Adsense

Rabu, 21 Disember 2011

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Ain Tidak Serik Dikecam Kerana Gambar Seksi

Posted: 20 Dec 2011 06:12 PM PST






PETALING JAYA: Gara-gara penyebaran gambar seksinya, pelakon baru, Nurul Ain Nordin (Ain) akui ada pihak yang mengecam dan tidak kurang juga yang menyokong dirinya di laman sosial Facebook.

Biarpun gambar tersebut memberikan kesan kepada Ain, namun dia menerima respons yang menunjukkan ada juga peminatnya yang akan menonton filem yang dikaitkan dengan kontroversi itu yang berjudul Satu Malam Kubur Berasap.

"Semuanya bergantung kepada penonton kerana ada yang ingin menonton filem itu disebabkan ceritanya dan bukan kerana gambar seksi itu semata-mata.

"Seperti yang telah saya jelaskan sebelum ini, gambar itu hanya diambil dan disunting untuk dimuatkan pada poster bagi mempromosikan filem tersebut.
Ain bergandingan dengan Along Raja Lawak dalam Satu Malam Kubur Berasap.

"Tetapi ada pihak yang menyalahgunakan gambar itu dengan menyebarkan gambar asal," katanya yang pernah muncul dalam filem Lu Pikirlah Sendiri The Movie.

Bagaimanapun, Ain tidak menyalahkan pihak produksi apabila gambar tersebut tersebar.

"Saya tiada masalah dengan pihak produksi dan tidak menuduh mana-mana pihak," katanya yang pertama kali memegang watak utama melalui filem ini.

Biarpun dikecam, Ain tidak serik untuk tampil dengan imej seksi jika diminta dalam filem atau drama yang ditawarkan kelak.

"Saya akan melihat kepada tawaran dan sejauh mana saya diminta berpenampilan seksi. Jika saya rasa boleh lakukan, saya akan terima. Bagaimanapun, saya tetap akan menjaga sensitiviti masyarakat agar perkara yang sama tidak berulang lagi.

"Saya perlu belajar daripada kesilapan. Tetapi pada saya seksi itu subjektif," ujarnya.

Ain melakonkan watak seorang wanita bernama Siti yang telah meninggal dunia setelah menjadi mangsa rogol. Roh Siti mula mengganggu ketenteraman penduduk di Kampung Angan Tak Sudah bagi menuntut bela di atas kematiannya.

Suatu Malam Kubur Berasap, turut membariskan lima alumni Raja Lawak iaitu Angah, Along, Azrul, Wira dan Faiz, pelakon Zach Diamond, Ruminah Sidek, Zami Ismail dan Accapan.

Filem arahan Ernie Chen ini akan ditayangkan di pawagam mulai 22 Disember ini di seluruh pawagam di negara ini.

Noh (Hujan) Bintangi Filem Kedua Arahan Namawee

Posted: 20 Dec 2011 05:24 PM PST




PETALING JAYA: Buat pertama kali, vokalis kumpulan Hujan, Noh Salleh bakal beraksi mempertaruhkan bakat lakonannya menerusi filem kedua pengarah sensasi, Namawee, berjudul Hantu Gangster.

Kata Namawee, dia begitu teruja dan tidak sabar untuk bekerjasama dengan vokalis tersebut dan menganggap ia satu penghargaan besar buat dirinya kerana sudi menerima tawaran menjayakan filem yang diterbitkan oleh Fred Chong itu.

"Saya selalu kagum dengan kehebatan karya muzik Hujan. Saya percaya, kemunculan Noh pasti ditunggu-tunggu ramai kerana filem ini merupakan penglibatannya yang pertama ke layar perak.

"Menarik lagi, Hujan juga akan tampil dengan sebuah lagu tema Hantu Gangster," katanya.

Filem komedi seram ini mengisahkan tentang tiga kumpulan gengster dari latar belakang budaya yang berbeza, berganding bahu dalam mempertahankan keluarga mereka, melalui bantuan seorang pencuri.

Selain Noh, filem tersebut turut dibintangi oleh Diana Danielle, Farid Kamil, Dato David Arumugam, Datuk Jalaluddin Hassan, Reshmonu, Amber Chia, Taijuddin Bakar, Dennis Lau dan beberapa pelakon tambahan.
Namawee bersama barisan krew dan pelakon 'Hantu Gangster'.

"Kejayaan filem Nasi Lemak 2.0 membuatkan saya bersemangat untuk kekalkan konsep kepelbagaian kaum dari segi plot cerita dan dialog buat Hantu Gangster.

"Untuk menampakkan kelainan, saya menjemput beberapa bintang filem dan pemuzik terkenal dalam industri hiburan untuk menyertai filem terbaru ini yang sudah pun memulakan penggambarannya di Klang semalam (Isnin).

"Banyak juga masa yang dihabiskan bagi mengkaji latar belakang setiap pelakon terutamanya yang baru dengan mereka khas watak-watak unik untuk mereka dalam filem ini. David Arumugam juga menyumbangkan suara untuk lagu "soundtrack" filem ini," katanya.

Sebelum ini, Namawee berjaya memecahkan tradisi perfileman Cina apabila filem pertamanya, Nasi Lemak 2.0 mendapat kutipan lebih daripada RM7 juta namun dia gagal mendapat skim rebat cukai kerajaan kerana tidak melalui Skim Wajib Tayang.

Filem itu baru-baru ini ditayangkan di acara berprestij Film Festival Antarabangsa Golden Horse, Taipei dan ditayangkan di Singapura.

"Kami telah menerima jemputan dari beberapa festival filem termasuk Jepun, HongKong dan Eropah. Bagaimanapun, saya teringin sangat menyertai Festival Filem Malaysia (FFM) di masa akan datang.

"Harap-harap, selepas tayangan Hantu Gangster yang dijangka pada bulan Ogos tahun depan, filem ini akan dicalonkan dalam FFM.

"Semoga Finas atau pihak berkuasa yang berkaitan dapat memberi lebih banyak sokongan pada kali ini, kerana Hantu Gangster juga mempunyai mesej positif kepada masyarakat Malaysia," tegasnya.

Misha Berlakon Bukan Kerana Kerjaya Nyanyian Merudum

Posted: 20 Dec 2011 05:23 PM PST




KUALA LUMPUR: Penyanyi popular Misha Omar, 29, berkata pembabitannya secara aktif dalam bidang lakonan sejak kebelakangan ini bukan disebabkan oleh karier nyanyian yang semakin merudum, seperti dakwaan segelintir pihak.

Sebaliknya, Misha atau nama sebenarnya Samihah @ Aisah Omar, berkata keputusan untuk mengembangkan bakat ke bidang lakonan adalah bertitik-tolak daripada keinginannya sendiri yang mahu mengimbangi kedua-dua cabang seni itu.

"Sebenarnya, saya mahu mencipta profil sebagai anak seni yang berkebolehan dalam bidang nyanyian dan lakonan. Memandangkan peluang itu sudah terbuka, mengapa tidak saya mencuba?

"Namun, itu tidak bermakna karier nyanyian saya berdepan kejatuhan atau merudum. Selepas lapan tahun menceburi bidang ini, karier nyanyian saya sudah berada pada tahapnya sendiri. Saya selesa dengan kedudukan itu," katanya yang ditemui baru-baru ini.

Misha berkata kecenderungan untuk mendalami bidang lakonan khususnya cabang teater didorong oleh kepercayaan dan sokongan orang-orang terdekat yang mempercayai bakatnya.

"Ramai orang terdekat yang menyedarkan saya akan bakat dan potensi dalam bidang lakonan termasuklah guru lakonan juga pengarah teater, Rosminah Tahir.

"Mengapa harus saya bazirkan peluang dan kepercayaan itu? Sebab itu, saya akui aktif berlakon dalam beberapa produksi teater kebelakangan ini.

"Jadual nyanyian masih berjalan dengan baik dan padat, di mana hampir setiap minggu saya memenuhi pelbagai undangan nyanyian di majlis-majlis tertentu dan korporat," katanya.
Aksi terbaru Misha pada pementasan Monolog Solo: Gadis Yatim karya Rosminah Tahir pada Festival Monodrama di Istana Budaya, minggu lalu.

Ditanya tentang populariti dan kerjaya nyanyian yang dilihat kurang menyerlah, Misha berkata pada kedudukannya hari ini, senario berkenaan adalah sesuatu yang normal dan berlaku pada mana-mana artis senior.

"Pada kedudukan hari ini, saya tidak perlu lagi gusar untuk sentiasa berada di depan, menghiasi akhbar atau majalah. Hakikatnya, kita tidak perlu sentiasa berada di depan untuk menunjukkan kepada khalayak bahawa kita masih aktif.

"Saya lihat keadaan ini juga berlaku pada kebanyakan penyanyi senior lain di mana mereka terus aktif tetapi tidak perlu terlalu menonjol.

"Sudah tiba masanya saya memperoleh ilmu dalam cabang seni yang lain pula. Kini, saya gembira dan puasa kerana telah mencuba pelbagai bidang seni termasuk nyanyian, pengacaraan dan berlakon," katanya.

Penyanyi yang mencipta nama menerusi lagu Bunga-Bunga Cinta ini turut mengakui akan muncul dengan album terbaru pada suku pertama tahun depan.

Selain filem Gerak Khas The Movie 2 dan Main-Main Cinta, Misha pernah membintangi teater muzikal Gamat (2008), Uda & Dara (2010), Muzikal Tun Mahathir 1 & 2 (2010, 2011), Mak Dara Nyonya (2011) dan terbaru, Monolog Solo: Gadis Yatim.

Angah (Raja Lawak) Timba Pengalaman Kunyah Cacing

Posted: 20 Dec 2011 05:23 PM PST




PETALING JAYA: Pelawak Iskandarshah Hashim atau lebih dikenali sebagai Angah Raja Lawak akui menghadapi banyak cabaran sewaktu berlakon dalam filem Satu Malam Kubur Berasap.

Menurutnya, antara cabaran tersebut adalah melakonkan watak penghidap 'Fei Mao', iaitu seakan-akan budak lembam fikiran selain memerlukan dia mengunyah cacing dan tidur di dalam liang lahad.

"Saya rasa letih apabila terpaksa menghinggut bahu dan bertutur seperti penghidap penyakit "Fei Mao".

"Selain itu saya sanggup mencabar diri untuk mengunyah sepinggan cacing hidup sebelum memuntahkannya semula.

"Bukan itu sahaja, saya juga menghadapi cabaran untuk tidur selama tiga hingga empat jam di dalam liang lahad. Waktu itu macam-macam perasaan yang menyelubungi diri saya," kata Angah selepas tayangan media filem Satu Malam Kubur Berasap di Cathay Cineleisure, Damansara, e@curve baru-baru ini.
Para pelakon filem Satu Malam Kubur Berasap.

Walaupun melakonkan watak pemuda lurus bendul bernama Atan, namun pada Angah karakter yang dibawakan oleh Atan mampu mengundang tawa kepada penonton.

"Saya puas melakonkan watak Atan walaupun saya tidak perlu berjenaka seperti yang ditonton dalam filem-filem lakonan saya sebelum ini," katanya yang telah melakonkan 10 buah filem.

Antara filem baru lakonannya yang belum ditayangkan adalah Adnan Sempit 2, Hantu Dalam Botol Kicap, Nongkrong, Seram Sejuk, Jidin Sengal, Taikun dan Laki-Laki.

Angah akui bersyukur selepas melakonkan watak utama dalam filem Alamak Toyol, terbitan Metrowealth (MIG) yang memberikan kepercayaan kepadanya untuk memegang watak utama dalam filem-filem lain.

Dalam perkembangan lain, Angah turut teruja dengan kertas cadangan program televisyen yang dibuat untuk dirinya dan Along Raja Lawak.

"Setakat ini, saya dimaklumkan pihak Astro telah menyiapkan kertas cadangan untuk membuat program Slim Bam yang dihoskan oleh saya dan Along.

"Program itu mempunyai konsep seperti Macam-Macam Aznil dan kami akan mengendalikan "game show" melibatkan penonton," katanya.

Pada 26 Disember ini juga, Angah dan Along turut digandingkan dalam sebuah filem yang berkonsepkan seperti filem Home Alone.

"Saya dan Along banyak kali digandingkan bersama-sama. Mungkin mereka nampak saya dan Along ada keserasian seperti dalam Alamak Toyol," ujarnya lagi.