Adsense

Isnin, 2 Mei 2011

Kosmo Online - Hiburan

Kosmo Online - Hiburan


Cinta pandang pertama

Posted:

Cinta pandang pertama

Cinta pandang pertama



SALAM perkenalan sebagai seorang rakan yang bermula daripada laman sosial Facebook telah berubah menjadi bibit-bibit cinta antara pelakon Zed Zaidi dan Natalia hingga membawa mereka ke jinjang pelamin.

Zed Zaidi atau nama sebenarnya Rozaidi Abdul Jamil kelihatan berseri-seri pada majlis pernikahannya dengan Natalia Halimatun Mustafa Kamal yang berlangsung di Restoran Felda Villa, Kuala Lumpur pada 29 April lalu.

Zed selamat diijabkabulkan oleh bapa pengantin perempuan, Mustafa Kamal Datuk Seri Hussein dengan sekali lafaz.

Bicara Zed, hatinya terbuka untuk melamar Natalia yang lebih mesra disapa Nelly setelah pulang daripada mengerjakan umrah pada tahun 2009.

"Kami berkenalan di Facebook sejak tiga tahun lalu. Pada asalnya, kami merupakan rakan biasa sahaja sehinggalah selepas saya pulang menunaikan umrah.

"Perasaan itu datang dengan sendiri. Sememangnya dia wanita yang paling rapat dengan saya ketika itu dan tidak sangka rakan baik saya merupakan jodoh saya.

Tambah Zed, Nelly ialah seorang wanita yang sentiasa memahami dirinya dan selalu ada bersamanya sewaktu susah dan senang. Dia sanggup menjadi pendengar setia ketika dirinya dilanda masalah.

Suami

Dalam majlis yang hanya dihadiri oleh ahli keluarga terdekat, Zed dan Nelly anggun menyarung busana serba putih rekaan Anizam Yusof. Hiasan pelamin dan hantaran pula dibuat khas oleh Dahlis Bridal dari Kota Bharu, Kelantan.


ZED ZAIDI dan isterinya, Natalia atau Nelly merancang mempunyai sepasang cahaya mata.


Walaupun berlangsung secara sederhana, majlis itu tetap meriah. Keceriaan juga jelas terpampang pada wajah Zed. Dia kelihatan tersenyum hingga ke akhir majlis.

Pada hari tersebut, Nelly menerima mas kahwin sebanyak RM300 berserta wang hantaran berjumlah RM20,000.

Dia juga menerima sebentuk cincin dan tujuh dulang hantaran yang terdiri daripada beg tangan Christian Dior, wangian Jeanne Lanvin, set barangan solek Chanel, sepasang kaca mata Prada, seutas jam tangan Guess, semangkuk manisan dan sirih junjung.

Berbalas sembilan dulang daripada pihak perempuan ialah senaskhah al-Quran, sebuah pemain MP5, seutas jam tangan French Connection, kamera DSLR Canon, sepasang cermin mata Porche Design, sebuah laptop Toshiba, wangian Davidoff Champion, sirih junjung serta manisan.

Adakah Nelly sudah bersedia menjadi isteri kepada seorang artis atau selebriti? Ini merupakan soalan wajib yang sering ditanya jika salah satu pasangan merupakan seseorang yang dikenali masyarakat.

Bagi Nelly, 28, yang juga seorang ahli perniagaan, dia sudah lama bersedia dengan kemungkinan itu.

"Saya telah bersedia sejak dari mula perkenalan kami.


BERJAYA! Mungkin itu yang diungkapkan Zed selepas akad nikah.


"Sebenarnya, saya tidak mahu ambil peduli sangat mengenai kontroversi mahupun gosip yang dikaitkan dengan Zed.

"Saya beri kebebasan kepadanya dan memahami kariernya sebagai artis," tutur anak sulung daripada dua beradik ini.

Mengenai kriteria yang ada pada diri Zed hingga dia tertarik dengan lelaki itu, bicara Nelly, Zed ialah seorang lelaki yang bijak yang matang dari segala aspek termasuk pertuturan, perwatakan dan pemikiran. Kata Nelly lagi, Zed ada visi yang jelas dalam hidup.

"Apa yang ada pada diri Zed menepati kriteria lelaki yang saya idamkan selama ini. Tambahan pula, dia seorang lelaki romantik. Saya amat menyukainya," jelasnya.

Kala diajukan soalan adakah dia ada menetapkan syarat atau batasan yang perlu diikuti sang suami, Nelly berkata perkara itu tidak perlu.

Ini kerana sebagai suami, Zed sudah sedia maklum dengan status dan tanggungjawab barunya itu. Menurut Nelly, suami yang bertanggungjawab tidak akan membuat perkara yang boleh mengguris hati surinya.

"Apabila sudah menjadi suami, kita sendiri tahu batasan kita dalam pergaulan. Kita juga tahu untuk menjauhi perkara yang akan membuatkan hati isteri terguris.

"Kami juga sudah tahu tanggungjawab kami sebagai suami isteri. Itu adalah perkara asas dalam rumah tangga," ujar Zed yang meluahkan kata-kata romantis sambil mencium pipi isterinya.

Kebiasaannya populariti seseorang artis dikatakan jatuh apabila mereka telah berkahwin.

Namun, menurut Zed, walaupun perkara itu akan terus diperkatakan, baginya bukan bujang atau telah berkahwin yang akan menentukan populariti seseorang.

"Ia mengenai tawaran berlakon yang sentiasa ada bagi seorang insan seni. Tidak kiralah sudah kahwin atau belum, itu bergantung pada rezeki masing-masing.

"Mungkin selepas berkahwin, mana tahu rezeki saya bertambah. Jika tiada masalah atau kontroversi nescaya karier akan berterusan," tuturnya yang kini giat mempromosikan drama Fatimah Juling.


DUA keluarga kini bersatu menjadi sebuah keluarga yang besar ekoran perkahwinan Zed dan Nelly.


Anak

"Saya tidak merancang keluarga kerana jika sudah tiba masanya menimang cahaya mata, kami terima," itulah kata-kata yang keluar daripada mulut Zed apabila berbicara mengenai kehadiran orang baru dalam hidup mereka kelak.

Zed dan Nelly hanya berserah kepada Tuhan. Namun, jika boleh, tutur Zed, dia mahukan sepasang anak lelaki dan perempuan.

"Namun, semuanya perlu tunggu sehingga 7 Mei iaitu tarikh resepsi saya berlangsung.

"Selepas itu barulah kami akan fikirkan mengenai perancangan keluarga pula," jelas Zed yang akan mengadakan resepsi di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur.

Namun, sesi berbulan madu terpaksa ditangguhkan kerana Zed mempunyai komitmen kerja yang tidak dapat dielakkan.

Walaupun tertangguh, dia dan isteri sudah bersetuju untuk melancong ke Ireland.

"Kami merancang mahu ke negara Eropah iaitu di Ireland. Ini kerana adik saya kini berada di sana. Dia tidak dapat hadir ke majlis perkahwinan kami di sini kerana belajar di Ireland.

"Kerana itu, kami mahu ke sana untuk berjumpa dengannya sekali gus negara itu menjadi destinasi bulan madu kami," tuturnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Proton Persona pilih deejay

Posted:

Proton Persona pilih deejay

Proton Persona pilih deejay

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA
saphilla.isa@kosmo.com


DEEJAY Lin (kiri) tidak memiliki lesen memandu sehingga dia terpilih menjadi duta Persona sempena kempen Proton Persona-Sememangnya Lebih Sempurna.


WALAUPUN takut untuk memandu kereta dan belum memiliki lesen memandu, Roslinda Abdul Majid, 36, atau dikenali dengan panggilan Deejay Lin menyahut cabaran untuk mengambil lesen memandu. Dia kini telah mempunyai lesen L.

Semuanya disebabkan penyampai radio Suria FM itu telah dipilih menjadi duta kereta Proton Persona oleh syarikat Proton Edar Sdn. Bhd.

"Sebelum ini, saya tiada lesen memandu kereta malah tidak pernah memandu kenderaan empat roda itu kerana takut.

"Untuk pergi ke stesen radio tempat saya bekerja, saya akan menunggang motosikal atau menyuruh kawan-kawan hantar.

"Tetapi selepas terpilih menjadi duta kereta Proton Persona, saya sahut cabaran untuk memperoleh lesen memandu kereta," katanya yang terpilih bersama dua lagi deejay radio iaitu Aanantha dan Jack Lim sebagai duta Proton Persona untuk kempen Proton Persona - Sememangnya Lebih Sempurna.

Ketiga-tiga duta itu akan berperanan sebagai mentor dan berkongsi pengalaman hidup melalui kempen masing-masing.

Sebagai ibu tunggal, Lin akan mengunjungi kediaman ibu-ibu tunggal dan berkongsi pengalaman menjadi ibu tunggal selama lima tahun.

"Saya juga akan terlibat dengan bengkel Memperkasakan Diri pada 18 Jun depan khusus buat ibu-ibu tunggal," katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran kempen itu di kafe Delicious, Marc Residence, Kuala Lumpur.

Menjadi mentor kepada ibu-ibu tunggal yang terpilih, Lin akan menyuntik semangat mereka untuk terus maju dalam hidup dan jangan sekali-kali menyerah kalah.

Lin juga akan merakamkan drama radio berkisar tentang kehidupannya yang bakal ke udara di Suria FM pada bulan Mei nanti di slot Pagi Bersama Halim & Zizi dan slot Petang Bersama Linda Onn.


LIN bergambar dengan Pengurus Besar Pemasaran Proton Edar, Abdul Sidik Abdul Hamid (kiri) serta duta kereta Proton Persona, (dari kanan) Jack Lim dan Aanantha.


Ditanyakan adakah dia tidak kisah mendedahkan kisah hidupnya kepada umum, Lin memberitahu, semuanya disebabkan dia ingin berkongsi pengalaman dengan ibu tunggal yang lain.

Sementara itu, deejay Aanantha atau nama sebenarnya Anand Rajaram, 34, akan menyasarkan bengkel motivasi untuk golongan muda yang berumur tujuh hingga 18 tahun.

Aanantha yang mengendalikan slot Pagi Ceria bersama deejay Uthaya untuk stesen THR Raaga pada hari Isnin hingga Jumaat itu juga akan memilih tiga peserta untuk muncul dalam klip video kumpulannya.

"Saya akan memilih tiga orang peserta untuk merakamkan klip video untuk salah satu lagu dalam album saya," katanya yang mempunyai sebuah kumpulan muzik bersama abangnya, Ram yang dikenali sebagai Synergy.

Berbeza pula dengan Jack Lim yang merupakan deejay bagi stesen My FM.

Lim akan melakukan cabaran memandu selama 15 jam dari Perlis ke Johor dan mengajak beberapa individu untuk turut sama menyahut cabaran itu.

Menurut Pengurus Besar, Bahagian Pemasaran Proton Edar, Sidik Abdul Hamid, kempen Proton Persona - Sememangnya Lebih Sempurna membolehkan syarikat pengedar kereta itu berkongsi pengalaman dengan rakyat Malaysia khususnya dalam memilih kereta yang sesuai dengan keperluan mereka.

Semua aktiviti sepanjang kempen itu boleh diikuti menerusi laman web www.protonpersona.com. Kempen tersebut bermula April lalu hingga Ogos ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.