Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Selebriti Wanita Dicalonkan Dalam Anugerah Anjuran Syarikat Arak.

Posted: 27 Aug 2011 08:59 PM PDT

Sebuah majalah telah mencalonkan 2 orang selebriti wanita popular, iaitu Lisa Surihani & Juliana Evans dalam pencarian "100 Most Wanted Women In The World 2011″ yang berkonsepkan undian orang ramai. Daripada segi pencalonan, memang tiada salahnya kerana kedua-dua selebriti wanita ini mempunyai rekod baik & persona yang cantik.

Persoalannya, pencarian "100 Most Wanted Woman In The World 2011″ ini telah melibatkan sebuah syarikat arak sebagai penaja utamanya. Sebagai peringatan, apa-apa aktiviti yang melibatkan arak sudah nyata & jelas hukumnya jatuh sebagai haram. Mengikut statistik, kebanyakan peminat Lisa Surihani (1.7 juta) & Juliana Evans (28 ribu) yang rata-ratanya terdiri daripada umat Islam yang sensitif dengan isu ini. Kepada peminat, jangan cepat melatah.

Kami pasti Lisa Surihani & Juliana Evans tidak dimaklumkan oleh pihak penganjur mengenai anugerah yang dianjurkan oleh syarikat arak ini. Sebelum terlambat, lebih baik pihak pengurusan kedua-dua selebriti ini mengambil langkah yang proaktif dalam menangani isu sensitif sebegini.

Baru-baru ini, Lisa Surihani & Juliana Evans telah disarankan oleh peminat untuk menghubungi sidang redaksi majalah berkenaan bagi memadamkan pencalonan mereka. Apalah sangat pencarian "100 Most Wanted Woman In The World 2011″ berbanding kontroversi yang bakal mereka terima andai kata terus berkeras dengan pencalonan tersebut, kan?

Tanpa anugerah "100 Most Wanted Woman In The World 2011″, Lisa Surihani & Juliana Evans masih tetap menjadi buruan produser & peminat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video : Iklan Hari Raya 2011 Yang Menyentuh Jiwa!

Posted: 27 Aug 2011 02:13 AM PDT

Home > Video > Video : Iklan Hari Raya 2011 Yang Menyentuh Jiwa!

Iklan hari raya kalau tak menyentuh jiwa, memang tak sah. Tahap kreatif seorang pengarah dianggap berjaya apabila penonton dapat menyelami maksud tersirat & tersurat yang dipaparkan dalam video berkenaan. Terbaru, sebuah team produksi video yang tidak asing lagi, CST Production telah melancarkan video hari raya yang membangkitkan isu almari baru sebagai santapan penonton. Setakat hari ini, video Almari Baru ini telah mengumpul sejumlah 35 000 viewers dan ramai responden yang mengalirkan air mata ekoran tersentuh dengan mainan emosi si pengarah, Rosli Mohamed.

Apatah lagi, lakonan Wan Maimunah penuh dengan ekspresi emosi yang diperkuatkan lagi dengan muzik latar daripada Ungu berjudul Doa Untuk Ibu. Menurut CST Production, filem pendek ini dirakamkan bukan kerana ingin melihat orang menangis atau sedih sebaliknya hanya sekadar memperingati.

"Kadang-kadang kita hampir terlupa dengan apa yang pernah kita dapat" – CST Production.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
More in Video (1 of 100 articles)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Siti Nurhaliza Bersama Idola Kecil 3

Posted: 27 Aug 2011 06:11 PM PDT

Dato' Siti Nurhaliza bersama Idola Kecil 3 – 30 Ogos, 10.00 pagi
Juara Idola Kecil 3, Harris, dan teman-temannya yang lain iaitu Hadi, Balqis, Shazlin dan Puteri berpeluang untuk berduet dan berkongsi pentas bersama idola mereka iaitu Dato' Siti Nurhaliza dalam rancangan istimewa ini. Rancangan ini mempunyai kelainan yang tersendiri kerana mereka bukan sahaja berduet bersama Dato' Siti Nurhaliza, malahan mereka juga turut akan mengadakan permainan dan segmen bercerita yang membabitkan penonton di dalam studio. Menerusi rakaman istimewa ini Dato' Siti Nurhaliza telah berkongsi cerita menariknya serta pengalaman sewaktu beliau kanak-kanak.

Adik-adik IK3 dan Dato' Siti (2)

Adik-adik IK3 dan Dato' Siti (3)

Dato' Siti Nurhaliza (6)

Adik-adik ik3 & Dato' Siti meneka kuih raya (1)

Dato' Siti Nurhaliza (9)

Dato' Siti Nurhaliza (11)

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Sekitar Rakaman Idola Kecil Bersama Siti Nurhaliza
  • Arill Idola Kecil Tampil Single Duh Aduh
  • Gambar Datuk Siti Nurhaliza dan Datuk K
  • Dato' Siti Nurhaliza di Karpet Merah Anugerah Juara Lagu 25
  • Senarai Nama Peserta Idola Kecil Musim Ke 3
  • Keluarga Datuk Khalid & Datuk Siti Nurhaliza
  • Idola Kecil Musim Kedua
  • 50 Tiket Percuma Untuk Peminat Syada Idola Kecil
  • Gambar Idola Kecil 3 di Zoo Negara
  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza di Jeddah Mekah Tunai Haji
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Polbot, Robot Jaguh Main Billiard Dari Jerman

    Posted: 27 Aug 2011 09:00 PM PDT


    Robot diciptakan manusia agar membuat pekerjaan menjadi lebih mudah, namun bagaimana suatu saat nanti robot akan mengalahkan anda di dalam sebuah pertandingan billiard? Dan membuat anda rendah diri?


    Dalam International Conference on Robotics and Automation yang dihelat di Shanghai, China, terdapat robot yang mampu bermain billiard dengan tingkat akurasi kemasukkan mencapai 80 peratus seperti dikutip dari Dailymail.



    Robot yang memiliki ukuran rata-rata manusia dewasa, itu memiliki dua lengan yang masing-masing mampu melakukan gerakan dengan bebas sejauh tujuh darjah yang memungkinkannya dapat mengendalikan lengannya dengan mudah dan menakjubkan.


    Robot yang dirancang oleh para pensyarah di Technical University of Munich dan datang lengkap dengan pakem efisiensi ala Jerman. Thomas Nierhoff, sang pencipta robot, sangat bangga dengan robot ciptaanya yang mampu menembak lima bola masuk secara berturut-turut.

    Ini menggunakan kamera overhead untuk merencanakan tembakan, teknologi yang mungkin boleh memberikan banyak ruang pemain dengan tingkat keberhasilan 80 peratus. Robot ini diberinama Polbot.

    Selain itu, dalam video yang dirilis Youtube ada sedikit kesalahan yang terlihat dan ini merupakan tembakan bola yang agak terburu-buru dan meleset dari perkiraan. Melalui penggunaan kamera, sebenarnya robot membangun citra mental seorang pemain, sebab dari sana terlihat betapa sulitnya memilih tembakan yang tepat, sebelum akhirnya memilih satu sasaran.

    Tema konferensi robot tahun ini adalah 'Better Robot, Better Life,' yang mempromosikan gagasan bahawa teknologi yang pernah berkembang di dunia robotics and automation akan membantu membangun masyarakat, menjadi manusia yang lebih baik lagi.

    Perbandingan Kelajuan Kereta F1 dan GT [Video]

    Posted: 27 Aug 2011 08:00 PM PDT


    Kalau kita melihat acara kejuaraan F1 mahupun GT di televisyen, kita pasti setuju dua kereta ini sama-sama cepat, tapi apakah mereka memiliki kecepatan yang sama? Tentu tidak, F1 secara teknik jelas lebih cepat, tapi kita mungkin selama ini tidak menyedari betapa jauh perbezaan kecepatan antara keduanya setelah melihat Video berikut ini.




    sumber: reddit

    Wow...Manusia jadi kanvas lukisan

    Posted: 27 Aug 2011 07:00 PM PDT


    WASHINGTON - Kita selalu melihat artis menunjukkan bakat mereka di atas kanvas.

    Tetapi, seorang artis, Alexa Meade, 24, menggunakan teknik agak berbeza kerana menjadikan manusia sebagai kanvas lukisan dalam bentuk tiga dimensi (3D).

    Pengalaman kerja Meade sebelum ini yang banyak terlibat sebagai pelatih galeri dan dikelilingi ahli politik semasa kempen politik berlangsung mencetuskan idea baru untuknya menghasilkan hasil seni menggunakan manusia yang tampak lebih unik.

    "Kerja melukis pada tubuh dan wajah manusia ini memerlukan kesabaran amat tinggi kerana model tidak boleh bergerak sepanjang masa," menurutnya.

    Hasil kerja Meade didakwa menyamai lukisan Boo Ritson yang pernah terlibat membuat kulit muka album kedua kumpulan rock Britain, :The Maccabees:.

    sumber : Sinar Harian

    Pelajar yang tipu bantuan bakal dihukum

    Posted: 27 Aug 2011 06:00 PM PDT

    KUALA TERENGGANU - Seramai lapan pelajar dari negeri ini bakal dihadapkan ke mahkamah bulan depan gara-gara menipu untuk mendapatkan bantuan persediaan pelajaran peringkat diploma sebanyak RM750 tahun lalu.

    Perkara itu dinyatakan Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said (gambar) selepas nama kelapan-lapan pelajar terbabit dikesan tidak terdapat dalam senarai penerima bantuan pelajar layak yang sepatutnya.

    Menurut Ahmad, tujuh daripada lapan pelajar itu akan didakwa kerana dengan sengaja melakukan penukaran empat angka terakhir dalam salinan kad pengenalan orang lain.

    Jelasnya, seorang lagi pelajar akan didakwa kerana mencetak dan meminda surat tawaran seorang pelajar lain dengan niat untuk menipu bagi mendapatkan dana tersebut.

    "Tindakan ini diharap dapat memberi peringatan kepada pelajar-pelajar lain agar kes seperti ini tidak berlaku lagi," katanya selepas menyampaikan bantuan persediaan Yayasan Terengganu (YT) kepada penuntut institut pengajian tinggi (IPT) peringkat ijazah 2011 di sini semalam.

    Pada majlis itu, seramai 4,062 penuntut IPT peringkat ijazah di negeri ini menerima bantuan wang tunai berjumlah RM1,000 setiap seorang.

    "Saya harap para pelajar akan memanfaatkan bantuan ini dengan sebaiknya dan tidak akan menghampakan harapan semua pihak terutamanya ibu bapa mereka," kata Ahmad.

    sumber : kosmo online

    Uniknya sanggul wanita ini

    Posted: 27 Aug 2011 05:00 PM PDT


    Kondom cap KFC,BURGER KING

    Posted: 27 Aug 2011 02:30 PM PDT


    Jom tengok pesawat 757 Donald Trumph..gempak gila

    Posted: 27 Aug 2011 10:45 AM PDT



    memang gempak gila beb....

    Gila babi...pembantu rumah masukkan darah haid dalam masakkan

    Posted: 27 Aug 2011 09:40 AM PDT


    Cerita yang bisa membuatkan anda termuntah. Cerita dari Temasek.
    Seorang wanita mewujudkan sebuah laman FB yang dipanggil "Dangerous Maid" untuk memberikan amaran kepada orang ramai bahawa orang gaji bukan selalu menjadi mangsa dera, malah majikan juga kadang kala "didera" orang gaji, lapor AsiaOne.

    Pencipta laman itu, Hylda Low, yang mewujudkan laman itu pada hari Selasa berkata "Saya mahu memberikan amaran kepada orang ramai bahawa pembantu rumah ini (gambar di atas) adalah sangat berbahaya. Kita tidak boleh membiarkan orang jahat inimenggunakan ilmu hitam kepada orang lain," tulis Low.

    Pelajar berusia 20 tahun itu mendakwa pembantu rumahnya, yang berasal dari Jawa Barat, telah memasukkan darah haidnya ke dalam sup untuk dihidangkan kepada keluarganya. Pembantu rumah itu juga didakwa secara sembunyi-sembunyi meletakkan darah haidnya di dalam uncang teh.
    Menurut Low, keluarganya mendapat tahu perbuatan keji dan kotor pembantu rumah itu awal Ogos lalu dan pembantu rumah tersebut sudah tiga kali melakukan perbuatan keji itu.

    Kakak Low, yang enggan namanya disiarkan, berkata bahawa keluarganya mengupah pembantu rumah tersebut untuk menjaganeneknya. Pembantu rumah itu telah dipindahkan dari rumahkakak iparnya dan bekerja untuk keluarga Low selama lima bulansebelum perbuatannya terdedah.

    Semuanya terbongkar apabila bapa saudara Low menemukansekeping kapas basah yang dipotong dari pad wanita yangtersembunyi di dapur ketika dia membersihkan lantai di kawasan itu.

    sumber : duniacacamarba.blogspot.com

    Lelaki 60 tahun ini minta kembali wang yang dibelanjakan daripada bekas kekasihnya

    Posted: 27 Aug 2011 08:45 AM PDT


    Pengadilan Tinggi di Singapura mempersidangkan gugatan yang luarbiasa. Bekas sepasang kekasih, Chan Kok Sang dan Carolina Tong, kini harus duduk di bangku berseberangan setelah Chan menuntut pengembalian 400 ribu dolar AS yang yang pernah diberikan saat mereka masih terlibat berkasih bersama.

    Wang itu dibelanjakan antara lain untuk membeli pernak-pernik gemerlapan dan mainan berteknologi tinggi hingga pembayaran deposit kondominium dan pelaburan dalam produksi video muzik. Kes ini akan menjadi kes uji untuk apakah hadiah wang tunai dan jenis barang lain harus dikembalikan setelah hubungan romantis berakhir.



    Chan adalah seorang duda pengusaha berusia 60-an tahun, merasa digoda oleh Carolina Tong, seorang agen real estate. Setelah keduanya terlibat asmara, Chan yakin akan segera menikahi Carolina. Aneka hadiah pun diberikan, dengan nilai 397.182,42 dolar AS. Termasuk di dalamnya adalah pinjaman untuk membeli kereta Mercedez 21,324 dolar AS dan operasi gigi serta perawatan spa 7.000 dolar AS lebih.

    Chan berkeras, semua itu adalah bentuk 'pinjaman " yang harus dikembalikan. Sedang Carolina berkeras, apa yang diterimanya dari Chan adalah hadiah, yang tak ada kewajiban untuk mengembalikannya.

    Wah,’Omnicular’ Pembeku Waktu Harry Potter Kini Dijual

    Posted: 27 Aug 2011 07:50 AM PDT


    INILAH.COM, London – Para penggemar Harry Potter yang iri pada teropong pembeku waktu ghaib 'Omniocular' milik pelajar sekolah sihir itu kini boleh memilikinya. Seperti apa?

    Para perancang Sony berhasil menciptakan teropong yang memungkinkan pengguna menghentikan, memutar balik dan memutar kembali apa pun yang ia lihat. Perangkat digital ini boleh merevolusi pengamatan burung, lumba kuda, kriket dan bahkan opera.

    Perangkat ini memungkinkan pengamat burung merakam penampakan spesies burung langka dan mengirimnya sebagai bukti dalam hitungan minit. Penerima GPS juga akan mencatat posisi penampakan tersebut.

    Teknologi ini memungkinkan penggemar musik merakam dan melihat konsert dalam 3D sembari merakamnya dengan suara stereo. 'Vinocular' Sony ini merupakan perangkat pertama di dunia seperti ditulis Dailymail.

    Vinocular ini juga boleh digunakan mengambil foto dan semua foto serta video tersimpan dalam memori stick. Sayangnya, teknologi ini tak murah. Saat dipasarkan pada November nanti, perangkat ini dijual seharga GBP 1.800 .

    Di Tokyo Baby Cafe, Ini Dia Tempat di mana Anak-anak Jepun Hang-Out

    Posted: 27 Aug 2011 06:32 AM PDT

    Mungkin satu-satunya kota di dunia di mana kanak-kanak sendiri hang-out spot, di mana tidak ada orang dewasa tanpa anak yang diperbolehkan masuk.

    Jepun mungkin memiliki salah satu dari angka kelahiran terendah di dunia, tapi itu nampaknya hanya bererti bayi beberapa yang lahir di sini diberi semuanya - bahkan kafe sendiri exlclusive mereka. Terletak di lingkungan Omotesando dari Tokyo, Nendo . Bayi adalah tempat yang tepat untuk anak di bawah tujuh untuk bersantai, dan bermain di lingkungan yang aman, sementara orang tua mereka bersosialisasi sambil minum kopi.

    Tidak ada lagi harus mendengarkan ibu mengatakan kepada mereka untuk "duduk tegak", "tidak bermain dengan makanan Anda", "tidak dijalankan melalui restoran", pada anak-anak Bayi Cafe? Mereka boleh melakukan apa yang mereka suka. Tapi ada monitor di semua tempat sehingga orang tua dapat menjaga mata mereka pada anak-anak, sementara memberi mereka ilusi mereka bebas melakukan apa yang mereka harap.







    Tulang Wanita Sangat Rapuh Akibat ‘Takut’ Sinar Matahari

    Posted: 27 Aug 2011 05:00 AM PDT


    VIVAnews - Denise Smith, 39, mengalami tiga patah tulang dalam dua tahun terakhir. Semua terjadi bukan kerana kecelakaan fatal, tapi keadaan yang mungkin terkesan aneh seperti memukul karung tinju, jatuh di trotoar, dan melompat .

    "Saya agak terkejut tulang saya patah ketika main voli ball, padahal saya tidak melakukan lompatan yang tinggi. Saya orang yang aktif, pernah jatuh dari kuda serta kecelakaan kereta. Namun, saya tak pernah mengalami patah tulang sebelumnya," kata warga Molash, Kent, Inggris, seperti dikutip dari Daily Mail.

    Apa yang menimpa Denise dalam dua tahun belakangan bukan semata-mata nasib sial. Hasil pemeriksaan medik menunjukkan keadaan tulangnya sangat rapuh, menyerupai tulang lansia. Di usia yang relatif masih muda, ia didiagnosis menderita pengeroposan tulang atau osteoporosis.

    Mendengar diagnosis itu, Denise terkejut. Diagnosis itu memunculkan tanda tanya mengingat gaya hidup Denise yang tidak merokok, diet sehat, dan tidak mengalami anoreksia. Secara genetik, ia juga tidak melihat catatan gangguan tulang rapuh di silsilah keluarganya.

    Setelah melalui konsultasi panjang dengan doktornya, Denise mulai mendapat jawaban. Pengeroposan tulang itu terjadi lantaran kebiasaannya menghindari sinar matahari sejak kecil sehingga tubuhnya kekurangan vitamin D. "Semasa kecil, mama akan mengolesi tubuh saya dengan krim tabira keraa takut kulit saya terbakar," katanya.

    Saat kecil, Denise sangat jarang beraktiviti di luar rumah. Ia hanya dibolehkan bermain di dalam khemah buatan ibunya yang ada di taman. Itu pun harus selalu mengenakan topi. Menginjak remaja, ia juga hampir tak pernah berjemur, dan selalu mengoleskan krim dosis tinggi setiap beraktiviti di luar rumah

    "Saya kira awalnya saya melakukan sesuatu yang benar sesuai dengan standard kesihatan yang disarankan. Namun saya mulai khuatir itu salah," katanya.

    Baca Fikiran Orang Dengan Pakai Kacamata Ini

    Posted: 27 Aug 2011 04:00 AM PDT


    INILAH.COM, London – Pergi berkencan boleh jadi mimpi buruk bagi banyak orang. Namun kini, berkat kacamata 'sosial sinar-x,' Anda boleh mengetahui apa yang difikirkan orang lain.

    Kacamata ini memiliki kamera mengawasi ekspresi wajah seseorang dan menyesuaikannya dengan 24 fitur wajah yang mewakili emosi. Kacamata ini akan memberitahu Anda apa yang sedang difikirkan teman melalui earpiece dan lampu. Lampu pada kacamata ini menggunakan sistem lampu lalu lintas.

    Merah berarti negatif, kuning berarti cukup tertarik dan hijau berarti teman kencan senang. Namun jangan terburu-buru, pasalnya kacamata ini sedang dalam tahap pengembangan peneliti Media Lab Massachusetts Institute of Technology.

    Mengenakan kacamata ini boleh memberi Anda 'indera tambahan' untuk mengetahui keadaan pasangan. seperti dilaporkan Dailymail, Kacamata ini dikembangkan untuk para penderita autisme yang memiliki kesulitan berinteraksi dengan orang lain.

    Untuk saat ini, prototip kacamata ini baru memiliki tingkat keakuratan 64%. Namun para ilmuwan yakin mampu meningkatkannya melalui uji lebih lanjut. Teknisi elektrik MIT Rosalind Picard mengaku, kacamata ini berpotensi mendapat peringatan dari beberapa pengamat.

    Inilah Tujuh Produk Gagal Steve Jobs Ketika di Apple

    Posted: 27 Aug 2011 03:00 AM PDT


    INILAH.COM, New York – Bekas CEO Apple Steve Jobs banyak mengeluarkan desain produk, tak semuanya berakhir baik. Berikut tujuh produk buatannya yang gagal secara komersil dan fungsional.

    Apple III (1981)

    Penerus Apple II yang popular ini fokus pada pengguna bisnis dan dihargai dengan pantas. Namun hardware ini tak dapat diandalkan. Apple kalah di pasar bisnisnya pada IBM PC yang diluncurkan di tahun sama dan dengan cepat meluaskan klon pasar PC.

    Lisa (1983)

    Komputer komersial pertama dengan tatap muka pengguna grafik ini dijual seharga US$9.995 . Namun perangkat ini langsung tenggelam dalam bayangan Macintosh yang lebih murah yang diluncurkan setahun kemudian.

    Komputer NeXT (1989)

    Jobs selalu berupaya membuat komputer lebih canggih dari masanya. Namun seperti Apple III dan Lisa, perangkat ini juga terlalu mahal untuk boleh diterima pengguna utama.

    Puck Mouse (1998)

    iMac baru merupakan produk utama sukses ciptaan Jobs pada 1996. Namun mouse perangkat ini berbentuk terlalu bulat dan pengguna tak mengerti bagaimana 'merasakannya' dan perangkat ini sulit digunakan.

    Cube (2000)

    Desktop mungil yang dibungkus kubus bening plastik ini berhasil memenangkan penghargaan desain, namun perangkat ini 'berdebu' di toko kerana harga mahalnya.

    Selain itu, perangkat ini tak benar-benar menawarkan keuntungan bagi pengguna Mac. Ide perangkat ini muncul dari Mac Mini, Mac kecil yang lebih sukses dan kurang menarik.

    iTunes Phone (2005)

    Mudah melupakan iPhone bukanlah upaya pertama Apple masuk bisnis ponsel. Perusahaan ini bekerjasama Motorola membuat ROKR pada akhir 2005.

    Sebagai ponsel, perangkat ini tak terlalu menarik namun sebagai pemutar musik, perangkat ini sedikit di bawah iPod. Perangkat ini hanya mampu menampung 100 lagu dan proses pemindahan dari PC sangat lama. Beberapa orang bahkan menyebut ROKR 'iPhone'.

    Apple TV (2007)

    Jarang sekali menemukan upaya setengah hati Apple. Jobs kemudian mengenalkan Apple TV sebagai 'hobi'. Kotak kecil ini terhubung TV dan Mac. Remote kecil memungkinkan pengguna memainkan musik dan filem dari PC di TV.

    Perangkat seharga US$249 ini sulit dipasang dan digunakan. Pada 2010 seperti ditulis HuffPost, Apple mengenalkan versi yang jauh lebih baik dan lebih murah.

    Akibat Sperma Lembu Jalan Raya di Nashville Ditutup untuk Umum

    Posted: 27 Aug 2011 02:00 AM PDT


    Empat buah tabung yang berisi sperma lembu terjatuh dari bas Greyhound yang mengangkutnya di Nashville, Tennessee, Amerika Syarikat. Hal ini menyebabkan jalan raya di sekitar lokasi kejadian ditutup.

    Peristiwa ini pertama kali dilaporkan ke pihak berwajib setelah adanya pemandu yang melintas mencium bau busuk yang menyebar di jalan.

    Pemandu bas Greyhound yang membawa barang tersebut pun memberitahu pemadam kebakaran bahawa ia kehilangan beberapa barang ketika sedang berjalan di jalan raya dekat Nashville.

    Ketika pemadam kebakaran tiba di jalan, mereka melihat tabung propana yang mulai memancarkan wap cahaya. Selain wap, tabung juga melepaskan bau yang tidak menyenangkan.

    Pemandu bas akhirnya berbalik untuk mengambil tabung dan membawanya kembali menuju fasilitas perkembangbiakan di Loredo, Texas.

    Akhirnya, Departemen Perhubungan Tennessee dan pemadam kebakaran membersihkan dan membuka kembali jalan raya di lokasi kejadian.


    Sumber: Reuters, Metro Online

    Selama 40 Tahun, Ayah Perkosa Dua Puterinya

    Posted: 27 Aug 2011 01:00 AM PDT


    VIVAnews – Kes incest atau hubungan satu darah kembali mengejutkan publik Austria. Seorang ayah berusia 80 tahun diduga mengurung dan memperkosa dua puteri kandungnya selama 40 tahun di dalam rumahnya.

    Dilapor BBC, Khamis, 25 Ogos 2011, datuk bejat itu menahan kedua puteri mereka sejak usia 12 dan 4 tahun di sebuah dapur sempit di rumahnya di kota Branau, Upper. Dua wanita yang saat ini berusia 53 dan 45 tahun ini mengaku hanya diberi kerusi kayu untuk tempat tidur mereka.

    "Kedua wanita memiliki keterbelakangan mental dan menderita luka pukulan dan kekerasan lainnya," kata Hermann Feldbacher, juru bicara kepolisian Provinsi Upper.

    Polis mengatakan bahawa kes ini terbongkar pada bulan Mei, namun baru tersebar di media pada bulan ini. Kes terungkap setelah tersangka dipukul hingga pengsan oleh salah seorang korban yang hendak diperkosa. Selama dua hari, mereka membiarkan sang ayah terbaring di lantai tanpa membantunya sedikitpun.

    Salah seorang korban akhirnya melarikan diri dan melaporkan kes ini ke seorang pekerja sosial yang meneruskannya ke polis. Tersangka yang ditemukan masih terbaring di lantai lalu dilarikan ke hospital.

    Lelaki yang tidak disebutkan namanya ini dikenakan tuduhan hukum telah mengurung, menganiaya dan melakukan pelecehan seksual terhadap kedua anaknya. Dia membantah semua tuduhan tersebut. Saat ini dia ditahan di penjara selama menunggu proses pengadilan.

    Menurut laporan polis, kedua puterinya terpaksa menuruti nafsu biadab sang ayah kerana takut setelah diancam dibunuh dengan garpu dan kayu. Ibu mereka yang telah meninggal tiga tahun lalu juga diduga menjadi korban penganiayaan. Saat ini kedua korban tengah ditangani oleh psikiater untuk mengatasi trauma dan beban mental yang mereka alami.

    Ini adalah kes incest kedua yang terjadi di Austria. Sebelumnya pada tahun 2008, Josef Fritzl, 74, divonis penjara seumur hidup setelah memperkosa puteri kandungnya hingga melahirkan sebanyak tujuh kali.

    Kes serupa juga terjadi pada tahun 2006. Natascha Kampusch berhasil lolos dari penculiknya, yang telah menahan dan memperkosa dirinya di sebuah ruang bawah tanah selama lapan tahun. Tersangka bunuh diri sesaat setelah wanita itu kabur.

    Pasangan ini tolak makan dan minum untuk mati bersama

    Posted: 27 Aug 2011 12:00 AM PDT


    Memiliki penyakit kronik dan komplikasi kadang membuat orang putus asa. Pasangan Armond (92 tahun) dan Dorothy Rudolph (90 tahun) memilih menolak untuk makan dan minum kerana ingin mengakhiri hidupnya.

    Armond diketahui menderita sakit parah dari spinal stenosis (penyempitan tulang belakang) yang membuatnya tidak bisa bergerak, keduanya juga menderita kondisi demensia (kepikunan) dini.

    Pasangan ini menikah hampir 69 tahun dan tinggal di Alameda, Alburqueque keduanya memutuskan menolak makan dan minum untuk mengakhiri hidupnya. Sepuluh hari setelah melakukan aksi ini Armond meninggal dunia, dan keesokan harinya Dorothy yang meninggal.

    Dr Joanne Lynn selaku direktur Center on Elder Care and Advanced Illness for Altarum Institute di Washington DC menuturkan bahawa bunuh diri yang dibantu oleh doktor memang telah ditentang, kerana itu penolakan makan dan minum dijadikan sebagai alternatif.

    "Sebagian besar cara orang mengakhiri hidup biasanya memerlukan bantuan dari orang lain, tapi jika berhenti makan dan minum maka ia tidak perlu bantuan dari luar," ujar Lynn.

    Beberapa orang beranggapan berhenti makan dan minum adalah cara yang damai untuk mengakhiri hidup, tapi para ahli menuturkan bahawa cara mengakhiri hidup seperti ini sebenarnya cukup menyakitkan.

    Hal ini kerana manusia memerlukan makan dan minum sebagai sumber energi agar organ-organ di dalam tubuhnya boleh bekerja secara optimal. Jika tubuh tidak mendapatkan energi yang cukup, maka fungsi organ-organ di dalam tubuh akan menurun.

    Orang yang mengalami kelaparan tingkat tinggi biasanya ditandai dengan halusinasi, kejang-kejang, detik jantung yang tidak beraturan serta tidak berfungsinya organ-organ tertentu di dalam tubuh.

    Sedangkan air sangat diperlukan kerana tubuh kehilangan cairan melalui keringat, urin, feses dan bahkan saat ia bernapas. Selain itu air juga sangat penting untuk organ-organ di dalam tubuh agar boleh bekerja dengan baik.

    Jika seseorang tidak meminum air maka suhu tubuh akan terus meningkat yang membuatnya berisiko mengalami 'heat stroke' dan diikuti dengan dehidrasi. tahap akhir dari dehidrasi adalah tubuh mengalami shock yang ditandai dengan kulit biru keabu-abuan serta dingin jika disentuh.

    Wow,Orang Ini Pakai Ipad Untuk Menghadiri Perayaan Pernikahan

    Posted: 26 Aug 2011 11:00 PM PDT


    Meskipun dia "yang disebut dibs untuk menjadi pengiring pengantin" di pernikahan teman-temannya, Renee Armstrong tidak boleh berada di sana secara peribadi untuk memenuhi janjinya, namun berkat teknologi moden dia melakukannya melalui iPad.

    Jonathan Alberico dan Jamie Wilborn nampak cantik pada hari pernikahan mereka, tetapi sesuatu yang lain menarik perhatian para tamu sepanjang keseluruhan upacara. Salah satu pengiring lelaki berjalan menyusuri lorong dan berdiri di samping mezbah membawa iPad dengan wajah Renee di layar. Kerana dia tidak boleh secara fizik menghadiri pernikahan temannya, 1.600 km, ia menghadiri upacara, bercakap dengan tamu dan berpose untuk foto melalui tablet populer Apple.

    Alih-alih melemparkan cocok kerana gadis pengiringnya tidak menghormati janjinya, pengantin Jamie Renee senang boleh ambil bahagian dalam upacara tersebut, bahkan jika itu dari jarak jauhnya. Tapi apa yang banyak orang tidak tahu bahawa bencana melanda jam sebelum hari besar. Salah satu pengiring lelaki nampaknya menjatuhkan iPad dan hancur layar, selama latihan-latihan pernikahan. Untungnya, Apple setuju untuk mengganti perangkat sebelum upacara

    Saya senang semuanya ternyata besar bagi semua orang yang terlibat, termasuk Apple, tapi aku sedikit prihatin dengan membuat teknologi sesuatu yang khusus seperti pernikahan. Maksudku apa yang berikutnya, pernikahan yang dilakukan oleh mesin?


    Lawak ..ada teater khusus untuk tidurkan orang

    Posted: 26 Aug 2011 10:00 PM PDT


    Jika Anda tertidur di panggung wayang, itu merupakan tanda kalau anda tidak menikmati filem dengan sangat baik. Tapi itu tidak akan terjadi di Barbican di London. teater ini dirancang untuk membuat penontonnya untuk tidur.

    Lullaby, telah diciptakan khusus untuk membuat penonton untuk tidur. teater ini menampilkan storytelling dan "gurita" yang bernyanyi.

    Para penonton berada di tempat tidur yang sudah dipesan dan boleh tertidur mengenakan pijamas mereka.

    Setelah menonton aksi dan tertidur, penonton yang tersisa untuk tidur sebelum bangun akan dilayani sarapan pada keesokan paginya pukul 7:30.

    Produser Simon Casson mengatakan ia telah tertidur di acara termasuk Lord of the Rings dan Oliver saat mereka datang dengan idea untuk menciptakan teater unik ini untuk menghantar orang untuk tidur.

    Sejauh ini, tidak ada yang tetap terjaga pada akhir acara dan para pemain hanya mendapatkan dengkuran bukanlah tepuk tangan.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS