Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gimik Konsert BigBang di Malaysia Paling Hebat

Posted: 26 Oct 2012 08:44 PM PDT

Pada jam 2 petang ini, Budiey akan ke sesi Rehersal Konsert BigBang. Tapi sayangnya, kamera dan video tak boleh dibawa masuk. Aduyai.

Excited untuk bertemu dengan BigBang dan menemuramah mereka. Oh yeah. Wow Fantastic Baby!

Pass VIP utk masuk ke rehersal Konsert BigBang dah ada di tangan. Sape nak? Wow Fantastic Baby!

BAS, kain rentang sepanjang 50 meter serta ribuan 'lightstick' kuning, merah serta biru sudah bersedia menantikan kemunculan kumpulan sensasi dari Korea Selatan, BigBang di Stadium Merdeka, malam ini.

Saat BigBang mengumumkan kemunculan pertama mereka di Malaysia, Mei lalu, peminat nyata teruja dan merancang melakukan pelbagai aktiviti menarik berikutan ini kali pertama kumpulan di bawah naungan YG Entertainment itu tampil lengkap dengan lima ahli selepas hanya tiga daripada mereka muncul di pesta K-Pop Malaysia, dua tahun lalu.

Bagi meraikan kedatangan mereka ke negara ini, sebagai salah satu negara pilihan bagi siri konsert BigBang Alive Galaxy Tour 2012, kelab peminat kumpulan itu bergabung tenaga menganjurkan projek sokongan membabitkan perbelanjaan lebih RM10,000.

bas bigbang

Sejak lebih sebulan lalu, Kelab BigBang 1st Malaysia, My-vip, YG-Hype, Myvip, @BigBangMalaysia, MYVIPs, @VipsM dan beberapa sub-kelab lagi berusaha mendapatkan dana bagi menjayakan projek itu yang antaranya membabitkan bas BigBang, kain rentang sepanjang 50 meter dan 'encore' lagu Until Whenever selain pancaran 'lightstick' kuning, merah dan biru.

Lebih menarik apabila tarikh konsert ini berlangsung hanya seminggu sebelum tarikh lahir salah seorang ahlinya, TOP, yang bakal berusia 25 tahun pada 4 November ini. Peminat Malaysia berpeluang menyanyikan lagu selamat hari lahir lebih awal dalam konsert ini nanti.

Menurut salah seorang Pengasas Kelab BigBang 1st Malaysia, Migo Ho, projek ini adalah tanda penghargaan peminat terhadap BigBang kerana menyenaraikan Malaysia sebagai salah satu negara pilihan.

"Selain tanda terima kasih kami kepada BigBang, projek ini juga diharapkan menyemarakkan lagi sokongan peminat serta memberi kelainan berbanding konsert BigBang di negara lain.

"Menerusi projek ini, kami dapat mengumpul hampir semua kelab peminat BigBang di Malaysia, sekali gus merapatkan hubungan dan membolehkan kami berkongsi minat yang sama," katanya.

Projek ini dimulakan dengan mengecat kain rentang sepanjang 50 meter yang diadakan ketika Festival Hallyu di Universiti Taylors bulan lalu, tertera ayat "WE MALAYSIA VIPS LOVE YOU BIGBANG UNTIL WHENEVER".

Ia kemudiannya diteruskan dengan projek bas iaitu imej ahli kumpulan BigBang menjadi latar utama bagi bas bernombor plat WNR2041 yang melalui jalan utama antaranya Jalan Hang Lekiu, Jalan Ampang, Pekan, Pekan Ampang, Flat Sri Nilam, Ampang Point, KLCC, Jalan Ampang dan Ampang Park.

Bas ini boleh dinaiki peminat dalam tempoh sebulan mulai 13 Oktober lalu sehingga 12 November ini Ketika konsert berlangsung, projek Yellow Sea, Blue, Red dan Encore Until Whenever pula akan dijalankan.

Yellow Sea memberi tumpuan kepada 'lighstick' kuning iaitu lampu suluh berbentuk mahkota yang melambangkan identiti BigBang. Pancaran kuning ini akan dinyalakan peminat ketika BigBang mendendangkan lagu-lagu mereka kecuali lagu Blue dan Fantastic Baby.

Kala lagu Blue didendangkan, peminat diminta menyalakan pula pancaran 'lightstick' biru, sementara merah untuk Fantastic Baby.

Untuk projek LED ini, 4,000 'lightstick' akan diberikan percuma untuk peminat pada hari konsert dan boleh juga dibeli pada harga RM1 yang mana hasilnya akan didermakan ke rumah kebajikan atas nama BigBang.

Projek Encore Until Whenever pula terarah kepada nyanyian peminat untuk BigBang. Peminat diminta menyanyikannya sebelum tamat konsert dan 10,000 kad lirik lagu Until Whenever akan diberikan di pintu masuk. Sumber: Harian Metro

Sempena kedatangan grup idol dari Korea Selatan itu bagi mengadakan konsert pertama mereka di Malaysia pada 27 Oktober ini, satu kelab peminat BIGBANG yang menggelarkan diri mereka BB@1st Malaysia telah mengambil iniasitif dan kami kira ia idea yang cambest, dengan menaja iklan konsert BIGBANG pada sebuah bas Rapid KL.

Bas BigBang

Menarik, luaran bas tersebut terpampang iklan promosi konsert jelajah konsert BIGBANG Alive Galaxy Tour in Malaysia 2012 berserta gambar kelima-lima anggota kumpulan yang menjadi kegilaan ramai ini- Seungri, GD, Taeyang (kat roda, kesian…), Daesung dan TOP. Ya, itu tarikannya!

Dimaklumkan, satu-satunya bas BIGBANG ni beroperasi selama sebulan iaitu sehingga November ini. Dan perkhidmatannya bermula dari Jalan Ampang [dari Ampang (korean Village (Korean Village / Ampang Point Mall) hingga ke KLCC.

Respon daripada sebilang peminat, ramai yang mencadangkan untuk bas ini dibawa ke stadium Merdeka pada hari konsert nanti. Dan kami percaya, kelab peminat tersebut sedang mengusahakannya.

Mungkin siapa tahu, BIGBANG sendiri akan ke stadium dengan menaiki bas ini nanti. Ya, acara sebegitu pernah dibuat oleh satu kumpulan rock dari Amerika Syarikat, satu ketika dulu.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Penyampai Sinar FM Feeya Iskandar Terima Surat Lucah

Posted: 26 Oct 2012 08:09 PM PDT

Penyampai , , 23, dilaporkan menerima sepucuk daripada seorang individu yang tidak dikenali. Berita ini telah disahkan Feeya menerusi status Facebook peribadinya, petang tadi.

Selain menerima surat lucah, anak kelahiran Johor Bahru ini turut menerima daripada individu tersebut. Malah, pintu rumah Feeya atau lebih dikenali dengan nama Cik Piah di Sinar FM sering saja digegar oleh individu yang tidak bertanggungjawab itu.

Sungguhpun tatkala ini, Feeya belum dapat menghubunginya, tetapi Feeya dilaporkan bakal membuat laporan polis untuk menjaga keselamatan diri. Malah, ramai kenalan dan peminatnya di Facebook meninggalkan komen agar Feeya membuat laporan polis dalam kadar segera.

Berikut adalah status Facebook yang ditulis Feeya:

Kali ni saya x kan berdiam.kau berani sgt antar surat lucah dan gegar pintu rumah aku ya.sebelum ni kau penah buat tapi aku diam.tapi sekarang aku kena report polis sebelum keadaan lagi teruk.kau tunggu!!

Feeza Iskandar

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Tags: , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Kalau korang teror ni jantan ke tino?

Posted: 26 Oct 2012 09:00 PM PDT


panjang betul rambutnya....

Lelaki Mexico lakukan implan untuk 'percantik' te*tis

Posted: 26 Oct 2012 08:30 PM PDT


Nampaknya lelaki tak mahu kalah dengan wanita untuk persoalan 'mempercantik' bagian tubuh peribadi. Untuk pertama kalinya, seorang dokter di Mexico menggunakan implan dagu dari silikon untuk membuat testis lelaki terlihat simetris.
Menurut peneliti, bedah jenis baru ini merupakan cara untuk meningkatkan daya tarik tubuh lelaki kerana sejauh ini banyak lelaki yang tak percaya diri dengan alat genital mereka.
"Lelaki mulai memiliki masalah yang sama dengan wanita mengenai bentuk tubuhnya," jelas peneliti fernando Ugarte dari National Autonomous University of Mexico.
"Banyak lelaki yang mungkin tidak puas dengan ukuran testis mereka, dan sekarang mereka boleh melakukan sesuatu untuk mengubahnya," tambahnya, seperti dilansir oleh NBC News (24/10).
Lelaki berusia 45 tahun yang melakukan implan ini lahir dengan ukuran testis kanan yang lebih kecil. Kelainan ini disebut cryptorchidism. Salah satu testis yang kecil itu tidak berfungsi, sehingga dokter memutuskan untuk membuangnya dan menggantinya dengan testis implan yang lebih besar.
Karena besar kedua testis yang tidak sama akhirnya dokter kembali melakukan operasi plastik untuk memperbesar testis yang masih sehat. Dia menempatkan implan dagu dari silikon pada testis sebelah kiri.
Menurut dokter, operasi plastik ini aman dan tidak mengurangi tingkat kesuburan serta fungsi seksual lelaki. Bahkan sebenarnya, implan ini tidak menyentuh bagian penting testis sama sekali.
"Setelah satu tahun, fungsi testisnya membaik, dan dia baik-baik saja," terang Ugarte.
Bagaimana para lelaki, tertarik untuk melakukan operasi plastik pada bagian genital Anda?

Tela*jang, Anak Perempuan Bawah Umur Dipaksa Live Chatting

Posted: 26 Oct 2012 08:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Bisnis seks di mana-mana memang sama, banyak menguntungkan kerana memang memperoleh  banyak permintaan. Dalam enam  bulan mendapatkan hasil 220 juta yen . Terdaftar 9.800 orang tamu. Berarti seorang mengeluarkan sekitar 22.500 yen  untuk sebuah kepuasan seks.
Keuntungan itu tidak bersentuhan wanita, tetapi hanya lewat internet saja, live chatting dengan gadis di bawah umur yang pakai baju renda-renda lucu. Kemudian lama-lama semakin panas pembicaraan, sang gadis semakin melepas bajunya dan telanjang tanpa sehelai benang pun di tubuhnya. Live chattingselama 10 ienit saja sudah bisa memeras banyak wang.
Dua tempat penayangan live chatting lewat internet, satu di Kagamigahara, perfektur Gifu dan satu lagi di Ebisuhonmachi, Naniwa-ku, Osaka telah digeledah polis Jepun, mempekerjakan 1500 gadis. Empat orang di antaranya gadis di bawah umur dengan usia antara 15-18 tahun. Usia dewasa di Jepun mulai 20 tahun.
Di perfektur Gifu juga demikian. Akibatnya Tsukasa Ishii (37) yang memulai usaha live chatting gadis telanjang sejak Oktober 2010 sampai dengan Januari tahun ini, jadi buruan. Setelah dalam pengejaran polis beberapa bulan, pada Oktober, Ishii ditangkap polisi dengan tuduhan pelanggaran undang undang tenaga kerja.
Demikian pula September lalu di sebuah mansion di Nagoya  sebanyak 12 kali telah dilakukan penayangan live chatting gadis telanjang di bawah umur, dan bahkan mempekerjakan selama 24 jam para gadis muda ini.
Yosuke Kamiyama, 26, ditangkap polis dengan tuduhan pelanggaran undang-undang tenaga kerja yang tak boleh mempekerjakan anak di bawah umur serta tak boleh mempekerjakan lebih dari 8 jam, apalagi sampai 24 jam. Polisi membuktikan penayangan chatting live gadis telanjang sampai jam 5 pagi antara March sampai dengan Ogos 2010.
 
Semua usaha seks tersebut sebagai sebahagian dari jaringan kejahatan Jepun yang sering dikenal dengan nama Yakuza. Namun dilakukan oleh bagian terbawah yang biasa kita sebut chimpila, para pelaksana di lapangan. Lalu mereka akan memberikan wang angnya kepada atasannya, dan atasannya itu akan memberikan "cukai" pula kepada yang lebih atas lagi, demikian seterusnya

3 pengikut ajaran sesat buat pai dengan daging beberapa wanita untuk dimakan, dijual

Posted: 26 Oct 2012 07:30 PM PDT


RIO DE JANEIRO: Sekumpulan kanibal membunuh dan memasak mayat mangsa mereka sebelum dijadikan pai untuk dijual kepada orang ramai.
Mahkamah diberitahu, Jorge Negromonte, 50, isteri, Isabel Pires, 51 dan kekasihnya, Bruna da Silva, 25, memujuk beberapa wanita ke rumah mereka dengan berjanji untuk memberi pekerjaan sebagai pengasuh.

Mangsa kemudian dipenggal dan dikerat.


Ketiga-tiga pengikut ajaran sesat itu kemudian menggunakan daging mangsa mereka untuk dijadikan pai yang dikenali dalam bahasa tempatan sebagai 'empanadas' untuk dimakan dan dijual kepada jiran tetangga dengan harga RM1.50 setiap satu.

Mereka dihadapkan ke mahkamah di bandar kediaman mereka di Pernambuco, timur laut Brazil, buat pertama kali semalam, atas tuduhan membunuh Jessica da Silva, Alexandra Falcao dan Gisele da Silva.


Polis sebelum ini berkata, ketiga-tiga tertuduh mengaku membunuh enam lagi mangsa yang tidak dikenali.



Dakwaan itu menyerupai cerita fiksyen mengenai tukang gunting bernama Sweeney Todd di Victorian London.

Dalam cerita berkenaan, tukang gunting berkenaan mengelar tekak mangsa sebelum rakannya, Puan Lovett memasak pai menggunakan daging mangsa dan menjualnya kepada pelanggan.


Negromonte, isteri dan kekasihnya didakwa membunuh Jessica da Silva pada 2008. Mangsa tinggal bersama mereka dan seorang anaknya berusia setahun.

Bayi berkenaan dipaksa memakan pai yang dibuat daripada daging ibunya sebagai sebahagian daripada 'amalan penyucian.' Polis menangkap ketiga-tiga tertuduh selepas seorang daripada mereka cuba menggunakan kad kredit milik seorang gadis yang dilapor hilang berhampiran rumah mereka.


Penyiasat menggali taman di kediaman tertuduh dan menemui dua mayat, dipercayai gadis tempatan, Alexandra Falcao, 20, dan Gisele da Silva, 30.


Kedua-dua mangsa dilapor dilihat berhampiran kediaman tertuduh sejurus sebelum mereka dilaporkan hilang.


Abang Negromonte, Irenaeus memberitahu mahkamah, adiknya tidak mungkin melakukan jenayah itu kerana dia tidak makan daging.


Dalam pada itu, seorang adik Negromonte, Emanuel, 17 berkata: "Ketika kanak-kanak, abang saya adalah remaja normal dan mempunyai ramai rakan. Tetapi selepas berusia 17 tahun, dia sering membuat komik yang mempunyai babak keganasan terhadap wanita." - DM


sumber : mymetro

Rancang makan 100 wanita

Posted: 26 Oct 2012 07:00 PM PDT


NEW YORK: Seorang pegawai polis di sini merancang untuk menculik sehingga 100 wanita, panggang di dalam oven atau api dan memakan mereka, dakwa pihak berkuasa persekutuan, semalam.
Gilberto Valle, 28, seorang pegawai polis aktif di Jabatan Polis New York, dituduh berbincang untuk "menculik, memasak dan makan anggota tubuh wanita" bersama seorang saksi yang namanya tidak didedahkan. 
Kedua-dua mereka dikatakan berbincang menggunakan kloroform untuk membuatkan mangsa pengsan kemudian membawa mangsa ke dapurnya di mana Gilberto berkata dia mempunyai oven yang agak besar dan muat "sekiranya saya lipat kaki mangsa."

Memasak dengan api yang perlahan atau panggang di atas api ketika mangsa masih hidup dan dikurung di dalam sangkar, adalah satu lagi cara yang difikirkan.



Gilberto yang dilaporkan bertugas di Harlem, ditahan kelmarin di rumahnya di Queens, New York.


Rakan komplot yang identitinya tidak didedahkan tidak didakwa dan tiada maklumat mengenai individu lain yang terlibat.

Pejabat Pendakwa Raya Amerika Syarikat di Manhattan berkata, ia merujuk kepada rakan komplot yang ramai.

Tiada wanita yang cedera setakat ini tetapi Pemangku Penolong Pengarah FBI, Mary Galligan berkata, dia tidak dapat memberi apa-apa komen mengenai dakwaan yang mengerikan itu.

"Kami tidak perlu beri apa-apa huraian dalam dakwaan aduan yang dibuat. Ia jelas. Kata-kata dan perbuatan Gilberto itu memeranjatkan," katanya,

Ketua Polis New York, Ray Kelly menganggap kes itu "pelik."

Menurut aduan itu, FBI mengetahui mengenai rancangan Gilberto, September lalu apabila mereka mendapat tahu dia merancang untuk melakukan perbuatan itu melalui e-mail dan mesej segera daripada komputer di rumahnya.

Hasil siasatan melalui komputer itu, dikatakan fail sekurang-kurangnya 100 wanita bersama nama, gambar dan butiran peribadi seperti alamat serta penerangan individu berkenaan, ditemui.

Gilberto dikatakan menyalah guna pangkalan data penguatkuasa undang-undang untuk membuat senarai mangsa wanita. - AFP


sumber : mymetro

‘Peminat seni’ ditahan jual alat se*s

Posted: 26 Oct 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga emas yang menjadikan kediamannya di Jalan Water Grenier off Jalan Imbi di sini, sebagai lokasi menjalankan perniagaan menjual pelbagai alat seks tiruan dan video cakera padat (VCD) lucah secara dalam talian ditahan polis dalam serbuan, kelmarin.
Lelaki berusia 71 tahun itu dipercayai sudah menjalankan kegiatannya sejak beberapa tahun lalu ditahan dalam anggota Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi hasil maklumat orang ramai.

Sumber polis berkata, ketika ditahan, lelaki terbabit mengaku berkelulusan tinggi serta meminati seni fotografi menyebabkannya menyimpan ribuan gambar mengghairahkan dalam bilik tidurnya.


"Siasatan awal mendapati suspek menjalankan perniagaan menjual alat seks tiruan termasuk alat kelamin plastik lelaki dan perempuan, ubat perangsang seks dan kondom secara dalam talian selain jualan terus kepada pelanggan.

"Suspek dipercayai menjadikan kediaman itu yang turut disewakan kepada beberapa individu lain sebagai tempat simpanan barangan itu sejak beberapa tahun lalu," katanya.


Menurutnya, keadaan bilik didiami suspek juga umpama stor barangan lucah apabila dipenuhi majalah dan DVD lucah yang berselerak. Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, serbuan dijalankan selepas pihaknya menerima aduan orang ramai kegiatan mencurigakan di premis itu.



"Hasil serbuan, polis merampas tiga kotak mengandungi alat kelamin plastik lelaki dan perempuan, satu kotak pelbagai ubat perangsang seks tidak mempunyai kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia serta lima kotak peralatan lain seperti gel dan kondom," katanya.

sumber : mymetro

Jari nyaris hancur terbelit mesin penarik pukat bot

Posted: 26 Oct 2012 06:30 PM PDT


KUALA KURAU: Seorang nelayan pukat tunda nyaris putus dua jari apabila tangan kanannya itu hancur akibat terbelit pada mesin penarik pukat bot, 17 Oktober lalu.
Mangsa, Abu Bakar Jumri 49, berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 10.30 pagi ketika dia bersama dua rakan sekerjanya sedang menaikkan pukat tunda berkembar yang dipenuhi ikan dan udang di tengah laut.

Menurutnya, tanpa disedari dua jari tangannya tergulung bersama tali pukat itu semasa mesin penarik pukat yang sedang berfungsi. "Dalam sekelip mata, jari tangan saya dibelit dan digilis. Saya hanya mampu menjerit kesakitan apabila daging jari saya lumat dibelit tali kasar itu.


"Saya jadi panik apabila darah banyak keluar dari jari yang masih tersepit pada gulungan tali pukat itu," katanya.

sumber : mymetro

‘Buat apa nak malu’

Posted: 26 Oct 2012 06:15 PM PDT


KUALA TERENGGANU: "Walaupun layak digelar datuk memandangkan usia saya dan anak jaraknya 65 tahun, namun saya tidak pernah menganggap ia sebagai perkara memalukan," kata Mohd Salleh Ismail, 66, merujuk perbezaan umurnya dengan anak, Salwa Mohd Salleh yang berusia 13 bulan.
Menurutnya, dia mendirikan rumah tangga dengan isterinya, Suliza Ismail, 27, kira-kira 10 tahun lalu sebelum mereka dikurniakan Salwa yang lahir pada 16 September 2011.

"Apa yang hendak dimalukan dengan usia kerana semua itu ketentuan Ilahi.


"Saya menganggap anak anugerah Tuhan yang paling bernilai dan biarlah apa orang hendak kata kerana saya tidak mempedulikannya dan selagi hayat dikandung badan, saya akan berusaha membesarkan Salwa sebaik mungkin," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Ladang Sahat, di sini, kelmarin.

Menurutnya, dia tidak mengamalkan sebarang petua khas untuk mendapatkan zuriat pada usia emas sebaliknya hanya berserah sepenuhnya kepada Tuhan.


"Saya berkahwin dengan isteri ketika usia saya 55 tahun manakala dia 17 tahun. Kami menunggu sembilan tahun untuk mendapat anak.



"Apabila isteri disahkan doktor yang dia hamil tahun lalu, saya berasakan diri saya manusia paling bertuah ketika itu," katanya.

Mohd Salleh berkata, Suliza adalah wanita ketiga dinikahinya selepas dua perkahwinannya sebelum ini gagal.


Katanya, dia berpisah dengan isteri pertama pada 1995 dan dikurniakan empat anak yang kini berusia antara 34 dan 40 tahun.

"Tidak lama selepas menduda, saya berkahwin lagi. tetapi jodoh kami tidak panjang apabila berpisah pada tahun 2000 dan kami tidak mempunyai anak," katanya.


Mohd Salleh berkata, dia bersyukur kerana dalam kepayahan hidupnya bekerja sebagai pengayuh beca dengan pendapatan kira-kira RM300 sebulan, keluarganya turut menerima bantuan Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu sebanyak RM250 sebulan.


"Selain itu, Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Ladang Sahat juga banyak membantu menyalurkan bantuan kepada kami sekeluarga yang tinggal di kawasan setinggan ini.


"Begitupun dalam usia emas ini, saya sebenarnya gusar kerana tidak dapat menumpukan sepenuh perhatian pada kerja mengayuh beca kerana lutut kerap sakit sehingga membataskan peluang mendapatkan lebih wang untuk menyara keluarga," katanya.


Sementara itu, Suliza berkata, dia tidak pernah menyesal dengan keputusannya berkahwin dengan lelaki yang jauh lebih berusia.


"Saya bahagia hidup dengan suami terutama kerana sikapnya penyayang walaupun kami serba kekurangan di kawasan setinggan ini.


"Biar apa orang hendak kata termasuk suami layak jadi datuk kepada anak saya itu namun saya tidak mempedulikannya kerana yang penting kami bahagia.


"Kami memang menunggu lama untuk mendapatkan cahaya mata dan sudah tentu sebagai ibu, saya mahu melihat anak saya berjaya dalam hidupnya," katanya.


Kesusahan hidup keluarga itu turut mendapat perhatian JKKK Ladang Sahat yang menghulurkan bantuan barangan keperluan harian ketika mengunjungi mereka, baru-baru ini.


Pengerusinya, Adnan Salleh berkata, keluarga Salleh antara 10 keluarga yang masih menghuni kawasan setinggan di kampung itu.


"Begitupun segala bantuan dihulurkan kerajaan sampai kepada keluarga terbabit.


"Kerajaan tidak pernah meminggirkan semua keluarga terbabit yang tinggal berhampiran dengan kawasan tanah perkuburan, malah pada satu ketika dulu, terdapat lebih 100 rumah di kawasan itu namun atas keprihatinan kerajaan, mereka berpindah selepas ditawarkan penempatan lebih selesa," katanya.


Menurutnya, keluarga Salleh terpaksa menolak tawaran kerajaan berpindah berikutan tidak mempunyai pendapatan tetap bagi membayar sebahagian harga subsidi rumah ditawarkan.


sumber : mymetro

‘Tuisyen’ dagang tubuh

Posted: 26 Oct 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Bagi menarik lelaki hidung belang melanggani pekerja khidmat seks warga China dan Vietnam yang baru tiba di Malaysia, sindiket pemerdagangan manusia menganjurkan 'sekolah mini' kursus bagi mempelajari bahasa tempatan bagi memudahkan komunikasi.
Antara perkataan yang diajar ialah abang, sayang, cinta, saya bersih, kacak, atas atau bawah dan baring.
Bagaimanapun, jika gagal menguasainya dalam masa tiga hari, mereka dipukul
Harian Metro difahamkan, setiap wanita yang baru tiba di Malaysia diajar bapa ayam bertutur beberapa bahasa tempatan, termasuk Bahasa Malaysia bagi memudahkan mereka berkomunikasi dengan pelanggan.


Malah, wanita yang berjaya menguasai bahasa tempatan mampu meningkatkan pendapatan kerana lebih disenangi pelanggan. Tambahan pula, pelanggan dilaporkan lebih puas dengan layanan pelacur yang boleh berkomunikasi berbanding rakan sekerja yang hanya menggunakan bahasa isyarat.
Perkara itu didedahkan wanita dari China, Yen, 24, yang pernah berkhidmat dengan sindiket terbabit sejak setahun lalu.

sumber : mymetro

Wanita nekad terjun tingkap

Posted: 26 Oct 2012 05:38 PM PDT


KOTA KINABALU: Bimbang dicekup polis, seorang wanita warga asing disyaki pelacur yang menunggu pelanggan di sebuah bilik di hotel bajet, nekad terjun melalui tingkap dari tingkat satu bangunan berkenaan di Kampung Air, di sini, malam kelmarin.
Tindakan itu menyebabkan kaki kiri wanita berusia 20-an itu cedera sebelum dihantar menggunakan ambulans ke Hospital Queen Elizabeth (HQE) bagi mendapatkan rawatan.

Sebelum kejadian, wanita terbabit cuba melarikan diri selepas hotel itu diserbu sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Kinabalu, selepas menerima maklumat mengenai kewujudan kegiatan tidak bermoral, jam 10.30 malam.


Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Superintendan M Chandra berkata, anggota IPD Kota Kinabalu yang mendapat maklumat kemudian bergegas ke lokasi bagi menjalankan siasatan.

"Sebaik tiba di lokasi kejadian, polis mengesan seorang wanita disyaki pelacur sedang menunggu pelanggan dipercayai bagi melakukan aktiviti tidak bermoral di tingkat satu hotel berkenaan.


"Bagaimanapun, wanita terbabit terlebih dulu menyedari kehadiran polis keluar melalui tingkap sebelum terjun dari tingkat satu bangunan terbabit," katanya ketika dihubungi, semalam.



Chandra berkata, tindakan itu menyebabkan wanita itu terbaring di atas jalan raya selepas kakinya cedera.

"Bagaimanapun, wanita itu cuba bangun dan mahu melarikan diri, tetapi ditahan polis," katanya.


Beliau berkata, pemeriksaan polis menemui tujuh kondom termasuk satu yang sudah digunakan. "Wanita itu direman mengikut Seksyen 372 B, Kanun Keseksaan kerana mencari langganan bagi maksud persundalan," katanya.

sumber : mymetro

Seorang Lelaki Menghabiskan satu Dekad Mengambil Gambar Keluarga China dan Hartanya

Posted: 26 Oct 2012 05:00 PM PDT

http://www.sekilasnews.com/wp-content/uploads/2012/10/11-500x399-300x239.jpg

Qingjun Huang, 42 tahun, telah menghabiskan hampir satu dekad meminta banyak keluarga di China untuk mengeluarkan semua barang-barang mereka di luar rumah sehingga ia boleh mengambil gambar nya.

Ia beralasan bahawa untuk melihat bagaimana gaya hidup keluarga seseorang berbeza dengan orang lain, dan berapa banyak perubahan mereka dari waktu ke waktu.

"Kebanyakan orang berfikir apa yang saya lakukan tidak normal. Ketika saya menjelaskan saya ingin mengambil foto, dan memnita mereka mengeluarkan semua barang keluar rumah mereka tampak hairan, namun jika saya sudah menjelaskan mereka pun dapat memenuhinya, "kata Huang.

Foto Huang menggambarkan modernisasi yang telah menyebar seperti api di China.

"Dalam sepuluh tahun terakhir, China telah mengalami tingkat pertumbuhan yang cepat, saya ingin kembali dan melihat apa efeknya pada kehidupan mereka," kata Huang.

Ia juga menyatakan bahwa ia ingin memperluas jangkauan projek, berharap agar para pengusaha besar berpose untuknya dalam waktu dekat.

Projek ini benar-benar berarti kerana dari harta keluarga masing-masing yang digunakan dalam kehidupan sehari-hari, Anda dapat merasakan perasaan yang nyata untuk kehidupan orang-orang China," tambah Huang.

Tampar muka untuk awet muda

Posted: 26 Oct 2012 04:00 PM PDT

http://terbongkar.com/wp-content/uploads/2012/10/16eeb__menampar-wajah-cara-wanita-thailand-hilangkan-kerutan.jpg

Percaya atau tidak, menampar wajah jadi metode alternatif di dunia kecantikan. Orang yang ditampar khabarnya akan lebih awet muda kerana kedutan di wajah berkurang.

Menampar wajah adalah salah satu teknik kecantikan yang dipraktikkan pada salon Tata Massage di San Fransisco. Teknik ini dipercayia mampu menghilangkan kedutan, memperkecil pori-pori, dan membuat wajah terlihat tidur.

Mawan Sombuntham, pemilik Tata Massage, mengklaim bahwa isetrinya Tata boleh membuat wajah terlihat cantik dengan menamparnya.

"Dia melakukannya padaku dan aku langsung boleh melihat perbezaannya," ucap Smbuntham pada NY Daily News.

Bagaimana cara tamparan yang dilakukan Tata?

Menggunakan tangannya, Tata akan menampar bagian pipi, dahi, dan janggut pelanggan kemudian melihat perubahan pada wajah mereka.

"Teknik ini sebenarnya telah ada sejak 100 tahun," jelas Sombuntham. "Masalahnya tak semua orang bisa mempelajarinya karena guru (yang mengajarkan teknik ini) sangat selektif saat memilih murid. Dia hanya akan mengajarkan teknik ini pada 10 murid selama hidupnya."

Berkat ilmu yang dimiliki istrinya, akhirnya pasangan ini membuka salon kecantikan "Tata Massage" pertama yang menawarkan teknik menampar wajah di wilayah Hemisphere. Tempat lainnya adalah di Thailand, tempat Tata mempelajari teknik tamparannya.Pelanggan hanya harus membayar sebesar USD 350 .

Bahkan, ada lagi rahasia kecantikan yang akan dikembangkan Tata dan suaminya. Setelah metode kecantikan tampar wajah, Tata akan kembai belajar pada gurunya untuk memperdalam ilmu memukul pantat.

"Ini adalah ilmu kebijaksanaan Thailand," kata Sombuntham. "Memukul dan menampar akan membuat pantat berbentuk indah."

Gadis Ini Operasi Tambah Kelopak Mata Kerana Terobsesi Selebriti Hollywood

Posted: 26 Oct 2012 09:45 AM PDT

http://3.bp.blogspot.com/-PNA_M5LvEys/UImNWXTWLnI/AAAAAAAAUpE/F_d1opgyt_0/s320/Operasi%2Bplastik.jpg
Gadis Ini Operasi Tambah Kelopak Mata Kerana Terobsesi Selebriti Hollywood. Kecantikan selebriti Hollywood memang begitu mendunia dan tidak sedikit orang yang iri ingin memilikinya. Wanita Korea Selatan adalah salah satunya, mereka sangat terobsesi akan kecantikan selebriti Hollywood dan berani melakukan operasi plastik untuk mendapatkan figur cantik yang diidamkan.

Operasi plastik yang paling sering dilakukan wanita di Korea Selatan adalah operasi pembuatan lipatan kelopak mata. Mata gadis Asia yang umumnya kecil dan tidak memiliki lipatan mata dibuat jadi tampak lebih besar dan bulat dengan operasi yang biasa disebut Blepharoplasty ini.
operasi plastik
Seiring dengan berkembangnya musik K-pop, kini Korea Selatan menduduki tempat teratas dalam hal operasi plastik per kapita mengalahkan Brazil. Dalam wawancara yang dilakukan oleh pembawa acara asal Inggris Charlet Duboc kepada anggota band K-pop bernama D-Unit, diketahui bahwa gadis Korea sudah terbiasa melakukan operasi plastik untuk nampak cantik dan seakan menjadi tradisi sebagai hadiah dari orang tua untuk hari kelulusan anaknya.

"Karena penampilan khas mereka, tampilan ideal kami adalah seperti orang Barat," ujar penyanyi tersebut seperti dilansir dari Daily Mail. Menurutnya, tampilan ideal tersebut adalah memiliki mata bulat yang besar, hidung mancung, dan wajah bulat.

Operasi pembuatan lipatan mata dilakukan dengan memotong bagian kulit kelopak mata dan mengambil lemak berlebihan, lalu merekatkan otot dan kulit kembali. Setelah operasi dilakukan, mata pasien akan tampak lebih besar dan bulat.

Walaupun fenomena operasi lipatan mata saat ini sedang heboh di Korea Selatan, tetap ada beberapa pihak yang tidak mendukungnya. Salah satunya adalah acara Seoul Fashion Week yang menampilkan model dengan wajah natural tanpa sentuhan operasi plastik

Sudah meninggal masih tetap update status di facebook

Posted: 26 Oct 2012 09:30 AM PDT


Sudah meninggal masih tetap update status di facebook. Misteri ini tetap menjadi misteri, silahkan sahabat teka apa yang sebenarnya terjadi!

Lihat kronologi lengkapnya sebagai berikut:

Update status 1

Seram..!! Sudah Meninggal Masih Bisa Update Status Facebook [ www.BlogApaAja.com ]

Update status 2

Seram..!! Sudah Meninggal Masih Bisa Update Status Facebook [ www.BlogApaAja.com ]

Update status 3, beliau menulis note

Zoom update status noteownerfacebook

Seram..!! Sudah Meninggal Masih Bisa Update Status Facebook [ www.BlogApaAja.com ]

Ditangkap Mencuri, Seorang Ibu Diikat Di Tiang Jemuran

Posted: 26 Oct 2012 09:15 AM PDT


Ketangkap Mencuri, Seorang Ibu Diikat Di Tiang Jemuran

Ditangkap Mencuri, Seorang Ibu Diikat di Tiang Jemuran - Tak hanya dihakimi, ibu empat anak ini bahkan dicukur serta diikat ke tiang jemuran. Beruntung,polis setempat segera turun dan mengamankan pelaku. Peristiwa yang terjadi di kompleks pasar tradisional Panyula di Kelurahan Panyula, Kecamatan Tanete Riattang Timur ini langsung menggegerkan warga setempat.

Awalnya pelaku yang berinisial RA ini datang dengan menggunakan motor miliknya, dan langsung mencungkil pintu salah satu kios dengan sebilah golok. Warga setempat yang telah mengintai gerak-gerik pelaku, langsung melakukan penangkapan. Meski sempat kabur, namun pelaku berhasil dibekuk hingga menjadi bulan-bulanan warga.

"Sering sekali dia itu mencuri di sini. Sudah banyak warung yang dibongkar dan baru malam ini ditangkap," ujar Sanatang, salah seorang warga dengan nada emosi. Tak hanya dipukuli, rambut ibu empat anak ini bahkan dicukur dan badannya diikat di tiang jemuran dengan menggunakan tali seadanya.

Pihak polis yang menerima laporan terkait peristiwa ini langsung mengamankan pelaku, dan membawanya ke Markas Kepolisian Sektor (Mapolsek) Tanete Riattang untuk mempertanggungjawabkan perbuatannya. Selain pelaku polisi juga menyita sebilah golok serta  motor milik pelaku.

(Foto) Fashion Disaster Dan Gegar Budaya Para Artis Korea

Posted: 26 Oct 2012 09:00 AM PDT


"K-Wave" atau serbuan keglamoran dan kesuksesan artis Korea membuat nyaris seluruh bumi menjadi "demam Korea". Mereka yang tadinya tidak suka atau tidak kenal dengan artis-artis Korea kini mendadak suka.

"Sebab mereka cantik-cantik dan tampan", cetus salah seorang pelajar sekolah menengah. Sedangkan kakak si pelajar yang menjadi karyawati sebuah perusahaan menimpali, "Penampilannya glamor namun tetap terkesan alami, padahal banyak dari mereka yang operasi plastik". Benar sekali kalau dicermati penampilan mereka boleh dibilang setara dengan para artis dan sosialita Hollywood.

Namun apabila ditelisik lebih lanjut, ternyata banyak kejanggalan yang terlihat. Ya, para artis Korea rupanya mengalami "shock culture" (gegar budaya). Mereka yang tadinya hanya dikenal di negerinya sendiri, kini mendadak menjadi terkenal di mana-mana.

Mahu tak mahu, mereka harus menampilkan image glamor. Dan sayangnya, kerana "gegar budaya" mereka rupanya kurang berhasil. Seperti yang kita lihat pada artis-artis cantik berikut:

1. Nam Gyu Ri
Gaun kembennya terkesan terlalu dipaksakan dan terlihat sedikit melorot

2. Si Young Lee

Gaun yang dikenakannya terlalu pendek pada bagian bawah, sehingga dia harus sibuk seperti ini pada suatu acara resmi.

3. Min Hyo Rin
Melihat gaunnya, boleh jadi  insiden yang pernah dialami Jessica Jane-Clement terulang kembali

4. Lee Chae Young

Memang benar dia sexy bagai dewi, nampaknya di lupa bahwa dia hidup di bumi

Mereka memang selebriti papan atas di negerinya, tetapi cara berpakaiannya ini tetap saja memperlihatkan kegamangan mereka dalam berpakaian secara profesional.

Benar-benar sebuah bencana fashion.
(SPN, BNT News, Korea.com, Korean Updates)

Sayang betul dia dengan aweknya

Posted: 26 Oct 2012 08:00 AM PDT


ni sayang atau terlebih sayang....tempat duduk kosong ada lagi...

Alat Ini Boleh Memasak 600 Masakan China

Posted: 26 Oct 2012 07:00 AM PDT


Automatic Cooking Robot yang sedang dikembangkan oleh Shanghai Jiaotong University, Yangzhou University dan pengusaha (restoran) dari Shenzhen adalah sebuah robot yang boleh memasak sampai 600 jenis masakan China.

Boleh dibayangkan bila di rumah kami punya robot seperti ini, pastinya kami tidak akan pernah bosan untuk makan di rumah terus. Sayang tidak ada penjelasan bagaimana prosedurnya tetapi mungkin kerana saking banyaknya, kita harus terlebih dahulu meletakkan bahan-bahannya sekali




Jangan Berkahwin Kerana 7 Alasan Ini

Posted: 26 Oct 2012 06:00 AM PDT


Perkahwinan merupakan peristiwa suci yang menyatukan dua orang dalam satu ikatan. Ada janji setia sehidup semati yang perlu dijaga.
Agar perkahwinan wujud menjadi rumah tangga yang harmoni dan berkekalan, anda perlu punya cinta dan keyakinan terhadap pasangan. Jangan berkahwin hanya kerana alasan berikut ini,
1. Berkahwin hanya kerana harta
Di awal perkahwinan, mungkin anda begitu menikmati kehidupan rumah tangga. Namun, kehidupan rumah tangga tanpa landasan cinta kuat tentu jauh dari harmoni dan berkekalan. Apalagi jika di tengah perjalanan rumah tangga, pasangan kehilangan harta. Atau, anda bertemu dengan lelaki yang jauh lebih kaya dan memikat.
2. Ingin meninggalkan rumah orang tua
Ini biasanya menimpa mereka yang hidup di tengah keluarga penuh konflik. Berkahwin seringkali menjadi jalan pintas agar dapat keluar dari suasana rumah yang mungkin seperti 'neraka'. Namun, meninggalkan rumah bersama suami bukan jawapan mutlak. Perkahwinan yang dibina seperti ini boleh membuat anda terjebak dalam konflik baru yang lebih rumit.
3. Kerana orang tua menyukainya
Ini bukan alasan tepat bagi anda dan pasangan akan melangsungkan perkahwinan. Ingat, yang akan hidup dengannya adalah anda sendiri, bukan orang tua anda. Jangan biarkan anda terjebak dengan peribadi yang sebenarnya belum anda yakini terbaik sebagai pasangan hidup.
4. Ingin merasakan hubungan lebih intim
Ketika kekuatan agar dapat berhubungan lebih intim menjadi alasan kuat berkahwin, ini berbahaya. Tujuan utama perkahwinan bukan lagi membina kehidupan rumah tangga yang harmoni dan berkekalan, tapi hanya 'malam pertama'. Apabila rasa ingin tahu telah dijawab, tak mustahil rasa bosan mula melanda, rasa sayang mula menguap, dan hujung dari ini semua adalah kehancuran rumah tangga.
5. Ingin punya anak
Ingin punya anak sememangnya menjadi pendorong kuat bagi ramai orang untuk berkahwin. Namun, apakah anda ingin membawa anak dalam keadaan yang tidak ideal? Landasan cinta adalah harga mati. Jangan sampai anak anda kelak menjadi korban ketidakharmonian rumah tangga. Atau, malah anda boleh menjadi orang tua tunggal kelak.
6. Berkahwin dengan peselingkuh
Ada beberapa kes orang berkahwin secara diam-diam dengan selingkuhannya. Awalnya, mungkin akan berjalan dengan baik. Namun, untuk jangka panjang, perkahwinan ini boleh menjadi malapetaka.
Ingat, pernikahan ini terjadi di atas penderitaan orang lain. Ini ertinya masing-masing berani mengambil risiko mencari kebahagiaan tanpa peduli nasib pasangan utama masing-masing. Bukan tak mungkin pasangan akan kembali curang, dan anda menjadi mangsa seterusnya.
7. Tekanan sosial
Ini seringkali menimpa mereka yang sudah memasuki usia bersedia berkahwin, namun masih membujang. Mereka umumnya merasa terpojok dengan soalan yang dilontarkan rakan dan keluarga, "Bila berkahwin?" Jangan sampai tekanan ini membuat anda mengahwini orang yang salah.

sumber : bestoneoffour

Baik punya jamban

Posted: 26 Oct 2012 05:00 AM PDT


Inilah jamban yang dimaksudkan jangan ada taksiran liar dengan tajuk "Baik Punya Jamban".
sumber : bestoneoffour

Penjaga gol tergendut di dunia

Posted: 26 Oct 2012 02:00 AM PDT


 Status penjaga gol tergendut itu jatuh kepada penjaga gol asal Rumania, Daniel 'Baronul' Badislav.

Kiper Tergendut di Dunia
Daniel 'Baronul' Badislav
Baronul mempunyai berat 130 kilogram.Dia punya impian setinggi langit iaitu bergabung dengan pasukan papan atas Rumania, Rapid Bucharest.

Eh...ingatkan penyapu tadi

Posted: 26 Oct 2012 01:00 AM PDT



[01.jpg]

[02.jpg]

[03.jpg]

[04.jpg]

[05.jpg]

[06.jpg]

[07.jpg]

[08.jpg]

3 Hotel dengan Tempat Tidur Terbesar

Posted: 26 Oct 2012 12:30 AM PDT




Sumber 

Pertandingan Melempar Handphone Nokia Terjauh Di Finland

Posted: 26 Oct 2012 12:00 AM PDT


 Pada  18 Ogos 2012 yang lalu, di Helsinki, Finlandi diadakan pertandingan melempar telefon Nokia terjauh.

Pertandingan unik tersebut dimenangi oleh remaja lelaki asal Finland, Ere Karjalainen (18 tahun) dengan mengalahkan 50 pesaingnya yang berasal dari sejumlah negara. Dia mampu melempar HP Nokia sejauh 101,46 meter. Sebagai catatan, juara tahun lalu yang juga asal Finlandi, Oskari Heinonen mencatatkan lemparan sejauh 86,94 meter.

Seorang peserta lelaki sedang berupaya mencatatkan lemparan

Namun kemenangan Karjalainen masih belum boleh mematahkan rekod yang dicatat Chris Hugff (Inggris). Dalam pertandingan yang sama yang diadakan di Belgium pada bulan September lalu, Hugff melempar sejauh 102,68 meter.

Berbagai gaya aksi para peserta 

Di kategori wanita Netta Karvinee muncul sebagai yang terbaik dengan catatan lemparan sejauh 42,47 meter, atau 2 meter lebih jauh dibandingkan rivalnya, Heidi Suhonen. Sedangakn untuk peserta anak-anak, Aleksi Muukonen yang hanya sejauh 39 meter.

Sedangakn pada  "lemparan gaya bebas", dua peserta asal Finland Santeri Patrikainen dan Henri Makkonen berbagi kemenangan. Juri memutuskan gaya lemparan mereka sebagai yang paling stylish dan hebat.

Seorang peserta wanita sedang beraksi

Pertandingan unik yang pertama kali diprakarsai oleh Christine Lund pada ini merupakan acara Pertandingan tahunan yang diadakan untuk merayakan musim panas. Kerana Finland adalah negara basis produsen telefon terkenal, Nokia, maka majoriti telefon yang digunakan para peserta adalah seri lawas yang sudah jarang ditemukan di pasaran.

Walau nampaknya [ertandingan ini hanya tak lebih dari bersenang-senang, namun metod yang digunakan untuk mengukur jarak lemparan yang dicetak adalah menggunakan teknologi satelit. Oleh kerana itu, ketepatannya tidak diragukan.
(WN, HAHAJK)

Bintang Po*no Yang Memecahkan Guinness Book Of World Records

Posted: 25 Oct 2012 11:30 PM PDT


http://anehdidunia.blogspot.com

Ran Asakawa, Apabila menyebut siapa pelakon porno yang pernah tercatat di Guinness Book of World Records, mungkin baru Ran Asakawa yang ada di sana. Masuknya nama itu di rekor dunia berawal dari agensi modelnya yang mendaftarkan Ran.

Dia didapuk sebagai juara dalam kategori pelakon porno terbanyak yang membintangi film pembangkit ghairah kaum adam itu dalam setahun. Tak kurang dari 212 judul film ia bintangi selama 2002.

Yang menarik, setahun kemudian, dia mengalahkan rekodnya sendiri dengan membintangi 304 judul film. Sehingga, total film prno yang pernah diperankannya sudah mencapai sedikitnya 800 judul. Ini juga yang membuat dia dikenal sebagai aktris porno paling rajin berakting di film biru.

Kelahiran Kanagawa, Jepub, pada 4 September 1980, ini mengawali karier di dunia pembangkit ghairah lelaki itu saat baru menyelesaikan persekolahan. Saat itu, dia berfikir bahawa dia tidak mungkin boleh mendapatkan wang banyak dengan bekerja sebagai pegawai pejabat.

Hal itu diungkapkannya dalam sebuah wawancara dengan sebuah situs model Jepun Jsexnetwork.com. ran mengatakan, "Saya ingin mendapatkan upah yang layak. Tapi tidak dengan bekerja seperti pekerja pejabat, yang masuk pukul 09.00 dan pulang pukul 17.00. Itu pekerjaan yang kelewat biasa bukan? Untuk itulah saya masuk JAV (Japan Adult Video)."
 

Pada akhir 2003, dia mulai melebarkan sayapnya. Dia, seperti dilansir Taipei Times, melakukan ekspansi dengan bermain film yang diproduseri warga Taiwan. Di negeri pulau seberang China itu, dia dikenal dengan nama Tenglan Wu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS