Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


(Gambar) Rozita Che Wan Jadi Pengemis, Tanpa Mekap Tebal & Bulu Mata Palsu.

Posted: 08 May 2011 10:52 PM PDT

(Gambar) Rozita Che Wan Jadi Pengemis, Tanpa Mekap Tebal & Bulu Mata Palsu.

Rare, epic item! Tak sangka, Rozita Che Wan yang sinonim dengan mekap tebal & bulu mata palsu sanggup menerima watak sebagai pengemis dalam drama Demi Dosa Siapa. Aku tak ingin nak bercerita panjang mengenai wataknya dalam drama ini, cuma aku tertarik dengan kenyataan Rozita yang teringinkan watak-watak mencabar & ganas. Katanya, kalau boleh dia ingin berlakon dalam filem aksi pula.

Mungkin, ini satu kelainan untuk peminat Rozita Che Wan yang selama ini ditadahkan dengan watak wanita gorgeous. Nah, ambil kau! Adakah kau masih minat dengan Rozita Che Wan dalam versi pengemis? I sh*t you not.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Diana Danielle & Farid Kamil Bercinta Semula, Korang Kecewa Tak?

Posted: 08 May 2011 10:12 PM PDT

Diana Danielle meminta kau & kau mendoakan kebahagiaan cintanya bersama Farid Kamil. Ya, aku faham kau kecewa sebenarnya. Itulah, siapa suruh slowpoke sangat?

Sekitar akhir Januari tahun ini, OHBULAN! pernah paparkan berita perpisahan Diana Danielle & Farid Kamil. Khabarnya, perpisahan tersebut berlaku kerana dilanda sikap Diana Danielle yang tidak matang. Pada ketika itu, OHBULAN! ada bertanyakan mengenai kebenaran cerita tersebut kepada Diana Danielle. Diana Danielle membalas ringkas, "Saya dah buat keputusan untuk putus dgn Farid Kamil. FYI, saya tegaskan, tiada orang ke-3, tiada sebab-sebab "luar" & terlalu personal untuk dibincangkan." Rujuk artikel Farid Kamil & Diana Danielle Putus Cinta Kerana Tidak Matang?

Namun, hari ini. Rakan Beautifulnara memaklumkan bahawa Diana Danielle sudah kembali bertaut cinta dengan Farid Kamil. Setahu kami, Diana Danielle sekarang berada di LA untuk menjalani kursus lakonan. Mungkin, kerinduan terhadap cinta lama kembali semula apabila duduk berjauhan.

Apa pun, kau jangan kecewa sangat. Ramai lagi awek-awek cun di luar sana.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


(Gambar) Majlis Resepsi Persandingan Zed Zaidi & Nelly Natalia

Posted: 08 May 2011 04:15 AM PDT

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN ZED ZAIDI

Semalam (7 Mei 2011) telah berlangsung majlis resepsi persandingan Zed Zaidi dan Nelly Natalia yang berlangsung di Dewan Perdana Felda, Jalan Mentakab, Kuala Lumpur. Dikhabarkan seramai lebih kurang 800 tetamu yang hadir termasuk ahli keluarga dan rakan-rakan artis.

Tapi kami ada mendengar cerita yang tak berapa nak enak dimana pengantin dikawal ketat oleh pengawal sehingga menyebabkan pihak media dan tetamu sukar untuk mengambil gambar mereka. Patut la kami susah nak dapatkan gambar majlis resepsi persandingan mereka.

Takpe la, mungkin ada sebab tertentu yang kita tak tahu kenapa mereka dikawal ketat. Mungkin juga atas permintaan keluarga mereka supaya mereka dikawal ketat. Yer la, demi keselamatan kan. Kang tak kawal kang, lain pula masalah yang timbul. Jadi baik sediakan payung sebelum hujan.

Tak payah buang masa lagi, jom layan gambar sekitar majlis resepsi persandingan Zed Zaidi dan Nelly Natalia kat bawah ni.

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN ZED ZAIDI

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN ZED ZAIDI

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN ZED ZAIDI

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN ZED ZAIDI

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN ZED ZAIDI

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN ZED ZAIDI

GAMBAR MAJLIS RESEPSI PERSANDINGAN ZED ZAIDI

Gambar kredit to mstar.com.my dan budiey.com

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Gambar sebenar Osama dibunuh,officially relased by US goverment

Posted: 08 May 2011 10:50 AM PDT

Sebelum nie kecoh dgn gambar edit pembunuhan Osama..menurut sumber gambar sebelum nie adalah edit dan disebarkan melalui facebook.

Baru-baru nie Us goverment telah release gambar sebenar pembunuhan Osama bin Laden...nampak mcm real,sensasi sendiri tak dpt mengesahkan adakah ini betul atau tak...

tapi memang ngeri...

Tempat kediaman Osama di rempuh oleh askar Us,mereka menembak mati Osama dan pembantu-pembantunya semua dengan kejam.

Kalau betullah lah ini mayat Osama..sama-sama lah kita sedekahkan AL-fatihah buat saudara sesama islam kita..

tp seriousy..is this real??


REAL OSAMA KILL PHOTO

REAL OSAMA KILL PHOTO

REAL OSAMA KILL PHOTO

Adlin, Emelda Rosmila pergi umrah

Posted: 08 May 2011 10:01 AM PDT

Sweetnya happy couple adlin dan Emelda menunaikan Umrah bersama...

Cantik sangat emelda bertudung,sensasi rasa emelda jauh lebih cantik bila bertudung mcm nie kan..

P/s:tunggu Emelda menandung,.mesti comel sgt mcm mummynyer

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Siti Nurhaliza di Malam Gala SimplySiti UiTM Shah Alam

Posted: 08 May 2011 09:08 PM PDT

Pada petang ini, akan berlangsung Malam Gala SimplySiti di Tingkat 7, Bangunan Canselor, UiTM Shah Alam. Dato' Siti Nurhaliza dan beberapa orang artis ternama akan menghiburkan hadirin pada petang ini.

Pejam celik-pejam celik, SimplySiti kini telah setahun berada di pasaran. Wah, cepatnya masa berlalu. Jadi, sebagai tanda penghargaan kepada para penggunanya, kempen mengumpulkan Wajah-Wajah SimplySiti telahpun berlangsung bermula sejak dari Januari lepas, di mana ramai yang telah menyokongnya dengan menghantar gambar-gambar mereka melalui Facebook ataupun emel, dan turut menyertai Roadshow SimplySiti di seluruh negara. Majlis petang ini akan dihadiri juga dengan peminat dan pemenang penyanyi popular ini.

Tibalah kemuncaknya di mana SimplySiti akan turut meraikan mereka, para pengguna setia yang terpilih serta pihak-pihak lain yang telah banyak membantu SimplySiti seperti rakan-rakan media dan rakan-rakan kongsi perniagaannya dengan mengadakan sebuah Majlis Malam Gala Simplysiti.

Malam Gala SimplySiti ini menjadi lebih istimewa dengan kerana ia akan turut menyaksikan suatu kolaborasi unik di antara SimplySiti dan sebuah institusi pengajian tinggi yang ulung tanahair kita. Buat julung-julung kalinya, Dato' Siti Nurhaliza bersama-sama dengan beberapa lagi artis ternama tempatan bakal menghiburkan para tetamunya pada malam itu nanti.

Tetamu Kehormat :
Y. Bhg. Dato' Prof Ir Dr Sahol Hamid Abu Bakar, Naib Canselor UITM, Y.Bhg Dato' Siti Nurhaliza, Presiden SimplySiti dan Y.Bhg Dato' Sri Khalid Mohamad Jiwa.

Selamat ulangtahun pertama SIMPLYSITI. Tahniah buat semua warga kerja, staff dan juga peminat yang menjayakannya. Tahniah Dato' Siti Nurhaliza. Semoga SimplySiti terus berkembang maju untuk tahun yang mendatang.

Siti Nurhaliza

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Siti Nurhaliza di Pelancaran SimplySiti Gold Edition
  • SimplySiti Sasar Pasaran Indonesia
  • Siti Nurhaliza Buat Rawatan Akupunktur Untuk Dapat Anak
  • Dato' Siti Nurhaliza Lancar Kempen Wajah-Wajah SimplySiti
  • Video Peminat Siti Nurhaliza Joget di Teratak Siti Nurhaliza
  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza di Rakaman Teratak Siti Nurhaliza TV3
  • Tayangan Filem Dua Hati 1 Jiwa Dan Pisau Cukur
  • Poster Konsert SATU Dato' Siti Nurhaliza di Istana Budaya
  • Gambar Siti Nurhaliza & Datuk Khalid @ Malam Gala Teater Patung Kertas
  • Gambar Selebriti di Rumah Terbuka Aidilfitri SimplySiti
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Dynas Mokhtar Derita HIV dalam Jalan Terakhir Mama

    Posted: 08 May 2011 08:50 PM PDT

    Naluri Seorang Ibu : Dynaz Mokhtar Derita HIV di TV1 : Drama Khas Hari Ibu RTM

    Realitinya di luar set penggambaran pun model, pengacara dan pelakon jelita, Dynaz Mokhtar seorang ibu kepada anak perempuan bernama Khyra Khalyssa. Justeru naluri keibuan yang mengalir dalam dirinya pastinya berguna untuk 'menghidupkan' watak seorang ibu kepada tiga anak yang teraniaya dalam drama khas Hari Ibu disiarkan Radio Televisyen Malaysia (RTM) bertajuk Jalan Terakhir Mama pada 20 Mei 2011, jam 10.30 pagi di TV1.

    Menerusi drama sarat pengajaran ini watak Dynaz diangkat sebagai watak utama wanita dikenali sebagai Ima yang menjadi mangsa penganiayaan lelaki yang tidak bertanggungjawab hingga disahkan menghidap HIV. Hidupnya gelandangan apabila rahsianya menghidapi penyakit yang sehingga kini belum lagi menemui penawarnya itu sehingga suaminya sanggup memisahkannya dengan anak-anak. Malah dia dilabel sebagai isteri curang dan ibu yang jahat.

    Dynas

    Jalan Terakhir Mama mengisahkan Ima, seorang ibu tunggal iaitu ibu kepada Haikal dan Hanim yang merana kerana kehilangan hak penjagaan terhadap anak-anaknya itu sebaik sahaja Ima disahkan sebagai pembawa virus HIV Positif. Ima menjadi tidak keruan dan tidak dapat menerima kenyataan bahawa dia telah kehilangan hak penjagaan anak-anaknya kepada bekas suaminya, Hairul lakonan Arash Mohamad. Ima tidak dibenarkan berjumpa dengan Haikal dan Hanim oleh bekas suaminya yang sering menuduh Ima sebagai seorang isteri curang dan tidak patut didampingi kerana menghidap virus HIV positif.

    Ima yang selalu merindui anak-anaknya itu tekad melanggar keputusan mahkamah mengenai hak penjagaan lalu menculik Haikal dan Hanim. Mengimbau sejarah silam, Ima sebenarnya seorang isteri dan ibu yang periang sehinggalah satu kejadian hitam menimpa dirinya. Ima telah menjadi mangsa rogol adik iparnya sendiri iaitu Haris yang pulang bercuti dari Amerika syarikat. Harislah pembawa virus maut itu dan menjangkitan penyakit berbahaya itu kepada Ima. Ini disebabkan dendam Haris kepada abangnya yang tidak pernah memberikan sokongan dan bantuan dalam kerjayanya. Walau bagaimanapun, Haris telah meninggal dunia di perantauan.

    Dynas

    Di sebabkan naluri keibuan yang kuat dan rindunya terhadap anak-anak, Ima bertekad melarikan diri dari pusat tahanan yang dibantu oleh Michelle (Elaine Daly). Ima tidak berniat jahat dan berdendam kepada sesiapa, hanya ingin menghabiskan sisa-sisa hidupnya bersama anak-anaknya tercinta sebelum menghembuskan nafasnya ynag terakhir.

    Kehilangan mereka telah menjadi buruan pihak berkuasa. Hairul tidak berputus asa mencari anak-anaknya dengan bantuan pihak berkuasa. Ima Dan Michelle kini menjadi orang buruan polis. Pelbagai insiden suspen berlaku dalam perlarian tersebut, Michelle dapat diberkas polis. Sementara Ima berjaya melepaskan diri dengan anak-anaknya.

    Perlarian Ima akhirnya sampai ke penghujungnya apabila Ima menuju ke kampungnya dan bertekad ingin menghembuskan nafas terakhirnya di situ. Pihak polis dan Hairul berjaya menjejakinya.

    Dynas

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Dynas Mokhtar di Anugerah Bintang Popular 2010
  • Avon Lantik Dynas Mokhtar Jadi Duta Avon Fashions
  • Dynas Hamil Anak Kedua
  • Dynaz Keguguran
  • The Search For Avon Style Make Up Queen
  • Filem Haru Biru: Sinopsis
  • Mr Mama Musim Baru Kembali Lagi
  • Drama Taj Mahal Untuk Mama Khas Hari Ibu
  • Profile Rina Akademi Fantasia 6
  • Gambar Diana Danielle @ Sidang Media Lelong Amal Suria FM
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Kisah Penguin Jatuh Cinta dengan Kasut Boot Penjaganya

    Posted: 08 May 2011 09:00 PM PDT

    IkadaNews - Perancis - Seekor penguin, yang dinamakan Napoleon Bonaparte,  jatuh cinta kepada kasut boot penjaganya yang berwarna hitam dan putih.

    "Saat Bonaparte melihat boot wellington milik saya, ia terlihat sangat senang. Ia berlompat menghampiri dan mengenduskan hidungnya kepada kasut boot saya itu sembari memeluknya dengan penuh kasih sayang,", demikian ujar Dennis Kuebler, pengurus Napoleon, seperti dilansir Orange.

    "Dia melihat boot ini layaknya sedang melihat seekor penguin betina. Dia selalu cuba untuk mendekati kasut ini dan menggodanya," lanjutnya.

    "Setiap saya membuka pintu kandangnya, Bonaparte sudah ada di depannya. Kami berharap memiliki bayi penguin tahun depan, hingga kami menempatkan penguin jantan dan betina di satu kandang, namun Bonaparte tampaknya lebih tertarik dengan kasut boot itu," imbuh Kuebler.

    Penguin lucu itu bahkan akan marah ketika ada penguin jantan lainnya mendekati boot itu.

    "Saya akan menjauhkan kasut boot itu dari Bonaparte sehingga ia dapat tertarik kepada seekor betina sesungguhnya," pungkasnya.

    sumber : http://international.okezone.com/

    Bapa geram seret anak dalam keadaan bogel

    Posted: 08 May 2011 08:35 PM PDT

    Bila seorang menjadi geram..
    saya petik dari kosmo online

    HECHI, China - Seorang bapa, Lu Tan menyeret seorang anak lelakinya keluar dari sebuah kafe Internet di sini selepas membogelkannya, lapor sebuah akhbar kelmarin.

    Dia menyerbu kafe Internet itu baru-baru ini dan menyeret anaknya di hadapan rakan-rakannya.

    Seorang saksi berkata: "Dia (Tan) memukul budak itu yang menangis meminta belas kasihan. Namun, bapa budak itu mahu memberitahu semua orang bahawa anaknya tidak berguna dan menyeretnya ke rumah setelah membogelkan dia dengan kedua-dua tangannya diikat."

    Dia menyatakan beberapa anggota polis tidak bertindak campur tangan walaupun selepas mereka dihubungi untuk membantu budak tersebut.

    Saksi itu menjelaskan bahawa budak berkenaan didakwa mencuri wang untuk digunakan bagi melayari Internet.

    Tan berkata, dia bertindak memukulnya kerana tidak mahu kehidupan dia dirosakkan oleh Internet.

    Menurutnya, ibu budak itu meninggal dunia semasa dia berumur sembilan bulan.

    "Saya sudah membesarkannya. Saya bekerja keras untuk membiayai keluarga," kata Tan. - Agensi

    Hebat...Tangkap ikan dengan tangan sahaja

    Posted: 08 May 2011 07:00 PM PDT

    TASIK XIANNV, China - Sekumpulan nelayan tidak menggunakan pukat untuk menangkap ikan tetapi hanya menadah tangan bagi mendapat haiwan itu di sini, lapor sebuah akhbar kelmarin.

    Keadaan itu berlaku kerana musim panas yang melanda di wilayah Jiangxi sekali gus menyebabkan paras air menjadi cetek, baru-baru ini. - Agensi
    saya petik dari kosmo online

    Kasih ibu..redah sungai cari anak hilang

    Posted: 08 May 2011 06:00 PM PDT

    Kasih seorang ibu...
    saya petik dari myMetro

    KUALA PILAH: Sambutan Hari Ibu tidak bermakna bagi seorang wanita apabila kehilangan tiga puterinya sekali gus dalam kejadian arus deras di Hutan Lipur Ulu Bendul, di sini, Selasa lalu.

    Lebih meruntun jiwa apabila jasad seorang anaknya belum ditemui sehingga kini.

    Keadaan itu menyebabkan Wan Azleela Wan Abdullah, 33, masih tekad berusaha mencari jasad anak bongsunya, Nurshaza Shakinah Said, 2, walaupun kejadian masuk hari keenam, semalam.

    Malah, ibu berjiwa kental itu mengetepikan kesedihan kehilangan tiga anak kesayangannya serentak dalam kejadian fenomena 'kepala air' itu untuk turut serta turun ke sungai bagi mencari anak bongsunya.

     Menurut Wan Azleela, dia amat sedih kerana tidak berpeluang menyambut Hari Ibu bersama anak-anaknya.

    "Tiada lagi kucupan dan rengekan manja mereka. Hanya Tuhan tahu perasaan ini dan saya nekad mahu memastikan anak bongsu saya itu mempunyai pusara.

    "Saya amat berharap Shakinah ditemui kerana bila ada jasad bermakna akan ada kubur mereka. "Saya boleh melawat kubur untuk mengubat kerinduan terhadap mereka," katanya.

    Ahli Parlimen Kuala Pilah, Datuk Hasan Malek dan isterinya, Datin Norainee Mohd Yatib meluangkan masa menziarah keluarga mangsa di lokasi kejadian, semalam.

     Wan Azleela berkata, air matanya sudah kering menangisi pemergian tiga anaknya itu termasuk Nurshaza Alisa, 5, Nurshaza Azira, 4.

    "Sejak anak-anak hilang, saya menyertai gerakan mencari tidak kira siang atau malam tanpa mempedulikan kesejukan air sungai.

    "Namun, saya tahu mereka gembira dan riang di sana. "Apabila bersendirian, saya sentiasa melihat Shakinah tersenyum ke arah saya.

    "Saya berdoa mereka dirahmati Allah. Saya juga berharap mereka mendoakan saya tabah menjalani hidup ini di dunia tanpa kehadiran mereka di sisi," katanya.

    Sementara itu, Hasan berkata, seorang kaunselor Pejabat Pelajaran Daerah Kuala Pilah ditugaskan memberi khidmat kaunseling kepada keluarga mangsa supaya dapat menerima hakikat kejadian berkenaan.

    Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Jaafar Baba berkata, pihaknya kini membahagikan kumpulan mencari dan menyelamat (SAR) kepada dua kumpulan membabitkan kawasan sungai yang dalam dan tempat berkelah.

    Ada Katak Bertuliskan Lafaz Allah

    Posted: 08 May 2011 05:25 PM PDT

    INILAH.COM, Boyolali – Warga Dukuh Watesari, Desa Sruni, Kecamatan Musuk dikejutkan penemuan seekor katak pohon aneh. Di bahagian kepala katak tersebut terdapat kalimah mirip tulisan Allah.

    Katak tersebut ditemukan Joko (25) pekerja bangunan kedai milik Sumarjo pada hari Khamis (5/5/2011) pagi. Ketika itu, dia baru bangun tidur di gedung futsal milik Sumarjo. Mendadak, pandangan matanya melihat seekor katak pohon menempel di tembok bahagian dalam bagunan futsal.

    Katak tersebut kemudian ditangkap menggunakan botol bekas air mineral yang bagian bawahnya telah dipotong. Setelah diamati, pekerja yang berstatus bujangan tersebut terkejut mendapati tulisan arab Allah. Seakan tak percaya, dia membawa katak dalam botol ke luar ruangan. "Saya renung, dan mendapati di bahagian kepala ada tulisan Allah," katanya, Ahad (8/5/2011).

    Ketika ini, katak dipelihara di dalam kotak kawat perangkap tikus. Dia juga melengkapi kotak dengan alas daun segar. Sejumlah warga yang penasaran juga datang untuk melihatnya. Mereka hairan melihat keanehan katak itu. Sayangnya, Joko belum tahu jenis makanan katak yang ditangkapnya.

    Joko sendiri belum boleh memastikan, apakah katak tersebut akan dijual atau tidak. Kalau memang ada yang berminat dan harganya sesuai, dia akan menjualnya. "Belum tahu, tetapi kalau ada yang berminat mungkin akan saya jual," imbuhnya tanpa menyebutkan harga yang diinginkan.

    Old Car Parts Gym Equipment

    Posted: 08 May 2011 11:01 AM PDT









    Pemuzik jalanan dalam tong sampah ini beli anjing untuk jaga wangnya

    Posted: 08 May 2011 10:01 AM PDT

    IkadaNews - Seorang pemuzik jalanan di Suffolk yang melakukan aksinya di dalam tong sampah telah membeli seekor anjing untuk menjaga wangnya.

    Charlie Cavey (31), bernyanyi dan bermain gitar sementara dirinya berada dalam sebuah tong sampah kecil di wilayah Cambridge.

    Tapi dia tidak boleh melihat wangnya dari dalam tong sampah sehingga dia mempekerjakan seekor anjing berusia lapan tahun, Jack Russel, untuk berjaga-jaga.

    "Saya memiliki masalah dengan orang yang selalu mengambil wang mereka tidak pernah menyedari saya berada dalam tong sampah dan mereka menganggap wang itu boleh diambil bebas," ujarnya seperti dilansirorang.co.uk,

    "Sangat sulit sekali untuk selalu keluar dan masuk ke dalam tempat sampah ini jadi saya sekarang bawa Obi. Dia bekerja dengan baik dan hanya berdiri saja di atas tong sampah dan memperhatikan orang lalu lalang," lanjutnya.

    Pada awalnya Cavey tampil di dalam sebuah tong sampah hanya sekedar lawak semata.

    "Saya waktu itu melihat seseorang mengeluarkan sebuah tong sampah besi dan saya berfikir bahawa saya mungkin boleh masuk ke sana."

    Charlie mengatakan bahawa dia selalu menarik perhatian orang kerana orang-orang selalu mencari tahu darimana asalnya nyanyian dia.

    "Mereka dapat mendengar saya tapi tidak boleh melihat jadi mereka selalu berhenti dan cuba mencari tahu saya berada di mana," pungkasnya.

    sumber : http://international.okezone.com

    ANEH TAPI NYATA_Lahir Laki-Laki, Sebulan Kemudian Jadi Perempuan

    Posted: 08 May 2011 09:25 AM PDT

    Ikada News-Sepasang suami isteri dari Afrika Selatan sangat bergembira menyambut bayi laki-laki mereka yang baru lahir, tapi satu bulan kemudian, mereka baru mengetahui ternyata bayi tersebut adalah perempuan.

    Kenny Hiscock pada awal kelahirannya memiliki jenis kelamin laki-laki, demikian laporan The Sun.

    Tapi empat minggu kemudian, ibunya Madeleshia (29) dan sang ayah Kenneth (30), merasakan suatu hal yang aneh.

    Mereka akhirnya kembali ke hospital dan melakukan ujian kepada bayinya, hingga akhirnya mereka mengetahui bahawa bayi tersebut adalah perempuan.

    Organ tubuhnya membesar kerana kekurangan enzim yang langka yang menyebabkan kelebihan produksi hormon.

    Pasangan yang tinggal di Vereeniging kini mengganti nama bayi tersebut dengan McKenzi dan berfikir untuk mengoperasi kelaminnya.

    "Doktor memberitahukan kami bahawa McKenzi sebenarnya bukan pula laki-laki atau perempuan, tapi masih berada di tengah-tengah," ujar Madeleshia seperti dilansir Orange,

    "Tapi kami memiliki puteri yang cantik, dan kami sangat bangga memilikinya," tutupnya.

    sumber : http://international.okezone.com

    Aneh.. Ada Anak Kucing Mirip Anjing

    Posted: 08 May 2011 08:00 AM PDT

    IkadaNews - Seekor kucing di Yangshan,Daerah Jiangsu, China Timur,  menjadi terkenal setelah ia melahirkan seekor anak yang mirip anak anjing.

    Pemilik kucing tersebut, Zhou Yun, mengatakan pada awal April kelmarin kucingnya tersebut melahirkan dua anak. Namun seekor anaknya mati.

    Kemudian satu ekor anaknya lagi setelah Zhou perhatikan, menyerupai anak seekor anjing.

    "Saya baru menyedari kalau anak kucing saya yang masih hidup ini memiliki wajah yang menyerupai anak anjing," ujar Zhou.

    Seperti yang dikutip dari Orange, Lai Xiaoyun, Ketua Klinik Haiwan Pemerintah, mendatangi rumah Zhou dan memeriksa anak kucing yang menyerupai anjing itu.

    "Kucing dan anjing adalah dua spesies yang berbeda sehingga tidak mungkin untuk memiliki keturunan bersama," ujar Lai.

    sumber : http://international.okezone.com/

    Lelaki Tatoo Gigi Depannya Dengan Gambar Putera William dan Kate Middleton

    Posted: 08 May 2011 07:35 AM PDT

    Seorang lelaki rela mengeluarkan wang sebanyak 1.000 Poundsterling untuk pernikahan Putera William dan Kate Middleton dengan cara mentatoo dua gigi depannya dengan gambar pasangan yang sedang berbahagia itu.

    Baz Frank, 29 tahun, menghabiskan waktu selama enam jam duduk di kerusi dokter gigi ketika tatoo potret Pangeran William dan Kate Middleton ditatookan ke gigi depannya.


    Dr. Neil Gerrard menciptakan desain sementara pada kertas sebelum gambar pasangan yang sedang berbahagia itu diukir dengan tangan pada gigi Baz Erank menggunakan stensil dan berus ultrahalus.


    Karya seni sementara ini dikenal dengan nama "gnasher tats" akan bertahan selama tiga bulan dan hanya dapat terhapus setelah beberapa lama diberus dengan kuat.

    Baz, yang tinggal di Bristol, mengatakan "aku menyukai keluarga kerajaan dan ini adalah caraku memberikan dokongan untuk hari besar mereka." Dr. Gerrard menambahkan, "Saya telah mengerjakan beberapa kosmetik gigi yang tidak biasa selama saya bekerja, tapi yang satu ini yang paling aneh."

    Gloomy Sunday, Sebuah Lagu Pembawa Kematian

    Posted: 08 May 2011 06:00 AM PDT

    Gloomy Sunday, terkenal sebagai lagu bunuh diri .Setelah mendengar lagu tersebut, siapapun yang mendengarnya akan merasa ingin mengakhiri hidupnya..Ada apa sebenarnya di sebalik lagu ini...?

    Gloomy Sunday
     Lagu Gloomy Sunday yang judul aslinya Szomorú Vasárnap atau  Minggu Yang Kelam tercipta pada tahun 1933 dan merupakan karya dari seorang komposer dan pemain piano autodidak dari Budapest, Hungary bernama Rezső Seress. Lagu ini terkenal sebagai lagu pengiring kematian pada era itu, kerana banyak yang telah menjadi korban bunuh diri kerana seolah-olah terhipnotis setelah mendengar lagu tersebut. Rezső Seress sang penciptanya juga meninggal akibat bunuh diri pada tahun 1968.
    Rezső Seress

     Rezső Seress diberitakan bunuh diri pada tahun 1968 di hari Minggu dengan melompat dari jendela apartmentdari tempat tinggalnya. Dikatakan, Rezső Seress bunuh diri kerana menyedari bahawa setelah Gloomy Sunday meledak jadi hit pertamanya di berbagai negara, dia berfikir bahawa dia tidak akan pernah lagi boleh menciptakan hit seperti itu untuk yang kedua kalinya. Makanya dia berniat untuk mengakhiri hidupnya. Apakah ada alasan lain dibalik kematiannya...?
     Lagu ini telah diterjemahkan kedalam beberapa bahasa seperti Bahasa Inggris, Perancis, Finland dan Sepanyol, dan telah dirilis dalam 7 versi oleh 56 penyanyi yang berbeza termasuk diantaranya versi Heather Nova, Bjork, Ray Charles, Sarah Brightman dan Sinead O'Connor, versi Billie Holliday-lah yang membuat lagu ini sangat terkenal dan pada akhirnya menjadi versi standard interpretasi Gloomy Sunday, yang liriknya dibawah ini.

    Sunday is gloomy,
     My hours are slumberless
     Dearest the shadows
     I live with are numberless
     Little white flowers
     Will never awaken you
     Not where the black coaches
     Sorrow has taken you
     Angels have no thoughts
     Of ever returning you
     Wouldn't they be angry
     If I thought of joining you?

     Gloomy sunday
     Gloomy is sunday
     With shadows I spend it all
     My heart and I have decided
     To end it all
     Soon there'll be candles and prayers
     That are said I know
     But let them not weep
     Let them know
     That I'm glad to go
     Death is no dream
     For in death I'm caressi'n you
     With the last breath of my soul
     I'll be blessin' you

     Gloomy sunday
     Dreaming
     I was only dreaming
     I wake and I find you asleep
     In the deep of my heart here
     Darling I hope
     That my dream never haunted you
     My heart is tellin' you
     How much I wanted you
     Gloomy sunday 
     ("Gloomy Sunday" performed by Billie Holliday)

     Lagu Gloomy Sunday ini sebenarnya merupakan soundtrack dari sebuah film yang cukup popular. Filemnya berjudul sama dengan judul lagu soundtracknya, iaitu film yang menceritakan tentang sebuah hubungan segitiga seorang wanita pemilik restaurant di Hungary. Dalam film Gloomy Sunday tersebut juga diceritakan tentang beberapa kasus bunuh diri yang diakibatkan oleh lagu ini.


    Di tahun 1997, Billy Mackenzie penyanyi yang merakam lagu Gloomy Sunday di tahun 1982 juga mati bunuh diri di dekat rumah ayahnya.Bahkan, katanya apabila lagu Gloomy Sunday ini dimainkan tanpa lirik (suara penyanyi) atau hanya berupa instrumental saja maka pendengarnya akan tertidur berat dan mengalami mimpi buruk yang kelihatan nyata sekali.

     Di negeri asalnya sendiri, Hungary, lagu ini dilarang keras untuk beredar kerana telah meyebabkan meningkatnya gelombang bunuh diri di Negara tersebut. Lagu gloomy sunday sendiri hilang dari peredaran dan semakin dilupakan.Semenjak adanya perang adolf hitler di tahun 1930-an, lagu ini dimusnahkan, dan versi aslinya sudah tidak ada lagi, mengingat banyak yang telah menjadi korban dari lagu ini. Dalam siaran Radio BBC lagu tersebut dilarang keras untuk disiarkan.

     Apakah ada hubungan antara lagu / musik sehingga dapat mempengaruhi otak manusia?
    http://forum.vivanews.com/showthread.php?t=23268

    Kereta menggunakan kotoran manusia untuk bergerak

    Posted: 08 May 2011 05:00 AM PDT

    Sebuah kereta mampu berjalan dengan gas metana yang dihasilkan oleh kotoran manusia. Kotoran manusia yang dibuang di tandas di 70 rumah mampu menjadi sumber daya berkendara selama satu tahun.

     Teknologi konversi ini telah digunakan di masa lalu, tetapi mobil Bio-Bugâ adalah kereta pertama asal Inggris yang berjalan dengan gas metana tanpa mengurangi kinerja. Teknologi ini dapat menjadi tenaga bagi kereta konvertibel VW Beetle ke 114mph.

     Mohammed Saddiq dari perusahaan energi GENeco yang mengembangkan prototipe kereta ini mengatakan bahawa pengguna kereta tidak akan menemukan adanya perbezaan.

     Sebelumnya, gas belum cukup bersih untuk menjadi bahan bakar kendaraan bermotor, tanpa mempengaruhi kinerja  kata Saddiq.

     Namun, melalui penggunaan teknologi terbaru Bio-Bug, pemandu mampu merasakan kereta konvensional apapun dan menggunakan bahan bakar yang boleh diperbarui.

     Big-Bug merupakan kereta 2 liter VW Beetle yang telah dimodifikasi untuk berjalan dengan bahan bakar konvensional dan gas metana.

     Kereta  tetap boleh berjalan dengan bahan bakar biasa, namun secara automatik  berpindah ke metana ketika mesin meningkatkan suhunya.

    Really stupid boxer can't get in the ring

    Posted: 08 May 2011 04:00 AM PDT

    Zebra cross tersibuk di dunia

    Posted: 08 May 2011 03:00 AM PDT

    Shibuya Crossing, juga disebut sebagai Shibuya Scramble Crossing adalah tempat penyeberangan pejalan kaki di luar pintu keluar Stasen Shibuya Hachiko Jepun.Shibuya Crossing yang juga dikenal sebagai penyeberangan pejalan kaki menyeberang diagonal atau eksklusif. Perebutan persimpangan di Shibuya Hachiko Square, dilaporkan pejalan kaki tersibuk di dunia . Dikelilingi oleh layar video, memberikan bladerunner sangat terasa. Ini diabaikan oleh salah satu kafe Starbucks tersibuk di dunia, di mana foto ini diambil.







    Ajaib…Hampir Dua Bulan Tersesat di Hutan,Pelancung Ditemukan Selamat

    Posted: 08 May 2011 02:00 AM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID, WASHINGTON – Seorang pelancung dari Kanada yang hilang sejak pertengahan March telah ditemukan dalam keadaan hidup di satu daerah hutan rimba terpencil di bahagian barat Amerika Syarikat.

    "Rita Chretien (56) selamat dan sudah boleh berbicara dengan keluarganya, dia sekarang dirawat di sebuah hospitalt di Twin Falls, Idaho. Sementara suami Rita, Albert Chretien, masih dalam pencarian," kata Sarjan Josh Bryant dari kepolisian Baker City, Oregon, Sabtu (7/5).

    Van pasangan suami-isteri itu terjebak di sebuah jalan ketika mereka melakukan perjalanan di daerah terpencil menuju kota judi Las Vegas, Nevada. Albert Chretien (59) meninggalkan kereta mereka—Chevrolet Astro 2000—untuk mencari bantuan. Sementara isterinya, Rita, tetap tinggal di van tersebut.

    Beberapa pemburu menemukan Rita Chretien dan kendaraannya pada Jumaat (6/5) di daerah terpencil di Nevada. Rita kemudian dibawa ke hospital menggunakan helikopter.

    Raymond Chretien, salah seorang anak pasangan suami-istri itu, mengatakan kepada wartawan setempat bahwa ibunya telah kehilangan berat sembilan sampai 14 kilogram. "Merupakan sebuah "keajaiban" ibu boleh bertahan hidup," ujarnya.

    Walah…Sepanyol Hukum Dua Lanun Perompak Somalia 439 Tahun

    Posted: 08 May 2011 01:00 AM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID, MADRID – Dalam kes yang jarang terjadi. Hakim di Sepanyol baru-baru ini menghukum dua orang  perompak Somalia yang mengambilalih kapal ikan Sepanyol tahun 2009. Masing-masing dihukum 439 tahun penjara, menurut salinan tuntutan yang diterima CNN.

    Tuntutan yang lama dari dakwaan untuk penahanan ilegal dari 36  anggota awak kapal , dengan hukuman 11 tahun untuk setiap hitungan penahanan, atau 396 tahun.

    Selain itu, para terdakwa dihukum atas tiga tuduhan lainnya, termasuk perompakan bersenjata dan menjadi anggota sebuah geng jenayah Jumlah seluruhnya, tuntutan mereka menjadi 439 tahun.

    Kapal Alakrana dibebaskan pada bulan November 2009 setelah ditahan selama 47 hari di lepas pantai Somalia. Para kru termasuk 16 pelaut Sepanyol dan 20 dari Afrika dan Asia ada di dalamnya.

    Sehari setelah perompakan oleh 12 lanun laut bersenjata,  tentera Sepanyol  menangkap dua tersangka lanun laut 3 Oktober 2009 saat mereka meninggalkan kapal ikan. Kemudian pemerintah mengambil langkah yang tidak biasa membawa mereka ke Madrid.

    Banyak tersangka lanun laut lainnya yang telah ditangkap oleh pasukan tentera internasional – berusaha untuk menjamin keselamatan pelayaran dan pedagang ikan di lepas pantai Somalia -  telah diambil untuk negara-negara Afrika untuk prosedur pengadilan, tetapi tidak ke Eropah.

    Pengadilan Sepanyol mengidentifikasi dua orang itu sebagai Raageggesey Hassan Aji, dari Ceel Maccan, Somalia, yang lahir pada tahun 1978,  dan Cabdiweli Cabdullahi, dari Marka, Somalia, tanpa disebutkan usianya.

    18SG Kemalangan Ngeri

    Posted: 08 May 2011 12:00 AM PDT




    Shi Sanba, Artis China yang sudah Jalani 60 Operasi Plastik

    Posted: 07 May 2011 11:00 PM PDT

    Shi Sanba dijuluki sebagai Michael Jackson dari China gara-gara kegemarannya melakukan peembedahan palstik pada wajah dan tubuh. Artis  berasal Beijing, China ini telah menjalani sekitar 60 kali pembedahan plastik sejak 1985.


    Keranag seringnya melakukan pembedahan plastik, ia tak ingat jumlah yang sebenarnya. Mula dari pembedahan menghilangkan kedut, memancungkan hidung, membentuk dagu, payudara, hingga merampingkan perut. "Sejak kecil, saya terobsesi menjadi cantik," katanya.


    Pengalamannya menjalani serangkaian bedah estetika memembuatnya menjadi sebagai pengusaha di bidang kecantikan. Sekitar 10 tahun lalu, dia mendirikan klinik pembedahan plastik di Beijing, dengan sokongan 80 doktor dan jururawat. "Di klinik, sayal langsung menceritakan pengalaman saya kepada klien rasanya pembedahan plastik."


    Shi Sanba merupakan bekas aktris opera yang kini berusia 58 tahun. Disamakan dengan Michael Jackson dia tak protes. Hanya, ia merasa lebih baik. "Yang jelas saya tidak melanggar hukum alam dengan mengubah warna kulit seperti Michael Jackson."

    Selama 16 tahun bersahabat rupanya adik beradik

    Posted: 07 May 2011 10:00 PM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID,NEW YORK - Berjalan bersama menyusuri jalan, Sam Davies dan Ali Slavin selalu ditegur oleh orang lain. "Kamu berdua nampak sangat mirip. Kamu pasti saudara kandung," katanya.

    Kejadian itu terjadi hampir lima atau enam kali tiap Ali dan Sam jalan bersama. Seperti biasanya, mereka hanya tertawa mendengarnya. "Tidak, kami bukan saudara," jawab Sam."Kami tanya sepasang teman yang sangat baik."

    Selang bertahun-tahun, Ali dan Sam akhirnya mengetahui bahawa teguran orang lain itu ternyata benar. Melalui sebuah pencarian, Ali yang dijadikan anak angkat sejak kecil itu menemukan kembali ibu kandungnya. Ali pun mendapati  ayahnya yang tak lain adalah ayahnya Sam juga.

    "Kami tahu bahwa kami mirip. Kami memiliki mata almond dan rambut perang yang sama, "kata Sam. "Tapi, kami tidak tahu bahwa kami ternyata saudara kandung."

    Sahabat Dekat

    Sam (43 tahun) pertama kali bertemu Ali (41 tahun) pada 1994.

    "Aku ketika itu berusia 27 tahun dan Ali umurnya 25 tahun. Kami tinggal hanya terpisah beberapa rumah di Bristol. Jadi, kami sering saling bertemu," kata Sam. "Ketika kami semakin dekat, kami mulai sering pergi bersama ke karaoke setiap malam Jumaat. Kami berdua menonton wayang dan bernyanyi bersama-sama."

    Ali juga menjadi teman suami Sam, Ian. Setelah Ali bertemu Mark yang kelak menjadi suaminya, dia memperkenalkannya kepada Sam dan Ian pada tahun 1996.

    "Kami selalu saling menceritakan segala sesuatu," kata Sam. "Saya katakan pada Ali semua tentang masa kecilku. Bagaimana ibuku yang begitu dalam mencintaku. Dia menikah dengan ayahku, Terry Wilson, ketika baru berusia 18 tahun. Setelah dua tahun bersama-sama, mereka punya bayi."

    Sam melanjutkan ceritanya. "Tapi ketika aku lahir, tekanan hidup menjadi terlalu banyak. Mereka akhirnya berpisah ketika aku baru berusia beberapa bulan. Ali tahu aku kehilangan hubungan dengan ayah saya hingga saya remaja," katanya. "Selama beberapa tahun, saya melihat ayahku seperti orang asing. Kami bukan seperti ayah dan anak"

    Cerita masa kecil Ali berbeza lagi. Dia sudah dijadikan anak angkat ketika dia masih bayi. Dia tahu kelahiran dan nama ibu kandungnya, tetapi tidak pernah merasa perlu untuk mencari orang tua kandungnya. "Saya hanya perlu satu ibu dan ayah, " katanya tentang orangtua angkatnya.

    Mula Mencari

    Memiliki anak telah mengubah pandangan Ali tentang hidup. "Itu membuat saya mulai berfikir tentang ibu kandungku. Untuk pertama kalinya, aku menjadi penasaran tentang dia," kata Ali. "Saya duduk di depan komputer dan menaip namanya "Susan Hewitt" di Google. Tapi, tidak ada namanya."

    Pada musim dingin lalu, Ali akhirnya menemukan jawapannya melalui chatting di jejaring sosial. Ali menanyakan apakah ada yang tahu Susan Hewitt. "Aku terkejut ketika ada yang tahu ibu kandungku. Aku tak boleh percaya ketika dia memberikan saya nombor Susan," kata Ali.

    Ali cuba mengirim pesanan ringkas tapi tidak ada jawapan. Sam akhirnya menyarankan Ali untuk menelefon teus Susan.

    "Saya gugup ketika bertanya,'Apakah Anda Susan? Apakah Anda lahir di tahun 1940-an?'. Ketika dia kataya, aku kembali bertanya,'Apakah Anda punya bayi pada Disember 1969?'," kata Ali. "DIa berkata,'Ya'."

    "Untuk sesaat, tak satu pun dari kami berbicara. Dia bertanya apakah hidupku bahagia. Setelah bertahun-tahun, aku bercakap dengan ibu kandungku. Itu seperti tidak nyata. Dia bertanya apakah aku ingin bertemu dengan dia dan saya kata ya segera."

    Bertemu Ibu

    Hanya beberapa hari kemudian, Ali pergi ke rumah ibu kandung. "Saya sangat gugup ketika aku mengetuk pintu," kata Ali. "Saya gementar ketika Susan membuka pintu. Tapi, dia menyapa saya dengan senyum ramah. Kami berbicara tentang kehidupan kami berdua. Aku menunjukkan foto-foto anakku dan meyakinkan bahwa aku punya kehidupan bahagia."

    Satu jam bercakap-cakap, Ali memberanikan diri untuk bertanya tentang ayah kandungnya. "'Siapa ayah kandung saya?" tanyaku . Dia langsung menjawab,"Terry Wilson."

    Muka Ali langsung memerah. "Itu ayahnya Sam," tergamam Ali ketika mendapat jawaban Susan.

    Ketika Ali berkata bahawa dia berteman baik dengan Sam, Susan mengaku dirinya tahu semua tentang Sam. Dua tahun setelah ibunya Sam dan Terry berpisah, Terry dan Susan hidup bersama-sama.

    Sam dan Ali merasa belum yakin bahawa mereka ternyata saudara kandung. Untuk menyakinkan kebenaran tersebut, mereka bulan lalu melakukan ujian DNA.

    Hanya tiga hari kemudian, hasilnya sudah dikirim. Ali dan Sam membukanya bersama-sama. "Mereka benar!," pekik keduanya bersama..

    "Begitu aku membacakan hasilnya, aku tidak boleh berhenti tersenyum di wajahku," kata Ali dengan senyuman kegembiraan. "Itu membuat suatu perbezaan ketika kami mengetahui kebenaran," kata Sam.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS