Adsense

Khamis, 30 Disember 2010

borak kosong

borak kosong


iDish, iPAD Yang Dijadikan Pinggan Makanan

Posted: 30 Dec 2010 09:00 PM PST

Konsep baru ditawarkan oleh  iPad. Sebuah idea yang mengejutkan iaitu membuat iPad dijadikannya sebagai pinggan.

Dengan aplikasi iPad , kita tinggal pilih jenis pinggan atau tempat letak makanan dan kemudian padankan dengan makanan yang tersedia

Makanan tersebut sesuai dengan tema yang kita pilih. iDish mengubah cara makan kita. iDish sepertinya juga boleh menambah nafsu makan bagi user iPad yang kurus dan bermasalah dengan nafsu makan.













tapi ada ke yang sanggup jadikan iPad sebagai pinggan.....


[Gila] Perempuan cabut lari selepas buat treatment rambut

Posted: 30 Dec 2010 08:45 PM PST

Seorang perempuan telah mengunjungi sebuah salon rambut untuk membuat tereatment dan mewarnakan rambut.Yang anehnya dia telah cabut lari tanpa membuat pembayaran.Harga treatment dan mewarnakan rambut itu ialah $177.


Perempuan itu dikatan berpura-pura untuk segera ke tandas dan dia tidak kembali lagi.Perempuan yang berumur dalam lingkungan 35 tahun itu melarikan diri dengan tuala yang masih berada di kepalanya.


Dia dikatakan merangcang semua ini dengan penuh teliti dan berkemungkinan telah melakukan perkara yang sama keatas salon rambut yang lain.Kejadian di Sengkang telah dilaporkan kepada pihak polis dan tuan punya salon di minta berhati-hati dengan perempuan ini.(link)

sumber : stomp.com.sg

[Kesian]Bayi 14 bulan ini kena penyakit aneh

Posted: 30 Dec 2010 07:00 PM PST

Bayi berusia 14 bulan mengalami sejenis penyakit aneh iaitu timbul bintik dan kemudian melepuh.

Penyakit yang diderita bayi berasal China ini disebut Weber-Christian adalah sebuah keadaan di mana kulit mati ini terbakar dan terinfeksi kemudian meninggalkan bekas.

Kes ini menjadi perhatian setelah STOMP, atau jurnalis untuk citizen reporter, melaporkan keadaan bayi bernama Yang Xin itu. Tidak diketahui penyebab dari keadaan tersebut.


"Jika dia merasa sakit hanya boleh ditenangkan oleh ibunya," demikian tulis citizen reporter itu. Ketika ini bayi itu dalam keadaan tidak baik dan berada di sebuah hospital di Beijing. Menurut sejumlah doktor, penyakit ini jarang terjadi pada bayi dan tidak boleh diubati serta meninggalkan bekas .(link)

Kerana takut tidur sendiri lelaki 101 tahun nak kahwin lagi

Posted: 30 Dec 2010 06:00 PM PST

 Seorang lelaki yang berusia lebih dari 100 tahun, hampir buta, dan sulit mendengar menyatakan ingin mencari pasangan hidup agar oleh memulai kehidupan yang baru.

Lelaki bernama Ahmad Md Isa yang lahir di tahun 1909 ini mengatakan keinginan itu agar boleh mengubati rasa kesepiannya.

Walaupun ketika  ini dia dijaga oleh anak perempuannya bernama Fatimah yang berusia 64 tahun, namun Ahmad mengatakan ingin memiliki pasangan sehingga dia boleh berbincang apapun dengan pasangannya.

"Saya kesepian dan saya takut tidur sendirian," jelasnya, lagi.

"Jika saya memiliki isteri setidaknya saya mempunyai seseorang yang boleh berbicara dan berbahagi kehidupan dengannya," katanya ketika dia bertemu wartawan di rumahnya di Alor Setar, Kedah. Dia menerima siapapun yang mahu menjadi isterinya. Ahmad sudah menikah sebanyak lima kali, memiliki lima anak, 20 cucu, serta 40 cicit.

Sumber: The Star

[Berita Gila] Ancam sebar video seks isteri

Posted: 30 Dec 2010 05:40 PM PST

Ini pemikiran seorang lelaki yang begitu terdesak sehingga sanggup untuk
menyebarkan video seks isterinya...saya petik kosmo online

NEW YORK - Seorang suami, David Gleen Rucker membuat ancaman untuk mendedahkan video seks isterinya, Lily Shang di Internet jika mereka gagal mencapai kata sepakat berhubung pembahagian harta perceraian, lapor sebuah akhbar semalam.

Pasangan itu berkahwin di Toronto, Kanada pada April tahun lalu namun Rucker memfailkan perceraian pada Oktober lalu.

Dalam dokumen mahkamah yang difailkan di sebuah mahkamah di Manhattan di sini, Lily menyatakan suaminya enggan menyerahkan rakaman video itu atau memusnahkannya.

Menurut dokumen tersebut, suami Lily membuat ancaman itu jika dia tidak bersetuju dengan penyelesaian kewangan dalam pembahagian harta perceraian.

Rucker menyatakan dia akan membuat suntingan supaya pengguna Internet cuma dapat melihat aksi isterinya melakukan perlakuan seks. - Agensi

Manusia yang berkepala aneh

Posted: 30 Dec 2010 04:30 PM PST

Inilah manusia yang berkepala aneh...







Inilah kambing yang pandai membalas lambaian orang

Posted: 30 Dec 2010 10:01 AM PST



Inilah kambing pintar yang membalas lambaian tangan anak kecil dengan lambaian kakinya!

Pasangan ditangkap sedang berzina di ladang kelapa sawit

Posted: 30 Dec 2010 09:30 AM PST

PASANGAN berzina ini, tidak tahu malu ketika ditangkap oleh Satpol PP dari kebun PTPN-I.. Ketika ditangkap, keduanya masih belum mengenakan pakaian.

Nurlam (45), warga Karang Anyar, Langsa Baroe dan Yuniar (38) warga Peureulak, Aceh Timur. Selain petugas Satpol PP, petugas WH Langsa juga turut menyaksikan mereka berzina..

Ketua Satpol PP dan WH Kota Langsa Syahril, SE diiringi oleh Kasi Penegakan Kebijakan Daerah Satpol PP dan WH Kamaruzzaman, SHI dan Dan Ops WH, Fazil Ibrahim, menyebutkan,ketika ditangkap pasangan yang diketahui masih berstatus isteri dan suami orang lain itu dalam keadaan bogel.

Syahril menjelaskan, penangkapan itu berlaku ketika  Satpol PP dan WH melakukan rondaan mencegah maksiat di kawasan jalan pintas PTPN-I Langsa yang diketuai oleh Dan Ops WH, Fazil Ibrahim dengan menggunakan kereta peronda.

Ketika melalui jalan pintas dikawasan kebun sawit PTPN-I Langsa yang cukup sunyi dan jauh dari kawasan penempatan penduduk, tiba-tiba  Satpol PP dan WH melihat satu motosikal tanpa pemiliknya terletak dalam semak-semak kebun sawit.

"Kerana curiga, Satpol PP dan WH melakukan siasatan dan intipan sekitar lokasi motosikal tersebut. Ternyata tidak jauh dari situ petugas Satpol PP dan WH menemukan pasangan bukan muhrim itu sedang berzina tanpa berpakaian," kata Syahril.

Setelah melihat pemandangan yang jijik dan melanggar syariat islam itu,  Satpol PP dan WH terus mengejutkan pasangan tersebut yang membuat mereka (pasangan mesum) terkejut dan tidak boleh berbuat apa-apa.

"Ketika ditangakap mereka sedang asyik berzina dalam semak tanpa pakaian," tegas Syahril.Setelah pasangan zina mengenakan kembali baju mereka yang berselerak di semak-semak dan mereka di bawa ke satpol PP dan WH untuk proses hukum syariah

sumber:
POSMETRO-MEDAN

Seorang ibu dihukum kerana meramas payudara gadis yang berusia 16 tahun

Posted: 30 Dec 2010 08:30 AM PST


Seorang ibu harus menerima hukuman kerana meraba payudara gadis yang baru berusia 16 tahun dalam sebuah pesta dalam keadaan mabuk dan melakukan tarian erotik.

Lorena Camille Clayton (44) dari Keysborough, Melbourne, Australia,  diberi hukuman  bekerja untuk sosial masyarakat selama 150 jam tanpa dibayar.

Dia yang memiliki dua anak remaja laki-laki yang meningkat dewasa menyatakan tidak bersalah meramas payudara si gadis remaja dan saudaranya namun hakim di pengadilan menyatakan dia bersalah kerana melakukan tindakan tidak senonoh terhadap anak berusia di bawah 16 tahun.

Kemudian dia pulang bersama-sama dengan mereka dan memandu pulang dalam keadaan mabuk.Dalam pengadilan dia dikatakan membeli sebotol wine dan minum bersama mereka sehingga mabuk dan menyatakan remaja itu cantik.Clayton tidur bersama mereka dan meletakkan tangannya di bahagian bawah seluar gadis itu dan kemudian pergi ke bilik gadis yang seorang lagi dan memegang serta meramas payudaranya sebelum dia kembali ke rumahnya. Namun, dia menolak tuduhan itu dan mengatakan dirinya tak tertarik kepada perempuan atau anak gadis.(link)

Percaya tak kaki yang secantik ini milik seorang lelaki?

Posted: 30 Dec 2010 07:30 AM PST



 Rasa-rasa kaki lelaki atau perempuan....
mari kita tengok siapa pemilik kaki yang canti ini...
v


v


v


v



v


ini dia pemilik kaki tersebut


Nakal betul anjing ni

Posted: 30 Dec 2010 06:04 AM PST

anjing-nakal
betul-betul nakal anjing ni…Malu sungguh perempuan tu di buatnya

Selimut bentuk macam ni pun ada jual

Posted: 30 Dec 2010 05:00 AM PST

selimut-bugil[28]
macam tak bentuk lain dia orang ini nak reka..apa akan jadi tiba-tiba anak masuk dalam bilik
dia orang tengok mak da ayah dia orang pakai selimut macam ini

Jom kita tengok trend rambut gadis Zimbabwe

Posted: 30 Dec 2010 04:00 AM PST

Di Zimbabwe  model rambut gadis seperti gambar dibawah sedang menjadi trend.Ramai gadis berbondong-bondong mendatangi tukang gunting rambut di negara tersebut untuk mendapatkan model rambut yang sangat grand ini dan  cantik tersebut .....

ada tak anak gadis di negara kita yang nak tiru trend
rambut begini.....


Ini akibat kemalangan atau mati di bunuh?

Posted: 30 Dec 2010 03:40 AM PST

image
Daripada gambar nampak macam kemalangan tapi mati dibunuh pun ya...

Perkara yang masyarakat dunia tak boleh lawan orang Jepun

Posted: 30 Dec 2010 02:00 AM PST












Akibat terlebih 'berkicau' di Twitter perkahwinan terpaksa ditangguh

Posted: 30 Dec 2010 01:00 AM PST

Jangan sembarang 'berkicau' di media sosial, seperti di Twitter kerana hal tersebut boleh menghancurkan acara penting dalam hidup Anda. Seperti yang dialami calon pengantin berasal China iaitu Cheng Jianping.

Pasangan Cheng dan tunangannya Hua Chuncui yang aktif sebagai aktivis hak asasi manusia dijemput secara paksa oleh tentera China akibat berbalas mesej soal politik di Twitter.

Kejadian bermula ketika tunangan Cheng, Hua Chunhui, menghantar sebuah tweet berbunyi: "Demonstrasi anti-Jepun, memboikot produk Jepun, semuanya sudah dilakukan bertahun-tahun lalu...."

Pesan  tersebut ditujukan bagi parti Nasionalis China yang memboikot produk Jepun kerana sengketa antara kedua negara memperebutkan pulau Diaoyu/Senkaku di Timur Laut China.

Cheng pun membalas 'kicauan' sang kekasih, "Gugat mereka wahai pemuda yang marah!!". Akibat postingan mereka, Cheng dan Hua 'hilang' pada malam pernikahan mereka .  Hua dibebaskan dari penjara, tapi Cheng dihukum kerja paksa di Sungai Shibali di kota Zhengzhou.

Akibat kejadian tersebut, pasangan aktivis ini pun terpaksa menunggu selama setahun untuk mengikrarkan niat suci mereka. Di China, media sosial, seperti Twitter dilarang.

Betina ini boleh digilir oleh 14 jantan setiap hari

Posted: 30 Dec 2010 12:45 AM PST

Tupai merah betina nampak begitu berghairah 'mengahwini' 14 tupai jantan setiap hari. Alasannya sangat sederhana, tupai merah jantan selalu bersedia untuk 'kahwin', bila-bila pun.

Berdasarkan penelitian di Royal Society Journal Biology Letters, perilaku dari tupai betina itu tidak ada hubungannya dengan gen. Sebelumnya mereka berfikir bahawa genetik telah mendorong tumpai betina untuk sering 'kahwin' tapi ini salah. Ketika muncul keinginan 'kahwin' oleh tupai merah jantan muncul, tupai merah betina tidak pernah menolak.

"Perilaku mereka sangat dipengaruhi oleh kesempatan," ujar Eryn McFarlane, ilmuwan di University of Guelph. Meskipun menjadi jantan yang gemar melakukan hubungan seks seringkali dianggap sebagai keistimewaan, namun perilaku ini boleh menimbulkan kematian.

"Memiliki lebih banyak pasangan bererti lebih banyak mengeluarkan tenaga untuk 'kahwin', ini meningkatkan paparan bagi pemangsa, serta meningkatkan potensi penyebaran penyakit menular melalui seksual," tegasnya.

Strategi perkahwinan yang optimal hanya terjadi jika unsur genetik ikut  untuk menjaga agar kepentingan masing-masing individu terus berjalan. Bahkan, gen manusia telah berevolusi untuk membantu mengawall hormon dan faktor biokimia terkait keinginan seksual. Namun begitu tupai betina belum mampu berevolusi untuk mengatakan 'tidak' kepada pasangannya .

McFarlane dan pasukan penyelidikannya menemukan bahawa lebih banyak tupai jantan di suatu kawasan yang tertarik untuk 'kahwin', maka semakin banyak pula betina yang bersedia. "Tidak ada ikatan yang kuat antara perilaku kahwin dan genetik pada diri tupai merah. Ada indikasi bahawa perkembangan tingkat pergaulan mereka masih berjalan lambat."

[Gila] Ada sarung tangan khas untuk beronani

Posted: 29 Dec 2010 11:30 PM PST

image

Gila betul dia orang ni..sampai sarung tangan untuk beronani pun dia orang cipta
macam dah jadi satu perkara mainan bagi mereka ini……

image

Siap dah dapat kelulusan daripada persatuan (Persatuan Beronani Amerika)..
Ada jugak persatuan macam tu…..memang gila betul pemikiran dia orang ni..

Wow! Ada burung yang jenis materialistik pandang burung jantan yang kaya sahaja

Posted: 29 Dec 2010 10:00 PM PST


Bowerbird atau burung Namdur jantan, seperti juga haiwan jantan dari spesies lain, mencari perhatian bakal pasangan betinanya dengan mempamerkan kekayaan.


Sebagai contoh, ia boleh mengumpulkan sampai 5 ribu buah batur, tulang, kerang sehingga berbagai benda buatan manusia untuk membuat sarang di mana ia akan menunggu burung betina yang tertarik. Dan Namdur jantan juga merasa sombong dengan apa yang ia miliki.


Selain itu, Namdur jantan juga harus pandai merayu dengan beraksi di depan  burung betina dengan menyanyi dan mempamerkan kebolehan lainnya. Namdur betina kemudian akan memilih burung jantan yang paling "kaya" yang memiliki sarang paling bagus serta menarik dan yang berbakatlah yang berhak 'mengahwininya'.

 John Endler, ekologi dari Deakin University, Australia melaporkan, burung Namdur jantan juga menggunakan perhiasan-perhiasan yang mereka kumpulkan untuk membuat ilusi optik.

Seperti dikutip dari Discovermagazine, 25 Disember 2010, burung Namdur jantan akan mengatur pernak-pernik mereka dari ukuran yang terbesar hingga terkecil. Mereka menyusunnya sedemikian rupa hingga membentuk jalan yang menuju ke sarang mereka.



Penyusunan pernak-pernik itu membuat sarang mereka seolah-olah terlihat lebih kecil, sedangkan burung jantan nampak gagah bagi burung betina yang melihat ke arah sarang itu.

"Menggunakan taktik ini, yang disebut dengan forced perspective, burung jantan dapat merayu burung betina yang melintas dengan posture tubuh mereka yang seolah-olah tinggi dan besar," kata Endler.