Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Rahsia Dato’ Siti Nurhaliza Bukan Lagi Rahsia!

Posted: 30 Nov 2011 08:00 PM PST

Buka pekung di dada? Jangan risau, penyanyi nombor satu negara ini akan terus mekar mengharumkan nama negara, tetap terpahat di hati sekalian rakyat Malaysia dan sudah pasti jauh dari sebarang kontroversi liar.

Apa yang hendak diceritakan disini adalah mengenai pendedahan eksklusif Siti Nurhaliza yang mungkin tiada siapa tahu waima peminat fanatiknya sendiri.

Bukan hanya bercerita mengenai kisah seorang gadis kelahiran Kuala Lipis, Pahang yang ketika kecilnya menjual kuih muih, berpendidikan hanya lepasan SPM, menaruh masa depan sebagai anak seni lalu tersohor di segenap pelusuk tanah air dan gah di seluruh nusantara sebagai penyanyi berprolifik tinggi.

Bukan itu saja yang akan dikongsikan Siti menerusi dokumentari khas bertajuk 'Siti Nurhaliza' yang bakal disiarkan di saluran History (ASTRO 555) pada 11 Januari 2012, jam 10 malam, sama tarikh dengan tarikh lahir Siti.

Diterbitkan oleh Red Communications Sdn. Bhd, dokumentari selama 1 jam itu bakal membawa penonton mengimbau perjalanan karier Siti sekaligus memperlihatkan sisi penyanyi yang mula menempa nama menerusi lagu 'Jerat Percintaan' pada tahun 90-an.

Menurut Siti, dokumentari tersebut akan menceritakan kisah kehidupannya sedari zaman kanak-kanak sehinggalah dia dikenali ramai sebagai penyanyi nombor satu Malaysia seterusnya sukses sebagai usahawanita tersohor.

Antara yang menarik, personaliti televisyen terkemuka, Najip Ali turut mendedahkan bahawa Siti pernah menyertai ujibakat untuk program Asia Bagus di Singapura sewaktu berusia 14 tahun.

Diterbitkan oleh penerbit filem 'Pisau Cukur', Lina Tan dan Bernard Chauly selaku penerbit eksekutif dan pengarah dokumentari,antara individu yang diwawancara dan berkongsi kisah mengenai Siti adalah pengurus juga kakak ipar Siti, Rozi Abdul Razak, Jennifer Thompson (penerbit malam AIM), Zainal Alam Kadir (wartawan), Adnan Abu Hassan (komposer), Nurul Shukor (jurusolek) dan pereka fesyen kegemaran Siti, Michael Ong.

Full content generated by Get Full RSS.

“Terpulang Pada Mata Masing-Masing & Ya, Saya Selesa Bersamanya” – Shila Hamzah Respon Isu Gedik & Sharnaaz Ahmad

Posted: 30 Nov 2011 06:45 PM PST

"Setiap orang ada perspektif tersendiri. Macam saya sendiri kalau dikalangan peminat atau kawan-kawan saya, saya dianggap seorang yang terlebih peramah. Tapi dikalangan mata orang-orang yang tidak mengenali saya, mereka menganggap sikap peramah saya dianggap satu kegedikan bagi mereka, jadi itu terpulang pada mata masing-masing," ujar Shila Hamzah menjawab isu dan kritikan segelintir pihak yang melabelkan dirinya 'gedik'.

Tambahnya lagi, meskipun menerima kritikan pedas dek sikap 'gedik' yang diluahkan oleh segelintir pihak di laman Twitter-nya, Shila menjadikan kritikan tersebut sebagai pengajaran dan iktibar buat dirinya.

"Orang-orang yang mengkritik ini sebenarnya sayang pada saya. Kalau peminat tegur saya, mereka akan tegur saya dengan cara yang baik. Mereka sukakan saya, saya peramah, saya selalu layan diorang kan? Tapi kalau orang yang tidak menyukai saya, mereka mendidik saya dengan cara berbeza, mungkin menggunakan kata-kata yang kasar, but that just the way they are."

"Secara jujurnya, saya memang sedih. Tapi bila saya pandang di sudut positif pula, saya sedar orang yang tidak menyukai saya rupa-rupanya mengambil tahu tentang saya, jadi saya rasa benda ini sebagai kelebihan pada saya. Tuhan tidak bagi semua. Alhamdulillah hidup saya best. Kalau semua orang suka suka saya, "alamak, rasa macam dah bagus pula", jadi bila ada benda macam ini baguslah, kerana ia membuatkan saya sentiasa beringat dan mematangkan saya mengendalikan hal-hal sebegini,"

Menyentuh soal hubungannya dengan aktor baru, Sharnaaz Ahmad yang sekarang ini dikatakan sedang bermain-main cinta, gadis berusia 21 tahun ini tampil menjelaskan status perhubungan mereka.

"Orang banyak cakap, dah tak payahlah sorok-sorok. Kalau dah bercinta, cakap sajalah. Tapi masalahnya sekarang, kami masih belum di tahap bercinta lagi," ujar Shila.

Namun apabila pihak media berseloroh mengatakan dia dan Sharnaaz nampak seperti pasangan kekasih bukan seperti 'kawan' seperti yang dikatakannya, Shila menjawab;

"So far, kami memang selesa bersama, barangkali itu istilah yang lebih tepat berbanding mengatakan kami bercinta. Cakap 'I Love You' pun belum lagi," terang Shila berseloroh.

Ditanya tentang keistimewaan Sharnaaz yang membuatkan hatinya tertarik, Shila menyatakan dia melihat Sharnaaz sebagai cermin dirinya.

"Kami sama-sama gila, dan masing-masing tidak pandai cover cun. Saya dah jumpa ramai orang, ramai kawan lelaki begitu juga sebaliknya dengan Sharnaaz. Dan kebanyakan kawan lelaki saya, walaupun dah selalu jumpa masih lagi control macho. Tapi macam Sharnaaz, dia seorang yang very let go, dia seorang yang fun,"cerita Shila penuh gembira mengenai Sharnaaz yang mulai berkawan rapat sejak pembikinan klip video 'Patah Seribu',"

"Saya tak berani nak cakap banyak kerana orang selalu salah anggap dengan saya, bila saya kawan dengan orang ini, orang tu orang cakap saya bercinta. Lepas tu orang cakap saya player pula," ujar Shila lagi ketika ditemui di sidang media Konsert Semangat Inspirasi di One World Hotel, petang semalam.

Ketika diajukan soalan bila agaknya dia mengakhiri zaman bujang, Shila memberi tempoh empat tahun lagi untuk menuju ke alam berumah tangga.

"Insyaallah, kalau tidak ada aral melintang, mungkin dalam empat tahun lagi. kalau ada jodoh. Tak tahulah siapa jodoh saya. Belum tentu saya berkahwin dengan orang yang saya berkawan sekarang kan? Saya berserah pada jodoh saja," jelas Shila mengakhiri perbualan.

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Enot Mengalami Sakit Tulang Belakang & Retak Lutut

Posted: 30 Nov 2011 09:02 PM PST

ENOT MAHARAJA LAWAK MEGA

Kesian pula kami kat Enot bila mendapat tahu yang dia kini berada di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) kerana mengalami masalah sakit tulang belakang dan lutut retak. Enot dimasukkan ke hospital pada hari Sabtu lalu iaitu sehari selepas program Maharaja Lawak Mega (MLM).

Menurut Enot;

"Saya dimasukkan ke hospital pada hari Sabtu lalu (26 November 2011) iaitu sehari selepas program Maharaja Lawak Mega (MLM). Pada malam MLM tu, saya sepatutnya dukung Didie selepas Didie melompat atas badan saya, entah macam mana saya tergelincir dan terjatuh. Itu yang membuatkan lutut saya retak.

Sebelum ini pun, lutut saya memang dah sakit tetapi bertambah teruk bila jatuh tersungkur. Lama-kelamaan, saya berasakan tulang belakang pula sakit. Jadi pagi Sabtu tu, saya terus ke HUKM lalu ditahan di wad sebab doktor cakap kalau dibiarkan lama-lama, sakit tulang belakang tu boleh menyebabkan lumpuh,"

Ditanya mengenai penglibatannya dalam program MLM yang berlangsung pada setiap Jumaat pula, Enot memberitahu bahawa dia tetap akan menjayakan persembahan dengan meminta pelepasan daripada doktor. Ini kerana, Enot tidak mahu menghampakan para pengundi dan ahli kumpulannya.

Oh ya, sekarang ni Enot sedang menjalani rawatan fisioterapi. Sama-samalah kita doakan semoga Enot cepat sembuh dan boleh memberi persembahan yang terbaik dalam Maharaja Lawak Mega.

Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Memey Lega dan Puas dapat Bermanja dengan Norman

Posted: 30 Nov 2011 01:51 PM PST


"Alhamdulilah, terus-terang kini saya rasa sangat tenang dan bebas dengan kehidupan saya. Lega dan puas rasanya bila dapat bermesra dan bermanja dengan Norman dengan tenang.

"Saya sudah tidak perlu memikirkan apa orang mahu cakap tentang diri saya kerana kami kini sudah sah sebagai suami isteri.

"Malah, saya kini menjalani kehidupan biasa sebagai seorang isteri seperti memasak untuk suami dan juga menguruskan hal rumahtangga," katanya yang ditemui selepas pelancaran Pameran Busana Perkahwinan Mutiara di Muzium Negara, petang semalam.

Sungguh pun begitu kebahagiaan sebenar berumahtangga belum dapat dikecapai sepenuhnya, apabila dia dan suami sudah pun terpaksa berjauhan selama sebulan kerana Memey menjalani penggambaran dua drama bersiri iaitu Layar Impian dan Bila Waktu Menjemputmu untuk RTM di Semporna, Sabah.

"Mungkin inilah pengorbanan saya untuk mencari rezeki. Bayangkan saya hanya cuti kahwin selama seminggu sebelum menjalani penggambaran drama TV3, Nilapura di Ipoh.

"Selepas tamat sahaja penggambaran Nilapura, saya terus sambung penggambaran di Semporna iaitu sejak 2 November lalu.

"Jika nak ikutkan, inilah kali pertama saya berjauhan dengan Norman dalam jangka masa yang agak lama. Sebelum kahwin pun, kami tak pernah berjauhan seperti ini.

"Pada mulanya, dia agak keberatan untuk melepaskan saya, namun saya sendiri yang terlalu mahu jayakan drama ini. Lepas lama dipujuk, akhirnya dia benarkan juga saya pergi," jelasnya.

Namun begitu, Memey akui pada awalnya dia tidak dapat menahan sedih apabila terpaksa berjauhan dalam jangaka masa yang lama.

"Saya sedih hingga menangis pada mulanya untuk membiasakan diri bila berjauhan dengannya. Masuk minggu kedua baru saya boleh biasakan diri dan cuba menyibukkan diri dengan kerja di sana.

"Dalam masa yang sama juga, saya kasihan padanya yang terpaksa bersendiri kerana tiada siapa yang hendak uruskan makan pakainya.

"Namun, saya beryukur kerana dia sangat memahami kerja saya," luahnya.

Memey yang bakal menamatkan penggambarannya di Semporna pada 5 Disember ini mengakui dia kini merancang untuk menimang cahaya mata tahun hadapan.

"Kami memang merancang. Mungkin dalam setahun dua, tapi bukan dalam masa terdekat ini. Namun semua itu bergantung kepada rezeki Tuhan," katanya.

Johan Sedih Ozlyn Keguguran kali Kedua

Posted: 30 Nov 2011 01:54 PM PST

"Dalam tahun ini sahaja sudah dua kali Ozlynn mengalami keguguran kerana terlalu aktif membuat senaman di gim. Masa pertama kali gugur saya masih boleh terima tetapi bila masuk dua kali gugur saya jadi kecewa dan sedih.

JOHAN memiliki alasan tersendiri kenapa dia enggan bercakap banyak tentang kontroversi yang melanda dirinya dan Ogy.

"Sudah tentu saya sangat sedih sebab memang impian saya ingin memiliki anak yang ramai seperti adik beradik saya," kata Johan yang memiliki 12 orang adik-beradik.

Menurut Johan, selepas pulang daripada melakukan aktiviti di gimnasium, Ozlynn mengalami pendarahan yang banyak dan daripada situ baru dia mendapat tahu isterinya hamil dan mengalami keguguran.

Memang dia dan Ozlynn tidak pernah merancang untuk menimang cahaya mata.

Namun, Johan percaya segala yang berlaku ada hikmat di sebaliknya. Baginya, mungkin belum rezeki dia dan Ozlynn menimang cahaya mata selepas memperoleh anak pertama, Ahmad Sodiq Hainana, 2. Apa yang penting buat masa sekarang kata pemenang tempat kedua Maharaja Lawak itu adalah sabar dan berusaha untuk memperoleh cahaya mata lagi.

"Anak adalah harta yang paling berharga. Namun, saya percaya belum ada rezeki untuk kami tambah cahaya mata," katanya

Video Johan dan Ozlyn dalam Serasi Bersama



Demi moore sudah ada Kekasih Baru?

Posted: 30 Nov 2011 01:26 PM PST

Setelah mengumumkan kepada media mengenai penceraiannya dengan aktor Ashton Kutcher, pelakon Demi Moore dilihat sudah mempunyai pengganti.

Menurut laporan daripada ShowBizSpy, Demi dilihat keluar makan malam dengan seorang lelaki yang tidak dikenali di Tower Bar pada Sabtu lalu.

Sumber memberitahu Demi kelihatan cantik dan tidak langsung cuba menyorokkan pertemuan itu daripada paparazzi yang mengekorinya ketika itu.

"Demi kelihatan sangat cantik pada malam itu dan pasangan itu dilihat berbual mesra tetapi tidak dapat dipastikan sama ada mereka berpacaran atau pun tidak," ujar sumber itu.

Sementara itu, beberapa berita melaporkan keretakan rumah tangga pasangan itu sudah lama berlaku dan Ashton ingin meninggalkan isterinya itu tetapi menunggu Demi yang berbuat demikian.

"Ashton memang sudah bersedia mengakhiri perkahwinan mereka tetapi dia mahu Demi yang menceraikannya. Dia sangat mencintai Demi tetapi dia tidak lagi boleh tinggal bersama isterinya itu," kata sumber itu lagi.

Gambar-gambar perkahwinan Vanessa Chong(kakak Vince) dan Moots (Pop shuvits)

Posted: 30 Nov 2011 01:24 PM PST

kakak kepada Penyanyi AF iaitu Vanessa Chong telah berkahwin dengan kekasihnya Moots dari kumpulan pop Shuvits baru-baru ini.

Upacara perkahwinan tradisional India diadakan di Dewan Kalamandabam di Brickfields dan perkahwinan Kristian yang diadakan di Baliyang dimeriahkan lagi dengan jemputan dari pelbagai negara UK, Jerman, Australia, Hong Kong, Thailand, Jepun, Filipina dan Singapura.











































Johan enggan mengulas lanjut hal Saman Ogy terhadapnya

Posted: 30 Nov 2011 01:59 PM PST


Umum mengetahui Ogy dan Johan atau nama sebenarnya Mohamad Yazid Lim Mohamad Aziz merupakan pengacara pada malam FFM24.

Walaupun, penonton melihat senario gurauan kedua- dua pengacara serba boleh itu menjadi di atas pentas, namun apabila majlis tersebut tamat ada amarah yang tersimpan di benak Ogy kepada Johan sehingga bekas isteri kepada pelakon Eman Manan itu bertindak untuk menyaman Johan.

Ogy dalam dakwaannya menerusi sebuah akhbar sebelum ini menegaskan Johan sememangnya kurang ajar, bukan setakat bakat dirinya malah arwah ibu bapanya, Datuk Ahmad Daud dan seniwati Saadiah turut dipersendakan sesuka hati.

Namun kata Ogy, apa yang paling dia terkilan apabila Johan boleh mempersenda Tahun Gajah iaitu tahun kelahiran Nabi Muhammad!


Johan mengakui terkejut dan hanya mengetahui perkara saman itu melalui sebuah akhbar tempatan yang menyiarkan tentang perkara itu baru-baru ini.

Malah, dia tidak menyangka tentang isu tersebut kerana dia ada memohon maaf kepada Ogy selepas FFM 24 tamat jika kata-katanya ada mengguris hati Ogy.

Bagaimanapun Johan enggan mengulas lanjut mengenai hal saman itu selagi surat saman tersebut tidak sampai kepadanya.

"Saya terkejut dan hanya mengetahui perkara ini melalui sebuah akhbar yang mengatakan Kak Ogy nak menyaman saya.

"Sewaktu FFM 24 tamat saya ada minta maaf kepadanya jika ada kata-kata yang menyinggung perasaannya. To be fair saya sebenarnya tidak mahu ulas perkara ini lebih lanjut selagi surat saman itu tidak sampai kepada saya.

"Tunggulah jika perkara ini masih berlanjutan saya akan bercakap mengenainya kepada semua," tegas Johan.

Anang Lamar Ashanty Atas Kapal Beijing

Posted: 30 Nov 2011 12:57 PM PST



Anang (gambar) membuat kejutan istimewa kepada kekasihnya Ashanty (gambar) dengan membuat lamaran ketika mereka sama-sama bercuti di Beijing, China yang turut disertai oleh anak Anang iaitu Aurelle dan Azriel.

"Waktu itu saya sedang berbual dengan Aurelle dan tiba-tiba dia (Anang) datang dan menghadiahkan cincin kepada saya," kata Ashanty dengan penuh semangat.

Menurut Ashanty, kejutan itu bukan sahaja membuatkan dirinya merasa bahagia malah Anang juga memberikan cincin itu di atas kapal yang lebih menimbulkan suasana romantik.

"Sudah pasti saya merasa gembira kerana dia mengotakan janjinya untuk mengahwini saya dan akhirnya ada juga seseorang yang akan melindungi saya setiap hari nanti," katanya lagi.

Segala persiapan perkahwinan sudah dilakukan dan tambah Ashanty, mereka hanya menunggu waktu yang sesuai untuk Anang datang ke rumahnya dan bertemu dengan keluarga besar Ashanty.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Polis di Vietnam Tahan Mat Motor Guna Jala Ikan

Posted: 30 Nov 2011 09:00 PM PST

TRIBUNNEWS.COM- Polis di Vietnam menangkap penunggang motor yang melanggar peraturan lalu lintas dengan menggunakan jala ikan.

Tran Van Thuc, ketua polis daerah Thanh Hoa, mengatakan pihaknya telah menahan lebih dari 100 penunggang motor yang membuat kesalahan di jalan-jalan.


Thuc juga mengatakan polis akan mengirimkan laporan terperinci soal metode penahanan seperti ini kepada Komisi Keselamatan Lalu Lintas dan badan-badan terkait lainnya.

"Kami akan meminta izin untuk meneruskan metode seperti ini," kata Thuc dilansir BBC Indonesia.

Pihak polis Thanh Hoa menerapkan taktik ini sejak 28 Oktober lalu bertepatan dengan hari pelancaran kempen keselamatan jalan raya.


Namun langkah ini menuai kritikan dan polis Thanh Hoa akan menghentikan sementara penggunaan jala ikan sambil mengkaji cara lain yang lebih efektif.

"Kami akan meminta para ilmuwan membantu menciptakan cara khusus untuk melemparkan jala ikan ke pengendara motor guna meningkatkan ketepatan dan keselamatan," kata Thuc.

Jaring ikan ini digunakan hanya untuk menangkap pengendara motor yang tetap ngebut walaupun telah diminta untuk berhenti.

Jaring ini dilempar ke arah penunggang kemudian diikat sehingga yang terkena tahan tidak melarikan diri.

Polis Thank Hoa mengatakan metode ini tidak menyebabkan pengunggang motor yang terjaring terluka atau menimbulkan kecelakaan.

Gadis Hiperseks Sering Minta Berhubungan seks, Dibunuh Rakan Sekerja

Posted: 30 Nov 2011 08:00 PM PST

Pembersih emas di salah satu kedai penjual perhiasan di Jalan Sulawesi, Kecamatan Wajo, Kota Makassar, Robert alias Obet (16), membunuh rakan sekerjanya.

Kejahatannya terungkap, dan polis Polres Pelabuhan Makassar, langsung menahannya, Isnin (24/10/2011).

Berdasarkan bukti-bukti awal yang didapat, Robert telah membunuh rakan kerjanya, Ana (28). Saat disiasat di Polres Pelabuhan, Robet mengaku dendam dan kesal atas perlakuan korban kepadanya.

Korban yang berasal dari Kabupaten Tana Toraja, sering meminta pelaku untuk berhubungan layaknya suami-isteri @ hubungan seks. "Saya kesal kerana dia sering memaksa dengan merayu saya berhubungan," kata Robet.

Selain itu, ia juga bosan dengan sikap korban yang sering memerintah seenaknya dan juga ringan tangan. Kerana alasan itu, pelaku sanggup menghabisi nyawa korban dengan cara dicekik dengan menggunakan sarung tangan, di tingkat tiga kedai sekaligus rumah tinggal milik Irwan Jefry Wijaya.

Menurut Kasat Reskrim Polres Pelabuhan, AKP Sukri Arham saat ditemui di pejabatnya mengatakan, korban dihabisi dengan cara dicekik. "Saat itu korban sedang tertidur di biliknya, pelaku kemudian melihat dan masuk ke bilik kemudian mencekiknya. Setelah dicekik, pelaku kembali ke biliknya dan berpura-pura tidur kembali," kata Sukri.

Namun, pelaku merasa tidak tenang dan kemudian memberitahu majikannya kalau Ana telah tewas di biliknya. Pemilik toko kemudian melaporkan kejadian tersebut ke Polres pelabuhan yang segera tiba di lokasi.

Polisi kemudian melakukan olah tempat kejadian perkara dan memeriksa sejumlah saksi. Kesimpulan sementara, semua saksi dan bukti mengarah kepada lelaki asal Kabupaten Wajo yang sudah bekerja selama lima tahun di kedai tersebut.

Atas perbuatan pelaku, Sukri menambahkan, pihaknya telah mengambil sepasang sarung tangan yang digunakan menghabisi nyawa korban sebagai barang bukti. "Atas perbuatannya, pelaku dijerat Pasal 338 Subsider 340 KUHP tentang pembunuhan berencana dengan ancaman hukuman 10 tahun penjara," pungkas Sukri.

sumber

Gempak..Lelaki China Melatih Anjingnya Berbelanja

Posted: 30 Nov 2011 07:00 PM PST

Anjing yang dianggap sebagai teman manusia yang paling setia, sering kali diajari berbagai kemampuan, seperti menjadi pemandu orang buta, menggembala ternak, dan membantu pihak polis dalam mengesan bahan-bahan terlarang.

Namun, seorang lelaki asal China, berhasil melatih anjingnya dengan kepakaran lain, iaitu berbelanja.

Lelaki dari Shuangyan China ini mungkin terlalu 'malas' untuk berbelanja, sehingga melatih anjing peliharaannya untuk melakukan tugas itu untuknya, dengan memberikannya sebuah beg belanja khusus beserta wang dan kertas bahan untuk di beli.

Sang anjing pintar ini kemudian bergegas menuju ke sebuah kedai langganan, dimana pekerja yang familliar membantunya mengisi beg dengan item yang diminta majikananya.

Setiap selesai berbelanja, sang anjing pun mendapat hadiah spesial dari sang majikan, iaitu sosej dan salah satu makanan favouritenya, Ais Krim.

Wow...doktor kenakan bayaran AS$19 juta kepada pesakit

Posted: 30 Nov 2011 06:00 PM PST

SINGAPURA: Seorang doktor republik ini, Susan Lim yang mengenakan bayaran AS$19 juta (RM46.5 juta) kepada seorang anggota keluarga diraja Brunei untuk rawatan selama tujuh bulan, gagal menghalang siasatan majlis perubatan dijalankan ekoran dakwaan dihadapinya.

"Isu sama ada terdapat caj lebihan dalam bayaran atau petugas tidak bersikap profesional akan diselesaikan jawatankuasa disiplin majlis, kata Ketua Hakim, Chan Sek Keong dalam dokumen setebal 44 halaman, semalam. Kementerian Kesihatan negara itu memulakan siasatan pada 2007 bagi menentukan sama ada bayaran dikenakan Susan adalah caj berlebihan, bayaran yang tidak munasabah atau sesetengah bayaran adalah tidak perlu.


Panel juri yang dilantik majlis perubatan untuk menyiasat meletakkan jawatan selepas Susan mengadu anggotanya membuat keputusan sebelum menyiasat kes itu. Panel kedua kini masih melakukan siasatan terhadap kes itu. Susan gagal menghalang siasatan kedua apabila mahkamah tinggi memerintahkan pada 26 Mei lalu supaya perbicaraan itu diteruskan sebelum dia membuat rayuan. Mahkamah rayuan semalam mengarahkan siasatan perlu diteruskan.


Susan, pakar bedah transplan hati pertama di Asia, mengenakan bayaran S$200,000 (RM490,000) sehari selama tujuh bulan ketika merawat kakak ipar Sultan Brunei, Pangiran Anak Hajah Damit untuk rawatan kanser.

sumber : myMetro

Ditoreh dengan pisau,dipukul,dipijak dengan kasut but kerana pikat kekasih orang

Posted: 30 Nov 2011 05:00 PM PST


KUALA LUMPUR: Angkara cemburu, seorang lelaki berusia 30-an parah selepas mukanya ditoreh dengan pisau manakala mata kanannya dikhuatiri buta selepas dipijak dengan kasut but dan dipukul sekumpulan lapan lelaki selepas 'diculik' dari tempat kerjanya di Jalan Hang Kasturi di sini, kelmarin.

Difahamkan, kumpulan terbabit bertindak demikian kerana mangsa disyaki menghubungi teman wanita seorang daripada suspek dipercayai untuk memikatnya.

Selepas diseksa dengan kejam, seorang daripada suspek menghubungi majikan mangsa berusia lewat 30-an dan mengarahkan lelaki terbabit mengambil mangsa di belakang sebuah bangunan di Brickfields di sini.

Akibat perbuatan kejam kumpulan itu, mangsa yang kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) menerima 50 jahitan di muka dan mata kanannya dikhuatiri buta.



Menurut sumber, kejadian bermula jam 10 malam apabila kumpulan terbabit yang menaiki lima motosikal ke tempat kerja mangsa dan memintanya keluar.

sumber : myMetro

Wah,Ada Restoran Tempe di California

Posted: 30 Nov 2011 04:00 PM PST

INILAH.COM,– Bagi Anda penggemar berat tempe yang sedang berada di California, AS, tidak perlu khuatir. Pasalnya di California ada restoran tempe dengan nama Tempe House.

Voice of America menyebutkan restoran tersebut dirintis Ratina Muljono asal Indramayu. Ia datang dari Indonesia pada 1999. Meski hanya mengecap pendidikan sekolah rendah, namun darah bisnis mengalir dalam dirinya.

Ideanya muncul ketika ia menyatakan akan memulai usaha dan berjualan sesuatu. Temannya menyarankan untuk jualan tempe segar kerana di sana belum ada yang jual tempe.

Ratina pun belajar membuat tempe segar. Ternyata membuat tempe tidak semudah yang dia duga. Setelah menghabiskan 6 karung kedelai, barulah ia boleh membuat tempe seperti yang diharapkan.

Ratina menjual tempe Lomalinda seharga US$1 per bungkus.

Awalnya, ia yang menawarkan ke kedai atau supermarket, namun sekarang kedai atau supermarket yang memesan dan membayar terus. Tempe buatannya disukai pelanggan kerana rasanya yang enak dan fresh.

Namun pada 2005, usaha jualan tempe di rumahnya terpaksa di tutup. Kerana di AS tidak boleh membuat dan jualan di rumah, harus ada tempat khusus.

Setelah berkeliling, akhirnya Ratina mencari lokasi untuk kedainya dan mendapatkannya. Pinjaman modal dari bank yang susah payah dia dapatkan, akhirnya digunakan membuka kedai. Syukurlah, kerana order banyak akhirnya Ratina boleh menabung dan melunasi pinjamannya.

Akhirnya, sejak Julai 2009, Ratna mulai menjual tempenya di Tempe House Spicy Food,San Benardino, California yang juga menjual berbagai masakan khas Indonesia lainnya. Khusus hari Minggu dia membuat 1.000 bungkus.

Kasihan, Burung Ini Terperangkap dan Boleh Bertahan Hidup

Posted: 30 Nov 2011 10:01 AM PST




Ciri-ciri payudara awek yang sudah 'dipegang' atau belum

Posted: 30 Nov 2011 09:30 AM PST

Zona Malam - Peranan buah dada memang banyak, bukan sekadar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti kalau gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah kena sentuh, senantiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit dari pada ukuran asalnya, lebih kerap disentuh, lebih kendur. Perhatikan gadis disaat berjalan atau berlari, bergerak-gerak dan melambai jatuh (ke bawah) dan berbuai sekali bererti ketegangan sudah hilang. Kalau belum kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu melambai-lambai bererti ketegangan masih ada.

Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena remas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar bererti dadanya sering ramas. Sebab, buah dada yang besar kena ramas dan yang besar kerana semulajadi memang berbeza.

Buah dada yang kena ramas menjadi besar tetapi tidak tegang. Sementara buah dada yang besar kerana semulajadi senantiasa tegang dan disaat berjalan tidak bergoyang, kalau yang kena ramas bergoyang terbuai-buai seperti telinga gajah, berbuai kekiri, kekanan, keatas, kebawah terkadang melambung-lambung ketika gadis itu berjalan atau berlari.

Mengapa buah dada bila kena sentuhan boleh jatuh dan apa hubungan telapak tangan dengan otot buah dada? Di kala buah dada itu dipegang atau diramas-ramas gadis merasa ghairah, disaat berghairah hormon-hormon akan mengisi ruang buah dada sehingga menjadi tegang. Setelah berghairah buah dada yang tegang lalu mengendur yang membuat ototnya mengendur pula. Buah dada yang kena hisap putingnya menjadi lebam, yang belum kena hisap putingnya berwarna merah jambu. Sekiranya gadis itu tidak perawan, buah dadanya jatuh terjuntai seperti buah pepaya yang terjuntai di pohon.

Pada buah dada memang mengandung seribu tanda tanya, termasuk mengetahui wanita yang sudah punya anak atau belum. Perhatikan putingnya kalau tegangnya menghala ke atas yaitu mendangak ke atas bererti wanita itu sudah pernah melahirkan, kalau putingnya senantiasa terjojol keluar dan mendangak ke atas bererti wanita itu sudah pernah melakukan hubungan badan, tetapi belum pernah beranak. Namun payudara sering kali dianggap sebagai simbol seks, sebagian besar wanita dan lelaki sangat menyukai buah dada disaat melakukan hubungan sexsual, kerana mereka dapat mencapai organsme (kenikmatan) hanya kerana rangsangan buah dada.

Seorang gadis jika telah dewasa, kecil kemungkinan ukuran payudaranya berubah, kecuali bila berat badannya bertambah. Pembengkakan payudara kerana kehamilan, menyusui atau pengaruh pil kontrasepsi adalah bersifat kondisional. Postur tubuh yang baik akan membentuk payudara nampak lebih besar. Cuba tanyakan, apakah ia senang payudaranya disentuh atau tidak? Sebahagian besar wanita memiliki puting payudara yang sangat sensitif sebahagian lainnya tidak, mereka mungkin ingin payudaranya disentuh atau mungkin tidak.

Tetapi umumnya wanita menyukai sentuhan lembut dan ciuman pada payudara dan juga pada puting payudara. Payudara dan putingnya akan mengeras apabila dirangsang. Begitulah tanda-tanda yang paling jelas bila ia terangsang, meskipun tidak semuanya demikian. Tanda-tanda lainnya adalah lubrikasi (pelendiran) pada liang vagina, kemerah-merahan di dada dan meningkatkan kecepatan denyut jantung dan pernafasan.

Tak Pakai Seluar Dalam, Bahagian Peribadi AnnaLynne McCord Terlihat Saat Duduk

Posted: 30 Nov 2011 08:30 AM PST

infospesial.net - Beredar foto selebriti cantik AnnaLynne McCord duduk dengan tak mengenakan seluar dalam, tentu saja pastinya bahagian peribadi kewanitaannya terlihat. Entah sedar atau tidak kerana dirinya yang tak memakai seluar dalam, namun Annalynne nampak santai duduk dengan posisi yang mungkin dianggapnya nyaman.

Dalam foto tersebut Annalyne nampak mengenakan minidress berwarna hitam, dengan blazer berwarna sama disampirkan kebahunya. dengan gaya duduk menumpangkan kaki kanannya, tak sengaja bahagian samping skirt bawahnya terbuka. Tak khayal bahagian intimnya terlihat kerana dirinya yang tak memakai seluar dalam. (Celebjihad)

Muka hancur kena tembak tapi nampak relaks je

Posted: 30 Nov 2011 07:00 AM PST


tengok gambar pun dah ngeri ...

sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Toyota Fun-Vii, Kereta Berbentuk Smartphone Atau Smartphone Berbentuk Kereta? [Video]

Posted: 30 Nov 2011 06:00 AM PST

Toyota telah mempamerkan sebuah produk automotif baru mereka yang dilengkapi dengan sistem perwarnaan paling canggih dalam industri dunia automotif.

"Sebuah kereta harus dapat menggugah emosi kita. Jika tidak menyenangkan, maka itu bukan kereta."

Itulah yang dikatakan oleh Akio Toyoda, presiden dari Toyota dalam sebuah pameran yang diadakan di Tokyo. Kalimat itu nampaknya ia rangkai dalam rangka mempertunjukan kereta multimedia baru milik perusahannya, Toyota Fun-Vii. Toyota Fun-Vii (Vehicle interactive internet) memiliki lapisan body khusus yang memungkinkan body tersebut berfungsi seperti layar sentuh pada smartphone. Layar tersebut boleh untuk menampilkan output, mahupun menerima input dari pemilik kereta. Layar ini dapat terhubung ke iPad, dan pengguna dapat mengganti gambar pada layar tersebut dengan gambar yang ia miliki, atau bahkan jika mahu, pengguna dapat menonton video langsung dari body kereta miliknya. Keistimewaan lainnya, kereta ini juga memiliki sistem yang mampu mengenali siapa pemiliknya dan akan menyambut sang majikan ketika hendak memasuki kereta.

Selain berbagai fungsi "kecantikan" diatas, Toyota juga memanfaatkan teknologi internet untuk kegunaan lain yang mungkin lebih penting. Seperti melaporkan keadaannya saat ini kepada website dealer untuk melalkukan check-up berkala.

Bila kereta ini keluar, Toyota sendiri belum memastikan tarikhnya. Pameran kereta Toyota Fun-Vii ini memang dilakukan khusus untuk memperlihatkan kepada para peserta pameran mengenai betapa besarnya potensi fitur tambahan pada kerata masa depan karya mereka.



sumber : Daily Mail
video: YouTube/AP

Orgasme & Bayam, Rahsia Kulit Indah Dan Cantik Lady Gaga

Posted: 30 Nov 2011 05:00 AM PST


KULIT cerah Lady Gaga ternyata tak diperoleh dari pemakaian krim wajah, melainkan sering mencapai kepuasan seksual. Wow!
Penyanyi "Born This Way" ini memang kerap melontarkan komen yang sensasional. Namun, ia tak segan membicarakan rahsia kecantikan kulitnya selama ini.
Saat ditanyakan rahsia kulit wajahnya yang selalu tampak segar, Gaga menjawabnya dengan singkat, "Orgasme, berkali-kali orgasme."
Seperti dilaporkan Dailymail, Rabu (30/11/2011), Gaga yang diwawancara majalah Elle sambil meminum jus bayam menambahkan, orgasme dan bayam sebagai rahsia kulit indahnya. Meski ia mengakui bayam mungkin berpengaruh lebih sedikit dibandingkan orgasme.
Dalam cover majalah Elle yang terbit pada Januari mendatang, Gaga mengenakan gaun berwarna hijau pucat rekaan Simone Rocha.
Dan ketika berbicara mengenai para desainer muda, Gaga berkomen, "Saya senang mengenakan rekaan desainer muda dan memberikan mereka akses komersial, tapi saya bukan sekadar gantungan baju.
(tty)

Wow..polis cam penjenayah hanya melalui bentuk hidung

Posted: 30 Nov 2011 04:00 AM PST

LANCASHIRE - Seorang perampok bersenjata yang menutup wajahnya dengan topeng ternyata masih boleh diungkap identitinya oleh polis. Polis menggunakan metode canggih untuk mengidentifikasi perompak melalui bentuk hidung.

Liam Gould mengira dapat lepas dari aksi perompakan yang dilakukan terhadap sebuah kedai. Memakai jaket yang menutupi hingga kepala dan topeng serta sarung tangan, Gould dengan santai melakukan aksi kejahatannya. Demikian diberitakan Daily Mail, Rabu (30/11/2011).

Tetapi polis yang yakin bahwa Gould adalah penjahat kambuhan, petugas pun melakukan pemeriksaan melalui pihak forensik menggunakan data yang ada. Lewat program komputer, polis membandingkan fotonya dengan rekaman video keamanan yang ada di kedai tempat korban kejahatan Gould.

Para ahli forensik memfokuskan rekayasa foto itu pada bagian atas hidung Gould serta matanya. Mereka membandingkan ukuran dan bentuk dari hidung perampok berusia 24 tahun tersebut.

Usaha para ahli pun berhasil. Mereka berhasil menyetarakan data forensik yang mereka miliki dengan rakaman video yang ternyata sepadan dengan ciri-ciri Gould.

Tidak lama kemudian, Gould pun langsung ditangkap dan dimasukkan ke penjara.
Saat ini Gould hadir dalam pengadilan di Preston Crown, Lancashire. Dirinya dipenjara selama tiga tahun dan mengaku bersalah melakukan kejahatan perompakan.
(faj)

Kelebihan punya mak punggung besar

Posted: 30 Nov 2011 03:32 AM PST

senang anak lihat sesuatu....

Pilot Qantas Bercumbu Dengan Penumpang

Posted: 30 Nov 2011 02:00 AM PST

AFP Canberra - Syarikat penerbangan Australia, Qantas tengah menyelidiki seorang pilotnya yang dilaporkan bercumbu dengan salah seorang penumpang wanita saat penerbangan ke Australia. Kejadian itu terjadi di dalam pesawat Airbus A380 dalam perjalanan dari London, menuju Australia.

Menurut sumber-sumber seperti dilansir Herald Sun, Selasa (29/11/2011), saat kejadian pada Jumaat, 25 November lalu, pilot Qantas itu duduk di kelas bisnis pesawat penerbangan QF32.

Saat itu, para penumpang kelas bisnis dikejutkan dengan tingkah pilot yang mabuk asmara itu. Selama penerbangan, lelaki itu terus duduk di pangkuan seorang penumpang wanita kelas bisnis. Kedua insan itu pun asyik bercumbu, tak peduli dengan keadaan sekitar.

Adegan itu dilakukan di bahagian premium mewah pesawat di mana kerusinya dilengkapi dengan partisyen untuk privasi. Pilot tersebut saat itu sedang tidak bertugas dan tidak mengenakan seragam pilotnya.

Pilot tersebut sempat ditegur dua kali oleh kru pesawat kerana para penumpang terganggu oleh perbuatannya. Setelah dikomplain berulang kali, sang pilot akhirnya pindah ke kelas ekonomi meninggalkan penumpang wanita tersebut.

Wanita itu akhirnya turun dari pesawat setelah tiba di Singapura. Pilot itu pun kemudian kembali duduk di kabin kelas bisnis saat pesawat kembali melanjutkan perjalanan ke Sydney, Australia.

Belum jelas apakah pilot tersebut telah mengenal wanita itu sebelum naik pesawat atau apakah saat itu dia sedang mabuk setelah meminum anggur yang ditawarkan untuk para penumpang kelas bisnis.

Juru bicara Qantas membenarkan insiden tersebut. "Qantas tahu mengenai insiden yang melibatkan seorang anggota kru yang sedang bepergian dengan pesawat QF32. Masalah ini tengah diselidiki secara internal sesuai peraturan Qantas," kata juru bicara tersebut.

Organisasi Asosiasi Pilot Australia dan Internasional (AIPA) bertekad akan membela pilot tersebut. Wakil Presiden AIPA Kapten Richard Woodward mengatakan, dirinya telah mendengar insiden itu dan tengah mengumpulkan keterangan lebih detail.

"Hak-hak anggota ini, sama seperti yang lainnya, akan dibela oleh AIPA jika memang diperlukan," tegas Woodward.

Kisah percintaan rusa dan kambing biri-biri di Zoo Yunnan gemparkan dunia internet

Posted: 30 Nov 2011 01:00 AM PST


Yunnan Wild Animal Park's "sheep falls in love with spotted deer [Sika Deer]" affair has attracted people's attention and though a majority of people both believe and support the "love" of two animals, this affair has also been questioned and met with suspicion by many. November 26, zoo officials posted mating photos on their microblog to respond to these suspicions.


After squatting and watching for 4 days, a zookeeper captured this photo to respond to doubting netizens. This photo on weibo attracted many netizens' attention, and even shows that "love conquers all".




Merasa tetap seksi, ibu dua anak berfoto bogel

Posted: 30 Nov 2011 12:00 AM PST

berita2.com: Woow...seorang ibu berusia 42 tahun dan sudah memiliki 2 orang anak berpose bogel dalam sebuah sesi pengambaran, walau ada bekas operasi berbentuk T yang sangat rapi. "Aku merasa lebih seksi dari sebelumnya!" ujar Andrea McLean

Ia menjalani diet sup kubis dan berhasil turun beberapa kilogram dan ukuran bajunya yang awalnya 14 berubah menjadi 10.


"Saya merasa lebih percaya diri sekarang dibandingkan saat usia saya 30-an. Aku tidak akan terlihat seperti Cindy Crawford, tapi aku sangat senang dengan diri saya sekarang ini. Aku tahu hidup ini terlalu singkat, jadi aku akan menikmatinya," ujar Andrea yang juga seorang pembawa acara tv di Inggris.

Andrea memiliki pandangan yang lebih positif tentang kehidupan setelah mengalami situasi menjelang kematian.Saat itu,ia jatuh tak sedarkan diri di rumah sakit setelah reaksi alergi terhadap antibiotik setelah operasi untuk memperbaiki hernia umbilikalis. Untungnya doktor mampu mengendalikan reaksi alergi dengan adrenalin dan oksigen.

Mahasiswi Cantik Dari Taiwan, Nyaris Ditelanjangi Monyet Bali

Posted: 29 Nov 2011 11:00 PM PST

Charmian Chen, seorang mahasiswi cantik dari Taiwan yang kebetulan juga sebagai model, mengunjungi hutan monyet di Ubud, Bali bulan Oktober lalu. Namun yang membuat mukanya menjadi merah padam, adalah perangai dua ekor monyet penasaran" yang hampir saja menelanjanginya.

Mahasiswi berusia 22 tahun, itu sedang bercuti di pulau Bali dan memutuskan untuk memberi makan kera ekor panjang ketika ia sedang sendiri.

Mungkin kedua monyet ini melihat sepotong jagung yang nyangkut pada pakaia Chen (atau mungkin terpesona dengan kecantikannya), mereka kemudian berusaha menarik sarung yang dipakainnya.

Meskipun Chen berusaha menghalangi aksi 'brutal' kedua monyet ini, salah satu primata ini berhasil menarik turun sarung yang dipakainnya, sehingga model berparas cantik ini harus menutupi tubuhnya dengan tangan.

Namun, gambar ini segera menjadi hit di internet. Bahkan fotonya ini menjadi berita utama di negaranya, Taiwan dimana stesen TV setempat memintanya untuk tampil dan menceritakan pengalamannya tersebut.

"Pada awalnya foto-foto itu saya anggap lucu, tetapi ketika saya kembali ke Taiwan, banyak orang yang mengirmkan permintaan teman di akun Facebook saya. Aku berpikir itu agak aneh dan kemudian salah satu dari mereka mengatakan mereka pernah melihat gambar-gambar tersebut dan aku benar-benar terkejut," tuturnya yang dkutip Mail Online.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS