Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Faizal Tahir di Sidang Media Mentor 6

Posted: 28 Dec 2011 11:11 PM PST

Budiey ada terbaca satu artikel di Portal GUA bertajuk : Faizal Tahir Enggan Jadi Mentor?

Ketika nama penyanyi popular, Faizal Tahir diumumkan sebagai salah seorang Mentor bagi musim ke-6 pada majlis pengumuman yang berlangsung di Sri Pentas TV3, petang semalam, Faizal telah mengejutkan hadirin yang datang apabila memberitahu yang dia masih cuba untuk mempertimbangkan mengenai tawaran yang diberikan.

Malah, ketika ditemubual oleh pengerusi majlis, Ally Iskandar, Faizal juga memberitahu yang dia tidak mahu menjadi mentor dan mahu menjadi juri. Ramai yang terkejut dan tertanya-tanya adakah Faizal berseloroh dengan kata-katanya itu. Selesai saja majlis pengumuman, GUA telah mendapatkan Faizal untuk memgetahui kebenaran di sebalik kenyataannya itu.

"Mereka dah tawar lama kepada saya, tapi saya tidak menerima kerana sibuk dengan perkara lain. Sebenarnya, saya tak nak buat, tapi saya tak nak lah cakap yang saya terpaksa buat program ini. Saya tak setuju untuk buat Mentor ini sebab saya rasa saya masih lagi bertatih dalam industri ini," ujar Faizal membuka bicara.

"Secara jujur, tak ada siapa yang tahu saya akan buat Mentor. Saya sendiri pun tak tahu saya akan buat sehinggalah nama saya diumumkan oleh pengerusi majlis. Buat masa sekarang, saya tak boleh nak fikir apa-apa lagi, kalau boleh saya nak kena bertenang dulu.

"Kepala saya banyak dengan perancangan seperti pembikinan album dan sebagainya. Saya tak nak jadikan ia sebagai alasan untuk saya tidak menjalankan tanggungjawab dengan baik. Saya nak pikul amanah ini dan menang atau kalah, itu bukan isu untuk saya kerana saya nak didik protege saya supaya dia boleh pergi jauh dalam industri selepas ini," jelas Faizal sambil mengakui risau untuk mencari protegenya.

"Bagi saya, benda yang paling saya risau ialah nak cari protege yang sesuai. Saya tak tahu saya boleh jumpa atau tidak protege saya ini. Lagipun, saya sendiri susah dengan diri saya. Ini kerana saya meletakkan tahap yang tinggi untuk diri saya. Saya juga senang kecewa dengan diri saya jika tidak bagi yang terbaik. Jadi macam mana pula saya nak ada protege sendiri yang saya nak kena bawa dalam industri ini. Walau bagaimanapun, InsyaAllah, saya akan cuba buat yang terbaik." – Portal GUA

Faizal Tahir

Faizal Tahir

Faizal Tahir

Faizal Tahir

Faizal Tahir

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Faizal Tahir Tak Yakin Menang Separuh Akhir Muzik Muzik 25
  • Gambar Ella di Sidang Media Mentor 6
  • Rakaman Raya Fenomena Faizal Tahir Ahad Ini
  • Gambar Faizal Tahir di Konsert Satu Suara
  • Quote of the Day: Faizal Tahir Work Out di Fitness First
  • Faizal Tahir Muntah Darah
  • Shiha Salma Iqa Mentor Duet Nyanyi Beribu Sesalan
  • Gambar Faizal Tahir Lemas Ketika Shooting Video Klip Sampai Syurga
  • CJ7 Stephen Chow Meet Fan, Faizal Tahir OVER, Jomstar.com, Gambar Zarina Bogel
  • Siapa Mentor & Protege Untuk Realiti TV Mentor Musim Ke-3?
  • Full content generated by Get Full RSS.

    TV3 Umum Senarai Mentor Musim Ke-6

    Posted: 28 Dec 2011 07:51 PM PST

    Selepas kejayaan mencatat rating 3 juta (setiap minggu) pada musim lalu, program realiti pencarian bakat, Mentor kembali! Memasuki musim ke-6, program yang sinonim dengan tagline 'Tunjuk Ajar Ku Sifu' kali ini menampilkan barisan mentor terdiri daripada artis hebat tanah air. Menariknya, mereka di kalangan penghibur otai dan anak seni tanah air dengan profil-pengalaman-spektrum genre yang berbeza. Rasanya tidak perlu di perkenalkan lebih-lebih kerna mereka ini sedia di kenali…

    Apa yang pasti, ke enam – enam mentor ini bakal menyahut cabaran! Dengan berbekal pengalaman dan bakat masing-masing, mereka kini bersiap siaga melaksana misi serta menyusun strategi untuk menjadi sifu- kepada protoge-protoge yang bakal menyinari dunia hiburan tanah air, tak lama lagi.

    Mentor 6

    "Inilah barisan enam yang terbaik yang kami dapat kumpulkan untuk musim ini. Ada banyak faktor kami memilih mereka sebagai mentor. Berdasarkan kualiti yang dimiliki dari segi berpengalaman luas dalam bidang nyanyian. Serta, komitmen yang ditunjukkan mereka menjadikan mereka seorang yang berkaliber sebagai tenaga pengajar", ujar Penerbit Eksekutif /Penerbit Mentor 6, Muhamad Sufian Isa di sidang media bertempat di Sri Pentas, Bandar Utama, semalam.

    Seperti mana lima musim terdahulu, peranan ke enam-enam mentor ni memberi tunjuk ajar kepada para protoge berkaitan bidang nyanyian, seni persembahan dan memperlengkapkan diri sebagai penghibur. Selain, inilah masanya untuk mereka menunjukkan kemampuan sebenar bergelar sifu setelah berjaya dalam perjalanan karier masing-masing.

    Apa kata mentor-mentor musim ke-6 ni? Kriteria protoge yang bagaimanakah yang mereka cari? Dan paling mustahak, korang dah bersedia nak sahut cabaran mereka?! Siapa yang nak jadi protege Ella, Faizal Tahir, Fauziah Ahmad Daud aka Ogy, Ramlah Ram, Adam dan Ferhad, persiapkan diri anda dengan ciri yang di tetapkan ini, sebelum ke ujibakat.

    Mentor 6

    ELLA

    "Saya tak kisah lelaki ker perempuan. Janji dia mempunyai suara yang unik (yang Ella tak pernah dengar katanya).Punya penampilan menarik dan bergaya dan… boleh bermain alat muzik tak kisah apa pun. Tak kisah calon yang datang tu dia Rock ker balada ker etnik kreatif pun tak per. Lagi bagus kalau dia pandai main alat muzik, sebab atleast dari situ kita boleh tahu apa yang dia boleh buat dan mampu buat". – Ella

    Mentor 6

    RAMLAH RAM

    "Saya bukan nak cari orang yang boleh jadi macam saya. Tapi seorang yang saya nak asah bakatnya menjadi seorang penyanyi profesional yang hebat. Tak kisah lelaki atau perempuan. Rupa paras tu tak penting tapi kalau dia datang dengan pakej yang baik itu bonus lah. Dia mesti memiliki vokal yang bagus. Ada kesungguhan yang tinggi. Paling penting, dia tak klon mana-mana penyanyi dan ikhlas nak berkerja (mendapat bimbingan) dari saya" – Ramlah Ram

    Mentor 6

    OGY AHMAD DAUD

    "Akak tak kisah dik, lelaki ok. Perempuan pun ok. Akak mencari seorang yang boleh bermain alat muzik dan lagi bagus kalau dia pandai membaca notasi muzik. Seorang yang sukakan cabaran. Tak mahu klon mana-mana penyanyi. Seorang yang menpunyai mental dan fizikal yang kuat. Kesungguhan yang tinggi. Dan… boleh menyanyikan lagu wajib "Macarthur's Park oleh Richard Harris, dengan baik", – Kak Ogy

    Mentor 6

    ADAM

    "Saya mencari seorang yang pandai menari dan menyanyi. Kerana misi saya adalah untuk mencari pelapis-seseorang yang boleh menjadi seperti saya. Sekaligus dapat meneruskan apa yang saya perjuangkan selama ini iaitu genre Pop dance. Tak kisah lelaki atau perempuan. Tapi saya prefer lelaki. Dia mestilah mempunyai disiplin yang tinggi" – Adam (AF)

    Mentor 6

    FERHAD

    "Saya mencari seoranga yang versatil- boleh menyanyi lagu moden, tradisional, rancak dan balada dengan baik. Boleh menari. Berbangsa Melayu. Boleh bermain sekurang-kurangnya satu alat muzik. Seorang yang berkeyakinan tapi rendah diri. Boleh berbahasa Inggeris. Dan saya mencari seorang protoge lelaki" – Ferhad

    Mentor 6

    FAIZAL TAHIR

    Faizal Tahir @ FT, menyatakan dia sangat terkejut di pilih sebagai mentor musim ini. Malah ketika Ally Iskandar selaku hos mengumumkan namanya, pelantun lagu Coba ni muncul dan terus mengatakan "Sebenarnya saya tak nak jadi mentor, saya nak jadi juri". Apapun dia menerima pemilihan ini dan akan cuba yang terbaik. Serta yang pasti, dia mahu cari seseorang yang lebih daripada seorang juara.

    Sementara itu, sesi uji bakat akan bermula di negeri Sabah dan Sarawak iaitu pada tarikh 13 Januari depan di Hotel Promenade, Tawau dan 15 Januari (Hotel Promenade, Kota Kinabalu), 20 Januari (Hotel Imperial, Miri) serta 22 Januari di Hotel merdeka Palace , Kuching.

    Bersambung pada bulan Februari, uji bakat bersama setiap mentor akan diadakan di Sri Pentas TV3 mulai jam 10 pagi hingga 5 petang iaitu Ogy (4 Februari), Faizal Tahir (5 Februari), Ramlah Ram (11 Februari), Ferhad (12 Februari), Ella (18 Februari) dan Adam AF (19 Februari). via Malaysian Digest

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Siapa Mentor & Protege Untuk Realiti TV Mentor Musim Ke-3?
  • Siapa Mentor Musim Ke-6
  • Sesi Memperkenalkan Protege Mentor Musim Terbaru
  • Rakaman Mentor Raya 2011 Musim 5
  • Gambar Ella di Sidang Media Mentor 6
  • Ujibakat Bersama Jaclyn Victor dan Mas Idayu Untuk Mentor Musim ke-3
  • Shiha Salma Iqa Mentor Duet Nyanyi Beribu Sesalan
  • Gambar Mentor & Protege di Rakaman Mentor Raya 2010
  • Mentor Mas Idayu, Mus, Dayang Nurfaizah, Ziana Zain, Azmeer & Joe Flizzoe
  • Gambar Ziana Zain & Mohd di Rakaman Mentor Raya
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Menarik, OHBULAN! Bakal Muncul Di Rancangan Hip TV Malam Ini!

    Posted: 28 Dec 2011 10:59 PM PST

    Buat pertama kali selepas sekian lama, wartawan dari OHBULAN! bakal muncul di rancangan istimewa, Hip TV, dan kami pasti anda sendiri masih tertanya-tanya siapakah salah  seorang dari kami dalam gambar di atas, kan?

    Dijemput sebagai panel bersama satu lagi laman hiburan tempatan, Rotikaya, topik bualan rancangan Hip TV Edisi Khas ini bakal mengetengahkan 5 Selebriti Paling Berpengaruh Sepanjang 2011 OHBULAN! pasti anda sedang tertanya-tanya siapakah yang bakal menjadi topik perbualan malam ini?

    Jadi, untuk mengetahui lebih lanjut, pastikan pada jam 9.30 malam ini anda sudah bersedia di depan televisyen dan tukar ke saluran TV9. Pastikan anda tidak terlepas walau seminit pun ya!

    Full content generated by Get Full RSS.

    Ramlah Ram Bela ‘Anak Ikan’?

    Posted: 28 Dec 2011 09:00 PM PST

    Lebih 20 tahun pembabitannya sebagai anak seni belum ada lagi mana-mana cerita kontroversi mahupun gosip panas menghimpitnya. Meski dulu dia dilabel 'artis kampung', sedikitpun persepsi 'sinis' masyarakat itu tidak dibiarkan menjadi kudis dalam diri.

    Namun bila pelantun lagu hits, 'Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu' ini dilaporkan menjalin hubungan cinta dengan pengurusnya peribadinya yang berusia 20-an atau lebih senang bela 'anak ikan', terjentik juga sedikit amarah Ramlah Ram atau mesra disapa Kak Melah.

    Berkesempatan bertemu empat mata dengan Ramlah sewaktu sidang media Mentor musim keenam semalam, penyanyi berusia 46 tahun ini nyata terkejut dengan laporan akhbar baru-baru ini yang menyatakan dia mempunyai hubungan istimewa dengan pengurus peribadinya, Hafiz.

    Malah dia turut menyifatkan dakwaan liar ini sebagai gosip 'busuk' dan secara tidak langsung telah menjejaskan reputasi bersih sepanjang lebih 20 tahun dia berada dalam industri hiburan.

    "Semua itu fitnah. Sebenarnya saya malas nak ulas gosip ini panjang kerana ia telah memalukan diri saya dan keluarga. Saya telah berjumpa dengan penulis artikel tersebut dan menjelaskan situasi yang sebenar," ujarnya kepada pihak media.

    Jelasnya lagi, memang benar Hafiz sudah dua tahun bekerja untuknya sebagai pengurus peribadi dan mereka bekerja secara profesional tidak langsung menjalin hubungan istimewa seperti yang didakwa.

    "Lagipun usia saya semakin meningkat, malu dibuatnya apabila gosip mengarut seperti ini disebarkan kepada masyarakat umum.

    "Saya tahu siapa dalang yang menyebarkan fitnah ini. Cuma tidak pasti dan bagaimana dan apa puncanya cerita tersebut boleh tiba-tiba muncul. Barangkali orang tersebut tidak berpuas hati dengan saya dari soal kerja. Walaubagaimanapun saya tidak bercadang untuk mengambil tindakan terhadap individu tersebut kerana tidak mahu memperbesar-besarkan hal ini lagi," jelasnya lagi.

    "Perkara ini memang memalukan. Cukup-cukuplah. Tolong hentikan fitnah ini. Penulis itu pun telah meminta maaf. Cuma sebagai manusia kita ini tidak sesempurna mana, memang kita sudah memaafkan tapi dalam hati saya masih rasa geram lagi," ujarnya yang juga merupakan salah seorang mentor untuk program realiti Mentor musim keenam.

    Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Tolak Dijadikan Pelacur, Kuku Tangan Sahar Dicabut Suaminya

    Posted: 28 Dec 2011 09:00 PM PST


    TRIBUNNEWS.COM, KABUL - Polis Afghanistan, Rabu (28/12/2011), berhasil menyelamatkan Sahar Gul, seorang gadis berusia 15 tahun, yang dikurung di sebuah ruang bawah tanah, di wilayah Baghlan, Afghanistan.


    Saat ditemukan, gadis itu berada dalam keadaan sedih dan kelaparan. Salah satu kukunya dicabut secara paksa dari tangannya. Ketua polis Afghanistan, Sahar Gul mengaku bahawa selain dikurung, dirinya juga mengalami penganiyaan.


    Menurut Polis Baghlan Utara, pihaknya menerima laporan tentang Sahar Gul yang mengalami penganiyaan kerana menolak dijadikan wanita pelacur. Namun dugaan tersebut belum boleh diklarifikasi, kerana polis masih menunggu Sahar pulih sepenuhnya.


    Sahar diketahui menikah dengan seorang lelaki berusia 30 tahun, sekitar tujuh bulan lalu. Namun setelah menikah, kedua orangtuanya tidak mendengar khabar putrinya tersebut selama berbulan-bulan. Saat itulah mereka meminta pertolongan polis mencari keberadaan Sahar.


    "Setelah polis berhasil menyelamatkannya dari sebuah ruangan gelap di rumahnya, kami melihat kukunya telah ditarik keluar oleh suaminya. Dia juga berkata dengan suara parau bahawa suaminya kerap mengiris bahagian tubuhnya ," kata Anggota Polis Baghlan, Jawid Basharat, seperti dikutip dari CNN.


    Setelah diselamatkan, Sahar dilarikan ke hospital untuk menerima perawatan. "Dia dalam keadaan yang sangat buruk ketika aku bertemu dengannya," kata Direktor Jabatan Urusan Perempuan Baghlan, Rahima Zarifi.


    "Para pelaku telah menarik rambut dari kulit kepalanya dengan kekerasan. Ia menderita semacam penyakit kulit dan ia tidak mengenakan pakaian yang sesuai," ucapnya.


    Walaupun berhasil menyelamatkan Sahar, polis belum berhasil menangkap pelaku kekerasan tersebut. Adapun yang menjadi terduga pelaku kekerasan tersebut adalah suami dari Sahar.

    Lelaki China Habiskan 16.000 dolar Amerika Untuk Sebuah Pedang di Game Online

    Posted: 28 Dec 2011 08:00 PM PST


    MTC – Bagi para gamer, mengeluarkan wang untuk membeli sebuah item atau senjata dalam game online merupakan sesuatu hal yang lumrah. Dan biasanya harga item atau senjata yang dibeli sangatlah bervariasi.
    Namun, seorang maniak game di CHina menghabiskan 16.000 dolar Amerika  untuk pedang 'Dragon Slaying Sabre' dalam game online 'Age of Wulin'.



    Sang pembeli yang namanya tidak dipublikasikan tersebut akan segera menggunakan pedang yang hanya satu-satunya di game tersebut dalam game online yang versi Beta-nya telah dilancarkan 25 Disember lalu di China.
    Untuk menandai pelancaran game 'Age of Wulin', Snail Game memutuskan untuk mengadakan lelong online dimana pemain dapat menawar item-item eksklusif.
    Dikutip dari Mail Online, item lain yang dijual selama lelong termasuk selubung Hook of Departure (10 buah) yang dijual untuk 1.600 dolar  sementara Lordly Spear Sheath (5 buah) laku terjual 2.500 dolar dan Dragon Slaying Sabre yang hanya ada satu buah.




    Game Age of Wulin ,mengambil setting China pada abad pertengahan, dan berdasarkan cerita rakyat tentang seni bela diri serta petualangan para ahli bela diri.
    Versi bahasa Inggris dari Age of Wulin diharapkan akan tersedia, setelah open beta China di musim semi 2012 tahun depan.


    Lubuk dadah di disembur najis babi

    Posted: 28 Dec 2011 07:00 PM PST


    LONDON: Sebuah majlis perbandaran berkata, mereka berjaya menghalang remaja berpeleseran dan mengambil dadah dengan menyembur kawasan belukar dengan najis babi.


    Pentadbiran bandar Middlesbrough di timur laut England menyatakan, kakitangan kerajaan tempatan itu mencemarkan kawasan semak di Coulby Newham selepas penduduk setempat mengadu ramai pemuda sering mabuk di situ.




    Jurucakapnya berkata, langkah itu berjaya meredakan secara ketara masalah berkenaan.




    "Penduduk setempat pula lebih rela menghidu sedikit bau busuk berbanding kekecohan dan masalah penagihan dadah di kalangan belia di situ," katanya. - AP


    sumber : myMetro

    Ahli politik berkhalwat dalam kereta

    Posted: 28 Dec 2011 06:30 PM PST


    KANGAR - Tindakan seorang ahli politik duduk bergelap dalam kereta bersama isteri orang, mengundang padah, apabila gelagat mereka disedari sekumpulan ahli Skim Rondaan Sukarela (SRS) yang kemudian memanggil imam kampung, sebelum pasangan itu ditahan kerana disyaki berkhalwat.
      
     Kejadian berlaku pada jam 1.26 pagi berdekatan resort di Sungai Batu Pahat, di sini, 24 Disember lalu.
      
     Menurut sumber daripada Jabatan Agama Islam Negeri Perlis (Jaips), ahli politik berusia 35 tahun dan sudah berkeluarga, ditahan bersama pasangannya berusia 30 tahun dalam kereta Proton Wira, berhampiran semak-samun.
      
     Menurutnya, kelibat pasangan itu pada awalnya disedari sekumpulan ahli SRS Kampung Sungai Baru, Sungai Batu Pahat sebelum imam kampung dipanggil untuk menyoal siasat pasangan berkenaan.
      
     "Mereka kemudian ditahan selepas gagal menunjuk-kan dokumen sebagai bukti hubungan mahram atau suami isteri sebelum diserahkan kepada Jaips untuk tindakan selanjutnya.
      
     "Laporan ke atas kedua-dua pasangan itu turut dibuat di Balai Polis Kangar sebelum dijamin oleh keluarga masing-masing," katanya di pejabat Jaips di sini, semalam.
      
     Menurut sumber itu lagi, ahli politik berkenaan dan pasangannya hadir ke pejabat Jaips semalam, untuk memberikan keterangan selama sejam.
      
     "Keterangan tertuduh mula diambil oleh pegawai Jaips pada 9.45 pagi dan berakhir 10.45 pagi, dimulakan dengan tertuduh lelaki diikuti dengan pasangannya.
      
     "Buat masa ini, Jaips memutuskan 18 Januari 2012 sebagai tarikh permohonan agar kes ini dibawa ke Mahkamah Tinggi Syariah Kangar, memandangkan kami masih menunggu keterangan saksi yang menahan pasangan itu termasuk imam masjid," katanya.
      
     Jurucakap itu berkata, pasangan berkenaan ditahan dan didakwa bawah Seksyen 9(1)(2), Enakmen Jenayah Dalam Syarak Perlis, 1991 yang boleh dikenakan denda tidak melebihi RM5,000 atau tiga tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.


    sumber : sinar harian

    Amah di tinggal di tepi jalan selepas diperkosa tujuh lelaki mabuk

    Posted: 28 Dec 2011 06:00 PM PST


    MAKKAH: Unit siasatan jenayah polis Makkah menemui seorang pembantu rumah warga Indonesia di pusat imigresen al-Jabal di lebuh raya Makkah-Laith dalam keadaan tidak bermaya.


    Menurut polis, pembantu rumah berusia 20-an itu dilaporkan dibelasah dan diperkosa oleh tujuh lelaki mabuk, semalam. Polis berkata, wanita itu yang bekerja dengan penduduk tempatan di Makkah meninggalkan kediaman majikannya bersama dua lelaki muda menuju ke apartmen mereka di Jeddah.




    Menurut kenyataan polis, lelaki terbabit kemudian menghubungi lima lagi rakannya untuk bertemu mereka di lebuh raya Makkah-Laith. Dua lelaki terbabit membawa alkohol dari Jeddah dan bertemu lima lagi rakan mereka di satu kawasan terpencil sebelum memperkosa wanita itu.




    Mangsa kemudian ditinggalkan di jalan raya berhampiran lebuhraya Makkah-Laith.




    Mangsa ditemui anggota polis peronda dalam keadaan terhoyong-hayang, lesu dan sukar untuk berjalan. - AN


    sumber : myMetro

    Beri jubah dapat bawak balik GRO ke ranjang

    Posted: 28 Dec 2011 05:00 PM PST




    KUALA LUMPUR: Pemakaian jubah berwarna kuning, biru dan keemasan kepada pelayan pelanggan (GRO) paling cantik dan menawan serta pandai menari seksi di tiang dengan berbikini menjadi tarikan terbaru pelanggan ke pusat hiburan di sekitar ibu kota.


     Bagaimanapun, pelanggan perlu membayar RM1,000 sebelum berhak menyarungkan jubah itu kepada GRO yang turut ditabalkan sebagai 'Queen of the Night' dan sebagai balasan, GRO berkenaan menjadi milik pelanggan terbabit untuk dibawa ke ranjang.


     Taktik terbaru itu terbongkar selepas sepasukan polis Bahagian Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat ( D7 ), Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL) menyerbu sebuah pusat hiburan haram di bangunan Menara PGRM di sini, awal pagi semalam.


     Dalam serbuan kira-kira 2 pagi itu, seramai 37 wanita tempatan serta seorang warga Vietnam dipercayai pelacur ditahan ketika sibuk melayan pelanggan masing-masing.







     Pegawai Turus D7 IPKKL, Deputi Superintendan Azman Mohd Isa berkata, semua yang ditahan berusia antara 17 hingga 50 tahun.


    sumber : myMetro

    Warga emas perkosa budak dekat kebun jering

    Posted: 28 Dec 2011 04:31 PM PST


    ALOR GAJAH - Perubahan sikap yang berlaku ke atas ­seorang murid perempuan Tahun Enam di sebuah sekolah dekat sini, mendedahkan perbuatan kejam seorang lelaki warga emas yang didakwa merogol kanak-kanak terbabit sejak empat tahun lalu.


     Timbalan Ketua Siasatan Jenayah Negeri (Operasi dan Risikan), Superintendan R Gunarajan berkata, kejadian itu berlaku sejak 2007 ketika mangsa berusia lapan tahun dan sedang bersekolah dalam Tahun Dua di sekolah terbabit sering diperkosa oleh suspek yang berusia 60 tahun sehingga penghujung 2010.


     Menurutnya, difahamkan mangsa dirogol secara berterusan sejak 2007 dan perbuatan kejam itu disyaki dilakukan suspek berulang kali tidak mengira waktu sama ada di rumah atau di kebun jering berhampiran rumah mangsa di sebuah Felcra di daerah ini.


     "Perubahan sikap mangsa itu disedari seorang guru kaunseling pada Selasa lalu yang melihat mangsa kemurungan sejak kebelakangan ini sebelum memujuk mangsa untuk menceritakan masalah yang dihadapi.


     "Mangsa kemudiannya memaklumkan dia dirogol seorang lelaki yang juga jiran sebelah rumahnya ketika ketiadaan ibu bapanya di rumah," katanya.


     Gunarajan berkata, selepas itu guru kaunseling itu menemui ibu bapa mangsa dan menceritakan kejadian yang berlaku sebelum diarahkan membuat laporan di balai polis berhampiran serta menjalani pemeriksaan di klinik.


     "Mangsa yang dilihat sugul dan murung dibawa ke klinik kesihatan berdekatan untuk menjalani pemeriksaan dan hasil mendapati mangsa tidak mengandung," katanya.


     Katanya, suspek yang berusia 60 tahun itu ditahan di rumahnya pada petang laporan dibuat kedua ibu bapa mangsa dan suspek kini ditahan reman sehingga 22 November ini bagi menjalankan siasatan.


     "Kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan atas kesalahan memperkosa gadis bawah umur dan diserahkan kepada Jabatan Siasatan Jenayah Seksual dan Kanak-kanak Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) untuk siasatan lanjut," katanya.


    sumber : sinar harian

    Kesian..bayi ini perlu digeletek untuk terus hidup

    Posted: 28 Dec 2011 04:00 PM PST


    Menggeletek anak bagi kebanyakan ibu hanyalah untuk sedikit bersenang-senang. Namun bagi Sanchia Norris, dari Fen Drayton, Cambridgeshire, ini adalah sebuah cara untuk menjaga anaknya tetap hidup.
    Benn yang berusia satu tahun, berhenti bernafas beberapa kali setiap malam dan ibunya harus menggeleteknya untuk memaksa Benn untuk kembali bernafas.



    Setiap sang bayi berhenti bernafas, Norris (41) diperingatkan oleh alarm dan kemudian bergegas ke bilik tidur untuk membangunkannya.
    "Aku harus merangsang dia dalam beberapa cara untuk membuatnya terbangun yang akan membuat Benn kembali bernafas lagi. Aku menggeletek dia di telapak kakinya, atau di bawah dagu dan di perutnya. Hal ini cukup untuk mulai dia bernafas lagi." tutur Norris yang dikutip Mail Online.
    "Suatu malam dia berhenti bernafas sebanyak 23 kali dan saya harus terus menggeletek dia setiap kali itu terjadi untuk membuat dia mulai bernafas lagi." tambahnya.



    Benn menderita Apnea, salah satu masalah yang paling umum yang mempengaruhi bayi prematur. Hal ini menyebabkan pernafasan berhenti selama 20 saat atau lebih ketika mereka sedang tidur dan terjadi ketika otot-otot bayi dan sistem saraf tidak sepenuhnya dikembangkan pada saat lahir.
    Kebanyakan, para bayi penderita Apnea sembuh saat tumbuh lebih besar, tetapi sementara itu, stimulasi seperti menggeletek adalah metode yang paling umum untuk membuat mereka bernafas lagi.
    Ketika Benn lahir pada bulan November tahun 2010 lalu, dalam keadaan prematur yang sangat berbahaya, kerana hanya berusia 24 minggu. Bahkan beratnya hanya 1 paun 12 auns.



    "Para doktor mengatakan kepada saya bahawa sangat tidak mungkin Benn ia akan bertahan." kenang Norris.
    Tetapi setelah 18 minggu di rumah sakit, Benn cukup sihat untuk dapat diizinkan pulang.



    Masih ada juga yang prihatin,gadis bawa Porsche bawa orang pengsan di China

    Posted: 28 Dec 2011 03:00 PM PST







     December 25th, in Haizhu district of Guangzhou, a 30-something middle aged woman fainted on the sidewalk, yet no one amongst a large number of onlookers/bystanders went forth to help her. When a passerby called the police, a young girl and man driving a blue Porsche got out to help the fainted woman, and took the woman to a hospital.


    sumber : china smack

    Fotografer Dapatkan Ciuman Mesra dari Gorila

    Posted: 28 Dec 2011 02:00 PM PST




    BWINDI - Bercengkrama dan mendapat kucupan dari anggota keluarga mungkin adalah peristiwa yang sudah biasa. Namun apa jadinya jika yang bercengkrama dan mencium Anda adalah sekawanan gorila? 


    Seorang fotografer yang biasa mengambil gambar haiwan liar, bahkan terkejut ketika mendapati dirinya disambut hangat oleh sekawanan gorila. Kejadian ini dialaminya di dekat Taman Nasional Bwindi, Uganda.


    Dalam sebuah video yang diposting di YouTube terlihat beberapa ekor gorila betina dan bayi gorila mendekati John dan memandanginya dengan seksama.


    Semuanya berjalan normal sampai gorila betina dan bayi gorila itu mulai membelai rambut John. Lalu tak lama kemudian gorila betina mendaratkan ciuman di pipi John.


    Mungkin sekawanan gorila betina memandang menarik baju berwarna hitam yang dikenakan John. 


    "Semakin gorila terbiasa dengan kehadiran manusia semakin mereka tidak ketakutan dan ini merupakan perhatian utama," ujar seorang pakar gorila Dr Tony Mudakikwa seperti dikutip Express.co.uk Sabtu, (24/12/2011).


    John yang sudah berkeliling dunia dan merakam berbagai hidupan liar bersama isterinya tidak boleh berhenti tersenyum melihat tingkah laku sekawanan gorila tersebut. Tak lama setelah bercengkarama dengan John, sekawanan gorila itu pun berlalu.
    (faj)

    Pasangan remaja dicekup projek di tandas masjid

    Posted: 28 Dec 2011 01:00 PM PST


    Pasangan bukan muhrim tak lari saat ditahan warga Gampong Gumpueng, Kecamatan Mutiara Timur, Pidie, Isnin (26/12/2011) sekira pukul 16.45 WIB. Pasangan remaja itu diduga sedang bermesraan di Tandas Masjid Gampong. Pelaku lelaki bernama Sam (20) warga Gampong Sukon Ule Gampong, Kecamatan Indra Jaya dan pasangannya Rus (18), warga Gampong Bengga, Kecamatan Tangse. Keduanya lalu dimandikan warga setelah dibawa ke surau setempat.


     Muhammad (35) warga Gampong Gumpueng, kepada wartawan, menceritakan, bahawa proses penangkapan terhadap pasangan bukan muhrim di tandas masjid, berawal saat keduanya masuk ke tandas untuk keperluan membuang air kecil. Pasangan tersebut sebelumnya setelah pergi ke Pinto Satu Tiro.


     Saat pasanganbukan muhrim itu masuk ke dalam tandas masjid, ternyata beberapa pemuda Gampong Gumpueng memantau gerak gerik mereka. Saat pasangan tersebut berciuman para pemuda langsung menangkap pasangan itu. Lalu, pasangan itu dibawa ke surau di Gampong Gumpueng. Sam dan Rus dimandikan dengan air.


     "Pengakuan pasangan itu mereka hanya berciuman dan keduanya kami mandikan serta dinasihati, agar tidak mengulangi perbuatan tersebut. Dan, hari ini  mereka dijemput keluarganya," tegasya.

    Foto kemalangan ngeri di perhentian bas di Shenzhen

    Posted: 28 Dec 2011 11:00 AM PST








    After taking the bus in front of everyone to be careful. Shenzhen Luohu Port Bus Station a bus out of control, after stopping suddenly at the start, forward dash two, 30 meters, knocked down a number of passers-by. Accident has killed five people were killed and five injured. At present, the driver Dengmou have been controlled, the specific reasons under investigat

    Wow..anak Bon Jovi seksi berbikini

    Posted: 28 Dec 2011 10:00 AM PST


    infospesial.net -   Ternyata Jon Bon Jovi memiliki puteri cantik berusia 18, Stephanie. Saat bercuti di karibia, Stephanie tampak seksi mengenakan bikini.


    Dilapor dari Dailymail, Jon bersama isterinya, Dorothea dan tiga anaknya, Stephanie (18), Jacob Hurley (9) dan Romeo Jon (7) bercuti di pulai St.Barts, Karibia. Keluarga tersebut asyik bersantai di pantai yang indah.


    Jon beraksi dengan hobi barunya sebagai seorang fotografer. Sedangkan Dorothea bersama tiga anaknya, asyik bermain di pantai sambil berenang.


    Stephanie menarik perhatian dengan menggunakan bikini hitam model halterneck dan bawahan bermotif bunga, Stephanie terlihat begitu cantik dan seksi.

    Wow! Betina ni Boleh Berhubungan Seks 14 Kali Setiap Hari

    Posted: 28 Dec 2011 09:00 AM PST


    Tupai merah betina nampak begitu berghairah mengahwini (hubungan seks) 14 tupai jantan setiap hari. Alasannya sangat sederhana, tupai merah jantan selalu siap untuk kahwin, bila masa pun.


    Berdasarkan penelitian di Royal Society Journal Biology Letters, perilaku tidak biasa dari tupai betina itu tidak ada hubungannya dengan gen. Sebelumnya mereka berfikir bahawa genetik telah mendorong tupai betina untuk sering kahwin tapi ini salah. Ketika muncul keinginan kahwin di diri pejantan tupai merah muncul, tupai merah betina tidak pernah menolak.




    "Perilaku mereka sangat dipengaruhi oleh kesempatan," ujar Eryn McFarlane, ilmuwan di University of Guelph. Meskipun menjadi pejantan yang gemar melakukan hubungan seks seringkali dianggap sebagai keistimewaan, namun perilaku ini boleh menimbulkan kematian.


    "Memiliki lebih banyak pasangan bererti lebih banyak mengeluarkan energi untuk kahwin, ini meningkatkan paparan bagi pemangsa, serta meningkatkan potensi penyebaran penyakit menular seksual," tegasnya.


    Strategi perkahwinan yang optimal hanya terjadi jika unsur genetik ikut andil untuk menjaga agar kepentingan masing-masing individu terus berjalan. Bahkan, gen manusia telah berevolusi untuk membantu kawalan hormon dan faktor biokimia terkait keinginan seksual. Di luar periode itu, perempuan belum mampu berevolusi untuk mengatakan 'tidak' kepada pasangannya .


    McFarlane dan pasukannya menemukan bahawa lebih banyak pejantan di suatu area yang tertarik untuk kahwin, maka semakin banyak pula betina yang bersedia. "Tidak ada ikatan yang kuat antara perilaku kahwin dan genetika pada diri tupai merah. Ada indikasi bahawa perkembangan tingkat pergaulan mereka masih berjalan lambat." 








    sumber

    Awek ni nak ajar masak atau nak pamer 'gunungnya'

    Posted: 28 Dec 2011 08:00 AM PST



    malas nak cerita banyak saksikan sendiri videonya....


    Nak perkahwinan yang cool,ikut cara pasangan pengantin dari China ini

    Posted: 28 Dec 2011 07:00 AM PST









    ada yang berani....

    sumber gambar : stomp.com.sg

    Contact lens daripada berlian yang sangat cool

    Posted: 28 Dec 2011 06:00 AM PST


    Seperti yang kita tahu contact lens memiliki banyak jenis. Mulai dari lensa berwarna, mata kucing sampai ala Lady Gaga yang dapat memberikan efek besar pada mata.


     Kini, terdapat inovasi terbaru dalam industri kecantikan, yakni contact lens tercipta dari berlian. Setelah menggunakan lensa kontak unik ini, bola mata menjadi lebih bersinar.


     Dilapor dari Jezebel, pencipta kontak unik ini adalah Dr. Chandrashekhar Chawan, seorang ahli mata dari India. Ia mendapatkan idea tersebut ketika isterinya menanamkan berlian pada giginya.


     Dr. Chandrashekhar sedar bahwa berlian banyak diminati oleh para wanita. Bukan hanya dijadikan perhiasan tapi juga sebagai aksesori lainnya.


     Sebanyak 18 buah berlian disusun melingkar pada lensa contact lens tersebut. Dr. Chandrashekhar menjamin  ia aman digunakan.


     Dr. Chandrashekhar menggunakan lensa Boston Scleral. Lensa tersebut boleh untuk mengubati sakit mata dan dapat melindungi kornea dari iritasi.


     Lensa kontak seharga US$ 15 ribu itu hanya dirilis 3.900 buah. Ia berharap, inovasi terbarunya ini dapat dijual di luar India.

    Barang-barang paling besar di dunia

    Posted: 28 Dec 2011 05:00 AM PST

    Berikut ini adalah barang sehari-hari yang berukuran tidak normal, kerana ukurannya sangat besar :

    Pensil super besar di dunia


    Pensil ini dibuat di New York oleh Ashrita Furman dan rAkan2nya. Panjang pensil ini adalah 76 ft dengan berat 21500 paun. Kalau anda kesekolah bawa pensil ini kuat takk?

     Teka silang kata paling besar didunia


    Bagi anda yang pecandu teka silang kata mungkin ini satu cabaran besar bagi anda. Kalau anda ingin mengisinya silahkan datang ke kota Lvov di Ukraine. Puas dengan teka silang kata setinggi 30 meter ini.

     Buku super besar

    Buku diatas adalah buku super besar di dunia, yang dibuat oleh Michael Hawley dari MIT. Tahu tak buku ini beratnya sekitar 133 paun (sekitar 66,5 kg) dan diperlukan satu galon cat untuk memprint 112 halaman buku ini. Dan harga untuk membuat buku ini sendiri adalah 2000 dollar Amerika .

    Botol wine paling besar di dunia



    Sanggup TAK anda menghabiskan minuman di dalam botol ini? (jangan HARAM)
     Botol ini adalah botol super BESAR, botol dengan daya tampung 490 liter anggur. Botol raksasa ini setara dengan 640 botol anggur biasa. Dimana  botol ini berada? Botol ini ada di Austria dan dicatat dalam Guiness book of record sebagai rajanya botol atau botol paling besar sedunia.


    Motor super besar di dunia



     

    Gregory Dunham, dari California's Stockton,yang bersusah payah membuat motor paling besar di dunia (tercatat dalam buku guiness book of record). Untuk membuat ni , dia menghabiskan waktu 3 tahun. Motor ini berukuran tinggi 11 ft dan panjang 20 ft dengan kekuatan engine 8,2 liter (V8 engine). beratnya 6,500-pound (325 kg) dengan harga sekitar 300,000 dollar Amerika .

    Artis Ini 15 Tahun Simpan Dendam pada Will Smith

    Posted: 28 Dec 2011 04:00 AM PST



    LOS ANGELES- Janet Hubert menolak acara reunion bintang siri Fresh Prince of Bel Air yang popular di tahun 1990-an. Alasannya, dia masih menyimpan dendam terhadap lawan mainnya saat itu, Will Smith. 


    Kini, 15 tahun setelah acara itu berakhir, Janet mengaku masih menyimpan dendam dengan Will Smith. Janet masih marah setelah dia dipecat dalam acara itu dan menyalahkan Smith atas pemecatannya. 


    "Tidak akan pernah ada reunoni. Kerana aku tidak akan pernah melakukan apapun dengan orang berengsek seperti Will Smith," kata Janet seperti dikutip TMZ, Selasa (27/12/2011). 


    "Dia masih egois dan belum dewasa. Reunion itu tidak akan pernah terjadi dalam hidupku. Kecuali ada kata permintaan maaf yang tidak dia diketahui," sindirnya.(rik)

    Wow..payudara adik ni dah macam payudara orang dewasa

    Posted: 28 Dec 2011 03:00 AM PST

    betul ke ni?

    Askar ni hampir bunuh diri sendiri,tersalah baling grenade

    Posted: 28 Dec 2011 02:00 AM PST





    As you can see from the video, the Chinese soldier accidentally throws the grenade against the wall causing it to bounce back. Both him and his training instructor immediately drop to the ground and the training instructor pulls him into the ditch before the grenade explodes.



    Gila..abang ni terlopong tengok budak kecik bogel

    Posted: 28 Dec 2011 01:00 AM PST

    sampai terlopong abang ni tgk budak kecik bogel...

    Kesian..peminat tarik baju penyanyi sampai nampak payu***anya

    Posted: 28 Dec 2011 12:00 AM PST


    Kesian...sampai macam tu sekali sikap peminat...kalau ye pun geram janganlah 
    sampai memalukan orang lain....

    Bintang TV terlihat seluar dalamnya saat naik taksi

    Posted: 27 Dec 2011 11:00 PM PST

    berita2.com : Diduga kerana mabuk akibat terlalu banyak minum dalam pesta ulang tahun  temannya, seorang bintang tv mengangkat kakinya terlalu tinggi ketika naik taksi, sehingga seluruh bahagian bawah badannya terlihat, termasuk celana dalamnya yang berwarna putih mengintip dati balik stoking hitam tipisnya. 


     Namanya Lauren Goodger bintang tv The Only Way, terlihat keadaannya agak kacau ketika meninggalkan Nu Bar di Essex, Inggris di dini hari kelmarin, demikian disiarkan dailymail 26 Disember 2011. Ia berjalan terhoyong hayang menuju teksi sekitar pukul 01.30.


     Ia mengenakan gaun mini warna hitam. Ketika naik ke taksi, ia mengangkat kakinya terlalu tinggi kerana sempitnya ruang penumpang taksi, ditambah lagi dengan tingginya tumit kasut yang dikenakan. 


     Hal itu membuat seluruh bahagian bawahnya terlihat dengan jelas. Banyak orang yang sempat melihat seluar dalamnya berwarna putih mengintip keluar melalui celah stoking hitam tipisnya. Kerana mabuk ia pun tidak perduli dengan hal itu. 


     Pagi hari setelah kejadian itu, terbaca sebuah posting di twitter: Merry Christmas everyone! Wow love how many of you woke up with @Laurens_Way in your stocking!!

    Ibu Ini Melahirkan Di Tengah Kesesakkan Dan Terakam Kamera CCTV

    Posted: 27 Dec 2011 10:00 PM PST




    Ini bukanlah video kelahiran biasa. Calon ibu Helen Osborne tidak menyangka dirinya akan melahirkan di tengah kesesakkan lalu lintas dan terakam oleh CCTV.


    Helen Osborne sedang dilarikan dengan segera ke hospital oleh pasangannya, Richard Sullivan. Sayangnya, lima minit sebelum sampai ke Leicester Royal Infirmary, mereka tersekat di kesesakkan lalu lintas  yang padat di Sabtu petang.


    Sullivan tetap tenang. Dengan bantuan dari beberapa pemandu yang lain. Mereka berhasil membuat suasana nyaman di kerusi penumpang kereta dan anak perempuannya dapat lahir dengan selamat.


    Apa yang tidak ia sedari adalah proses mengharukan ini tertangkap kamera CCTV pengawal lalu lintas. Pasangatn tersebut menggunakan kereta Peugeot yang dipandu dengan terburu-buru.




    Osborne, 29 tahun, yang bekerja sebagai jururawat berhasil melahirkan Rosie, anak perempuannya, dengan selamat. Selanjutnya, pihak polis membantu mereka menuju ke hospital. Pegawai CCTV yang menyaksikan drama itu sangat terkejut dan segera mencari pasangan itu. Ia selanjutnya memberikan rakaman tersebut sebagai tanda mata.


    Sullivan, 31 tahun, juruteknik di Leicester Inggris mengatakan akan memberikan rakaman tersebut ke anaknya saat berulang tahun ke 18. "Ini boleh menjadi sesuatu yang boleh ia pamerkan ke teman-temannya."


    Sullivan menghubungi 999 saat peristiwa itu, untuk mencari tahu bagaimana cara membantu melahirkan bayi.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS