Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


“Ada Kebaikan Zarina Yang Saya Tak Dapat Terima” – Ungku Ismail

Posted: 20 Dec 2011 06:42 PM PST

Cinta antara pelakon dan pengarah, Ungku Ismail Aziz dan aktres cantik Zarina Zainordin atau Zarina AF2 mulai berputik awal tahun ini selepas masing-masing membintangi drama 'Syurgamu Ramadhan tahun lalu. Namun hubungan cinta yang disifatkan 'cinta lokasi' ini berakhir beberapa bulan yang lalu meskipun sebelum itu masing-masing mengakui bakal menamatkan zaman bujang dalam tempoh dua tahun lagi.

Zarina, sebelum ini lewat kenyataannya dalam sebuah laman hiburan, mengakui tempoh perhubungan mereka terjalin dalam masa yang singkat dan dalam tempoh yang singkat itu, Zarina menyatakan lebih selesa berkawan dengan jejaka kacak tinggi lampai ini berbanding menjalinkan hubungan cinta.

Berkesempatan menemui Ungku Ismail pada sidang media drama 'Antara Garisan'  Isnin lalu, Ungku Ismail, 26 menganggap perpisahan antara dia dan Zarina sebagai ketentuan takdir dan tiada jodoh antara mereka.

Malah, pengarah drama 'Antara Garisan' ini juga tanpa berselindung mengakui hatinya kosong itu sudah diisi dengan kehadiran seorang gadis. Tidak mahu berbicara mengenai siapa gerangan kekasih barunya, Ungku Ismail hanya mampu menyatakan yang kekasihnya itu bukanlah individu yang terlibat dalam dunia seni hiburan.

"Hubungan saya dengan Zarina sudah lama berakhir. Rasanya tidak perlulah saya menjelaskan dengan lebih lanjut sebab dan punca hubungan kami berakhir. Cuma sapa yang saya ingin katakan adalah, ada kebaikan Zarina yang sukar untuk saya terima. Apa kebaikannya? Tidak perlulah saya rungkaikan, biarlah selebihnya saya seorang saja yang tahu,

"Saya sudah tidak mahu mengungkit kisah lalu. Apa yang sudah berlalu biarkan ia berlalu. Sekarang ini saya bersama dengan seseorang tapi dia bukanlah artis atau orang seni," jelas Ungku Ismail lagi.

Menafikan serik menjalinkan hubungan cinta dengan golongan sesama artis, Ungku Ismail turut menafikan dirinya mengelak dari menjalinkan sebarang hubungan dengan wanita yang terlibat dengan dunia hiburan memandangkan pilihan hatinya kini adalah orang biasa. Sebaliknya apa yang berlaku padanya adalah kebetulan.

"Bukan nak kata serik, mengelak dan tidak serasi bercinta dengan artis wanita. Semuanya itu terpulang pada ketentuan jodoh. Cuma apa yang berlaku pada saya adalah secara kebetulan, bukan sesuatu yang dirancang,

"Saya juga tidak mahu menetapkan siapa bakal isteri saya, sama ada dikalangan artis ataupun orang biasa, itu semua kerja Tuhan. Kalau diikutkan, ramai juga artis sesama artis yang berkahwin dan kekal bahagia sampai sekarang. jadi kita tunggu dan lihat saja," ujarnya lagi.

Menyentuh tentang perkembangan kariernya pula, Ungku Ismail kini beralih pada bidang pengarahan drama menerusi drama 13 episod, 'Antara Garisan' yang merupakan karya skrip Shahrul Ezad Mohameddin. Drama bersiri  arahan bersama dengan Bahri Umararif yang menaratifkan pelbagai sisi kehidupan manusia ini membariskan barisan pelakon handalan seperti Harun Salim Bachik, Fazlina Ahmad Daud, Jasmin Hamid, Sharifah Shahira, Farid Kamil, Jimmy Shanley, Sabrina Ali, Rusdy Ramly, Aziz M. Osman serta ramai lagi dan akan ditayangkan di Astro Ria (saluran 104) pada setiap Isnin, 9 malam bermula 9 Januari 2012.

Full content generated by Get Full RSS.

“Bukan Mudah Pakai Bikini” – Bipasha Basu

Posted: 20 Dec 2011 05:18 PM PST

Aktres Bollywood, Bipasha Basu ini memang terkenal dengan liuk lentok tubuh yang seksi selain rupa paras eksotik nan jelita, namun Kemunculannya di dalam filem 'Players' bersama potongan tubuh yang 'mantap' mengenakan bikini merah sekali lagi menarik perhatian ramai.

Memetik kenyataan aktres ini menerusi laman celebden.com, Bipasha ingin memperingatkan kepada semua gadis di luar sana yang mengenakan bikini bukanlah semudah yang disangka. Seseorang itu perlu bekerja keras agar tampak 'hot' dan mengancam dan dia mengakui telah melakukan yang terbaik dalam 'Players'.

Malah aktres yang baru saja menghasilkan DVD senaman keduanya bertajuk, 'Beach Body Workout' berkata,

"Kami (wanita) memiliki keinginan dan budaya berbikini yang sangat kuat, namun para wanita di luar sana agak sukar untuk tampil menarik kerana susah untuk memakai bikini walaupun setiap orang maklum memakai baju renang cukup mudah. Justeru, DVD ini dihasilkan khusus kepada mereka yang sudah cukup langsing tapi mahu melakukan sesuatu pada bahagian bawah tubuh mereka khususnya pada bahagian abdomen.

Bipasaha sebelum ini sering dikecam antara artis yang memiliki tubuh seksi tapi sedikit berisi, namun untuk 'Players' BIpasha dikatakan mengikuti pelan latihan intensif selama enam minggu daripada pelatih profesional, Paulus Britto. Antara rutin senaman yang dilakukannnya meliputi latihan abs, kick boxing, kardio, stretching dan latihan angkat berat.

Malah Bipasha yang sudah hampir tiga tahun tidak menyentuh nasi terpaksa menjauhi makanan manis untuk latihan intensif ini dan merasakan ianya sukar memandangkan dia yang berdarah Benggali, sememangnya meminati makanan manis. Namun atas kehendak pengarah yang ingin wataknya dalam 'Players' memiliki potongan badan yang cantik, Bipasha terpaksa menutup 'nafsu' makannya pada gula-gula Benggali kegemarannya.

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Stesen Komuter Mid Valley & KL Sentral Berasap?

Posted: 20 Dec 2011 10:55 PM PST

Pejam celik – pejam celik, hanya tinggal satu hari lagi filem Suatu Malam Kubur Berasap akan 'berasap' di semua pawagam seluruh Malaysia. Budiey ada kerap juga terbaca di Twitter yang mana semua orang dah tak sabar nak menonton filem komedi seram ini. Secara jujurnya, Budiey yang dah tonton 2 kali pun rasa nak tengok sekali lagi dan melihat sendiri respon orang ramai.

Dalam pada itu, promosi untuk filem ini sedang giat dijalankan. Pada minggu lepas, dengan kerjasama Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB), syarikat penerbit filem outLOUD Studios Sdn. Bhd telah berjaya membuatkan lebih kurang 3000 penumpang komuter 'berasap' dengan kehadiran 'hantu-hantu' dari filem Suatu Malam Kubur Berasap. Haa, pastinya ramai yang terkejut melihat kelibat hantu secara tiba-tiba menjengah mereka dari belakang. Tapi sebenarnya, ini hanya gimik untuk mewar-warkan kepada orang ramai yang tarikh tayangan filem Suatu Malam Kubur Berasap dah pun hampir.

Promosi ini dihangatkan lagi dengan kehadiran dua pelakon baru dari filem Suatu Malam Kubur Berasap dari program realiti Raja Lawak iaitu Wira dan Faiz. Memang suasana jadi kecoh jugak lah bila mana mereka ni bertemu dengan orang ramai. Apatah lagi telatah mereka yang lucu ditambah dengan aksi seram dengan kostum hantu dan berjaya 'mengasapkan'kan keadaan.

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

"Maklumbalas dari pengunjung adalah sangat positif di samping ia merupakan aktiviti promosi filem yang pertama dijalankan di komuter dan juga ia merupakan usahasama dengan KTMB dan tidak ada lagi mana-mana pihak produksi filem membuat promosi filem seperti ini", menurut Ernie Chen selaku Penerbit Eksekutif dan Pengarah untuk filem Suatu Malam Kubur Berasap.

Sepanjang promosi ini dijalankan, penumpang KTM dan juga pengunjung di KL Sentral telah diberikan kalendar dan juga risalah (flyers) SUATU MALAM KUBUR BERASAP. Bagi pengunjung yang bertuah mereka juga mendapat t-shirt dan juga poster dengan menjawab soalan yang mudah daripada Wira dan Faiz.

Filem SUATU MALAM KUBUR BERASAP adalah filem yang bergenrekan seram komedi yang akan berasap di pawagam pada 22 Disember 2011. Untuk keterangan lanjut, sila layari www.suatumalamkuburberasap.com.

VIDEO : Suatu Malam Kubur Berasap – Serang KTM

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Suatu Malam Kubur Berasap Promo

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Sinopsis Poster Trailer Filem Suatu Malam Kubur Berasap
  • RTM EDAR SAGUHATI DI STESEN KL SENTRAL & HENTIAN DUTA
  • Malam Nada Biru Bersama Atilia, Noryn Aziz & Mujik Majik
  • Sekitar Prebiu Media FIlem Suatu Malam Kubur Berasap
  • Poster Konsert SATU Dato' Siti Nurhaliza di Istana Budaya
  • Khai dan Rosma di Pertandingan Bintang Kecil 2008
  • Angah Raja Lawak Suka Makan Cacing?
  • Gambar Fara Fauzana di Promosi Filem Jin Notti di KL Sentral
  • Album Baru Ressa Herlambang Cinta Yang Ku Cari
  • Temui Band AKU, Jinbara dan Pelakon Jin Notti di KL Sentral
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Memorandum Persefahaman Antara Industri Muzik Malaysia & Indonesia

    Posted: 20 Dec 2011 10:49 PM PST

    Memorandum Persefahaman (MoU) di antara industri muzik Malaysia dan Indonesia

    Upacara tandatangan MOU di DEA Tower 1, Mega Kuningan, Jakarta Selatan, Indonesia pada 14 Dis 2011

    21 Disember 2011, Kuala Lumpur – Satu Memorandum Persefahaman (MOU) di antara Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM), Public Performance Malaysia Sdn Bhd (PPM), Asosiasi Industri Rekaman Indonesia (ASIRI) dan PT.AS Industri Rekaman Indonesia (ASIRINDO) telah ditandatangan oleh Pengerusi-Pengerusi masing-masing di Jakarta, Indonesia pada hari Rabu lalu, 14 Disember 2011.

    Memorandum Persefahaman (MoU) di antara industri muzik Malaysia dan Indonesia

    Dari kiri:
    Pengurus Besar ASIRINDO – Yessi Kurniawan, Timbalan CEO Kumpulan RIM – R Ramani Ramalingam, CEO Kumpulan RIM – Tan Ngiap Foo, Pengerusi PPM – Adrian Lim, Pengerusi RIM – Norman Abdul Halim, Pengerusi ASIRI – Handi Santoso, Pengarah ASIRINDO – Jusak Irwan Sutiono, Ahli Majlis ASIRI– Gumilang Ramadhan, Pengurus Besar ASIRI – Marulam J. Hutauruk SH dan Pengurus ASIRI – P. Ceno.

    Sebagai organisasi barisan hadapan industri muzik di Malaysia dalam menangani pelbagai isu berkenaan dengan industri, terutamanya pembangunan perniagaan baru seperti pengedaran muzik menerusi saluran digital dan menangani cetak rompak berhubung dengan hak cipta rakaman bunyi, muzik video dan karaoke, RIM telah secara agresif menerajui pembangunan perniagaan dan pasaran untuk ahli-ahlinya termasuk dengan cara menubuhkan sebuah anak syarikat penguatkuasa, perniagaan digital dan perlesenan kolektif – BruCop Sdn Bhd di negara Brunei Darussalam awal tahun ini.

    Menerusi pelaksanaan MOU ini, RIM kini telah merasmikan visinya untuk memupuk hubungan erat di antara industry-industri muzik Malaysia dan Indonesia yang berkongsi hubungan budaya erat sebagai tambahan kepada bahasa yang sama.

    Sebagai tambahan kepada MOU ini, RIM serta anak syarikat perlesenan kolektif milik sepenuhnya – PPM bersama-sama dengan rakan-rakan Indonesia – ASIRI dan ASIRINDO, akan bekerjasama secara rapat dan agresif untuk pembangunan merentas sempadan hubungan industri muzik dan perniagaan di antara Malaysia dan Indonesia.

    Antara inisiatif kerjasama yang dipersetujui adalah sokongan bersama dan pengiktirafan antara satu sama lain rancangan anugerah muzik nasional tahunan iaitu Anugerah Industri Muzik (AIM) dan Anugerah Muzik Indonesia (AMI) dengan RIM dan ASIRI masing-masing memperuntukkan satu slot rancangan anugerah secara langsung untuk artis-artis rakaman ahli-ahli mereka.

    RIM dan ASIRI turut menetapkan sasaran untuk ahli-ahli masing-masing untuk menghasilkan sekurang-kurangnya 10 buah lagu gabungan Indonesia-Malaysia untuk jualan komersial dalam tahun pertama kerjasama ini. Lagu duet/kerjasama popular dan berjaya antara artis-artis Malaysia dan Indonesia pada masa lalu termasuk:

    1. Cinta Yang Sempurna – Adi (Sixth Sense) & Neo (Letto)
    2. Ceritera Cinta – Jaclyn Victor & Rio Febrian
    3. Dua Hati Menjadi Satu – Dafi & Gita Gutawa
    4. Sayang – Dayang Nurfaizah & Marcell
    5. Dibius Cinta – Yusry (KRU) & Melly Goeslow
    6. Perlu Kamu – Ajai & Kris Dayanti
    7. Amarah – Dato' Siti Nurhaliza & Kris Dayanti
    8. Tanpamu – Dato' Siti Nurhaliza & Kris Dayanti
    9. Jika Kau Tak Datang – Dato' Siti Nurhaliza & Kris Dayanti
    10. Begitula Cinta – Dato' Sheila Majid & Harvey Malaiholo
    11. Ingatlah Diriku – Dato' Sheila Majid & Chandra
    12. Dia, Aku dan Kamu – Nadia (AF6) & Red Peanut
    13. Seperti Dulu Lagi – Sabhi Saddi & Vienna Fridiana
    14. Dengarkanlah – Amy Mastura & Glenn Fredly
    15. Nada Cinta – Erra Fazira & Rio Febrian
    16. Dekat Tapi Jauh – Ziana Zain & Broery Marantika
    17. Bintang Kehidupan – Ronnie (Sunday) & Yanti Aryanto
    18. Antara Kita – Ning Baizura & Hedi Yunus
    19. Cinta Kita – Amy Search & Inka Christie

    "Bagi pihak industri rakaman Malaysia, saya mengalu-alukan Memorandum Persefahaman bersejarah ini yang menandakan peningkatan kerjasama dan perdagangan dua hala di antara industri muzik Malaysia dan Indonesia yang akan saling memperkayakan lagi budaya kedua-dua negara", Pengerusi RIM, Norman Abdul Halim berkata. Menurut beliau, RIM kini dipandang sebagai persatuan yang progresif dan berwibawa, dan bersama dengan sumbangan penting perlesenan PPM, kedua-dua badan Malaysia ini telah diakui sebagai antara yang terbaik di rantau Asia Pasifik.

    Satu lagi tujuan utama MOU adalah untuk PPM untuk berkongsi kepakaran dan pengalaman untuk memberi perkhidmatan perundingan pelesenan hakcipta secara kolektif kepada pengurusan ASIRINDO dalam isu-isu pelesenan hak cipta dan melaksanakan kutipan dan pengagihan royalti berdasarkan peruntukan undang-undang Indonesia.

    Adrian Lim, Pengerusi PPM berkata, "Sebagai Pengerusi PPM, saya amat berbangga kerana kami dapat berkongsi pengalaman Malaysia dalam perlesenan kolektif untuk industri rakaman Indonesia untuk membantu peningkatan pendapatan perlesenan persembahan awam, penyiaran dan pengeluaran semula yang telah semakin penting untuk syarikat rakaman untuk terus melabur dan menghasilkan artis dan rakaman muzik yang hebat.

    Menurut Yessi Kurniawan, Pengurus Besar ASIRINDO, ASIRI dan ASIRINDO membuat keputusan untuk bekerjasama secara khusus dengan RIM dan PPM, antara lainnya, kerana kedua-dua organisasi Malaysia ini telah membangunkan sistem perlesenan hak cipta kolektif yang baik dan caranya yang telus dalam pengagihan royalti kepada ahli-ahlinya. "RIM dan PPM adalah dua badan yang berjaya bukan sahaja untuk industri muzik di Malaysia tetapi juga di antara yang terbaik di dunia, dan kami amat berbangga atas kerjasama mereka sebagai rakan kami", Yessi berkata.

    MOU ini menandakan suatu pencapaian yang tidak dapat dilupakan dan luar biasa dalam industri muzik tempatan dalam tahun 2011 dan visi yang berterusan, penentuan dan panduan daripada kumpulan RIM, industri muzik Malaysia dengan pastinya boleh mengharapkan satu permulaan yang terkemuka dan menarik dalam tahun 2012.

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • PERJANJIAN MEMORANDUM PERSEFAHAMAN – MOU ANTARA RTM DAN TAEKWONG SYSTEM
  • Isu Penciplakan Tidak Boleh Dimaafkan
  • Meet Uncle Hussin Tarik Diri Dari Bertanding Muzik Muzik
  • Gambar Amy Search di Anugerah Industri Muzik 1998
  • Anugerah Industri Muzik 15
  • Gambar Safura di Anugerah Industri Muzik 1998
  • Gambar Datuk Sharifah Aini di Anugerah Industri Muzik 1998
  • Profile Rossa
  • Perjanjian Pemasaran & Pengedaran Antara Metadome & EMI Music Indonesia
  • Tonton KRU TV di Portal TONTON
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Vince Brasco, Petugas Pemadam Kebakaran Bertubuh ‘Mini’ yang Berani

    Posted: 20 Dec 2011 09:00 PM PST


    Tubuh tegap dengan badan tinggi yang berotot, itulah yang tergambar di fikiran kita ketika mendengar kata Petugas Pemadam Kebakaran. Namun Vince Brasco, seorang lelaki dari Pittsburgh, Pennsylvania membuktikan bahawa ukuran benar-benar bukanlah menjadi sebuah masalah.

    Dengan tinggi badan hanya 4 kaki 2inci (sekitar 1,2 meter), lelaki  berusia 19 tahun tersebut telah menjadi sukarelawan pemadam kebakaran selama empat tahun.

    Saat ini Brasco bertanggung jawab untuk berjaga paip  air ketika pada panggilan kebakaran di Pittsburgh, Pennsylvania, AS. Kerana dia belum lulus ujian yang diperlukan untuk memungkinkan dia masuk kedalam bangunan yang terbakar.
    Namun dibalik tubuh mungilnya tersebut, Brasco menahan beban tiga kali ganda berat tubuhnya yang seberat 40 kg, serta mengangkat beban seberat 120 kg, yang membuatnya mampu menangani tugas yang melibatkan peralatan berat di jabatan  tersebut.

    "Saya telah banyak berlatih di gym. Ini benar-benar membantu dalam pekerjaan. Anda harus kuat untuk menjalani pekerjaan ini." tuturnya.

    "Kerana mampu mengangkat beban yang berat, aku berguna dalam pekerjaan penyelamatan dimana kami harus menyingkirkan serpihan logam berat seperti setelah kemalangan kereta. Dan itu bererti aku dapat menjadi sebahagian dari petugas yang menggunakan tabung gas. Kerana jika anda tidak cukup kuat, tabung gas itu akan terbang di luar kawalan." tutur Brasco yang dikutip Mail Online.

    Kerana tidak ada yang membuat baju pemadam kebakaran yang sesuai dengan ukuran tubuhnya, Brasco harus mengenakan perlengkapan yang dibuat kustom.




    Remaja yang bekerja separuh masa di sebuah kedai elektronik ini dan sedang belajar untuk menjadi seorang perawat untuk membantu orang lain yang membutuhkan bantuan kesihatan. Namun setiap kali punya kesempatan, ia akan menanggapi panggilan untuk layanan pemadam kebakaran secara sukarela.



    Diketahui, Brasco tinggal dengan ayah Bill (50) yang bekerja untuk pemerintah daerah, serta sang ibu Lesa (49), seorang asisten eksekutif, dan sorang adik perempuan Adele (15).

    Heboh!! Gereja Pajang Iklan Natal ‘Ayah dan Ibu Jesus Sekatil Tanpa Pakaian

    Posted: 20 Dec 2011 08:00 PM PST


    WELLINGTON (voa-islam.com) – Suasana Natal di New Zealand dimeriahkan oleh iklan Yusuf dan Mariam yang dilukiskan beradegan ranjang –maaf- tanpa pakaian.


    Sebuah iklan gereja di New Zealand bermaksud untuk "menentang stereotip" tentang Jesus Kristus menuai kecaman.


    Iklan di billboard itu memperlihatkan Yusuf berwajah sedih sedang berbaring di samping Maria di bawah tulisan, "PoorJoseph. God was a hard act to follow" .


    Gereja St Matius di Auckland membuat papan iklan itu, mengatakan pihaknya bermaksud untuk memancing perdebatan.


    Tetapi, Gereja Katolik, di antaranya, telah mengecamnya "tidak patut" dan "tidak sopan". Beberapa jam setelah dipasang, iklan itu dirosak dengan cat cokelat. Pendeta gereja, Archdeacon Glynn Cardy, mengatakan tujuan iklan itu untuk mencerca penafsiran harfiah dari kisah konsepsi Natal.


    "Apa yang kami cuba lakukan adalah membuat orang berfikir lebih dalam tentang Natal," katanya kepada New Zealand Press Association (NZPA). "Apakah tentang Tuhan menurunkan sperma sehingga seorang anak akan lahir atau itu tentang kekuatan cinta di tengah-tengah kita seperti yang terlihat dalam Jesus?"


    Dia mengatakan kepada NZPA bahAwa gereja telah menerima e-mail dan teleFon tentang gambar kontroversi itu. "Sekitar 50 peratus mengatakan mereka menyukainya dan sekitar 50 peratus mengatakan itu sangat ofensif," katanya. "Tapi itu dari sekitar 20 respons–ini adalah dari New Zealand."


    Tapi Lyndsay Freer, juru kapca Keuskupan Katolik Auckland, mengatakan poster itu menyinggung orang Kristian. "Tradisi Kristian selama 2.000 tahun adalah bahawa Mariam tetap perawan dan bahwa Jesus adalah anak Tuhan, bukan Yusuf," katanya kepada New Zealand Herald. "Poster itu tidak patut dan tidak sopan."


    Kelompok Family First mengatakan setiap perdebatan tentang kelahiran itu harus diadakan di dalam gereja. "Menghadapkan anak-anak dan keluarga dengan konsep itu di papan iklan jalanan benar-benar tidak bertanggung jawab dan tidak perlu," kata Direktur First Family Bob McCroskrie pada situs beritastuff.co.nz. 


    sumber : http://www.voa-islam.com

    Tak ada barang berharga nak di curi,sepasang remaja memutuskan masak di restoran itu

    Posted: 20 Dec 2011 07:00 PM PST


    FLORIDA - Polis Florida menangkap sepasang remaja laki-laki berusia 14 tahun dicurigai melakukan rompakan restoran di Gainesville. Menurut khabar, kedua pemuda ini tidak menemukan barang berharga, dan memutuskan untuk masak di restoran itu.


    Letfnan Polis Gainesville Jorge Campos mengatakan sepasang remaja itu diduga masuk ke restoran China di Gainesville pada Sabtu malam untuk mencuri.


    Setelah beberapa lama berada di restoran, mereka tidak menemukan sesuatu yang berharga untuk dicuri, sampainya akhirnya mereka memutuskan memasak beberapa ekor ayam milik restoran tersebut.


    "Saya rasa mereka tidak menemukan barang berharga sehingga mereka memutuskan untuk memasak makanan," ujar Campos, seperti dikutip UPI Senin, (20/12/2011).


    Kedua remaja akhirnya ditangkap dengan tuduhan merompak dan diharuskan membayar denda.


    Campos juga mengatakan, kedua pemuda ini sebelumnya sempat ditangkap atas kes perompakan dan pencurian dalam beberapa bulan terakhir.(rhs)

    Gila..pengacara rancangan makan daging manusia sesama sendiri (karnibal)

    Posted: 20 Dec 2011 06:00 PM PST



     ZENO (kiri) makan daging Storm manakala Storm makan daging rakannya itu di depan penonton di studio.



    LONDON: Sebuah rancangan televisyen dijangka mencetuskan kemarahan apabila ia memaparkan adegan kanibal yang menyaksikan dua penyampainya memakan daging manusia.


    Hos terbabit, Dennis Storm memakan daging rakannya , Valerio Zeno, manakala Zeno pula memakan daging Storm.


     Storm dan Zeno dilihat duduk di meja yang disinari cahaya lilin untuk memakan daging terbabit.


    Akhbar The Sun memutuskan untuk tidak menyiarkan gambar pasangan itu memakan daging berkenaan.






    Namun, persediaan untuk acara itu disiarkan dalam klip daripada program berkenaan yang dijadual disiarkan menerusi saluran televisyen Belanda, BNN, hari ini.


    STORM menjalani pembedahan memotong daging pinggulnya.


    Storm yang sebahagian pinggulnya dipotong untuk rancangan itu berkata: "Agak pelik untuk melihat mata rakan kita apabila anda mengunyah daging perutnya.


    "Kami ke pemotong daging, ke pakar bedah dan ke studio, kemudian kami merenung satu sama lain dan makan. 


    "Chef memasaknya dalam kuali dengan minyak matahari. Kami tidak mencampurkannya dengan garam atau lada hitam kerana ingin tahu rasanya."


    Menurut Storm, tujuan program itu yang berjudul Proefkonijnen dalam bahasa Belanda ialah untuk memberi jawapan secara terbuka terhadap persoalan ganjil.


    Bercakap dalam wawancara dengan ABC News, dia berkata: "Bahagian melucukan pertunjukan ini ialah untuk mendapatkan jawapan mudah kepada soalan bodoh seperti: 'Bolehkah anda bercukur dengan sos tomato' atau 'Adakah orang buta boleh memandu.'


    "Dan kami ingin tahu bagaimana rasa daging manusia. Ia hanya daging yang besar beberapa sentimeter dan kini saya ada cerita menarik mengenai parut pada tubuh saya." - Agensi


    sumber : myMetro

    Wow..Kilat kasut dapat RM476.52 sehari di Washington

    Posted: 20 Dec 2011 05:00 PM PST


    WASHINGTON, Amerika Syarikat - Seorang imigran dari Peru, Gustavo Carpio memperoleh pendapatan sebanyak AS$150 (RM476.52) sehari dalam musim panas kerana mengilat kasut di depan kafe Starbuck di Washington D.C.




    Dia juga boleh memperoleh pendapatan sebanyak AS$100 (RM317.68) sehari sepanjang musim sejuk.


    Carpio mengilat kasut di depan kedai Starbuck yang terletak beberapa blok bangunan dari White House.


    Menurutnya, dalam tempoh dua tahun, pelanggannya meningkat dua kali ganda.


    Seorang ahli perbankan, Bruce Neal kerap duduk di bangku Carpio yang mengenakan bayaran AS$7 (RM22.23) untuk mengilat sepasang kasut dan AS$10 (RM31.76) bagi but.


    "Gus (Carpio) adalah yang terbaik (mengilat kasut)," kata Neal. - AFP


    sumber : kosmo online

    Kucing mendodoikan bayi hingga tertidur

    Posted: 20 Dec 2011 04:00 PM PST


    OTTAWA - Bayi terkadang merengek dan menangis saat ingin tidur. Biasanya begitu didekap sang ibu, dia akan tertidur Tetapi hal berbeza terjadi saat seekor kucing justru mengambil alih peranan si ibu. Bahkan kucing itu mampu membuat bayi terlelap.

    Kejadian ini berhasil dirakam oleh Aaron Grant, saat bayinya menangis ingin dikeloni ibunya ketika ingin tidur. Tiba-tiba saja kucingnya yang bernama Stewie datang untuk menenangkan bayi Connar Grant. Demikian diberitakan Daily Mail, Selasa (20/12/2011).

    Video itu dengan jelas memperlihatkan Stewie yang mengusap-usap wajah dari Connar. Awalnya, Connar menolak usapan kucing berbulu hitam itu. Tetapi, beberapa lama kemudian justru Connar berhenti menangis dan mulai tenang.

    Kucing itu pun tetap mengusap-usap Connar hingga akhirnya bayi yang berada dalam buaian itu tertidur. Stewie pun sadar saat dirinya melakukan hal itu, kamera merakam aksinya dan tampak bangga usai menidurkan bayi itu.

    Rakaman dari ulah lucu Stewie diunggah oleh Aaron Grant 4 September 2011 lalu. Menurut pria Kanada ini, videonya menjadi tontonan favorit.

    Lelaki berusia 35 tahun itu mengatakan, hingga saat sudah lebih dari 65.000 orang menonton aksi lucu kucing dan anaknya ini.
    (faj)

    Courtney Stodden Beraksi Nakal Menggoda Santa

    Posted: 20 Dec 2011 03:00 PM PST


    infospesial.net - Nampaknya semangat Natal memang benar-benar telah dirasakan oleh para Selebriti Hollywood dan mereka pun mempunyai cara berdeza untuk menyambut Natal tersebut. Seperti pasangan beza usia Courtney Stodden (17) dan suaminya aktor Doug Hutchison (51) merayakan Natal tahun ini dengan cara yang agak aneh.

    Courtney yang mengaku sebagai seorang Kristian yang taat dan mengungkapkan dalam wawancara terakhir dengan Zap2it, seperti yang dilapor dari Dailymail, Isnin (19/12/2011), bahawa Courtney mengakui jika buku favouritenya adalah Injil. Merayakan Natal kali ini dengan pose nakalnya mengenakan bikini berwarna merah dan Doug, suaminya berpenampilan seperti layaknya Santa Claus di Hutan Nasional Angeles di California, pada hari Jumaat (16/12/2011) lalu.

    Ni namanya ikan duyung darat

    Posted: 20 Dec 2011 01:00 PM PST

    Setelah Daisy Lowe, Giliran Abbey Crouch Bogel Untuk Majalah Love

    Posted: 20 Dec 2011 10:00 AM PST


    infospesial.net - Setelah aksi bogel yang dilakukan oleh artis seksi Kelly Brook dengan menjadi Santa seksi dan juga Daisy Lowe yang tampil striptis dengan tema yang masih sama iaitu Natal, kini giliran model seksi Abbey Crouch yang mengikuti jejak kedua rakannya tersebut. Abbey tampil bogel untuk edisi kelendar online majalah Love.

    Dalam beberapa gambar Abbey terlihat mengenakan bikini berwarna pink, dan dalam foto lainnya terlihat aksi berani Abbey dengan melepas bra nya dan tampil bogel dengan hanya menutupi bahagian dadanya mengenakan lengannya. Dan tak hanya foto, pose bogel Abbey itupun juga di buat video. (Dailymail)

    Abang long dan kak long projek dekat tangga

    Posted: 20 Dec 2011 09:00 AM PST




    abang long dan kak long teruk betullah lu orang...

    STOMPer Estelle says she caught this couple making out at a stairwell of a block of flats in Toa Payoh.


    The STOMPer related the encounter:


    "This couple was caught in the act by me , at Toa Payoh Lorong 1 Block 170. I'm a resident there. 


    "I was watching television with my family and we saw this abnormal couple walking past our flat, because not many people pass by, and I've no impression of them living here. 


    "So I decided to check it out. The man was obviously doing some disgraceful action like fondling with the girl, and after a few minutes, the guy's head went into the girl's dress. 


    "It's very inappropriate to do this kind of thing at stairwells, can't they just get a room or something? 


    "Although many who live here are old folks, my blocks have a lot of small children, especially the flats near the stairs where they are doing this kind of thing. Shame."


    sumber : stomp.com.sg

    Amoi tak kisah boyfriend raba kat depan orang ramai

    Posted: 20 Dec 2011 08:00 AM PST


    Bila bercinta semua jadi tak kisah... raba depan orang awam tak peduli...
    tapi bila masalah berlaku masing -masing menyalahkan sesama sendiri

    STOMPer cecilia had to turn away from this sight of this girl sitting in a boy's lap while his hand was on her leg, and the two of them getting intimate right in the middle of the MRT station. 


    The STOMPer wrote:


    "I saw this couple when I was out with my mum. 


    "It really spoilt their image as there are a lot of passers-by at that point of time, staring at them while the guy was touching his girlfriend.


    "This couple should consider their actions."


    sumber : stomp.com.sg

    Lawak..pencuri buat senarai barang yang hendak dicuri

    Posted: 20 Dec 2011 07:00 AM PST


    MANCHESTER - Seorang pencuri atau perampok biasanya sudah mengetahui apa saja barang yang menjadi curian mereka. Tetapi hal berbeza terjadi di Inggris, saat Polis Manchester menemukan senarai curian di jalanan.

    Polis menemukan daftar ini saat memeriksa sebuah laporan pencurian di sebuah tempat. Daftar ini sendiri menjelaskan apa saja yang diharuskan saat pencurian berlangsung, serta barang mereka cuir Demikian diberitakan News Lite, Selasa (20/12/2011).

    Diberi judul senarai pencurian, catatan tulisan tangan itu menjelaskan detail dari kunci kereta yang ditinggalkan oleh pemiliknya. Kereta itu juga menjadi curian dari pencuri.

    Tidak hanya kereta, catatan ini juga menuliskan sebuah basikal yang ditinggalkan tanpa terjaga dan rumah-rumah yang kemungkinan besar untuk dimasuki. Pencuri itu bahkan mencatat posisi barang-barang yang akan mereka ambil.

    Selain itu, pencuri ini juga menulis peralatan yang diperlukankan untuk melakukan aksi pencurian mereka. Alat-alat itu termasuk tukul, screw driver dan bahkan sebuah tempat menggantung mantel.

    Polis tidak mengetahui catatan itu dimiliki oleh siapa. Tetapi yang jelas, pencuri itu tidak memiliki ingatan kuat atau boleh juga dikatakan sebagai pencuri yang merencanakan aksinya dengan baik.
    (faj)

    'French kiss' kat tangga rumah

    Posted: 20 Dec 2011 06:00 AM PST




    ada-ada je...

    STOMPer Kelly says she caught this couple making out right outside of her home, at a common stairwell. They continued kissing even after she had shut the door behind her.


    The STOMPer said:


    "When I opened my door to let my friends out of my home I saw a couple french-kissing with the woman on top of the guy. 


    "It was disgusting. After I closed the door they continued kissing but sat up straight. It was disgusting."


    sumber : stomp.com.sg

    Patutkah upload gambar sedang menangis ke Facebook kerana putus cinta?

    Posted: 20 Dec 2011 05:00 AM PST


    rasa tak payahlah sampai nak post gambar tengah nangis kerana putus cinta..

    STOMPer Tammy came across the facebook page of this girl, who had recently gone through a painful break-up. She posted a picture of herself crying and received much support from people as a result.




    Tammy wrote:


    "This teenager, posted a picture of herself crying on facebook. 


    "Apparently she had recently broke up with her boyfriend and was always posting stuff about the break-up. She received many comments from people cheering her up. 


    "There are so many obstacles in life you've yet to face so you need to move on."


    sumber : stomp.com.sg

    Kerbau jadi model body painting

    Posted: 20 Dec 2011 04:00 AM PST


    Biasanya atau umumnya yang menjadi model body painting adalah manusia. Namun di China tepatnya  di Jiangcheng, Yunnan ada pertandingan body painting dimana yang jadi modelnya kerbau .


     Seperti dilansir dari situs Ecns, acara melukis kerbau antarabangsa  yang diadakan 10 Disember 2011 itu merupakan entertainment yang cukup popular di daerah ini. 


    Sebanyak 48 kerbau  dari 10 negara seperti Laos, AS, dan CHina diarak/ dibawa ke tengah padang  untuk diberi penilaian para juri.


     Menurut legenda s, body painting di kerbau boleh menyingkirkan atau menjauhkan harimau dan juga boleh mencegah ternak menjadi mangsa binatang buas.

    Best antivirus protection,Seven Eleven pun ada jual

    Posted: 20 Dec 2011 03:00 AM PST

    lawak betul...

    Kerana pulang lewat,remaja cuba masuk melalui cerobong asap tapi tersangkut

    Posted: 20 Dec 2011 02:00 AM PST


    CALIFORNIA - Maksud hati ingin menyelinap masuk ke rumah kerana pulang lewat, seorang remaja justru terjebak dalam cerobong asap rumahnya. Sepertinya dia ingin mencontoh Santa Claus yang menyelinap masuk rumah lewat cerobong asap saat Natal. 


    George Herrera didapati terjebak dalam cerobong asap dirumahnya ketika ia cuba untuk menyelinap masuk. Malang, remaja berusia 18 tahun itu tidak boleh berbuat apa-apa dan terpaksa menunggu bantuan. 


    "Herrera terjebak di dekat bahagian bawah cerobong asap sekira 90 minit sebelum kru darurat menelefon. Ketika mereka tiba, kakinya terlihat terjulur", ujar petugas pemadam kebakaran Art Ray seperti dikutip 3news, Isnin (19/12/2011).


    Ray berkata motif remaja berusia 18 tahun itu memang untuk menyelinap masuk, kerana dirinya melanggar jam malam yang sudah ditentukan oleh orangtuanya.


    Regu penyelamat akhirnya menggunakan tali sepanjang 2,5 meter yang diikatkan kepada pergelangan tangan remaja itu. Herrera pun akhirnya berhasil diselamatkan dan tidak menderita luka apapun setelah 15 minit proses penyelamatan berlangsung.
    (faj)

    Pasangan ni ingat bas mak bapak dia punya

    Posted: 20 Dec 2011 01:00 AM PST



    bila dah dunia macam dia orang punya..semua dah tak jadi kisah
    tak perduli orang sekekliling

    STOMPer dnnysayswow spotted this couple lounging on the seats of a bus
    while travelling in the heart of Orchard Road.


    The STOMPer wrote:


    "At around 9pm in the evening, I boarded bus 7 at Orchard Road only to be surprised by this couple deep in their slumber on the rear seats on the bus. 


    "Is this what Singaporeans are trying to portray to the teens of today? 


    "There's an abundance of tourists here especially around Orchard Road. I believe just discussing these issues wouldn't change anything because I've come across one too many incidents. 


    "This is a disgrace to society." 


    sumber : stomp.sg.com

    Parah..Ane dan aci beromen dalam bas

    Posted: 20 Dec 2011 12:00 AM PST


    Parah..ingatkan yang muda je buat kerja macam ni..rupanya
    yang tua pun sama...parah....parah

    A couple couldn't stop kissing each other on the bus even though this public display of affection attracted stares from others, including STOMPer kingstonn.


    The STOMPer wrote:


    "I boarded the bus and sat behind this couple who kept kissing non-stop.


    "Everyone behind were staring at them in disgust.


    "Please take this somewhere else."


    sumber : stomp.com.sg

    Gila..isteri bersuami dua tidur seranjang sehingga suami seorang lagi boleh saksikan siaran langsung isterinya berhubungan seks

    Posted: 19 Dec 2011 11:00 PM PST


    berita2.com (Ponorogo, Jawa Timur): Entah jenis setan apa yang merasuki fikiran Umi Khasanah (44), wanita bertubuh subur, memilih untuk bersuami dua. Meski memiliki suami sah, wanita pencari barang-barang bekas itu nekad menikah lagi dengan, Hadi (47), seorang staf puskesmas, walaupun hanya menikah di bawah tangan. Yang dapat membuat orang kampung geleng-geleng kepala, mereka bertiga tinggal dalam satu rumah. Saiful (44), suami Umi Khasanah pun rela dan ikhlas isterinya disetubuhi oleh lelaki lain.
    Bahkan, yang membuat detik jantung menjadi laju, mereka bertiga tidur dalam satu ranjang. Hingga, Saiful pun melihat siaran langsung saat isterinya berhubungan seks dengan lelaki lain. Warga desa yang sudah habis kesabarannya pun, segera melakukan penangkapan. Hingga kes ini ditangani pihak polis.
    Hadi, Khamis (15/12/2011) mengatakan, dirinya mulai tinggal dirumah pasangan Umi dan Saiful semenjak dua tahun yang lalu. Saat itu, dirinya diusir oleh keluarganya, kerana tertangkap basah melakukan perbuatan tak selayaknya dengan wanita lain. Dirumah yang terletak di desa Madusari kecamatan Sambit itu, benih-benih cinta itu akhirnya tumbuh. "Kerana tiap hari ketemu," katanya.
    Salah satu staf Puskesmas itu juga mengatakan, dirinya sempat mengungkapkan perasaannya pada Umi. Bak gayung bersambut, Umipun menerima cinta terlarang itu. Bahkan, Saiful akhirnya mensetujui hubungan terlarang itu dengan alasan sudah tak mampu lagi memenuhi hasrat istrinya. "Akhirnya kami menikah secara siri," lanjutnya.
    Yani, salah satu warga mengatakan, warga desa sudah tak mampu lagi menahan amarah dengan apa yang dilakukan ketiga orang itu. Yang dinilai telah melakukan hubungan terlarang. Hingga, warga melakukan penangkapan dan menyerahkan sepeuhnya pada polis. "Kalau dibiarkan akan merosak situasi desa sini. Jelas ini merupakan contoh yang tidak baik. Biar ditangani polis saja," katanya.

    Surat cinta mamat fizik kepada aweknya

    Posted: 19 Dec 2011 10:00 PM PST


    Sayang,


    Semenjak bertemu denganmu, energi statik benih cintamu telah mengejutkan gaya pegas jantungku, sehingga jantungku berdetik tak beraturan bagaikan gelombang bunyi gendang yang tak beraturan saat aku berada beberapa meter darimu. Refleksi cahaya cintamu telah membunuh urat mataku sehingga membiaskan bayangan wajahmu yang selalu di otakku.



    Pancaran Radiasi Pesonamu membuat otakku tidak boleh berfikir rasional, sehingga elektromagnet dalam hatiku terpengaruh gelombang magnet cintamu. Sejak Saat itu, atom-atom penyusun cinta ini kian mengumpul kerana gaya lektrik statik dan energi Potensi di hatiku.


     Saat jauh darimu, partikel-partikel cintaku tidak boleh diam sehingga melakukan tumbukan-tumbukan lenting sempurna dan menghasilkan energi rindu dengan rumus E = MC2, yang mana M adalah Masa waktu dimana semakin lama semakin jauh darimu maka energi rinduku semakin bertambah besar. Sedangkan C adalah Cintaku padamu yang berbanding lurus dengan Energi rinduku.


     Usaha untuk memberikan gaya lorenzt-ku padamu telah kuberikan dengan FL = i B Sin ØØ. Mudah-mudahan dengan penurunan rumus cintaku padamu dapat memahami pemuaian cintaku padamu dan peningkatan massa jenis cintaku agar tekanan cinta dalam hatiku boleh setimbang setelah bereaksi dengan cahaya cintamu. Dimana bila FL adalah gaya cintaku padamu akan berbanding lurus dengan i (arus lektrik cintaku) dan B adalah besarnya medan magnet dalam hatiku dan arah sudut refleksi cinta dengan Sin.


     I- intensif


     L-lektrik
     O-optik
     V-kecepatan
     E-energi


     U-usaha untuk mencintaimu sepenuh hati

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS