Adsense

Ahad, 4 Disember 2011

Celebrity News

Celebrity News


Geofrey Perrin Williams Pelakon Keturunan Australia Memeluk Islam Dan Nama Islam Beliau Jufri Rayyan Williams

Posted: 03 Dec 2011 11:15 PM PST

Alhamdulillah mungkin beliau menerima hidayah dan petunjuk darinya, pelakon baru bernama Geofrey Perrin atau nama islam beliau Jufri Rayyan Williams, telah memeluk islam pada bulan lepas. Beliau sebelum ini pernah berlakon dalam beberapa buah drama seperti Habil dan Qabil, Cikgu Kemisah Kirby, Jangan Bunuh Matahariku, Jodoh Oh Jodoh, Durja Ningsun, Ar Rayyan dan Lilin Cinta.

Rayyan melafaz dua khalimah syahadah di sebuah masjid di Kampung Jijan berdekatan Sepang seminggu sebelum mendaftar dan sekali lagi melafaz dua kalimah syahadah di pejabat Jawi pada 30 November lalu.

Dan menurut Rayyan beliau banyak belajar mengenai islam daripada abang beliau Nordin Abdullah yang telah memeluk islam pada tahun 1992, disamping itu bakal ayah mentua(kekasih beliau) yakni seorang pramugari Airasia x (Juiza) turut membantu.

Berikut antara sebab beliau memeluk islam :


"Saya memeluk Islam kerana banyak sebab. Pertama, saya menjadikan abang saya, Nordin yang telah lama memeluk Islam sebagai contoh. Walaupun saya mempunyai kekasih berketurunan Melayu dan beragama Islam, tetapi saya memeluk Islam bukan kerana dia.
"Setiap kali berlakon, saya selalu melakonkan watak mualaf dan semua itu membuatkan saya perlu membuat kajian untuk menghayati watak itu dan menimbulkan rasa ingin tahu tentang Islam. 
"Selain itu, saya mempunyai beberapa orang kawan iaitu Shahirah Alaiza yang menjadi kawan di pejabat lama dulu dan pelakon Adzriefaiz Azlan yang banyak berkongsi pengetahuan tentang Islam seperti kelebihan dan pantang larang orang Islam. Jadi, semua itu membuka mata saya," jelasnya panjang lebar.

Dan berikut beberapa gambar Rayyan untuk tatapan anda :





ZoOM : Semoga Hari Indah Rayyan akan tiba, kalau kahwin jemputlah ZoOM ye :)



 Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!