Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Peraduan Jom Menonton Filem JACK AND JILL

Posted: 08 Dec 2011 06:23 PM PST

Sebuah filem komedi yang ditunggu-tunggu, JACK AND JILL bakal menemui penonton tak lama lagi. Saksikan kisah lucu yang mencuit hati di pawagam berhampiran anda mulai 29 Disember 2011 ini.

Jack And Jill (A) BM

Sempena tayangan filem animasi ini, Sony Pictures ingin menawarkan hadiah-hadiah premiums menarik untuk pembaca semua sertai!

Synosis:
Jack and Jill is a comedy focusing on Jack Sadelstein (Adam Sandler), a successful advertising executive in Los Angeles with a beautiful wife and kids, who dreads one event each year: the Thanksgiving visit of his identical twin sister Jill (also Adam Sandler). Jill's neediness and passive-aggressiveness is maddening to Jack, turning his normally tranquil life upside down. Katie Holmes plays Erin, Jack's wife.

Directed by: Dennis Dugan

Screenplay by: Steve Koren & Adam Sandler
and Robert Smigel

Story by: Ben Zook

Produced by: Adam Sandler
Jack Giarraputo
Todd Garner

Executive Producers: Barry Bernardi
Bettina Viviano
Allen Covert
Steve Koren
Robert Smigel
Tim Herlihy

Cast: Adam Sandler as Jack
Adam Sandler as Jill
Katie Holmes as Erin
and Al Pacino as himself

Release:29 Disember 2011

Mahu memenangi hadiah? Budiey.com & Sony Pictures ingin menghadiahkan:

5 x Limited Edition "Jack And Jill" T-Shirt
5 x Limited Edition "Jack And Jill" Luggage Tag
5 x Limited Edition "Jack And Jill" Notepad

Anda hanya perlu menjawab 3 soalan mudah & cipta slogan kreatif

Soalan 1:
Namakan pengarah filem JACK AND JILL

Soalan 2:
Namakan 2 watak utama JACK AND JILL

Soalan 3:
Namakan genre filem JACK AND JILL

Slogan: Saya ingin menonton filem JACK AND JILL kerana… (tidak lebih 15 patah kata)

Sertakan juga maklumat peribadi:

Nama:
Alamat surat menyurat:
Email:
Nombor telefon:

Hantarkan jawapan anda kepada:

Tarikh tutup peraduan:
10 January 2012

Tajuk Email: Peraduan Jom Menonton Filem JACK AND JILL

SYARAT & PERATURAN:

  1. Penyertaan ini terbuka kepada semua pembaca Sensasi Selebriti yang menetap di Semenanjung Malaysia sahaja.
  2. Semua nama pemenang akan disiarkan di blog Sensasi Selebriti & diberitahu melalui email.
  3. Hadiah akan dihantar melalui pos.
  4. Keputusan juri adalah muktamad.
  5. Dengan menyertai peraduan ini, pembaca bersetuju terikat dengan Syarat dan Peraturan serta keputusan Sensasi Selebriti.

Terima kasih kepada pembaca Sensasi Selebriti yang sentiasa memberikan sokongan. Bertemu lagi di peraduan dan kuiz yang akan datang.

Jangan lupa untuk menonton filem ini mulai 29 Disember 2011

JACK AND JILL

JACK AND JILL

JACK AND JILL

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Filem Eden Lake
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Filem Punisher War Zone
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Filem Dragonball Evolution
  • Peraduan Celebrating of The Legend is Born Ip Man
  • Peraduan Jom Menonton Filem HISTERIA
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Madagascar Escape 2 Africa
  • Peraduan Jom Menonton Filem Threads of Destiny
  • Pemenang Peraduan Mari Menonton Teater Muzikal Kanak-Kanak Aladdin
  • About Ah Long Pte Ltd Movie Fann Wong & Mark Lee
  • Peraduan Jom Menonton Filem Gulliver's Travels
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Norman Halim Receives MPA Award For Promoting Content Protection In Asia Pacific

    Posted: 08 Dec 2011 06:16 PM PST

    MALAYSIAN FILM PRODUCER NORMAN HALIM RECEIVES MPA AWARD FOR PROMOTING CONTENT PROTECTION IN ASIA PACIFIC

    A.C.E. Award Recipient At CineAsia Instrumental In Raising Awareness Of The Importance Of Protecting The Creative Community In Malaysia
    SINGAPORE / HONG KONG : Malaysian film producer and recording artiste, Norman Halim, was presented with the MPA Asia- Pacific Copyright Educator (A.C.E.) Award today in recognition of his important contribution in working alongside the Malaysian Federation Against Copyright Theft (MFACT) in raising awareness of the importance of promoting content protection in the country.

    Norman KRU

    Presenting Norman with the award, Mike Ellis, MPA's president & managing director Asia- Pacific said, "Despite the challenges faced in Malaysia, Norman has worked tirelessly with MFACT and MPA on several fronts, in particular leading the local community to push for legislation against camcording as well as for technical measures to prevent rogues infringing sites from gaining access into Malaysian online space. Norman has also been actively involved in promoting the works of the Malaysian creative community, championing the cause through trailers and educational videos providing insight into the blood, sweat and tears that go into the production of films in the country."

    "Norman's tremendous leadership and huge contribution is an excellent example for many of us in the industry and we are extremely proud to present this year's award to him. We have been fortunate over the years to have passionate and dedicated partners like him in several of our countries in the region and we look forward to continuing our work with Norman as we seek to promote and protect screen communities across Asia Pacific."

    Norman has a long and distinguished track record in the Malaysian entertainment industry. Starting his career at EMI as singer/songwriter/music producer together with his brothers, Yusry and Edry under the name KRU, Norman has successfully transformed the pop group into an established entertainment brand in South East Asia.

    He is currently the executive president of KRU Studios and chairman of Recording Industry of Malaysia, IFPI Asia Pacific Board Member and serves as the Anti-Piracy Committee chairman of the Malaysian Film Producers Association.

    To date, KRU Studios has produced over 15 films including two international films that will be released soon namely "Vikingdom" (starring Dominic Purcell, Natassia Malthe, Jon Foo) and "Ribbit" (starring Sean Astin, Tim Curry, Russell Peters), and is strengthening its international operations through its subsidiary KRU Studios LLC, USA.

    Speaking after receiving the award, Norman said: "I am honoured to receive this award. I'd like to thank MPA and MFACT for their continued support towards the Malaysian film community and their proactive efforts in promoting and protecting the rights of its content. MPA and MFACT can expect my fullest support in combating piracy from my team at KRU Studios and the organizations that I represent."

    The A.C.E. Award was presented during the gala night at CineAsia, held at the Hong Kong Convention and Exhibition Centre and attended by over 350 people representing the exhibition and film community in the Asia Pacific region. CineAsia is the only international convention dedicated to Asian cinema exhibition and distribution and is now in its 17th year.

    Past recipients of the A.C.E. Award include Australian actor Roy Billing (2010), Hong Kong producer Raymond Wong (2009), Thai producer and director Jareuk Kaljareuk (2008), and New Zealand actor Temuera Morrison (2007).

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • AirAsia Frost & Sullivan Asia Pacific Value Airline of the Year
  • Airasia Wins World's Best Air Cargo Industry Customer Care Award
  • Universal Networks Enters Licensing Agreement NBC Universal International
  • 8TV at PROMAX ASIA AWARDS 2009
  • Winners of the 2008 MTV Asia Awards
  • U.S. EMBASSY LAUNCHES DEMOCRACY VIDEO CHALLENGE
  • Universal Networks International Launches Diva Universal In Asia
  • AirAsia INSURE Lifestyle Protection Programme
  • Satio From Sony Ericson Communication Entertainment Brand
  • Tony Fernandes Receives CBE From Her Majesty Queen Elizabeth II
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Khairul Fahmi Che Mat hadiahkan ayah sebuah Banglo dan buat keluarga bangga

    Posted: 08 Dec 2011 12:51 PM PST

    Walau sekaya mana pun kita kalau kita tak berjasa kepada orang tua atau keluarga pasti kita takkan merasa puas.. Dapat jugak berkat ...Bangga seorang ayah terhadap anak yang mengharumkan nama negara dan nama keluarga..bahkan mengubah nasib keluarga yang miskin.

    Alhamdulillah..Sensasi puji sikap KFCM yang banyak membantu keluarga dan berusaha gigih lagi untuk berjaya. Walaupun banyak dihimpit kontroversi dengan gossip tapi Hero malaya nie tetap menjadi pujaan ramai..

    Ape yang Sensasi dan rakyat Malaysia harap,Semoga KFCM meningkatkan lagi prestasi dan mengurangkan kontroversi..hehe..

    Dengar kate selebriti Indon pun mengaku meminati KFCM...sape tue nama dia Nikita Willy ke..

    Sensasi saje je guna gambar KFCM yang berambut panjang sket...jambu ok..aha


    "Dia pembela nasib keluarga kami," luah Che Mat Husin, 59, bapa kepada penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat, mengenai niat anaknya mahu menyerahkan rumah banglo diberikan kerajaan negeri kepada keluarganya

    Menyifatkan Khairul Fahmi sebagai anak bertanggungjawab, Che Mat mengakui berbangga setiap kali anaknya meraih kejayaan besar, lebih-lebih lagi mengharumkan nama negara termasuk menjuarai Piala AFF Suzuki ketika beraksi sebagai penjaga gol, setahun lalu.

    "Sebagai ayah, kejayaannya membuatkan kami sekeluarga bangga dan tidak sia-sia membesarkannya walaupun dia terpaksa mengharungi susah payah dilalui keluarga kami suatu masa dulu akibat kemiskinan.

    "Ketika di kemuncak, dia (Khairul Fahmi) tidak lupa diri. Kesediaannya menyerahkan rumah berkenaan kepada keluarga atas rasa tanggungjawabnya," katanya. Khairul Fahmi yang dihubungi kelmarin, berkata dia mahu menghadiahkan rumah banglo itu kepada keluarganya.

    Bagaimanapun, kerana kesuntukan masa dan perlu menjalani latihan insentif menghadapi tiga perlawanan persahabatan antara Harimau Malaya dengan beberapa kelab bola sepak termasuk Sydney FC di Sydney, Australia, pada 10 hingga 22 Disember ini, menyebabkan Khairul Fahmi tidak dapat bercakap panjang.

    Che Mat berkata, dia terharu apabila mengetahui Khairul Fahmi atau lebih dikenali sebagai Apek berhasrat menghadiahkan banglo di Taman Kurnia Jaya, Pengkalan Chepa kepada keluarga sebagai membalas pengorbanan orang tuanya.

    "Kami bersyukur kerana kejayaannya mendapat perhatian banyak pihak, malah nasib keluarga kami berubah kerana dia banyak membantu keluarga.

    "Dia (Apek) tidak pernah membelakangi keluarga meskipun sibuk, malah selepas berjaya, dia menjadi harapan membela nasib kami sekeluarga," katanya.

    Che Mat yang bekerja sebagai pemandu lori pasir sejak 20 tahu lalu, kini mampu tersenyum dan tidak putus bersyukur dengan kejayaan dicapai anak keempat daripada lima beradik itu.

    Katanya, keluarganya berasal daripada golongan miskin dan tidak menduga kerjaya Apek sebagai pemain bola sepak mampu mengubah nasib keluarga.


    Banglo yang dihadiahkan oleh kerajaan Kelantan kepada KFCM dan dihadiahkan pula oleh KFCM kepada Keluarga tercinta..

    Kisah Pasangan Kekasih Selebriti yang "hot" tahun 2011

    Posted: 08 Dec 2011 12:29 PM PST

    Remy Ishak-Tiz Zaqyah



    Pada 25 Oktober lalu, setelah lama para media dan orang ramai berspekulasi, Remy Ishak akhirnya mengakui dirinya sedang bercinta dengan Tiz Zaqyah. Berita tersebut disambut baik semua, yang sudah lama mengesyaki hubungan mereka bukan sekadar teman biasa.

    Semuanya bermula lewat tahun lalu apabila mereka dilihat di luar set penggambaran, berjalan sambil berpimpin tangan. Siapa yang masih ingat lagi kehadiran mereka berdua di Moto GP Sepang 2010? Awal tahun ini, gosip antara mereka semakin kencang bertiup apabila ramai yang terserempak dengan mereka membeli-belah bersama. Siap ada mendakwa mereka tinggal serumah.

    Tiz, tidak sangka Remy akan mengeluarkan kenyataan sebegitu, namun mengakui gembira dengan pengakuannya. Malah menganggapnya sebagai hadiah harijadinya (pada 26 Oktober). Tambah Tiz, cukuplah jika peminat tahu mereka sedang bercinta tetapi mereka tidak mahu kecoh-kecoh kerana bimbang hubungan itu tidak berpanjangan.

    Yusry-Lisa Surihani



    Selepas perkahwinan bekas isterinya, Erra Fazira pada tahun 2007, ramai yang berharap Yusry dapat juga kembali mengecapi kebahagiaan kehidupan berumahtangga. Malangnya, di antara para artis wanita yang pernah digosipkan dengannya seperti Kilafairy dan Maya Karin, tiada seorang yang nampaknya berjaya menambat hatinya. Sehinggalah Lisa Surihani.

    Hubungan mereka berjaya dihidu para media apabila kerap kelihatan bersama di majlis-majlis hiburan. Malah semuanya dikatakan terang lagi bersuluh ketika tayangan filem 'Seru', dimana Yusry dilihat memegang sambil mengusap tangan Lisa. Mereka berdua akhirnya sudi berkongsi cerita malah membenarkan jurugambar merakam gambar mereka bersama di majlis tayangan filem 'Karak'.

    Rupa-rupanya, mereka sudah lama berkenalan tetapi hanya mula rapat sekitar April tahun ini. Meskipun mengakui mereka sedang menjalinkan sebuah "hubungan yang matang", Yusry enggan mereka dipanggil pasangan kekasih kerana "ia nampak macam budak-budak yang sedang bercinta monyet". Serius dalam hubungan ini, cuma ia masih terlalu awal untuk ke peringkat seterusnya walaupun masing-masing sudah berjumpa dengan pihak keluarga dan mendapat restu mereka.

    Qi-Yuna



    Dengan hanya mengemaskinikan status 'Relationship' di Facebook pada Mac lalu, Qi Razali sekaligus mengesahkan hubungannya dengan Yunalis Zarai.

    Ramai yang sudah syak ada sesuatu di antara mereka berdua apabila dilihat begitu mesra ketika di Shout! Awards tahun lepas. Cuma bila ditanya, baik Yuna mahupun Qi waktu itu menjawab terlalu awal untuk menyatakan mereka sedang bercinta.

    Dikatakan mula berkenalan apabila terlibat dalam rancangan 'Kawanku Bintang Coca-Cola', perpisahan Qi dan Julie Woon membuka ruang untuk mereka mengeratkan lagi persahabatan yang terjalin.

    Shahz Jazsle-Miera Liyana



    Kata orang, jodoh itu tidak akan ke mana. Cukup tepat sekali untuk menggambarkan perkenalan yang bermula sejak di bangku sekolah. Ketika itu, Shahz Jazsle sudah menaruh hati terhadap Miera Liyana. Tetapi disebabkan kawan baiknya turut menyukai Miera, Shahz terpaksa menyimpan dulu perasaannya.


    Shahir-Rozita Che Wan



    Benar, mereka sudahpun tiada lagi sebarang hubungan tetapi buat suatu ketika dulu, mereka pasangan yang cukup hangat. Hangat bukan saja dari segi populariti mereka ataupun penampilan Rozita Che Wan tetapi jurang usia 16 tahun di antara mereka.

    Hubungannya dengan Shahir telah Cik Ta akui kepada akhbar Berita Harian pada Mei lalu, selepas setahun berdolak-dalih, gara-gara ada peminat yang tidak menyukai. Di dalam temuramah itu juga, dia ada berkongsi harapannya untuk melihat hubungan mereka berakhir di jinjang pelamin.

    Namun bila ditanya status hubungannya dengan Cik Ta, Shahir enggan memberi jawapan yang jelas. Katanya dia tidak mahu terburu-buru dalam memberi kenyataan kerana takut ia disalah erti.

    Peliknya, tak lama selepas itu, Cik Ta tidak mahu lagi dikaitkan dengan Shahir yang ketika itu dikatakan menghilangkan diri.

    Video : Jin merasuk mengganggu wanita yang sedang cakap telefon

    Posted: 08 Dec 2011 11:53 AM PST

    "perempuan tu kata dia kena sihir.. katanya ade org menghantar melalui sesuatu, dia pun silap ambil dan terkena." ~ View this video. Creepy!

    10 Selebriti wanita jelita bertudung

    Posted: 08 Dec 2011 11:48 AM PST

    1o. Dato' Siti Nurhaliza
    9. Fasha Sandha
    8. Maya Karim
    7. Lisa Surihani
    6. Nora Danish
    5. Neelofa
    4. Erra Fazira
    3. Fouziah Gous
    2. Tiz Zaqyah
    1. Fazura

    Pertandingan Kim Kardashian Look-A-Like

    Posted: 08 Dec 2011 11:46 AM PST

    Pertandingan Kim Kardashian Look-a-Like telah diadakan di Miami anjuran Moma PS1 dan Dis Magazine. 28 peserta telah mengambil bahagian dalam pertandingan yang menawarkan hadiah berupa USD1000. Ianya telah dimenangi oleh Metisha LaRocca





    Pemenang, Metisha LaRocca




    Kim Kardashian

    Pemenang Look Alike (Gambar yang Sensasi Google,bukan gambar masa pertandingan..ada iras jugak kan)

    Video: Lisa surihani, Aaron Aziz dan Maya Karin menonton Filem Ombak Rindu bersama peminat

    Posted: 08 Dec 2011 10:43 AM PST



    Wah bukan main lagi publisiti filem nie..siap buat surprise tengok wayang dengan selebriti kat panggung yea..

    Sensasi nak tengokkk..belum tengok lagi sbb asyik sold out jer..huhu

    Video Comel: Kucing kejut tuan bangun tiap pagi

    Posted: 08 Dec 2011 10:27 AM PST



    Comelnyer..Sensasi pun ader kucing jugak..and dia pun bijak and very cute..

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    (Kisah Nyata Sangat Menyentuh ), Renungan Bagi Calon Pengantin

    Posted: 08 Dec 2011 09:00 PM PST

    Sebuah Renungan,buat para calon suami….calon isteri juga boleh baca..! Semoga Bermanfaat
    terlampir kisah nyata yang bagus sekali untuk contoh kita semua . Semoga kita dapat mengambil pelajaran.

    Ini cerita Nyata, beliau adalah Bp. Eko Pratomo Suyatno, Direktur Fortis Asset Management yang sangat terkenal di kalangan Pasar Modal dan Investment, beliau juga sangat sukses dalam memajukan industri Reksadana di Indonesia.

    Apa yg diutarakan beliau adalah Sangat Benar sekali.Silahkan baca dan dihayati.

    Dilihat dari usianya beliau sudah tidak muda lagi, usia yg sudah senja bahkan sudah mendekati malam, Pak Suyatno 58 tahun kesehariannya diisi dengan merawat isterinya yang sakit dan juga sudah tua. Mereka menikah sudah lebih 32 tahun. Mereka dikurniakan 4 orang anak.

    Disinilah awal cobaan menerpa, setelah isterinya melahirkan anak keempat tiba-tiba kakinya lumpuh dan tidak boleh digerakkan. Itu terjadi selama 2 tahun. Menginjak tahun ke tiga, seluruh tubuhnya menjadi lemah bahkan terasa tidak bertulang, lidahnya pun sudah tidak boleh digerakkan lagi. Setiap hari Pak suyatno memandikan, membersihkan kotoran, menyuapi, dan mengangkat isterinya keatas tempat tidur. Sebelum berangkat kerja, dia letakkan isterinya didepan TV supaya isterinya tidak merasa kesepian. Walau isterinya tidak dapat bicara tapi dia selalu melihat istrinya tersenyum.

    Untunglah tempat kerja Pak suyatno tidak begitu jauh dari rumahnya sehingga siang hari dia pulang untuk menyuapi isterinya makan siang. Petangnya dia pulang memandikan isterinya, mengganti pakaian dan selepas waktu maghrib dia temani isterinya menonton televisyen sambil menceritakan apa saja yg dia alami seharian. Walaupun isterinya hanya boleh memandang tapi tidak boleh menanggapi, Pak Suyatno sudah cukup senang, bahkan dia selalu menggoda isterinya setiap berangkat tidur.

    Rutin ini dilakukan Pak Suyatno lebih kurang 25 tahun, dengan sabar dia merawat isterinya bahkan sambil membesarkan ke 4 buah hati mereka, sekarang anak-anak mereka sudah dewasa,tinggal si bungsu yg masih kuliah.
    Pada suatu hari…ke empat anak suyatno berkumpul dirumah orang tua mereka sambil menjenguk ibunya. Kerana setelah anak mereka menikah, sudah tinggal dengan keluarga masing-masing dan Pak Suyatno memutuskan ibu mereka dia yang merawat, yang dia inginkan hanya satu semua anaknya berhasil.

    Dengan kalimat yang cukup hati-hati anak yang sulung berkata,"Pak kami ingin sekali merawat ibu, semenjak kami kecil melihat bapak merawat ibu, tidak ada sedikitpun keluhan keluar dari bibir bapak……. . bahkan bapak tidak izinkan kami menjaga ibu". Dengan air mata berlinang anak itu melanjutkan kata2, "sudah yg keempat kalinya kami mengizinkan bapak menikah lagi, kami rasa ibupun akan mengizinkannya, bila lagi bapak menikmati masa tua bapak, dengan berkorban seperti ini kami suda tidak sanggup melihat bapak. Kami janji kami akan merawat ibu sebaik-baik secara bergantian".

    Pak Suyatno menjawab hal yang sama sekali tidak diduga anak2nya."Anak2ku ………… Jikalau pernikahan & hidup didunia ini hanya untuk nafsu, mungkin bapak akan menikah…… tapi ketahuilah dengan adanya ibu kalian disampingku itu sudah lebih dari cukup,dia telah melahirkan kalian.. Sejenak kerongkongannya tersekat,… kalian yg selalu kurindukan hadir didunia ini dengan penuh cinta yg tidak satupun dapat dihargai dengan apapun. Cuba kamu semua tanya ibumu apakah dia menginginkan keadaannya seperti ini?? Kalian menginginkan bapak bahagia, apakah batin bapak boleh bahagia meninggalkan ibumu dengan keadaanya sekarang, kalian menginginkan bapak yang masih diberi Tuhan kesihatan dirawat oleh orang lain? Bagaimana dengan ibumu yang masih sakit.."

    Sejenak meledaklah tangis anak2 Pak suyatno. Merekapun melihat butiran2 kecil jatuh dipelupuk mata ibu Suyatno….dengan pilu ditatapnya mata suami yg sangat dicintainya itu.. Sampailah akhirnya Pak Suyatno diundang oleh salah satu stesen TV swasta untuk menjadi nara sumber dan merekapun mengajukan pertanyaan kepada Suyatno, kenapa mampu bertahan selama 25 tahun merawat Isterinya yg sudah tidak boleh apa2.. Disaat itulah meledak tangis beliau dengan tamu yang hadir di studio, kebanyakan kaum perempuanpun tidak sanggup menahan haru.

    Disitulah Pak Suyatno bercerita.."Jika manusia didunia ini mengagungkan sebuah cinta dalam pernikahannya, tetapi tidak mahu memberi (memberi waktu, tenaga, fikiran, perhatian) itu adalah kesia-siaan. Saya memilih isteri saya menjadi pendamping hidup saya, dan sewaktu dia sihat diapun dengan sabar merawat saya, mencintai saya dengan hati dan batinnya bukan dengan mata,dan dia memberi saya 4 orang anak yang lucu2..Sekarang dia sakit kerana berkorban untuk cinta kita bersama… dan itu merupakan ujian bagi saya, apakah saya dapat memegang komitmen untuk mencintainya apa adanya. Sehatpun belum tentu saya mencari penggantinya apalagi dia sakit,,,"

    "Hidup adalah Perjuangan tanpa henti-henti … tidak usah kau tangisi hari kelmarin".

    sumber

    Kesian..Berniat Baik, Perempuan Ini DihentamKeretanya Sendiri

    Posted: 08 Dec 2011 08:00 PM PST

    IRWIN - Polis setempat melaporkan, seorang wanita dari Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS) dilanggar keretanya sendiri ketika cuba menolong seorang lelaki tua mengejar anjingnya yang melarikan diri. Anjing terrier milik Jack Russel, mengunyah tali sampai putus sebelum berhasil melarikan diri. Perempuan itu pun langsung menolong Russel yang saat mengejar anjingnya. Demikian diberitakan Associated Press, Jumaat (9/12/2011). Saat menolong Jack, perempuan itu nampaknya lupa menarik brek tangan saat meletakkan keretanya. Kereta itu pun langsung meluncur dengan pintu terbuka dan menghantamnya. Polisi mengatakan perempuan itu telah dilarikan ke Hospital Pittsburgh dengan keadaan ngeri di beberapa bagian tubuhnya, hingga saat ini, perempuan itu pun dikhabarkan menderita luka dalam. Keadaannya pun sudah mulai membaik. Polis di Kota Huntington juga menolak untuk memberitahu identiti perempuan tersebut.(rhs)

    Gila..kerana stress jururawat ni cabut kuku pesakit tua

    Posted: 08 Dec 2011 07:00 PM PST

    TOKYO: Mahkamah jepun menjatuhkan hukuman penjara tiga tahun kepada seorang pekerja hospital kerana mencabut kuku kaki pesakit tua sebagai cara melepaskan perasaan kecewanya.

    Akemi Sato, yang bekerja sebagai pembantu di Hospital Kyoto, mencabut kuku kaki empat orang pesakit dementia, antaranya berusia 90 tahun, menurut Mahkamah Wilayah Kyoto dalam keputusan perbicaraan semalam.

    Ini bukan kesalahan Sato yang pertama. Dia pernah didapati bersalah atas kesalahan yang sama sebelum ini.

    "Ia satu jenayah pentingkan diri sendiri yang mempergunakan pesakit yang tidak berdaya dan tak mampu mempertahankan diri mereka sebagai jalan keluar melepaskan kekecewaan," kata hakim Akiyoshi Sasano.

    "Tidak sampai tiga tahun sejak hukuman penjaranya tamat dan kini dia melakukan kesalahan yang sama," katanya lagi.


    Pada 2006, Sato dihukum tiga tahun lapan bulan penjara kerana mencabut 49 kuku jari dan kaki enam pesakit di hospital yang berlainan.

    Pengarah hospital berkata, dia tidak mendedahkan laporan jenayahnya dalam biodata dan menipu mengenai kariernya. - AFP

    sumber : myMetro

    Gempar..lelaki bogel jalan atas palang jambatan

    Posted: 08 Dec 2011 06:00 PM PST

    BEIJING - Seorang lelaki tanpa seurat benang bertindak berjalan di atas sebuah palang Jambatan Gaobu di Dongguan, Guangdong pada Selasa lalu.

    Beberapa anggota bomba terpaksa menggunakan sebuah mesin pengangkat untuk mengangkat mereka tiba di palang jambatan tersebut.

    Mereka cuba untuk menghalang lelaki tersebut daripada terjun dari jambatan berkenaan. Lelaki itu dipercayai menghidap penyakit mental.

    Namun, dia turun bersama dengan anggota-anggota bomba tersebut selepas sejam setengah dipujuk. - Agensi

    ND Lala diserang 10 mat rempit

    Posted: 08 Dec 2011 05:00 PM PST

    KUALA LUMPUR: "Sukar digambarkan perasaan saya ketika lebih 10 Mat Rempit mengelilingi dan mengepung kereta dengan motosikal mereka sambil menjerit mengarahkan saya keluar.

    "Ketika cermin kereta dipecahkan, saya menunduk dan menutup muka dengan tangan kerana takut dicederakan mereka."

    Demikian kata penyanyi dan pelakon, ND Lala ketika menceritakan kejadian dia disamun manakala kereta BMW miliknya dirosakkan sekumpulan Mat Rempit di sebuah stesen minyak di Jalan Genting Klang, di sini, awal pagi semalam.

    ND Lala atau nama sebenarnya Amir Amzah Salleh, 50, berkata sebelum kejadian pada jam 3.40 pagi itu, dia dalam perjalanan pulang ke rumah di Cheras selepas berjumpa prospek bagi menerangkan mengenai kursus perniagaan dianjurkannya.



    "Saya singgah di stesen minyak itu dan selepas ke tandas, saya masuk semula ke dalam kereta sebelum membuka telefon untuk membaca SMS.

    sumber : myMetro

    Wow.gempak datuk 65 tahun ukir nama 38 pemain bola Inggeris di butang logam

    Posted: 08 Dec 2011 04:00 PM PST

    Graham Short , 65 tahun mampu mengukir butang logam dengan 38 nama pemain bola Inggris, tepatnya para pemain World Cup Inggris seperti David Beckham, Michael Owen, Bobby Charlton, Geoffrey Hurst dan Joseph Cole – dimana dirinya mengukir nama-nama mereka secara lengkap dan tanpa disingkat.

    Adapun ke-38 pemain itu merupakan pencetak gol di 14 pertandingan World Cup. Dirinya memutuskan untuk membuat karya terbarunya itu setelah menyEdari kalau saat itu tepat 60 tahun sejak pasukan Inggris diterima pertama kali ke World Cup.

    Untuk mengukir ke 38 pemain itu, dirinya harus menghabiskan waktu selama 5 hingga 6 bulan dibawah mikroskop super miliknya (optical 400x) dan harus bekerja mulai jam 10 malam kerana getaran-getaran dari truk-truk yang lalu lalang di siang hari boleh membuatnya melakukan kesalahan.

    "Aku hanya harus bergerak sedikit dan aku harus memulai dari awal. Aku pasti sudah melakukannya sekitar 30 hingga 40 kali dengan butang," ujar Graham.

    Bahkan lelaki ini rela menyuntikan botoks ke sekitar matanya agar otot-otot sekitar mata seboleh mungkin tetap bergerak (boleh digunakan) dan juga minum tablet beta-blocker untuk tetap menjaga denyut jantungnya stabil.

    "Aku menggunakan stetoskop dan berusaha mengukir diantara denyut jantung. Jika aku melihat seekor tikus, aku harus langsung kembali pulang kerana aku takut haiwan-haiwan itu dan tahu aku tak akan mampu tetap stabil ketika mengukir."

    Butang itu akhirnya dibeli seharga 30 Ribu Poundsterling oleh pemain Liga Premier yang bermain untuk kelab North West dimana butang itu didonasikan untuk muzium FA baru di Manchester yang bakal dibuka awal 2012.

    Selain mengukir ke-38 pemain, ditengah-tengah butang logam itu Graham juga mengukir lambang The three Lions.

    Inilah yang Disebut Hukum Alam, Siapa Kuat Maka Dia yang Menang

    Posted: 08 Dec 2011 10:01 AM PST






    Gila..lelaki tikam teman wanita depan orang ramai (full pic + video)

    Posted: 08 Dec 2011 09:01 AM PST

    Dalam rakaman CCTV, penyerang dilihat bertengkar dengan teman wanitanya seketika sebelum bergelut dan mula melepaskan tikaman dengan pisau bertubi-tubi sekurang-kurangnya lebih 20 kali.Dan Seperti biasa orang ramai hanya melihat sahaja perkara itu berlaku.Itulah Negara China.



    sumber : bestoneoffour.wordpress.com

    'Awek' selamba pakai bra transparent semasa berjalan

    Posted: 08 Dec 2011 08:30 AM PST

    Bukan awek ini.Dia ini Rose Chan artis Hong Kong
    tapi awek dibawah ni memang selamba je dia pakai
    bra transparent semasa berjalan



    Tekan Spoiler Untuk Tengok Awek Yang Selamba Ini:





    memang selamba gilakan....

    Pemenang Supermodel Ini Lebih Mirip Mayat Hidup (Foto)

    Posted: 08 Dec 2011 07:00 AM PST

    Sungguh menganaskan, batasan yang disebut perempuan ideal di dunia fashion. Julia Schneider, dari Sweden, memenangkan pertandingan Elite Model Look contest di Shanghai, China, Khamis (8/12/2011). Namun, kalangan fashion mengkritik jika gadis berusia 15 tahun ini boleh menimbulkan citra buruk bagi gadis remaja kerana menganggap kurus adalah ideal dan seksi.



    3 Tanda Anda Salah Pilih Kekasih

    Posted: 08 Dec 2011 06:00 AM PST

    Kadang-kadang wanita tidak mengetahui bahawa mereka sedang menjalin hubungan yang salah. Mungkin Anda sudah merasakan salahnya hubungan ini, namun ramai dari wanita yang masih mempertahankan hubungan.

    Tidak pernah bertengkar atau tidak bergaduh bukan bererti hubungan Anda merupakan hubungan yang baik untuk diteruskan. Ada faktor lain yang mendukung bahawa dia bukan orang yang tepat bagi Anda. Seperti dilansir dari She Knows, inilah tiga tanda Anda salah memilih kekasih.

    1. Memiliki Tujuan Hidup yang Jauh Berbeza

    Ada yang kata, perbezaan semestinya bukan menjadi masalah, justru dapat melengkapi. Namun jika perbezaan terlalu jauh dan menyangkut prinsip hidup Anda akan sulit untuk disatukan. Misalkan saja, si dia tidak ingin punya anak setelah menikah nanti atau dia ingin pindah ke kota lebih kecil kerana tidak tahan dengan tekanan di ibu kota. Sedangkan Anda ingin segera memiliki anak setelah menikah dan Anda ingin mengembangkan karier, sehingga tidak mungkin untuk ikut pindah ke kota kecil. Hal-hal serupa yang membuat hubungan sulit untuk boleh sukses. Mungkin pada awalnya Anda dan si dia tidak mempermasalahkannya, namun waktu terus berputar dan keputusan harus segera dibuat. Bagus jika kedua pasangan boleh berkompromi, jika tidak? Maka hubungan akan sulit dipertahankan.

    2. Tidak Pernah Bicara dari Hati ke Hati

    Saling berbagi tentang impian dan cita-cita merupakan momen paling membahagiakan. Ketika Anda dan si dia tidak pernah tahu apa yang diinginkan kekasih, begitu pun sebaliknya maka Anda berada dalam hubungan yang salah. Ini bukti Anda ataupun si dia tidak menganggap penting dan tidak mengizinkan dia ataupun Anda masuk ke kehidupan yang lebih dalam.

    3. Tidak Menyukai Keluarga atau Teman-teman Anda

    Tentu hubungan tidak akan berjalan sempurna ketika si di tidak menyukai keluarga dan teman-teman Anda. Ketika diajak berkumpul dengan mereka, si dia menolak mentah-mentah. Padahal keluarga serta sahabat Anda merupakan orang penting di hidup Anda. Hidup pun terasa semakin lengkap jika kekasih dan sahabat boleh berkumpul bersama. Untuk itu, jangan habiskan waktu Anda hanya untuk memujuknya agar mahu menerima keluarga dan teman-teman Anda.

    Lelaki saman ibu mertuanya kerana memperolehi catat kesihatannya samada mampu membuat anak atau tidak

    Posted: 08 Dec 2011 05:00 AM PST

    Seorang lelaki menyaman ibu mertuanya sebanyak $ 1 Juta setelah menyatakan ibu mertuanya memperoleh catatan medik miliknya untuk melihat apakah dirinya mampu membuat anak atau tidak.

    Mohammad Shoman menyatakan memiliki ibu mertua terburuk sedunia setelah si ibu mertuanya dikhaabarkan mendapatkan catatan-catatan kesihatan milik Mohammad untuk melihat apakah dirinya subur atau tidak.

    Menurut isi tuntutan lelaki 29 tahun itu, dirinya menuduh sang mertua meyebarkan sejumlah kebohongan seperti mengatakan kalau dirinya (Mohammad) menderita leukemia, STD dan juga penyakit tulang.

    Seperti yang diberitakan situs Femalefirst, gugatan itu menyatakan Mohammad "tak pernah didiagnosa menderita leukimia....tak pernah didiagnosa dengan penyakit kelamin....tak pernah didiagnosa menderita penyakit tulang."

    Inilah Arnab Paling Dimanja di Dunia, Dengan Kandang Seharga 10 ribu poundsterling

    Posted: 08 Dec 2011 04:00 AM PST

    Pasangan arnab ini mungkin adalah haiwan peliharaan paling beruntung di dunia, sebab majikan mereka memanjakan keduanya dengan membangun sebuah kandang mewah dari kayu pinus dan stainless steel, serta diterangi lampu sorot LED.

    Setiap malam kedua pasangan ini berbaring aman di tumpukan jerami, kerana kandang mewah mereka mempunyai pemanas ruangan yang menjaga suhu agar tetap hangat, jendela automatik untuk melindungi mereka dari cuaca buruk bahkan kamera keamanan untuk mengawasi keduanya.

    Namun, kandang yang dinikmati Hunnie dan Runnie sebagai tempat tinggal mereka ini menelan belanja 10.000 poundsterling dalam dalam pembuatannya.


    Kandang dengan dua tingkat ini dibangun oleh tukang elektrik Jason Batterbee bersama istrinya Mairi (37).

    Meskipun pasangan ini sedang bercuti, mereka dapat memeriksa haiwan peliharaan mereka di Dersingham, Norfolk, Inggris, dengan melihat kamera di laptop dan mengoperasikan kawalan kandang tersebut melalui telefon mereka.

    Setiap kali mengirim perintah mereka menerima pesan teks automatik untuk meyakinkan mereka tugas tersebut telah dilakukan. Namun, teknologi tersebut belum mempunyai solusi untuk memberi makan arnab mereka, sehingga tugas memberi makan Hunnie dan Runnie diambil alih oleh teman-teman mereka saat pasangan tersebut pergi bercuti.



    "Perlu banyak waktu dan usaha untuk membuat kandang ini, tetapi jika anda membandingkan dengan biaya yang orang habiskan pada anak-anak mereka, ini bukanlah apa-apa. Mereka dapat dianggap sebagai haiwan peliharaan yang paling dimanja di dunia tetapi mereka layak mendapatkannya." tutur Batterbee (41) kepada Mail Online.

    "Kamera-kamera bahkan memiliki fasiliti infra-merah sehingga kami dapat memeriksa mereka ketika malam tiba atau dalam keadaan gelap." tambahnya

    Kandang ini mempunyai berat satu ton dengan lebar 7 kaki 6 inci (2,3 m) dan tinggi 4 kaki (1,2m). Kipas angin juga dipasang dalam kandang untuk menjaga kedua arnab ini tetap sejuk di hari yang panas.

    "Vespa Stretch Scooter" Skuter Panjang Yang Muat 4 Orang

    Posted: 08 Dec 2011 03:00 AM PST


    Inilah.com | Sabtu, 2 Jan 2010 | Siapa kata kalau motor hanya muat untuk dua orang saja? Buktinya di Afrika Selatan ada yang menjual skuter matik (skutik) Vespa yang boleh memuat empat orang sekaligus.

    Skutik ini Diberi nama Vespa Stretch Scooter. Bentuknya sendiri tidak berbeza dengan motor Vespa lainnya kecuali yang ini jauh lebih panjang, tetapi tetap menggunakan dua buah roda.

    Bagi orang tua yang suka jalan-jalan dengan anak-anaknya, skutik ini mampu menampung keluarga dengan dua orang anak. Sayangnya, harga skutik ini belum dilancar di Afrika Selatan.

    Ini Dia Bahaya Fish Spa

    Posted: 08 Dec 2011 02:00 AM PST

    KEBELAKANGAN, metode membersihkan kaki dengan media ikan-ikan kecil @ fish spa semakin marak. Ternyata, metode ini menyimpan bahaya tersendiri dalam beberapa keadaan.

    Rasa geli kerana ikan-ikan kecil yang menggigiti kulit kaki menghadirkan sensasi baru yang justru membuatnya kian digemari. Namun di Inggris, Badan Perlindungan Kesihatan setempat telah mengeluarkan peringatan terhadap adanya risiko yang tidak dapat diabaikan dari praktik fish spa.

    Ikan-ikan kecil dapat menjadi media penularan penyakit infeksi dan bakteria dari orang per orang pengguna metode ini. Risikonya memang minim, tapi disarankan berhati-hati.

    Selain ikan, air yang digunakan juga dapat menjadi perantara penularan penyakit. Apalagi jika aspek kebersihan tidak diindahkan, seperti harus mengganti air setiap kali berganti pengguna.

    Risiko penularan infeksi mahupun bakteria ini lebih rentan bagi mereka dengan penyakit diabetes, sirkulasi tubuh yang buruk, serta masalah kekebalan tubuh. Demikian seperti disitat The Sun, Rabu (7/12/2011).

    Beberapa negara bahagian AS dan Kanada bahkan telah melarang praktik fish spa. Bagi yang tetap membukanya, dihimbau keras untuk mengetatkan standar kesehatan, seperti mengganti air setiap habis dipakai dan meninjau keadaan kesihatan pelanggan sebelum memulai terapi. (ftr)

    Gila..lelaki makan puding berharga £ 22.000 kerana patah hati

    Posted: 08 Dec 2011 01:00 AM PST

    WASHINGTON - Seorang pengusaha yang sedang patah hati menghabiskan wang untuk sebuah makanan pencuci mulut termahal di dunia, kerana dirinya dicampakkan oleh bekas kekasihnya.

    Penjual berlian, Carl Weininger, mengeluarkan wang yang terlalu berlebihan untuk sebuah puding setelah hubungannya selama tiga tahun dengan sang kekasih kandas begitu saja.
    Puding cokelat yang kemasan luarnya berbentuk telur, serta dihiasi beberapa aksesoris emas, champange dan caviar yang juga dapat dimakan.

    "Saya membeli puding mahal ini hanya untuk menghibur diri," ujar Weininger.

    "Saya dicampakkan oleh kekasih saya pada awal tahun ini dan menurut saya, membeli pudding ini adalah pilihan yang baik", tambah Weininger, seperti dikutip, Orange, Khamis (8/12/2011).

    Weininger yang bukan penggemar coklat itu bahkan hanya perlu waktu lima belas minit untuk menghabiskan pudding mahal yang menjadi ubat patah hatinya.(rhs)

    Versi terbaru meraba..abang kurang ajar raba awek sedang tidur dalam bas

    Posted: 08 Dec 2011 12:00 AM PST








    During this period, this man has changed his hand, but in the end his right hand convenient! Also tried twice in the thigh of this woman walk! Have been the woman away. However, fierce enough, action is not big enough, do not let this man receive hands!

    Wahh...Wanita Ini Melahirkan Anak di Air dengan Ditemani 2 Orang Kekasihnya

    Posted: 07 Dec 2011 11:00 PM PST

    Melahirkan di dalam air (waterbirth) sudah mulai banyak dilakukan oleh ibu hamil untuk mengurangi rasa sakit. Tapi hebatnya, seorang wanita di California melakukan persalinan di dalam air dengan ditemani dua orang lelaki, yang keduanya merupakan kekasihnya.

    Jaiya Ma (34 tahun) telah hidup berdua dengan seoranglelaki Jon Hanauer (49 tahun) selama 6 tahun. Hubungan mereka sangat terbuka, mereka benar-benar boleh jujur dan memberitahu satu sama lain jika tertarik pada orang lain.

    Jaiya pernah tertarik dengan lelaki lain yang lebih muda, namun ia dikhianati. Jon merasa sangat bersalah kerana tak mampu melindungi Jaiya. Saking cintanya, ia juga mendesak Jaiya untuk bertemu dengan lelaki lain.

    Tak lama kemudian, Jaiya bertemu dengan Ian Ferguson (44 tahun). Jon ikut bahagia dengan hubungan tersebut. Mereka pun menjalani kehidupan polyamorous (hidup dengan lebih dari 1 pasangan intim).

    Jaiya hamil dari Ian, lelaki yang berprofesi sebagai furniture designer. Meski bukan anaknya, Jon ternyata juga mendukung kehamilan Jaiya bahkan dua lelaki tersebut menemani Jaiya dalam proses persalinan yang dilakukan di dalam air (waterbirth).

    Untuk menyambut kelahiran Jaiya, mereka bertiga mengambil kelas khusus untuk mempersiapkan persalinan di rumah. Jaiya pun melahirkan hanya dibantu oleh dua orang kekasihnya.

    Pada 23 March 2009, lahirnya Eamon, putera dari Jaiya dan Ian. Dalam proses persalinan tersebut, Jaiya, Ian dan Jon semua berada di kolam bersalinan.

    "Itu adalah pengalaman yang luar biasa. Ia memegang saya, sementara Eamon lahir dan Jon berada di sisi tab mandi. Ketika ia keluar, Jon memotong tali pusarnya dan kami bertiga menangis," jelas Jaiya Ma, seperti dilansir Dailymail, Khamis (8/12/2011).

    Kelahiran Eamon membawa Jaiya, Jon dan Ian makin dekat. Mereka pun memutuskan untuk hidup bersama sebagai sebuah keluarga. Waterbirth adalah proses melahirkan di dalam air, pada proses tersebut ibu yang akan melahirkan berendam dalam suatu tab berisi air hangat yang steril hingga melahirkan. Air dipercaya memiliki efek pengubatan dan dapat memperpanjang kehidupan.

    Air mempengaruhi efek graviti, dimana dengan adanya perbezaan berat jenis antara manusia dengan air, maka tubuh manusia akan merasa lebih ringan bila berada di air.

    Beberapa penelitian menunjukkan bahawa melahirkan di air tidak memberikan efek luaran yang berbeza dengan melahirkan di darat. Berendam di air juga menjadi cara yang aman untuk mengurangi edema dan menurunkan tekanan darah.

    Tapi risiko yang boleh dihadapi jika melakukan persalinan di air adalah terjadi peningkatan risiko infeksi, sulit untuk mengawal jumlah darah yang hilang, memonitor janin lebih longgar dan kadang kontraksi menjadi tidak efektif.

    Sementara pada bayi memiliki risiko seperti aspirasi air (air masuk ke paru-paru), hipoksia (kekurangan oksigen), peningkatan infeksi dan keterlambatan pertolongan bila terjadi sesuatu yang gawat pada janin. Pada proses ini juga banyak dalam penggunaan air.
    sumber

    Kerana bosan,lelaki tanam isteri hidup-hidup

    Posted: 07 Dec 2011 10:00 PM PST

    Michelina Lewandowska (Pic: Ben Lack)

    LEEDS - Seorang lelaki menyerang isterinya sendiri dengan alat kejutan elektrik dan menguburnya hidup-hidup. Sebelumnya, lelaki itu mengaku dirinya melakukan tindakan itu kerana merasa bosan dengan sikap isterinya.

    Marcin Kasprzak, dituding atas tuduhan percubaan pembunuhan terhadap Michalina Lewandowska, dan dirinya pun diadili di pengadilan di Kota Leeds, Inggris.

    "Singkatnya, kes ini adalah kes cubaan pembunuhan yang dilakukan oleh seorang lelaki yang bosan dengan pasangannya. Lelaki itu berupaya untuk menyingkirkan ibu dari anaknya sendiri," ujar petugas berwenang di pengadilan, seperti dikutip NewsCore, Rabu (7/12/2011).

    Meski dikubur hidup-hidup, Michalina berhasil menyelamatkan diri dalam keadaan terikat. Sebelumnya, perempuan berusia 27 tahun itu dibungkus dengan kotak , dibawa ke hutan, dan dimasukkan ke lubang yang dangkal, di bahagian utara Inggris.

    Dalam kehidupan sehari-harinya, Marcin kerap mengutarakan kekecewaannya terhadap isterinya. Dirinya juga sering pergi bersama kawan-kawannya dan tidak pulang ke rumah. Seorang lelaki berusia 18 tahun, Patryk Borys, diduga membantu Marcin menguburkan Michalina.

    Tertuduh dikhabarkan menolak segala bentuk dakwaan yang diajukan oleh pengadilan dan prosesi pengadilan akan berlanjut dalam tiga minggu ke depan. (dgs)
    sumber

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS