Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Justin Dan Selena Gomez berbaik semula..Punca sebenar perpisahan..

Posted: 16 Nov 2012 09:00 AM PST

This couple is like a song from Katy Perry: Hot then cold, yes then no, in then out, up then down...

Minggu lepas putus cinta,habis havoc seantero dunia,rupanya minggu nie berbaik semula...

Terbaru Justin Bieber dikatakan menjemput Selena Gomez di Airport Los Angelos,kemudian menghabiskan masa bersama.

Selena dikatakan bersama Justin semalaman di biliknya,dan keesokkannya mereka dilihat berpegangan tangan...

Havoc di Internet katanya Barbara Palvin ,Model Victoria Secret ,yang menjadi punca cemburu Selena Gomez...Rupanya terbalikkk...

Justin Bieber sangat cemburu dan memarahi Selena Gomez yang melakonkan adegan cium dengan pelakon gandingannya Nat Wolff. Justin tidak dapat mengawal cemburunya walaupun ianya hanya adegan lakonan..
Mungkin lakonan "cium" Selena nampak hidup kot...hehe..



Selena pula tidak boleh terima sikap Justin yang mengongkong dan cemburu buta.Pastu break off lah derang...

Nampaknya Justin tidak boleh hidup tanpa Selena dan mereka kembali berbaik,...Awww so sweeettttt

Dulukan derang penah break and Jusin nangis2 pujuk Selena...Hopefully jangan Justin nak curang plak in d future..





Syamsul Yusof dekati Ulamak untuk mendalami Agama

Posted: 16 Nov 2012 08:57 AM PST





Alhamdulillah,Sebenarnye melalui perkembangan teknologi sekarang nie ,walaupun masih bayak memberi impak negatif namun boleh juga membuka hati menjadi insan yang lebih baik..

Dekat youtube bermacam ceramah agama dan forum agama yang boleh ditonton,Seronok sebenarnya...

Sensasi punye feveret of course Ustaz Kazim Elias,bukan apa,loghat UAI Sensasi kurang faham..maklumlah dari pantai Timur,bagi yang faham memang terhibur disamping mengisi ilmu didada..

Dari seorang ke seorang selebriti mula berubah,bertudung.Mungkin dulu artis takut bertudung maklumlah cari makan melalui layar perak takut di sisihkan pula,namun dengan suara orang ramai yang menyokong dan memberi  semangat kepada mereka yang berhijrah,maka ramailah yang mula terbuka hati..

Bagi "artis" yang masih seksa (Seksi) namun mempertikaikan kenapa orang ramai nak hentam sangat,well cubalah korang fahamkan,nowadays orang lebih sukakan yang sopan ,seksi dah serupa jahiliah dah..So why not ikut trend masa kini..iaitu trend sopan...Sejuk mata memandang dan orang tak kutuk...

Well bukan sahaja artis wanita yang sudah mula berhijrah,beberapa atis lelaki juga sudah mula menunjukkan minat mendalami agama...

Pengarah filem popular, Syamsul Yusof mahu menjadi insan yang mempunyai pengetahuan dalam ilmu keagamaan dengan lebih mendalam. 

Syamsul yang kini berusia 28 tahun berasa amat malu apabila merasakan dirinya masih cetek pengetahuan agama. 

Demi mencapai perubahan yang dituntut agama Islam, Syamsul mengambil inisiatif untuk mendekati para ilmuan agama untuk mempelajari dan menambah baik pengetahuan ilmu agamanya. 

"Saya merasakan diri ini masih cetek tentang ilmu agama dan disebabkan itulah apa yang saya pelajari dari tokoh agama yang saya berkesempatan jumpa akan dikongsi bersama para peminat di laman sosial seperti Twitter dan juga Facebook." 

Pemilik nama sebenar Mohd Syamsul Yusof turut memberitahu bersempena dengan tahun baru Islam, Maal Hijrah, dia mahu menjadi manusia yang mengejar dunia dan akhirat. 

"Bersempena dengan Maal Hijrah ini saya mahu menjadi insan yang berguna kepada masyarakat dan dapat sama-sama menyebarkan ilmu agama kepada semua agar ilmu yang saya perolehi dapat dimanfaatkan bersama, InsyaAllah," ujarnya. 

Tambah Syamsul yang juga anak kepada penerbit filem terkemuka, Datuk Yusof Haslam berkata, dia percaya anak-anak muda di luar sana pasti mengalami masalah yang sama dialaminya dan disebabkan itu dia berasa terpanggil untuk berkongsi dan menyebarkan mesej tersebut di pelbagai medium termasuk filem. 

Dalam pada itu, Syamsul turut menyuarakan hasratnya untuk menghasilkan sebuah filem bercorak keagamaan untuk golongan remaja suatu hari nanti.

Anne Ngasri sah bertunang dengan ahli politik berumur 40 tahun

Posted: 16 Nov 2012 08:29 AM PST



Tahniah Sensasi ucapkan kepada Anne yang telahpun bertunang bertunang dengan seorang ahli politik iaitu Mohd Samuli Reduan.

 Samuli merupakan seorang ahli politik Setiausaha Kerja Pemuda UMNO. Selepas putus cinta dengan Aliff Aziz nampaknya Anne bertemu dengan Samuli yang ikhlas untuk menjaganya dengan tiga orang anak yang masih kecil hasil perkahwinan dengan bekas suaminya Wafi.

 Ada desas desus mengatakan yang Samuli ni suami orang,namun Anne menegaskan bakal suaminya adalah seorang duda berusia 40 an..

 Hubungan Anne dan Aliff Aziz sebelum nie berkubur dikatakan kerana Aliff rapat dengan pelakon gandingan nya ,siapa lagi kalau bukan Adira AF. Perkahwinan Anne dengan Samuli bakal berlangsung pada Disember ini.

Menurut Anne,Samuli hadir dalam hidupnya tepat pada masanya:
Dia hadir pada waktu yang tepat dan kami saling melengkapi. Segala-galanya sudah dirancang Tuhan. Saya menginginkan pasangan yang mampu menyempurnakan hidup saya dan anak. Saya ingin membina keluarga sakinah yang menjadi idaman setiap suami isteri.

Kata Samuli pula,

Mula-mula, saya tiada perasaan terpaut kepadanya. Saya tahu dia ada teman lelaki, jadi saya tidak ganggu. Selepas saya tahu dia sudah putus, saya mula rapat dengannya. Saya akui saya sudah lama perhatikan Anne, bila sudah kenal, saya dapat rasakan kami serasi kerana banyak berkongsi persamaan. Saya selesa berkawan dengan dia. Malah, Anne faham saya ada seorang anak dan dia pula tiga anak.







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Carmen Soo Bakal Dilantik Jadi Duta InnerShine RubyCollagen Essence

Posted: 16 Nov 2012 05:18 PM PST

Salam Sabtu semua,

Apa khabar anda-anda semua hari ini? Pastinya banyak event yang happening berlangsung pada hari ini. Ada yang terpaksa bangun awal-awal untuk hadir di event FamilyH20 yang berlangsung di bagi meraikan anak-anak Chow Kit. Selebihnya tu, Budiey tak kurang akan sibuk pada petang dan malam ini. Petangnya, Budiey dijemput untuk menghadiri Hi Tea Bersama Nurul Wahab, Glow & Glamour sempena Ulangtahun Yang ke 14 produk itu di Ampcop Mall.

Malam ini pula, tak perlu Budiey ingatkan pada korang semua ya. Dah pasti tercatit dalam kalendar dan diari korang, ke 19 akan berlangsung jam 8 malam di Stadium Melawati. Malam penentuan penuh berprestij bagi mengiktiraf karya seni muzik dan lagu. Agak-agak korang la, siapa yang akan menang besar pada malam ini?

Seperti biasa, Budiey tak sabar nak tengok artis melaram di karpet merah AIM19. Siapa yang meriah? Siapa yang jadi mangsa fesyen? Siapa yang jadi bahan eksperimental fesyen? Siapa yang gah? Siapa yang bergemerlapan? Atau… mungkin ada perkara yang menarik berlaku malam ini. Siapa tau, kan?

Oh ya, kepada pemenang Peraduan Menang Tiket AIM19, jangan pulak lupa untuk mengambil tiket korang pada petang ini ya. Tempat duduk korang di seat berwarna ungu atau magenta. Jika korang tak dapat datang, sila kasi tau awal-awal ya.

Carmen Soo
Di tangan Budiey sekarang ini, dah ada banyak event jemputan yang akan berlangsung minggu depan. Salah satunya ialah jemputan untuk ke Pelancaran Produk  yang akan berlangsung di sebuah lokasi elit di ibu kota. Kalau cakap pasal InnerShine, pasti kita akan ingat dengan wajah-wajah segar yang terselit dalam iklan mereka. Maya Karin, Diana Danielle, Akim dan ramai lagi. Satu pilihan yang Budiey rasa sangat tepat sebab memang cantik dan kulitnya sangat gebu, licin dan halus.

Mungkin korang tertanya-tanya, apa itu produk InnerShine RubyCollagen Essence? Budiey tak nak cerita pasal produk ni kat sini sebab Budiey pun belum cuba minum. Pastinya, manfaatnya pasti untuk keremajaan kulit yang muda, gebu dan halus bak sutera. Wah, gitu!

Namun, kali ini InnerShine memperkenalkan seorang lagi wajah baru jelitawan yang glamor untuk mempromosikan produk RubyCollagen Essence iaitu pelakon Carmen Soo. Satu pilihan yang Budiey rasa sangat tepat sebab Carmen Soo memang cantik dan kulitnya sangat gebu, licin dan halus. Eh! Budiey cakap ni, macam Budiey ni pernah sentuh je. Taklah sampai macam tu, tapi kita tengok sekali pun kita akan tahu mutu kecantikan sebenar selebriti ni.

Carmen Soo
Apa-apa pun Budiey nak ucapkan tahniah buat Carmen Soo. Pernahlah jumpa Carmen Soo beberapa kali di event. Carmen tak kenal Budiey pun. Itu pun Elaine Daily yang perkenalkan masa hang out dalam satu party. Huhu.

Yang untungnya, bila dah lantik Carmen Soo jadi produk ni, dah sah-sah akan menular ke Filipina sebab peminat Carmen Soo kat sana bukan main hebat lagi. Entah-entah, peminat Carmen Soo kat Filipina lebih banyak dan lebih meriah dari peminat di Malaysia. Carmen Soo kan selalu muncul di kaca TV kat sana.

Ada korang dengan ni? Ada?

Carmen Soo banyak muncul dalam sinetron dan drama, jadi tak hairanlah bagaimana dia boleh popular kat sana. Tengok pada jumlah follower dia kat Twitter pun kita tahu, Carmen Soo memang famous & glam kat sana. Lagi satu tak banyak gossip pasal Carmen Soo. Nama dia boleh dikatakan sangat clean dan mungkin ada yang tak berani nak gossip atau cuit.

Ada korang dengan gossip Carmen Soo ni? Ada?

Carmen Soo

Sejak semalam, kalau korang perasan, Budiey dah tukar theme atau kulit terbaru Budiey.com. Ya, Sensasi Selebriti telah berwajah baru sempena ulangtahun yang ke-6. Apa pendapat korang dengan wajah baru budiey.com? Okay ke tak?

Budiey ada tanya juga di Twitter dan Fanpage, banyak juga respon dari pembaca. Ada yang kata, template blog Newsroom yang sekarang ini Budiey guna lebih nampak kemas, menarik dan senang untuk dibaca. Tambahan pula, ia mesra dibaca di telefon bimbit dan iPad.

Tak kurang ada yang masih suka dengan template lama yang Budiey guna sejak 5 tahun lepas. Budiey dah ambil keputusan nekad untuk menukar dan ini adalah masa yang sesuai untuk Budiey lakukan perubahan pada penampilan Budiey.com seiring perjalanan masa dan cabaran dalam dunia blog yang semakin bergerak pantas. Kadang-kadang tu, tak terikut dan tak dapat kita kejar pun. Memang pantas dunia blog dan berita kat Malaysia ni.

Sekian dulu celoteh Budiey pada pagi ini. Selamat berhujung minggu dan bercuti semua. Bye…

Published!

Facebook Komen

Facebook Komen

Tags: , , , , , , , ,

Gambar Anzalna Nasir di Malam Gala Filem Sepah The Movie

Posted: 16 Nov 2012 03:06 PM PST

di

Para media sudah pun berpeluang untuk menonton filem Sepah The Movie lakonan Anzalna & geng Sepah serta Ramona Zam Zam. Budiey juga tak ketinggalan untuk melihat sendiri lakonan atau penampilan pertama Anzalna Nasir di layar lebar.

Sejak penampilan sulung dalam drama bersiri, Suria Di Cordoba, Anzalna kini semakin dikenali. Mungkin sejak timbul isu beliau bergaduh dengan beberapa bulan yang lalu.

"Watak saya dalam filem ini ialah Ayu Sofia yang digilai ramai lelaki-lelaki di sekitar kampung."

Memegang watak seorang gadis yang lemah lembut ala-ala perempuam Melayu Terakhir gitu dan sangat manja, Anzalna berjaya merealisasikan watak tersebut dengan baik. Walaupun dari segi graf lakonan, naik dan turun namun Anzalna berjaya membuktikan sudah tiba masanya untuk beliau berlakon filem pula.

"Watak saya dalam filem ini ialah Ayu Sofia yang digilai ramai lelaki-lelaki di sekitar kampung."

Anzalna berpendapat bahawa banyak perbezaan berlakon di antara filem dan drama. Sikit sebanyak dia belajar cara untuk bawa watak semasa berlakon drama.

"Kali ini lakonan saya amat berbeza kerana saya akan melakonkan karekter yang lemah-lembut, sopan santun dan apa yang boleh saya simpulkan di sini ialah saya sebagai perempuan melayu terakhir dalam filem ini."

Kepada peminat Anzalna, jangan lupa tonton filem ni dan berilah komen sejujurnya kerana menurut Anzalna dia akan cuba perbaiki lakonannya di masa akan datang.

"Saya agak berdebar menunggu reaksi penonton dan saya sendiri tidak sabar untuk menunggu respon dari peminat-peminat. Saya akan terima segala komen dan kritikan, mana yang baik, Alhamdulillah bersyukur, dan mana yang buruk saya akan terima dan cuba betulkan yang salah. Saya tidak takut apa orang nak perkatakan kerana bukan mudah untuk buat orang suka dan puas hati."

Tahniah buat Anzalna. Semoga akan ada banyak lagi filem untuk Anzalna di masa akan datang.

Sepah The Movie yang bakal ditayangkan pada 29 November 2012 di pawagam seluruh Malaysia.

NAMA PENUH: Nur Anzalna Md Nasir
2TARIKH LAHIR: 9 Januari 1988
DARAH CAMPURAN: Cina (ayah) dan Punjabi (ibu)
KELUARGA: Anak kedua daripada lima beradik (semua perempuan)
ASAL: Kuala Lumpur
PENDIDIKAN: Diploma Bahasa Perancis dari Launceston College, Tasmania, Australia
PENCAPAIAN: Finalis Dewi Remaja 2010
KOMERSIAL: Trenz (siaran TV Indonesia saja), Celcom, Franch Oil dan ECPI
DRAMA: Suria Di Cordoba (Astro Prima) dan Ramadan Terakhir (TV3)
FILEM: Sepah The Movie.

Gambar Anzalna Nasir

Gambar Anzalna Nasir

Gambar Anzalna Nasir

Gambar Anzalna Nasir

Gambar Anzalna Nasir

Gambar Anzalna Nasir

Gambar Anzalna Nasir

Gambar Anzalna Nasir

Gambar Anzalna Nasir

Facebook Komen

Facebook Komen

Tags: , , , , ,

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Uniknya Lukisan di Atas Bulu Haiwan

Posted: 16 Nov 2012 09:30 PM PST


Seorang pelukis dan ilustrator, Julie Thompson memiliki cara yang unik untuk mengekspresikan gairah seni dan intuisinya, ia menggunakan bulu unggas sebagai media pengganti kanvas. Bakatnya yang satu ini ia dapatkan dengan sendirinya, mungkin hal tersebut merupakan dampak dari lingkungan yang ia cintai. Julie tinggal di kawasan alami di Baratdaya Pasifik, tepatnya di Puget Sound. Kedekatannya terhadap alam dan hidupan liar memberinya intuisi yang unik dan melibatkan burung setiap hari ia lihat.

(Sumber: thewondrous.com)


Sumber: thewondrous.com, uniknya.com

Restoran Sandwich di Bekas Tandas Awam

Posted: 16 Nov 2012 09:00 PM PST


  • detail berita





Sumber

Aneh, Di Jepun Nasi Kare Warnanya Biru

Posted: 16 Nov 2012 08:30 PM PST


  • detail berita





Sumber 

Uniknya cara cari menantu

Posted: 16 Nov 2012 08:00 PM PST


  • detail berita





Sumber

Hebat rumah pohon ini

Posted: 16 Nov 2012 07:30 PM PST


Rumah pohon modern ini di desain oleh Ravnikar Potokar architects. Rumah ini terbilang unik, sebab konsepnya benar-benar tak menyatu dengan pohon, ya, boleh dibilang, ini rumah pohon tipuan. Aasan mengapa jenis rumah ini termasuk dalam golongan rumah pohon adalah bentuk material kayunya yang sama dengan rumah pohon.
Desain rumah pohon memang selalu menjadi daya tarik tersendiri bagi orang-orang yang melihatnya, kerana setiap keunikan desain rumah pohon tak lepas dari sang desainer yang merancangnya. Ya, salah satu contohnya yaitu rumah pohon yang ditujukan sebagai playhouse ini. Rumah ini tak perlu pohon sungguhan sebagai penopangnya, karena rumah ini memiliki kaki sendiri sebagai kaki-kakinya. Selain itu, rumah ini juga dilengkapi dengan jendela lebar untuk menikmati view disekitarnya.

 









 









 









Gara-gara Kecanduan Game, Suami Dicerai Isteri

Posted: 16 Nov 2012 07:00 PM PST


detail berita
Second Life (Foto: News)
CANBERRA - Seorang lelaki berusia 51 tahun, memiliki kecanduan dalam bermain game Second Life. Atas kegemaran yang berlebihan pada game yang memungkinkan pemainnya untuk menciptakan dunia virtual online ini, mengakibatkan ia bercerai dengan istrinya.

Dilansir News, Sabtu (17/11/2012), pernikahan yang telah menginjak usia 11 tahun ini harus kandas, lantaran sang isteri tak tahan suaminya selalu menghabiskan waktunya untuk bermain game. Lelaki ini diketahui senang memainkan game Second Life hingga 25 jam per minggu.

Menurut informasi dari pengadilan di negera setempat (Federal Magistrate's Court), Khabarnya, bapak dengan tiga anak ini juga kecanduan menonton tayangan pornografi di komputer. Istrinya (33 tahun), kini mendapatkan hak asuh tunggal atas anak-anak mereka, sesuai dengan putusan pengadilan pada awal bulan ini.

Second Life merupakan game yang dilancarkan pada Juni 2003. Game ini memungkinkan pemainnya menggunakan avatar untuk berbicara dengan sesama pemain dan bersosialisasi dalam dunia maya.

Mereka yang membayar biaya, dapat memiliki tanah di dunia maya, yang kemudian dapat diperdagangkan seperti di dunia nyata. Kes perceraian yang melibatkan game Second Life ini adalah yang pertama kali terjadi di dunia.

Wikipedia menerangkan, Second Life merupakan dunia virtual online yang dikembangkan Linden Lab.Game ini menampilkan dunia 3D dan pemain boleh menjelajahi kota untuk berinteraksi dengan teman secara onlineGame ini diperuntukkan untuk pemain yang berusia 16 tahun ke atas

Usaha seorang lelaki besarkan zakar berakhir apabila ia terpaksa dibuang

Posted: 16 Nov 2012 06:30 PM PST


BANGKOK: Pegawai Kesihatan berkata, zakar seorang pesakit lelaki yang mengalami jangkitan terpaksa dibuang selepas dia menyuntik minyak zaiton ke organ itu untuk membesarkannya.
Cara yang membahayakan dan tidak terbukti berkesan itu sering dilakukan di Thailand di mana sekurang-kurangnya 40 pesakit dimasukkan ke hospital di Bangkok sebulan akibat kesan sampingan. 
Zakar lelaki berusia 50 tahun itu terpaksa dibuang selepas dia mengalami kesan sampingan yang teruk.

Jurucakap Hospital Besar Polis Bangkok, Sirikul Jiaranaikhajorn berkata, lelaki itu menjalani suntikan minyak zaitun beberapa kali sejak beberapa tahun lalu.



Lelaki itu didiagnosis menghidap kanser dan perlu menjalani pembedahan membuang zakar.


Sirikul berkata, "Ini merupakan pembedahan (zakar) paling kritikal yang kami jalankan kerana kami menemui kanser."

Katanya, biasanya dua atau tiga pesakit yang dirawat setiap minggu adalah akibat jangkitan tetapi tiada bukti mengatakan bahawa prosedur suntikan itu menyebabkan kanser.

Lelaki itu mendapatkan suntikan di klinik dan ditemani rakannya, walaupun orang ramai telah diberi amaran bahawa membesarkan zakar dengan cara itu adalah bahaya.

Lelaki itu katanya, mencuba prosedur berkenaan selepas mendengar nasihat rakannya. - Bangkok Post


sumber : mymetro

Makan daging rosakkan moral

Posted: 16 Nov 2012 06:00 PM PST


MUMBAI: Kebaikan dan keburukan makan daging mungkin menjadi subjek perbahasan bagi pakar pemakanan.
Bagaimanapun, satu buku teks sekolah di India dengan jelas berkata: Daging akan membuat anda membohong, mencuri malah melakukan jenayah seks.

Panduan moral itu muncul dalam buku sekolah untuk murid 11 tahun.


Dalam satu laman, buku itu berkata, mereka yang memakan daging akan mudah menipu, lupa janji, tidak jujur, suka memaki, mencuri, bergaduh, ganas dan melakukan jenayah seks.

Ia juga mendakwa, najis yang menghasilkan perasa daging serta memuji rakyat Jepun kerana mengamalkan makan sayur. Ia bagaimanapun tidak pula menyebut mengenai kegemaran rakyat negara itu kepada makanan laut. - AFP


sumber : mymetro

Didakwa larikan kucing Benggal

Posted: 16 Nov 2012 05:45 PM PST


IPOH: Dua beradik dan seorang rakan mereka dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam, atas tuduhan memecah masuk sebuah kedai haiwan peliharaan, Rabu lalu.
Bagaimanapun, ketiga-tiga mereka iaitu seorang pelajar, Muhammad Hafeez Mohd Azman, 18, serta pasangan adik beradik, Zizan Zakaria, 22, dan Zuhairi, 29, mengaku tidak bersalah selain meminta dibicarakan di hadapan Majistret Nur Melati Diana Abd Wahab.

Nur Melati Diana kemudian menetapkan 18 Disember ini bagi tarikh sebutan semula kes selain mengenakan wang jaminan sebanyak RM5,000 dengan seorang penjamin bagi setiap tertuduh.


Semua mereka berasal dari Pulau Tiga, Kampung Gajah itu didakwa melarikan dua ekor kucing serta beberapa barangan lain di premis yang beroperasi di Gunung Rapat itu.

Tertuduh didakwa dengan niat bersama melakukan pecah rumah dan mencuri seekor kucing Benggal, seekor kucing Siam, satu bakul dan dua beg makanan haiwan itu, sebuah komputer riba jenama Dell, dua tabung kebajikan serta wang tunai RM300 dengan keseluruhannya bernilai RM2,902.


Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di Kedai Ben Exotic Pet Shop di No 488, Jalan Besar Gunong Rapat, pada kira-kira 2 pagi, hari berkenaan dan didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan (KK) yang dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama.



Terdahulu, pihak pendakwaan diwakili Timbalan Pendakwa Raya, S Kavitha memohon mahkamah mengenakan jaminan RM6,000.

sumber : mymetro

Kelar leher sendiri kecewa tak dapat cuti

Posted: 16 Nov 2012 05:30 PM PST


GEORGETOWN: Tertekan kerana tidak dapat pulang ke kampung halamannya di India untuk menyambut Deepavali, seorang tukang masak nekad mengelar lehernya dalam kejadian di tandas sebuah restoran nasi kandar di Bayan Baru, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam itu, M Muthuraj, 33, ditemui dalam keadaan telentang dengan keadaan lehernya hampir putus dan berlumuran darah.

Menurut sumber, siasatan awal mendapati mangsa bekerja di restoran terbabit sejak empat tahun lalu dan sudah berkahwin, tetapi kesemua keluarganya berada di India.


"Mangsa dikatakan mahu bercuti untuk menyambut Deepavali bersama keluarganya, tetapi dia kecewa kerana gagal mendapat cuti dan terpaksa bekerja," katanya.

"Berikutan itu, mangsa yang tertekan selepas cutinya tidak diluluskan bertindak masuk ke bilik air restoran terbabit dan menguncinya dari dalam sebelum mengelar lehernya menggunakan sebilah pisau," katanya.


Menurutnya, mangsa yang mengelar leher sendiri kemudian rebah dan kejadian itu didengari seorang lelaki.



"Bagaimanapun, usaha membuka pintu tandas terbabit gagal dilakukan berikutan ia dikunci dari dalam dan lelaki yang mendengar bunyi berkenaan bersama pekerja lain akhirnya menghubungi polis.

"Sepasukan polis tiba di lokasi kejadian terpaksa menghubungi bomba untuk memecahkan pintunya dan hasil pemeriksaan menemui mayat lelaki terbabit dalam keadaan terlentang dengan lehernya hampir putus," katanya.


Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner Mohd Nasir Salleh yang ditemui di lokasi kejadian berkata hasil pemeriksaan polis turut menemui sebilah pisau berhampiran mayat lelaki terbabit.

sumber : mymetro

Ajal atas sejadah

Posted: 16 Nov 2012 05:15 PM PST


BETONG: Kematian empat beranak yang mayat mereka ditemui dalam keadaan berulat kelmarin, dipercayai berpunca daripada sesak nafas terhidu asap generator yang dipasang dan diletakkan dalam rumah mereka di Jalan Kolam, Lubuk Chepong, Pusa, dekat sini.
Lebih memilukan, mayat ketua keluarga itu, Zaidi Pandi, 62; dan seorang daripada anaknya, Atikah, 27, ditemui di atas sejadah, dipercayai mereka baru selesai menunaikan solat sebelum menemui ajal. Dua lagi mangsa ialah isteri Zaidi, Tiah Sauti, 53, dan anak lelakinya, Kazil, 20. Bedah siasat di Hospital Betong pada hari kejadian mendapati, empat beranak itu, mati kerana dipercayai terhidu asap gas karbon monoksida.

Difahamkan, kedudukan rumah keluarga malang terbabit yang agak jauh dari penduduk, selain tiada bekalan elektrik sejak sekian lama, menyebabkan mereka menggunakan generator berkuasa 2,500 watt bagi menggantikan bekalan elektrik pada setiap hari.


Ketua Polis Daerah Betong, Deputi Superintendan Sarifuddin Mustaffa berkata, berikutan hujan lebat dan banjir di daerah ini minggu lalu, keluarga mangsa dikatakan mengangkat generator lalu dibawa masuk ke rumah.

Beliau berkata, kematian keluarga itu dikesan adik Zaidi, iaitu Omar, 39, selepas berkunjung ke rumah mangsa pada jam 5.30 petang kelmarin sebelum terhidu bau busuk selain terlihat kesan darah bawah rumah.


"Adik mangsa terus membuat laporan polis dan sepasukan anggota penyiasat tiba jam 6.40 petang mendapati rumah mangsa terletak jauh dari rumah penduduk dan berkunci dari dalam. Polis terpaksa memecah pintu dapur dan rumah didapati gelap selain generator masih hidup.



"Pemeriksaan lanjut mendapati tiga mayat ditemui di ruang tamu, manakala seorang lagi dalam bilik. Mayat pertama ditemui dikenali sebagai Zaidi dengan masih berbaju Melayu, berkain pelekat dan berkopiah terlentang di atas sejadah.

"Mayat kedua ditemui di sebelah mayat Zaidi iaitu anaknya dikenali sebagai Atikah, dalam keadaan terlentang masih memakai baju-T panjang. Pada masa sama, polis menemui telekung putih atas kerusi bersebelahan mayat dan dipercayai kedua-dua beranak itu baru selesai menunaikan solat," katanya ketika dihubungi, semalam.


Sarifuddin berkata, mayat Kazil, ditemui dalam keadaan terlentang di atas tilam dengan berpakaian baju T dan berseluar panjang, sementara mayat Tiah, ditemui terlentang dengan memakai baju kuning serta berkain batik dalam bilik tidurnya.

"Polis tidak menemui sebarang kesan rumah dipecah atau berselerak. Pada masa sama, tiada kesan pergelutan selain kesan luka pada mayat berkenaan malah senjata juga tidak ditemui. "Seluruh badan mangsa berwarna hijau kehitaman, malah mulut berair dengan lidah terjelir selain kesan darah dan air kekuningan berhampiran mayat. Siasatan mendapati, barang kemas, telefon bimbit dan sejumlah wang tunai milik mangsa tidak diusik.


"Kali terakhir mangsa menghubungi seorang anaknya pada jam 11 malam, Selasa lalu. Mangsa bekerja sebagai kontraktor kantin sekolah, malah sekitar rumah mangsa tidak ditemui sebarang kesan mencurigakan," katanya.


sumber : mymetro

Lelaki mati terduduk ketika buang air

Posted: 16 Nov 2012 05:00 PM PST


MUKAH: Seorang lelaki yang bakal menimang cahaya mata pertama bulan depan ditemui mati dalam keadaan terduduk ketika membuang air besar di tandas belakang rumah pekerja kontrak di Jalan Oya, di sini, semalam.
Mayat Jala Melin, 26 berasal dari Batu Niah, Miri, dan bekerja sebagai buruh binaan di Mukah sejak tahun lalu, ditemui isterinya, Bibi Unan, 30, apabila mendapati suaminya tidak pulang ke rumah selepas mengadu sakit perut kira-kira jam 1 pagi.

Menurut Bibi, kira-kira sejam dia menunggu kepulangan suaminya, namun tiada kelibat menyebabkan dia memeriksa di tandas itu.


"Sebaik menjenguk, saya terkejut dan mendapati suami terduduk dalam tandas. Saya menjerit meminta bantuan jiran sekerja sebelum dihantar ke Hospital Mukah dan disahkan meninggal dunia.

"Sebelum tidur, suami berkelakuan aneh dengan tiba-tiba mengajak saya membeli dan melengkapkan peralatan menyambut anak sulung yang bakal lahir bulan depan," katanya ketika ditemui, semalam.


Menurutnya, dia dan suami juga merancang untuk berpindah ke kampung halaman suaminya di Niah.



"Saya sudah membuat laporan polis mengenai kejadian ini dan sedang menunggu bedah siasat sebelum dibawa pulang untuk dikebumikan." katanya.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan dan siasatan masih dijalankan.


SUMBER : MYMETRO

‘Kerana mak tiada ganti’

Posted: 16 Nov 2012 04:35 PM PST


KUALA LUMPUR: "Tolong pakaikan lampin mak...Hubungi mak saudara suruh bantu kamu kalau boleh. Siapkan makan dia," tulisan tangan yang dijumpai di papan putih atas meja komputer dituju kepada anak lelaki seorang wanita uzur dipercayai ditulis seorang jiran prihatin.
Papan putih bersaiz kecil itu turut disertakan nombor telefon seseorang yang mungkin mudah dihubungi jiran sekiranya terjadi perkara tidak diingini kepada Rahamah Ismail, 73, ketika ditinggalkan sendirian pada waktu pagi hingga tengah malam. 
"Saya rindu dengan cucu lelaki yang tidak pernah jumpa selepas anak bercerai dengan isterinya dan pindah ke Terengganu.

"Anak saya kerja dari pagi sampai lewat malam baru balik, anak tiri pula jauh dan sudah berkeluarga. Tinggal pula jauh, ada datang menjenguk sekali sekala dan hulur wang," kata Rahamah ketika ditemui semalam.

Keadaan fizikalnya yang uzur, membongkok dan terpaksa dibantu sepanjang masa untuk mengurus diri selain tidak larat membuat kerja rumah menyebabkan seorang jiran warga asing menghulur bantuan kepadanya sejak dua tahun lalu.

sumber : mymetro

Ada Nenek Berumur 1 Tahun yang Bikin Heboh Di China

Posted: 16 Nov 2012 04:00 PM PST


Ada Nenek-Nenek Berumur 1 Tahun Di China ! 
 
Ada Nenek Berumur 1 Tahun yang Bikin Heboh Di China ! - Beijing, Lazimnya kulit bayi itu halus dan lembut. Namun, tidak demikian dengan seorang bayi perempuan di China.

Bayi tersebut mengalami sindrom langka. Meski usianya baru 1 tahun, kulitnya kehilangan elastisitas sehingga dipenuhi oleh keriput seperti nenek-nenek.

Bayi perempuan bernama "Yuxin Xiaoli" tersebut diyakini mengidap cutis laxa, sebuah kelainan pada jaringan ikat (connective tissue) yang membuat kulitnya tidak elastis seperti pada orang-orang lanjut usia.

Akibatnya, Yuxin kehilangan elastisitas lapisan kulit dan gangguan kekuatan otot, sendi, dan organ vital lainnya seperti jantung, pembuluh darah, sendi, usus, dan paru-paru.

"Dia tampak seperti orang tua. Terakhir saya membawanya ke rumah sakit, semua orang menatapnya seperti alien. Bahkan anak-anak pun menangis histeris," kata Cao Niu.

Keluarga mulanya hanya merawat Yuxin di rumah, karena tak ingin gadis mungil mereka menjadi bahan ejekan. Namun karena kondisi Yuxin memburuk akhirnya mereka membawanya ke rumah sakit Zhengzhou, China.

Keluarga semakin optimis bahwa Yuxin sembuh dengan melihat tingkah Yuxin yang begitu aktif dan cerdas. Yuxin termasuk anak yang cepat tanggap. Sangat pintar menirukan ekspresi wajah orang lain di sekitarnya.

10 Remote Terunik Di Dunia

Posted: 16 Nov 2012 03:00 PM PST


1.  Pillow Remote Control, Remote bantal ini seharga $39.99
2.  Gel Remote Control, Remote ini di produksi oleh Panasonik, jika remote diletakkan, otomatis akan lentur mengikuti bentuk, dan jika terdeteksi oleh tangan ang mulai menggenggam remote, maka remote gel ini akan mulai siap bekerja.
3.  Magic Wand Remote Control, Terinspirasi oleh film Harry Potter remote kontrol ini akan bekerja dengan cara melambaikan pergelangan tangan. Remote ini dijual dengan harga $ 89,99 atau sekitar Rp. 810.000.
4.  Largest Remote Control, Remote kontrol yang satu ini paling besar diantara remote yang lain, diletakkan dilantai, menggunakannya pun dengan cara menginjak tombol yang akan anda pilih.
5.  Eco-friendly Remote Control, perusahaan Sony, menantang siswa jurusan desin industri dari Cina untuk merancang perangkat ramah lingkungan dan salah satu siswa dari Dong Hwa memenangkannya, membuat remote unik untuk TV Sony. Untuk memulai navigasi si pemegang remote harus menggoyangkan remote dari sisi Kiri ke Kanan untuk mengatur Volume dan atas ke bawah untuk mengganti channel TV.
6. Remote Control Wristwatch, Ini adalah Jam Tangan yang berfungsi sebagai remote kontrol. dengan tujuan agar ketika anda kehilangan remote kontrol manual maka anda tidak perlu repot mencarinya.
7.  Gesture Remote Control, penggunaan remote kontrol ini seperti touchscreen. Dimana anda harus meletakkan tangan anda sambil menggeser jari anda ke arah yang anda tuju, misal volume atau merubah channel TV.
8.  i-Got-Control, Dengan i Got Control Hp iphone anda boleh berubah menjadi remote kontrol.
9.  Brain Wave Remote Control, merubah channel dan mengontrol volume dengan cara melalui fikiran anda. Ini merupakan produk yang menjanjikan di masa depan.
10.  TV Remote and Bottle Opener, remote ini sangat multifungsi, selain alat pengontrol channel TV, remote ini boleh digunakan sebagai alat pembuka botol.
Ingin memilikinya untuk remote TV rumah anda?

Wajah-Wajah Unik Wanita Di Dunia

Posted: 16 Nov 2012 08:45 AM PST



www.menyalin.blogspot.com

Subhanallah... Ikan Bergerak Seakan Mengelilingi Ka'bah Ketika Mendengar "Labbaik Allah" [Video]

Posted: 16 Nov 2012 08:30 AM PST

Subhanallah... Ikan Bergerak Seakan Mengelilingi Ka'bah Ketika Mendengar "Labbaik Allah" [Video]


Cantik sungguh gambar ikan diatas kan?…seperti membuat bulatan, tetapi… andai anda melihat video di bawah ini, mungkin anda akan terkejut… Saksikan! 

www.menyalin.blogspot.com

Video Klip Lady Gaga Terbaru Untuk Single Terbarunya CAKE yang Kontroversi

Posted: 16 Nov 2012 08:15 AM PST


Lady Gaga sudah tidak asing lagi dengan kontroversi, sering melakukan aksi yang melewati batas dengan gaya kostum dan video klipnya.
Namun dalam sebuah teaser baru untuk video klip single terbaru nya, penyanyi ini terlihat sedang dipukuli di bak mandi.
Dalam shooting  promo baru oleh fotografer Terry Richardson, terlihat sang bintang pop yang sedang bermain-main di bak mandi dengan dua wanita berambut cokelat.
Hasil foto ini mudah dikenali sebagai gaya Terry fotografer terkenal, yang dikenal sering photoshoot para model telanjang. 
Dalam foto ini juga sang penyanyi terlihat merangkak di beberapa model pakaian, tampak sexy  sambil menatap menggoda pada kamera.
Pada ditembak sepia penyanyi terlihat berusaha 'twerking', tarian populer di budaya hip-hop, dalam T-shirt minim, G-string.
Gaga menggoda penggemar nya 'monster kecil' tentang video terbarunya ini di Twitter pada minggu ini, sebelum akhirnya posting link ke klip teaser pada Rabu malam.
Single ini akan masuk di Artpop album terbaru Gaga, yang dijadualkan akan dirilis pada awal 2013.

 
• Lady Gaga terlihat merangkak di dalam trailer teaser untuk video Cakenya

 
• Gaga mepamerkan kemolekan tubuhnya  yang hanya memakai celana dalam saja


 
• Lady Gaga

 
• Gaga terlihat 'twerking' suatu tarian populer budaya hip-hop  di sebuah studio tari

 
•  Gaga tampaknya cukup nyaman dengan menari hanya mengenakan celana dalam

 
• Terry Richardson terlihat pada satu titik

(DM | YhWp)

Ini Selebriti Yang Terlalu Vul*ar Di Twitter

Posted: 16 Nov 2012 08:00 AM PST


Menjadi selebritis memang berarti menjadi pusat perhatian. Namun, apakah itu berarti harus mencari-cari perhatian saat mereka tidak menjadi pusat perhatian?

Bagi beberapa artis, jawabannya mungkin ya. Seperti para selebriti ini yang selalu menampilkan hal-hal yang vulgar dalam akaun Twitter-nya dengan mengup load gambar-gambar yang sensasional.

Rihanna
5

Sudah tidak diragukan lagi untuk artis yang satu ini. Ri sangat sering memuat naik gambar-gambar dirinya yang sangat seksi, termasuk mempamerkan tato yang berada di tempat-tempat yang intim, hingga dirinya yang sedang menikmati ganja.

Chris Brown
4

Kekasih Rihanna ini ternyata juga tak jauh berbeza dengan Ri. Chris sering membuat kontroversi melalui gambar-gambar yang diunggahnya di Twitter, seperti luka setelah perkelahiannya dengan Drake dan kostum Halloween yang menyerupai teroris.

Kim Kardashian
3

Oh, yang satu ini sudah tidak perlu dipertanyakan. Sering sekali Kim mengunggah foto-foto seksinya dengan pakaian terbaru dan aneh yang mempamerkan aset-aset pada tubuhnya.

Miley Cyrus
2
Seleb yang satu ini tidak boleh lepas dari Twitter! Dari mulai gambarnya yang menuai kontroversi tentang eating disorder, Miley juga termasuk salah satu seleb yang selalu bersikap frontal di Twitter.

Snooki
1

Menjadi seorang ibu tampaknya membuat Snooki lebih jarang menggunakan Twitter. Namun biasanya, apapun yang dia letakkan di Twitter—biasanya gambar seksi yang diambil oleh dirinya sendiri—akan menuai ejekan dari mereka yang tidak suka dengannya.

Dunia Masih Tidak Percaya Dengan Gol Gila Ibrahimovic

Posted: 16 Nov 2012 07:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Iklan Paling Sedih se-Youtube

Posted: 16 Nov 2012 06:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Aneh,, Hotel Ini Bangga Jadi Hotel Terburuk di Dunia

Posted: 16 Nov 2012 05:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Wah..Ferrari FF Jadi Mobil Polis

Posted: 16 Nov 2012 04:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Unik ! Rokok Ini Bentuknya Menarik

Posted: 16 Nov 2012 03:00 AM PST


1. Chonghwa (Cigarette King)
Rokok China ini bentuk bungkusnya dibikin mirip dengan ponsel.


2. Gladiator Slims Cigarettes
Bentuknya slim. sama di Indonesia juga banyak yang beginian. Tapi kabarnya ini adalah rokok slim termahal yang pernah ada. TAR : 3mg Nicotine: 0.3mg
3. The Treasurer Cigarette
Treasurer Black
Rokok termahal di dunia
Luxury size filter tipped Virginia blend 90mm cigarettes packed in stylish aluminum cases of 20, each sealed with the unique hologram tear tape to guarantee authenticity.
The watermarked cigarette paper and matt gold base tipping paper with gold hot foil band enhance the finest tobacco, free from chemical additives for pure smoking pleasure. 10×20's are packed in deluxe black display card outers.

Treasurer Gold
Rokok Terunik di dunia
Luxury size filter tipped Virginia blend 90mm cigarettes packed in stylish aluminum cases of 20, each sealed with the unique hologram tear tape to guarantee authenticity.
The watermarked cigarette paper and gold foil tips enhance the finest tobacco, free from chemical additives for pure smoking pleasure. 10×20's are packed in either aluminum or deluxe gold display card outers.

Treasurer Silver
Rokok Ter eksklusif di dunia
Luxury size filter tipped Virginia blend 90mm cigarettes packed in stylish aluminum cases of 20, each sealed with the unique hologram tear tape to guarantee authenticity.
The watermarked cigarette paper and silver foil tips enhance the finest tobacco, free from chemical additives for pure smoking pleasure. 10×20's are packed in either aluminum or deluxe silver display card outers.

Treasurer Twin Pack
Gak cuma Djarum 76 yang Twin Pack. hahaha
40 Exclusive Cigarettes
2 individual aluminium packs of 20 cigarettes in
a handsome tray with a stylish gas lighter
4. Hydro Electric Cigarettes
Rokok elektrik ini bisa dengan berbagai rasa dengan katrid yang berbeda2 (kaya printer aja. hahahaha):
* Semangka
* Strawberry
* Anggur
* Vanilla
* Cherry
Nih gambar katridnya..
5. Ideal Electronic Cigarette M401
6. A Volution
Ini merupakan rokok produk dari Sampoerna, dengan model kemasan yang tidak biasa. Bentuk kemasannya kecil dan isinya slim 16pcs.

Gelas Yang Gagangnya boleh Diputar,sesuai untuk orang berpenyakit Parkinson

Posted: 16 Nov 2012 02:00 AM PST


elama hidup Anda, berapa sering anda menumpahkan minuman dalam gelas karena salah posisi dalam memegangnya? Apalagi bagi orang yang punya masalah kesehatan (seperti Parkinson) sehingga memegang sesuatu suka tidak seimbang (gemetar).  Seperti yang dilansir apakabardunia.
HandSteady adalah gelas pertama pertama di dunia yang gagangnya dapat berputar sehingga gelas tetap dalam posisi datar.
Dengan gagang yang berputar inilah, siapapun yang memegang gelas HandStedy ini dapat lebih leluasa memegangnya tanpa harus mengkuatirkan bahawa air di dalamnya akan tumpah.
Selain sangat berguna bagi penderita Parkinson atau lainnya, HandSteady juga membuat kita lebih nyaman bila meminum menggunakan gelas ini, lihat videonya biar lebih jelas.
Gagangnya sendiri cukup nyaman untuk dipegang kerana direka untuk boleh muat 4 jari orang dewasa agar boleh memegangnya dengan baik.
Chris Peacock sebagai pencipta gelas HandSteady ini terinspirasi kerana salah satu anggota keluarganya mengidap penyakit Parkinson. HandSteady rencananya akan dijual dengan harga US$64.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS