Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Juliana Evans Tiada Kena Mengena Dengan #AdindaEvans

Posted: 01 Jun 2011 11:05 PM PDT

Semalam, kata kunci #adindaevans tersenarai dalam top twitter trend ekoran daripada pendedahan remaja berusia 14 tahun itu yang dipercayai mengakui bahawa dia pernah melakukan hubungan seks.

Remaja tersebut menyebut, "Yeah, aku jujor la dgn korang, AKU DA PERNAH MAEN ! puas ? ade ke org nak mengaku mcm ni ? takkan punya .. bia org nak pandang hina kat kita. asalkan kita ade MARUAH DIRI ! thank you :) "

Kata-kata remaja itu sekaligus mendapat perhatian komuniti online serta pihak media. Hazrey.com ada menyebut :

Mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan, sebarang hubungan seks dengan perempuan berusia bawah 16 tahun, ia adalah jenayah rogol. Biarpun ia (perlakuan seks) dilakukan dengan kerelaan kerana peruntukan undang-undang sudah jelas, ia tetap jenayah rogol.

Rogol statutori adalah berbeza dari rogol paksaan.

Tidak kira apa jua alasan yang diberikan, jika didapati wanita itu di bawah umur 16 tahun ketika hubungan seks itu dilakukan, maka ia adalah jenayah rogol.

Hukuman yang disebutkan dalam seksyen ini adalah "Barang siapa melakukan rogol hendaklah dihukum penjara tidak kurang daripada lima tahun dan tidak lebih daripada 20 tahun dan hendaklah kenakan hukuman sebat."

Al-kisahnya, ada segelintir peminat yang beranggapan bahawa pelakon Juliana Evans mempunyai kaitan dengan #AdindaEvans. Namun, kekeliruan tersebut dengan serta-merta dijelaskan oleh Juliana Evans berbunyi, "Attention, dis #AdindaEvans has NOTHING to do with me and I don't have a sister. Don't ask me anymore k? :) "

Kisah #AdindaEvans ini dipercayai telah dibincangkan bersama Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil melalui program MHI, pagi tadi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Gambar Anak Perempuan Salma Mentor 5, Puteri Nurul Huda.

Posted: 01 Jun 2011 10:40 PM PDT

Gambar Anak Perempuan Salma Mentor 5, Puteri Nurul Huda.

Tak ramai orang yang tahu bahawa Salma sebenarnya memegang status janda dan mempunyai seorang anak perempuan bernama Puteri Nurul Huda. Comel sangat budak ni, rasa nak picit-picit pipi!

Selepas kemenangan Salma tempoh hari, dia mendedahkan kisah peribadinya kepada pihak wartawan ketika berlangsungnya sidang akhbar. Puteri Nurul Huda, 3 merupakan hasil perkahwinan Salma ketika dia berusia 17 tahun, namun telah bercerai setahun kemudian.

Salma menambah, pada mulanya dia agak keberatan untuk berkongsi kehidupan peribadinya kerana ingin memberikan fokus sepenuhnya terhadap program Mentor 5. Salma juga menafikan kemenangannya kali ini disebabkan undi simpati. Ya, pada pendapat kami kemenangan Salma memang berasaskan bakat nyanyiannya yang mengagumkan, kan?

Terima kasih kepada rakan media RunWitMe yang sudi berkongsikan gambar anak Salma. Katakan hi kepada dia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Fiq Lancar Muzik Video Terbaru TRAGIS

Posted: 01 Jun 2011 10:33 PM PDT

FIQ LANCAR MUZIK VIDEO TERBARU TRAGIS

Single kedua Fiq bertajuk "Tragis" yang bakal dikeudarakan dalam jangka waktu terdekat ini, adalah mengisahkan kesan peperangan terhadap dunia dan umat manusia sejagat. Lagu ciptaan Amir dan lirik oleh Krang ini secara keseluruhannya adalah luahan rasa simpati terhadap nasib malang yang menimpa mangsa peperangan.

"Tragis" bermula dengan penceritaan nasib malang mangsa peperangan. Rangkap pertama lagu ini menceritakan situasi selepas peperangan dengan gambaran hancurnya isi kota serta kematian anggota keluarga. Kesan daripada peperangan, hanya kesayuan dan kepiluan yang mengisi ruang kota, diselangi ratapan tangisan yang menggantikan segala keriangan yang dulunya mendiami kota.

Korus lagu ini pula adalah luahan rasa kepiluan apabila melihatkan kematian mangsa peperangan. Keadaan mangsa selepas berhadapan situasi perang turut dinyatakan dengan gambaraan mangsa yang telah terkorban dengan berlumuran darah. Bahagian 'bridge' yang diselitkan sebelum klimaks lagu ini pula merupakan doa kesejahteraan si mati untuk kehidupan di alam kematian.

Lagu yang disusun dalam rentak rock ini berakhir dengan ulangan korus sebanyak dua kali. Bahagian klimaks ini menyerlahkan kekuatan vokal Fiq sejurus menyampaikan mesej kesengsaraan kepada para pendengar.

LIRIK LAGU TRAGIS

Senilagu: Amir

Senikata: Krang

Hakcipta Senilagu & Senikata: Warner Chappell Publishing (M) Sdn Bhd

Dalam pilu, Dalam sendu

Dalam sayu, Nasib mu

Ditangismu… Kau mengaju…

Mana milikmu?… dan dunia mu?

Serentak waktu ranap kota mu

Rebah keluarga mu…

Dan hanya peluru menjawab seluruh

Pertanyaanmu…

*Korus

Air mata ku mencurah laju…

Melihat tubuh mu terkulai layu

Berserak darah mu, noktah hidupmu

Tragis begitu…

Ku juga merasa kesengsaraan mu

Dalam pilu, Dalam sendu

Dalam sayu, Nasib mu

Serentak waktu ranap kota mu

Rebah keluarga mu…

*Ulang Korus

Menggeletar aku

Melihat tubuh mu terkulai layu

Berserak darah mu, noktah hidupmu

Tragis begitu…

Ku juga merasa kesengsaraan mu

*Bridge

Doa ku akan menyusul

Buat mu… saudaraku…

Damai lah… di taman mu

Di tempat yang nyata

Di alam yang sebenar…

*Ulang Korus

Menggeletar aku

Melihat tubuh mu terkulai layu

Berserak darah mu, noktah hidupmu

Tragis begitu…

Ku juga merasa kesengsaraan mu

Fiq

Tags: , , , ,

Tags: , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Muzik Video Lagu Mati Hidup Kembali Butterfingers
  • Sebalik Pembikinan Video Klip Mila Terbaru GILA
  • Pesawat Lancar Single Terbaru HITAM
  • Video Muzik Artis Terkenal di Program Popular@Muzik Aktif
  • Video Lagu Katakan Datin Seri Tiara Jacquelina
  • Mila Jirin Bakal Lancar Album Terbaru & Showcase
  • KRU Studios Lancar Muzik Video Lagu Kerek
  • Gambar Sekitar Muzik Video Ayuh Kawan Lagu Tema Filem Estet
  • Muzik Video Altimet SYUKUR Guna Lagu Nilai Cintamu
  • Fiq Muncul Single Kedua TRAGIS
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Ustazah Pilihan Astro Oasis

    Posted: 01 Jun 2011 07:11 PM PDT

    Selepas berjaya melahirkan sebuah program format asal bercorak keagamaan kontemporari yang mendapat liputan meluas dari media antarabangsa; Imam Muda, pihak Astro Oasis kini sedia untuk melancarkan sebuah lagi bercorak keagamaan kontemporari tetapi menumpukan kepada kaum Hawa pula yang diberi nama Ustazah Pilihan.

    ustazah pilihan astro oasis 2

    Budiey mendapat tahu, konsep program akan diumumkan di majlis pelancaran yang akan disempurnakan oleh YB Dato' Mashitah Ibrahim, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri pada 6 Jun ini. Sementara itu, Pengurus Saluran Astro Oasis, Tuan Haji Izelan Basar juga kan bersama-sama berkongsi maklumat tentang program terbaru Ustazah Pilihan.

    Jadi kali ini ASTRO OASIS akan menampilkan ustazah ustazah pula sebagai peserta dan mungkin di uji seperti format rancangan Imam Muda pertama dan kini dalam sedang musim kedua. Untuk Siri Usatazah Pilihan ini program kendaliannya dan penglibatannya hampir 95 peratus dari wanita untuk wanita. Program realiti keagamaan ini dikatakan dibuat dengan kerjasama JAWI dan Bank Islam.

    Adakah "Astro : Ustazah Pilihan" ini akan berjaya? Apa pendapat anda?

    Tags: , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Cafe Akhil Hayy Astro Oasis Dihentikan
  • Sertai Segunung Harapan Program Realiti Terbaru Astro Oasis
  • Promo: Ujibakat Pengacara, Hos, Talent Astro Oasis @ Astro
  • Gambar Selebriti @ Majlis Pelancaran Program Maulidur Rasul Astro Oasis
  • Sidang Media Program TV Rasa Halal Orient di Hotel Prince
  • Gosip Ustaz Akhil Hayy Tidak Berdisiplin?
  • Farah AF2 Bertudung Dalam Rasa Halal Orient Astro Oasis
  • Dr Mohd Asri bin Zainul Abidin di Bahtera Perubahan Astro Oasis
  • Prebiu Astro Megadrama Gadis Cuci & Dua Marhalah
  • Aran, Azhar & Asyraf Hos Khabar Haji Musim Kedua
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Doktor gigi siku buaya hingga cabut lari

    Posted: 01 Jun 2011 09:00 PM PDT

    PERTH, KOMPAS.com - Seorang doktor gigi di Australia yang hendak bersenang-senang. Harinya berubah menjadi mimpi buruk ketika seekor buaya menyerangnya hingga terjatuh dari kapal. Tidak hanya itu, gigi runcing buaya juga mencengkeram erat bahunya. Bruce Rudeforth sedang memancing di perairan Secure Bay di utara Australia Barat ketika buaya itu datang.

     "Terlihat dari sudut mata saya, haiwan itu tiba-tiba menghampiri," tutur Rudeforth. "Dia langsung menerkam bahu saya. Saya menyikutnya dengan sikut yang terbebas dari cengkeraman. Saya rasa sikuan itu cukup keras sehingga membuat dia kesakitan," jelasnya lagi.

     Buaya itu terkejut dan lari. Tidak lama kemudian seolah penasaran, buaya itu kembali lagi dan mendesak dokter gigi tetapi gagal. Rudeforth, yang terluka kerana gigitan buaya, mengatakan, dia biasa memancing di kawasan itu selama bertahun-tahun. Kadang- kadang juga melihat buaya, tetapi tak pernah diserang. Untunglah boleh selamat. (AP/Joe)

    Aksi gila lelaki benci orang kaya

    Posted: 01 Jun 2011 08:00 PM PDT

    Gara-gara membenci orang kaya, seorang lelaki melanggar kereta mewah di barisan kedai  mewah di daerah Daejeon, Seoul, Korea Selatan.

    Lelaki yang hanya disebutkan bernama Cho itu merosak jendela dan pintu 15 gerai mewah.Dia juga dengan sengaja melanggar kereta -kereta import yang diparking di sebuah tempat parking bawah tanah.

     Sebelumnya, pemuda berusia 29 tahun itu memukul seorang pelajar China tanpa alasan yang jelas. Polis sedang menyelidiki kes ini.

     "Kereta import adalah kek di langit untuk orang miskin. Saya benci orang kaya," ujarnya kepada polis saat soal siasat berlangsung.
    sumber

    Kerana nak tunjuk hebat,lelaki yang menanam dirinya hidup-hidup maut

    Posted: 01 Jun 2011 07:00 PM PDT

    Macam-macam hal..
    saya petik dari myMetro

    MOSCOW: Seorang lelaki maut selepas menanam dirinya hidup-hidup di sebuah taman di Blagoveshchensk, semalam.

    Jurucakap polis berkata, lelaki berusia 35 tahun itu mahu menguji ketahanan dirinya dengan bermalam di bawah tanah.


    "Dia meminta rakannya menanam dia semalaman," katanya.


    Mereka menggali satu lubang di taman dan memasukkan keranda diubah suai yang dilengkapi saluran udara.


    Jurucakap itu berkata, lelaki terbabit turut membawa selimut, sebotol air dan telefon bimbit ketika berbaring dalam keranda itu.


    Selepas menanam keranda bersama lelaki itu sedalam kira-kira 20 sentimeter, rakan mangsa pulang sebaik dihubungi melalui telefon memaklumkan semuanya selamat.



    "Bagaimanapun, keesokan harinya lelaki terbabit didapati mati dalam keranda itu," katanya.


    Hujan lebat pada malam itu mungkin menyekat bekalan udara ke keranda berkenaan. - AFP

    Jika Anda Hendak Diperkosa, Tekan Butang Ini

    Posted: 01 Jun 2011 06:40 PM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Sebuah hotel mewah lima bintang setuju meletakkan butang panik di setiap bilik setelah sejumlah kes pelecehan seksual yang dilakukan tetamu terhadap pelayan hotel. Demikian dilapor Wall Street Journal, Rabu (1/6/2011).

    Kesepakatan ini dicapai antara Hotel Pierre dan New York Hotel & Motel Trades Council. Juru cakap Hotel Pierre, Nora Walsh, mengatakan alarm ini akan segera disiapkan

    Mahmoud Abdel Salam Omar, seorang eksekutif sebuah bank besar di Mesir, didakwa melakukan kejahatan seksual terhadap pembersih ruangan di Hotel Manhattan. Kejadian yang sama juga terjadi ketika Direktur IMF, Dominique Strauss-Kahn, dituduh hendak memperkosa dan memaksa pelayan hotel di Sofitel melakukan oral seks

    Inilah Bayi Raksasa Dari California

    Posted: 01 Jun 2011 05:00 PM PDT


    CALIFORNIA – Menyambut kelahiran sang buah hati ke dunia merupakan momen penting bagi setiap orangtua.

    Namun, bagi Emily dan Jose Maldanado kehadiran anak lelakinya Matthew memberikan kebahagiaan ekstra. Bayi Matthew lahir dengan berat tubuh 7 kilogram, demikian lapor Dailymail, Rabu (1/6/2011).

    Sang ayah, Jose, telah menduga bahawa anaknya nanti akan memiliki tubuh yang juga besar seperti dirinya, namun dia sungguh tak menyangka kalau bayinya kini merupakan bayi terbesar yang pernah dilahirkan di hospital bersalin tempat Matthew dilahirkan.

    "Matthew adalah bayi terbesar yang pernah ada di hospital tersebut," ujar Dr Roberta Bruni, yang bekerja di Natividad Medical Center.

    Dengan beratt tubuhnya yang hampir 7 kilogram, Matius berukuran hampir dua kali ukuran rata-rata bayi Amerika yang baru lahir, yang beratnya sekitar 3 kilogram (7,5 pounds) saat lahir.

    Kerana ukurannya yang sangat besar, bayi Matius dibanding-bandingkan dengan pemegang rekor dunia.

    Menurut Guinness, kelahiran terbesar terpopuler terjadi pada 1878 ketika seorang ibu bernama Anna Bates dari Kanada melahirkan seorang bayi laki-laki dengan berat 23 lbs 12 ons atau sekira 10,5 kilogram.

    Bayi jumbo terbaru adalah dari Indonesia yang beratnya 19 lbs atau 8,6 kilogram dengan panjang tubuhnya 60 sentimeter, yang lahir pada bukan Oktober 2009.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Buncitnya perut adik ni

    Posted: 01 Jun 2011 11:01 AM PDT



    aduh buncitnya...

    Datuk 109 Tahun, Hisap 8 Bungkus Rokok Sehari

    Posted: 01 Jun 2011 10:01 AM PDT

    INILAH.COM, Lumajang – Rokok adalah sebuah teman dan makanan sehari-hari seorang datuk di kaki Gunung Lemongan, Lumajang, Jawa Timur. Soebiyantoro alias Mbah Citro warga Desa Papringan Kecamatan Klakah sehari dia boleh menghabiskan 8 bungkus rokok .

    "Saya jarang makan, jadinya ya merokok," kata Mbah Citro saat ditemui di rumahnya, Rabu (1/6/2011).

    Mbah Citro merokok sejak masih muda dan lebih menyukai rokok kretek. Untuk teman merokok, dia biasa meminum kopi pahit.

    "Kadang saya boleh merokok lebih dari 8 kotak," ungkap datuk yang kini berusia 109 tahun, lahir di Magetan, 21 Ogos 1902.

    Kesukaan menghisap tembakau membuatnya memajang beberapa pak rokok di meja dekat tempat tidur. Sejumlah orang dekatnya juga kerap membawakan rokok kesukaan Mbah Citro setiap berkunjung ke rumah itu.

    "Rokok  ini dibelikan saudara-saudara saya," ujarnyai.

    Lantas, apa rahasia Mbah Citro mampu bertahan hidup sihat selama 109 tahun? Ternyata, dia punya resepi yang sebenarnya tidak terlalu rumit, yakni menu makanan. Mbah Citro sehari-hari hanya makan  ubi-ubian, kacang-kacangan, dan lain-lain.

    Napoleon, Si Kuda Yang Handal Melukis

    Posted: 01 Jun 2011 09:01 AM PDT

    BARCELONA – Napoleon, seekor kuda jantan berusia empat tahun keturunan kuda dariBelanda (Dutch Fairies) kini menjadi seekor kuda yang akrab dengan peralatan gambar.

    Kuda jenis Dutch Fairies memang dikenal sebagai kuda yang dapat dilatih hingga memiliki sebuah kemampuan khusus.

    Napoleon sendiri diajarkan melukis oleh seorang seniman lukis bernama Sergio Caballero, teman dari sang pemilik Napoleon.

    Napoleon, menggunakan mulutnya untuk dapat mengendalikan berus di atas kanvas, demikian seperti yang dilapor Telegraph, Rabu (1/6/2011).

    Kemudian dia akan mengangguk-anggukan kepalanya sehingga berus menghasilkan goresan-goresan abstrak pada kanvas.

    Walau hasilnya sepintas hanya terlihat sebagai lukisan corat-coret biasa. Namun, hasil karya Napoleon berhasil membuat tiga kolektor lukisan jatuh hati dan ingin membayar mahal.

    Akhirnya, sebuah lukisan Napoleon terjual dengan harga  di antara 3.300 hingga 6.000 euro. Pembelinya adalah seorang pengumpul  lukisan dari Inggris.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Ajaib..Sempat Tak Bernyawa Selama Setengah Jam, Bayi Alfie Kembli Segar

    Posted: 01 Jun 2011 08:00 AM PDT

    Kematian boleh datang bila-bila masa saja. Namun, bila belum saatnya kematian datang, tak seorang pun boleh memajukannya.

     Inilah yang dialami bayi Alfie Green. Dalam tiga minggu, ia mengalami tiga kali serangan jantung. Yang terakhir, jantungnya sempat tak berdetik selama setengah jam. Doktor nyaris menyatakannya dia telah meninggal, sebelum melihat tanda-tanda kehidupan ada lagi dalam dirinya.

     Serangan pertama, jantung Alfie sempat berhenti selama 17 minit. Namun setelah itu berdetik kembali. Serangan kedua, selama 10 minit ia tak bernafas, dan ahirnya terselamat.

     Pasukan perubatan khuatirkan terjadinya kerosakan otak besar. Namun seminggu hidup dengan ventilator, dia dinyatakan dalam keadaan pemulihan penuh.

     Ketahanan bayi itu mencengangkan doktor yang sudah hampir menyerah membawa dia kembali pada kehidupan. Soal otaknya yang baik-baik saja padahal tak mendapat  oksigen selama setengah jam, mereka mengatakan "Otaknya sepertinya telah memperbaiki dirinya sendiri."

     Ibu Alfie, Stacey Green, menyatakan sudah pasrah dengan keadaan anaknya. "Saya bahkan tidak tahu seseorang yang masih begitu muda boleh mengalami serangan jantung hingga tiga kali," katanya.

     Ia menyatakan telah menyiapkan mentalnya bila harus kehilangan Alfie. "Ketika jantungnya berhenti berdetik begitu lama kami benar-benar berfikir kami telah kehilangan dia. Tapi dia seperti pejuang kecil. Ketika tangannya mulai memukul-mukul lagi aku menangis dengan lega," ujar ibu 24 tahun ini.

    Gila ke ape perempuan ni?

    Posted: 01 Jun 2011 07:30 AM PDT




    kalau ye pun nak mandikan anjing tu janganlah sampai
    macam ni...brutal betul..
    gila ke ape perempuan ni?

    Tak Boleh Merokok, Tahanan Diberi Carrot

    Posted: 01 Jun 2011 06:00 AM PDT

    WELLINGTON - Ada saja usaha yang dilakukan untuk menghentikan kebiasaan merokok, seperti hal yang diterapkan kepada para tahanan di New Zealand.

    PusatTahanan Invercargill di New Zealand, berusaha untuk menghentikan ketergantungan nikotin para tahanan dengan memberikan carrot

    Sedianya Rutan Invercargill akan melarang sepenuhnya para tahanan yang merokok pada Julai datang. Demi melancarkan niatan tersebut, para tahanan diberikan dua buah carrot per hari demi menghentikan kebiasaan buruk merokok, demikian seperti dilapor Straits Times, Rabu (1/6/2011).

    Presiden Asosiasi Penjara Beven Hanlon, mengatakan sebelumnya dia berfikir bahawa cadangan tersebut hanyalah jenaka"Saya sebelumnya berfikir idea tersebut bukan idea terbaik, tapi patut dicuba juga," ujarnya.

    Hanlon yang juga pimpinan persatuan  mengatakan bahawa carrot tersebut tujuannya untuk mengalihkan fikiran para tahanan terhadap rokok. Langkah tersebut dinilai alternatif terbaik.

    Sumber ;http://www.okezone.com/

    Adegan pasangan bergaduh depan 7-eleven

    Posted: 01 Jun 2011 05:00 AM PDT





    sumber : stomp.com.sg

    STOMPer kai kai was waiting for his bus at Geylang when he suddenly heard shouts. It turns out a couple was fighting -- a woman was struggling to hit a man while he pinned her down on the ground.

    The STOMPer tells us more about the incident (June 1):

    "I was waiting for the bus at Geylang Lorong 16 last night, around 9 or 10pm and all of a sudden I heard shouts.

    "So I went over to take a look and I saw a couple shouting and fighting.

    "This was near the 7-Eleven store.

    "The woman was punching and kicking the man aggressively yet the men was stopping her. 

    "The couple also knocked down a rubbish bin during the fight.

    "I'm not sure who pushed it down, but it happened while they were pushing each other.

    "There were quite a few bystanders watching, but they didn't do anything to stop the couple.

    "I think the couple fought for about one minute.

    "The man was trying to stop the woman by pinning her to the ground, but she kept trying to attack him.

    "The man did not seem to attack the woman.

    "I do not know what they were shouting about."

    Surreal Photo Manipulation

    Posted: 01 Jun 2011 04:00 AM PDT

    Surreal foto pada dasarnya menampilkan imaginasi seorang pereka yang kaya pengetahuan yang kemudian dituangkan ke dalam gambar yang nyata. Sebahagian besar gambar surealis memikat dan menakjubkan, baik itu menyenangkan atau tidak karena tidak apa yang kita alami dalam kehidupan kita sehari-hari.

     Mengingat itu bukanlah sebuah pengalaman yang tidak mungkin, dengan meninggalkan sebuah dimensi besar bagi penikmat untuk menafsirkan bagaimana mereka berusaha menyampaikan melalui karya mereka. Inilah yang membuat foto Surreal menjadi cabaran bagi para pereka dan dalam waktu yang sama, sesuatu yang mengagumkan bagi penikmat. Ya, semua itu hanya dalam gambar.

     Berikut photo-photonya










    Lukisan dibuat dengan abu mayat

    Posted: 01 Jun 2011 03:45 AM PDT

    Raven J. Collins berfikir dia dan mungkin satu-satunya artis di dunia melukis dengna mengunakan abu mayat.

    Menggunakan abu sebagai media trend yang berkembang dalam karya seni, tapi sementara ada pula yang mencampurnya dengan cat untuk menciptakan karya-karya abstrak, molding mereka menjadi patung-patung aneh, atau bahkan mengompresi dan menggunakannya sebagai dakwat (seperti timah), Raven Collins menggunakan abu mayat untuk membuat potret .

    Membakar mayat menjadi pilihan yang lebih popular di industri pemakaman, jumlah pilihan apa yang harus dilakukan dengan abu juga meningkat. Beberapa orang lebih suka simpan di bekas mewah, yang lain tumpah ke dalam laut atau di padang rumput yang damai, tetapi semakin banyak orang memilih untuk menggabungkan mencintai mereka yang 'tetap menjadi berbagai karya seni. Seniman seperti Raven kadang-kadang mendapatkan referal dari rumah duka, tetapi sebahagian besar iklan mereka adalah dari mulut ke mulut dan paparan online.
    Ide Collins 'terinspirasi oleh sebuah kejadian yang terjadi dua tahun yang lalu. Anak saudaranya Gavin, 3, dan Sebastian, 1, meninggal kerana kebakaran di Tampa, dan meskipun dia telah menggambar potret sejak sekolah menengah, potret anak laki-laki adalah yang paling sulit artis 37 tahun pernah lakukan. Dalam penderitaan, dia datang dengan idea memadunkan abu mereka ke potret mereka. Pengalaman tragiknya membantu Raven Collins dapat terhubung dengan kliennya dan lebih memahami apa yang mereka inginkan dalam sebuah potret. Biasanya dia menerima sejumlah kecil abu mayat di mail.





    sumber : slombos

    Menggelikan, Lelaki ini Jadi "Awek" Cantik demi Kelabui Media

    Posted: 01 Jun 2011 02:46 AM PDT

    Tersangka atau pesalah kes korupsi yang ingin lari dari kejaran wartawan mungkin boleh mengimprovisasi apa yang dilakukan Martyn Crute berikut ini. Direktor perusahaan minyak ini muncul di pengadilan Britain dengan berpakaian seperti perempuan demi cuba untuk menghindari perhatian media yang menunggunya.

    Tak hanya pakaian, Crute juga mengenakan aksesoris perempuan. Lihat saja, dia memakai pullover bergaris tanpa lengan, rok panjang selutut warna hitam dan kasut tinggi ketika meninggalkan Lincoln Crown Court, Inggris, sebagaimana dilapor The Telegraph, awal minggu ini, agar boleh menipu juru kamera.

    Penyamarannya yang mengejutkan itu langsung diketahui oleh para fotografer yang menunggu dan siap memotret ketikadia keluar. Kerana para fotografer itu mengejar, ia lalu mengibaskan rambutnya ke wajahnya untuk menyembunyikan rahang dan bekas cukuran di pipinya.

    Aksinya itu untuk memastikan bahawa identitinya sebagai Crute tidak diketahui wartawan. Crute, yang berasal Retford, Notts, Inggris itu, adalah seorang direktur UK Oil and Gas Ltd. Ia muncul di pengadilan atas tuduhan bahawa usahanya selama 15 bulan beroperasi tanpa terdaftar di badan keselamatan gas, Corgi. Hal itu telah menempatkan para pekerja dalam risiko kerana standard kerja yang buruk yang dilakukan selama jamgka tersebut.

    Jaksa penuntut untuk Eksekutif Kesihatan dan Keselamatan Inggris, mengatakan perusahaan itu terus menggunakan logo Corgi dalam dokumennya dan memberi kesan kepada pelanggan bahawa perusahaan tersebut beroperasi secara legal.

    Crute mengakui tuduhan telah melanggar ketentuan Kesihatan dan Keselamatan dalam Undang-Undang Kerja Inggris. Dia didenda sebanyak2.000 poundsterling dan diperintahkan untuk membayar 41.000 pound kos guaman dan dilarang menjadi direktor perusahaan selama tujuh tahun.

    Oops…Dua Wanita ini Pinjamkan Rahim untuk 11 Bayi

    Posted: 01 Jun 2011 01:35 AM PDT

    VIVAnews - Melahirkan buah hati merupakan pengalaman luar biasa dan membahagiakan bagi wanita. Namun tak semua kaum hawa dapat merasakan mengandung dan melahirkan.

    Pengalaman mual di pagi hari, kenaikan berat badan, perubahan suasana hati hingga kaki yang membengkak merupakan cubaan yang jamak dialami para calon ibu.

    Meski begitu, dua sahabat Amanda Broomhall dan Louise Smith rela meminjamkan rahim mereka dan melahirkan sembilan bayi orang lain.

    Mereka adalah para ibu pengganti. Saat ini mereka tengah mengandung bayi 'titipan' yang ke-10 dan 11. Kedua wanita yang bekerjaya sebagai ibu pengganti ini telah hamil anak orang lain selama enam tahun.

    Amanda, 39, yang juga memiliki dua anak sendiri dengan suaminya Ian, mengakui kebanyakan orang berfikir yang mereka lakukan adalah hal gila. Hamil berkali-kali dari embrio orang lain hanya untuk menyerahkannya pada orang tua lain.

    Wanita asal Swindon, Wiltshire ini menuturkan, apa yang mereka lakukan untuk membantu pasangan yang ingin memiliki keluarga. Dan ia bangga akan hal tersebut.

    "Kami memberikan sembilan anak kepada pasangan yang putus asa untuk mengubah hidup mereka,"ucapnya seperti dikutip dari People.

    Louise, 43, dari Mansfield, Nottinghamshire, menambahkan melahirkan anak sebagai ibu pengganti adalah hal terbaik yang pernah ia lakukan.

    "Tidak ada yang membandingkan perasaan bahawa anda membuat seseorang menjadi keluarga yang lengkap. Orang tua yang anda bantu tidak akan percaya hingga mereka menggendong anak mereka," ucapnya dikutip dari Daily Mail.

    Dalam enam tahun, Amanda, telah melahirkan lima bayi, termasuk sepasang bayi kembar. Doktor memperkirakan bayi keenamnya akan lahir pada November mendatang.

    Sejak usia 27, Amanda telah mendermakan sel telurnya. Kemudian, ia pun memutuskan menjadi seorang ibu pengganti.

    "Keluarga dan teman-teman mengatakan bahawa saya melakukan kesalahan. Tapi saya berkeras dan tetap melanjutkan niat," katanya.

    Dia berkata, awalnya ia merasa hamil dan menyerahkan bayi dari embrio orang lain adalah sebuah kesalahan. Kerana saat itu ia belum memiliki anak sendiri. "Saat menyerahkan bayi yang saya lahirkan awalnya saya merasa kosong. Saya kehilangan bayi saya," katanya.

    Tak lama berselang, ia pun menikah dengan suaminya saat ini, Ian, dan memiliki dua orang anak. "Setelah itu, saya memutuskan kembali jadi ibu pengganti. Dan perasaan saya tidak seburuk sebelumnya."

    Amanda melahirkan bayi laki-laki dari embrio pasangan lain pada tahun 2002, anak laki-laki kembar pada tahun 2007 dan anak perempuan pada Mei 2009. Semuanya diserahkan pada orangtua biologis sang bayi. Meski begitu, ia juga pernah mengandung bayi yang berasal dari sel telurnya dan sel sperma lelaki lain.

    "Kami tetap berhubungan dengan orangtua pada tiap Natal dan ulang tahun. Tapi saya tahu, anak-anak mereka bukan anak saya," ucapnya.

    Amanda dan Louise bertemu pada 2003 . "Hamil anak yang nanti akan diserahkan pada orang tuanya bukan hal mudah. Sehingga Anda perlu orang untuk mendukung Anda," ujar Louise.

    Louise yang memiliki tiga anak dengan suaminya, Michael, telah melahirkan empat bayi.

    Kedua wanita ini dibayar sesuai pengeluaran selama kehamilan. Meski mendapat banyak celaan, keduanya menyatakan takkan surut menjadi ibu pengganti.

    Suami Louise, Michael, awalnya terkejut atas keinginan sang istri. "Awalnya saya sulit memahami keinginan Lou. Tapi saya mendukung dan mencintainya. Melahirkan lima kali sebagai ibu pengganti memang tak biasa, tapi ia melakukan hal yang luar biasa dan saya bangga padanya."

    Kesian...Wanita Ini Menderita Fobia Dengan Lelaki

    Posted: 01 Jun 2011 12:42 AM PDT

    VIVAnews - Jantungnya bergedup kencang. Keringat mengalir deras. Tubuhnya panas. Nafasnya pun seolah berhenti mendadak. Emily Day, 26, selalu mengalami serangan panik akut ini setiap kali berhadapan dengan lelaki. Bahkan, sekadar menghadapi lelaki pengantar bungkusan pun ia tak sanggup.

    Doktor mendiagnosisnya menghidap androphobia, gangguan kejiwaan yang ditandai dengan ketakutan berlebihan terhadap lawan jenis. "Saya bukan lesbian. Saya boleh tertarik melihat foto lelaki tampan, tapi saya sungguh takut berhadapan langsung dengan lelaki," katanya seperti dikutip The Sun.

    Penghidap fobia ini umumnya memiliki trauma atau pernah menjadi korban kekerasan lelaki. Namun, trauma itu tak pernah terjadi pada Emily. Yang mungkin berperanan mengembangkan gangguan kejiwaannya adalah perceraian ayah dan ibunya. "Mereka bercerai ketika saya berumur enam tahun. Sejak itu saya tak pernah melihat ayah lagi."

    Emily menyedari ketakutan yang mungkin sangat tak rasional ini sejak kecil. Ia tak boleh melupakan serangan panik yang muncul saat ia membukakan pintu seorang lelaki yang bertugas menghantar parcel. Tubuhnya terbaring lemas. Saudaranya berpfkir ia terserang demam. "Efek fobia biasanya baru hilang setelah 10 minit sampai satu jam."

    Selain menghindari membuka pintu rumah saat ada yang mengetuk, ia juga harus memastikan tak bertemu ayah temannya saat datang berkunjung. "Saya tidak pernah memiliki kekasih. Saya sangat ketakutan menghadapi lelaki," ujarnya. "Saya sangat sedar banyak orang yang mungkin melihat saya aneh."

    Ia sempat frustasi menghadapi keadaannya. Setelah mengetahui penyakitnya, ia mulai menjalani kaunseling psikologis. Selain terapi psikologis, ia juga mengikuti program pelatihan pernafasan untuk membantunya mengendalikan diri saat serangan muncul.

    Bekerja sebagai asisten konsultan, Emely terus berjuang melawan fobia itu. "Saya berharap suatu ketika bertemu dengan lelaki yang boleh membantu saya melawan sakit ini. Lelaki yang boleh saya nikahi dan membuat saya hamil," ujarnya.

    Artis ini cipta perfume dari air kencingnya sendiri

    Posted: 31 May 2011 11:00 PM PDT

     Los Angeles-Aroma parfume ketika ini tidak lagi dibuat dari wewangian tumbuh-tumbuhan dan aromaterapi. Trend wangian kali ini telah berubah menjadi parfume unik, seperti parfume beraroma darah. Lalu, jika ini kurang ekstrim bagi Anda, artis Cherry Tree mengeluarkan produk baru parfume yang terbuat dari urinenya sendiri.

    Wanita cantik itu menciptakan parfume unik tersebut untuk memberikan sesuatu yang baru bagi penggemarnya. Ia hanya mencuba untuk mengguna pakai segala sesuatu di sekitarnya.

    Projek parfumenya itu sebenarnya telah dimulai pada 2006 lalu. Ia terpesona oleh perubahan bau pada air urine miliknya, tergantung pada apa yang dia makan. Kemudian, dia memutuskan untuk mengumpulkan air kencingnya di botol parfume.

    Ia merasa ideanya untuk menjual parfume urine itu sukses. Ia menyatakan akan terus terus berusaha untuk mencipatakan parfume urinenya yang lebih baik.(sumber)

    Kesian..awek ni terbakar hidup-hidup

    Posted: 31 May 2011 10:30 PM PDT



    tabah betul dia ni masih nampak rilek walaupun diri terbakar

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS