Nuffnang

zoomartis

sumber :-

zoomartis


Fasha Sandha, Tiz Zaqyah bergaduh kerana Jejai !!!?

Posted: 12 Jun 2010 10:00 AM PDT

Huh...ini gossip terbaru mengenai Fasha dan Tiz Nur Kasih ni, semakin hebat diperkatakan di laman blog yang berpengkalan di Malaysia Khasnya..Kisahnya bermula apa bila Medan Twitter mereka berfungsi sehinggakan ramai yang mengetahui kisah mereka...Zoom malas nak cerita panjang lebar baca je la cerita di bawah ni....dan apa kata anda ?



Dek kerana geram sangat dengan tindakan pelakon muda yang mula dikenali ramai melalui drama bersiri 'Nur Kasih', Fasha telah ke Twitter-nya untuk menyelar tindakannya serta memberi amaran keras agar jangan di kacau haknya. Berikut disertakan empat 'posting' Twitter Fasha, semuanya dibuat pada 9 Jun lalu. Memang menarik untuk dibaca. Selain daripada memberi pendedahan - jika apa yang ditulis itu benar - kepada siapa Tiz disebalik watak Nur Amina, yang turut menarik perhatian adalah pengakuan Fasha tentang status Jejai di dalam hidupnya.




Hari yang indah..My love just made a confession ths morning. Eventhough its was lil hurt, but I can forgive him. The best part was, perempuan tu called my love at 4am. I found out about it last month n I asked her. Then perempuan tu bagi alasan to me that she called on behalf of someone else. Finally my love told me the truth, that she called to ajak lepak with her in subang. To that lady, u better watch out, don't mess with me ya. I got all the prove in the world. Dulu u dah call bf almy nadia pukul 3pg, n semua org production tau. Jgn sampai aku n almy reveal everything!

Yup, desperate gila. Dulu masa almy cerita I dengar je.. Bila kena kat batang hidung sendiri baru I tau. Dia ingat semua org nak dia kot. So pathetic RT @Natasya Syaa: @NurFashaSandha eeeuuuuu mmg x th malu punya pompuan...apelah call guy at 3 to 4 am n ajak lepak, aiyooooo desperate ea..

I tak sangka, selalu nak ajak I keluar with her, rupanya ada intention nak try my bf. Not only that, dia tu dari dulu memang kaki club, tapi ada pulak isu kononnya I ni yg ajar dia buat itu ini. I ramai saksi that she was the one yg selalu sangat beriya iya ajak ajak I lepak with her. Crazy lady. RT @SitiTakhirah: @nurfashasandha good choice. hope that woman finds her own lif

I yang ajar dia pergi club??? Excuse me... Ramai saksi2 yg tau..., siapa yg selalu ajak siapa. Dia tu bukan budak kecik. Memang dia dah dewasa. Kenapa pulak I nak ajar dia pergi club? Sebelum I kenal dia, mmg dia dah kenal..apa itu club. Sekian,terima kasih. RT @nurazreena: @NurFashaSamdha Sapa laa orang tu. @TizTIzTiz ke? Sebab dulu penah dengar gosip u yang ajaq dia clubbing semua. -Twitter FS

Gambar Terbaru Linda Hashim

Posted: 12 Jun 2010 09:53 AM PDT

Ingat tak dengan pelakon ini yang sebelum ini berlakon dalam Drama Durani, Sudah lama kita tidak mendengar khabar berita dan lakonan beliau.Tetapi yang terbaru Zoom ada ternampak Linda Hashim ini berlakon dalam Cerekarama di Tv3.


Ada tak Sesiapa yang tau biodata artis bernama Linda Hashim ni...Dan apa kata anda ?

Iwan AF8 Menimba ILmu Dengan Anita Sarawak

Posted: 12 Jun 2010 09:42 AM PDT

Bertuahnya anak muda bernama Iwan keluaran Akademi Fantasia 8 ni, baru keluar daripada Akademi sudah mempunyai guru yang mempunyai pengalaman yang cukup luas dalam industri muzik tanah air.Malahan Kak Nita jemput mereka dan ajar tanpa meminta bayara 1 sen pun...Semoga dimurahkan rezeki akak Nita kita ni, ikuti luahan anak muda ini mengenai ilmu yang datang dari akak Anita Sarawak.



"KaK Anita mengajar kami bagaimana untuk menjadi performer dan berkomunikasi dengan penonton semasa berada di atas pentas.
"Macam mana kita nak kekalkan momentum sebagai artis dalam jangka masa yang panjang.... Sebenarnya, banyak lagi seperti berkomunikasi dalam bahasa Inggeris," katanya kepada mStar Online ketika ditemui di Bola Fever Bersama Media 2010 anjuran SuriaFM dan RedFM baru-baru ini.
Iwan menyifatkan tawaran belajar dengan Anita bagaikan pucuk dicita ulam mendatang dan mereka dipilih oleh Astro serta tawaran Anita sendiri.
"Kak Nita sebulat hati nak curahkan ilmu kepada kami.. saya banyak-banyak berterima kasih kepada Kak Nita," ujarnya.
"Saya berasa sangat bertuah. Kalau nak belajar sendiri dengan Kak Nita, bayarannya sangat mahal. Ini adalah satu peluang yang sangat lucky kepada saya. Kak Nita pun jemput kami belajar dengannya tanpa apa-apa bayaran," jelasnya.
Zoom: Apa kata anda ? 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Blog BOM321

sumber :-

Blog BOM321


Berhati-hati Ketika Naik Bas 2 Tingkat, Takut-takut Kepala Anda Putus !

Posted: 12 Jun 2010 08:30 AM PDT

Kalau anda naik bas 2 tingkat, hati-hati takut kepala anda putus disebabkan pemandu terlupa yang dia sedang pandu bas 2 tingkat. Jangan sampai terjadi seperti gambar di bawah ini.
Berhati-hati Ketika Naik Bas 2 Tingkat, Takut-takut Kepala Anda Putus !
Berhati-hati Ketika Naik Bas 2 Tingkat, Takut-takut Kepala Anda Putus !
Berhati-hati Ketika Naik Bas 2 Tingkat, Takut-takut Kepala Anda Putus !
Tapi ramai yang berebut-rebut nak duduk kat ataskan?

Apa Jadi Kepada Budak Ini Nanti?

Posted: 12 Jun 2010 06:54 AM PDT

budak kena hiris
Mati? Terhiris? Terselamat? atau jawapan anda sendiri sila tinggalkan di ruang komen.

Upgrade Iphone Ke Ipad !

Posted: 12 Jun 2010 04:58 AM PDT




Tak payah nak beli Ipad!

Pelayan Restoran Warga India Mati Ditembak Dari Jarak Dekat

Posted: 12 Jun 2010 04:10 AM PDT


PETALING JAYA: Seorang pelayan restoran warga India mati selepas ditembak dari jarak dekat oleh individu yang tidak dikenali dalam satu kejadian di Kota Damansara di sini tengah malam tadi.
Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Superintendan Abd Razak Eliyas berkata, ketika kejadian lelaki berusia 30an itu dipercayai dalam perjalanan pulang ke asramanya yang terletak selang dua pintu daripada tempat dia bekerja.


"Hasil pemeriksaan berdasarkan rakaman kamera litar tertutup di premis itu mendapati seorang suspek yang lengkap memakai topi keledar bertutup penuh, dipercayai sudah menunggu kepulangan mangsa kira-kira 15 minit lamanya.


"Sebaik sahaja melihat kelibat mangsa, suspek yang berdiri berhampiran tangga menuju ke tingkat atas asrama terus melepaskan satu das tembakan mengenai bahagian perut mangsa dan kemudian melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta Proton Perdana hitam yang menunggu di tepi jalan," katanya ketika dihubungi Bernama, di sini hari ini.


Beliau berkata, mangsa kemudian dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh dengan kecederaan parah di perut dan disahkan mati pada jam 1.30 pagi.


Beliau berkata, polis menemui satu kelongsong peluru 9mm di tempat kejadian dan percaya dendam adalah motif pembunuhan lelaki tersebut yang baru empat bulan bekerja di restoran berkenaan.


"Kami juga percaya kejadian itu sudah dirancang awal serta tidak menolak wujud pembunuh upahan, namun siasatan masih lagi dijalankan," katanya.


Polis kini memburu suspek bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.-Bernama

Cara Mudah Untuk Barbeque (BBQ)

Posted: 12 Jun 2010 01:52 AM PDT



Ada yang pernah buat tak?

Apa Yang Lelaki Dan Wanita Berfikir Semasa "Berkapel" ?

Posted: 11 Jun 2010 11:15 PM PDT

Apa Yang Lelaki Dan Perempuan Berfikir Semasa berkapel
Betul tak?

Kementerian Sedia Kaji pengakuan Puteri Saadong

Posted: 11 Jun 2010 10:03 PM PDT


Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan bersedia mengkaji kebenaran pengakuan seorang wanita bahawa beliau adalah pewaris keturunan Puteri Saadong dengan syarat perlu mengemukakan bukti-bukti berkaitan.

Menteri Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata syarat lain ialah dari segi penerimaan masyarakat kerana sekiranya masyarakat tidak dapat menerima pengakuan wanita itu yang beliau adalah pewaris Puteri Saadong, pengiktirafan tidak boleh diberikan.

"Kalau masyarakat telah menerima perkara ini, kita bersedia untuk membuat kajian kebenarannya dan perlulah mengemukakan bukti-bukti berkaitan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Merakyatkan Seni Pesta Dikir Barat di Pasir Mas malam tadi.

Baru-baru ini Raja Tengku Putri Anis Raja Sazali, 24, yang muncul dengan pengakuan sebagai pewaris keturunan Puteri Saadong, yang terkenal dalam mitos sejarah Kesultanan Kelantan, telah dimasyhurkan sebagai Sri Ratu Saadong Ketujuh.

Dalam majlis yang diadakan di sebuah resort di Pasir Mas, Raja Tengku Putri Anis telah dimasyhurkan sebagai Sri Ratu Saadong Ketujuh oleh wakil raja nusantara, Kanjen Pangeran Norman Hadi Negoro dan Kanjen Mas'ud Toyyib dari Keraton Surakarta Hadiningrat, Indonesia.

Rais berkata sebelum ini juga ada individu yang mengaku dirinya adalah keturunan Sultan Melaka namun oleh kerana masyarakat Melaka meragui dan menolak dakwaan itu, kementeriannya tidak dapat berbuat apa-apa untuk mengkajinya.

Beliau bagaimanapun meminta masyarakat melihat pengakuan wanita itu dari sudut sejarah yang boleh menimbulkan minat masyarakat untuk mengkaji sejarah silam perkara itu.

Sementara itu, Rais berkata kementeriannya bersedia memperkenalkan seni dikir barat ke peringkat nusantara dan global.

"Buat masa ini kita mahu membawa dikir barat ini ke seluruh nusantara dan secara perlahan kita angkat seni budaya ini ke serata dunia," katanya.

Beliau berkata untuk merakyatkan seni budaya itu, dikir barat harus dipersembahkan dengan menggunakan bahasa kebangsaan selain loghat Kelantan agar rakyat seluruh negara dapat merasai ia adalah budaya bersama untuk merapatkan hubungan sesama kaum.

- Bernama

Akibat Tak Mahu Bayar Tol !

Posted: 11 Jun 2010 08:22 PM PDT




Kononnya dapat lepas penghadang tol, sekali salah lorong!

Ditembak 13 Kali

Posted: 11 Jun 2010 06:45 PM PDT


CHERAS: Seorang pemilik disko dan teman wanitanya yang baru meletak kenderaan pacuan empat roda milik mereka di sebuah kondominium di Taman Maluri, Cheras di sini, mati selepas ditembak lebih 13 kali dari jarak dekat, awal pagi semalam.
Kejadian kira-kira jam 3.30 pagi itu dilakukan dua lelaki dipercayai pembunuh upahan. Mangsa, Wong Kong Chun, 51, dan teman wanitanya, Leong Yan Chen, 32, mati dalam keadaan berlumuran darah di tempat duduk pemandu dan penumpang hadapan kereta Honda CRV dinaiki mereka.

Timbalan Ketua Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairy Ahrasa, berkata suspek dipercayai menunggu mangsa di tempat meletak kenderaan berkenaan sebelum membunuh pasangan kekasih itu.

Menurutnya, polis menemui kira-kira 13 kelongsong peluru dipercayai milik penjenayah di tempat kejadian dan kesan tembakan kelihatan di beberapa bahagian kereta, badan serta kepala mangsa.

"Berdasarkan kesan luka tembakan pada tubuh mangsa, tembakan itu dilepaskan dari jarak kurang 10 meter melalui cermin sisi kenderaan.

"Berdasarkan laporan, pengawal keselamatan di kondominium itu sempat melihat dua lelaki melarikan diri dengan memanjat pagar belakang kondominium selepas mendengar beberapa das tembakan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurutnya, polis mendapatkan rakaman kamera litar tersembunyi (CCTV) yang mengandungi rakaman kedua-dua suspek melarikan diri.

Beliau berkata, polis tidak menolak motif kejadian ada kaitan dendam walaupun siasatan awal mendapati dompet dan dua rantai emas milik kedua-dua mangsa itu hilang.

"Kes pembunuhan kejam itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat diminta menghubungi balai polis berhampiran untuk membantu siasatan," katanya.

Khairy Ahrasa berkata, mayat pasangan terbabit dihantar ke Bilik Mayat Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) untuk bedah siasat-MyMetro

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Akibat Dibaling Gelas, Johan Mungkin Akan Bergelar Jutawan

Posted: 12 Jun 2010 11:53 AM PDT


Tidak lama lagi Johan Raja Lawak mungkin akan bergelar jutawan apabila dia melalui peguamnya telah menuntut RM1 juta daripada pengarah Mohd. Javed Mohd. Nizar sebagai ganti rugi berikutan kes dibaling gelas yang menyebabkan Johan mengalami kecedaraan pada bahagian dahinya. Menurut peguam Johan iaitu Zahrin Ishak dari Zahrin Emrad & Sujaihah, notis tuntutan agar Javed berbuat demikian [...]

(Tahniah!) Jimmy Shanley Sudah Bertunang

Posted: 12 Jun 2010 02:16 AM PDT


Nampaknya gambar pertunangan Jimmy Shanley yang kami paparkan sebelum ini adalah gambar yang tidak sahih. Entah dari mana datangnya gambar tu pun kami tak tahu. Huhu.. Jadi kepada semua yang membaca post tersebut, kami minta maaf sebab ianya tak benar. Kepada Jimmy Shanley pula, jangan marah yer. Apa-apa pun, post kali ini kami nak bagi tahu [...]

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Jezamine Lim Sah Isteri Harith Iskander

Posted: 12 Jun 2010 03:53 AM PDT

PETALING JAYA: Sekian lama membujang, kini pengarah, pelawak dan pelakon terkenal tanah air, Harith Iskander Musa sah bergelar suami kepada doktor dan model sambilan, Jezamine Lim selesai majlis pernikahan kedua mempelai di Kota Damansara, di sini hari ini.

Hanya dengan sekali lafaz, Harith Iskander, 44, dan gadis berdarah kacukan Cina dan India, Jezamine, 27, yang baru memeluk Islam di Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) Shah Alam, Selangor, 12 Mei lalu berjaya disatukan walaupun tanpa kehadiran ramai ahli keluarga masing-masing.

Dalam majlis serba ringkas itu, pihak lelaki memberikan mas kahwin RM300 dan sebentuk cincin Carat Club serta wang hantaran sebanyak RM50,000.

Harith yang diapit sahabat baiknya, Hans Isaac turut menyerahkan tujuh dulang hantaran termasuk sirih junjung, senaskhah al-Quran dan satu persalinan kain kepada pihak perempuan.

Manakala pengantin perempuan membalas sembilan dulang hantaran antaranya tali leher Louis Vuitton, kasut Valentino, set wangian Dunhill, buah-buahan dan manisan Paatchi Chocolate.

Sementara itu, Harith memberitahu pemberita, sepanjang majlis berlangsung dia terkenangkan arwah kedua ibu bapanya yang baru sahaja meninggal dunia bermula bapanya, Musa Mohamad meninggal dunia pada usia 78 tahun pada 26 Februari diikuti ibunya, Farida Jane Musa, 83, tiga minggu kemudian.

"Sebelum meninggal dunia, ibu sempat berpesan bahawa dia akan 'berpihak' kepada Jezamine kerana dia terlalu sayang padanya.

"Saya dapat rasakan kehadiran mereka. Hari lahir ibu dan bapa kebetulan jatuh pada bulan ini dan kami memilih hari ini bagi memperingati mereka," ujarnya.

Jezamine pula terpaksa mengharungi tentangan keluarga apabila menetapkan hati dan fikirannya untuk mengahwini Harith serta menjadi saudara baru Islam.

"Saya percaya ini merupakan cabaran untuk menguji sekuat mana kasih sayang kami.

"Yang penting, kami tidak akan berputus asa kerana tidak ada apa yang sempurna dalam dunia ini, walaupun pada mulanya tidak direstui tapi lama-kelamaan pasti mereka berlembut," kata Jezamine yakin.

Harith dan Jezamine bertunang tanpa sebarang majlis rasmi pada Hari Kekasih 14 Februari lalu selepas berkenalan menerusi Facebook, bertukar-tukar SMS dan berpacaran hampir setahun lamanya.

Disebabkan kepadatan jadual, Harith yang sepatutnya mula latihan bagi teater Cuci The Musical 2 Julai depan itu juga mengakui terpaksa menangguhkan percutian bulan madu sehingga selepas Hari Raya Aidilfitri.

Sementara itu, kira-kira 100 tetamu yang hadir dijamu hidangan tajaan restoran milik pasangan mempelai, Samsaraa. Restoran itu terletak di No. 11, Jalan Sri Hartamas 7, Taman Sri Hartamas Kuala Lumpur.

Johan Raja Lawak Tuntut RM1 juta kerana dibaling gelas kaca dan ditumbuk bertubi tubi

Posted: 12 Jun 2010 02:35 AM PDT

Sensasi: huhu..Johan tuntut sejuta sebagai ganti rugi dahinya luka..mungkin sejuta tue sebab luka dibelasah pengarah Javed dan dituduh tak berdisiplin,..walaupun Johan saman sejuta sekalipun jumlah gantirugi tue tak semstinya dia menang sejuta..maybe leh dpt ratus ribu ke,atau puluh ribu kalau menang..ada sesetengah org ingt bila kene saman berjuta2,,dia mmg kene byr byk tue..takde la mcm tue..nie sume terpulang pada budi bicara hakim untuk emnentukan berapa jumlah harus dibayar...so kalau nak saman RM100 juta pun x semestinya org tue kene byr RM100 juta..tue semua hanyalah tuntutan dari plaintif sahaja..

Yang peliknya..Johan sampai skrg tak dedahkan apa sebab sebenAR si Javed tue mengamok...kalau bukan sebab disiplin then sebab apa??Johan tak nak bgtau disini..mungkin hanya akan didedahkan di mahkamah kelak..tunggu jer..

Si Pengarah Javed pun satu hal,baran..sampai nak baling2 gelas nak tumbuk2 ...siap tendang si Ozlyn tue lagi...huhuhu..tak baek tue..



KUALA LUMPUR: Pelakon dan pelawak, Muhammad Yazid Lim, 26, atau lebih dikenali sebagai Johan Raja Lawak melalui peguamnya Zahrin Ishak memberi tempoh tujuh hari kepada pengarah Mohd. Javed Mohd. Nizar, 33 untuk membayar RM 1 juta sebagai ganti rugi berikutan kes dibaling gelas sehingga menyebabkan kecederaan.

Menurut Zahrin dari Zahrin Emrad & Sujaihah, notis tuntutan agar Javed berbuat demikian telah diserahkan pada 10 Mei lalu.



Selain menuntut ganti rugi RM1 juta, Javed turut dituntut agar meminta maaf secara terbuka dan menarik balik surat dan email yang diedarkan kepada persatuan-persatuan dan media bagi menjelaskan keadaan tersebut serta merta.

Johan turut menuntut ganti rugi khusus sampingan dan bertambah iaitu jika dia membuat pembedahan plastik.

Sementara itu, Johan yang ditemui pada sidang media yang dianjurkan Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) itu turut kecewa dengan tidakan Javed yang menyebarkan berita tidak benar kepada semua media dan persatuan-persatuan dalam industri hiburan.

"Dalam surat yang diberikan kepada pihak Seniman, dia mendakwa saya tidak beri komitmen, tidak membaca skrip, tidak berdisplin, datang lewat dan mengganggu tumpuan artis lain untuk berlakon.

"Penggambaran baru masuk hari kedua, saya hairan kenapa mereka kata saya datang lewat sedangkan saya datang sebelum mereka mulakan pengambaran.

"Sehari sebelum penggambaran iaitu 10 Mei, ibu saya meninggal dunia dan saya minta untuk cuti sehari bagi menguruskan jenazah dan keesokkannya saya terus datang ke lokasi pengambaran kerana tidak mahu memberi masalah kepada mereka," jelasnya yang menjalani penggambaran Bisikan Arwah.



Namun begitu, ketika mahu memulakan penggambaran mereka memanggil saya supaya datang ke sebuah restoran untuk membincangkan sesuatu perkara.

"Saya duduk semeja dengan Javed dan dia lantas memaki saya dengan perkataan kesat dan melemparkan gelas kaca sehingga pecah. Tidak habis di situ dia menumbuk muka saya beberapa kali dan menendang Ozlyn (Isteri) yang cuba melindungi saya.

"Saya rasa tindakan mereka tidak profesional kerana tidak memberi sebarang penjelasan terlebih dahulu apa sebenarnya berlaku," jelasnya kesal.

Dalam kejadian pada pertengahan Mei lalu Johan cedera pada dahi kiri dan pipi kanannya akibat terkena gelas kaca tersebut.

Dia menerima lima jahitan akibat luka pada dahinya itu.

Tambahnya lagi, tindakan undang-undang yang diambil itu bagi memberi kesedaran dan pengajaran kepada pengarah dan artis-artis yang lain agar perkara ini tidak terus terjadi.

"Memang saya sudah memaafkan dia tetapi tindakan undang-undang yang saya ambil ini atas tindakan yang dia lakukan kepada saya dan perkara ini akan menjadi pengajaran kepada semua," ujarnya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Lady Gaga beromen Dengan kaum sejenis depan Khalayak ramai

Posted: 12 Jun 2010 09:38 AM PDT

Lady Gaga penyanyi yang pelik syok beromen dengan kaum sejenisnya di hadapan khalayak ramai.  
Bagi mereka ini perkara biasa,Tapi bagi kita yang ada agama ini perbuatan terkutuk.Tengok pakaian nya daring habis.
Budaya ini kalau tak di bendung akan merosakkan budak -budak kita yang tengah sibuk dengan Lady Gaga.Sampaikan budak umur 2 tahun tahu siapa Lady Gaga.Inilah pengaruhnya kepada anak-anak kita.



Ijazah Tak Berkat Bahana Jual Diri

Posted: 12 Jun 2010 08:29 AM PDT

Ketika rakan sekuliahnya sibuk mengulankaji pelajaran di waktu malam ,dia pila sibuk mencari lelaki hidung belang yang sanggup menyewanya.Ketika itu dia masih menuntut di sebuah IPTA dan sanggup melakukan apa saja termasuk mengadaidiri asal pokket penuh dengan wang ringgit.Dia kadang mampu mendapat sehingga  RM 2000 satu malam.
Tetapi setelah dia bekerja barulah dia sedar bahawa ijazah yang diperolehinya dengan duit haram tidak berkat.Walaupun bergaji RM4000 ada saja masalah dan kesempitan wang.Kenderaan hilang,kenderaan terbakar dan bermacam lagi mala petaka yang menimpanya.
Dia juga mengaku ramai pelajar yang sanggup mengdaikan maruah di untuk memuaskan nafsu dan wang ringgit semasa zaman dia belajar dulu.

Terpaksa di bedah kerana main sms

Posted: 12 Jun 2010 07:13 AM PDT

Annie Levitz 16 tahun seorang pelajar di sebuah sekolah Lincolnshire Ilinois A.S bakal menjalani pembedahan di kedua-dua belah pergelangan tangannya kerana dia telah menghantar lebih 100 sms sehari daripada telefon bimbitnya.Dia kehilangan deria rasa di kedua-dua tangannya dan hanya boleh mengangkat barang -barang tertentu sahaja serta terpaksa memakai pendakap tangan. Dia juga di beri suntikan penahan sakit.
Doktor mengatakan dia mengalami sindrom carpal tunnel ,sindrom yang dikaitkan dengan penggunaan komputer yang kerap.

Taniah KOREA MENANG DENGAN GREECE

Posted: 12 Jun 2010 06:30 AM PDT

KOREA 2 - GREECE O  itu keputusan terkini pasukan yang mewakili ASIA ini gol pertama jaringan Jung Soon Lee minit ke 7 dan Park Ji Sung minit ke52.

Bila lah pasukan negara kita macam PASUKAN KOREA .Dulu kita setaraf dengan pasukan ni sekarang jauh ketinggalan.

Guiseppe Spombalucci

Posted: 12 Jun 2010 06:03 AM PDT

Seorang pemuda membawa teman wanita nya ke sebuah restoran Itali yang sangat terkenal.Walaupun tak pernah masuk ke situ atau memesan makanan pemuda itu  tetap selamba.Tambahan pula dia hendak membuat teman wanitanya kagum dengannya.
Dia dan teman wanita duduk disebuah meja yang telah ditempahnya.Pelayan itu pun datang memberikan buku menu.Setelah melihat menu dia pun memanggil pelayan tadi untuk membuat pesanan."Err..berikan saya Guiseppe Spombalucci untuk dua orang!"kata pemuda  sambil menjeling teman wanita dengan jelingan bangga.
Pelayan itu tercenggang sambil mengaru kepala...Melihat reaksi pelayan itu pemuda itu pun naik berang"Mengapa?Awak takut saya tak boleh bayar bil ke nanti?"Tanya pemuda tadi.
"Minta maaf encik, Guiseppe Spombalucci itu nama pemilik restoran ini!"kata pelayan tadi.

Kisah Cikgu

Posted: 12 Jun 2010 05:27 AM PDT

Seorang cikgu tertidur didepan kelas ,ketika terbangun ia menyuruh murid -muridnya pulang."Tadi cikgu sudah berjanji dengan Putera Charles untuk bertemu di alam mimpi."kata sebagai alasan.
Keesokan hari ada seorang murid tertidur didalam kelas dan clikgu itu mengejutkan muridnya dengan memukulnya dengan pembaris."Kenapa kamu tidur didalam kelas!,"tanya cikgu itu."Saya juga ada berjanji dengan Putera Charles di alam mimpi,cikgu," jawab murid itu.
"Baiklah apa yang Putera Charles katakan kepada kamu?"tanya cikgu
"Putera Charles tu kata dia tak bertemu cikgu semalam".:jawab murid itu.Cikgu itu pun tersipu-sipu malu.

Bahaya Seks Rambang

Posted: 12 Jun 2010 03:26 AM PDT

Seks bebas adalah perkara yang sangat -sangat di larang oleh agama dan wajib dielakkan.Ia juga banyak memberi kemudaratan dari segi perubatan.Kesan atau gejala akibat seks rambang amat sukar di duga  terutama hubungan itu tak di rancang.
Hubungan ini mudah berlaku apabila lelaki dan wanita duduk berdua-duan kerana ada orang yang ketiga menghasut iaitu syaitan.Kebanyakkan mereka melakukan dengan orang yang mereka kenali dan biasanya mereka tidak terfikir bahawa pasangan mereka ada mengalami penyakit yang berjangkit.
Bagi lelaki yang mengalami kesakitan di anggota sulit dan ada pngeluara air mazi daripada saluran kencing semua ini berlaku setelah melakukan persetubuhan,anda berkemungkinan anda di jangkiti penyakit kelamin.
Jika anda tidak menggunakan kondom,kondom bocor,terlucut atau terkoyak  ada kemungkinan anda terkena jangkitan.Jika cecair kekuningan keluar dalam masa 24 jam selepas melakukan seks,kemungkinan anda terkena jangkitan Gonorhea.Bagaimanapin jika cecair keluar beberapa minggu kemudian dan ia keluar sedikit atau hanya kelihatan tanda di seluar dalam,kemungkinan anda di jangkiti kumanVirus Gonorhea.
Sekiranya menhidap jangkitan itu,ada kemungkinan ia merebak kebuah zakar,Jika ia merebak ke pundi prostat,keradangan prostat boleh berlaku.Andainya ia disebarkan kepada wanita lain,kemungkinana wanita itu boleh mandul.Lelaki itu juga boleh mandul kerana salur spermanya tersumbat.
Segeralah berjumpa doktor jika terkena jangkitan ini kerana masih lagi boleh berubat dan yang paling baik elakkan daripada melalukan maksiat.
Setiap yang di larang oleh Allah SWT pasti ada keburukkannya dan setiap yang di suruh oleh Allah pasti ada kebaikannya.

Akibat Tak Cukup Duit Setem

Posted: 12 Jun 2010 02:04 AM PDT

Explosion Pictures, Images and Photos
Seorang pakar membuat telah membuat satu bom jangka melalui surat .Bom jangka itu akan meletup jika sesiapa membuka sampulnya.Pada suatu hari pakar bom itu membuat ujikaji mengenai bom jangka yang baru di ciptakannya.Dia pun mrngutuskan surat (bom jangka)kepada musuhnya yang juga seorang pakar membuat bom di negara lain.
Tetapi kerana tak cukup duit setem ,surat itu dipulang 2 minggu kemudian.Pakar membuat bom itu membuka surat itu kerana dia terlupa itu surat bom jangka yang di ciptanya ...BOOM..surat itu meletup.Akhirnya dia mati kerana kepandaiannya sendiri.

Cemerlang Di Dunia Dan Di Akhirat

Posted: 12 Jun 2010 01:12 AM PDT

Ramai ibubapa sekarang mengeluh kerana anak -anak tidak lagi mahu mendengar kata dan makin ramai yang runtuh akhlaknya .Sampaikan ibubapa sudah tidak sanggup untuk menghalang sikap muda mereka.Pendidikan asas sepatutnya bermula dari rumah.Jika pendidikan yang di berikan oleh ibubapa dan di terima baik oleh anak ,maka akan cemerlang anak serta keluarga itu di dunia dan di akhirat.Kita mesti menjadi cemerlang di dunia dan juga di akhirat.
  • Ada yang hanya cemerlang di dunia ialah mereka yang terlalu mementingkan harta kekayaan  dan melupakan bekalan ke akhirat contohnnya Qarun iaitu orang hanya tahu duniawi untuk mengejar kekayaan sehingga melupakan kekuasaan Allah dan akhirnya dia di tenggelami bersama harta-hartanya,Maka nerakalah tempatnya
  • Ada yang tidak cemerlang di dunia tapi cemerlang akhirat antaranya sepuluh sahabat Nabi Muhammad SAW seperti Bilal bin Robah yang tidak cemerlang di dunia tapi cemerlang di akhirat serta di janjikan syurga kerana memperjuangkan Islam dan menegakkannya
  • Ada juga golongan yang tidak cemerlang di dunia dan tidak juga cemerlang di akhirat seperti penagih dadah
  • Dan golongan yang terakhir ialah golongan yang cemerlang di dunia dan juga di akhirat .Golongan ini ialah mereka yang bijak membahagikan masa untuk mencari harta serta menjalankan tanggungjawabnya kepada Allah.Doa dan ikhtiar di seimbangkan bagi mencapai kecemerlangan tersebut.Kunci utamanya ialah dengan menunaikan solat dengan khusyuk .Tanpa bersolat manusia hidup dalam kegelapan.Disamping itu wajib meninggalkan perkara-perkara yang tidak berfaedah seperti melepak,suka berhibur,terlalu khusyuk bekerja sehingga lupa solat dan sebagainnya.


Perut Punca Segala Penyakit

Posted: 11 Jun 2010 11:38 PM PDT

Anda kerap di serang sakit perut tanpa sebab?Atau anda sering tidak berasa selesa di bahagian perut?Ini mungkin penanda awal kepada penyakit lain yang merbahaya kepada anda.Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud," Perut manusia itu tempat segala penyakit,manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan."(Riwayat ad -Dailami).Perut juga merupakan salah satu dari tempat atau sarang penyakit.
Antara punca penyakit perut:
  • Cara pemakanan yang tidak sistematik
  • Terlalu berlebihan ketika makan
  • Tidakberwaspada dengan makanan dan minuman yang di hinggapi serangga.Sabda Rasulullah SAW maksudnya,"Jika ada seekor lalat jatuh kedalam tempat minuman yang akan kamu minum,maka celuplah keseluruhan tubuh lalat ke dalam minumanmu tadi kemudian angkatlah (buang) lalat tersebut.Kerana sesungguhnya pada salah satu sayapnya mengandung ubat dan pada sayap yang lainnya mengandungi penyakit,"(Riwayat Abu Hurairah)
  • Tidak cermat ketika meneliti isi kandungan
  • Kurang kesedaran dalam menjaga kebersihan.Sabda Rasulullh SAW yang bermaksud ,"Bersiwaklah (menggosok gigi)kamu semua, sebab bersiwak itu adalah membersihkan mulut dan AllH redha kepadanya.Setiap kali Jibril datang kepadaku,ia selalu berpesan untuk bersiwak."(Riwayat Ibnu Majah)
  • Kebiasan makan ubat tanpa nasihat doktor.
Oleh hendakalah kta menjaga cara pemakanan kita agar tidak mendapat penyakit kronik dan dapat menghindarkannya.Amalan berpuasa merupakan sebaik -baik pencegahan dan pengubatan.Sabda Rasulullh SAW yang bermaksud," Berpuasalah nescaya kamu menjadi sihat."(Riwayat Abu Hurairah)

Wujudkah Gadis Assigment?

Posted: 11 Jun 2010 10:12 PM PDT

Gadis assigment ialah gadis yang menawarkan diri untuk membantu pelajar terutama pelajar lelaki untuk membuat tugasan yang di berikan oleh pensyarah.Mereka ini dikatakan akan mengambil upah berdasarkan berapa banyak assigment yang hendak dibuat dan juga bayaran tambahan jika assigment di buat di rumah pelajar lelaki itu,
Namun ada juga yang sanggup tidur dirumah pelajar lelaki untuk menyiapkan assigment tetapi selalu perkara yang lain terjadi.Kebanyakkan mereka terdiri daripada pelajar IPT yang mencari wang untuk mengejar kemewahan.
Tapi benarkah gadis assigmentini wujud?Kalau lah benar benda ini berlaku amatlah malang bagi pelajar -pelajar yang menjadi harapan nusa dan bangsa.Kecewa sungguh Ibubapa jika ada anak-anak yang terbabit dalam sindrom 'GADIS ASSIGMENT'

Mr.Johan Mau saman 1 Juta

Posted: 11 Jun 2010 09:09 PM PDT

Johan nak saman pengarah,penerbit sebanyak 1juta akibat kecederaan di dahinya.Semua ini di buat untuk memberitahu agar pihak yang berkenaan menghormati artis.Dia memberi tempoh selama 7 hari untuk pihak terbabit memohon maaf secara terbuka dan sudi untuk berunding di luar makhamah.
Buat apa yang terbaik Johan...sama-sama kita jaga perasaan orang lain...

Senyum di sambar petir

Posted: 11 Jun 2010 08:05 PM PDT

petir Pictures, Images and Photos
Seorang anggota polis telah masuk kebilik mayat untuk memeriksa punca kematian 3 orang lelaki.Selepas memeriksa mayat itu polis itu pun bertanya kepada penjaga bilik mayat itu :

Polis : " Mengapa ketiga-tiga mayat ini mati tersenyum?"

Penjaga Bilik : "Lelaki pertama mati ketika bersanding,tiba-tiba mati akibat angin akhmar ,lelaki kedua di khabarkan menang loteri tetapi tak sempat rasa duit mati akibat sakit jantung terkejut dan lelaki ketiga mati di sambar petir...,"

Polis : "Aik..di sambar petir pun boleh tersenyum....pelik,"

Penjaga Bilik : 'Dia ingat masa tu orang tengah ambil gambarnya."

TERLUPA SUDAH BERKAHWIN

Posted: 11 Jun 2010 07:09 PM PDT

Michelle Philpots 47 tahun hanya mampu mengingati peristiwa setakat tahun 1994 sahaja.Dia telah berkahwin pada tahun 1997 dan suaminya terpaksa menyakinkan yang dia sudah berkahwin dengan menunjukkan gambar perkahwinan mereka.Dia mengalami lupa ingatan sejak mengalami dua kemalangan.
Setiap pagi  bangun tidur suaminya akan memberitahunya yang mereka sudah berkahwin.
Nasib baik dapat suami jenis penyabar kalau tak dah lama kena tinggalkan.

Hujan Emas dinegeri orang Hujan peluru Di Malaysia

Posted: 11 Jun 2010 06:23 PM PDT

Seorang pemilik disko di tembak mati bersama teman wanitanya sebanyak 13 das tembakan selepas meletakkan kenderaannya di sebuah kondominium di Taman Maluri Cheras.Pembunuh itu dipercayai menunggu mangsa di tempat kejadian.Pemilik disko itu berumur 51 tahun dan teman wanitanya berumur 32 tahun.

Hukum cukur bulu kening

Posted: 11 Jun 2010 05:59 PM PDT

Tadi pagi sedang aku minum aku terpandang wajah seorang budak perempuan dan kawan-kawannya sedang minum,aku perhatikan bulu keningnya seperti di cukur.Menurut hukum syara' adalah haram kepada seseorang perempuan mencukur bulu keningnya kerana beerti dia merubah ciptaan Allah SWT .Merubah ciptaan Allah ini adalah dilarang keras di dalam Al Quran.
Perbuatan ini juga menyerupai masyarakat bukan Islam sedangkan di dalam Islam  sudah pun mempunyai identiti tersendiri dalam soal perhiasan.Di dalam sebuah hadis sahih melarang keras seseorang perempuan itu menyambung rambut-rambutnya serta meminta orang lain menyambung rambutnya apalagi perbuatan mencukur bulu kening.
Kecuali bulu-bulu itu tumbuh di tempat yang tidak sepatutnya pada diri perempuan seperti tumbuh bulu di pipi,tumbuh misai dan janggut seperti lelaki ,maka perempuan itu wajib menghilangkannya kerana menjelekkan pemandangan sebagai seorang perempuan.
Bagi wanita haruslah dia mengetahui kaedah yang yang di galakkan dalam Islam tatkala berhias kerana dalam Islam  ada cara untuk menguruskan kehidupan baik dari segi makan ,pakaian dan sebagainya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS