Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Nur Fazura di Prebiu Media Filem Bujang Telajak

Posted: 10 Jan 2012 09:07 PM PST

Gambar Nur Fazura di Prebiu Media Filem Bujang Telajak

Semalam telah berlangsung Majlis Prebiu & Sidang Media Filem Bujang Telajak di GSC Signature, The Gardens. Turut hadir, pastinya pelakon cute miut, Nur Fazura. Gojes!

Jangan lupa tonton filem Bujang Telajak di pawagam mulai 19 Januari ini. Tengok jangan tak tengok! Jyea!

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Nur Fazura Azura

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Sekitar Malam Gala Filem HAQ
  • Sinopsis Filem Bujang Terlajak
  • Gambar Nur Fazura di Karpet Merah FFM24
  • Gambar Nur Fazura Duta LUX Terbaru
  • Gambar Selebriti di Prebiu Media Filem Karak
  • Gambar Selebriti di Prebiu Media Filem Apa Tengok Tengok
  • Gambar Fazura di Sesi Ramah Mesra Pelakon Drama Ezora @ The Curve
  • Kes Mahkamah Pelakon Selamat Pagi Cinta, Nur Fazura Bela Diri
  • Gambar Fazura di Sidang Media Anak Wayang
  • Gambar Fazura dan Rusdy Ramli di Sidang Media Anak Wayang di KLPac
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Gambar Majlis Pertunangan Puteri Fatin Nasuha Part 2

    Posted: 10 Jan 2012 05:06 PM PST

    Majlis Pertunangan Puteri Chichi aka Puteri Fatin Nasuha

    Pada 8 Januari lalu, Budiey ada menyiarkan beberapa gambar sekitar Majlis Pertunangan pelakon Puteri Chichi atau nama sebenarnya Puteri Fateen Nasuha yang diadakan 1 Januari 2012 baru-baru ini. Dan ini pula saki baki gambar yang dihantar oleh Puteri Chichi sendiri. Meriah betul majlis tunang Puteri Chichi. Grand dan happening tak ubah dah macam majlis kahwin pulak. Namun, itu cara dan stail yang dimahukan oleh Puteri Chichi sendiri. Jika yang masih ingat-ingat lupa dengan beliau, Budiey rasa bakat lakonan beliau memang sangat menyerlah dalam beberapa buah drama antaranya drama Gemilang dan drama Kau dan Aku musim kedua.

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Puteri Chichi Bertunang

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Majlis Pertunangan Pelakon Puteri Chichi
  • Blog Terbaru Fatin – Akademi Fantasia 5
  • Gambar Mia Sara Nasuha di Karpet Merah ABPBH2010
  • Gambar Mia Sara Nasuha di Red Carpet AJL 25
  • Sinopsis Drama Spa-Q 2 Episod 9
  • Pelakon Zul Yahya Bertunang?
  • Gambar Aksi Cium Puteri Sarah Liyana Aduh Saliha 18SX
  • Gambar Romantik Fizow dan Puteri Fateen Dalam Drama Puteri Salju
  • Gambar Majlis Pertunangan Budiey Tersebar di Internet
  • Drama Puteri Salju Lakonan Puteri Fateen, Fizzow Omar
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Penyakit Langka Membuat Wanita Ini Seperti Burung Flamingo

    Posted: 10 Jan 2012 09:00 PM PST


    Seorang wanita digelar 'wanita flamingo' kerana menderita keadaan langka yang membuatnya tak boleh meluruskan kaki. Ia harus mengangkat satu kakinya hingga setinggi dada saat berdiri, sehingga menyerupai burung flamingo.


    Joanne Day menderita distonia, iaitu gangguan neurologis gerakan di mana kontraksi otot terjadi secara berkelanjutan yang menyebabkan gerakan berulang atau postur tubuh berputar dan abnormal. Gangguan yang tak biasa ini cukup menyakitkan dan belum diketahui ubatnya.




    Joanne mengalami gangguan ini sejak usia 15 tahun kerana kemalangan aneh rollerskating yang membuat satu kakinya meliuk seperti kaki burung flamingo. Kecelakaan yang terjadi pada November 1989 membuat retak di siku kirinya dan memicu penyakit.




    Awalnya, liukan tubuh Joanne dimulai ketika bahu kirinya melawan dagu, yang membuatnya terus-menerus seperti sedang menggunakan telefon. Keadaan ini berlangsung selama dua tahun sebelum distonia mempengaruhi bahagian tubuh lain, yang akhirnya menyebabkannya memiliki kaki flamingo sejak empat tahun yang lalu.




    Keadaan ini membuat Joanne tak boleh bergerak bebas. Jika ingin berdiri atau bergerak, ia harus mengangkat satu kakinya hingga setinggi dada dengan menggunakan alat bantu jalan. Ia juga harus menggunakan pakaian yang dibuat khusus kerana ia tidak boleh menggunakan seluar panjang, skirt ataupun gaun.






    "Sering kali orang bertanya kenapa saya berdiri seperti ini. Saya harus menjelaskan bahawa ini bukan pilihan saya. Tapi kaki flamingo malah dianggap lawak. Saya mencuba menjaga rasa humor tentang hal ini," jelas Joanne Day (37 tahun), seperti dilansir Dailymail.


    Joanne mengalami kesulitan ketika keluar kerana ia harus menyeimbangkan kaki. Bila tidak, ia akan sering terjatuh dan boleh menyebabkan kejang dystonic semakin memburuk.


    Joanne dianggap satu-satunya orang di Inggris yang menderita gangguan 'kaki flamingo', tetapi ia adalah salah satu dari 70.000 orang di Inggris menderita distonia, gangguan neurolis yang memaksa otot untuk berkontraksi dan menghasilkan postur tubuh yang abnormal.


    Pada awalnya ia mengesampingkan operasi pada 'kaki flamingo'-nya kerana operasi boleh menyebarkan 'spam' otot ke berbagai bahagian tubuhnya. Namun setelah musim dingin yang buruk, ia mengalami infeksi di pangkal paha kiri yang menimbulkan rasa sakit yang luar biasa, sehingga dia memutuskan untuk melakukan pembedahan.


    Sebelumnya pasulan ahli bedah di Birmingham Queen Elizabeth hospital menolak untuk mengoperasinya kerana prosedur tersebut berisiko menyebabkan Joanne terjebak pada distonia pada bahagian tubuh lain. Namun akhirnya dokter berhasil meluruskan kembali kaki Joanne setelah menjalani 9 jam pembedahan yang melelahkan.


    Joanne harus melakukan cangkok kulit kerana kulitnya telah rosak dan harus menghabiskan waktu dua bulan di hospitalsetelah operasi.


    "Ini seperti berjudi, tapi saya tahu saya tidak dapat melanjutkannya (tetap dengan kaki flamingo). (Jika tidak dioperasi) itu semakin sulit. Rasa sakitnya sangat luar biasa. Infeksinya tak tertahankan. Hidup saya menjadi sangat keras," jelas Joanne.


    Kini Joanne sangat gembira kerana ia sudah boleh memakai pakaian cantik, berdiri dengan dua kaki dan kembali menjalani hidup dengan normal.

    Bintang Dancing on Ice biarkan payudaranya diramas

    Posted: 10 Jan 2012 08:00 PM PST


    LOS ANGELES - Bintang Dancing on Ice Jennifer Ellison membuat sensasi. Dia tampil di atas pentas dengan membiarkan payudaranya diramas pasangan di acara tersebut.


    Ternyata, insiden itu terjadi lantaran Jennifer ingin meningkatkan performacenya dengan gelang "power balance". Sementara itu, saat Christopher Dean melihatnya menarik gelang yang keluar dari belahan dadanya, bintang Olimpiade itu membiarkan buah dadanya dipegang.


    Tapi isteri peninju Robbie Tickle ini menjelaskan, dia telah memakai tiga gelang "power balance", sementara satu yang terbesar terus lepas dari tangannya. Kemudian dilepas oleh pasangannya, Dan Whiston. Itu terjadi kerana mereka berlatih langkah baru, sehingga dia memasukkannya ke dalam bra-nya.


    "Kami melakukan ini, bergerak di mana saya harus melalui kaki. Sementara itu, dia memegang tangan saya, dan terus melepas gelang yang saya pakai. Jadi saya menempatkan satu ke dadaku, dan satu ke bawah kasutku," kata Jennifer yang dikutip dari The Sun, Selasa (10/1/2012).


    Peminat gelang hologram teknologi, termasuk legenda bola sepak David Beckham, percaya bahawa gelang tersebut dapat meningkatkan tenaga.(nsa)

    Kerana menipu tentang kehamilan,wanita ini curi bayi dari hospital

    Posted: 10 Jan 2012 07:00 PM PST


    WELLINGTON: Seorang wanita New Zealand yang memperdaya keluarganya dan membuatkan mereka percaya dia hamil dituduh melarikan bayi selepas menceroboh masuk ke dalam hospital dan mencuri seorang bayi baru lahir, kata polis, semalam. 


    Neha Narayan ditahan selepas dia ditemui bersama bayi terbabit menuju ke parkir hospital di mana pasangannya sedang menunggu untuk membawa dia dan bayi yang disangkakan anak mereka pulang.




    Jurucakap polis, Ana-Mari gates-Bowey berkata kepada wartawan, Neha memalsukan kehamilannya selama sembilan bulan sebelum memberitahu pasangannya supaya menghantarnya ke Hospital Middlemore di Auckland kerana sudah sampai masanya untuk dia bersalin.




    Di dalam hospital terbabit, wanita berusia 24 tahun itu yang berketurunan Fiji dan India berjaya memasuki wad bersalin.




    Menurut Ana-Mari, pada satu ketika, Neha ditemui menggendong bayi yang dikatakannya ingin ditenangkan sebelum diberikan bayi berketurunan India oleh kakitangan hospital yang mempercayai dia ibu kepada bayi itu.




    Neha kemudian menuju ke parkir kereta di mana pasangannya dan seorang lagi penumpang sedang menunggu. Kedua-dua mereka menyangka Neha hamil.







    Ibu bapa bayi berkenaan membunyikan butang kecemasan sebaik melihat Neha meninggalkan wad bersama anak mereka dan memberitahu kakitangan hospital mengenai hal itu. "Ketika keluar dari hospital membawa bayi berketurunan India yang berusia dua hari yang dilarikan dari wad bersalin, seorang jururawat menghalang dan menyuruh Neha masuk semula ke dalam wad," kata Ana-Mari.




    Polis kemudian dihubungi dan Neha didakwa kerana cuba melarikan bayi.




    Dia dibebaskan dengan ikat jamin dan akan tampil di mahkamah hujung bulan ini. - AFP


    sumber : myMetro

    Parah...remaja 17 tahun baru 2 hari melahirkan ambil dadah

    Posted: 10 Jan 2012 06:42 PM PST


    KLANG: Seorang remaja berusia 17 tahun yang baru dua hari melahirkan anak ditahan selepas pelbagai jenis dadah ditemui di rumahnya di Bayu Perdana, di sini, Ahad lalu.

    Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamed Mat Yusuf, berkata suspek yang diberkas bersama empat lelaki serta dua wanita lain kini direman hingga 15 Januari ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya.

    "Pada jam 12 tengah hari pada 8 Januari lalu selepas melakukan risikan, polis menyerbu sebuah apartmen di Bayu Perdana, Klang, yang dijadikan tempat pembungkusan dadah.

    "Sebelum diserbu, penghuni di dalam pangsapuri berkenaan enggan bekerjasama menyebabkan polis memecahkan pintu.

    "Sehubungan itu, polis menahan empat lelaki dan tiga wanita warga tempatan berusia 17 hingga 40 tahun dan menemui pelbagai jenis dadah termasuk 11 peket plastik lut sinar berisi syabu seberat lebih 170 gram dan lima peket plastik lut sinar berisi 1,480 pil ecstasy.

    "Semua dadah berkenaan yang dirampas itu ditemui di ruang tamu apartmen berkenaan," katanya dalam sidang akhbar di sini, semalam.

    Menurutnya, ujian air kencing mendapati semua suspek termasuk remaja yang baru dua hari melahirkan anak serta tidak mempunyai pekerjaan itu positif dadah jenis methaphetamin dan amphetamin.

    Beliau berkata, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 dan sabit kesalahan boleh dihukum mati mandatori.

    sumber : Harian Metro

    Seorang lelaki Arab Saudi cuba menjual anaknya di Facebook dengan harga AS$20 juta

    Posted: 10 Jan 2012 06:00 PM PST


    RIYAHD: Seorang lelaki Arab Saudi cuba menjual anaknya di Facebook dengan harga AS$20 juta (RM60 juta) bagi mengelak untuk hidup dalam kemiskinan selepas perniagaan yang dijalankannya secara haram ditutup.


    Saud bin Nasser Al Shahry mendakwa langkah itu adalah satu-satunya cara untuk membolehkannya terus menyara isteri dan anak perempuannya.


    Menurutnya, dia bersedia ke mahkamah untuk menjual anaknya.


    Saud bagaimanapun menetapkan satu syarat iaitu dia mahu tahu di bandar mana pembeli itu menetap.







    Lelaki berkenaan mengambil keputusan itu selepas bertanya sama ada pihak berkuasa boleh membantunya dari segi kewangan apabila perniagaan memungut hutang yang dijalankannya ditutup, katanya kepada cawangan akhbar Qatar di Riyadh, Al-Sharq.




     Permohonannya ditolak kerana usianya sudah melebihi 35 tahun.


    Setakat ini tidak jelas sama ada tindakannya hanya gimik, atau jika benar, adakah beliau boleh menjual anaknya tanpa tindakan undang-undang.


    Pemerdagangan manusia adalah satu kesalahan di Arab Saudi tetapi negara itu tidak memenuhi standard minimum antarabangsa, menurut Jabatan Negara Amerika Syarikat.


    Dalam laporan terbaru yang dipetik dalam Venture Bear, jabatan itu berkata, Arab Saudi masih tidak mempunyai undang-undang pemerdagangan manusia secukupnya dan walaupun terdapat bukti kegiatan pemerdagangan yang berleluasa, negara itu tidak melaporkan sebarang pendakwaan jenayah, hukuman atau hukuman penjara untuk jenayah itu yang dilakukan terhadap pembantu rumah asing.


    Dalam pada itu, Facebook tidak mungkin membenarkan penjualan seumpama itu dilakukan menerusi laman webnya.


    Menurut kenyataannya mengenai Hak dan Tanggungjawab, pengguna tidak dibenarkan meletakkan kandungan atau mengambil sebarang tindakan dalam Facebook yang melanggar hak asasi orang lain atau yang melanggar undang-undang.


    Hampir separuh daripada kanak-kanak Saudi berdepan dengan keganasan rumah tangga atau penderaan lain, kata kumpulan hak asasi negara itu, Persatuan Kebangsaan Untuk Hak Asasi. - AN


    sumber : myMetro

    Maksiat dari bumbung

    Posted: 10 Jan 2012 05:00 PM PST


    ANAK tak sah taraf atau lebih tepat lagi anak luar nikah iaitu anak dilahirkan tanpa ibu bapa yang sah kini menjadi masalah kepada negara. Anak dilahirkan itu tiada dosa, ibu bapa yang berdosa atas perbuatan mereka.


     Bagaimanapun, kelahiran anak-anak ini menimbulkan masalah kepada masa depan mereka, sekali gus menimbulkan gejala sosial dalam masyarakat jika tidak diurus dengan baik.




     Kajian mendapati banyak faktor menyebabkan anak tak sah taraf ini dilahirkan antaranya pengaruh rakan sebaya, pergaulan bebas, pasangan rela melakukan hubungan seks, tidak mempunyai pengetahuan berhubung dengan kesihatan reproduktif dan seksual, kurang perhatian ibu bapa, menonton, kurang didikan agama dan diperkosa saudara sendiri.




     Pergaulan bebas berpunca daripada kemudahan telefon pelbagai guna dan juga Internet telah memudahkan kalangan remaja berhubung antara satu sama lain. Nabi s.a.w. bersabda: "Aku melihat berbagai jenis maksiat (bala dan musibah) turun dari langit, masuk ke rumah-rumah melalui bumbungnya dan merosakkan penghuni rumah itu." (Riwayat Usamah bin Zayd).




     Difahamkan ahli hadis tidak dapat memberikan penjelasan tepat dan wajar kepada peringatan ini sehinggalah kira-kira 65 tahun lalu. Hanya sekarang makna hadis itu jelas iaitu berbagai-bagai jenis maksiat, bala dan musibah itu dapat disaksikan melalui dasar langit terbuka walaupun ada berbentuk positif. Pelbagai program tidak sihat dipancarkan ke udara melalui antena dan masuk melalui bumbung rumah sebelum dapat dilihat melalui televisyen atau komputer.




     Justeru, pengaruh televisyen dan Internet sudah mempengaruhi minda remaja dan sesetengahnya menggalakkan mereka terjebak dalam pergaulan bebas. Statistik menunjukkan seramai 152,182 anak tak sah taraf direkodkan bagi 2008 hingga tahun lalu dengan Sabah merekodkan jumlah tertinggi dengan 41,490 orang.







     Bayangkan anak yang dilahirkan tidak berdosa menghadapi masalah dalam hidupnya pada masa depan.




     Mereka terpaksa menghadapi masalah dalam pendidikan, kehidupan bermasyarakat dan juga rasa rendah diri akan wujud dalam diri.




     Bagi mengelakkan anak remaja terjebak dengan gejala seks bebas dan juga terbabit dengan kebebasan melampau, ibu bapa mestilah tidak membiarkan anak remaja keluar dari rumah sesuka hati. Ibu bapa juga mesti berwaspada terhadap bala dan musibah turun daripada langit iaitu akibat langit terbuka yang masuk melalui bumbung rumah dan merosakkan penghuni rumah.




     Semua ancaman dan kemusnahan yang berlaku berkaitan akhlak banyak membabitkan hubungan remaja lelaki dan wanita tanpa batasan yang membawa kepada seks bebas seterusnya mengandung anak luar nikah, iaitu melalui pergaulan dengan kutu-kutu jalanan dan samseng, mencuri, menagih dadah, melepak yang seharusnya boleh dihindarkan ibu bapa. Mencegah kemungkaran tanggungjawab bersama yang seharusnya dilakukan semua pihak.




     Kemungkaran membabitkan seks bebas adalah perbuatan diharamkan syarak yang seharusnya dicegah. Orang Islam wajib mencegah segala kemungkaran bagi mewujudkan masyarakat aman dan sejahtera.




     Lantaran itu, kemungkaran boleh dicegah mengikut keupayaan masing-masing dengan tindakan atau dengan hati. Sebagai ibu bapa yang prihatin terhadap anak remaja mereka bertanggungjawab menghalang mereka daripada terbabit dengan pelbagai kemungkaran.




     Mencegah dengan hati adalah selemah-lemah iman. Antara hikmah mencegah kemungkaran adalah menjamin kesejahteraan dalam masyarakat, mewujudkan masyarakat sejahtera, dapat membaiki kehidupan masyarakat dan ummah mengikut apa yang dituntut Islam.




     Sebenarnya, tak semua rancangan televisyen tidak baik. Begitu juga dengan Internet. Banyak rancangan televisyen dan Internet yang berfaedah. Tetapi sebagai manusia yang mempunyai akal fikiran dan iman harus menepisnya dengan pemikiran matang dan waras.




     Ibu bapa seharusnya bertindak dan memberikan pendidikan dalam hal ini.




     Pengaruh era globalisasi dan langit terbuka bukan sahaja kepada kalangan remaja, malah kepada kanak-kanak kecil yang dapat memahami. Justeru, dengan menanamkan rasa takut kepada Allah sejak kecil lagi, anak dididik menjauhi perbuatan maksiat dan kemungkaran yang boleh merosakkan akhlak.




     Menurut tokoh Islam, Syaikh Muhammad Al-Ghazali dalam kitabnya Khuluq Al-Muslim, "Kuat atau lemah iman seseorang dapat diukur dan diketahui daripada perilaku akhlaknya, kerana iman yang kuat mewujudkan akhlak baik dan mulia, sedangkan iman lemah mewujudkan akhlak jahat dan buruk laku, mudah terjerumus pada perbuatan keji yang merugikan diri seseorang itu dan orang lain." Melalui langkah ikhlas dan penuh tanggungjawab ini dalam memelihara dan mendidik anak-anak ibu bapa dapat membentuk anak dan tidak akan menjadi liar serta terlalu bebas.




     Kajian psikologi personaliti mendapati, personaliti anak dipengaruhi oleh baka, rakan sebaya, dan persekitaran. Pemantau dan pendidikan berterusan dapat mengekalkan keperibadian anak.




     Pendekatan membentuk personaliti baik mestilah bermula di rumah diikuti di sekolah dan juga melalui rakan sebaya. Pendidikan roh dan akal yang baik akan mengarah tingkah laku dan personaliti yang baik.




     Melalui pendidikan akidah, ibadah dan akhlak akan dapat membentuk akal budi, ilmu dan iman dengan menanamkan keyakinan kepada manusia terhadap keesaan Allah dengan mengabdikan diri kepada-Nya, menjadi insan soleh yang mendekatkan diri kepada Allah dan merealisasikan segala tujuan hidup manusia di dunia ini.


    Oleh Dr Aminudin Mansor
    Penulis berkelulusan PhD Persuratan Melayu


    sumber : myMetro

    Nenek Super dengan Ratusan Cucu dan Cicit

    Posted: 10 Jan 2012 04:00 PM PST


    Merayakan ulang tahun di tengah keluarga merupakan kebahagiaan yang bermakna. Seperti yang dirasakan nenek Beryl O'Flynn, yang merayakan hari jadi ke-85 di tengah 126 keturunannya. 


    Beryl memiliki 10 anak, 48 cucu, 73 cicit, dan lima canggah atau piut. Bahkan, ada yang segera menyusul lahir. Nenek super ini mengundang mereka semua di perayaan ulang tahunnya yang ke-85. dari jumlah yang hadir itu, 89 di antaranya ikut berfoto bersama.


    Keturunan Beryl sampai empat generasi dengan jumlah136 orang. Hebatnya, Beryl masih hafal satu per satu cucu, cicit, dan canggah meski di usia senja. Setiap perayaan ulang tahun dan Natal, Beryl memberi anak, cucu, cicit, dan canggah uang angpau sebesar £5. 


    Ertinya, janda ini mengirim kad ucapan ulang tahun rata-rata tiga kali sehari dan mengeluarkan wang lebih dari £1.500 setahun untuk hadiah dan kad. 


    Beryl sebenarnya memiliki 13 anak namun, tiga diantaranya meninggal. "Saya senang jadi kepala dari sebuah keluarga yang besar. Dan sebahagian besar, mereka mirip saya," kata dia, seperti dikutip dari laman Mirror. 


    Dia mengaku takjub saat merenungkan awal permulaan keluarga yang dia mulai dengan suaminya, puluhan tahun silam. "Saya memiliki anak-anak yang baik dan mereka merawat saya dan membuat saya bahagia. Saya mencinta mereka semua," kata dia lagi. 


    Rumah Beryl yang terletak di Splott, Cardiff, Wales ditampal dengan foto-foto anggota keluarga. Cucu tertua Beryl seumuran dengan  anak bongsunya, Kevin (40). Sedangkan canggah termuda adalah Shea Curtis yang berusia empat hari. 


    Sebahagian besar anggota keluarga besar ini tinggal berdekatan dan kerap berkumpul untuk sekadar berbual. "Perlu beberapa perencanaan untuk mengumpulkan hampir semua keluarga ini. Tapi, semua terbayar dengan melihat senyum nenek," kata cucu Beryl, Jodie Cordina, 30. "Nenek saya terkenal di sekitar sini." 


    Sumber : http://dunia.vivanews.com

    Mr T, Burung Kakaktua Yang Suka Ucapkan Kata-kata Kasar

    Posted: 10 Jan 2012 03:00 PM PST


    Mr T adalah seekor burung kakaktua dengan sayap berwarna hijau ini memiliki kebiasaan buruk- burung ini hobi suka mengeluarkan kata-kata kasar alias sumpah serapah.


    Mr T tadinya dibesarkan di sebuah rumah selama 7 tahun dimana disana si burung itu diajarkan kata-kata kasar.


    Seperti yang dilansir dari situs Metro sih, Mr T ini punya kata-kata kasar favourite iaitu antara lain "b*gger off", "sh*t" dan "you b*stard".


    Untungnya , saat ini si burung kakaktua itu tinggal di rumah yang lebih baik dengan sejumlah kakaktua lainnya.




    Mr T saat ini juga sedang menjalani rehabilitasi  atau dididik kembali  oleh penjaganya, Steve, agar gak lagi mengeluarkan sumpah serapah sehingga jika Mr T sudah boleh menahan mulutnya, maka si burung kakaktua satu ini boleh bergabung dengan teman-temannya yang lain yang melakukan tour untuk membantu mengajarkan anak-anak di sekolah dan juga universiti tentang lingkungan.

    Abang ni amabil kesempatan betul

    Posted: 10 Jan 2012 10:00 AM PST


    Alamak..Seorang datuk dan dua nenek adakan hubungan seks dengan haiwan

    Posted: 10 Jan 2012 09:00 AM PST


    Alamaak! Aneh-aneh saja perbuatan tiga orang ini. Dua wanita dan seorang lelaki di Australia diadili kerana melakukan hubungan seksual dengan haiwan. Ketiga orang separuh baya tersebut terancam hukuman maksimum 10 tahun penjara.


    Ketiga orang tersebut, Tina Marion Reichelt (52), Garry Paul Reichelt (51), dan Kathleen Modystack (58). Mereka menjalani persidangan di Pengadilan Distrik Adelaide, Australia, pada Isnin (9/1) kelmarin.


    Ketiganya didakwa secara terpisah atas tuduhan bestiality, sebutan untuk hubungan intim antara manusia dengan haiwan. Dalam dokumen yang dibuka di persidangan, perbuatan ketiganya terjadi di kota Ovingham, dalam  waktu November 2008 hingga Mei 2010. Namun sayangnya tidak disebutkan dengan jelas jenis binatang yang menjadi korban mereka.


    Dalam persidangan sebelumnya pada 25 November lalu, ketiganya mengaku bersalah atas tuduhan yang dituduhkan. Ancaman hukuman maksimum bagi pelaku bestiality adalah 10 tahun penjara.


    Pengacara Garry Reichelt mengatakan, pihaknya masih menunggu laporan kesihatan jiwa atas kliennya sebelum pembacaan hukuman. Sedangkan peguam Tina Reichelt menyatakan, pihaknya telah menerima laporan kesihatan mental kliennya tapi masih menunggu penyelesaian masalah denganPejabat Penuntut Umum Publik.


    Dalam persidangan juga terungkap bahawa ketiganya pernah didakwa atas tuduhan yang sama sebelumnya. Ketiganya tidak ditahan kerana membayar jaminan.


    Sumber : http://www.detiknews.com/read

    Gilalah..orang lain sibuk kat pasar malam,pak cik ni sibuk buat projek

    Posted: 10 Jan 2012 08:30 AM PST

    dah macam tak ada tempat lain....

    Hilang akal.. Ibu Perkosa Anak Perempuannya Untuk Pendidikan Seks

    Posted: 10 Jan 2012 08:00 AM PST


    Queensland  - Sungguh keterlaluan! Seorang ibu di Australia sanggup memperkosa anak perempuan kandungnya yang berumur 11 tahun. Perbuatan laknat itu dilakukannya dengan dalih memberikan pendidikan seks! Sang ibu pun diseret ke pengadilan dan di hukum 4 tahun penjara.


    Tidak dijelaskan berapa kali pemerkosaan tersebut terjadi. Namun diketahui bahawa ibu 4 anak ini menggunakan telefon genggamnya untuk merekam 3 adegan dirinya memperkosa putri bungsunya itu. 


    Wanita berumur 37 tahun yang tinggal di Sunshine Coast, Queensland, Australia ini bahkan mengeksploitasi darah dagingnya itu untuk melakukan aktiviti seks lainnya. Demikian seperti diberitakan oleh sunshinecoastdaily.com, Selasa (10/1/2012).


    Dalam persidangan di Pengadilan Distrik Maroochydore, Hakim John Robertson menyatakan sang ibu bersalah atas 'kejahatan kriminal yang menguntungkan dirinya sendiri' dan kejahatan seksual terhadap anak. Menurut hakim, sang ibu telah merampas hak putrinya sendiri yang berhak mendapat kasih sayang seorang ibu secara sihat.


    Hakim Robertson menilai, kejahatan seksual terhadap anak oleh ibunya sendiri memang tergolong langka. Banyak pihak yang terkejut dengan perbuatan sang ibu ini. Mereka juga meminta agar dia dihukum setimpal dengan perbuatannya.


    Hakim Robertson pun menjatuhkan hukuman 4 tahun penjara terhadap wanita itu. Namun dikurangi masa tahanan yang telah dijalaninya selama 1 tahun, maka sang ibu hanya tinggal menjalani hukuman penjara selama 3 tahun, plus 3 tahun masa percubaan.


    "Konteks utama kes ini adalah telah terjadi kejahatan 'tidak wajar' dan sangat mengganggu yang melibatkan anak anda sendiri. Tindakan anda terhadap puteri anda ini merupakan pelanggaran sangat serius. Bagaimana sang anak akan mengingat kejadian ini ketika dia dewasa kelak, tentu menjadi perhatian khusus. Tapi sepertinya sangat sulit untuk melihat bahawa kejadian ini tidak memiliki konsekuensi jangka panjang untuknya. Anda sekarang mengakui apa yang Anda lakukan adalah salah," jelas Hakim Robertson.


    Di persidangan juga terungkap, wanita itu  sejak umur 14 tahun berhubungan dengan ayah keempat anaknya. Dia bahkan melahirkan anak pertamanya pada usia 16 tahun. 


    Sang ibu juga diketahui pernah menjalin hubungan cyber-sex dengan seorang lelaki di Melbourne, Australia dan dia pun menjadi terobesi dengan seks. Mereka bahkan saling mengirimi video seks satu sama lain.

    Gempak..blogger wanita juga make up artis amatur tukar wajahnya mirip rapper kesayangan dengan trick make up

    Posted: 10 Jan 2012 07:00 AM PST


    Seorang make-up artis amatur, Promise Tamang Phan berhasil mengubah wajahnya mirip dengan rapper kesayangannya, Drake, dengan kepandaiannya  melakukan trik make-up.





    Meskipun dalam akaun Facebooknya blogger wanita dari Nepal ini mengatakan bahawa dia bukannlah seorang artis make-up profesional, namun jelas terlihat bahawa ia mempunyai kemampuan yang mengagumkan dalam make-up dengan meniru rapper Kanada tersebut.
    Bahkan klip video yang menunjukkan aksi Phan ini di Youtube, telah ditonton lebih dari 500.000 kali sejak diposting  lima hari lalu,5 Januari 2012.



    Dicari: Siapa Pemilik Bontot Ini?

    Posted: 10 Jan 2012 06:00 AM PST


    Polis di daerah Durham Constabulary, Inggris, sedang berusaha menangkap perompak yang beraksi di wilayah mereka. Namun mereka mengalami kesulitan kerana satu-satunya petunjuk yang paling jelas adalah foto (maaf) bontot si pencuri.


     Peromak tersebut menggunakan topeng / balaclava hitam ketika berusaha merampok sebuah kedai di Newton Aycliffe. Usahanya gagal keraa petugas  wanita ketika itu berkeras tak mahu memberikan apa yang perompak ini inginkan. Sang perompak lalu melarikan diri tanpa membawa wang sesen pun.


     Berkat balaclava yang menutupi wajahnya, polis mengalami kesulitan untuk mencari identiti lelaki ini. Tapi walaupun begitu, kamera CCTV kedai tersebut sempat merakam satu-satunya bahagian yang tak tersamarkan dari tubuh sang pencuri, iaitu emm....bontot


     Mahu tak mahu, Polisi memanfaatkan pemandangan dari momen berharga tersebut untuk mencari siapa identiti si perompak. Kini siapapun yang merasa familiar dengan bokong di atas, boleh menghubungi petugas polis.




    sumber: newslite

    Pemain bolasepak remaja ini meninggal dunia setelah menjaringkan 5 gol

    Posted: 10 Jan 2012 05:00 AM PST


    Seorang pemain bolasepak remajakejang dan pengsan sesaat setelah ia merayakan gol kelima di hadapan keluarganya. Meski mendapatkan bantuan CPR dari keluarganya, nyawa remaja tersebut tak boleh diselamatkan.


    Liam Wood (13 tahun) yang bermain bolasepak untuk pasukan AFC Saints, tiba-tiba saja pengsan setelah berlari  untuk merayakan keberhasilannya menjaring 5 gol dihadapan ayah dan datuknya. Disyaki ia kelelahan dan mengalami masalah dengan jantung.


    Ia juga sempat mengalami kejang-kejang sehingga langsung dilarikan ke University Hospital of North Staffordshire dengan ambulans. Sayangnya, nyawanya tak boleh diselamatkan dan meninggal beberapa saat setelah sampai di hospital.


    "Dia sangat brilian, ia sangat mencintai bolasepak. Ini adalah tragedi dan kami semua masih terkejut," ungkap manager kelab, Mark Lawton, seperti dilapor metro.co.uk, Selasa (10/1/2012).


    Manager pasukan lawan Stafford Falcons, Geoff Green, menceritakan kronologi tragik yang menimpa Liam. Menurutnya, Liam menjaringkan gol dan dia berlari di padang untuk merayakannya. Namun tak lama berselang, ia pengsan dan jatuh , bahkan hal tersebut terjadi di depan keluarga yang sedang menonton pertandingannya.


    Ia menjaring gol kelima sebelum pengadil meniup wisel akhir pertandingan dengan jaringan 5-0.


    "Dalam waktu singkat, ia tak juga sedar. Ia nampak seolah-olah berhenti bernafas, jadi kami mulai memberinya  (CPR) saat menunggu ambulans tiba. Itu semua berlangsung begitu cepat," ujar Geoff Green.


    Ratusan orang berkabung atas kepergian pelajar St John Fisher School itu dan sebuah Facebook page 'RIP Liam Wood' telah dibentuk untuk menghormati Liam.


    Sumber : http://www.detikhealth.com

    Inilah 3 Posisi Berhubungan Seks Paling Bahaya, Yang Tidak Pengalaman Jangan Cuba

    Posted: 10 Jan 2012 04:00 AM PST


    Ada berbagai gaya berhubungan seks yang dapat dieksplor bersama pasangan. Namun tidak semua posisi seks aman untuk dicuba, apalagi jika pasangan belum banyak pengalaman. Posisi yang sulit memerlukan banyak latihan, jika tidak maka dapat menimbulkan kecederaan. Seperti tiga posisi seks ini yang dianggap paling berbahaya.


     1. Posisi The Stand and Carry


     Posisi bercinta ini dilakukan dengan lelaki menggendong wanita dari depan. Posisi ini sebenarnya adalah posisi favourite banyak pasangan saat melakukan quickie.


    Permasalahan pada posisi ini terdapat pada beban. Terkadang berat wanita tidak seimbang dengan tenaga lelaki yang mengangkatnya sehingga dapat berisiko jatuh atau yang lebih parah lagi masalah di punggung lelaki. Untuk mengurangi beban yang diangkat lelaki, mintalah pasangan Anda untuk meletakkan punggung Anda di tembok.


    2. Posisi Furniture


     Yakni posisi bercinta saat lelaki duduk bersimpuh dengan kedua lutut yang dibuka lebar. Sedangkan wanita terlentang di hadapan lelaki dengan kedua kaki wanita bertumpu pada bahu lelaki. Posisi ini dapat memberikan penetrasi yang dalam.


    Sama halnya dengan posisi the stand and carry, risiko pada posisi terjadi pada lelaki. Posisi ini dapat menghambat peredaran darah ke kaki kerana saraf-saraf yang tertekan oleh beban tubuh. Pada posisi ini, kaki pasangan Anda akan sangat mudah kesemutan.


    3. Posisi Lap Dance


     Posisi ini merupakan posisi bercinta saat lelaki duduk di kerusi dan memangku wanita sambil membelakangi lelaki. Sebenarnya lap dance merupakan posisi yang sesuai ketika dalam keadaan hamil dengan posisi wanita membelakangi lelaki.


    Hal konyol yang dapat terjadi pada posisi ini adalah hancurnya kerusi. Sedangkan risiko lainnya adalah paha dan pinggul lelaki yang merasa sakit kerana menahan beban berlebihan. Untuk menyiasatinya, sebaiknya Anda tidak hanya bertumpu pada pasangan Anda jika bercinta dengan posisi ini. Tahanlah tubuh Anda sendiri dengan kaki meskipun harus berjinjit. (Sumber)

    Foto wanita super beauty yang membantu gelandangan

    Posted: 10 Jan 2012 03:00 AM PST







    sumber : stomp.com.sg

    Klik open untuk mengetahui kisahnya:
    A mysterious masked woman in China has created a buzz online for dressing up in a superhero costume and helping homeless people in Beijing. Photos of the woman first appeared on December 24. The woman calls herself "Chinese Redbud Woman" and started a microblog to chronicle her adventures. STOMPer Superhero, who shared this story with STOMP, said: "Now that's what we need in Singapore. Superheroes who make helping people look good!" The 'super-beauty' has been seen outside a bookstore, at the subway station and other places distributing warm clothing and other items to beggars and other homeless people. Her unusual approach to doing good caught the attention of Beijing residents and netizens alike. When asked about her true identity, the Chinese Redbud Woman told a reporter via her microblog that it did not matter who she was, and emphasised that what she was doing was not a publicity stunt. She added that she "just wanted to help these people who are in need". Her microblog already has over 7,000 followers. However, netizens are divided over her antics. Some have praised her charity efforts, while others questioned her intentions and asked whether what she was doing was merely a publicity stunt.

    Perompak bengong, terserah pistol kepada juruwang bank

    Posted: 10 Jan 2012 02:00 AM PST



    LONDON - Seorang perompak bank di London, sedang dicari oleh polis setempat kerana kesalahah konyol. Setelah merampok, pelaku justru menyerahkan senjata yang digunakannya kepada juruwang bank. 


    Pelaku perompakan ini melakukan aksinya di Bank Halifax di London. Saat itu dirinya menyuruh juruwang bank untuk memindahkan wang sebanyak 700 ribu poundsterling ke dalam beg miliknya.

    .

    Juruwang yang terpegun dengan aksi perompakan, tidak berbuat apapun. Tetapi perompak itu menyedari kesalahannya, dan lari dengan merebut senjatanya. 


    Pegawai bank pun langsung membunyikan alarm dari bank, tetapi perompak itu berhasil menjauh dengan merampas basikal milik salah satu pegawai bank. Polis pun menilai perompak tersebut tidak berpengalaman dalam melakukan aksinya.


    Kini pemilik bank berusaha mencari perompak tersebut dan pihak polis pun sudah merilis rakaman video keamanan. Proses pencarian perompak pun masih berlanjut hingga saat ini.
    (faj)

    Lelaki ini ditangkap kamera lagi berhubungan seks dengan kuda!

    Posted: 10 Jan 2012 01:00 AM PST


    TEXAS – Seorang lelaki telah didakwa berhubungan seks dengan kuda setidaknya dua kawasan peternakan yang berbeza. 


     Cirilo Castillo, 41, dari Edinburg, Texas, dikenakan dua tuduhan, antara lain kekejaman terhadap haiwan dan dua tuduhan pelanggaran jenayah. Untuk itu, dia dikenai denda $ 60.000. 


     Menurut catatan pengadilan, sistem video CCTV yang dipasang pemilik kuda betina itu, telah menangkap susuk tetangganya, Castillo, memasuki gudang itu. 


     Para penyiasat di pejabat Sheriff Hidalgo County, rakaman itu menunjukkan dia mengikat kuda cokelat ke pagar dan mengikat kaki kembali bersama-sama. Tak lama kemudian pelaku berhubungan seks dengan binatang itu. 


     Castillo kemudian ditangkap polis setelah setelah mengidentifikasi dirinya dalam video . Demikian diberitakan dailymail 


     Polis mengatakan bahawa selama pemeriksaan, Castillo juga mengaku berhubungan seks dengan kuda lain, dan di kawasan peternakan lain. 


    Catatan pengadilan menunjukkan bahawa peternak lain di Alberta  bertemu dengan penyiasat ​​setelah  tertangkap Cirilo Castillo berhubungan seks dengan kuda sebanyak empat kali. Dia mengatakan bahawa dia telah menyaksikan Castillo mengikat kuda-kuda dan melakukan seks dengan mereka . (DM/dms

    LeAnn Rimes pamer punggungnya

    Posted: 10 Jan 2012 12:00 AM PST


    PENYANYI LeAnn Rimes nampak santai berbikini di Hawaii. Meski bikini mungil yang dikenakannya membuat punggung indahnya terbuka lebar, Rimes tetap asyik memadukasih bersama suami, Eddie.


     LeAnn Rimes menikmati percutian bersama sang suami. Kali ini pantai Hawaii menjadi pilihan lokasi percutian romantis mereka. Cuaca yang cerah siang itu membuat Rimes dan suami dapat menikmati pemandangan menakjubkan sambil berjalan-jalan di pinggir pantai memadu kasih.


     Di pantai tersebut, Rimes mengenakan bikini mungil berwarna pink dan ungu bermotif zig zag berbentuk two piece. Namun berhubung bikini yang digunakan Rimes begitu mini, maka sepertiga payudaranya serta punggung seksinya pun terbuka lebar, seperti dirilis Dailymail, Isnin  (9/1/2012).


     Bahkan, terlampau mininya, item tersebut pun tak sanggup menutup punggungnya secara keseluruhan. Layaknya g-string, bikini tersebut hanya menutup belahan punggungnya semata.


     Tetapi mengingat beberapa bulan terakhir, artis 29 tahun tersebut menjalani hidup sihat dan rajin berolahraga, maka lekuk tubuhnya terlihat sangat indah. Tak hairan, penyanyi tersebut seakan ingin mempamerkannya ke publik.


     Siang itu, tak hanya tubuh seksinya yang dipamerkan. Rimes dan suami pun tak henti memerlihatkan kemesraan dengan sang suami. Setiap waktu yang terlewat, sentuhan sayang mereka selalu terlihat. Rimes dan suami nampak saling bergandengan dan berpelukan sambil menikmati keindahan pantai di Hawaii.

    Bikini 'Melorot' Payudara Myleene Klass Terlihat

    Posted: 09 Jan 2012 11:00 PM PST


    INILAH.COM,Jakarta - Myleene Klass tampil cantik dan penuh energi saat bermain di pantai. Ia pun nampak seksi dalam balutan bikini unik berwarna biru tua.


    Terlihat dalam gambar, bintang berusia 31 itu tampil begitu menakjubkan. Namun saat bermain dengan indahnya ombak biru bak kristal bikini unik bermotif poolkadot yang dikenakannya hampir 'melorot' sehingga membuat payudaranya sedikit terlihat.


      


    Sejak tiba di Barbados seminggu yang lalu untuk menikmati keindahan laut Karibia, Myleene Klass telah memakai beberapa koleksi bikini seksinya yang cukup unik. [mor]

    Bermesraan di Lab Sekolah,cikgu buat tak tahu je

    Posted: 09 Jan 2012 10:00 PM PST

    Zaman semakin liar dimana-mana ditemukan pasangan bermesraan. Ini  salah satunya ada di sekolah . Tapi guru  pun membiarkan..jom kita lihat


    Klik open untuk melihak aksi mereka:




    Rupanya abang tengkorak..patutlah cikdu buat dekkk je...(maaf hari ni melawak)

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS