Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


[ANEH] Ikan saling bercinta,bercium selama 30 minit

Posted: 30 Mar 2011 09:00 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Ikan ini sungguh saling mencintai dan selalu berciuman ketika mereka saling bersentuhan di dalam akuarium. Bahkan, mereka boleh berciuman hingga 30 minit.

Kisah cinta dua ikan ini menyentuh hati banyak orang dan datang menyaksikan di akuarium yang terletak di wilayah Zhumadian, Daerah Henan, China.

Bahkan, banyak pasangan pengantin baru yang mengambil foto ketika ikan ini saling berciuman. Pemilik akuarium bernama Wei menyatakan ikan jenis nuri ini berhasil dari Taiwan dan baru tiba beberapa minggu lalu.

"Kami cuba memisahkannya namun kedua ikan ini menolak makan. Jadi, kami menempatkannya kembali dalam akuarium yang sama," jelas Wei.

Sumber: Dahe Daily

Caj Bateri iPod Kesayangan Melalui Jantung Manusia

Posted: 30 Mar 2011 08:00 PM PDT

INILAH.COM, Jakarta- Sebentar lagi pemilik iPod tidak perlu khuatir kehabisan bateri untuk gadjet kesayangan. Mereka boleh memanfaatkan gerakan tubuh manusia, khususnya jantung. Seperti apa?

Pasukan dari Georgia Institute of Technolog, Georgia, Amerika Syarikat, mengembangkan chip kecil yang mengubah gerakan manusia menjadi daya elektrik bagi perangkat teknologi.

Mereka berharap, suatu hari nanti, jantung manusia boleh menjadi kekuatan bagi daya iPod dan handset Penelitian itu dipuji sebagai terobosan mutakhir dan berpotensi ciptakan ribuan aplikasi.

Ilmuwan gunakan kawan nano zinc oxide yang boleh menciptakan daya elektrik. Secara teori, pergerakan tubuh, bahkan gerakan jari, dapat menciptakan daya energi. Sejauh ini, tim menggunakan teknologi itu untuk mengirim sinyal radio dan memberi daya ke layar LCD.

"Perkembangan ini menjadi tonggak sejarah terhadap produksi daya elektronik portabel yang bisa diaktifkan via gerakan tubuh tanpa penggunakan baterai," kata peneliti utama, Dr. Zhong Lin Wang. "Nano generator kami siap mengubah kehidupan di masa depan."

Perangkat Dr. Wang ribuan kali lebih kuat dari teknologi gerakan sebelumnya dan dianggap sebagai terobosan pertama yang dikembangkan di luar laboratorium.

Peneliti menggunakan jutaan kawat nano yang 500 kali lebih tipis dari satu helai rambut manusia.

Dalam eksperimen mereka, lima pembangkit daya nano boleh menciptakan kekuatan setara dengan dua baterai AA berkekuatan 3 volt atau 1 ampere mikro. Penemuan itu dipresentasikan di National Meeting & Exposition of the American Chemical Society, California, Amerika Syarikat.

Gambar pembantu rumah angkat beg anggota tentera buat orang ramai marah

Posted: 30 Mar 2011 07:00 PM PDT

Terlampau manja atau munkin dah terbiasa,,,
saya petik dari kosmo online

SINGAPURA - Penyebaran sekeping gambar yang menunjukkan seorang pembantu rumah mengangkat beg seorang anggota tentera di negara itu menimbulkan kemarahan orang ramai yang beranggapan pasukan tentera terlalu dimanjakan, lapor sebuah akhbar semalam.

Gambar yang disiarkan oleh media Singapura dan laman-laman maya pada minggu ini menunjukkan seorang anggota tentera lelaki Singapura berpakaian seragam lengkap dan memakai but berjalan di depan tidak jauh dari pembantu rumah wanitanya.

Sementara pembantu rumah itu yang mengikut di belakang dilihat menggalas beg tersebut di bahu kirinya.

Tindakan tentera itu menerima banyak komen negatif terutama kredibiliti generasi baru Angkatan Tentera Singapura (SAF). 

Mereka disifatkan sebagai lembik oleh warga Singapura dan negara lain menerusi laman Twitter dan pelbagai forum di Internet. 

"Ini cuma satu insiden. Kesimpulan umum yang dapat saya buat adalah tentera itu secara luarannya nampak sedikit lembut dan dimanjakan," kata penganalisis ketenteraan di Singapura, Bernard Loo dari Sekolah Pengajian Antarabangsa S. Rajaratnam. 

Kementerian Pertahanan difahamkan sedang menyiasat insiden tersebut. Selain ingin mengesahkan semula keaslian gambar yang mencetus pertikaian umum sejak beberapa hari lalu.

Terdapat kajian yang menunjukkan 22 daripada 23 anggota tentera mendapatkan khidmat pembantu rumah untuk membasuh dan menggosok pakaian seragam masing-masing. Sementara 17 daripada jumlah sama mendapatkan pertolongan pembantu bagi membersihkan bilik. - AFP

Tak pasal-pasal nenek 7 cucu kena hukuman mati

Posted: 30 Mar 2011 06:00 PM PDT

KUALA TERENGGANU – Seorang nenek yang mempunyai tujuh cucu dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi dekat sini semalam selepas didapati bersalah mengedar 92.68 gram dadah jenis heroin pada 2009.

Tertuduh, Mariah Hamad, 49, yang memakai baju kurung dan bertudung kelihatan tenang ketika Hakim, Datuk Mohd. Yazid Mustafa membacakan hukuman tersebut.

Hakim memberitahu, pihak pembelaan gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah berhubung tuduhan ke atas wanita itu yang mengedar dadah jenis heroin pada 3 Ogos 2009.

Mengikut fakta kes, Mariah didakwa melakukan kesalahan pada tarikh tersebut kira-kira 3.45 petang di pekarangan Masjid Padang Nenas dekat sini dengan membawa satu bungkusan berwarna hitam.

Bungkusan tersebut mengandungi 100 botol plastik yang berisi dadah jenis heroin dengan berat keseluruhan sebanyak 92.68 gram.

Atas kesalahan itu, dia dituduh di bawah Seksyen 39B (1) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang jika sabit kesalahan boleh dihukum di bawah Seksyen 39B (2) akta sama iaitu gantung sampai mati.

Menurut Mohd. Yazid, keterangan tertuduh bahawa dia tidak tahu kandungan bungkusan yang diambilnya daripada seorang wanita dikenali sebagai Ida di Stesen Minyak Petronas Rantau Panjang pada hari kejadian adalah tidak benar.

"Mengikut keterangan saksi ketika tertuduh ditangkap dia berada di dalam keadaan terkejut, takut dan pucat," katanya yang menguatkan tuduhan bahawa tertuduh tahu kandungan di dalam bungkusan tersebut.

saya petik dari kosmo online

Presiden Venezuela Menentang Pembedahan Payudara

Posted: 30 Mar 2011 05:00 PM PDT

Sebelumnya Hugo Chavez secara terang-terangan menentang golf dan wiski. Kini Presiden Venezuela ini menentang Operasi Pembesaran Payudara.

Menurut sebuah kajian yang dilakukan situs yang telah melakukan pemetaan negara-negara di dunia berdasarkan ukuran payudara wanitanya, Venezuela tercatat sebagai penghasil wanita berpayudara besar. Yang diwakilkan dengan ukuran penutup payudara (bra) cup D.

Sementara menurut versi Venezuela Society of Plastic Surgeons (Badan yang mencatatan operasi plastik di Venezuela), tercatat antara 30 – 40 ribu perempuan di negara ini telah melakukan operasi plastik membesarkan payudara setiap tahunnya.

alat operasi payudara
Beberapa klinik kecantikan secara terang-terangan memberikan pernyataan bahawa 'jika seorang wanita tidak memiliki payudara besar, dia harus merasa bersalah!"

miss Venezuela Dayana Mendoza
Mungkin hal ini merupakan salah satu penyebab mengapa orang nombor satu di Venezuela jadi berang, "Mereka (iklan-iklan kecantikan payudara) membuat wanita-wanita di Venezuela khususnya wanita miskin, menjadi minder dan stress kerana harus berjuang mendapatkan wang banyak untuk melakukan operasi pembesaran payudara. Sementara pada saat yang sama, mereka masih kesusahan untuk mendapatkan makan!" (newsfeed.time.com)

Tentu Hugo Chavez benar. Sebagai seorang Presiden dia harus mengutamakan kesejahteraan masyarakatnya secara menyeluruh.

Namun di sisi lain, tentunya ada sebahagian orang yang mengkritik pendapatnya. Bahkan parti oposisi membandingkannya dengan Muammar Al-Gaddafi, "Hugo tidak beza dengan Kolonel (Gaddafi); kuno, militeristik, kasar, dan terlalu represif terhadap kebebasan kaum perempuan yang ingin melakukan sesuatu untuk memperindah tubuh mereka."

Oposisi juga tidak salah, mereka membela kaum perempuan yang berinisiatif membuat hidup lebih hidup.

Terkadang untuk membuat sesuatu yang indah memang perlu pengorbanan

Lidah pakai zip

Posted: 30 Mar 2011 11:01 AM PDT

Ada juga yang sanggup buat begini....


Ahli Biologi Russia ingin biakkan kucing bertelinga lima

Posted: 30 Mar 2011 10:01 AM PDT

VORONEZH, KOMPAS.com — Seorang ahli biologi dari Voronezh, Russia, menemukan kucing dengan lima telinga di tepi jalan dan membawanya ke rumah untuk dipelajari serta mencari kemungkinan untuk dibiakkan.

"Kucing itu memiliki dua telinga normal, dua telinga tambahan yang terbalik 180 darjah, dan telinga kelima yang berukuran sangat kecil," kata Vladimir Obryvkov dari Universitas Pertanian Negeri Voronezh.

Ilmuwan itu, yang bertahun-tahun mempelajari keanehan haiwan, mengambil foto sinar-X telinga tak lazim dari kucing itu. Namun, ia membawanya ke rumah untuk diberikan kepada anaknya.

Obryvkov mengatakan, kucing bernama Luntya itu juga memiliki cakar besar, tetapi kelakuannya tidak berbeza dengan kucing lain.

Ia ingin membiakkan haiwan peliharaan barunya itu dengan kucing bertelinga empat, yang tinggal di Vladivostok, guna menciptakan jenis baru dari haiwan berbulu tersebut.

Obryvkov telah mempelajari seekor anak sapi, yang memiliki dua kepala, dua ekor, dan dua jantung; seekor kambing bermata satu; ayam berkaki empat; babi kembar siam; serta seekor kuda dengan dua hidung dan tiga mata.

Desa pelik cuma ada seorang penduduk

Posted: 30 Mar 2011 09:20 AM PDT

Desa ini ditinggal pergi oleh seluruh penduduknya. Kini tinggal seorang Lelaki saja yang sanggup untuk tinggal sendirian, tanpa wanita, tanpa anak, tanpa tetangga mahupun binatang peliharaan.

Terkadang saya perlu 'sendiri'. Sesekali menikmati kesendirian ternyata enak juga tanpa suara handphone. Tapi kalau tinggal sendiri  selama berhari-hari…???

Seorang lelaki bernama Don Sammons (60th) yang sudah terbiasa tinggal sendirian. Di rumah? Tidak! Dia tinggal di dalam sebuah desa aneh yang hanya berpenduduk 1 orang, iaitu dirinya. 

desa Buford berpenduduk 1 orang

Desa Buford terletak di Wyoming, Colorado, daerah perbukitan dengan suhu rendah terlebih di musim dingin. Desa ini telah ditinggalkan oleh seluruh penghuninya yang memilih untuk tinggal di tempat lain untuk mencari penghidupan yang lebih baik kerana merasa wilayah ini tidak akan boleh berkembang (dailymail.co.uk).

Namun tidak demikian dengan Sammons yang mahu untuk tetap tinggal di sana walaupun seorang diri. 

Sammons meninggalkan Los Angeles tahun 1980 bersama isteri dan anaknya dan memilih menetap di Buford yang ketika itu masih dihuni oleh sekitar 2000 orang pekerja rel kereta api. Ketika isterinya meninggal 15 tahun lalu, anaknya yang kini berusia 26 tahun pun memilih untuk pindah ke kota Colorado.

desa Buford berpenduduk 1 orang


desa Buford berpenduduk 1 orang

Sammons mengelola sendiri sebuah pam minyak kecil dan sebuah kedai untuk melayani mereka yang singgah dalam perjalanan lintas negara. "Dalam sehari kedai saya boleh dikunjungi 1000 orang di musim panas, namun menurun hingga 100 orang saja di musim dingin," kata Sammons yang mengatakan  dirinya sebagai raja di Buford.

desa Buford berpenduduk 1 orang

Sebagai pejabat pos, bangunan sekolah, bangunan toko-toko dan beberapa rumah yang tanpa penghuni.

Apa jadinya desa ini jika kelak si raja Sammons mati?

Kerusi yang dibuat debgan membakarnya

Posted: 30 Mar 2011 08:00 AM PDT

Designer dari Belgium bernama Kaspar Hamacher, telah membuat kerusi perabot dengan cara membakarnya. Dan menamakan ciptaannya ini Ausgebrannt.







canggih!!!

Ringtone dengan lirik kondom,kondom

Posted: 30 Mar 2011 07:00 AM PDT

Biasanya pengguna telefon selular memilih nada dering dengan lagu-lagu yang sedang trend dan juga hits.

Tapi di India ada nada dering yang tak lazim. Dikatakan tak lazim kerana lagu yang ditawarkan liriknya berbunyi Kondom, Kondom!

Ring tone yang mengeluarkan Kondom, kondom! itu baru saja dilancarkan untuk mempromosikan seks aman di Negeri India itu seiring dengan semakin meningkatnya kes HIV/AIDS.

Nada dering a capella itu menampilkan penyanyi profesional yang menyanyikan kata 'kondom' sebanyak lebih dari 50 kali.

Kaempen seks sihat ini sengaja dilakukan melalui pelancaran nada dering telefon selular kerana tentu akan menjangkau masyarakat yang amat luas.

Selain itu, kempen unik ini untuk mengundang respons dari aktivis kesihatan sehingga dapat memicu terjadinya diskusi panjang dengan jangkauan audiens lebih luas, serta membuat kondom secara sosial lebih dapat diterima.

"Kami telah membuat langkah yang menyedarkan masyarakat untuk menggerakkan konsep kondom jauh dari asosiasi negatif, seperti HIV dan seks komersial," kata Yvonne MacPherson, country director BBC World Service Trust India.

"Kondom sebenarnya adalah produk kesihatan, dan jika Anda memiliki sebuah kondom dan memakainya, Anda akan terlihat cerdas dan bertanggungjawab."

Ada sekitar 2,5 juta orang di India terinfeksi HIV, dan penyakit tanpa obat ini masih dianggap tabu di negeri Bollywood itu.

BBC group, yang didanai Bill & Melinda Gates Foundation, berharap nada dering kondom ini dapat membuat masyarakat di India lebih nyaman dengan isu-isu seks aman.

Lebih dari 270 juta orang di India menggunakan telefon selular dan nada dering, terutama untuk lagu-lagu hit Bollywood.

Lelaki sorok barang dalam duburnya untuk diseludup kedalam penjara

Posted: 30 Mar 2011 06:00 AM PDT

Meet Earl Lee Vogt, a convit who smuggled contraband into prison in his rectum. Lets see what items he tried to smuggle.

Earl Lee Vogt







agaknya berapa besar lubang dubur lelaki ini..
sehingga dia boleh sorok barang sebesar begini didalam duburnya untuk di
seludup kedalam penjara...

Biri-biri termahal didunia

Posted: 30 Mar 2011 05:00 AM PDT

Seekor biri-biri di Scotland dijual dengan harga 231 ribu poundsterling di sebuah acara lelong ternak. Demikian diwartakan Reuters. Harga ini memecahkan rekod sebagai harga biri-biri termahal di dunia.

Jimmy Douglas, pemilik baru haiwan bernama Deveronvale ini, mengaguminya kerana biri-biri ini  memiliki tubuh yang bagus dan daging pinggang yang kuat. Setelah membelinya, Douglas merancang untuk mengembangbiakkannya. Sang pemilik lama, Graham Morrison, tak menyangka biri-biri miliknya itu boleh mencapai harga begitu tinggi.

Kereta bersalut emas yang ditarik polis

Posted: 30 Mar 2011 04:30 AM PDT

Kereta bersalut emas ini telah ditahan dan dibawa pergi oleh polis traffik..
Pada mula kereta ini parking ditrepi jalan di Nanjing Xinjiekou, selaepas bergerak dalam 
10 minit kereta ini di tahan oleh polis kerana dikatakan melanggar peraturan...







Renungan untuk manusia yang bergelar anak.

Posted: 30 Mar 2011 03:00 AM PDT





Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...memang betul)
     
 
Bila dahaga, yang susukan aku....
mak                            
Bila lapar, yang suapkan aku....
mak                              
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..
mak                    
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....
Mak                      
Bila bangun tidur, aku cari....
mak                              
Bila nangis, orang pertama yang datang ....
mak                        
Bila nak bermanja, aku dekati....
mak                            
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
mak                          
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....
mak                        
Bila nakal, yang memarahi aku....
mak                            
Bila merajuk, yang memujukku cuma....
mak                          
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
mak                  
Bila takut, yang tenangkan aku....
mak                            
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
mak                          
Aku selalu teringatkan ....
mak                                
Bila sedih, aku mesti talipon....
mak                            
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....
mak                      
Bila bengang.. aku suka luah pada..
mak                            
Bila takut, aku selalu panggil...
"mmaaakkkk! "                        
Bila sakit, orang paling risau adalah....
mak                        
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....
mak                        
Bila buat hal, yang marah aku dulu....
mak                          
Bila ada masalah, yang paling risau....
mak                          
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
mak                      
Yang selalu masak makanan kegemaranku....
mak                        
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
mak              

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
mak                  
Yang selalu berleter kat aku...
mak                              
Yang selalu puji aku....
mak                                  
Yang selalu nasihat aku....
mak                                
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
mak



Aku ada pasangan hidup sendiri....      
                       
Bila seronok, aku cari....pasanganku                            
Bila sedih, aku cari....
mak
                                 
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku                        
Bila gagal, aku ceritakan pada....
mak    
                         

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku                          
Bila berduka, aku peluk erat....
emakku  
                         
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku                          
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
mak  
                       
Bila sambut valentine. Aku bagi hadiah pada pasanganku                  
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
             
Selalu... aku ingat pasanganku

Selalu... mak ingat kat aku
                                 
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku  
Entah bila... aku nak talipon
mak
                             
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku                        
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk
emak      
                 
Renungkan:  
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?      
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
             
Berderai air mata jika kita mendengarnya........  

                   

Tapi kalau mak sudah tiada.....
.......
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....
       
Berapa ramai yang sanggup
menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup
mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup
mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup
membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup
membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....  
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali  berapa ramai yang sembahyangkan JENAZAH ibunya......

Curi Susu demi Ibu Kandung Yang Sedang Sakit

Posted: 30 Mar 2011 02:00 AM PDT

BATAM -- Dua orang adik-beradik, Desi Siregar, 23, dan Dayang Siregar, 25, menjadi tertuduh di Pengadilan Negeri Batam, Selasa (29/3) kelmarin. Keduanya diadili kerana mencuri susu untuk ibu kandungnya yang sedang sakit.



Milk Pictures, Images and Photos

Dalam persidangan itu, Desi menangis di ruang sidang. Air matanya menitis sejak memasuki ruang sehingga sidang selesai. Dia tak sanggup berbicara ketika hakim memberi kesempatan untuknya membela diri.

Pembelaan datang dari kakaknya, Dayang, yang membaca pembelaan dan permohonandiringan hukuman di sehelai kertas. "Saya menyesal tuanhakim. Mohon hukuman kami berdua diringankan," kata Dayang.

Andi, 23, sepupu terdakwa yang mengikuti persidangan mengaku khuatir pada nasib Desi dan Dayang. Apalagi, ibu mereka masih dalam tahap penyembuhan. "Saya takut ibunya akan sakit lagi kalau dengar khabar anaknya dihukum gara-gara curi susu untuk dia," tegasnya. (cr11)

[Dahsyat] Wanita ini mengeluarkan manifesto semua lelaki harus dibunuh

Posted: 30 Mar 2011 01:45 AM PDT


Sepertinya tidak ada satupun wanita di dunia yang memiliki kebencian terhadap semua laki-laki dari hujung kaki hingga ke hujung rambut. Begitu bencinya pada laki-laki sehingga dia mengeluarkan manifesto yang isinya semua laki-laki di dunia harus dibunuh. Dia menginginkan dunia ini hanya diisi oleh kaum perempuan. Dia percaya bahwa laki-laki adalah wabak dan harus dihancurkan dari muka bumi. Manifesto 'aneh' dan mengerikan itu diberi nama SCUM atau Society for Cutting Up Men.


Sudah pasti Valerie mengalami kelainan jiwa. Pengalaman buruk masa kecillah yang menjadikan jiwanya rosak. Ketika kecil ia pernah mengalami pelecehan seksual yang dilakukan ayahnya. Kemudian ibunya mengirim dia yang ketika itu berusia 13 tahun, tinggal bersama datuknya.

Masa-masa sulit dialaminya sampai akhirnya dia diusir dari rumah. Dia pun menjadi gsamseng pada usia 15 tahun. Dendam bertumpuk yang didapat pada masa lalunya itu terbawa hingga dewasa, dan membuatnya dendam yang teramat samgat pada semua laki laki.

[Gila] Doktor jumpa rambut seberat 20 paun dalam perut

Posted: 30 Mar 2011 12:00 AM PDT

Seorang wanita mempunyai kebiasaan memakan rambutnya sendiri, suatu keadaan yang di dunia perubatan disebut dengan nama trichophagia. Wanita ini  merasakan sakit perut yang berterusan selama 5 bulan berturut-turut. Doktor kemudian pun menemukan benda aneh di dalam saluran pencernaannya yang kemudian ternyata adalah gulungan rambut seberat 20 paun. Demikian laporanThe New England Journal of Medicine .


Doktor yang pada awalnya hanya membuka sayatan kecil untuk mengambil rambut tersebut kemudian memutuskan harus melakukan pembedahan kerana ternyata terdapat banyak rambut daripada apa yang dijangkakan. Sehinggakan doktor harus membuka perut tersebut untuk memastikan bahawa seluruh rambut telah diambil dan tidak ada yang tertinggal.

Tikus sebesar anak kambing

Posted: 29 Mar 2011 11:40 PM PDT

Tikus raksasa sebesar anak kambing tertangkap di Fuzhou, sebelah Selatan China. Ekornya saja panjangnya dua jengkal orang dewasa. Tikus itu memilki berat enam paun. Penangkap tikus itu yang hanya disebut namanya sebagai Pah Xian mengatakan berhasil menangkap tikus itu ketika dikepung oelh orang ramai.



Dia memperkirakan tikus itu spesies yang bernilai tinggi. Tikus itu melawan ketika ekornya  ditangkap dan baru tenang setelah dipegang lehernya. "Tikus ini sebesar anak kambing," katanya.

Pejabat kehutanan China mengidentifikasikan tikus itu sebagai tikus bambu. Tapi petugas itu mengatakan masih perlu meneliti lebih lanjut. Tikus bambu China jarang ditemui berukuran lebih dari 10 inci. Tikus ini sering ditemukan di sebelah selatan China, utara Burma dan Vietnam.

Sementara tikus bambu Sumatera sering ditemukan di barat daya China Yunnan. Di semenanjung Malaysia tikus boleh membesar hingga panjangnya mencapai 30 inci termasuk ekor dan beratnya boleh mencapai lapan paun.

Tikus raksasa Sumatera pernah diangkat dalam cerita Sherlock Holmes dengan judul the Adventure of a Sussex Vampire. Semua tikus bambu biasanya bergerak kurang lincah dan menghabiskan waktunya di liang. Tikus bambu China sering disajikan sebagai makanan. Tikus terbesar adalah tikus Afrika yang boleh besar dengan panjang mencapai 36 inci.

Inilah awek laknat yang kutuk Nabi Muhammad SAW dalam Facebooknya

Posted: 29 Mar 2011 10:45 PM PDT

Entah apa yang ada difikiran awek laknat ini..
sehingga dia sanggup mempersenda Nabi Muhammad SAW
serta ajaran Islam kita...




kalau dia orang Islam buat-buatlah bertaubat,,kalau
bukan Islam tolong jangan dihina agama dan junjungan
kami Nabi Muhammad SAW...SAMPAI MATI PUN KAMI SANGGUP
MEMPERTAHANKAN MARUAH AGAMA DAN NABI KAMI

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan