Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


(Video) Suhaila Enggan Kembali Kepada Jimmy Shanley

Posted: 27 Jul 2011 05:50 AM PDT

Jika anda baru pertama kali meninggalkan respon, ianya akan melalui proses moderation terlebih dahulu. Oleh itu, anda tidak perlu klik SUBMIT untuk kali ke-2. Apa-apa pun, responlah dengan akal yang waras yer :D


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Pelik...Ibu ini Menyuruh Anaknya Menikah dengan Suaminya

Posted: 27 Jul 2011 09:00 PM PDT


Pelajar yang hanya dikenali T (15), warga Jl Ki Balqi, Palembang, Sumatera Selatan mengaku disetubuhi oleh ayah tirinya, Muhammad Rasman (50), hingga hamil empat bulan.

Ironisnya, ibu kandung T, Nurlela (36), hanya diam saja. Ia malah menyarankan agar suaminya menikahi pelajar tersebut dan menceraikan dirinya.

Nurlela yang bertemu dengan anaknya Polresta Palembang malah naik pitam.

"Itulah kau nih. Ngapo pulok melapor. Jadi malu samo guru dan kawan-kawan kau," teriaknya kepada T yang duduk di sofa. Pelajar tersebut hanya diam saja dan menangis.

Saat diwawancarai wartawan, Nurlela berhelah kalau anaknya itu diperkosa.

"Dia itu melakukannya suka sama suka. Aku jugo dak tahu cakmano ceritanyo. Dio dak ngomong kalu ditodong pisau. Ngapo kau dak ngomong kalu diancam, ," ujarnya kembali kepada T yang semakin beruraian air mata.

Entah apa yang difikirkan oleh Nurlela, dia pernah meminta agar suaminya menikahi T dan menceraikan dirinya.

"Aku sudah pernah ke rumah neneknya di Jalur Banyuasin, kalau dia dihamili oleh laki aku dan disuruh dikawinke, tapi neneknya tak mahu. Aku nih jugo bingung. Kalau dia melahirkan harus ado bapaknya. Kalau enggak ada kan berarti anak haram," jelasnya.

bk-sampai macam tu cetek pemikiran seorang ibu..

Lelaki ini dipenjara kerana sengaja jangkiti dua wanita dengan virus HIV

Posted: 27 Jul 2011 08:00 PM PDT


DARLASTON, Britain - Seorang lelaki yang sengaja menjangkiti dua wanita dengan virus HIV dan dipercayai menjangkiti tujuh wanita lain, kini dipenjara selama empat tahun, lapor sebuah akhbar semalam.

Lelaki warga Zimbabwe itu, Nkosinati Mabanda, 44, dipenjara empat tahun oleh Mahkamah Mahkota Wolverhampton, Britain selepas dia mengaku bersalah kerana memudaratkan orang lain.

Seorang mangsanya mendapat tahu Mabanda menghidap HIV selepas membaca mesej telefon bimbit Mabanda yang dihantar oleh tunang lelaki itu.

Dia kemudian menghubungi tunang Mabanda dan dinasihatkan supaya menjalani ujian HIV oleh wanita berkenaan.

Mangsa yang disahkan menghidap HIV bertindak melaporkan Mabanda kepada polis pada 2009.

Ketika dia ditangkap lelaki tersebut mengaku melakukan hubungan seks tidak selamat bersama tujuh wanita lain.

Dia kemudian dibebaskan dengan ikat jamin sementara menunggu perbicaraan.

Seorang wanita lain kemudian tampil membuat aduan terhadap Mabanda selepas melihat wajahnya di akhbar tempatan berhubung kes berkenaan.

Mangsa kedua yang berasmara dengan Mabanda selepas dia diikat jamin memberitahu, lelaki itu tidak memaklumkan kepadanya bahawa dia menghidap HIV. - Agensi

sumber : kosmo online

Merana...Petugas baca akhbar semasa pandu kereta api digantung kerja

Posted: 27 Jul 2011 07:00 PM PDT


LONDON - Seorang pemandu kereta api digantung kerja kerana didapati membaca akhbar ketika memandu kereta api yang berkelajuan 96.5 kilometer (km) sejam.

Kenderaan itu yang mampu mencapai kelajuan 201km sejam berlepas dari Plymouth pada pukul 5.53 pagi 4 Julai lalu untuk menuju ke Paddington.

Gambar yang menunjukkan pemandu itu membaca sambil memandu kereta api laju tersebut dirakamkan oleh Jim Hales, 64.

Hales terkejut sejurus menyaksikan gelagat pemandu itu di laluan terowong Coryton berdekatan Dawlish, Devon pada pukul 6.37 pagi waktu tempatan.

Kini petugas yang bertanggungjawab membawa ratusan penumpang itu telah digantung kerja sehingga siasatan mengenai kejadian berkenaan selesai dilakukan.

"Ia kelihatan sangat bahaya. Dia mempunyai tanggungjawab besar apabila memandu kereta api yang dipenuhi penumpang," jelas Hale kepada akhbar Daily Mirror. - Agensi

Inilah hot dog paling mahal di dunia

Posted: 27 Jul 2011 06:00 PM PDT


BROCKTON, Amerika Syarikat - Menu terbaharu, McMullen Dog yang dijual di stadium besbol Roxstadium Brockton, Massachusetts menjadi hot dog termahal di dunia, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Berharga AS$80 (RM235.39), hot dog tersebut yang mengandungi sosej daging lembu yang dimasak dengan minyak truffle, kaviar, serbuk cendawan dan freche krim mula dijual sejak Sabtu lalu.

Roti hot dog tersebut pula dibuat menggunakan gandum yang terbaik yang dibeli dari Cape Cod, sebuah kedai roti eksklusif bersama sos dan mustard istimewa.

Menurut pengurus makanan dan minuman stadium berkenaan, Sander Stotland, walaupun harga tiket hanya AS$15 (RM44.35) dan lebih murah dari hot dog tersebut, ia tetap mendapat sambutan hangat daripada peminat yang datang menyaksikan perlawanan besbol.

Menurutnya, nama McMullen Dog itu diberi sempena nama tukang masak terkenal Atlantic City, Ryan McMullen yang memberi idea mengenai hot dog tersebut. - Agensi.

sumber : kosmo online

Menarik dipagi hari..seni yang terbuat daripada buku

Posted: 27 Jul 2011 05:00 PM PDT










Kesian adik ni sampai tercabut kulit kepala tersangkut eskalator

Posted: 27 Jul 2011 11:01 AM PDT



Inilah Lelaki Pemilik Janggut Terbaik Dunia

Posted: 27 Jul 2011 10:01 AM PDT


INILAH.COM, Olypmia – Lelaki 26 tahun ini berhasil memenangkan World Beard and Mustache Championship. Ia berhasil memenangkan kategori 'janggut penuh dengan misai bergaya'.

Burke Kenny pertama kali memenangkan kategori ini empat tahun lalu. Saat itu ia juga menjadi lelaki termuda yang menjadi juara .

"Saya sama sekali tak menganggapnya serius," ujarnya.

Ia mengaku senang menjadi lelaki terhormat dan diperlakukan secara terhormat pula. Kenny mulai membela janggut dan misainya ketika ia berusia 20 tahun dan pengaruh bulu mukanya berasal dari ayahnya.

"Ayah saya menjadi inspirasi nombor satu saya. Ia memiliki misai selama 30 tahun," ungkapnya seperti dikutip UPI.

Kenny merupakan salah satu dari enam pasukan anggota Beard Team USA yang berhasil membawa medal emas di kejuaraan tahun ini.

Menurutnya, medal emas ini menjadi pemahaman dan penerimaan atas janggutnya.

"Saya dukung lelaki lain untuk menumbuhkan bulu muka berkualiti jika mereka boleh dan 'mengenakannya' dengan rendah hati," katanya.

Wanita jahit bibir sendiri setelah bertengkar dengan menantu

Posted: 27 Jul 2011 09:47 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan berusia 57 tahun dan hanya diketahui memiliki nama Lin menjahit bibirnya sendiri setelah ia bertengkar dengan menantunya di rumah mereka di Taiwan. Demikian diberitakan China Times, Selasa (26/7/2011).

Lin mengaku penat mendengar keluhan menantunya yang mengatakan dirinya terlalu cerewet. Minggu lalu, setelah sebuah perdebatan yang hebat dengan menantunya berasal dari Vietnam, sang menantu bernama Chen menelefon polis dan mengatakan jika Lin menghidap kelainan jiwa tapi menolak pergi berubat.

Polis tak boleh melakukan apapun kerana Lin mengunci diri di dalam bilik dan meninggalkan rumah mereka di Taoyuan. Dua jam kemudian, dia kembali dan Chen menelefon polis dan mereka menemukan kepala Chen berdarah dan menurut Chen ini disebabkan kerana Lin menyerangnya dengan seterika.

Pada petang harinya, Lin ditemukan jalan-jalan di dekat taman dan bibirnya dijahit. Ia kemudian dibawa ke hospital agar jahitan tersebut dilepas.

Lin mengatakan jika ia menjahit bibirnya sendiri kerana Chen selalu marah jika ia terlalu cerewet. Tetapi doktor tidak percaya kerana jahitan itu terlalu rapi dan kemungkinan dilakukan orang lain.

Cara menipu waktu peperiksaan yang paling canggih

Posted: 27 Jul 2011 08:45 AM PDT

Bermacam cara orang untuk menipu diwaktu peperiksaan
seperti ganbar diatas...canggih..
dibawah bagaimana sepenipu membuat nata sekecil ini...



















bk-jangan ditiru..buat ini hanya sekadar pengetahuan

Wah, Bayi Seberat ‘iPad’ Terlahir di Britain

Posted: 27 Jul 2011 07:40 AM PDT


INILAH.COM, London – Jacob McMahon menjadi bayi kembar yang terlahir paling prematur di Britain. Bayi ini kelihatan lemah dan kakaknya meninggal ketika usia 22 minggu.

Doktor menyarakankan ibu Sara Fisher (25) menggugurkan kembarJacob kerana bayi itu menghidap infeksi serius yang mampu menyebabkan kembarannya tewas. Fisher diberi waktu yang sedikit untuk memutuskan ini dan ia pun akhirnya melahirkan saat kandungan berusia 23 minggu.

Bayi seberat iPad Apple (0,5 kg) ini berjuang keras untuk boleh hidup. Perlu 30 hari agar si ibu boleh memegang puteranya dan perlu 75 hari lagi untuk boleh memandikan Jacob.

Namun saat berusia lima bulan, Jacob akhirnya diizinkan pulang. Meski bayi ini dipasang tiub oksigen dan nampak lemah namun Jacob akan terus menjadi makin kuat.

"Ia menjadi makin besar dan makin mirip bayi baru lahir," ujar Fisher seperti ditulis Dailymail. Fisher sendiri mengalami pecah ketuban ketika kandungannya berusia 16 minggudan masuk Bradford Royal Infirmary ketika kandungan berusia 20 minggu.

Kini, berat Jacob telah mencapai 3,2 kilogram dan mendapat asupan dari dot. Perkembangan otak Jacob menunjukkan perkembangan yang normal. Dokter Sam Oddie mengatakan, "Kami akan terus mengawasinya ."

Wow, Ibu dan Anak Memenangkan Undian Loteri Sampai 3 Kali!

Posted: 27 Jul 2011 06:40 AM PDT


Hampir semua orang pasti merasa bahawa memangkan loteri adalah keberuntungan yang cuma sekali seumur hidup, tapi hal seperti itu tidak berlaku untuk Ibu dan Anak dari Charlotte, North Carolina, ini.

Dilaporkan oleh The Charlotte Observer, Kimberly McCauley baru saja memenangkan $100.000 bulan ini dari sebuah permainan 10X the Money.

Kemenangan ini hanya terpaut 4 tahun yang lalu ketika Ibunya, Amy McCauley, memenangkan wang lebih dari $160.000 dari jenis permainan yang berbeza. Padahal pada tahun 1991, Amy McCauley pernah mendapat hadiah undian terbesarnya dari New York Lotto senilai $15.5 juta!

Tak hanya itu, sang ibu juga mendapatkan keberuntungan 'kecil' sebanyak 2 x $1.000 pada permainan lainnya di tahun 2009.

Kimberly mengatakan bahawa ia merasa ibunya memiliki keberuntungan loteri yang berlimpah dan berhasil mendapatkan kemenangan sebesar $100.000.

sumber: The Charlotte Observer / AP

Rantai "portable" untuk mereka suka tanaman

Posted: 27 Jul 2011 05:30 AM PDT


Untuk mereka yang fanatik dengan tanaman...

Pernah lihat petai sebesar ini

Posted: 27 Jul 2011 04:00 AM PDT

Lukisan Dunia Malam yang Menakjubkan Karya Leonid Afremov [Foto]

Posted: 27 Jul 2011 03:25 AM PDT






Siapa itu Leonid Afremov? Namanya mungkin asing kerana dia memang belum begitu terkenal seperti pelukis ternama lainnya. Namun setelah melihat karya-karyanya yang sangat menakjubkan dibawah ini, kamu pasti setuju, bahawa seniman Belarusia ini sama sekali bukanlah pelukis sembarangan. Ditambah lagi, Afremov melukis lukisannya hanya menggunakan pisau palet!


Hebat..gambar seorang hero menyelamatkan seekor anjing terjatuh kelaut di Australia

Posted: 27 Jul 2011 02:00 AM PDT

Seekor anjing "terjatuh" ketika pemiliknya sedang mengajak anjing tersebut jalan-jalan di Brighton Pier Victoria, Australia. Untungnya masih ada orang yang mahu menyelamatkan anjing tersebut walaupun keadaannya dingin masa itu...Masih ada orang yang masih prihatin walaupun menurut sumber berita dia kehilangan seluar panjangnya...















Alamak...Desa Zisiqiao “Dihuni” 3 Juta Ular

Posted: 27 Jul 2011 01:00 AM PDT


BEIJING, KOMPAS.com — Zisiqiao tergolong desa yang kecil. Desa yang terletak di daerah Zhejiang, China, itu hanya dihuni oleh 160 keluarga. Yang istimewa, semua keluarga adalah peternak ular. Bila ditotal, dalam setahun desa ini menghasilkan lebih dari 3 juta ekor ular.
" Sebagai desa ular nombor satu di China, tidak mungkin bagi kami hanya mengembangbiakkan satu jenis ular. Kami sudah meneliti berbagai jenis ular dan metode budidayanya
– Yang Hongchang, peternak ular "

Setiap rumah di desa ini dihuni ribuan ular paling berbahaya, seperti cobra, viper, dan ular sawa. Ular-ular itu diternakkan untuk keperluan pengubatan dan makanan.

Bagi warga desa Zisiqiao, ular telah memberi mereka jutaan dollar AS. Sementara bila hanya mengandalkan tanah pertanian, mereka akan tetap miskin.


Yang Hongchang, peternak ular.Dialah yang pertama kali memperkenalkan pengembangbiakan ular di desa itu pada 1985.

"Metode budi daya kami yang asli sudah disetujui dan diakui pemerintah. Mereka memandang kami sebagai sebuah korperasi dalam keluarga petani," lanjut lelaki 60 tahun itu.

Dalam tiga tahun pertama usahanya ini, Yang menangkap ular-ular lokal lalu menjualnya ke pedagang haiwan. Dia kemudian memutuskan untuk mmbiak sendiri ular-ular itu di rumah. Menurutnya, itu lebih baik dari berburu ular. Langkah itu kemudian diikuti tetangganya.

Di China, ular dikenal sebagai salah satu bahan ubat. Sup dagingnya diyakini mampu meningkatkan daya tahan tubuh.

Sebagai peternak ular, bahaya terbesar yang dihadapi adalah gigitannya. Apalagi, ular yang diternakkan kebanyakan ular berbisa.

Cara membiak ular yang asli sebenarnya sederhana, yakni dengan mempertemukan ular jantan dan betina. Namun, dengan penelitian, cara ini pun semakin bagus kerana petani menjadi lebih tahu cara memilih ular betina yang bagus, memberi makan, dan cara menginkubasi telur-telur sehingga angka kelangsungan hidup pun bertambah.

Yang Hongchang kini memiliki perusahaan peternakan ular yang menghasilkan produk dengan jenamanya sendiri. Penelitian dan pengembangan produk pun terus dilakukannya. Misalnya, kini dia memproduksi daging ular kering, arak ular, hingga tepung ular.

Pasangan tertangkap sedang 'projek' belakang bas company

Posted: 27 Jul 2011 12:00 AM PDT





sumber : stomp.com.sg

STOMPer Winnie spotted this couple with 'hands over each other' at the back of the company bus one morning. The STOMPer thinks that the couple should get a room instead.

Winnie said:

"A couple was caught behaving very intimately on a company bus.

"The bus was only half-filled that morning and most of the passengers were seated towards the front of the bus.

"The couple was seated at the back seat and when we looked back we saw them smooching with hands over each other.

"I'm disgusted. Go get a room!"

Hebat..China hukum mati bekas datuk bandar yang rasuah

Posted: 26 Jul 2011 11:00 PM PDT

BEIJING, KOMPAS.com — China menghukum mati dua bekas datuk bandar, Selasa (19/7/2011), kerana menerima wang suap dalam jumlah jutaan dollar AS. Demikian kantor berita resmi negara itu,Xinhua. Kedua mereka itu, Xu Maiyong dan Jiang Renjie, sebelumnya bekerja di kota-kota yang makmur di pantai timur China yang sedang berkembang pesat.

Xinhua, yang mengutip Mahkamah Agung Rakyat, melaporkan kedua orang itu dieksekusihukum hukuman mati pada Mei lalu. Ia dilaporkan menerima wang suap senilai 198 juta yuan dan melakukan penggelapan serta penyalahgunaan kekuasaan. "Xu telah menggunakan kekuasaan untuk ikut campur dalam kontrak-kontrak projek dan untuk membantu perusahaan dan orang memperoleh tanah, promosi, dan pengurangan pajak," lapor Xinhua.

Xu terkenal kerana gaya hidupnya yang mewah. Media China melaporkan, para penyiasat menemukan batangan emas dan perhiasan mahal di rumahnya. Jumlah gundiknya juga dilaporkan ada puluhan orang

Sementara Jiang, 62 tahun, adalah bekas datuk bandar kota Suzhou. Ia dijatuhi hukuman mati tahun 2008 kerana menerima suap lebih dari 108 juta yuan .

Menurut laporan media sebelumnya, kedua orang itu merupakan anggota Parti Komunis. Berdasarkan jajak pendapat, korupsi oleh para pejawat negara merupakan sumber ketidakpuasan orang ramai di China. Kerana itu, dalam sebuah pidato pada awal bulan ini ketika menandai ulang tahun ke-90 Parti Komunis yang berkuasa, Presiden China Hu Jintao mengatakan, perang melawan korupsi merupakan kunci untuk "menang atau kalah dalam mendapatkan dukungan publik serta hidup atau matinya parti".

Profesor ini juara pertandingan karya terburuk

Posted: 26 Jul 2011 10:00 PM PDT


INILAH.COM, San Jose – Entah harus tersinggung atau bangga, Profesor Sue Fondrie dari Oshkosh, Wisconsin, memenangkan sebuah pertandingan karya tulis terburuk se-Amerika.

Dalam 2011 Bulwet-Lytton Fiction Contest, seperti diberitakan Straits Times, Fondrie meraih gelar itu sebab ia membuka tulisan fiksi karyanya secara unik. Ia membandingkan kenangan yang terlupakan dengan burung gereja yang sudah mati.

Menurut Profesor Scott Rice dari San Jose State University, peserta memang diminta untuk mencari kalimat pembuka yang amat buruk untuk sebuah novel imaginasi. "Kalimat pembuka Fondrie juga memecahkan rekod terpendek selama 29 tahun pertandingan ini diadakan, yakni 26 kata," ujarnya.

'Cheryl's mind turned like the vanes of a wind-powered turbine, chopping her sparrow-like thoughts into bloody pieces that fell onto a growing pile of forgotten memories'.

Jika diartikan, 'Akal Cheryl mulai bekerja sepeti baling-baling turbin bertenaga angin, mencincang fikirannya yang seperti burung gereja, hingga berdarah-darah dan jatuh ke timbunan kenangan terlupakan.'

Juri pertandingan menyukai kalimat pembuka itu, mengingatkan mereka pada sebuah lagu hit 1960-an, 'Windmills of Your Mind'. Profesor Rice menyatakan, gambaran Fondrie tak masuk akal tapi nyata seperti apa yang terlihat.

Nama pertandingan ini diambil dari seorang penulis Inggris, Edward George Bulwer-Lytton. Pada 1830, novelnya yang bertajuk 'Paul Clifford' dibuka dengan kalimah suram yang hingga saat ini suka digunakan para penulis fiksi, "It was dark and stormy night."

Pertandinagn ini juga memiliki kategori tambahan lain, seperti fiksi sejarah. Peserta biasanya membuat kalimat berdasarkan tokoh-tokoh atau pahlawan lama.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS