Adsense

Rabu, 15 Disember 2010

borak kosong

borak kosong


[Kesian] Baru 28 tahun wanita ini sudah disahkan menopause

Posted: 15 Dec 2010 09:06 PM PST

Wanita menopause, itu pasti. Hilangnya kemampuan reproduksi akibat perubahan hormon seiring penuaan usia ini, selalunya menimpa wanita usia 45 tahun ke atas.Bagaimana dengan Katy Hayward, wanita yang berasal England, yang menopause di usia 28 tahun?

 Katy terkejut mendengar diagnosis doktor. Doktor mengatakan bahawa di usianya yang kini sudah hampir 30 tahun, tak ada lagi pengubatan atau terapi untuk mengembalikan kemampuan reproduksinya.

Untuk menyelamatkan sel telurnya sudah terlambat. Harapan, satu-satunya hanya derma telur daripada orang lain, tapi itu juga tak mudah. "Saya terkejut," kata Katy. "Memiliki anak adalah kebanggaan seorang wanita."

Dr Beth Cartwright dari Unit Penelitian Menopause di Guy's Hospital London mengatakan, belum ada penjelasan perubatan yang cukup detail tentang menopause  ini. Hanya satu dari setiap seribu wanita yang mengalami menopause di bawah usia 30 tahun.

Menopause ditandai dengan perubahan hormonal akibat berkurangnya produksi estrogen. Keadaan ini tak hanya memengaruhi kesuburan, tapi juga meningkatkan risiko tulang rapuh, serangan jantung, dan stroke.

Sejauh ini, Unit Penelitian Menopause di Guy's Hospital masih terus melakukan kajian dan penelitian demi menemukan pencegahan dan pengubatan menopause awal usia pada wanita. Ini membuat Katy masih berani berharap boleh memiliki anak dari rahimnya suatu saat nanti.

Koleksi pakaian pengantin 2011,modelnya terlampau seksi dan brutal

Posted: 15 Dec 2010 08:50 PM PST





mengancam bukan..koleksi pakaian pengantin terbaru
untuk 2011 model seksi dan brutal....


[Hebat] Inilah wajah bapa yang sangat sayang anaknya

Posted: 15 Dec 2010 07:25 PM PST




Dia akan gembira jika anaknya gembira.....
gambar ini menunjukkan betapa dia menyayangi anaknya...
tapi malangnya ada segelintir manusia yang menjadikan anak sebagai
sampah yang boleh dibuang merata-rata.....


Rancangan realiti tv paling bodoh sudah muncul

Posted: 15 Dec 2010 06:40 PM PST

Satu rancangan realiti tv yang aku anggap bodoh telah muncul kerana semua peserta di kehendaki berbogel.
Bagi aku  mereka yang menyertai dan juga yang memperkenalkan rancangan ini lebih baik
hidup di zaman batu...saya petik dari kosmo online


LAND O'LAKES - Sebuah program realiti televisyen di Amerika Syarikat (AS) yang menjalani penggambaran di resort bogel Caliente, Pasco, memperkenalkan para peserta siri itu buat kali pertama, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Program itu, The Nak'd Truth menampilkan lapan orang peserta yang akan tinggal sebumbung tanpa memakai pakaian selama sebulan. 

Mereka juga akan berkerja di resort itu yang terletak di negeri Florida.

Sebahagian peserta The Nak'd Truth itu yang terdiri daripada warga tempatan berkata, mereka teruja dapat menyertai program realiti tersebut. 

Namun, tidak semua peserta memaklumkan kepada keluarga dan rakan-rakan mengenai penyertaan mereka.

"Sebenarnya, saya pun masih belum memberitahu sesiapa," kata seorang peserta lelaki, Wayd Dionne, 23.

"Cuma ibu saya yang tahu mengenai penglibatan saya dalam siri realiti ini dan dia menyatakan sokongannya kepada saya," tambahnya.

Sementara itu, para penerbit program realiti itu memberitahu, mereka akan mengaburkan bahagian sulit peserta selain menggunakan sudut kreatif kamera bagi mengelak kontroversi sepanjang siri itu ditayangkan. - Agensi

Budak 4 tahun temui keajaiban

Posted: 15 Dec 2010 05:35 PM PST

Bila kita berusaha pasti kita akan temui kejayaan dan kalau kita mencari pasti akan kita temui
sinarnya...itulah yang dilakukan oleh kedua ibu bapa kanak-kanak perempuan yang berusia 4 tahun ini kerana berkat usaha mencari pengubatan untuk anaknya akhirnya anaknya yang buta sejak lahir mula dapat melihat...
saya petik dari kosmo online



PULAU HAYLING, Britain - Keajaiban berlaku terhadap seorang budak perempuan berusia empat tahun di Britain, Izabelle Evans kerana dia dapat melihat semula selepas matanya buta sejak dilahirkan, lapor sebuah akhbar semalam.

Izabelle kini dapat melihat objek dalam lingkungan beberapa meter setelah dia menjalani rawatan sel stem di China.

Ibu-bapanya, James Evans dan Hollie McHugh berkata, mereka amat berpuas hati dengan rawatan melibatkan kos £50,000 (RM245,917) itu terutamanya apabila Izabelle merenung ke dalam mata mereka dan memanggil: 'Ayah' dan 'Ibu'.

"Jika anda melintas di hadapannya, dia akan menyapa anda. Rawatan itu menakjubkan kerana sebelum ini, doktor-doktor yang kami temui di sini memberitahu bahawa anak saya buta sepenuhnya," kata Hollie.

Izabelle buta akibat penyakit ganjil Optic Displasia yang menyebabkan dia cuma memiliki beberapa ratus daripada jutaan saraf optik yang diperlukan oleh deria penglihatan.

Namun, dia pulih selepas mendapat suntikan sel stem daripada uri bayi yang digunakan untuk membina semula saraf-sarafnya.

Budak itu mendapat rawatan di Hospital Rakyat Chenyang, Qingdao di China hampir sebulan. - Agensi

Facebook selamatkan budak berusia 2 tahun

Posted: 15 Dec 2010 04:30 PM PST

Hidup seorang kanak-kanak bernama Grace Freeman, terselamatkan kerana fotonya dimuat di Facebook. Ketika seorang jururawat, Nicola Sharp, membuka akaun Facebook temannya, Michele Freeman -ibu Grace- Nicola terkejut melihat foto Grace.

Dari foto tersebut terlihat mata Grace sebelah kanan terkena efek 'red eye' dari kamera sementara mata kirinya jesteru berwarna putih. Dan, sebagai jururawat yang sudah bekerja di pusat kesihatan anak selama lebih dari 20 tahun, Nicola menduga keadaan mata Grace boleh menjadi indikasi gejala kanser mata.


Dia segera menghubungi Michele, dan meminta ibu kepada anak itu untuk melakukan pemeriksaan pada Grace. Dari hasil pemeriksaan ternyata Grace didiagnosis retinoblastoma, jenis kanser mata. Ditemukan dua tumor di mata kiri Grace dan dia kehilangan penglihatan pada mata tersebut.

Kanser akan menyebar dengan cepat dan menimbulkan hal yang fatal dan kematian. Ketika ini Grace menjalani perawatan laser setiap empat minggu untuk memonitor keadaannya. Hal ini harus dilakukan sepanjang hidupnya.

"Nicola telah menyelamatkan hidup Grace. Tidak ada tanda sama sekali kalau mata Grace bermasalah dan kami tidak akan pernah tahu kalau ada kanser tanpa bantuan Nicola. Mungkin kami lambat mengetahui jika mata Grace bermasalah, ketika keadaannya sudah teruk," kata Michele.

Nicola merupakan ketua dari sekolah jururawat untuk NHS Heywood di Middleton dan Rochdale, Inggris. "Aku hanya melihat foto dan merasa ada yang aneh. Normalnya, seseorang akan mendapatkan efek 'red eye' ketika diambil fotonya menggunakkan flash. Tetapi, ketika mata terlihat putih boleh jadi pertanda kalau ada yang salah. Kami sebenarnya berharap tidak ada apa-apa, tetapi ternyata mata Grace memang bermasalah," kata Nicola.

Retinoblastoma hanya terjadi pada anak-anak dan gejala yang paling umum adalah pupil yang memantulkan cahaya berwarna putih, seperti mata kucing. Jika terdiagnosa sejak mula penyakit tersebut dapat diubati dan disembuhkan.

Semuanya serba kecil

Posted: 15 Dec 2010 10:01 AM PST










Sebenarnya dia orang ni nak makan ke atau ada maksud lain?

Posted: 15 Dec 2010 09:01 AM PST




melihat kepada gambar-gambar ini apa tujuan mereka sebenarnya
adakh untuk makan atau ada maksud lain???

Heboh!! Beredar Video Polis Sebat Seorang Wanita Sambil Tertawa

Posted: 15 Dec 2010 08:45 AM PST

Berita ini  menjadi heboh di Sudan. Dengan beredarnya rakaman video pelaksanaan hukuman sebat oleh penguatkuasa setempat pada seorang wanita di depan orang ramai,  menjadi bahasan hangat . Bagaimana sikap para penguatkuasa yang melaksanakan hukuman sebat tadi tanpa belas kasihan bahkan mereka tertawa lebar menyaksikan wanita yang disebat menjerit kesakitan.

Pelaksanaan hukuman csebat oleh polis Sudan pada seorang wanita

Seperti terlihat di rakaman video yang telah di upload di You Tube seorang wanita menjerit -jerit minta ampun dengan berteriak ampun-cukup , saya ingin ibuku, namun salah seorang petugas polis malah mentertawakannya. Wanita itu dijatuhinya hukuman sebat kerana yang bersangkutan melanggar  hukum setempat yang melarang para wanita menggunakan seluar, seperti diketahui Sudan menerapkan hukum Syariat dimana wanita diharuskan memakai pakaian jubah (tidak boleh memakai seluar).-ruanghati.com





Ini mungkin nenek Spiderman

Posted: 15 Dec 2010 07:42 AM PST

120110-spider-grandma
Relaks betul nenek ini ..mungkin inilah dia nenek Spiderman…sumber gambar : ruang-unikz.tk

Jom tengok orang snokerling atas salji

Posted: 15 Dec 2010 06:00 AM PST

agaknya ada ikan besar kot di bawah salji tu..

[Video] Kesan daripada 20000,watt sistem audio kereta

Posted: 15 Dec 2010 05:38 AM PST


bergegar tingkap bangunan...apalagi kalau gegendang telinga




Akibat terlampau ghairah berdangdut

Posted: 15 Dec 2010 04:49 AM PST

LETAK MAKLUMAT IKLAN

Takkan sampai tua nak jadi macam ni

Posted: 15 Dec 2010 03:00 AM PST



Melihat gambar atok dan nenek ni...kesian sungguh
Minta dijauhkan kita daripada perbuatan yang tak berfaedah ini...


Pintu kaca di lantai?

Posted: 15 Dec 2010 02:00 AM PST

 pintu kaca dilantai,,,nampak pelik...



 Eh...ada tangga ..jom tengok apa isinya...

v


v



v


v
rupanya tempat simpan botol minuman....


[Hebat]Mahasiswa ini buat rumah kecil mesra alam yang boleh bergerak kemana-mana

Posted: 15 Dec 2010 01:00 AM PST

Daihai Fei, seorang mahasiswa China telah membuat sebuah rumah portable yang mesra alam.Rumah yang berbentuk seperti telur ini punya rangka yang terbuat dari bambu dan kemudian diatasnya dilapisi sebuah karung serta sebuah panel surya di bahagian atas untuk digunakan sumber lelektrik di dalam rumah kecil ini.

Yang menarik disinilah adalah karung yang digunakan dimana berisi serbuk gergaji dan biji rumput dimana kalau rajin menyirami karung yang ada maka rumput akan tumbuh dan secara automatik dan akan menjadi atap yang dipenuhi rumput selain membuat penghijauan sekaligus sebagai lapisan untuk menyerap panas atau sama seperti sistem Atap Hijau (Green Roof)

Di dalam rumah ini hanya terdapat sebuah katil, wastafel kecil, lemari kecil dan sebuah lampu yang menggunakan tenaga dari panel surya.Untuk membuatnya mudah dipindah, jroda di pasang di bahagian bawah untuk memudahkan rumah kecil ini ditarik kemanapun.

Daihai Fei mengatakan bahawa dengan rumah kecil ini, dia boleh jimat banyak kerana sudah tidak perlu lagi membayar bil-bil.









Tak malu punya jantan tunjuk kemaluan ditempat awam

Posted: 15 Dec 2010 12:50 AM PST

ooppsss...bukan dia ni tapi jantan kat
bawah ni...



V



V



V


V


V


V


V


V



V



V

Perempuan yang menjadi kesayangan pemimpin Libya Muammar Gaddafi

Posted: 14 Dec 2010 11:30 PM PST

Pemimpin Libya, Kolonel Muammar Gaddafi, sangat bergantung kepada seorang perawat Ukraine yang berambut perang dan sangat 'menggairahkan' yang selalu mengikutinya ke mana-mana. Khabar itu berdasarkan dokumen rahsia Departemen Luar Negeri AS yang dibocorkan ke publik oleh  web Wikileaks.

Para diplomat di Tripoli menggambarkan bagaimana pemimpin Libya itu nampak sangat bergantung kepada Galyna Kolotnytska. Gaddafi dilaporkan 'tidak dapat melakukan perjalanan' tanpa Kolotnytska.

Kolonel Gaddafi bahkan sampai mengirim jet pribadi untuk membawa perawat itu dari Libya ke Portugal untuk bertemu dengan Gaddafi ketika perempuan itu tertunda penerbangannya akibat permohonan visa yang terlambat.




SUMBER : ruang-unikz.blogspot.com




Cuba lihat mayat ini

Posted: 14 Dec 2010 10:20 PM PST

121310-dead-guy-rotting.jpg1

121310-dead-guy-rotting
beginilah keadaan mayat yang dah berulat.....ternyata inilah hasil akhirnya manusia.Ternyata semua harta yang dimilikinya tak berguna lagi...