Adsense

Rabu, 15 Disember 2010

Sensasi

Sensasi


Nasa Mengesahkan Matahari bakal terbit dari Barat! Tanda hari perhitungan sudah dekat

Posted: 15 Dec 2010 07:44 PM PST


Translation dari artikel Bahasa Inggeris:

Sains astronomy mengatakan bahawa kelajuan Planet Marikh berkurangan dalam pergerakan putaran ke arah timur beberapa minggu lepas sehingga ke tahap kita dapat melihat seakan akan pertukaran arah dari arah timur ke barat sehingga hari Rabu, 30 July pergerakan planet itu telah berhenti berputar ke arah timur.

Pada bulan Ogos dan September,Planet Marikh telah menukar laluan ke arah yang bertentangan iaitu arah barat,sehingga hunjung september ,.ini bermakna Matahari sekarang telah terbit dari barat di Planet Marikh!

Fenomena luar biasa ini digelar "Retrograde Motion". Kebanyakkan saintis menyatakan bahawa semua planet akan melalui fasa yang sama sekurang kurangnya sekali,dan Planet bumi juga bakal melalui fenomena matahari terbit dari barat.

Perkara ini akan berlaku tak lama lagi dan kita masih kurang peka dengan hal ini.Terbit nya matahari dari arah barat telah dinyatakan dalam hadis, bahawa ini adalah salah satu tanda besar hari kiamat.Tanda tanda kecil sudah pun wujud kini,walaupun bukan semua tetapi hampir semua telah berlaku.

Rasullullah mengatakan sebaik tanda kiamat iaitu Matahari terbit dari barat,tiada lagi taubat hambanya yang diterima..

Bagaimanapun ada yang mengatakan berita ini adalah tidak sahih,Sensasi cuba google
"Nasa Confirm sunrise from west",kebanyakkannya sensasi jumpa di web keislaman,dari website sains atau barat tak jumpa ,sensasi tak search betul2 lagi..So sama samalah kita mencari kebenarannya

Wallahualam

Gambar sekitar Masquarade Nite pada Hari Jadi Dafi

Posted: 15 Dec 2010 07:10 PM PST






Bapa Dafi hanya akan tolong Dafi sekiranya Bangkrup

Menurut Datuk Ismail Sabri, dia mahu Dafi berdikari untuk merasai bagaimana susah untuk membina sebuah perniagaan menggunakan wang hasil titik peluh sendiri.

"Saya suka bila anak saya buat sesuatu atas usaha sendiri kerana saya juga dulu bukannya datang daripada keluarga yang senang. Jadi saya biarkan dan melihat dari jauh perniagaannya itu. Bila Dafi bankrap baru saya tolong.

"Apa-apa pun saya bangga kerana dia mula berfikir tentang perniagaan pada usia yang muda. Saya sendiri tidak sangka dia begitu cepat membuka sebuah syarikat.

"Bagus juga dia menceburkan diri dalam perniagaan. Jika mula berniaga awal, dan mungkin satu hari nanti gagal, sekurang-kurangnya dia ada masa untuk memulihkan syarikatnya itu.

"Saya harap dia bersungguh-sungguh dengan perniagaan barunya itu. Saya selalu berkata kepada Dafi supaya jadikan Norman KRU sebagai contoh kerana Norman berjaya dalam perniagaan kerana kreativiti yang dimiliki.

"Justeru, Dafi juga perlu kreatif dan mempunyai produk perniagaan lain daripada yang lain jika ingin berjaya," katanya pada majlis ulang tahun hari lahir Dafi yang ke 22 dan pelancaran LOLE bertemakan Masquarade Nite-The New Beginning, di sini, Selasa.

Kisah Benar: Ibu bunuh bayi kerana Facebook

Posted: 15 Dec 2010 06:50 PM PST


Seorang ibu yang bernama Alexandra V Tobias dari Jacksonville, Florida, Amerika Syarikat ini hilang perasaan belas kasihan pada bayinya yang masih berusia 3 bulan. Bayinya yang bernama Dylan Lee Edmonson itu, kehilangan nyawa, setelah ibunya, Alexandra V Tobias, kesal karena permainan game Farmvillenya di laman sosial Facebook terganggu akibat tangisan Dylan.

Tobias dikatakan menggoncang-goncang tubuh Dylan, sampai bayi itu tidak bergerak lagi. Atas perbuatan yang keji pada Januari 2010 itu, wanita berumur 22 tahun ini kini kemungkinan menerima hukuman maksima penjara seumur hidup, dengan tuduhan melakukan pembunuhan tidak sengaja.

Nasib Tobias, seperti diberitakan The Florida Times-Union, bakal ditentukan pada perbicaraan yang akan dibacakan pada Disember ini. Namun, Hakim Richard Mantei meramalkan, hukuman mungkin lebih ringan. Ini kerana berdasarkan kebiasaan penjatuhan hukuman di negara bahagian Florida, untuk jenis kesalahan yang dilakukan Tobias, hukumannya adalah antara 25-50 tahun.

Dalam surat pembelaannya, Tobias mengaku dua kali mengoncang-goncang tubuh Dylan. Selepas menggoncang Dylan pertama kali, Tobias sempat menenangkan diri dengan cara merokok. Tapi ternyata tangisan Dylan kembali terdengar, hingga membangkitkan kembali amarah wanita berambut perang ini.'Kata dia (Tobias), ada kemungkinan Dylan terpukul semasa dia mengoncang-goncang tubuhnya.

Sesuatu perkara keduniaan apabila dilakukan berlebihan pasti akan berbahaya, tidak terkecuali Facebook, bukan hanya terbukti banyak menurunkan produktibiti pelajar dan pekerja tapi boleh juga sampai menghilangkan nyawa, bahkan nyawa buah hati sendiri, oleh itu bijaksanalah menggunakannya.

Jokes:Kisah Boss,Secretary,Isteri dan anak

Posted: 15 Dec 2010 06:44 PM PST


mengapa aku pecat Secretary ku yg seksi???

Minggu lalu, besday ku yang ke-40 tahun!
Aku turun sarapan dgn harapan isteriku ingat & mengucapkan dgn penuh mesra "Selamat HariJadi ya Suamiku Sayang".

Waktu berlalu, isteriku sama sekali tidak mengucapkan sesuatu! Ya, itulah isteriku!

Mungkin anak2ku ingat, Besday papanya.
Tp x seorang pun anak2 ku dtg ke meja utk sarapan, mrk pun x mengucap satu katapun kpd ku.

Akhirnya aku pegi kerja dgn rasa Sedih!

Aku msk ke bilik ku,
Secretary ku, Emy menyapaku
"Morning Boss , Selamat Harijadi"
Aku merasa sedikit terubat, sebab secretary ku mengingati harijadi ku.

Time lunch, Emy mengetuk pintu bilik ku "Apakah Boss x sedar bahawa sudah masuk waktu lunch, hari ini kan besday Boss, mari kita pergi lunch"

"Wow, itu Idea yg baik! Ok, mari kita pergi lunch" jwb ku..

Kami pun pergi lunch berdua.

Setelah Lunch, Emy berkata "Hari ini indah kan Boss, kita tak payahla ke opis lg kan Boss?" Kita pegi berseronok sajalaa..

Saya mengangguk!

Lalu Emy mengajak saya pegi ke apartment nya.

Setiba di apartment nya, dia berkata "Boss, maaf tunggu sekejap ya, saya mahu ke bilik tidur utk menukar pakaian, agak panas ari ni..".

"Tentu saja" sahutku dgn gembira!!pikiranku negativvvvvve

Emy masuk kebilik tidurnya. Kira-kira 10 minit kemudian…

Emy keluar membawa KEK besday, diiringi Isteri n anak2ku serta bersama rakan kerjaku sambil menyanyi Happy Besday To U..

Aku duduk TERPAKU di atas sofa, dgn telanjang bulat tanpa sehelai benangpun… !!!