Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Pihak Pengurusan Marsha Nafi Cubaan Bunuh Diri.

Posted: 13 Sep 2011 10:29 PM PDT

Berdasarkan laporan TheStar, penyanyi Marsha Milan Londoh masih berada dalam pemerhatian sementara syarikat pihak pengurusan menafikan pembabitannya dalam cubaan bunuh diri ekoran kegagalan percintaan.

"Selepas menjalani rawatan, Marsha menunjukkan tanda pemulihan yang baik. Dia boleh makan dan bercakap seperti biasa," menurut satu kenyataan kepada pihak akhbar.

"Setakat ini, dia masih berada dalam pemerhatian. Kesemua aktiviti seni dihentikan buat seketika. Marsha akan bekerja semula sebaik sahaja keadaannya sihat dan mendapat kebenaran pihak doktor."

Pada 7 September 2011, bekas finalis Akademi Fantsia yang berusia 26 tahun ini telah dimasukkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) apabila dia didapati pengsan di kawasan parkir rumah. Marsha dibenarkan keluar 2 hari kemudian.

"Pada tarikh berkenaan, Marsha dikatakan demam dan mengambil ubat- ubatan. Dalam perjalanan pulang, Marsha yang ketika itu keseorangan mengalami kemalangan kecil apabila keretanya melanggar tembok jalan," menurut satu sumber tidak rasmi.

"Setelah sampai di destinasi, ekoran daripada kesan ubat & trauma kemalangan, Marsha yang ketika itu menaiki tangga telah hilang kawalan lantas jatuh menyebabkan kecederaan di bahagian dahi, mata & bibir."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lisa Surihani Hadiahkan 3 Set Samping Kepada Yusry KRU, Bukti Cinta Mereka Berdua!

Posted: 13 Sep 2011 10:23 PM PDT

Baru- baru ini penuh gosip mengenai hubungan Lisa Surihani dan Yusry KRU tentang bila mereka akan melangsungkan majlis perkahwinan mereka. Bagi kami, tidak pentinglah samada tahun 2012 ataupun 2013, asalkan hubungan mereka tidak tersangkut di separuh jalan.

Yang menariknya ialah Lisa Surihani telah menghadiahkan 3 set samping yang fleksibel kepada Yusry tanda dia menghargai hubungan mereka. Apa tidaknya, apabila diminta oleh Yusry sehelai samping yang ready-make dan senang dipakai terus, tanpa berlengah Lisa Surihani terus berjumpa pereka Nazir Idris.

Tak cukup dengan itu, permintaan Yusry untuk mempunyai samping yang mempunyai poket turut dipenuhi Lisa apabila samping yang ditempahnya mempunyai poket tepi di sebelah kanan dan zip di sebelah kiri. Agak janggal bagi kami, tetapi satu permintaan yang berani dipenuhi Lisa Surihani.

Sampai 3 helai dihadiahkan oleh Lisa Surihani, ini menunjukkan yang mereka sedang berbahagia sekarang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Bertudung Tapi Tak Semenggah

Posted: 13 Sep 2011 09:13 PM PDT

Hadoi,pening lalat Sensasi tengok gaya perempuan bertudung tapi mcm haremm je rupenyerr..

Sensasi rasa ramai yang belum faham erti dan nilai sebenar bertudung..
Kita semua tahu,org bertudung sebab nak menutup Aurat seperti yang dituntut dalam agama Islam.

Tapi kalau bertudung mendedahkan aurat dengan memakai baju lengan pendek,baju ketat,seluar jeans melekap bentuk badan, tak tutup dada..bukan sahaja tetap tak menutup aurat bahkan mencemar nilai sebenar bertudung dan menutup aurat...memalukan okeyy..

Tolong jangan memperbodohkan diri sendiri dihadapan org lain,x pasal2 org dpt dosa mengata..



Gambar Aaron Aziz dan Keluarga, bahagia disamping Isteri tersayang

Posted: 13 Sep 2011 09:01 PM PDT


Siapa yang tak kenal Aaron Aziz,walaupun sudah bekeluarga pelakon yang hensem ,dan berbadan sasa nie banyak diberikan peluang untuk menjadi watak utama drama,teater dan Filem.

Walaupun sensasi yakin ramai aweks ,wanita dan juga lelaki diluar sana yang minat dengan aaron Aziz,namun sebenarnya aaron adalah seorang yang sangat sayang dan rapat dengan keluarganya.




"Saya beruntung kerana mempunyai isteri seperti Diyana. Dia bukan sahaja pasangan hidup saya tetapi juga ibu kepada anak-anak saya, pengurus, konsultan dan segala-galanya kepada saya. Dia jugalah tempat saya mengadu dan memberi motivasi. Bagi saya, Diyana adalah seorang wanita yang kuat kerana jika saya perlukan rehat, saya hanya perlu katakan pada nya tetapi Diyana sendiri tidak pernah berehat daripada tugas-tugasnya sebagai isteri dan ibu.

"Mengenai anak-anak pula, saya sentiasa mahu meluangkan masa untuk bersama mereka. Apa bila berada di rumah, pelbagai aktiviti yang kami lakukan seperti bermain 'games', melukis dan menyiapkan tugasan sekolah. Adakalanya mereka sendiri yang merencanakan aktiviti yang mahu dilakukan dan saya mengikuti sahaja.

"Jika mereka ada persembahan di sekolah, saya akan mengosongkan jadual daripada aktiviti seni untuk menonton persembahan anak-anak. Saya tidak mahu terlepas kerana merasakan ia satu kerugian kepada saya. Waktu persekolahan adalah separuh daripada proses pembesaran mereka yang dipenuhi dengan pelbagai aktiviti. Saya enggan anak-anak merasa kecewa setelah penat menjalani latihan tetapi tidak mendapat sokongan ibu bapa.

"Dekatnya anak-anak dengan saya menyebabkan saya tidak boleh berenggang lama dengan mereka. Jika seminggu saya tinggalkan mereka, ada baiknya saya tidak berhubung langsung kerana apabila mendengar sahaja suara anak-anak, 'mood' saya akan hilang dan semua yang hendak dilakukan tidak menjadi.

"Malah kerap terjadi, selepas tiga hari tidak dapat menahan rindu dengan anak-anak, Diyana belikan tiket kapal terbang agar mereka datang ke lokasi penggambaran. Secara tidak langsung juga saya mendedahkan mereka dengan kerjaya saya sebagai anak seni dan mereka memahami selok-belok dunia lakonan.

"Dengan pendedahan seperti ini, mungkin ada berpendapat ia satu cara membawa anak-anak saya untuk turut terlibat dalam bidang seni tetapi sebagai bapa, saya tidak menghalang namun tidak juga menggalakkan mereka untuk menjadi artis. Apa yang mereka ingin lakukan, mereka hanya perlu lakukan kerana saya mahu mereka melalui sendiri pengalaman itu.

"Namun sudah tentulah seperti ibu bapa yang lain mahukan anak-anak menjadi doktor dan kerjaya hebat yang lain. Seperti Diyana, dia telah menetapkan Danish menjadi seorang arkeologis manakala Dwi bergelar doktor tetapi bagi saya, terpulang kepada mereka," tuturnya yang sanggup membuat pelaburan besar demi pendidikan anak-anaknya.

Lagi gambar comel Fasha Sandha semasa kanak-kanak

Posted: 13 Sep 2011 09:42 AM PDT

Fasha Sandha nie memang cantik dan jelita..Natural beauty Fasha terserlah semenjak di zaman kanak-kanak lagi..



Video Anjing yang boleh cakap I Love You

Posted: 12 Sep 2011 11:39 PM PDT

Mamat sifatkan tuduhan bekas kekasihnya melampau dan dia sanggup junjung Quran

Posted: 12 Sep 2011 11:09 PM PDT

Bekas anggota Sepah, Mohd Noor Murad atau Mamat menganggap tuduhan yang dibuat oleh bekas kekasihnya Nur Syuhada atau lebih dikenali sebagai Adda mengenai kisah cinta mereka sebagai melampau batas dan mempunyai agenda tertentu.

Kata Mamat, dia berani menjunjung kitab suci Al-Quran dan bersumpah bahawa kenyataan yang dibuat oleh vokalis kumpulan Butterfly itu adalah tidak benar.

"Saya mengaku meninggalkan dia dalam keadaan yang dia sangat sayangkan saya dan begitu juga saya terhadapnya. Namun ada perkara lain yang saya tidak boleh terima dalam hubungan itu sehingga membuatkan saya mengambil keputusan memutuskan hubungan.

"Biarlah saya dan dia sahaja yang mengetahui perkara tersebut kerana jika saya buka mulut ia tidak beri faedah kepada sesiapa pun, malah memburukkan lagi keadaan," katanya

Mamat diminta mengulas kenyataan Adda dalam sebuah akhbar mingguan yang mendakwa dia telah memutuskan hubungan cinta mereka tanpa sebarang alasan.

Adda - Foto daripada akaun Twitter Adda

Malah dalam kenyataan tersebut juga, Adda mendakwa Mamat sebagai individu yang menjadi punca perpecahan kumpulan Sepah.

Bagaimanapun, Mamat akui dia sedar perkara sebegini akan berlaku dan menasihatkan Adda agar tidak membesarkan lagi perkara ini.

"Saya tahu kekecohan ini terjadi disebabkan tindakannya yang mahu memperbesarkan perkara itu. Dia pernah beritahu saya tentang hajat berkenaan tetapi saya sudah mengingatkannya supaya tidak meludah ke langit, takut terkena muka sendiri.

"Tentang cincin yang saya telah berikan, memang saya minta semula daripadanya kerana itu adalah tanda ikatan sebuah hubungan, namun saya terus buang kerana tidak sanggup mengenangnya lagi," katanya kesal.

Dalam pada itu, mengenai perpecahan kumpulan Sepah yang dikatakan berpunca daripadanya, Mamat berkata keputusan berkenaan adalah persetujuan daripada ketiga-tiga pihak.

"Perkara itu sudah dijelaskan dan keputusan itu adalah daripada kami bertiga buka kerana saya seorang," tuturnya.

Sementara itu, ketika diminta mengulas reaksi kekasih barunya iaitu pelakon Fida, Mamat berkata, pelakon Kasih Alia itu seorang yang profesional dan berfikiran terbuka.

"Fida menyuruh agar saya tidak melatah kerana ini adalah asam garam kehidupan sebagai artis dan dia sangat memahami situasi saya sekarang," ujarnya.

Bekas Kekasih Mamat Sepah dedah sikap playboy Mamat

Posted: 12 Sep 2011 11:01 PM PDT

Sensasi rasa ramai yang dah tahu Mamat sepah kini hangat bercinta dengan Fida.Rupanya sedang mereka bahagia ada yang sakit iaitu bekas Kekasih Mamat (adik Rodi Kristal) Nur Syuhada,tamppil mendedahkan sikap curang,playboy mamat kepada umum lebih-lebih lagi kepada Fida ,kekasih mamat kini supaya Fida berhati-hati katenyerr..


Menurut Syuhada:


Mamat yang minta putuskan perhubungan kami. Tanpa sebab. Saya tanya kenapa, dia bagi tahu tak suka perempuan seksi. Tapi kenapa baru sekarang dia cakap tak suka perempuan seksi? Nampak sangat mulut buaya darat, dah ada orang lain dia bagi alasan. Memang saya menangis apabila percintaan kami putus. Mamat juga dah bagi cincin tanda, kami merancang untuk melangsungkan pertunangan sebaik Maharaja Lawak selesai.

Tambah memburukkan keadaan apabila Mamat meminta Adda untuk memulangkan cincin yang pernah diberi beserta dengan bekas-bekasnya sekali.

Dia sendiri yang sarungkan cincin ke jari saya sebagai tanda saya ni milikinya. Tapi, apabila Mamat memutuskan percintaan kami, dia nak balik cincin tu. Mamat kata dia nak jumpa saya, katanya dia nak tukar cincin tu jadi rantai. Nanti bila dah jadi rantai dia bagi balik. Rupa-rupanya tak! Mamat bukan saja nak cincin itu dikembalikan, tapi dia nak saya pulangkan dengan bekas cincin itu sekali. Cincin tue bukannya mahal sangat dalam RM500 lebih saja, dia nak kecoh sangat kenapa? Lepas tue dia boleh buat cerita dengan orang keliling, saya nak pow duit dia.


Namun Adda tidak langsung menuduh Fida sebagai perampas kerana baginya Fida tidak tahu langsung mengenai status perhubungannya dengan Mamat ketika itu.


Saya memang tak dapat hidu percintaan antara Mamat dan Fida, jadi saya sedih apabila dapat tahu mereka dah berkawan. Ketika Mamat bertemu Fida, saya dan Mamat masih lagi bersama. Tapi saya tak rasa Fida ini perampas. Mamat nie kalau bercakap ayat manis. Katanya mereka dah kenal enam bulan ketika penggambaran Man Sewel Datang KL. Ketika mereka terbabit dalam penggambaran, saya masih bersama Mamat. Saya yang ikut Mamat ambil skrip berkenaan. Sebab itu saya yakin, ketika dia mengenali Fida, saya masih bersama Mamat.

Ada kata-kata tersirat daripada Adda yang menyuruh Fida berhati-hati ketika bercinta dengan Mamat.



Mamat nie curang! Dia memang ada ramai perempuan! Ada juga bekas kekasih Mamat yang cari saya, nak bunuh diri kerana dia. Sebab tue saya katakan Fida bukan perampas, dia tak tahu apa-apa. Kasihan dia. Tapi saya harap Mamat berubah apabila dia dengan Fida sekarang. Jangan jadi seperti sebelum ini, lepas seorang seorang dia kenakan.


Paling mengejutkan ialah apabila Adda memberitahu punca perpecahan Sepah tak lain tak bukan kerana Mamat.

Mamat juga pernah berita saya saya, sekiranya saya buka cerita, buka aib dia, beliau nak saman! Padahal apa yang saya dedahkan adalah cerita benar. Sekarang nie Sepah dah berpecah, sebabnya dialah. Saya nak orang tahu siapa Mamat yang sebenarnya. Sekalipun dia tidak pernah bercerita kepada wartawan kenapa kami putus, tapi memburukan nama saya kepada orang sekeliling. Itu yang saya bengang.

Anak Safura ,3 tahun meninggal kerana Demam Panas

Posted: 12 Sep 2011 10:31 PM PDT

Mariam(3 tahun) memakai baju putih ungu dalam gambar diatas

Sensasi harap Safura dan suaminya Shahrul bersabar dan redha atas kehilangan anak sulung mereka iaitu Mariam yang baru berusia 3 tahun akibat demam panas yang tidak kebah selama 3 hari.

"Saya tidak tahu dan tidak mampu berfikir ketika itu kerana semuanya mengejut. Apapun saya menyifatkan kehilangan Mariam adalah ketentuan dan suratan buat saya sekeluarga. Saya terima walaupun hakikatnya begitu pedih untuk ditelan.


"Saya memang tidak tahu punca kematiannya kerana apa yang saya tahu, anak saya demam dan badannya panas sejak tiga hari lalu. Lantas Mariam saya hantarkan ke Hospital Ampang Puteri, namun ketika itu doktor hanya mengklasifikasikan demam biasa. Peliknya selepas pulang dan mengambil beberapa ubat yang diberi, suhu badannya tidak menurun.


"Saya tidak tahu dan tidak mampu berfikir ketika itu kerana semuanya mengejut. Apapun saya menyifatkan kehilangan Mariam adalah ketentuan dan suratan buat saya sekeluarga. Saya terima walaupun hakikatnya begitu pedih untuk ditelan.


"Saya memang tidak tahu punca kematiannya kerana apa yang saya tahu, anak saya demam dan badannya panas sejak tiga hari lalu. Lantas Mariam saya hantarkan ke Hospital Ampang Puteri, namun ketika itu doktor hanya mengklasifikasikan demam biasa. Peliknya selepas pulang dan mengambil beberapa ubat yang diberi, suhu badannya tidak menurun.


"Justeru petang tadi selepas beberapa hari suhu badannya masih sama malah lebih teruk, saya bawa sekali lagi Mariam ke hospital yang sama petang semalam. Namun selepas beberapa jam dirawat, doktor mengesahkan Mariam sudah meninggal dunia dan tidak dapat diselamatkan.

"Jadi saya memang tidak tahu untuk menjelaskan bagaimana," katanya yang tidak mampu memberi kenyataan lanjut kerana tidak mampu menahan perasaan sebak.

Safura ketika dihubungi berada di hospital bagi menunggu jenazah anaknya dimandikan sebelum dibawa pulang ke kediamannya di Ampang. Jenazah Mariam akan dikebumikan hari ini sebelum Zuhur.

Hasil perkahwinan Safura sebelum ini, dia dikurniakan dua anak, Nurul Natasha 17 dan Muhammad Daniel Khaqim 11. Bersama suami sekarang, Sharonizam Noor, pelakon itu dikurniakan dua anak Nur Aisyah Mariam dan Yusoff Firdaus yang masih berusia setahun.

Lisa dan Yusry KRU beraya bersama

Posted: 12 Sep 2011 10:02 PM PDT

Wah bukan main bahagia lagi pasangan yang hangat bercinta iaitu Lisa Surihani dan Yusry KRU,Siap berpakaian sedondon lagi.

Lisa dikatakan pergi beraya di rumah terbuka Norman KRU pada raya pertama,dan kemudianya Yusry pula pergi melawat dan beraya di Kampung Lisa di Gopeng..

Kedua-duanya kelihatan sangat bahagia dan serasi bersama kan..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


(Takziah) Anak Safura Meninggal Dunia

Posted: 13 Sep 2011 05:48 AM PDT

ANAK SAFURA MENINGGAL DUNIA
Safura bersama suami, Sharonizam Noor serta anak-anak, Allahyarham Nur Aisyah Mariam (dua kiri) dan Yusoff Firdaus

Kami baru mendapat tahu yang anak sulung Safura hasil perkahwinannya dengan Sharonizam Noor telah meninggal dunia semalam (12 September 2011) selepas Maghrib kerana demam berpanjangan sejak tiga hari lalu. Update terkini, jenazah anak Safura sudah selama dikebumikan.

Kami di Zon Artis mengucapkan takziah kepada Safura dan seluruh keluarga di atas pemergiaan Allahyarham. Semoga Safura dan keluarga redha dan tabah menghadapi ujian daripadaNYA ini. Dari dia kita datang, kepada dia juga kita kembali. Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat.

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Llama dapat dilatih seperti anjing

Posted: 13 Sep 2011 10:00 PM PDT

Siapa sangka bahawa haiwan Llama dapat bertingkah laku seperti seekor anjing peliharaan, namun itulah kenyataan yang dibuktikan pasangan Inggris yang berhasil melatih tujuh ekor Llama peliharaan mereka hingga dapat bertingkah seperti anjing kecil yang lucu.




Ketujuh Llama ini mengejutkan pemiliknya dengan belajar bagaimana untuk mengambil barang, berguling, duduk dan menyelesaikan kursus latihan anjing.

Tim dan Terri Crowfoot telah lama mendengar bahawa Llama merupakan haiwan yang sangat cerdas, namun tidak pernah terlintas dalam fikiran mereka bahawa binatang ini boleh diajari ketrampilan-keterampilan khusus.

Pasangan dari Droxford, Southampton tersebut, kini telah terbiasa dengan tatapan aneh dari para tetangga ketika mereka membawa haiwan peliharaan mereka keluar untuk jalan-jalan.

"Awalnya kami hanya bermaksud memelihara Llama sebagai teman untuk kuda tua saya, Thumper," ujar Terri.

"Kami tahu Llama merupakan haiwan yang cerdas, jadi kami berfikir untuk cuba mengajarkan mereka untuk duduk dan hal-hal yang sama seperti anjing." jelas Terri sambil menambahkan betapa terkejutnya dirinya ketika melihat Llama peliharaannya ternyata sangat cepat menangkap latihan yang mereka berikan.


Bahkan, para Llama ini dapat menyelesaikan serangkaian kursus melompat, berlari dan kemudian membunyikan loceng.

David, Dillon, Thomas, Oscar, Toby, Mary, Ann dan Bansky sangat menyukai sesi latihan mereka sehari-hari yang biasanya memakan waktu antara 1-3 jam.


Fakta Llama

1. Llama termasuk keluarga unta dan memiliki masa hidup sekitar 15 sampai 29 tahun.

2. Mereka dijinakkan di Peru 5.000 hingga 6.000 tahun yang lalu dan termasuk di antara haiwan tertua di dunia yang dijinakkan.

3. Llama berkomunikasi dengan berdengung dan mengekspresikan diri melalui serangkaian postur telinga, tubuh, dan ekor.

4. Llama akan meludahi Llama lain dalam rangka menetapkan urutan kekuasaan dalam kelompok.

5. Seekor Llama yang merasa terancam atau salah dalam penanganan terkadang meludahi manusia.

Sumber : http://www.klikunic.com/

Mayat Digantung untuk Ancam Pengguna Internet

Posted: 13 Sep 2011 09:25 PM PDT


NUEVO LAREDO, KOMPAS.com - Polis Mexico menemukan mayat seorang lelaki dan seorang perempuan tergantung di sebuah jambatan di timur laut Mexico, Selasa. Bersama mayat-mayat itu, polis menemukan pesan yang mengancam siapa saja yang melaporkan tindak kekerasan berkait narkotika di jejaring sosial.

Menurut keterangan polis, pesan tersebut diletakkan berdekatan dengan kedua mayat itu, yang ditemukan setengah telanjang. Ancaman itu secara tidak langsung ditujukan kepada situs internet yang dibuat untuk menampung laporan tindak kekerasan terkait narkotika di wilayah tersebut.

"Pembunuhan itu akan terjadi pada kamu semua," demikian pesan yang ditandai dengan huruf "Z" yang biasanya dihubungkan dengan geng dadah Zetas. Nuevo Laredo terletak di Tamaulipas,di Mexico timur laut, yang bersempadan dengan Amerika Syarikat, tempat geng Zetas dituduh melakukan sejumlah serangan dengan kekerasan.

Geng Zetas beranggotakan bekas perwira elit tentera yang tadinya bekerja sebagai pembunuh upahan untuk kartel Teluk pada tahun 90-an. Perpecahan di antara mereka kemudian dianggap sebagai penyebab perang dadah belakangan ini di Mexico.

Mexico merupakan salah satu negara paling berbahaya bagi wartawan. Di negara itu wartawan telah diancaman dengan kekerasan di sejumlah tempat. Masyarakat di daerah itu sering bergantung pada jejaring sosial untuk mendapatkan informasi tentang penembakan atau kekerasan kerana dadah.

Sumber : ANT, AFP

Nenek ni tinggal dirumah yang sama selama 100 tahun

Posted: 13 Sep 2011 08:30 PM PDT


PORTSMOUTH, Britain - Seorang pesara wanita, Violet Strugnell telah tinggal di sebuah rumah yang sama di Jalan Sheffield di sini selama 100 tahun, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Portsmouth yang merupakan sebuah bandar pelabuhan di selatan Britain, kerap dibom pesawat-pesawat perang Jerman semasa Perang Dunia Kedua tetapi kediamannya terselamat dan ia masih mengekalkan reka bentuk asalnya sehingga kini.

Dia pernah bersembunyi di dalam bilik bawah tanah semasa jet-jet tentera Nazi dari Jerman melancarkan serangan bom semasa Perang Dunia Kedua.


Warga emas itu yang berusia 100 tahun pada minggu lalu, berpindah ke rumah tiga bilik tidur selepas ia siap dibina pada tahun 1911.

"Saya seperti tidak percaya sudah tinggal di rumah ini sejak sekian lama. Rumah ini tidak akan dijual sebaliknya, ia akan diwariskan kepada keluarga saya," kata Strugnell.

Menurutnya, dia mewarisi rumah tersebut daripada ibu bapanya, Emma dan Vernon yang membeli kediaman berkenaan pada harga £175 (RM483.85) pada masa itu.

Ia kini bernilai £150,000 (RM725,927). - Agensi

sumber : kosmo online

Inilah pelajar yang bakal menyaingi Zuckerberg dan menjadi rebutan syarikat gergasi internet

Posted: 13 Sep 2011 07:30 PM PDT

dari kiri ZUCKERBERG, Dan Thompson, Feross Aboukhadijeh dan Ashkay Kothari

NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Empat pelajar AS yang merupakan usahawan muda kini menjadi rebutan syarikat gergasi Internet, lapor akhbar Daily Mail semalam.

Mereka dianggap sebagai genius Internet selepas mencipta beberapa aplikasi komputer yang berpotensi besar untuk dimajukan.

Kejayaan empat bakat baharu itu menyebabkan mereka turut menjadi buruan syarikat-syarikat gergasi Internet temasuk, Facebook, Google dan YouTube yang tidak mahu terlepas peluang untuk mengambil mereka bekerja.

Mereka muncul selepas kejayaan Mark Zuckerberg menghasilkan laman sosial Facebook bersama beberapa rakannya yang lain semasa belajar di Universiti Harvard.

Seorang usahawan muda itu, Feross Aboukhadijeh, 20, yang pernah bekerja di Facebook dan menjadi rakan Zuckerberg, mencipta nama kerana menghasilkan laman web YouTube Instant yang dapat menyiarkan klip video carian pengguna dengan cepat.

Laman web tersebut kini dilawati lebih sejuta kali manakala pelajar Universiti Stanford di AS itu turut mendapat tawaran kerja daripada firma enjin carian Internet, Google.

Dia pernah bertaruh dengan seorang rakan bahawa dia dapat menghasilkan laman web YouTube Instant dalam masa sejam.

"Saya kalah pertaruhan itu," katanya dalam temu bual bersama majalah tempatan, New York.

"Saya mengambil masa tiga jam untuk menyiapkan laman web tersebut," tambahnya lagi.

Seorang lagi pelajar, Joseph Huang turut menarik perhatian nama-nama besar Internet kerana mencipta sistem pengesanan global (GPS) yang dinamakan WiFiSlam untuk kegunaan dalam bangunan.

Aplikasi Android ciptaannya boleh memandu arah di dalam bangunan dengan teknologi tersebut berpotensi untuk dijual sebagai sistem navigasi untuk digunakan di dalam muzium dan pusat beli-belah.

Seorang lagi pelajar, Ashkay Kothari pula mengasaskan aplikasi berita, The App yang dibeli sebuah firma Internet pada harga AS$4 juta (RM12.2 juta), lima minggu selepas ia dihasilkan.

Turut tidak ketinggalan menjadi tumpuan penggiat industri Internet ialah pelajar dari negeri New Hampshire, Dan Thompson yang pakar menghasilkan pengaturcaraan Internet yang sukar. - Agensi

sumber : kosmo online

Brutal..kelar telinga bekas kekasih

Posted: 13 Sep 2011 06:35 PM PDT


AMPANG: Seorang remaja berusia 19 tahun mengelar telinga bekas kekasihnya selepas berang hubungan cinta mereka putus di tengah jalan.

Kejadian di sebuah restoran di Pandan Indah di sini pada jam 3 pagi Ahad lalu menyebabkan telinga kanan gadis 19 tahun itu hampir putus dan pipi kanannya turut cedera.

Sumber polis berkata, sebelum kejadian, mangsa menerima SMS daripada teman lelakinya meminta dia pergi ke sebuah restoran untuk berbincang mengenai masalah hubungan cinta mereka.

Bimbang sesuatu yang buruk berlaku ke atasnya, mangsa mengajak rakan baiknya menemaninya dan sebaik tiba di restoran berkenaan, mereka melihat bekas teman lelaki mangsa meracau seorang diri di luar restoran.



"Mangsa dan rakannya masuk dan duduk di salah satu meja di dalam restoran berkenaan. Menyedari kehadiran mangsa, suspek terus menghampirinya dan memaki-hamun mangsa," katanya.

sumber : myMetro

bk-marah tak bertempat akhirnya diri sendiri yang merana

Cara unik angkat barang ketika pindah ke Apartment di Korea

Posted: 13 Sep 2011 05:00 PM PDT



Kurang ajar punya monyet hampir tertanggal baju kakak ni

Posted: 13 Sep 2011 11:01 AM PDT

Inilah Hotel Mayat di Jepun

Posted: 13 Sep 2011 10:50 AM PDT

Sebuah hotel di Jepun memberikan layanan yang lain dari biasanya, yakni menyimpan jenazah di peti mati yang berpendingin sehingga keluarga mayat dapat mengunjunginya setiap waktu.

Terletak jauh di pinggiran kota Yokohama Jepun penginapan aneh ini terlihat layaknya sebuah penginapan kecil biasa di kota tersebut. Namun ini bukanlah sebuah penginapan normal, tapi sebuah hotel untuk orang yang telah mati.

Seorang Staf di Hotel Lastel di Yokohama sedang melayani salah satu tamu

Ke-18 tamu di hotel Lastel ini yang semuanya merupakan mayat, berada didalam peti mati berpendingin, dimana keluarga membayar ¥ 12.000 guna menunggu giliran untuk dikremasi pada krematorium kota yang over kapasiti.

Bisnis yang sedang meletup : Seorang biksu terlihat melewati Hotel mayat di Yokohama

Namun uniknya, pasangan muda yang tidak menaruh curiga masih saja datang mengetuk di malam hari, mencari tempat untuk bermalam.

Mayat dalam hotel ini disimpan dalam peti mati berpendingin


"Kami mengatakan kepada mereka kami hanya punya ruangan yang dingin," kata pemilik Hisayoshi Teramura sambil mengatakan bahawa bisnis ini menjadi hebat di ekonomi Jepun.

Orang Jepun mengeluarkan biaya rata-rata 1,2 juta yen untuk bunga, guci, peti mati serta belanja pemakaman lainnya, dua kali ganda dari rata-rata yang dihabiskan warga Amerika untuk pemakaman setiap tahunnya.

Hotel ini bergantung pada sistem penyimpanan automatik yang tersembunyi dari pelayat di belakang jendela dengan bingkai berbentuk kotak bunga.

Hotel itu menyimpan dan membekukan mayat yang berada dalam peti mati, kemudian mengirimkan mereka melalui palka ke sebuah ruangan khusus yang digunakan para pelayat untuk melihat jenazah, baik siang atau malam hari, atau setiap kali teman dan keluarga datang untuk memberikan penghormatan.

Sumber : dailymail

Tertangkap CCTV hotel pengantin wanita berlaku curang ketika majlis pernikahannya

Posted: 13 Sep 2011 09:20 AM PDT

Acara pernikahan masih berlangsung, tetapipengantin wanita buru-buru keluar dengan seorang lelaki lain yang bukan pasangannya. Mereka ke taman dan berbuat yang tak senonoh, beberapa saat kemudian sang lelaki itu lari dan sang pengantin wanita terburu-buru memperbaiki bajunya... kerana sang pengantin lelaki memanggilnya... Kasihan si pengantin lelaki.. Nasib..Nasib... Dunia makin tua..!!

Peter Casey Tak Segan Solat di Kedai Starbucks

Posted: 13 Sep 2011 08:00 AM PDT


NEW YORK - Peter Casey, atau Abdulmalik, berlatar belakang Yahudi-Kristen. Namun pencarian spiritual pemuda berusia 23 tahun ini bermuara pada Islam. Pada usia 15 tahun, lulusan Queens College ini memutuskan bersyahadat.

Kini namanya dikenal secara luas baik di negerinya, Amerika Syarikat, mahupun dunia internasional setelah pengakuannya memilih Islam tersebar luas di jagat maya. Alih-alih takut akan keselamatan nyawanya mengingat fobia Islam kembali mengental di AS menjelang peringatan tragedi 11 September, ia malah rajin menunjukkan keyakinan barunya di depan awam.

Ia misalnya, selalu pergi ke masjid setiap hari dengan 'menumpang' skateboard-nya -- gaya khas anak muda AS. Ia juga jarang berfikir dua kali untuk melakukan ibadah shalat di Starbuck, jika kebetulan ia tengah minum di sana dan waktu shalat telah tiba.

Lelaki bermata biru ini mengaku pantang menyembunyikan identiti keislamannya. Sebaliknya, ia mengatakan ia berusaha untuk "menentang stereotip dan kesalahfahaman" orang lain di sekitarnya tentang Islam.

Sebagai seorang mualaf yang dibesarkan di pinggiran kota dengan latar belakang Yudeo-Kristian Casey berada dalam posisi yang sebetulnya 'mustahil' untuk melakukannya. Namun, itulah tekad Casey; membuat orang belajar menerima seorang Muslim apa adanya, mulai dari cara dia berpenampilan, berbicara, dan bertindak.

Casey dibesarkan di pinggiran Long Island oleh ibu yang beragama Yahudi dan ayah Katolik. Ia tumbuh dalam keluarga yang bertolak belakang dalam melihat Yesus. Di satu sisi, kekristian berbicara tentang Yesus sebagai Allah Putra, Allah Bapa, dan roh Kudus. Di sisi lain, Yudaisme berbicara tentang Yesus sebagai seorang mesias palsu.

"Saya merasa ada dua hal ekstrem di sana, dan saya mempelajari keduanya," kata Casey.

Dan kemudian, pasca-serangan 11 September 2001, pemahaman mulai berubah. Dia baru berusia 13 tahun ketika dua menara kembar WTC itu runtuh. Sejak itu, ia rajin berlayar di dunia maya mengorek isi ajaran Islam -- yang pada awalnya dituduhkan berada di balik serangan itu. Ia menemukan doktrin yang lebih masuk akal tentang Yesus: dia seorang nabi, seorang lelaki yang menyampaikan firman Allah. Tidak lebih, tidak kurang.

"Ketika saya mulai belajar tentang Islam, saya seperti:" Ini dia. Ini adalah agama itu," katanya.

Dua tahun kemudian, pada usia 15 tahun, ia masuk Islam. (Orang tuanya menolak memberikan komen untuk cerita ini).

Sejak itu, lelaki yang baru-baru mulai mengajar sejarah di sebuah sekolah Islam di Brooklyn, telah berupaya untuk meluruskan kecurigaan publik AS pada Islam. Tak hanya melalui perbuatan -- seperti bershalat di tempat umum dan ramah pada siapa saja -- ia juga aktif berdakwah melalui blog-nya yang bertajuk 'Dawah Addict'. Tema-tema seperti 'Muhammad dalam Alkitab' dan 'Bagaimana Menjadi Seorang Muslim' diulasnya tanpa canggung.

"Ketika saya pertama kali menjadi Muslim, dan masih terdengar hingga hari ini, orang-orang berkata,'Mengapa tidak ada lebih banyak Muslim yang mengatakan terorisme adalah buruk? Mengapa tidak ada Muslim di luar sana mengatakan tentang Islam yang sebenarnya?'," kata Casey. "Dan saya fikir, yah, saya akan melakukannya jika tidak ada orang lain yang akan melakukannya."

Saluran Casey di YouTube memiliki lebih dari 5.000 pelanggan dan hampir setengah juta pengunjung. Meskipun pendengarnya terus bertamabah, dia juga mengalami hambatan, antara lain berbagai bentuk komen marah dan sanggahan.

Namun, dia tak surut ke belakang. Alasannya sederhana: "Saya merasa seperti saya memiliki tanggung jawab kepada orang-orang di Amerika," katanya, "Kerana ini adalah tempat saya tumbuh dan ini adalah rumah saya, dan saya ingin berbagi apa yang membuat saya sangat bahagia dan telah membawa saya kedamaian begitu banyak." Baca selengkapnya di sini

http://video.nytimes.com/video/2011/09/12/nyregion/100000001044545/the-new-american-muslim.html



Video..Lembu suka muzik jazz

Posted: 13 Sep 2011 07:45 AM PDT

Sekawan lembu-lembu di Peranchis begitu mengemari muzik jazz


8 Perfume beraroma aneh yang pernah beredar di dunia

Posted: 13 Sep 2011 06:30 AM PDT

Parfume diciptakan untuk memberikan aroma yang harum bagi penggunanya. Tetapi, hal itu tidak berlaku bagi dlapan parfum berikut.
Aromanya berbeza, cenderung ekstrem, dan tidak membuat penggunanya menjadi lebih wangi.

Aroma burger
Pada 2008, tempat makan siap saji, Burger King melancarkan cologne beraroma daging seharga kurang dari US $4 yang dinamakan "Flame". Flame dipromosikan sebagai aroma daging bakar. Boleh dibeli melalui website mereka.

Aroma darah
Secretions Magnifique dari Etat Libre d"Orange juga mengeluarkan koleksi parfume beraroma ekstrem, iaitu, keringat, darah, air mani dan ludah. Parfum tersebut hanya dijual di Henri Bendel Department Store, New York.
Parfume cat
Wode Paint adalah parfume pertama yang warnanya terlihat jelas diciptkan oleh Boudicca. Parfum ini akan meninggalkan warna biru jika disemprotkan. Kulit pun akan berwarna biru tetapi lama kelamaan warna tersebut akan menghilang. Tersedia juga parfume yang tidak berwarna yaitu Wode Scent.
Aroma lobster
Aroma parfume lain keluaran Demeter Fragrance Library adalah, parfume lobster. Kombinasi aromanya iaitu laut, daging lobster manis, dan ditambah sedikit mentega.
Aroma ganja
Menurut penciptanya, Cannabis Santal Eau de Parfum memiliki aroma yang berkarakter kayu. Aromanya merupakan campuran akar pohon ganja, cokelat, vetiver, dan vanila musk yang menciptakan aroma sensual.

Aroma rumah duka
Demeter Fragrance Library menjadikan aroma aneh dan eksentrik dalam bentuk cologne, shower gel dan body lotion. Mereka menjadikan bau aneh iaitu rumah duka, menjadi serangkain produk perawatan kulit dan pewangi tubuh.

Aromanya merupkan campuran bunga lili, anyelir, gladiol, krisan dengan sedikit mahoni dan sedikit aroma oriental, baunya seperti pemakaman terakhir yang Anda hadiri.
Aroma keju
Pada 2006, pembuat keju Stilton merilis koleksi parfume ciptaannya. Parfume yang dikenal dengan nama "Eau de Stilton", memiliki aroma unik. Wewangian ini terinspirasi dari aroma tajam yang dihasilkan blue cheese. Meski aroma kejunya cukup menonjol, namun saat disemburkan parfume ini juga mengeluarkan aroma buah-buahan yang segar.

Aroma vulva
Vulva Original adalah produk parfume yang memiliki aroma spesifik iaitu beraroma. Aromanya sengaja dimaksudkan untuk merangsang penggunanya dan bukan menarik perhatian orang lain. Vulva Original dirancang untuk penggunanya agar lebih merasa sensual, cukup dititiskan pada kulit untuk dihirup beberapa saat kemudian.



sumber : Tobatabo

Mugshot Paling Menakutkan ? : Lelaki Dengan Tato Setan dan Wajah Bertanduk Ditangkap Kerana Pembunuhan

Posted: 13 Sep 2011 05:30 AM PDT


Dengan dahi yang ditutupi deretan tanduk, dan dihiasi tato setan 666 serta beberapa tindikan menonjol di wajahnya, tersangka pembunuhan ini boleh menjadi pemenang Mugshot (foto wajah kriminal yang diambil polis) paling menakutkan yang pernah ada.

Caius Veiovis (31) adalah salah seorang diantara tiga tersangka dalam tuduhan pembunuhan dan penculikan yang berhubungan dengan kematian tiga orang.

Caius Veiovis

Laporan polis menjelaskan bahawa salah satu dari tiga lelaki dari Massachusetts yang ditemukan tewas selama akhir ini sengaja dibunuh agar dirinya tidak boleh bersaksi di sidang perompakan, penyerangan dan penculikan yang dilakukan anggota Hells Angel's (Malaikat Neraka). Polis negara bahwa yang lainnya dibunuh agar tidak ada saksi.

Veiovis dan terdakwa lainnya yakni Adam Lee Hall (34) dan David Chalue (44) ditahan tanpa wang jaminan setelah mengaku tidak bersalah atas tuduhan, termasuk pembunuhan pada hari Isnin di Pittsfield.

Mereka dituduh membunuh David Glasser, Edward Frampton dan Robert Chadwell, yang mayatnya ditemukan di sebuah parit pada Sabtu (10/09).

Hells Angel telah diakui sebagai sebuah sindikat kejahatan terancang oleh FBI, yang berpendapat bahawa anggota sindiket ini melakukan kekerasan, penjualan dadah, perdagangan barang curian, serta pemerasan.

Sumber : dailymail

Unik..gadis pasir tiruan di Brazil

Posted: 13 Sep 2011 04:47 AM PDT

Apakah Anda berfikir bahawa itu adalah gadis ditutupi dengan pasir? Tidak, ini adalah sebuah karya seni mengagumkan oleh seorang seniman yang tidak dikenal di Brasil. Fotografer Jair Ribbeiro mengambil gambar ini saat berjalan di pantai. Artis dengan hasil mengagumkan tidak diketahui. Dan jika anda benar-benar berfikir bahawa ini adalah wanita sejati kemudian hanya melihat kaki kanannya dan anda akan menyadari bahwa ini sebuah ilusi optik yang mengagumkan seorang wanita Brazil di pantai.



Inilah patung bogel yang hangat diperdebatkan di forum dan blog

Posted: 13 Sep 2011 03:45 AM PDT

Recently, A sculpture was newly erected in Guangyuan community of Guilin Road. The sculpture, is named Fu Lao (Help the Elderly People) showing an old man and two women in nude. According to the description, the woman on the old man's left is his wife while the other is his daughter-in-law. The statue means a peaceful, harmonious coexistence in a family. The whole family care and respect for the old."

The sculpture was posted to the forum and blog later and immediately attracted hot comments. The majority said the sculpture was too avant-garde and too shocking, but some others said art can not be taken too seriously.

Initially, the statue was to promote harmonious relationship among a family, helping each other and respecting the elderly. But most of the residents were not comfortable seeing the nude figures and hoped the authorities could put clothes on the trio.

They have also called for it to be removed. The company said they would call for a meeting with the residents to discuss if the statue would be removed.

Gila..lelaki boleh beronani selama hampir 10 jam

Posted: 13 Sep 2011 02:41 AM PDT


Di dalam benak anda, kira-kira berapa lama bayangan orang boleh beronani hingga mencapai klimaks? Seminit? Sepuluh minit atau 2- minit? Semua masih dalam hitungan minit kan? Namun tidak dengan dengan apa yang sudah dibuat oleh si Sato Masanobu . Dalam pertandingan yang pernah dilaksanakan di San Fransisco, ia boleh beronani selama 9 jam 58 minit! hebat betul tuh lama sangat?Rekod lama 9 jam 33 minit (dibuat olehnya juga).

''Saya berenang 2 kali seminggu dan banyak makan protein. ''terangnya.
Ketika ditanya soal apa yang ada dibenaknya saat melakukan onani, ia mengatakan selalu membayangkan orang-orang terdekatnya. Mulai dari kekasih, teman hingga keluarga.

Gila..pembantu jururawat cabut kuku tangan dan kaki pesakit kerana stress

Posted: 13 Sep 2011 01:45 AM PDT


Stress merupakan hal yang sering kita temui. Di kala kita tertekan oleh beban pekerjaan, suasana di rumah yang kacau bilau, atau hal lainnya yang membuat fikiran pusing, kita kadang-kadang perlu melakukan kegiatan lain untuk melepaskan stres. Namun, yang dilakukan pembantu jururawat Akemi Sato untuk menghilangkan stress benar-benar gila!

Sato, 37, ditangkap polis kerana telah mencabut hingga lepas kuku kaki dan tangan pasiennya yang berusia 80 tahun dan menderita senile dementia (pikun) di hospital Mori, Kyoto, Jepun.

Sebenarnya, ini bukan kali pertama Sato melakukannya. Pada bulan Januari tahun 2006 dia pernah ditangkap polis oleh kes serupa. Dia dipenjara selama 3 tahun 8 bulan kerana di tahun 2004 dia telah melukai 6 orang pesakitnya dengan cara mencabut hinggal lepas 49 kuku tangan dan jari para pesakitnya. Mereka semua tidak mampu bergerak setelah terkena stroke ataupun penyakit lainnya.

Pengadilan wilayah Kyoto mengatakan bahawa Sato melakukan hal tersebut untuk melepaskan stress dari pekerjaan tambahan yang diberikan oleh atasannya.

Setelah bebas, dia dipekerjakan oleh hospital Mori awal Ogos Tugasnya adalah untuk mengganti cadar dan pampers orang dewasa. Namun, sepertinya "kebiasaan" Sato belum hilang.

Pada 24 Ogos, rakan kerjanya menemukan darah pada kaki seorang pesakit yang sudah tua. Ketika diselidiki lebih lanjut, Sato akhirnya mengaku telah mencabut lepas kuku pesakit wanita tersebut.

Melihat dari resume Sato, hospital awalnya yakin Sato adalah jururawat yang berpengalaman dan cekap. Mereka tidak mengetahui Sato pernah dipenjara. Namun, setelah dipekerjakan, pihak hospital mengatakan Sato tidak bekerja dengan baik dan harus selalu diawasi. Hubungan kerja antara dia dan atasannya juga tidak baik.

Polisi melaporkan bahawa ada beberapa pesakit lain di hospital Mori yang diketahui kukunya telah terlepas, tetapi tidak menjelaskan apakah Sato juga bertanggungjawab atas hal tersebut.

Sumber: Weird Asia News, Japan Today

Cara mengemis yang ekstrim pasangan ibu dan anak ini

Posted: 13 Sep 2011 12:46 AM PDT


Cara mengemis pasangan ibu dan anak ini di China ini memang boleh dikatakan cukup ekstrim. Ketika sang ibu berbaring di tanah dan pura-pura mati, sang anak lalu beraksi seakan-akan ibunya itu telah tiada untuk menarik simpati pejalan kaki yang lalu lalang.



Tubuh Ibu itu terbaring tak bergerak di sebuah lokasi pedestrian. Sebuah kain berwarna merah menyelimuti 'jasad'nya dari leher hingga kaki. Di sampingnya, para pejalan kaki dapat melihat seorang anak yang sedang berlutut dan menangis sejadi-jadinya. Anak itu bahkan memletakkan kepalanya ke lantai dan meminta sumbangan ke orang yang sedang melalui di tempat itu.

Drama menyedihkan yang terjadi di kota Shanghai, China, itu kemudian tiba-tiba berhenti setelah dua orang petugas keamanan mendatangi lokasi kejadian. Wanita yang tadinya terbaring tidak bergerak itu kemudian berdiri lalu pergi bersama anaknya.

Kemiskinan tampaknya telah membuat sebahagian orang menjadi cukup kreatif... Namun sayangnya tak ramai daripada mereka yang mampu mengaplikasikan kelebihan mereka itu di jalan yang sepatutnya.-idbite.com

sumber: asiaone
foto: stomp.com.sg

Anjing PintarDapat Mengimbangkan Biskut Seperti Sarkis

Posted: 12 Sep 2011 11:45 PM PDT

Dengan tumpukan biskut anjing yang diletakan pada hidungnya, haiwan berbulu yang satu ini mempunyai kemampuan mengimbangkan benda yang sangat hebat.

Anjing ini telah dilatih khusus untuk berpose hampir tidak bergerak dengan tumpukan snack favoritenya yang bertenggek di atas hidung.

Snack menggoda ini diletakkan satu persatu di atas hidungnya, dan walaupun air liur bertitisan dari mulutnya, anjing ini tetap menunggu dengan sabar.

Bahkan sang anjing mampu tetap tak bergerak ketikakekasih pemiliknya, Andrew B








Sumber : dailymail

Gadis 5 Tahun Menemukan Fosil Berusia 160 Juta Tahun Hanya Dengan Sebuah Skop

Posted: 12 Sep 2011 10:45 PM PDT

Seorang gadis berusia lima tahun berhasil menggali sebuah fosil langka yang diperkirakan telah berumur 160 juta tahun.

Emily Baldry (5) menemukan fosil Rieneckia Odysseus dengan diameter 16 inci, di Cotswold Water Park di Gloucestershire dengan bantuan ayahnya Jon, 40.

Diketahui, Rieneckia Odysseus adalah sisa-sisa moluska yang hidup di lautan selama zaman Jurassic, yang memiliki cengkerangg bermotif spiral dengan duri-duri yang menonjol untuk menjauhkan musuhnya. Itulah yang membuat Emily menamai temuannya itu 'Spike' atau 'Duri'.

Ketika ditemukan fosil ini terbungkus dalam batu lumpur, sehingga Emily memberikannya kepada seorang ahli geologi Neville Hollingworth untuk kajian.

Emily kembali bertemu dengan fosil itu pada hari Minggu di Pusat Informasi dekat Cirencester, mana fosil tersebut dipertunjukkan.

"Sangat menarik untuk kembali melihatnya. Saya sangat senang ketika pertama kali melihat dia dan sekarang Spike terlihat sangat cantik." tutur gadis asal Chippenham, Wiltshire ini.

"Sangat mempesona melihat mereka merestorasi fosil itu.Setelah ditampilkan di sini kami akan membawanya kembali ke rumah, namun akan sulit untuk menyimpannya kerana kita memiliki anak kecil dan fosil itu sangat tajam. "

"Ini adalah Ammonite pertama dari jenis ini yang ditemukan utuh di Inggris." tutur Dr Hollingworth, yang menghabiskan satu tahun memulihkan fosil tersebut.

Sumber : dailymail






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS