Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Yusry Mengaku Bercinta Dengan Lisa Surihani, Kahwin 2012

Posted: 12 Aug 2011 06:48 PM PDT

GAMBAR YUSRY KRU DAN LISA SURIHANI KAHWIN 2012

Akhirnya, Yusry Abdul Halim atau lebih kita kenali dengan nama Yusry KRU mengakui yang dia sedang bercinta dengan Lisa Surihani. Pengakuan Yusry ini sekaligus mengesahkan segala gosip yang kita dengar sebelum ini. Dan jangan terkejut, Yusry sendiri memaklumkan yang mereka sudah merancang untuk berkahwin pada tahun hadapan. Good news!

Berita lanjut, anda kena beli akhbar Berita Harian hari ini (13 0gos 2010).

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

(Gambar) Inilah Teman Lelaki Farhan AF4

Posted: 12 Aug 2011 12:16 AM PDT

GAMBAR TEMAN LELAKI FARHAN AF4

Mungkin sudah masanya untuk Farhan AF4 mendedahkan wajah teman lelakinya kepada umum. Dan seperti pada gambar kat atas tu, itulah teman lelaki Farhan yang katanya sudah rapat sejak lima tahun lalu. Nama teman lelaki Farhan tu ialah Ahmed Rashdan Suhaimi dan berumur 27 tahun.

GAMBAR PERTUNANGAN FARHAN AF4

Itu je la kot nak bagi tahu. Huhu.. Sama-sama kita doakan semoga ada jodoh antara Farhan dan Ahmed Rashdan Suhaimi untuk bergelar suami isteri.

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Pelancaran Album Voices of Ummi

Posted: 12 Aug 2011 08:45 AM PDT

'Voices of Ummi' – Sebuah album untuk seisi keluarga

"Setiap perjalanan yang jauh bermula dengan langkah pertama, maka inilah langkah pertama kami dgn menerbitkan sebuah album "santapan rohani" untuk kanak-kanak dan seisi keluarga." kata Encik Johan Nawawi, Pengarah Urusan Hud-Hud Media Sdn. Bhd. yang juga penerbit album VOICES OF UMMI atau lebih senang dikenali dengan VOU.

"Album VOU adalah album pertama dipasaran terbitan Hud Hud Media Sdn Bhd yang berkonsepkan "pop kerohanian" dan kontemporari untuk kanak-kanak dan seisi keluarga. Hampir kesemua lagu-lagu dari album ini adalah lagu-lagu yang dipetik dari siri animasi muzikal bertajuk "UMMI – Ceritalah Pada Kami". Siri animasi kanak-kanak ini masih dalam proses pembikinan dan dijangka akan siap pada penghujung tahun 2011, Insya Allah."

Anggota VOU adalah terdiri dari Alif Johan sebagai Alif, (12 tahun), Aiman Abbas sebagai Aiman, (14 tahun), Hana Hamdan sebagai Hana, (11 tahun), Putri Dahlia sebagai Putri (7 tahun) dan Jihad Hamdan sebagai Atan (8 tahun). Mereka ini juga merupakan watak-watak dan suara-suara asal dalam siri animasi muzikal "UMMI – Ceritalah Pada Kami". Lagu-lagu yang disampaikan kebanyakannya adalah berdasarkan watak masing-masing di dalam siri "UMMI – Ceritalah Pada Kami".

VOU ALBUM LAUNCH - 26.07.2011

"Terima kasih kepada rakan kongsi kami Erama Creative Sdn Bhd, dan Erama Records Sdn. Bhd. dibawah naungan YBhg. Datuk Md. Afendi Bin Hj. Hamdan, selaku Pengerusi Eksekutif Erama, yang bersetuju untuk bekerjasama dan berjuang bersama kami untuk memastikan projek yang sebegini mencapai hasratnya untuk memberi pengisian ilmu Islam secara kontemporari dan sederhana kepada masyarakat terkini didalam hidup yang penuh dengan cabaran." ujarnya.Album VOU – "ERTI AL – FATIHAH"

Album ini memuatkan 12 lagu baru yang dipetik dari siri animasi "UMMI – Ceritalah Pada Kami". Erti Al- Fatihah dipilih sebagai Tajuk kerana ia adalah erti Ummul Kitab kita iaitu surah Al-Fatihah, surah yg dibaca setiap hari, setiap kali dalam solat kita. Semoga kita dapat sama-sama mengingati dan memahami erti surah ini dengan lebih mudah lagi. Tambahan itu, album ini juga merangkumi pelbagai sub-genre irama pop dari tradisional balada, jazz, country & western, r&b dan dance/hiphop.

Turut terlibat dalam album ini ialah personaliti Bringgo dan Mosyi melalui lagu Ramadhan, Aku Hud Hud dan Mari Makan Roti.

Tidak ketinggalan mewarnai album VOU adalah penampilan penyanyi Nora dengan lagu Ramadhan dan Pedoman yang diadun semula (remix) bersama nyanyian VOU.

Alhamdulillah, lagu yang telah mendapat sambutan dan respon yang cukup baik dari semua media, radio- radio stesen, penggiat seni dan khususnya dari para pendengar adalah lagu Erti – Al-Fatihah. Manakala di antara lagu-lagu yang cukup menarik untuk didengar adalah Ahai!Riangnya Hari Raya dan lagu Bismillah- Alhamdulillah ciptaan adik paling kecil iaitu Putri Nur Dahlia Bt Johan berusia 7 tahun.

Syukur Alhamdulillah dan berbanyak terima kasih dari pihak kami kepada pihak media yang telah memberi sokongan terhadap projek ini. Album VOU adalah album yang cukup menarik dan menghiburkan anak- anak kita dan seisi keluarga. Insya Allah akan berada dipasaran tidak lama lagi.

ALBUM COVER - VOU ERTI ALFATIHAH

Di bawah adalah senarai lagu-lagu album VOU – "ERTI AL-FATIHAH" .

1. Erti Al-Fatihah Johan Nawawi / Tafsir dari Al-Quran

2. Ahai! Riangnya Hari Raya Johan Nawawi / Amran Omar

3. Ummi (Lagu Tema) Johan Nawawi / Nora J

4. Indahnya Pelangi Johan Nawawi / Nora J

5. Pemimpin T erpuji Johan Nawawi / Amran Omar

6. Aku Hud-Hud Johan Nawawi / Johan Nawawi

7. Rakan Sejati Johan Nawawi / Amran Omar

8. Bagus Punya Bagus! (Lagu Professor Gajet) Johan Nawawi / Bringgo

9. Mari Makan Roti (Lagu Uncle Maideen) Johan Nawawi / Bringgo

10. Meow! Meow! Meow! (Jojo Ku Sayang) Johan Nawawi / Bringgo

11. Bismillah – Alhamdulillah Johan Nawawi & Putri / Nora J

12. Ramadhan Nora J feat Johan Nawawi & VOU

Johan Nawawi / Bringgo

13. Pedoman VOU Nora J feat.VOU – Johan Nawawi / Shah Mohamed/Hafiz Tarmizi/ Johan Nawawi (Arietta Publishing / e2Muzik)

Penerbitan album ini mengambil masa lebih kurang setahun dari proses konsep dan idea, penciptaan lagu, pemilihan lagu, gubahan muzik, penulisan lirik, latihan vokal, proses rakaman, diadun oleh Rahmad Ayob dari kumpulan rock, KAMIKAZE dan akhirnya proses mastering diadun oleh komposer tersohor, Fauzi Marzuki.

Secara ringkas, mereka yang telah bekerja keras untuk menjayakan album ini antaranya adalah: Penerbit Album – Johan Nawawi & Nora Dato' Hj. Ariffin

Gubahan Muzik – Johan Nawawi & Ahmad Firdaus untuk lagu Pedoman VOU Pemuzik – Azhar Borhan , Shahriman Ismail, Rizal Sky, Zahid & Johan Nawawi

Teknikal - Rahmad Ayob (KMKZ), Ahmad Sukriman Ismail (Ayie) & Fauzi Marzuki Operasi - Saila Zulkhiefley, Nik Hazman, A. Fairuz , Faiz Firman, Alita Animasi – Jefry Sani, Dhameer, Ridhwan, Boy, Appy, Rizal, Ayie, Kadeng Penasihat - Amran Omar, Jamal Boy, Justin Johari, Ustaz Che Bakar & Ustaz Amin Penaja Pakaian VOU – POYA (Empire Shopping Gallery Subang Jaya & Bangsar Shopping Complex)

Perancangan untuk VOICES OF UMMI (VOU) 2011

Setakat ini VOU telah pun membuat beberapa persembahan di:

- – -

Rancangan ASSALAMU'ALAIKUM : TV AL-Hijrah Malaysia Hari Ini (MHI) dan Fuhhh! : TV3 Berita Adik dan Chopp : TV9

Berita terkini mengenai VOU ialah penampilan VOU di rancangan rakaman 'MELODI RAYA' TV3 yang berlangsung di PWTC, KL pada hari Rabu 10 Ogos 2011.

Sementara itu pihak Erama Creative telah pun bersetuju untuk menerbitkan 2 muzik video, iaitu untuk lagu Pedoman VOU dan Ahai! Riang Hari Raya yang akan mula rakaman pada hujung minggu ini.

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Ummi Nazeera di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Perjanjian Persefahaman MC Voices & Stars Sdn Bhd bersama MAESTRO
  • Stacy Avon Voices Contender Profile
  • Remy Ishak Bergaduh Dengan Ummi Nazeera
  • Gambar Mawi di Pelancaran Album Terbaru ALLAH HABEEBI
  • Avon Perkenalkan Pencarian Bakat AVON VOICES
  • Mila Jirin Berundur Dari MC Voices & Stars
  • Hafiz AF7 Akan Lancar Album Sulung Masih Jelas
  • Quotes of The Day: Saya Dah Letih – Remy Ishak
  • Gambar Amanda Amani di Ujibakat Avon Voices
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    Musim Kedua LIE TO ME di NTV7

    Posted: 12 Aug 2011 08:00 AM PDT

    Musim kedua LIE TO ME bakal keudara di ntv7
    Kebenaran yang dapat dilihat pada wajah setiap insan

    Kebanyakan orang tidak dapat meneka dari riak wajah dan gerak geri badan ketika seseorang itu berbohong dan hanya pakar yang mampu membacanya. Daripada penerbit eksekutif drama siri '24' dan 'Arrested Development', Lie To Me merupakan sebuah siri popular yang memaparkan seorang pakar tipu daya yang membantu mendedahkan kebenaran untuk pihak FBI, polis tempatan, firma undang-undang, korporasi, malah kes individu. Musim kedua Lie To Me bakal menemui penonton ntv7 mulai 15 Ogos, setiap Isnin pada jam 8.30 malam.

    LTMS2b

    Dr. Cal Lightman (lakonan Tim Roth) merupakan seorang pakar tipu daya terkemuka dunia khusus dalam mengesan ekspresi air muka dan bahasa badan dalam menentukan jikalau dan mengapa seseorang berbohong. Dengan analisa ini, dia mampu membaca pelbagai perasaan tersembunyi sehingga kepada tarikan seksual dan iri hati yang tak mungkin dapat disorokkan daripadanya. Pekerjaan Lightman ini memberikan pengetahuan dan kelebihan kepadanya dalam menimbulkan salah faham dan mengesan penipuan. Namun seperti yang sudahpun diketahui Lightman, keupayaan saintifiknya dianggap sebagai sebuah anugerah dan dalam pada masa yang sama merupakan sumpahan dalam hidupnya di mana penipuan di antara keluarga dan rakannya sendiri sama sahaja dengan perlakuan jenayah dan orang lain.

    Lightman mengetuai sebuah pasukan di Syarikat Kumpulan Lightman yang terdiri daripada beberapa pakar dalam membantu penguatkuasaan undang-undang persekutuan, agensi-agensi kerajaan, polis tempatan, dan pihak individu dengan kes-kes mereka yang paling sukar diselesaikan. Dr. Gillian Foster (lakonan Kelli Williams) merupakan seorang ahli psikologi yang berbakat dan juga gandingan Lightman dalam mendapatkan gambaran yang lebih besar sementara Lightman tertumpu kepada perincian yang lain. Lightman memerlukan bimbingan Foster dalam perlakuan manusia samada dia sudah mengetahuinya ataupun tidak. Bersama mereka membentuk gandingan yang mantap dalam menyelesaikan setiap kes.

    Dalam pada itu, Eli Loker (lakonan Brendan Hines) merupakan ketua penyelidik Lightman yang percaya akan kejujuran radikal. Namun begitu, Loker sering berdepan dengan masalah akibat menyuarakan fikirannya. Anak didik Lightman, Ria Torres (lakonan Monica Raymund) pula adalah seorang yang mempunyai sifat semulajadi dalam mengesan penipuan. Masih mentah dan tidak perlu dilatih, bakat Torres dan kelebihannya membuatkan dirinya disegani ramai.

    Dalam musim kedua, barisan pelakon siri kegilaan ramai, 'The Shield' disatukan di dalam satu episod di mana Lightman dan bekas isterinya, Zoe (lakonan Jennifer Beals) mengalami kemungkinan menghantar orang yang tidak bersalah menjalani hukuman mati. Lightman turut dipanggil membuat ujian di dalam sebuah perbicaraan tentang seorang janda yang membunuh suaminya yang lebih tua; juga, kakak Torres ditahan dalam kes juvana hadir semula dalam hidup Torres setelah hilang secara misteri dan apabila seorang wanita meninggal di sebuah kempen tunjuk perasaan di Virgina. Pasukan Lightman kemudiannya diupah untuk mendapatkan kisah sebenar sama ada kes tersebut ada kaitan dengan kegagalan cubaan membunuh atau sebuah plot pembunuhan yang berjaya dirancang.

    Sementara itu, Lightman sukar menerima kenyataan di rumah apabila anak gadisnya, Emily Lightman (lakonan Hayley McFarland) mula berpacaran. Musim ini juga cuba menampilkan watak Agen Ben Reynolds (lakonan Mekhi Phifer dari '8 Mile') yang menyedari bahawa dia sebenarnya enggan bekerjasama dengan pasukan Lightman untuk menangkap perogol dan pembunuh bersiri.

    Dihasilkan oleh Samuel Baum, drama siri Lie To Me ini diterbitkan penerbit eksekutif Alexander Cary, David Graziano, dan Sackheim, Vahan Moosekian dan Brian Gazer. Siri ini diilhamkan oleh penemuan saintifik oleh ahli psikologi sebenar yang mampu membaca petanda daripada raut wajah manusia, gerak badan dan alunan suara untuk mendedahkan kebenaran dan kes penipuan dalam penyiasatan jenayah.

    Jangan lupa untuk menyaksikan drama siri menarik, musim kedua Lie To Me, yang bakal keudara mulai 15 Ogos, setiap Isnin pada jam 8.30 malam, untuk 22 episod, hanya di ntv7, Saluran Ceria Anda!

    Untuk maklumat lanjut, sila layari www.ntv7.com.my dan www.tonton.com.my atau ikutilah perkembangan menerusi Facebook dan Twitter ntv7.

    Barisan Pelakon
    Tim Roth sebagai Dr. Cal Lightman
    Lightman boleh melihat apa yang dikenali sebagai 'ekspresi mikro' yang berlaku dalam sekelip mata, ekspresi muka yang tanpa sengaja yang mendedahkan apa yang sebenarnya seseorang rasai.

    Kelli Williams sebagai Dr. Gillian Foster
    Untuk mendapatkan kebenaran, Foster memberi tumpuan kepada suara, perkataan, dan psikologi manakala Lightman memberi tumpuan kepada ekspresi wajah dan bahasa badan.

    Brendan Hines sebagai Eli Loker
    Loker sering melakukan analisis video di dalam makmal, dan merupakan seorang pakar dalam bidang psikologi kumpulan. Beliau adalah anak didik kepada Lightman dan Foster. Mahupun begitu, Loker seringkali ingin menyuarakan pendapatnya mengenai kes-kes yang diuruskannya.

    Monica Raymund sebagai Ria Torres
    Lightman merupakan mentor kepada Torres pada masa yang sama juga berasa cemburu terhadap Torres yang dilahirkan dengan bakat semula jadi di mana Lightman mengambil masa yang lama untuk berlatih untuk menguasainya.

    LTMS2f

    LTMS2h

    LTMS2l

    LTMS2r

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Hamper Biskut Raya Dari NTV7 Saluran Ceria Anda
  • Ujibakat Program Realiti Terbaru ntv7
  • Fringe Kembali Untuk Musim Kedua
  • Gambar Dayang Nurfaizah @ 10th Anniversary NTV7 Feel Good Channel
  • Juara Pesona Nona Musim Ke-3
  • Rakaman Raya Bersama Fara di Studio 2 NTV7
  • Showcase Kau dan Aku Musim Kedua
  • Sasha Bashir Dansa II The Journey Continues
  • Hot Chef Musim Ke-2 di 8TV
  • Idola Kecil Musim Kedua
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Penjara Brazil Gunakan Angsa Sebagai Alarm

    Posted: 12 Aug 2011 09:00 PM PDT


    SAO PAULO - Sebuah penjara yang terletak di Brazil sedang merekrut anggota keamanan dalam jenis berbeza, yakni dua ekor angsa.

    Pegawai penjara Sobral, Wellington Picanco menyatakan, kedua angsa yang ditempatkan dipenjara selalu bising dan juga berbuat gaduh bila mereka melihat ada gerak geri yang mencurigakan di penjara tersebut.

    Picanco juga menyatakan, angsa-angsa ini berkawal selayaknya warden penjara untuk membantu petugas keamanan di penjara tersebut bila terjadi pergaduahn antara para tahanan di penjara yang penuh sesak itu.

    Dikhabarkan pula haiwan unggas ini membantu para warden untuk mengatasi pergaduhan antara geng di penjara. Demikian seperti diberitakan Huffington Post, Jumaat (12/8/2011).

    Penjara Sobral ini dirancang untuk menampung sebanyak 153 narapidana, namun saat ini penjara tersebut kepenuhan. Jumlah narapidana di penjara ini mencapai 255. Otoritas penjara pun tidak memberikan detil lebih lanjut terkait penggunaan angsa di penjaranya.(rhs)

    Gila ..majikan suruh pekerja tak pakai bra ketika bekerja

    Posted: 12 Aug 2011 08:00 PM PDT


    Banyak perusahaan yang menerapkan 'dress code' saat bekerja. Tapi sebuah perusahaan di Utah, Amerika, malah membuat peraturan busana yang tidak wajar, dilarang memakai bra. Seperti yang dikutip dari nydailynews, sebuah laporan sivil yang diajukan beberapa hari lalu ke Pengadilan Distrik Amerika oleh Trudy Nycole Anderson menuliskan bahawa bekas atasannya, Derek Wright telah membuat peraturan yang di luar batas. Wright memaksa Anderson untuk mengikuti 'jadual pakaian seksi'.

    Wright menngatur pakaian apa yang harus dikenakan oleh Anderson selama seminggu penuh. Hari Senin Anderson harus mengenakan rok mini (Mini-skirt Monday), memakai atasan pada Selasa (Tube-top Tuesday), T-shirt basah pada Rabu (Wet T-shirt Wednesday), tak boleh memakai bra pada Khamis (No bra Thursday) dan mengenakan atasan bikini pada Jumaat (Bikini top Friday).

    Tidak hanya membuat aturan pakaian saja, Wright yang merupakan pemilik 'Lone Peak Controls and D&L Electric Control Company' juga dilaporkan sering melakukan pelecehan seksual kepada Anderson. "Dia berulang-ulang kali menanyakan ukuran payudara dan membicarakannya di depan karyawan lainnya," tulis laporan tersebut.

    Anderson mengatakan bahwa tidak hanya dirinya yang kerap kali mendapat pelecehan seksual. Beberapa teman kerja wanitanya juga pernah merasakan hal yang sama. Menurut Anderson, bosnya tersebut juga memiliki kebiasaan menonton film porno di dalam kantornya.

    Anderson yang merupakan seorang ibu dengan tiga orang anak itu merasa bahawa dirinya menjadi target pelecehan seksual kerana Wright tahu jika dirinya tidak boleh hidup jika kehilangan pekerjaannya tersebut. Anderson dibuat menandatangani sebuah dokumen tertulis yang menyatakan, 'ketika Anderson menerima pelecehan dan ada masalah dengan hal itu, maka Anderson harus boleh memakluminya'.

    Pada Februari 2011, Anderson telah dipecat kerana telah melaporkan perilaku atasannya itu. Wanita berusia 44 tahun tersebut, menuntut kerana telah diberhentikan dari pekerjaannya dan juga gangguan mental yang ia dapatkan saat bekerja di perusahaan Wright.

    Remaja ini kerjanya halau setan

    Posted: 12 Aug 2011 07:00 PM PDT


    Di usia 16 tahun, kebanyakan perempuan di Amerika Syarikat mungkin tengah sibuk bersekolah atau bergaul dengan teman-teman sebaya di mall. Tapi bagi beberapa remaja wanita asal Phoenix, Arizona, masa muda mereka habiskan untuk berburu membasmi setan.


    Para remaja cantik ini tidak ubahnya remaja lainnya. Mereka sesekali pergi ke salon dan bergosip dengan teman-temannya. Bezanya, mereka bersekolah di sekolah pembasmi setan, Gereja Internasional Kebebasan Spiritual. Perangkat mereka bukanlah buku pelajaran maupun penggaris, tapi injil, salib dan air suci.
    "Ketika mereka memanggil seorang pembasmi setan, mereka tidak menyangka akan bertemu dengan gadis berusia 16 tahun," ujar wanita cantik pembasmi setan, Bryne Larson, seperti dilansir dari laman Daily Mail, Kamis, 11 Agustus 2011.


    Larson tidak sendiri, ada lima wanita sebayanya yang bertugas sebagai pembasmi setan. Di gereja ini, mereka diajarkan cara menangkal setan dan berbagai kutukannya. Tess Scherkenback, 16, wanita pembasmi setan lainnya, mengatakan bahwa terdapat beberapa kutukan yang perlu diwaspadai.

    "Kutukan kematian, kanser dan pembunuhan. Biasanya pada kutukan kematian, setannya mengganas. Setelah mendengar saya membacakan doa, orang yang dirasuki biasanya bersendawa atau menangis," kata Tess.

    Pembasmi lainnya, Savannah Scherkenback, 19, mengatakan ketika dilakukan pembasmian setan, orang-orang yang dirasuki dapat bertindak di luar kendali. Dia mengatakan ketika pengusiran dilakukan, para setan yang berada di tubuh manusia, tidak akan pergi dengan tenang.


    "Mata mereka melotot, suaranya menjadi berat dan mereka mulai berteriak. Kami sudah biasa disumpahi, diludahi, dan dimuntahi oleh orang-orang yang kerasukan," kata Savannah.

    Guru besar sekolah pembasmi ini, Pendeta Bob Larson, mengatakan bahawa sekolahnya memiliki 100 orang pembasmi setan terlatih di seluruh dunia. Dia mengatakan usahanya tersebut maju pesat dengan panggilan pengusiran setan yang terus berdatangan.


    "Telefon kami berbunyi terus. Setiap bulannya, kami menerima 1.000 panggilan dan kami sering bepergian ke Afrika, Ukraine, Britain dan Australia untuk mengusir setan," kata Bob.

    Bob mengatakan bahawa wanita-wanita muda lebih handal mengatasi kerasukan daripada pembasmi yang lebih tua. Untuk menjaga ketajaman kemampuan mereka, Bob melarang murid-muridnya untuk menonton televisi.


    Savannah tidak memiliki masalah dengan itu. Dia mengatakan ketimbang nonton tayangan TV yang merosak, lebih baik dia berdoa dan bertarung melawan setan. "Saya kira tayangan Harry Potter dan Twilight adalah pemicu kerasukan. Karena tayangan ini tidak bermoral dan mengajak orang-orang untuk berbuat jahat," kata Savannah.

    [http://asaborneo.blogspot.com

    Lelaki 60 tahun diteteak dengan parang

    Posted: 12 Aug 2011 06:00 PM PDT

    ALOR SETAR – Seorang lelaki berumur 60 tahun mati ditetak dengan parang oleh ahli keluarga terdekatnya manakala isteri cedera dalam satu kejadian sejurus sebelum berbuka puasa di rumah mereka di Kampung Pasir Putih di Kuala Nerang dekat sini malam tadi.

    Dalam kejadian sekitar 7 malam tadi, Seman Siron, 60, meninggal dunia di Hospital Kuala Nerang akibat kecederaan di kepala, putus pergelangan kaki kanan selain cedera di kedua-dua belah tangannya manakala isterinya, Hasmah Abdul Majid, 58, cedera di belakang kepala.

    Ketua Polis Daerah Padang Terap, DSP Ku Yaacob Ku Hamad berkata, kejadian itu dipercayai berlaku apabila suspek berusia 33 tahun memarahi anak-anak saudaranya yang membuat bising ketika mereka sedang menunggu untuk berbuka puasa. - Bernama

    sumber : kosmo online

    Gonzales Curi Berlian dengan Menelannya

    Posted: 12 Aug 2011 05:00 PM PDT


    CHICAGO, KOMPAS.com - Seorang tukang bangunan di kawasan Chicago terpaksa dihadapkan ke pengadilan kerana dituduh mencuri sebuah cincin berlian. Padahal, benda mahal harganya itu sudah susah payah disembunyikannya di dalam perut, langsung tanpa dikunyah.


    Jaksa mengatakan, Wilfredo Gonzales (30) membantu memperbaiki sebuah rumah di Cicero, Illinois. Cincin berlian yang jadi perkara ditinggalkan pemilik rumah di tempat penyimpanan di bilik mandi.

    Ketika sedar cincinnya hilang, wanita itu meminta suaminya bertanya kepada Gonzales. Gonzales mulanya menafikanl. Namun, setelah didesak, jaksa menyatakan Gonzales akhirnya mengaku mengambil cincin dari tempat penyimpanan dan langsung menelannya.

    Polisi segera dipanggil dan Gonzales dilarikan ke hospital. Citra sinar X memperlihatkan ada cincin yang hilang di perutnya. Jika pengadilan memutuskannya bersalah, Gonzales boleh diganjar hukuman hingga tiga tahun penjara. (Reuters/Joe)
    Sumber :
    Kompas Cetak





    Trent, Kambing Jantan yang Hobinya Melukis

    Posted: 12 Aug 2011 10:30 AM PDT


    TEXAS - Ada yang unik dari Houston Zoo kerana seekor kambing jantan di zoo yang terletak di Hermann Park, Texas, memiliki hobi melukis.

    Haiwan berjiwa seni itu bernama Trent. Trent senang sekali menggigit berus cat sebelum membuat sebuah draf gambar berupa goresan-goresan yang abstrak, namun memiliki kombinasi warna-warna yang indah dan mampu membuat para pengunjung yang melihatnya terkagum-kagum. Demikian sebagaimana dilapor Dailymail, Jumaat (12/8/2011).

    Para pekerja di Houston Zoo berharap kemampuan Trent yang luar biasa ini tidak hanya dapat menggambarkan kesuksesan Trent setiap melukis di atas kanvas, tapi juga dapat membuatnya terkenal di masyarakat nantinya.

    "Dia menangkap idea sangat cepat, sehingga membantunya melukis bukanlah perkara yang sulit, kerana tidak memakan waktu hingga sebulan untuk menyelesaikan satu lukisan," ujar Amber Zelmer, petugas zoo yang merawat Trent.(rhs)

    sumber : http://international.okezone.com

    Seorang Gadis Nekad Bedah Lidah Supaya Lancar Bahasa Korea

    Posted: 12 Aug 2011 09:45 AM PDT


    NOTTINGHAM - Seorang mahasiswi asal Beeston, Nottingham, Rhiannon Brooksbank-Jones (19), nekad membedah lidahnya menjadi satu sentimeter lebih panjang demi dapat berbahasa Korea dengan baik dan seperti orang Korea pada umumnya.

    Rhiannon memiliki impian untuk dapat tinggal dan bekerja di Korea Selatan, setelah kuliah selesai. Dia mengambil kursus bahasa Korea namun dia kesulitan bercakap bahasa Korea. Untuk itulah dia rela menambah panjang lidahnya supaya boleh berbicara seperti orang Korea asli. Padahal dia belum pernah menginjakkan kakinya di Korea Selatan.

    "Saya telah dua tahun mempelajari bahasa Korea, kemampuan berbicara bahasa Korea saya sudah pada level tinggi, tetapi saya harus bersusah payah usaha untuk menyamakan suara dengan orang Korea," ujar Rhiannon seperti dikutip Dailymail, Jumaat (12/8/2011).

    Menurut doktor giginya, Rhiannon memang memiliki lidah yang lebih pendek dari orang-orang pada umumnya. Sehingga cara pengucapan kata seperti orang asing yang berbahasa Korea. Namun hal itu tidak menjadi masalah baginya dalam berbahasa Inggris.

    "Ini akan sangat jelas kalau saya mendapatkan kesulitan menyebutkan kata dari yang ada huruf L dalam bahasa Korea yang sering muncul di perbendaharaan kata. Dan ini berbeza ketika menyebutkan kata yang ada huruf L dalam bahasa Inggris. Kini saya berbicara seperti orang Korea asli dengan aksen-aksen Korea," kata Rhiannon dengan senang hati.(rhs)

    Parfume Berlapis Emas Berharga US$1 juta

    Posted: 12 Aug 2011 08:47 AM PDT

    New York, DKNY melancarkan parfume yang berlapis emas seharga US$1JUTA

    Parfume yang dibuat berbentuk apel dan berlapis emas itu diperkirakan dijual seharga US$ 1 juta .

    Pereka DKNY, Donna Karan yang bekerjasama dengan desainer perhiasan Amerika Martin Katz membuat parfume yang bertitel 'Golden Delicious' itu dengan hiasan 3 ribu logam tulen emas dan putih 14 karat.

    Dilapor oleh NyNewsDaily, logam itu mencakup batu safir dari Sri Lanka, kristal dari Brazil dan berlian warna pink dari Australia.

    Bebatuan permata itu dibuat layaknya kota Manhattan, yang dibentuk menyerupai gedung-gedung serta langit kota yang cerah.

    Parfume eksklusif itu terbuat dari campuran aroma segar dan manis. Diantaranya daun jeruk, mawar putih, bunga lily, Vanilla Orchid, musk dan sandalwood.DKNY 'Golden Delicious' tersedia dalam tiga ukuran, 100ml, 50ml dan 30ml. Rencananya keuntungan dari penjualan parfume istimewa ini akan disumbangkan ke yayasan anti kelaparan.


    Kenapa anak kanggaru ini dipanggil Salt and Pepper?r

    Posted: 12 Aug 2011 07:25 AM PDT


    VICTORIA - Sebuah zoo di Victoria Australia dengan nama Chris Humfrey's Wild Action Zoo baru saja memiliki dua bayi tammar wallaby (kangguru kecil) yang istimewa. Dua bayi tersebut kembar dan bahkan salah satu dari mereka albino.

    Humfrey, seorang zoologist, mengatakan adanya bayi wallaby kembar saja adalah sebuah hal yang jarang terjadi, terlebih salah satu dari bayi wallaby ini albino. Hal yang sangat jarang terjadi.

    "Bayi wallaby kembar adalah hal yang sangat jarang terjadi, dan salah satu dari mereka albino adalah hal yang sangat tidak biasa. Kelahiran mereka hanya dialami oleh satu dari sejuta wallaby," ujar Humfrey, seperti dikutip Daily Telegraph, Khamis (11/8/2011).

    Pasangan kembar nan langka dari wallaby tersebut lahir pada Minggu, 7 Ogos. Perbezaan warna yang terdapat pada bayi kembar wallaby tersebut membuat mereka dijuluki dengan sebutan "Si Garam dan Lada" (Salt and Pepper). Lada untuk bayi walabi yang berwarna normal keabu-abuan, sedangkan garam untuk bayi wallaby yang albino.(rhs)

    Kereta dibuat khas untuk orang kerdil

    Posted: 12 Aug 2011 06:48 AM PDT





    Ini dia selipar berharga $20,000

    Posted: 12 Aug 2011 05:00 AM PDT


    Bagaimana jika selipar ini ditabur berlian yang sangat mahal ??

    Moszkito membuat selipar ini dengan dukungan lengkungan yang dimaksudkan untuk lebih dari sekadar selipar ke pantai. Ular Charmer flip-flop fitur 24 putaran, penuh-potong, berlian berkualiti tinggi (6 karat jumlahnya) . Moszkito Arch Sandal menawarkan dukungan lebih dari tradisional flip-flop dan datang dalam berbagai rentang harga, gaya dan warna. Versi dihiasi berlian dijual seharga $ 20.000.

    Bunuh diri

    Posted: 12 Aug 2011 04:00 AM PDT






    Tanam sayur dihalaman sendiri pun kena denda

    Posted: 12 Aug 2011 03:00 AM PDT


    OAK PARK, KOMPAS.com — Menanam sayuran di halaman sendiri malah terkena denda. Julie Bass dari Michigan menarik perhatian media massa nasional kerana pertarungannya dengan dewan kota.


    Persoalan bermula ketika Bass menanam sayur di halaman depan rumahnya. Namun, Bass malah disuruh membayar denda 100 dollar AS atau mendekam di penjara selama 93 hari. Bass pun bertarung melawan nya penguasa setempat serta membuat blog dan halaman di Facebook berjudul Oak Park Membenci Sayuran.

    Akhirnya, keputusan itu dibatalkan jaksa Eugene Lumberg. Tidak jelas alasan pemerintah kota setempat menjatuhkan denda tersebut.

    Kerana suaminya pindah kerja ke Seattle, akhirnya keluarga Bass pindah. Bass mengatakan, dia menunda kepindahan itu dan akan mengumpulkan sayur-sayur itu hingga batang yang terakhir. "Taman sayur ini merupakan hal yang menakjubkan bagi teman dan tetangga kami. Mohon maaf jika harus memindahkannya sehingga taman ini tidak terlihat lagi," ujarnya. (UPI/JOE)

    Dikira Ada Rumput Segar, Kuda Poni Terjepit di Tayar Traktor

    Posted: 12 Aug 2011 02:00 AM PDT


    LIMMER - Marlene Schmidt (30), seorang pecinta kuda dari Limmer, Jerman, harus rela bersusah payah mengotori tangannya setelah kuda poni kesayangannya terjebak dalam sebuah tayar traktor yang besar.

    Menurut Marlene kuda kesayangannya itu terperangkap ke dalam sebuah bekas tayar traktor yang besar itu ketika sedang meragut rumput segar di balik tayar tersebut.

    Namun sayangnya, yang berada di balik tayar besar tersebut adalah sebuah kubang yang agak cukup dalam, bukanlah rumput. Kerananya, kuda poni malang itu terperosok jatuh ke dalam kubang itu dan terjepit di tayar.

    "Dia memang sangat lucu, dia sering kali terjebak ketika sedang mencari rumput-rumput segar," ujar Marlene seperti dikutip Dailymail, Khamis (11/8/2011).

    Marlene telah berupaya sendiri menangani menyelamatkan kudanya, namun akhirnya dia meminta bantuan petugas pemadam kebakaran untuk memberikan pertolongan.

    Petugas itu lantas membelah tayar besar itu menggunakan mesin pemotong elektrik untuk membebaskan kuda milik Marlene.

    Untungnya, kuda poni bernama Smila itu tidak terluka dalam insiden tersebut.(rhs)

    Duh,Wajah Kanak-kanak Ini Dikoyak Anjing

    Posted: 12 Aug 2011 01:00 AM PDT


    INILAH.COM, Monterrey – Kanak-kanak berusia tujuh tahun ini wajahnya terkoyak akibat gigitan anjing pitbull. Ia sukses menjalani operasi untuk menyatukan kembali bahagian yang terkoyak.

    "Ini implan wajah pertama yang sukses dilakukan di Mexico," ujar Jubir Social Security Institute Mexico Juan Francisco Salazar di Negara Bahagian Nuevo Leon, dilansir Straits Times.

    Raul Carrizales (7) diserang seekor anjing berjenis pitbull pada 26 Jun lalu, di Kota Monterrey. Anjing liar itu membuat robekan besar pada bahagian bawah wajahnya.

    Seorang tetangga yang melihat kejadiannya, memungkut kulit kanak-kanak ini dan meletakkan di dalam beg plastik. Ia kemudian memasukkan ke dalam bekas berisi ais

    Berkat tindakan cepat si tetangga, doktor boleh mengimplan kembali bahagian wajah si kanak-kanak beruntung itu.

    Pelik..isteri minta cerai kerana suami hebat memasak darinya

    Posted: 12 Aug 2011 12:00 AM PDT


    CAIRO - Seorang wanita Mesir meminta perceraian setelah dirinya sedar suaminya lebih hebat dalam hal memasak daripada dirinya.

    Mohammed Said, seorang chef di Hotel Cairo, mengejutkan keluarganya ketika dirinya memasak untuk makan malam pada awal bulan Ramadan. Saat itu, seluruh anggota keluarganya tengah berkumpul untuk menunggu waktu berbuka puasa.

    Said menunjukkan bakat memasaknya yang didapatkan lewat pelatihan memasak di hotel. Dirinya pun terlihat dapat mengalahkan istErinya, Nahal, dalam hal memasak. Demikian seperti dilansir RIA, KHamis (11/8/2011).

    Nahal pun akhirnya meminta cerai kepada suaminya setelah kedua putranya meminta ayahnya terus memasak untuk keluarga. Anak-anaknya pun menyatakan lebih menyukai masakan yang dimasak ayahnya daripada ibunya.

    Meski demikian, pengadilan di Mesir terpaksa menunda proses pengadilan kedua pasangan suami istEri tersebut sampai akhir bulan Ramadan. Pengadilan berharap Nahal akan mempertimbangkan pilihannya, kerana tanpa perceraian keharmonian di keluarga Said akan tercipta.(rhs)

    Cry Baby Lane: Film Hantu Nickelodeon Yang Dibanned Meskipun Baru Tayang Sekali

    Posted: 11 Aug 2011 11:00 PM PDT

    Kerana dinilai terlalu menyeramkan bagi anak-anak, filem ini terpaksa di berhentikan meskipun baru tampil satu kali dalam pertunjukan perdananya.

    Sepertinya semua orang tahu kalau Nickelodeon adalah stesen televisyen yang memproduksi filem-filem khusus untuk konsumsi anak-anak, namun lucunya justru pegawai yang bekerja pada bahagian penapisan filem di Nick lupa akan hal itu.

    Ketika esisode perdananya diputar pada 28 Oktober tahun 2000, Cry Baby Lane dinilai telah menampilkan horror yang terlalu vulgar bagi kebanyakan ibu-ibu yang kemudian membanjiri layanan pelanggan perusahaan itu pada keesokan harinya. Nickelodeon pun setuju untuk menghentikan filem tersebut dan hasilnya episode perdana itu secara rasmi telah merangkap menjadi episode yang terakhir.

    sumber: tumblr


    Alasan Ilmiah di Balik Larangan Khalwat Lelaki dan Wanita

    Posted: 11 Aug 2011 10:00 PM PDT


    Perintah untuk tidak berkhalwat (berdua-duaan) antara seorang lelaki dan wanita yang bukan mahram selama ini dipatuhi seorang mukmin sebagai ketaatan kepada Allah dan Rasul-Nya. Tapi, jarang dari kita yang mengetahui alasan ilmiah di balik perintah itu.

    Kenapa hal tersebut dilarang dan dianggap berbahaya oleh syariat Islam? Bahagian tubuh kita yang mana yang ternyata berpengaruh terhadap keadaan khalwat itu?

    Baru-baru ini, sebuah penelitian membuktikan bahaya berkhalwat tersebut.

    Para peneliti di Universiti Valencia menegaskan bahawa seorang yang berkhalwat dengan wanita menjadi daya tarik yang akan menyebabkan kenaikan sekresi hormon kortisol. Kortisol adalah hormon yang bertanggung jawab terjadinya stres dalam tubuh. Meskipun subjek penelitian mencuba untuk melakukan penelitian atau hanya berfikir tentang wanita yang sendirian denganya hanya dalam sebuah simulasi penelitian. Namun hal tersebut tidak mampu mencegah tubuh dari sekresi hormon tersebut.

    "Cukuplah anda duduk selama lima minit dengan seorang wanita. Anda akan memiliki proporsi tinggi dalam peningkatan hormon tersebut," inilah temuan kajian ilmiah baru-baru ini yang dimuat pada Daily Telegraph!

    Para ilmuwan mengatakan bahawa hormon kortisol sangat penting bagi tubuh dan berguna untuk kinerja tubuh tetapi dengan syarat mampu meningkatkan proporsi yang rendah, namun jika meningkat hormon dalam tubuh dan berulang terus proses tersebut, maka yang demikian dapat menyebabkan penyakit serius seperti penyakit jantung dan tekanan darah tinggi dan berakibat pada diabetes dan penyakit lainnya yang mungkin meningkatkan nafsu seksual.

    Bentuk yang menyerupai alat proses hormon penelitian tersebut berkata bahwa stres yang tinggi hanya terjadi ketika seorang laki-laki berkhalwat dengan wanita asing (bukan mahram), dan stres tersebut akan terus meningkat pada saat wanitanyamemiliki daya tarik lebih besar! Tentu saja, ketika seorang lelaki bersama dengan wanita yang merupakan saudaranya sendiri atau saudara dekat atau ibunya sendiri tidak akan terjadi efek dari hormon kortisol. Seperti halnya ketika lelaki duduk dengan seorang lelaki aneh, hormon ini tidak naik. Hanya ketika sendirian dengan seorang lelaki dan seorang wanita yang aneh!

    Para peneliti mengatakan bahawa lelaki ketika ada perempuan asing disisinya, dirinya dapat membayangkan bagaimana membangun hubungan dengannya (jika tidak emosional), dan dalam penelitian lain, para ilmuwan menekankan bahawa situasi ini (untuk melihat wanita dan berfikir tentang mereka) jika diulang, mereka memimpin dari waktu ke waktu untuk penyakit kronis dan masalah psikologis seperti depresi.


    Kita semua tahu hadits yang terkenal yang mengatakan: "Tidaknya ada orang yang seorang laki-laki berkhlawat dengan wanita kecuali setan adalah yang ketiga, hadits ini menegaskan diharamkannya berkhalwat bagi seorang lelaki dengan wanita asing atau bukan mahramnyaI . kerana itu Nabi s.a.w melalui syariat ini menginginkan kita menghindari banyak penyakit sosial dan fizik.

    Ketika seorang beriman mampu menghindari diri dari melihat wanita (yang bukan mahram) dan menghindari diri dari berkhalwat dengan mereka, maka ia mampu mencegah penyebaran amoralitas dan dengan demikian melindungi masyarakat dari penyakit epidemi dan masalah sosial, dan mencegah individu dari berbagai penyakit …

    Kami sampaikan kepada mereka yang tidak puas dengan agama kami yang hanif: Bukankah Islam sebagai agama layak dihormati dan diikuti?

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS