Adsense

Jumaat, 9 September 2011

borak kosong

borak kosong


Inilah ‘Star’, Itik yang Selalu Mengikuti Majikannya dan Mempunyai Halaman Facebook Sendiri

Posted: 09 Sep 2011 09:40 PM PDT

Persahabatan manusia dan binatang bak cerita dongeng ini bermula ketika Hayman menyelamatkan Star dari inkubatornya, ketika melihat itik kecil tersebut panik kerana dimusuhi saudara-saudaranya. Sejak ketika itu lah, Star menjadi tak terpisahkan dari lelaki berusia 65 tahun ini.

Star yang berumur 11 minggu ini mengikuti Hayman kemana pun ia pergi, dari supermarket, pub, dan bahkan menonton pertandingan rugby dengannya.

"Dia (Star) tidak akan meninggalkan saya dan jadi sekarang kami selalu bersama-sama, kemanapun saya pergi" tutur pria asal Eastleigh, Devon ini.

"Saya tidak melatihnya untuk mengikuti aku, tapi ia nampaknya menyukainya. Dia adalah itik yang fantastik, dan bahkan datang ke Pub dimana orang-orang menyukainya." tambah Hayman.

Hayman menuturkan bahawa ia telah cuba melatih Star untuk berbaur dengan itik lain, namun ia nampak tertekan dan tidak menyukainya.

Star sekarang memiliki halaman Facebook sendiri, dengan nama Star Hayman, yang berisi daftar buku favoritenya sebagai The Tale of Jemima Puddle-Duck, Animal Farm dan Charlotte's Web.



Sumber : dailymail

Baru 15 tahun anak jeneral ini dah jadi samseng jalanan

Posted: 09 Sep 2011 08:40 PM PDT


BEIJING: Seorang pegawai tentera China berpangkat jeneral semalam meminta maaf atas tindakan kejam anaknya yang memukul sepasang suami isteri.

Jeneral itu juga dan menawarkan gantirugi kepada pasangan terbabit.

Media menggelarkannya sebagai skandal yang melibatkan "generasi kaya kedua".

Kes yang telah menyebabkan kemarahan orang ramai itu, adalah kes kedua selepas anak seorang pegawai polis cuba menggunakan status bapanya, untuk melepaskan dirinya setelah menyebabkan satu kemalangan ngeri, membabitkan kematian.

Menurut laporan rasmi yang disiarkan oleh akhbar Global Times, polis telah menahan Li Tianyi, 15, di Beijing setelah saksi berkata dia dan kawannya melompat keluar dari kereta dan membelasah pasangan suami isteri itu selama tiga minit di depan anak mereka.


Li dilaporkan tidak mempunyai lesen memandu dan kereta BMWnya tidak mempunyai nombor plat. - Reuters

sumber : myMetro

Pemandu lawak sembunyi bawah bas elak kena saman

Posted: 09 Sep 2011 07:45 PM PDT


BEIJING - Seorang pemandu sebuah bas bersembunyi di bawah badan bas untuk mengelak dikenakan notis saman di Zhongshan, China, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Dia melakukan perbuatan itu selepas memandu basnya dalam keadaan laju ketika ia melepasi sebatang tiang lampu isyarat yang menunjukkan warna merah.

Pemandu itu juga bertindak dengan menukar haluan bas berkenaan dalam keadaan berbahaya.

Dia bersembunyi di bawah badan bas selepas basnya berhenti semasa diarahkan polis dalam kejadian yang berlaku baru-baru ini.

Tindakan pemandu bas itu menyebabkan kesesakan jalan raya yang teruk berlaku kerana kejadian tersebut berlaku dekat dengan bulatan.

Beberapa anggota polis juga gagal untuk memujuk dia keluar dari bawah badan bas menyebabkan trak penunda dipanggil untuk menunda kenderaan itu.

Namun, pemandu bas itu merangkak di bawah badan bas semasa kenderaan tersebut bergerak semasa ditunda.

Anggota-anggota polis kemudian bertindak menarik tangan pemandu bas tersebut sekali gus menangkapnya. - Agensi

sumber : kosmo online

Ratu tak pakai seluar dalam yakin menang Ratu Cantik Universe Dunia

Posted: 09 Sep 2011 06:44 PM PDT


SAO PAULO - Ratu Cantik Colombia, Catalina Robayo yakin dia akan menang mahkota Ratu Cantik Universe Dunia yang akan diadakan pada Isnin ini, lapor sebuah akhbar semalam.

"Setiap orang (peserta) mempunyai hak untuk memikirkan dan bertanding mengikut cara mereka.

"Saya akan bertanding dan saya bakal memenanginya. Jika tidak, saya tidak akan bertanding," katanya kepada majalah mingguan Elenco.

Menurutnya, dia telah berlatih lebih tiga bulan lalu untuk memastikan tubuhnya berada dalam keadaan sempurna.

Dia membuat kenyataan itu walaupun berdepan kontroversi kerana dia diberikan amaran oleh pihak penganjur pertandingan Ratu Cantik Universe Dunia kerana tidak memakai seluar dalam.

Menurut laporan berita FOX411, Catalina yang berusia 22 tahun tampil dalam acara rasmi pertandingan itu tanpa memakai seluar dalam.

Dia dilaporkan tidak memakai seluar dalam dalam satu sidang akhbar.

Laporan berkenaan yang memetik sumber-sumber menyatakan, peserta tersebut perlu diberitahu bahawa dia mesti memakai seluar dalam dan perbuatan yang dilakukannya itu adalah tidak senonoh.

Menyentuh mengenai laporan itu, Catalina berkata, dia tidak faham kenapa isu tersebut masih menjadi kontroversi selepas lebih seminggu gambar yang menunjukkannya tidak memakai seluar dalam dirakamkan.

"Kita semua membuat kesilapan. Ia akan membantu saya supaya lebih berhati-hati," katanya.

Dalam pertandingan itu, Malaysia diwakili oleh Deborah Henry. - Agensi

sumber : kosmo online

Tersesat di Hutan, Lelaki Ini Makan Cacing

Posted: 09 Sep 2011 05:00 PM PDT


TENNESSEE - Seorang lelaki yang berburu di hutan yang terletak di Tennessee terpisah dari rombongannya, dirinya pun terpaksa memakan cacing dan minum air bercampur lumpur untuk bertahan hidup selama lima hari.

Bill Lawrence menyatakan, dirinya terpaksa menampung air hujan di rompinya dan cuba untuk menenangkan diri saat tersesat di hutan. Demikian seperti diberitakan Associated Press, Jumaat (9/9/2011).

Pihak keamanan setempat sudah melakukan pencarian terhadap Bill di Hutan Meeman Shelby yang seluas 5.000 hektare sebelum sebelum lelaki itu ditemukan.

Bill hilang saat kawannya tengah mengejar seekor tupai pada 31 Ogos lalu. Bill pun sangat terkejut ketika menyedari dirinya sudah tak bersama kawan-kawannya.

Kawan-kawan Bill melapor ke polis saat Bill sudah tidak ada dalam rombongannya. Polis juga mengerahkan anjing pengesan dan segala macam kendaraannya untuk mencari lelaki tersebut di tengah hutan belantara.

Bill membawa senapang dengan 15 amunisi, dua buah air dalam botol, lampu picit, spray anti nyamuk, dan peralatan berburu. Meski nampak siap dalam sebuah perburuan, Bill tidak membawa handphone dan hal tersebut menyulitkan dirinya ketika memerlukan bantuan.

Bill pun menembakkan senapangnya agar siapa pun yang mendengar suara tembakan itu dapat menghampirinya. Namun, Bill kehabisan amunisinya di hari Minggu lalu.

Lelaki ini pun berhasil diselamatkan pada Isnin (5/9) saat dirinya berjalan menuju jalan raya. Bill pengsan dan ditemukan oleh pejalan kaki. Menurut polis, Bill menderita dehidrasi dan dirinya juga digigit oleh serangga. Bill pun diberikan ubat antibiotik demi kesihatannya kerana dirinya memakan makanan yang tak lazim di hutan.(rhs)

Nilah dia Mat Bontot

Posted: 09 Sep 2011 11:01 AM PDT





Pemandu Ini Didapati Memandu Sambil Meramas Payudara Wanita Disebelahnya

Posted: 09 Sep 2011 10:30 AM PDT


SICHUAN - Seorang pemandu mengancam polis lalu lintas kerana telah menyebarkan fotonya yang sedang meramas payudara pasangannya pada saat dia sedang memandu.

Deng Jialin, dikenakan denda kerana didapati memandu laju yang ditentukan. Namun masalah besarnya bukan itu yang membuatnya khuatir.

Dia mengatakan, fotonya yang kini sudah tersebar di media tempatan merupakan hasil manipulasi digital. Dia pun menuntut polis lalu lintas, yang diyakininya telah menyebarkan fotonya tersebut.

Foto yang kini beredar menunjukkan Deng tengah memandu kereta Nissan 4WD di jalan raya antara Santai dan Shehong di Provinsi Sichuan, China.

Seperti dilansir Orange, Jumaat (9/9/2011), wanita yang berada dalam foto tersebut diketahui adalah seorang mahasiswi dari universiti di wilayah tersebut.

Namun Deng, yang merupakan seorang pengusaha, mengatakan bahawa foto tersebut adalah palsu dan mengancam akan menuntut polis.

"Saya sedang memandu sendiri pada saat itu dan tidak ada seorang pun di sebelah saya," ujarnya.

Pejabat lalu lintas pun mengatakan akan menyelidiki insiden ini dan akan memantau kebijakan untuk melindungi privasi seseorang.(rhs)

Gempak...Remaja Buang Air Kecil Di Bakul Sampah Buat Hakim Terkejut

Posted: 09 Sep 2011 09:45 AM PDT


Seorang remaja Texas yang sedang menjalani proses pengadilan membuat hakim terkejut ketika ia dengan selambanya membuka seluar lalu buang air kecil di tempat sampah dalam ruang mahkamah.

Awal September kelmarin nampaknya menjadi hari yang buruk bagi hakim Kerry Russell, kerana ia harus menghadapi seorang tahanan remaja berusia 17 tahun, Corey Webb, yang merupakan salah satu tahana paling mengesalkan sepanjang hidupnya.

Webb yang ditahan kerana menembak seorang polisiketika berusaha lari dari sebuah lembaga untuk remaja, sudah cukup membuat hakim kesal dengan segala celotehan bernada tingginya selama pengadilan berlangsung, ia bahkan sempat bertanya apakah ia boleh memecat peguamnya.

Ketika proses pengadilan memasuki masa istirahat untuk makan siang, perilaku remaja menyebalkan yang satu ini makin menjadi-jadi. Webb membuka seluarnya dan berjalan ke arah tempat sampah di dekat hakim lalu buang air kecil disitu. Hakim dan polis yang melihat kejadian itu nampak tidak percaya dengan apa yang baru saja mereka lihat.

Hakim itu -yang seandainya diperbolehkan mungkin sudah melemparkan tukulnya ke arah kepala Webb- lalu menegur Webb: "Saya tidak tahu bagaimana diri anda dibesarkan, tapi membuang air kecil di dalam sebuah tempat sampah dalam ruang pmahkamah adalah tindakan yang tidak tepat. Ini adalah pembicaraan kita yang ke dua. Tidak akan ada pembicaraan yang ketiga."

Ketika sidang dilanjutkan kembali, Webb memasuki sidang atas tuduhan 'buang air kecil sembarangan' sebagai tambahan dari tuduhan kes yang sebelumnya telah menimpanya.




sumber: newslite.tv

Rusa Mabuk Tersangkut di Pohon

Posted: 09 Sep 2011 08:45 AM PDT


GOTEBORG - Seekor rusa didapati tersangkut di sebuah pohon setelah rusa itu memakan appel yang terfermentasi dan mengakibat mabuk berat.

Per Johansson (45), mendengar suara raungan dari taman milik tetangganya pada Selasa kelmarin, dia pun mencuba mencari tahu dan melihatnya. Di sana dia menemukan seekor rusa betina meraung dan menendang-nendang cuba untuk melepaskan diri dari cabang pohon.

Setelah dibantu oleh polis dan pemadam, Johansson berhasil melepaskan rusa tersebut dengan memotong cabang pohon, namun rusa tersebut terlihat seperti kebingungan.

Rusa itu pun akhirnya menuju taman milik Johansson dan beristirahat di taman itu hingga hari Khamis kelmarin, waktu setempat. Demikian lansir Telegraph, Jumaat (9/9/2011).

Sementara tetangganya yang lain mengatakan bahawa haiwan tersebut sebelumnya terlihat menyelinap ke pemukiman warga selama beberapa hari. Johansson mengatakan bahawa rusa itu terlihat sakit, mabuk dan setengah khayal.(rhs)

Hebat ..Seniman ini membuat serangga dengan rambutnya sendiri

Posted: 09 Sep 2011 07:40 AM PDT

Seniman Adrienne Antonson mempunyai cara tersendiri dalam membuat karya seni, yakni dengan membuat patung serangga dengan menggunakan rambutnya sendiri.

Bahkan, Ripley mempamerkan enam karyanya di muzium mereka kerana menganggap karya Antonson ini sangat bagus.

Antonson, yang baru saja pindah ke Asheville, NC, dari Vashon Island, mengatakan bahawa sangat menyukai serangga ketika masih berusia muda.





"Mereka (serangga) memikat saya, dan yang membuat saya kagum kerana meskipun ukuran mereka sangatlah kecil, namun serangga dapat melakukan begitu banyak hal yang tidak dapat kita lakukan," jelasnya.

Antonson menggunakan teknik yang berbeza, bergantung pada model serangga yang ia ciptakan. Terkadang ia menjahit rambut tersebut dan kadang kala mencat atau menggunakan hairspray.

"Idaenya adalah untuk menciptakan sesuatu yang indah dan bertekstur seperti serangga. Bahkan saya tidak perlu membunuh mereka untuk membuat karya ini " katanya.

Sumber : huffingtonpost

MacBook Air Ternyata Boleh Digunakan Sebagai Pisau Memasak

Posted: 09 Sep 2011 06:47 AM PDT

Jika anda mencari kegunaan lain dari MacBook Air, ada tentunya tidak akan menyangka komputer ini dapat berfungsi seperti pisau memasak. Hal ini dibuktikan oleh user YouTube ehitasakai, dimana dalam video unik nya terlihat MacBook digunakan untuk memotong apple, menguliti udang, memotong kubis dan sebagainya.




Lihat Seberapa Cepat Api Ini Membakar Hutan di Texas [Video]

Posted: 09 Sep 2011 05:45 AM PDT


Lihatlah sendiri bagaimana api yang telah melalap 100 hektar hutan di Bastrop State Park, Texas, menjalar dengan kecepataan yang mengerikan (untuk sebuah api), mereka bahkan bergerak lebih cepat dari progress bar video YouTube yang satu ini.

Mari kita lita lihat hasrat ular sawa nak telan anjing yang tak kesampaian

Posted: 09 Sep 2011 04:30 AM PDT







Rampas pesawat kerana pesanan ghaib

Posted: 09 Sep 2011 03:25 AM PDT


VIVAnews - Dua tahun lalu, Polis Mexico berhasil menangkap seorang peramaps pesawat komersial yang terbang dari Cancun ke Mexico City. Menurut stesen berita BBC, semua 104 kru dan penumpang pesawat Boeing 737 milik syarikat penerbangan AeroMexico saat itu dibebaskan dengan selamat saat mendarat di lapangan terbang Mexico City.

Menteri Keselamatan Publik, Genaro Garcia Luna, mengungkapkan bahawa pelaku pemrampasan bernama Jose Mar Flores. Warga Bolivia berusia 44 tahun itu mengaku kepada penyiasat kalau dia ingin memperingatkan Presiden Mexico, Felipe Calderon, akan bencana gempa bumi yang akan segera terjadi.

Flores mengaku dia mendapat semacam mimpi yang mengatakan gempa bumi akan segera menggoncang Mexico. Kepada polis, Flores mengatakan, tindakannya tersebut dibuat bahawa hari itu 9-9-09, yang dianggap angka setan 666 terbalik.

Menurut Luna, Flores mengaku dia mendapat sebuah pandangan yang menggambarkan Mexico sedang menghadapi bahaya besar dan terancam gempa bumi. Menurut stesen televisyen BBC, Presiden Calderon datang ke lapangan terbang, namun tak jelas apakah kedatangannya memenuhi tuntutan pembajak atau cuma kebetulan.

Seperti dikutip dari laman stesen televisi al-Jazeera, polisvMexico sebelumnya menahan lima tertuduh, tetapi kemudian mengatakan bahawa hanya ada perampas tunggal. Namun belum jelas apakah tersangka lain yang juga ditangkap membantu Flores dalam melakukan aksinya.

Tidak ada tembak menembak dalam operasi penyelamatan penumpang. "Penumpang selamat, dan tidak ada bom," kata menteri pengangkutan Juan Molinar, kepada stesen televisyen Televisa Mexico.

Bercakap kepada wartawan setelah ditahan, Flores bercerita kalau dia mengambil alih pesawat dengan bom palsu. "Tin jus dengan sedikit sinar yang saya pasang di situ," katanya. Dia menahan kru dan penumpang selama lebih dari satu jam.

Lapangan Terbang tetap dibuka saat peristiwa terjadi, tetapi penerbangan ditunda. Salah satu penumpang yang dibebaskan dari pesawat mengaku tidak sedar kalau pesawat dirampas sampai pesawat mendarat di Mexico City. "Kami sedar pesawat diramapas saat melihat trak-trak polis," kata penumpang bernama Adriana Romero.
• VIVAnews

Untung kalau Doktor Sunat Cantik dan S*ksi

Posted: 09 Sep 2011 02:30 AM PDT

Biasanya, tukang sunat atau khatan adalah laki laki , tapi ini beza sikit. Dokter khatannya awek atau doktor cantik dan seksi.Cuba lihat gambarnya:



Sunat atau khatan atau sirkumsisi (Inggris: circumcision) adalah tindakan memotong atau menghilangkan sebagian atau seluruh kulit penutup depan dari penis. Frenulum dari penis dapat juga dipotong secara bersamaan dalam prosedur yang dinamakan frenektomi. Kata sirkumsisi berasal dari bahasa Latin circum (berarti "memutar") dan caedere (bererti "memotong").



sumber : [bodrexcaem.blogspot.com]

Gila ke ape?...Kapsul penambah tenaga dari mayat bayi

Posted: 09 Sep 2011 01:45 AM PDT


VIVAnews - Sebuah tayangan film dokumenteri di salah satu stesen televisyen di Korea Selatan mengungkap hal yang menggegarkan. Hasil investigasi tersebut melaporkan bahawa kapsul penambah tenaga itu dibuat dari mayat bayi.

Dari hasil penyelidikannya, pasukan TV SBS menjumpai hospital dan klinik yang menjual bayi meninggal kepada sebuah perusahaan farmasi. Sebahagian besar mayat bayi adalah bayi hasil pengguguran atau baru lahir dalam keadaan tak bernyawa.

Untuk menghindari kecurigaan, perusahaan farmasi menyimpan mayat bayi di peti pendingin (peti sejuk) di sebuah rumah yang dirahsiakan lokasinya. Lalu mereka memprosesnya dengan cara mengeringkan jasad bayi dalam ovenmicrowave hingga berbentuk serbuk dan memasukkannya ke dalam kapsul. Setelah dibungkus rapi, lalu dijual ke pasaran.

Dari hasil uji laboratorium, kapsul penambah tenaga ini mengandung bahan manusia 99,7 peratus. Bahkan, ujian DNA juga mampu mengungkap jenis kelamin mayat bayi dari sisa rambut mahupun kuku bayi. Bisnis pil "berkhasiat" ini dijalankan dengan sangat rahsia dan dijual dengan harga sangat mahal.

Selain pil dari mayat bayi, perusahaan itu mengembangkan pula pil penambah tenaga dari plasenta bayi yang dikeringkan.

Dalam laporan TV SBS pada awal Ogos lalu, seperti diberitakan oleh Weird Asia News,jaringan bisnis pil penguat stamina dari China banyak masuk ke Korea Selatan demi memenuhi permintaan pelanggan untuk dapat berjaya ketika bertanding di ranjang.

Kerana payudara terlalu besar buat Kerrie nak bunuh diri

Posted: 09 Sep 2011 12:45 AM PDT


Seorang perempuan bernama Kerrie Jewell dan berusia 41 tahun berjuang mendapatkan operasi pengecilan payudara dari lembaga kesihatan Inggris, NHS. Jewell tinggal di Coulby Newham dekat Middlesbrough, Inggris.

Dilansir Daily Mail, ia mengaku berada di ambang keinginan bunuh diri kerana ukuran payudaranya yang mencapai 40 HH. Dalam kesempatan itu, ia menambahkan jika ia sering diejek selama 25 tahun kerana ukuran payudaranya.

Jewell yang tidak punya pekerjaan apapun dan hanya mendapatkan bantuan kewangan dari pemerintah mengatakan jika sudah meminta kepada doktor untuk mengurangi ukuran payudaranya sejak usia 16 tahun. Ia mengaku menderita sakit punggung, pundak, dan kaki akibat beratnya beban yang harus dibawanya.

Jewell juga harus membayar secara khusus desain bra untuknya yang harganya 50 poundsterling. Meski ia sering mendapat nasihat untuk mengurangi berat badan sebelum melakukan prosedur operasi pengecilan payudara namun ia tetap menginginkan operasi langsung.

"Saya tidak ingin terlihat seperti top model. Saya hanya ingin hidup normal dan tidak diejek," jelasnya.

Kesian adik ini tubuh 'terbakar' setiap kali makan

Posted: 08 Sep 2011 11:25 PM PDT


VIVAnews - Ella Campbell, 5, berteriak kesakitan setiap kali makan. Tubuhnya seperti terbakar. Bahkan, boleh juga pengsan. Demi bertahan hidup, gadis dari Aylesbury, Buckinghamshire, Inggris, itu terpaksa mengasup makanan cair berformula khusus melalui tiub yang menembus perutnya.

Ella menghabiskan sebahagian besar waktunya di hospital. Selama lebih dua tahun, penyakitnya menjadi misteri hingga akhirnya doktor Great Ormond Street Hospital berhasil mendiagnosisnya mengalami Eosinofilik.

Eosinofilik merupakan penyakit langka di mana eosinofil, sejenis sel darah putih, ditemukan di atas jumlah normal di berbagai bahagian organ tubuh. "Keadaan ini rentan membut peradangan dan kerosakan jaringan," kata sang ibu, Karen Campbell, 31, seperti dikutip dari Daily Mail.

Karen pernah kecewa melihat keadaan Ella. Belasan doktor ia datangi, tapi tak boleh menjawab keadaan puterinya yang boleh pengsan 8-10 kali sehari. "Sampai usia dua tahun adalah saat-saat menakutkan, dia (Ella) sangat lemah, kurus, dan kerap dehidrasi kerana tak boleh makan. Tak ada diagnosis jelas, yang muncul cuma dugaan kanser atau tumor otak."

Setelah misteri kesihatan Ella terjawab, Karen lebih boleh melakukan kawalan agar puterinya tumbuh normal. Selain rutin menyuntikkan makanan cair melalui perut, Karen juga menyiapkan kek dan biskuit khusus yang tak mengandung gandum, gluten, susu, telur dan kedelai.

Kek spesial itu biasanya menjadi bekal makan siang Ella di sekolah. "Ella kerap stress setiap kali makan siang bersama, ia sangat ingin boleh makan seperti teman-temannya, tapi baginya itu akan sangat menyakitkan. Tak jarang, dia pengsan saat saya jemput kerana memaksakan diri 'membakar' tubuhnya di sekolah."

Satu-satunya makanan yang tak membuat Ella terkapar adalah daging panggang. Ella sangat menikmati sajian ayam panggang bercampur sayuran dan kentang rebus tanpa perisa untuk makan malam.

Seorang Nenek Ukir Tato di Dadanya Supaya Doktor Menghargai Keinginannya Untuk Mati

Posted: 08 Sep 2011 10:00 PM PDT


NORFOLK - Seorang nenek yang meminta para doktor yang merawatnya untuk menghentikan perawatannya dan membiarkannya mati jika dia jatuh sakit, mengukir sebuah tato di dadanya bertuliskan 'Jangan Disembuhkan' dan tulisan PTO di punggungnya.Joy Tomkins (81), memutuskan untuk tidak mahu lagi dibawa ke unit kecemasan setelah suaminya Malcolm, mati pelan-pelan di sana.


Ibu dua anak yang kini masih dalam keadaan sihat ini, mengunjungi studio tato pada Januari lalu dan membayar seharga USD5 untuk tato bertuliskan 'Do Not Resuscitate' di dadanya untuk memastikan para doktor menghargai keinginannya untuk mati, demikian seperti dilapor Dailymail, Khamis (6/9/2011).

Tomkins juga menato PTO dan sebuah panah mengarah ke dadanya, supaya pasukan medik akan membacanya jika dia pengsan.

Nenek dari enam orang cucu ini menderita arthritis, penyakit Reynaud dan diabetes, mengatakan kelmarin bahawa dia tidak ingin menanggung kematian, lambat berlama-lama.

"Saya tidak ingin menjadi setengah mati, saya ingin sepenuhnya mati. Mungkin akan berbeza ketika saya berusia 51 tahun tapi kini saya sudah 81 tahun," ujarnya.

"Semua orang pasti akan mati, tapi saya tidak ingin seperti sayuran. Saya berharap umur saya dapat lebih dari 70 tahun, dan saya senang kerana saya masih hidup sekarang," dia menambahkan.

Namun nenek ini malah khuatir kecanggihan medik saat ini membuat umurnya semakin panjang. "Saya takut kehebatan perubatan akan membuat saya tetap hidup ketika saya telah tidak ingin hidup," imbuhnya.