Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Contoh Yang Terpuji!!! Anak Berbakti, Bawa Ayahnya Ketika Kuliah

Posted: 28 Feb 2011 09:00 PM PST

BEIJING - Kasih seorang gadis ini terhadap ayahnya memang patut dipuji. Ketika dirinya terjebak dalam kesibukan kuliah, dirinya masih menjaga ayahnya yang lumpuh sebahagian tubuhnya.

Xu Dahui yang ketika ini tengah belajar mendalami teknik elektro dan mekanik di Institut Bioengineering Wuhan, terus membawa ayahnya yang sedang sakit ketika dia sedang mengikuti kuliah. Tidak hanya ketika ia sedang kuliah, Xu juga menjaga ayahnya ketika dirinya bekerja di kantin kampusnya.

Meskipun sibuk membahagi waktu mengurus orang tua dan belajar, secara mengagumkan Xu terus berada di peringkat teratas dalam hampir seluruh mata kuliahnya.

"Keadaan tidak mempersulit hidup saya. Saya anak satu-satunya, jika berhenti kuliah, siapa yang akan menjaganya (ayah Xu).

Xu memutuskan untuk membawanya ke kampus kerana ibunya juga tidak mampu merawat ayahnya, kerana sakit yang dia derita. Ayah Xu menderita pendarahan otak akut, yang menyebabkan sebelah badannya mengalami kelumpuhan parsial.

Selama merawat kedua orang tuanya, Xu selalu dipenuhi dengan jadual yang padat. Dimulai bangun pagi untuk membeli sarapan, yang kemudian dilanjutkan membangunkan ayahnya dan mengurusnya sebelum hendak ke kampus. Perjalanan dari rumah ke kampus pun memakan waktu sekira satu jam.

Ketika kembali dari kuliah pun, Xu harus memasak untuk makan malam bagi ibu dan ayahnya. Sebelum belajar pada malam hari mahasiswi manis ini juga membiasakan untuk memicit ayahnya selama 30 minit, sebelum  ayahnya tidur.

Pihak universiti yang tersentuh dengan kisah hidup XU, akhirnya menawarkan apartemen universiti untuk keluarga Xu tinggal secara gratis. Dia juga bekerja di kantin kampus dan menjual kad telepon selama tiga jam, selama  perkuliahan.
source :okezone.com

Remaja ini diancam dengan kematian setelah menghina korban gempa di Facebooknya

Posted: 28 Feb 2011 08:00 PM PST


Remaja dari New Zealand ini menghadapi ancaman kematian setelah menghina korban gempa di halaman Facebook. Bahkan ibunya juga mengaku tidak suka dengan perbuatan anaknya.

Amy Knowles, 16, memicu reaksi malu dari ibunya setelah halaman Facebook Amy diserang dengan pesanan dari warga New Zealand yang marah. Amy yang berasal dari Canterbury mengunjungi Christchurch ketika gempa terjadi.

"Mencuri ais krim, mabuk-mabukan dan berkeliling untuk melihat orang melakukan hubungan seksual. Gempa tidaklah buruk," tulis Amy di Facebook.

"Hampir semua orang menyuruh saling mengasihi di Rangiora. Sialan kalian semua. Saya mempunyai kekuatan, air dan dapat melakukan apapun," tulisnya lagi di Facebook, seperti dikutip dari Daily Mail.

Ibunya, Yvone Knowles menunjukkan kebencian atas perilaku anaknya di Facebook. "Saya malu untuk mengakui kamu sebagai anak saya." Yvone juga mengatakan anaknya tidak mencuri ais krim dari kedai. Amy hanya menemukannya di lantai. Namun tetap saja, Yvone mengatakan anaknya tidak boleh melakukan itu.

Amy Knowles sudah meminta maaf dan menghapus akaun Facebook kerana tidak tahan atas reaksi kemarahan dari masyarakat.

Setidaknya 147 orang mati ketika gempa berkekuatan 6,3 SR di Christchurch, New Zealand. Lebih dari 200 orang hilang dan ilmuwan memperingatkan sepertiga bangunan harus segera diruntuhkan untuk mencegah korban bertambah.

sumber : dailymail.co.uk

Gambar burung helang bawa seekor kambing terbang

Posted: 28 Feb 2011 07:35 PM PST

Helang.(telegraph)

TEMPO Interaktif, Seekor burung helang jenis Golden Eagle besarditangkap gambar kamera tengah mencengkam  seekor kambing semasa terbang. Kambing yang terlihat berdarah itu diperkirakan akan menjadi santapan si helang.

Foto menakjubkan ini diambil di pegunungan pulau Mull, Scotland. Foto ini kemungkinan foto pertama yang berhasil mengabadikan seekor helang raksasa dengan rentang sayap dua meter membawa mangsa berupa kambing.

Foto ini dibuat oleh seorang pengamat burung yang enggan disebutkan namanya. Dia juga menolak menyebutkan lokasi  foto ini diambil. Dia takut petani yang marah kerana haiwannya menjadi mangsa akan memburu burung itu.

Burung helang jenis ini memang termasuk burung dilindungi Mereka ada sekitar 30 ekor dan dilindungi dalam area khusus yang tahun lalu habitat mereka sempat tercemar.
Sebelum mengambil foto ini, pengamat burung dan isterinya melihat beberapa burung helang yang berputar.  "Ada beberapa kereta yang parking di dekatnya, mereka lalu berputar-putar di udara," kata pengamat burung itu.

Tiba-tiba ada seekor helang besar yang terlihat membawa sesuatu. Ketika melihat melalui teropong mereka menduga itu seekor arnab gunung. Tapi setelah semakin mendekat ternyata itu seekor kambing.
"Sebuah peristiwa yang sangat aneh dan tidak mungkin saya lupakan," kata pengamat burung itu. Helang berjenis Golden Eagle dikenal sebagai pemangsa haiwan berukuran besar dengan cara menjatuhkan mangsanya dari ketinggian

[Kesian] Bayi Lahir dengan Otak Terburai

Posted: 28 Feb 2011 06:30 PM PST


GROBOGAN- Seorang bayi laki-laki lahir dengan keadaan otak terburai di Hospital Umum Doktor Soedjati, Grobogan, Jawa Tengah. Keluarga bingung kerana tidak memiliki wang untuk membiayai pembedahan  Buah Hati mereka.

Bayi  yang baru berusia 13 hari ini masih berada di ruang perawatan Cempaka RSU Dokter Soedjati Purwodadi. Anak pasangan Paryadi dan Susilowati, warga Desa Randu Kecamatan Geyer, Kabupaten Grobogan, ini mengalami kelainan di kepala.

Susilowati hanya boleh menangis ketika melihat kepala anaknya yang sangat meyedihkan. Menurut Susilowati, ketika berada dalam kandungan keadaan janin sihat dan tidak ada tanda-tanda aneh. Bahkan dia rutin membuat pemeriksaan ke bidan.

Orangtua bayi yang hanya bekerja sebagai buruh kini dihantui ketakutan kebingungan kerana tidak mampu membiaya untuk pembedahan anaknya.

"Saya sudah habis-habisan dan tiak punya biaya lagi untuk mengubati anak sayaagar sembuh normal. Sudah 13 hari saya di hospital, sementara suami hanya buruh yang penghasilanya tidak cukup untuk makan," keluh Susilowati, Isnin (28/2/2011).

Menurut doktor pakar kanak-kanak RSU Soedjati, Muhadjir, kelainan pada kepala bayi tersebut merupakan bawaan sejak lahir dan disebabkan beberapa faktor seperti lingkungan yang tidak sihat dan pola hidup ibunya.

"Biasanya penyebab terjadinya kelainan pada kepala bayi tersebut adalah faktor lingkungan dan adanya faktor genetik. Satu satunya jalan untuk penyembuhan  harus dengan pembedahan," terang Muhadjir kepada wartawan.

Susilowati berharap agar pemerintah dan dermawan membatu meringankan beban biaya pembedahan anaknnya meski sudah memiliki kad Jamkesda.

Sumber : http://www.okezone.com

'Perempuan Serigala' ada di Thailand

Posted: 28 Feb 2011 05:15 PM PST

BANGKOK - Seorang kanak-kanak berusia 11 tahun di Thailand, Supatra Sasuphan digelar 'perempuan serigala' kerana wajahnya yang dipenuhi dengan bulu, lapor sebuah akhbar semalam.

Walaupun kerap diejek oleh rakan-rakan sebaya, Supatra yang tinggal di sini berkata, dia kini amat popular selepas Guinness Book of Records mengiktirafnya sebagai perempuan yang memiliki bulu badan paling lebat di dunia.

"Saya gembira nama saya berada dalam Guinness Book of Records. Ramai orang terpaksa berusaha keras untuk tersenarai tetapi saya cuma perlu menjawab beberapa soalan," katanya.

Kanak-kanak itu merupakan antara 50 penghidap penyakit ganjil dikenali sebagai Sindrom Ambras yang menyebabkan tubuhnya dipenuhi bulu.

Dia memiliki bulu lebat yang tumbuh di seluruh wajah, telinga, tangan kaki dan belakangnya.

Pelbagai kaedah rawatan termasuk rawatan laser setakat ini gagal menghentikan bulu-bulu tersebut daripada tumbuh semula. - Agensi
sumber saya petik dari kosmo online

“Kalau Bukan kerana Allah, Saya Sudah Gila”

Posted: 28 Feb 2011 04:20 PM PST

SIAPAPUN orangtua melihat  buah hatinya terlantar tak berdaya kerana sakit 16 tahun, tentu sedih. Itulah yang dialami Iryani (46).Anak sulung perempuan yang saban hari pekerjaannya mencuci pakaian ini dinyatakan doktor diserang kanser otak, sejak 16 tahun lalu. Dia mengaku terkejut mendengar vonis doktor itu.  Namun dia berusaha tabah.   "Saya kuatkan hati ini," kata Iryani.

Umur Nurul Hikmah, demikian nama anak itu, kini sudah masuk 24 tahun. Sebagai ibu, Iryani jujur mengatakan tak tahan melihat penderitaan anak pertamanya itu, yang hanya boleh berbaring tak berdaya. Kadang dia hanya boleh menangis dan berdoa agar anaknya segera diberikan kesembuhan dan normal seperti sedia kala.

Namun di sisi lain, Iryani juga bersyukur. Sebab, selama sakitnya yang bertahun tahun itu, anaknya tidak pernah mengeluh. Bagi Iryani dan Yahdi (suaminya), atau bagi sesiapapun,  penantian selama 16 tahun bukanlah waktu yang singkat. Namun mereka tetap berusaha bersabar dan menerima segalanya kehendak Allah Subhanahu wa Ta'ala

"Kalau bukan kerana Allah, mungkin saya sudah gila,"kata Iryani, sambil menitikkan air mata. Dia mengucapkan itu seraya tersenyum dan mengelus kaki anaknya.

Hingga kini Yahdi, Iryani, dan Yandi (anak kedua) tak  bosan-bosannya menjaga dan mendampingi Nurul. Ada kalanya mereka menggantikan pakaian dalam Nurul ketika sedang datang bulan, membersihkan buang air yang kadang kala bercampur darah, menyuapi makan, dan memandikannya.

Syukurnya, Nurul bukan anak yang lekas putus asa. Di pembaringannya, ia tetap istiqamah menjalankan solat 5 waktu, puasa Isnin Khamis, dan menunaikan solat Tahajjud sambil berbaring. Zikir pun dia tak lekang, terutama saat rasa sakit menyerang kepalanya. Kadang-kadang kuatnya dia menekan tasbih, mungkin kerana menahan rasa sakit yang hebat, bulir-bulir tasbihnya yang setiap saat dipilinnya itu menjadi hancur. Kerana belum ada ganti tasbihnya, dia berzikir memakai tangan. Ada bekas di jari-jarinya, barangkali juga kerana tekanan yang begitu kuat. "Saya ibadahnya hanya boleh begini, mudah-mudah Allah menerima ibadah dan doa saya," tutur Nurul mengiba.

Sakalipun tak berdaya. Semangat hidupnya tak meredup. Bahkan dia pun masih punya hasrat untuk menikah suatu ketika. "Iya, hasrat ada. Apalagi kalau mendengar teman-teman saya yang dulu, sudah  nikah dan punya anak," kata Nurul lemah. "Saya mahu sembuh, biar pun tak 100 peratus. Yang penting oleh berjalan," sambungnya, suaranya bersih.

Nurul dirawat di rumah ibunya di Jl Al-Busyro, RT 04 Rw 01, Desa Citayam, Kota Depok, Jawa Barat. Iryani tak membawa anakya ke hospital, kerana tak punya wang.

Maklum, Iryani dan Yahdi terolong keluarga miskin. Yahdi perkerjaannya tak menentu. Kadang-kadang jadi ojek,  lain hari menjadi tukang bangunan, lain kali lagi jadi tukang batu.

Sedangkan Iryani, sebagai tukang cuci di Perumahan Asri Permai Komplek Pertanian Citayam Depok, setiap hari berangkat pagi, pulang kalau sudah tengah hari. Dia masih mampu mencuci pakai di antara 2 sampai 3 rumah. Jenis layanan pencucian yang ia terima macam macam, ada selimut dan segala jenis pakaian. Sebulan dalam 1 rumah ada yang member Rp 300 ribu.

Selain itu, ia kadang disuruh seterika baju orang. "Sekali menggosok pakaian ada yang memberi Rp 20 atau Rp 30 ribu," kisah Iryani. Dari situlah andalan sumber kewangan mengalir, termasuk untuk sekolah anak bungsunya, Yandi Sulaiman (16 tahun) yang kini duduk di bangku SMK, dan untuk makan sehari hari. */Sahid

Sumber : http://www.hidayatullah.com

Gambar-gambar pelik yang hanya ada di Jepun

Posted: 28 Feb 2011 10:01 AM PST














Ada Hantu Perempuan Muncul Tiba-tiba di Satu Siri Televisyen

Posted: 28 Feb 2011 09:01 AM PST


TRIBUNNEWS.COM – Mengerikan. Sesosok yang diduga hantu perempuan nampak di satu episode seri drama terbaru berjudul Rippling Blossom yang disiarkan oleh stesen televisyen Television Broadcasts Limited,TVB,  di Hongkong.

Seorang netizen melihat gambar itu dan mem-posting-nya di forum online. Nampak seperti seorang perempuan yang bersembunyi di dalam kabinet dapur di mana Cheung Chi-lam dan Michael Tse sedang shooting sebuah adegan.

Netizen itu malah memberikan  jika hantu itu muncul di minit ke 42 pada episode ke-14. Ketika wartawan menunjukkan itu ke Cheung, dia mengaku sangat terkejut. "Adegan itu diambil di TVB dan ketika saya melihat foto itu, bulu roma saya berdiri. Namun, saya kira gambar itu hanya sebuah refleksi dari sesuatu. Saya sedikit kecewa,"kata Cheung, lagi. Dia menambahkan proses shooting berjalan lancar dan tak ada gangguan.

Gadis Remaja Minta Dirinya Dijadikan Seorang Lelaki

Posted: 28 Feb 2011 08:25 AM PST

CANBERRA – Seorang gadis berusia 17 tahun di Australia akhirnya memenangkan haknya untuk mendapatkan perawatan hormon menjadi seorang lelaki.

Gadis remaja yang diberi nama Rosie tersebut didiagnosa mengalami gangguan jenis kelamin dan diyakini bahwa pada ketika masih bayi dirinya adalah seorang laki-laki.

Pengadilan pun mendengarkan kesaksian dari Rosie yang mengatakan bahawa pada ketika usianya dua tahun dia meminta agar dirinya dioperasi agar mendapatkan penis.

Pada usia tiga tahun dia pun menolak dipakaikan pakaian perempuan dan meminta orang tuanya memberinya nama laki-laki.

Pada saat dirinya beransur dewasa, Rosie merasa makin tertekan, dia selalu mengenakan pakaian ketat agar payudaranya tidak tumbuh.

Hakim Linda Dessau mengatakan bahwa Rosie mulai merasa dirinya tersiksa, marah dan anti sosial, demikian lapor Strait Times.

Dia mengatakan bahawa dia memutuskan Rosie untuk memulai perawatan hormon menjadi lebih mudah kerana didukung orang tua dan doktornya. Tapi keputusan tersebut tetap tidak boleh membuat Rosie mengganti jenis kelaminnya.

Sumber : http://www.okezone.com

Ada restoran melarang anak kecil menangis

Posted: 28 Feb 2011 07:25 AM PST

Larangan dibuat demi kepentingan bisnes untuk memberi kenyamanan kepada pelanggan.
Sebuah restoran di Carolina Utara menjadi cemuhan publik setelah mengeluarkan aturan yang melarang tangis histeria anak-anak ketika makan. Larangan ini jelas menerima kritikan tajam dari sejumlah komuniti orangtua yang memiliki anak kecil.

Brenda Armes, pemilik restoran bernama Olde Salty, itu mengatakan, larangan itu dibuat demi memberi kenyamanan kepada pelanggan. "Ini demi bisnes, agar lebih ramai pelanggan yang datang," katanya kepada jaringan NBC, seperti dikutip dari laman Shine.

Armes menambahkan, bagaimanapun setiap orangtua pasti memiliki kemampuan untuk mengawal perilaku anak-anak mereka yang masih kecil. Menurutnya, ada batas-batas toleransi berkait anak menjerit, menangis, bebisik. Tak hanya di restoran, tapi juga kawasan awam lainnya seperti di pesawat.

Lain lagi di Brooklyn, New York. Sebuah restoran bernama Union Hall membuat marah sejumlah orang yang memiliki anak kecil lantaran melarang  kereta bayi masuk ke dalam.

Sementara bar Double Windsor memberi larangan membawa bayi setelah jam 5 petang. Kali ini cukup masuk akal kerana memang bayi tak cukup umur untuk menikmati suasana tempat rekreasi yang menyajikan minuman beralkohol.

Sebuah tinjauan pendapat yang baru-baru ini dibuat Skyscanner menunjukkan, hampir 60 peratus penumpang pesawat setuju jika di dalam kapalterpang disediakan zon khusus bagi keluarga yang membawa anak kecil. Hampir 20 peratus  berharap terbang tanpa ada gangguan suara anak kecil.

(vivanews)

Hargailah guru semasa mengajar, jangan seperti murid-murid ini!!

Posted: 28 Feb 2011 06:00 AM PST





Walaupun tak suka cikgu atau bosan..
janganlah sampai berperangai seperti mereka ini....

Atlet judo yang mengantung diri dengan talipinggang hitamnya sendiri

Posted: 28 Feb 2011 05:31 AM PST

Bintang judo England yang disiapkan untuk meraih pingat di Sukan Olimpik 2012 menggantung diri dengan talipinggang  hitamnya sendiri setelah kecewai kerana putus dengan kekasihnya. Petugas Pemadam kebakaran Robert "Robbie" Gallagher, 23, begitu berbakat dalam seni bela diri dia tercatat sebagai salah satu olahragawan amatur yang diharapkan bersinar selamaSukan Olimpik London nanti.

Dia dikenal di seluruh dunia untuk menjuarai Judo dalam kategori berat 66kg dan merupakan salah seorang pemain  judo yang top di Britania pada tahun 2005, ketika dia berada di skuad junior England. Namun  pada dini hari Tahun Baru dia ditemukan meninggal di rumahnya di Mold, Wales Utara.

Ayahnya Robert Gallagher Snr, berkata: "Kami sebagai keluarga sangat sedih oleh kematian mendadak Robbie dan kami sangat merindukannya. Dia sedang mempersiapkan dirinya dan menjadi pesaing untuk Olimpik 2012 dan menjadi petugas pemadam kebakaran, berharap memiliki masa depan penuh waktu di pemadam kebakaran.

"Dia orang ceria dan menikmati hidupnya, Dia ingin mencapai yang terbaik. " Mr Gallagher mulai berlatih judo ketika dia berumur lima tahun sebelum kemudian mengambil olahraga di tingkat tertinggi. Dia juara England judo tiga kali dan mewakili North Wales Fire and Rescue Service di 2008 World Games Pemadam Kebakaran di Echo Arena, Liverpool.

Seorang juru cakap British Judo Association mengatakan setelah ':mereka sangat sedih dan kehilangan Robbie Gallagher. Sebuah penyiasatan mendengar bagaimana Robbie dengan kekasihya Sophie Bell tinggal selama empat tahun, dan bersama-sama mereka berbahagi rumah dan Evie anaknya.
Ketika hubungan mereka rosak, dia pindah kembali ke rumah keluarganya di mana aia memulai program ubat anti-tekanan. Miss Bell berkata kepada sidang bekas pasangan mengancam untuk bunuh diri pada beberapa kesempatan, menjelaskan: "Dia sekali menelefon saya pada pukul 4 pagi untuk mengatakan dia telah overdose tablet ubat tidur.

'Lalu dia datang ke rumah saya dan dan melambaikan talipinggang judo ke saya mengatakan dia akan mengambil hidupnya sendiri. " pemeriksaan di Mold mendengar bagaimana dia telah pergi ke sebuah pub di Malam Tahun Baru  dengan beberapa teman tapi lalu kembali ke rumah untuk menggantung diri.

Ayahnya berkata dia tidak menyedari anaknya pulang ke rumah dini sampai dia pergi ke luar membeli rokok setelah tengah malam, dan mendengar suara dari garaj mereka. Dia melangkah masuk dan melihat  anaknya tergantung dengan tali pinggang judo sendiri.

Robbie adalah salah satu atlet yang paling berbakat di sekolah kami. Dia unggul di judo dan mewakili Wales dan England. "Dia adalah seorang pemain judo yang sangat baik dan pada suatu waktu dia berada di kelompok atas untuk usianya."

Awas!!! Ayam seksi sedang berendam

Posted: 28 Feb 2011 04:30 AM PST

image
bikin gempak ayam ni……

Adoi!!! mak sakitnya

Posted: 28 Feb 2011 03:45 AM PST




LETAK MAKLUMAT IKLAN
dah macam nangka busuk jatuh.....

[Gila] Nenek 72 tahun bercinta dengan cucu sendiri

Posted: 28 Feb 2011 02:25 AM PST

Seorang nenek berusia 72 tahun, Pearl Carter, dikhabarkan bercinta dengan cucunya sendiri yang berusia 26 tahun, Phil Bailey. Bahkan, keduanya bakal mempunyai bayi yang dikandung seorang wanita lainnya.

Menurut berita yang dilapor majalah New Idea di New Zealand, Pearl akan membayar US$ 54 ribu  kepada wanita yang akan mengandung anaknya dengan Bailey. "Saya tidak peduli dengan pendapat orang. Saya mencintai Phil dan dia juga mencintai saya. Tidak lama lagi saya akan menggendong anak saya dan Phil akan menjadi ayah yang bangga," ujar Pearl.

Phil adalah anak dari anak perempuan Pearl, Lynette Bailey. Lynette merupakan anak kandung Pearl ketika dia masih berusia 18 tahun. Kerana ketika itu masih muda dan tinggal di keluarga Katolik yang kuat di Indiana, akhirnya Pearl menyerahkan Lynette ke tempat untuk dijadikan anak angkat.

Lynette menjadi orang tua tunggal bagi Phil, yang kini menjadi tukang kayu. Ketika Lynette meninggal dunia Phil mencari neneknya. Setelah bertemu, Phil dan Pearl menjalin hubungan asmara.

Pearl mengatakan, "Saya memanggil Phil ke bilik tidur saya. Mendudukkannya di kursi dan saya bertumpu kepadanya dan menciumnya. Saya awalnya menduga dia akan menolak. Tetapi ternyata dia malah balas mencium saya."

Kepada New Idea, Phil mengatakan, "Saya ingin menciumnya di sana saat itu. Perasaan saya luar biasa."

"Saya mencintai Pearl sepenuh hati saya. Saya memang tertarik dengan wanita yang lebih tua. Dan saya rasa Pearl cantik. Kini, saya akan menjadi seorang ayah. Saya tidak sabar lagi menanti itu. Kami memang sempat ditertawakan dan dicemuh ketika pergi ke luar dan bercumbu di depan publik. Tetapi kami tidak peduli. Anda tidak boleh menentukan kepada siapa Anda bakal jatuh cinta," lanjut Phil.

Setahun yang lalu, Phil mengatakan kepada Carter bahwa dia ingin seorang anak. Carter juga mengaku ingin memiliki anak. Akan tetapi, keinginan untuk memiliki anak dari benih mereka berdua tidak mungkin terwujud kerana Carter sudah menopause.

Pasangan tersebut akhirnya memutuskan untuk menggunakan wang pencen Carter untuk mencari wanita yang bersedia mengandung dan mendermakan ovumnya. Mereka pun memasang iklan untuk mencari wanita tersebut. Iklan tersebut pun dijawab Roxanne Campbell, 30 tahun.

"Awalnya saya terkejut," ujar Campbell mengenai hubungan darah Phil dan Carter. "Tetapi mereka pasangan yang cerdas dan saya melihat mereka saling mencintai. Saya juga sadar bayinya akan dicintai juga."



Gagal curi kereta gara-gara pemilik kereta bogel

Posted: 28 Feb 2011 01:41 AM PST

image
Di London Seorang pencuri kereta terpaksa membatalkan niatnya untuk mencuri sebuah kereta  disebabkan pemilik kereta yang mengejar pencuri itu sambil telanjang. 
Russell Stuart yang sedang terlelap tidurnya, tiba-tiba terbangun setelah mendengar bunyi dekat keretanya. Dia melihat pencuri kereta berusaha untuk mencuri kereta kesayangannya tersebut. 
Stuart segera bangun dari tidurnya, membuka pintu penumpang dan duduk disamping kerusi tepat disebelah pencuri yang hendak mencuri itu. Namun lucunya, Stuart tidak sedar jika dirinya belum menggunakan pakaian sama sekali.
Setelah pencuri tersebut melihat yang dia bogil, dia langsung membuka pintu dan lari dari Stuart. "Saya langsung bangun dari tidur dan menuju ke kereta, buka pintu dan duduk disebelahnya," ungkap Stuart.
"Dia mungkin hairan mengapa ada orang yang berbadan besar dan telanjang duduk disampingnya. Tetapi ketika kereta kepunyaan kita berusaha dicuri, saya tak perlu berfikir tetapi langsung bertindak," kata Stuart.
Setelah pencuri itu lari, lelaki berusia 51 tahun tersebut sempat mengelilingi kota Kent, dalam keadaan telanjang untuk mencari pencuri itu. Namun dia menghentikan aksinya kerana dalam keadaan bogel mengganggu ketenangan kota.

Delphine LaLaurie Wanita Bangsawan Penyiksa Budak

Posted: 28 Feb 2011 12:20 AM PST

Delphine LaLaurie (1775 – 1842) adalah wanita bangsawan kejam yang tinggal di New Orleans. Rumahnya mempunyai banyak ruangan yang penuh dengan ketakutan.
Pada 10 April 1834, kebakaran terjadi di dapur dan pemadam kebakaran menemukan 2 budak yang dirantai pada dapur masak, dimana diyakini merekalah yang sengaja membuat kebakaran untuk mendapatkan perhatian.

Pemadam kebakaran dipandu oleh budak yang lain menuju keloteng dimana terdapat hal yang lebih mengejutkan. Lebih daripada 12 orang budak cacat dan kudung terbelenggu di tembok atau lantai. Beberapa orang daripada mereka menjadi subjek untuk percubaan ubat yang mengerikan. Seorang laki-laki terlihat sebagai bahagian pertukaran seks yang ganjil, seorang wanita terjebak di kandang yang kecil dengan lengannya yang rosak dan terlihat seperti kepiting, dan wanita lainnya tanpa tangan dan kaki, dan adanya tambalan daging pada dirinya agar terlihat seperti ulat bulu.

Beberapa mulutnya dijahit dan kelaparan sampai mati, yang lainnya lagi tangannya dijahit dengan bahagian badan yang lainnya. Kebanyakan ditemukan mati, tetapi beberapa masih hidup dan beberapa memohon untuk dibunuh agar tidak menderita lagi. LaLaurie lari sebelum dia diadili dan dia tidak pernah tertangkap.

Kini Lalaurie Mansion, bangunan bekas tempat tinggal Delphine Lalaurie di New Orleans, adalah satu dari sekian banyak bangunan di Amerika yang berhantu. Bangunan ini pernah dibeli oleh aktor terkenal Nicolas Cage, namun dia tidak pernah tinggal disitu hingga bangunan ini dijual kembali untuk menutupi sebahagian hutang-hutangnya.

AL QURAN selamatkan lelaki ini daripada tembakan penyokong Gaddafi

Posted: 27 Feb 2011 11:00 PM PST

Ada banyak kejadian unik ataupun 'keajaiban' dalam setiap peristiwa-peristiwa yang terjadi di seputar revolusi rakyat yang telah melanda negara-negara Arab ketika ini.

Pada revolusi rakyat Mesir, peristiwa unik terjadi di mana sepasang demonstran melangsungkan akad nikah pernikahan mereka di tengah ratusan ribu orang demonstran anti pemerintah di Tahrir Square. Masih di revolusi Mesir, sempat juga beredar rekaman video yang menunjukkan adanya "hantu berkuda" yang muncul di tengah-tengah para demonstran anti Mubarak.

Dan sekarang kejadian yang boleh dikatakan sebuah "keajaiban" terjadi juga di revolusi rakyat Libya yang menuntut presiden mereka yang telah berkuasa selama empat dekad untuk mundur, Muammar Gaddafi.

Web Mufakarah Islam melaporkan bahawa telah beredar rakaman video yang telah dipost di Youtube berkait "keajaiban" yang telah terjadi dalam revolusi Libya.

Dilaporkan bahawa seorang demonstran anti Gaddafi terselamatkan nyawanya dari tembakan para pro Gaddafi oleh sebuah Al-Quran.

Sepertinya Al-Quran itu dibawa oleh seorang demonstran anti Gaddafi dibalik bajunya, dan sebuah tembakan peluru menghentam tubuhnya. Namun Subhanallah, peluru tidak jadi bersarang di tubuh demonstran tersebut kerana peluru yang ditembakkan ke arah demonstran itu  menghentam Al-Quran yang dia bawa.

Dalam rakaman video diperlihatkan bahawa tembakan peluru yang menghentam Al-Quran dan menyelamatkan nyawa demonstran anti Gaddafi itu tidak tembus mengenai tubuhnya dan hanya sempat menembus beberapa surat awal yang ada di Al-Quran, mulai dari Al-Fatihah hingga surat An-nisaa.

Kalau Allah sudah berkehendak segala sesuatu boleh saja mungkin terjadi, dan peristiwa selamatnya nyawa demonstran Libya oleh sebuah Al-Quran atas izin Allah ini sebagai buktinya, Allahu Akbar!(fq/imo)

[Aneh] Gadis Remaja Ini Punya Wajah Tua Sebelah

Posted: 27 Feb 2011 10:41 PM PST

TEMPO Interaktif, Jakarta – Seorang gadis berusia 11 tahun setengah wajahnya kelihatan tua. Christine Honeycutt dari Carolina Utara, Amerika, disahkan menderita sindrom Parry-Romberg yang tak ada ubatnya. Sistem imunitasnya memakan jaringan subcutaneous antara otot, tulang dan kulit. Akibatnya, kulit kehilangan elastik dan kekecangannya sehingga tulangnya tak boleh tumbuh normal.

Seiring waktu, sebahagian wajahnya menjadi lebih kecil, dan hampir hanya terlihat kulit yang membungkus tengkorak. Penyakit ini juga boleh  menyerang bahagian tengkorak dan membuatnya buta dan mengalami sinus. Ibu Christine, Vicki Honeycutt awalnya tak menyedari apa yang dialami anak perempuannya. Ketika Christine berusia lima tahun, dia melihat ada tanda abu-abu di kening Christine, tepat dibawah garis rambutnya. Ia juga melihat seperti ada lebam di lehernya.

Doktor dia temui hanya menyarankan agar memberi krim cortizone. Tetapi dia menolaknya, kerana ada enam tanda lainnya yang memperlihatkan ada yang salah. Beberapa bulan kemudian tanda-tanda itu berkembang menjadi garis yang melintas keningnya. Pada 2006 lalu anaknya pun mengalami kerosakan ukuran wajah.

"Saya selalu berkata, dia punya telinga yang lucu, tapi satu malam ketika saya menciumnya, saya melihat salah satunya berukuran lebih kecil," kata Vicki. Dia pun menemui dokor ahli gen yang memberikan diagnosa mengejutkan, bahawa tidak ada ubat untuk penyakitnya.

Christine boleh dibedah plastik setelah penyakitnya berhenti mengganggu wajahnya. Dia lalu menemui seorang doktor yang pernah membedah pesakit dengan penyakit sindrom Parry-Romberg juga. Dia mengatakan Christine oleh dibedah tanpa harus menunggu penyakitnya berhenti merusak wajahnya. Dia pun akhirnya menjalani pembedahan selama 9 jam untuk merubah wajahnya.

Operasi itu berjalan lancar dan garis abu-abu diwajahnya telah pudar, meskipun tidak hilang sama sekali. Penyakit itu tidak akan sembuh tetapi dengan operasi lanjutan, setidaknya penyakit boleh dikendalikan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan