Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Barisan Pelakon ATTACK THE BLOCK

Posted: 04 Jun 2011 09:04 AM PDT

BARISAN PELAKON

ATTACK THE BLOCK bermula dengan babak di mana Jodie Whittaker yang membawakan watak seorang jururawat bernama Sam, sedang berjalan pulang sejurus keluar dari stesen keretapi bawah tanah setelah tamat shif yang meletihkan di mana dia telah disamun oleh sekumpulan remaja yang yang memakai hud. Kejadian tersebut terganggu seketika berikutan sebiji tahi bintang telah jatuh menimpa sebuah kereta berhampiran. Ia memberi peluang Sam meloloskan diri meskipun dalam masa yang sama dia masih lagi tidak percaya dengan kejadian-kejadian yang berlaku.

Kebanyakan filem akan menumpukan kepada Sam untuk adegan seterusnya namun tidak bagi ATTACK THE BLOCK. Ia terus memfokuskan kepada remaja-remaja tadi – Moses, Pest, Dennis, Jerome dan Biggz – di mana mereka bertembung dengan makhluk asing bersaiz kecil namun agak ganas yang muncul dari bangkai kereta yang ranap tadi.

Selaku pengarah yang pertama kali mengarahkan filem, Cornish menyedari risiko yang bakal diterimanya dengan mengambil lima orang pelakon yang turut sama kurang berpengalaman selaku watak utama – namun ia satu cabaran yang perlu digalasnya, menghadiri bengkel-bengkel lakonan dan kelab-kelab hiburan remaja yang pernah dikunjunginya bersama Pengarah Pencarian Bakat, Nina Gold dan Lucy Pardee. Dan hasilnya, seorang demi seorang berjaya ditemui dan lengkaplah satu kumpulan wira yang diinginkan.

Moses Kumpulan ini diketuai oleh Moses, seorang yang gagah namun pendiam, seorang remaja yang berada dalam dilemma antara menjadi seorang yang baik sepertimana keluarganya yang lain dan peluang untuk melarikan diri daripada kesukaran hidup dengan bekerja di bawah seorang raja dadah, Hi-Hatz (Jumayn Hunter). Meneruskan tema serupa sepertimana filem-filem John Carpenter, Cornish melihat Moses menyerupai salah satu watak wira yang menjadi ikon pengarah tersebut. "Bagi saya, Moses memiliki persamaan dengan Snake Plissken," ujar Cornish, merujuk kepada watak wira bermata satu dari filem Escape From New York lakonan Kurt Russell. "Dia tidak menggunakan pelindung mata, namun dia memiliki tiga parut di pipinya di samping dua gegelang gari di tangan akibat ditangkap, yang kemudian mereka telah memotongnya. Dia juga memakai jaket kombat yang memberikannya imej seorang pemberontak. Saya juga pernah membayangkan sekiranya watak-watak yang saya tonjolkan ini digambarkan dalam bentuk figura aksi kecil – saya membayangkan apa agaknya yang akan dilakukan oleh Kenner kepada barisan pelakon saya!"

Apa yang pasti, watak ini akhirnya jatuh ke tangan John Boyega, seorang aktor muda yang memiliki pelbagai pengalaman berkecimpung dalam seni lakon pentas untuk beberapa produksi. "Apabila mereka memberikan saya sinopsis penuh filem ini, apa yang boleh saya katakan adalah, 'Aku akan muncul dalam filem ini. Tak kira. Aku pasti akan muncul dalam filem ini!'" ujar Boyega disertai gelak ketawa. "Moses seorang yang pendiam dan berani. Dia seorang budak yang baik namun terjerat dalam situasi yang tidak sepatutnya dan kita tidak boleh menyalahkannya kerana dia tiada pilihan lain. Dia berdiam diri kerana dia tidak mahu mendedahkan terlalubanyak tentang dirinya. Dia tidakmahu orang sekeliling bertanya itu dan ini, lebih-lebih lagi apabila sukar bagi dirinya untuk mempercayai sesiapa."
Pest Seseorang dengan tutur kata yang berbisa dan telah berjaya mencuri perhatian Sam, dan sentiasa memiliki bekalan mercun dan bunga api untuk kegunaannya. Sememangnya, tingkah lakunya menggambarkan namanya sendiri, seorang 'pengacau'. Jadi, adalah amat penting bagi Cornish untuk mendapatkan pelakon yang tepat dan tidak melangkaui jangkaannya. "Apa yang penting bagi watak Pest adalah, dia seorang yang disenangi, penyayang meskipun menjengkelkan, kerana dia merupakan watak yang mempunyai paling banyak dialog dalam filem ini", ujar Cornish.

Maka, muncullah Alex Esmail, seorang pelakon baru yang mana pengalaman lakonannya hanyalah menerusi penyertaan dalam pementasan sekolah. Dari situ dia telah dipilih sendiri oleh ejen pencari bakat untuk filem ini dan telah melalui pelbagai uji bakat sebelum watak tersebut menjadi miliknya. "Pest merupakan si dungu yang kerjanya hanyalah menghisap ganja dan obses dengan mercun dan bunga api," jelas Esmail. "Dia gemar membuat kerja gila – contohnya, bila anda sedang duduk santai dalam sebuah bilik dan tiba-tiba satu letupan berlaku lantas semua orang akan berpaling dan memandang terus ke arah Pest yang sedang duduk diam sambil tersengih."

Dennis Selaku orang kanan Moses, Dennis sememangnya seorang yang tenang namun kemahirannya menghayun pedang samurai jelas amat berguna lebih-lebih lagi apabila bersemuka dengan makhluk asing yang berusaha menghapuskan mereka. "Dia seorang yang angkuh, namun jenis yang kacak dengan gaya ala-ala Han Solo," terang Cornish, "dan kami menemuinya tanpa perlu berususah payah. Rasanya, kami memang bertuah."

Aktor tersebut adalah Franz Drameh, yang pernah membintangi filem arahan Clint Eastwood berjudul Hereafter sebelum ini (di mana ia berkongsi lokasi dengan ATTACK THE BLOCK). Namun, Dennis menjadi watak yang sememangnya ingin dibawakan oleh pelakon ini. "Dia menjadi si panas baran dalam kumpulannya. Dia begitu menggilai basikal, motosikal, moped dan BMX," jelasnya lagi. "Dia yang paling kasar di kalangan mereka. Bila saya membaca skripnya, saya sangat gembira apabila kumpulan ini dipaparkan sedemikian rupa. Di sepanjang durasi berlangsungnya filem ini, penonton akan dapat melihat bagaimana kumpulan sebegini bukan hanya sekadar merompak dan menyamun, sebaliknya mereka juga punyai keberanian sama seperti manusia normal lain."

Jerome Dengan kaca mata NHS besarnya dan seragam sekolah yang tersembul keluar dari pakaian jalanannya, Jeroma boleh dianggap ahli paling pelik dalam kumpulan mereka; seorang remaja bijak yang suka mengikut teman-temannya ke mana-mana. "Dia budak yang baik sebenarnya," jelas Cornish. "Dia juga berkemungkinan orang yang paling penakut dan pastinya tidak sesuai menyamun sepertimana yang dipaparkan di awal filem. Dia seorang yang bertimbang rasa. Leoon memiliki personaliti yang kami cari kerana dia memiliki kebijaksanaan dan kelembutan yang menjadi kontras kepada rakan-rakan lain dalam kumpulannya."

Leeon dalam filem ini merupakan seorang pendatang baru dalam dunia perfileman iaitu, Leeon Jones, yang mengakui memiliki persepsi serupa tentang filem ini sepertimana apa yang difikirkan oleh pengarahnya. "Tidak pernah ada filem yang sebegini, kerana seringkali kita dihidangkan tentang kisah makhluk asing dan setiap kali itu juga kita membayangkan apa yang akan terjadi sekiranya ia benar-benar berlaku kepada kawasan kediaman tempat kita tinggal," ujarnya, "dan menurut saya, inilah yang pastinya akan berlaku begitu juga dengan senjata-senjata yang akan kita gunakan malah segala-galanya nampak realistik, dan menggambarkan dengan tepat tindakan yang akan kita ambil sekiranya ia benar-benar berlaku. Kumpulan samseng ini dilakonkan dengan realistik – di mana watak seperti Moses pastinya akan menjadi pemimpin, pasti ada seorang ahli kumpulan yang panas baran, seorang yang gemar bertarung, dan pastinya ada seorang yang mahu dianggap lebih matang dari usia sebenarnya. Tidak cukup dengan itu, pastinya akan ada seorang ahli kumpulan yang gemar berkhayal. Inilah yang menjadikan kumpulan ini bagaikan satu keluarga; di mana kami saling menjaga antara satu sama lain."

Biggz
Anggota terakhir adalah Biggz, salah seorang anggota termuda di mana di sepanjang filem ini, dia jelas kelihatan tidak keruan. "Pelakon yang kami pilih, Simon Howard sebenarnya seorang yang agak bergaya di mana ketika sesi uji bakat, dia hadir dengan pakaian yang cukup hebat," ujar Cornish mengimbas kembali. "Kami biarkan dia memilih sendiri kostumnya dan akhirnya, dia muncul semula kelihatan seperti Inspector Gadget versi kecil". Bagi Simon Howard, lakonan merupakan satu pengalaman baru buat dirinya. "Biggz merupakan pelakon paling muda di kalangan mereka semua jadi semua orang menjaga dan memberi perhatian kepadanya. Saya rasa dia sebenarnya agak gementar, namun dia tidak menunjukkannya kerana dia mahu dilihat sebagai seorang dewasa di hadapan semua orang," katanya lagi. "Skrip ini dihantar ke rumah saya pada malam Krismas. Ia hadiah Krismas yang hebat! Ketika itu saya terfikir, filem ini pastinya akan jadi sesuatu yang hebat kerana sebelum ini, saya pernah membayangkan filem yang memaparkan pertempuran antara kumpulan remaja nakal menentang hantu, atau menentang makhluk asing. Akhirnya filem sebegitu direalisasikan!"

Menyedari betapa tekanan pastinya menghantui para pelakonnya yang masih muda, Cornish dengan berhati-hati dan secara perlahan-lahan membiasakan mereka dengan dunia baru perfileman yang mencabar. "Saya rasa, bahagian paling sukar adalah menyuruh mereka mempelajari, memahami dan menghafal skrip," jelas Nira Park. "Bertindak bijak dalam kumpulan improvisasi sememangnya satu perkara yang bagus, namun mempelajari dan menyampaikan dialog mengikut skrip tanpa hilang sentuhan semulajadi dalam persembahan masing-masinglah yang sebenarnya membuatkan kami teruja melihat mereka sebagai penghibur, jelas ia satu cabaran yang lebih sukar. Namun begitu, Joe banyak melakukan latihan bersama mereka dan ini membuatkan mereka menjadi rapat sebagai satu kumpulan. Seolah-olah semuanya boleh dikongsi bersama Joe. Jelas, mereka begitu selesa dan mempercayainya dan mereka pastinya mahu melakukan yang terbaik demi Joe. Menurut Cornish, kumpulan remaja ini tidak pernah menghampakannya. "Seronok apabila datang ke set setiap hari dan melihat sekumpulan remaja yang begitu bersungguh-sungguh dan naïf sama macam saya," katanya sambil ketawa. "Mereka tidak pernah merungut, sebaliknya mereka benar-benar sukakannya. Di hujung pengambaran, saya katakan pada mereka, 'bayangkan ini hari pertama pengambaran – sanggupkah kamu melaluinya sekali lagi?' Kemudian mereka memandang saya dan sebulat suara berkata, 'ya!'"

Cornish membenarkan pelakon-pelakon ini menyuntik keaslian dalam watak yang dibawakan mereka masing-masing, lebih-lebih lagi imej mereka selaku kumpulan samseng. "Ia sangat penting sebenarnya," akuinya. "Terdapat banyak kod dan maksud-maksud tertentu dalam cara berpakaian generasi muda. Contohnya, "Saya tak boleh memakai bandana berwarna ungu! Saya dari Selatan London!" Terdapat garis panduan tertentu yang mereka ikuti. Mereka memilih kasut mereka sendiri, bandana dan pakaian dari pereka kegemaran mereka sendiri. Melalui filem ini juga, kami pelajari bagaimana bergunanya memakai dua pasang seluar panjang contohnya sepasang jeans dan kemudiannya disarung pula dengan seluar sukan apabila ditahan oleh polis kerana dengan mudah mereka dapat menyembunyikan 'barangan' tertentu. Kami juga mempelajari betapa pentingnya memakai pakaian gelap terutama sekali apabila kita dirompak dan juga bagaimana warna bandana membawa maksud kawasan atau markas kumpulan tertentu. Bagaimana kita perlu berjalan dengan angkuh, bilakah ianya perlu dan bila tidak perlu."

Skrip juga terpaksa diubah mengikut pelakon yang telah dipilih di mana beberapa draf terakhir sengaja dihasilkan bagi memberi gambaran karakter-karakter tertentu yang sedia ada dalam diri para pelakonnya. "Kami menjadikan mereka sumber penting," katanya. "Contohnya, mereka agak kasar dengan Sam kerana dia telah membuat aduan tentang mereka di balai polis. Asalnya saya mahukan agar kemesraan antara mereka terjalin lebih cepat dan antara perkara yang kami minta lakukan pada awalnya adalah cuba menjadikan babak-babak yang dilakonkan setepat mungkin."

Berpuas hati dengan kelima-lima pelakon utamanya, Cornish beralih pula kepada watak-watak penting lain dalam filem – jururawat pelatih bernama Sam, seorang remaja lelaki kaya bernama Brewis yang terperangkap dalam bangunan selepas singgah sebentar untuk membeli ganja, dan Ron, seorang pengedar dadah yang menjalankan 'urusniaganya' di blok sama. Ladang ganja yang turut berada dalam bangunan tersebut ternyata menjadi unsur penting dalam memerangi serangan makhluk asing yang berhasrat menakluk bumi.

Untuk watak Sam, Cornish beralih kepada aktres Jodie Whittaker, bintang filem St. Trinian's dan Venus. "Saya mencari seorang aktres yang mampu beraksi secara semulajadi dan tidak terlalu angkuh untuk bekerjasama dengan aktor-aktor yang kurang berpengalaman" jelas Cornish. "Jodie merupakan salah seorang daripada kalangan kumpulan aktres terakhir yang saya temui untuk watak tersebut. Menemuinya nyata satu kelegaan buat saya kerana sebelum itu, saya tidak menemui calon yang benar-benar sesuai dan ia membuatkan saya benar-benar risau. Mujurlah, dia cukup sempurna."

Setelah diuji bakat, Jodie menghadiri sesi ujibakat terakhir untuk mencari bakat-bakat yang melakonkan watak kumpulan samseng demi memastikan dia betul-betul serasi dengan pelakon-pelakon yang dipilih. "Ia satu sesi ujibakat yang berlainan berbanding yang pernah saya jalani sebelum ini… kesemua mereka sedang duduk dalam deretan barisan dan memahami dialog masing-masing, dan mereka kemudiannya duduk bersama-sama dalam satu kumpulan untuk sama-sama berbincang dan saya pula diminta menyertai mereka," terang Jodie yang benar-benar menghargai peluang tersebut kerana dapat merapatkan hubungan sesama mereka dan seterusnya melihat mereka berubah menjadi aktor-aktor yang hebat, "Kumpulan pelakon muda ini, mereka jelasnya sangat bijak…dan seronok melihatkan potensi mereka yang bakal menggantikan pelakon-pelakon sedia ada."

Berhijrah ke London dari Huddersfield beberapa tahun lalu, Jodie dengan mudah menyesuaikan diri dengan karakter Sam yang cuba menyesuaikan diri dengan persekitaran baru. "Sam baru saja pindah masuk ke blok ini dan ianya kelihatan jauh berbeza daripada tempat di mana dia dibesarkan sebelum ini… Ia satu situasi di mana, seseorang itu baru berpindah ke London, mencari tempat tinggal baru dan cuba menyesuaikan diri… Perasaan kekok yang dipamerkan jelas menunjukkan watak yang saya bawakan sememangnya bukan penduduk asal tempatan."

Pelakon yang sedang mencipta nama, Luke Treadaway dipilih membawakan watak Brewis, satu watak yang dicipta oleh Cornish bagi menggambarkan dirinya sendiri ketika remaja. Ketika berumur sekitar 20an, adakalanya saya gemar mengambil bahan terlarang untuk berkhayal. Saya juga seringkali berkunjung ke markas-markas pembekal dan pernah terfikir, apa-apa sahaja boleh berlaku ketika saya sedang berkhayal. Kumpulan samseng boleh membuat kacau atau polis boleh datang menyerbu bila-bila masa. Pernah satu ketika, saya melihat seorang pengedar dadah membungkus sebilah parang menggunakan tuala dan menyembunyikannya di atas sebuah almari gantung…"

Luke menggambarkan wataknya sebagai "budak universiti yang mengedar ganja untuk meraih wang dan menyangkakan dirinya hebat bermain papan selaju namun tidak memiliki satupun alat tersebut. Dia menyembunyikan dirinya yang sebenar supaya diterima ramai. Meskipun berpura-pura, dia seorang yang baik sebenarnya."

Bagi watak Ron, yang diadaptasikan dari pengedar ganja yang pernah dikenalinya satu ketika dulu, Cornish memilih teman lamanya, bintang filem Shaun of the Dead, Hot Fuzz dan Paul, Nick Frost. "Ron adalah seorang pengedar dadah yang menjalankan makmal dadahnya di salah sebuah flat usang yang ditinggalkan, di tingkat paling atas blok yang sama," jelas Cornish. "Seronok bila setiap kali Nick berada di set. Cukup mudah mengarahkannya… Dia bersama-sama dengan kami untuk beberapa minggu dan pelakon-pelakon muda ini benar-benar seronok bekerjasama dengannya. Bekerjasama dengan aktor yang mampu berjaya tanpa perlu latihan profesional benar-benar menginspirasikan mereka…"

Frost, yang menggambarkan Ron sebagai "watak Child Catcher dari Chitty Chitty Bang Bang, yang terlebih pengaruh ganja", seorang yang tidak gemar menonjolkan sumbangannya terhadap filem ini, dan juga kemajuan prestasi pelakon-pelakon baru ini. "Mereka tidak mendengar langsung nasihat saya!" katanya sambil berseloroh. "Jujur saya katakan, mereka langsung tidak gentar berlakon meskipun kali pertama.

Pertama kali saya berada di set filem, ketika itu saya membintangi filem Shaun of the Dead dan selama seminggu saya rasa tidak keruan, jadi dalam situasi mereka, Cuma dua kemungkinan iaitu sama ada mereka tidak memikirkan rasa takut atau ianya langsung tidak mengganggu tumpuan mereka. Walau macam mana sekalipun, mereka kelihatan hebat. Mereka sangat berhemah dan menghormati semua orang, mereka mendengar dan melakukan persembahan yang hebat."

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Peraduan Jom Menonton Filem Attack the Block
  • ATTACK THE BLOCK Singkap Rahsia Makhluk Asing
  • TV3 Kids Voice Out School Attack
  • Konsert Final Akademi Fantasia Tidak Patriotik?
  • TV3 Kids School Attack Jana Minda Cerdas Kanak-Kanak
  • Live Band NRG @ Planet Hollywood, Kuala Lumpur
  • I Survived Beyond And Back
  • Ax Men New Episodes
  • In Memory of The Highland Towers Disaster
  • Taking Of Pelham 123
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Lirik Lagu OST HANYA Nyanyian Aril AF7

    Posted: 04 Jun 2011 09:04 AM PDT

    Lirik Lagu OST Tolong! Awek Aku Pontianak HANYA nyanyian Aril AF7

    Oooo….
    Kasih aku ingin,
    Jadi bintang-bintang malam mu,
    Temani kamu
    Kasih aku ingin
    Jadi separuh dari nafas mu
    Dan jiwa mu

    Bridge
    Dan aku relakan, kasihku untuk mu
    Dan akus erahkan, hatiku untuk mu

    Chorus
    Hanya ingin ada, dihatimu selalu
    Hanya ingin aku, cinta mu yang Satu
    Hanya ingin ada, disamping mu selalu,
    Hanya ingin jadi, terbaik buat mu

    Pencipta dan Penulis Lirik : Nurzaidi Abdul Rahman

    Tags: , , , , ,

    Tags: , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Arill Idola Kecil Tampil Single Duh Aduh
  • Gambar Aril dan Qhaud Berpelukan
  • Senarai Lagu Tugasan Konsert ke-6 Akademi Fantasia Tema Live Band!
  • Lirik Lagu HERO WAYANG Nyanyian Siti Sairah
  • Coretan Jurnal Aril Akademi Fantasia 7 Tersebar Melalui Email
  • Keputusan Muzik-Muzik Separuh Akhir Kategori Irama Etnik Kreatif
  • Gambar Aril Adik Izwan Pilus Calon Pelajar AF7
  • Malam Kemuncak GAH 1 di Sunway Lagoon 30 Mei Ini
  • Aril Tersingkir dari Akademi Fantasia
  • Gambar Aril Cium Qhaud Cetus Kontroversi
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Gambit Saifullah Maki Hamun Blogger Malaysia [Analisis]

    Posted: 04 Jun 2011 01:12 AM PDT


    Motif maki hamun masih tidak diketahui. Namun, kami syaki Gambit Saifullah mengeluarkan kata-kata yang keras terhadap komuniti blogger ekoran daripada kontroversi video klip Prema Yin tempoh hari. Daripada kenyataan Gambit di Twitter, kami percaya ramai blogger-blogger yang terasa hati dengan sikapnya yang kekwat.

    Mungkin, Gambit Saifullah tidak sedar bahawa sebagai seorang selebriti, setiap kenyataannya mempunyai kapasiti yang memberikan impak kepada kerjayanya. Hasil daripada situasi ini, kami percaya Gambit akan hilang lebih ramai peminat, dan penghormatan daripada orang ramai.

    Daripada konteks public relation, selagi boleh kita ingin meminimumkan krisis yang dihadapi dengan mengambil kira pelbagai kemungkinan. Berbudi bahasa tidak semestinya mengaku kalah, sebaliknya boleh membuatkan orang luar lebih menghormati kita.

    Dalam kes Gambit, hasil analisis kami mendapati kata-kata berbunyi, "To all the sincere supporters, thank you. To the assholes/bloggers who have nothing else better to do, middle finger on your face bitch!" memberikan impak yang besar kepada komuniti blogger secara umumnya. Ini amat bertentangan dengan konteks public relation, Gambit telah mewujudkan krisis yang tidak disenangi, dan amat susah untuk diperbaiki.

    Kenyataan keras Gambit tidak berakhir di situ, dia terus mengeluarkan kata-kata kesat terhadap blogger seperti, "Aku ckp bloggers yg cibai, yg x de kerja. Yg x tau menahu tu asal nak kena terasa? Sbb bloggers yg cibai tu hasut korang?"

    Dan, banyak lagi kata-katanya yang lain di akaun twitter @GambitSaifullah, bisa menguris hati ramai peminat. Apa pula pendapat anda?

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    (Akademi Fantasia 9) Hazama, Lena & Azri Ikut Fina Ke Final

    Posted: 04 Jun 2011 08:34 AM PDT

    TONTON ONLINE SIARAN LANGSUNG KONSERT FINAL AKADEMI FANTASIA 9

    Semua sudah tahu yang Fina secara automatik telah dihantar ke konsert final selepas dia menerima imuniti pada konsert Akademi Fantasia 9 minggu ke-8.

    Pada konsert Akademi Fantasia 9 minggu ke-9 ini pula, tiga pelajar mengikut jejaknya iaitu Hazama, Lena dan juga Azri. Erul? Dia tersingkir.

    Tapi serius, kesian tengok Erul tadi bila dia begitu excited selepas namanya disebut oleh Aznil Nawawi. Kami sure dia ingat dia ke final, rupanya tersingkir.

    Tahniah kami ucapkan kepada Fina, Hazama, Lena dan Azri kerana akan beraksi di konsert final. Harap korang buat yang terbaik nanti.

    Oh ya, konsert final Akademi Fantasia 9 akan berlangsung di Presint 2, Putrajaya pada 12 Jun bersamaan hari Ahad. Ya, hari Ahad. Sama-sama kita saksikan.

    Psstt: Nak tanya sket, siapakah pelajar yang anda rasa akan bergelar juara Akademi Fantasia yang terakhir ini? Ce cite..

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    (Gambar) Adakah Ini Kekasih Taukey Kumpulan Jambu?

    Posted: 04 Jun 2011 04:21 AM PDT

    GAMBAR KEKASIH TAUKEY KUMPULAN JAMBU

    Kenapa kami letak tanda tanya? Kerana setahu kami, Taukey ni sudah berumahtangga malah sudah mempunyai beberapa orang anak. Takkan nak berkekasih-kekasih pula? Atau mungkin, Taukey nak tambah cawangan mengikut jejak Abang Jem yang sudah selamat diijabkabulkan dengan isteri keempatnya baru-baru ini? Opsss.. Terlebih sudah!

    Mungkin juga wanita itu hanya kawan kepada Taukey. Orang je lebih-lebih cakap itu kekasihnya. Tapi, bila tengok gambar kat atas tu, memang dah macam kekasih gayanya plus macam suami isteri pun ada. Kan? Tidak mahu berteki-teki lagi, apa kata anda lihat sendiri beberapa lagi gambar Taukey bersama wanita yang dikatakan kekasihnya itu.

    GAMBAR KEKASIH TAUKEY KUMPULAN JAMBU

    GAMBAR KEKASIH TAUKEY KUMPULAN JAMBU

    Memang betullah, Muka Legend Hati Cute..

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Nenek ini sudah 98 tahun menjadi pelanggan sebuah bank

    Posted: 04 Jun 2011 09:00 PM PDT

    Seorang wanita Ohio merayakan ulang tahunnya ke-100 tahun dengan satu catatan: menjadi pelanggan sebuah bank sejak sebelum Perang Dunia I. Hingga saat ini, ia masih menyimpan buku simpanan pertamanya yang dibuat pada tahun 1913.

     June Gregg, mengingat,pada  Januari 1913 saat berusia 1,5 tahun ia dibawa oleh ayah untuk membuka buku simpanan "Saya sampai terkejut: tahun buku simpanan pada 1913?!" kata Doug Shoemaker, general manager bank yang sekarang berubah nama menjadi Huntington National Bank.

     Tak hanya data dalam account yang sama, pihak bank juga menemukan bahawa nombor buku simpanan berubah hanya sekali, ketika Huntington yang terletak  di Columbus yang pernah berubah nama menjadi Savings Bank pada awal 1980-an, kata Shoemaker.

     Gregg masih memiliki buku simpanan biru kecil dari ketika  dibuka dengan simpanan awal sebanyak 611 dolar AS. Ayahnya, Gilbert, seorang petani jagung, gandum, dan jerami, adalah pelanggan bank itu dan ingin anak perempun satu-satunya untuk belajar bejimat dengan menabung.

     "Itu yang dia selalu ajarkan pada kita:selesaikan hutang segera dan tabung wangmu serta tidak membeli apa-apa sampai kau memiliki wang yang cukup untuk membelinya," kata June dalam sebuah wawancara.

     Dengan bantuan simpanannya, ia mengaku nyaman di masa pencen bahkan setelah bertahun-tahun, Shoemaker kata.

     "Saya banyak mendapatkan kebaikan kerana saya tidak punya banyak keinginan," kata Gregg, yang tidak pernah menikah dan tidak memiliki anak.

    Macam-macam...Saiz payudara boleh tentukan kedudukan ekonomi negara

    Posted: 04 Jun 2011 08:25 PM PDT

    Betul ke?
    saya petik dari Berita Harian Online

    LONDON: Sebuah firma pemborong runcit Britain, Debenhams, mendakwa saiz payudara wanita boleh digunakan untuk menentukan kedudukan ekonomi negara.

    Debenhams berkata saiz coli berubah seiring turun naik ekonomi Britain, selepas menjalankan kajian terperinci membabitkan sejarah payudara wanita Britain.
    "Kini kita boleh melihat rekod ekonomi Britain hanya dengan mengikut peredaran zaman. Sejarah ekonomi negara berkembang bersama besar atau kecilnya saiz coli," kata jurucakap Debenhams, Ed Watson.

    Beliau berkata ahli sejarah seperti Simon Schama dan David Starkey kini tidak lagi menjalankan kajian di perpustakaan, sebaliknya hanya melihat saiz payudara wanita untuk menentukan situasi keseluruhan rakyat negara ini.

    Awal abad ke-21 menyaksikan kadar inflasi meningkat dalam pelbagai cara dan wanita terpaksa menggunakan
    segala aset yang ada termasuk payudara untuk keselesaan hidup mereka. – Agensi

    Gila punya suami,tayang sepanduk lucah undang bintang bola sepak untuk berasmara dengan isterinya

    Posted: 04 Jun 2011 07:20 PM PDT

    Gila punya suami...
    saya petik dari kosmo online

    GOLD COAST - Liga Bola Sepak Australia (AFL) meminta saluran televisyen tempatan, Ten Network memberi penjelasan mengapa ia menyiarkan sepanduk lucah seorang penonton yang mengundang seorang bintang bola sepak untuk berasmara dengan isterinya, lapor sebuah akhbar semalam.

    Sepanduk tersebut dikibarkan seorang penyokong pasukan bola sepak tempatan, Cats semasa satu perlawanan bola sepak yang disiarkan secara langsung dari sebuah stadium di sini semalam.

    "Paul Chapman saya rela anda meniduri isteri saya," kata tulisan pada sepanduk tersebut.

    Chapman ialah bintang bola sepak yang bermain untuk pasukan Cats.

    Kejadian itu menimbulkan kemarahan orang ramai terutamanya pertubuhan bukan kerajaan yang menganggap perbuatan lelaki itu telah menjatuhkan maruah wanita.

    Ten Network dalam penjelasannya menyatakan, insiden tersebut tidak disengajakan dan memberi jaminan bahawa ia tidak akan berulang pada masa hadapan. - Agensi

    Cucu 'iblis' suka panggil neneknya 'babi' dan belasah datuknya yang lumpuh

    Posted: 04 Jun 2011 06:45 PM PDT

    Rosak punya cucu...
    saya petik dari myMetro

    IPOH: 'Cucu iblis' gelaran layak diberi kepada seorang lelaki yang bukan saja gemar memanggil neneknya 'babi', malah kerap membelasah nenek dan datuknya yang lumpuh dengan niat mangsa mati cepat walaupun dia dibela sejak kecil hingga berumahtangga.

    Lebih zalim, lelaki berusia 30-an dan bertugas di sebuah hospital di sini turut menggunakan kerusi plastik untuk membelasah datuknya berusia 85 tahun hingga tulang pergelangan tangannya retak.

    "Hancur luluh hati makcik kerana bukan saja dilayan seperti hamba di rumah sendiri, malah dimaki hamun, termasuk dipanggil 'babi' jika lambat memasak atau melakukan perkara tidak disenanginya.

    "Namun paling menyedihkan apabila cucu yang dibesarkan dan dibelai penuh kasih sayang seperti anak sendiri sejak kecil hingga dia berumahtangga, sanggup mendoakan supaya makcik 'mampus cepat daripada terus menyusahkan hidupnya'," kata Mariam Puteh Nekmat, 71.
    Dalam keadaan sebak dan berlinangan air mata, Mariam berkata, dia tidak tahu apa dosa atau kenapa cucunya bersikap sedemikian dan masih tidak berubah walau sudah berumahtangga.

    Katanya, beliau dan suami, Ahmad Idris, 85, tidak pernah berkasar, malah membela cucu mereka ibarat menatang minyak yang penuh sejak kecil hingga sanggup berhabis duit dan bergadai harta benda.

    Menurutnya, segala kos sara hidup, termasuk perbelanjaan serta yuran persekolahan cahaya mata anak perempuan sulung mereka, ditanggung sepenuhnya oleh beliau dan suami.

    "Saya pernah melakukan pelbagai kerja demi menampung pendapatan suami yang tak seberapa sebagai pekerja am rendah Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) untuk memastikan dia hidup seperti kanak-kanak lain dan mendapat pendidikan secukupnya.

    "Kehidupan kami semakin sukar sejak suami bersara kira-kira 22 tahun lalu apabila wang pencen yang diterimanya selepas ditolak semua hutang, hanya berbaki RM1.05," katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Meru 2C, Jelapang, dekat sini, semalam.

    Ketika ibu bapa lain mengharungi kehidupan selepas pencen dengan beristirehat dan mengharapkan anak menghulur wang perbelanjaan setiap bulan, Mariam dan suami masih terpaksa mengerah sisa kudrat bagi mengisi perut.

    "Hidup saya semakin menderita apabila Ahmad ditimpa dua kemalangan berselang setahun kira-kira tiga tahun lalu, menyebabkan dia hilang upaya bergerak sejak dua setengah tahun lalu.

    "Kemalangan itu menyebabkan tulang kaki kiri suami retak hingga terpaksa menjalani pembedahan memasukkan dua besi, dan kesihatan diri yang semakin uzur memburukkan lagi keadaan," katanya.

    Namun baginya, penderitaan menanggung kesakitan itu masih boleh ditanggung berbanding layanan zalim cucunya.

    Ahmad berkata, selepas mengadakan majlis perkahwinan di rumahnya, cucu dan isteri masih tinggal bersama mereka sebelum membuat keputusan mengejut keluar rumah kira-kira setahun lalu.

    "Sejak saya tidak dapat bergerak dan terpaksa memakai lampin pakai buang, perangainya semakin zalim apabila menyepak terajang saya setiap kali anginnya tidak baik atau tidak puas hati dengan perkara remeh berlaku di rumah.," katanya.

    "Kali terakhir saya dibelasah teruk ialah sebelum dia keluar rumah apabila dihempuk dengan kerusi, menyebabkan pergelangan tangan kiri retak.

    "Kecederaan mungkin bertambah teruk jika neneknya tidak memeluk saya dan menahan pukulan itu dengan belakang badannya," katanya.

    Mariam yang menghidap pelbagai jenis penyakit seperti jantung, darah tinggi, lelah dan kencing manis berkata, sejak keluar dari rumah, cucunya tidak pernah menjenguknya.

    Difahamkan, pasangan itu yang mempunyai tiga anak perempuan kini tinggal sebatang kara di Persiaran 22, Taman Meru C, Jelapang dengan mengharapkan bantuan ikhsan orang ramai.

    Telur itik bertangkai

    Posted: 04 Jun 2011 05:00 PM PDT

    LANGSA, RIMANEWS – Sarifah (45), warga Gampong Blang, Kecamatan Langsa Kota, menemukan telur bertangkai. Telur tersebut diperoleh dari kandang itik peliharaannya, pada Rabu (1/6)  lalu. Kala itu, Sarifah hendak membersihkan kandang itik di belakang rumahnya. Tiba-tiba, ia melihat seekor itik bertelur. Sarifah langsung mengambil telur tersebut. Setelah diambil, Sarifah baru mengetahui, telur tersebut memiliki tangkai.

    "Telur ini berwarna putih bening. Tidak keras layaknya telur itik atau telur ayam lainnya. Akan tetapi, telur ini tidak mudah pecah," ujar Sarifah kepada Prohaba, kelmarin. Pemuan tersebut langsung diberitahukan kepada  salah seorang warga, yang kebetulan melintas di depan rumahnya. KHabar temuan telur itik aneh pertama kalinya di daerah itu, cepat tersebar. Warga sekitar langsung berbondong-bondong ke rumah Sarifah. Mereka ingin melihat langsung telur tersebut.

    Sebelumnya, telur bertangkai sering disebut-sebut sebagai hal mustahil. Sebagian warga beranggapan, telur ini dapat dijadikan ubat untuk menyembuhkan suatu penyakit. Untuk menghindari tafsiran berlebihan dan penyalahgunaan penggunaanya, Sarifah telah menyimpan telur tersebut.

    Kesian...Arnab tak ada telinga

    Posted: 04 Jun 2011 11:01 AM PDT



    Gila, Pemandu Teksi Minta Penumpang Bayar dengan Seks

    Posted: 04 Jun 2011 10:01 AM PDT

    INILAH.COM, Kuala Lumpur – Seorang perempuan mengatakan pemandu teksi memaksanya berhubungan seks sebagai ganti bayaran teksi.

    Perempuan berusia 48 tahun itu memiliki seorang suami yang menghidap stroke sejak 2005. Akibat penyakit itu, sang suami menderita sejumlah penyakit komplikasi sehingga harus mendapatkan rawatan di pusat haemodialysis, tiga kali dalam seminggu.

    Suatu hari, tetangganya mengenalkannya pada seorang pemandu teksi yang kemudian disewa jasanya untuk menghantar sang suami. Mulanya, perempuan itu membayar tambang teksi. Namun kelamaan, si pemandu menolak dibayar dan rela menghantar dengan percuma.

    "Saya fikir telah bertemu orang baik. Namun kemudian, saya baru sedar apa yang sebenarnya dia ada muslihat," ujar perempuan yang melaporkan pemerkosaan ke polis.

    Menurut penuturannya, pemandu berusia 64 tahun itu berulangkali memaksanya berhubungan seks di dalam teksi. Saat sang suami menjalani rawatan, si perempuan itu berhubungan seks dengan si pemandu. Bahkan di rumah si perempuan itu.

    Sang suami menyedari ada yang tak kena, tapi memilih diam kerana memerlukan jasa si pemandu. "Saya tahu dia berniat buruk terhadap isteri saya. Ia rela menghantar saya dengan percuma dan saya sedar pasti dia ingin mendapatkan imbalan," ujarnya.

    Aktivitas tersebut telah berlangsung selama tiga tahun , sebelum si pemandu menghilang tanpa jejak bulan lalu. Akhirnya, si perempuan melaporkannya ke polisi atas dakwaan pemerkosaan.

    Oops…Perempuan Dilarikan ke hospital Kerana Berhubungan seks di Kubur

    Posted: 04 Jun 2011 09:01 AM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan berusia 39 tahun terpaksa dilarikan ke hospital setelah luka teruk di pahanya. Petugas di hospital mengatakan kemungkinan perempuan ini bercinta di kuburan kerana bekas luka tertimpa batu nisan. Demikian dilapor AOL, Sabtu (4/6/2011).

    "Mungkin ada aktiviti luar biasa dan seperti terjadi hubungan intim di sana," jelas Kapten James Steven dari polis Hamilton Township, New Jersey, Amerika Syarikat (AS). Dia menambahkan jika si perempuan belum mengalami luka seperti itu ketika insiden terjadi pada pukul 7 malam pada 31 Mei lalu sebelum ke kuburan.

    Berdasarkan keterangan, dia ke komplek kuburan dengan seorang lelaki dan Stevens tidak tahu bagaimana batu nisan itu jatuh menimpa si perempuan.

    Inilah Kebab Termahal di Dunia

    Posted: 04 Jun 2011 08:00 AM PDT

    Liputan6.com, London: Seorang tukang masak asal Britain menciptakan kebab yang khabarnya menjadi yang termahal di dunia. Kebab yang dijual dengan harga 750 Poundsterling  itu dibuat dari bahan-bahan berkualitas super. Itulah yang membuatnya istimewa.

    Andy Bates, pencipta dari kebab termahal di dunia itu. Bates membuat "maha karya"nya tersebut dari daging dari kambing biri-biri yang semasa hidupnya mendapatkan  makanan terbaik, daun mint yang mengandung anggur, yoghurt mentimun, dan selada. Untuk menyempurnakannya, Bates menyajikan kebab specialnya dengan hiasan daun emas, tomat couer de boeuf, dan keju feta berusia cukup tua.

    Bates mengatakan, dia membuat kebab tersebut untuk menunjukkan pada para pecinta makanan bahawa jajanan pinggir jalan juga dapat tampil hebat dengan sentuhan seorang profesional. "Itu wajar mengambil sedikit waktu untuk mengumpulkan bahan terbaik untuk memastikan bahawa kebab ini menjadi yang paling eksklusif. Aku mencintai setiap minit dalam proses pembuatannya," kata Bates.

    Jutawan Britain ini buta huruf

    Posted: 04 Jun 2011 07:00 AM PDT

    LONDON, KOMPAS.com - Andreas Panayiotou memiliki kekayaan bernilai 400 juta poundsterling   dan menduduki  200 orang terkaya di Britain. Pada Jumaat (3/6/2011), dia membuat pengakuan mengejutkan. "Saya tidak boleh membaca," katanya.

    Saya melatih fikiran agar memiliki daya ingat kuat. Kita jadi lebih kreatif dalam menyelesaikan masalah kerana pikiran kita dipaksa bekerja


     Ayah lima anak itu bukannya tidak mahu belajar membaca. "Waktu kecil saya berusaha keras agar boleh membaca," kata lelaki 45 tahun itu. Dia memutuskan berhenti sekolah pada umur 14 tahun.

     Di luar masalah disleksia, Panayiotou tak membantah bahawa dia benci membaca waktu masih kecil. "Jadi setelah dewasa saya punya cara tertentu untuk menghindarinya."

     Jadi dia memiliki trik khusus untuk mengatasi kelemahannya itu. "Saya memiliki daya ingat yang luar biasa, photographic memory. Saya mengenali bentuk untuk mengenali sebuah kata, tanpa perlu boleh membaca," ujarnya.

     Di jalan misalnya, dia selain menghafal tanda lalu lintas, dia menghafa bentuk kata nama jalan ataupun nama kota. Sayangnya trik itu tidak berlaku pada setiap hal. "Kalau ada nama belakang baru yang saya tidak mengenali, saya tidak mungkin boleh. Begitu juga dengan mengisi borang seperti pasport. Itu area terlarang saya," ujar lelaki yang pernah menjadi petinju itu.

     Meskipun memiliki kekurangan seserius itu, dia berhasil membangun sebuahperniagaan yang mengagumkan. Di usia muda, dia membeli sebidang tanah kecil di Islington. Pelahan-pelahan dia membangunnya menjadi sebuah apatment. Dari situlah bisnisnya berkembang. Pada 2007, dia berhasil menjual ribuan rumah. Kini fokusnya beralih ke hotel.

     Perusahaannya, The Ability Group, kini memiliki tujuh hotel. Yang paling terkenal adalah Hotel Waldorf-Astoria London senilai 70 juta poundsterling  Dia juga akan menjual "rumah termahal di Inggris", sebuah properti yang baru diubahsuai di Hamstead. Dia berharap rumah itu laku dengan harga 100 juta poundsterling .

     Rumah peribadinya di Epping Forest seluas lapan hektar. Dia juga memiliki tiga pesawat peribadi dan sebuah kapal pesiaran.

     Dia yakin kesuksesannya adalah gara-gara disleksia kerana dengan kekurangannya itu dia harus melatih diri untuk bekerja lebih keras dibandingkan orang lain. "Semuanya, dorongan kuat untuk membuktikan bahawa saya berati, kedisplinan yang sangat ketat, dan kebanggaan atas yang sudah saya capai, merupakan hasil dari perasaan malu dan kurang yang saya alami kerana tertinggal dibanding anak-anak lain yang boleh membaca," Panayiotou mengaku.

     "Dengan membalik disleksia, Anda berhasil mengembangkan bakat lain. Saya melatih fikiran agar memiliki daya ingat kuat. Kita jadi lebih kreatif dalam menyelesaikan masalah kerana fikiran kita dipaksa bekerja untuk memahami yang terjadi di sekitar kita."

     "Fikiran kita selalu berusaha, berusaha, dan berusaha. Kita jadi lebih kuat kerana belajar mengatasi masalah merupakan sebahagian dari kehidupan," tuturnya.

     Panayiotou kini terlibat aktif dalam kempennya untuk mengatasi buta huruf. "Kemampuan membaca merupakan hal pokok seperti makan," pungkasnya.

    Kini bayi dalam perut boleh pilih nama sendiri

    Posted: 04 Jun 2011 06:00 AM PDT

    Para calon ibubapa yang kesulitan untuk memilih nama bagi bayi mereka tak perlu lagi khuatir. Kerana sebuah aplikasi di iPhone yang memberikan kebebasan kepada bayi  dalam perut untuk memilih nama mereka.

     Dilapor techland.time.com, Khamis (2/6/2011),  bayi memiliki kemampuan memilih nama mereka sendiri dengan meletakkannya di perut. Nama aplikasi ini disebut Kick to Pick.

     Aplikasi ini menampilkan nama bayi secara random dan hal yang harus dilakukan semua orangtua adalah meletakannya ke perut dan menunggu jika  bayi menendang. Aplikasi memonitor gerakan bayi dalam kandungan dan dengan tendangan yang kuat, maka generator itu akan berhenti dan nama bayi pun muncul.

     "Idea untuk aplikasi Kick to Pick ini berasal dari diskusi panjang tentang pilihan bayi dan fakta yang mengatakan bahawa mereka (bayi) tak punya kekuatan untuk memilih nama mereka yang digunakan sepanjang hayat mereka," kata Nathan Parks, pembuat aplikasi ini.

    SUMBER : http://blog.indojunkers.com

    Inilah Bikini Yang Boleh Hasilkan Tenaga Elektrik

    Posted: 04 Jun 2011 05:35 AM PDT

    VIVAnews - Berjemur di pantai di bawah teriknya matahari sambil mendengarkan alunan lagu kesukaan dan kamera di tangan pasti membuat percutian jadi lebih menarik. Namun, apa jadinya jika gadget anda mati saat Anda berjemur atau berjalan-jalan di pantai?

    Kerana keadaan inilah, seorang pereka bikini membuat bikini dengan panel solar. Bikini ini dapat mengisi kembali daya pada berbagai macam gadget mulai dari pemain MP3 hingga kamera digital. Pemuan unik ini dijual dengan harga 120 poundsterling.

    Pereka asal New York, Andrew Schneider, menghabiskan 80 jam untuk menciptakan bikini ini.Iaitu dengan menggunakan 40 kertas tipis sebagai panel photo voltanik dan benang konduktif. Sehingga, bikini dapat menyerap panas matahari dan mengubahnya menjadi energi.

    Walaupun berdaya listrik, bikini ini boleh digunakan untuk berenang. Menurut Schneider, tak perlu khuatir akan kejutan aliran elektrik ketika menggunakannya. Perancang 'gila' ini berani menjamin bahawa ciptaannya aman untuk digunakan. "Anda bahkan tidak akan merasakan kejutan," ujarnya seperti dikutip dari Daily Mail. Berani Cuba?

    Baju Pengantin Kate Middleton Pun Kalah Dengan Baju Pengantin Perempuan ni

    Posted: 04 Jun 2011 04:00 AM PDT

    image

    Betul-betul gempak…

    Pembantu Rumah Nekad Bunuh Diri Karena Tak Lulus Ujian Bahasa Inggris

    Posted: 04 Jun 2011 03:00 AM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Seorang pembantu rumah tangga (PRT) Indonesia nekad menggantung dirinya kerana gagal ujian  bahasa Inggris sebanyak tiga kali. Demikian dilapor The Straits Times, Jumaat (3/6/2011).

    Sulastri Wardoyo (26) ditemukan menggantung dirinya di bilik mandi di penampungan PRT di Singapura pada 30 Mei lalu. Para staf di lembaga penyaluran pembantu di Singapura mengatakan jantungnya sempat tiga kali berhenti ketika paramedik berusaha menolongnya.

    Ia kemudian dibawa ke bagian kecemasan di Hospital Khoo Teck Puat dan mengalami rosak di bahagian otak setelah berusaha bunuh diri.

    Ia tiba di awal minggu lalu serta tinggal di rumah penampungan PRT Budget Maid. Ia kemudian mengambil ujian Foreign Domestic Worker Entry Test pada Rabu, Khamis, dan Jumaat, tetapi gagal. Berdasarkan aturan, siapapun yang gagal melakukan ujian itu harus meninggalkan Singapura namun mereka diperbolehkan datang lagi untuk melakukan ujian tersebut.


    Juru bicara Kedutaan besar Indonesia di Singapura mengatakan mayat Sulastri akan dibawa ke kampung halamannya. Sang juru cakap mengatakan keluarga sudah diberitahu mengenai kematian Sulastri dan mereka tak boleh ke Singapura tak memiliki wang. Bunuh diri di Singapura adalah satu jenayah.

    Suami Sering Tinggal di Rumah Isteri Muda, Isteri Tua Bunuh Diri

    Posted: 04 Jun 2011 02:00 AM PDT

    TRIBUNNEWS.COM, CIAMIS - Diduga kerana suaminya lebih suka tinggal di rumah isteri mudanya, Anis (39) nekad bunuh diri dengan cara gantung diri.

    Anis gantung diri di bahagian pintu di rumahnya di Desa Raksabaya, Kecamatan Cimaragas, Ciamis Rabu (1/6/2011).

    Jasad Anis, yang lehernya terjerat tali plastik, pertama kali ditemui oleh kedua anaknya yang masih remaja

    Ketika kejadian, Cip (40), suami mangsa, tidak berada di rumah. Dia sedang berada di rumah isteri mudanya yang juga di Cimaragas. Kejadian ini sempat mengemparkan penduduk dan jiran tetangganya.

    Dilarang Naik Motor, Remaja Buat Sendiri Motor Chopper

    Posted: 04 Jun 2011 01:40 AM PDT

    Apa yang biasanya anak remaja lakukan jika dilarang menggunakan motor kerana masih di bawah umur? Daripada merajuk, remaja asal India ini membangun sendiri motor untuk nya.

    Hasilnya , perjalanan dari rumah-sekolah-rumah tidak perlu naik bas sekolah atau bas awam.

    Dia adalah Yash Gehi. Remaja berasal Rajkot, Gujarat India, berusia 17 tahun ini memberanikan diri membangun motor Chopper untuk keperluan seharinya. Biar aman menggunakan motor namun tanpa memiliki lesen, Yash sengaja menggunakan mesin kecil yakni 49 cc. Di India untuk menggunakan yang rmesin sekecil itu tak perlu ada lesen.

    Untuk membangun motor Chopper impiannya, Yash saban hari mebuka internet untuk mendapatkan inspirasi.

    Seperti dilapor automotto, Yash memanfaatkan komponen motor terbuang mula dari rangka, lampu, mesin, j tangki minyak hingga spare part lainnya demi satu tujuan. Cukup cerdik kerana dia tidak mendapat sokongan kewangan.

    Untuk bahagian lampu dan mesin Yash mendapatkannya dari Luna, salah satu kedai di tempat ia tinggal. Selain itu ia juga membeli roda depan dari motor lain dan roda belakang milik Bajaj M80.

    Sedangkan untuk tangki minyak, Yash mengaplikasikan tangki minyak miliki Yamaha RX100 yang tersemat dalam rangka model rigid (tidak menggunaka suspensi). Rangka rigid sengaja ia buat untuk memperkental aura Chopper.

    Tidak sampai di situ cita-citanya. Hasrat memiliki roda dua membawanya kepada idea liar lainnya. Bagaimana tidak, motor Chopper milikinya menggunakan kick starter dan dan pedal starter.

    Modelnya cukup unik. Namun Chopper yang ia bangun dinilai cukup canggihi. Setelah diuji coba, Chopper 49 cc boleh berjalan hingga kelajuan 60 km/jam. Hasil yang baik untuk permulaan

    Aksi wanita panjat pagar dalam keadaan telanjang yang tangkap polis

    Posted: 04 Jun 2011 12:00 AM PDT




    mungkin wanita ini sakit mental....


    Tikus Raksasa Makan 2 Bayi

    Posted: 03 Jun 2011 11:00 PM PDT

    CAPE TOWN, KOMPAS.com - Afrika Selatan diserang tikus. Bukan tikus biasa, melainkan tikus-tikus berukuran kucing. Dengan ukuran sebesar itu, tikus-tikus itu mencari mangsa yang cukup besar. Bayi.

    Tikus itu boleh membesar hingga hampir satu meter, dari mulut hingga ekor. Sementara gigi depannya sepanjang 2,5 cm.


     Minggu ini terjadi dua tragedi mengerikan. Tikus-tikus raksasa memakan dua bayi dalam dua peristiwa berbeza. Lunathi Dwadwa (3) mati dalam tidurnya di kawasan  di luar Cape Town. Sementara seorang bayi lain menjadi mangsa tikus di Soweto, tak jauh dari Johannesburg pada hari yagn sama.

     Lunathi ditemukan tewas dalam keadaan mengerikan oleh orangtuanya, Minggu (29/5/2011). Tidak ada tangisan ataupun jeritan sebelumnya.

     "Saya tidak boleh lupa betapa mengerikan keadaan anak saya. Matanya keluar. Wajahnya rosak dari alis hingga pipi," kata Bukiswa Dwadwa (27), ibu bayi itu.

     "Tidak ada yang boleh melakukannya kecuali tikus," ujar Mncedisi Mokoena, ayah Lunathi.

     Beberapa jam kemudian, polis menemukan kes serupa. Seorang bayi perempuan diserang segerombolan tikus besar ketika ibunya yang masih remaja pergi dengan teman-temannya.

     "Kami mendapat panggilan dari lokasi kejadian, tentang tewasnya bayi akibat serangan tikus," kata polis bernama Bongai Mhlongo.

     "Kami menahan ibunya dengan tuduhan kelalaian yang mengakibatkan kematian," imbuhnya.

     Bulan lalu, Nomathemba Joyi (77) juga tewas setelah tikus-tikus raksasa memakan pipi kanan wajahnya.

     Di kawasan kotor Afrika Selatan, tikus raksasa biasa ditemukan di tempat-tempat sampah. Tikus jenis itu boleh membesar hingga hampir satu meter, dari mulut hingga ekor. Sementara gigi depannya sepanjang 2,5 cm.

     Tikus-tikus itu diyakini termasuk jenis African Giant Pouched Rats, salah satu jenis tikus terbesar dunia. Mereka lebih aktif di malam hari, pemakan segala, dan boleh memproduksi 50 anak dalam setahun. Beberapa suku di Afrika mengembangbiakkan tikus jenis itu untuk dimakan.

    Model kereta yang dibuat daripada 200,000 batang rokok sempena hari tanpa tembakau

    Posted: 03 Jun 2011 10:47 PM PDT

    Dalam peringatan Hari Tanpa Tembakau, dalam kempenye di Mumbai, India, telah menciptakan model kereta yang sangat mengesankan dari 200.000 batang rokok. Kereta buatan dari rokok ini ditempatkan dipamerkan di pusat perbelanjaan Mumbai, di mana dapat menarik perhatian setiap orang yang melalui.

    India ketika ini oengeluar kedua dan pengguna tembakau, setelah China. Setidaknya satu dari lima penduduk India (sekitar 241 juta orang) menggunakan tembakau dalam bentuk tertentu.



    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS