Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Video Super Sweet & Cute : Reaksi anak menerima hadiah Birthday dari Ibu dan ayah

Posted: 17 Oct 2011 11:33 PM PDT



So sweet and adorable...terharu tengok sik anak sgt happy.

Nabila Huda dan suami berpisah bukan kerana Lelaki yang dikatakan orang ke-tiga

Posted: 17 Oct 2011 11:24 PM PDT

Sebenarnye sebelum nie memang Sensasi tahu perkahwinan mereka dilanda badai sehingga Nabila hendak menuntut cerai,tapi Sensasi memang tak tahu menahu kewujudan lelaki yang dikatakan orang ketiga.

Pun begitu Nabila mengatakan tak perlulah melempar tuduhan dan syak wasangka mengenani lelaki yang dikatakan org ketiga itu.



"Kami memilih untuk meneruskan kehidupan masing-masing dan berpisah menjadi jalan terbaik buat kami. Tapi apa yang lebih penting, Abil mahukan yang terbaik untuk Keisha. Abil dan dia (bekas suami) mempunyai perancangan untuk sama-sama membesarkannya secara bergilir," katanya yang memegang peranan utama sebagai Tihany dalam drama arahan Bahri Umarif Bajuri bersama penulis skrip Sharulezad Mohameddin di bawah naungan Radius One Sdn Bhd itu.

Selesa berbicara mengenai kerjaya berbanding soal peribadi, Abil menjelaskan, dia memilih untuk tidak mencampur adukkan dua topik itu dalam satu masa. Katanya lagi, kedua-dua topik itu berada di bawah ruang lingkup yang berbeza.

"Orang di luar sana saja yang bebas bercakap itu dan ini mengenai kehidupan peribadi Abil. Hakikatnya Abil tak gemar berkongsi hal ini dengan masyarakat. Alhamdulillah, Abil bersyukur kerjaya lakonan berjalan lancar dan tidak langsung memberi kesan buruk biarpun Abil berdepan dengan masalah perkahwinan," katanya.
Pelakon filem Akhirat itu bagaimanapun tidak mahu membidas sesetengah pihak luar yang bebas menjatuhkan hukuman dan tuduhan terhadap apa yang terjadi dalam kemelut perkahwinannya. Tidak pelik pun kerana selama ini ada yang menuduh dan membuat spekulasi punca perpisahan mereka disebabkan orang ketiga.

"Hanya Abil dan dia (bekas suami) saja yang tahu hal sebenar. Banyak lagi benda lain yang Abil nak fikirkan daripada memeningkan kepala memikirkan cakap-cakap orang. Abil tak mahu dan tak kisah orang nak kata apa kerana itu lumrah manusia yang sesedap rasa menjatuhkan hukum.

"Tapi jangan semudah itu melemparkan prasangka perpisahan kami berpunca daripada lelaki yang dilabelkan sebagai orang ketiga. Carilah kehidupan sendiri daripada menyibuk hal orang. Tapi apa yang diperkatakan itu tidak langsung menjadi kudis buat Abil," katanya yang sebelum ke lokasi penggambaran drama Tihany sempat berada di Langkawi untuk drama Kuih Goyang Shafik.

Di sebalik sikap gila-gila dan selambanya termasuk berceloteh riang di halaman Twitter dan Facebook serta komited terhadap kerja, Abil sedar dirinya tak lepas diuji. Segala-gala yang terjadi menjadikan dirinya lebih matang dan bertambah kuat melayari bahtera kehidupan.

"Mahu atau tidak, saya kena kuatkan diri untuk menempuhi apa saja yang mendatang. Saya memang kena jadi survivor. Apatah lagi saya jenis yang lone ranger," katanya menoktahkan perbualan malam itu.

Gambar Pra Perkahwinan Yasmin Hani dan shahrin Blackrose

Posted: 17 Oct 2011 10:46 PM PDT

Lagi 3 Hari menjelang hari bersejarah buat Yasmin Hani dan Shahrin Blackrose..
Mereka akan berkahwin di Duchess Place, Jalan Ampang, Selangor pada 21 Oktober 2011 ini.



Kisah Benar: Siti Masyitoh wanita Solehah

Posted: 17 Oct 2011 02:33 AM PDT



"Apa, di dalam kerajaanku sendiri ada pengikut Musa?" Teriak Fir'aun dengan amarah yang membara setelah mendengar cerita putrinya perihal keimanan Siti Masyitoh. Hal ini bermula ketika suatu hari Siti Masyitoh sedang menyisir rambut putri Fir'aun, tiba-tiba sisir itu terjatuh, seketika Siti Masyitoh mengucap Astagfirullah. Sehingga terbongkarlah keimanan Siti Masyitoh yang selama ini disembunyikannya.

"Baru saja aku menerima laporan dari Hamman, mentriku, bahwa pengikut Musa terus bertambah setiap hari. Kini pelayanku sendiri ada yang berani memeluk agama yang dibawa Musa. Kurang ajar si Masyitoh itu," umpat Fir'aun.

"Panggil Masyitoh kemari," perintah Fir'aun pada pengawalnya. Masyitoh datang menghadap Fir'aun dengan tenang. Tidak ada secuil pun perasaan takut di hatinya. Ia yakin Allah senantiasa menyertainya.
"Masyitoh, apakah benar kamu telah memeluk agama yang dibawa Musa?". Tanya Fir'aun pada Masyitoh dengan amarah yang semakin meledak.
"Benar," jawab Masyitoh mantap.
"Kamu tahu akibatnya? Kamu sekeluarga akan saya bunuh," bentak Fir'aun, telunjuknya mengarah pada Siti Masyitoh.
"Saya memutuskan untuk memeluk agama Allah, maka saya telah siap pula menanggung segala akibatnya."
"Masyitoh, apa kamu sudah gila! Kamu tidak sayang dengan nyawamu, suamimu, dan anak-anakmu."
"Lebih baik mati daripada hidup dalam kemusyrikan."
Melihat sikap Masyitoh yang tetap teguh memegang keimanannya, Fir'aun memerintahkan kepada para pengawalnya agar menghadapkan semua keluarga Masyitoh kepadanya.
"Siapkan sebuah belanga besar, isi dengan air, dan masak hingga mendidih," perintah Fir'aun lagi.
Ketika semua keluarga Siti Masyitoh telah berkumpul, Fir'aun memulai pengadilannya.
"Masyitoh, kamu lihat belanga besar di depanmu itu. Kamu dan keluargamu akan saya rebus. Saya berikan kesempatan sekali lagi, tinggalkan agama yang dibawa Musa dan kembalilah untuk menyembahku. Kalaulah kamu tidak sayang dengan nyawamu, paling tidak fikirkanlah keselamatan bayimu itu. Apakah kamu tidak kasihan padanya."
Mendengar kalimat terakhir yang diucapkan Fir'aun, Siti Masyitoh sempat bimbang. Tidak ada yang dikhawatirkannya dengan dirinya, suami, dan anak-anaknya yang lain, selain anak bungsunya yang masih bayi. Naluri keibuannnya muncul. Ditatapnya bayi mungil dalam gendongannya. "Yakinlah Masyitoh, Allah pasti menyertaimu." Sisi batinnya yang lain mengucap.
Ketika itu, terjadilah suatu keajaiban. Bayi yang masih menyusu itu berbicara kepada ibunya, "Ibu, janganlah engkau bimbang. Yakinlah dengan janji Allah." Melihat bayinya dapat berkata-kata dengan fasih, menjadi teguhlah iman Siti Masyitoh. Ia yakin hal ini merupakan tanda bahwa Allah tidak meninggalkannya.
Allah pun membuktikan janji-Nya pada hamba-hamba-Nya yang memegang teguh (istiqamah) keimanannya. Ketika Siti Masyitoh dan keluarganya dilemparkan satu persatu pada belanga itu, Allah telah terlebih dahulu mencabut nyawa mereka, sehingga tidak merasakan panasnya air dalam belanga itu.
Demikianlah kisah seorang wanita shalihah bernama Siti Masyitoh, yang tetap teguh memegang keimanannya walaupun dihadapkan pada bahaya yang akan merenggut nyawanya dan keluarganya.
Ketika Nabi Muhammad Saw. isra dari Masjidil Haram di Mekkah ke Masjidil Aqsa di Palestina, beliau mencium aroma wangi yang berasal dari sebuah kuburan. "Kuburan siapa itu, Jibril?" tanya baginda Nabi.
"Itu adalah kuburan seorang wanita shalihah yang bernama Siti Masyitoh," jawab Jibril.

Norman belikan Mi Segera untuk barang dapur Abby dan anak-anak

Posted: 17 Oct 2011 01:12 AM PDT

Aha,cerita barang dapur pun jadi gossip yea..biasalah..dah nama artis,semua benda orang intai..

Tapi kita tak boleh lah nak judge,sebab al kisah nyer kebetulan masa tue Cak yg bizy body itu nak tgk,mungkin hari lain ada barang lain yang dihantar Norman..who knows..tak baik piker bukan2 uols


KASIHAN pula CAK dengar mengenai nasib menimpa Abby Abadi. Sudahlah terpaksa membesarkan anak seorang diri, tawaran berlakon pun makin susut. Macam manalah dia nak sara tiga anaknya. Norman pula tetap tidak lupa tanggungjawabnya kepada anak.

Pernah sekali kawan CAK ke rumah Abby mengadakan sesi fotografi. Kebetulan kata Abby, Norman baru saja hantar barang dapur. Kawan CAK pun teringinlah nak tengok apa barang yang dihantarnya.


Ada beberapa bungkus mi segera, peluntur dan sedikit barang lain. Kalau dihitung tak sampai berapa ringgit pun. Kawan CAK sempat mengusik: "Hai, banyaknya peluntur, ada yang nak minum ke?" Baru-baru ini pula Abby masuk hospital kerana tekanan. Abby kalau pegang watak memang bersungguh-sungguh dan rajin buat kajian.

Kepada produser di luar sana, berilah Abby peluang berlakon. Yang mana tersalah dan tersilap, maafkan sajalah. Bumi mana tidak ditimpa hujan, lautan mana tidak bergelora.


Anggap sajalah sebagai amal jariah untuk Abby membesarkan tiga anaknya dengan sempurna. Namun mengenai Abby masuk hospital, ada juga yang kata Abby berdiet sakan sehingga meninggalkan kesan tak baik buat dirinya.

Jokes: Persoalan tentang mengandung

Posted: 17 Oct 2011 12:26 AM PDT

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Lelaki ini masak dan makan bangkai binatang yang di jumpainya

Posted: 17 Oct 2011 09:00 PM PDT

Jonathan McGowan 44 tahun dari Bournemouth , Dorset ini sangat aneh.Dirinya hanya mahu makan haiwan yang terbunuh atau yang dia temukan sudah tak bernyawa di tepi jalan atau juga dihutan. Dan itu sudah dilakukannya sejak 30 tahun lalu.

"Kemanapun aku melihat pasti ada aja haiwan-haiwan yang mati; ikan yang tertangkap, burung kuau yang tertembak dan haiwan-haiwan yang terlanggar di jalan sehingga secara semulajafi aku menjadi tertarik dengan alam dan bagaiman alam bekerja."

Haiwan-haiwan mati yang pernah ditemukan dan dimakan Jonathan antara lain tikus, landak kecil, merpati, gagak, dan camar.

Jonathan tak makan daging yang berasal dari peternakan atau juga yang dijual di pasar atau supermarket.

"Aku melihat bagaimana haiwan-haiwan ternak yang kotor dan betapa tak sihatnya mereka. Aku dulu juga terbiasa pergi ke pasar ternak dimana perlakuan para peternak kepada ternaknya aneh sekali. Aku tak senang sama sekali dengan apa yang kulihat," ujar Jonathan.

"Aku dulu memotong haiwan-haiwan mati untuk melihat isi/dalam mereka dan ketika aku melakukannya yang kulihat adalah daging organik yang segar, lebih baik ketimbang yang kulihat di supermarket-supermarket. Jadi aku gak ada masalah dengan memasak dan memakannya," cerita Jonathan lagi.

Jonathan pertama kali memakan haiwan mati di jalan saat dirinya berusia 14 tahun, dimana dia memasak ular berbisa mati yang dia temukan.

"Rasa ular itu sebenarnya tak begitu enak – seperti kulit babi. Tapi itu membuat rasa penasaranku menggelitik dan aku bertanya-tanya apa lagi yang boleh kumakan dan seperti apa rasanya," ungkap Jonathan.

Dan mahu tahu masakan yang jadi kesukaan Jonathan? Semacam lalat goreng dan menu lain yang disukai, kari burung hantu dan tumis/goreng tikus.

Untungnya nih, Jonathan tak pernah sakit meski memakan haiwan-haiwan itu.

Pelik..Lelaki gergaji tangan sendiri, sorok dalam rumah

Posted: 17 Oct 2011 08:00 PM PDT

PHILADELPHIA: Seorang lelaki menggergaji sendiri tangannya sebelum menyembunyikan organ itu dalam rumahnya, lapor media semalam.

Lelaki berusia 34 tahun itu menggunakan gergaji elektrik bagi memotong tangannya di bahagian siku.


Tidak cukup dengan itu, lelaki terbabit memotong tangannya itu menjadi dua bahagian dan menyimpannya di tempat rahsia.


Dia kemudian dibawa ke Pusat Perubatan Albert Einstein dan keadaannya tidak diketahui.


Setakat ini polis belum mengetahui mengapa tindakan itu diambil. Sesetengah individu sengaja memotong anggota badan sendiri akibat masalah kekeliruan identiti.


Penderita sindrom itu biasanya ingin membuang anggota badan yang sihat kerana otaknya menganggap organ berkenaan bukan sebahagian daripada tubuh mereka. - DM

sumber : myMetro

Salun cuci telinga dengan wanita cantik

Posted: 17 Oct 2011 07:37 PM PDT

TOKYO - Salun-salun yang menawarkan perkhidmatan gadis-gadis mencuci telinga pelanggan kembali popular di Jepun selepas kerajaan membenarkan mereka yang tidak mempunyai latihan perubatan turut menawarkan perkhidmatan itu.

Salun Yamamoto Mimikakiten di sini mendapat sambutan hangat dengan pelanggan membayar AS$35 (RM108.64) untuk sesi selama setengah jam.

Pelanggan di salun Yamamoto akan baring di riba wanita cantik yang berpakaian tradisi kimono dan akan mencuci organ tersebut sambil berbual mesra.

"Saya datang ke tempat ini untuk menenangkan fikiran. Isteri saya ada juga membersihkan telinga saya tetapi suasana di sini berbeza," kata seorang pelanggan lelaki salun berkenaan, Takahisa Kobayashi.

Perkhidmatan yang diberikan, kata Kobayashi, membuatkan dia terkenangkan cara ibunya mencuci telinganya dengan lembut di zaman kanak-kanak.

Pengurus salun itu, Satoru Takahashi berkata, hanya lima peratus pelanggan adalah wanita manakala bakinya ialah lelaki.

Satu notis pemberitahuan di meja penyambut tetamu menyatakan salun itu tidak menawarkan perkhidmatan seks.

Salun itu mempunyai laman webnya iaitu www.yamamotomimikaki.com/index.php bagi menunjukkan hambar-gambar gadis yang bekerja mencuci telinga.

Terdapat juga salun lain yang menawarkan gadis memakai pakaian seperti amah untuk mencuci telingan para pelanggan. - AFP

sumber : kosmo online

Kelar bayi kerana teman lelaki tak mahu terima anak luar nikah

Posted: 17 Oct 2011 06:00 PM PDT

BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

Kejadian menggemparkan itu berlaku kira-kira jam 7.40 pagi dan pelajar tingkatan empat terbabit dikatakan melahirkan bayi cukup sifat sebelum dia mengelar bayinya yang masih hidup itu dengan pisau pemotong sayur sepanjang 15 sentimeter.

Sumber berkata, sebelum kejadian, pelajar terbabit dikatakan gagal hadir ke kelas sehingga menimbulkan rasa curiga seorang guru lelaki berusia 41 tahun yang kemudian ke bilik asramanya.

Menurutnya, sebaik tiba di bilik pelajar berkenaan, guru itu terkejut apabila mendapati satu mayat bayi perempuan cukup sifat berlumuran darah di atas lantai berhampiran katil suspek.

"Terdapat sekurang-kurangnya tujuh kesan kelaran pada belakang tubuh, leher, tangan, rusuk selain perut bayi itu sehingga menyebabkan isi perut terburai.

sumber : myMetro

Bentuk perfume yang membuat polis tetipu

Posted: 17 Oct 2011 05:35 PM PDT


Parfume Perancis bernama Arsenal yang direka oleh rumah produksi Gilles Cantuel ini bukanlah termasuk parfume yang berbahaya.

Namun kerana bentuk botolnya yang mirip habis dengan bom – apalagi dengan botolnya yang kebetulan berwarna hitam - sibuk para polis memeriksa bom wangi tersebut.

Dan tentu saja, bom yang berada di bawah jambatan di Amerika Selatan itu bukanlah bom betulan.

Seperti yang diberitakan Metro.co.uk, kerana kesibukan polis yang cuba meletupkan bom tersebut, maka terjadi kesesakan lalu lintas sekitar 3 km atau 5 km di jalan yang memang sibuk, ditambah lagi saat kejadian itu merupakan waktu puncak.

Menurut Renato Fernandes, polis yang menginvestigasi kejadian itu, gak jelas apakah memang botol itu sengaja ditinggal di sana sebagai lawak atau lebih pada alasan yang lebih sinis.

Namun dalam kes ini tak ada orang yang ditahan.

Botol parfume Arsenal sendiri memiliki berbagai warna, seperti biru, hitam, merah dan merah muda.

(Berbagai sumber)

Bagaikan ‘daging bakar’

Posted: 17 Oct 2011 04:54 PM PDT

KUALA LUMPUR: Tubuh badan isteri yang melecur dipercayai dibakar suaminya sendiri dalam bilik mandi di rumah mereka di Kampung Baru, tengah malam Sabtu lalu difahamkan bagaikan 'daging bakar'.

Sumber berkata, berdasarkan keterangan saksi, dalam kejadian jam 12.20 malam itu, suami mangsa berusia 28 tahun dan bekerja sebagai kerani sempat memadamkan api dalam bilik air dan badan mangsa dengan air sebelum menjerit meminta tolong.


Katanya, jeritan lelaki itu didengari jiran sebelum mereka berlari ke rumah mangsa untuk membantu.


"Menurut saksi, keadaan kulit mangsa bagai 'daging bakar' dan cukup menyayat hati malah berbau hangit.


"Mangsa sudah tenat ketika itu dan kesan melecur di seluruh tubuhnya menyebabkan saksi membuat tafsiran dia sukar diselamatkan," katanya.


Menurutnya, suami mangsa berkelakuan panik dan sedih ketika meminta pertolongan namun mewujudkan rasa sangsi apabila semua kesan bakar berjaya dipadamkan.



Menurut sumber, hasil bantuan jiran, mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan kini berada dalam keadaan kritikal.


Tinjauan Harian Metro ke rumah mangsa mendapati keadaan rumah berkunci manakala bilik air yang dipercayai tempat kejadian berlaku terdapat kesan terbakar.


Beberapa jiran yang ditemui memberitahu mereka hanya mengetahui mengenai kejadian itu selepas membaca laporan muka depan Harian Metro, semalam.


Jiran mangsa dikenali sebagai Ehsan, 55 berkata, dia langsung tidak mendengar pertengkaran antara pasangan itu, malah tidak mengetahui mengenai kejadian itu.


Katanya, pasangan itu menyewa di rumah kayu dua tingkat itu sejak setahun lalu dan mempunyai dua anak lelaki berusia tiga dan lima tahun.


Semalam, Harian Metro melaporkan seorang jururawat berusia 28 tahun melecur lebih 80 peratus akibat tindakan suaminya 'meletupkan' wanita berkenaan dipercayai bermotifkan cemburu. Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, pihaknya sedang menyiasat motif kejadian dan mangsa masih menerima rawatan di HKL.

sumber : myMetro

Perkara yang tak sepatutnya dilakukan depan anak

Posted: 17 Oct 2011 11:01 AM PDT

Awek joget striptease yang kemalangan

Posted: 17 Oct 2011 10:30 AM PDT


Ketika sedang asyik awek ini joget Striptease di pesta dengan beberapa lelaki tiba-tiba ups..

[Gambar] Budak dirogol dan dibunuh kemudian daging dimakan

Posted: 17 Oct 2011 09:35 AM PDT

Gambar-gambar ini dikatakn budak yang menjadi mangsa rogol dan kemudian
dikatakan dibunuh.Manakala daging telah disiat dan dimakan oleh perogolnya.Perogolnya
dikatakan seorang lelaki Bangladesh dan kejadian ini berlaku di Arab Saudi...




sumber : mran3238.wordpress.com

Pengakuan Bekas Model Playboy yang Malu Bogel

Posted: 17 Oct 2011 08:45 AM PDT

Tidak semua model majalah dewasa Playboy yang berani buka-bukaan. Salah seorangnya Kendra Wilkinson. Ia mengaku merasa malu dan tidak pernah merasa terbiasa dan nyaman saat harus berfoto bugil.

Model berusia 26 tahun yang menikah dengan bintang NFL, Hank Baskett, itu kini telah memiliki seorang anak laki-laki, Hank IV, 22 bulan.

Dia mungkin mendapatkan rasa kepercayaan dirinya saat tampil sebagai bintang reality show. Namun Baskett yang kini sedang melakukan promosi ke Australia menyatakan dirinya jenis orang yang pemalu

"Memang, saya berbicara tentang seks, seks, dan seks. Padahal saya itu orang yang konservatif, lebih dari yang orang lain bayangkan," katanya dalam situs Daily Mail.

Wilkinson mengakui pipinya akan merona merah saat harus mengucapkan 'kata-kata' itu. Bahkan saat harus berpose untuk Playboy, ia selalu merasa ketakutan dan berusaha untuk menutupi tubuhnya. "Saya selalu berkata, "Cepat, cepat!" katanya mengenang saat-saat pngambarannya dulu.

Katanya lagi, saat harus berpose telanjang, ia tidak pernah merasa nyaman dan terbiasa. "Saya tidak akan mahu melakukannya lagi. Tidak terbayangkan, bagaimana saat saya memulainya, ?"

Wilkinson merupakan seorang dari sekian banyak kekasih bos Playboy, Hugh Hefner. Ia sempat tinggal di Playboy Mansion. Dan kehidupannya di sana terekam oleh kamera untuk acara E!. Saat itu, ia tampil telanjang dalam tiga buah foto bersama dengan Holly Madison dan Bridget Marquardt.

Rupanya macam ni mereka menipu kita

Posted: 17 Oct 2011 07:00 AM PDT






sumber : stomp.com.sg

beratus-ratus duit habis pun tak kan dapat patung hadiah tu...

Ada pasar mencari jodoh di Shanghai

Posted: 17 Oct 2011 06:47 AM PDT

SHANGHAI - Perihal tentang adanya biro jodoh, sudah sering kita dengar. Namun bagaimana dengan adanya Pasar Jodoh (Marriage Market)?

Pasar jodoh adalah sebuah area di mana banyak orang mencari jodoh untuk anak atau pun bagi mereka sendiri. Namun umumnya, yang datang ke pasar jodoh ini adalah para orang tua yang hendak mencarikan jodoh bagi anaknya.

Biasanya, usia anak-anak yang mereka carikan jodoh berkisar di atas 25 tahun.

Seperti seorang ayah yang sedang mencarikan jodoh untuk anak perempuannya yang sudah berusia 29 tahun.


"Anak perempuan saya sebenarnya tidak setuju saya datang ke sini, tetapi saya nekad mencuri fotonya untuk dibawa ke sini," ujarnya seperti dikutip CNN, Isnin (17/10/2011).

Ayah yang nampak putus asa tersebut mengaku sudah 12 kali mendapatkan calon lelaki dan telah keluar dengan putrinya, namun upayanya selalu gagal.
"Jika saya mati nanti dan anak saya belum juga menikah, mungkin saya tidak dapat menutup mata saya," ucapnya.

Bezanya dengan biro jodoh, orang-orang yang mencari jodoh ini secara langsung mencari jodoh di antara sesama pencari lainnya.

Prosesnya, para pencari jodoh membawa sebuah kertas yang berisikan profil identiti orang yang ingin dicarikan pasangan, atau pun identitinya sendiri sebagai yang mencari jodoh. Profil identiti yang disebutkan dicantumkan selengkap mungkin, seperti nama, umur, gelar pendidikan, tempat bekerja, jumlah pendapatan, jumlah tanggungan dalam keluarga, serta kriteria jodoh yang diinginkan.

Kertas-kertas tersebut disatukan dan digantung agar dapat dilihat oleh semua pengunjung pasar tersebut. Atau ada juga yang "terjun" langsung "memasarkan" kandidatnya ke sesama pencari jodoh.

Mereka berkenalan, dan saling menceritakan orang yang dicarikan jodoh dan bagaimana kriteria yang dicari. Jika dari saling sesuai, maka boleh jadi perjodohan pun dimulai dari situ.

Walaupun tingkat keberhasilannya rendah, tetapi para pencari jodoh ini nampak gigih dan tidak bosan mencuba.

"Saya telah datang ke sini setiap akhir minggu selama dua tahun belakangan ini, tapi saya pikir tingkat keberhasilannya rendah," ujar seorang ibu yang cemas mencarikan jodoh untuk putrinya.

"Bahkan banyak dari mereka datang sudah dari empat atau lima tahun tapi tidak juga dapat (jodoh yang dicari)," imbuhnya.

"Putri saya pergi ke Inggris untuk belajar selama tujuh tahun," ungkap ibu tersebut. "Saat dia datang kembali, sudah terlalu telat untuknya mencari kekasih. Dia menganggap terlalu berharga waktunya selama di sana, tapi untuk saya yang terpenting adalah membina sebuah keluarga," ujarnya putus asa.

Selain para orang tua yang mencarikan jodoh untuk anaknya, tak sedikit pula yang mencari jodoh untuk dirinya sendiri. Biasanya, mereka adalah duda atau janda yang telah berumur namun tetap masih perlu pasangan untuk berbagi.

Seperti seorang duda berusia 73 tahun bernama Zhang, dia rajin datang ke pasar yang lebih ramai dari job fair ini setiap akhir minggu.

"Sebenarnya berat untuk saya datang ke sini, tapi saya harus mencari seorang isteri. Saya tidak kekurangan apapun, selain seorang isteri. Isteri saya telah meninggal. Saya hanya kekurangan seseorang yang bioleh saya ajak berbincang di malam hari," ujarnya.

Tidak lama kemudian, Zhang melihat dua wanita yang mendekati kriterianya dan berkenalan.

Para wanita tersebut berusia sekira 68 tahun dan ini adalah kali pertama dia mendatangi pasar jodoh itu. Mereka pun berbincang selama 10 minit dan saling bertukar kontak.

Adakah Zhang mendapatkan jodohnya? "Pertama kita berbincang layaknya teman dan kita lihat ke depannya apakah kita saling ada kesamaan. Kita lihat nanti," ujar Zhang.(rhs)

WOW... Ada Mee Dengan Panjang 1.704 Meter

Posted: 17 Oct 2011 05:00 AM PDT

Sekelompok orang yang suka masak di Dali Bai, Yunan Selatan China, berhasil membuat mee buatan mereka dengan panjang 1.704 m.

Dalam membuat mee itu hanya perlu sekitar 25 minit dimana produksi berlangsung di bawah pengawasan seorang tukang masak bernama Su.



Yang uniknya , para peserta yang berjumlah ribuan, semuanya mengenakan pakaian tradisional.

Untuk membuat mee terpanjang itu diperlukankan 15 kg tepung gandum dan 2,5 kg minyak goreng.


Rekod sebelumnya dipegang oleh para tukang masak di Melfi, Itali yang membuat sehelai mee dari 130 kg tepung chestnut dengan panjang 100 m, untuk merayakan festival chestnut tahunan daerah tersebut

Video muzik paling lazat buat lidah bergoyang bukan pinggul

Posted: 17 Oct 2011 04:00 AM PDT

Duo pemuzik Belanda yang tergabung dalam Mason, menampilkan musik terbaru mereka, Le Big Bob, dalam sebuah video unik penuh makanan lazat tinggi kolesterol. Mungkin baru kali ini ada video musik yang lebih ampuh untuk menggoyangkan lidah daripada pinggul.-idbite.com

Kesian..dera anak kerana sayang

Posted: 17 Oct 2011 03:32 AM PDT

Inilah bapa yang mendera budak ini

This is the children's father, Yang Quansheng. He's from Jiangxi, he came to Ningbo to work. He is a painter. The two children's mother already left the family two years ago, fleeing his beatings.


I asked him: How long have you been beating the children? He said: Three years. I asked: In these three years, do you beat them often? He said: Almost every day.



I asked him: Why do you beat them every day? Him: I asked how old he is, he couldn't answer. I got angry and beat him. I asked: Do you dislike your child? Him: I love my child, so I hit him.










Stadium terbakar sebelum pameran seks dirasmikan

Posted: 17 Oct 2011 02:00 AM PDT

Asap tinggi dari sebuah stadium olahraga bersejarah yang terbakar di kota Copenhagen, Denmark. Disana, Sex Fair terbesar bakal dirasmikan beberapa jam lagi di lokasi itu. Sebanyak 20 orang pihak penyelenggara, dilaporkan selamat. Namun belum diketahui bagaimana nasib barang dagangan kebanyakan merupakan sex toy dan barang-barang erotik lain yang dibuat khusus untuk keperluan itu.



Api yang membakar stadium yang dibangun tahun 1938 ini, kata Lars Rosenwanger, seorang petugas kebakaran, sangat besar. "Asap tebal boleh dilihat dari seluruh penjuru kota," katanya. Selain asap tebal, bunyi ledakan beberapa kali terdengar. Sumber api diduga berasal dari lampu sorot yang mengalami overheat dan meledak hingga menimbulkan percikan api, kata juru cakap polis Lars-Christian Borg.

Stadium KB Halen pernah menjadi lokasi beberapa pertandingan internasional, antara lain tenis, badmintons, tinju, dan aneka konsert musik. Louis Armstrong, The Beatles, dan The Rolling Stones pernah menyelenggarakan pertunjukan di sini. Kebakaran menyebabkan acara Sex Fair terbesar di negeri itu dibatalkan. Sedianya, pameran seks akan dihajat selama lima hari. Selain menjadi tempat jual-beli alat-alat seks, selama pameran juga akan diputar filem-filem dewasa secara gratis. selain itu, hampir seluruh media seks juga membuka stand di sini.

"Kami mengalami kerugian 3 juta kroner akibat kebakaran ini," kata Kenneth Strandby, event organizer acara, pada TV2.

Kerana tak boleh tahan pak cik ni terkam penari bogel

Posted: 17 Oct 2011 01:47 AM PDT








Menyedihkan! Anak Perempuan Umur 3 Tahun Di Langgar Van Dibiarkan Oleh Orang-orang Yang Lalu-Lalang [Video]

Posted: 17 Oct 2011 12:25 AM PDT


Ini benar-benar tragedi kemanusiaan yang sangat menyedihkan. Seorang anak perempuan berusia 3 tahun yang bermain di pasar daerah Foshan, China, mengalami kemalangan dan tubuhnya yang tergeletak di jalanan dibiarkan begitu saja oleh orang-orang disekitarnya.

Nasib malang anak itu bermula ketika dirinya tiba-tiba dilanggar roda depan van yang sedang melintas, parahnya, van itu tidak berhenti dan malah kembali melindas anak malang itu dengan roda belakangnya.

Dan yang akan membuat hatimu kembali menjerit adalah kenyataan bahawa hampir tak satupun orang yang peduli terhadap keadaan anak malang ini yang tergeletak begitu saja di jalanan. Ada 20 orang yang melintasi tubuh anak yang sedang cedera ini tanpa melakukan apa-apa, bahkan sebuah kendaraan sempat melanggar kaki anak ini sekali lagi, hingga akhirnya seorang wanita berinisiatif mencari orang tua dari anak tersebut.

Anak itu nampaknya segera dilarikan ke hospital oleh orang tuanya. Sayangnya kami belum mendapatkan informasi lengkap mengenai nasib dari gadis kecil malang ini.-idbite.com



Gila..Joget Bumbum Bali,joget yang menunjukkan alat kelamin pada penonton

Posted: 16 Oct 2011 11:30 PM PDT


Joget Bumbum Bali memang ketika ini menjadi target buruan para netter. Goyang Panas Joget Bumbung ini sebenarnya adalah sebuah tarian pergaulan adat bali yg banyak dipertunjukkan untuk memperingati Hari Ulangtahun RI. Sebenarnya tarian ini tidaklah terlalu seronok, namun ada salah satu group penari di daerah buleleng yang membuat pertunjukkan itu dan menguploadnya di Youtube.

Mereka melenggok erotis dengan menggunakan pakaian adat bali, mengangkat kainnya dan mempertontonkan alat kelaminnya pada penonton sambil meliuk-liukkan tubuhnya menentang syahwat, seperti pada filem porno. Parahnya lagi, mereka mengajak penonton menari bersama sambil si penonton berbaring dan si pnari menindihnya dan bergoyang diatasnya.

bk-tak sanggup nak letak videonya kat sini.

Pelik.Di China.ada tukang urut lelaki untuk mengurut payudara ibu agar susu ibu lebih produksi

Posted: 16 Oct 2011 10:35 PM PDT

Shanghai, Sebuah perusahaan di China melatih para lelaki untuk memberikan urutan payudara pada ibu menyusui agar boleh meningkatkan produksi air susu ibu. Kerana dibanjiri ramai pelanggan, profesi lelaki yang menjadi peengurut payudara ini malah menjadi kontroversi.


Seperti dirilis Shanghaidaily, , Xia Juni, CEO perusahaan jasa tersebut mengaku telah menghabiskan waktu tiga bulan untuk mengikuti kelas agar ia mendapat kelayakan rasmi sebagai tutor pengurut payudara. Dia berniat akan mengeluarkan sertifikat dari China Employment Training Technical Instruction Center.


Setelah mendapat sertifikat itu, Xia mengatakan akan melatih pekerja-pekarjanya untuk dapat mengurut payudara ibu dengan cara yang ilmiah, baik untuk pekerja perempuan mahupun laki-laki. Ia juga akan membantu pekerjanya mendapatkan kelayakan rasmi sebagai pengurut payudara profesional.

Xia berdalih banyak pemijat payudara yang tidak memiliki kualifikasi. Disisi lain saat ini para ibu muda lebih tertarik untuk menyusui sendiri bayinya sehingga perlu mempelajari teknik yang benar untuk menyusui, kerana susu formula di pasaran banyak mengandung zat-zat terlarang seperti melamin yang menyebabkan ratusan ribu bayi jatuh sakit.

Bagaimana masyarakat menyikapinya?

Para doktor di hospital besar kota Shanghai mengatakan layanan ini sama sekali tidak diperlukan. Doktor Hou yang bekerja di hospital anak dan bersalin ternama di kota Shanghai mengatakan ibu-ibu muda sebenarnya dapat meningkatkan sendiri produksi ASI hanya dengan menyusui bayi mereka dengan rentang waktu tertentu.

Sementara para warga juga mengatakan tidak akan ada perempuan atau suaminya yang mengizinkan seorang lelaki asing mengurut payudaranya jika mereka dapat menyewa seorang pengurut perempuan.

"Sulit dipercaya, apakah seorang suami akan menizinkan orang lain mengurut payudara isterinya? Saya lebih suka mempelajari caranya dan melakukannya sendiri," kata Xu Boshi, ibu muda berusia 24 tahun.

Masyarakat juga menyatakan keraguan tentang keterampilan yang dikatakan profesional dan ilmiah atas urut payudara tersebut. Alasannya kerana kursus pelatihannya hanya memerlukan waktu 10 sampai 18 hari.

Xia mengatakan bahaa masa depan pengurut payudara laki-laki tergantung pada toleransi masyarakat. Jika membandingkan pergi ke ginekolog dan doktor kandungan lelaki maka layanan ini ini menurutnya lebih murah kerana hanya menarik tarif 300 yuan (US$ 46) hingga 500 yuan sejam.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS