Adsense

Ahad, 20 Februari 2011

borak kosong

borak kosong


[Gila]Sebilah Pisau Bedah Sepanjang 30cm Tertinggal Di Perut

Posted: 20 Feb 2011 09:00 PM PST

Seorang staf medis di Republik Chez dikenakan tindakan disiplin setelah satu alat bedah sepanjang 30 cm ditemukan dalam perut seorang perempuan yang dioperasi lima bulan lalu.

Pesakit tersebut, Zdenka Kopeckova (66), berulangkali mengeluhkan sakit perut parah setelah operasi ginekologi di sebuah rumah sakit sakit di kota Ivancice, bahagian tenggara negeri itu.

"Saya mengatakan tak ada orang yang menolong saya dan saya tak tak dapat hidup seperi ini sampai akhir hayat saya. Saya akan meminum pil, menengguk segelas alkohol dan gantung diri," kata perempuan tersebut, setelah alat mirip kape ditemukan pekan lalu dan berhasil dikeluarkan.

Kopeckova akan menuntut ganti rugi atas kekhilafan tersebut dan menyatakan staf hospital mulanya berusaha menutupi kesalahan itu dengan mengatakan tak ada yang dapat mereka lakukan selain menyarankan Kopeckova meminum penghilang rasa sakit.

"Saya memberi tahu kepala doktor bedah bahawa seandainya saya tak merasa sakit, saya takkan mengeluh. Saya bukan seorang hypochondria," katanya.

Ditambahkannya, ia telah meminta pemeriksaan dengan sinar-X tapi diberi tahu ia tak perlu terpapar radiasi. Ia bahkan dikatakan mengidap hypochondriasis atau hypochondria, yang seringkali dirujuk sebagai fobia kesihatan. Yakni merujuk pada perasaan khuatir berlebihan mengenai sakit serius.

Pengarah hospital Ivancice, Jaromir Hruber mengatakan prosedur operasi ketat mestinya telah dilakukan oleh staf medis. Seorang staf hospital yang tak disebutkan jatidirinya mengatakan kepada Reuters Television bahawa mereka yang terlibat dikenakan tindakan disiplin.

"Prosedur medis di Ivancice kelihatannya sempurna jika dilihat sepintas, ada dokumentasi dan daftar alat yang digunakan. Tapi orang yang melakukan pemeriksaan, tak melaporkan ada benda yang hilang," tandas Hrubes

Siang mengemis,malam tidur hotel sama isteri

Posted: 20 Feb 2011 08:00 PM PST

BIREUEN, KOMPAS.com – Sejumlah warga Kota Juang Bireuen, Aceh,merasa hairan dengan perilaku lelaki bernama Abd (50), warga Desa Blang Paseh, Sigli, Pidie.

Kerana lelaki tersebut mencari nafkah dengan mengemis di Bireuen. Tapi, pada malam hari dia bersama isterinya, Njh (41),menginap di hotel.

Pengemis bertubuh tambun dan berjenggot perang, dengan rambut yang sudah ubanan itu, kini dilaporkan mulai meresahkan masyarakat Bireuen.

Hasil siasatan Serambi Indonesia, hingga Sabtu (19/2/2011) lalu, si pengemis sudah dua pekan menginap di hotel tersebut. "Kami hairan ada pengemis tidur di hotel. Kalau siang mengemis di desa kami, padahal dia tampak sehat dan segar bugar," ujar Yahya, seorang warga.

"Setiap pagi kami temukan bapak berjengot itu pakai baju koko, kain sarung, dan songkok haji bersama isterinya sarapan pagi di sebuah warung dekat hotel tempat ia menginap," imbuh warga Geulanggang Baroe, Kota Juang, Bireuen.

Mustafa dan Amirul Mukminin dari Desa Geulanggang Baroe juga sependapat dengan Yahya. Mereka berharap Pemkab Bireuen melalui dinas terkait menangkap pengemis yang makin ramai berkeliaran di kabupaten itu.

Salah satunya pengemis yang menginap di hotel tersebut. "Aneh tapi nyata, ada pengemis yang hidup mewah dengan menginap di hotel dan makan mewah pula," pungkas Amirul.

Seorang petugas Hotel Purnamaraya yang konfirmasi Serambi Indonesia, membenarkan Abd bersama isterinya sudah 14 hari menginap di kamar bernomor 118. Anehnya, kata seorang petugas hotel, setiap Abd keluar hotel, pintu biliknya di kunci dari luar, sementara isterinya ditinggal di bilikhotel.

"Dia biasanya pergi pagi, terkadang pulangnya siang membawa sebungkus nasi untuk istrinya dan terkadang juga pulang sore. Dia membayar sewa kamar Rp 75.000 per hari. Sikapnya juga aneh dan egois serta sering ribut dengan petugas hotel. Kadang-kadang ia hanya mau membayar sewa kamar kepada saya," kata seorang resepsionis hotel yang tidak mau namanya ditulis.

Abd terlihat bersama istrinya sarapan pagi di sebuah warung sebelah barat hotel tersebut. Ia membayar dengan uang pecahan ribuan yang sudah tergulung rapi.

Dia mengambil dari saku kanan bajunya, yang diduga dari hasil mengemis. Namun,lelaki berasal Sigli itu berbicara menggunakan bahasa campuran Aceh-Indonesia, baik dengan isteri mahupun warga.

Kepala Dinas Sosial Tenaga Kerja dan Transmigrasi, Bireuen, Bustami Hamid, mengatakan pihaknya akan menertibkan para pengemis yang berkeliaran di daerah itu yang jumlahnya ratusan orang.

"Para pengemis tersebut 50 peratus berasal dari luar Kabupaten Bireuen. Kami akan minta polisi, TNI, dan Satpol PP atau aparat gabungan untuk menertibkan mereka," pungkasnya.

Facebook Dijadikan Nama Bayi Perempuan di Mesir

Posted: 20 Feb 2011 07:00 PM PST

CAIRO, KOMPAS.com — Seorang pemuda Mesir memberi nama anak perempuan pertamanya Facebook. Nama Facebook memang sedang naik  di Mesir selama proses penggulingan Presiden Hosni Mubarak kerana dianggap berjasa menggerakkan orang awam sebelum melakukan aksi tunjuk perasaan besar-besaran di Tahrir Square.

Menurut berita yang dilansir surat kabar lokal Al Ahram dan dikutip situs web Tech Crunch, pemuda tersebut bernama Jamal Ibrahim dan berusia 20 tahunan. Anak perempuan pertamanya itu diberi nama Facebook Jamal Ibrahim.

Meski ada YouTube, Twitter, dan Google, yang turut mewarnai perjuangan rakyat Mesir untuk menggulingkan pemerintahan yang otoriter, Facebook yang paling popular. Sejumlah coretan grafiti di dinding menulis "Terima Kasih Facebook" untuk merayakan kemenangan rakyat Mesir.

Bahkan Wael Ghonim, staf Google di Mesir yang sempat ditangkap aparat keamanan selama protes berlangsung, secara khusus menyatakan terima kasih kepada pendiri Facebook Mark Zuckerberg ketika wawancara dengan CNN. Ghonim menggunakan halaman di Facebook miliknya untuk menyatakan protes atas kebrutalan polis yang menghadapi para pengunjuk rasa.

Facebook kini seperti menjadi pahlawan dan idola baru bagi rakyat Mesir. Ketika ini diperkirakan ada sekitar 5 juta pengguna Facebook di negara tersebut dan terbesar di antara negara lain di Timur Tengah. Facebook juga mencatat kenaikan produktiviti pengguna dalam sebulan terakhir. Sejak tunjuk perasaan besar-besaran dimulai 25 Januari 2011, muncul 32.000 group diskusi dan 14.000 pages dalam waktu dua minggu.

Kini, militer Mesir pun mulai menggunakan Facebook untuk menjalin komunikasi dengan rakyat, khususnya para pemuda yang melek teknologi. Menteri Dalam Negeri Mesir juga sudah memiliki sejumlah halaman khusus untuk memoles citranya kembali.

Anjing halang tuannya rogol remaja 14 tahun

Posted: 20 Feb 2011 06:00 PM PST

Nasib baik ada anjing kalau tidak habis masa depan 
remaja ini ..saya petik daripada myMetro

ROME: Salakan seekor anjing menyelamatkan seorang gadis Itali daripada dirogol tuannya, lapor agensi berita ANSA, semalam.

Menurut laporan itu, seorang remaja berusia 14 tahun dari Milan bermain-main dengan seekor anjing sebelum ditegur pemilik haiwan itu.

Berusia 40 tahun dan bapa kepada anak berusia enam tahun, lelaki terbabit berkenalan dengan remaja itu yang ponteng kelas pada 20 September tahun lalu.


Mereka kemudian pergi minum kopi sebelum remaja itu dicekik dan cuba dibogelkan ketika mahu pulang.

Ketika itulah anjing berkenaan mula menyalak dan mengganggu lelaki terbabit, membolehkan mangsa melarikan diri selepas menendang pangkal pahanya.

Insiden itu kemudian diadukan kepada polis.

 Lelaki terbabit akhirnya ditahan pihak berkuasa semalam, selepas mereka menjalankan siasatan selama enam bulan. - AFP

Ikan buaya paling berat di dunia dapat ditangkap

Posted: 20 Feb 2011 05:45 PM PST

Besarnya ikan ini...saya petik dari kosmo online

TASIK CHOTARD, Amerika Syarikat - Seekor ikan buaya paling berat di dunia berjaya ditangkap oleh seorang pemancing, Kenny Williams di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Berat ikan itu ialah 148.32 kilogram (kg), panjang 2.59 meter dan dianggarkan berusia di antara 50 hingga 70 tahun.

Sebelum ini seekor ikan buaya berjaya ditangkap di Rio Grande, Texas pada 1951 dengan berat 126.55kg. 

Menurut Williams, pada mulanya dia tidak mengetahui bahawa ikan yang ditangkapnya pada 14 Februari lalu itu cukup besar.

Lelaki tersebut berkata, selepas dia menaikkan tangkapannya di atas bot, dia berasa terkejut melihat ikan buaya itu yang terlalu besar.

Williams membuat keputusan untuk menyerahkan ikan itu kepada Muzium Sains Semula Jadi Mississippi di Jackson untuk dipamerkan kepada orang ramai. - Agensi

[Aneh]Lembu Berkepala Manusia di Madura

Posted: 20 Feb 2011 04:00 PM PST

Lembu Berkepala Manusia di Madura. Anak lembu yang lahir beberapa hari lalu itu keadaanya memprihatinkan kerana tidak mahu disusui induknya. H Simah, pemilik lembu tersebut terpaksa memberi susu segera untuk memulihkan keadaanya yang lemas.

"Selama hamil, ibu lembu tidak mengalami tanda-tanda aneh, bahkan anak lembu itu lahir normal. Namun kami terkejut setelah lahir kepalanya tidak seperti lembu biasa, tapi lebih mirip kepala manusia," tutur H Siman.Anak lembu itu mendapat gelaran lembu manusia dari warga setempat. Tempurung kepalanya mirip manusia; di atas kepala tumbuh rambut berwarna hitam, yang jika dilihat sepintas mirip manusia.



"Sebenarnya saya khuatir akan terjadi sesuatu yang tidak diinginkan di desa kami dengan kehadiran lembu aneh tersebut. Kerana menurut sebhaagian warga, anak lembu itu hasil hubungan manusia dengan sapi, " katanya sambil menyuapi susu kepada anak lembu yang masih belum dapat berjalan itu.

Drh Sri Wahyuni Yuliati, Kepala Bidang (Kabid) Pengembangan dan Usaha Peternakan, Dinas Peternakan dan Perikanan, Sampang, menerangkan, tidak mungkin terjadi proses pembuahan antara benih manusia dengan benih lembu, keraa bentuk dan jumlah kromosomnya berbeza.

"Tapi kemungkinan besar anak sapi yang berbentuk aneh itu boleh disebabkan oleh cacat bawaan sejak dari kandungan, atau dapat juga diakibatkan terjadinya mutasi gen, sehingga organ-organ dalam tubuhnya mengalami perubahan atau pembesaran," jelas Sri Wahyuni.

sumber : antara

Dipenjara 1874 Tahun Kerana Merogol

Posted: 20 Feb 2011 10:01 AM PST


Seorang lelaki di Taiwan dikenakan hukuman penjara selama 1 874 tahun penjara kerana didapati bersalah merogol anaknya sebanyak 268 kali sejak anaknya itu berusia 8 tahun seperti yang disiarkan dalam china.org.cn.

Menurut keterangan, lelaki sial ini merogol anaknya yang kini berusia 15 tahun hampir setiap minggu sejak dia berusia 8 tahun. Berdasarkan peruntukan undang-undang di Taiwan, seorang lelaki boleh dikenakan hukuman penjara selama 7 tahun 2 bulan bagi kesalahan merogol remaja di bawah usia 14 tahun. Bagi kesalahan merogol remaja berusia 15 tahun ke atas pula, hukuman yang dikenakan ialah penjara 3 tahun 4 bulan.

Biarpun dikenakan hukuman melebihi seribu tahun, namun mahkamah tinggi yang menjatuhkan hukuman ini memaklumkan bahawa lelaki itu hanya perlu menjalani hukuman selama 9 tahun 8 bulan selepas anak perempuannya itu memohon mahkamah meringankan hukuman yang dikenakan terhadap bapa durjananya itu.

Menurut laporan akhbar, lelaki itu telah bercerai dengan isterinya dan tinggal bersama-sama dengan anaknya di selatan Taiwan. Dia mula merogol anaknya pada tahun 1997 ketika berada dalam keadaan mabuk. Selepas bertahun-tahun menyembunyikan perlakuan rakus bapanya, si anak akhirnya mendedahkan hal itu kepada ibunya.

sumber : http://duniacacamarba.blogspot.com

Astaghfirullah, Anak Sanggup Cangkul Orangtuanya Yang Sedang Solat Asar

Posted: 20 Feb 2011 09:30 AM PST


MEDAN – Entah apa yang merasuki fikiran W. Tiba-tiba saja perempuan berusia 25 tahun ini sanggup mencangkul ayah dan ibunya yang sedang beribadah.

Peristiwa itu terjadi di rumah anak mereka, Yuyi (32) yang juga keluargat W di Dusun Manggis, Desa Tumpatan, Kecamatan Beringin, Kabupaten Deli Serdang, Sumatera Utara.

"Sekarang kami masih menyiasat kejadian ini, kerana tersangka melarikan diri," jelas Kapolsek Beringin AKP Pantas Sinaga ketika dihubungi melalui telefon.

Ketika itu,mangsa bernama Sukarnen (63) dan Nurhayati (55), warga Pasar VI Dusun Lestari, Desa Pasar V Kebun Kelapa, sedang berkunjung ke rumah Yuyi yang baru saja melahirkan anak. Tersangka W juga ikut bersama mereka.

Ketika pasangan suami-isteri itu mengerjakan solat Asar di bilik tidur Yuyi, tiba-tiba W mendatangi orangtuanya dengan membawa cangkul. Seperti hilang kendali, W langsung mencangkul tubuh bapaknya Sukarnen beberapa kali.

Melihat hal itu, ibunya Nurhayati yang berada di belakang berusaha menghalangi perbuatan W. Namun, malah giliran Nurhayati yang dicangkul anaknya itu hingga beberapa kali. Selepas itu W meninggalkan orangtuanya yang berlumuran darah.

Mendengar adanya suara jeritan dari rumah tersebut, salah seorang tetangga Yuyi mendatangi rumah dan mendapati kedua mangsa terkapar berdarah dan mereka terus melarikan keduanya ke RSUD Deli Serdang untuk mendapatkan rawatan.

Selepas melakukan tindakan itu, W lari dari rumah. W diduga stres kerana baru diceraikan suaminya. Hingga kini, polis masih melakukan pencarian, kerana W masih belum diketahui di mana dia bersembunyi.

Sumber : http://www.okezone.com

Ada imam yang gay dan laris dijemput oleh kaum homosksual untuk berkempen

Posted: 20 Feb 2011 08:40 AM PST

Hidayatullah.com—Jika mahu terkenal dan laris, maka perlu jadi lain daripada yang lain. Boleh jadi inilah cara yang dipakai lelaki Afrika Selatan, Muhsin Hendricks (43).  Meskipun Islam telah menyatakan homoseksual sebagai perbuatan terlarang dan haram, dia jpulak sibuk berkempen ke mana-mana dengan mengatakan hubungan sesama jenis diperbolehkan.

Sebaba itu dia diangkat menjadi seorang imam untuk kalangan penganut seks abnormal, homoseksual atau gay.

Dia yang juga penganut gay ini juga membuat Yayasan The Inner Circle, yang digunakan membantu orang-orang Muslim bergelut dengan seksualiti mereka.

Dengan motto "Muslim dan homo boleh!" dia akhirnya rajin diundang kalangan homo. Baru-baru ini, ia berada di Belanda atas undangan organisasi homoseksual Belanda COC di Amsterdam.

"Menjadi Muslim dan menjadi homo, keduanya identiti yang kuat. Keduanya menjadi sebahagian dari siapa saya. Saya berhasil mendamaikan keduanya," ujarnya dikutip Radio Nederland.

Muhsin Hendricks,  berasal dari keluarga Muslim di Afrika Selatan. Datuknya adalah imam di Masjid Agung di Capetown. Sejak kecil Muhsin menyedari dirinya berbeza. Pada usia muda, dia lebih suka bermain dengan boneka dan bukan kereta .Dia juga dipandang sebagai keperempuan-perempuanan sehingga sering diolok-olok. Di saat besar Hendricks tetap memilih menjadi Muslim dengan berpraktik kehomoan-nya yang jelas-jelas dilarang dalam agamanya.

Hukum Islam

Dia memutuskan untuk mencari tahu apa kata al-Quran mengenai homoseksualiti dia mengambil studi Islam di Pakistan, tepatnya di Jamia Dirasat Al-Islamia.

Sebagaimana diketahui, Islam dan al-Quran sangat keras menentang praktik homoseksualiti. Dalam al-Quran surat Al A'raf ayat 80-84, misalnya mengatakan, penganut gay/homoseksualitas dan lesbian sebagai 'kaum yang melampaui batas', sampai ketika dalam sejarah di zaman Nabi Luth, Allah menurunkan hujan batu pada mereka.

Kecaman al-Qur'an serupa juga disebutkan dalam Surat An-Nisa: 15 – 16,  Al-'Ankabut: 28-35 dan beberapa hadits. Dalam Kitab Minahul Jalil , Imam Malik pernah menyebut, homoseksual dikategorikan zina dan hukuman yang setimpal untuk pelakunya adalah direjam, baik pelakunya muhshan (sudah menikah) atau ghair muhshan (perjaka). Senada dengan Imam Malik, Imam Syafii  dalam Al Majmu' mengatakan,  homoseksual  merupakan hubungan seksual terlarang dalam Islam.

Entah bagaimana ceritanya, Muhsin Hendricks justru menyimpulkan, al-Quran tak menyebut ada pelarangan homoseksual. Entah kerana tak boleh mencari atau berusaha menutup hukum itu, dia rupanya hanya bersandar pada feeling (perasaannya) semata.

"Saya tidak boleh mempercayai apabila Allah yang maha kasih dan penyanyang mengutuk saya untuk sesuatu yang saya sendiri tidak memilihnya," ujarnya.

Keraa keanehan inilah membuat Hendricks tiba-tiba diangkat menjadi imam di masjid-masjid Capetown. Sementara di saat yang sama, perasaan menyukai sesama jenis tidak pernah luntur hingga kini. Oleh kaum homo, Hendricks bahkan dijuluki 'imam merah muda'.

Mengaku pernah enam tahun menikah dan memiliki tiga anak, Hendrick akhirnya bercerai dan kembali pada tabiat semula yang dilarang al-Quran.

Melalui yayasan The Inner Circle nya, dia kini laris-manis  diundang kaum  homo dan terus menyebarkan kekeliruannya. *

Restoran Jepun Dengan Pelayan Super Seksi

Posted: 20 Feb 2011 07:40 AM PST

Restoran Jepun Dengan Pelayan Super Seksi . Sebuah restoran di Tokyo, mempunyai  pelayan yang "specal". sekilas pandang mungkin terlihat biasa saja. tapi bila kita perhatikan..  kelihatan pelayannya seksi gila.. Tetapi setelah di amati.. selidik punya selidik ternyata mereka adalah PONDAN.




66 Tahun Peluru Bersarang di Kaki.. Fred Gough Mengira Radang Sendi

Posted: 20 Feb 2011 06:00 AM PST

66 Tahun Peluru Bersarang di Kaki.. Fred Gough Mengira Radang Sendi.. SEORANG veteran perang dunia kedua, tidak menyedari jika sebuah peluru telah tertanam selama bertahun tahun di kakinya selama ini.

Selama 66 tahun veteran perang tersebut berjuang melawan rasa sakit pada kakinya. Fred Gough merasa jika rasa sakitnya tersebut tidak lebih seperti radang sendi. Namun setelah diperiksa oleh doktor ternyata dia telah membawa peluru tersebut di dalam tubuhnya sejak perang dunia kedua.

Lelaki yang kini bermukim di Darlaston,England sebelumnya menjalani rawatan di  hospital untuk melakukan pengimbasan dengan sinar rontgen, untuk memeriksa rasa sakit yang dideritanya pada kaki sebelah kiri.

Dia terkejut jika di kakinya tersebut tersimpan sisa peluru pada masa perang dunia kedua lalu. "Takjub melihat peluru itu, saya tidak menyedari peluru itu ada ditubuh saya selama ini. Tapi saya ingat bila peluru tersebut bersarang di kaki saya," ungkap Fred Gough.

"Saya hanya ikut berperang pada tahun 1944 ketika masih berusia 18 tahun. Saya ingat pasukan itu bergerak maju ke garis depan dan peluru itu memang mengenai saya namun tidak menjatuhkan saya," lanjut Gough.

Gough sendiri yakin jika peluru tersebut berasal dari tembakan pasukan Jerman. Dia ingat jika seseorang menutup lukanya tersebut dengan plester dan menyuruhnya untuk kembali mundur.

Namun Gough sepertinya ingin menjadikan peluru tersebut sebagai kenang-kenangan. Buktinya ia tidak ingin mengeluarkan peluru tersebut dari kakinya. Veteran perang itu ingin tetap peluru itu berada di sana hingga dia merasa tidak nyaman lagi pada kakinya.

Panggung wayang terkecil di dunia berkuasa tenaga suria

Posted: 20 Feb 2011 05:00 AM PST

Sol Cinema, sebuah proJek yang didana oleh media seni amal Undercurrents , adalah panggung wayang terkecil di dunia bertenaga suria. Terbuat dari caravan yang di ubah suai seperti teater menggunakan empat bateri besar lithium-ion yang dimenggunakan dua dua panel suria 120W. Teater filem tersebut dapat menampung 8 orang dewasa atau 12 anak-anak untuk pengalaman yang unik.







Kereta sorong bayi sangat canggih lengkap dengan senjata

Posted: 20 Feb 2011 04:00 AM PST






hebat....

Kenapa jarinya boleh jadi macam ini?

Posted: 20 Feb 2011 03:30 AM PST

image
Kenapa boleh jadi macam ini ye…….(sumber: www.klikunic.com)

[Gila] Perempuan mabuk sembur polis dengan air susunya

Posted: 20 Feb 2011 02:00 AM PST

KOMPAS.com — Khasiat air susu ibu memang luar biasa. Boleh menyihatkan anak, tetapi boleh juga menyusahkankan orang lain.

Seorang perempuan berusia 31 tahun di Owensboro, AS, membuat onar dengan air susunya. Dia dibawa ke balai polis kerana tuduhan melakukan tindakkan kesalahan ringan, iaitu mabuk di tempat awam. Ketika dia berganti pakaian dengan pakaian tahanan, dia menyemburkan air susunya kepada polis yang bersama dengannya.

Hasilnya, perempuan itu mendapatkan tambahan tuduhan, iaitu cuba melukakan polis. Tambah rumit urusannya.

Walupun menang loteri 2.3 juta pounds,lelaki ini tetap mahu jadi pemandu bas

Posted: 20 Feb 2011 01:45 AM PST

TEMPO Interaktif, London – Meskipun memenangi loteri sebanyak 2.3 juta pounds,  Kevin Halstead memilih untuk kembali menjadi pemandu bas. Lelaki berusia 47 tahun tersebut mengaku tidak boleh meninggalkan kerjaya yang dia cintai itu.

Kevin kembali bekerja sebagai pemandu bas Stagecoach 125 kerana dia merindukan rakan-rakan sekerjanya. Dia memandu bas untuk pertama kali sejak memenangkan loteri 2.3 juta pounds pada March tahun lalu.

"Saya rindu bekerja di bas. Ketika anda melakukan profesi anda selama 17 tahun lalu anda berhenti melakukannya, rasanya aneh," ujar Kevin. "Saya sangat merindukan gurauan bersama rakan-rakan saya. Saya akan kembali beberapa bulan ke depan seperti biasa jika saya mahu."

Ayah satu orang ini memandu bas dari Bolton ke Preston setiap hari sejak 1994. Dia kini kembali memandu bas untuk mempromosikan lotto.

"Hidup saya telah berubah, tetapi saya tidak berubah sedikit pun," ujar Kevin. "Saya kini memang memiliki Range Rover, tetapi saya juga masih mempunyai Renault Laguna."

Meski sudah menang loteri, Kevin masih bermain loteri setiap minggu dan keberuntungannya menular ke ibunya. Menurut Kevin, sebulan lalu ibunya memiliki lima nomor yang sesuai dengan loteri. Ibu Kevin menang 2.500 pounds  Jika ibunya itu memiliki satu nombor lagi yang sama, dia mungkin boleh memenangkan 10 juta pounds .

Sementara itu, rakan kerja Kevin tidak sabar untuk kembali bekerja lagi dengan Kevin. Andy Stuart mengatakan, "Kevin adalah orang pendiam yang terus melanjutkan pekerjaannya. Dia masih seperti sebelumnya."

Bunuh kawan sebilik yang kuat berdengkur

Posted: 20 Feb 2011 12:32 AM PST

BEIJING, KOMPAS.com — Jika Anda punya kebiasaan mendengkur, hati-hati pilih teman sebilik Seorang mahasiswa di China, yang sudah muak dengan teman sebilikya yang sering berdengkur, menikam temannya itu hingga mati pada suatu malam.

Pejabat berita Xinhua, melaporkan, Zhao Yan (22) ditikam di dada dan punggungnya akhir tahun lalu di biliknya di Universiti Pertanian Jilin di timur laut Daerah Jilin. Menurut Xinhua, yang mengutip keterangan dari sebuah pengadilan di Changchun, teman sebilik Zhao, Guo Liwei yang berusia 23 tahun, mengaku bahawa dia menikam Zhao setelah muak dengan dengkuran kawannya itu.

Guo sebelumnya telah memberitahu kepada Zhao tentang dengkurnya itu dan mem-posting video tentang dengkuran Zhao dalam website universiti yang justeru menambah ketegangan di antara mereka berdua. "Saya mengatakan kepada Zhao tentang hal itu (dengkur) dan dia jadi marah. Dia beberapa kali menyalahkan saya. Hal itu mendorong saya untuk membunuhnya," kata Guo, sebagaimana dikutip Xinhua.Guo ketika ini sedang menunggu keputusan pengadilan.

25 petugas kebakaran tertipu dengan angsa plastik

Posted: 19 Feb 2011 11:45 PM PST

TEMPO Interaktif, Straubing – Suatu malam, seramai 25 petugas pemadam kebakaran di Staurbing, Jerman mendapat tugas: menyelematkan seekor angsa. Angsa berwarna hitam atau black swan dikhabarkan terperangkap di tengah tasik.

Seorang warga menelefon 999 untuk memberitahu khabar tersebut. Dengan cepat, operasi penyelamat dimulakan. Seramai 25 petugas turun mencari angsa itu, mereka menaruhkan nyawa, sebab, air tasik yang membeku masih tipis sehingga rapuh bila dipijak.

"Informasi yang kami dapat sangat samar, kami harus mencarinya dalam masa yang lama," kata seorang petugas. "Setelah mencarinya di tasik, akhirnya kami menemukannya, dia ada  di tengah tasik."

Tapi betapa terkejutnya para petugas pemadam kebakaran, setelah dipegang, ternyata angsa itu angsa mainan yang terbuat dari plastik. Setelah diperiksa rupanya angsa itu dipakai untuk menakuti burung yang suka makan ikan di tasik tersebut.
"Syukur tidak ada yang cedera, kami anggap ini adalah sebuah latihan," kata petugas yang menolak disebut namanya itu.

Pensyarah sanggup menyamar sebagi perempuan untuk bawa barang curian

Posted: 19 Feb 2011 10:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM -Seorang pensyarah sanggup menyamar jadi perempuan untuk membawa barang curiannya ke luar dari sebuah supermarket.

Beliau yang berusia 39 tahun itu tertangkap ketika dia sedang membawa barang curiannya  dekat rumahnya di Taipeh, Taiwan. Polis yang sedang berada di sekitar tempat itu segera mencari kendaraanya setelah melihat gelagat yang mencurigakan.

Polis berhasil menemukan kasut boot perempuan, baju perempuan, dan juga kasut tinggi dari kendaraannya. Sebuah beg tangan berjenama, dua buah laptop, dan juga beberapa barang curian berhasil ditemukan di rumahnya.

Pihak penyelidik mengatakan jika tersangka yang sudah menikah itu juga dipercayai bertanggung jawab atas pencurian di asrama mahasiswa di Chinese Cultural University di Taipeh.