Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Ini kerana cinta atau mengada-ngada

Posted: 01 Apr 2012 09:30 PM PDT


Adakah ini dinamakan cinta atau mengada-ngada...???

sumber : stomp.com.sg

Tutupi Kegemukan dengan Gaun Pendek, Payudara Rihanna Terlihat

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT


infospesial.net -  Penyanyi yang mengaku hobi tampil bogel, Rihanna menuturkan mengenai rasa tidak aman pada tubuhnya kerana bertambah gemuk, selama wawancara intim di acara Daybreak, Kamis (28/3/2012) malam.

Seperti dilansir dari Dailymail, Rihanna mengaku kurang percaya diri dengan kenaikan berat badannya tersebut kepada Kate Garraway, presenter acara tersebut. Untuk menutupi badannya yang terlihat agak gemukan, penyanyi yang akrab dipanggil Riri tersebut  dengan megenakan busana berbeza dari penampilannya biasanya.



Pada acara ulang tahun ke-24 tahun Radio BBC One, Riri mengenakan gaun pendek motif cerah berbelahan dada rendah dengan bentuk leher V neck. Rihanna yang memang mengaki lebih percaya diri tampil bogel, kali ini juga tampil tanpa mengenakan bra.

Namun nampaknya hal ini juga tak membuatnya lebih percaya diri, dengan mengenakan busana yag cenderung agak longgar malah payudaranya terlihat mengintip dari balik baju ketat di bagian dalam gaunnya.

Rambut Palsu Jahitan Tangan

Posted: 01 Apr 2012 09:00 PM PDT



Rambut Palsu jahitan tangan. Kelihatan semulajadi. 100% Rambut Tulen atau
Sintetik
Toupee/Rambut Palsu berfungsi untuk menutup bahagian rambut yang nipis di
bahagian ubun-ubun,yang disebabkan oleh kebotakan dan keguguran rambut. Ia
juga membantu menutup bahagian rambut yang nipis semasa dalam rawatan
rambut.

maklumat lanjut : www.hairsetup.com
mobile : 019 3118916
www.facebook.com/hairsetup

Buku Masak Dengan Judul Paling Aneh

Posted: 01 Apr 2012 08:45 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM BANGKOK - Kata 'poo' punya beberapa arti dalam bahasa yang berbeza, terutama bahasa Thai dan Inggris.
Sebuah buku masak terbitan Thailand menurut BBC didaulat sebagai pemenang kompetisi buku dengan judul paling aneh tahun ini dan beroleh penghargaan Diagram.
Cooking With Poo (Memasak bersama Poo) adalah buku yang ditulis oleh seorang juru masak perempuan asal Bangkok, Saiyuud Diwong, yang memang biasa dipanggil Poo, yang dalam bahasa setempat berarti "kepiting". Sementara dalam bahasa Inggris, kata 'poo' boleh berarti kotoran hewan atau manusia.
Nona Kepiting jago masak ini mengelola sebuah sekolah memasak untuk warga lokal dan kalangan pelancung di kawasan kumuh terbesar Bangkok, dia juga menjalankan yayasan amal yang menerbitkan buku itu.
Buku setebal 114 halaman ini mengalahkan enam kompetitor lain yang bersaing untuk memperebutkan gelar judul buku paling aneh dan akhirnya berkat dukungan suara dari publik di situs The Bookseller, Poo menang.
Buku kedua yang beroleh penghargaan judul paling tidak lumrah adalah buku berjudul sangat panjang Mr Andoh's Pennine Diary: Memoirs of a Japanese Chicken Sexer in 1935 Hebden Bridge (Diari Tuan Andoh di Pennine: memori seorang pakar kelamin ayam di Jambatan Hebden tahun 1953) karangan Stephen Curry dan Takayoshi Andoh.
Di tempat ketiga ada buku tulisan Scott D Mendelson berjudul The Great Singapore Penis Panic And Future of American Mass Hysteria ((Panik penis luar biasa di Singapura serta masa depan histeria Amerika).
"Kita tahu seisi dunia memang penggemar Poo tapi sekarang kita tahu dengan pasti!," kata Anji Barker, seorang pekerja sosial yang mengabdikan diri untuk Yayasan Urban Neighbours of Hope yang dikelola Saiyuud Diwong di Bangkok.
"Poo sudah menjual 6.000 buku ini dan kelas memasaknya selalu penuh. Dia bukan hanya mengentaskan keluarganya dari kemiskinan, tetapi berhasil mempekerjakan 20 warga kawasan  lainnya."
"Dia perempuan hebat dengan program yang juga hebat, teriamakasih pada semua yang sudah memberi suara."
"Tapi tak ada salahnya juga. Banyak penulis top di dunia punya selera humor yang agak aneh, jadi saya melihat Cooking with Poo sebagai pemenang yang sesuai"
Sementara Poo alias Saiyuud Diwong Sendiri mengatakan: "Terimakasih semuanya. Saya sangat beruntung punya nama panggilan yang lucu ini, sangat membantu usaha saya!"
Judul-judul buku lain yang juga masuk nominasi adalah Estonian Sock Patterns All Around the World (Pola kaos kaki Estonia di seluruh dunia), The Mushroom in Christian Art (Jamur dalam seni Kristen), A Taxonomy of Office Chairs (Taksonomi kursi kantor) serta A Century of Sand Dredging in the Bristol Channel: Volume Two (Seabad pengerukan pasir di Selat Bristol; Voume dua).
Pengelola situs Bookseller Horace Bent mengatakan: "Tahun ini tiga buku yang yang mendapat suara terbanyak mengandung kata 'poo', 'sexer' dan 'penis' dalam judulnya, maka kelihatannya pemenang tahun ini akan ditulis dalam sejarah sebagai tahun biru."
Tahun lalu judul buku pemenang kompetisi ini adalah karya mantan doktor gigi Michael Young, berjudul Managing a Dental Practice the Genghis Khan Way (Mengelola praktek dokter gigi cara Genghis Khan).

Mafia Italia Ditangkap Berkat Jejaring Sosial

Posted: 01 Apr 2012 08:30 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM , JAKARTA- Seorang anggota mafia perbankan Itali, Vito Palazzolo, 64, berhasil ditangkap pihak berkuasa Thailand, lantaran sering berhubungan dengan keluarganya kala dalam pelarian melalui situs jejaring sosial.

Vito kemudian dipenjarakan sembilan tahun hukuman penjara, kerana terbukti terlibat dalam pencucian wang mafia Sisilia, Costra Nostra.
Ia didakwa terkait jaringan kejahatan yang dijuluki Pizza Connection, operasi penyeludupan ubat bius ke AS, di tahun 1970an hingga awal 1980an, dengan cara menggunakan restoran pizza sebagai base.
Vito sendiri membantah tuduhan tersebut, ia menyatakan akan melawan upaya ekstradisi ke tanah kelahirannya.
Berdasarkan pemberitaan BBC, Minggu (1/4/2012), Vito selama puluhan tahun menjadi buruan pihak polis. Ia pernah sempat ditahan ketika berada di Afrika Selatan, namun polis setempat enggan menggirimnya kembali ke Itali. (bbc)

Dibunuh Kerana Berteman : Sepasang Remaja Afghanistan Tewas Disiram Asid

Posted: 01 Apr 2012 08:15 PM PDT

Seorang gadis berusia 12 tahun dan remaja 15 tahun tewas dalam sebuah serangan asid, hanya kerana mereka berteman.
Mayat kedua remaja malang ini ditemukan di gurun pada Jumaat (30/03), yang terletak di provinsi Ghazni, Afghanistan Selatan dengan keadaan mengerikan. Dimana wajah kedua remaja itu hancur karena terkena cairan asam.
Jenazah kedua remaja ini berada di rumah sakit setempat. Namun sayangnya, menurut AFP tidak ada keluarga yang datang untuk menguruskan kedua jenazah tersebut.


Orang yang menemukan mayat tersebut mengatakan bahwa keduanya mungkin dibunuh kerana menjadi kekasih.
Dailymail menulis, bahawa Afghanistan masih memiliki sikap yang sangat konservatif terhadap perempuan dan siapa saja yang menentang tatanan tradisional berakibat seperti ini.
Sampai tahun 2001, perempuan tidak diperbolehkan bekerja dan tidak boleh meninggalkan rumah tanpa pengawalan laki-laki.


Sementara itu, beberapa hari lalu seorang gadis penari Pakistan, yang wajahnya cacat oleh serangan asid 10 tahun yang lalu memutuskan untuk bunuh diri.
Fakhra Younus (33), melompat dari bangunan  di Roma, 12 tahun setelah serangan asid yang menurutnya telah membuat dia nampak seperti bukan manusia lagi.
Saat serangan terjadi pada Mei 2000 silam, mantan suaminya yaitu Bilal Khar, dituduh memasuki rumah ibunya dan menuangkan asid ke wajah Younus saat ia tidur.

Di Kedai Coklat Anthon Berg, Coklat Tidak Boleh Dibeli Dengan Wang

Posted: 01 Apr 2012 08:00 PM PDT


Siapa yang tahu manafaat coklat untuk kita? Mungkin banyak di antara kamu yang menjawab sebagai antioksidan, mencegah kanser, mengurangi stres, menurunkan tekanan darah, dan berbagai jawaban lainnya yang berkaitan dengan kesihatan. Ada satu jawaban lain dari yang lainnya, iaitu membuat seseorang menjadi baik hati.
Di "Kedai Dermawan" Anthon Berg yang berlokasi di Copenhagen, Denmark, coklat tidak boleh dibeli dengan wang, tetapi dengan janji untuk melakukan perbuatan baik. Semua kotak coklat yang dijual diberi label harga yang unik, misalnya: "Jangan mengomentari kemampuan mengemudi pacarmu selama seminggu" atau "Siapkan sarapan di tempat tidur untuk kekasihmu." Kotak paling laris adalah yang bertulisan "Membantu untuk membersihkan rumah temanmu" dan paling tidak laku adalah kotak dengan tulisan "Tidak berbohong kepada ayahmu selama seminggu."
Bagaimana cara pihak Anton Berg memastikan apakah pembeli coklat akan "membayar" janji mereka? Sebelumnya, pembeli harus membayar di stesen iPad milik kedai. Kemudian, login ke akun Facebook mereka dan memposting janji perbuatan baik apa yang akan dilakukan pada Wall mereka dan Wall orang yang akan menerima perbuatan baik mereka. Jadi, teman-teman boleh menghantui mereka untuk "membayar" coklat tepat waktu. Sejauh ini, hampir semua orang yang membeli coklat memenuhi janji, bahkan memposting foto sebagai bukti pada halaman Facebook milik Anton Berg.
Anthon Berg adalah brand coklat populer di seluruh dunia dan telah berdiri sejak 125 tahun yang lalu. Toko Dermawan ini merupakan inisiatif dari Anthon Berg yang bertujuan untuk "menghubungkan kembali merek mereka dengan kedermawanan dan menginspirasi orang banyak untuk melihat efek positif dari bermurah hati."
Moto mereka "Kamu tidak akan boleh menjadi terlalu murah hati." 

Chef buat semula susyi paling mahal

Posted: 01 Apr 2012 07:45 PM PDT


MANILA - Seorang chef terkenal, Angelito Araneta Jr. membuat semula susyi paling mahal di dunia di sini semalam. Susyi itu dihiasi dengan beberapa berlian Afrika dan mutiara.
Araneta telah diiktiraf Guinness World Records pada tahun 2010 sebagai pencipta susyi yang paling mahal di dunia.
Lima potong susyi itu dijual pada harga AS$1,978.15 (RM6,057.10). - Agensi

sumber : kosmo online

Hasrat wanita tua tamatkan pelajaran tak kesampaian

Posted: 01 Apr 2012 07:30 PM PDT


NEW DELHI: Impian terakhir Fatima Beevi, 93, ialah untuk lulus Peperiksaan Gred 10.
Wanita tua itu bergelut untuk menduduki peperiksaan Gred 8 yang akan diadakan Mei depan.

Tetapi, seperti manusia lain, Fatima hanya merancang, Allah yang menentukan.


Pelajar paling tua di India itu meninggal dunia di kediamannya di bandar Allapuzha kelmarin kerana sakit tua.

Gred 10 yang setaraf dengan Sijil Pelajaran Malaysia amat penting bagi pelajar di negara itu sebelum mereka boleh menduduki peperiksaan untuk memasuki universiti.


Fatima dianggap pelajar gigih lulus peperiksaan Gred 4 tahun lalu dengan mencatatkan 53 markah sebelum melangkah ke Gred 7.



Kepayahan hidup menghalang wanita itu untuk mendapatkan pelajaran ketika kanak-kanak. Suaminya mati beberapa tahun selepas mereka berkahwin. Untuk membesarkan tiga anaknya, dia berniaga kecil-kecilan.

Program pembelajaran untuk orang tua yang tidak boleh membaca memberi peluang kepada Fatima belajar membaca dan menulis.



"Saya begitu bangga apabila dia menjadi pelajar paling tua lulus Gred 4, kata gurunya, Sheebha Thjajudheen. - Agensi


sumber : myMetro

Detik-detik Bieber disembur lendir hijau

Posted: 01 Apr 2012 07:15 PM PDT


LOS ANGELES - Penyanyi terkenal, Justin Bieber disembur lendir berwarna hijau pada Anugerah Pilihan Kanak-Kanak Kali ke-25 di sini kelmarin.
Bieber disembur lendir itu selepas dia menerima Anugerah Penyanyi Lelaki Pilihan menerusi undian daripada para peminat.
Dia disembur dengan lendir itu semasa berdiri bersama hos anugerah tersebut yang juga pelakon terkenal, Will Smith.
Sebanyak 20 anugerah disampaikan pada majlis tersebut.
"Tiada seorang pun yang akan selamat daripada lendir tersebut," jerit Smith.
"Anda perlu mendapatkan lendir itu," kata Smith semasa dia menjadi pengacara anugerah tahunan tersebut.
Lendir itu akan dicurahkan dari sebuah bekas tersembunyi dan di sembur ke arah pentas.
Bieber disembur dengan cecair tersebut menerusi 'meriam' yang menyebabkan tubuhnya dipenuhi dengan warna hijau.
Kekasih Bieber, Selena Gomez, 19, memenangi Anugerah Penyanyi Wanita Pilihan dan Aktres Pilihan Televisyen menerusi lakonannya dalam siri Wizards of Waverly Place.
Bintang filem Twilight, Kristen Stewart turut terkena semburan lendir itu.
Stewart, 21, memenangi Anugerah Aktres Pilihan. - Agensi
sumber : kosmo online

Wanita cederakan kemaluan lelaki tua dijel

Posted: 01 Apr 2012 07:00 PM PDT


KIMBALL (Minnesota): Seorang wanita didapati bersalah atas tuduhan mencederakan kemaluan seorang lelaki tua di sebuah rumah kebajikan di sini.
Sehubungan itu, juri di Stearns semalam mengenakan hukuman penjara 45 hari ke atas wanita berusia 37 tahun itu, Melissa Jean Stern.

Melissa dituduh melakukan kesalahan itu Januari lalu dan didakwa atas kesalahan melakukan perbuatan yang berbahaya. Seorang kakitangan rumah kebajikan itu memberitahu penyiasat, Melissa menarik kemaluan lelaki berusia 77 tahun itu untuk memaksanya keluar dari tandas.


Ia menyebabkan kemaluan lelaki itu calar dan berdarah.

Wanita itu juga diarah membayar denda sebanyak AS$685 (RM2,055). - AP



sumber : myMetro

Bayar RM10 untuk tonton tarian ghairah

Posted: 01 Apr 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Hanya RM10 untuk menonton persembahan ghairah. Itu yang ditawarkan sebuah premis hiburan yang diserbu Bahagian Siasatan Jenayah, Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Selangor di Taman Prima, Selayang, di sini, awal pagi tadi.
Dalam serbuan jam 1.30 pagi itu, 23 pelayan pelanggan (GRO) warga asing berpakaian seksi yang asyik menari ghairah di atas pentas peragaan ditahan. Kadar bayaran yang rendah itu menjadi faktor premis hiburan terbabit dikunjungi ramai pelanggan untuk berhibur bersama GRO pilihan.

Ketua Operasi, Asisten Superintendan Azli Abu Shah berkata, ketika serbuan, semua GRO terbabit yang terkejut dengan kehadiran polis melarikan diri melalui pintu belakang premis, namun gagal selepas dikejar anggota polis.


Katanya, dalam serbuan itu, empat lelaki dipercayai penjaga premis dan 23 GRO iaitu lapan warga Thailand, sembilan (Vietnam), empat (Indonesia) dan dua (China) ditahan untuk siasatan lanjut.

"Siasatan awal mendapati semua mereka yang berusia 19 hingga 39 tahun itu bekerja sebagai penari ghairah dan tidak terbabit aktiviti pelacuran.


"Mereka hanya menari di pentas untuk menghiburkan pengunjung dengan berpakaian seksi," katanya di sini, semalam.



Menurutnya, pelanggan yang berpuas hati dengan tarian mereka boleh menambah RM10 untuk membeli kalungan bunga bagi diberi kepada GRO terpilih.


sumber : myMetro

Duda 83 tahun nikah dara 61 tahun

Posted: 01 Apr 2012 06:30 PM PDT


TELUK INTAN: Akhirnya pada usia 61 tahun, Aminah Alias menamatkan zaman anak daranya semalam, selepas selamat diijabkabulkan dengan duda beranak enam serta mempunyai 40 cucu dan 13 cicit.
Pesara Pembantu Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) sejak empat tahun lalu itu kini bukan saja bergelar isteri, malah ibu, nenek dan moyang 'segera', sesuatu yang tidak pernah dijangka olehnya, namun bersyukur kerana hatinya terbuka untuk menerima Shahrin Dais, 83, sebagai suami.

Aminah berkata, masih sukar untuknya menerima kenyataan sebagai isteri pada usia warga emas sekarang, namun percaya jodohnya sudah ditetapkan bersama Shahrin.


Dia mengakui mempunyai ramai kawan lelaki ketika muda, namun sikap anti lelaki yang menebal menyebabkan hatinya tidak terbuka untuk berkahwin.

"Saya pernah menolak beberapa pinangan ketika muda kerana hati tertutup dan belum mahu berumah tangga.


"Namun, selepas bertemu dengannya (Shahrin), saya terus bersetuju untuk menjadi isterinya. Mungkin inilah jodoh," katanya yang ditemui pada majlis perkahwinannya, semalam.



Sementara itu, Shahrin berkata, dia juga tidak menyangka pertemuan kali pertama dengan Aminah di sebuah warung kopi di Kampung Balun, Slim River pertengahan Februari lalu, membawa kepada perkahwinan.

Menurutnya, ketika pertemuan kali pertama itu dia terus jatuh hati kepada Aminah sebelum sepakat membuat keputusan mendirikan rumah tangga awal bulan lalu.



sumber : myMetro

Cedera dilanyak pengacara TV

Posted: 01 Apr 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang pengacara rancangan gosip popular berusia 28 tahun bertindak menyerang seorang wanita yang sedang meraikan hari lahir rakannya dalam sebuah pusat hiburan di Jalan Sultan Ismail, di sini, dengan memijak muka mangsa menggunakan kasut tumit tingginya dalam kejadian awal pagi semalam.
Akibat perbuatan pengacara wanita terbabit yang juga bergelar pelakon dan pernah membintangi beberapa siri drama serta telefilem itu bersama beberapa rakannya menyebabkan mangsa yang berusia 20-an cedera di kepala dan terpaksa dirawat di Hospital Ampang (HA).
Menceritakan semula kejadian itu, sumber berkata, semuanya bermula apabila mangsa meraikan hari lahir rakannya itu dihampiri seorang wanita tidak dikenali.

"Wanita terbabit bertanya kepada mangsa adakah dia dengan tidak sengaja terpukul atau melakukan kekasaran kepada sesiapa. Bingung dengan pertanyaan itu, mangsa menafikan dakwaan itu sebelum mendiamkan diri.



"Belumpun persoalan itu selesai, mangsa dihampiri seorang lelaki bertubuh sasa yang terus menampar mukanya menyebabkannya terjatuh," katanya.



SUMBER :MYMETRO

Telinga nak pecah

Posted: 01 Apr 2012 06:00 PM PDT


HATYAI, SONGKHLA: Menghidu asap dan menahan bahang panas api menjadi pengalaman ngeri sepasang suami isteri yang terperangkap di tempat letak kereta Hotel Lee Garden Plaza, di sini, yang menjadi lokasi letupan bom kereta, kelmarin.
Dalam kejadian itu, mangsa, Wong Sze Ee, 28, bersama suaminya, Ooi Fook Chuan, 33, dari Pulau Pinang baru selesai mendaftar keluar daripada hotel berkenaan.

Mereka ke kawasan letak kereta B2 di bawah hotel berkenaan untuk menyimpan beg pakaian di dalam kereta.


Sze Ee berkata, sebaik tiba di kereta, gegendang telinganya seakan-akan mahu pecah akibat letupan kuat hingga menggegarkan ruang bawah bangunan berkenaan.

Menurutnya, tidak lama kemudian dia melihat kepulan asap hitam memenuhi ruang tempat meletak kereta berkenaan.


"Saya lihat suami hampir lemas kerana asap tebal dan kami cuba menyelamatkan diri dengan mencari jalan keluar melalui tangga di kawasan tempat letak kereta itu yang terletak agak jauh.



"Bagaimanapun, kami tidak berjaya melarikan diri menggunakan tangga berkenaan kerana asap terlalu tebal selain bahang panas api dan berlindung di bawah tangga sementara mencari laluan lain," katanya ketika ditemui di Hospital Songkhla Nagarind (HSN), di sini, semalam.

Menurutnya, dalam keadaan kawasan itu dipenuhi asap tebal, mereka menutup mulut menggunakan baju dipakai manakala suaminya terhidu terlalu banyak asap menyebabkannya hampir pengsan.




Katanya, dalam tempoh 30 minit, mereka bagaikan sudah berputus asa untuk menyelamatkan diri kerana kawasan dipenuhi asap amat tebal menyebabkan kedua-duanya mengalami kesukaran bernafas selain tiada bantuan tiba dalam tempoh itu.

"Saya ketika itu sudah putus harapan, tetapi lega apabila terlihat cahaya lampu samar-samar daripada arah depan kawasan tempat letak kereta berkenaan sebelum terdengar suara anggota penyelamat.


"Dalam keadaan lemah, saya berteriak kepada mereka supaya membantu kami yang ketika itu hampir pengsan sebelum dibantu anggota penyelamat keluar dari kawasan berkenaan dan dihantar ke HSN, Hatyai," katanya.


Katanya, suaminya dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital berkenaan selepas terhidu banyak asap dan dia mendapatkan rawatan di wad biasa.



sumber : myMetro

Tali pinggang ‘makan’ anak tiri

Posted: 01 Apr 2012 05:45 PM PDT


SUBANG JAYA: Hanya kerana bermain basikal di dalam rumah dan merosakkan basikal adiknya, seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun teruk dibelasah bapa tirinya di rumah mereka di Puchong Utama, di sini, Khamis lalu.
Kejadian itu disedari guru mangsa yang mendapati kanak-kanak itu bengkak di kepala, pendarahan dalam mata serta luka di kiri dan kanan lengannya akibat dibelasah dengan tali pinggang ketika datang ke sekolah, jam 9 pagi, keesokan harinya. Menurut sumber, mangsa bermain basikal di dalam rumah sebelum dimarahi bapa tirinya. "Tidak puas hati dimarahi, mangsa memberontak dengan merosakkan basikal adiknya sebelum dikejar bapa tirinya yang kemudian membelasah kanak-kanak terbabit dengan tali pinggang.

"Mangsa bengkak di kepala serta pendarahan di dalam matanya. Kedua-dua lengan serta belakang badan mangsa turut cedera akibat dilibas dengan tali pinggang," katanya.


Sehubungan itu, guru mangsa yang berusia 31 tahun membawa mangsa ke klinik untuk mendapatkan rawatan sebelum membuat laporan di Balai Polis Bukit Puchong untuk siasatan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan guru terbabit dan berkata, mengikut keterangan mangsa, kejadian berkenaan kali pertama berlaku.


"Bagaimanapun, kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan dengan sengaja dan sekiranya sabit kesalahan boleh dipenjara tidak melebihi satu tahun atau denda tidak melebihi RM2,000 atau kedua-duanya sekali," katanya.



sumber : myMetro

Akak naik motor pakai kain jarang,abang tak marah pun

Posted: 01 Apr 2012 05:30 PM PDT

Aksi suami isteri mencuri kasut tertangkap CCTV

Posted: 01 Apr 2012 05:15 PM PDT












sumber : stomp.com.sg

The man and woman caught on CCTV stealing STOMPer uger's shoes were none other than her next-door neighbours, who are husband and wife. The man even left with an entire rack of shoes.

In the first video, the man was seen loitering outside the unit with a cigarette in his mouth, before making away with a whole rack of shoes.

In another video, a woman was seen grabbing a pair of sports shoes before entering a unit in the condominium.

Said the STOMPer:

"The man and the woman are husband and wife and they are my immediate neighbours, living right next door to me at Evergreen Park.

"Since they moved here, they were not happy that we had a shoe rack mounted on the wall outside our unit. My husband took it down, but they were still not happy that we left some of our belongings outside our unit, telling us that since they bought a corridor unit, the corridor and the wall belongs to them, even though we did not place our things in front of their apartment.

"The woman stole our shoes but as for the guy, we found our shoe rack at the recycle bin on the ground floor.

"When we made a police report, the woman said she was drunk when stole our shoes."

Orang lain belajar dia orang sibuk berpelukan dalam kelas

Posted: 01 Apr 2012 05:00 PM PDT

image
Hebat betul kedua orang pelajar ini..member-member lain sibuk belajar..mereka pulak dok sibuk beromen..lansung tak ada perasaan hormat kepada kawan-kawan dan juga cikgu dia.

Cara selamat menaip SMS/Chatting sambil menunggang motor

Posted: 01 Apr 2012 04:45 PM PDT

Motor dan handphone adalah bahagian yang tidak terpisahkan dari kehidupan sosial di metropolitan. Kamu perlu handphone kamu untuk selalu up-to-date dan kamu perlu motor untuk membelah kota metropolitan dengan cepat! Apabila kamu boleh melakukan keduanya secara bersamaan, maka kamu boleh menjelajahi kota yang sibuk secara cepat + tetap up-to-date dengan kehidupan sosial kamu! Maka dari itu, ada sebuah skill yang sangat penting dikuasai penunggang motor di kota metropolitan: cara menaip SMS/BB-an/Chatting sambil menunggang motor!


Langkah 1: Posisi Tangan


Tangan yang kamu gunakan untuk menaip SMS/BB-an/Chatting adalah tangan kiri. Kenapa harus tangan kiri? Supaya tangan kanan kamu tetap boleh pegang trottle minyak dan motor kamu tetap boleh laju dengan cepat!

Langkah 2: Arah Pandangan


Pastikan membahagi pandangan kamu secara merata antara melihat jalan dan melihat layar handphone kamu. Kamu tak mahu salah taip sms/BB/chatting ? Boleh malu nanti.


Langkah 3: Kemalangan


Akhir sekali jika kamu lakukan perkara-perkara diatas pasti kamu
akan kemalangan.....nyawa kamu dan orang lain boleh jadi melayang.

TIPS yang paling utama dan selamat berhentikan motor ditepi jalan..pastikan kawasan
tak sibuk dengan kenderaan.Barulah jawap telefon atau sms...

Perempuan ini sanggup buat pembedahan plastik menyeluruh demi bekas kekasihnya

Posted: 01 Apr 2012 04:30 PM PDT

Seorang perempuan China ingin mendapatkan kembali cinta bekas kekasihnya dengan cara yang aneh. Perempuan tersebut merancang melakukan pembedahan plastik menyeluruh, untuk merubah dirinya menjadi artis idola bekas kekasihnya iaitu Jessica Alba.

Xiaoqing yang baru saja putus cinta tiba-tiba berfikiran untuk merubah tubuhnya secara keseluruhan. Perempuan berusia 21 tahun tersebut  mengaku telah menemui seorang ahli bedah plastik yang menawarkan operasi plastik tersebut tanpa bayaran.

"Saya sudah membuat keputusan dan ingin melakukannya untuk diri sendiri bukan hanya untuk bekas kekasihnya. Secara psikologis diriku memang lemah, untuk itu saya ingin melakukan sesuatu yang boleh menentang diri sendiri dan menciptakan peribadi yang kuat melalui pembedahan plastik,"kata Xiaoqing

Sementara doktor di hospital Shanghai Time Plastic Surgery, Liu Qi berkata perempuan tersebut memerlukan pembedahan di pada alis mata, kelopak mata serta pembedahan pada hidung agar bentuknya seperti Jessica Alba. "Hal ini boleh dilakukan dan secara teknik mudah dilakukan."

Namun yang menjadi perhatian doktor yang berpengalaman ini adalah wajah Xiaoqing tidak dapat diubah. Untuk itu wanita  tersebut harus berfikir serius mengenai pembedahan pada bagian wajah. Hospital Shanghai Time Plastic mengaku permintaan Xiaoqing, tetapi hingga kini mereka belum memastikan bersedia untuk melakukan pembedahan itu.

Keinginan Xiaoqing sendiri memang berdasarkan kepada keinginanbekas kekasihnya. Dia menceritakan bagaimana obsesinya dia kepada Jessica Alba yang telah mempengaruhi dirinya.Bekas kekasihnya pernah meminta dirinya untuk merias wajahnya seperti bintang Hollywood tersebut.

Bahkan pada ketika tidur bekas kekasihnya Xaioqing mendesak dirinya untuk menggunakan wig perang seperti rambut Jessica Alba, yang diberikan sebagai hadiah . Wanita muda tersebut terus mengikuti keinginan mantan pacarnya.

Hah! Baca Buku Boleh Orgasme

Posted: 01 Apr 2012 04:15 PM PDT


INILAH.COM,– Banyak faktor yang dapat mempengaruhi cepat atau tidaknya orgasme. Sebuah kajian baru menyebutkan, sebuah bacaan romantis boleh memicu orgasme singkat. Benarkah?

Para ilmuwan yang tergabung dalam penelitian mengatakan, adegan percintaan pada novel-novel romantis yang biasanya digemari kaum Hawa dapat membahayakan kesihatan emosional anda.

Menurut jurnal kesihatan yang diterbitkan di Inggris, novel romantis dinilai sebagai ancaman tak terlihat terhadap kesihatan wanita, baik secara seksual maupun emosional.

Terlebih dengan semakin banyaknya kritik yang menyebutkan novel-novel romantis dinilai gagal mempromosikan seks aman dan kesabaran dalam mencapai orgasme.

Susan Quilliam, seorang penulis Inggris menjelaskan, jika pembaca mulai percaya cerita fiksi romantis yang dihadirkan, mereka berpotensi menyimpan masalah sendiri.

"Kadang-kadang hal terbaik dan paling bijaksana yang dapat kami lakukan untuk pesakit yakni untuk mendorong mereka untuk meletakkan buku dan menghadapi realiti," jelas Susan.

Quilliam mengatakan, menurut sebuah survei hanya 11,5% dari pembaca novel romantis mengaku menggunakan kondom.

"Dalam cerita, sang tokoh utama yang berperanan sebagai pahlawan biasanya menolak memakai kondom kerana dia tak ingin ada 'penghalang' antara dirinya dan pasangan," tegasnya.

Bungkusan makanan yang paling grand dari Jepun

Posted: 01 Apr 2012 04:00 PM PDT

image

Kakak ni tunjuk payudara pada pelancung

Posted: 01 Apr 2012 11:00 AM PDT



September 4, afternoon, 4:30pm, at South Gate I witnessed with my own eyes an astonishing thing. A woman begging money from a foreigner, while following a group of foreigners, suddenly lifted up her shirt…

As a window to our ancient capital, for this kind of dirty thing to happen, really made every Chinese person present there feel shame. I really do not know why she did that. Soon after, one of the people dressed as an ancient warrior by the gate ran over to chase her away

sumber : chinasmack

Wanita gigit hingga putus lidah suaminya yang berusia 79 tahun

Posted: 01 Apr 2012 10:30 AM PDT

Kesian atuk ini tak pasal-pasal lidahnya putus.....

MILWAUKEE,  Seorang perempuan dari Wisconsin, Amerika Syarikat, yang berusia 57 tahun menggigit hingga putus setengah lidah suaminya yang berusia 79 tahun ketika berciuman. Perempuan tersebut,telah ditangkap atas dakwaan melakukan kejahatan.

Potongan lidah telah ditemukan dan lelaki itu dibawa ke sebuah hospital. Para doktor mencuba untuk menyambung kembali lidah yang terputus tersebut, kata polis Sheboygan, Milwaukee utara, Wisconsin.

Perempuan itu memberi tahu petugas kecemasan bahawa dia telah menggigit lidah suaminya sampai putus. Suami telah memberitahu  polis bahawa, isterinya menggigit lidahnya sewaktu dia mencium isterinya itu.Ciuman itu diberikan kerana untuk mengucapkan selamat malam.

Ketika polis hendak menahan perempuan tersebut ,dia sedang menyanyikan lagu-lagu Natal dan meniup terompet Tahun Baru. Suaminya mengatakan, isterinya telah bertindak aneh dalam beberapa hari terakhir ini.-(link)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan