Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Pelik..sekolah larang muridnya bersalaman,menepuk bahu dan berpelukan

Posted: 29 May 2011 09:00 PM PDT

Sebuah sekolah melarang adanya aktiviti yang melibatkan fizik antara murid seperti berpelukan, salaman atau menepuk bahu kerana untuk menghindari kes bullying (tindakan yang tidak pantas) dalam sekolah.

 Dayna Chong, murid berumur 15 tahun di sekolah Quest Academy, terpaksa duduk sendirian dan harus melepaskan waktu rehatnya hanya kerana memeluk temannya sambil memberi salam.

 Ibunya, Anita, mengatakan bahawa aturan ini "ekstrim" dan "menggelikan hati". "Jika berpelukan saja dilarang di dalam sekolah, diantara mereka akan ada yang mengalami kesulitan dalam berinteraksi secara sosial," Ujarnya.

 Hal yang serupa terjadi kepada anak perempuan Sarah Hope, anak yang berumur 15 tahun dikenai hukuman hanya keranana menepuk bahu kawannya. Menurutnya, ini adalah peraturan yang sangat pelik, Ia sedih anaknya harus kehilangan momen bila berdekatan dengan teman-temannya.

 Juru cakap dari Quest Academy sendiri mengatakan: "Hubungan fizik antara murid tidak diperbolehkan kerana seringkali  yang terjadi adalah tindakan yang tidak pantas atau bullying yang dapat mengakibatkan terjadinya perkelahian."

Gila..majikan suruh masak babi dan berhutang gaji dengan pekerja

Posted: 29 May 2011 08:40 PM PDT

Melampau...
saya petik dari myMetro

TAIPEI: Satu pasangan Taiwan disiasat selepas didapati memaksa pembantu rumah warga Indonesia yang beragama Islam supaya memasak babi di restoran mereka, lapor media tempatan, semalam.
Wanita yang dikenali sebagai Ati itu turut mendakwa majikannya di selatan bandar Chiayi berhutang bayaran gaji sebanyak AS$4,100 (RM12,300), lapor akhbar United Daily News. Ati, 28, memberitahu polis dia diambil bekerja untuk membantu ibu majikan lelakinya yang tidak pernah ditemui sejak dia datang dua tahun lalu. Malah, majikannya meminta dia memasak babi di restorannya. Pasangan itu kini disoal siasat kerana mencabuli hak pekerjanya. - AFP

Gempak..budak 10 tahun tangkap buaya

Posted: 29 May 2011 07:00 PM PDT

Betul-betul berani budak ni...
saya petik dari kosmo online

ROCKLEDGE - Seorang budak lelaki berusia 10 tahun terkejut melihat seekor buaya jenis alligator sepanjang lebih 1 meter menyambar jorannya ketika dia memancing di sebuah terusan di sini, negeri Florida, Amerika Syarikat.

Jauh sekali melarikan diri, budak lelaki berkenaan, Michael Dasher sebaliknya bergelut dengan buaya tersebut selepas ia naik ke darat.

Dengan bantuan dua rakannya, Dasher mengikat mulut reptilia tersebut sebelum menyeret haiwan itu ke rumahnya yang terletak berdekatan kerana tidak mahu dituduh hanya mereka-reka cerita.

Dia hanya mengalami beberapa kesan calar dan luka kecil pada badannya dalam pergelutan tersebut.

"Cucu saya tidak takut pada apa-apa pun," kata datuknya yang berusia 57 tahun, Benji Cox.

Reptilia itu kemudian dibebaskan pihak berkuasa hidupan liar kerana ia tergolong dalam spesies yang dilindungi di AS dengan mereka yang menangkapnya berdepan denda AS$500 (RM1,512) dan hukuman penjara hingga 60 hari. - Agensi

Janda rindukan bau bekas laki,menyesal minta cerai

Posted: 29 May 2011 06:00 PM PDT

Bila nasi dah jadi bubur...
saya petik dari myMetro

KUALA TERENGGANU: "Dulu saya garang dan suka marah suami tapi selepas diceraikan saya amat menyesal. Kini saya tergila-gilakan bekas suami biarpun dia sudah berkahwin lain.

 "Untuk mengubat rindu, saya minta kain pelekat dan tuala bekas suami untuk hidu baunya," kata seorang janda hanya mahu dikenali sebagai Noor. 

 Wanita berusia 49 tahun itu mengaku perceraian dengan suaminya dua tahun lalu berpunca daripada kesilapannya sendiri yang tidak mahu dikongkong dan suka memarahi suami biarpun ketika itu dia bekerja sebagai guru mengaji al-Quran. 

 Noor berkata, sikapnya itu menyebabkan rumah tangganya sentiasa diselubungi masalah hingga dia nekad meminta cerai daripada suaminya.

 "Selepas bercerai, saya hanyut dalam kehidupan melalaikan seperti sering ke pusat karaoke mengubati kekecewaan," katanya yang dikurniakan lima cahaya mata hasil perkongsian hidup itu.

Ini Dia Model Iklan Paling Hot di Afrika

Posted: 29 May 2011 05:32 PM PDT



amacam hot tak????

Mengintip Proses Pembuatan Rumput Sintetis

Posted: 29 May 2011 11:01 AM PDT








Remaja India Bakar Diri Bagi Menuntut Negara Baru

Posted: 29 May 2011 10:01 AM PDT

Seorang remaja di India,  mati bunuh diri dengan membakar dirinya hidup-hidup ketika bantahan di Kota Hyderabad, bagi penyokong pembentukan negara wilayah selatan, Telangana. remaja itu S. Yadaiah, akhirnya mengembuskan nafas terakhir di rumah sakit.


Seperti yang dipetik dari  BBC, remaja berusia 19 tahun itu menyiram dirinya dengan minyak petrol dari botol yang disimpan di dalam poketnya. Ia menyalakan api ketika menyaksikan prosesi mahasiswa.

Remaja yatim yang menganggur  itu meninggalkan sebuah catatan. Dalam tulisannya, ia menganggap bahawa pebentukan  negara baru akan membuatkan lebih banyak peluang pekerjaan.

"Catatan bunuh diri yang ditemukan di dalam poketnya menunjukkan bahawa ia merasa kecewa kerana kurangnya peluang kerja yang didapati," kata pejabat polis, Srinivasa Rao, seperti dipetik dariThe Indian Express.

Dalam kempen tersebut menyatakan bahawa pembentukan negara baru pembangunan ekonomi telah diabaikan untuk kepentingan pihak Telangana yang lebih kaya dan lebih kuat. Dengan demikian, negara baru adalah satu-satunya penyelesaian.

Pada bulan Disember lalu, kerajaan India menyatakan Telangana akan menjadi negara baru dari daerah utara Andhra Pradesh. Namun, masih memerlukan perbincangan yang cukup panjang. Keputusan akhir untuk mencipta sebuah bangsa baru di tangan Parlimen India.

Lelaki ini jumpa bangkai tikus didalam minuman Energy Monster yang diminumnya

Posted: 29 May 2011 09:30 AM PDT


Brian Barrett - Vitaliy Sulzhik, 19 tahun. Sedang melakukan apa yang biasa di lakukan oleh anak muda lainnya. Meneguk minuman energi berukuran besar untuk menambah energi. Namun apa yang ia dapatkan? Seekor Bangkai Tikus di dalam tin minuman itu.Sulzhik kemudian muntah se-muntah-muntahnyaaaa .Sekarang Sulzhik sedang menuntut perusahaan pembuat minuman energi Monster.



Bentuk buku di masa hadapan (future book)

Posted: 29 May 2011 08:00 AM PDT

Kalau dilihat sepintas, rasanya tak ada yang aneh dengan BUKU ini.
Sama sahaja bentuk dengan buku-buku yang ada sekarang

 Tapi ini buku benar-benar berbeza dengan yang lain gan..!!

mari kita lihat kecanggihannya





berbezakan!!!



Bentley Pink Milik Paris Hilton Rosak Di Langgar

Posted: 29 May 2011 07:00 AM PDT

Kereta Bentley kesayangan Paris Hilton rosak kerana berlanggar. Kereta berwarna pink ini perlu masuk bengkel dan memerlukankan kos perbaikan hingga US$ 5.000 .

Bentley Continental GT berwarna pink ini merupakan kereta yang paling disayang oleh Paris Hilton yang dia beli sebagai hadiah Natal untuk dirinya sendiri pada tahun 2008.

Kereta mewah ini berlanggar di luar rumah Paris ketika seorang temannya ingin memarkir Cadillac Escalade yang berada di belakang kereta Paris ini, tapi entah kenapa kereta itu malah melanggar bahagian belakang Bentley Continental GT berwarna pink milik Paris tersebut.

Seperti detikOto kutip dari TMZ, Minggu (29/5/2011), bahagian belakang kereta berharga US$ 200.000  yang dashboardnya bertahtahkan berlian ini  rosak dan harus dibawa ke bengkel.

Dan uniknya, Escalade yang melanggar kereta Paris tersebut merupakan jenis kereta yang sama yang dinaiki Paris ketika dirinya tertangkap polis sedang menghisap ganja di kereta itu.

 ( syu / ddn )

Puluhan Lelaki Ikuti Lumba Renang Bawa Boneka Seks

Posted: 29 May 2011 06:00 AM PDT

Vilnius - Para lelaki di Lithuania punya kegiatan khusus untuk merayakan hari yang mereka sebut sebagai hari lelaki nasional. Mereka berlumba renang, sambil membawa sebuah boneka seks miliknya.

Dari 200 peserta yang mendaftar, hanya 20 yang terpilih untuk ikut serta dalam lumba ini. Acara lumba dilakukan di Sungai Neris di Kota Vilnius. Demikian seperti ditulis the telegraph.co.uk, Ahad (29/5/2011).

Juara perlumbaan ini jatuh pada Liudas Pestininkas. Dia ditemani boneka seks seukuran wanita dewasa yang dinamakannya 'Vaida'.

"Vaida gadis yang sangat baik. Dia juga gempak. Peserta lain tidak ada yang memiliki boneka se-cantik milikku," kata Pestininkas.

Lelaki itu mendapat hadiah sebanyak 2000 litas.

Sebenarnya, hari lelaki nasional itu belum diakui secara rasmi. Acara itu baru sebatas digelar oleh sebuah radio. Mereka berharap suatu ketika, ada hari khusus untuk lelaki yang boleh dirayakan secara nasional.

"Kami telah melakukan kajian di internet dan semuanya setuju lelaki harus punya hari istimewa," ujar program director radio yang menggagas acara itu, Mindaugas Stasiulis.

Sumber :http://www.detik.com/

Video Anak Kucing Dipeluk Ibunya Jadi Hitlist Di Youtube..ditonton lebih 9 juta

Posted: 29 May 2011 05:50 AM PDT

Sebuah video mengenai kucing menghebohkan Youtube hari ini, sebenarnya apa yang istimewa? Di dalam video ini ada anak kucing yang sedang tidur bersama ibunya, tidak berapa lama si anak kucing ini terbangun dan ibu-nya secara refleks memeluk si anak, tidak percaya? lihat saja video dibawah ini. Terakhir kali video ini sudah ditonton lebih 9 juta kali.




Penyakit untuk mereka yang serious gamer

Posted: 29 May 2011 04:40 AM PDT

If you're a serious gamer, I think this will might happen to you.(Game Arthritis )








Justin Bieber ada tato Yahudi

Posted: 29 May 2011 03:00 AM PDT

Justin Bieber memiliki tatto bertuliskan bahasa Ibrani/Yahudi di rusuknya. Dan di bahagian perut terdapat tato kecil bergambar burung camar.
 Tato itu terlihat saat Justin Bieber buka baju ketika tengah bercuti di pantai bersama kekasihnya, Selena Gomez.

 Justin Bieber sempat merancang bertemu Perdana Menteri Israel ketika konsert di Israel, beberapa waktu lalu. Namun akhirnya batal, kerana timbul masalah politik di Timur Tengah.

 Rencananya Justin akan bertemu dengan Benjamin Netanyahu sebelum menggadakan konsertnya di Tel Aviv, Israel. Tetapi, sang perdana menteri tidak memiliki waktu untuk bertemu Justin.

http://niponk.blogspot.com/

Sakaki, Pohon Suci Agama Shinto di Jepun dan Legendanya

Posted: 29 May 2011 02:00 AM PDT

Saat musim semi, pohon Sakaki mengeluarkan wewangian dengan bunga putih yang berguguran diikuti dengan munculnya buah berbentuk kecil merah tua. Pohon ini tumbuh di bahagian bersuhu hangat di Jepun Korea mahupun Cina.

 Kojiki (kitab kuno) adalah catatan yang sangat bernilai bagi agama Shinto dan diperkirakan berasal dari abad ke-8.

 Berdasarkan tulisan dan referensi lain dari mitologi Jepun, pohon Sakaki memiliki peranan yang signifikan di kisah penciptaan Jepun. Pada zaman dahulu hidup pasangan suci bernama Izanagi dan Isanami yang membuat pulau Jepun dan anak-anak mereka menjadi dewa-dewa di berbagai klan orang Jepun.

 Anak perempuan mereka, Amaterasu (Dewi yang bersinar nan agung) lahir dari mata kiri sang ayah yang akhirnya menjadi Dewi Matahari. Dari dewi inilah para keluarga kekaisaran Jepun mengakui mereka berasal.

 Saudara laki-lakinya Susanoo, dewa badai diberi tugas untuk memimpin lautan, namun sebelum pergi Susanoo menghancurkan sawah-sawah dan menyebabkan tempat tinggal Amaterasu porak poranda.

 Kerana merasa kesal dan marah, Amaterasu akhirnya pergi ke suatu goa dan menutup diri. Hal ini menyebabkan dunia menjadi gelap gulita.

Untuk memancing Amaterasu keluar dari persembunyiannya, para dewa akhirnya membawa pohon Sakaki bercabang 500 dari Gunung Kaga di syurga untuk diletakkan di depan pintu gua yang ditinggali Amaterasu.

 Di bahagian atas cabang pohon Sakaki dipasang 500 permata, dibahagian tengah diletakkan cermin dengan tinggi delapan kaki dan di bagian bawah pohon di letakkan berbagai persembahan.

 Para dewa kemudian membuat kegaduhan dan bersenang-senang di luar gua. Amaterasu merasa penasaran mengapa para dewa masih bolehbersuka cita padahal dunia sedang gelap gulita.

 Dari luar para dewa mengatakan bahawa di sana terdapat dewi yang lebih bersinar dari diri Amaterasu. Merasa sangat penasaran dengan pesaingnya Amaterasu pun keluar dan melihat pantulan dirinya dari cermin yang terpasang di pohon sakaki.

 Sebelum menyedari dirinya dijebak, para dewa melempar shimenawa atau tali suci dari jerami sebelum pintu gua tertutup. Akhirnya dunia pun kembali terang dan kehidupan terus berlanjut.

 Amaterasu dipuja di Kuil Besae Ise yang merupakan kuil utama di Jepun. Dewi ini dimanifestasikan dalam cermin yang merupakan salah satu dari tiga harta kekaisaran Jepun.

 Sakaki sendiri di letakkan di shinno-mihashira atau tempat pusat suci yang bertempat di atas dan dikelilingi oleh bangunan kuil yang terbuat dari kayu. Biasanya pohon sakaki dipasangi cermin-cermin di kuil Shinto lainnya.

 Pohon sakaki kerap kali dijadikan kiasan dalam berbagai literatur dan karya-karya seni di Jepun. Sakaki juga disebut dalam penggalan tulisan kuno keagamaan yang menyebutkan bahawa pohon ini mewakili kesetiaan dan kestabilan selain itu juga mengekspresikan keberadaan yang abadi dan kekuatan dewi di kuil tersebut.

 Berbagai upacara keagaaman Shinto menggunakan pohon Sakaki dalam ritualnya. Dalam upacara pita suci yang disebut gohei, menggantung tali jerami suci atau ranting dari pohon suci sakaki digunakan untuk memanggil keberadaan roh suci.



 Gohei juga dikenal dengan sebutan Oho-nusa atau persembahan suci dan tetap digunakan dalam berbagai upacara keagamaan penting di Jepang.

 Oho-nusa memakai dua tongkat yang dikaitkan berdampingan dan disambung dengan jerami dan beberapa potongan kertas. Satu tongkat tersebut dibuat dari kayu pohon sakaki dan yang lainnya dari bambu.

 Selain itu, simbol pemujaan di wilayah Izumo yang melibatkan daun sakaki diikatkan di atas spanduk-spanduk doa yang disebut nobori. Di kuil Izumo terdapat banyak nobori yang menghiasi wilayah kuil dengan warnanya yang putih.

Penari tiang buat kecoh tepi jalan

Posted: 29 May 2011 01:45 AM PDT





Ada Ubat Baru untuk Melupakan Kenangan Pahit

Posted: 29 May 2011 12:40 AM PDT

DediNewsOnline.COM - Kabar gembira bagi yang memiliki masa lalu yang kelam, para ilmuwan baru-baru ini menemukan ubat untuk melupakan semua itu. Kenangan pahit akan hilang dari ingatan dan efeknya mampu bertahan beberapa hari sejak pemberian ubat dihentikan.

Ubat yang dinamakan Metyrapone ini bekerja dengan menghambat produksi hormon kortisol. Selain membuat stres, hormon kortisol juga memegang peranan penting dalam membangkitkan kembali kenangan-kenangan negatif yang tersimpan di dalam memori otak.

"Hasil penelitian menunjukkan jika hormon stress berkurang maka otak lebih sulit mengingat kengangan-kenangan negatif di masa lalu," ungkap Dr Sonia Lupien, peneliti dari University of Montreal seperti dikutip dari ScienceDaily, Ahad (29/5/2011).

Dr Lupien menyimpulkan hal itu setelah melakukan eksperimen pada 33 lelaki dewasa yang diminta untuk membaca atau mempelajari beberapa cerita. Ada 2 jenis cerita yang diberikan, yakni cerita dengan suasana neutral serta suasana negatif dalam erti menyedihkan.

Setelah mempelajari cerita tersebut, mereka dibahagi menjadi 3 kelompok. Kelompok pertama mendapat Metyrapone dose tunggal, kelompok kedua mendapat ubat yang sama dengan dose ganda dan yang terakhir hanya diberi plasebo atau ubat kosong.

Setelah minum ubat secara rutin selama 3 hari, mereka diminta menuturkan kembali cerita sedih yang dibacanya. Mereka yang minum Metyrapone dengan dosie ganda paling susah menceritakan kembali sedangkan yang minum plasebo paling bagus ingatannya.

Dalam eksperimen berikutnya, Dr Lupien menghentikan pemberian ubat pada seluruh partisipan. Saat diamati kembali 4 hari kemudian, efeknya masih sama yakni partisipan yang mendapat Metyrapone tetap sulit mengingat cerita sedih meski sudah tidak minum ubat.

Dr Lupien berharap suatu saat nanti hasil penelitiannya boleh bermanfaat untuk mengatasi berbagai masalah kejiwaan yang berhubungan dengan stress. Salah satunya pada orang-orang yang mengalami gangguan stress paska trauma.

SUMBER : http://www.dedinewsonline.com

Polis guna helikopter cari remaja yang menendang bola ke jendela sebuah rumah kaca

Posted: 28 May 2011 11:31 PM PDT

OXFORD - Polis di Chalgrove,Britain dianggap terlalu berlebihan dengan mengirim helikopter untuk memburu seorang remaja yang menendang bola ke arah jendela sebuah rumah kaca.

Remaja berusia 15 tahun ini menghancurkan kaca jendela rumah kaca tersebut ketika bermain dengan temannya di balik taman sebuah pub di Chalgrove, dekat Oxford. Namun anehnya, polis mengerahkan helikopter untuk menangkap budak ini.

Dalam waktu 30 minit, helikopter sudah tiba dilokasi kejadian dari tugas lain. Mereka ditugaskan untuk mencari tahu keberadaan remaja-remaja tersebut, dengan bantuan dua orang polis yang ada di darat.

Polis menilai tindakan remaja ini sebagai kejahatan yang menyebabkan kerosakan. Pihak polis membela diri pengerahan helikopter tersebut kerana berada tidak jauh dari lokasi kejadian.

Tindakan polisi ini diejek oleh pemiliki pub. "Tindakan mereka (polis) terlalu berlebihan, yang dilakukan remaja tersebut hanyalah sebuah insiden ketidaksengajaan. Mereka menendang bola dan mengenai jendela rumah kaca tersebut," ucap Emma Arnold seperti dikutip Orange, Jumat (27/5/2011).

Sementara juru bicara kepolisian Rebecca Webber membela diri bahwa pihak Kepolisian Thames Valley tidak mungkin mengerahkan helikopter untuk mengatasi kejahatan kecil. (faj)(rhs)

'Grandma Bandit' yang ditembak mati rupanya perempuan

Posted: 28 May 2011 10:48 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perompak yang diberi jolokan "Grandma Bandit" mati ditembak, Jumaat (27/5/2011), di Atlanta, Georgia, Amerika Syarikat (AS). Demikian dilapor CNN. Namun, si "Grandma Bandit" ini ternyata seorang lelaki tua.

Ia disebut Grandma Bandit kerana namanya yang menyerupai perempuan, Roxanne Taylor, dan berumur 57 tahun.

"Setelah melakukan sebuah siasat yang lebih mendalam, dan detektif akhirnya polis dapat tahu bahawa si perempuan tersangka itu adalah seorang lelaki," demikian kata juru cakap DeKalb County,Mekka Parish.

"Namanya, Roxanne Taylor, seorang lelaki berusia 57 tahun," katanya. Polis mengeluarkan surat perintah penangkapan Khamis (26/5/2011), dan mereka menduga Roxanne adalah seorang perempuan. Ia dituduh melakukan tiga rompakan.

Grandma Bandit terkenal setelah dia terlihat seperti perempuan dan merompak di wilayah Atlanta dan kedai ubat Rite-Aid serta meminta wang dengan mengacukan senjata revolver dari dalam begnya. Ia sering muncul dengan wajah yang mirip perempuan dengan pipi yang tembam, menggunakan topi besar, kacamata gelap, dan topi baseball.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS