Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Ucapan Salam Aidilfitri 2012 dari Selebriti Part 1

Posted: 18 Aug 2012 05:14 PM PDT

Di pagi 1 Syawal ini, Budiey ingin mengucapkan Salam Aidilfitri buat semua pembaca setia Budiey.com. Bagaimana suasana Aidilfitri di tempat anda ketika ini? Budiey harapkan kita semua mengambil peluang ini untuk mengeratkan silaturrahim dan bermaafan sesama kita.

Dengan ini, dari lubuk batin dan seikhlas hati, ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua pembaca setia budiey.com, follower Budiey, FB & semua yg mengenali diri ini. Juga tak ketinggalan kepada semua teman wartawan yang sama-sama berjuang dalam dunia hiburan Malaysia. Mohon ampun maaf zahir & batin sekiranya ada kesalahan, kesilapan, terkasar bahasa, tersilap gurau, atau apa-apa sahaja yang buat kalian terasa sepanjang kita mengenali.

Segala kekurangan adalah kelemahan Budiey sendiri & segala yg baik dari Allah S.W.T. Halalkan segala-galanya. Semoga silaturahim & ukhwah kita semua berpanjangan. Selamat bergembira bersama keluarga tersayang!

"Yang jauh kita dekat-dekatkan, Yang dekat kita erat-eratkan"

Salam Sesuci Lebaran! :)

Bak kata Najwa Latif, Kosong-Kosong

Nah ini dia ucapan selamat hari raya dari selebriti.

Ucapan Salam Aidilfitri dari Lisa Surihani & Yusry KRU

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 dari Awal Ashaari

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 – Zatul Mentor

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 dari Sharnaaz & Shila Amzah

Ucapan Salam Aidilfitri dari Dato' Siti Nurhaliza

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 Erra Fazira

Ucapan Salam Aidilfitri dari Ayie Stailista Propaganza

Ucapan Salam Aidilfitri dari Hilal Azmi

Ucapan Hari Jadi Buat Budiey dari Tasha Shila

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 dari Faezah Elai

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 dari Shera Aiyob

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 dari Penyanyi Asmidar

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 dari Pelakon Awi Rafael

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 dari Pelakon Nisha Dirr

Ucapan Salam Aidilfitri 2012 dari Dina Nadzir

Ucapan Aidilfitri 2012 dari Karl Shafek

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Anak bodoh pamer foto telanjang ibunya

Posted: 18 Aug 2012 09:30 PM PDT


David Arquette membuat sebuah bar yang bernama "Bootsy Bellows". Bar ini menampilkan sesuatu yang unik dimana David mempamerkan gambar telanjang ibunya yang bernama Brenda. Akan tetapi David (40)  ternyata juga memasang gambar-gambar cabul lainnya.
David kepada surat khabar The Sun mengatakan sengaja memasang gambar telanjang ibunya.
"Gambar itu diambil di tahun 60-an di New York. Kemudian ibuku menikah dan menjadi kounnselor keluarga. Ini adalah caraku untuk menghormati masa mudanya," terangnya.

Restoran Ini Menawarkan Menu Menarik Bagi Penggila Marijuana

Posted: 18 Aug 2012 09:00 PM PDT


Pada artikel kali kami tidak menganjurkan Anda untuk menggunakan ganja, namun bagi mereka yang maniak ganja ini adalah sebuah berita yang sangat baik. Apabila Anda bosan dengan makanan yang mengandung ganja seperti, space cakes, majalah GQ telah merekomendasikan sebuah restoran di Broklyn, Amerika Syarikat, yang bernama Roberta. Restoran ini mencoba meningkatkan taraf makanan yang menggunakan ganja menjadi sebuah makanan berkelas.
Restoran ini menawarkan berbagai menu makanan dengan balutan ganja di tiap resepnya, sebut saja pas marijuana hingga cocktail yang dinamai dengan The Planet Caravan. Cocktail ini sendiri terbuat dari campuran gin, teh hijau, putih telur, jus lemon, dan tentunya ganja. So, what you waiting for? It's 4:20, lets light it up folks!! hehehehehe…
 

Aiskrim sejukkan badan Panda

Posted: 18 Aug 2012 08:00 PM PDT


SAINT-AIGNAN - Dua ekor Panda yang dipelihara di sebuah zoo Perancis menyejukkan badan ekoran cuaca panas ekstrem dengan bantuan ais berperisa madu dan epal.
Ketika suhu mencecah 40 darjah Celsius di tengah Perancis, beruang tersebut, Yuan Zi dan Huan Huan diberikan makanan istimewa itu sebagai tambahan kepada diet pohon bambu yang biasa.
"Kami turut menggunakan penyembur air dan jika suhu menjadi terlalu panas kedua-dua beruang itu boleh berlindung di halaman dengan suhu pendingin hawa ditetapkan pada 20 darjah Celsius," kata Pengarah Zoo Beauval, Rodolphe Delord. - AFP
sumber : myMetro

5 anggota keselamatan terbunuh dalam serangan berani mati

Posted: 18 Aug 2012 07:45 PM PDT


QUETTA (Pakistan): Penyerang berani mati meletupkan keretanya yang penuh dengan bahan letupan di tempat pemeriksaan di barat daya Pakistan, menyebabkan lima terbunuh, termasuk tiga anggota tentera, kata pegawai, semalam.
Jurucakap Kor Separa Tentera Sempadan (FC), Murtaza Baig berkata, anggota tentera menahan sebuah kereta Toyota untuk pemeriksaan keselamatan di Quetta, kubu kuat pemberontak di wilayah Baluchistan, ketika ia masuk ke bandar itu lewat petang kelmarin. 
"Mereka sedang menyoal pemandunya dan dia terus menekan punat meletupkan kereta menyebabkan tiga anggota dan dua pegawai perisikan maut, katanya.

Katanya, penyerang itu mungkin merancang untuk menyerang kubu tentera atau kawasan awam ketika sambutan Aidilfitri, hari ini. - AFP


sumber : myMetro

Belum ajal

Posted: 18 Aug 2012 07:30 PM PDT


RIO De JANEIRO: Seorang buruh binaan berusia 24 tahun, selamat selepas besi sepanjang enam kaki jatuh dari atas dan menembusi kepalanya, kata doktor, semalam.
Ketua staf Hospital Miguel Couto, Luiz Alexandre Essinger, berkata, doktor berjaya mengeluarkan besi itu dari tengkorak kepala Eduardo Leite dalam pembedahan yang mengambil masa lima jam. 
Katanya, "Leite dibawa ke bilik bedah, tengkorak kepalanya dibuka dan mereka memeriksa otaknya. Selepas itu, pakar bedah membuat keputusan untuk menarik keluar batang besi itu dari arah yang sama ia memasuki otaknya."

Dia berkata, Leite sedar ketika dia dibawa ke hospital dan mereka memberitahunya apa yang berlaku. Leite jelas dengan apa yang berlaku dan tidak menunjukkan tanda-tanda negatif selepas dibedah.



Essinger berkata, "Dia menunjukkan tanda-tanda akan sembuh dan tidak merungut walaupun telah dibedah selama lima jam. Dia tidak berasa terlalu sakit," katanya.


Batang besi itu terjatuh dari tingkat lima bangunan yang masih dalam pembinaan, menembusi topi keras Leite dan masuk bahagian belakang tengkorak dan keluar di bahagian antara kedua-dua matanya. Ia benar-benar satu keajaiban untuk Leite masih hidup." - Daily Mail


sumber : myMetro

Ratu cantik seluruh dunia berkumpul di Ordos

Posted: 18 Aug 2012 07:15 PM PDT


ORDOS (China): Ratu cantik di seluruh dunia membuat persiapan terakhir untuk bertanding merebut gelaran Ratu Cantik Dunia di bandar perlombongan berdekatan padang pasir Gobi, semalam.
Sejumlah 116 peserta, bilangan tertinggi buat masa ini, dijadualkan bersedia untuk kategori gaun malam dan pakaian mandi yang disaksikan kira-kira satu bilion penonton di seluruh dunia.
Tahun ini, pertandingan ini diadakan di kawasan kontang dan bandar berpenduduk sedikit di pedalaman Mongolia, di Ordos yang terletak kira-kira 700 kilometer dari pantai yang berdekatan.

Ratu Cantik Dunia Ivian Sarcos dari Venezuela, akan menyerahkan mahkotanya di stadium futuristik Ordos, yang terletak di sebelah dataran bandar itu yang didedikasikan untuk wira Mongol, Genghis Khan.



Sejak dekad lalu, penduduk di bandar itu bertambah makmur selepas perlombongan arang batu dan menjadikannya satu daripada bandar terkaya di China. - AFP


sumber : myMetro

Pekerja pembersih maut dibaham harimau

Posted: 18 Aug 2012 07:00 PM PDT


CISARUA (Bogor): Seorang pekerja pembersihan di Taman Safari Zoo di Cisarua, Jawa Barat, maut dibaham harimau, kelmarin.
Rakan sekerja mangsa, yang dikenali sebagai Junaidi, 32, tidak melihat mangsa selepas solat Jumaat. 
Jurucakap zoo Yulius Suprihardo semalam berkata, "Pegawai yang biasanya menguruskan harimau di zoo ini menemui mangsa."

Mangsa dibawa ke hospital tetapi meninggal dunia ketika tiba.



Yulius berkata, tempat mangsa ditemui bukanlah di kawasan awam, hanya pelatih haiwan itu mempunyai akses untuk masuk ke lokasi berkenaan.


Dia tidak memberitahu sebab mengapa Junaidi masuk ke sangkar harimau itu.

"Kami masih menyiasat kejadian yang menyedihkan ini. Junaidi adalah pekerja yang berdedikasi," katanya. - Agensi


sumber : myMetro

Anak hilang 3 jari tersepit eskalator

Posted: 18 Aug 2012 06:45 PM PDT


GEORGETOWN: Kegembiraan tujuh sekeluarga menyambut kedatangan 1 Syawal dengan membeli-belah bertukar tragedi apabila anak bongsu mereka berusia 18 bulan putus tiga jari selepas terjatuh dan tersepit di celah tangga eskalator yang masih bergerak di sebuah pasar raya di Jalan Dr Lim Chwee Leong, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 9.30 malam, Al-Aqif Zulkifli putus jari tunjuk, hantu dan manis tangan kiri selepas terjatuh ketika bermain bersama abangnya berhampiran tangga eskalator yang bergerak.

Bapanya, Zulkifli Osman, 52, berkata ketika kejadian, dia bersama isteri, Norwila Mohd Idris, 46, berada di sebuah premis menjual alat elektronik dan ketika itu lima anaknya berusia antara 18 bulan hingga 15 tahun berada berhampiran kedai itu.


Katanya, ketika membeli-belah, dia terdengar bunyi bising dan jeritan orang ramai menyatakan ada kanak-kanak lelaki tersepit di tangga eskalator.

"Saya bergegas ke eskalator dan terkejut mendapati kanak-kanak yang tersepit itu adalah anak saya. Ketika itu pengawal keselamatan serta orang ramai membantu mengeluarkan jarinya yang tersepit.


"Dia menjerit kesakitan dan selepas beberapa minit, jari anak saya berjaya dikeluarkan selepas tangga eskalator dihentikan. Mereka turut mencari jari anak saya sebelum saya membawanya ke sebuah hospital swasta," katanya ketika ditemui di hospital itu kelmarin.



Zulkifli berkata, selepas mendapatkan rawatan dan atas nasihat doktor tiga jari anaknya terpaksa dipotong.

"Jari tunjuk dan manis hancur manakala jari hantu yang terputus itu berjaya ditemui tetapi doktor menasihatkan tiga jari anak saya itu perlu dipotong. Saya reda, namun pada masa sama bersyukur kerana Al-Aqif terselamat.


"Kegembiraan untuk menyambut hari raya kali ini bertukar sedih dengan kejadian ini," katanya.

sumber : myMetro

Ibu hamil tujuh bulan terhimpit

Posted: 18 Aug 2012 06:30 PM PDT


KUALA LIPIS: Seorang ibu hamil tujuh bulan antara 200 penumpang Ekspres Wau, Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) yang bergelimpangan dan bertindih antara satu sama lain selepas dua daripada 14 gerabak tergelincir dan terbalik di kiri landasan di Sungai Temau, dekat sini, pagi semalam.
Dalam kejadian jam 5.30 pagi, wanita berusia 30-an bersama tujuh lagi penumpang iaitu dua perempuan dan lima lelaki yang dikatakan cedera parah, dikejarkan ke Klinik Kesihatan Merapoh dengan bantuan sepasukan anggota Bomba Sukarela dari Balai Bomba dan Penyelamat, Merapoh, dekat sini.

Difahamkan, 11 lagi penumpang hanya cedera ringan dan dibenarkan pulang selepas menerima rawatan pesakit luar di Klinik Kesihatan Merapoh.


Ketua Polis Daerah Kuala Lipis, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, ibu terbabit bersama dua lagi penumpang lelaki terpaksa dipindahkan ke Hospital Gua Musang (HGM) untuk rawatan susulan.

Menurutnya, siasatan awal mendapati, sebelum kejadian, kereta api berkenaan dalam perjalanan ke Tumpat, Kelantan dari Kuala Lumpur sebelum dua daripada 14 gerabak tiba-tiba tergelincir dan terbalik di kiri landasan.


Katanya, berikutan kejadian terbabit, lebih 200 penumpang, termasuk kanak-kanak yang berada di dalam dua gerabak itu, bergelimpangan dan bertindih antara satu sama lain sebelum dibantu dikeluarkan sepasukan anggota bomba sukarela.



"Laporan kejadian itu dibuat seorang kakitangan KTMB di Balai Polis Merapoh selepas dua jam berjalan keluar dari tempat kejadian, jam 7.30 pagi, semalam.

"Kereta api itu kemudian meneruskan perjalanan ke Kelantan bagi menghantar penumpang lain manakala dua gerabak yang terbalik dan rosak ditinggalkan di tempat kejadian," katanya di sini, semalam.


Menurutnya, polis tidak menolak kemungkinan kejadian dipercayai berpunca daripada mendapan tanah berikutan hujan lebat sejak malam kelmarin, namun siasatan masih diteruskan.

sumber : myMetro

Lebaran paling manis

Posted: 18 Aug 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: "Aidilfitri kali ini sungguh bermakna kerana selepas 30 tahun menyambut lebaran ibarat anak yatim, tahun ini saya dapat berkongsi kegembiraan sebagai seorang bapa dan anak sekali gus.
"Memang terkilan kerana pertemuan kami tidak dapat disaksikan adik perempuan yang meninggal dunia 10 tahun lalu, tapi sekurang-kurangnya anak dan anak saudara saya masih sempat menatap wajah datuk mereka," kata Abdul Wahab Omar, 49.
Dia yang terpisah dengan bapa kandung, Omar Muhammad, 82, tidak pernah mengimpikan untuk mengucup semula tangan ayahnya pada hari lebaran, terutama selepas mereka terpisah ketika dia berusia 19 tahun dan kematian ibu pada awal 1990-an.

Menurutnya, selepas ketiadaan ibu dan bapa tiri, dia umpama hilang arah dan berusaha mencari bapa kandung, namun gagal hinggalah dia terbaca laporan Harian Metro 27 April lalu sebelum pertemuan bersejarah dua beranak itu dicatatkan sehari selepas itu.



Hingga kini dia tidak putus-putus memanjat syukur terhadap Ilahi atas pertemuan itu dan berterima kasih kepada semua pihak yang menyatukan mereka dua beranak.


sumber : myMetro

54 tahun tak raya di kampung

Posted: 18 Aug 2012 06:00 PM PDT


SUNGAI BULOH: "Siapa tak teringin nak tinggal dan beraya dengan anak? Biarpun keadaan mak cik macam ini, hati mak cik masih kuat nak balik ke kampung," rintih bekas pesakit kusta, Halus Samad, 72, yang ditempatkan di Kompleks Kediaman Dormitori, Pusat Kawalan Kusta Negara (PKKN), di sini.
Tahun ini, sudah 54 tahun warga emas itu tidak beraya di kampung halamannya di Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Meskipun penyakit itu tidak lagi berbahaya, tanggapan negatif masyarakat, termasuk enam anaknya, menyebabkan hajat ibu tua ini untuk beraya di kampung halaman untuk kali pertama sejak 1951 belum kesampaian.


Halus menjadi penghuni Pusat Kawalan Kusta, Pulau Jerejak, Pulau Pinang ketika berusia 11 tahun pada 1958 sebelum dipindahkan ke PKKN ketika umurnya 18 tahun.

"Sejak berumur 11 tahun, mak cik dimasukkan ke pusat ini. Dulu di Pulau Jerejak dan selepas Lembah Harapan dibuka, kami dipindahkan ke sini kerana pusat kusta di sana ditutup.


"Di sini, akhirnya mak cik berjumpa jodoh dengan pesakit lelaki pada 1960-an. Kami berkahwin dan dikurniakan enam anak. Alhamdulillah, walaupun mak cik dan arwah suami dijangkiti penyakit kusta, anak tidak mewarisinya.



"Mak cik dan suami terus tinggal di sini hinggalah dia meninggal dunia, beberapa tahun lalu. Sejak itu, mak cik keseorangan tanpa tempat bergantung," katanya ketika ditemui Metro Ahad.

sumber : myMetro

Berlagak bagai negara sendiri

Posted: 18 Aug 2012 05:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Ketika warga tempatan berpusu-pusu meninggalkan ibu kota bagi meraikan Aidilfitri di kampung, berlainan pula dengan warga asing yang dilihat semakin ramai membanjiri bandar raya.
Bagaimanapun, kebanjiran warga asing terbabit turut menimbulkan masalah kerana ramai di kalangan mereka degil dan pengotor.

Sebagai contoh, ada warga asing, terutama dari Myanmar, menjual sirih di sepanjang kaki lima bangunan di Lebuh Pudu dan Pasar Seni, menyebabkan kawasan berkenaan dicemari air ludahan sirih yang menjijikkan.


Bukan saja kotor, keadaan sesak yang 'menghimpunkan' warga Myanmar terbabit merimaskan, selain mengancam keselamatan rakyat tempatan.

Tinjauan Metro Ahad mendapati, kebanyakan warga asing terbabit melepak secara berkumpulan dengan menghabiskan masa di tempat terbuka, menyebabkan wartawan terasa seperti berada di negara asing kerana hampir setiap sudut pusat beli-belah dipenuhi warga Myanmar, malah kebanyakan bas yang menurunkan penumpang turut dipenuhi 'orang' mereka.


Warga tempatan, Kamarul Mohd Hussin, 38 berkata, senario itu adalah biasa, apatah lagi menjelang cuti umum atau hari minggu.



"Tidak kira sama ada raya atau tidak, di sinilah tempat mereka. Tanpa rasa malu, mereka tidur dan berlagak seperti berada di negara sendiri, malah kita rakyat tempatan pula takut dengan mereka.

"Keadaan di sini benar-benar mengecewakan. Bukan itu saja, ada kala mereka bergaduh dan membuat kacau hingga menimbulkan rasa tidak senang hati.


"Lihatlah, mana ada rakyat tempatan di sini. Semuanya rakyat Myanmar, malah saya pelik bagaimana mereka mendapat lesen perniagaan," katanya.

sumber: myMetro

‘Pasangan Gurita’ Singapura Resahkan Masyarakat

Posted: 18 Aug 2012 05:30 PM PDT


INILAH.COM, Singapura – Lengan dan kaki saling bertautan, terkadang diselipkan ke tubuh pasangan, membuat muda-mudi Singapura ini mendapat julukan 'pasangan gurita' alias 'Octopus couple'. Seperti apa?

Masyarakat Singapura, sebagaimana diberitakanStraits Times, mulai resah melihat pasangan muda-mudi mabuk asmara, yang berpelukan dan bermesraan di depan publikawam
Lengan dan kaki yang saling bertautan itulah yang membuat mereka mendapat julukan 'Octopus couple' atau 'pasangan gurita'.

Beberapa waktu belakangan, pasangan-pasangan yang juga berpelukan bak Koala (Koala hugging) di depan publik ini makin sering dijumpai. "Jika mereka terus melakukannya, akan ditiru anak-anak muda selanjutnya," ujar Govinda Raju, teknik senior yang memiliki dua anak remaja.

Keprihatinan ini tak hanya diungkapkan para orangtua. Mahasiswa seperti Siddiq Poh (20) juga mengaku resah melihatnya. "Singapura masih Asia, publik masih belum siap untuk hal-hal semacam ini. Saya saja merasa canggung melihat mereka," ujarnya.

Poh dan kawannya terkejut saat ditunjukkan foto seorang pemuda di dalam bus, berdiri di belakang kekasihnya dan asyik berpegangan pada dada perempuan itu. "Ini bukan tindakan cinta, ini terang-terangan," ujar kawan Poh, Seet Yu Ai dan Rennie Peen

PELIK..peserta pertandingan ratu cantik disingkirkn kerana terlalu seksi

Posted: 18 Aug 2012 05:15 PM PDT


Tiga peserta telah disingkirkan dari pertandingan kecantikan Miss Italia tahun ini, setelah foto mereka dengan pose seksi muncul.

Alice Bellotto dikeluarkan dari pertandingan kerana gaun tidur merah muda ini

Alice Bellotto, 22, adalah yang pertama tersingkir keluar setelah juri melihat gambar-gambar menggodanya dengan gaun tidur merah muda.

Jejak Bellotto yang merupakan wakil dari wilayah Veneto, segera diikuti oleh Miss Curvy Italia Raffaella Modugno (23) dari Rome. Setelah juri menemukan foto dirinya dalam pakaian dalam sutera berpose seksi di sofa kulit, serta fotonya berpose dalam korset berenda hitam yang transparant.


Model ketiga yang terkena 'kad merah' adalah Tiziana Piergianni (26) yang adalah Miss Liguria Itali, dari Genoa, yang merupakan salah satu dari segelintir ibu tunggal yang ikut dalam pertandingan ini.

Gambar dan rakaman video dirinya yang berpose topless itu ditemukan di web oleh penyelenggara, dan akibatnya dia juga dikeluarkan dari pertandingan yang akan diadakan di Montecatini Terme di Tuscany minggu depan.


"Aku benar-benar marah ketika dikeluarkan dari pertandingan ini. Sejauh yang saya lihat, foto-foto itu adalah seni dan artistik. Saya adalah seorang model, dan itu yang saya lakukan, jadi di mana letak masalahnya?." tutur Bellotto.

"Keluarga saya tahu semuanya mengetahui gambar-gambar tersebut, dan 100% menyokong saya. Namun semuanya telah terjadi, dan ini menyebabkan saya mendapatkan lebih banyak tawaran pekerjaan." tambahnya.

Sementara itu, Modugno dan Piergianni tidak tersedia untuk memberi komen, tapi teman-teman mereka mengatakan bahawa keduanya merasa kecewa setelah dikeluarkan dari pertandingan kecantikan yang mereka pandang sebagai batu loncatan untuk merintis karier di dunia hiburan.Juri mengatakan bahawa foto pakaian dalam Raffaella Modugno bertentangan dengan syarat pertandingan.


Sejumlah pemenang Miss Itali saat ini telah menjadi artis, dan beberapa dari mereka tampil di acara TV popular. Bahkan banyak dari mereka tampil pada saluran TV yang dimiliki Perdana Menteri Italia, Silvio Berlusconi.

"Peraturan nombor lapan dengan jelas menyatakan bahawa setiap peserta yang berpose terlanjang atau berpose provokatif semuanya disingkirkan'. jelas seorang juru cakap untuk Miss Itali.


Sumber : dailymail

Gadis 20 Tahun Miliki Berat Badan 20 Kg

Posted: 18 Aug 2012 05:00 PM PDT

RUSIA - Ksenia Bubenko adalah gadis Rusia yang sejak dulu sangat terobsesi untuk menurunkan berat badan sehingga sering melakukan diet ketat seorang diri. Tetapi berat badannya saat ini diluar batas normal.

Obsesinya itu berbalik mematikan kepada bentuk tubuhnya. Sekarang dia hanya memiliki berat badan 20 kg di usianya ke 20 tahun. 

Seperti dilansir Emirates 247,Isnin (2/4/2012), dengan tinggi badan sekitar 150 meter, Ksenia pastinya terlihat seperti campuran kulit dan tulang saja. 

Foto bentuk tubuhnya sudah beredar di dunia maya sejak dia tampil dalam acara talk show di Rusia. 

Banyak orang-orang yang menganggap itu adalah hal yang sangat menakutkan jika ditiru. Berat badan Ksenia ini tentunya contoh buruk bagi perempuan muda lainnya.

Memiliki berat badan 20 kg di usia 20 tahun tentunya tidak memenuhi standar kesehatan sebagaimana mestinya. 
(faj)

Aiskrim boleh jadi pengganti tanah dalam pasu,boleh dimakan

Posted: 18 Aug 2012 04:45 PM PDT

Pasti ramai tak percaya bila melihat pasu bunga ini...
tanah yang didalam pasu ini adalah aiskrim boleh
dimakan.....

Mari kita lihat bagaimana cara membuatnya....

ini bahan-bahan yang diperlukan....

























dan akhirnya jadilah begini dan boleh dihidangkan....

Gaya Hidup ‘Mewah’ Si Cantik Ini Gegarkan China

Posted: 18 Aug 2012 04:30 PM PDT


VIVAnews – Usianya baru 20 tahun, cantik meski terlihat jelas hasil dempulan operasi plastik. Yang paling menonjol adalah gaya hidupnya yang terlampau mewah. Guo Meimei, namanya, memandu kereta Maserati putih yang ia sebut dengan panggilan sayang 'kuda kecil', dan Lamborghini oranyenya 'banteng kecil'.

Foto-fotonya nampang dengan mobil super 'wah' itu ia pajang di akaun situs mikroblog Weibo — mirip Twitter asal China — miliknya, "Guo Meimei Baby" . Tak ketinggalan foto villa mewah, koleksi beg Hermes yang harganya tentu saja tak murah, dan saat ia duduk manis menikmati minuman di kerusi pesawat kelas satu.



Tak ada salahnya gamabr itu. Namun kesalahan fatal — atau kebodohan — yang ia lakukan adalah menulis tautan Red Cross Society of China (RCSC) — badan amal terbesar di China yang punya ikatan dengan Parti Komunis. Ia bahkan menulis statusnya sebagai 'general manajer RCSC'.

Sontak, kemarahan pengguna internet China meledak. Di Weibo saja, 600.000 status menulis soal Guo Meimei tiap harinya. Diperkirakan hingga saat ini berjumlah lebih dari 140 juta. Jumlah yang luar biasa. Majoriti, tentu saja, berisi makian.

Para pengguna internet menyerukan boikot pada RCSC dan menudingnya korupsi. Badan amal itu mengalami krisis kredibiliti akut. Pertanyaan besar lantas mengemuka, bagaimana boleh perempuan muda boleh hidup semewah itu, apakah ia atau kekasihnya mengambil wang yang harusnya disumbangkan demi hidup mewah?

Para pegiat dunia maya lalu berusaha mengorek latar belakang identitinya, juga masa lalunya gadis muda ini. Hasil investigasi di antaranya: ia tinggal dengan ibunya dua tahun belakangan, ayahnya ada di Sydney, ia belajar seni, pernah operasi plastik, dan anggota SCC (Super Car Club).

Belakangan, ia dituding sebagai kekasih atau simpanan pejabat senior RCSC, Wang Jun — lelaki 46 tahun yang bertugas mengorganisasi kempen amal untuk Red Cross.

Kecurigaan makin dikompori foto yang beredar di internet soal dugaan Red Cross Society of China cabang Shanghai mengeluarkan wang sebanyak 9.858 yuan atau Rp13 juta hanya untuk makanan. Juga khabar bahawa auditor negara juga menemukan lima ketidaksesuaian anggaran badan amal — yang memicu bantahan adanya rasuah dari lembaga garda depan pengumpulan dana bencana itu.

Guo akhirnya mengklarifikasi, bahawa ia tak ada hubungannya dengan RCSC ataupun para pejabatnya. "Aku tak pernah bekerja di RCSC dan tak ada kaitannya dengan siapapun." Ia juga minta maaf karena telah memasang identiti palsu pada akaunnya.



Namun, akibat negatif dari tindakannya tak lantas hilang. Rumor tentang Guo dan RCSC terus mengemuka. Saat gadis itu berniat ke Australia — untuk kabur dari sorotan–Kedutaan Besar Australia di Beijing kebanjiran email dan telepon dari orang-orang yang khuatir dia akan melarikan diri membawa wang derma.

Sementara, pria yang diduga jadi kekasihnya dipaksa mengundurkan diri. Sampai kini RCSC juga berjuang keras untuk mengembalikan nama baiknya. (Sydney Morning Herald, Joshuaongys)

Wanita Cantik Ini Sanggup Lawan Beruang Demi Anjing

Posted: 18 Aug 2012 04:15 PM PDT


ALASKA - Demi menyelamatkan anjing peliharaannya agar tidak menjadi mangsa beruang, seorang perempuan Alaska yang berusia 22 tahun nekad memukul muka beruang hitam untuk mengusirnya.

Warga Juneau, Brooke Collins, mengatakan dia memukul beruang itu pada Minggu malam lalu untuk menyelamat nyawa anjingnya, Fudge. Lantaran anjingnya tertangkap oleh beruang yang cuba menggigit leher anjingnya.

"Saya panik. Saya berteriak ke arah haiwan itu. Anjing saya menyalak. Saya berlari ke arahnya … saya spontan memukul beruang itu tepat di mulutnya dan beruang tersebut melepaskannya," tutur Collins.

Dilansir Antara, Collins, seorang penata rambut yang telah lama tinggal di Juneau, mengatakan ia terbiasa dengan beruang dan tahu cara melakukan pencegahan di dekat haiwan liar itu. Sebelum peristiwa itu, Collins memang sudah melihat beruang berkeliaran di sekitar rumahnya.

Beruang hitam seringkali berkeliaran di bahagian pusat ibu kota Alaska, Anchorage, yang berada di bawah lereng gunung curam dan dikelilingi oleh hutan hujan lebat. Belakangan ini pergaduhan antara manusia dengan beruang meningkat.

"Tahun ini, saya kira, jauh lebih buruk daripada tahun lalu. Saya menduga itu disebabkan oleh berkurangnya tanaman berry," kata Neil Barton, ahli biologi yang bekerja di Juneau untuk Alaska Departmen of Fish dan Game.

Produksi buah berry di sekitar Juneau buruk pada musim panas ini, sehingga hilang lah sumber makanan utama bagi beruang. "Jika buah tersebut tak tersedia, beruang akan mencari sumber makanan lain," katanya.

[Aksi Yang Patut Di Lihat] Pak cik betul-betul buat lawak

Posted: 18 Aug 2012 04:00 PM PDT

image
Ini betul-betul cara menjaga keselamatan daripada dicuri….ada juga orang sampai macam ini cara pemikiran dia orang

Kesian adik ni adakah patut disuruh naik basikal macam ni?

Posted: 18 Aug 2012 10:30 AM PDT

Aksi budak kecil perempuan hisap rokok

Posted: 18 Aug 2012 10:15 AM PDT

Gayanya mengalahkan orang dewasa tetapi kesian melihatnya...












[Video] Pesta perkahwinan jadi pesta binatang kerana mabuk

Posted: 18 Aug 2012 10:00 AM PDT

Sepatutnya majlis perkahwinan disambut dengan penuh
kegembiraan tetapi dalam majlis perkahwinan didalam video
bertukar menjadi pesta orang yang tak mempunyai akal....
ini semua disebabkan 'arak'.....





dan disebabkan inilah video ini diberi tajuk sebegitu...agaknya pengantin perempuan dah tak tahan sangat dengan gelagat manusia  yang mengarut ini.....


Hot! David Beckham Bermisai Tebal di Iklan Pakaian Dalam Terbaru

Posted: 18 Aug 2012 09:30 AM PDT



Iklan terbaru pakaian dalam David Beckham hasil kolaborasi dengan H&M dirilis. Dalam iklan tersebut Beckham tampil berbeza. Dia berkumis tebal dan berjanggut.

Iklan tersebut dipamerkan Beckham di akaun Facebooknya. Dari foto terlihat Beckham berpose mempamerkan dada bidangnya yang bertato, sementara bahagian bawah tubuhnya dibalut underwear berwarna putih. Ada juga posenya yang lain mengenakan boxer.

"Hey everyone, here are a few shots from my new Bodywear range for H&M. Hope you like them," begitu tulisnya menyertai gambar iklan tersebut.

Dalam tulisannya itu, Beckham berharap iklan serta koleksi terbaru pakaian dalamnya bersama H&M disukai. Foto dan tulisan tersebut disambut meriah oleh pengikuti pesepakbola tampan itu di Facebook.

Sebagian besar penggemarnya mengatakan penampilan Beckham dalam foto hitam putih itu sangat 'hot' dan tampan. Apalagi dia tampil beza, dengan wajah dihiasi kumis tebal.

Masih dalam rangka peluncuran koleksi terbaru pakaian dalam Beckham dan H&M, kini di sejumlah kota di Amerika Syarikat berdiri patung suami Victoria Beckham itu. Patung yang tersebar di Los Angeles, New York dan San Fransisco itu menampilkan mantan pemain Manchester United tersebut dalam warna perak. Sama seperti iklannya, dalam bentuk patungnya Beckham pun hanya mengenakan pakaian dalam.

Alamak..kakak ni selamba bawa ular sawanya mandi bersama di tepi pantai

Posted: 18 Aug 2012 09:15 AM PDT



How often do you see people bringing their pet snakes out to the beach? This woman shocked many when she brought her 4 metre long python out to play at Dalian beach.

The unusual scene drew wide attention from sunbathers in China as well as netizens here.

According to a netizen, the snake was estimated to be about four meters long, and was lying around the woman's shoulders in a docile fashion.

The woman claimed that she has had the snake as a pet for 11 years.

sumber : stomp.com.sg

Gila...gadis ini menghancurkan lengannya

Posted: 18 Aug 2012 09:00 AM PDT


Belum lama ini kita melihat jarum peniti yang ditusukkan di kulit, kita juga melihat bibir seorang gadis yang dijahit dengan jarum. Nah sekarang lain lagi ceritanya.. Gambar-gambar di bawah ini merupakan seorang gadis yang melakukan hal bodoh dengan lengannya dengan memasang begitu banyak jarum hingga berdarah saat dilepas. Untuk apa sebenarnya ia melakukan hal ini?








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS