Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Bila Artis Tanpa Make-Up

Posted: 21 Jun 2012 09:49 PM PDT

Peminat selalunya akan melihat artis kesayangan mereka berwajah cantik dengan make-up yang tebal-tebal, dengan bulu mata palsu yang melentik-lentik dan dengan eye shadow yang berwarna-warni. Tetapi cuba sekali sekala melihat artis-artis ini tampil dengan neutral beauty, macam mana agaknya muka mereka yang sebenar.

Disini pihak OHBULAN! ingin berkongsi beberapa orang artis tempatan yang menampilkan wajah sebenar mereka tanpa sebarang make-up. Mungkin ada antara mereka sememangnya di anugerahkan dengan wajah yang cantik, jadi tidak perlu nak make-up tebal-tebal. Tetapi mungik ada juga sebaliknya.

 Intan Ladiyana

Rozita Che Wan

Stacy

Fazura

Maria Farida

Walau secantik mana wajah yang di anugerahkan oleh Yang Maha Esa, hargailah sebaik-baiknya. Namun begitu, beringatlah bahawa semuanya hanya pinjaman semata-mata. Dalam sekelip mata bila-bila masa sahaja anugerah itu boleh ditarik balik.

Sumber : MediaMalaya.com

Muzik Video : Sami Yusuf & Dato’ Siti Nurhaliza Berkolaborasi, “You Came To Me”

Posted: 21 Jun 2012 09:10 PM PDT

Sebak campur terharu hati OHBULAN! saat mendengar lagu terbaru kolaborasi antara Sami Yusuf dan Dato' Siti Nurhaliza.

Lagu berunsurkan ketuhanan ini benar-benar menyentuh perasaan dan kami yakin jika anda benar-benar menghayati lirik dan sebutan kalimah suci didalam lagu ini, anda pasti akan menitiskan air mata.

Vokal antara Dato' Siti Nurhaliza dan Sami Yusuf sangatlah mantap dan menusuk kalbu. OHBULAN! sendiri tidak mahu menulis panjang, anda dengarkan sendiri dan hayati lagu ini ya.

Untuk pengetahuan, lagu ini telah ditulis dan dikompos sendiri oleh Sami Yusuf.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Di Gym Ini, Hanya Orang Gemuk yang Boleh Latihan

Posted: 21 Jun 2012 09:15 PM PDT

Sebuah kelab fitnes di Kanada memiliki peraturan unik untuk para anggotanya. Kelabb bernama Body Exchange di Vancouver tersebut hanya membolehkan orang-orang gemuk untuk berlatih.

Louise Green, pendiri tempat fitnes tersebut mengatakan kepada harian The Province bahawa orang begitu takut untuk menjadi aktif. Tidak ada contoh yang mereka boleh tiru. Ia juga mengklaim bahhwa gym yang dikelolanya merupakan satu-satunya tempat mengkhususkan diri untuk klien gemuk atau 'plus-size'.

Didirikan tahun 2008, profil anggotanya berumur sekitar 35 hingga 55 tahun, namun ada juga remaja 18 tahun dan orangtua 67 tahun yang obesiti dan diperbolehkan latihan di sini. Jika seorang pendaftar memiliki tubuh kurus atau langsing, ia pasti ditolak untuk bergabung.

Selain berfungsi sebagai sasana kesegaran, tempat ini juga menawarkan berbagai fasiliti pelatihan khusus. Latihan militer hingga pakej  yang melibatkan aktivitas memanjat, berbasikal, lari, tinju menjadi alternatif berolahraga.

Menurut Louise, banyak wanita gemuk yang merasa tidak percaya diri jika berlatih bersama orang-orang yang langsing. Mereka merasa terintimidasi saat berlatih di gym biasa dan menurunkan semangat untuk menurunkan berat badan.

Sumber : http://wolipop.detik.com

Iklan Anti Rokok di Thailand Menggunakan Bantuan Anak Kecil [Video]

Posted: 21 Jun 2012 09:00 PM PDT



Ini adalah salah satu kempen anti rokok yang paling cerdas . Di Thailand, para perokok didatangi oleh anak-anak kecil yang cuba meminta api kepada mereka. Lihat apa yang selanjutnya terjadi.


"Cendawan Misteri" yang Menghebohkan China Itu Kini Malah Dijual [Video]

Posted: 21 Jun 2012 08:45 PM PDT

Percaya atau tidak, peniaga China memang hebat dalam hal mencari kesempatan dalam kesempitan. Setelah kes cendawan misteri kelmarin sukses menjadi bahan gurauan se-nusantara, atau bahkan dunia, kini benda khusus dewasa itu malah jadi objek untuk mencari keuntungan. Dibawah ini adalah video dari seorang penjual "cendawan kaisar" yang cuba menarik keuntungan dari orang-orang yang tak mengetahui cerita sebenarnya dibalik siaran berita menghebohkan tersebut.


Pesta seks bubar gara-gara pengawal

Posted: 21 Jun 2012 08:30 PM PDT

NEW YORK - Pesta seks swinger di Hotel Mondrian, New York, Amerika Syarikat (AS) terpaksa dibubarkan setelah petugas keamanan hotel berkelahi dengan tamu pesta seks yang mengenakan busana tipis. Perkelahian itu disebabkan kerana salah seorang petugas hotel cuba mengambil gambar seorang artis dalam pesta itu.

Pesta The School of Sex's SiN White berjalan tanpa halangan, sebelum akhirnya satu petugas keamanan hotel cuba untuk memotret seorang artis yang menjadi tamu pesta itu. Para petugas keamanan sebelumnya meminta akses masuk kerana mereka ingin menyaksikan artis terkenal yang hadir dalam pesta itu.

"Beberapa tamu pesta melihat para petugas keamanan cuba untuk memotret tamu-tamu kami bak paparazi. Pada saat itu, anggota keamanan kami yang merupakan mantan pasukan Navy Seal mengambil iPhone yang digunakan petugas keamanan hotel untuk memotret," ujar penyelenggara pesta, Jasmin, seperti dikutip Daily Mail, Khamis (21/6/2012).

Kekerasan pun tidak berakhir pada insiden itu. Jasmine menambahkan bahawa petugas keamanan hotel mulai berlaku kasar dan masuk ke ruang peribadi para tamu yang cukup mewah. Meski demikian, petugas keamanan hotel itu menepis laporan dari penyelenggara pesta swinger itu.

Tamu-tamu yang hadir dalam pesta itu diharuskan mengenakan pakaian berwarna putih. Mereka pun diharuskan membayar tiket masuk. Para lelaki bujang diperbolehkan untuk masuk ke dalam pesta namun, penyelenggara tidak mengizinkan masuk petugas keamanan hotel.(AUL)

Demi Beli Rumah Lelaki Ini Jual Ginjal

Posted: 21 Jun 2012 08:15 PM PDT

RIYADH - Dipicu oleh keinginan yang besar untuk membelikan keluarganya sebuah rumah, seorang lelaki di Arab Saudi rela menjual ginjalnya senilai SR300 ribu . Lelaki ini pun menolak tawaran dua orang lelaki yang memberikan tawaran lebih rendah.

Agar usahanya ini berjalan lancar, lelaki berusia 21 tahun itu dikhabarkan menyebar informasi jual belinya melalui sejumlah pamflet yang ditempelkannya di banyak tempat di Kota Riyadh. Pamflet itu juga ditampalkannya di masjid-masjid. Demikian diberitakan Suratkhabar berbahasa Arab Sharq, yang dikutipEmirates247, Khamis, (21/6/2012).

Sejauh ini lelaki Arab itu telah menolak dua tawaran yakni seseorang yang menawarkan ginjalnya senilai SR200 ribu  dan seorang lagi yang menawarkan SR170 ribu .

Dalam pamflet yang disebarkannya itu disebutkan, lelaki itu bukanlah seorang pengangguran. Ia bekerja di sebuah perusahaan swasta. Namun menurutnya gaji yang ia terima senilai SR3.500 tidak akan cukup membelikan keluarganya sebuah rumah yang telah lama diidamkannya.

Lelaki itu enggan menyebutkan namanya. Namun, dalam pamflet yang disebarkannya tercantum dengan jelas nombor telefon yang dapat dihubungi serta golongan darahnya.(rhs)

Dukun: Telanjanglah Jika Ingin Bertemu Arwah Ayahmu

Posted: 21 Jun 2012 08:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, - Seorang lelaki yang mengaku sebagai dukun, mencuci otak dua orang gadis, dan memerintahkan mereka untuk menanggalkan pakaian sebelum melecehkannya.

Atas perbuatannya, Karl Lang (49), dari South Wales itu, dihadapkan ke Pengadilan Newport Crown Court, Wales, Khamis (21/6/2012).
Dalam sidang, Karl disebutkan diminta oleh kedua korbannya tersebut untuk menjadi mediator dengan arwah kerabat mereka.Seorang dari mereka, berharap Karl dapat membantunya untuk berkomunikasi dengan mendiang ayahnya, sementara yang lain ingin berbicara dengan mendiang datuknya.
Mereka percaya Karl dapat membantu mereka, setelah percaya dengan pujuk rayu Karl, yang menyatakan dirinya adalah reinkarnasi Jesus
Oleh kerana itu mereka mahu menuruti permintaan Karl, untuk menanggalkan seluruh pakaian mereka, dan melakukan sejumlah aktivitas seks bersamanya. 

Karl mengatakan hal itu perlu dilakukan, kerana telanjang akan semakin meningkatkan kekuatan batin mereka. Ia juga meminta kedua korbannya untuk mengirimkan foto-foto mereka dalam keadaan telanjang.
Seorang korbannya akhirnya menghubungi polis, setelah Karl memintanya untuk dapat menyentuhnya. "Itu trik yang kejam. Dia adalah seorang penipu seksual dan ia telah menipu mereka. Dia mengatakan dengan bertindak demikianmereka boleh menghubungi kerabat mereka yang telah tiada. Ia meminta mereka untuk mengirimkan foto-foto telanjang diri mereka sendiri, untukmeningkatkan kekuatan batin mereka. Dia mengatakan kepada mereka mereka harus telanjang seperti roh-roh itu juga telanjang," ujar Jaksa Penuntut, Matthew Roberts seperti dikutip dari Dailymail.

"Ia benar-benar telah mencuci otak mereka. Ia adalah seorang spiritualis, yang menawan,karismatis dan mampu mendominasi korbannya," lanjut Roberts.

Menurutnya, Karl dengan korbannya bertemu rutin sepekan sekali selama dua tahuh terakhir. Di setiap
 pertemuannya kedua korbannya diminta untuk telanjang danbermeditasi selama 30 menit dengan mata tertutup. Lang menyuruh mereka untukmembayangkan tengah berhubungan seks dengan lima pria di sebuah pulau terpencil.

Akibat perbuatannya, kini kedua korbannya menderita penyakit kejiwaan, seperti kegelisahan.
Seorang dari mereka, yang masih berusia 27 tahun, di dalam sidang mengatakan, ia sebenarnya ingin menghentikan konsultasi dengan Karl, namun ia diancam, jika berheti di tengah jalan, maka ia tidak akan boleh berbicara dengan ayahnya yang sudah meninggal dunia. "Karl telah mengancam saya," serunya dengan nada penuh emosi. "Dia meyakinkan kami dengan mengatakan apa yang kami lakukan benar-benar normal,bahawa ini adalah bagaimana anda dilatih untuk menjadi medium. Tetapi aku merasa tertekan dan tidak nyaman," lanjutnya.

Setelah mendengar kesaksian para korban kebiadaban Karl, pengadilan Newport menunda sidang, beberapa bulan ke depan. (dailymail)

Beribu-ribu orang bersenam yoga

Posted: 21 Jun 2012 07:45 PM PDT


NEW YORK - Beribu-ribu orang membanjiri dataran Times Square di sini untuk sama-sama melakukan senaman yoga kelmarin.
Pada acara berkenaan, sekitar 1,500 helai alas yoga diedarkan secara percuma kepada orang ramai yang memenuhi dataran tersebut.
Berlangsung sepanjang hari, aktiviti itu dibahagikan kepada beberapa kursus percuma yang turut disertai pengamal yoga veteran.
Mereka bergerak seirama berpandukan arahan yang disiarkan melalui pembesar suara,
Acara tahunan tersebut diadakan sempena ketibaan musim panas di Amerika Syarikat. - AFP
sumber : myMetro

Dua lelaki bakar diri di China

Posted: 21 Jun 2012 07:30 PM PDT


BEIJING - Dua lelaki nekad membakar diri di daerah Yushu, dalam wilayah Qinghai bagi membantah pemerintahan China di Tibet dengan seorang mangsa maut, manakala rakannya parah.
Agensi berita rasmi Xinhua semalam melaporkan, mangsa yang maut merupakan seorang pengembala tempatan. Sementara lelaki yang terselamat berasal dari Aba, dalam wilayah Sichuan.
Sebuah kumpulan pertubuhan nasionalis Tibet dalam buangan, Kongres Pemuda Tibet mengenal pasti mangsa yang mati sebagai Tenzin Khedup, 24, dan rakannya ialah Ngawang Norphel berusia 22 tahun.
Pertubuhan itu turut menyiarkan rakaman video menunjukkan dua lelaki itu memegang bendera kemerdekaan Tibet ketika badan mereka dijilat api.
Sepanjang tahun lalu, dianggarkan berpuluh-puluh orang membakar diri di Tibet, China.
Mereka bertindak demikian kerana mendakwa Beijing menindas penduduk etnik Tibet. - AP
sumber : kosmo online

Dua remaja bunuh nenek

Posted: 21 Jun 2012 07:15 PM PDT


PANAJI (India): Polis di Goa semalam berkata, mereka menahan dua remaja lelaki disyaki membunuh nenek mereka dan mencuri duit warga emas itu untuk ditaruhkan pada perlawanan kriket Liga Perdana India (IPL).
Remaja berusia 14 dan 15 tahun itu antara kumpulan terdiri daripada lima orang yang ditahan polis kerana disyaki membunuh Linda Cajetan Andrade, 65, yang ditemui dalam keadaan berbogel di kediamannya bulan lalu.

Kumpulan itu dipercayai mencuri 400,000 rupee (RM22,614) dan beberapa barang kemas daripada kediaman wanita tua itu. "Dua beradik itu mahu wang untuk bertaruh dalam Liga Perdana India dan perlawanan bola sepak Piala Eropah," kata pegawai polis, Superintendan Arvind Gawas kepada media, sambil menambah wang tunai itu digunakan untuk bertaruh tetapi tidak dapat dipastikan berapa bannyak digunakan untuk berjudi. "Selepas pembunuhan dan rompakan itu, mereka menjual semua barang kemas sebelum membahagikan wangnya sesama mereka.


"Mereka membuat taruhan ketika IPL dan seterusnya pada Piala Eropah," katanya. - AFP


sumber : myMetro

Wanita kerja malam tingkatkan risiko barah payu dara

Posted: 21 Jun 2012 07:00 PM PDT


PARIS: Bekerja malam mungkin akan meningkatkan peluang untuk wanita mengalami barah payu dara sebanyak 30 peratus, mungkin agak tinggi tetapi "ketara secara statistik," menurut penyelidik Perancis, semalam.
Pengarah Badan Penyelidikan Kesihatan Perancis (INSERM), Pascal Guenel berkata, ini meletakkan kerja malam mempunyai risiko yang sama seperti mutasi genetik, kehamilan pertama lewat atau rawatan hormon. 
Jika diteliti mengikut konteks, seorang perokok mungkin mengalami barah paru-paru lapan kali sama seperti wanita bekerja malam mungkin mengalami barah payu dara, katanya.

Kira-kira 1.3 juta wanita di seluruh dunia didiagnosis menghadapi barah payu dara setiap tahun.



Dalam satu kajian yang diterbitkan oleh Jurnal Kanser Antarabangsa, pasukan yang diketuai oleh INSERM berkata, kaitan antara bekerja malam dan barah payu dara "lebih banyak dilihat pada wanita yang bekerja syif malam, mereka yang bekerja waktu malam untuk 4.5 tahun atau lebih dan kurang daripada tiga malam setiap minggu secara purata.


"Kaitan itu lebih cenderung pada wanita yang bekerja malam sebelum awal kehamilan berbanding wanita yang baru bekerja malam di lewat usia."

Saintis berkata, lebih banyak kajian diperlukan untuk mengenal pasti sebabnya.

Hipotesis lain termasuk perubahan dalam genetik, ketidakseimbangan dalaman dan kurang tidur, mengubah sistem imunisi. - AFP



sumber : myMetro

Langgar lelaki gila tikam orang

Posted: 21 Jun 2012 06:45 PM PDT


DUNGUN: "Saya bertindak melanggarnya kerana bimbang dia akan menikam orang lain," kata Zafawi Abdullah, 31, yang bertindak nekad melanggar seorang lelaki dipercayai kurang siuman dengan motosikalnya ketika suspek melarikan diri selepas menikam seorang lelaki di Kampung Baru Kuala Abang, dekat sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 6.15 petang, mangsa, Khamis Sulaiman, 42, sedang minum di sebuah warung di kampung berkenaan bersama tiga rakannya, Faizul Izhan Rozali, 27, Fauzi Izairen, 25, dan Hamdan Muda, 40, sebelum dihampiri lelaki terbabit.

Keempat-empat sahabat terbabit menyangka lelaki itu hendak minum di warung sama sebelum suspek tiba-tiba bertindak menikam belakang badan Khamis dengan sebilah pisau yang dibawanya.


Melihat serangan itu, tiga rakan Khamis cuba menahan lelaki terbabit menyebabkan berlaku pergelutan sebelum suspek melarikan diri.

Akibat kejadian itu, Khamis luka di belakang badannya akibat tikaman itu, manakala Fauzi terseliuh bahu dan dua lagi rakannya cedera ringan.


Bagaimanapun, keempat-empat sahabat itu hanya dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Dungun, di sini.



Orang ramai yang menyaksikan kejadian itu bertindak mengejar lelaki berkenaan yang melarikan diri dengan menunggang basikal untuk pulang ke rumahnya kira-kira dua kilometer dari tempat kejadian.

Zafawi berkata, ketika kejadian dia menunggang motosikal bersendirian sebelum terserempak dengan lelaki terbabit yang ketika itu mengayuh basikal dengan laju sambil membawa sebilah pisau.


"Saya yang dimaklumkan orang ramai mengenai kejadian berkenaan kemudian menyertai beberapa penduduk kampung mengejar lelaki terbabit kerana bimbang dia menikam orang lain pula terutama memikirkan ramai kanak-kanak bermain di sebuah taman permainan yang terletak berhampiran kawasan itu," katanya.

Menurutnya, dia melanggar basikal dinaiki lelaki terbabit menyebabkan mereka sama-sama terhumban di atas jalan raya tetapi suspek bangkit semula sebelum mencapai basikal dan mengayuh pulang ke rumahnya.


"Saya luka di tangan akibat terjatuh, manakala lelaki itu melarikan diri ke dalam rumahnya untuk menyembunyikan diri," katanya yang bertugas sebagai anggota bomba di Balai Bomba dan Penyelamat Dungun, di sini. Wartawan Harian Metro yang berkejar ke tempat kejadian jam 7 malam kelmarin mendapati sepasukan anggota Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dungun masuk ke rumah lelaki itu untuk memujuknya supaya menyerah diri.



sumber : myMetro

Kucing susui tikus

Posted: 21 Jun 2012 06:30 PM PDT


RANAU: Walaupun kucing dan tikus dua haiwan sentiasa bermusuhan, namun perkara itu tidak berlaku bagi sebuah keluarga di Kampung Marakau, di sini, yang terkejut apabila mendapati kucing peliharaan mereka yang baru melahirkan anak turut menyusukan seekor tikus yang 'menumpang' manja bersama ibu kucing berkenaan.
Menurut pemiliknya, Malik Kaibeh, 47, kucing peliharaannya yang dinamakan Puralan itu baru pertama kali melahirkan dua ekor anak di sebuah pondok berhampiran rumah mereka sebelum disedarinya pada 7 Jun lalu.

"Saya melihat Puralan berulang-alik dua kali sambil menggonggong anaknya untuk berpindah dan hairan melihat ibu kucing ini turut menggonggong 'anaknya' yang agak pelik kerana memiliki ekor yang halus dan panjang selain berwarna hitam pekat.


"Sebaik diamati, saya terkejut apabila mendapati anak ketiganya adalah seekor tikus dan tidak pasti sama ada haiwan itu sekadar menumpang atau turut lahir bersama anak kucing lain," katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Katanya, sebaik menyedari perkara itu, dia bersama isteri, Anifah Unggau, 47, memaklumkan kejadian terbabit kepada jiran sebelum perkara itu mula tersebar di kalangan penduduk kampung sehingga rumahnya kini menjadi tumpuan.


"Biasanya tikus menu utama makanan kucing liar di sini, tetapi lain ceritanya dengan kucing kami apabila dilayan seperti anak sendiri.



"Malah, ibu kucing dilihat melayan 'anak istimewanya' sama seperti dua lagi anaknya lain termasuk menyusu dan membersihkan badannya," katanya.

Katanya, semua anak kucing berkenaan turut dilihat bermain bersama selain tikus terbabit tidak pernah cuba melarikan diri walaupun dikerumuni orang ramai.


"Kami ada memelihara lebih 10 ekor kucing yang dibiarkan bebas selain arnab yang ditempatkan di dalam reban khas di luar rumah.

"Selepas mengetahui kejadian ini, ramai penduduk kampung mengunjungi rumah saya untuk melihat lebih dekat termasuk ada di antara mereka menghulurkan wang untuk membeli makanan kepada ibu kucing berkenaan," katanya.


Sementara itu, ketika ditanya sama ada dia akan menjual haiwan berkenaan, Anifah berkata, enggan berbuat demikian dan akan memelihara haiwan berkenaan.



sumber : myMetro

Kajol di sinari cahaya iman

Posted: 21 Jun 2012 06:15 PM PDT


KOTA BHARU: Penyanyi mak nyah terkenal Kelantan, Kajol, yang menyepi sejak sekian lama selepas terbabit dalam beberapa kontroversi, hadir di Mahkamah Tinggi Syariah, di sini, semalam dengan penampilan mengejutkan apabila berpakaian lelaki lengkap dengan kopiah putih.
Kajol atau nama sebenarnya, Mohd Hafiz Jeffri, 26, hadir bagi mendengar keputusan rayuan terhadap hukuman penjara sebulan yang dijatuhkan Mahkamah Rendah Syariah Tanah Merah, pada 21 Jun tahun lalu, atas kesalahan berpakaian dan berlagak seperti perempuan.
Dalam prosiding semalam, Mahkamah Tinggi Syariah menerima rayuan terhadap hukuman berkenaan dan Hakim Syarie Abu Bakar Abdullah Kutty dalam keputusannya turut menangguhkan pelaksanaan hukuman itu selama setahun.

Bagaimanapun, Kajol disyaratkan berkelakuan baik dan tidak mengulangi kesalahan sama sepanjang tempoh berkenaan.



sumber : myMetro

Emak jadi ibu ayam,paksa anak jual tubuh

Posted: 21 Jun 2012 06:00 PM PDT


GEORGETOWN: Ibu durjana. Itu gelaran paling sesuai untuk seorang wanita yang menjadikan dua anak gadisnya berusia 16 dan 17 tahun sebagai hamba seks dengan melacurkan mereka sejak dua bulan lalu dengan alasan untuk menampung kehidupan.
Perbuatan terkutuk wanita berusia 35 tahun itu terbongkar apabila dia bersama teman lelakinya yang juga orang tengah dalam memperdagangkan tubuh dua beradik terbabit, dicekup dalam Ops Noda di sebuah hotel di Bayan Lepas, dekat sini, awal pagi semalam.
Difahamkan, wanita itu sebelum ini pernah ditahan dan ditempatkan di sebuah pusat pemulihan akhlak kerana melakukan perkara sama, namun dia dibebaskan Disember tahun lalu.

Nyata, dia rupa-rupanya masih belum insaf dan kali ini bersekongkol dengan teman lelakinya berusia 27 tahun untuk melacurkan dua anaknya dengan menjadikan hotel berkenaan sebagai lokasi mencari pelanggan.



sumber : myMetro

Gurauan melampau

Posted: 21 Jun 2012 05:45 PM PDT


REMBAU: Tindakan seorang kerani sekolah mengacah dua murid dengan playar supaya tidak membuat bising disebabkan guru tiada dalam kelas, mengundang padah apabila seorang murid mendakwa kemaluannya cedera terkena alat pertukangan itu.
Menurut sumber, kejadian berlaku jam 9.40 pagi kelmarin apabila kerani lelaki berusia 34 tahun itu masuk ke kelas tahun lima sebuah sekolah kebangsaan di daerah ini, untuk mengambil buku daftar kedatangan murid. 
Difahamkan, ketika itu guru tiada di dalam kelas dan disebabkan keadaan terlalu bising, kerani itu meminta murid supaya diam tetapi tidak diendahkan.

"Niatnya untuk bergurau dengan menggunakan playar bagi menakut-nakutkan murid akhirnya mendatangkan kecederaan kepada seorang murid yang mendakwa buah zakarnya dikepit dengan alat itu," katanya.



sumber : myMetro

Wanita cantik buka baju ditengah jalan kerana marah pengurus yang membebel

Posted: 21 Jun 2012 05:30 PM PDT








Gadis ini lelong rambut yang disayangi secara online untuk biayai kos rawatan ibunya

Posted: 21 Jun 2012 05:15 PM PDT

Pengorbanan seorang ibu sejak mengandung si buah hati kemudian membesarkannya, melindungi dan memberikan pendidikan pada anak-anaknya dengan penuh kasih sayang tidaklah mungkin boleh digantikan oleh seorang anak walau dengan apapun.

 Seorang anak gadis cuba untuk memberikan pengorbanannya pada ibunda tercinta yang sedang sakit dan memerlukan kos yang sangat besar.A'zhen seorang gadis 17 tahun dari daerah Guang'Xi dataran China yang telah mengiklankan diri secara online disebuah web untuk menjual rambut yang dimilikinya  sepanjang 1,5 meter yang selama ini dijaga dan dirawat dengan susah payah, rambutnya tersebut ditawarkan senilai RMB 20.000 .  Ramai orang yang  meragukan pengakuan gadis ini tentang keadaan ibunya yang sakit kuat  kerana  A'Zhen tidak memperincikan identiti  ibunya kerana alasan privasi.

Setiap hari di laman web tersebut memang banyak pengakuan yang dibuat untuk memohon bantuan, namun pengelola laman web Tianya Community tersebut menyatakan tidak tahu mana pengakuan dan informasi yang betul atau yang palsu.

Namun akhirnya seorang pengusaha kaya Wang Chengzhi dari Jiangsu amat perihatin dengan kes A'zhen ini dan telah berhubung dengan hospital tempat ibunya dirawat serta bersedia memberikan jaminan bantuan untuk pengubatan ibunya tersebut.Ibunya yang berkerja sebagai wartawan tersebut bernama Xiong Qian akhirnya dibantu oleh pengusaha tersebut  sebanyak RMB 30.000 untuk mengubati sakitnya yang disebut sebagai gangguan Ginekologis yang dideritanya sejak bercerai dengan suaminya.

Inilah Perintah Larangan Masturbasi di 13 Kampus Terkenal di Dunia

Posted: 21 Jun 2012 05:00 PM PDT

Masturbasi juga Onani sudah meresahkan kalangan akademik di seluruh dunia, sehingga kampus-kampus terkenal di seluruh duniapun mengeluarkan larangan bagi mahasiswa mahasiswinya untuk melakukan masturbasi di lingkungan kampus, unik dan lucu juga larangannya.













Beginilah Isi Rumah Pemilik Kilang Ferrari

Posted: 21 Jun 2012 04:45 PM PDT

















[Sedih] Kisah wanita cantik yang dipasung selama 20 tahun

Posted: 21 Jun 2012 04:30 PM PDT

Perempuan berparas cantik itu hanya duduk di atas tempat tidur kayu dalam ruangan 2x2 yang menjadi tempat pemasungannya, ketikaTribun Medan melihatnya wartawan melihat melalui tingkap wanita itu adalah Siti Nuryalina Purba (41), yang sudah 20 tahun hidup dalam pasungan. Di sebelahnya, adiknya, Janter juga mendapat perlakuan yang sama. Keduanya dipasung pihak keluarga lantaran memiliki kelainan jiwa.

Terpasung dengan rantai besi selama 20 tahun

Kaki kiri Siti Nuryalina Purba, yang juga dipanggil Butet, diikat rantai besi sepanjang satu meter. Mereka berdua menghabiskan seluruh waktunya di dalam pasungan, termasuk untuk urusan buang hajat. Hasilnya, bau tak sedap menyelubungi dari dalam ruangan.  "Good morning, good morning, sini-sini foto aku lah, kan artis," ujarnya spontan saat melihat kamera. Butet lebih reaktif daripada sang adik Janter, yang hanya diam ketika diberikan kue dan buah.

Ibu Butet, Bungani Boru Saragih Munthe, menceritakan kisah sedih yang dijalani anak-anaknya hingga berakhir di pasungan. Ketika bercerita, Bungani berkali-kali menitiskan air mata, terutama ketika Butet ditemukan melahirkan sendiri di dalam pasungan.

Butet tinggal bersama bibinya di Lawe Deski, Kampung Karo, Aceh Tenggara, hingga tamat SMA. Ketika itu, bibinya sering bertindak kasar pada Butet. Sebenarnya, penyakit jiwa Butet mulai muncul sejak duduk di bangku SMA. Usai tamat menyelesaikan pendidikan tingkat SMA, perilaku aneh dan kasar Butet makin menjadi-jadi, seperti mencuri barang-barang tetangga, hingga menganiaya ibunya.

Tetangga yang tak senang melihat perilaku Butet, mengadu ke kepala desa, yang selanjutnya diteruskan ke pihakTNI. Pihak TNI pun menganiaya ayah Butet dan memaksa agar ayahnya, Samsudin Purba, memasung anaknya agar tidak mencuri dan menganiaya tetangga lagi.

Akhirnya sejak 1990, Butet pun dipasung oleh ayahnya."Kami tak punya wang untuk membawanya berubat, dan terpaksa kita ikuti permintaan tetangga," katanya. Sejak itu dunia Butet hanya sebatas kamar berukuran dua kali dua meter.

Di kamar yang dindingnya terbuat dari kayu dan berjarak sekitar 20 meter dari rumahnya itulah Butet melalui hari-harinya dengan kaki kiri dirantai. Kepedihan hidup Butet tak berhenti sampai di sini. Suatu malam, ketika tertidur, sekumpulan pemuda tidak dikenal mengopek dinding papan tempat Butet dipasung. Butet pun diperkosa bergilir oleh pemuda-pemuda keji di kampungnya.

"Butet menceritakan kejadian tersebut kepada kami, tetapi kami tak percaya kerana menganggap Butet masih gila. Hingga akhirnya Butet hamil," kata ibu Butet, Bungani Boru Saragih Munthe, sambil mengelap air matanya ketika menceritakan kisahnya kepada wartawan.

Lagi-lagi lantaran alasan kewangan, orangtua Butet tidak pernah membawa putrinya ke bidan. Hingga saat pagi mereka dikejutkan tangis seorang bayi dari bilik Butet. "Malam itu hujan kami tidak mendengar suara atau jeritan Butet. Padahal ketikat itu Butet tetap dalam pasungan. Kami pun hanya memanggil dukun beranak untuk membantu persalinan Butet," kata Bungani sambil menarik nafas dalam-dalam.

Tak sempat menimang anaknya, orangtua Butet menyerahkan anaknya kepada famili yang belum mempunyai anak. Berharap anak Butet diurus dengan baik dan dapat hidup normal. Untuk menghindari perbuatan keji dari pemuda setempat, Butet pun dipindahkan orangtuanya ke tempat lain, tetapi masih di sekitar Kota Cane, Aceh Tenggara.

Sejak saat itu orangtua Butet berusaha sekuat tenaga untuk menyembuhkan Butet. Tanah, rumah, dan semua harta benda yang dimiliki Samsudin Purba dijual. Mulai dari paranormal hingga doktor sudah didatangkan. Tapi, Butet tak kunjung sembuh.

Bahkan, ketika dibawa ke Rumah Sakit Jiwa di Medan, Butet hanya bertahan dua minggu kerana kerap disetrum. Butet pun dikembalikan ke pasungannya. Sejak Samsudin Purba meninggal dunia 2005 lalu, Butet pun tak pernah lepas dari pasungan.

Sialnya, Butet kembali diperkosa oleh orang tak dikenal. Janda Bungani lalu membawa Butet dan tiga anaknya pindah ke Hutan Bah Liran, Nagori Siborna, Kecamatan Pane, Simalungun. Sudah lima tahun hidup di Simalungun, pasung Butet pun tak pernah dilepas meskipun keadaannya lebih baik. Dia sudah boleh diajak bicara oleh tetangga dan tak pernah mengalami perkosaan lagi.

Beruntung, meskipun tak ada perhatian pemerintah terhadap Butet yang dianggap gila, warga dan tetangga Bungani kerap membantu kehidupan janda lima anak yang ditinggal mati suaminya sejak tahun 2005 silam tersebut. Menurut pengakuan Bungani kepada wartawan ada warga yang rutin memberikan makanan dan wang kepada Bungani agar dapat bertahan hidup.

Naas memang, dari kelima anaknya, ada tiga yang mengalami gangguan jiwa. Namun, hanya dua orang yang dipasung, Butet dan Janter. Sementara Epinal ketika ini telah sembuh dan boleh hidup normal. Butet dipasung sejak tahun 1990, sedangkan Janter sejak tahun 1995. Keduanya dipasung di tempat berbeza, tetapi berdekatan.

Penyakit kejiwaan yang dialami ketiga anaknya merupakan keturunan dari suaminya, Samsudin Purba. Tiga saudara kandung suaminya pun mengalami penyakit kejiwaan. Bungani mengaku hanya pasrah melihat keadaan kedua anaknya yang masih terpasung di belakang rumah. Dia sangat berharap anaknya dapat sembuh dan hidup normal. "Setidaknya aku boleh lihat anakku mati di hadapanku. Daripada mati dibunuh orang di luar nanti, makanya terus dipasung," ujar Bungani sambil terus menitiskan air mata.
Dia pun berharap banyak dari Pemerintah Kabupaten Simalungun untuk memberikan bantuan kepada dua anaknya. "Mahu bantuan untuk makanan mahupun pengobatan, atau apa pun tidak pernah diberikan pemerintah, tapi saya sangat berharap pemerintah mahu bantu," ujar Bungani.

Camat Pane Jan Petrus tak mengetahui ada warganya yang sudah dipasung sekitar lima tahun di wilayah yang dipimpinnya. "Saya tidak tahu, saya baru tahu kerana baru diberi tahu," ujar Jan Petrus yang dihubungi  melalui telefon seluler. Jan Petrus yang baru menjawa jawatant sebagai camat sekitar dua bulan berjanji akan mengoordinasikan permasalahan tersebut dengan jabatan yang terkait. "Saya kan masih baru, lebih kurang sekitar 2 bulan," ujarnya-ruang hati.com

Di sawah padi pun boleh di buat lukisan ,keunikan orang Jepun

Posted: 21 Jun 2012 04:15 PM PDT














Tingginya daya imaginasi mereka..salah satu sebab
kenapa negara Jepun banyak mencipta benda-benda pelik...


Pelik...Pemain Rugby Sasa Tiba-tiba Menjadi Gay Setelah Siuman (sedar) dari Serangan Stroke

Posted: 21 Jun 2012 04:00 PM PDT


Seorang pemain rugby menderita stroke dalam sebuah kecelakaan saat berlatih di sebuah gym, dan menyedari dirinya adalah seorang gay setelah siuman.

Chris Birch (26), sebelumnya adalah seorang pekerja bank dan telah melamar kekasihnya sebelum ia mengalami kecelakaan di gym, saat lelaki asal Wales ini mencuba mengesankan teman-temannya dengan melakukan salto belakang yang membuat lehernya patah.

Chris kemudian dibawa ke hospital Royal Gwent di mana kekasih dan keluarganya yang cemas menunggu khabar darinya. Namun ia mengatakan: "Saya menjadi gay ketika terbangun dan sampai saat ini masih tidak berubah.'

Ini membuat keluarga, sang kekasih dan semua teman-temannya tercengang melihat perubahan dramatis terhadap keperibadiannya, terutama perubahan dalam hal seksualiti.

"Kedengarannya aneh, tapi ketika siuman saya segera merasa berbeza dari biasanya." ungkapnya sambil menambahkan ia tidak tertarik lagi pada wanita dan benar-benar menjadi seorang gay, dan berhasil menghilangkan 50 kg berat tubuhnya..

"Aku belum pernah tertarik pada seorang lelaki sebelumnya, aku bahkan sebelumnya tidak pernah mempunyai seorangpun teman gay. Namun aku tidak peduli tentang masa lalu saya, atau siapa saya sebenarnya, kerana aku harus jujur ​​pada perasaan ini. " terang Chris yang saat ini sudah tidak lagi tertarik dengan olahraga selepas siuman dari stroke.


Chris kemudian memutuskan untuk berhenti dari pekerjaannya sebagai karyawan bank dan memilih untuk menjadi seorang penata rambut dan mulai berkasih dengan lelaki yang ia temui di sebuah kelab malam.


"Tiba-tiba, aku membenci segala sesuatu tentang kehidupan lamaku. Aku tidak lagi berjumpa dengan teman-teman, saya benci olahraga dan merasa bahawa pekerjaan saya sangat membosankan." tegas pria asal Ystrad Mynach, Wales selatan.

Dia menambahkan keluarganya berjuang untuk beradaptasi dengan perubahan identitinya yang mendadak ini, sehingga ia memutuskan untuk pindah dari rumah, dan sekarang tinggal bersama kekasihnya Jack Powell (19), di salon tempat dia bekerja.

"Saya lebih bahagia sekarang dan tidak menyesali kecelakaan tersebut" kata Chris.

"Stroke dapat memiliki efek besar pada individu dan menyebabkan perubahan pada kepreibadian." terang Juru bicara Asosiasi Stroke Joe Korner.

"Selama pemulihan, otak membuat hubungan saraf baru yang dapat memicu hal-hal yang orang tidak sedari, seperti kelakuan bahasa atau mungkin seksualiti yang berbeza." tambahnya.

Sumber : dailymail

Aduh!!! kemek Ferrari ku

Posted: 21 Jun 2012 11:00 AM PDT






Buah tembikai berbentuk hati

Posted: 21 Jun 2012 10:30 AM PDT



Idea yang datang dari Negara Jepun. Mereka memang tidak pernah berhenti menciptakan penemuan-penemuan baru seperti yang dilakukan oleh sepasang suami-isteri di Kumamoto, Jepun. Pasangan petani ini berhasil membuat buah tembikai berbentuk hati.


Petani tersebut melakukan berbagai cara dan percubaan untuk menyempurnakan tembikai agar berbentuk hati. Bahkan memerlukan waktu selama 3 tahun  agar mereka berhasil membentuk tembikai tersebut. Kenapa mereka ingin membuat semangka berbentuk hati? Kerana bentuk hati merupakan ungkapan kasih sayang dan bentuk tembikai ini diharapkan dapat menjadi hadiah istimewa untuk orang yang disayangi.


Pasangan petani ini tiap tahunnya hanya dapat menghasilkan 20 biji tembikai yang berbentuk hati. Biasanya mereka menanamnya sebelum hari Ibu tiba dan memasarkannya ke beberapa buah pasar raya. Harga untuk memperolehi buah tembikai berbentuk hati ini iaitu 15,750 yen atau $160. Harga yang berpatutan untuk mengungkapkan rasa cinta yang sempurna.



Aksi menyelamatkan budak yang jatuh dari platform keretapi

Posted: 21 Jun 2012 10:15 AM PDT

Kejadian ini berlaku di Stesen Kereta Api Beijing, Beijing, keretapi itu menuju ke Mudanjiangt.Seorang budak kecil jatuh ke celah dalam platform dan kereta api. Selepas 2 minit akhirnya anak kecil itu dapat diselamatkan.







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS