Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Penyebaran gambar sosial Bunga Citra Lestari adalah untuk melariskan album barunya

Posted: 01 Jan 2012 11:33 PM PST

Penyebaran beberapa keping gambar sosial di Internet pada 27 Disember lalu tidak membuatkan penyanyi dari Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL) meluahkan perasaan emosi tetapi menerimanya dengan tenang.

Menurut BCL menerusi laman Twitter untuk kelab peminatnya, BCLicious, dia tidak mahu mengambil pusing dengan gosip yang tersebar itu kerana lebih mengetahui apa yang berlaku.

Bunga Citra Lestari

"Buat BCLicious, tidak usah hendak emosi dengan berita-berita itu. Biarkan sahaja. Kita senyum saja ya. Yang penting kita tahu kebenarannya," kata BCL dalam akaun Twitternya.

Terdapat minuman keras dalam gambar-gambar BCL dengan kawan-kawannya termasuklah salah satunya menunjukkan BCL sedang memegang rokok. Turut kelihatan dalam gambar itu suaminya, pelakon Ashraf Sinclair.

Media di Indonesia memberitahu bahawa penyebaran gambar berkenaan disengajakan bagi melariskan album BCL yang bakal keluar tidak lama lagi.


bcl baru

bcl baru

bcl baru

bcl baru

Akaun Twitter Jejai dan sambutan tahun baru 2012 Jejai dan Fasha Sandha

Posted: 01 Jan 2012 11:32 PM PST

Sebelum nie ada gossip yang mengatakan bahawa Fasha Sandha yang mencipta Akaun palsu Jejai untuk menunjuk kemesraan dan cinta.Tapi ternyata akaun twitter Jejai tue memang milik Jejai.

Jejai dan Fasha sekali lagi mewarnai dunia gossip dan dada setiap blog apabila mereka kembali bersama tanpa cover-cover lagi.Maklumlah dengar cerita Fasha pun mungkin menamatkan zaman bujang dengan Jejai tak lama lagi..

Jejai menyuruh Fasha untuk tak ambik pot dengan "haters" yang tak habis habis cemburu dengan hubungan mereka .Sensasi dah agak dah mana mungkin lah mereka nie betul-betul berpisah,Jejai memang sayang bangat dengan Fasha..

Sebenarnya sejak sebelum jejai berkahwin dengan Nora lagi Jejai dah tangkap cintan dengan Fasha tapi Fasha dah berpunya time tue..

Lepas tue sensasi dengar macam-macam Jejai lakukan demi menarik hati Fasha dan memujuk Fasha untuk terima .Bahkan Fasha dulu banyak kali reject Jejai sebab mama nya tak suka gossip yang menyebabkan Fasha dibenci.


Kalau dah jodoh tak kemana..walau anda membenci hubungan mereka tetapi they will still be together..

gambar fasha sandha dan jejai


gambar fasha sandha dan jejai

gambar fasha sandha dan jejai

gambar fasha sandha dan jejai

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Album Zikir Terapi Diri Hafiz Hamidun

Posted: 01 Jan 2012 01:41 PM PST

Beberapa hari lalu, Budiey ada menerima perkhabaran dari penyanyi nasyid dan juga komposer terkenal, Hafiz Hamidun yang mengatakan beliau baru sahaja muncul dengan sebuah album berjudul Zikir Terapi Diri. Sebuah album yang terdapat banyak lagu-lagu zikir amalan harian yang diperhebatkan lagi dengan muzik yang easy-listening. Sungguh mendamaikan dan rilexing. Dengar ceritanya, album terbaru ini mendapat sambutan yang hangat sangat. Serentak dengan itu juga, Hafiz Hamidun melancarkan klip video salah sebuah zikir dalam album itu yang berjudul Lailaha Illallah. Beliau berharap, dengan munculnya video klip ini dapat menyuntik satu lagi alternatif dalam ibadah dan zikir harian.

Link untuk video ini ialah: http://youtu.be/4PiTfPMv6qQ

Gambar Cover Album Zikir Terapi Diri:

ZikirTerapiDiri

Album Zikir Terapi Diri – Hafiz Hamidun diterbitkan oleh Arteffects International, dan diedarkan oleh Warner Music (Malaysia) Sdn. Bhd. dan edaran bersama Arteffects Sdn. Bhd. Harga di pasaran cuma RM19.90 mengandungi 10 buah zikir-zikir utama untuk bekalan semua Muslim. Disertakan juga sebuah lagu bonus, Lawkana Bainana dari siri televisyen popular Arab Saudi. Album ini boleh didapati di kedai-kedai buku agama di seluruh negara berserta outlet-outlet muzik di pasaraya-pasaraya seluruh Malaysia. Album ini juga diedarkan di Malaysia, Singapura dan Brunei.

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Lirik Lagu Raya Duet Hafiz Hamidun dan Haziq Mentari Syawal
  • Hafiz AF7 Akan Lancar Album Sulung Masih Jelas
  • Isu KEBAS DUIT: RAIN Tak Puas Hati dengan Hafiz Hamidun?
  • Gambar Hafiz Hamidun @ Anugerah Juara Lagu 23
  • Hafiz Lancar Album Baru Bersama Akim, Aril Yazid dan Isma
  • Kem Hijrah Remaja & Malam Penghayatan Maal Hijrah
  • ZOOM IN @ RTM BERSAMA HAFIZ HAMIDUN, FAR EAST & NICE
  • Quotes Of The Day: It's Official Now, I'm Single
  • Keputusan Pemenang Anugerah Industri Muzik 15
  • Hafiz Hamidun Sertai Pakej Umrah Eksklusif Awal Ramadhan
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Video Zizan Raja Lawak Jamming Dengan Ustaz Azhar Idrus

    Posted: 01 Jan 2012 01:25 PM PST

    Sesi Jamming Ustaz Idrus Dengan Zizan

    Jarang kita tengok seorang ustaz yang berwibawa macam Ustaz Idrus ni pandai main gitar. Tak sangka pulak Ustaz ni sporting giler boleh jamming dengan Zizan Raja Lawak. Bak kata Zizan, main gitar tak pe, asalkan jangan sampai jadi najis. Satu sindiran yang sangat pedas ya. Betul jugak tu, Zizan.

    Sambutan tahun baru luar biasa yang julung-julung kalinya kita lihat di Malaysia dengan kehadiran mencecah hampir 80ribu bersama Ustaz Azhar Idrus, Zizan Raja Lawak, Sham Kamikaze, Shahir Af, Imam Muda Ashraff, Akhil Hayy Dan Ustaz Syed Norhisham di ambang malam tahun baru 2012 dengan alunan asmaul husna bertempat di Dataran Kemerdekaan Shah Alam. Sungguh luar biasa. Patut diadakan setiap tahun. Syabas kepada Exco Selangor!

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Zizan Raja Lawak Dalam Bolos
  • Zizan Raja Lawak Kemalangan Kecil
  • Lords Tailor Taja Baju Zizan Raja Lawak ABPBH 2010
  • Zizan Raja Lawak Nyanyi Rap dalam Selamat Tinggal
  • Gambar Angah & Along Raja Lawak di ABPBH2010
  • Video Lawak JOZAN Maharaja Lawak Minggu 4
  • Video Lawak Man di Maharaja Lawak Minggu 4
  • Gambar Kad Kahwin Nabil Raja Lawak
  • Video Maharaja Lawak Minggu 9 Kumpulan Sepah
  • Video Lawak AMIR Maharaja Lawak Minggu 4
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    (Gambar) Baby Girl Azlan The Typewritter

    Posted: 01 Jan 2012 02:57 AM PST

    Sedar tak sedar, Azlan (The Typewritter) kini sudah bergelar ayah selepas isterinya, Normala Hassan selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada 28 Disember 2011. Dari info yang kami perolehi, nama yang diberi kepada anak pertama Azlan itu ialah Laurra Lutfea. Kat bawah ni 2 gambar Laurra Lutfea yang buat kami rasa nak peluk dan cium.

    GAMBAR ANAK PERTAMA AZLAN THE TYPEWRITTER

    GAMBAR ANAK PERTAMA AZLAN THE TYPEWRITTER

    Kepada Azlan dan isteri, tahniah kami ucapkan. Semoga dengan kehadiran anak pertama ini, ikatan kekeluargaan anda semakin kukuh dan dipenuhi dengan kasih sayang serta kebahagiaan. Selamat menjadi ayah dan ibu yang baik.

    Psstt: Sayang kereta-kereta Honda ni kena musnahkan~

    Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    ARTIS CANTIK KOREA NEKAD TELANJANG DEMI FILEM

    Posted: 01 Jan 2012 09:00 PM PST




    Artis cantik Korea, Oh In Hye menjadi pusat perhatian saat ia mengenakan gaun malam berwarna orange dalam Festival Film Internasional Busan beberapa waktu lalu. Gaun itu nyaris memperlihatkan tubuh bahagian atas artis ini. Kini, ia kembali menjadi pembicaraan kerana lakonan beraninya di film 'Red Vacance Black Wedding'.


    Dalam filem itu, Oh In Hye berperanan sebagai Susie. Ia memiliki peranan abu-abu di filem yang diproduksi Park Chul Soo dan Kim Tae Sik itu. Ia memiliki sifat baik dan juga jahat. Dan yang paling menjadi sorotan adalah keberanian artis berusia 27 tahun ini untuk tampil 'bogel dan beradegan ranjang'. Ia beradu akting dengan aktor, Jo Sun Mook yang berperanan sebagai guru.


    "Aku merasa takut dan saya merasa banyak tekanan saat shooting adegan ranjang dan telanjang di filem pertama saya. Tapi saya tidak terlalu khuatir tentang hal itu," kata Oh In Hye seperti dikutip dari Soompi.


    Artis berambut pendek ini menambahkan dirinya tak mengalami kesulitan untuk melakukan adegan tersebut. "Saya memutuskan untuk melakukannya dalam satu hari. Produser menjelaskan saya dengan detail tentang adegan ini," ucapnya.


    . Dan ia mengaku siap menghadapi pro dan kontra yang akan timbul akibat adegan tersebut.


    "Saya harap Anda semua akan mendukung saya. Terima kasih," ujarnya sambil tersenyum. [sumber berita]

    Kesian.bayi ini jalani tujuh tranpalnt organ vital sekaligus untuk terus hidup

    Posted: 01 Jan 2012 08:00 PM PST


    Tak boleh makan, minum dan buang air besar membuat nyawa bayi malang Delilah harus terancam. Untuk menyelamatkan nyawanya, doktor bahkan harus  mentransplankan hingga tujuh organ ke dalam tubuhnya.


    Lima bulan yang lalu, Delilah Valdez (19 bulan) harus terkulai lemas di katil hospital dengan tabung keluar dari tubuh rapuhnya yang harus terpasang 24 jam agar tetap bertahan hidup.






    Delilah didiagnosis dengan keadaan pencernaan yang sangat langka, yang disebut megacystis microcolon intestinal hypoperistalsis syndrome, yang membuat Delilah kecil tidak boleh makan atau minum secara normal, juga tidak dapat membuang kotoran (BAB) dari tubuhnya.






    Keadaan ini dapat mengancam jiwanya, tetapi kemudian doktor memberi tahu hanya operasi transplantasi tujuh organ yang akan menyelamatkan gadis kecil itu. Untuk bertahan hidup, bayi kecil itu harus memerlukan transplant perut, hati, pankreas, ginjal, limpa, usus kecil dan usus besar.






    "Kehamilan saya nampak normal pada awalnya. Tapi kemudian saya mulai merasa sangat sakit dan merasakan sakit yang luar biasa," jelas Julissa Cerda (24 tahun), seperti dilansir mirror.co.uk.






    Para dokter mengatakan kepada Julissa bahawa Delilah menahan urine di kandung kemihnya, yang sedang melintas kembali ke ginjal.


    "Tapi begitu Delilah lahir kami diberitahu yang terburuk bahawa ia memiliki keadaan yang jarang terjadi, yang bererti jika ia tidak punya tujuh organ yang harus ditransplantasi, ia akan mati," kenang Julissa.


    "Saya sangat ketakutan. Saya fikir kami akan kehilangan dia. Itu nampak seperti banyak yang harus dilakukan untuk bayi yang sudah begitu rapuh dan lemah. Saya benar-benar tidak tahu apakah dia mampu bertahan dari operasi besar," jelas Julissa.


    Tapi saat Julissa dan suaminya Agapito (26 tahun) melihat gadis kecil mereka yang lahir enam minggu lebih awal telah berjuang untuk hidupnya, mereka tahu mereka tidak punya pilihan selain melanjutkan keputusan tersebut.


    Pada saat berusia 14 bulan berat Delilah hanya 8,6 kg, ia terlihat sangat lemah. Doktor menyiapkan keluarga untuk keadaan yang terburuk.


    "Mereka mengatakan kepada kami bahawa jika mereka tidak melakukan sesuatu yang cepat, Delilah akan mati kerana dia tidak boleh makan," kenang Julissa.


    Dokter bedah mengambil risiko yang sangat besar untuk dapat menyelamatkan Delilah. Untuk bertahan hidup, bayi kecil itu harus membutuhkan cangkok perut, hati, pankreas, ginjal, limpa, usus kecil dan usus besar.


    "Delilah mengalami suatu keadaan di mana otot-otot yang halus tidak berkontraksi secara normal," ujar Dr Akin Tekin, asisten profesor dari program transplantasi hati klinis di rumah sakit di San Antonio, Texas.


    Dr Jerrold Eichner, penulis utama makalah tentang transplantasi organ bagi anak-anak dari American Academy of Paediatrics, mengatakan ini merupakan operasi yang sangat langka.


    "Transplantasi organ pada anak saja sudah tidak biasa, maka transplantasi tujuh organ  sangat jarang," jelas Dr Jerrold Eichner.


    Setelah operasi panjang selama 14 jam, Julissa dan Agapito mendapat khabar bahwa operasi puterinya berjalan sukses dan nyawanya pun dapat diselamatkan.


    Sekarang Delilah berusia 19 bulan dengan berat badannya sudah lebih dari 11,8 kg. Keadaannya pun semakin membaik.


    Sementara ia boleh makan sendiri di pagi hari, tetapi pada malam hari ia masih harus makan melalui tabung infus yang berjalan di sepanjang hidung ke perutnya.


    "Tak ada kata-kata yang bisa mewakili rasa syukur saya untuk orang-orang yang telah memberikan organ putra atau putrinya untuk Delilah. Saya memiliki perasaan campur aduk tentang hal itu, karena untuk mendapatkan karunia hidup bagi putri kami, ada orang lain yang kehilangan anak mereka yang berharga," jelas Julissa.


    Delilah kini sudah boleh mengucapkan kata 'mummy' dan 'daddy' dan bulan ini keluarga berharap Delilah boleh diizinkan pulang.


    "Kami sangat gembira segera mungkin boleh membawanya kembali ke tempat asalnya. Ini akan menjadi mimpi yang menjadi kenyataan bagi seluruh keluarga," kata Julissa.

    Wow..lelaki guna sekeping note 1 juta untuk beli barang

    Posted: 01 Jan 2012 07:00 PM PST




    LEXINGTON: Polis berkata, seorang lelaki Carolina Utara cuba membeli barangan bernilai AS$476 (RM1,508) dengan sekeping wang 'bernilai' AS$1 juta, semalam.


    Menurut jurucakap polis, Michael Fuller, 53, menunjukkan wang berkenaan kepada pekerja Walmart dan sedaya-upaya meyakinkan petugas itu kononnya ia tulen.




    "Fuller cuba membeli pembersih hampa gas, pembakar gelombang mikro dan beberapa barangan lain menggunakan wang berkenaan," katanya.




    Petugas Walmart kemudian menghubungi polis selepas Fuller terus bertegas mendakwa wangnya sah digunakan.




    Fuller kemudian ditahan untuk disoal siasat.




    Nilai wang kertas terbesar yang sah di Amerika Syarikat ialah AS$100 selepas pengeluaran not AS$10,000 dihentikan pada 1969. - AP


    sumber : myMetro

    Inilah gadis yang didera suami kerana enggan menjadi pelacur

    Posted: 01 Jan 2012 06:00 PM PST


    KABUL: Seorang remaja teruk didera, dibelasah dan dikurung dalam tandas oleh keluarga suaminya selama lima bulan kerana enggan menjadi pelacur.


    Ketika diselamatkan dari sebuah rumah di wilayah Baghlan minggu lalu, Sahar Gul, 15, dilaporkan berada dalam keadaan kritikal.




    Media semalam melaporkan, Sahar bernasib baik kerana jiran terdengar dia menangis dan mengerang kesakitan di rumah berkenaan.




    Menurut polis, keluarga ipar Sahar mencabut kuku dan rambut mangsa, selain menguncinya dalam tandas gelap bilik bawah tanah selama lima bulan.




    Sepanjang tempoh itu, kata polis, Sahar hanya diberikan sedikit makanan dan minuman.




    Untuk menambah seksaan, Sahar juga dicucuh dengan puntung rokok serta mengepit dagingnya dengan playar.






    Walaupun terlalu lemah, Sahar mampu menceritakan pengalamannya kepada media.




    Kata Sahar, antara yang paling kuat mendera ialah ibu mentuanya.





    Pemeriksaan kesihatan menunjukkan, mangsa mengalami kecederaan fizikal dan mental, serta memerlukan beberapa minggu untuk pulih.




    Pegawai kerajaan di Baghlan, Rahima Zafiri, berkata Sahar berasal dari wilayah Badakhshan dan baru kahwin tujuh bulan lalu.




    "Dia dipaksa keluarga suaminya menjadi pelacur untuk mendapat wang," katanya.




    Walaupun dirawat di hospital di Kabul, Sahar mungkin terpaksa dipindahkan ke India untuk rawatan lanjut.




    Menteri Kesihatan, Suraya Dalil, berkata Sahar adalah satu daripada kes paling serius berlaku terhadap wanita Afghanistan.




    Sementara itu, polis Baghlan berkata, ibu mentua dan ipar Sahar berjaya ditahan, manakala suami dan bapa mentuanya sempat melarikan diri. - DM


    sumber : myMetro

    Mat rempit simpan pisau dalam beg kekasih

    Posted: 01 Jan 2012 05:00 PM PST


    KUALA LUMPUR: Dua pisau lipat dan seutas rantai besi berukuran 104 sentimeter yang disimpan di dalam beg tangan dan motosikal membawa malang kepada sepasang kekasih yang dicekup ketika sambutan tahun baru 2011 di Jalan Ipoh, di sini, awal pagi semalam.


    Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, pasangan berkenaan sedang leka bergembira di kawasan belakang sebuah stesen minyak di kawasan itu bersama beberapa pasangan kekasih lain.




    Ketua Unit Penguatkuasaan Khas Trafik Kuala Lumpur, Asisten Superintendan Azmi Wahid, berkata pasangan terbabit yang berusia 20-an ditahan sepasukan anggota Unit Kuat Kuasa Khas (U3K) Trafik Kuala Lumpur yang menjalankan pemeriksaan Ops Samseng Jalan Raya di kawasan itu.




    Menurutnya, ketika pemeriksaan, pasangan itu berada dalam keadaan mencurigakan dan pemeriksaan badan ke atas mereka menemui senjata berbahaya iaitu sebilah pisau berukuran 11 sentimeter di dalam beg tangan milik pasangan wanita.




    "Pemeriksaan lanjut ke atas motosikal jenis Yamaha 125Z yang ditunggang pasangan itu pula membawa kepada penemuan sebuah pisau lipat berukuran 20 sentimeter dan seutas rantai besi berukuran 104 sentimeter yang dipercayai digunakan untuk tujuan jenayah.




    "Selepas disoal siasat, pasangan itu mendakwa senjata berbahaya itu bukan milik mereka. Bagaimanapun mereka ditahan dan dibawa ke balai," katanya.






    Beliau berkata, mereka ditahan di Balai Polis Dang Wangi untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 6(1) Akta Bahan Kakisan, Letupan dan Senjata Berbahaya.


    sumber : myMetro

    5 Hal Bodoh yang Dilakukan Untuk Membesarkan Mr. P

    Posted: 01 Jan 2012 04:00 PM PST


    Penis dianggap sebagai lambang kejantanan sejak zaman kuno, bahkan hingga era moden saat ini. Banyak laki-laki merasa lebih percaya diri dengan memiliki penis yang besar dan panjang. Tak jarang, lelaki sanggup dan berani melakukan berbagai cara untuk memenuhi harapan ini. 


    Seperti dilansir TheSmokingJacket.com, berikut adalah beberapa hal-hal bodoh yang sering dilakukan laki-laki sepanjang sejarah demi mendapatkan penis yang lebih besar 


    1. Selubung penis 
    Selubung penis dikenakan di atas penis untuk memberikan ilusi ukuran. Para laki-laki telah melakukan ini selama berabad-abad, mulai dari penggunaan codpiece di abad ke-15 dan 16 di Eropah untuk menonjolkan penis, hingga pemasangan labu panjang pada penis dalam budaya suku di New Guinea. 


    Codpiece adalah seperangkat alat yang dipasang di depan penis untuk menimbulkan kesan penis yang besar pada bangsawan Eropah di abad pertengahan. 


    2. Pembesaran Penis Manual 
    Kama Sutra memaparkan bahawa laki-laki boleh  membesarkan penisnya agar lebih lebar dan panjang dengan cara menyengatkan tawon. Tidak hanya dapat ini menyebabkan bisul dan kematian, tetapi tidak ada efeknya. 


    Di AS, beberapa ahli bedah plastik melaporkan melihat laki-laki yang telah mencoba mengoperasi penisnya sendiri dengan cara menyuntiknya dengan berbagai bahan rumah tangga, mulai dari Vaseline hingga minyak tanah. 


    Jabatan kesihatan di Thailand bahkan mengeluarkan suatu pengumuman rasmi pada tahun 2005, meminta agar para laki-laki berhenti menyuntikkan Vaseline dan minyak zaitun ke penisnya kerana dapat menyebabkan cacat. 


    3. Spam 
    Cara ini dilakukan dengan cara mengirim pesan berantai lewat email dengan menawarkan produk atau obat pembesar penis. Produk yang ditawarkan biasanya berupa krim pembesar penis yang dijamin oleh ahli atau tokoh tertentu. Kenyataannya, menggosok krim apapun pada penis tidak akan membuatnya bertambah besar. 


    4. Pil dan Ramuan 
    Tak satu pun dari obat ini bekerja dan tidak ada ahli urologi yang merekomendasikannya. Banyak pil ini justru berbahaya dan tidak efektif. 


    Para peneliti dari Universiti Maryland menemukan sejumlah besar kotoran dalam sebagian besar produk pil pembesar penis yang berasal dari rakun atau binatang lain yang memakan 'bahan herbal'. Yang lebih berbahaya, ditemukan juga beberapa bahan beracun seperti jamur, ragi, E. coli, dan pestisida. 


    5. Operasi bedah 
    American Society for Aesthetic Plastic Surgery dan the American Society of Plastic Surgeons mengeluarkan peraturan yang melarang operasi penis untuk tujuan kosmetik. 


    Tetapi masih ada banyak ahli bedah plastik yang bersedia melakukan operasi bedah asal bayarannya cukup menggiurkan. Penelitian telah menunjukkan bahwa kebanyakan laki-laki yang menjalani operasi ini tidak puas dengan hasilnya.  








    sumber

    Yu dan paus berkelahi di tepi laut, ditonton orang ramai

    Posted: 01 Jan 2012 03:00 PM PST

     berita2.com: Haiwan laut,yu dan paus pembunuh bertarung sengit di tepi laut. Orang-orang yang melihatnya berusaha mengabadikan dengan kamera  peristiwa yang sangat langka tersebut.


     Kedua haiwan itu terlihat muncul dipermukaan air sambil saling terkam. Percikan air  ke udara dan menimbulkan buih-buih serta gelombang kecil di sekitarnya.

     Peristiwa di Pantai Biru, Tuatapere, New Zealand itu terjadi pada Selasa 27 Disember 2011, saat warga setempat merayakan Boxing Day.

     Saat kedua binatang laut itu bertarung tidak satu pun warga yang berani masuk ke laut. 

    Diketahui, bukan hanya satu yu yang diserang oleh paus raksasa itu, tetapi ada sejumlah yu. Ikan Yu kemudian berhamburan melarikan diri. Satu ekor yu terperangkap ke laut dangkal dan tak berdaya di pasir tanpa air. Yu tak berdaya itu kemudian digonggong oleh seekor anjing dan berusaha menggigitnya, tapi kemudian yu itu berhasil melarikan diri setelah ombak membawanya kembali ke dalam laut.

    Hadiah yang ditunggu Peter Crouch pada hari Krismas

    Posted: 01 Jan 2012 10:00 AM PST


    London - Peter Crouch dipastikan tak sabar menanti datangnya Hari Krismas, ini tak lain kerana pose seksi sang isteri dalam kalender edisi Natal yang lucu sekaligus menghairahkan.

     Abbey Clancy, sang isteri, dipotret hanya mengenakan pakaian dalam berwarna merah muda pucat dan boots sewarna, mengenakan hiasan tanduk rusa Natal, untuk kalender Natal majalah Love Magazine, yang akan terbit Disember pertengahan Disember nanti.

     Selain perempuan berusia 25 tahun tersebut, kalender tersebut 'dipanaskan' pula oleh pose-pose seksi Kelly Brook dan Alessandra Ambrosio, model pakaian dalam terkenal, Victoria's Secret.

     Abbey, yang baru melahirkan Sofia, March tahun lalu tak hanya mempamerkan keindahan tubuhnya dalam gambar diam. Tarian seksinya juga menghiasi situs rasmi majalah tersebut.

     Seorang sumber, seperti dinukil The Sun, mengatakan, "Abbey benar-benar bergembira dalam sesi pengambilan gambar tersebut. Dia terus tersenyum."

     Menurut sumber tersebut, Abbey juga meminta dirinya difoto dengan pose khusus yang tidak dipublikasikan. Foto tersebut akan menjadi hadiah Natal bagi sang suami. Hmmm, senangnya menjadi Peter Crouch!

    Tanda Pada Perempuan Ketika Sedang Terangsang

    Posted: 01 Jan 2012 09:00 AM PST


    Stimulasi yang diberikan pada titik-titik tertentu di tubuh boleh membuat seorang perempuan terangsang. Lalu apa saja tanda-tanda yang muncul ketika tubuh perempuan sedang terangsang?


    Beberapa perempuan kadang memiliki titik rangsangan yang berbeza-beza, namun sebahagian besar perempuan mudah teransang ketika diberikan rangsangan seksual dan hanya sedikit orang yang sulit terangsang.


    Dr Andri Wanananda, MS dalam tulisannya menuturkan ada 2 perubahan yang terjadi pada perempuan ketika sedang terangsang, iaitu perubahan di organ genital serta di tubuhnya.


    Perubahan yang terjadi pada organ genital:

    • Sekitar dua pertiga bahagian dalam vagina memanjang dan merekah
    • Lubrikasi dari vagina secara automatik meningkat
    • Warna vagina boleh berubah menjadi agak gelap seperti ungu
    • Serviks dan tubuh rahim (uterus) akan tertarik ke belakang dan terdorong ke atas hingga ke dalam rongga panggul (pelvis)
    • Bibir vagina dalam (labia minora) dan bibir vagina luar (labia majora) akan meningkat ke atas dan terbuka
    • Klitoris akan membesar dan menegang



    Perubahan yang terjadi pada tubuh:



    • Pupil mata akan melebar
    • Keringat yang keluar akan meningkat
    • Puting susu mengalami ereksi atau tegang
    • Frekuensi nafas meningkat
    • Denyut jantung menjadi lebih cepat
    • Payudara akan membesar



    Umumnya respons pertama yang muncul ketika perempuan menerima rangsangan seksual adalah adanya perasangan hangat yang menjalar di seluruh tubuh, yang nantinya diikuti oleh perubahan tubuh lainnya.


    Jika rangsangan ini terus berlanjut, maka akan lebih mudah bagi perempuan untuk mencapai orgasme saat berhubungan seksual. Ketika seseorang mencapai orgasme maka beberapa hormon di tubuh akan turut aktif seperti prolaktin, serotonin, oksitosin, endorfin, adrenalin dan phenylethylamine. Namun hal itu belumlah berakhir, sebagian besar perempuan akan mendapatkan manfaat lain berupa perasaan lebih bahagia dan juga santai serta lebih mudah menerima rangsangan. 


    Sumber :detikHealth

    Inilah isteri pemain bolasepak yang kehausan seks

    Posted: 01 Jan 2012 08:00 AM PST


    Meski bergelimang wang dan hidup penuh kemewahan, namun para isteri pemain bolasepak dunia mengaku tidak boleh sepenuhnya menikmati. Kerana, keperluan biologis para isteri ini kerap tak dapat dipenuhi suaminya secara rutin.
    Carly Zucker dan Joe Cole

     Maklum, sebagai pemain bolasepak, agenda mereka sangat padat, bahkan berhari-hari tak jumpa keluarga. Tak hairan banyak yang mengaku kesepian dan tersiksa. Nyatanya material tidak bioleh membuat mereka bahagia sepenuhnya. Ini diakui oleh isteri Joe Cole, Carly Zucker. Hal sama juga dialami isteri Tommy Williams, Nicola McLean.



    Joe Cole adalah bekas pemain Chelsea yang memiliki jadual pertandingan sangat padat. Sedangkan Tommy Williams defender kelab Peterborough United.


     Kedua isteri mereka mengaku sering kesepian. Di saat memerlukan kehangatan, sang suami malah di luar kota atau keletihan kerana pertandingan yang berat.


    Nicola McLean

     "Aku sampai tak sabar untuk melompat ke tempat tidur dan rebah bersama Joe Cole. Kulitnya begitu lembut dan aku sering rindu untuk menyentuh dan menciumnya," aku isteri Joe Cole, Carly Zucker.


     Instruktur senam berumur 24 tahun itu dinikahi Joe Cole pada Jun 2008 lalu. Mereka dikenal begitu mesra dan dinilai sama-sama berorientasi kepada keluarga yang normal. Bahkan, Carly mengaku ingin cepat memiliki anak.

    Melawan Sensor Internet, Grup Hacker Merancang Melancarkan Satelit Sendiri

    Posted: 01 Jan 2012 07:00 AM PST

    Ditengah maraknya protes terhadap program sensor internet dari pemerintah AS, SOPA, sekumpulan hacker mencuba melawannnya dengan merancang melancarkan satelit milik sendiri ke angkasa. 


    Nick Farr, dan konco-konconya dari Jerman yang berencana mengeksekusi program "Hackerspace Global Gird." Sebuah program yang tujuan akhirnya memberikan akses internet independen untuk keperluan komunikasi antara mereka.


     Farr mengatakan bahawa motif utama meoleh beroperasi di angkasa, dan sekaligus meluncurkan alat transportasi yang dapat membawa alat-alat elektronik tersebut ke orbit. Tanpa bantuan dana yang cukup, projek ini memang terdengar sebagai mimpi, tapi dalam beberapa tahun terakhir, para penggemar hal-hal semacam ini telah berhasil mengangkut sesuatu ke luar angkasa sana dengan menggunakan balon khusus rancangan mereka.


     Tapi masalah belum selesai sampai disitu, kerana dana besar tetap diperlukan untuk men-tracking satelit yang sudah mengorbit di angkasa. Sebagai solusi sementara, para hacker berencana menggunakan sistem GPS terbalik yang bekerja menggunakan sebuah jaringan dari beberapa stesen murah di daratan yang dapat dibeli oleh perorangan. 


     Masalah lainnya yang belum teratasi adalah kenyataan bahawa satelit berorbit rendah tidak boleh diam di satu lokasi, negara dimanapun satelit itu melintas diatasnya dapat saja menonaktifkan satelit tersebut ketika berada di wilayah mereka.


     Masyarakat pengguna internet Amerika saat ini sedang berusaha memboikot SOPA. SOPA dianggap akan merosak dan menghancurkan sistem kebebasan yang dimiliki oleh Internet. Pihak manapun yang berusaha meloloskan SOPA diancam dengan boikot serius. Baru-baru ini perusahaan registrar domain dan webhosting GoDaddy mengalami kerugian tinggi setelah puluhan ribu domain dialihkan ke registrar lain kerana mendukung SOPA. Domain yang pindah diantaranya Wikipedia dan situs-situs grup icanhascheesburger. 


     sumber: BBC

    Peristiwa Penting Dunia 100 Tahun Terakhir Dalam Video 10 Minit [Video]

    Posted: 01 Jan 2012 06:00 AM PST

    User derDon1234 dari YouTube memposting sebuah video menarik yang merangkum berbagai peristiwa penting dari seluruh dunia yang terjadi pada kurun waktu 1911 - 2011.


     Ini adalah periode yang menarik, didalamnya ada berbagai kejadian-kejadian besar seperti tenggelamnya Titanic, perang dunia 1 dan 2, hancurnya pesawat ulang-alik Challenger, runtuhnya tembok Berlin dan masih banyak lainnya. Jika kamu ingin merefresh ulang pengetahuan sejarahmu, ini adalah video yang cukup menarik untuk ditonton.


    sumber : Youtube

    Olive: Filem Independen Pertama Yang Dirakam Hanya Menggunakan Sebuah Kamera Handphone

    Posted: 01 Jan 2012 05:00 AM PST

    Semua orang boleh membuat fielm dengan kamera hp, tapi tidak semua orang mengerjakannya seserius produser filem ini untuk menyiarkannya di 2000+ teater.


    Apakah filem ini nantinya boleh menembus target tersebut? Kamu boleh turut membantu jika tertarik. Teknologi memang mampu membuat segalanya jadi serba mungkin dan mudah. Dulu, kemampuan kamera hp untuk merakam gambar sangat-sangat terbatas.


     Sedangkan sekarang, adalah sebuah masa dimana kamera hp mengambil porsi kamera saku dan camcorder. Dan kini, seorang produser dan sutradara filem indie dari San Francisco, Hooman Khallili, akan membawanya bahkan lebih jauh.


     Dalam mengerjakan sebuah filem yang berjudul Olive, Khallili hanya akan menggunakan kamera hp dari Nokia N8 yang dipadukan dengan lensa 35-mm yang sudah dimodifikasi. Untuk membantu pengambilan gambar yang lebih luas dan variatif, ia juga memasang hp tersebut ke RC Helikopter dan motosikal.




    sumber: Webpronews

    Inilah Isteri aktor Hollywood yang diblok dari Facebook kerana terlalu seksi

    Posted: 01 Jan 2012 04:00 AM PST

    Isteri aktor Green Mile, Doug Hutchison iaitu Courtney Stodden yang masih berusia remaja, telah di blok dari situs jejaring sosial Facebok akibat foto-fotonya 'terlalu seksi'.



    Courtney StoddenKeller mengatakan tidak ada foto telanjang yang diposting oleh puterinya, serta mengatakan kepada E! News bahawa beberapa perempuan telah bersekongkol menjatuhkan Courtney kerana mereka iri dengannya. Sebab tak ada satu pun foto telanjang atau tak senonoh dalam akaun facebook puterinya, hanya foto-foto seksi Courtney dengan pakaian renang.




    Saat ini Courtney telah memposting foto seksinya di Twitter, dengan pesan 'Terlalu seksi untuk Facebook?'.
    Courtney menjadi headlines media pada musim panas ini, setelah ia menikahi aktor Lost, Doug Hutchison (51) ketika baru berusia 16 tahun.



    Pasangan itu menikah di Las Vegas pada bulan Juni, dan Keller harus menandatangani  persetujuan agar pernikahan tersebut dapat berlangsung, kerana puterinya masih berada di bawah usia 18 tahun.
    Sumber : dailymail

    Reaksi Lelaki diperiksa Dokter Seksi

    Posted: 01 Jan 2012 03:00 AM PST


     
     Acara tv Naked Funny , kali ini menampilkan reaksi para lelaki jika diperiksa doktor yang sangat seksi.

    Dua gadis dilenyek Patton tank

    Posted: 01 Jan 2012 02:00 AM PST



    Patton tank chassis, 50 ton, 25 ton crawler 

    Hilang 17 Tahun, Cincin Kahwin Ini Akhirnya Ditemukan

    Posted: 01 Jan 2012 01:00 AM PST


    STOCKHOLM- Kehilangan cincin kahwin tentu menimbulkan kesedihan tersendiri bagi si pemiliknya. Begitu juga yang dirasakan oleh Lena Pahlsson. 


    Wanita asal Sweden ini kehilangan cincin kahwinnya pada tahun 1995 lalu. Lena meninggalkan cincin kahwinnya di meja dapur ketika dia sedang sibuk menyiapkan makanan untuk perayaan Natal. Namun tiba-tiba saja cincin kahwin itu hilang.


    Lena dan suaminya sudah mencarinya ke berbagai tempat selama dapurnya mengalami renovasi,namun mereka tidak berhasil menemukannya.


    Kejutan menyenangkan terjadi Oktober lalu ketika Lena tengah berada di perkebunan sayur milik keluarganya. Tanpa sengaja Lena melihat cincin kahwin miliknya terlilit di sebuah carrot.


    "Mungkin cincin itu terjatuh di dalam pupuk kompos atau ke dalam tempat sampah dan tanpa sengaja dimakan oleh binatang yang biasanya menyelinap ke dapur untuk memakan makanan sisa," ujar Ibu Lena, Ola seperti dikutip upi.com, Jumaat, (30/12/2011).


    Setelah menemukan cincin kahwin miliknya, Lena akan akan membawa cincin tersebut ke kedai perhiasan untuk menyesuaikan ukuran cincin dengan jarinya yang telah berubah sejak tahun 1995 lalu. (kha)
    (rhs)

    Bercuti di Pantai, Miley Cyrus Minta Dicium Terus

    Posted: 01 Jan 2012 12:00 AM PST


    LOS ANGELES- Layaknya pasangan yang sedang dimabuk cinta, Miley Cyrus dan Liam Hemsworth selalu terlihat mesra. Termasuk saat mereka bercuti di Hawaii. 


    Miley yang mengenakan bikini orange mempamerkan tubuhnya yang seksi. Disela waktu menikmati ombak pantai, Miley dan Liam berpelukan dan berciuman penuh ghairah. Bahkan, Liam sendiri terlihat sangat terganggu dengan sikap Miley yang sepertinya tak mahu berhenti ciuman. 


    Kedatangan Miley dan Liam di Hawaii memang untuk menikmati cuti tahun baru setelah merayakan Natal dengan keluarga masing-masing. Mereka pun melepas rindu dengan saling bermesraan. Demikian dikutip dari Dailymail, Sabtu (31/12/2011).


    Pasangan remaja itu pertama kali berkasih sejak tahun 2009. Artis yang memulai karier akting sejak kecil itu mengakui Liam merupakan kekasih pertamanya. Mereka sempat putus pada bulan Ogos 2010, namun kembali bersama sebulan kemudian.(rik)

    Katy Perry Cerai Gara-Gara Rihanna?

    Posted: 31 Dec 2011 11:00 PM PST


    LOS ANGELES- Belum jelas apa penyebab pasti perceraian Katy Perry dan Russel Brand. Namun,  Russel dikhabarkan tidak suka dengan kebiasaan Katy yang sering pesta. Salah satunya dengan Rihanna. 


    Russel menggugat cerai isterinya setelah 14 bulan menikah. Komedian asal Inggris itu rzsmi mengajukan gugatan di pengadilan Los Angeles, Jumaat (30/12) kelmarin. Dalam gugatannya, Russel hanya menyebut rumah tangganya mengalami perbezaan yang tak boleh lagi didamaikan. 


    Tapi sebuah khabar baru menyebutkan, Russel tak suka dengan kebiasaan Katy yang selalu pesta sepanjang malam dengan teman-temannya. Russel juga tak suka dengan teman-teman pergaulan Katy seperti Rihanna.


    Russel khabarnya memang orang yang tidak suka  pesta. Bahkan, jika sedang menemani Katy dalam sebuah majlis penghargaan, Russel jarang menemani sampai acara benar-benar habis. Dia baru datang kembali menjemput Katy jika acara sudah selesai. Tak hairan, Russel selalu terlihat tak nyaman ketika tampil di karpet merah sebuah acara. 


    Russel tak mahu istrinya malah mengikuti gaya hidupnya dulu yang suka pesta, kecanduan alkohol dan meniduri pelacur atau fansnya. Perbezaan itulah yang membuat mereka sulit menemukan titik temu.


    Sejak menikah pada bulan Oktober 2010 di India, Russel dan Katy sudah sering digosipkan bercerai. Kerana itulah, perceraian mereka tak membuat orang terkejut. Demikian dikutip dari Dailymail, Sabtu (31/12/2011).(rik)

    Wajah wanita yang boleh melakukan hubungan seks 12 kali sehari

    Posted: 31 Dec 2011 10:00 PM PST



    Meski menolak disebut sebagai pekerja seks komersil (PSK), Terri Hunter mengaku telah tidur dengan 1.000 lelaki dan dia dapat berhubungan badan hingga 12 kali dalam sehari. "Saya bukan PSK," aku perempuan berusia 25 tahun itu walaupun ia mengakui tak kuasa terhadap dorongan seks yang menghimpitnya.



    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS