Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Koleksi Video Fenomena Oppa Gangnam Style PSY Malaysia

Posted: 01 Sep 2012 07:49 PM PDT

Kegilaan Oppa Gangnam Style makan menjadi-jadi. Dah jadi fenomena yang luar biasa. Seluruh dunia dah tengok video muzik dari penyanyi rap PSY. Bukan itu sahaja, video paradi PSY Oppa Gangnam Style ini juga turut mendapat impak luar biasa. Jika anda rajin, buat je video paradi, pasti ramai yang tonton sampai juta-juta.

Mula-mula tu, Budiey pun tak tahu apa yang menariknya tentang tarian kuda dari penyanyi Park Jae-Sang dari Korea Selatan ni. Nampak macam bodoh tapi kelakar pun ada gak.

Ternyata kejayaan ini memberi impak dalam dunia hiburan dengan mencatatkan lebih 85juta penonton dalam masa yang singkat. Ini sekaligus menenggelamkan populariti K-Pop. Faktanya, tarian kuda ini telah menular bagaikan virus merebak di Amerika Syarikat dan turut menarik perhatian penyanyi antarabangsa seperti Justin Bieber, Britney Spears, Katy Perry dan Robbie Williams.

Di bawah ini ada senarai video parody oppa gangnam style yang dibuat oleh warga Malaysia.

Malaysia Gangnam Style by The SIX MonsterS

Gangnam Style cover by Malaysia 8e-news

Suasana Gangnam Raya

ORANG SABAH STYLE (OPPA GANGNAM STYLE PARODY)

GANGNAM (SUPER KAMPUNG) STYLE

GANGNAM (Super Nogori) Style

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Top 10 Artis Malaysia di Facebook

Posted: 01 Sep 2012 07:13 PM PDT

Di Malaysia kita ada lebih 50 orang selebriti Malaysia di Facebook. Di bawah ini ada susunan mengikut bilangan ranking top 10. Tahniah buat Lisa Surihani yang telah mengumpulkan lebih 2 juta orang pengikut. Diikuti dengan pelawak terkenal, Zizan Razak. Scha Alyahya di tangga yang ke-3 manakala pelakon yang tengah hot dengan drama Adam & Hawa masih lagi di tangga ke-4.

1. Lisa Surihani 2,178,440
2. Zizan Raja Lawak 1,703,433
3. Scha Alyahya 1,600,214
4. Aaron Aziz 1,332,816
5. Yuna 1,235,852
6. Awal Ashaari 1,178,317
7. Shaheizy Sam 1,067,796
8. Heliza Helmi 1,035,685
9. Liyana Jasmay 1,026,394
10. Diana Danielle 949,736

Ada beberapa orang selebriti popular tidak tersenarai dalam ranking ini termasuklah Dato' Siti Nurhaliza. Kalau ada anugerah bilangan peminat di Facebook, pastinya Lisa akan menjulang pingat.

Tahniah Lisa!

Lisa Surihani

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Jutawan Singapura Parking Kereta Mewah Di Ruang Tamu Dengan Teknologi Canggih

Posted: 01 Sep 2012 09:15 PM PDT


Pemilik Supercar tinggal di sebuah blok apartemen bertingkat tinggi baru eksklusif yang memungkinkan mereka menjaga kendaraan kesayangan mereka menuju lift khusus yang memperbolehkan mereka untuk parking di ruang keluarga mereka.

Hamilton Parks di Singapura adalah merek-baru 30 tingkat di mana pembangunan flat biaya antara £ 6 dan £ 15millionTapi dengan parking di kota terbatasdesainer pencakar langit datang dengan cara parkir yang inovatif beberapa kerata tercepat di planet ini.

Warga hanya memandu kendaraan 200mph mereka ke lift biometrically- yang dikendalikan dibawah Hamilton Parks kota megah di Orchard Road .




Mereka kemudian tinggal menekan ibu jari mereka pada sensor dalam lift dan lift mengangkut kereta ke apartemen di mana ia diparking dalam apa yang pengembang sebut 'en suite garasi'.

Pemilik kemudian dapat bersantai setelah hari kerja yang panjang  dengan supercar mereka dalam tampilan penuh - meskipun lebih dari 100-meter.







Hamilton Parksdibangun oleh Properti KOPterdiri dari 56 apartment dan menawarkan kolam renangkolam bermainjacuzzi dan gym.

Setiap apartment mendapat dua 'en garasi suite' terpisah dari warga di penthouse yang memiliki empat.

Singapura adalah rumah bagi banyak Ferrari dan Lamborghini Maseratis per kapita daripada tempat lain di dunia.

Tapi pelanggan di negara  kaya Asia Tenggara ini harus membayar pajak untuk mengimpor supercars dengan Ferrari 458 Itala biaya lebih dari £500.000.

Leny Suparmanchief executive Properti KOPmengatakan"Para pembeli sangat cerdas.

"Mereka telah melihat banyakjadi mereka sangat terbuka di duniasehingga mereka mencari sesuatu yang unik dan berbeza.

"Ini dilakukan sedemikian rupa bahwa itu sebuah karya museumitu bukan hanya tempat parking kereta.


(DAILYMAIL.CO.UK)

Ada Laba-laba Bersarang di Kuping Seorang Wanita Selama 5 Hari

Posted: 01 Sep 2012 09:00 PM PDT


Kita mungkin sering mendengar kisah-kisah menakutkan mengenai labah-labah dari film. Mulai dari laba-laba raksasa yang memangsa manusia, hingga serangan invasi labah-labah yang menyerang ke perumahan penduduk di malam hari saat semua orang terlelap.

Walau semua kisah yang ada cenderung fiksi dan hanya berupa mitos dan legenda (urban legend), namun salah seorang wanita di China merasakan kisah tersebut menjadi sebuah kenyataan.

Seperti yang dilansir Daily Mail, Seorang perempuan datang ke Rumah Sakit Pusat Changsa di China kerana bagian kiri kepalanya terasa gatal. Ternyata para doktor menemukan bahawa sumber gangguan tersebut adalah satu labah-labah yang telah "tinggal" di saluran telinganya selama lima hari.

Awalnya para doktor dilaporkan akan menggunakan penyepit untuk mengangkat sang labah-labah, namun mereka khuatir tindakan tersebut membuat sang labah-labah takut dan menggigit pesakit. Akhirnya Dr. Liu Sheng dan team nya mendapatkan solusi yang lebih baik. Ia d memutuskan menggunakan cairan asin untuk mengusir laba-laba.

Teknik pemberian cairan tersebut berhasil dan perempuan itu dilaporkan menangis bahagia dan bersyukur setelah diberitahu bahawa laba-laba tersebut sudah dikeluarkan.


Para dokter mengatakan mereka menduga laba-laba itu memasuki rumah perempuan tersebut sewaktu rumah itu diperbaiki. Lalu haiwan tersebut merayap masuk ke dalam telinga perempuan itu saat ia tertidur lelap.

Sementara itu menurut CNN, sebagaimana dilaporkan The Sideshow  labah-labah dan kutu lain tampak makin banyak pada musim panas tahun ini akibat cuaca hangat dan keadaan kering di seluruh AS.

"Semua serangga berdarah dingin, jadi pada udara yang sangat panas mereka berkembang lebih cepat, sehingga menghasilkan lebih banyak generasi saat ini dibandingkan sebelumnya," kata Jim Fredericks, ahli ilmu serangga dan ekologi lingkungan hidup dari Pest Management Association, kepada jaringan televisyen tersebut.


Berikut cuplikan videonya.


(as/dailymail/cnn)

Gambar 3D yang Seakan Muncul dari Kertas

Posted: 01 Sep 2012 08:45 PM PDT


Hanya dipersenjatai dengan pensil dan selembar kertas, maestro lukisan tiga dimensi (3D) ini membuat sketsa-sketsa menakjubkan yang membuat karyanya seakan-akan muncul dari dalam kertas.
Pada usianya yang masih 20 tahun, Fredo artis asal Chili dengan cepat menawan dunia seni online dengan sketsanya. Dan ia sekarang berencana untuk membawa karya seninya ke jalan-jalan kota Santiago untuk memperbanyak penggemarnya.

Gambar 3DGambar 3DGambar 3Dlukisan tiga dimensi3D artGambar 3DGambar 3D3D painting
Fredo, yang mempunyai nama asli Wladimir Inostroza, mempelajari teknik menggambar 3D ini murni secara kebetulan.
Dimana, saat ia sementara menggambar kupu-kupu dengan berbaring di tempat tidurnya, Fredo menyedari bahwa gambar yang ia buat telah membentang ke seluruh halaman.
Setelah mengamati lebih dekat, ia melihat bagaimana haiwan yang dilukisnya itu tampak mengambang, dan secara kebetulan ia telah menggunakan metode yang mirip dengan yang digunakan oleh seniman 3D Inggris,Julian Beever.
[youtube Bidt4AuEOe0&feature]

Sumber : dailymail

Foto Mugshot Paling Cantik di Dunia

Posted: 01 Sep 2012 08:30 PM PDT


Ketika pelaku tindak jenayahl lain berusaha menyembunyikan wajahnya serta bermuka masam saat sesi Mugshot (foto pelaku jenayah yang diambil pihak polis), gadis yang satu ini malah berusaha membuat fotonya terlihat se-ceria mungkin.
Michelle Watson, asal Arizona Amerika Syarikat (AS), membuat repot polisi di Prescott, Arizona, saat wanita berusia 24 tahun ini ditangkap , kerana memandu Honda Civic-nya dalam keadaan mabuk.
Menurut penjelasan Departemen polis Prescott yang dikutip thesmokinggun, selain menolak menjalani ujian ketenangan, Watson juga berusaha melawan saat diamankan, mendorong petugas, serat menggunakan kata-kata kasar dan makian pada polisi.
Meskipun semua ini, Watson terlihat berseri-seri dan berkedip dengan mengangkat dua ibu jarinya saat difoto di Penjara Daerah Yavapai.

Lawak..telefon polis kerana pelacur naikkan harga

Posted: 01 Sep 2012 08:15 PM PDT


Ini adalah sebuah peristiwa yang tentunya tidak anda lihat setiap hari, dimana seorang lelaki asal Ann Arbor, Michigan, menelefon polis untuk mengeluhkan tentang Pekerja Seks Komersial (PSK) yang menaikkan tarifnya untuk seks.
Seperti yang dilansir oleh huffingtonpost, Polisi di tenggara Michigan mengatakan bahawa seorang lelaki menelefon mereka dan mengeluhkan bahawa seorang wanita PSK telah sebelumnya telah setuju dengan pembayaran untuk seks secara tak terduga menaikkan harga.
Menurut keterangan polis setempat, perempuan itu kemudian ditangkap namun sang lelaki tidak ditahan terkait perselisihan harga itu.
Menurut penyelidik, baik pria dan wanita itu memberikan keterangan yang berbeza dari apa yang terjadi.
Kes tersebut saat ini sedang diselidiki dan jaksa nantinya akan menentukan kemungkinan tuduhan atas kes unik ini.

Lit Motors' C-1, Motor Anti Jatuh Masa Depan

Posted: 01 Sep 2012 08:00 PM PDT


Bagi kita yang tinggal di kota-kota padat penduduk, motor adalah pilihan alat pengankuatan yang lebih efisien dan efektif dibandingkan kereta. Tapi keretatetap unggul dari sisi kenyamanan kerana pemandunya terlindung dari hujan dan tak perlu susah dengan masalah keseimbangan. Adakah kendaraan yang memiliki kenyamanan setingkat kereta tapi tetap lincah dan efisien seperti motor? Saat ini belum, tapi tahun 2014 nanti, kendaraan inilah yang akan menjawab seluruh permasalahan itu.
C-1 adalah skuter elektrik produksi Lit Motors'. Kendaraan ini memiliki dua roda seperti motor dan kasing seperti kereta. Yang menarik, kendaraan elektrik ini dilengkapi gyroscope agar tetap seimbang dan tidak jatuh. Bahkan ketika dilanggar kereta sekalipun. Skuter ini boleh dipandu hingga kecepatan maksimum 190km/jam.
Kelihatannya memang kendaraan yang sempurna, tapi tetap saja skuter ini punya beberapa kelemahan. Seperti kapasitinya yang cuma muat untuk satu orang dan harganya yang selevel dengan harga kereta. Belum lagi kendaraan ini menggunakan full tenaga elaktrik.
Jika pengembangannya berjalan lancar, skuter ini akan beredar pada tahun 2014 nanti.

Taliban pamer klip video kepala manusia

Posted: 01 Sep 2012 07:45 PM PDT


KHAR - Kumpulan Taliban menghantar satu klip video menunjukkan 12 kepala askar kelmarin selepas beberapa pegawai menyatakan, seramai 15 anggota tentera Pakistan hilang dalam pertempuran menentang militan berkenaan.
Rakaman itu yang dihantar kepada agensi berita AFP, menunjukkan beberapa militan Taliban berdiri di belakang 12 kepala manusia, dipercayai askar Pakistan.
Jurucakap kumpulan Tehreek-e-Taliban Pakistan(TTP) yang mengaku bertanggungjawab melakukan pembunuhan itu, Sirajud Din menyatakan, mereka dibunuh bagi membalas dendam kekejaman tentera terhadap militan Taliban.
Perkembangan itu berlaku selepas tentera Pakistan mengadakan satu operasi untuk menghapuskan militan-militan Taliban yang menawan daerah Bajaur pada Selasa lalu.
Kumpulan berkenaan dipercayai memasuki Pakistan dari wilayah Kunar di Afghanistan pada Jumaat lepas. - AFP
sumber : kosmo online

Pemuda hampa pesawat buatan sendiri tidak lulus terbang

Posted: 01 Sep 2012 07:30 PM PDT


BERRECHID - Seorang pemuda di Maghribi hampa kerana sebuah pesawat kecil yang dibinanya di sini tidak mendapat kelulusan terbang oleh pihak berkuasa negara itu.
Pemuda berkenaan, Mahmed Mohamed memberitahu agensi berita AFP melalui telefon bahawa dia mengambil masa tiga bulan untuk membina pesawat ringan itu.
Berusia 22 tahun, Mahmed berkata, pesawat satu enjin berkenaan memiliki panjang empat meter dan berat sekitar 55 kilogram.
Menurutnya, kapal terbang tersebut boleh mencapai kelajuan 200 kilometer/ sejam dan terbang sejauh 120 km pada ketinggian 33 meter.
"Mereka (pihak berkuasa penerbangan) menyatakan, pesawat ini tidak layak untuk terbang dan boleh jatuh menimpa orang," keluh pencipta muda tersebut.
"Saya sepatutnya diberikan peluang untuk menguji rekaan ini. Saya yakin dengan keupayaan pesawat ini," tambahnya. - AFP
sumber : kosmo online

Mengharap ihsan polis London

Posted: 01 Sep 2012 07:15 PM PDT


LONDON: Seorang bekas polis yang dipaksa melepaskan jawatan selepas menyatakan keinginannya menjalani pembedahan menukar jantina, kini berharap diterima semula ke pasukan itu.
Pernah dikenali sebagai Keith, Karen Gale (gambar) dirakamkan menjalani pembedahan menukar jantina sebagai sebahagian daripada pengisian siri My Transsexual Summer di Channel 4.

Ketika berusia 26 tahun, dia memberitahu niatnya kepada Ketua Polis London untuk menjadi anggota polis wanita.


Namun, polis menasihatinya supaya meletak jawatan.

Selepas dua dekad, Karen, 52, percaya masyarakat lebih terbuka memohon untuk menyertai semula pasukan polis. Berasal dai Purfleet, Essex, Karen berkata, masa bertukar dan pandangan orang ramai juga berubah.


"Saya mahu menyertai semula polis dan yakin mampu berbuat baik kepada orang ramai," katanya. Karen bertugas di Ramford selama empat tahun apabila isterinya menemui dia berpakaian wanita di rumah.



Karen menjalani pembedahan itu bulan lalu. Dia terpaksa menunggu selama dua bulan sebelum mengetahui sama ada diterima semula sebagai polis atau tidak. - TS

sumber : mymetro

Remaja maut kepala terlanggar jejantas lebuh raya

Posted: 01 Sep 2012 07:00 PM PDT


FORT LEE (New Jersey): Polis berkata, seorang remaja lelaki terbunuh ketika dia bergembira dalam perjalanan ke sebuah pesta, semalam.
Remaja terbabit berusia 16 tahun mengeluarkan kepalanya melalui lubang kecemasan bas dua tingkat sebelum ia terlanggar jejantas lebuh raya.

Jurucakap polis tempatan, Al Della Fave, berkata remaja itu adalah seorang daripada 65 remaja dalam bas berkenaan yang menuju satu pesta di New Jersey.


Katanya, bas itu melintasi Jambatan George Washington dari New York apabila kemalangan berlaku di jejantas Fletcher Avenue kira-kira jam 6.30 petang (waktu tempatan).

"Mangsa disahkan mati di hospital," katanya. - AP


sumber : mymetro

Nikah November?

Posted: 01 Sep 2012 06:45 PM PDT


DRAMATIS jelita yang sering dikaitkan dengan jejaka kacak, muda dan popular, Rozita Che Wan dikatakan bakal mengakhiri zaman solonya apabila membuat keputusan untuk bernikah dengan jejaka pilihan hati, ahli perniagaan berasal dari selatan tanah air.
Sebelum ini, beberapa pelakon lelaki muda dan kacak sering dikaitkan dengannya, termasuk juara Akademi Fantasia musim kelapan Shahir, Zain Saidin dan terbaru, Beego. Pelakon asal Alor Setar, Kedah itu juga pernah dikaitkan menjalin hubungan intim dengan ahli perniagaan berasal dari Singapura.

Menurut sumber yang memberitahu berita gembira ini kepada Selebriti, lelaki yang mahu menikahi Rozita atau lebih mesra dengan panggilan Cik Ta itu bukan ahli perniagaan berasal dari Singapura, sebaliknya menetap dan mempunyai empayar perniagaan di Johor Bahru, Johor.


Mereka berdua dikatakan sudah lama berkenalan dan ternyata apa ditegaskan Cik Ta sebelum ini bahawa dia dan semua pelakon muda dan kacak itu hanya kawan rapat adalah benar.
Jejaka yang dipanggil dengan panggilan Bob itu dikatakan sudah lama melamar Rozita, namun baru sekarang pelakon yang popular dengan siri drama Kiah Pekasam itu bersetuju.

sumber : mymetro

Umpan pakej 2 dalam 1

Posted: 01 Sep 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Kewujudan sebahagian besar pistol haram di negara ini dipercayai didalangi sindiket pengedaran dadah tempatan yang memperoleh senjata itu dari negara jiran secara percuma selepas membeli dadah dalam jumlah besar.
Di kalangan sindiket dadah tempatan, kegiatan di pasaran gelap itu dikenali dengan istilah beli 'barang', dapat 'besi' iaitu barang merujuk kepada dadah manakala besi adalah pistol.
Selain modus operandi itu, pistol boleh diperoleh dengan harga RM900 hingga RM1,500 daripada golongan penyeludup yang kebanyakannya anggota kongsi gelap untuk pelbagai kegiatan jenayah.

Penemuan mengejutkan itu diperoleh wartawan Metro Ahad berdasarkan siasatan dan pengakuan bekas pengedar dadah dan penyeludup senjata yang insaf dan berharap kegiatan itu dibendung pihak berkuasa sebelum berleluasa.



Ini berikutan tiga kes kematian membabitkan tembakan berlaku dalam tempoh seminggu. Kes terbaru dilaporkan di Selayang Baru pada Rabu lalu membabitkan K Archuthan, 41, yang ditembak di depan Sekolah Menengah Darul Ehsan, Selayang Baru, selain kes di Kampung Bukit Cempedak, Wakaf Tapai, Terengganu yang mengorbankan Mat Keya Jusof, 54, atau lebih dikenali sebagai Pak Mat Bulan dalam kejadian jam 11.30 malam, Ahad lalu.



sumber : mymetro

Seronok ‘hanyut’ dengan 6 jantan

Posted: 01 Sep 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: Kejutan budaya, keinginan mencuba dan sikap tidak apa menjadi punca segelintir mahasiswi terjebak dengan kegiatan liar dan maksiat hingga mengundang bencana apabila terpaksa meninggalkan universiti atau menangguhkan pengajian kerana mengandung anak luar nikah.
Lebih mengejutkan, ada antara mereka mengaku terlanjur dengan ramai lelaki selepas terpedaya dengan pujuk rayu si hidung belang yang bijak menyusun ayat memujuk.
Ikuti pengakuan tiga siswi, Fifi, Wati dan Irah yang kini terpaksa menghuni di rumah perlindungan wanita selepas hamil anak luar nikah.

Meskipun pernah melakukan hubungan seks dengan lima teman lelakinya, Fifi (bukan nama sebenar), 25, tidak pernah hamil walau tidak menggunakan alat perlindungan kehamilan.



Bagaimanapun, selepas melakukan perbuatan terkutuk itu bersama teman lelaki keenam, siswi sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) ini terkedu apabila disahkan hamil selepas perutnya makin membesar dan tidak dapat disorok lagi.


sumber : mymetro

Terlanjur pada malam raya di ruang tamu

Posted: 01 Sep 2012 06:00 PM PDT


BAGI mahasiswa yang hanya mahu dikenali sebagai Wati, 20, sifat ingin mencuba yang meluap-luap dalam dirinya dan teman lelaki membuatkan dia tewas kepada hasutan syaitan.
Daripada sekadar suka-suka, dia menjadi ketagih. Semuanya berlaku seperti kilat dan tanpa dirancang. Episod hitam hidup Wati bermula ketika umat Islam menyambut Aidilfitri tahun lalu.

"Saya tak menjangka perkara sebegini boleh berlaku kepada diri sendiri sebab selama ini saya hanya membaca kisah remaja terlanjur di akhbar dan majalah.


"Namun, apabila kena pada diri sendiri, baru saya tahu bagaimana perasaannya dan keperitan yang perlu ditanggung wanita terlanjur," katanya yang terpaksa menangguhkan pengajian satu semester di sebuah IPTA di Melaka.

Menceritakan pengalaman kali pertama terlanjur, Wati berkata, ketika kejadian dia menunggu kekasihnya yang dikenali sebagai Kamal, 21, bersiap untuk beraya di ruang tamu rumah lelaki berkenaan.


Benarlah seperti dinyatakan dalam al-Quran, apabila berdua-duaan, wujudlah pihak ketiga iaitu syaitan.



Ketiadaan ahli keluarga Kamal seolah-olah membuka ruang kepada mereka melakukan zina. Meskipun pada awalnya dia takut, namun akhirnya mereka tewas dengan gelora nafsu.

"Selepas melampiaskan nafsu, tiba-tiba wujud rasa bersalah dan berdosa terhadap ibu bapa. Pulang ke rumah, saya hanya mendiamkan diri. Pun begitu, masih belum timbul keinsafan apabila kami melakukan perbuatan itu untuk kali kedua seminggu selepas itu di rumah keluarga teman lelaki.


"Selepas perbuatan kali kedua itulah, saya mengandung. Itu pun hanya disedari selepas kandungan mencecah usia tiga bulan kerana saya tidak mengalami alahan atau komplikasi seperti wanita mengandung lain," katanya.

Semakin hari kandungan Wati makin membesar dan tidak mampu disorok lagi. Dia mengalami kemurungan dan mahu menggugurkan kandungan itu, namun dihalang teman lelakinya yang mahu bertanggungjawab ke atas bayi itu.


"Menyedari kesilapan dan keterlanjuran dilakukan, saya kemudian menyuarakan hasrat mahu bernikah segera kepada ibu. Sebelum mengikuti kursus perkahwinan, ibu panggil saya lalu bertanya mengapa mahu bernikah secara tiba-tiba.


"Saya menceritakan apa berlaku dan mengaku hamil lima bulan. Ibu sedih lalu menangis dan kecewa kerana keluarga kami bukan daripada golongan bermasalah.


"Saya dibesarkan penuh kasih sayang dan menerima pendidikan agama yang cukup, apatah lagi saya selalu mengingatkan rakan supaya menjauhi perkara yang dilarang agama," katanya.


Tanpa membuang masa, si ibu memberitahu ayah dan anak sulung mereka. Meskipun kecewa dan marah, mereka masih menerima Wati sebagai ahli keluarga.


"Saya bersyukur kepada Allah kerana sedar lebih awal dan tidak mengulanginya semula. Lebih bersyukur apabila teman lelaki mahu bertanggungjawab dan mengahwini saya selepas tamat belajar kelak," katanya yang melahirkan bayi perempuan pada bulan lalu.


sumber : mymetro

Terjun tingkat satu

Posted: 01 Sep 2012 05:45 PM PDT


KLUANG: Bimbang diketahui keluarga, seorang lelaki berusia 20 tahun nekad merempuh penguat kuasa Jabatan Agama Islam Johor (JAJ) sebelum terjun dari tingkat satu sebuah hotel bajet di sini, untuk mengelak ditahan, pagi semalam.
Lelaki terbabit kemudian melarikan diri sejauh 300 meter dari hotel terbabit sebelum berjaya ditahan selepas kepenatan.

Ketika mendedahkan perkara itu, Pegawai Tadbir Agama Islam JAJ Daerah Kluang, Khalil Mohd Noor berkata, serbuan dijalankan jam 5 pagi.


"Kami mengetuk pintu bilik sebuah hotel bajet sebelum ia dibuka. Kami kemudian mendapati penyewa bilik yang juga seorang lelaki serta remaja perempuan berusia 18 tahun tidak mempunyai hubungan mahram.

"Ketika pemeriksaan, lelaki terbabit tiba-tiba merempuh beberapa penguat kuasa sebelum nekad terjun dari tingkat satu hotel berkenaan," katanya di lokasi kejadian.


Menurut Khalil, ketika kejadian, beberapa penguat kuasa menunggu di bawah hotel itu sebagai langkah berjaga-jaga.



Penguat kuasa bagaimanapun gagal menahan lelaki terbabit yang terus melarikan diri sejurus terjun.

"Kami mengejarnya yang melarikan diri di jalan raya. Ketika itu, keadaan sekitar sunyi dan dia berjaya ditahan 300 meter dari hotel.


"Lelaki terbabit tidak cedera akibat terjun, malah berpakaian lengkap ketika melarikan diri," katanya.

Menurut Khalil, pemeriksaan mendapati pasangan terbabit belum bekerja, malah remaja perempuan itu tinggal dua kilometer dari hotel berkenaan.


"Pasangan terbabit mendakwa tidak melakukan apa-apa di bilik itu, malah hanya berada di situ semata-mata untuk memeriahkan sambutan kemerdekaan.


"Kedua-duanya kemudian dibebaskan selepas diikat jamin oleh keluarga masing-masing," katanya ketika ditemui, semalam.


sumber : mymetro

Naked Yunnan Girl!! Peng Chunping Pose Telanjang di Internet Mencari Ibu dan Keadilan

Posted: 01 Sep 2012 05:30 PM PDT









Peng Chunping memutuskan untuk memposting apa yang disebut  "foto bogel" di Internet. "Jika Anda tidak memahami kesedihan saya, bagaimana kamu boleh mengatakan bahawa saya gila?".. Peng Chunping 21 tahun gadis Yunnan yang sedang mencari ibunya dengan posting online foto-foto telanjangnya dan menjadi berita hangat di Internet. Jadi apa yang kisah sedih di balik tujuan penayangan foto telanjang Peng Chunping?

untuk membaca kisahnya sila klik open pada spoiler dibawah

Spoiler:


Peng Chunping decided to publish her so-called "nude photos" on the Internet. "If you don't understand my sorrow, how can you say that I am crazy?" Recently the 21 year old Yunnan girl Peng Chunping who is looking for her mother by posting her nude photos online became red-hot on the Internet. So what is the sad story behind the incomprehensible nude show?
Since July 2008, Peng Chunping has published three sets of nude photos. Each time, some media contacted her. But all her injustices have not been vindicated yet. This 21-year-old girl from a remote mountainous area did not attend school and held no steady job for the past four years. Her sole goal in life was to petition against the injustices at all costs. These costs include posting nude photos of herself in order to attract Internet traffic; offering her body to real or fake government officials, or reporters; finding "boyfriends" and even "fiancés" in order to raise the money to file petitions.


But not a single media report has been satisfactory to her — almost all the media were interested only in the nude photos and nobody paid attention to the "injustices."
So lets start from the beginning of the story.
Before she published those nude photos, she was a girl living in the mountainous Shijiu village, Qinfeng town, Lufeng county, Yunnan province.
Her relatives and fellow villagers think that her personality today was just like her deceased father Peng Chaogui: stubborn and hot-tempered.


According to the police file at the Lufeng county public security bureau, on the evening of November 13, 1988, the father Peng Chaogui had an argument with neighbors and set village houses on fire. When the villagers tried to put out the fire, Peng Chaogui prevented them by using a wood chopper. In the end, he was sentenced to 10 years in prison.
In 1997, Peng Chaogui was released two years early. Once again, he got into a quarrel and used a wooden pole and a hoe to beat a couple in the village to death. The woman was pregnant at the time. Peng Chaogui was given the death sentence which was carried out immediately.
In the ten years of her childhood, Peng Chunping had only spent fewer than two months with her father. There was more terror than fondness. She has always refused to accompany her mother to visit her father in jail. "I hated him for causing some much trouble to the family." For refusing to call Peng Chaogui "father" while preferring the term "labor reform criminal" instead, she was whipped repeatedly by Peng Chaogui who even threw her down from the first floor.


After her father was executed, the family found it hard to make a living. Peng Chunping and her sister quit school after fourth grade to stay at home. At 2000, 12-year-old Peng Chunping went out to work but was kidnapped to Anyang in Henan province. Fortunately, she was rescued the next day. The mother went out to work and has not reappeared since.
The two orphan girls were adopted by two maternal uncles in the village. To the uncle, Peng Chunping was sensitive and stubborn "just like her dad" and very difficult to live with.
Peng Chunping liked to start her memory from the year 2003, when her aunt received a call from her mother Zhumadian in Henan to ask for help after being kidnapped. It was that year that she left her sister and the village behind in order to locate her mother. Her sole motivation in life became petitioning.


Nobody can clearly describe the shock and impact of this petition journey for this strong but helpless girl. She has not talked about the details either. Two years later, Peng Chunping returned to the village to obtain her identification card. She found to her surprise that her household registration, her land and even part of her house had been taken away. This would turn her to turn the entire village into her enemies.
The village party secretary explained; "Who is going to allow a plot of land to remain fallow?" But Peng Chunping thinks that the village cadres and residents were bullying the widow and her two orphans. If she did not fight back, she would be living in a permanent state of oppression.
Even though she does not know farming and she never wants to come back and live there, she was going to get her possession back even if "the field was covered with weeds."
In her eyes, the crimes of her father also became another example of injustice — Her father did not deliberately set the fire; the police made up the story about him and the wood chopper; he killed the couple out of self-defence, because the brother of the couple had insulted her mother but was never punished by the law.


During the process of seeking her mother and petitioning, Peng Chunping learned how to write a blog. In each blog post, she recounted the injustices done to her parents. She continued to add details. One detail was that her father was shot three times at his execution but he did not die. When he was taken to the funeral parlour, he still looking through his opened eyes.
The reporter reminded her of the common knowledge that a legal doctor has to verify that the executed person is indeed dead. But Peng Chunping refused to believe that.
But she has no reservation in believing those total strangers on the outside.
She has never held a steady job. She wandered around everywhere. She has worked in a hair salon, she has been a salesgirl, she has worked in a factory. In her spare time, she looked for her mother . She created user accounts at all the major Internet forums, she posted her own blogs and she supported them with hits and comments.


She tried to learn about the laws of property rights and forestry on her own. She has a lot of difficulty reading the legal articles. She types very slowly. She does not know many words. When she uses the unfamiliar pinyin system, she does not know which of the many words that sound the same is the right one.
For a long period of time, the blog of Peng Chunpeng received no attention. One or two months after a blog post, fewer than 10 people read it.
She called all the newspapers and television channels, from the provincial ones to the national ones. Only one television station's sentimental program was somewhat interested in her journey to find her mother, but thought that it was too long ago and therefore too hard to track her down.
Her petition materials have been submitted from Lufeng county all the way to Kunming for countless number of times without result. Each time, she would observe her petition materials in pristine shape at the town government office. Each time, the town government worker told her the same thing, "This is not going to work for you."


But bad things kept happening which made her even more extreme in fighting back.
Gimana menurut kamu tentang berita menjelma ? In 2004, Peng Chunping returned to the home village and she was molested by a male villager. The other party offered 3,000 RMB to settle the case. She refused. During this time, Lufeng county lawyer Zhou Xianjiang received a group SMS from Peng Chunpeng offering her land, house and even her body to anyone who was willing to handle her case. Zhou provided his service to her for free. The other party was sentenced three years in prison.
Zhou Xianjiang can still remember this client from five years ago. "She was very young, but she was ready to risk everything."
In June 2008, Peng Chunping decided to go to Beijing. She learned from the Internet that "all the reporters of the world will be in Beijing during the Olympics." When she arrived in Beijing, she was surprised to find that she could not enter even an ordinary office.
Only in the Internet cafes could she obtained the support that she was not getting in the real world. She felt increasingly more that "she and the majority of netizens stood on the side of truth and facts."








sumber : www.portalgue.com



Kaki tertusuk kayu pun masih boleh senyum

Posted: 01 Sep 2012 05:15 PM PDT

Betul-betul handal pak cik ni..kakinya tertusuk
kayu tapi dia selamba..
masih boleh senyum...




relaks betul pak cik nie...


Aksi nenek 80 tahun yang gempak

Posted: 01 Sep 2012 05:00 PM PDT

This 80-year old Chinese woman is doing gym on the street and I want to say – what a flexibility! I'd like to be able to do that when I'll reach her age… well, I'd simply like to be able to do that right now…
1

2 You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

3You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

4You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

5You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

6You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

7You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

8You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

9You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

10 You can see 80-year old people doing gym in the street in China! (10 pics)

Wow, Gaun Bertabur 152 Ribu Kristal Swarovski Berharga £230.000

Posted: 01 Sep 2012 04:45 PM PDT

Dengan dijahit tangan, satu per satu kristal Swarovski ditampalkan pada gaun panjang. Jumlahnya mencapai 152 ribu buah. Gaun mewah ini merupakan koleksi spesial dari Ralph & Russo.

Saat ini gaun dipamerkan di Harrods, pusat perbelanjaan mewah di Inggris, sebagai bahagian dari acara Crystal Christmas. Model gaun ini cukup klasik, kerana sang perancang terinspirasi dari gaya busana 1920an.


"Saat aku diminta untuk menciptakan gaun Swarovski, aku langsung mendapat inspirasi dari gaya 1920an. Saya ingin membuat busana yang rumit dan berkesan glamour," kata Tamara Ralph, pengarah kreatif Ralph & Russo, dikutip dari vogue.co.uk.

Dengan bertabur ribuan kristal Swarovski dan dengan proses pembuatannya yang rumit, tentu harga gaun ini sangat tinggi. Harganya mencapai £230.000.


"Ini kali pertamanya kami menggunakan sangat banyak kristal dalam sebuah gaun, totalnya mencapai 152 ribu buah! Diperlukan waktu ratusan jam untuk menyelesaikannya dan 25 pekerja untuk membuatnya. Kami sangat puas dengan hasilnya, terlihat sangat indah dalam almari kaca," kata Ralph.

Alamak...Cacing Bersarang di Otak Wanita Ini

Posted: 01 Sep 2012 04:30 PM PDT

JIANGSU - Mengeluarkan seekor cacing dari otak manusia biasanya hanya terjadi di filem, tapi kali ini di China benar-benar terjadi.Seekor cacing parasit sepanjang 23 cm ditemukan di dalam otak seorang wanita dari Daerah Jiangsu, China. Cacing itupun berhasil dikeluarkan oleh sepasukan doktor.


Pesakit wanita tersebut sebelumnya didiagnosa menderita epilepsi pada Disember 2010. Namun setelah menjalani serangkaian ujian darah seorang doktor menyedari bahawa wanita tersebut terinfeksi bakteria patogen dan hasil CT scan juga menunjukkan sebuah titik yang aneh di dalam otaknya.

Saat menjalankan operasi, para doktor menemukan granuloma, sebuah peradangan khusus, di dalam otaknya yang diduga menjadi penyebabnya epilepsi.

Doktor yang melakukan operasi mengatakan bahawa berdasarkan tampilannya, cacing tersebut merupakan cacing pita.

Para ahli mengatakan bahawa kemungkinan adanya cacing di otaknya tersebut kerana makanan yang sudah terinfeksi dengan telur cacing, namun sumber dari cacing tersebut masih belum diketahui.

Seperti dilansir China Daily, orang ramai kini diminta untuk berhati-hati terhadap kebersihan makan dan pastikan makanan dimasak dengan matang.

Sumber :http://www.okezone.com/

Kakak ni fobia dengan lelaki

Posted: 01 Sep 2012 04:15 PM PDT


Jantungnya bergedup kencang. Keringat mengalir deras. Tubuhnya panas. Nafasnya pun seolah berhenti mendadak. Emily Day, 26, selalu mengalami serangan panik akut ini setiap kali berhadapan dengan lelaki. Bahkan, sekadar menghadapi lelaki pengantar parcel pun ia tak sanggup.

Doktor mendiagnosisnya menghidap androphobia, gangguan kejiwaan yang ditandai dengan ketakutan berlebihan terhadap lawan jenis. "Saya bukan lesbian. Saya boleh tertarik melihat foto lelaki tampan, tapi saya sungguh takut berhadapan langsung dengan lelaki," katanya seperti dikutip The Sun.

Penghidap fobia ini umumnya memiliki trauma atau pernah menjadi korban kekerasan lelaki. Namun, trauma itu tak pernah terjadi pada Emily. Yang mungkin berperanan mengembangkan gangguan kejiwaannya adalah perceraian ayah dan ibunya. "Mereka bercerai ketika saya berumur enam tahun. Sejak itu saya tak pernah melihat ayah lagi."

Emily menyedari ketakutan yang mungkin sangat tak rasional ini sejak kecil. Ia tak boleh melupakan serangan panik yang muncul saat ia membukakan pintu seorang lelaki yang bertugas menghantar parcel. Tubuhnya terbaring lemas. Saudaranya berfikir ia terserang demam. "Efek fobia biasanya baru hilang setelah 10 minit sampai satu jam."

Selain menghindari membuka pintu rumah saat ada yang mengetuk, ia juga harus memastikan tak bertemu ayah temannya saat datang berkunjung. "Saya tidak pernah memiliki kekasih. Saya sangat ketakutan menghadapi lelaki," ujarnya. "Saya sangat sedar banyak orang yang mungkin melihat saya aneh."
Ia sempat frustasi menghadapi keadaanya. Setelah mengetahui penyakitnya, ia mulai menjalani kaunseling psikologis. Selain terapi psikologis, ia juga mengikuti program pelatihan pernafasan untuk membantunya mengendalikan diri saat serangan muncul.

Bekerja sebagai asisten konsultan, Emely terus berjuang melawan fobia itu. "Saya berharap suatu saat bertemu dengan lelaki yang boleh membantu saya melawan sakit ini. Lelaki yang boleh saya nikahi dan membuat saya hamil," ujarnya.

Anak comel Ini Hidup Setelah ‘Mati’ Satu Jam

Posted: 01 Sep 2012 04:00 PM PDT


Alfie Davies (daily mail)

VIVAnews - Orangtuanya menangis ketika melihat Alfie Davies boleh merayakan ulang tahun pertama dengan ceria. Masih lekat di benak mereka ketika Alfie hampir kehilangan nyawa di usia 21 hari.

Lahir prematur saat usia janin masih tujuh bulan, Alfie sempat kehilangan fungsi jantung dan paru selama sekitar satu jam di inkubator. Ia mengalami serangan jantung sehari setelah doktor melakukan operasi untuk memperbaiki gangguan diagfragma.

Raquel Clempson, sang ibu, ingat betul peristiwa mengerikan yang terjadi tahun lalu. Kala itu, ia sudah pasrah jika harus kehilangan buah hatinya yang sangat kecil. "Monitor memperlihatkan jantungnya sudah berhenti bernafas dan petugas medik terus berjuang menyelamatkan nyawanya," ujar wanita usia 30 tahun itu, seperti dikutip Daily Mail.

Tak hanya keluarga, petugas medik juga tak menyangka Alfie selamat dan boleh merayakan ulang tahun pertamanya dengan ceria. Banyak orang menyebutnya bayi ajaib. "Kami benar-benar beruntung dan berterima kasih pada Tuhan kerana setelah serangan jantung itu tidak ada kerosakan pada otaknya," ujar sang ibu.

Kes serupa dialami anak kembar Willow dan Stanley. Lahir prematur dengan berat masing-masing hanya 0,9 kilogram, anak pasangan Leela dan Anthony ini harus menjalani operasi paru-paru. Keduanya selamat setelah sempat berhenti bernafas sebanyak 100 kali. Keduanya menjalani perawatan intensif hingga 143 hari di Hospital Poole, Inggris.

Kereta tenggelam kerana percayakan sangat GPS

Posted: 01 Sep 2012 11:00 AM PDT

Bahana kalau terlampau percaya ...



WASHINGTON - Sebuah kenderaan utiliti sukan tenggelam di dalam sebuah tasik dekat Taman Mercer Slough di sini kelmarin selepas seorang daripada tiga wanita yang memandu kenderaan itu mengikut laluan yang ditunjukkan menerusi Sistem Penentu Kedudukan Global (GPS).

Kejadian itu berlaku pada awal pagi semasa mereka tersesat dalam perjalanan untuk kembali ke sebuah hotel.

Pemandu kenderaan tersebut menyangka dia memandu di atas jalan raya semasa mengikuti arah panduan menerusi GPS.

Namun, kenderaan itu bergerak memasuki sebuah tasik.

Ketiga-tiga wanita itu menggigil selepas mereka berjaya keluar dari kenderaan tersebut yang kemudian tenggelam ke dalam tasik berkenaan.

Sebuah trak tunda tiba di tempat kejadian pada kira-kira pukul 5 pagi namun kenderaan tersebut sudah tenggelam ke dalam tasik.

Ia kemudian ditarik keluar dari tasik tersebut dengan menggunakan trak penunda itu. - Agensi

Jual kerusi bergambar perempuan telanjang, pemilik kedai didatangi polis

Posted: 01 Sep 2012 10:30 AM PDT

berita2.com: Pemilik kedai perabaot merasa terkejut ketika tiba-tiba polis mendatanginya. Ia diminta untuk tidak mempamerkan sebuah kerusii di depan kedainya. Rupanya ada warga yang melaporkan bahawa ada gambar bogel di kerusi itu yang telah menimbulkan kehebohan. Memang di kerusi itu ditempalkan gambar perempuan telanjang yang diambil dari majalah Playboy.


Pemiliki kedai, Nyonya Lucy Wilkes menceritakan, ketika dia memutuskan untuk mempamerkan kerusi tersebut di depan kedainya, ia sudah menduga akan membuat tertarik banyak orang. Kerana kerusi tersebut berbeza dari kerusi-kerusi yang pernah ada. Di kerusi itu memang terpampang gambar wanita telanjang yang diambil dari majalah Playboy. 

Pihak berwajib, di Lewes, East Sussex, Inggris, tindakan mempamerkan kerusi itu dikenakan pelanggaran Undang Undang Pornografi. Alhasil, kerusi berharga 95 pounsterling itu harus disimpan di ruang tersembunyi dan diberi penutup. Lucunya di bahagian luar penutup kerusi itu diberi tulisan:  Kerusi ini telah dianggap tidak sesuai untuk pandangan awam. Harap berhati-hati.

[Video] Pesta perkahwinan jadi pesta binatang kerana mabuk

Posted: 01 Sep 2012 10:15 AM PDT

Sepatutnya majlis perkahwinan disambut dengan penuh
kegembiraan tetapi dalam majlis perkahwinan didalam video
bertukar menjadi pesta orang yang tak mempunyai akal....
ini semua disebabkan 'arak'.....





dan disebabkan inilah video ini diberi tajuk sebegitu...agaknya pengantin perempuan dah tak tahan sangat dengan gelagat manusia  yang mengarut ini.....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS