Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Nabil (Raja Lawak) Sudah Bergelar Suami Kepada Nazirah Ayub

Posted: 30 Sep 2011 03:56 AM PDT

GAMBAR NIKAH NABIL RAJA LAWAK DAN NAZIRAH AYUB

Dengan dua kali lafaz, Pelawak dan pelakon, Ahmad Nabil Ahmad, 28, sah bergelar suami kepada bekas pramugari AirAsia, Nazirah Ayub, 23. Majlis pernikahan mereka diadakan di Masjid Tuanku Mizan, Putrajaya, selepas solat Asar kira-kira pukul 5.15 petang tadi.

Mereka dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Nikah Cerai dan Rujuk Putrajaya, Ustaz Mohd Ridza Ahmad berwalikan bapa kepada pengantin perempuan Ayub Hassan. Nazirah Ayub menerima mas kahwin RM300 dan sebentuk cincin yang bernilai RM5,000. Wang hantaran pula sebanyak RM15,000.

GAMBAR KAWHIN NABIL RAJA LAWAK DAN NAZIRAH AYUB

Pihak perempuan menerima tujuh dulang hantaran berupa sebentuk cincin, duit hantaran, sirih junjung, kasut, Playbook, alat solek, pewangi dan dibalas dengan sembilan hantaran antaranya coklat, kasut, PlayStation 3, iPad, sejadah, cincin dan sirih junjung.

Dengan ini, kami seluruh warga kerja Zon Artis mengucapkan tahniah kepada Nabil dan juga Nazirah kerana sudah sah menjadi suami isteri. Kami doakan semoga masjid yang kalian bina ini akan berkekalan buat selama-lamanya dan selamat berbahagia.

*Kedua-dua foto kredit kepada mStar Online

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Shahir & Adira Ada Apa Apa Ke?

Posted: 30 Sep 2011 08:20 AM PDT

Walaupun pakai tak sedondon semasa hadir di Rumah Terbuka Astro baru-baru ini, namun kemesraan antara penyanyi kelahiran Akademi Fantasia Shahir & Adira ini masih terpancar jelas. Kalau Budiey tak silap, Shahir dan Adira juga pernah digosipkan satu ketika dulu semasa mereka sama-sama keluar dari AF8. Sekarang ni macamana pulak hubungan diorang ni? Mmm… saje je nak usik-usik, manalah tahu ada cinta berputik. Hanya mereka je yang tahu.

IMG_0347wtmk

Terbaru, Budiey dapat tahu yang Shahir menafikan yang dia akan meninggalkan dunia seni hiburan seperti mana yang dihebohkan baru-baru ini. Padahal yang sebenarnya berlaku, Shahir hanya bercuti rehat selama 3 bulan kerana mahu berehat akibat dari kecederaan semasa jatuh di rumahnya. Elok gak tu, tak lah Adira tak keseorangan. Dengar-dengar, Shahir ada 'pendam' sesuatu dari Adira? Haa, jangan panik ya sebab sebenarnya Shahir sekarang ni kan tengah hot dengan lagu Pendam dan kini sedang hangat diputarkan di radio. Best tak lagu tu? Budiey rasa, lagu tu memang ada tarikan tersendiri sebab dengar pun macam lagu balada pop dari Indonesia je.

Adira pula bakal muncul dengan single terbaru berjudul Sakura dalam masa terdekat ini. Adakah lagu ini ditujukan kepada seseorang? Mmm Budiey pun belum dengar lagi, so tak boleh la nak komen lebih-lebih.

Budiey: Jom kita gi Konsert Suria FM esok, jom!

Adira Shahir

Adira Shahir

IMG_0345wtmk

IMG_0346wtmk

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Shahir & Adira di Konsert Reunion Akademi Fantasia 8
  • Gambar Adira Selepas Muzik Muzik Separuh Akhir 2010
  • Gambar Adira di Majlis Bersama Peminat
  • Gambar Adira di Rumah Terbuka Era FM 2011
  • Bintang Akademi Fantasia 8 di Media Nite Suria FM
  • Gambar Adira di Festival Filem 23
  • Gambar Shahir di Sidang Media Hos Akademi Fantasia 9
  • Gambar Adira di Sidang Media Separuh Akhir Muzik Muzik 25
  • Fesyen Adira di ABPBH2010 Rekaan Hazwani Osman
  • Shahir Pakai Ala Urban Korean di ABPBH2010
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Pelik..Wanita Ini Punya 20 Keperibadian (watak) dalam Sehari

    Posted: 30 Sep 2011 10:00 PM PDT

    Bagi Kim Noble, 51, tubuhnya bukanlah miliknya sendiri. Segala tindakannya bukan bererti atas kemahuannya. Tubuhnya adalah rumah yang harus dibagi dengan lebih dari 20 keperibadian.

    Kelainan ini mulai terasa saat usianya 5 tahun. Guru yang mengajar di kelas menegurnya kerana mengotorkan pakaiannya dengan cat warna hitam. Meski mengatakan bukan dia yang melakukannya, sang guru tak percaya kerana melihat Kim melumuri bajunya dengan cat.
    Ternyata, Kim mengalami sakit langka, yakni Dissociative Identity Disorder (DID) atau lebih dikenal dengan keperibadian ganda. Dengan begitu, dia dapat berpindah-pindah dari satu peribadi ke peribadi yang lain tanpa peringatan apapun.

    Selama bertahun-tahun menjalani rawatan dan sempat didiagnosis skizofrenia, Kim akhirnya mengetahui tubuhnya adalah 'sarang' lebih dari 20 peribadi yang sangat beragam dan dapat muncul bila-bila masa.
    Patricia adalah salah satu keperibadian yang paling konsisten muncul selama enam tahun terakhir. Patricia pula yang menulis buku "All of Me" berisi kisah semua keperibadiannya yang luar biasa serta kehidupan yang kacau. Patricia mengatur rumah tangga dan merawat Aimee, anaknya yang berusia 14 tahun. Ada juga Abi, peribadi yang kesepian dan putus asa mencari cinta.

    Selain Patricia dan Abi, ada Bonny, sosok ibu yang kehilangan anak; Salome, seorang pemeluk Katolik Roma taat. Ada juga Diabalus, anak laki-laki yang hanya boleh membaca dan menulis dalam huruf latin serta Ken, pemuda usia 20-an yang menghidap depresi.

    Kendati sulit dipercaya, kes Kim telah dipelajari dengan seksama oleh para terapis dan doktor. Mereka yakin Kim bukan seorang pengkhayal dan hanya memiliki sedikit kawalan atas kesedarannya.

    Dalam keseharian, dua atau tiga keperibadian dapat mengambil alih tubuh Kim dan melakukan apa saja yang mereka inginkan. Ketika terjadi pergantian keperibadian, Kim seolah menjadi seorang yang sangat berbeza. Saat sarapan misalnya, Judy, remaja 15 tahun akan mengambil alih tubuhnya. Kerap, Judy selalu terkejut dengan baju yang dikenakannya dan segera menggantinya.

    "Saya boleh menghabiskan pagi hari dengan berganti baju sebanyak lima kali," ucap Kim kepada Daily Mail. Atau, boleh saja saat memandu dia tak malah berbelok arah atau keluar dari supermarket dengan belanjaan yang tidak diinginkan.

    "Saya membuka almari pakaian dan menemukan pakaian yang tidak saya beli atau menerima pizza yang tidak saya pesan," katanya. Kerana keperibadiannya yang lain ia kerap kehabisan wang tanpa tahu dimana ia menghabiskannya. Dia juga sering tidur dan terbangun di supermarket, di bar atau hotel tanpa tahu mengapa dirinya berada di sana.

    Di balik kerumitan hidupnya Kim menemukan berkah. Dari usul sang anak Aimee yang mengajaknya melukis, Kim dan beberapa peribadinya menjadi seniman terkenal. Hingga kini, 13 keperibadiannya sudah berekspresi melalui sapuan berus.

    Sang anak, Aimee tetap tumbuh normal meski dibesarkan dalam lingkungan unik. Dia bahkan mengaku ada beberapa peribadi yang menjadi favoritnya. "Aimee tumbuh sejak masih sangat muda dengan semua kepribadian yang berbeza-beza dari ibunya. Dia telah belajar untuk menerima mereka semua seperti satu peribadi utuh," kata Kim.

    Ahli setuju kepribadian ganda dibuat oleh trauma berat akibat pengalaman di masa lalu. Misalnya, Dawn muncul sebagai jeritan hati Kim yang kehilangan bayinya kerana layanan sosial mengambil Aimee akibat gangguan mental Kim. Enam bulan dipisahkan, ibu dan anak ini kembali hidup bersama dengan pengawasan ketat. Masa kanak-kanak yang dihabiskan di Croydon, London Selatan dipercaya merupakan awal pengalaman tragik yang membentuk munculnya keperibadian ganda Kim.
    Menurut terapis trauma, Dr Evelyn Laine, melukis dapat mengeluar sedikit demi sedikit kepribadian Kim. Ada beberapa peribadinya yang mengutarakan keinginan bunuh diri, namun ada juga yang menyatakan ingin bertahan.

    Sementara itu, Kim mendapatkan banyak pujian dalam karyanya. "Pameran pertama kami yang diselenggarakan di gedung kesenian Hampstead sangat mengharukan. Melihat semua lukisan kami digantung membuat hati saya bergejolak," katanya. "Saya sedar setiap keperibadian dalam diri saya berperanan dalam hal ini. Ini adalah hal terbaik menuju integrasi keperibadian yang akan kami jalani," ujarnya.

    Hidup Sihat Cara Orang Gila..!

    Posted: 30 Sep 2011 09:47 PM PDT

    Apakah sering anda menemukan orang gila dijalanan? Pernahkah anda berfikir, mengapa orang gila selalu sihat ? Beberapa kali kita berusaha memikirkan mengapa orang gila tidak pernah sakit?


    Tidak pernah kita melihat sekali pun ada orang gila terlantar di pinggir jalan, meminum ubat, memakai koyok, atau sakit gigi sekalipun. Jawabannya adalah "KERANA MEREKA TIDAK PERNAH STRESS !!!

    Orang gila tidak pernah sakit kerana mereka tidak pernah stress. Mereka tidak pernah berfikir macam-macam. Makanan apa pun mereka makan. Tidak seperti kita. Sudah ada ayam goreng, masih mencari satay kambing. Sudah ada soto ayam, masih mencari pizza, hotdog, dan lain sebagainya. Sedangkan orang gila tidak pernah minta makanan macam-macam. Makanan apapun asal namanya makanan tetap mereka makan. Bahkan nasi basi pun mereka makan.

    Kedua, orang gila itu selalu qona'ah. Mereka itu triman. Menerima apa pun pemberian Allah kepadanya. Tidak pernah menuntut macam-macam. Tidak seperti kita. Sudah diberi basikal, masih minta motor. Sudah punya motor, masih minta keretaa. Rumah sudah bagus, masih saja selalu merasa ada yang kurang. Akhirnya beli ini beli itu, renovasi ini renovasi itu. Akhirnya hutang sana sini untuk memenuhi nafsu tersebut. Ketika hutangnya sudah menggunung, jatuh sakitlah dia.

    Orang gila itu entah punya pakaian ataupun tidak, mereka santai saja. Kalau mengantuk, ya tidur saja. Mereka tidak perlu tikar, apalagi tilam atau springbed. Ada diantara kita yang tidak boleh tidur di atas tikar. Gara-gara kerana sudah terbiasa tidur di springbed. Tidur tanpa Air Cond juga tidak boleh.

    Orang gila jarang sakit juga adalah kerana mereka selalu berbahagia. Nyatanya mereka nampak selalu tersenyum. Betul kan? Orang yang selalu tersenyum pasti hatinya bahagia dan tenteram. Everething is running well. Semuanya berlalu dengan baik-baik saja. Tidak pernah ada masalah. Kalaupun ada masalah, dia menganggap itu sebagai hiburan yang menyenangkan. Makanya dia sentiasa tersenyum.

    Nah, kalau kamu semua ingin selalu sihat jadilah 'orang gila' bukan jadi gila betul. Maksudnya, hiduplah dengan qona'ah, terima adanya,tidak ikut nafsu, tidak usah punya keinginan macam-macam dan selalulah tersenyum. Mudah-mudahan kamu sihat selalu. Ok!

    sumber : cybermales

    Papan iklan tunjuk lelaki londeh seluar hingga hampir nampak kemaluan buat orang ramai marah

    Posted: 30 Sep 2011 08:46 PM PDT


    SINGAPURA - Sebuah papan iklan di sini menimbulkan kontroversi kerana memaparkan gambar seorang model lelaki melondehkan seluar yang dipakai sehingga hampir menampakkan kemaluannya.

    Papan iklan gergasi itu terletak di luar kedai jenama fesyen dari Amerika Syarikat (AS), Abercrombie and Fitch di kawasan pusat beli-belah di Orchard Road di pusat bandar raya ini.

    Sebuah badan pemantau pengiklanan tempatan telah meminta pihak bertanggungjawab supaya menurunkan papan iklan berkenaan.

    Badan berkenaan bertindak demikian selepas media Singapura menyiarkan aduan orang ramai yang melabel papan iklan itu sebagai tidak senonoh. - AFP

    sumber : kosmo online

    Pecah lubang kerana facebook

    Posted: 30 Sep 2011 07:30 PM PDT


    LONDON: Seorang lelaki yang mengamalkan bigami ditangkap selepas isterinya melihat gambar perkahwinan keduanya di laman Facebook.

    Diane Haynes masih berkahwin secara sah dengan pemandu bas, Paul Haynes apabila dia melihat gambar perkahwinan suaminya di rangkaian laman sosial itu. Pendakwa raya, Andrew Scott memberitahu Mahkamah Agung Lincoln ketika pasangan itu berpisah, Haynes menjalin hubungan baru bersama Sandra Jones sebelum mereka berkahwin secara sivil di Hotel George di Stamford, Lincolnshire pada 25 Jun tahun lalu.


    Tiga bulan selepas itu, Diane menemui gambar berkenaan ketika melayari Facebook dan kemudian menghubungi polis.


    Scott berkata, ketika Haynes mengatur perkahwinan keduanya, dia menipu timbalan pendaftar perkahwinan semasa mengisi borang mengatakan dia masih bujang dan tidak pernah berkahwin.


    "Dia diminta mengesahkan sama ada dia pernah berkahwin sebelum ini dan mengatakan tidak.


    "Penipuan itu terbongkar hingga September tahun lalu. Diane yang masih berkahwin dengan Haynes menemui beberapa gambar di Facebook menunjukkan perkahwinan defendan bersama Sandra.



    "Perceraiannya dengan Diane masih diproses dan defendan adalah suami Diane ketika dia berkahwin dengan Sandra," katanya.


    Haynes, 38, dari Stonald Road, Whittlesey, Cambridgeshire mengaku bersalah di bawah Akta 1911 kerana membuat pengakuan palsu mengenai perkahwinan.


    Dia dihukum penjara 16 minggu dan 80 jam khidmat komuniti serta didenda 250 pound (RM1,250). - DM

    sumber : myMetro

    Warung sediakan 'sajian goyang berapi'

    Posted: 30 Sep 2011 06:40 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Sebuah warung di Jalan Ampang di sini mempunyai rahsia tersendiri untuk menarik pelanggan apabila 'menghidangkan' aksi berunsur ghairah dua penyanyi karaoke dipercayai wanita warga Indonesia pada setiap malam.

    Warung yang terletak kurang 30 meter dari pencawang elektrik itu hanya menawarkan makanan dan minuman biasa, namun 'gelek berahi' dua penyanyi terbabit membuatkan ia sering dipenuhi pengunjung terutama pada hujung minggu.

    Pemantauan Harian Metro selama dua malam berturut-turut mendapati sebahagian besar pengunjung seolah-olah sukar menghabiskan segelas teh akibat terpukau tarian ghairah dua 'artis residen' warung itu melalui nyanyian lagu dangdut mereka.

    Warung terbabit menyediakan pentas ringkas bagi kemudahan pelanggan yang mahu berkaraoke, tetapi persembahan dua penyanyi dangdut itu sentiasa ditunggu pelanggan.



    Dua penyanyi berusia 20-an mendendangkan tiga hingga empat lagu dangdut dengan tarian gelek mengghairahkan sebelum berehat beberapa minit untuk memberi peluang kepada pengunjung berkaraoke sebelum menyambung persembahan mereka sehingga awal pagi.

    sumber : myMetro

    Nenek Perawan

    Posted: 30 Sep 2011 05:40 PM PDT

    KETIKA mencari gadis perawan di sebuah kota besar sama sulitnya seperti menemukan ketiak ular, seorang perempuan suku Cornish - kelompok etnik di kawasan Cornwall, Inggris - mengaku masih perawan pada usianya yang ke 105 ertinya nenek perawan di usia 105.




    Clara Meadmore menyebutkan, dia memutuskan sebagai seorang anak untuk tidak menikah atau berhubungan seks, dan hingga kini tetap mempertahankannya.

    Kepada surat khabar Daily Mirror, Clara mengatakan, "Saya tak pernah tertarik atau tergoda untuk berhubungan seks. Saya membayangkan terlalu banyak perjuangan yang harus dilakukan untuk itu, dan saya selalu disibukkan oleh hal lain."

    Menurutnya, sumpah itu telah ia ikrarkan sejak masih berusia 12 tahun. Clara lahir pada 1903, menghabiskan masa mudanya di Mesir, Kanada, dan New Zealand sebelum kembali ke kampung halamannya pada usianya yang ke 20an untuk menjadi sekretari.

    Ia menambahkan, "Saya tak pernah memiliki kekasih ataupun terganggu oleh sebuah hubungan. Saya pernah memiliki banyak hubungan cinta platonis dengan berbagai lelaki, namun tak pernah merasa perlu untuk melanjutkannya lebih jauh."

    Clara kini tingal di sebuah pusat asuhan di Perranporth, Cornwall. Sahabat karibnya, Josie Harvey (72 tahun) yang mengunjunginya setiap hari mengatakan, "Barangkali dengan tidak pernah memiliki seorang kekasih pun telah menjadikannya merasa muda sepanjang tahun."

    Alamak 'amoi' kena tahan pak Guard sebab pakai spender atas kepala

    Posted: 30 Sep 2011 11:01 AM PDT

    amoi...amoi

    Hot..Aksi budak sekolah rendah meraba

    Posted: 30 Sep 2011 10:30 AM PDT

    nampak tenang je dia buat kerja...

    sumber gambar : whooila.com

    Kesian peragawati ni tengah catwalk kain terkoyak nampak bon**tnya

    Posted: 30 Sep 2011 09:47 AM PDT

    nampak confident je model ini...
    tapi sedang catwalk...kain koyak..



    cepat-cepat dia cover...

    Gadis Dibawah Umur Jadi Model Bikini Yang Timbulkan Kontroversi

    Posted: 30 Sep 2011 08:40 AM PDT

    Pertandingan model yang diadakan di sebuah hotel inimenimbulkan Kontroversi. Dalam pertandingan ini, gadis-gadis muda belia di bawah umur mengenakan bikini dan topeng, berjalan di landasan seperti model catwalk dewasa.

    Berikut Photo Gadis Dibawah Umur Jadi Model Bikini





    Kanak-kanak 18 Bulan Ini Telan Kokain Milik Orangtuanya

    Posted: 30 Sep 2011 07:00 AM PDT


    CALIFORNIA - Orangtua dan pak cik dari seorang kanak-kanak terpaksa ditahan oleh polis, kerana anaknya yang baru berusia 18 bulan menelan kokain yang disimpan oleh mereka.

    Balita itu menelan kokain milik orangtuanya yang tercicir. Setelah itu, gejala aneh pun muncul setelah polis tiba di rumahnya. Saat ini,polis juga sedangbmelakukan penyelidikan terhadap kes ini.

    Polis datang ke apartment mereka yang ada di Bocina Lane pada Rabu, pukul 10.30 waktu setempat, ketika ibu kanak-kanak tersebut menelefon ambulans. Balita tersebut langsung di bawa ke talhospi setelah menelan kokain itu. Demikian seperti diberitakan Newscore, Jumaat (30/9/2011).

    Mereka yang ditangkap adalah Daniel Sanchez, Pricilla Tabarez dan Isaac Tabarez. Ketiga orang tersebut adalah orangtua dan pak cik kanak-kanak tersebut.

    Ketiga orang tersebut ditahan atas tuduhan melakukan tindakan yang membahayakan anak-anak. Kanak-kanak itu pun saat ini dikhabarkan sudah berada dalam keadaan yang aman, dan orangtua mereka masih disiasat oleh pihak polis.(rhs)

    sumber : international.okezone.com

    Datuk Ini Terobsesi Jadi Penguin

    Posted: 30 Sep 2011 06:30 AM PDT


    BRUSSELS - Meski terhuyung-hayang berjalan menelusuri jalanan Kota Brussels, Alfred David (79), tetap terlihat ceria dan percaya diri dengan pakaian uniknya yang berbentuk penguin.

    Lelaki Belgium tersebut memang memiliki minat yang tinggi akan burung laut yang tidak dapat terbang itu.

    Hal tersebut disebabkan ketika dia mengalami kecelakaan 40 tahun lalu dan mengakibatkan dirinya mengalami kesakitan pada pinggul sehingga dia tidak dapat berjalan normal.

    Kesakitan pada pinggulnya, membuat David berjalan seperti penguin yang terhuyung-hayang. David pun dijuluki oleh masyarakat sekitarnya sebagai si Bapak Penguin. Demikian lansir Dailymail, Jumaat (30/9/2011).

    Penguin seperti sudah melekat dengan diri David, sebanyak 3.500 memorabilia penguin telah terkumpul di rumah David yang kini telah dijadikannya muzium penguin.

    David pun berkeinginan dimakamkan di Antartika, tempat hidup para penguin, ketika dia mati nanti.(rhs)

    OMG!! Ada Keldai Calonkan Diri Jadi Datuk Bandar

    Posted: 30 Sep 2011 05:00 AM PDT


    Seekor keldai mencalonkan diri menjadi calon untuk pemilihan datuk bandar di Varna, Bulgaria.

    Seperti yang dilansir situs Orange, Marko, si keledai berjanji untuk kerja keras, tak ada pembayaran kembali dan kebulatan tekad yang kuat.

    Pengarah kempennya untuk Perkumpulan bagi Bulgaria Baru Angel Dyankov menjelaskan," Tak seperti para calon datuk bandar dan politikus lainnya, Marko punya karakter yang kuat, tak mencuri, tak berbohong, dan mengerjakan pekerjaan dengan baik."

    Datuk bandar saat ini, Kiril Yordanov pastinya menolak untuk berbagi platform dengan saingannya itu dengan mengatakan hal itu tidak bermartabat.

    Namun Angel Dyankov berkata" Dia benar.Fikirkan saja, bagaimana perasaan Marko jika berbagi satu panggung dengan politikus penipu macam itu.

    Hal itu bakal sangat tidak bermartabat bagi keledai-keledai yang punya rasa hormat."

    Aksi awek berjemur di atas rumah

    Posted: 30 Sep 2011 04:35 AM PDT


    cara senang tak payah gi jauh-jauh...

    Tecabut tapak kaki kerana virus

    Posted: 30 Sep 2011 03:47 AM PDT

    Add Image
    ngeri..macam ni sekali penangannya..

    Wow...lukisan kosong berharga 60,000 poundsterling

    Posted: 30 Sep 2011 02:30 AM PDT

    Ketika melihat sepintas lukisan ini anda mungkin akan akan berfikir bahawa karya ini merupakan aksi tipu sang pelukis, kerana apa yang ada lihat tidak lebih dari sebuah kertas putih kosong dengan garis hitam yang mengelilinginya dan tarikh pembuatan yang berada pada bahagian bawah.

    Namun siapa yang menyangka kalau karya artis Bob Law ini akan dilelong dengan harga 60.000 poundsterling .

    Karya yang ia namakan Nothing to be Afraid of V 22.8.69, akan di lelong pada penjualan seni kontemporer Bonhams, 13 Oktober nanti.

    Law digambarkan sebagai salah 'founding fathers' dari lukisan minimalis Inggris, dan meninggal pada April 2004 pada usia 70 tahun.

    Bob Law lahir pada tahun 1934 di Brentford, Middlesex, dan memutuskan untuk tidak akan menempuh karier sebagai arkitek, kemudian tahun 1957 dia pindah ke St Ives, Cornwall, dan di sanalah dia belajar melukis.

    Sumber : dailymail

    Gila..Perompak Merompak Bank Yang Sama Tiga Hari Berturut-turut

    Posted: 30 Sep 2011 01:45 AM PDT


    Setelah berhasil merampok wang di hari pertama, dia kembali di hari berikutnya, dan berikutnya. Perampok yang satu ini mungkin belum mengenal apa itu kamera CCTV.

    Pagi hari itu, cawangan bank Sovereign di New York mendapat seorang tamu yang tak diundang. Dengan mengancam membawa pistol, Burnett, 29, berhasil menggasak $2,258 dari kerani bank.

    Keesokan harinya, pada pukul 10:54 waktu setempat, Burnett tak disangka-sangka datang kembali dan berhasil keluar dengan membawa wang $14,000. Dia tak tahu bahawa kamera CCTV hari itu berhasil merakam wajahnya. Dan hari berikutnya, wajah Burnett sudah terkenal di kalangan polis New York.

    Hari ketiga, 'pelanggan' setia bank itu ternyata datang kembali, dan sama seperti kegiatan hari-hari sebelumnya, ia mengancam kerani bank untuk memberinya wang. "Itu adalah orang yang merompak kita kelmarin," ujar salah seorang pekerja bank. "Orang itu bertubuh besar."

    Dengan membawa wang sebanyak $10,002, Burnett pergi meninggalkan bank. Di luar bank, 2 orang polis yang sedang meronda melihat seorang lelaki bertubuh besar yang mengenakan ransel berwarna gelap dan memiliki wajah cukup familiar. Menyadari wajah itu sama dengan wajah dalam poster orang yang sedang dicari, kedua petugas itu lalu berhasil menangkap Burnett.

    Burnett ditahan atas tuduhan 3 buah kes perompakan dan saat ini masih menunggu panggilan dari pengadilan setempat.

    sumber: The Sun

    Gila, Lelaki Telanjang Dengan Ayat Ayat Al-Quran Di Tubuhnya

    Posted: 30 Sep 2011 12:47 AM PDT


    Ini dia gambar pada Sebuah foto berjudul "Koranic Inlay" yang memperlihatkan ayat-ayat dari kitab suci umat Islam yang diprojeksikan pada tubuh telanjang artis Perancis-Marocco telah menyebabkan kemarahan menjelang sebuah minggu seni di Marrakesh.



    Karya seni yang ditampilkan Mehdi-Georges Lahlou (27 tahun) dijadualkan akan dipamerkan di pameran seni rupa moden (30 September - 3 Oktober), meskipun pameran tersebut tidak menyinggung atau menampilkan dirinya sendiri untuk hadir di kota Marocco.

    "Koranic Inlay" adalah potret diri telanjang di mana ayat-ayat Quran diprojeksikan pada tubuh Lahlou, termasuk di alat kelaminnya. Suratkhabar dan blogger Marocco menyuarakan kemarahan atas gambar tersebut dan isu kehadiran Lahlou di pameran seni moden yang dimulai minggu depan.

    "Gambar ini mengejutkan umat Islam," kata salah satu blogger di situs goud.ma.
    Di situsnya sendiri, Lahlou mengatakan "dia sangat memahami beberapa gambar dapat disalah fahami" dan menambahkan bahawa dia tidak pernah bermaksud untuk menyakiti keyakinan siapa pun.
    Lahir dari seorang ibu Katolik dan ayah Muslim, Lahlou menghasilkan foto hampir sama yang berjudul "Biblical Inlay" dan mendapat kecaman di Marocco untuk pertunjukan kaustik dan instalasi terhadap agama dan gender.

    Manusia ini memang celaka, ini bukan namanya seni tapi penghinaan..!! tidak layak dicontoh tinggal tunggu azab yang bakal diterimanya kelak.

    sumber : aspal-putih blogspot.com

    Orang Gila Yang Membedah Wanita Hamil Dalam Keadaan Sedar

    Posted: 29 Sep 2011 11:45 PM PDT



    Dialah Shiro Ishii adalah seorang ahli mikrobiologi dan leftnan jeneral Unit 731, sebuah unit perang biologis Tentara Kekaisaran Jepun selama Perang Sino-Jepun. Ia dilahirkan di Desa Shibayama Sanbu di Prefektur Chiba, dan belajar kedoktoran di Universiti Kekaisaran Kyoto.


    Pada 1932, ia memulai eksperimen pendahuluan dalam perang biologis sebagai projek rahsia tentera Jepun. Pada tahun 1936, Unit 731 terbentuk. Ishii membangun sebuah kerja besar – lebih dari 150 gedung-gedung lebih dari enam kilometer persegi – di luar kota Harbin, China.


    Kekejaman yang dilakukan oleh Ishii dan yang lain di bawah komandonya di Unit 731 meliputi: pembedahan makhluk hidup iaitu orang (termasuk wanita hamil yang dihamili oleh doktor), tahanan aneh dengan kaki diamputasi dan dipasang ke bahagian lain dari tubuh mereka, sejumlah tawanan dibuat beku anggota tubuhnya dan dicairkan untuk mempelajari hasil gangren yang tidak diubati.

    Manusia juga digunakan sebagai bahan uji hidup untuk dibaling dengan bom dan nyala api. Tahanan disuntik dengan inokulasi penyakit, dengan disamarkan sebagai program vaksinasi, untuk mempelajari efek mereka. Untuk mempelajari efek penyakit kelamin yang tidak ada ubat, tawanan laki-laki dan perempuan sengaja diinfeksi dengan sifilis dan gonore melalui perkosaan, lalu dipelajari. Setelah Jepun di bom Amerika , Ishii menghabiskan waktunya dalam penjara untuk kejahatannya dan meninggal pada usia 67 akibat kanser kerongkongan.

    sumber : aspal-putih.blogspot.com

    ugo de Rana: Minuman dari Katak Mentah untuk Meningkatkan Ghairah Seksual

    Posted: 29 Sep 2011 10:47 PM PDT


    Buat mereka yang suka mencuba makanan atau minuman eksotis dan kebetulan sedang berjalan-jalan di Lima, Peru, jangan lupa singgah ke sebuah restoran yang menjual jus katak ini sebagai salah satu menunya.

    Bagi kita minuman ini mungkin terdengar menjijikkan, tetapi bagi beberapa penduduk setempat, ini merupakan minuman wajib. Mereka meminumnya setiap hari kerana menurut mereka minuman tersebut dapat memberi kekuatan.

    Selama 15 tahun , pemilik restoran, Carmen Gonzales, dan pemilik berbagai kedai jus lainnya telah melayani Jugo de Rana atau jus katak milik Gonzales kepada penduduk tempatan mahupun pelancung yang berani untuk mencubanya.

    Bisnis milik Gonzales ini berjalan lebih baik dari sebelumnya. Dia menjual sekitar 80 minuman dengan bahan asas katak mentah setiap hari. Biasanya para pelanggan meminum minuman tersebut pada ketika sarapan pagi kerana dapat memberi mereka tenaga sepanjang hari.

    Cara membuat jus katak cukup sederhana. Katak yang didatangkan dari Danau Titicaca, Peru bahagian selatan, diambil dari sebuah akuarium kecil, dibunuh dengan cara memukul mereka ke ubin, disiat kulit, dan dimasukkan ke dalam blender bersama 20 jenis bahan lainnya, termasuk kaldu dari kacang putih, madu, lidah buaya mentah, malt, maca (akar Andes yang boleh meningkatkan stamina dan ghairah seksual), dan terkadang ditambahkan wine.Kerana khasiatnya, minuman ini juga biasa disebut sebagai "Peruvian Viagra".-idbite.com

    Sumber: Oddity Central


    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS