Adsense

Ahad, 15 Januari 2012

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Bila Stacy terkilan

Posted:

Bila Stacy terkilan

Bila Stacy terkilan

Oleh Aida Rizmariza Kamaruddin
Gambar Zakaria Idris
Make up : Aida G
Tajaan Lokasi : Butik Mimpi Kita, Bangsar, Kuala Lumpur



BELUM pun reda isu mengenai dirinya yang suka tiba lewat pada sesi temujanji, penyanyi Stacy kini didakwa menimbulkan masalah baru apabila dikatakan suka membatalkan sesi fotografi di saat-saat akhir.

Sikapnya itu bukan sahaja dilabelkan sebagai artis tidak berdisiplin malah ada mendakwa bekas juara program Akademi Fantasia 6 (AF6) itu semakin menunjukkan belangnya kerana berlagak diva.

Ternyata anak kelahiran Penampang, Sabah yang bernama penuh Stracie Angie Anam, 22, itu amat terkilan dengan setiap dakwaan tersebut.

Bagaimanapun, Stacy berkata, dia tidak akan cepat melatah walau dihentam dengan pelbagai laporan dan tuduhan negatif.

Cuma dia sedikit kesal dengan laporan yang dianggapnya berat sebelah kerana langsung tidak diberi peluang untuk menjelaskan keadaan sebenar.

"Benar saya membatalkan sesi fotografi selama tiga hari berturut-turut secara mendadak dan di saat akhir baru-baru ini.

"Tetapi untuk pengetahuan semua, ketika itu keadaan kesihatan saya tidak begitu memberansangkan. Jadual kerja saya juga kurang sesuai untuk meneruskan sesi fotografi itu.

"Bagaimanapun saya ada meminta maaf dengan pihak terbabit. Saya sendiri sebenarnya rasa amat bersalah kerana terpaksa membatalkannya pada saat-saat akhir," kata Stacy pada sesi fotografi bersama Hits baru-baru ini.

Malah tegasnya, tiada sebab untuk dia berlagak diva memandangkan pengalaman dalam dunia seni masih baru.

Namun dia menganggap apa yang berlaku sebagai satu salah faham yang mematangkan dirinya.

"Saya akui kesalahan saya dan saya tidak pernah menafikannya tetapi biarlah apa yang berlaku itu dilaporkan dengan betul. Ini kerana bukan saya melakukan perkara tersebut dengan sengaja.

"Dan persoalan mengenai saya seorang diva, itu tidak benar. Saya mahu peminat mengenali saya hanya sebagai Stacy," jelasnya yang kini sibuk mempromosikan single terbarunya bertajuk Kasanova.

Sombong dan liar

Stacy juga menolak dakwaan mengenai dirinya yang sombong dengan rakan sesama artis hanya kerana dia jarang dilihat rapat dengan artis lain.

Menurut Stacy, bukan niatnya untuk tidak bergaul rapat dengan rakan-rakan artis yang lain tetapi dia lebih suka menghabiskan masanya bersama keluarga terdekat.

"Saya bukan seorang sombong, jika terserempak dengan rakan-rakan artis yang lain saya juga akan menegur mereka seperti biasa.

"Tetapi untuk memiliki seorang rakan baik dari kalangan artis mungkin itu bukan saya kerana saya lebih senang ditemani ahli keluarga saya sahaja," katanya yang kini ditemani sepupunya untuk kemana-mana.

Mula menyanyi ketika berumur 15 tahun di sebuah kelab di Sabah, menurut Stacy, budaya mengunjungi kelab malam bukan budaya asing untuk dirinya namun sedar ia bukan perkara biasa untuk peminat di Semenanjung.

"Mengunjungi kelab malam bukanlah petanda saya adalah seorang yang liar, ini kerana saya sudah terbiasa dengan keadaan itu ketika membesar di Sabah.

"Bagaimanapun saya mahu peminat saya mengetahui tujuan utama saya adalah untuk menikmati muzik dan tidak lebih dari itu," jelasnya.

Mengenai caranya yang suka berpakaian agak seksi ketika berada di luar, kata Stacy, dia tidak pernah mengehadkan cara pemakaiannya.

"Saya tidaklah berpakaian yang kurang sopan ketika mengadakan persembahan, saya masih tahu mengikut peraturan yang ditetapkan.

"Bagaimanapun ketika bersantai saya lebih selesa untuk memakai seluar pendek dan singlet dan ia memang telah saya pakai ketika di Sabah lagi," katanya.

Tukar agama demi cinta?

Menyelami isi hatinya yang banyak dikaitkan bercinta dengan jejaka Melayu sebelum ini, kata penyanyi lincah itu, hatinya masih belum terbuka untuk menerima cinta sesiapa.

"Tiada apa yang mahu dikongsi. Buat masa ini saya hanya selesa berkawan. Tiada istilah cinta lagi. Bagaimanapun jika saya benar-benar menemuinya suatu hari nanti tentu saya tidak akan merahsiakannya daripada peminat," katanya.

Ditanya soalan yang agak sensitif mengenai kesediaannya bertukar agama jika bertemu jodoh dengan kekasih Melayu, Stacy tidak mahu mengulas lanjut.

Jelasnya, perkara itu tidak pernah difikirkan namun jika benar jodohnya bersama jejaka Melayu, dia tidak akan menolak.

"Sukar rasanya untuk memberi jawapan di dalam hal ini kerana saya sendiri tidak tahu sama ada saya sudah bersedia atau tidak.

"Bagaimanapun jika benar jodoh saya bersama jejaka Melayu suatu hari nanti tentunya saya tidak akan menolak," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

Fasha tidak sembunyi pernikahan

Posted:

Fasha tidak sembunyi pernikahan

Fasha tidak sembunyi pernikahan

Oleh Aida Rizmariza Kamaruddin
Gambar Mohd Farizwan Hasbullah

"SAYA belum bernikah." Demikian tegas pelakon Fasha Sandha apabila timbul gosip mengatakan dia sudah bernikah dengan kekasih hatinya, Toh Muda Rizal Ashram Ramli atau Jejai di Thailand baru-baru ini.

Malah tegasnya, dia hairan bagaimana boleh timbul pelbagai spekulasi tentang perkahwinannya sejak akhir-akhir ini.

Ketika ditemui baru-baru ini, pelakon jelita yang popular menerusi drama bersiri Cinta Elysa itu berkata, dia tidak akan menyorokkan majlis perkahwinannya.

"Buat masa ini saya memang tidak akan memberi sebarang komen mengenai perancangan majlis perkahwinan saya termasuklah bila dan di mana," katanya.

Ditanya mengenai ura-ura kononnya dia yang akan melangsungkan perkahwinan di kota romantik dunia, Paris sempena meraikan sambutan ulang tahunnya, Fasha berkata: "Ya, benar saya akan ke Paris selama 10 hari dan akan menyambut ulang tahun kelahiran saya di kota romantis itu.

"Tetapi dakwaan mengatakan saya bakal berkahwin di sana adalah tidak benar sama sekali kerana saya ke sana atas urusan kerja apabila terbabit dengan penggambaran drama Seindah Sakura bersama Fahrin Ahmad."

Dalam pada itu pelakon cantik berusia 28 tahun itu berkata, dia juga tidak akan mengadakan sidang akhbar mengenai majlis pernikahannya seperti yang lazim dilakukan oleh selebriti tempatan.

Bagaimanapun beliau menegaskan tidak akan merahsiakan tarikh perkahwinannya apabila sudah sampai masanya kelak.

Cuma kata Fasha, dia hanya akan memilih untuk berkongsi hari bahagia itu bersama beberapa organisasi media yang rapat dengannya.

Hanya enam organisasi media arus perdana yang jadi pilihan Fasha dengan alasan hubungan kerjasama yang rapat selama ini.

"Memang saya tidak akan mengadakan sidang akhbar kerana bagi saya ia sesuatu yang terlalu besar.

"Tetapi saya akan memberitahu kepada enam wartawan yang mewakili enam organisasi media. Tujuan saya memilih mereka adalah kerana keakraban persahabatan yang sudah terjalin di antara kami," katanya.

Lebarkan sayap perniagaan

Bakal sibuk sehingga Mei ini bagi memenuhi tawaran lakonan, Fasha mengakui tetap meluangkan masa menguruskan salonnya, Chinta Hair Salon & Beauty termasuk merancang untuk membuka sebuah lagi cawangan di Johor.

"Saya tidak membuka salon ini semata-mata kerana saya seorang artis tetapi kerana mahu mengusahakannya.

"Jika berpeluang saya akan mengembangkan perniagaan saya ini ke Johor tidak lama lagi. Ini bagi menghargai peminat dari negeri itu yang menguasai jumlah peminat saya di seluruh negara," katanya

Bercakap mengenai sisi kematangannya, Fasha memberitahu, dia kini melihat pelbagai perkara dengan sudut berbeza dan mengakui bahawa kini dia lebih menghargai peranan media dalam kerjaya seninya.

"Saya akui saya pernah buat kesilapan mungkin disebabkan umur saya yang muda. Namun menjangkau umur 28 tahun ini, saya kini lebih matang untuk membuat keputusan," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.