Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Majlis Resepsi Danny X-Factor Kali Ke 3

Posted: 31 Mar 2012 06:49 PM PDT

Majlis resepsi perkahwinan Danny atau nama sebenarnya Mohd Khardanie Anwa dengan seorang pramugari bernama Leen buat kali ketiga dah berlangsung di Zebra Square, Jalan Ampang pada 25 Mac lalu.

Majlis bekas anggota kumpulan X-Factor ini diadakan bagi memperkenalkan isterinya iaitu Saidatul Fazlin Zakaria atau Leen kepada pihak media dan kenalan rapat yang tidak sempat menghadiri resepsi perkahwinannya di Kelantan pada Oktober lepas.

Ternyata benar kerana masih ada keliru sama ada saya sudah berkahwin atau pun tidak? Rasanya tidak terlambat kerana Danny dan isteri baru sahaja berkahwin dalam enam bulan.

Untuk info pembaca, Danny dan Leen telah bernikah pada 16 September 2011 tahun lalu selepas beberapa tahun menyulam cinta.

Majlis resepsi ini bertemakan perkahwinan ala-Inggeris berikutan dewan yang ditempah memang berkonsepkan demikian dan telah menghantar sebanyak 400 jemputan.

Danny memebritahu, kenikmatan berumah tangga sukar diucap dengan kata-kata dan mengakui bahagia berada di samping isterinya.

"Alhamdulillahlah perkahwinan saya dengan Leen bahagia dan saya bertuah dapat menjadikan dirinya sebagai isteri," ujar Danny.

Ditanya mengenai anak, Danny berkata, buat masa ini dia dan isterinya masih dalam fasa bulan madu dan merancang untuk menimang cahaya mata pada tahun hadapan.

"Sekarang tengah "honeymoon" lagi, Insya-Allah tahun depan kami merancang nak dapatkan anak," ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Danny memberitahu dia terpaksa mengurangkan aktiviti lakonan kerana sibuk menguruskan acara-acara yang dipertanggungjawabkan kepadanya. Bagaimanapun dia akan terus berlakon kerana itu adalah minatnya sejak dahulu lagi.

"Saya sekarang sudah berkahwin dan tak boleh mengharap kepada berlakon sahaja jadi kena buat pelbagai kerja untuk memastikan ekonomi keluarga bertambah kukuh," katanya.

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Resepsi Danny

Tags: , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar & Photo Girlfriend Danny
  • Gambar Danny Pelakon Drama Pria di Astro Ria
  • Gambar Danny dan Kekasih Baru di Birthday Party
  • Pertandingan Akhir Hits 1 di Stadium Negara Ahad Ini
  • Perlawanan Persahabatan Bolasepak Sorakan Emosi FC VS UITM
  • Gambar Majlis Resepsi Ashraf Sinclair & Bunga Citra Lestari
  • Gambar Pelakon di Screen Awards TV3
  • Gambar Majlis Nikah Ezlynn & Adam
  • TV3 Bakal Anjurkan Mom & Baby's Day Out
  • Gambar Jehan Miskin Bersama Aweks Comel dan Gebu
  • Drama Bersiri Pesona Kasih Lakonan Maria Farida

    Posted: 31 Mar 2012 05:43 PM PDT

    Konflik Seorang Bapa Dalam Drama Bersiri Pesona Kasih Mengisi Slot Arca Di TV1

    Kebiasaannya kita berkongsi kisah suka duka seorang ibu dalam membesarkan anak-anak sendiri tanpa kehadiran seorang suami di sisi. Namun menerusi slot Arca yang menemui penonton RTM mulai 5 April 2012, setiap Khamis, jam 10.00 malam di TV1, penonton berkongsi kepayahan dan konflik dihadapi seorang ayah berdepan dengan kerenah lima orang anak lelaki setelah isterinya meninggal dunia.

    Drama bersiri bertajuk Pesona Kasih sepanjang 13 episod siarannya ini dibintangi oleh Shaharudin Thamby yang membawakan watak utama seorang bapa di samping Syed Aiman, Maria Farida, Shahrul Nizam, Ana Dahlia, Hafiz Halim dan Julia Hana.

    Drama Bersiri Pesona Kasih

    Kisahnya bermula dengan babak memperkenalkan watak Dr. Adam Jamil, usahawan bio-tech yang sudah lama kematian isteri. Atas dasar setia pada Maria arwah isterinya, Dr. Adam menutup pintu hatinya terhadap wanita. Lantas menghambakan seluruh hidup hanya untuk dua perkara – perniagaan dan anak-anak. Dan kesetiaannya itu dibuktikan melalui sebuah diari hitam yang sentiasa dibawa ke mana-mana. Diari itu mengandungi luahan hatinya di mana ingatan dan kasihnya pada arwah tidak berkurangan walau sedikit pun.

    Jadi, pada anak-anaklah Dr. Adam berkasih sayang. Namun, dek kerana keterlaluan dan menyayangi dan melindungi mereka, Dr. Adam tidak sedar yang dia telah menjadi seorang bapa yang autokratik. Lantas dia membesarkan dengan pelbagai syarat dan peraturan. Syarat utama, lima beradik itu wajib tinggal sebumbung walau apa pun berlaku.
    Anak sulungnya Danial, patuh pada peraturan itu walau sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak. Isteri Danial, Rozie, adalah satu-satunya wanita di banglo mewah Dr. Adam. Rozie cuba menyesuaikan diri dalam keluarga bapa mertuanya itu.

    Namun, sayang Dr. Adam lebih kepada anak kedua, Jimmy yang menurut jejaknya sebagai saintis bio-tek. Pada Jimmy diharapkan untuk mengembangkan formula produk kesihatan ciptaannya yang menjadikannya seorang jutawan terkenal. Dan ada satu lagi alasan untuk Dr. Adam terlalu menjaga hati Jimmy. Lima tahun lalu anak ketiganya, Sam, telah merampas kekasih Jimmy, Fiona. Satu tamparan buat Dr. Adam apabila Sam berkahwin dengan Fiona lalu keluar dari rumah untuk tinggal berasingan.

    Sejak itu, Dr Adam meletakkan satu lagi peraturan kepada anak-anaknya. Tidak seorang pun dibenarkan lagi merampas teman wanita masing-masing. Justeru, apabila anak keempat, Eddy, rapat dengan Sofia, kekasih anak bongsunya, Johan, Dr. Adam mula bimbang.

    Sam yang kemudiannya hampir bankrap telah kembali ke rumah Dr. Adam atas desakan dan pujuk rayu Fiona dengan Dr. Adam. Sesuatu yang sukar buat Jimmy apabila Fiona, bekas kekasih kini tinggal sebumbung sebagai adik iparnya. Dr. Adam cuba merawat luka Jimmy dengan memperkenalkan beberapa gadis.

    Sehinggalah muncul Maya, guru tuisyen Dafi, anak Danial. Tetapi Maya jatuh hati pada Dr. Adam. Di saat hati Jimmy terbuka untuk Maya, hati Dr. Adam turut terbuka hati untuk Maya. Dr. Adam yang tidak sedar perasaan Jimmy, mula mendamba kehidupan romantik yang lama ditinggalkan.

    Terjadilah konflik cinta tiga segi yang rumit dalam diam di bawah satu bumbung. Apatah lagi apabila syarat yang ditetapkan oleh Dr. Adam ke atas anak-anaknya, kini terkena batang hidungnya sendiri. Sanggupkah Dr. Adam berkorban perasaannya?

    Shaharuddin Thamby ... watak utama dalam Pesona Kasih di TV1

    Pesona Kasih mengisi Slot Arca di TV1

    babak menarik Pesona Kasih

    Babak dalam Pesona Kasih

    sYED aIMAN dalam Pesona Kasih-001

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Pelakon Seksi Maria Farida
  • FASHA SANDHA AYU RAUDHAH DALAM DRAMA SUTERA MAYA
  • Azhar Sulaiman Tayang Bontot?
  • Telemovie Keliru Lakonan Maria Farida, Serina Redzuawan
  • Drama Duyong Aridinata
  • Juara Pesona Nona Musim Ke-3
  • Sekitar Sidang Media Drama Sutera Maya
  • Pesona Nona Musim Ketiga Di TV3 Tajaan Safi dan Rafflesia
  • Drama Hari Ibu Payung Kasih Lakonan Watie di TV2
  • Maria Farida Bintangi Drama Bersiri Rias Mutiara
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Rozita Che Wan Rela Kahwin Lelaki Tidak Berharta

    Posted: 30 Mar 2012 08:32 PM PDT

    GAMBAR BOGEL ROZITA CHE WAN

    Ini mungkin good news kepada semua lelaki di luar sana lebih-lebih lagi yang sudah lama menduda tu kerana Rozita Che Wan sudah membuat kenyataan yang dia rela berkahwin dengan mana-mana lelaki yang tidak berharta asalkan lelaki tersebut menghargai dan menyayangi dirinya serta anak-anak sepenuh hati. Seperti kata Rozita Che Wan:-

    "Saya tidak kisah kalau lelaki yang saya temui itu lelaki biasa yang tak ada harta kerana harta kita sama-sama boleh cari. Saya mahu lelaki itu menghargai saya dan boleh bagi sokongan kepada saya. Itu yang penting kalau nak kahwin,"

    Kami juga tertarik dengan kata-kata Rozita Che Wan ini:-

    "Kepada saya, kasih sayang itu sebenarnya akan membuatkan kita bersemangat untuk berjaya. Ia amat penting. Lelaki yang kaya boleh pikat kita dengan duit dan cinta itu tidak ada apa-apa makna bagi mereka. Saya tak mahu lelaki seperti itu dan juga yang panas baran,"

    Kami sokong 100% dengan apa yang dikatakan oleh Rozita Che Wan tu. Ada harta setinggi gunung Everest sekali pun tapi tiada kasih sayang dalam ikatan suami isteri dan keluarga tak guna juga. Lebih baik cari yang tidak berharta asalkan bahagia selama-lamanya. Tapi jangan dah tak berharta, dok goyang kaki sahaja. Boleh musnah rumahtangga.

    Related Posts with Thumbnails

    Lagu Bawaku Pergi Diharamkan, Malique Beri Respon

    Posted: 30 Mar 2012 07:53 PM PDT

    LIRIK LAGU BAWAKU PERGIJika ada yang masih tidak tahu, lagu berjudul Bawaku Pergi yang dinyanyikan oleh Kaka dan Zizan telahpun diharamkan penyiarannya di mana-mana stesen radio sama ada ianya radio mainstream mahupun underground oleh pihak berwajib. Pengharaman tersebut berkuatkuasa serta-merta mulai kelmarin.

    Kenapa diharamkan? Tiada jawapan jelas untuk pertanyaan itu. Tapi dari informasi yang kami perolehi, ada pihak yang mengaitkan lagu tersebut dengan unsur-unsur negatif yang boleh mengalakkan kes lari dari rumah dalam kalangan remaja. Sebab itu, lagu Bawaku Pergi diharamkan.

    Sebagai penulis lirik lagu Bawaku Pergi itu, Malique tampil memberi respon melalui kenyataan akhbar yang diedarkan oleh syarikat rakaman Warner Music (Malaysia) Sdn. Bhd. Daripada respon tersebut, nyata Malique terkilan dengan pengaharam lagu yang dihasilkannya itu. Ikuti respon Malique:-

    LIRIK LAGU BAWAKU PERGI

    Pagi tadi, Zizan menelefon saya, mengatakan surat dah diterima dari kerajaan, lagu BAWAKU PERGI harus dihentikan penyiarannya. Tanpa perbicaraan, tanpa peluang tertuduh untuk membela diri. Tidak adil, saya merasakan bahawa Zizan, Kaka dan saya telah ditindas. Keputusan dilakukan oleh individu, panel (jika wujud) yang tidak adil, cetek dan berkepentingan politik.

    Pada tahun 1998, saya menulis lagu PERGI JAUH untuk isteri saya. Lagu itu berkisarkan kami yang berangan-angan untuk pergi bercuti di tepi pantai Bali. Pada tahun 2012 pula, saya menulis lagu BAWAKU PERGI sebagai susulan kepada lagu PERGI JAUH. Lagu ini berkisar mengenai kehidupan saya yang setelah beberapa tahun berkahwin tapi masih sibuk dengan kerja dan jarang-jarang dapat pulang bersama dengan isteri. Lagu ini dicipta dari point of view si sang isteri untuk suaminya. Sang isteri berangan-angan mahu bercuti ke Tibet/Nepal sebagai tempat berbulan madu. Kerana itulah datangnya ayat, 'puncak dunia kita duga'.

    Setiap orang yang mempunyai asas geografi, akan tahu yang puncak dunia adalah di Himalaya. Di situ jugalah wujudnya haiwan mitos Yeti yang dikatan mendiami tanah tinggi di situ. Mengapa semua 'pentafsir profesional' gagal untuk mengulas tentang bait tersebut? Saya selalu mengidam untuk pergi ke Indochina melalui jalan darat, 'pergi lebih lama, pergi lebih jauh'. Saya tiada masa untuk meletakkan diri saya dalam fikiran seorang remaja kerana zaman itu telah lama saya tinggalkan.

    Saya menulis sebagai seorang dewasa dan jika ada pihak kurang matang yang mendengar lagu saya dan bertindak bodoh, itu bukan hal saya. Saya gemar mengembara, dunia ini ada 196 negara, dan sempadan dunia saya tidak berakhir di Siam. Saya mempunyai kebebasan untuk mengembara dan menceritakannya kepada sesiapa sahaja.

    Pada asalnya, lagu BAWAKU PERGI adalah lagu Ella featuring Malique tetapi ditukar kepada Kaka & Zizan atas permintaan Zizan sendiri. Dia menyukai lagu tersebut dan tiada timbul persoalan langsung tentang 'niat' lagu tersebut. Jika lagu ini diharamkan, tanpa disoal, tanpa dibicara, saya menuntut keadilan dari KERAJAAN MALAYSIA yang telah menghukum rakyatnya dan menidakkan hak dan kebebasan saya untuk bersuara.

    Orang yang patut diharamkan adalah orang yang mengusul perkara ini. Memalukan, pakcik. Saya tiada masa untuk berbalah dengan manusia yang negatif, lemah dan sangat senang dibunuh dengan kata-kata. Salahkan diri sendiri, jika dah membesarkan anak selama 20 tahun tapi dengar lagu 4 minit, dia dah lari. Be strong pakcik, bukan semua benda dalam dunia ini berniat untuk mencederakan anda dan keluarga anda.

    Saya juga ada kehidupan saya sendiri. Its just a song. If you dont like a certain food, you just leave it. You dont go around telling the whole country that they shouldnt taste it too. To whomever it may concern, you can start by being fair if not smart. Don't let the world laugh at you over another childish issue blown out of proportion. Jangan senang-senang nak haramkan sesuatu dan menutup periuk nasi orang.

    Saya ada soalan terakhir untuk semua. Siapa yang sebenarnya negatif?

    Psstt: Huh! ini barulah kapal~

    Related Posts with Thumbnails

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Video : Google Map Bakal Dimainkan Atas Peranti Nintendo & Gameboy

    Posted: 31 Mar 2012 10:52 PM PDT

    Sekilas Pandang OHBULAN!

    OHBULAN! merupakan portal yang mengetengahkan konsep hiburan santai yang memberi liputan terkini berita-berita hiburan & fesyen di Malaysia, Indonesia, Korea & Hollywood. Dengan lebih 400 ribu pembaca setia setiap hari dan lebih 10 juta pelawat setiap bulan, menjadikan OHBULAN! portal hiburan & fesyen yang paling ngetop yuuuk!

    Avenged Sevenfold Live In Kuala Lumpur, Don’t Miss It!

    Posted: 31 Mar 2012 12:07 AM PDT

    Laman Utama » Interesting Stuff

    Artikel Berkaitan

  • No related posts.
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    [AJAIB] Anjing Dalmatian Dilangggar Bas, Tersepit dan Keluar Tanpa Cedera

    Posted: 31 Mar 2012 09:30 PM PDT

    Ketika Chloe seekor anjing Dalmatian dilanggar sebuah bas bertingkat ketika berlari melintasi jalan  dan pemiliknya sungguh khuatir dengan keadaannya. Tapi Brian Levy hairan mendapati anjingnya telah selamat dari pelanggaran tersebut walaupun dia tersepit oleh roda depan di bawah kendaraan. Brian Levy, 70 tahun,  kehairanan tak percaya ketika petugas pemadam kebakaran akhirnya mengangkat  bas seberat 7,5 tan bas untuk mengeluarkan haiwan peliharaannya – dan ternyata dia benar-benar tak cedera. ' Mr Levy berkata: "Ini keajaiban."



    Kejadian ini berlaku semasa dia membawa anjing Dalmatian berusia empat tahun iaitu Chloe untuk berjalan- jalan di dekat rumahnya di Swiss Cottage, London Utara.Tali anjing itu terlepas tanpa disedarinya dan anjing itu berlari ke seberang jalan mengejar anjing lain. Kejadian mengerikan berlaku, Chloe dilanggar oleh bas No.31 ketika dia berlari ke seberang jalan. Pemadam kebakaran  menggunakan pengangkat hidrolik untuk mengangkat bas dan menyeret Chloe keluar dengan selamat.


    Mr Levy berkata: "Chloe's haiwan yang menakjubkan – dia hanya mengalami kejutan tetapi tidak memiliki luka sama sekali. "Dia tersepit antara dua roda depan."  Dia menambah "Mereka mengangkat sisi bas supaya seorang petugas pemadam kebakaran boleh masuk di bawah bas dan membawanya keluar. "Chloe's sangat terkejut, tetapi ini satu keajaiban bahawa dia tidak mengalami patah tulang. "Dia benar-benar terjebak dan bagaimana dia tidak terbunuh atau patah tulang adalah menakjubkan.

    sumber : dailymail

    Wow,Budak 4 Tahun Selamatkan Adiknya yang Tenggelam

    Posted: 31 Mar 2012 09:15 PM PDT


    TEMPO.CO, Tennessee - "Jika bukan kerana Neveah, saya mungkin akan kehilangan seorang anak saya yang lain," kata Nikole Reynolds. Yang disebutnya, adalah anak yang berusia 4 tahun.
    Neveah dan adiknya, Kazmirah (2), memandu kereta Barbie mereka saat  melakonkan sebuah dongeng di sekitar rumah. Mereka berhenti di sebuah kolam untuk mencari katak yang dalam dongeng mereka akan berubah menjadi putera. 
    Tapi ketika Neveah berbalik, ia melihat adiknya menghilang, tercebur dalam air. "Ia tenggelam," kata Neveah.
    Tanpa membuang waktu, ia mencari cara menyelamatkan sang adik. "Aku mengambil tongkat dan menariknya. Aku pikir ia akan mati kalau aku tinggalkannya," katanya. Saat Nikole datang, sang anak dalam keadaan basah.
    Baginya, Neveah adalah pahlawan keluarganya. "Ini yang membuat saya menangis. Saya bangga dengan apa yang dilakukannya," kata Nikole.

    Jom Lihat.. Alat Khas Untuk Lelaki “ Power-Extender"

    Posted: 31 Mar 2012 09:00 PM PDT




     Alat Khas Untuk Lelaki " Power-Extender"

     Jika anda sedang mencari-cari alat bantuan pembesar zakar yang berkesan dan dapat memberikan hasil yang cepat tanpa memeningkan kepala atau berisiko seperti yang terdapat pada kaedah-kaedah yang lain, inilah dia, alat nombor satu  yang paling kami syorkan kepada anda iaitu sistem˜Power-Extender" .


     Untuk maklumat lanjut sila ke halaman kami : http://www.power-extender.com

    Gajah Bermain Galaxy Note Hebohkan Dunia Maya

    Posted: 31 Mar 2012 08:45 PM PDT


    INILAH.COM, Washington – Seekor gajah bernama Peter secara mengejutkan dengan lihai memainkan Samsung Galaxy Note. Tak ayal, rakaman aksi Peter gegarkan dunia maya. 
    Video ini menampilkan sang gajah menggunakan belalainya untuk mengakses foto-foto yang ada di dalam gadget tersebut. Tak hanya itu, Peter juga bermain xylophone dan bahkan, ia boleh menggambar di layar besar gadget itu.
    Video yang deskripsi asli ini jelas sangat mengesankan mengingat kelihaian gajah ini memainkan gadget tersebut. Saat ini, video ini sudah mendapat hit sebanyak 1.354.266 dan terus bertambah.
    Tahun lalu seperti dikutip HuffPost, ada seekor kadal bermain smartphone. Penasaran? Ini dia video Peter bermain smartphone.

    Subhanallah, Lelaki Yahudi Ini MengIslamkan Jutaan Orang

    Posted: 31 Mar 2012 08:30 PM PDT


    REPUBLIKA.CO.ID, Jad adalah seorang lelaki keturunan Yahudi. Di pertengahan hidupnya, ia memeluk agama Islam. Setelah bersyahadat, ia mengubah namanya menjadi Jadullah Al-Qur'ani.
    Jad pun memutuskan hidupnya untuk berkhidmat dalam dakwah Islamiyah. Dia berdakwah ke negara-negara Afrika dan berhasil mengislamkan jutaan orang.
    Sejatinya, Ibunda Jadullah adalah Yahudi fanatik, seorang pensyarah di salah satu lembaga tinggi. Namun di tahun 2005, dua tahun setelah kematian Jadullah, ibunya memeluk agama Islam.
    Ibunda Jadullah menuturkan, putranya menghabiskan usianya dengan berdakwah. Dia mengaku telah melakukan beragam cara untuk mengembalikan putranya pada agama Yahudi. Namun, selalu gagal.
    "Mengapa seorang Ibrahim yang tidak berpendidikan dapat mengislamkan putraku," ujar sang ibu kehairanan. Sedangkan dia yang berpendidikan tinggi tak mampu menarik hati putranya sendiri kepada agama Yahudi.
    ***
    Kisah Jad dan Ibrahim
    Lima puluh tahun lalu di Perancis, Jad bertetangga dengan seorang lelaki Turki berusia 50 tahun. Lelaki tersebut bernama Ibrahim. Ia memiliki kedai makanan yang letaknya di dekat apartment tempat keluarga Jad tinggal. Saat itu usia Jad baru tujuh tahun.
    Jad seringkali membeli keperluan rumah tangga di kedai Ibrahim. Setiap kali akan meninggalkan kedai, Jad selalu mengambil coklat di kedai Ibrahim tanpa izin alias mencuri.
    Pada suatu hari, Jad lupa tak mengambil coklat seperti biasa. Tiba-tiba, Ibrahim memanggilnya dan berkata bahawa Jad melupakan coklatnya. Tentu saja Jad sangat terkejut, kerana ternyata selama ini Ibrahim mengetahui coklatnya dicuri. Jad tak pernah menyadari hal tersebut, dia pun kemudian meminta maaf dan takut Ibrahim akan melaporkan kenakalannya pada orang tua Jad.
    "Tak apa. Yang penting kamu berjanji tidak akan mengambil apapun tanpa izin. Lalu, setiap kali kamu keluar dari sini, ambillah cokelat, itu semua milikmu!" ujar Ibrahim. Jad pun sangat gembira.
    Waktu berlalu, tahun berubah. Ibrahim yang seorang Muslim  menjadi seorang teman bahkan seperti ayah bagi Jad, si anak Yahudi. Sudah menjadi kebiasaan Jad, dia akan berkonsultasi pada Ibrahim setiap kali menghadapi masalah.
    Dan setiap kali Jad selesai bercerita, Ibrahim selalu mengeluarkan sebuah buku dari laci , memberikannya pada Jad dan menyuruhnya membuka buku tersebut . Saat Jad membukanya, Ibrahim kemudian membaca dua lembar dari buku tersebut kepada Jad dan memberikan saran dan solusi untuk masalah Jad. Hal tersebut terus terjadi.
    Hingga berlalu 14 tahun, Jad telah menjadi seorang pemuda tampan berusia 24 tahun. Sementara Ibrahim telah berusia 67 tahun.
    Hari kematian Ibrahim pun tiba. Namun sebelum meninggal, dia telah menyiapkan kotak berisi buku yang selalu dia baca acapkali Jad berkonsultasi. Ibrahim menitipkannya kepada anak-anaknya untuk diberikan kepada Jad sebagai sebuah hadiah.
    Mendengar kematian Ibrahim, Jad sangat berduka dan hatinya begitu terguncang. Kerana selama ini, Ibrahim satu-satunya teman sejati bagi Jad, yang selalu memberikan solusi atas semua masalah yang dihadapinya.
    Selama 17 tahun, Ibrahim selalu mempelakukan Jad dengan baik. Dia tak pernah memanggil Jad dengan "Hei Yahudi" atau "Hei kafir" bahkan Ibrahim pun tak pernah mengajak Jad kepada agama Islam.
    ***
    Hari berlalu, setiap kali tertimpa masalah, dia selalu teringat Ibrahim. Jad pun kemudian mencuba membuka halaman buku pemberian Ibrahim. Namun, buku tersebut berbahasa arab, Jad tak boleh membacanya. Ia pun pergi menemui salah satu temannya yang berkebangsaan Tunisia. Jad meminta temannya tersebut untuk membaca dua lembar dari buku tersebut. Persis seperti apa yang biasa Ibrahim lakukan untuk Jad.
    Teman Jad pun kemudian membaca dan menjelaskan arti dua lembar dari buku yang dia baca kepada Jad. Ternyata, apa yang dibaca sangat sama pada masalah yang tengah dihadapi Jad. Temannya pun memberikan solusi untuk masalah Jad.
    Rasa keingin tahuannya terhadap buku itu pun tak boleh lagi dibendung. Ia pun menanyakan pada kawannnya, "Buku apakah ini?" tanyanya. Temannya pun menjawab, "Ini adalah Alquran, kitab suci umat Isam," ujarnya.
    Jad tak percaya sekaligus merasa kagum. Jad pun kembali bertanya, "Bagaimana cara menjadi seorang Muslim?"
    Temannya menjawab, "Dengan mengucapkan syahadat dan mengikuti syariat." Kemudian, Jad pun memeluk agama Islam.
    Setelah menjadi Muslim, Jad mengubah namanya menjadi Jadullah Al-Qur'ani. Nama tersebut diambil sebagai ungkapan penghormatan kepada Al-Qur'an yang begitu istimewa dan mampu menjawab semua permasalahan hidupnya selama ini.
    Sejak itu, Jad memutuskan untuk menghabiskan sisa hidupya untuk menyebarkan ajaran yang ada pada Alquran.
    Suatu hari, Jadullah membuka halaman Alquran pemberian Ibrahim dan menemukan sebuah lembaran. Lembaran tersebut bergambar peta dunia, ditandatangani Ibrahim dan bertuliskan ayat An-Nahl 125.
    "Ajaklah ke jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pengajaran yang baik…"  Jad pun kemudian yakin bahwa lembaran tersebut merupakan keinginan Ibrahim untuk dilaksanakan oleh Jad.
    Jadullah pun meninggalkan Eropa dan pergi berdakwah ke negara-negara Afrika. Salah satu negara yang dikunjunginya yakni Kenya, di bagian selatan Sudan dimana mayoritas penduduk negara tersebut beragama Kristen.
    Jadullah berhasil mengislamkan lebih dari enam juta orang dari suku Zolo. Jumlah ini hanya dari satu suku tersebut, belum lagi suku lain yang berhasil dia Islamkan. Subhanallah.

    Lembu Berkaki Enam Selebriti Baru Swiss

    Posted: 31 Mar 2012 08:15 PM PDT


    INILAH.COM, GeneVa – Sapi berkaki enam asal Swiss ini menjadi selebritI lokal kerana tetap hidup meski doktor haiwan memprediksikan ia bakal tewas setelah dilahirkan.
    Lembu bernama Lilli yang usianya baru tujuh bulan itu menjadi topik hangat di tempat asalanya, Weissenburg, sekitar 30 km di selatan Ibukota Bern.
    Petani yang memiliki Lilli, Andreas Knutti, mengaku tak boleh membius sapi hingga tewas atau tindakan euthanasia.
    "Lilli amat sangat hidup, saya tak boleh melakukannya," kata Knutti, kepada harian Swiss, Blick.
    Meski begitu, Knutti menyatakan dua kaki tambahan yang terletak di punggung Lilli itu berarti si sapi takkan menjadi lembu susu yang normal.

    McDonald Dituduh Ubah Perempuan Menjadi Pelacur

    Posted: 31 Mar 2012 08:00 PM PDT

    CALIFORNIA - Seorang perempuan di California, Amerika Syarikat (AS) membawa restoran cepat saji ternama McDonald's ke meja hukum. Perempuan itu menuduh bahawa jaringan restoran itu telah membuatnya masuk ke jurang prostitusi.

    Shelley Lynn mengatakan, restoran tersebut seharusnya boleh melindunginya dari sifat predator mantan suaminya, yang juga diketahui sebagai mantan atasannya selama keduanya masih bekerja di restoran itu. 

    Mantan suami Lynn, Keith Handley memperkerjakannya di sebuah cabang McDonald's di Arroyo Grande, California 30 tahun lalu. Lima tahun setelah bekerja di tempat itu, Lynn dikhabarkan bercintadengan Handley. 

    Masalah mulai merebak, saat Lynn kehilangan pekerjaannya dan hubungannya bersama Handley pun memburuk, setelah kedua menikah pada 1988. Lynn mengaku, Hindley memaksanya untuk berhenti bekerja agar boleh menuruti semua permintaannya. Demikian diberitakan Daily Mail, Sabtu (31/3/2012).

    Handley yang saat ini masih memegang franchise dari salah satu restoran McDonald's, dituduhnya berbohong saat hendak akan membantu akan membantu Lynn menjadi penari di Las Vegas. 

    Justru pada akhirnya, Lynn dibelikan oleh Handley dan disuruh untuk bekerja sebagai pekerja seks komersial di sebuah rumah pelacuran. Hal ini harus dilakukan Lynn sebagai pembayaran rumahnya. .

    Hal ini membuatnya berang dan memutuskan untuk berpisah dari Handley. Dirinya pun menuntut McDonald's kerana dianggap tidak mampu melindungi pekerja perempuan yang menjadi incaran atasannya.

    Selain itu, McDonald's dianggap gagal mengawasi Handley, yang dianggap Lynn menjalankan operasi mucikari di luar statusnya sebagai salah satu pemilik gerai McDonald's. Belum jelas kelanjutan dari kes ini. Handley sendiri belum boleh diminta untuk memberi keterangannya.
    (faj)

    Kamera ini Boleh Mengambil Foto Dengan Tangan

    Posted: 31 Mar 2012 07:45 PM PDT

    Para peneliti di Institut Seni Media dan Ilmu Pengetahuan telah menciptakan sebuah prototipe untuk sebuah tipe kamera baru yang disebut Ubi-Camera, yang memungkinkan Anda mengambil foto hanya dengan menciptakan sebuah persegi panjang dengan jari tangan.

    Cara kerja kamera ini dengan menghubungkan sebuah perangkat ke jari telunjuk, dan anda tinggal membentuk persegi panjang dengan jari. Persegi panjang jari inilah yang nantinya bekerja sebagai jendela bidik untuk kamera, dan foto diambil dengan cara menekan perangkat dengan kuat menggunakan ibu jari Anda.


    Ubi-Camera memiliki sensor built-in yang dapat memberitahu jumlah ruang antara kamera dan wajah fotografer, dan menggunakan informasi tersebut untuk mengambil foto. Misalnya, ketika anda mengambil foto dengan wajah dekat ke kamera, Anda mendapatkan tembakan sudut lebar. Bila Anda memindahkan jari-jari lebih jauh, anda dapat mengambil foto close-up. Sedangkan zoom pada foto nantinya dilakukan pada PC.


    Dikutip dari Mashable, sensor jarak kamera ini menggunakan teknologi inframerah, yang kadang-kadang mengalami kesulitan mendeteksi wajah dan dapat dipengaruhi oleh cahaya, sesuatu yang diharapkan pengembang untuk diperbaiki di masa depan nanti.
    Dalam bentuk prototipe saat ini, Ubi-Camera masih harus terhubung ke komputer saat Anda mengambil foto. Namun, pengembang berharap untuk membuat kamera ini dapat berdiri sendiri, dan dapat digunakan tanpa bantuan komputer.

    Guru di Australia Diblacklist kerana Bercinta dengan Murid

    Posted: 31 Mar 2012 07:30 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM, SYDNEY - Matius Rosevear, guru asal Hobart, Australia dihukum 18 bulan penjara, kerana berhubungan intim dengan salah satu siswinya yang masih berumur 16 tahun.
    Seperti diwartakan ABC, Sabtu (31/3/2012), Peter Evans, hakim PN Tasmania, menjatuhkan hukuman satu setengah tahun kepada guru tersebut, namun ia akan dibebaskan bersyarat setelah menjalani hukuman enam bulan.
    Dalam persidangan terungkap, ternyata sang murid mencintai Rosevear. Hubungan intim antara Rosevear dan muridnya pun dilakukan atas dasar suka sama suka.
    Selain di penjara Rosevear juga dipecat dari SMU Ogilvie. Dewan Guru Nasional juga mem-blacklist Rosevear agar tidak mengajar lagi di sekolah lain di Australia. Tak hanya itu, guru berusia 45 tahun pun bakal dimasukkan dalam daftar pelaku kejahatan seks di Tasmania selama tujuh tahun. (*)

    Pencen Polis Jadi Batman Bantu Basmi Kejahatan (Foto)

    Posted: 31 Mar 2012 07:15 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang pencen polis di Brasil bernama Andre Luiz Pinheiro (50) berdandan ala superhero, Batman, ketika melakukan aksinya di Santa Terezinha Square, Sao Paulo, pada 26 March lalu. Demikian dilansir Yahoo! News, minggu ini.
    Pinheiro dilibatkan untuk membantu polis melakukan patrol di jalan-jalan rawan kejahatan di Taubate, Brasil. Ia diperkenalkan secara rasmi pada 17 Maret di distrik-distrik dengan tingkat kejahatan di negara bagian Sao Paolo.
    Ketua polis Warley Takeo, satu dari anggota polis yang memutuskan membawa karakter itu untuk membantu melawan perdagangan ubat terlarang. Ia mengatakan, ini akan membawa keuntungan jangka panjang.
    Takeo menambahkan dengan membuat hubungan antara polis dan Batman akan membantu anak-anak memiliki gambaran antara baik dan buruk.

    Penyanyi Jessie J hidup dalam ketakutan

    Posted: 31 Mar 2012 07:00 PM PDT


    LONDON: Penyanyi Jessie J dikatakan hidup dalam ketakutan selepas dia menjadi sasaran peminat gila yang mendakwa mencederakan kaki sendiri hingga patah untuk menjadi seperti Jessie.
    Peminat itu berkata, dia mencacatkan kakinya supaya dia boleh memakai alat sokongan kaki seperti juri The Voice itu selepas penyanyi terbabit mengalami patah kaki tahun lalu.

    Peminat itu kemudian menjejaki maklumat peribadi penyanyi terbabit dan menghantar gambar kakinya yang patah itu.


    Peminat gila berkenaan yang tidak dapat didedahkan identitinya turut mengganggu bintang itu dengan pelbagai mesej termasuk: "Saya akan melakukan apa saja untuk menjadi seperti anda." Satu sumber rapat dengan Jessie yang membantu The Voice menarik 9.3 juta penonton di saluran BBC1 minggu lalu berkata: "Dia takut perkara sebegini berlaku.

    "Jessie wanita yang sangat sensitif yang gemar mendekati peminatnya." "Tetapi insiden ini keterlaluan buatnya hingga dia dilanda ketakutan." "Dia sedih apabila peminat mencederakan diri sendiri, tetapi dia juga takut terhadap keselamatannya." Jessie, 24, yang menggelar peminat setianya sebagai "degupan jantungnya" kini lebih berhati-hati untuk beramah mesra dengan peminatnya. Jessie mengalami artritis selepas patah kaki akibat terjatuh dari pentas.


    Bagaimanapun, dia tidak lagi memakai alat sokongan kaki mulai Oktober lalu walaupun berkata, dia tidak boleh lagi memakai kasut tumit tinggi tanpa rasa sakit. - TS



    SUMBER : MYMETRO

    Status lagu Bawaku Pergi diketahui seminggu lagi

    Posted: 31 Mar 2012 06:45 PM PDT


    KUALA LUMPUR - Keputusan sama ada lagu Bawaku Pergi nyanyian Zizan Raja Lawak dan Kaka akan diharamkan atau sebaliknya hanya akan diketahui dalam tempoh seminggu lagi.
    Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim berkata, setakat ini, lagu itu hanya digantung buat sementara waktu sehingga siasatan sepenuhnya selesai dijalankan.
    "Kita masih menjalankan siasatan dengan mengenal pasti sama ada lagu tersebut secara langsung menghina agama, budaya atau moral.
    "Kerajaan akan bersikap teliti dan adil sebelum sesuatu lagu itu diharamkan," katanya ketika dihubungiKosmo! Ahad di sini semalam.
    Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan Kosmo! semalam mengenai lagu tersebut yang digantung siaran buat seketika ekoran liriknya yang mendatangkan kon troversi.
    Sementara itu, Presiden Persatuan Penyanyi, Pemuzik dan Pen cipta Lagu Tanah Air (Papita), Datuk M. Daud Wahid berkata, lagu tersebut wajar diharamkan jika liriknya boleh mendorong anak muda terutamanya remaja perempuan untuk lari dari rumah.

    SUMBER : KOSMO ONLINE

    2 mati kena karan

    Posted: 31 Mar 2012 06:30 PM PDT


    TANAH MERAH: Hasrat dua sahabat memasang bendera sebuah parti politik yang diikat pada buluh di papan tanda amaran talian voltan tinggi milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) Kelantan berakhir dengan tragedi apabila maut selepas terkena renjatan elektrik di Kampung Tengah Bukit Panau, di sini, kelmarin.
    Dalam kejadian jam 12 tengah malam, Rosli Husssin, 47, dari Kampung Tengah Bukit Panau dan Mohd Daisan Ibrahim, 37, dari Kampung Kusial Baru, di sini, dikatakan tercampak dan meninggal dunia di tempat kejadian selepas terkena renjatan elektrik akibat buluh digunakan bersentuhan dengan kabel elektrik TNB berkuasa 500 kiloVolt (kV).
    Sebelum kejadian, Rosli dan Mohd Daisan, masing-masing bekerja sebagai kakitangan Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) Tanah Merah dan penoreh getah, pergi ke kawasan papan tanda itu bersama tiga lagi rakan dengan membawa sebatang buluh sepanjang 12 meter yang dipercayai baru ditebang.

    Ketika cuba mengikat buluh itu pada papan tanda berkenaan, ia bersentuhan dengan kabel elektrik TNB yang berada pada ketinggian sembilan meter, menyebabkan mereka terkena renjatan elektrik.



    Mayat mangsa dibawa ke Hospital Tanah Merah untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarga masing-masing untuk dikebumikan, petang semalam.


    sumber : myMetro

    1 maut, 20 terselamat

    Posted: 31 Mar 2012 06:15 PM PDT


    IPOH : Seramai 20 pelancong nyaris maut apabila sebuah lori 18 tan merempuh belakang sebuah bas persiaran yang berhenti di lorong kecemasan kerana mengalami kerosakan awal pagi semalam.
    Kemalangan ngeri kira-kira jam 5.30 pagi di kilometer 274 (U), Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran tol Jelapang di sini, bagaimanapun meragut nyawa seorang kelindan lori, Jamri Abu Bakar, 35. Mangsa dari Johor Bharu dipercayai mengalami cedera parah di kepala dan anggota badan.

    Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Ipoh, Deputi Suprintendan Wan Sharudddin Wan Omar berkata kemalangan membabit dua kenderaan berkenaan menyebabkan seorang kelindan lori terbunuh di tempat kejadian. Menurut beliau, lori yang membawa muatan pelbagai barang keperluan harian milik sebuah syarikat membeli-belah terkemuka tempatan itu dipercayai dalam perjalanan dari Klang menghala ke Sungai Petani sebelum berlanggar dengan bas persiaran berkenaan.


    "Bas yang membawa lebih kurang 20 penumpang itu dari Singapura menuju ke Pulau Pinang dipercayai berhenti di lorong kecemasan kira-kira 10 kilometer daripada tol selepas mengalami kerosakan akibat tali kipas putus.

    "Setiba di tempat kejadian, lori itu yang menyangka bas berkenaan mengalami kerosakan merempuh belakang bas menyebabkan kelindannya tersepit di sebelah tempat duduk pemandu," katanya.


    Kata beliau, akibat insiden itu mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk dibedah siasat.



    sumber: myMetro

    Idam artis cun

    Posted: 31 Mar 2012 06:00 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Pantang melihat ada artis baru memiliki pakej lengkap sebagai wanita idaman, segelintir orang kenamaan (VIP), pengarah, penerbit dan promoter konsert berlumba-lumba menjerat artis terbabit dengan pelbagai umpan seperti kemewahan dan kejayaan segera dalam industri seni tanah air.
    Dasar lelaki hidung belang, mereka tidak mampu menahan naluri seks luar biasa sebaik menyedari kehadiran artis baru berwajah cantik, kulit putih gebu dan badan menggiurkan, sekali gus giat pasang jerat.


    Jika tersilap langkah, boleh tergadai maruah. Itu risiko dihadapi artis wanita, terutama artis baru 'bergetah' yang terdedah dengan gangguan seksual dalam meneruskan karier seni mereka.

    Memang ada pepatah, kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai, namun perkembangan negatif seperti itu sebenarnya tidak harus kekal dalam industri hiburan tanah air yang boleh mencerminkan imej tidak baik pada mata masyarakat.



    sumber : myMetro

    Wanita hamil lemas

    Posted: 31 Mar 2012 05:45 PM PDT


    DUNGUN: Seorang wanita mengandung empat bulan mati lemas selepas dihanyutkan ombak kuat ketika mandi bersama suaminya di Pantai Kuala Abang, di sini, semalam.
    Dalam kejadian jam 12 tengah hari, Manpreet Kaur, 33, mandi bersama suaminya, Naresh Sanchana, 32, di pantai terbabit sebelum dia dikatakan hanyut dibawa arus deras.

    Difahamkan, sebelum kejadian, pasangan terbabit yang dipercayai berasal dari Jalan Kerinci, Kuala Lumpur datang bercuti di sebuah resort berhampiran sebelum mandi di pantai terbabit.


    Ketika asyik mandi, mangsa dikatakan ditarik ombak ke tengah laut dan cubaan suaminya untuk menyelamatkan mangsa gagal sebelum orang ramai memberi bantuan menarik isterinya ke darat.

    Malah, beberapa pengunjung hotel terbabit dikatakan cuba memberi bantuan pernafasan (CPR) sebelum mangsa dikejarkan ke Hospital Dungun.


    Saksi, Zulkifli Idris, 37, berkata dia mula bimbang selepas melihat pasangan terbabit berani mandi di kawasan situ dalam keadaan ombak besar.



    "Selasa lalu, seorang pemuda nyaris lemas selepas dihanyutkan arus deras ketika mandi tidak jauh dari kawasan itu.

    "Bagaimanapun, remaja itu yang ketika itu hanyut 300 meter berjaya diselamatkan abangnya yang berenang melawan arus dan ombak kuat," katanya.


    Zulkifli berkata, dia menunggang motosikal bersendirian ke pantai terbabit untuk melihat keadaan pantai di situ, jam 11 pagi dan ternampak pasangan suami isteri itu mandi di tepi pantai.

    "Saya tidak berani menegur mereka kerana kawasan pantai itu di bawah kuasa sebuah hotel, selain bimbang didakwa menceroboh masuk ke kawasan itu.


    "Selepas 10 minit di situ, saya menunggang motosikal ke rumah seorang rakan di Kampung Seberang Pintasan dan mengambil keputusan pulang ke rumah di Kuala Abang, di sini sebaik mendapati rakan tiada di rumah.


    "Bagaimanapun, ketika melalui semula kawasan itu, saya lihat kawasan pantai itu dipenuhi orang ramai dan ada mangsa lemas diberi pertolongan," katanya.



    sumber : myMetro

    Apa punya jantan,tak tahu malu

    Posted: 31 Mar 2012 05:30 PM PDT


    sumber : stomp.com.sg

    Imagine facing this half-moon in the middle of the day on the train. This man wore such loose-fitting jeans that his exposed butt was visible through this clear panel on the MRT.

    STOMPer Butt Crack wrote:

    "This guy didn't wear his pants properly and ended up revealing his half his ass. 

    "I wonder if he knew about it. 

    "The person sitting beside him on the other side of the glass wall must have felt really awful."

    Gila ..majikan suruh pekerja tak pakai bra ketika bekerja

    Posted: 31 Mar 2012 05:15 PM PDT


    Banyak perusahaan yang menerapkan 'dress code' saat bekerja. Tapi sebuah perusahaan di Utah, Amerika, malah membuat peraturan busana yang tidak wajar, dilarang memakai bra. Seperti yang dikutip dari nydailynews, sebuah laporan sivil yang diajukan beberapa hari lalu ke Pengadilan Distrik Amerika oleh Trudy Nycole Anderson menuliskan bahawa bekas atasannya, Derek Wright telah membuat peraturan yang di luar batas. Wright memaksa Anderson untuk mengikuti 'jadual pakaian seksi'.

    Wright menngatur pakaian apa yang harus dikenakan oleh Anderson selama seminggu penuh. Hari Senin Anderson harus mengenakan rok mini (Mini-skirt Monday), memakai atasan pada Selasa (Tube-top Tuesday), T-shirt basah pada Rabu (Wet T-shirt Wednesday), tak boleh memakai bra pada Khamis (No bra Thursday) dan mengenakan atasan bikini pada Jumaat (Bikini top Friday).

    Tidak hanya membuat aturan pakaian saja, Wright yang merupakan pemilik 'Lone Peak Controls and D&L Electric Control Company' juga dilaporkan sering melakukan pelecehan seksual kepada Anderson. "Dia berulang-ulang kali menanyakan ukuran payudara dan membicarakannya di depan karyawan lainnya," tulis laporan tersebut.

    Anderson mengatakan bahwa tidak hanya dirinya yang kerap kali mendapat pelecehan seksual. Beberapa teman kerja wanitanya juga pernah merasakan hal yang sama. Menurut Anderson, bosnya tersebut juga memiliki kebiasaan menonton film porno di dalam kantornya.

    Anderson yang merupakan seorang ibu dengan tiga orang anak itu merasa bahawa dirinya menjadi target pelecehan seksual kerana Wright tahu jika dirinya tidak boleh hidup jika kehilangan pekerjaannya tersebut. Anderson dibuat menandatangani sebuah dokumen tertulis yang menyatakan, 'ketika Anderson menerima pelecehan dan ada masalah dengan hal itu, maka Anderson harus boleh memakluminya'.

    Pada Februari 2011, Anderson telah dipecat kerana telah melaporkan perilaku atasannya itu. Wanita berusia 44 tahun tersebut, menuntut kerana telah diberhentikan dari pekerjaannya dan juga gangguan mental yang ia dapatkan saat bekerja di perusahaan Wright.

    Aksi pemandu wanita lempang pemandu lelaki

    Posted: 31 Mar 2012 05:00 PM PDT








    Tak bagi aku tak payah sampai dok lempang-lempang..
    terutama pemandu wanita....fikirkan nyawa...

    Bila pulak Starbucks tukar jadi Starfucks?

    Posted: 31 Mar 2012 04:45 PM PDT


    hebat betul nama kedai dia orang ini...
    mesti taukenya jenis gila babi...babi gila pun tak berani buat
    macam ni.....

    Gigi Palsu Selamatkan Datuk yang Tertembak di Wajah

    Posted: 31 Mar 2012 04:30 PM PDT

    TEMPO Interaktif, Brazil -Seorang lelaki tua Brazil yang tertembak di wajahnya lepas dari kematian ketika gigi palsunya menyekatkan peluru yang menuju otaknya.

    Seorang pegawai hospital mengatakan bahawa Zacarias Pacheco de Moraes, 81 tahun, ditembak pada hari Khamis saat bekerja di sebuah bar miliknya di kota kecil Alta Floresta.

    Jose Marcos da Silva yang dikutip oleh website G1 Globo TV hari Sabtu mengatakan bahawa peluru itu akan menembus otak Moraes jika tidak mengenai gigi palsunya. Peluru itu kemudian tinggal di tenggorokannya.

    Pegawai itu mengatakan peluru itu tidak akan dikeluarkan segera kerana operasi saat ini akan terlalu berisiko.

    Silva mengatakan pesakit dalam keadaan stabil, tetapi dalam bahaya kehilangan bahagian dari penglihatannya kerana lintasan peluru. Silva tidak menjelaskan keterangannya lebih lanjut.

    Remaja dicucuk pisau dari kiri kekanan tapi masih mampu berjalan kehospital

    Posted: 31 Mar 2012 04:15 PM PDT

    Satu lagi kes menakjubkan terjadi. Seorang remaja 16 tahun kepalanya ditusuk pisau sedalam 25 cm, tembus dari pe kiri ke kanan, namun dia tetap bertahan hidup. Dengan pisau yang masih tertancap dalam di kepalanya, Dia masih sanggup berjalan kaki menuju ke hospital untuk meminta pertolongan.

    Hasil X-ray Xiao Wei/foto dailymail


    Kejadian menimpa Xiao Wei, 16 tahun di kota Mishazi, Daerah Jilin, China. ini bermula dari permainan video game di sebuah café internet bersama teman-temannya. Xiao Wei yang memainkan game Counter-Strike, selalu menang. Wei dan Huang, temannya, berhasil mengalahkan 'musuh-musuh' di dunia maya.

    Rupanya hal ini tidak menyenangkan bagi kumpulan lain yang juga berada di internet café itu. Mereka mendatangi Xiao Wei dan Huang, menuduh keduanya menipu dalam bermain. Kelompok ini curiga, Wei dan temannya menggunakan software tertentu sehingga bioleh selalu memenangkan permainan.

    Wei dan Huang tidak terima dengan tuduhan itu,sehingga terjadi pertengkaran yang berkesudahan dengan perkelahian berdarah. Kedua remaja ini kemudian dilempar ke luar cafe lalu dipukul sehingga lemah, Belum cukup dengan itu, kumpulan penyerang mengeluarkan pisau dan menusuk ke duanya. Huang berjaya mengelak dan luka cuma dilengannya.

    Tapi luka terparah diderita Wei, kerana spenyerang berhasil menyucuk pisaunya ke kepala Wei. Pisau menembus dari  kiri hingga ke kanan. Yang lebih luar biasa, Wei yang wajahnya bersimbah darah masih sedar bahkan boleh berbicara.

    Huang yang sebenarnya juga sudah kelemahan, segera membantu Wei berdiri dan mereka pun berjalan menuju ke hospital milik Universiti Jilin.

    Keadaan Wei setelah pembedahan mengeluarkan pisau dari kepalanya selesai/dailymail


    Profesor Yan Shijun yang melihat keadaan Wei pun sangat terkejut. Wajahnya cemas. Namun sejurus kemudian, doktor ahli bedah saraf itu melihat ada  harapan, kerana dilihatnya Wei masih sedar walaupun sudah kehilangan banyak darah. "Wajahnya penuh darah tapi dia masih sedar," ungkap Prof Yan Shijun yang juga pakar bedah saraf hospital tersebut.


    Dr Yan mengatakan, selama 23 tahun kariernya sebagai doktor, baru sekali ini dia melihat seorang pesakit  yang terluka parah dengan pisau seluruhnya menusuk di kepala, boleh tetap sedar bahkan boleh berjalan ke hospital Bagi Dr Yan ini kes ini istimewa baginya. Dari hasil X-ray dan CAT scan, pisau itu tidak menyentuh arteri vital ataupun saraf.

    Namun demikian, kata doktor itu, kemungkinan boleh saja terjadi komplikasisemasa pembedahan seperti terjadinya infeksi, kerusakan otak , epilepsy, atau tetanus. Boleh jadi hal ini kerana sekalipun pisau tidak menyentuh arteri vital dan saraf, tapi telah terjadi kerosakan cukup parah pada otak.

    Untuk mengeluarkan pisau itu, doktor memerlukan waktu pembedahan selama 2 jam. Menurut ayah Wei, anaknya berhenti sekolah ketika dia di kelas 8. "Dia kemudian bekerja separuh waktu dan menghabiskan sebagian besar waktu lapangnya di internet café," jelas ayahnya.

    Dokter Yan mengatakan, Xiao Wei telah sedar dan keadaannya sudah stabil.

    sumber : http://dianaruntu.wordpress.com

    Kisah anak kecil pembuat batu bata yang rela melepaskan 'dunianya' untuk membantu orang tua

    Posted: 31 Mar 2012 04:00 PM PDT








    Jono, seorang anak kecil pinggiran kota yang rela melepas "dunianya" untuk membantu orangtua. Setiap hari dia akan membantu mengangkut dan menjemur batubata. Pekerjaan orangtua Jono hanyalah membuat batubata secara kecil-kecilan.Anak sekecil Jono terpaksa mengerjakan pekerjaan orang dewasa, tidak disuruh...tapi dia tak sanggup melihat ayahnya bekerja sendirian. Jono selalu kelihatan riang ketika membantu ayah. tapi, kita tidak tahu apakah Jono benar-benar periang, ataukah Jono menyembunyikan rasa sedihnya agar ayah dan ibu tidak ikut sedih...

    Jono si kecil yang tak sanggup melihat ayahnya bekerja sendiri ikut membantu menyusun dan memindahkan bata.Jono ternyata tak bersekolah. orangtua jono tak sanggup membiayai Jono agar tetap duduk di bangku sekolah.

    Jono terpaksa membantu orang tuanya ketika teman sebayanya belajar di sekolah dan juga disaat teman sebayanya bermain serta bergurau menikmati masa kanak-kanak.

    bk-anak sekecil ini tahu permasalahnan yang dihadapi orang tua dan sanggup membantu..Apakah kita yang dewasa sanggup melakukan seperti yang dilakukan Jono???

    Guru sembur penyegar udara kearah murid kerana berbau kari

    Posted: 31 Mar 2012 11:00 AM PDT

    Mungkin guru ini jenis manusia yang tak tahu
    jaga perasaan orang.....



    LONDON: Seorang guru tadika di Britain dilarang mengajar selama dua tahun selepas dia didapati menyembur penyegar udara ke arah sekumpulan murid Asia termasuk dari India dan Bangladesh dengan alasan mereka berbau kari. 

    Majlis Guru Am Bagi Wales (GCTW) diberitahu bahawa Elizabeth Davies, 50, menyembur penyegar udara setiap pagi ke arah murid terbabit selepas mendakwa mereka berbau 'kari atau bawang'. 

    "Perbuatan beliau tidak mencerminkan sikap seorang guru selain menjejaskan maruah kanak-kanak berkenaan yang mesti sentiasa dilindungi," kata Pengerusi GCTW, Peter Williams. – Agensi

    [Sedih]Wanita ini Sembuh dari Kanser Setelah Kehilangan Separuh Badan

    Posted: 31 Mar 2012 10:30 AM PDT

    Toronto, Tulang belakang bahagian bawah perempuan ini diserang kanser ganas chondrosarcoma. Untuk membuang kansernya doktor harus melakukan operasi ekstrem yang biasanya hanya boleh dilakukan pada mayat.

    Operasi ekstrem yang baru pertama kali dilakukan pada orang hidup itu berhasil dengan bayaran hampir separuh tubuh Janis Ollison, wanita asal Kanada itu harus dipotong. Pinggulnya harus dibelah dengan pinggul baghaian kiri dibuang, kaki kiri 'dibuang' serta sebahagian tulang punggung bahagian bawah juga harus dibuang.

    Kejadian yang berlaku di tahun 2007, ketika Janis Ollison yang kini berusia 31 tahun itu sedang mengandung anak keduanya. Saat itu mengalamikesakitan di tulang belakang bahagian bawah. Dalam beberapa pemeriksaan, doktor mengsyaki sebagai gejala normal semasa kehamilan.

    Berbagai cara dibuat seperti  minum ubat penahan sakit sehingga terapi elektromagnetik gagal mengurangi penderitaannya. Hingga pertengahan Februari 2009 dia merasa sudah tidak sanggup lagi kerana tidak boleh tidur semalaman.

    Akhirnya tak lama setelah melahirkan bayi laki-laki melalui operasi caesar pada 21 Februari, dia menjalani pemeriksaan menyeluruh oleh doktor di hospitalWinnipeg. Pemeriksaan jaringan atau biopsi menunjukkan hasil yang mengejutkan, Janis menderita kanser ganas iaitu chondrosarcoma.

    Keberadaan kanser ini sama sekali di luar dugaan kerana tumbuh di tulang belakang bahagian bawah. Doktor mengatakan kes semacam ini memang jarang terjadi pada wanita seusia Janis.

    Kemoterapi dan radiasi tidak berhasil menghentikan pertumbuhan sel kanser ini. Satu-satunya cara adalah mengeluarkannya.

    Karena tidak ada pilihan lain, Janis merelakan doktor untuk melakukan prosedur berisiko tinggi iaitu memotong beberapa bahagian tubuhnya. Dengan dibantu ahli kanser dari Mayo Clinic, pasukan doktor segera merancang rancangan pembedahan.

    "Untuk mengeluarkan tumor, panggul saya harus dibelah. Bahagian kiri dibuang, demikian juga dengan kaki kiri dan sebagian tulang punggung di bagian bawah," ungkap Janis.

    Doktor mengakui operasi ini sangat radikal. Pemotongan bahgian tubuh sebanyak ini sebelumnya hanya pernah dilakukan pada mayat, sehingga ini adalah pertama kalinya dilakukan pada orang yang masih hidup.

    Beruntung tidak ada halangan selama operasi, sehingga tumor sebesar Calzone .Doktor menyebutnya sebagai ukuran terbesar yang pernah ditemukan di daerah pinggul.

    Agar Janis boleh hidup normal setelah kehilangan hampir separuh bahagian tubuhnya, doktor memasangkan kaki palsu dan tulang pinggul buatan. Janis mengakui alat itu berfungsi dengan baik sehingga ia tidak mengalami kesulitan untuk beraktivitas meski harus menggunakan kerusi roda.

    Setelah masa pemulihan yang cukup panjang, kini Janis sudah boleh hidup normal. Janis membuktikannya saat hadir mendampingi Daryl suaminya dalam peringatan 10 tahun pernikahan di sebuah gereja pada bulan Mei yang lalu.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS