Adsense

Isnin, 30 Januari 2012

Kosmo Online - Hiburan

Kosmo Online - Hiburan


Letak harga, lupa daratan

Posted:

Letak harga, lupa daratan

Letak harga, lupa daratan

LAMA juga menyusun jadual untuk mengadakan sesi fotografi bersama kedua-dua pucuk muda yang tengah panas mendapat sambutan. Akhirnya ia dapat dilaksanakan baru-baru ini dan Butik Old Blossom Box Store, Shah Alam menjadi lokasi 'penyatuan' mereka. Sesi sembang yang penuh santai, ditebak soalan berkisar karier dan gosip-gosip liar yang melingkari diri masing-masing dijawab silih berganti.

Anzalna Nasir yang mula-mula dihidu melalui program pencarian bakat bersama Neelofa menghiasi satu persatu drama bersiri di kaca televisyen, bermula dengan Suria Di Cordoba, Ramadan Terakhir, Ajaibnya Cinta dan terkini, Gemersik Kalbu.

Dalam pada menyusun strategi dalam dunia lakonan, Anzalna tidak terlepas daripada gosip suatu ketika dulu yang mengaitkan dirinya dengan teman lelaki Miera Liyana, Shahz Jaszle. Kemudian, beberapa bulan sebelum ini Anzalna dikatakan nekad mendedahkan hubungan cinta dengan seorang mahasiswa.

Tidak lari daripada kontroversi sampingan, Anzalna baru-baru ini dikatakan sudah besar kepala dan berani menolak tawaran berlakon dalam sebuah filem. Benarkah?

Berbalik pada kisah seorang peserta daripada program realiti nyanyian Mentor pula Aiman Hakim Ridza, kini juga kian mendapat tempat di hati pengarah dan penerbit drama.

Setelah muncul dalam drama Kitab Cinta, dia kini meluaskan empayar lakonan menerusi drama bersiri Vanilla Coklat yang baru memulakan siaran di TV3. Adakah protege Rahim Maarof itu sudah lupa daratan atau lupa akan platform dirinya sebelum ini memandangkan namanya terus pudar daripada bidang seni suara?

Anzalna tolak tawaran filem?

Soal besar kepala dan berani tolak tawaran berlakon filem membuatkan gadis manis itu tersentak! Ditanya mengapa dia sudah berani berbuat sedemikian, Anzalna, 24, membidas dakwaan yang telah tersebar di laman-laman sosial dan internet.

"Saya tak pasti filem mana yang dimaksudkan sebab tidak banyak tawaran filem yang saya terima, mungkin ketika saya menerima tawaran itu saya baru habis shooting filem TyIcKooUns bersama aktor Aaron Aziz dan Bront Palarae.

"Selepas melalui penggambaran filem itu bersama otai-otai yang cukup berbakat, badan saya lebam-lebam dan saya masih terkejut dengan watak yang berjaya saya lakonkan itu, bagi saya watak itu memang berat.

"Jadi, saya masih belum bersedia untuk memikul karakter yang sarat dengan aksi memandangkan saya pun seorang yang penakut, tambahan pula semasa uji bakat mereka, saya tidak sempat hadir atas urusan yang tidak dapat dielakkan," jelas Anzalna.

Berkenaan bayaran yang diletakkan penerbit filem, katanya tiada sebarang masalah kerana dia masih baharu dalam industri dan tidak berbaloi untuknya meletakkan harga tinggi untuk bayaran lakonannya.

Watak perempuan yang terlampau baik, penggoda dan ganas sudah dijayakannya dalam lakonan terdahulu. Anzalna yang baru saja ditawarkan berlakon dalam sebuah drama bersiri seram mengakui teruja untuk mempersembahkan bakatnya.

"Jika diberikan peluang mana mungkin saya akan tolak tawaran berlakon drama yang mencabar kebolehan saya, mungkin genre seram salah satu medium terbaik untuk saya mempertaruhkan bakat," tambahnya yang juga bakal terjun ke bidang pengacaraan tidak lama lagi.

Mengenai kisah cinta Anzalna dengan seorang mahasiswa yang dipanggil Hanif pula, perkenalan enam bulan dan keberaniannya membawa teman lelaki ke beberapa majlis adakala menimbulkan cakap-cakap belakang.

"Saya selesa dengan dia, dari segi layanan dan tanggungjawab dia sebagai seorang teman saya puji. Tiada niat secebis pun untuk menunjuk-nunjuk teman lelaki. Ini lebih baik daripada menjadi buah mulut orang dan rasanya saya tidak hipokrit untuk sembunyikan siapa teman saya," ujar anak kedua daripada lima beradik itu.


ANZALNA dan Aiman dilihat mempunyai potensi besar untuk menjadi pelapis pelakon baharu jika mereka terus konsisten dan tidak terlalu banyak kontroversi.


Aiman sisihkan nyanyian

Lupa daratan setelah keluar daripada program Mentor 5 dan melupai dunia seni suara yang pernah memperkenalkan Aiman kepada umum? Itu isu yang ditimbulkan jejaka yang sedap mata memandang ini.

Membalas kenyataan itu, Aiman, 22, membuktikan dia kini masih setia dengan dunia seni suara tempat dia bermula.

"Bidang nyanyian adalah bidang yang saya ingin teruskan. Saya kini baru saja usai merakam sebuah lagu duet dengan Almy Nadia untuk sebuah drama di Astro dan kini sedang dalam proses mengeluarkan single pertama dan mengumpul material," jelasnya yang mempunyai simpanan lagu yang diciptanya sendiri.

Berlakon tidak pernah diimpikannya, malah setelah membintangi drama Kitab Cinta bersama pelakon hebat, Fazura dan kini menjadi muka utama drama Vanilla Coklat bersama Izara Aishah, Aiman akui dia masih mentah!

"Memang saya minat sangat bidang lakonan, tak pernah terlintas untuk terlibat pun. Saya penggemar filem dan apabila mendapat tawaran berlakon daripada Erma Fatima saya terus terima.

"Sejauh mana saya boleh pergi, saya akan buat dan pastinya bidang lakonan dan nyanyian akan berjalan seiringan," katanya yang ingin memperbaiki lebih banyak aspek ekspresi wajah.

Mempertaruhkan wajah semata-mata untuk menapak dalam industri, kata Aiman kelebihan sebenarnya ramai orang yang belum nampak.

"Daripada Mentor lagi saya rasa tidak puas dan apa yang ditonjolkan di atas pentas adalah bukan diri saya yang sebenar, itu bukan yang saya mahukan.

"Setiap manusia ada kelebihan masing-masing, jika bersandarkan pada wajah semata-mata sampai bila? Saya akan buktikan suatu hari nanti Aiman sebenar akan keluar dari diri saya," ujarnya yang tidak terlintas untuk menutup periuk nasi orang dalam bidang lakonan.

Aiman bakal terlibat dengan telefilem Platform yang bakal memulakan penggambaran pada bulan Februari ini dan terkini sedang menjalani penggambaran bersama telefilem 560 Hari Mencari Cinta.

Full content generated by Get Full RSS.

Shahrizal curang! - Miera Liyana

Posted:

Shahrizal curang! - Miera Liyana

Shahrizal curang! - Miera Liyana

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN


HUBUNGAN cinta Shahrizal dan Miera diuji dengan kewujudan orang ketiga.


MEREKA pernah mengumumkan bercinta. Itu momen manis kisah cinta yang terjalin antara Miera Liyana dan Shaz Jaszle atau kini lebih dikenali sebagai Shahrizal.

Namun setelah beberapa bulan menjalin hubungan cinta, ikatan cinta mereka itu kini dikatakan sedang berada di ambang peleraian. Miera dan Shahrizal didakwa sudah bergaduh!

Puncanya, Shahrizal yang didakwa curang! Dia dikatakan telah menjalinkan hubungan cinta dengan wanita lain yang juga seorang pelajar jurusan perubatan.

Meira menitipkan maklumat mengenai perkara itu ketika dihubungi Kosmo! baru-baru ini, malah dia mengakui hubungannya dengan hero filem Azura 2012 itu kini berada dalam situasi tidak menentu.

Kosmo!: Adakah benar Miera dan Shahrizal sedang bergaduh seperti yang digembar-gemburkan baru-baru ini?

MIERA: Memang benar hubungan kami sekarang dalam situasi yang sangat sukar dan agak renggang. Bagi saya, itu adalah sesuatu perkara normal sekiranya pasangan kekasih bergaduh dan itulah yang kami alami. Kalau boleh saya tidak mahu menyalahkan sesiapa terhadap apa yang berlaku. Mungkin ini adalah disebabkan usia kami yang masih muda, tetapi sudah menjalinkan hubungan cinta.

Betulkan Shahrizal memang mempunyai wanita lain dan curang kepada Miera?

Baru-baru ini ada seseorang telah bertemu dengan saya dan menceritakan segala-galanya termasuklah hubungan Shahz dengan gadis berkenaan. Namun, saya tidak mahu mendedahkan identiti individu tersebut.

Bagaimana Miera boleh mudah percaya dengan apa yang telah diceritakan itu?

Saya akui pada mulanya sukar untuk mempercayainya memandangkan saya memang sedar ramai yang tidak menyukai hubungan saya dengan Shahz. Bagaimanapun, setelah saya tanya sendiri pada Shahz, akhirnya dia mengaku mempunyai hubungan dengan gadis yang dimaksudkan.

Adakah Shahrizal cuba menghubungi Miera untuk meminta maaf terhadap kesilapan yang dilakukannya itu?

Boleh dikatakan agak kerap juga dia menghubungi saya, tetapi hanya sesekali sahaja saya jawab panggilannya. Sekarang ini biarlah saya tenangkan fikiran dahulu sebelum membuat sebarang keputusan. Apa pun yang terjadi saya hanya anggap ini adalah sebagai satu dugaan yang cukup besar dalam hubungan percintaan kami berdua. Bagi saya perbuatan curang ini adalah sesuatu yang sangat sukar untuk dimaafkan dan dilupakan sama sekali.

Benarkah dia ada meminta maaf kepada Miera menerusi laman sosial Twitter?

Memang dia ada berbuat demikian dengan harapan saya membaca permintaan maafnya itu apabila saya tidak mahu menjawab panggilannya. Lagipun saya memang selalu mengemaskini status laman Twitter saya.

Namun, tindakan yang cuba dilakukannya itu memang saya tidak suka kerana masalah peribadi tidak perlulah dihebahkan kepada semua orang. Sepatutnya dia haruslah fikir dahulu sebelum berbuat demikian. Saya anggap tindakannya itu seperti agak kebudak-budakan. Pada usia yang mencecah 25 tahun, dia perlu menjadi lelaki dewasa dan saya mahukan seorang lelaki matang untuk menjadi teman hidup saya.

Jadi, apakah status hubungan anda berdua sekarang?

Buat masa ini agak sukar untuk saya terangkan status hubungan kami, cuma perasaan sayang dan cinta terhadap dia masih lagi ada. Mungkin saya memerlukan masa untuk menilai semula tentang hubungan ini. Lagipun saya tidak mahu terlalu banyak membuat kenyataan kerana tidak mahu mengaibkan kekasih saya. Walaupun apa yang dia lakukan terhadap saya ini sangat mengguris hati dan perasaan saya.

Adakah pergaduhan kamu berdua ini sekadar gimik memandangkan filem Azura 2012 lakonan Shahrizal akan ditayangkan tidak lama lagi?

Gimik? Rasanya kami tidak perlu berbuat demikian memandangkan masing-masing sudah bertapak kukuh dalam industri ini.

Apakah projek terbaharu Miera sekarang?

Ketika ini saya sedang menjalani penggambaran drama bersiri 13 episod iaitu Mulanya Di Sini untuk siaran RTM. Kemudian saya akan terbabit pula dalam sebuah filem arahan Mamat Khalid yang berjudul Amir Dan Lokman Ke Laut dan ia merupakan filem lakonan saya yang kelima.

Full content generated by Get Full RSS.

Demi Moore derita

Posted:

Demi Moore derita

Demi Moore derita


DEMI MOORE


RUPA-RUPANYA penderitaan yang dialami Demi Moore selepas berpisah dengan suaminya, aktor Ashton Kutcher memang begitu berat. Terkini, Demi Moore terpaksa dikejarkan ke hospital kerana penyalahgunaan ubat-ubatan.

Menurut laporan Dailymail, penyebab Demi Moore dimasukkan ke hospital disebabkan anoreksia dan penyalahgunaan ubat-ubatan.

Ketika ini, aktres berusia 49 tahun itu dikhabarkan sedang menjalani rawatan intensif untuk memulihkannya dari anoreksia dan pengaruh ubat di dalam tubuhnya.

"Dia pengsan selepas mengalami kekejangan. Dia memang tidak menjaga kesihatannya sejak akhir-akhir ini sehingga berat badannya menurun secara drastik. Demi sedang menjalani rawatan anareksia dan pelbagai perkara lain yang menyebabkannya kekejangan," ujar salah satu sumber yang terdekat dengan aktres itu.

Kebelakangan ini, berat badan Demi memang menurun secara drastik dan seolah-olah menuju kepada tahap yang membimbangkan. Perkara itu terjadi sejak berita skandal suaminya tersebar. Tidak tahan dengan keadaan tersebut, Demi akhirnya mengambil keputusan bercerai dengan Ashton pada November 2011 tahun lalu. Saat ini, kedua-duanya masih dalam proses perceraian.

Ironinya, ketika Demi sedang terbaring tidak berdaya di hospital, Ashton ternyata sedang berhibur bersama kawan-kawannya di Brazil. Bintang Two And A Half Men itu dilihat sedang menghadiri konsert Bruno Mars di negara tersebut.

Full content generated by Get Full RSS.