Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Politik: Imej dalam Video Rakaman Seks akan disebarkan bagi menghilang keraguan rakyat Malaysia??

Posted: 30 Mar 2011 10:04 AM PDT

Huaa...politik nie sungguh merunsingkan,begitu kotor...siapa yang kotor??wallahualam....nak tuduh salah nak percaya pun salah...Sensasi cuma mengikuti perkembangan politik,tapi malas nak percaya sangat dengan sume nie,...

malas percaya si A,dan malas juga percaya si B..pendek kata,memang takda lagi kesahihan siapa yang betul dan siapa yang salah..Video seks yang menjadi topik hangat politik kebelakangan nie sememangnya membuatkan ramai yang berspekulasi..bahkan ada yang ckp itu adalah imej si dalang,bukan si tertuduh...dan isu perut buncit dan mcm2 lagi...hakikatnya rakyat belum melihat lagi imej dlm video tue,kalau kita lihat sendiri barulajh kita dapat menilai,betul tak...

terbaru katanya,Polis Bukit Aman akan panggil Anwar utk disiasat kerana dikatakan ada kelihatan kelibat beliau dalam rakaman CCTV premis Spa yang terbabit.

Layankan je la,perkembangan,tp janganlah kita nilai dan bersyakwasangka buruk selagi belum ada bukti sahih dari kedua pihak.



Video Porno yang melibatkan Dato Seri Anwar Ibrahim di jangkakan akan bertambah lebih panas dalam minggu ini ekoran ada desas desus pihak Polis Bukit Aman akan memanggil Anwar Ibrahim untuk tampil di soal siasat.

Di khabarkan juga bahawa Imej Anwar Ibrahim di dalam Video berkenaan akan di sebarkan bagi menghilangkan keraguan rakyat Malaysia berhubung Video Porno yang Anwar Ibrahim nyatakan adalah Fitnah terhadap dirinya.

Imej yang di maksudkan tidak dapat di pastikan sama ada imej dalam lakonan Porno ataupun Imej Rakaman CCTV yang jelas kelihatan kelibat Anwar Ibrahim di Pusat SPA yang menjadi lokasi lakonan Video Porno itu di rakam.

Dalam minggu ini segala galanya pasti buat Anwar Ibrahim membersihkan dirinya dari Skandal Video Porno yang terbaru ini. Kita juga pinta agar rakyat Malaysia untuk tidak menyalahkan mana mana pihak berhubung skandal Video Porno Anwar Ibrahim ini memandangkan isu utama adalah pelakon Porno tersebut.

Kita juga minta agar satu Suruhanjaya Di Raja di Tubuhkan bagi menyiasat kesahihan Video Porno itu dan meminta agar wakil wakil pemimpin Pembangkang juga dapat hadir bagi menilai video Porno Berkenaan.

Anwar Ibrahim harus mempersetujui Suruhanjaya Siasatan DI Raja bagi membersihkan namanya sekali lagi.

Jokes:Kisah apartment 60 Tingkat dan 3 sahabat

Posted: 30 Mar 2011 09:47 AM PDT


Ada tiga orang sahabat..Ali, Abu dan Mamat, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas, mereka pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi.

Ali: Macam mana ni… rumah kita atas sekali pulak tu?

Abu: Aduhhhh… bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke?

Mamat: Aku rasa, baik kita panjat tangga aje… kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik.

Ali: Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena bercerita yang sedih saja, sebab kalau kita buat cerita lawak,kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa. Biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, jadi mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. Ali mula bercerita.

Ali: Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku. Aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari kecil aku… bla bla bla bla bla…

Punyalah sedih mereka mendengar cerita si Ali hingga meleleh-leleh air mata, sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata, kemudian mereka kembali memanjat sambil Abu pula bercerita.

Abu: Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibubapaku meninggal dalam kemalangan jalan raya. Aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada masa tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4orang… bla bla bla bla…

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih… punyalah lama si Abu bercerita,sedar tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat sajalagi. Sambil melangkah memanjat tangga ke tingkat 56, Mamat mula menyampuk. Mamat: Alaaaaaa… korang punya cerita tak sedih lagi. Cerita aku lagi sedihhhh punya.

Ali: Kau ada sejarah hidup sedih juga ke?

Mamat: Emmmm… mungkin hari ini dalam sejarah…

Abu: Cerita aje le… kita dah tinggal 4 tingkat je lagi.

Mamat: Aku sedih kerana… KUNCI RUMAH KITA, AKU TERTINGGAL DALAM KERETA…. UWAAAAAA…

Jokes:Gadis rambut Perang nak beli TV

Posted: 30 Mar 2011 09:02 AM PDT


Seorang gadis berambut perang telah pergi ke sebuah kedai elektronik..

Gadis : Saya ingin menbeli TV ini..

Penjual : Sorry, barang ini tidak di jual untuk orang berambut perang..

Gadis berambut perang itu segera bergegas pulang dan terus menyembur
rambutnya. Lalu dia pergi semula ke kedai tadi dan berkata kepada
penjualnya..

Gadis : Saya ingin membeli TV ini..

Penjual : Sorry, tidak dijual untuk orang berambut perang..

Gadis itu berfikir..
"Oh, dia masih mengenaliku'..lalu gadis itu melakukan perubahan
100% kepada dirinya. Dia memotong rambutnya dan mewarnakannya
dengan warna baru, memakai pakaian baru dan kaca mata besar.
Gadis itu menunggu beberapa hari, lalu dia pergi semula ke kedai itu..
Dia pergi ke penjual itu dan berkata,

Gadis : Aku ingin membeli TV ini..
Penjual : Sorry, tidak dijual untuk orang berambut perang..

Kerana kecewa gadis itu bertanya..

Gadis : Bagaimana kamu tahu aku yang berambut perang..

Penjual : Kerana ini bukan TV tapi Microwave..

**blond girl selalu dikaitkan dengan dumb = kurang bijak :P

Tarian Poco-poco haram bagi orang Islam?

Posted: 30 Mar 2011 09:00 AM PDT

Tarian poco-poco sangat terkenal dan makin digemari rakyat malaysia,tak begitu berat tapi menghiburkan dan dapat mengeluarkan peluh.

pendek kata kalau ada je apa-apa kursus,seminar,camping,dan mcm -mcm lagi aktiviti pasti terselit satu part utk tarian poco-poco,nak bagi refresh badan dan minda.ramai org dah try dah,sensasi je tak pernah try lagi..

Tapi rupanya sebenarnya tarian ini asalnya dari Jamaica dan mengandungi unsur agama kristian dan juga pemujaan roh...ish ish ish..part mana yang ada unsur unsur mcm nie,sensasi kurang pasti..

kat perak tarian poco-poco dah diharamkan oleh mufti Perak..

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, tarian tersebut diharamkan kerana ia mempunyai unsur kepercayaan agama lain iaitu Kristian selain pemujaan roh.

Katanya, keputusan sebulat suara itu dicapai pada Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak kali ke-186 yang bersidang dari 24 hingga 26 Januari lalu.

"Kajian mendapati tarian yang sering diamalkan di Jamaica itu bercirikan agama Kristian. Oleh itu haram bagi orang Islam mengamalkannya," katanya

Intan Ladyana dan Kamal Adli pula dikatakan tinggal bersama

Posted: 30 Mar 2011 08:37 AM PDT

Jarang sebenarnya sensasi dengar gossip paal Intan mahupun Kamal,umum dah tahu mereka berdua bercinta Cinta yg bermula dengan cinta lokasi,sensasi dah lupa derang berlakon drama apa masa tue..bionik kot?

tup tup rupanya mereka nie dikatakan bersekedudukan..menurut jiran-jiran di Kondo (Ampang) kelibat Kamal Adli sering kelihatan,kdg2 waktu pagi2 pun dah ada keluar rumah.Dan kononnya memang penduduk kat situ dah sedar dengan hal nie..maklumla,pelakon dua-dua dikenali ramai,byk drama dan filem yang dilakonkan mereka nie..tambah plak semua tahu mereka bercinta,makin org pasang mata nak spy...
tapi nie semua cakap-cakap org je,kene lah tanya sendiri pada tuan punya badan ...

menurut Intan,dakwaan yang mengatakannya tinggal serumah dengan Kamal adalah tidak betul sama sekali. Kamal tinggal bersama keluarganya.

"Memang tidak betul sangatlah kalau ada yang mendakwa kami tinggal bersama macam pasangan suami isteri," katanya

Mengakui Kamal kerap berkunjung ke rumahnya untuk berjumpa atau keluar bersama, Intan bagaimanapun berkata, aktor itu hanya menunggu di bawah dan jarang masuk ke rumah kecuali atas hal-hal tertentu atau kecemasan.

"Saya tidak menafikan Kamal selalu datang tetapi tidaklah sampai masuk ke rumah, apatah lagi untuk tidur bersama pula.

"Kebiasaannya dia akan tunggu di bawah sahaja. Kalau pun keadaan memaksa dia untuk masuk ke rumah, kami tidak akan berdua-duaan. Pasti ada pembantu peribadi saya atau rakan-rakan lain juga," katanya.

Dato Siti Nurhaliza hamil? nampak baby bump

Posted: 30 Mar 2011 08:27 AM PDT

Masuk kali nie dah kerap bebenar kita dengar gossip yang kata Dato Siti mengandung.
Setiap kali Siti kelihatan makin berisi ke,nak berehat kembuat itu ini,semua org syak Siti mengandung...maklumlah semoa org teruja nak tggu Penyanyi nombor satu negara utk mendapatkan baby yang tentunya secomel siti jugak..

Terbaru bila gambar semasa membuat persembahan utk majlis Tranformasi bersama rakyat,
nampak seolah-olah baby bump je kat perut siti..

nak kata lemak...tapi nampak memang mcm baby bump..sebab apa ,tak nampak mcm buncit biasa tp nampak mcm mengandung je nie...tp Dato siti sendiri dh menafikan didalam twitternya,.

katanya kene diet,baby bump tue cumalah lemak shaja...









  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Sekitar Malam Amal Premiere Filem Dilarang Masuk

Posted: 30 Mar 2011 06:52 PM PDT

Semalam, jam 8 malam, telah berlangsung Charity Premiere Filem DILARANG MASUK di GSC Pavillion Kuala Lumpur. Filem terbitan Cineworks ini diarahkan oleh Jeffrey Chiang dan dilakonkan oleh Shiqin Kamal, Azma Aizal Yusoof, Isma Hanum Husien, Muniff Isa Badrul dan aktor Esma Daniel. Peminat filem Melayu boleh menontonnya di pawagam mulai 7 April 2011.

Filem ini menampilkan cara baru dalam teknik sinematografinya kerana proses pengambarannya menggunakan kamera Canon EOS 5D Mark II sepenuhnya. Kalau korang nak tahu, Canon Digital Single Lens Reflex atau DSLR ni adalah sebuah kamera yang mampu buat video berdefinisi tinggi HD. Teknik ini dilihat sebagai satu langkah untuk mempelbagaikan corak penerbitan filem di Malaysia yang sedikit sebanyak boleh menandingi proses penghasilan filem antarabangsa.

DILARANG MASUK diedarkan oleh Metrowealth dan akan dipromosikan di seluruh Malaysia dalam masa terdekat ini. Pengambaran pula berlangsung pertengahan April 2010 di Bukit Larut, Taiping Perak mengambil masa selama 16 hari.

Ini dia beberapa gambar yang sempat Budiey ambil.

Budiey: Nak tahu artis kesayangan anda berada pada hari ini? Jom langgan SMS dari Paparazi. Taip: ON PAPA dan hantarkan ke 23288.

Azma Aizal

Azma Aizal Yusoof sebagai Ronnie

Premiere Di Larang Masuk

Muniff Isa sebagai Bad

Shikin Kamal

Shiqin Kamal sebagai Fatia

Isma Hanum Hussien

Isma Hanum sebagai Juli

Jeffrey Chiang

Pengarah Dilarang Masuk Jeffrey Chiang

Premiere Di Larang Masuk

Turut hadir, Ainul Aishah bersama boyfriendnya. Dah 9 bulan bercinta. Selamat berbahagia, Ain.

Premiere Di Larang Masuk

Pelakon baru yang bakal meletop, Ariel Zaefril

Premiere Di Larang Masuk

Ariel Zaefril bersama pengarah muda Nizam Zakaria

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Filem Dilarang Masuk
  • Acara Badminton Amal – Terbuka Sinar Latifah Anjuran Sinar FM
  • Sekitar Premiere Filem Duyung di GSC Mid Valley
  • MALAM PREMIERE FILEM CONGKAK DI SINGAPURA PECAH PANGGUNG
  • Gambar Sekitar Sidang Media Makan Malam Amal Dayang Nurfaizah
  • Sarimah Ibrahim di Media Launch Party The Biggest Loser Asia
  • Gambar Selebriti di Premiere James Bond Quantum Of Solace
  • Gambar Sekitar Perlawanan Amal Badminton Tangkis Untuk Palestin
  • Chermin Catit Sejarah Filem Malaysia Pertama Ditayangkan di Puchon International Fantastic Film Festival
  • Gambar Ashraf Sinclair dan Bunga Citra Lestari di Prebiu Filem Saus Kacang
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Dalam Botol Kutip RM1juta Selepas 5 Hari Tayangan

    Posted: 30 Mar 2011 05:23 PM PDT

    '…Dalam Botol' Kutip RM1 Juta Selepas Lima Hari Tayangan

    Tahniah buat Raja Azmi di atas kejayaan kutipan filem …Dalam Botol yang telah meraih kutipan sebanyak RM1 juta dalam masa 5 hari tayangan.

    KUALA LUMPUR: Biarpun menerima kecaman dan kritikan daripada pelbagai pihak sebelum ini Raja Azmi Raja Sulaiman akhirnya membuktikan filem terbaharunya …Dalam Botol yang menceritakan kehidupan pasangan gay mencatatkan kutipan RM1 juta selepas lima hari ditayangkan.

    Filem ini mula ditayangkan di pawagam pada 24 Mac lalu di 41 buah pawagam seluruh negara.

    Raja Azmi yang juga penerbit filem itu berkata, kutipan tersebut merupakan satu jumlah di luar jangkaan memandangkan filem-filem yang diterbitkannya sebelum ini tidak pernah meraih kutipan sebanyak itu dalam tempoh lima hari. Kos produksi untuk menerbitkan …Dalam Botol adalah RM888,000 tidak termasuk promosi.

    Raja Azmi berkata dia amat bersyukur dengan kutipan yang dicapai setakat ini dan berharap filem berkenaan dapat memberi satu mesej kepada masyarakat agar mengambil iktibar mengenai budaya gay.

    "Bagi saya filem …Dalam Botol ini, merupakan satu usaha dakwah saya untuk mengingatkan masyarakat agar jangan terpengaruh dengan budaya gay yang dianggap tabu di negara ini.

    Anu Dalam Botol.

    "Daripada sudut lain, keupayaan …Dalam Botol yang mampu meraih kutipan sebanyak RM1 juta adalah petanda bahawa ia ditonton oleh orang ramai. Itu sebabnya saya sangat percaya bahawa lebih ramai akan menonton …Dalam Botol selepas ini," katanya dalam program Kerusi Panas, terbitan Bernama Radio24, Rabu.

    Filem …Dalam Botol arahan Khir Rahman merupakan sebuah filem yang bersandarkan kepada konflik percintaan pasangan sejenis lelaki dan disifatkan sebagai satu percubaan berani Raja Azmi dalam membuka dimensi baharu filem Melayu dengan memaparkan isu realiti menerusi layar perak.

    Dalam pada itu, Raja Azmi menegaskan, pihaknya tidak mempunyai sebarang hasrat untuk menghantar filem tersebut ke festival gay sekalipun dijemput kerana pada hakikatnya ia bukanlah sebuah filem gay.

    Dia juga menambah, sekiranya filem berkenaan tidak mengaut keuntungan yang disasarkan, dia nekad akan berhenti daripada membikin filem pada masa akan datang. Bagaimanapun dengan kutipan tersebut, Raja Azmi akan membatalkan hasrat itu dan seterusnya bercadang menghasilkan filem Anak Ikan iaitu sebuah karya mengisahkan kehidupan lelaki "jambu" yang menjadi rebutan ramai.

    Selain …Dalam Botol, produser tersebut pernah menghasilkan filem Black Widow Wajah Ayu, Cinta 200 Ela dan Haru Biru. Raja Azmi adalah isteri kepada bekas pemain badminton negara, Jailani Sidek. via Mstar Online

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Tomok Bakal Jadi Juara OIAM 3?
  • Kejutan DEKO DEKO DEKO Celcom Blue
  • Gambar Sekitar Hari Jadi Anak Adilla Yang Ke-2
  • Gambar Selebriti di Prebiu Media Filem Dalam Botol
  • Jom Singgah di Booth SIY di Karnival RIA
  • Filem Momok The Movie Kutip RM1 Juta Dalam 5 Hari
  • Gambar Bogel Arja Lee Anu Dalam Botol
  • Hilangkan Lemak di Badan Anda Dengan Slim It Yourself S.I.Y
  • Sinopsis Filem Orang Minyak Lakonan Sharifah Sofea & Firz Fairuz
  • Sertai Peraduan Berparti Bersama Selebriti Sayang You Can Dance Brands
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    (Gambar) Lisa Surihani Di Bilik Hotel, Awesome!

    Posted: 30 Mar 2011 07:36 PM PDT

    Ai dah tahu akal korang ni memang cepat menonong dengan tajuk macam ni. Betul apa, Lisa Surihani memang berada dalam bilik hotel bersama krew-krew majalah URTV untuk sesi photoshoot. Kalau tak silap, ibu kepada Lisa Surihani turut menemani bersama.

    Ai suka tengok muka Lisa Surihani, flawless. Walaupun Lisa Surihani ni ada pelat "R", tapi apa ada hal kan? Ai pun bukan manusia sempurna nak kritik pemberian tuhan. Jadi, Ai nak berpesan yang kita semua patut bersyukur dengan kurniaan tuhan. Bukan ke lebih baik begitu?

    Kredit penuh gambar tanpa prejudis kepada Facebook Lisa Surihani.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Filem ‘… Dalam Botol’ Kutip RM1 Juta Selepas 5 Hari Tayangan

    Posted: 30 Mar 2011 06:14 PM PDT

    FILEM ANU DALAM BOTOL DOWNLOAD

    Rasanya anda semua dah sedia maklum yang filem … Dalam Botol menerima kecaman dan kritikan daripada pelbagai pihak sebelum ianya ditayangkan, namun Raja Azmi Raja Sulaiman selaku penerbit filem penuh kontroversi itu akhirnya membuktikan yang filem terbaharunya yang menceritakan kehidupan pasangan gay itu mencatatkan kutipan RM1 juta selepas lima hari ditayangkan di 41 buah pawagam seluruh negara.

    FILEM ANU DALAM BOTOL DOWNLOAD

    Menurut Raja Azmi, kutipan tersebut merupakan satu jumlah di luar jangkaan memandangkan filem-filem yang diterbitkannya sebelum ini tidak pernah meraih kutipan sebanyak itu dalam tempoh lima hari.

    Oleh itu, tahniah kami ucapkan kepada Raja Azmi kerana telah berjaya meraih kutipan sebanyak RM1 Juta dalam tempoh yang singkat saja walaupun filem … Dalam Botol tu menerima pelbagai kecaman dan kritikan.

    Dah tengok filem Raja Azmi tu? Apa komen anda?

    Psstt: Tarian Poco-Poco Haram – Mufti Perak

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    [ANEH] Ikan saling bercinta,bercium selama 30 minit

    Posted: 30 Mar 2011 09:00 PM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Ikan ini sungguh saling mencintai dan selalu berciuman ketika mereka saling bersentuhan di dalam akuarium. Bahkan, mereka boleh berciuman hingga 30 minit.

    Kisah cinta dua ikan ini menyentuh hati banyak orang dan datang menyaksikan di akuarium yang terletak di wilayah Zhumadian, Daerah Henan, China.

    Bahkan, banyak pasangan pengantin baru yang mengambil foto ketika ikan ini saling berciuman. Pemilik akuarium bernama Wei menyatakan ikan jenis nuri ini berhasil dari Taiwan dan baru tiba beberapa minggu lalu.

    "Kami cuba memisahkannya namun kedua ikan ini menolak makan. Jadi, kami menempatkannya kembali dalam akuarium yang sama," jelas Wei.

    Sumber: Dahe Daily

    Caj Bateri iPod Kesayangan Melalui Jantung Manusia

    Posted: 30 Mar 2011 08:00 PM PDT

    INILAH.COM, Jakarta- Sebentar lagi pemilik iPod tidak perlu khuatir kehabisan bateri untuk gadjet kesayangan. Mereka boleh memanfaatkan gerakan tubuh manusia, khususnya jantung. Seperti apa?

    Pasukan dari Georgia Institute of Technolog, Georgia, Amerika Syarikat, mengembangkan chip kecil yang mengubah gerakan manusia menjadi daya elektrik bagi perangkat teknologi.

    Mereka berharap, suatu hari nanti, jantung manusia boleh menjadi kekuatan bagi daya iPod dan handset Penelitian itu dipuji sebagai terobosan mutakhir dan berpotensi ciptakan ribuan aplikasi.

    Ilmuwan gunakan kawan nano zinc oxide yang boleh menciptakan daya elektrik. Secara teori, pergerakan tubuh, bahkan gerakan jari, dapat menciptakan daya energi. Sejauh ini, tim menggunakan teknologi itu untuk mengirim sinyal radio dan memberi daya ke layar LCD.

    "Perkembangan ini menjadi tonggak sejarah terhadap produksi daya elektronik portabel yang bisa diaktifkan via gerakan tubuh tanpa penggunakan baterai," kata peneliti utama, Dr. Zhong Lin Wang. "Nano generator kami siap mengubah kehidupan di masa depan."

    Perangkat Dr. Wang ribuan kali lebih kuat dari teknologi gerakan sebelumnya dan dianggap sebagai terobosan pertama yang dikembangkan di luar laboratorium.

    Peneliti menggunakan jutaan kawat nano yang 500 kali lebih tipis dari satu helai rambut manusia.

    Dalam eksperimen mereka, lima pembangkit daya nano boleh menciptakan kekuatan setara dengan dua baterai AA berkekuatan 3 volt atau 1 ampere mikro. Penemuan itu dipresentasikan di National Meeting & Exposition of the American Chemical Society, California, Amerika Syarikat.

    Gambar pembantu rumah angkat beg anggota tentera buat orang ramai marah

    Posted: 30 Mar 2011 07:00 PM PDT

    Terlampau manja atau munkin dah terbiasa,,,
    saya petik dari kosmo online

    SINGAPURA - Penyebaran sekeping gambar yang menunjukkan seorang pembantu rumah mengangkat beg seorang anggota tentera di negara itu menimbulkan kemarahan orang ramai yang beranggapan pasukan tentera terlalu dimanjakan, lapor sebuah akhbar semalam.

    Gambar yang disiarkan oleh media Singapura dan laman-laman maya pada minggu ini menunjukkan seorang anggota tentera lelaki Singapura berpakaian seragam lengkap dan memakai but berjalan di depan tidak jauh dari pembantu rumah wanitanya.

    Sementara pembantu rumah itu yang mengikut di belakang dilihat menggalas beg tersebut di bahu kirinya.

    Tindakan tentera itu menerima banyak komen negatif terutama kredibiliti generasi baru Angkatan Tentera Singapura (SAF). 

    Mereka disifatkan sebagai lembik oleh warga Singapura dan negara lain menerusi laman Twitter dan pelbagai forum di Internet. 

    "Ini cuma satu insiden. Kesimpulan umum yang dapat saya buat adalah tentera itu secara luarannya nampak sedikit lembut dan dimanjakan," kata penganalisis ketenteraan di Singapura, Bernard Loo dari Sekolah Pengajian Antarabangsa S. Rajaratnam. 

    Kementerian Pertahanan difahamkan sedang menyiasat insiden tersebut. Selain ingin mengesahkan semula keaslian gambar yang mencetus pertikaian umum sejak beberapa hari lalu.

    Terdapat kajian yang menunjukkan 22 daripada 23 anggota tentera mendapatkan khidmat pembantu rumah untuk membasuh dan menggosok pakaian seragam masing-masing. Sementara 17 daripada jumlah sama mendapatkan pertolongan pembantu bagi membersihkan bilik. - AFP

    Tak pasal-pasal nenek 7 cucu kena hukuman mati

    Posted: 30 Mar 2011 06:00 PM PDT

    KUALA TERENGGANU – Seorang nenek yang mempunyai tujuh cucu dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi dekat sini semalam selepas didapati bersalah mengedar 92.68 gram dadah jenis heroin pada 2009.

    Tertuduh, Mariah Hamad, 49, yang memakai baju kurung dan bertudung kelihatan tenang ketika Hakim, Datuk Mohd. Yazid Mustafa membacakan hukuman tersebut.

    Hakim memberitahu, pihak pembelaan gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah berhubung tuduhan ke atas wanita itu yang mengedar dadah jenis heroin pada 3 Ogos 2009.

    Mengikut fakta kes, Mariah didakwa melakukan kesalahan pada tarikh tersebut kira-kira 3.45 petang di pekarangan Masjid Padang Nenas dekat sini dengan membawa satu bungkusan berwarna hitam.

    Bungkusan tersebut mengandungi 100 botol plastik yang berisi dadah jenis heroin dengan berat keseluruhan sebanyak 92.68 gram.

    Atas kesalahan itu, dia dituduh di bawah Seksyen 39B (1) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang jika sabit kesalahan boleh dihukum di bawah Seksyen 39B (2) akta sama iaitu gantung sampai mati.

    Menurut Mohd. Yazid, keterangan tertuduh bahawa dia tidak tahu kandungan bungkusan yang diambilnya daripada seorang wanita dikenali sebagai Ida di Stesen Minyak Petronas Rantau Panjang pada hari kejadian adalah tidak benar.

    "Mengikut keterangan saksi ketika tertuduh ditangkap dia berada di dalam keadaan terkejut, takut dan pucat," katanya yang menguatkan tuduhan bahawa tertuduh tahu kandungan di dalam bungkusan tersebut.

    saya petik dari kosmo online

    Presiden Venezuela Menentang Pembedahan Payudara

    Posted: 30 Mar 2011 05:00 PM PDT

    Sebelumnya Hugo Chavez secara terang-terangan menentang golf dan wiski. Kini Presiden Venezuela ini menentang Operasi Pembesaran Payudara.

    Menurut sebuah kajian yang dilakukan situs yang telah melakukan pemetaan negara-negara di dunia berdasarkan ukuran payudara wanitanya, Venezuela tercatat sebagai penghasil wanita berpayudara besar. Yang diwakilkan dengan ukuran penutup payudara (bra) cup D.

    Sementara menurut versi Venezuela Society of Plastic Surgeons (Badan yang mencatatan operasi plastik di Venezuela), tercatat antara 30 – 40 ribu perempuan di negara ini telah melakukan operasi plastik membesarkan payudara setiap tahunnya.

    alat operasi payudara
    Beberapa klinik kecantikan secara terang-terangan memberikan pernyataan bahawa 'jika seorang wanita tidak memiliki payudara besar, dia harus merasa bersalah!"

    miss Venezuela Dayana Mendoza
    Mungkin hal ini merupakan salah satu penyebab mengapa orang nombor satu di Venezuela jadi berang, "Mereka (iklan-iklan kecantikan payudara) membuat wanita-wanita di Venezuela khususnya wanita miskin, menjadi minder dan stress kerana harus berjuang mendapatkan wang banyak untuk melakukan operasi pembesaran payudara. Sementara pada saat yang sama, mereka masih kesusahan untuk mendapatkan makan!" (newsfeed.time.com)

    Tentu Hugo Chavez benar. Sebagai seorang Presiden dia harus mengutamakan kesejahteraan masyarakatnya secara menyeluruh.

    Namun di sisi lain, tentunya ada sebahagian orang yang mengkritik pendapatnya. Bahkan parti oposisi membandingkannya dengan Muammar Al-Gaddafi, "Hugo tidak beza dengan Kolonel (Gaddafi); kuno, militeristik, kasar, dan terlalu represif terhadap kebebasan kaum perempuan yang ingin melakukan sesuatu untuk memperindah tubuh mereka."

    Oposisi juga tidak salah, mereka membela kaum perempuan yang berinisiatif membuat hidup lebih hidup.

    Terkadang untuk membuat sesuatu yang indah memang perlu pengorbanan

    Lidah pakai zip

    Posted: 30 Mar 2011 11:01 AM PDT

    Ada juga yang sanggup buat begini....


    Ahli Biologi Russia ingin biakkan kucing bertelinga lima

    Posted: 30 Mar 2011 10:01 AM PDT

    VORONEZH, KOMPAS.com — Seorang ahli biologi dari Voronezh, Russia, menemukan kucing dengan lima telinga di tepi jalan dan membawanya ke rumah untuk dipelajari serta mencari kemungkinan untuk dibiakkan.

    "Kucing itu memiliki dua telinga normal, dua telinga tambahan yang terbalik 180 darjah, dan telinga kelima yang berukuran sangat kecil," kata Vladimir Obryvkov dari Universitas Pertanian Negeri Voronezh.

    Ilmuwan itu, yang bertahun-tahun mempelajari keanehan haiwan, mengambil foto sinar-X telinga tak lazim dari kucing itu. Namun, ia membawanya ke rumah untuk diberikan kepada anaknya.

    Obryvkov mengatakan, kucing bernama Luntya itu juga memiliki cakar besar, tetapi kelakuannya tidak berbeza dengan kucing lain.

    Ia ingin membiakkan haiwan peliharaan barunya itu dengan kucing bertelinga empat, yang tinggal di Vladivostok, guna menciptakan jenis baru dari haiwan berbulu tersebut.

    Obryvkov telah mempelajari seekor anak sapi, yang memiliki dua kepala, dua ekor, dan dua jantung; seekor kambing bermata satu; ayam berkaki empat; babi kembar siam; serta seekor kuda dengan dua hidung dan tiga mata.

    Desa pelik cuma ada seorang penduduk

    Posted: 30 Mar 2011 09:20 AM PDT

    Desa ini ditinggal pergi oleh seluruh penduduknya. Kini tinggal seorang Lelaki saja yang sanggup untuk tinggal sendirian, tanpa wanita, tanpa anak, tanpa tetangga mahupun binatang peliharaan.

    Terkadang saya perlu 'sendiri'. Sesekali menikmati kesendirian ternyata enak juga tanpa suara handphone. Tapi kalau tinggal sendiri  selama berhari-hari…???

    Seorang lelaki bernama Don Sammons (60th) yang sudah terbiasa tinggal sendirian. Di rumah? Tidak! Dia tinggal di dalam sebuah desa aneh yang hanya berpenduduk 1 orang, iaitu dirinya. 

    desa Buford berpenduduk 1 orang

    Desa Buford terletak di Wyoming, Colorado, daerah perbukitan dengan suhu rendah terlebih di musim dingin. Desa ini telah ditinggalkan oleh seluruh penghuninya yang memilih untuk tinggal di tempat lain untuk mencari penghidupan yang lebih baik kerana merasa wilayah ini tidak akan boleh berkembang (dailymail.co.uk).

    Namun tidak demikian dengan Sammons yang mahu untuk tetap tinggal di sana walaupun seorang diri. 

    Sammons meninggalkan Los Angeles tahun 1980 bersama isteri dan anaknya dan memilih menetap di Buford yang ketika itu masih dihuni oleh sekitar 2000 orang pekerja rel kereta api. Ketika isterinya meninggal 15 tahun lalu, anaknya yang kini berusia 26 tahun pun memilih untuk pindah ke kota Colorado.

    desa Buford berpenduduk 1 orang


    desa Buford berpenduduk 1 orang

    Sammons mengelola sendiri sebuah pam minyak kecil dan sebuah kedai untuk melayani mereka yang singgah dalam perjalanan lintas negara. "Dalam sehari kedai saya boleh dikunjungi 1000 orang di musim panas, namun menurun hingga 100 orang saja di musim dingin," kata Sammons yang mengatakan  dirinya sebagai raja di Buford.

    desa Buford berpenduduk 1 orang

    Sebagai pejabat pos, bangunan sekolah, bangunan toko-toko dan beberapa rumah yang tanpa penghuni.

    Apa jadinya desa ini jika kelak si raja Sammons mati?

    Kerusi yang dibuat debgan membakarnya

    Posted: 30 Mar 2011 08:00 AM PDT

    Designer dari Belgium bernama Kaspar Hamacher, telah membuat kerusi perabot dengan cara membakarnya. Dan menamakan ciptaannya ini Ausgebrannt.







    canggih!!!

    Ringtone dengan lirik kondom,kondom

    Posted: 30 Mar 2011 07:00 AM PDT

    Biasanya pengguna telefon selular memilih nada dering dengan lagu-lagu yang sedang trend dan juga hits.

    Tapi di India ada nada dering yang tak lazim. Dikatakan tak lazim kerana lagu yang ditawarkan liriknya berbunyi Kondom, Kondom!

    Ring tone yang mengeluarkan Kondom, kondom! itu baru saja dilancarkan untuk mempromosikan seks aman di Negeri India itu seiring dengan semakin meningkatnya kes HIV/AIDS.

    Nada dering a capella itu menampilkan penyanyi profesional yang menyanyikan kata 'kondom' sebanyak lebih dari 50 kali.

    Kaempen seks sihat ini sengaja dilakukan melalui pelancaran nada dering telefon selular kerana tentu akan menjangkau masyarakat yang amat luas.

    Selain itu, kempen unik ini untuk mengundang respons dari aktivis kesihatan sehingga dapat memicu terjadinya diskusi panjang dengan jangkauan audiens lebih luas, serta membuat kondom secara sosial lebih dapat diterima.

    "Kami telah membuat langkah yang menyedarkan masyarakat untuk menggerakkan konsep kondom jauh dari asosiasi negatif, seperti HIV dan seks komersial," kata Yvonne MacPherson, country director BBC World Service Trust India.

    "Kondom sebenarnya adalah produk kesihatan, dan jika Anda memiliki sebuah kondom dan memakainya, Anda akan terlihat cerdas dan bertanggungjawab."

    Ada sekitar 2,5 juta orang di India terinfeksi HIV, dan penyakit tanpa obat ini masih dianggap tabu di negeri Bollywood itu.

    BBC group, yang didanai Bill & Melinda Gates Foundation, berharap nada dering kondom ini dapat membuat masyarakat di India lebih nyaman dengan isu-isu seks aman.

    Lebih dari 270 juta orang di India menggunakan telefon selular dan nada dering, terutama untuk lagu-lagu hit Bollywood.

    Lelaki sorok barang dalam duburnya untuk diseludup kedalam penjara

    Posted: 30 Mar 2011 06:00 AM PDT

    Meet Earl Lee Vogt, a convit who smuggled contraband into prison in his rectum. Lets see what items he tried to smuggle.

    Earl Lee Vogt







    agaknya berapa besar lubang dubur lelaki ini..
    sehingga dia boleh sorok barang sebesar begini didalam duburnya untuk di
    seludup kedalam penjara...

    Biri-biri termahal didunia

    Posted: 30 Mar 2011 05:00 AM PDT

    Seekor biri-biri di Scotland dijual dengan harga 231 ribu poundsterling di sebuah acara lelong ternak. Demikian diwartakan Reuters. Harga ini memecahkan rekod sebagai harga biri-biri termahal di dunia.

    Jimmy Douglas, pemilik baru haiwan bernama Deveronvale ini, mengaguminya kerana biri-biri ini  memiliki tubuh yang bagus dan daging pinggang yang kuat. Setelah membelinya, Douglas merancang untuk mengembangbiakkannya. Sang pemilik lama, Graham Morrison, tak menyangka biri-biri miliknya itu boleh mencapai harga begitu tinggi.

    Kereta bersalut emas yang ditarik polis

    Posted: 30 Mar 2011 04:30 AM PDT

    Kereta bersalut emas ini telah ditahan dan dibawa pergi oleh polis traffik..
    Pada mula kereta ini parking ditrepi jalan di Nanjing Xinjiekou, selaepas bergerak dalam 
    10 minit kereta ini di tahan oleh polis kerana dikatakan melanggar peraturan...







    Renungan untuk manusia yang bergelar anak.

    Posted: 30 Mar 2011 03:00 AM PDT





    Orang kata aku lahir dari perut mak..
    (bukan org kata...memang betul)
         
     
    Bila dahaga, yang susukan aku....
    mak                            
    Bila lapar, yang suapkan aku....
    mak                              
    Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..
    mak                    
    Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....
    Mak                      
    Bila bangun tidur, aku cari....
    mak                              
    Bila nangis, orang pertama yang datang ....
    mak                        
    Bila nak bermanja, aku dekati....
    mak                            
    Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
    mak                          
    Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....
    mak                        
    Bila nakal, yang memarahi aku....
    mak                            
    Bila merajuk, yang memujukku cuma....
    mak                          
    Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
    mak                  
    Bila takut, yang tenangkan aku....
    mak                            
    Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
    mak                          
    Aku selalu teringatkan ....
    mak                                
    Bila sedih, aku mesti talipon....
    mak                            
    Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....
    mak                      
    Bila bengang.. aku suka luah pada..
    mak                            
    Bila takut, aku selalu panggil...
    "mmaaakkkk! "                        
    Bila sakit, orang paling risau adalah....
    mak                        
    Bila nak exam, orang paling sibuk juga....
    mak                        
    Bila buat hal, yang marah aku dulu....
    mak                          
    Bila ada masalah, yang paling risau....
    mak                          
    Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
    mak                      
    Yang selalu masak makanan kegemaranku....
    mak                        
    kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
    mak              

    Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
    mak                  
    Yang selalu berleter kat aku...
    mak                              
    Yang selalu puji aku....
    mak                                  
    Yang selalu nasihat aku....
    mak                                
    Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
    mak



    Aku ada pasangan hidup sendiri....      
                           
    Bila seronok, aku cari....pasanganku                            
    Bila sedih, aku cari....
    mak
                                     
    Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku                        
    Bila gagal, aku ceritakan pada....
    mak    
                             

    Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku                          
    Bila berduka, aku peluk erat....
    emakku  
                             
    Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku                          
    Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
    mak  
                           
    Bila sambut valentine. Aku bagi hadiah pada pasanganku                  
    Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
                 
    Selalu... aku ingat pasanganku

    Selalu... mak ingat kat aku
                                     
    Bila-bila... aku akan talipon pasanganku  
    Entah bila... aku nak talipon
    mak
                                 
    Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku                        
    Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk
    emak      
                     
    Renungkan:  
    "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?      
    mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
                 
    Berderai air mata jika kita mendengarnya........  

                       

    Tapi kalau mak sudah tiada.....
    .......
    MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....
           
    Berapa ramai yang sanggup
    menyuapkan ibunya....
    berapa ramai yang sanggup
    mencuci muntah ibunya.....
    berapa ramai yang sanggup
    mengantikan lampin ibunya.....
    berapa ramai yang sanggup
    membersihkan najis ibunya.......
    berapa ramai yang sanggup
    membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....  
    berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
    dan akhir sekali  berapa ramai yang sembahyangkan JENAZAH ibunya......

    Curi Susu demi Ibu Kandung Yang Sedang Sakit

    Posted: 30 Mar 2011 02:00 AM PDT

    BATAM -- Dua orang adik-beradik, Desi Siregar, 23, dan Dayang Siregar, 25, menjadi tertuduh di Pengadilan Negeri Batam, Selasa (29/3) kelmarin. Keduanya diadili kerana mencuri susu untuk ibu kandungnya yang sedang sakit.



    Milk Pictures, Images and Photos

    Dalam persidangan itu, Desi menangis di ruang sidang. Air matanya menitis sejak memasuki ruang sehingga sidang selesai. Dia tak sanggup berbicara ketika hakim memberi kesempatan untuknya membela diri.

    Pembelaan datang dari kakaknya, Dayang, yang membaca pembelaan dan permohonandiringan hukuman di sehelai kertas. "Saya menyesal tuanhakim. Mohon hukuman kami berdua diringankan," kata Dayang.

    Andi, 23, sepupu terdakwa yang mengikuti persidangan mengaku khuatir pada nasib Desi dan Dayang. Apalagi, ibu mereka masih dalam tahap penyembuhan. "Saya takut ibunya akan sakit lagi kalau dengar khabar anaknya dihukum gara-gara curi susu untuk dia," tegasnya. (cr11)

    [Dahsyat] Wanita ini mengeluarkan manifesto semua lelaki harus dibunuh

    Posted: 30 Mar 2011 01:45 AM PDT


    Sepertinya tidak ada satupun wanita di dunia yang memiliki kebencian terhadap semua laki-laki dari hujung kaki hingga ke hujung rambut. Begitu bencinya pada laki-laki sehingga dia mengeluarkan manifesto yang isinya semua laki-laki di dunia harus dibunuh. Dia menginginkan dunia ini hanya diisi oleh kaum perempuan. Dia percaya bahwa laki-laki adalah wabak dan harus dihancurkan dari muka bumi. Manifesto 'aneh' dan mengerikan itu diberi nama SCUM atau Society for Cutting Up Men.


    Sudah pasti Valerie mengalami kelainan jiwa. Pengalaman buruk masa kecillah yang menjadikan jiwanya rosak. Ketika kecil ia pernah mengalami pelecehan seksual yang dilakukan ayahnya. Kemudian ibunya mengirim dia yang ketika itu berusia 13 tahun, tinggal bersama datuknya.

    Masa-masa sulit dialaminya sampai akhirnya dia diusir dari rumah. Dia pun menjadi gsamseng pada usia 15 tahun. Dendam bertumpuk yang didapat pada masa lalunya itu terbawa hingga dewasa, dan membuatnya dendam yang teramat samgat pada semua laki laki.

    [Gila] Doktor jumpa rambut seberat 20 paun dalam perut

    Posted: 30 Mar 2011 12:00 AM PDT

    Seorang wanita mempunyai kebiasaan memakan rambutnya sendiri, suatu keadaan yang di dunia perubatan disebut dengan nama trichophagia. Wanita ini  merasakan sakit perut yang berterusan selama 5 bulan berturut-turut. Doktor kemudian pun menemukan benda aneh di dalam saluran pencernaannya yang kemudian ternyata adalah gulungan rambut seberat 20 paun. Demikian laporanThe New England Journal of Medicine .


    Doktor yang pada awalnya hanya membuka sayatan kecil untuk mengambil rambut tersebut kemudian memutuskan harus melakukan pembedahan kerana ternyata terdapat banyak rambut daripada apa yang dijangkakan. Sehinggakan doktor harus membuka perut tersebut untuk memastikan bahawa seluruh rambut telah diambil dan tidak ada yang tertinggal.

    Tikus sebesar anak kambing

    Posted: 29 Mar 2011 11:40 PM PDT

    Tikus raksasa sebesar anak kambing tertangkap di Fuzhou, sebelah Selatan China. Ekornya saja panjangnya dua jengkal orang dewasa. Tikus itu memilki berat enam paun. Penangkap tikus itu yang hanya disebut namanya sebagai Pah Xian mengatakan berhasil menangkap tikus itu ketika dikepung oelh orang ramai.



    Dia memperkirakan tikus itu spesies yang bernilai tinggi. Tikus itu melawan ketika ekornya  ditangkap dan baru tenang setelah dipegang lehernya. "Tikus ini sebesar anak kambing," katanya.

    Pejabat kehutanan China mengidentifikasikan tikus itu sebagai tikus bambu. Tapi petugas itu mengatakan masih perlu meneliti lebih lanjut. Tikus bambu China jarang ditemui berukuran lebih dari 10 inci. Tikus ini sering ditemukan di sebelah selatan China, utara Burma dan Vietnam.

    Sementara tikus bambu Sumatera sering ditemukan di barat daya China Yunnan. Di semenanjung Malaysia tikus boleh membesar hingga panjangnya mencapai 30 inci termasuk ekor dan beratnya boleh mencapai lapan paun.

    Tikus raksasa Sumatera pernah diangkat dalam cerita Sherlock Holmes dengan judul the Adventure of a Sussex Vampire. Semua tikus bambu biasanya bergerak kurang lincah dan menghabiskan waktunya di liang. Tikus bambu China sering disajikan sebagai makanan. Tikus terbesar adalah tikus Afrika yang boleh besar dengan panjang mencapai 36 inci.

    Inilah awek laknat yang kutuk Nabi Muhammad SAW dalam Facebooknya

    Posted: 29 Mar 2011 10:45 PM PDT

    Entah apa yang ada difikiran awek laknat ini..
    sehingga dia sanggup mempersenda Nabi Muhammad SAW
    serta ajaran Islam kita...




    kalau dia orang Islam buat-buatlah bertaubat,,kalau
    bukan Islam tolong jangan dihina agama dan junjungan
    kami Nabi Muhammad SAW...SAMPAI MATI PUN KAMI SANGGUP
    MEMPERTAHANKAN MARUAH AGAMA DAN NABI KAMI

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS