Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Super Junior Sah Buat Konsert Di Kuala Lumpur Mac 2011!

Posted: 15 Jan 2011 10:38 PM PST

Kumpulan pop Korea, Super Junior yang popular dengan lagu Sorry Sorry disahkan akan membuat konsert mereka secara live di Kuala Lumpur pada 19 March 2011! Manakala, peminat di Singapura akan dihiburkan oleh Super Junior pada 29 Januari 2011. Fuh, kami jamin mesti ramai peminat K-Pop akan menjerit kegilaan dengan kehadiran bintang korea ini.

Makin ramai bintang-bintang korea yang menjejaki negara-negara Asia selepas menyedari sambutan yang diberikan oleh peminat amat memberansangkan. Yang terbaru, Wonder Girls membuat comeback pada bulan Disember 2010 selepas mereka muncul di MTV World Stage 2010 bersama Tokio Hotel & Katty Perry.

Senario ini juga membuktikan Malaysia bukan'lah negara yang terlalu susah untuk dimasuki oleh bintang asing, asalkan tahu adab & peraturan pihak berkuasa. Apa pun, hafalkan tarian & lagu Super Junior sebelum tarikh konsert mereka berlangsung!

Kredit berita : Selebritweets.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Sharifah Amani Sebagai Pelacur Dalam Filem Jepun, Liberating Of Soul

Posted: 15 Jan 2011 09:45 PM PST

Sebelum ini, Sharifah Amani pernah mengumumkan di Twitter bahawa dia menerima tawaran daripada produser filem Jepun untuk sebuah filem yang dirahsiakan. Hari ini, OHBULAN! berjaya mendapat informasi daripada rakan media, Tupai.com.my bahawa Sharifah Amani akan melakonkan watak sebagai seorang pelacur dalam filem Jepun berjudul, Liberating Of Soul.

Filem ini berkisarkan 2 warganegara Jepun datang ke Malaysia atas kehendak sendiri. Tatsumi (Aki) merupakan seorang ahli perniagaan yang menghadapi kegagalan dalam perniagaan & bakal bankrap ini telah bercadang untuk membunuh diri supaya kaum keluarganya boleh mendapat wang pampasan insuran. Ditakdirkan Tatsumi telah berjumpa dengan seorang lelaki bernama Saijo (Mikawa) yang akan menjadi saksi kematian Tatsumi dengan syarat bahawa Tatsumi mesti bersetuju untuk mencari seseorang yang penting di Malaysia.

Sampai di Malaysia, mereka berjumpa dengan seorang pelacur, Rin (Sharifah Amani) dan menjelajah seluruh Kedah untuk mencari rakan misteri Saijo.

"Liberating Of Soul" telah di lakonkan oleh Aki, Misawa, Sharifah Amani dan Bront Palarae. Kedua-dua pelakon Malaysia ini telah memenangi anugerah Pelakon Wanita Terbaik (Filem) & Pelakon Lelaki Terbaik (Filem) sempena Anugerah Skrin 2010 yang lepas. Enjoice gambar di belakang tabir filem Jepun, Liberating Of Soul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Avon Perkenalkan Pencarian Bakat AVON VOICES

Posted: 15 Jan 2011 09:29 PM PST

Pada jam 2 petang tadi, Budiey sempat menghadiri sesi ujibakat Avon Voices yang dianjurkan oleh Avon Malaysia di Stesen KL Sentral Kuala Lumpur.

Budiey rasa sangat terkejut juga kerana penyanyi yang Budiey kenali pun turut menghadiri sesi ujibakat Avon Voices ini. Penyanyi yang Budiey maksudkan ialah Amanda Amani.

Amanda Avon Voices

Yang uniknya pertandingan ini ialah terbuka kepada semua wanita.

Amanda Avon Voices

Avon Voices ini sebenarnya dilancarkan di 60 buah negara, bersama 6.2 juta wakil Avon. Untuk mencari wakil dari Malaysia, Avon mengadakan sesi ujibakat ini. Dilancarkan 1 Disember 2010 dan satu-satunya pencarian bakat melalui online dan peraduan mencipta lagu wanita dan lelaki dan ianya adalah satu daripada program sambutan sempena ulangtahun Avon yang ke-125.

Sesi ujibakat ini diadakan untuk mencari bakat baru yang akan berpeluang ke Hollywood untuk latihan profesional dari segi vokal, personaliti makeover, temuduga dan rakaman album.

Ujibakat ini terbuka kepada wanita Malaysia berumur 18 tahun ke atas, setiap peserta dikehendaki menyanyi secara acapella tanpa muzik selama 30 saat.

Seramai 50 orang finalis dipilih untuk ke ujibakat ini. Namun kepada yang tak sempat nak hantar video rakaman nyanyian mereka, boleh upload video mereka di www.avonvoices.com

Kenapa pilih penyanyi
Avon ingin mengetengahkan bisnes di kalangan remaja. Jadi dengan adanya penyanyi muda seperti Alyah, Marsha dan Soo Winci. dapat memberikan inspirasi kepada remaja dan dengan pengalaman yang mereka anda dapat menarik remaja.

Soo Wincci adalah duta kepada skin care kepada Avon, begitu juga dengan Marsha yang menjadi duta kepada produk Avon.

Juri-juri dari selebriti dijemput untuk mengadili dan memberi komen tentang bakat nyanyian dari peserta. Antaranya, Marsha Milan Londoh, Alyah, Linda Jasmine, penyanyi, pelakon & Ratu Dunia Malaysia 2008/2009 – Soo Wincci.

Pemenang dari Malaysia akan mewakili Malaysia ke Hong Kong bersama pesaing yang lain dari negara lain untuk merakam video nyanyian mereka pada bulan Mac nanti. Manakala Semi-Finalists akan dihantar ke Hollywood, California untuk kursus vokal profesional, Avon makeovers dan rakaman video di Julai 2011 kelak.

Untuk peringkat antarabangsa pula, panel juri Avon Voices terdiri daripada tokoh industri muzik dari seluruh dunia iaitu Fergie, Pemenang Grammy Award, Diane Warren, pencipta lagu legendaris, Natasha Bedingfiled, pencalonan Grammy penyanyi / penulis lagu – Lea Salonga, penyanyi dan pelakon Fililino, Evete Sangalo, artis terkenal Brazil dan Valeriya, artis terkenal Rusia.

Sebanyak 200 orang pesaing dari seluruh dunia akan menerima latihan profesional vokal, makeover Avon, dan rakaman video. Tujuan ujibakat ini adalah untuk mencari dua penyanyi berbakat termasuklah seorang wakil Avon yang berbakat menyanyi yang berpeluang untuk merakaman album yang dihasilkan secara profesional.

10 orang peserta finalis terpilih ditentukan oleh juri undian orang ramai akan dumumkan di www.avonvoices.com pada 8 September 2011 dan kemudiann dihantar ke USA untuk kursus vokal, styling dan Avon makeovers.

Peserta finalis juga akan menyertai juri-juri antarabangsa untuk mempersembahkan lagu Anthem Avon Voices yang dicipta oleh Diane Warren di Malam Gala Avon Foundation. Kutipan dari jualan lagu Anthem Avon Foundation akan disalurkan untuk usaha membanteras keganasan terhadap rumahtangga.

Amanda Avon Voices

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Alyah di Konsert Kemuncak Suria FM
  • Profile Biodata Intan Ladyana – Actress, TV Host, Talent, Model
  • Perjanjian Persefahaman MC Voices & Stars Sdn Bhd bersama MAESTRO
  • Konsert Gang Starz Pertama Malam Ini di TV3
  • BURBERRY THE BEAT TALENT SEARCH CONTEST
  • Profil Nasha Aziz
  • Pencarian Bakat Baru Dalam Juara Asyik 2009
  • Mila Jirin Berundur Dari MC Voices & Stars
  • Jom bersantai Bersama Mila di Perasmian DA VOM!
  • Sessi Uji Bakat Puteri Gunung Ledang The Musical Musim ke 3
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    Safura, Rusdi Ramli, Leez dalam Demi Kasih

    Posted: 15 Jan 2011 06:11 PM PST

    KISAH REALITI ISU MASYARAKAT SETEMPAT MENERUSI DUA TELEMOVIE MENARIK MENGISI SLOT MUSTIKA DI TV2

    Ketika ini masyarakat kita galak disajikan dengan pelbagai isu anak yang lupa daratan terhadap keluarga. Tak kurang juga isu perbalahan dua pihak daripada berkongsi kasih seorang lelaki. Atas rasa amarah yang tidak terkawal lalu terjadilah pelbagai situasi dan insiden yang tidak pernah terduga yang kemudiannya menjadi muka depan akhbar-akhbar tempatan.

    Radio Televisyen Malaysia (RTM) peka dengan isu yang berlaku ini cuba mengajak penonton setia salurannya mengambil ikhtibar menerusi dua drama menarik, Demi Kasih pada 25 Januari 2011 dan diikuti Madu Cinta pada keesokkan harinya, 26 Januari 2011 yang kedua-duanya disiarkan jam 1.30 petang di TV2 mengisi slot Mustika yang pada masa sama mengangkat isu ini.

    BABAK DALAM DEMI KASIH

    Demi Kasih lakonan Safura, Rusdi Ramli, Leez, Nasir Bilal Khan dan Enor berkongsi kisah kematian ayahnya yang sekaligus membuatkan watak Maizurah terpaksa menggalas tanggung jawab sebagai ibu dan ayah bagi menjaga dua orang adiknya, Fendi dan Nora.

    Walaupun terpaksa mengorbankan masa remajanya, Mai sedikitpun tak kesah dan dia tidak pernah merasa terbeban, jauh sekali cuba untuk melarikan diri dari tanggungjawab. Demi untuk membesarkan adik-adiknya, Mai sanggup melakukan apa juga kerja. Yang penting dia mendapat upah dan boleh memenuhi keperluan adik-adiknya.

    Mai mengenepikan semua kepentingan dirinya demi adik-adik. Dia sanggup menolak pinangan ramai lelaki demi untuk terus berbakti pada adik-adiknya. Mai takut, kalau dia berkahwin adik-adik akan terabai. Lantaran itu dia merelakan dirinya menjadi andartu demi kepentingan adik-adik.

    Namun pengorbanannya terhadap Nora dibalas dengan sikap angkuh dann sombong. Bagi Nora kakaknya tidak ubah seperti pembantu rumahnya sahaja. Namun Mai tetap berkeras untuk 'mengabdikan' dirinya pada Nora. Fendi sudah tidak tahan lagi melihat Mai diperlakukan seperti orang gaji. Mereka merancang sesuatu demi untuk membawa Mai keluar dari rumah Nora.

    RUDSI RAMLI DALAM DEMI KASIH

    Menyusul keesokkan harinya drama menarik bertajuk Madu Cinta lakonan Yatt, Sheera Iskandar, Iqram Dinzly, Sarimah Mahran dan Aznah Hamid yang mengisahkan konflik jiwa Mastura yang cemburukan kawan karibnya, Atikah lantaran sejak kecil lagi Atikah sering menjadi pujian rakan sebaya serta cikgu kerana sikap Atikah yang berbudi bahasa dan pandai mengaji serta bijak dalam persekolahan.

    Sementelahan pula jika hendak dibandingkan, Mastura lebih cantik daripada Atikah.

    Rasa cemburu tersebut menular sehinggalah masing-masing memasuki alam pekerjaan. Mastura dan Atikah masing-masing berjaya ke pusat pengajian tinggi, malangnya selepas tamat belajar, nasib Atikah lebih baik kerana dia berjaya memohon pekerjaan sebagai juruaudit, manakala Mastura terpaksa menjadi ekskutif jualan untuk menampung kehidupan. Mereka juga tinggal serumah.

    Kemuncak rasa cemburu Mastura apabila Atikah bertunang dengan Hisham, sedangkan dia pula terpaksa berdepan dengan konflik percintaan apabila kekasihnya, Azman bermain kayu tiga. Mastura sebenarnya menyintai Hisham, bagaimanapun Hisham memilih Atikah sebagai pasangan hidup.

    Satu hari, Atikah terpaksa ke Johor Baharu untuk mengaudit anak syarikat kumpulan syarikatnya. Dalam waktu yang sama, Mastura pula demam dan terbatuk-batuk. Atikah risaukan keselamatan Mastura dan meminta Hisham menjengah dam menghantar makanan untuk Mastura.

    Mastura mengambil kesempatan ini untuk merealisasikan hasratnya untuk memiliki Hisham dengan meletakkan pil tidur dalam minuman Hisham dan akhirnya membawa Hisham ke bilik tidurnya.

    Insiden yang berlaku menyebabkan Hisham tertekan. Atikah perasaan perubahan sikap Hisham, bagaimanapun dia tidak mengesyaki apa-apa sehinggalah Mastura memberitahu dia telah mengandung dua bulan hasil hubungannya dengan Hashim. Hisham mengaku dia tidur di bilik Mastura dan dia sendiri hairan bagaimana perkara tersebut boleh berlaku.

    SAFURA DALAM DEMI KASIH

    Demi menjaga maruah mereka berdua, Atikah mendesak Hisham kahwin dengan Mastura, sementelahan pula ujian air kencing mengesahkan Mastura memang positif hamil. Mastura sebenarnya mengambil urin kawan sepejabatnya, Shima yang ketika itu sedang mengandung dua bulan.

    Malangnya perkahwinan Hisham dan Mastura tidak menjanjikan kebahagiaan. Hidup Mastura makin tertekan apabila Hisham langsung tidak menyentuhinya, malah saban malam Hisham tidur di ruang tamu.

    Mastura yang marah dengan sikap Hisham, nekad untuk menggunakan khidmat bomoh tetapi dinasihati oleh Shima kerana perbuatan tersebut adalah syirik. Ketika bertelagah, Shima terlanggar bucu meja dan akhirnya keguguran. Shima mula insaf betapa itu semua adalah balasan dosa terhadapnya kerana bersekongkol dengan Mastura dulu.

    Keadaan batuk Mastura makin teruk, sehinggalah satu hari dia batuk berdarah. Hasil diagnosis, Mastura disahkan menghidap barah paru-paru di peringakt kritikal. Mastura mula menyesal dengan sikapnya.

    Shima pula akhirnya berjumpa dengan Atikah dan menceritakan segala perancangan Mastura selama ini. Manakala Mastura merayu Atikah berkahwin dengan Hisham bagi menebus segala beban dosa yang tidak tertanggung ekoran memfitnah Hisham. Lalu untuk mengetahui kesudahan dua drama menarik ini, pastikan anda meluangkan masa menontonnya hanya di TV2.

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza dan Datuk K di Majlis Wedding Rusdi Ramli
  • Gambar Safura di Anugerah Industri Muzik 1998
  • Anak Norlia Ghani Adik Rusdi Ramli Meninggal Dunia
  • Gambar Hazama, Farhan & Leez AF @ Raja Lawak Final
  • Gambar Fazura di Sidang Media Anak Wayang
  • PHOTO CUTE ANAK RAMLI MS
  • Nora Danish Namakan Anaknya Putera Raiqal Ramli Bin Rizal Ashram Ramli
  • Filem Gentayangan
  • Gambar Fazura dan Rusdy Ramli di Sidang Media Anak Wayang di KLPac
  • Drama Ampang Medikal Lakonan Rusdiana Rusdi & Julia Ziegler
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    [Aneh] Inilah gambar lukisan wanita yang tak pernah wujud didunia ini

    Posted: 15 Jan 2011 09:00 PM PST

    Dia adalah Lukisan 'Tica' oleh Dru Blair. Ini adalah sebuah lukisan selesai dilukis pada Februari 2005. Mengambil masa selama 65-75 jam untuk menyelesaikan.Wanita yang dilukis ini tidak pernah wujud di dunia ini dan hanya sekadar imaginasi pelukis.


     Gambar dibawah adalah langkah demi langkah  yang diambil selama proses lukisan, dan gambar besar lukisan terakhirl setelah detail dan tekstur kulit ditambahkan dengan penghapus dan pensil berwarna.

    untuk mengetahui proses melukis gambar ini 
    sila klik

    Keajaiban kata "Sujud" dalam AL-Qur'an

    Posted: 15 Jan 2011 08:30 PM PST


    Pada Al-Quran, akan anda temukan bahAwa kata sujud yang dilakukan oleh mereka yang berakal disebutkan sebanyak 34 kali. Jumlah tersebut sama dengan jumlah sujud dalam shalat sehari-hari yang dilakukan pada lima waktu sebanyak 17 rakaat. Pada setiap rakaat dilakukan dua kali sujud sehingga jumlahnya menjadi 34 kali sujud sebagaimana terdapat pada ayat-ayat berikut:


    • Dan (ingatlah) ketika Kami berfirman kepada para Malaikat: 'Sujud-lah kamu kepada Adam' …. (2:34)


    Ayat ini merupakan ayat ketiga puluh empat pada surat Al-Baqarah, yaitu surat dalam mushaf yang pertama yang menyebutkan masalah sujud yang jumlahnya sama dengan jumlah sujud keseharian.


    • …. kemudian Kami katakan kepada para Malaikat; "Bersujud-lah kamu kepada Adam!" …. (Al-Araf: 11)
    • Dan ingatlah ketika Kami katakan kepada Malaikat: "Bersujud-lah kamu kepada Adam!" …. (AI-Isra: 61)
    • Dan (ingatlah) ketika kami katakan kepada para Malaikat: "Ber-sujud-lah kamu kepada Adam!" … (Al-Kahfi: 50)
    • Dan (ingatlah) ketika Kami katakan kepada para malaikat: "Ber-sujud-lah kamu kepada Adam!" . . . (Thaha: 116)
    • Wahai orang-orang yang beriman, ruku' dan ber-sujud-lah kamu serta beribadahlah kamu kepada Tuhanmu . . . (AI-Hajj : 77 )
    • Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Sujud-lah kamu sekalian kepada Yang Mahapenyayang." Mereka menjawab: "Siapakah Yang Maha Penyayang itu?" . . . (Al-Furqan: 60
    • Janganlah kalian ber-sujud kepada matahari maupun bulan, dan ber-sujud-lah kamu semua kepada Allah, Zat Yang telah menciptakan keduanya (matahari dan bulan) …. (Fushshilat: 47)
    • Maka ber-sujud-lah kalian kepada Allah dan beribadahlah kalian (kepada-Nya). (Al-Najm: 62)
    • Hai Maryam, taatlah kepada Tuhanmu, sujud dan ruku'lah bersama-sama orang yang ruku'. (Ali Imran: 43)
    • Maka sujud-lah para Malaikat itu semuanya bersama-sama. (Al-Hijr: 30)
    • 12. Maka ber-sujud-lah para Malaikat itu semuanya bersamasama. (Shad: 73)
    • …. Maka semua para Malaikat itu ber- sujud, kecuali Iblis; ia enggan … (Al-Baqarah: 24)
    • …. Kemudian apabila mereka (yang salat besertamu) sujud (telah menyempurnakan satu rakaat) maka hendaklah mereka pindah dari belakangmu (untuk menghadapi musuh). (An-Nisa: 102)
    • …. Lalu Kami katakan kepada malaikat: "Ber-sujud-lah kamu kepada Adam!", maka mereka ber-sujud, kecuali iblis …. (Al-A'raf: 11).
    • .… Maka mereka ber- sujud, kecuali iblis ….(Al-Isra: 61) 
    • …. Maka mereka ber-sujud, kecuali Iblis. Dan dia adalah dari golongan jin …. (AI-Kahfi: 61).
    • …. Maka mereka ber-sujud, kecuali iblis, ia enggan … (Taha: 116).
    • Berkata iblis: "Aku sekali-kali tidak akan ber-sujud kepada manusia yang Engkau telah ciptakan dari tanah liat kering (yang berasal) dari lumpur hitam yang diberi bentuk." (Al Hijr: 33).
    • .…. Kecuali iblis, ia berkata: 'Apakah aku akan ber-sujud kepada orang yang Engkau ciptakan dari tanah?". (Al-Isra: 61).
    • Allah berfirman: 'Apakah yang menghalangimu untuk ber- sujud (kepada Adam) di waktu Aku menyuruhmu?" …. (AI-A'raf: i2).
    • Allah berfirman: "Wahai iblis, apakah yang menghalangi kamu sujud kepada yang telah Ku-cipta-kan dengan kedua tangan-Ku?"…. (Shad: 75).
    • Janganlah kalian sujud kepada matahari maupun bulan ( Fushilat: 3 7 )
    • …. Mereka berkata: "Dan siapakah Yang Maka Penyayang itu? Apakah kami harus ber- sujud kepada yang kamu perintahkan kepada kami?" …. (Al-Furqan: 60).
    • Hanya kepada Allah-lah sujud (patuh) segala apa yang di langit dan di bumi …. (AI-Ra'd: 15).
    • Dan hanya kepada Allah-lah sujud segala apa yang ada di langit dan bumi …. (Al-Nahl: 49).
    • Apakah kamu tlada mengetahui, bahwa kepada Allah ber-sujud segala apa yang ada di langit, bumi …. (Al-Haj: 18). 
    • Agar mereka tidak ber- sujud (menyembah) Allah Yang mengeluarkan apa yang terpendam di langit dan di bumi …. (Al-Naml: 25).
    • …. Mereka membaca ayat-ayat Allah pada beberapa waktu di malam hari, sedang mereka juga ber- sujud (sembahyang). (Ali Imran: 113).
    • Sesungguhnya malaikat-malaikat yang ada di sisi Tuhanmu tidaklah merasa enggan menyembah Allah dan mereka bertashbih memuji-Nya dan hanya kepada-Nyalah mereka ber- sujud. (Al-A'raf: 206).
    • Aku mendapati dia dan kaumnya ber- sujud kepada matahari, selain Allah …. (Al-Naml: 24).
    • Dan jika dibacakan Al-Quran kepada mereka, mereka tidak ber- sujud. (Al-Insyihaq: 21).
    • Dan pada bagian dari malam, maka sujud-lah kepada-Nya dan bertasbihlah kepada-Nya pada bagian yang panjang di malam hari. (AI-Insan: 26).
    • Sekali-kali jangan, janganlah kamu patuh kepadanya; dan sujud-lah dan dekatkanlah (dirimu kepada Tuhan). (AI-Alaq: 19).

     Dalam Al-Quran tidak ada kata sujud yang dihubungkan dengan makhluk yang tidak berakal, kecuali satu ayat saja, yaitu dalam firman Allah SWT:


    • Dan tumbuh-tumbuhan dan pohon-pohonan kedua-keduanya sujud kepada-Nya. (Al-Rahman: 6).


    Selain dalam ayat tersebut, 34 kata kerja (fi'il) sujud semuanya dihubungkan dengan makhluk berakal.

    Sumber: Buku: Al-Qur'an dan Rahasia Angka, Penulis: Dr.Abu Zahra' An-Najdi

    [GILA] Remaja sanggup ceroboh kedai kerana nak tengok laman porno

    Posted: 15 Jan 2011 07:25 PM PST

    Seorang remaja yang ingin  memeriksa akaun MySpace-nya sanggup menceroboh satu kedai perabot dan kemudian ditangkap polis yang berjaya menjejakinya  melalui petunjuk yang tertinggal di komputer kedai itu.

    Polis di kota kecil Kennewick, Washington, menyatakan bahawa remaja laki-laki yang berusia 17 tahun tersebut menceroboh masuk kedai perabot  Bella Office Furniture.


    Setelah berhasil masuk, dia melayari internet selama lima jam untuk mengunjungi jejaring porno di internet dan menjajakan barang curian di akaun MySpace-nya.

    Remaja laki-laki itu dilaporkan mengaku melakukan pencurian tersebut setelah ditangkap dan dibawa ke tahanan polis.

    Nama remaja laki-laki itu tak disebutkan kerana  masih di bawah umur. (Kompas.com)

    [Pelik] Burung jatuhkan bahan bukti dari langit

    Posted: 15 Jan 2011 06:46 PM PST

    Kejadian pelik seekor burung jatuhkan bahan bukti dari 
    langit...saya petik dari myMetro

    Mohammed Riaz

    LONDON: Sebuah mahkamah di St Albans semalam diberitahu, seorang suami yang membunuh abang iparnya dan kemudian mencincang mayat mangsa ditangkap selepas ibu jari mangsa 'jatuh dari langit,' dipercayai digugurkan oleh seekor burung. 

    Mohammed Riaz, 33, didakwa menculik Mahmood Ahmad, 41, dan menyeksanya hingga mati dalam usaha menjejaki isterinya, Nahid Ahmad, yang melarikan diri daripadanya. Dia didakwa menggunakan bantuan lima rakannya untuk menculik, mengurung dan membunuh mangsa dengan gergaji pemotong daging.


    Mayat mangsa tidak ditemui dan anggota kumpulan itu hanya ditangkap selepas seorang pengawal keselamatan menemui ibu jari tangan kiri Mahmood di tempat letak kereta.


    Seorang pendakwa memberitahu juri, rakaman CCTV menunjukkan ibu jari itu jatuh secara misteri dari langit dan polis percaya ia mungkin digugurkan oleh seekor burung yang mengutipnya.


    Riaz bagaimanapun menafikan terbabit dalam pembunuhan, menculik atau bersengkongkol dalam pembunuhan abang iparnya.


    Empat tertuduh lain, Sharif Mohammed, 37, Faisal Chowdhury, 18, Arnold Alexander Yousaf, 18, dan Armizada Hussain, 37, juga mengaku tidak bersalah. Pendakwa raya, Stuart Trimmer berkata, Mahmood dari Wartford hilang pada awal pagi 7 Mac lalu.

    Akibat gatal tak pasal-pasal kena penjara 6 bulan

    Posted: 15 Jan 2011 05:30 PM PST

    Akibat gatal sangat juruteknik tak pasal-pasal kena
    penjara...saya petik dari myMetro


    DUBAI: Seorang juruelektrik dihukum penjara enam bulan kerana menggunakan kamera dalam telefon bimbitnya untuk merakam gambar wanita berbogel dalam sebuah tandas.

    Mahkamah Dubai semalam mendapati juruelektrik warga Filipina itu bersalah atas tuduhan mencabul kehormatan seorang wanita, juga rakyat Filipina, dengan mengambil gambarnya secara sulit ketika mangsa membuang air kecil dan mandi dalam tandas.


    Hakim, Hamad Abdul Latif Abdul Jawad mengarahkan juruelektrik berkenaan, AC, dihantar pulang ke negara asalnya selepas menjalani hukuman penjara.


    "Saya bersalah. Saya memasang telefon bimbit saya dan secara sulit merakam gambar wanita itu dalam keadaan tidak berpakaian dalam tandas itu," kata AC kepada mahkamah. Menurut dokumen pertuduhan, AC sengaja menempatkan telefon bimbitnya di dalam bakul baju kotor dan menghalakannya ke arah tandas untuk membolehkannya merakam gambar wanita itu.


    Dalam keterangannya, mangsa berkata, dia menemui kad memori dalam tandas berkenaan.


    "Apabila saya membukanya dengan menggunakan komputer riba saya, saya melihat gambar suspek. Ada juga fail video disimpan di bawah nama saya. Apabila membukanya, saya dapat melihat rakaman gambar saya dalam tandas itu," kata wanita berkenaan. - GN

    Percaya tak inilah kenderaan untuk golongan VIP di Somalia

    Posted: 15 Jan 2011 04:40 PM PST

    Ternyata kerana kemiskinan kenderaan untuk golongan VIP  di Somalia adalah begini...







    Inilah akibat suka tukar jarum suntikkan

    Posted: 15 Jan 2011 10:01 AM PST



    habis berkudis tangan.....


    Kanak-kanak 2 tahun bantu ibunya bersalin

    Posted: 15 Jan 2011 09:30 AM PST

    Baru berusia dua tahun, Jeremiha Taylor sudah membuat ibunya bangga. Dia tampil sebagai pahlawan saat membantu ibu melahirkan adiknya, Kamron.

     Bobbye Favazza, mengatakan bahawa kelahiran anaknya yang ketiga ternyata lebih cepat dari perkiraan. Doktor sudah menjadualkan Bobbye untuk bersalin lewat bedah caesar di hospital setempat pada 6 Disember .
    Namun air ketuban Bobbye  pecah. Ibu berusia 27 tahun itu menelefon  "911," namun dia tak tahan menunggu pasukan bantuan dan terasa mahu melahirkan. Persalinan segera itu berlaku di ruang tengah rumah Bobbye.
    Ketika melihat ibunya kesusahan, Jeremiha tampil sebagai penyelamat. Kanak-kanak itu dengan segera mengambil sebuah tuala, seperti yang diminta ibunya.
    Tak hanya itu, Jeremiha pun mahu berjaga-jaga sambil melihat ibunya berusaha melahirkan adiknya. Tak lama kemudian, Jeremiha menjadi orang pertama yang menyentuh dan menggendong adiknya yang baru lahir. Dia lalu menyerahkan adiknya kepada  ibunya dalam keadaan tali pusat masih tersambung.
    Pasukan bantuan dari 911 datang setelaht  bayi sudah lahir berkat bantuan anak berusia 2 tahun. Kamron pun lahir dengan sihat.
    "Dia adalah pahlawan cilik saya," kata Bobbye ,memandang Jeremiha dengan perasaan bangga. "Sepertinya sketika itu dia sudah tahu apa yang harus dia lakukan," lanjut Bobbye, yang kini memiliki tiga anak.

    [Gila]Sepasang muda-mudi lakukan hubungan seks di menara jam Sydney

    Posted: 15 Jan 2011 08:45 AM PST

    Gambar yang luar biasa ini menunjukkan sepasang muda-mudi yang berani tertangkap sedang berhubungan seks di siang hari b\ di bahagian atas menara jam Sydney yang Bersejarah.




    Masih menjadi Misteri identiti pasangan itu, yang terlihat di balkoni di bawah jam raksasa di sudut Broadway dan Bay Street Sydney.

    Ramai orang berkumpul di luar panggung wayang di seberang menara, di dekat University of Sydney, tapi itu nampaknya tidak menganggu "aksi" mereka..

    Seorang saksi mengatakan: "Beberapa orang lain juga telah melihat dan aku mulai mengambil foto semua orang di daerah mulai melihat ke atas dan tertawa melihat aksi mereka. "

    "Pasangan itu Nampaknya tahu aksi mereka boleh dilihat danmereka tidak memperdulikan."

    Pasangan tersebut mungkin adalah siswa yang tinggal di UniLodge di bawah ini dan telah tahu selok belok  ke menara jam.
    Meskipun tidak terkenal seperti Sydney Opera House, menara jam bersejarah adalah salah satu dari dua bekas bangunan Grace Brothers department store yang dibangun pada tahun 1904.

    Bukti sambil berblog boleh bersenam

    Posted: 15 Jan 2011 07:45 AM PST

    Rupanya sambil kita berblog kita juga boleh bersenam.
    Gambar dibawah ini membuktikannya...




    yang penting itu semua atas dasar kemahuan...

    Cara baru nak panggang ayam

    Posted: 15 Jan 2011 06:00 AM PST

    Kira ni kes terdesak...




    Salah tempat buang

    Posted: 15 Jan 2011 05:35 AM PST

    Kesian atok seorang ni ...agaknya dah tak tahan sangat..
    mana sempat aje.....





    Bukti kekuatan machine gun

    Posted: 15 Jan 2011 04:20 AM PST






    LETAK MAKLUMAT IKLAN
    Baru tunjuk aje ...polis pun takut..apalagi dilepaskan tembakkan...

    Bukti kita jangan tertipu dengan awek Korea

    Posted: 15 Jan 2011 03:00 AM PST

    Ramai yang mengatakan awek Korea memang cun tetapi
    bila anda melihat gambar ini baru tahu mereka cantik kerana make up....





    Ini juga menunjukkan make up juga boleh membuat 
    seseorang itu berketrampilan....


    Sniper wanita terhebat didunia

    Posted: 15 Jan 2011 02:00 AM PST

    Lyudmila Pavlichenko

    Kalau soal semangat gigih wanita,Rusia memang terkenal. Ketika wanita lain masih sibuk pada hal-hal dapur ,wanita Rusia sudah punya pahlawan. Lyudmila Pavlichenko adalah salah satu dari sekian tentera merah wanita Rusia yang bertempur pada era perang dunia kedua. Yang membuat dia sangat luar biasa adalah kemampuan menembaknya sangat luar biasa, dimana pada masa itu Lyudmila membunuh dengan tepat sebanyak 309 jiwa, termasuk 36 sniper musuh! Namun sayang, dia terkena serangan mortar dan tidak dapat lagi berada dari medan pertempuran.


    Pada masa pemulihan luka itu, Lyudmila berkunjung ke negara Amerika Syarikat dan Kanada dalam rangka propaganda  Soviet. Dia pun bertemu dengan Franklin D. Roosevelt di White House dan menjadi warga Rusia yang pertama kali bertemu presiden AS di White House. Setelah sembuh  Lyudmila tidak berada medan pertempuran lagi, hanya dijadikan jurulatih untuk sekolah sniper, sehingga perang selesai Dia dianugrahi medali Gold Star of the Hero of the Soviet Union dan wajahnya dijadikan gambar setem..

    [Hot] Bra untuk orang yang suka main golf

    Posted: 15 Jan 2011 01:00 AM PST

    Triumph International, Jepun telah mengeluarkan bra yang aneh dan kali ini disebut dengan Triumph Golf Bra.

    Ada yang memikir mungkin bra ini didisegin khusus untuk para pemain golf wanita tetapi ramai yang salah tekaan.

    Golf Bra ini adalah sebuah bra yang juga boleh berubah fungsinya menjadi lapangan hijau ukuran kecil untuk bermain golf.
    Anda tinggal buka bra kemudian buka gulungan yang ada di bahagian dalam dan bra siap menjadi lapangan hijau. Sedangkan lubang untuk bola golf sendiri itu ada di kedua "lubang" yang ada di bra.

    Sebelumnya Triumph International Jepun juga telah mengeluarkan bra yang aneh-aneh, mulai dari Jury System Bra, Solar Bra, No! Eco Shopping Bag Bra dan My Chopstick Bra.




    Wartawan yang nak jumpa PM Israel kena telanjang dulu

    Posted: 15 Jan 2011 12:25 AM PST

    Menurut laman harian Haaretz, peristiwa tidak menyenangkan itu menimpa wartawan cantik bernama Najwan Simri Diab dan sejumlah wartawan yang lainnya ketika memenuhi undangan sidang akhbar khusus dengan Netanyahu di suatu hotel di Yerusalem, Selasa 11 Januari 2011. Namun, sebelum masuk ke ruangan, para wartawan asing yang diundang harus menjalani penggeledahan oleh pasukan keamanan Netanyahu.

    Begitu akan digeledah, Najwan terkejut ketika perempuan petugas daripasukan keamanan Israel menyuruh dia melepas baju, termasuk pakaian dalam. Bagi Najwan, perintah itu sudah keterlaluan dan merupakan suatu penghinaan. "Saya tidak menolak menjalani pemeriksaan keamanan, namun saya menentang penghinaan," kata Najwan kepada Haaretz.

    Najwan, yang tengah hamil, juga tidak mahu diperiksa dengan mesin pengimbas elektronik. Perempuan berusia 31 tahun itu takut bila sinar merah yang melintas di perutnya boleh mempengaruhi kandungan.

    Wartawati Al Jazeera itu akhirnya menolak perintah dari petugas sehingga tidak jadi menghadiri sidang akhbar dengan Netanyahu. Stesen televisyen yang beribu pejabat di Qatar itu akhirnya mengajukan protes kepada pejabat media perdana menteri Israel.

    Pihak pejabat perdana menteri berjanji akan menyelidiki kejadian itu dan meminta penjelasan dari Shin Bet, iaitu polis khas yang bertugas melindungi pejabat tinggi Israel.

    [Gila] Buat filem lucah atas bumbung rumah

    Posted: 14 Jan 2011 11:40 PM PST

    Manusia-manusia gila ni kadang-kadang dah tak kira 
    tempat untuk berbuat sesuatu..asalkan benda boleh mendatangkan 
    untung dah tak kira soal keselamatan atau orang sekeliling....




    bila dah diketahui tahu pulak cabut lari.....

    Disembelih gara-gara curi kuda

    Posted: 14 Jan 2011 10:40 PM PST





    Kejadian ini  terjadi pada 19 September 2009, di Lombok Indonesia.Seorang pemuda mati dengan cara yang amat menggerikan kerana mencuri seekor kuda milik seorang penduduk...menurut informasi bahawa pemuda ini mati disembelih oleh sekumpulan orang dari sebuah organisasi anti pencuri di Lombok NTB.

    Yang jadi persoalan adakah nyawa pencuri ini sama nilai dengan nyawa seekor kuda?Walaupun dia mencuri ,tangkap bawa dia ke polis supaya pihak polis boleh menyiasat dan mendakwa pencuri ini.Bukan dengan membunuhnya.Bukan nak membela pencuri itu tetapi dia masih punya hak sebagai manusia......


    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS