Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Mizz Nina di Pelancaran Album TAKE OVER

Posted: 26 May 2012 01:52 AM PDT

Pada jam 1.30 petang tadi, Budiey telah menghadiri Pelancaran Album TAKE OVER – Mizz Nina yang diadakan di Zouk KL, Kuala Lumpur.

Budiey pernah menonton beberapa video lagu dari Mizz Nina sebelum ini… dan satu perkataan yang terpancul dari mulut Budiey ialah INTERNATIONAL.

Goodies from Mizz Nina. Selera & kos tinggi ni.

Ya, sifat fizikal album ini pun sangat antarabangsa yang penuh dengan irama yang segar dan muzik pop. Pastinya, album ini adalah kesinambungan daripada kejayaan debut solo album What You Waiting For yang hangat diperkatakan pada tahun 2011.

Dalam album Take Over ini, Mizz Nina berkolaborasi dengan ramai artis dan pemuzik antarabangsa. Antaranya, dengan #1 Billboard act Flo Rida, dan menyaksikan Mizz Nina bergabung semula dengan artis yang berkarier di Los Angeles dan juga penerbit Colby O'Donis yang juga telah banyak membantu Mizz Nina merakam lagu What You Waiting For sehingga mencatat sejarah menjadi lagu yang paling popular dan paling ramai dimuatturun sebagai nada dering pada tahun 2011.

Dalam album ini, Colby O'Donis menerbit dua buah lagu iaitu Hit Me Up dan juga Cup of Love di mana Budiey rasa lagu ini akan boom di radio tak lama je lagi.

Album ini berkonsepkan tentang kuasa wanita, jiwa yang bebas, yakin dan percintaan.

Budiey suka dengan pakej album ini yang dibuat sebegitu lengkap.

Pada jam 5 petang ini di lokasi yang sama, Mizz Nina juga mengadakan showcase sempena dengan pelancaran album Take Over. Peminat yang datang, boleh mendapat album CD Take Over dengan harga berpatutan dan Budiey lihat banyak juga merchandise serta pakaian di bawah Nina Dreams dijual di Zouk KL.

Packaging Album Mizz Nina yg sgt gempak. Beli jgn tak beli!

Packaging Album Mizz Nina yg sgt gempak. Beli jgn tak beli!

Unboxing album terbaru Mizz Nina - TAKE OVER

Dalam ni, ada 2 keping CD.

Unboxing Cover Album Mizz Nina

Dihoskan oleh Burn AF. Lama gak tak nampak Burn kat luar ni. Asyik tengok kat TV je, jadi hos program sukan.

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Mizz Nina Launching Album Take Over

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Mizz Nina dan Noh Hujan di Karpet Merah ASK 2010
  • Gambar Mizz Nina di Shout! Awards 2010
  • Gambar Kad Kahwin Noh & Mizz Nina Bertema Kimono
  • Mizz Nina & Nuh Hujan Umum Majlis Tunang Kahwin
  • RTM & AMBANK Anjurkan Konser Ambang 2011
  • Separuh Akhir Kedua Muzik Muzik 26
  • Noh Hujan & Mizz Nina Selamat Nikah
  • Gambar Selebriti di Majlis Pelancaran Album ALL Your LOVE
  • Pelancaran Album DJ Fuzz Siri Mixtape Mixology 3
  • Gambar Mawi di Pelancaran Album Terbaru ALLAH HABEEBI
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Wanita AS Tembak Dirinya Sendiri Dan Buat Pengakuan Palsu

    Posted: 26 May 2012 09:15 PM PDT

    Seorang wanita AS menembak dirinya 2 kali, di kaki dan bahagian punggung, untuk menutupi perompakan palsu yang dilaporkannya kepada polis.

    Joy Loundsers awalnya mengatakan kepada polis Tennessee kalau dirinya telah diserang seorang lelaki berkulit putih dengan rambut abu-abu saat dirinya menunggu sebuah penerbangan, dan bahawa lelaki itu menyuruhnya memegang pistol tangan yang mengakibatkan dirinya menembak dirinya sendiri.

    Joy sendiri akhirnya mengakui penembakan palsu itu saat dirinya di hospital. Kerana itu para petugas investigasi polis terlanjur menyusuri kota itu mencari sebuah  van berwarna silver dan juga si penyerang selama beberapa jam.

    Pihak pendakwa belum memutuskan apakah mereka akan mendakwa, namun memberi laporan palsu boleh membuat Lounders diberi hukuman penjara antara2 hingga 4 tahun.

    Nak tiru aksi Marylin Monroe,artis ini kantoi tak pakai seluar dalam

    Posted: 26 May 2012 09:00 PM PDT

     Cannes Film Festival tahun ini seharusnya jadi moment penting bagi bintang yang satu ini. Sayangnya, saat penting ini harus berakhir dengan rasa malu di wajah Arta Dobroshi.

    Seperti dilansir dari Dailymail Jumaat (25/5), Arta hadir di acara tersebut untuk promosi filemnya yang berjudul TROIS MONDES (THREE WORLDS). Saat itu, dia tampil percaya diri dengan pakaian warna putih dan biru.

    Saat kamera menyorotnya,  dia ini langsung beraksi di depan kamera. Dengan senyum menghiasi wajah, dia pun bergaya dan berlenggok agar wartawan dapat mengambil gambar terbaiknya.

    Namun malang bagi Arta, ketika dia sedang bergaya memutar dan mengibarkan skirt seperti  Marylin Monroe, angin tiba-tiba bertiup kencang. Skirt yang dikenakannya terbang tanpa kendali.

    Saking kencangnya angin bertiup, skirt yang menyingkap itu pun memperlihatkan isi di baliknya. Arta yang rupanya tidak mengenakan seluar dalam terpaksa merah padam menahan malu lantaran pantatnya terlihat jelas.

    Sumber : http://www.merdeka.com

    Ternyata Lelaki Ini Seorang Wanita

    Posted: 26 May 2012 08:45 PM PDT


    Kes interseks memang boleh sangat membingungkan, sebab hal itu membuat identiti kelamin seseorang menjadi tak jelas. Setidaknya itulah yang dialami Steve Crecelius, lelaki asal Denver yang diketahui ternyata adalah seorang wanita setelah ia memeriksakan keadaan batu ginjalnya di hospital lima tahun yang lalu. Hasil pemeriksaan yang dilakukan Steve membuat doktor mengungkapkan hal yang mengejutkan baginya, "Anda adalah wanita."

    Interseks adalah suatu kelainan kesIhatan yang membuat seseorang sulit dideteksi sebagai lelaki atau wanita kerana anatomi kelamin yang tidak jelas. Biasanya orang tua yang menentukan jenis kelamin bayi interseks mereka dengan melakukan beberapa prosedur untuk mendukung pertumbuhan hormon salah satu jenis kelamin yang dipilihnya. Namun banyak kes yang membuat seseorang yang lahir interseks mengetahui bahawa ternyata mereka sebenarnya wanita meski dibesarkan sebagai lelaki atau sebaliknya.

    "Ketika aku berusia 17 tahun, aku pertama kali bekerja separuh waktu di saluran televisyen sebagai kameraman dan salah seorang yang bertugas di sana berkata padaku bahawa cara berjalanku seperti pondan," ujar Steve yang sudah berkeluarga dan memiliki enam orang anak.

    Setelah pemeriksaan tersebut, Steve memerlukan waktu satu tahun untuk terbiasa dengan keadaannya. Sementara itu, isteri Steve, Debbie Crecelius tidak keberatan dengan keadaan suaminya yang kini berubah nama menjadi Stevie Crecelius. Anak-anak mereka pun tetap menerima keadaan orang tuanya, seperti yang diberitakan dalam Fox 31.

    "Orang-orang perlu diterima dan dimengerti. Aku dilahirkan seperti ini dan mencintai satu sama lain dan mendukung satu sama lain selalu menjadi kekuatan keluarga kami," tutur Stevie, seperti yang dikutip dari Huffington Post (26/05).

    Sumber : http://www.merdeka.com

    Hujan 955 Hotdog dari Langit

    Posted: 26 May 2012 08:30 PM PDT

    Hujan yang satu ini sangat disukai penggemar hotdog. Ada 955 hotdog yang dijatuhkan dari sebuah helikopter. Acara peringatan 95 tahun American Coney Island, sebuah restoran di Amerika ini tentu saja disambut sangat meriah.

    Rabu (23/5) lalu America Coney Island, sebuah restoran yang terkenal dengan hotdognya yang enak di Detroit Amerika merayakan ulang tahun ke 95 dengan cara unik. Menu Coney Dogs yang disukai pelanggan membuat Grace Keros, generasi ketiga pemilik resto ini untuk melepas hotdog dengan cara unik.

    Sebanyak 955 hotdog berupa sosis buatan Dearborn Sausage Co. dijatuhkan dari sebuah helikopter ke HYPE ( Helping Youth Progress and Excel), sebuah fasiliti berupa padang bola.

    'Kami ada di lokasi yang sama 95 tahun silam. Saya tidak tahu persis waktunya hanya saja saya yakin suatu hari di bulan Mei 95 tahun lalu kami membuka outlet pertama,' demikian jelas Grace seperti dikutip The Detroit News.

    Restoran menjual hotdog dengan harga 95 sen selama makan tengahari dalam rangka hari ulang tahunnya. Sejumlah games dan hadiah juga dibahagikan melalui radio lokal setempat. Salah satunya adalah pertandingan menaruh hotdog paling banyak di baju.

    Sylvia Lopez, 37 tahun yang berhasil mengalahkan 25 konstentan berhasil menaruh 76 hotdog di bajunya dan mendapatkan hadiah wang dan boleh makan hotdog percuma sepanjang tahun di American Coney Island.


    1000 buah hotdog yang dipakai dalam lomba juga tidak dibuang percuma. The Detroit Dog Rescue Organization mengumpulkan, memasak dan memberikan pada semua anjing di seluruh kota.

    Sumber : http://food.detik.com

    Ini Dia Busana Untuk Wanita Gemuk

    Posted: 26 May 2012 08:15 PM PDT

    SETIAP wanita merasa gemuk saat melihat adanya lipatan-lipatan di sekitar perut, pinggang, dan pinggul. Agar tetap percaya diri dan nyaman, Anda pun boleh memilih model busana yang tepat.
     
    Berikut beberapa jenis pakaian untuk Anda yang merasa gemuk, seperti dilapor Sheknows.
     
    Maxi dress
     
    Tahun lalu, Angelina Jolie mempopularkan maxi dress ketika dirinya hamil dan gayanya tetap trendi. Gaun maxi dengan fitur skirtlonggar dapat menyembunyikan adanya lipatan lemak di tubuh dan membuat Anda merasa cantik. Gaun maxi bohemian sangat sempurna untuk keseharian Anda.
     
    Tunic tops
     
    Tunik yang sedang trendi saat ini dipadu dengan skinny jeans. Pastikan bahwa jeans Anda tidak terlalu ketat sehingga nyaman dikenakan.
     
    Skirt berwarna cerah
     
    Penggunaan skirt memang sedang trendy saat ini. Dari mulai yang berbentuk A-Line, hingga yang berukuran panjang (full skirt). Anda boleh memakai yang berukuran mini, midi ataupun maxi. Yang jelas, dengan mengenakan skirt berwarna cerah, akan menyamarkan lemak-lemak yang mnyembul di sekitar perut.
     
    Sweater longgar

    Kardigan yang berukuran besar dan sweater dolman dengan lengan yang lebar sangat ideal untuk hari-hari Anda yang merasa tidak terlalu gemuk. Pilih sweater rajutan yang berbahan lembut dipadu dengan  jeans slim feet.

    Wrap dress

     
    Gaun bungkus ikonik rancangan Diane von Furstenberg memang sangat sesuai untuk segala jenis bentuk tubuh. Pilih wrap dress berbahan rajutan dengan skirt selutut sehingga terbentuk siluet panjang dan ramping.
     
    Cobalah pakai jeans lelaki

    Untuk hari biasa (kasual), Anda boleh memakai seluar jeans lelaki dan tshirt sedikit longgar. Jeans fit santai dengan ruang ekstra di perut, pinggul, dan paha memang sangat sempurna. Meski trend ini muncul di kancah mode beberapa tahun lalu, namun hingga saat ini masih menjadi pilihan yang popular.

    Berbagai Rasa Garam dari Air Mata Manusia

    Posted: 26 May 2012 08:00 PM PDT

    Dibalik bentuknya yang cantik, botol-botol yang dijual di kedai Hoxton Street Monster Supplies ini berisikan garam paling aneh yang pernah kita lihat.



    Bicara mengenai produk organik, garam-garam ini mungkin berada didalam posisi terakhir dari daftar produk yang akan kita cuba. Mereka memiliki lima 'rasa', yang semuanya diklaim dibuat dari air mata manusia asli yang berasal dari keadaan-keadaan yang berbeza. Mulai dari air mata orang yang sedang bersedih (sorrow), air mata orang yang sedang memotong bawang (chopping onions), air mata orang ketawa (laughter), air mata orang marah (anger), hingga air mata dari orang yang sedang bersin (sneezing). Eww...
    Apakah semua itu terasa beza di lidah? Menurut produsennya, Halen Mon, ya, setiap 'rasa' memang memiliki rasa asli yang berbeza dan unik. Garam sorrow misalnya, memiliki rasa yang mirip dengan rasa lavender, yang sesuai diguna untuk daging dan organ haiwan. Dan garam sneezingsaya kira, memiliki rasa termasin diantara garam-garam yang lain.
    Meskipun aneh, produk ini perlu diakui memang memiliki bentuk kemasan yang cukup indah, yang didesain langsung oleh para desainer di We Made This.

    Aishwarya Rai tidak kisah badan gemuk

    Posted: 26 May 2012 07:45 PM PDT


    CANNES, Perancis - Tidak seperti selebriti lain yang begitu mementingkan penjagaan berat badan, aktres Bollywood, Aishwarya Rai Bachchan memberitahu, dia gembira dengan bentuk tubuhnya sekarang.
    Heroin filem Dhoom 2 itu berada di Festival Filem Cannes di sini untuk acara karpet merah sebelum menghadiri lelongan amal bagi memerangi AIDS anjuran Sinema amfAR.
    Kemunculan Rai, 38, sememangnya dinantikan oleh peminat yang tidak sabar melihat sama ada bekas Ratu Cantik Dunia itu kembali kurus selepas melahirkan anak pada tahun lalu.
    Namun, Rai berkata, dia tidak bimbang tentang tanggapan peminat terhadap dirinya.
    "Seseorang pelakon akan sentiasa menjadi tumpuan, akan ada pelbagai tanggapan," kata Rai.
    "Ya, memang ada tanggapan negatif tetapi saya tidak kisah," tambahnya lagi.
    Rai yang merupakan isteri kepada hero Bollywood, Abhishek Bachchan turut menolak saranan peminat agar dia berdiet supaya kembali langsing.
    "Saya gemar makan dan tidak pernah mengamalkan diet yang ketat," tegas aktres tersebut. - Agensi
    sumber : kosmo online

    Obama pernah reka teknik hisap ganja

    Posted: 26 May 2012 07:30 PM PDT


    WASHINGTON: Sebuah buku baru yang membongkar kehidupan waktu remaja Barack Obama mendedahkan kegiatan menghisap ganja Presiden Amerika Syarikat itu ketika berada di sekolah menengah pada 1970-an.
    Ia menceritakan bagaimana Obama yang berusia belasan tahun ketika itu dan rakannya, membentuk 'The Coom Gang,' yang bererti menghisap ganja.

    Menurut buku berjudul 'Barack Obama: The Story,' itu, Obama mencipta teknik menghisap ganja dan menaiki kereta yang dipanggil Choomwagon.


    Penulisnya, David Maraniss menggunakan nama Barry untuk merujuk kepada Obama dan mendakwa, presiden itu dikenali pada zaman remajanya kerana memulakan beberapa teknik menghisap ganja. Menurut Maraniss, Obama dan rakannya akan menutup semua tingkap kereta ketika menghisap ganja dalam kenderaan kerana tidak mahu membazir. "Mereka mahu menikmati asap ganja itu," tulis Maraniss.

    Obama dikatakan melakukan kegiatan itu ketika belajar di Sekolah Punahou di Honolulu, Hawaii dan Kolej Occidental di Los Angeles.


    Ini bukan kali pertama Obama dikaitkan dengan ganja. Pada 1995, dalam buku kisah hidupnya, 'Dreams from My Father,' Obama mengaku menghisap ganja.- DM



    sumber : myMetro

    Bapa kejam

    Posted: 26 May 2012 07:00 PM PDT


    VIENNA: Seorang kanak-kanak berusia lapan tahun kini tenat selepas ditembak di kepala di sekolah oleh bapanya sendiri, semalam.
    Lelaki berusia 37 tahun itu dilapor mengheret anak lelaki dan perempuannya dari kelas masing-masing dan kemudian menembak budak lelaki itu dari jarak dekat, menurut sebuah stesen radio Austria, ORF.

    Lelaki itu yang identitinya tidak didedahkan, kemudian ditemui mati selepas dipercayai menembak dirinya sendiri. Anggota paramedik yang kebetulan berada di sekolah berkenaan untuk memberi ceramah mengenai bantuan kecemasan, berjaya menyelamatkan nyawa kanak-kanak itu.


    Lelaki itu yang mempunyai rekod keganasan rumah tangga, memasuki sekolah berkenaan sambil mengacu pistol sebelum mengheret kedua-dua anaknya. Anak perempuannya berjaya melarikan diri.

    Jurucakap polis, Alfred Schiller berkata, pihaknya percaya lelaki itu bertindak demikian kerana mahu membalas dendam terhadap isterinya.


    Si isteri dikatakan melarang suaminya memasuki rumah mereka baru-baru ini.



    Lelaki itu melarikan diri selepas menembak anaknya tetapi polis berjaya menjejakinya menerusi telefon bimbitnya tetapi dia dikatakan sudahpun menembak dirinya di jalan raya sebuah kawasan pedalaman. - DM


    sumber : myMetro

    Mati terkejut lihat anak terbakar

    Posted: 26 May 2012 06:45 PM PDT

    IPOH – Seorang warga emas mati akibat terkejut apabila menyaksikan api marak membakar tubuh dan meragut nyawa anak lelakinya dalam kejadian ngeri di Kampung Cina Bagan Selatan, Ipoh.

    Dalam kejadian jam 10 malam itu, Tan Chun Hock, 48, seorang penjual ikan maut apabila seluruh tubuhnya rentung akibat terbakar.

    Menurut sumber, mangsa mencurahkan minyak petrol sebelum membakar tubuhnya sendiri menggunakan colok besar di hadapan rumahnya sendiri.

    Tragedi itu disaksikan bapa mangsa, Tan Bak Lee, 78, menyebabkan warga emas itu rebah akibat terkejut dengan kejadian tidak disangka-sangka itu.

    Bak Lee yang pengsan dilaporkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan untuk mendapatkan rawatan di Hospital Parit Buntar. Anak perempuan sulung Chun Hock, Tan Hui Tian, 19, ketika ditemui amat terkejut dengan tindakan bapanya itu sehingga menyebabkan keluarga itu kehilangan dua ahli keluarga yang disayangi.

    Hui Tian yang mempunyai empat adik beradik yang lain berkata, sebelum ini mereka sekeluarga sentiasa hidup dalam keadaan gembira walaupun mengetahui bapanya mempunyai masalah kewangan.

    "Setahu saya, bapa tidak pernah mengadu mempunyai masalah dengan rakan-rakannya malah tidak mempunyai musuh mahupun berhutang dengan ah long.

    "Disebabkan kejadian tersebut, saya menjadi bingung dan trauma apabila bapa dan datuk meninggal dunia sekali gus pada hari yang sama," katanya.

    Katanya, dia dan adiknya terpaksa berhenti sekolah untuk membantu bapanya menjual ikan bagi menampung perbelanjaan persekolahan tiga adiknya yang lain.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Kerian Superitendan Mat Fauzi Nayan berkata, setakat ini siasatan awal polis mendapati kes tersebut diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

    Menurutnya, siasatan di tempat kejadian menemui colok besar sepanjang 1.5 meter yang masih menyala tidak jauh dari tempat mayat terbakar.

    "Bau dan kesan minyak petrol turut ditemui namun tiada tanda pergelutan dan pergaduhan berlaku dalam kejadian tersebut.

    "Sehubungan itu, siasatan lanjut akan dijalankan bagi mengenal pasti punca kematian mangsa.

    "Orang awam yang mempunyai maklumat atau melihat kejadian diminta menghubungi Ketua Balai Polis Tanjung Piandang, Sub Inspektor Romlee Mohd Noor menerusi 05-7256722 bagi membantu siasatan," kiatanya.


    sumber : sinar harian

    Tabur janji palsu

    Posted: 26 May 2012 06:30 PM PDT


    IPOH: "Pekerja dijanjikan habuan lumayan seperti sebuah banglo atau kereta bernilai bawah RM100,000 jika berjaya menunjukkan prestasi cemerlang ketika bekerja," kata Ahmad, 35, yang mendakwa ditipu seorang artis tanah air apabila tidak dibayar gaji dan imbuhan lebih RM10,000.
    Berpengalaman lebih lima tahun dalam pengurusan acara, Ahmad berkata, dia antara 10 mangsa pelakon lelaki berkenaan yang membintangi sebuah siri drama komedi popular di stesen televisyen tempatan.

    Menurutnya, sejak bekerja dengan artis itu Disember tahun lalu, dia kerap ditipu dengan pelbagai janji palsu, namun sikap profesional terhadap kerja membuatkan dia masih bersabar walaupun gaji dijanjikan belum dibayar sehingga kini.


    "Kalau diikutkan, saya bekerja dengan syarikat milik artis itu untuk menjayakan satu festival di Taiping, awal Mac lalu. Namun, beberapa hari sebelum program bermula, saya diberhentikan kerja tanpa alasan munasabah.

    "Sepatutnya artis itu atau wakil syarikat berbincang dengan saya terlebih dulu dan menyelesaikan beberapa perkara dijanjikan seperti keuntungan yang hendak diagihkan, termasuk gaji melebihi RM10,000," katanya ketika ditemui Metro Ahad di sini.


    Menurutnya, program itu ternyata indah khabar daripada rupa apabila artis berkenaan yang bertindak sebagai pengarah teknikal gagal melaksanakan tugas dengan berkesan.




    "Dia yang dibantu seorang lagi artis komedi popular tanah air turut mendakwa program berkenaan mendapat tajaan ratusan ribu ringgit selain sokongan dan kerjasama sebuah kementerian dengan majlis pelancaran disempurnakan wakil kerajaan negeri.

    "Selain tidak membayar gaji pekerja, beberapa program dijanjikan seperti konsert membabitkan artis terkemuka tanah air juga tidak ditunaikan," katanya.


    Dia mendakwa, beberapa program lain yang diadakan sempena festival itu seperti pertandingan memancing turut berdepan masalah apabila penganjur langsung tidak menyerahkan hadiah kepada pemenang.

    Lebih memburukkan keadaan, seorang rakannya yang membekalkan makanan secara katering untuk program itu turut menjadi mangsa apabila terpaksa melunaskan sendiri kos keseluruhan bernilai RM56,000.


    Menurut Ahmad, dia membuat aduan kepada Pejabat Tenaga Kerja Perak dan agensi itu akan membuat susulan dengan artis berkenaan dalam masa terdekat.


    Katanya, sebelum ini Pejabat Tenaga Kerja Perak memanggil artis terbabit untuk memberi keterangan, namun difahamkan dia gagal hadir.


    "Saya harap kes ini mendapat pertimbangan sewajarnya kerana saya tidak mahu perkara sama berulang kepada orang lain. Ada antara mereka baru merasai suasana bekerja dan sudah tentu mereka mahu merasa wang gaji daripada hasil titik peluh sendiri.


    "Saya juga terkilan dengan sikap artis itu yang langsung tidak menjawab apabila dihubungi menerusi telefon bimbit. Kemudian seorang daripada kami bertemunya tapi dia buat tidak tahu, seolah-olah tiada apa berlaku," katanya.


    Dia berharap mangsa lain tampil mengemukakan bukti membabitkan penyelewengan artis itu. Selain mengemukakan masalah kepada Pejabat Tenaga Kerja Perak, dia mempertimbangkan membuat laporan polis dan mengambil tindakan undang-undang jika perkara itu tidak diselesaikan.


    "Saya tidak kisah sangat soal wang... cuma bimbang jika perkara ini tidak dipandang serius, ia akan berlaku kepada orang lain pula pada masa akan datang.


    "Sepatutnya sebagai majikan serta menjaga reputasi sebagai artis, dia harus mencari jalan penyelesaian sewajarnya," katanya.


    Sementara itu, seorang kerani yang hanya mahu dikenali sebagai Maulad, 20, ketika ditemui berkata, dia tidak menyangka pengalaman pertama menempuhi alam pekerjaan menjadi igauan buatnya apabila tidak dibayar gaji.


    "Ini kali pertama saya bekerja... apabila ditanya soal gaji, semua senyap, seolah-olah tiada apa berlaku. Saya masih memegang kunci pejabat, namun selepas membuat tinjauan di situ, semua barang dan dokumen penting milik syarikat dipindahkan," katanya.



    sumber : myMetro

    Penyamun tak sempat berjoli

    Posted: 26 May 2012 06:15 PM PDT


    GERIK: Empat penyamun dariLombok bukan saja tidak sempat berjoli hasil rompakan, malah ditangkap polis enam jam selepas menyamun pasangan suami isteri warga emas di sini, awal pagi kelmarin.
    Semua suspek berusia lingkungan 20 hingga 30-an itu ditangkap sepasukan polis sejurus turun dari bas di Stesen Bas Lenggong, jam 8.30 pagi kelmarin bersama barang kemas yang dicuri selain wang tunai 60,000 rupiah (RM20) dan telefon bimbit. Dalam kejadian jam 3 pagi di Kampung Pecah Batu, Bongor itu, pasangan suami isteri masing-masing berusia 69 dan 83 tahun berdepan saat mencemaskan apabila diacu parang di leher oleh tiga perompak yang memecah masuk kediaman mereka sebelum melarikan wang tunai RM300 dan barangan kemas bernilai lebih RM20,000.

    Difahamkan, sejurus rompakan, tiga daripada perompak itu bersembunyi di rumah rakan mereka di sebuah ladang kelapa sawit, 500 meter dari rumah mangsa.


    Sejurus mengagihkan hasil rompakan, tiga suspek berkenaan bersama seorang rakan melarikan diri dengan menaiki dua motosikal ke Lawin, di sini, sebelum menaiki bas awam ke Lenggong.

    Ketua Polis Daerah Gerik, Superintendan Abdul Manab Bahrum berkata, pihaknya menghantar satu pasukan untuk menjejaki suspek sebaik menerima laporan mangsa.


    Beliau berkata, pihaknya berjaya menjejaki semua suspek sebelum menahan mereka sebaik turun dari sebuah bas di stesen bas berkenaan.



    sumber : myMetro

    Khidmat model 3 dalam 1

    Posted: 26 May 2012 06:00 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Mereka didakwa model yang memperagakan pelbagai fesyen pakaian di pentas tempatan. Masih muda, cantik dan seksi, 'model' terbabit juga didakwa boleh diupah sebagai gadis pengiring untuk menemani lelaki tempatan atau pelancong asing dengan bayaran RM450 sejam.
    Khidmat gadis pengiring terbabit diuar-uarkan melalui e-mel yang dihantar secara rawak dan dikirim berulang kali kepada sesiapa saja.
    Kebanyakan lelaki, terutama pelancong dan ahli perniagaan asing yang memerlukan teman sepanjang berada di negara ini pasti tertarik dengan tawaran itu, terutama apabila diberitahu gadis terbabit sebenarnya 'serba guna' — boleh dibawa ke mana saja, sama ada sekadar peneman ke pusat hiburan dan pelancongan atau terus ke bilik tidur.

    Khidmat 'tiga dalam satu' ditawarkan sindiket yang beroperasi di beberapa bandar raya di seluruh negara terbongkar hasil siasatan wartawan Metro Ahad selepas didedahkan seorang pembaca yang hanya mahu dikenali sebagai Razmi, 30.



    Razmi berkata, sindiket itu terlebih dulu mengumpan lelaki hidung belang dengan menghantar e-mel yang turut memaparkan gambar gadis cantik dan seksi yang didakwa model dengan aksi mengghairahkan.


    sumber : myMetro

    ‘Nenek’ masih melacur

    Posted: 26 May 2012 05:45 PM PDT


    SEREMBAN: Seramai 25 wanita tempatan dan warga asing disyaki pelacur yang dipercayai asyik melayan pelanggan di tiga hotel bajet berasingan di sekitar bandar ini, tergamam apabila digempur pihak berkuasa, petang kelmarin.
    Lebih memalukan apabila ada daripada mereka dikatakan turut membabitkan warga emas yang mencecah penghujung usia dan layak digelar nenek.

    Serbuan dijalankan sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Negeri Sembilan, bermula jam 3.20 petang.


    Ketika serbuan, seramai 14 pelanggan termasuk warga emas dan warga asing turut berada di dalam ketiga-tiga premis berkenaan dan ditahan untuk tindakan lanjut. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Sembilan, Asisten Komisioner Hamdan Majid berkata, operasi lebih sejam itu dilakukan hasil maklumat awam dan risikan pihaknya mengenai kewujudan aktiviti pelacuran di semua premis terbabit.

    "Dalam serbuan di dua hotel berasingan, kita menahan 16 wanita masing-masing lapan warga tempatan dan Indonesia yang disyaki pelacur.


    "Bagi serbuan terakhir di sebuah hotel berdekatan, sembilan wanita warga tempatan turut dicekup termasuk menemui beberapa kondom dan gulungan tisu yang sudah digunakan," katanya di sini, semalam.



    Menurut beliau, selain semua wanita berusia 19 hingga 63 tahun itu, pihaknya menahan tiga individu berusia 39 hingga 43 tahun dipercayai penjaga premis berkenaan bagi membantu siasatan.


    SUMBER : MYMETRO

    Gambar kemalangan yang sangat mengerikan

    Posted: 26 May 2012 05:30 PM PDT

    Sanggup dan tak sanggup aje kita melihatnya.Sungguh mengerikan...










    dan gambar penumpang dibelakang

    Inilah Dia Payudara yang Dijual Bebas

    Posted: 26 May 2012 05:15 PM PDT


    Bukan wanita ni punya tetapi....

    v
    v

    v


    v



    v



    v





    v


    Kreatif tapi aneh,unik dan antik tapi sedikit terlihat jijik.Inilah "gadget Payudara yang Dijual Bebas"..

    Pelukan ayah selamatkan bayi berusia 4 bulan

    Posted: 26 May 2012 05:00 PM PDT

    Rakaman CCTV menunjukkant kendaraan yang di pandu Mr Hayden 82tahun meluru laju ke tepi jalan menghentam Andrew Leech yang sedang menggendong  bayinya berusia empat bulan dalam pelukannya.Mr Hayden dipercayai terkena serangan jantung.


    Ketika kereta mendekati Mr Leech secara spontan dia membalikkan badannya untuk melindungi anaknya. Akibatnya dia tersepit di dinding dan membuat kakinya patah, tapi aneh dan luar biasa dia dengan tenang menggendong anaknya menurut beberapa saksi setelah kecelakaan.











    Sadis,ayah pukul dan tutup ,ikat tangan dengan salotape kemudian posting foto ke Facebook

    Posted: 26 May 2012 04:45 PM PDT


    Chicago – Seorang lelaki dari Chicago, Amerika Syarikat (AS), memposting foto-foto puterinya yang telah ia salotape mulut, tangan dan kakinya ke Facebook. Tak hanya itu, ia memukul anaknya habis-habisan.

    Juru bicara pejabat Andy Conklin di kejaksaan Cook County State minggu lalu mengatakan, pihak berwajib menyatakan Andre Curry (21) bersalah atas kejahatan berat kerana melakukan pemukulan dan pelanggaran hukum pada puterinya.


    Curry menjadi berita utama bulan lalu setelah pihak berwajib mengatakan ia memposting foto puterinya yang berusia 22 bulan di Facebook dengan keterangan, "Ini apa yang terjadi saat anak saya memukul saya kembali".

    Ia fikir itu hal lucu ketika ia mengaku foto itu adalah gurauan, kata Torrey Barret dari kejaksaan. Jaksa pun memutuskan mendenda Curry US$100  dan melarangnya menemui anaknya atau menggunakan internet.

    Saat ini, Curry masih dipenjara kerana ia tak mampu membayar US$10 ribu  dari jumlah denda yang ia harus bayar. Demikian seperti dikutip HuffPost. [mor]

    Saat kemesraan sepasang kekasih yang terakam kamera

    Posted: 26 May 2012 04:30 PM PDT

    Betapa indahnya disaat bercinta.Bagaikan dunia ini ana yang punya.Baik
    haiwan ataupun manusia bercinta sesuatu kemanisan dalam hidup dan 
    akan menjadi suatu kenangan yang terindah...Lihat aksi sepasang kekasih yang
    terakam oleh kamera...







    Ni nak jimat atau nak hantar nyawa

    Posted: 26 May 2012 04:15 PM PDT

    Ni nak jimat atau nak hantar nyawa...
    Kalau badan tu kecik tak apa lagi..
    ni..tak tahu nak cakap...



    Wang Dan Nota Bank Pertama di Dunia

    Posted: 26 May 2012 04:00 PM PDT

    Inilah wang tertua di dunia, yang dipercayai pertama kali digunakan di Szechwan, China pada tahun 1024.

    Wang pertama di dunia

    Kisah penggunaan wang kertas ini semula berawal dari kisah Marcelino, seorang petualang Eropah, yang sempat tinggal 20 tahun di China dan kemudian mengisahkan hkabar itu ke masyarakatnya. Konon, wang ini dibuat dari pohon mulbery yang kualitasnya kala itu belum begitu bagus.

    Inilah nota bank tertua yang pernah ditemukan di dunia, yang pertama dirilis pada abad 17.
    Nota Bank Pertama di Dunia


    Kala itu, 100 Daler, bank sentral di Sweden merilis nota bank pertama pada tahun 1666, yang berfungsi sebagai tanda klaim deposit dan bukti ketersediaan tabungan. Setelah itu, bank di kawasan lainnya merilis nota bank seperti dilakukan di Inggris pada tahun 1694.

    sumber : http://ilmuilmuku.blogspot.com

    Inilah Yang Paling Ditakuti Oleh Para Lelaki Penggemar Kpop [Video]

    Posted: 26 May 2012 11:00 AM PDT


    Siapa  yang tak tergoda untuk ikut bergoyang ketika mendengar Bubble Pop Hyuna? Nah ladies,lelaki-lelaki yang kamu kenal mungkin tak ada yang mahu mengaku. Tapi cuba tunggu saat mereka bersendirian di dalam bilik. Tunggu dan amati...video ini.




    Masukkan Vibrator ke Miss V Bekas Kekasih, Doktor Gigi Dipenjara

    Posted: 26 May 2012 10:30 AM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang penyanyi yang juga berprofesi sebagai doktor gigi ditangkap kerana memasukkan secara paksa vibrator ke alat kelamin sang kekasih saat itu. Demikian diberitakan China Daily.

    Penyanyi bernama Chen Ching-Feng namun dikenal dengan nama pentas Chen I-Sheng sudah merilis beberapa album sejak tahun 2008. Ia dikenal dengan suara khas dan mirip dengan mendiang Tom Chang.

    Selasa lalu, penyanyi berusia 35 tahun ini dijatuhi hukuman tiga tahun dan enam bulan penjara kerana melakukan kekerasan seksual terhadap bekas kekasihnya.

    Menurut media di Taiwan, Chen mengenal perempuan itu melalui internet sekitar empat tahun lalu. Pada 7 November 2009, bekas kekasihnya, menghabiskan waktu di rumah Cheng. Ia kemudian tertidur di rumah Cheng lalu dibangunkan dan memaksanya berhubungan seks.

    Meski ditolak Cheng memaksa dan memasukan vibrator ke alat kelamin si perempuan. Kerana luka yang parah dan darah yang terus mengalir, perempuan itu kemudian dibawa ke hospital. Doktor menemukan vibrator yang patah sepanjang 7 sentimeter dari saluran kencing. Namun, Cheng mengatakan tindakan itu dilakukannya atas persetujuan sang bekas keksih namun pengadilan menolak pengakuan tersebut.

    Wow..pelajar dijemput ayah dengan helikopter

    Posted: 26 May 2012 10:15 AM PDT


    Sebuah helikopter mendarat di halaman kampus Deshou daerah Shandong. Seorang wanita dari pelajar di sekolah tersebut berlari ke helikopter dan terbang bersamanya.

    Apakah ini tanda dari kapiltas di China sudah sedemikian kayanya sampai mahasiswi tersebut dijemput oleh helikopter? Ternyata si mahasiswi tersebut dipanggil oleh ayahnya setelah mengikuti ujian di kampus.




    Wow..Ular Sawa 16 Kaki, Menelan Seekor Rusa di Florida

    Posted: 26 May 2012 10:00 AM PDT

    Para pekerja di Taman Nasional Everglades di Florida telah menangkap dan membunuh seekor ular sawa Burma sepanjang 16 kaki (4,8 meter), yang baru saja memakan seekor rusa dewasa.

    Scott Hardin, koordinator spesies eksotis untuk komisi Ikan dan Hidupan Liar Florida, mengatakan bahwa para pekerja menemukan ular tersebut . Dan merupakan salah satu ular sawa terbesar yang pernah ditemukan di Florida Selatan.



    Hardin mengatakan bahawa ular sawa tersebut baru saya melahap seekor rusa seberat 34 kg. Sehingga para pekerja menembaknya dengan senapang.

    Skip Snow, seorang ahli biologi dan spesialis ular sawa di Taman Nasional Everglade, yang melakukan autopsi pada bangkai ular tersebut, menjelaskan bahawa dalam perut sang sawa ditemukan bangkai seekor rusa.

    Sumber : _msnbc.msn.com

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS