Nuffnang

Blog BOM321

sumber :-

Blog BOM321


Budak Kecik Menari ! Gempak!

Posted: 19 Jun 2010 05:44 AM PDT

Budak Kecik Menari ! Gempak!





Memang gilalah!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Bayi kenan katak

Posted: 19 Jun 2010 09:47 AM PDT

Seorang bayi lelaki yang di lahirkan berwajah 'katak' menggemparkan seluruh Nepal.Bayi ini di lahirkan di Gaurishnkar 10km dari pekan kecil Dolakh, Nepal.Bayi yang di lahirkan seberat 2kg meninggal dunia selepas 18 jam dilahirkan.Beberapa orang doktor cuba menyelamatkan bayi yang menghadapi masalah kesihatan ini.

Potong Hidung Telinga Isteri

Posted: 19 Jun 2010 09:01 AM PDT

Gara -gara kesempitan hidup seorang suami sanggup memotong hidung,telinga dan membotakkan kepala isterinya.Tidak cukup dengan itu  dia juga menyimbah isterinya dengan air panas menyebabkan kedua belah kakinya cedera.
Kejadian ini berlaku di sebuah daerah di Pakistan.Suaminya itu berjaya melarikan diri apabila kejadian itu disedari oleh keluarga isterinya.Wanita itu telah dibawa ke hospital dan kini mengalami trauma akibat di serang bertubi-tubi ole suaminya yang panas baran.

Menjaga Kemuliaan Keturunan

Posted: 19 Jun 2010 08:19 AM PDT

Menjaga kemuliaan keturunan  adalah satu perkara yang di tuntut oleh agama. Islam juga menyarankan penganutnya supaya memilih pasangan dari kalangan orang yang baik keturunannya.Ringkasnya,kemuliaan keturunan merupakan suatu perkara yang  begitu penting dan dititik beratkan oleh agama.
Melalui perkahwinan kita dapat menjaga daripada terjebak dengan maksiat seperti zina yang akan meruntuhkan kehormatan diri dan keluarga serta menghasilkan keturunan yang kotor jijik  dan akan dipandang rendah oleh masyarakat.

Salah e-mel

Posted: 19 Jun 2010 06:53 AM PDT

E mail Pictures, Images and Photos
Seorang wanita yang baru pulang dari kubur kerana pengebumian suaminya telah membuka e-mel sesampainya dirumah.Tanpa melihat siapa pengirimnya wanita itu pengsan setelah membaca e-mel nya.Anak lelakinya terkejut kerana maknya pengsan lalu dia membaca e-mel tersebut
To : Isteri kesayanganku
Date :     12 April 2006
Subject : Abang telah selamat sampai
Abang tahu sayang pasti akan terkejut dengan kehadiran
mesej ini.Abang telah selamat sampai dan telah menginap
dengan aman di sini.Abang lihat semuanya telah disediakan
untuk kedatangan mu pada hari esok.Semoga berjumpa
denganmu nanti,Sayang.Abang berharap perjalanmu kesini
nanti lebih bermakna seperti apa yang Abang telah lalui ketika ini

Rupa e-mel ini dihantar oleh lelaki yang tersalah menaip alamat e-mel isterinya dan dia tidak mengetahui kesilapannya menaip alamat.E-mel itu telah diterima oleh wanita yang baru kematian suaminya.

p/s. hati-hati bila menaip alamat e-mel,silap rahsia boleh bocor....teliti dulu siapa pengirim e-mel

Kuda Makan Rumput

Posted: 19 Jun 2010 05:51 AM PDT

Cikgu : "Ali ! Lukisan apa yang kamu lukis ini? Kosong aje.."

Ali      : "Kuda makan rumput ,cikgu."

Cikgu : "Mana rumputnya? Ali"

Ali      : "Kuda dah abis makan , cikgu,"

Cikgu : "Mana kudanya?

Ali      : "Kuda dah kenyang.Dia dah balik kandang....."

Pukul Berapa Buka ?

Posted: 19 Jun 2010 04:55 AM PDT

Pada satu malam telefon dirumah seorang pustakawan telah berdering,Dia yang sedang tidur pun menjawabnya,"Hello siapa ?" Pemuda yang menghubunginya pun menjawab "Hello ,saya nak tanya pukul berapa perpustakaan buka," 'Pukul  9 pagi encik,apahal telefon saya malam -malam buta ni,"Tanya pustakawan itu."Tak boleh buka awal lagi ke?" pemuda itu bertanya lagi dengan nada kecewa.'Tak boleh ,hanya buka pada pukul 9pagi,penting sangat sampai tak boleh tunggu esok nanti tepat pukul 9 pagi encik masuk la.,"jawab pustakawan dengan nada marah.'Aku bukan nak masuk ,AKU NAK KELUAR,"pemuda itu menengking pustakawan.

Cara Mengelakkan Diri Daripada Menurut Hawa Nafsu

Posted: 19 Jun 2010 03:03 AM PDT

Ada beberapa cara yang boleh kita ambil untuk menggelakkan kita daripada menurut hawa nafsu : 
  • Mengelak daripada segala perkara yang boleh menaikkan nafsu sendiri seperti menonton filem lucah dan tinggal bersendirian
  • Banyakkan membaca Al Quran serta mendalami ilmu agama.Dengan harapan kita bebas daripada nafsu kejahatan syaitan yang sentiasa menggoda
  • Berpuasa untuk mengelakkan diri daripada kejahatan  nafsu
  •  Elakkan bertemu dengan teman lelaki secara sendirian tanpa mahram kerana ini memudahkan syaitan menggoda nafsu manusia kearah kejahatan

Jangan Jadi Pencela

Posted: 19 Jun 2010 02:13 AM PDT

Zaid bin Salam berkata : Pada suatu malam Abdul Malik bin Marwan memanggil pelayannya (orang gaji) namun pelayan itu lambat datang.Ketika pelayan itu datang dia pun melaknatnya.Berita ini didengari oleh Ummu Darda' lantas dia berkata : Malam tadi aku mendengar engkau melaknat pelayanmu ketika engkau memanggilnya,ketahuilah aku telah mendengar bahawasanya

Rasulullah SAW bersabda :"Orang yang suka melaknat tidak akan menjadi pemberi syafaat dan saksi pada hari kiamat."(HR Muslim)

Akal dan Agama

Posted: 19 Jun 2010 01:14 AM PDT

Akal yang di kurniakan Allah kepada manusia bertujuan mengawal nafsu supaya tidak melakukan perkara yang bertentangan dengan akhlak dan norma masyarakat.Selain itu,Allah juga memberikan nafsu untuk memastikan kelansungan umat manusia.
Islam adakah agama yang memberikan panduan kepada akal dan nafsu supaya manusia tidak terjerumus dengan pekara yang boleh menjatuhkan martabat manusia itu sendiri.
Dengan itu kita kembali kepada fitrah kesucian dan penjagaan maruah diri.Dengan akal dan agama,sepatutnya kita dapat mengawal nafsu.

Lihatlah di sekeliling kita.....

Posted: 18 Jun 2010 11:51 PM PDT

Lihatlah di sekeliling kita......baik langit,baik lautan,baik haiwan,baik gunug -ganang..semuanya sempurna...semuanya teratur.Membuatkan kita terpaku dan kagum dengan segala keindahannya.
Siapakah penciptanya? Manusia? Mustahil manusia sendiri adalah makluk yang di cipta,bagaimana mungkin manusia dapat mencipta alam semesta yang begitu sempurna perjalanannya?MUSTAHIL!!!

ALLAH SWT. Itulah Dia.Dia zat Yang Maha Kuasa.Tuhan yang telah mencipta segala makhluk yang ada di alam semesta ini.Semua kejadian ada rahsia yang tersirat di sebaliknya.Kita sebagai manusia hendaklah mengakuinya.
Tapi kenapa masih ramai yang melupakan penciptanya.Masih ramai yang ragu dengan penciptanya?Meninggalkan segala suruhannya.Mana perginya tanda syukur kita pada ALLAH SWT YANG MENCIPTA KITA.
Lihatlah di sekeliling kita....adakah kita seperti mereka???

Yoga Di tengah Jalan

Posted: 18 Jun 2010 09:54 PM PDT

Seorang lelaki di Guangzhou China membuat yoga ditengah -tengah sebuah jalanraya yang sangat sibuk. Walaupn telah di larang atau di halau oleh pihak polis ,lelaki ini masih juga meneruskan aksi yoga ini.Tidak di ketahui kenapa lelaki melakukan yoga di tempat yang sama walaupun di larang.

sumber : kosmo online

3 tahun jadi hamba seks abang

Posted: 18 Jun 2010 08:38 PM PDT

Seorang gadis 17 tahun di Taman Medan Petaling Jaya telah 3 tahun menjadi hamba seks abang kandungnya sendiri yang berusia 24 tahun ketika tiada orang di rumah.Dia nekad untuk membuat laporan polis walaupun di larang oleh ibubapanya.Ibubapanya yang mengetahui kejadian ini melarang membuat laporan polis kerana malu.Abang telah melarikan diri sebaik sahaja mengetahui adiknya telah membuat laporan polis.

Isteri Bunuh Suami Kerana Piala Dunia

Posted: 18 Jun 2010 07:40 PM PDT

David Makoeya 61 tahun mati dibelasah oleh isteri dan dua orang anaknya.Ini semua gara-gara berebut untuk menonton tv.David yang mahu menonton  satu perlawanan bolasepak Piala Dunia,manakala isteri dan dua anaknya ingin menonton satu program keagamaan.Dalam pertengkaran itu kepala David telah di hantuk kedinding.Pihak yang datang telah mengesahkan David telah meninggal dunia di tempat kejadian.

Dua Wanita Hamil Nyaris Maut

Posted: 18 Jun 2010 06:48 PM PDT

Dua orang wanita hamil yang dalam kesakitan untuk bersalin nyaris menghadapi maut apabila ambulans yng membawa mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta dipersimpangan lampu isyarat.Kejadian ini berlaku di Kota Kinabalu Sabah.
Kereta Perodua Kancil itu tidak menyedari bunyi siren ambulans lalu merempuh ambulans terbabit sebelum terbakar.Pertolongan orang awam dapat menyelamatkan kesemua yang terbabit dalam kemalangan itu.Kedua wanita hamil yang hendak bersalin itut elah dibawa oleh orang awam ke hospital.

'Three Lions'kosong. Tak Garang Macam Yang Disangka

Posted: 18 Jun 2010 06:13 PM PDT

Dengan jurulatih yang dibayar 6juta paun setahun dan mempunyai ramai pemain yang berstatus bintang tapi 'Three Lions' atau England 'kosong' dan hanya indah khabar saja.Seri dalam 2 perlawanan awal peringkat kumpulan membuat ramai peminat pasukan England ini kecewa.Seri dengan Amerika Syarikat ,seri pula DENGAN pasukan Algeria mana 'keganasan' mereka ?
Mempunyai ramai pemain ternama masih tidak mampu memberi kemenangan kepada England walupun lawan mereka sekadar mempunyai beberapa pemain bintang saja.Liputan media yang diberikan seolah -olah 'Three lions' boleh meratah sesiapa saja lawannya .

Bola sepak bukan pemainan individu tetapi pemainan berpasukan.Inilah nasib pasukan bintang seperti England,Sepanyol dan yang paling teruk pasukan Peranchis....KITA TENGOK APAKAH NASIB PASUKAN MEREKA DALAM WORLD CUP 2010 INI?

Ulat Samseng

Posted: 18 Jun 2010 05:40 PM PDT

Lebih 100 orang ulat tiket bertindak ala samseng dengan menyerang,memaki hamun Pegawai JPJ di Terminal Bas Sementara Bukit Jalil.Kejadian ini berlaku apabial salah seorang rakn mereka di tahan kerana meenjual tiket secara haram.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS