Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Saman-saman yang Paling Menggelikan di Dunia

Posted: 16 Mar 2012 09:00 PM PDT


Untuk mendapatkan wang di zaman sekarang ini, ada orang yang suka menghalalkan segala cara. Dan lucunya mereka boleh menempuh cara yang tidak masuk akal, misalnya dengan melakukan saman dan penuntutan yang konyol di pengadilan. Ada yang gagal, ada juga yang berhasil.


 Inilah saman perkara yang paling menggelikan di dunia.


1. Seorang Senator Nebraska menyaman Tuhan 


 Senator di Nebraska, Ernie Chambers, melakukan sebuah penuntutan perkara terhadap Tuhan pada 17 September 2007, dia mengatakn bahawa dia telah membuat ancaman-ancaman teroris terhadap warga Omaha. Ia juga berkata bahawa Tuhan mengilhami rasa takut dan ketakutan yang sementara ini menyebabkan "kematian yang merajalela, kehancuran dan teror terhadap berjuta-juta penghuni bumi."


 Hakim Provinsi Wilayah Douglas County, Marlon Polk, menetapkan peraturan kepada penggugat harus mempunyai akses secara langsung kepada terdakwa menurut aturan dalam penuntutan yang dapat dipegang. Mempertimbangkan kkeadaan yang ada, terbukti hal tersebut menjadi sedikit sulit. Senator Chambers, bagaimanapun mengatakan bahawa Tuhan adalah sosok figur yang dikenal di dalam pengadilan dan dapat dikenali, ia menyedari bahawa pihak yang dituntutnya akan melawannya dan konsekuensinya dia harus tunduk kepada-Nya seperti halnya orang lain. Lihatlah surat balasan dari Tuhan atas tuntutan Chambers, yang dimuat diterbitan The Star 22 September 2007.


2. Seorang Jack Ass (orang bodoh) menggugat Jackass (orang bodoh) lainnya.


 Seorang lelaki dari Montana menggugat Viacom, media raksasa yang menghasilkan Progam TV "Jackass". Ia mengatakan program TV tersebut dan juga filemnya, yang dirilis pada tahun 2002, telah menciplak namanya, tidak menghargai cap dagang, dan menjatuhkan nama baiknya. Namanya siapa? Jack Ass. Dia secara legal telah mengganti namanya dari Robert Craft menjadi Jack Ass di tahun 1997 kerana peraturan "peningkatan kesadaran akan bahaya mabuk pada saat mengemudi." (Apa hubungannya? Jangan tanya saya gan). Jack Ass – orang ini, bukan nama program TV – berkata dia mengganti namanya setelah saudaranya dan temannya terbunuh pada sebuah kemalangan kereta disebabkan mabuk memandu Ia sedang mencari-cari  10 juta dollar di dalam kerosakan.


3. Hati-hatilah dengan siapa kamu akan menikah. 


 Seorang wanita menggugat tunangannya ketika laki-laki tersebut memutuskan tujuh minggu pertunangan mereka. Keseluruhan dewan juri sepakat bahawa lelaki tersebut harus memberikan ganti rugi kepada bekas  tunangannya sebesar USD 178.000,- untuk kerosakan-kerosakan; USD 93.000,- untuk "sakit hati dan penderitaan", USD 60.000,- untuk hilangnya pendapatan selagi dia menyelesaikan kes ini, dan USD 25.000,- untuk kaunseling dengan psikiater. Total keseluruhan adalah USD 356.000.


 Sangat buruk sekali. Coba anda pikir, berapa kira-kira biaya yang harus dikeluarkan si lelaki seandainya dia benar-benar menikahinya? 


4. Efek dari kemalangan kereta bukan hanya sekedar luka fisik.


 Seorang laki-laki Michigan yang berusia 27 tahun terlibat dengan sebuah kemalangn kecil yang mengenai bahagian belakang keretanya. Empat tahun kemudian, ia menggugat orang yang melangganya, mengatakan bahawa pelanggarn tersebut telah orientasi seksualnya. Ia tidak lagi menginginkan isterinya dan tidak mampu lagi melaksanakan tugasnya sebagai seorang suami di tempat tidur. Ia mengklaim bahawa kecelakaan tersebut benar-benar mengubah seluruh keperibadiannya, menyebabkan dia meninggalkan isterinya, terpaksa pindah ke rumah orang tuanya, dan mulai ketergantungan untuk datang ke bar-bar kaum gay. Namun apakah bahagian yang paling buruk dari kes ini? Ternyata dia benar-benar memenangkan tuntutannya! Dia berhasil memperoleh ganti rugi sebesar USD 200.000,- dan kepada isterinya diberikan USD 25.000,-.


5. Rumah berhantu tidak diduga kalau ternyata menakutkan, ya?


 Di tahun 2000, seorang wanita menggugat Universal Studios sebesar USD 15.000,- dengan mengklaim baahwa studio Hallowen Horror Nights (Bahagian dari studio filem yang dibuka untuk umum) adalah rumah berhantu yang menyebabkan dirinya "ketakutan setengah mati, kesedihan mental yang mendalam dan kesusahan secara emosional." Wanita yang malang. Menurut saya, dia benar-benar tidak pernah berpikir sebelumnya tempat apa yang sedang dimasukinya, ya? Siapa yang bisa menduga …

Heboh! Orang Mati Kirim "E-mail Misteri" ke Keluarga dan Temannya

Posted: 16 Mar 2012 08:45 PM PDT


BBC-Jack Froese meninggal secara mendadak kerana aritmia jantung (gangguan irama jantung), Jun 2011, pada usia 32 tahun. Hal itu tentu saja menimbulkan duka bagi teman-teman dan keluarganya.
 Namun lima bulan setelah kematiannya, sejumlah orang terdekatnya mulai menerima e-mail misteri dari akaun e-mail Frose yang menyebutkan percakapan-percakapan peribadi mereka dengan dia sebelum dia meninggal. Keluarga lelaki dari Pennsylvania, AS, itu mengatakan, mereka tidak tahu password akaunnya dan mereka tidak percaya akaunnya telah diceroboh.

 Salah seorang penerima e-mail itu adalah teman masa kecilnya, Tim Hart dari Dunbar, yang mengatakan bahawa mereka sudah "tak terpisahkan" selama 17 tahun hingga saat kematiannya. "Dia tangan kanan dan teman terbaik saya," kata Hart kepada BBC.

 Hart terpana ketika menerima e-mail dari temannya beberapa bulan setelah kematiannya. "Suatu malam di bulan November, saya sedang duduk di sofa, membuka e-mail di telefon saya, dan itu (e-mail) muncul, "Pengirim: Jack Froese". Saya jadi pucat  ketika membacanya," katanya kepada BBC. "E-mail itu sangat singkat dan pendek, tapi langsung ke hal yang hanya Jack dan saya tahu tentang itu."

 Dalam  pesan itu terulis kata-kata, "Aku sedang menonton". Selanjutnya tertulis, "Apakah kamu mendengar saya? Saya ada di rumahmu. Bersihkan lotengmu!"

 Hart mengatakan, tidak lama sebelum kematian Froese, mereka berdua berbual di loteng rumahnya.  "Hanya dia dan saya di atas sana," kata Hart.

 Sepupu Froese, Jimmy McGraw, juga mengatakan bahawa ia menerima e-mail dari jenazah yang menyinggung soal cedera pergelangan kakinya yang terjadi setelah Frose meninggal. E-mail itu berbunyi, "Hei Jim, apa khabarmu? Saya tahu kamu mengalami patah pergelangan kaki. Sekadar untuk memperingatkanmu. Harus hati-hati."

 McGraw mengatakan, dia telah mengalami patah pergelangan kaki seminggu lalu sebelum ia menerima e-mail itu pada 21 November malam. "Saya lebih suka mengatakan, Jack yang mengirimkan itu, hanya kerana saya tahu dia sudah meninggal, tapi dia masih berusaha untuk berhubungan dengan saya," katanya. "(Ia) mencuba untuk memberi tahu saya terus maju, dan merasa lebih baik."

 E-mail itu juga mencakup pesan lain untuk seorang teman yang, menurut "Jack", gagal dia kirimkan.

 Sumber-sumber e-mail tetap menjadi misteri bagi keluarga Froese dan sejumlah teman yang mengatakan bahawa mereka "menerima pesan-pesan itu sebagai hadiah". Hart mengatakan, "Jika ada orang yang menilai sebagai gurauan, saya tidak peduli kerana saya terima apa pun yang saya inginkan. Hart telah membalas e-mail itu, tetapi belum menerima balasan."


sumber

Wanita Ini Telah Tiduri Ratusan Remaja

Posted: 16 Mar 2012 08:30 PM PDT

Alysia Flynn, 32 tahun, seorang ibu dan bekas polis, menghadapi ratusan tuduhan berhubungan seksual dengan remaja di bawah umur. "Nampaknya kita punya seorang wanita berusia 30-an aktif mencari anak REMAJA," kata juru bicara polis wilayah Brevard County, Florida, Tod Goodyear, seperti yang dikutip dalam laman Hufftingtonpost, Khamis, 14 March 2012.

Laporan ini dimulai dari kecurigaan seorang ibu atas hubungan anaknya dengan Flynn. Penyelidikan detektif menemukan Flynn sering melakukan hubungan badan dengan remaja berusia 15 tahun tersebut di rumahnya. "Dari apa yang telah ditemukan, kami yakin masih banyak korban lain."

Dari hasil penyitaan telepon genggam milik Flynn, ditemukan foto telanjang dari beberapa remaja yang menjadi kekasihnya. Ia juga diduga sempat mengandung anak dari kekasih remajanya.

Flynn juga kerap menyediakan minuman keras untuk pesta remaja di rumahnya dikawasan Viera, Florida. Saat ini Flynn sendiri telah ditahan pihak polis. Ia didakwa dengan 53 tuduhan aktiviti seksual, 42 tuduhan berbuat cabul terhadap kenakalan anak di bawah umur. Ia kemungkinan juga aka dijerat tuduhan berkaitan gambar pornografi yang terdapat ditelefonnya.

Sumber : http://www.tempo.co 

Gadis ini boleh mati jika sikat rambut

Posted: 16 Mar 2012 08:15 PM PDT

Menyikat adalah pekerjaan harian bagi setiap gadis. Tapi, itu tak berlaku bagi Megan Stewart. Gadis dari Scotland ini boleh mati bila menyikat rambutnya. Dia juga terancam mati bila menyentuh balon.

Megan Stewart memang menghidap penyakit langka, yakni hair brushing syndrome. Penyakit ini diketahui ibunya saat ia sedang mempersiapkan putrinya menghadapi hari pertamanya di sekolah rendah.

Ibu Megan, Sharon, menceritakan bagaimana ia mendapati putrinya sakit. Dia sedang menyikat rambut anak gadisnya di ruang tamu ketika tiba-tiba gadis itu terjatuh dan bibirnya membiru. "Saya fikir dia sedang mendapatkan serangan jantung tiba-tiba, sebagaimana pernah dialami sebelumnya, sehingga kami memanggil paramedis," ujar ibu berusia 41 tahun itu. Megan pun dilarikan ke rumah sakit.

Belakangan diketahui Megan itu "alergi" elektrik statik. Bila ada elektrik statik di tubuhnya, kerana aktiviti menyisir rambut atau menyentuh balon, akan muncul reaksi fatal. Doktor di Hospital Yorkhill di Glasgow mengatakan sindrom seperti ini sangat jarang terjadi. Mereka hanya pernah mendengar satu kes lain dari sindrom ini.

Megan lahir dengan berat hanya 1,05 kilogram dan sebesar telapak tangan seorang lelaki. Dia menderita hernia diafragma atau ada lubang di diafragmanya. Ini berarti perutnya bergerak sampai ke dadanya, yang hanya memungkinkan ruang bagi satu paru-paru berkembang.

Keadaan aneh itu menyebabkan saat ini Megan harus menghindari elektrik statik dalam kehidupan sehari-harinya. "Ketika kami menyikat rambutnya, kami harus membaringkannya dan menutupi kepalanya dengan air untuk menghentikan elektrik statik berkembang. Dia tidak boleh menggosok balon di kepalanya saat pesta."



Sumber : http://www.klikunic.com 

Ada Strawberry Biru yang Tahan Beku di Dunia

Posted: 16 Mar 2012 08:00 PM PDT


Strawberry biru di foto yang kamu lihat ini memang hanya photoshop, tapi tahukah kamu bahawa ilmuwan memang telah berhasil menciptakan buah strawberry berwarna biru?
Strawberry Biru adalah salah satu jenis buah hasil rekayasa genetik atau dalam bahasa Inggris lebih dikenal dengan nama Genetically Modified Organism (GMO). Pada dasarnya, spesies baru dapat diperoleh dengan cara penambahan atau pengurangan gen dari spesies yang berbeza untuk mendapatkan spesies baru.
Awalnya, para ilmuwan "mengahwinkan" jenis strawberry biasa dengan "Ikan Flounder Arktika." Ikan tersebut boleh menghasilkan zat anti-beku untuk melindungi dirinya dari perairan yang sangat dingin.
Dan ternyata perkahwinan ini cukup berhasil. Strawberry yang dihasilkan memiliki daya tahan tinggi terhadap suhu yang sangat dingin dan membeku sehingga buah tersebut tidak akan berubah menjadi lembek jika ditempatkan di dalam freezer. Dan sebagai bonus, warnanya juga berubah menjadi biru.
Namun sayangnya, belum ada pernyataan yang mendukung bahawa strawberry jenis ini aman untuk dimakan atau tidak.
Berbagai rujukan penelitian boleh kamu lihat langsung pada situs Strawberry Blu.

Drebar teksi jujur dapat RM19,200

Posted: 16 Mar 2012 07:45 PM PDT


BANGKOK: Seorang pemandu teksi Thailand semalam memulangkan 8.2 kilogram perhiasan emas bernilai AS$410,000 (RM1.2 juta) kepada pemiliknya selepas ia tertinggal di dalam keretanya tiga hari lalu, kata polis.
Saksri Ketsrikaew, 56, berkata dia meluangkan masa dua hari memandu di sekitar Bangkok mencari pemilik perhiasan itu.

Menurutnya dia menghubungi radio tempatan selepas mendapat tahu pemilik kedai emas Eakerat Kanokwattana, 60, membuat aduan mengenai kehilangan perhiasan emas itu di media dan berjanji untuk memberi ganjaran kepada sesiapa yang memulangkannya semula.


Berita televisyen semalam menyiarkan Eakerat memberi pemandu teksi itu emas bernilai $6,400 (RM19,200) sebagai ganjaran. - AFP


sumber : myMetro

Kereta pelajar terkandas di laut

Posted: 16 Mar 2012 07:30 PM PDT


BRISBANE, Australia – Sebuah kereta sewa yang dinaiki tiga pelancong Jepun terkandas di laut di Oyster Point, di sini semalam.
Menurut laporan akhbar The Redland Times, tiga pelancong itu terpedaya dengan maklumat daripada sistem penentu kedudukan global (GPS).
Mereka percaya kereta tersebut dapat melalui laluan berlumpur sepanjang 15 kilometer ke Pulau Stradbroke Utara berdasarkan maklumat GPS.
Namun, kereta itu yang dinaiki pelajar dari Tokyo, Jepun terkandas dalam lumpur.
Ketiga-tiga pelajar tersebut terpaksa membuat keputusan untuk meninggalkan kereta berkenaan kerana air laut mula pasang. – Agensi

sumber : kosmo online

Bobbi tunang abang angkat?

Posted: 16 Mar 2012 07:15 PM PDT


ATLANTA: Buat pertama kalinya, Bobbi Kristina dilihat di tempat awam bersama lelaki yang berjaya mengubat rasa sedihnya akibat kematian ibunya, sekali gus abang angkatnya.
Anak Whitney Houston berusia 19 tahun itu dilihat memakai sebentuk cincin di jarinya dan dikatakan bertunang secara rahsia dengan Nick Gordon, 22.

Namun begitu, nenek Bobbi, Cissy Houston, menganggap pertunangan itu adalah ikatan "sumbang." Pasangan itu memang saling mengenali sekian lama kerana Bobbi dan Gordon membesar bersama-sama apabila Whitney mengambil pemuda itu sebagai anak angkat ketika dia berusia 12 tahun.


Ketika itu, bapa Gordon dipenjara dan ibunya tidak mampu membesarkannya.

Cissy menganggap hubungan cinta Bobbi dan Nick itu adalah satu kesalahan.


Cissy juga dikatakan pernah meminta Whitney campur tangan dalam usahanya untuk mengusir Gordon dari rumah Whitney yang berharga AS1.2 juta (RM3.6 juta) di Atlanta yang menjadi tempat pasangan itu tinggal.




Bobbi pula tidak mendengar nasihat neneknya dan memberi tahu rakannya, dia tidak peduli pandangan keluarganya terhadap hubungannya dengan Gordon. Sumber berkata, Bobbi tidak boleh memuaskan hati semua orang jadi buat pertama kalinya dia akan lakukan sesuatu yang dia mahu.

Seorang rakan memberitahu, Gordon melamar Bobbi pada hujung minggu lalu.


Seorang rakannya berkata, mereka bimbang Gordon hanya mengambil peluang ke atas Bobbi, apatah lagi dia bakal mewarisi harta ibunya sebanyak AS$10 juta (RM30.6 juta).

Gordon menambahkan lagi spekulasi mengenai status hubungan mereka apabila menulis di laman Twitter, "Ya, kami rapat!" Dia juga memuat naik gambarnya dan Bobbi di laman Twitter, minggu lalu.


Tidak cukup dengan itu, Gordon turut memberitahu peminat untuk mengikuti akaun Bobbi Kristina. - DM


Ratu cantik botakkan kepala

Posted: 16 Mar 2012 07:00 PM PDT


ANCHORAGE, Amerika Syarikat (AS) – Ratu Cantik Chugiak-Eagle, Debbe Ebben telah membotakkan kepalanya bagi memperoleh sumbangan untuk digunakan dalam penyelidikan penyakit kanser.
Dia setakat ini berjaya memperoleh sumbangan lebih AS$4,000 (RM12,235) selepas membotakkan kepalanya pada minggu lalu.
Ebben yang berusia 23 tahun melakukan perbuatan itu bagi membantu penyelidikan penyakit kanser dalam kalangan kanak-kanak.
Menurutnya, dia berasa gembira kerana membotakkan kepala itu untuk tujuan kebajikan.
Ebben berkata, peluangnya untuk memenangi pertandingan Ratu Cantik Alaska pada Jun depan tidak terjejas walaupun dia tidak mempunyai rambut.
Para peserta pertandingan itu dikehendaki melakukan kerja-kerja khidmat masyarakat menyebabkan dia memilih untuk membotakkan kepala untuk tujuan amal. – AGENSI

sumber : myMetro

Gadis parah terjun balkoni

Posted: 16 Mar 2012 06:45 PM PDT


AMPANG JAYA - Tiga beradik perempuan yang bimbang akan diapa-apakan penjenayah bertindak nekad terjun dari balkoni tingkat dua rumah yang mereka diami hingga mengakibatkan dua parah dalam kejadian di Taman Nirwana di sini semalam.
Kejadian pukul 5 pagi itu menyebabkan Nurul Aishah Nik Othman, 18, cedera parah di kepala; Nurul Athirah, 19, patah kaki dan Nurul Adawiyah, 21, cedera ringan selepas mereka bertindak terjun sebaik menyedari rumah dipecah masuk penjenayah.
Tinggi balkoni itu kira-kira lima meter.
Rumah tersebut merupakan milik bekas Ketua Polis Selangor, Datuk Johar Che Din dan mangsa merupakan ahli keluarga menantu perempuan Johar. Johar tidak tinggal di situ dan sekarang menetap di Taman Tun Razak (TAR), di sini bersama isterinya, Datin Hapsah Mohd. Yunus, 60.
Mengimbau semula kejadian itu, Hapsah memberitahu, dia dimaklumkan mengenai kejadian itu selepas dihubungi anak lelakinya, Rustam Izuddin, 25, pada pukul 5.15 pagi.

SUMBER : KOSMO ONLINE

Ayah aniaya anak

Posted: 16 Mar 2012 06:30 PM PDT


PUTRAJAYA: Niat murni seorang anak membantu ayahnya memohon pinjaman bank sebagai modal untuk membuka perniagaan, memakan diri apabila dia kini menanggung beban hutang berjumlah kira-kira RM80,000.
Lebih menyedihkan, rumah neneknya di Kuala Kubu Bharu, Selangor yang dipajak kepada bank bagi membantu kelulusan pinjaman itu akan dilelong, selepas lelaki terbabit gagal membayar pinjaman yang tertunggak selama enam bulan.

Ibu mangsa dikenali sebagai Aida, berkata, akibat tindakan tidak bertanggungjawab suaminya, nama anak gadisnya dikenali sebagai Nadia serta seorang lagi rakan yang menjadi penjamin disenarai hitamkan.


"Ketika memujuk anak membuat pinjaman berkenaan, suami berjanji akan membayar ansuran bulanan sebanyak RM500, selain berjanji mengeluarkan duit dari akaun Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk mengurangkan jumlah pinjaman.

"Malangnya, suami tidak membuat bayaran secara konsisten menyebabkan bayaran tertunggak sehingga kami menerima surat merah dari pihak bank memaklumkan tunggakan RM7,566.


"Malah, kami turut menerima saman dari pihak bank, dan Nadia diminta hadir ke mahkamah pada 29 Mac ini untuk sebutan kes," katanya ketika ditemui di sini, semalam.




Aida yang sudah 15 bulan tidak tinggal bersama suaminya berkata, anak sulungnya itu sudah beberapa kali meminta ayahnya melunaskan tunggakan bagi mengelakkan namanya disenarai hitam dan rumah pusaka dilelong.

Bagaimanapun, katanya, pujukan itu tidak diendahkan lelaki terbabit, malah segala bebanan diletakkan ke atas Nadia, walaupun dia langsung tidak menggunakan duit pinjaman itu.


"Nadia kini tertekan kerana sekiranya dia gagal melunaskan tunggakan itu namanya akan disenarai hitamkan, dan mungkin akan menjejaskan kerjayanya sebagai pramugari.

"Namun paling menyedihkan, rumah pusaka emak saya yang sudah berusia 40 tahun mungkin akan dilelong," katanya.


Aida berkata, Nadia sudah membuat laporan polis terhadap bapanya.



sumber : myMetro

Godaan RM70 ‘ting-ting’

Posted: 16 Mar 2012 06:15 PM PDT


KOTA KINABALU: Berbekalkan wajah cantik dan susuk tubuh menarik, dua wanita belasan tahun ligat memikat lelaki dengan menawarkan khidmat seks sebelum mengambil kesempatan untuk mencuri barangan dan wang mereka di Kampung Air, di sini.
Namun, kelicikan kedua-dua suspek yang berusia 16 dan 19 tahun yang popular dengan gelaran 'ting-ting' itu berakhir Selasa lalu apabila dicekup polis selepas pelanggan mereka membuat laporan polis kerana disamun. 
Terdahulu, dalam kejadian pada jam 7.45 malam, kedua-dua mangsa yang juga rakan sekerja dikatakan terpedaya dengan wanita berkenaan yang mengaku menawarkan perkhidmatan seks dengan harga murah iaitu RM70.

Selepas bersetuju, mangsa bersama suspek masuk ke bilik khas masing-masing sebelum wanita berkenaan berbaring di atas katil dan menutup lampu.



Ketika sedang asyik bermesra dalam keadaan separuh bogel, seorang lelaki yang juga kenalan suspek menyusup ke dalam kedua-dua bilik melalui pintu rahsia dan melarikan dompet dan telefon bimbit mangsa di dalam poket seluar. 


sumber : myMetro

Bunuh isteri hamil

Posted: 16 Mar 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: "Dia menelefon saya dan berkata aku dah bunuh isteri aku. Suaranya teresak-esak seperti menangis. dan selepas itu panggilan terputus," kata rakan baik kepada seorang suami yang menikam isterinya bertubi-tubi hingga mati di rumah mereka di tingkat 8, Blok B, Pangsapuri Permai, Sungai Besi, petang semalam.
Rakan yang enggan identitinya didedahkan itu berkata, sebaik menerima panggilan daripada suspek berkenaan yang berusia 42 tahun, dia terus bergegas ke rumah lelaki itu.
Menurutnya, sebaik tiba, dia mendapati rakannya itu berada di dalam rumah manakala isterinya yang sudah meninggal dunia dibalut dengan selimut dan diletakkan di ruang tamu.

"Saya segera menghubungi polis bagi memaklumkan kejadian berkenaan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.



Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, mangsa yang bekerja di bahagian kewangan sebuah syarikat swasta di Ampang dijemput suaminya yang bekerja sebagai penjaga tempat letak kenderaan di ibu kota untuk pulang ke rumah. 


sumber : myMetro

Ibu dapat balik anak

Posted: 16 Mar 2012 05:45 PM PDT


PASIR GUDANG: "Saya serik meninggalkan Ashraf dengan orang lain, cukuplah terpisah selama setahun hingga hampir membuatkan saya hilang pertimbangan kerana terlalu rindu kepadanya," kata Wanchak Ibrahim, 43, selepas dipertemukan semula dengan anaknya, Muhammad Ashraf Abdullah, berusia dua tahun selepas terpisah lebih setahun lalu.
Hasil kerjasama polis, Ashraf kini dikembalikan ke pangkuan ibu kandungnya selepas diserahkan sepasang suami isteri berusia 20-an dan 30-an dalam satu majlis ringkas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seri Alam, di sini, Rabu lalu. 
Wanchak yang berasal dari Singapura berkata, dia menitiskan air mata kerana terlalu gembira dapat memangku semula Ashraf walaupun kanak-kanak berkenaan agak kekok kerana tidak mengenali dirinya berikutan terpisah sejak berusia 11 bulan.

Sepanjang terpisah dengan anak bongsunya itu, dia hanya memeluk gambar dan tuala digunakan Ashraf untuk melepaskan rindu.




"Kerana hilang pertimbangan, ada kalanya saya keluar dari rumah untuk mencari Ashraf hingga ke pagi walaupun tahu usaha itu sia-sia.

"Bagaimanapun, sebagai ibu hanya itu yang mampu saya lakukan kerana terlalu rindukan anak saya.

"Selain itu, saya tidak lalu makan dan tidur, malah terfikir jika saya boleh pusing semula waktu pasti ia akan dilakukan kerana tidak mahu terpisah dengan Ashraf, tetapi semua itu mustahil.

"Kini, saya amat bersyukur kerana dapat bertemu semula dengannya," katanya ketika ditemui di Pasir Gudang di sini, semalam. 



sumber : myMetro

Daring betul auntie ni,pakai baju nampak bra strapnya

Posted: 16 Mar 2012 05:30 PM PDT




Biar muda atau tua fesyen tetap berfesyen,walaupun fesyen tu tak kena dengan usia....


STOMPer awe-some was appalled to see a middle-aged woman dressing inappropriately, exposing her bra strap.


Said the STOMPer:


"I saw this while I was in the queue at the ATM at Bedok Central. 


"I was really surprised and embarrassed at the same time to see aunties today being so daring as to wear something like this. 


"I was standing with my teenage brother and it really went awkward to see such things."


sumber: stomp.com.sg


Dipecat kerana bergambar seksi dengan maskot kelab

Posted: 16 Mar 2012 05:15 PM PDT

Tracy Chandler wanita berumur 40 tahun yang biasa bekerja memakai kostum maskot kelab division Inggeris Doncaster Rovers harus kehilangan pekerjaannya akibat gambar seksinya dengan kepala kostum maskot itu yang dikenal dengan nama Donny Dog tersebut .



Ahli parlimen bergaduh...edisi wanita

Posted: 16 Mar 2012 05:00 PM PDT




LETAK MAKLUMAT IKLAN

Mengharukan, Pelajar Ini Mampu Menulis Tanpa Tangan

Posted: 16 Mar 2012 04:45 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM – Terlahir tanpa tangan dan lengan bawah, pelajar kelas lima dari Readfield Elementary School, Readfield, Maine, Amerika Syarikat (AS) menerima hadiah unik. Hadiah ini diberikan kerana keikutsertaannya dalam perhelatan tahunan Zaner-Bloser National Handwriting Contest yang ke-20.

Seperti dilansir CNN, saat menulis, pelajar kelas lima bernama Nicholas Maxim ini menulis dengan memegang pensil atau ballpen menggunakan lengan bahagian atas.


"Kami memasukkan entri ini kerana kami merasa caranya menulis sungguh luar biasa dan menyelesaikan tulisannya hanya menggunakan lengan bahagian atas," kata Cheryl Hasenfus, Guru Besar Readfield Elementary School ini.

Atas nama Zaner-Bloser, seorang ahli penerbit majalah edukasi, Hasenfus memberikan tropi ke Nicholas atas kemampuannya menulis.

Dengan kemampuan ini, Zaner Bloser menciptakan penghargaan baru menggunakan nama Nicholas iaitu Nicholas Maxim Special Award for Excellent Penmanship.

Separuh tubuhnya hancur (video)

Posted: 16 Mar 2012 04:30 PM PDT

Cuba saksikan video ini....




sanggup bunuh diri kerana tak dapat kerja

Posted: 16 Mar 2012 04:15 PM PDT

Vicky Harrison 21 tahun seorang pintar tetapi sanggup membunuh diri kerana tak dapat kerja.Dia telah memohon hampir 200 pekerjaan tetapi semuanya di tolak.Dia telah membunuh diri selepas beberapa hari menerima satu surat penolakkan kerja dari pusat jagaan kanak-kanak.Sebelum membunuh diri dengan menelan pil terlalu banyak  dan dia juga meninggalkan nota "I don't want to be me anymore".
Mungkin inilah tekan yang amat berat dihadapinya dan membuatnya mengambil keputusan yang salah dengan membunuh diri.

Jarum 'bersemayam' dipunggung selama 31 tahun

Posted: 16 Mar 2012 04:00 PM PDT

Seorang pesara yang berasal China akhirnya dapat merasakan duduk dengan nyaman setelah doktor mengeluarkan sebatang jarum suntik patah yang 'bersemayam' di punggungnya selama 31 tahun.






Lao Du, 55,   mengatakan bahawa jarum itu tertinggal di punggungnya akibat perbuatan seorang doktor amaturpada tahun 1978.Jarum itu patah tatkala disuntuk oleh doktor ketika dia mengunjungi klinik kerana demam.Kemudaia dia dihantar ke hospital dan doktor disana tidak menjumpai jarum itu walaupun sudah ditahan diwad selama 9 hari.


Dia percaya jarum itu masih ada di punggungnya dan 5 tahun kemudian baru dia merasa seperti ada benda menusuk dibahagian punggungnya.Ketika berjalan dia juga merasa kesakitan itu.


Setelah 31 tahun menderita di mengunjungi  Zhengzhou People Hospital .Pakar bedah Fu Konglong, akhirnya berhasil menemukan dan mengeluarkan jarum suntik itu setelah 3 jam melakukan pembedahan. Dan akhirnya Loa Du dapat duduk dan berjalan seperti biasa.

Akibat berpakaian seksi,sendiri terima akibatnya

Posted: 16 Mar 2012 11:00 AM PDT

Akibat berpakaian seksi gambar diambil oleh pemuda ini...
Siapakah yang patut dipersalahkan dalam hal begini?
Pemuda yang bernafsu atau wanita yang menaikan nafsu ?




sumber gambar : mran3238.wordpress.com

Wanita cuba dirogol oleh perompak yang berpura-pura untuk menyewa apartmentnya (full pic)

Posted: 16 Mar 2012 10:30 AM PDT


The woman being rescued.


The man in black clothes arrested.






Blood all over the floor.



Injured hands.
November 3rd, living on the top floor of a residential apartment building of a residential community on Yayi Street in Guangzhou's Tianhe District, Zeng Li made posted on the internet an advertisement to sublet her apartment, never thinking the prospective tenant would be a robber, who after hurting her and robbing her money would also try to rape her.
As luck would have it, the window the robber closed attracted the attention of neighboring Xiao Huang and afterwards the Tianhe Police appeared on the scene to arrest the robber.

sumber : chinasmack.com

Akibat berbuat sesuatu tanpa berfikir

Posted: 16 Mar 2012 10:15 AM PDT






LETAK MAKLUMAT IKLAN

Inilah akibat jika berbuat sesuatu tanpa berfikir..sendiri yang merana

Lelaki sedang rakam gambar perempuan mandi di hospital di tangkap

Posted: 16 Mar 2012 10:00 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki berusia 40 tahun ditangkap kerana merakam secara diam-diam perempuan yang sedang mandi, ganti baju, dan melakukan aktiviti di bilik mandi. Lelaki Korea Selatan (Korsel) ini melakukannya selama enam tahun.

Lelaki bernama Lee ini ditangkap oleh polis di Gyeongsang Selatan. Lee mengambil gambar dari 1.014 perempuan dari tahun 2005 hingga tahun 2011 di kota Gimhae dan Busan.Dia ini selalu membawa kamera digital ke manapun dia pergi dan kadang-kadang merakam pakaian dalam perempuan.

Polisi menemukan driver eksternal disk dan CD di tempatnya dan disyaki berisi foto dan video yang dirakamnya selama enam tahun. Bahkan, ia pun masih sempat merakam perempuan ketika sedang dirawat di hospital.

Ia dipaksa meninggalkan hospitalketika ia tertangkap ketika sedang merakam perempuan di bilik mandi. Lee memasukkan rakaman itu ke dalam beberapa folder dan memisahkannya berdasarkan aktiviti misalnya "bagian tubuh", "Seluruh badan", ataupun "wajah".

Istri Lee mengaku suaminya suka menonton video porno namun tidak tahu jika sang suami hobi merakam perempuan. Lee berhenti bekerja dan mulai menjual foto-foto itu secara online dan mendapatkan keuntungan sebesar 2.024 dollar AS.

Sumber: Korea Herald/ANN

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS