguhnya ia tidak mempercayainya.
    Mungkin untuk menunjukkan bahawa dirinya mampu mengawal makanannya, sebagian penderita anoreksia menunjukkan minat yang besar pada masak memasak dan makanan. Sebagian menjadi juru masak yang handal, yang menyiapkan makanan untuk seluruh keluarganya. Sebahagian lainnya menimbun makanan di biliknya dan memandanginya dari waktu ke waktu.
    Tanda dan gejala medik anoreksia lainnya termasuk kulit kering, rambut dan kuku yang rapuh dan sensitif terhadap dingin.

    Keadaan bila lori bawa telur terbalik

    Posted: 04 Dec 2011 03:00 AM PST





    Polis Sepanyol guna GPS untuk cari pencuri troli belanja

    Posted: 04 Dec 2011 02:00 AM PST

    INILAH.COM, Madrid – Sekian lama polis Sepanyol memburu pencuri troli belanja,lelaki ini akhirnya tertangkap berkat perangkat GPS.

    Lelaki berusia 37 tahun ini sudah mencuri ratusan troli dari berbagai supermarket. Ia menjualnya lagi sebagai skrap dan telah memperoleh keuntungan hingga 290 ribu euro . Wow!

    Polis akhirnya memasang perangkat GPS pada beberapa troli setelah sejumlah supermarket melaporkan kehilangan lebih dari tiga ribu unit troli.

    "Kami memasang perangkan GPS secara rawak, sehingga tahu jika benda itu keluar dari wilayah penggunaannya," ujar polis.

    Akhirnya, hal ini menemukan mereka kepada tersangka yang hanya diungkapkan namanya saja. Yakni Juan Antonio RC.

    Wow..nenek 93 tahun jual alat untuk bunuh diri

    Posted: 04 Dec 2011 01:00 AM PST

    San Diego - Seorang nenek berusia 93 tahun di California, Amerika Syarikat (AS) menjalani bisnis penjualan alat untuk bunuh diri selama 20 tahun. Satu perangkat alat tersebut dihargai US$ 60.

    Sharlotte Hydorn yang merupakan pesara guru ilmu sains ini, tentu mendapatkan ratusan ribu dollar AS dari bisnisnya tersebut. Tapi akhirnya bisnis kontroversi yang dijalaninya itu harus berakhir, kerana polis menuduhnya mengelak cukai dan dia harus diadili.

    Seperti diberitakan oleh Reuters, Sabtu (3/12/2011), Hydorn dituduh mengelak cukai sebesar puluhan ribu dollar AS sepanjang tahun 2007 hingga 2010. Sepanjang 4 tahun tersebut, Hydron tidak pernah membayar cukai penghasilan kepada pemerintah federal AS.

    Satu perangkat alat bunuh diri yang dijual Hydorn dihargai US$ 60, sudah termasuk biaya pengiriman plus buku instruksi. Satu perangkat terdiri atas sebuah tudung kepala plastik yang tertutup di bahagian leher dan terdapat getah paip yang boleh disambung dengan tabung gas helium atau gas berbahaya lainnya, sehingga si pengguna alat boleh mengalirkan sendiri gas tersebut. Alat-alat tersebut diberi label GLADD yang merupakan kependekan dari Glorious Life and Dignified Death.

    Dalam persidangan, jaksa menyebutkan bahawa selama 4 tahun tersebut, Hydorn berhasil menjual 1.300 perangkat bunuh diri. Jika dihitung-hitung, maka penghasilan yang didapat Hydorn selama 4 tahun tersebut mencapai US$ 78 ribu .

    Selama itu, Hydorn mengelak cukai sebanyak US$ 15 ribu hingga US$ 30 ribu . Hydorn telah mengaku bersalah kerana dia tidak membayar cukai penghasilan selama 2007 hingga 2010 dan menyanggupi untuk membayar pajak tersebut.

    Dia juga setuju untuk berhenti membuat dan menjual alat-alat tersebut. Tetapi dia mengatakan, bahawa peralatan yang dijualnya tersebut dimaksudkan membantu orang-orang yang sakit parah dan sekarat untuk mengakhiri hidup mereka dengan penuh martabat.

    Atas tuduhan ini, Hydorn terancam hukuman 1 tahun penjara dan denda US$ 100 ribu. Kini Hydorn tak ditahan kerana membayar jaminan US$ 10 ribu. Tuduhan terhadapnya akan dibacakan pada Februari mendatang.

    (nvc/gah)

    10 Kejadian Aneh Seputar Koma

    Posted: 04 Dec 2011 12:00 AM PST

    Keadaan penyakit atau kecelakaan tertentu boleh membuat seseorang mengalami koma. Tapi ada beberapa kejadian aneh yang dialami seseorang ketika atau setelah bangun dari koma.

    Koma adalah koeadaan ketidaksedaran jangka panjang yang penderitanya tidak dapat terangsang, bahkan dengan stimulus yang paling menyakitkan sekalipun. Namun, koma bukanlah penyakit, tapi gejala atau respons dari suatu penyakit seperti cedera kepala berat atau adanya serangan masalah metabolisme.

    Berikut ini ada 10 kejadian aneh seputar koma yang diambil dari oddee dan dikutip dari HuffingtonPost, Jumaat (2/12/2011) iaitu:

    1. Gadis kecil yang koma terbangun setelah mendengar lagu Mamma Mia

    Layla Towsey mengalami koma setelah tertular meningitis B dan meningococcal septicaemia, ia menghabiskan waktu 5 hari di ruang perawatan intensif. Keluarganya diperintahkan untuk memberinya ciuman selamat tinggal, tapi ketika ada yang menyanyikan lagi Mamma Mia dari Abba, tiba-tiba Layla terbangun dan sedar dari komanya.

    2. Anak 3 tahun yang mulai merokok setelah bangun dari koma

    Ya Wen (3 tahun) secara misteri menjadi kecanduan rokok dan bir setelah ia selamat dari kecelakaan di jalan dan koma selama 5 hari. Keperibadian kanak-kanak perempuan ini berubah setelah meninggalkan hospital, ia mulai merokok di bilik mandi bahkan sampai sebungkus, minum bir dan menyukai pakaian laki-laki.

    3. Anak berkata kasar pada ibunya setelah koma 41 hari

    Laki-laki (22 tahun) mengalami koma akibat cedera kepala serius dan patah leher serta punggung akibat kecelakaan di Portsmouth. Setelah koma selama 41 hari, ia tersedar dan mengucapkan kata kasar pada ibunya. Meski begitu sang ibu merasa lega karena anaknya boleh sedar kembali dan ia optimis bahawa anaknya akan pulih dengan baik.

    4. Sengaja dibuat koma untuk menyelamatkan bayi yang dikandung

    Valerie Lea (35 tahun) menderita flu babi dengan keadaan buruk dan dirawat di hospital akibat kesulitan bernafas saat ia hamil 27 minggu. Untuk menyelamatkan nyawa ibu dan anak, dokter memutuskan menempatkan ibu dalam keadaan koma dan melakukan operasi caesar. Seminggu kemudian ia baru sadar dan mendapati perutnya sudah rata dan menyedari bahawa bayinya sudah dikeluarkan.

    5. Perempuan yang amnesia setelah koma

    Liz Skies mengalami koma berminggu-minggu kerana menderita kerosakan otak akibat mengalami kekerasan dan kejang berkepanjangan. Untuk menyelamatkan nyawanya, doktor mengambil keputusan untuk merangsang Liz menjadi koma. Tapi saat bangun ia kehilangan memori jangka pendek, tidak boleh melakukan tugas-tugas sederhana dan harus kembali belajar berjalan serta berbicara.

    6. Perempuan yang koma setiap kali berkata 'Aku Mencintaimu'

    Seorang ibu 53 tahun dari Pitsmoor, Sheffield harus berjuang melawan keadaan media langka penyakit sleeprelated cataplexy sejak akhir remaja yang membuatnya jadi koma setiap kali mengatakan 'Aku Mencintaimu' pada anak-anaknya. Ia boleh koma setiap kali emosional seperti tertawa, menangis.

    7. Gadis Croatia jadi fasih berbahasa Jerman setelah koma

    Sandra Ralic (13 tahun) membuat doktor bingung, gadis yang sebelumnya berbahasa Crotia berubah menjadi fasih berbahasa Jerman setelah mengalami koma 24 jam. Namun doktor belum dapat mengetahui apa yang menyebabkan ia fasih bahasa Jerman dan lupa bahasa Croatia setelah koma.

    8. Seorang datuk yang jadi pecandu seks setelah bangun dari koma

    Datuk Frail Angelo De Luca (81 tahun) berubah menjadi seorang pecandu seks setelah mengalami koma selama 4 hari akibat jatuh dari pohon plum di rumah keluarganya. Keadaan yang dialami si datuk ini membuatnya dijadikan tahanan rumah oleh keluarganya serta tidak boleh mengatur urusannya sendiri.

    9. Berhasil sedar setelah 19 tahun koma

    Terry Wallis (39 tahun) mengalami kecelakaan yang membuatnya lumpuh dari leher ke bawah dan mengalami koma. Namun setelah 19 tahun koma, ia berhasil sadar kembali meski mengalami kerosakan otak yang membuat memorinya terjebak di tahun 1984.

    10. Memilih menjadi koma kerana tak tahan dengan penyakit

    Setelah bertahun-tahun menderita sakit luar biasa akibat gangguan neuromusculer yang disebut dengan reflex sympathetic dystrophy (RSD), John Roach (50 tahun) memutuskan pengobatan baru yang kontroversi iaitu membuatnya jadi koma dengan induksi ketamin.
    (ver/ir)

    sumber : detikhealth

    Kesian...wajah wanita ini terbakar semasa menjalani pembedahan di kepala

    Posted: 03 Dec 2011 11:00 PM PST

    Florida, Betapa malangnya nasib seorang wanita, saat sedang menjalani operasi biopsi rutin untuk menangani kista di kepalanya, tiba-tiba saja daerah mukanya tersambar sengatan api yang membuat wajahnya terbakar hebat.

    Wajah Kim Grice (29 tahun) tiba-tiba saja mengalami kebakaran hebat kerana 'flash fire' yang dibuat oleh alat prosedur biopsi kista menyambar bahagian mukanya. Saat itu, Grice sedang menjalani operasi rutin kerana kista yang ada dikepalanya.

    Petugas kebakaran bergegas menuju bilik bedah di North Okaloosa Medical Centre dan Grice langsung diterbangkan menggunakan helikopter ke unit luka bakar University of South Alabama.

    Pegawai di hospital tersebut belum mengungkapkan apa yang menyebabkan api menyambar. Kebakaran biasanya berasal dari peralatan bedah yang menggunakan panas, seperti alat-alat laser dan yang berbahan bakar alkohol dan oksigen.

    "Saya menandatangani surat bahawa mereka boleh melakukan apapun yang mereka perlu lakukan dengan operasi rutin, tapi saya tidak menandatangani surat yang membuat wajah anak saya terbakar," ujar Ann, ibunda Grice pada Northwest Florida Daily News seperti dilapor Dailymail, Jumaat (2/12/2011).

    Ann mengatakan puterinya dirawat di rumah sakit kerana memiliki tiga kista yang harus diangkat dari kepalanya. Ia menjalani operasi pada Selasa lalu.

    "Dia mengatakan pada saya, saat dia terbangun semua orang di sekitarnya histeria. Ia tidak tahu apa yang terjadi padanya. Saya masih tidak membiarkannya melihat atau menyentuh wajahnya. Dia adalah gadis yang sangat cantik, anak tunggal saya dan saya tidak punya jawaban untuknya," jelas Ann.

    Menurut Ann, mata Grice tampak membengkak. Ia juga merasa mual dan masih nampak terkejut.

    "Dia mengalami sakit kepala dan doktor akan mengeluarkan tiga kista dan biopsi, tetapi operasi berjalan buruk dan puteri saya sekarang berada di unit luka bakar dengan spesialis luka bakar dan saya masih tidak tahu apa yang terjadi. Tidak ada yang memberitahu saya, mengapa dan bagaimana hal ini terjadi padanya," tutur Ann.

    Doktor mengatakan Grice menderita luka bakar tingkat dua di wajah dan lehernya. Hospital meminta maaf atas insiden tersebut.

    "Kami sedang melakukan kajian menyeluruh untuk sepenuhnya memahami apakah yang terjadi, untuk mencegah peristiwa seperti itu dari terjadi lagi," kata seorang juru cakap hospital.

    Menurut Mark Bruley, wakil presiden untuk kecelakaan dan penyelidikan forensik di konsultasi kesehatan, ECRI Institute, mengatakan ada sekitar 550 hingga 650 tahun kebakaran bedah, meskipun kurang dari 30 kes yang mengakibatkan pesakit cedera.
    (mer/ir)

    Seorang Lelaki Diburu Kerana Memberi Makan Kucing Pada Seekor Ular Sawa

    Posted: 03 Dec 2011 10:00 PM PST

    Seorang pemilik haiwan peliharaan sedang dalam buruan para petugas polis, yang dengan sadisnya memfilemkan dirinya sedang memberi makan anak kucing kepada seekor ular sawa.

    Video keji, yang diberi judul Python Christmas, menunjukkan seorang lelaki berumur 20-an membawa anak kucing yang ia panggil sebagai Jasmine ke bilik tidur dengan topi Santa, dan kemudian menempatkannya diatas ranjang.


    Namun, mengintai dengan tubuh setengah tersembunyi di bawah bantal seekor ular sawa Burma berwarna kuning, yang merupakan salah satu ular terbesar di dunia.

    Jasmine terlihat waspada dan perlahan berjalan melintasi tempat tidur, namun ketika pemuda tersebut mengalihkan perhatiannya, sang ular langsung menerkam kucing malang tersebut.

    Ular itu meramas anak kucing lucu itu dalam lilitannya yang kuat dan kemudian menelannya.

    Pada akhir rakaman berdurasi tujuh minit ini ditakutkan ada rakaman mengerikan lain, dari sang pemuda ini




    Jika dia sampai tertangkap, sang pemuda akan terancam dipenjara selama enam bulan dan denda 20.000 poundsterling kerana melakukan penyiksaan terhadap haiwan, sebagaimana diatur dalam Undang-Undang Kesejahteraan Haiwan Inggris.

    Di antara sedikit petunjuk terhadap identiti pemuda ini adalah bahwa ia seorang penggemar filem Disney Aladdin.

    'Tidak ada alasan untuk memberi makan kucing hidup untuk ular sawa." tutur seorang juru bicara RSPCA.

    "Kucing ini mungkin berusia tidak lebih dari empat bulan. Ia tidak memiliki tempat untuk bersembunyi dan tidak boleh lari. Ini adalah tindakan manusia sadis." tutur doktor haiwan Pete Wedderburn kepada The Sun yang dikutip Mail Online.(videonya telah dibuang dari You Tube)

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS