Adsense

Sabtu, 11 Februari 2012

Sensasi

Sensasi


Kisah disebalik Video Pekerja KFC Pukul Pelanggan!!

Posted: 11 Feb 2012 12:58 AM PST

Sekarang nie timbul pula cerita pekerja KFC pukul pelanggan.
Al kisahnya, benda nie berlaku di KFC cawangan I-City..Pelanggan membeli kupon utk makan KFc ..dah tunggu 30 minit beratur tetiba katanya ayam dah tak cukup.Pelanggan ramai..

Seorang pelanggan Cina yangg tidak puas hati telah bercakap dengan kuat dan lantang seperti dalam Video meminta pengurusan KFC meminta maaf .

Video dibawah memaparkan apa yang berlaku.Tapi kita tak boleh tengok kejadian keseluruhan sebab Video hanya diambil selepas beberapa ketika si pelanggan berteriak memarahi pekerja KFC.

Menurut beberapa sumber,ada pelanggan yang menyaksikan mengatakan terdapat ayat provokasi yang dikatakan oleh pelanggan tersebut yang berbaur perkauman..
ada yang kata pelanggan tersebut menyebut "cibai punya melayu"..

Semuanya masih dalam siasatan tak tahulah betul atau tak,mungkin ada yang tersalah dengar..

Tapi kalau betul berlaku perkara racist sebegini,memang si pelanggan harus tahu risiko kene pukul.Sesiapa pun kalau nak bercakap dengan berunsurkan perkauman harus lah tahu risiko tersebut...Lebih baik bersikap hormat menghormati walaupun sedang marah kerana tak dapat makan ayam KFC.

Pekerja KFC juga kelihatan seperti agak kurang ajar lah jugak kan..mungkin kerana penat dan marah dengan provokasi..

Si pelanggan telah mengadu kepada parti DAP tentang perkara ini..dan menceritakan apa yang berlaku.. Menurut nya tiada provokasi dilakukan,cuma pelanggan setelah tunggu lama namun hampa,dan tiada kata maaf dari pihak KFC ,lalu memarahi pekerja KFC.Setelah marah,pelanggan masih tidak keluar dari premis,entah apa yang ingin dilakukannya,menyebabkan keadaan menjadi lebih tegang dan seorang daripada staff KFC memukul pelanggan.

Selepas itu Planggan dikatakan ditarik isterinya keluar premis kerana masih lagi belum puas hati...wah boleh tahan degil pelanggan nie...setelah keluar,pelanggan masuk kembali untuk mengambil gambar tmpt kejadian dan mengambil nama pekerja untuk membuat komplain katanya,dan salah seorang pekerja berkata " nak gaduh lagi ker"..


Video 1

Video Pelanggan dipukul

Video bersama wakil DAP dan peguam