Adsense

Jumaat, 26 November 2010

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Pekin Doakan Kebahagiaan Ayu Raudhah

Posted: 25 Nov 2010 07:01 PM PST


WANGSA MAJU: Pelakon Pekin Ibrahim, menyatakan rasa gembiranya terhadap bekas kekasih, Ayu Raudhah yang bakal melangsungkan pernikahan dengan pemain bola sepak negara, Aquan Adha pada Januari ini.

Beritahu Pekin, dia mendoakan kebahagian Ayu dan berharap agar perkahwinan mereka nanti kekal sehiggan akhir hayat.

"Mungkin sudah sampai jodohnya untuk berkahwin, saya doakan yang terbaik buatnya.

"Walaupun kami putus, masing-masing masih lagi bertanya khabar seperti biasa," kata Pekin yang ditemui pada tayangan filem Hantu kak Limah Balik Rumah (HKLBR), di sini, Isnin.

Tegas Pekin, kehilangannya seketika daripada industri seni bukan kerana dia melarikan diri selepas putus cinta dengan Ayu pada tahun lalu, sebaliknya Pekin sibuk dengan pelajarannya di Institut Seni Indonesia (ISI), Jogjakarta.

"Tidaklah, mana ada. Saya yang minta putus, buat apa saya nak lari. Sebenarnya saya sibuk dengan pengajian saya di Jogjakarta dan baru saja tamat pengajian pada bulan Ogos lalu.

"Banyak perkara yang saya belajar disana baik dari segi pembelajaran serta masyarakat.

"Saya ada mengambil sedikit pengalaman dengan menghasilkan beberapa filem pendek di sana," kata graduan Diploma Dalam Seni Persembahan itu.

"Tapi, tidak bermakna dengan penghasilan filem pendek di sana, saya akan mula mencuba nasib di Indonesia, tidak. Ia sekadar pengalaman. Saya lebih seronok hidup dan bekerja di negara sendiri," ujar lelaki berusia 29 tahun itu yang masih belum bertemu pengganti Ayu lagi.

Sementara itu, Pekin gembira kerana berjaya melakonkan watak Musalman dalam HKLBR walaupun babak yang memerlukannya sedikit sahaja.

"Sebenarnya saya tidak puas hati dengan lakonan saya itu. tapi bila pengarahnya, Mamat Khalid kata, lakonan itu berjaya, saya percayakannya.

"Ini kerana, Mamat memiliki sudut pandangan yang yang tersendiri dalam menghasilkan sesebuah filem tersebut," katanya lagi.

google: pekin, pekin facebook, pekin blog, pekin twitter, pekin myspace, pekin 2010, terbaru pekin, terkini pekin, gambar pekin, foto pekin, photo pekin, pekin bio, pekin biodata, pekin biography, pekin profile, pekin putus cinta

Penyanyi Indie Beri Saingan-Ezlynn

Posted: 25 Nov 2010 07:00 PM PST


PETALING JAYA: Penyanyi Ezlynn mengakui aliran muzik kini lebih kepada lagu-lagu yang ringan berbanding trend muzik dahulu.

Kata Ezlynn, pendengar muzik kini mahukan muzik berentak santai dan boleh dinyanyikan oleh mereka.

"Pendengar suka lagu yang mudah, ringan dan santai. Mereka lebih suka mendengar lagu yang mana mereka boleh menyanyikan bersama-sama.

"Kalau dulu kita lihat pendengar suka kepada lagu yang mempunyai makna yang tersirat dan bernada tinggi namun kini mereka sudah beralih kepada aliran lagu baru," katanya.

Tambah penyanyi ini, perkembangan muzik tempatan kini memberi lebih saingan dalam ruang industri muzik tanah air.

"Hari ini ramai penyanyi baru muncul, malah mereka juga datang dengan pekej tersendiri iaitu sebagai komposer.

"Bagi saya itu adalah satu persaingan yang sihat. Ramai penyanyi-penyanyi indie keluar memperjuangkan muzik mereka," ujarnya.

Menurut Ezlynn, Anugerah Juara Lagu (AJL) yang bakal berlangsung ini dijangka lebih sengit.

"Ketika saya dahulu lagu dipertandingkan berdasarkan kategori, tapi kini tidak lagi. Ia pasti lebih sengit kerana kesemua lagu akan bersaing sesama sendiri.

"Kebelakangan ini juga senario AJL sudah berubah kepada nama-nama baru yang masih muda. Tiada lagi nama-nama besar seperti dahulu," katanya.

Disebabkan perubahan tersebut juga, penyanyi yang terkenal dengan lagu Hye Hye Bye Bye ini juga mengakui mengikuti rentak muzik mereka.

Ezlynn juga telah menggunakan khidmat penyanyi dan komposer Noh (Hujan) untuk mencipta sebuah lagu berjudul Tic Tac Toe.

"Saya masih dengan genre muzik saya iaitu pop dance, namun saya juga ada menyanyikan lagu ciptaan Noh Hujan berjudul Tic Tac Toe," katanya.

google: ezlynn, ezlynn facebook, ezlynn blog, ezlynn twitter, ezlynn myspace, ezlynn 2010, ezlynn wiki, ezlynn bio, ezlynn biodata, ezlynn biography, ezlynn profile, terkini ezlynn, terbaru ezlynn, ezlynn seksi, ezlynn hot, ezlynn panas, ezlynn bogel, buah dada ezlynn

‘Like Toy Dolls’ Juarai Filem Pendek BMW 2010

Posted: 25 Nov 2010 06:55 PM PST


KUALA LUMPUR: Filem pendek 'Like Toy Dolls' yang dihasilkan oleh seorang editor video muda berusia 25 tahun, Chen Yih Wen memenangi hadiah utama berupa geran penerbitan sebanyak RM75,000 dalam Anugerah Filem Pendek BMW 2010.

Filem pendek yang menewaskan 48 pesaing lain itu berdurasi empat setengah minit menyorot isu buang bayi.

Bakat muda itu turut memenangi Anugerah Sinematografi Terbaik dan Reka Bentuk Produksi Terbaik selain dicalonkan bagi kategori Anugerah Lakon Layar Terbaik.

Yih Wen berkata, dia tidak menyangka kemenangan hadiah utama berpihak kepadanya tetapi yakin dengan filem pendek yang dihasilkan bersama rakan-rakan.

"Isu buang bayi sering dilaporkan di media dan menerusi filem pendek terus menyuarakan pandangan mengenainya.



Selain Anugerah Utama, Yih Wen bersama rakan-rakannya turut memenangi anugerah bagi kategori Sinematografi Terbaik dan Reka bentuk Produksi Terbaik. Foto THE STAR oleh MOHD SAHAR MISNI.
"Terima kasih kerana menilai hasil kerja dan kreativiti kami. Ini sekali gus membuka peluang kepada bakat muda seperti kami untuk terus berjuang dalam menghasilkan filem pendek lebih berkualiti dan kreatif," katanya kepada media di sini, Khamis.

Filem Pendek BMW 2010 yang dianjurkan kali keempat sejak tahun 2007 menjadi platform kepada bakat tempatan mengetengahkan kreativiti, ketulenan dan kesungguhan dalam pembikinan filem.

Dalam pada itu, Pengurus Komunikasi Korporat Kumpulan BMW Malaysia, Sashi Ambi berkata, Filem Pendek BMW merupakan platform untuk mengenal pasti dan menyokong pembuat filem Malaysia berbakat.

"Pertambahan kategori anugerah dalam pertandingan tahun ini telah memberi pengiktirafan kepada ramai individu berbakat dalam komuniti perfileman Malaysia.

"Melangkah ke hadapan, Kumpulan BMW Malaysia komited untuk meneruskan Filem Pendek BMW sebagai pertandingan yang penting dan relevan," katanya.

Filem-filem yang terpilih ke peringkat akhir adalah 'Bajet' oleh Ahmad Azmhuri Mat Nayan, 'Kickstart' (Mahendra Chidambaram Pillai), 'Who Cares?' (Denis Ting) dan 'Perspectives' (Gary Liew).

Filem 'Kickstar dipilih sebagai pemenang Anugerah Pilihan Ramai apabila mencatatkan 4,000 pengundi dari seluruh dunia menerusi sistem undian dalam talian.

Senarai penuh pemenang Anugerah Filem Pendek BMW 2010:

Pemenang Hadiah Utama Filem Pendek 2010:"Like Toy Dolls" oleh Chen Yih Wen

Anugerah Pilihan Ramai:"Kickstart" oleh Mahendra Chidambaram Pillai

Pelakon Lelaki Terbaik:Karnan Kanapaphy dalam "Kickstart"

Pelakon Wanita Terbaik:Junvina Lim dalam "Who Cares?"

Sinematografi Terbaik:"Like Toy Dolls" oleh Chen Yih Wen

Lakon Layar Terbaik:"Bajet" oleh Ahmad Azmhuri Mat Nayan

Reka bentuk Produksi Terbaik:"Like Toy Dolls" oleh Chen Yih Wen

Suntingan Terbaik:"Perspectives" oleh Gary Liew

google: Anugerah Filem Pendek BMW 2010, keputusan Anugerah Filem Pendek BMW 2010, keputusan penuh Anugerah Filem Pendek BMW 2010, senarai pemenang Anugerah Filem Pendek BMW 2010, berita Anugerah Filem Pendek BMW 2010, terkini Anugerah Filem Pendek BMW 2010, terbaru Anugerah Filem Pendek BMW 2010

Suami Pelakon Cinta Antara Benua Fail Nusyuz

Posted: 25 Nov 2010 06:54 PM PST


KUALA LUMPUR: Suami kepada pelakon Cinta Antara Benua, Asdayanti Daud memfailkan permohonan nusyuz dan perintah kembali taat terhadapnya di Mahkamah Rendah Syariah di sini, pada Khamis.

Che Zambil Ahmad (gambar) yang merupakan bekas penyerang pasukan bola sepak kebangsaan dan Kedah memfailkan permohonan itu menerusi peguam syarie Muhammad Nur Hafiz Roslan.

Muhammad Nur Hafiz memberitahu, kes tersebut akan disebut di mahkamah pada 14 Disember ini.

"Permohonan nusyuz tekad difailkan selepas Asdayanti enggan mematuhi notis kembali taat yang telah difailkan pada 1 November lalu.

"Perbincangan secara sulh juga gagal untuk mencari penyelesaian," kata Muhammad Nur Hafiz.

Difahamkan, permohonan itu difailkan atas dakwaan pelakon yang pernah berlakon dalam drama Opah itu sering berulang-alik keluar negara dengan seorang lelaki.

Che Zambil pada masa ini menjadi jurulatih bebas manakala Asdayanti bekerja sebagai kakitangan kerajaan.

Che Zambil dan Asdayanti, kedua-duanya berusia 36 tahun berkahwin pada 21 April 1998 dan dikurniakan dua orang anak berusia 11 dan setahun setengah bulan.

Bantahan Awal Bekas Suami Norish Karman Diputuskan 26 Januari

Posted: 25 Nov 2010 06:53 PM PST


SHAH ALAM: Permohonan bantahan awal yang difailkan oleh bekas suami kepada dramatis Singapura, Norish Karman akan diputuskan pada 26 Januari depan di Mahkamah Tinggi Syariah di sini.

Tarikh itu ditetapkan pada prosiding sebutan kes itu di hadapan Hakim Syarie Mohamad Adib Husain.

Terdahulu peguam syarie Muhammad Buruk yang mewakili ahli perniagaan, Datuk Hashimuddin Abdul Kadir memaklumkan bahawa pihaknya baru menerima hujahan balas daripada Norish Karman.

Norish Karman atau nama sebenarnya Nor'Asikin Karman diwakili peguam syarie Amli Embong dalam permohonan tersebut.

Prosiding Khamis, hanya dihadiri oleh peguam syarie kedua-dua pihak.

Bantahan awal Hashimuddin, 61, yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Menanti, Negeri Sembilan itu melibatkan permohonan interlokutari Norish.

Permohonan itu berkaitan isu persekolahan anak dan permohonan supaya diberikan sebuah kereta lengkap dengan cukai jalan dan insurans bagi kegunaan anak serta tuntutan harta sepencarian.

Norish Karman, 35, yang terkenal dengan filem Sayang Salmah berkahwin dengan Hashimuddin pada 11 Januari 1998 dan disahkan bercerai pada 15 Julai 2008 di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya, dekat sini.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan tiga cahaya mata, Muhammad Haqiem Amany, 11, Muhammad Hady Amieran, 7, dan Nur Hanyz Amanda, 6 tahun.

Persetujuan Tuntutan Harta Sepencarian Siti Fairuz 13 Disember

Posted: 25 Nov 2010 06:52 PM PST

SHAH ALAM: Bekas suami kepada penyanyi tahun 80an, Siti Fairuz perlu hadir di mahkamah untuk mengesahkan terma perjanjian persetujuan yang dibuat dalam kes tuntutan harta sepencarian yang bernilai hampir RM2 juta.

Sehubungan itu, Hakim Mahkamah Tinggi Syariah di sini, Mohamad Adib Husain menetapkan 13 Disember ini untuk Mohamad Zainuddin Kordi hadir ke mahkamah bagi tujuan tersebut.

Beliau juga memberitahu, kes tersebut akan ditetapkan sebagai perbicaraan jika Mohamad Zainuddin yang merupakan pembantu teknik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) gagal hadir pada tarikh itu.

Peguam syarie Zuri Zabuddin Budiman yang mewakili Mohamad Zainuddin berkata, beliau telah cuba untuk menghubungi anak guamnya, tetapi tidak berjaya.

Sebelum ini, mahkamah sama telah menetapkan 25 Mei lalu sebagai tarikh untuk merekodkan persetujuan selepas dimaklumkan perbincangan kedua-dua pihak telah berada di peringkat akhir.

Siti Fairuz diwakili peguam syarie Fakhrul Azman Abu Hassan.

Siti Fairuz, 46, atau nama sebenarnya Siti Fairus Sheikh Mohamed yang terkenal dengan lagu Bila Ku Rindu Ku Sebut Namamu disahkan bercerai secara taklik dengan Mohamad Zainudin, 46, pada 14 Julai 2008 di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya, dekat sini.

Perceraian itu berlaku selepas mereka dikurniakan lima anak, iaitu Farhanah Afifah, 21, Farahiah Amirah, 19, Fadhli Asyraf, 17, Fariz Afiq, 15 dan Fakhri Aiman, 11, hasil perkahwinan yang dibina pada tahun 1988.

Ekoran perceraian itu, Siti Fairuz memfailkan tuntutan itu yang meliputi enam bidang tanah di Subang Indah, Petaling Jaya; Tiara Beach Resort, Port Dickson; Bukit Merah Lake Town, Perak; Damansara dan Sungai Buloh serta empat rumah di Mutiara Damansara, Bandar Sri Damansara dan Shah Alam.

google: siti fairuz, siti fairuz bercerai, kes cerai siti fairuz, siti fairuz mahkamah, masalah siti fairuz, kontroversi siti fairuz, tuntutan siti fairuz, terkini siti fairuz, terbaru siti fairuz, gosip siti fairuz, masalah siti fairuz

ABP13: Datuk Siti Nurhaliza Tarik Diri

Posted: 25 Nov 2010 06:51 PM PST


PETALING JAYA: Penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza (gambar) mengambil keputusan untuk menarik diri daripada bertanding dalam Anugerah Bintang Popular ke-13 (ABP13)tahun depan.

Menurut Siti, keputusan itu dibuat selepas memenangi anugerah Bintang Paling Popular pada tahun lalu.

Malah Siti ingin menjadi seperti bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang menarik diri ketika berada di kemuncak kejayaan.

"Setakat ini saya sudah berjumpa pihak pengurusan ABP untuk menjelaskan tentang penarikan diri ini dan mereka menerimanya dengan baik. Saya juga telah memberitahu peminat-peminat dan mereka menyokong keputusan saya itu.

"Apa yang penting, saya bersyukur kerana sepanjang 12 tahun ABP diadakan mereka (peminat) sentiasa memberi sokongan. Keputusan ini juga tiada kaitan dengan masalah tidak puas hati terhadap pihak pengurusan.

"Cukuplah sampai di sini. Keputusan muktamad ini juga saya inspirasikan daripada Tun Mahathir sendiri dan saya percaya orang akan ingat kita sampai bila-bila," katanya yang ditemui di sidang akhbar Anugerah Bintang Popular, di sini, semalam.

Tambah Siti, adalah menjadi impiannya untuk menjadi penonton ABP, menyokong para penggiat seni lain yang bertanding.

"Saya tahu dan sedar saya tidak akan berada di atas selamanya. Satu hari nanti, ada orang yang akan menggantikan saya," ujarnya.

Johan Tetap Teruskan Saman Terhadap Javed

Posted: 25 Nov 2010 06:50 PM PST


WANGSA MAJU: Pelakon dan pelawak, Johan atau nama sebenarnya Muhammad Yazid Lim, 26, menegaskan bahawa dia tidak akan menarik balik kes saman terhadap pengarah Mohd Javed Mohd Nizar.

Beritahu Johan, dia meneruskan saman tersebut untuk dijadikan sebagai pengajaran buat orang lain walaupun dia telah memaafkan pengarah tersebut.

"Sebenarnya saya telah pun maafkan dia. Tetapi saman tetap saman. Buat masa ini saya tak terfikir pun untuk selesaikan kes di luar mahkamah.

"Ini sebagai pengajaran buat pengarah lain agar tidak membuat perkara yang tidak sepatutnya terhadap pelakon lain.

"Walaupun sekadar pelakon tambahan, dia tidak boleh perlakukan sebegitu terhadap saya," katanya selepas tayangan filem Hantu Kak Limah Balik Rumah (HKLBR), di sini, Selasa.

Pada Jun lalu, Javed telah membaling gelas kaca ke arah Johan sehingga mengalami kecederaan di bahagian dahinya ketika sedang berbincang di sebuah restoran.

Johan mengambil keputusan untuk menyaman Javed berikutan tindakan pengarah berusia 33 tahun dan menuntut ganti rugi sebanyak RM1 juta.

Javed turut dituntut agar meminta maaf secara terbuka dan menarik balik surat dan email yang diedarkan kepada persatuan-persatuan dan media bagi menjelaskan keadaan tersebut serta merta mengenai berita palsu mengenainya.

"Sekarang saya serahkan kes ini kepada peguam saya untuk menyelesaikan perkara tersebut.

"Apapun saya gembira kerana penerbit-penerbit drama dan filem masih mempercayai saya dalam bidang lakonan dan Alhamdulillah, periuk nasi saya tidak terjejas.

"Ini juga peluang untuk membersihkan nama saya. Lebih menggembirakan saya, Mamat Khalid turut mempercayai saya untuk mengambil berlakon dalam HKLBR walaupun macam-macam khabar angin yang buruk tentang saya yang dia dengar," katanya.

google: johan raja lawak, johan raja lawak facebook, johan raja lawak twitter, johan raja lawak blog, johan raja lawak myspace, johan raja lawak 2010, johan raja lawak wiki, johan raja lawak biodata, johan raja lawak profile, johan raja lawak bio, johan raja lawak dan isteri, foto johan raja lawak, anak johan raja lawak,  johan raja lawak dan isteri, gambar johan raja lawak dan isteri, gambar johan raja lawak dan anak, johan raja lawak skandal, johan raja lawak kontroversi

'Rokok Memantapkan Vokal Saya' - Fiq

Posted: 25 Nov 2010 06:49 PM PST


PETALING JAYA: Pengakuan penyanyi Fiq tentang tabiat merokoknya mungkin kedengaran pelik tetapi anak jati Sabah itu percaya tabiat tersebut banyak membantu dalam memantapkan lagi vokalnya.

Ujar juara program realiti Mentor musim pertama itu dalam satu pertemuan bersama mStar Online baru-baru ini, sejak mula merokok setahun yang lalu dia dapat melihat kesan positif tabiat itu pada perubahan vokalnya.

"Saya baru saja merokok. Sebelum bergelar penyanyi saya tidak merokok dan tabiat ini bermula apabila saya selalu berasa bosan ketika menunggu waktu untuk rakaman lagu dan pertunjukkan.

"Bagaimanapun tabiat ini berlaku bukan kerana saya mengalami kejutan budaya atau terikut-ikut orang lain. Ia kehendak diri sendiri.

"Sejak mula merokok setahun yang lalu, saya mula mendapati tabiat ini sebenarnya banyak memberikan kesan positif pada suara saya," katanya.

Sambil tidak menyangkal tabiat itu tidak baik untuk kesihatan, Fiq bagaimanapun menganggap tabiat tersebut banyak membantunya dalam memantapkan vokal sebagai penyanyi rock.

"Saya tahu tabiat merokok membahayakan kesihatan tetapi sejak mula merokok saya dapati ia banyak membantu dalam memantapkan vokal. Vokal saya bertambah kasar, besar dan serak berbanding sebelum merokok dulu.

"Bagi saya, perubahan ini adalah sesuatu yang baik dan bersesuaian dengan genre muzik yang diperjuangkan iaitu rock. Jika sebelum ini, saya mudah hilang suara dan sakit tekak selepas menyanyi tetapi yang peliknya sejak mula merokok keadaan itu jarang berlaku pula," katanya yang popular menerusi lagu Tiga Malam Tanpa Bintang.

google: fiq, fiq facebook, fiq twitter, fiq blog, fiq myspace, fiq 2010, fiq wiki, fiq bio, fiq biodata, fiq profile, fiq 2010, fiq album baru, lagu baru fiq, single terbaru fiq, lagu download fiq, lirik fiq, lyrics fiq, fiq terkini, fiq terbaru, kontroversi fiq, skandal fiq

Eira Syazira-Azad Jasmin Enggan Heboh Hubungan Cinta

Posted: 25 Nov 2010 06:45 PM PST


PETALING JAYA: Pasangan artis Eira Syazira dan Azad Jasmin pernah mengaku tentang hubungan cinta mereka baru-baru ini.

Namun, cukuplah sekali pengakuan tersebut dilakukan. Bagi mereka, selebihnya tidak perlulah terlalu dihebahkan kepada umum.

"Setakat ini, kami tidak menafikan tentang hubungan kami tapi rasanya tidak perlulah diceritakan lebih lanjut tentang sejauh mana.

"Ini kerana kami mengambil iktibar daripada apa yang berlaku kepada hubungan cinta kawan-kawan artis lain. Biarlah kami simpan cerita peribadi ini sendiri. Apabila tiba masanya, kami akan terangkan kepada semua," kata Eira Syazira atau mesra disapa Eira kepada mStar Online.

Apa yang lebih bagi pasangan ini, menghebahkan tentang kerjaya lebih penting berbanding cinta yang belum menemui noktahnya.

Lebih-lebih lagi, masing-masing merasakan masih baru menempa nama dalam industri hiburan.

Biarpun mereka cuba mengunci mulut tentang cinta, tetapi pasangan ini terpaksa merungkai tentang kisah cinta mereka dalam drama terbaru berjudul Anak Mami Mek Ani.

Drama 13 episod itu disiarkan di Astro Warna (saluran 132) pada setiap Selasa, 9 malam mulai 30 November 2010.

Anak Mami Mek Ani mengisahkan tentang tragedi cinta seorang pemuda iaitu Rauf, keturunan Anak Mami dengan Ani iaitu seorang anak jati Kelantan.

Rauf perlu memenuhi permintaan ibunya, Mami Zee untuk berkahwin dengan Anak Mami sejati jika dia berhasrat untuk mewarisi harta peninggalan arwah ayahnya.

Malangnya dia mempunyai alahan terhadap wanita cantik dan kemunculan Ani telah meleraikan masalah alahannya namun masalah lain timbul kerana Ani bukan Anak Mami sejati.

"Drama Anak Mami Mek Ani ini bukan merupakan drama pertama kami menjadi pasangan kekasih kerana sebelum itu kami pernah berlakon dalam drama Tanya Sama Hati.

"Keserasian untuk melakonkan watak ini sudah ada cuma saya kurang melakonkan genre komedi. Jadi, Azad banyak bantu saya memandangkan dia memang pak lawak. Kami banyak berbincang dan berkongsi idea antara satu sama lain untuk menghidupkan komedi dalam cerita ini," cerita Eira.

Tambahnya: "Menariknya, dalam cerita ini saya perlu bercakap dalam loghat Kelantan manakala Azad dalam loghat Utara. Jadi pertuturan kami itu sedikit sebanyak menimbulkan suasana komedi."

Selain berlakon sama-sama, pasangan ini turut bekerja di bawah satu produksi muzik, Family Group Music (FMG). Syarikat tersebut pernah menerbitkan lagu Adam Hamid, Zaiton Sameon dan Dayangku Intan.

Eira bakal muncul dengan album solo pada Januari depan dengan memuatkan lagu-lagu seperti Dihati Ini, Sememangnya, Sisi Duka dan Nour El Ain.

google: eira syazira dan azad jasmin, eira syazira dan azad jasmin bercinta, eira syazira dan azad jasmin terkini, eira syazira dan azad jasmin terbaru, gambar eira syazira dan azad jasmin, foto eira syazira dan azad jasmin, photo eira syazira dan azad jasmin, eira syazira dan azad jasmin seksi, eira syazira dan azad jasmin hot, eira syazira dan azad jasmin panas, eira syazira dan azad jasmin bertunang, eira syazira dan azad jasmin kahwin, gosip cinta eira syazira dan azad jasmin, skandal eira syazira dan azad jasmin, kontroversi

Suria FM Rai Ulang Tahun Ke-3

Posted: 25 Nov 2010 06:44 PM PST


PETALING JAYA: Stesen radio Suria FM meraikan ulang tahun ketiga di Studio V, One Utama, di sini bermula pukul 5 petang hingga 10 malam, Rabu.

Kemeriahan sambutan majlis tersebut turut dirasai dengan kehadiran ramai pendengar, artis dan rakan media. Turut hadir ialah Ketua Pegawai Operasi The Star, Ho Kay Tat dan Ketua Pegawai Operasi Suria FM dan Red FM, Azrul Mohd Nor.

Kesemua para tetamu dihidangkan dengan persembahan dan permainan yang dihoskan oleh penyampai-penyampai Suria FM dan artis yang terlibat.

Lebih 40 artis yang hadir termasuk Izwan Pilus, Ifa Raziah, Ikhwal, Sabhi Saddi, Reshmonu, Elly Mazlin, Azharina Azhar, Farah Ashikin, Daus, Farina, AXL's, Faradhiya dan Tilu.


Antara rakan artis yang hadir memeriahkan sambutan ulang tahun ketiga Suria FM bersama-sama penyampai.
Sementara Suria FM terdiri daripada penyampai hebat seperti Halim Othman, Zizi, Bob, Myra, Naim, Linda Onn, Tuah Zoqarnain, Lin, Othoe dan Lotter turut memeriahkan majlis.

Menariknya, Linda Onn dan Tuah Zoqarnain turut bersiaran luar secara langsung dari Studio V bermula pukul 4 petang hingga 11 malam.

Selain itu, majlis diteruskan dengan acara memotong kek sebagai simbolik meraikan ulang tahun ke-3 Suria FM.

Mereka yang hadir berpeluang mendapat barangan percuma serta hadiah dari penaja seperti De' N Fresh Nata De' Coco, snek Shoyomi, roti Sedap, Tropicana Twister dan majalah EH!.

Suria FM ditubuhkan pada tahun 2006 di bawah label syarikat Rimakmur Sdn Bhd iaitu anak syarikat kepada Star Publications.

Stesen radio yang membawakan tagline 'Muzik Terbaik 90-an dan Terbaru' ini mula beroperasi di sekitar Lembah Klang dan Kota Kinabalu. Bermula 24 November 2007, Suria FM secara rasminya bersiaran di seluruh Semenanjung Malaysia.

google: suria fm, suria fm ulang tahun, parti ulang tahun suria fm, gambar ulang tahun suria fm, penyampai radio suria fm, dj suria fm, suria fm terkini, suria fm terbaru, berita suria fm, gosip suria fm, terbaru suria fm

Permohonan Bekas Isteri Hattan Ditangguh Januari

Posted: 25 Nov 2010 06:42 PM PST


PETALING JAYA: Bekas isteri penyanyi Hattan, Arianie Mohd Abidin diberi peluang untuk menyelesaikan perjanjian dan syarat yang ditetapkan oleh Jabatan Insolvensi sebelum permohonannya untuk menuntut mutaah dan nafkah edah didengar di Mahkamah Rendah Syariah di sini.

Hakim Syarie, Ghazali Ahmad membenarkan kes tersebut ditangguhkan kepada 25 Januari depan bagi membolehkan Arianie yang merupakan seorang pramugari menyelesaikan semua syarat tersebut bagi membolehkan dia melantik peguam syarie.

Arianie, 39, perlu mendapatkan kebenaran daripada Jabatan Insolvensi sebelum meneruskan kes ekoran namanya telah disenarai hitamkan.

Bagaimanapun, penangguhan itu terdahulu dibantah oleh peguam syarie Mohd Roshdan Sujak Rafie yang mewakili Hattan, atas alasan Arianie selaku plaintif telah menggunakan alasan yang sama untuk mendapatkan penangguhan sebelum ini.

"Masa yang diberikan kepada plaintif untuk menyelesaikan perkara tersebut adalah selama tujuh bulan. Namun, sehingga kini ia tidak pernah diselesaikan.

"Ini jelas tidak menunjukkan kesungguhan plaintif untuk menjalankan kes ini. Saya mohon kes dibuang kerana plaintif tidak bersungguh-sungguh untuk meneruskan kes," katanya.

Mohd Roshdan menambah, Hattan juga perlu berhadapan dengan kes mahkamah setiap kali kes ditangguhkan.

Peguam Syarie Hazirah Othman membantah dan mengatakan Arianie tidak akan melantik dirinya jika tidak serius untuk meneruskan kes tersebut.

"Saya sendiri tidak akan bersetuju untuk mewakili seseorang jika pelanggan tidak serius," katanya dan menambah, Arianie sedang dalam proses mencari penjamin yang layak dan komited.

Prosiding mahkamah pada Rabu, hanya diwakili oleh peguam-peguam syarie.

Permohonan mutaah dan nafkah edah difailkan selepas Hattan yang popular dengan lagu Rendang Tak Berbuah dan Arianie sah berpisah dengan talak satu pada 10 Mac 2005.

Semasa itu, Hattan atau nama sebenarnya Mohd Shukri Shahabuddin, 46, mengesahkan lafaz cerai yang dilafazkan di rumah kediamannya di nombor 29, Tropicana Golf dan Country Resort pada malam 31 Disember 2004.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 17 Disember 1996 dan dikurniakan seorang anak, Adam Eiman, 13, yang diletakkan di bawah jagaan Hattan.

TV3 Rungkai Kisah Putera Katak & Pengidap Amnesia

Posted: 25 Nov 2010 06:42 PM PST


Seribu Kali Cinta telah bersiaran bermula 15 November lalu di slot Akasia, setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 6.30 petang.

Drama cinta romantis ini menggandingkan pasangan kekasih, Kamal Adli dan Intan Ladyana mengisahkan kesungguhan Nizam (Kamal Adli) dalam membuktikan cintanya terhadap kekasihnya, Miasara (Intan Ladyana) yang mengalami sindrom Amnesia.

Nizam pada asalnya mahu bercuti di Pulau Aman telah terpikat dengan Miasara di situ. Walaupun mereka serasi bersama namun apa yang dilakukan oleh Miasara pada hari ini akan dilupakan pada hari keesokannya. Justeru, Nizam hanyalah seorang yang tidak dikenali bagi Miasara apabila menjelang pagi esok.

Ayah Nizam, Hisyam mendesak Nizam agar pulang ke Kuala Lumpur bagi menguruskan syarikat beliau. Baginya, Nizam masih belum matang dan serius dalam hidupnya. Ibu bapa Miasara juga tidak yakin dengan hubungan Nizam dan Miasara lalu mereka pun menasihatinya agar melupakan hasrat untuk mengahwini Miasara.

Nizam tekad untuk mencintai Miasara dengan sepenuh hati walaupun dia perlu melafazkan seribu kali cinta kepada gadis idamannya. Bagi membantu memulihkan ingatan Miasara, Nizam telah merakamkan hubungan mereka. Miasara terharu dengan kesabaran Nizam namun masih tiada perubahan dalam memulihkan keadaannya.



Nora Danish sebagai Trisha dalam drama 'Putera Katak'.
Seribu Kali Cinta diterbitkan oleh Rozie Othman daripada SRS Production Sdn Bhd. Drama siri yang mempunyai 24 episod tersebut diarahkan oleh Haris Kadir turut membariskan barisan pelakon handalan tanahair seperti Norkhiriah, Cat Farish, Marsha Milan Londoh, Rozie Othman, Abu Bakar Omar, Aida Haleda, Shaharuddin Thambi, Idris Mat Diah, Sheila Mambo dan Priya Ana.

Sementara itu, slot Lagenda bakal menyiarkan Putera Katak yang diadaptasi daripada cerita dongeng The Frog Prince mulai 29 November ini, setiap hari Isnin hingga Khamis jam 4.30 petang.

Putera Katak diterbitkan oleh Talisman Pictures diarahkan oleh Adam Hamid serta nukilan skrip oleh Sharifah Abu Salem. Siri drama yang mempunyai 20 episod tersebut membariskan pelakon-pelakon popular seperti Nora Danish, Zizan Nin, Fazren Rafi, Norseha, Bia Rameshan, Kaza, Puteri Sarah, Haniff Karamdin, Liza Abdullah, Hamidah Wahab, Mak Jah dan ramai lagi.

Drama terbaru di slot Lagenda ini akan membawa para penonton ke alam fantasi dan magis Putera Amar dalam menemui cinta sejatinya dalam membebaskan diri daripada sumpahan.


Putera Amar tidak bertukar menjadi manusia selepas dicium oleh Puteri Zadora dalam drama 'Putera Katak'.
Putera Amar (Zizan Nin) telah disihirkan oleh kekasihnya, Puteri Zadora (Bia Rameshan) yang kecewa apabila Putera Amar tidak menjelma menjadi manusia walaupun sudah diberikan ciuman.

Lantas, Putera Amar dibuang ke bumi dan terpaksa menjalani kehidupan sebagai katak selamanya. Amar (katak) dibela oleh Trisha (Nora Danish), seorang pencinta haiwan.

Amar tetap optimis bahawa dia akan menjadi manusia semula kerana cinta suci akan memulihkan dirinya suatu hari nanti.

Lima tahun berlalu, Puteri Zadora sedar bahawa sihir kakaknya, Puteri Ixora (Norseha) telah menghalang Putera Amar untuk kembali menjadi manusia. Maka, Puteri Zadora telah menghantar panglimanya, Zamir (Fazreen Rafi) untuk menjejaki Putera Amar untuk dibawa balik ke planet Zadora.

Zamir berjaya menemui Putera Amar tetapi Amar enggan pulang kerana perbuatan kejam Puteri Zadora masih menghantuinya. Putera Amar yakin bahawa Trisha yang sangat menyayanginya (katak) ialah cinta sejatinya.

google: seribu kali cinta, seribu kali cinta sinopsis, seribu kali cinta video streaming, seribu kali cinta tv3, kisah seribu kali cinta, cerita seribu kali cinta, pelakon seribu kali cinta, pengarah seribu kali cinta, OST seribu kali cinta, soundtrack seribu kali cinta, download seribu kali cinta, tayangan seribu kali cinta, poster seribu kali cinta, rumusan seribu kali cinta, seribu kali cinta komen, seribu kali cinta review

Konsert Francissca Peter Sempena 33 Tahun Oleh SITI AZIRA AB

Posted: 25 Nov 2010 06:39 PM PST


PETALING JAYA: Selepas sekian lama menanti, penyanyi tersohor Francissca Peter akan muncul dengan konsert besar-besarannya pada awal Februari 2011.

Konsert sempena usia 33 tahun Francissca atau nama sebenarnya Luciana Francissca Peter itu dijadualkan akan berlangsung selama tiga hari.

"Konsert pada hari pertama akan diadakan secara tertutup untuk rakan media sahaja manakala dua malam lagi terbuka untuk para peminat saya," kata Francissca ketika ditemui di rakaman Revolusi Anugerah Juara Lagu (AJL) 25 di Sri Pentas, di sini, Khamis.

Menurut juara sulung AJL ini, konsert tersebut dianjurkan oleh peminatnya dan perancangan telah dilakukan sejak tiga tahun lalu melalui pengurusnya, Bibiana Peter.

Namun peminat yang tidak mahu dikenali itu telah mengesahkan untuk menganjurkan konsert tersebut beberapa minggu lalu.

"Saya berharap ramai peminat yang akan datang dalam konsert selama tiga jam itu yang diadakan secara besar-besaran.

"Sebelum ini saya selalu membuat persembahan di samping artis lain tetapi kali ini hanya saya seorang. Saya berasa sangat teruja yang tidak mampu diungkapkan dengan kata-kata," ujarnya.

Tambahnya: "Saya telah membuat persediaan selama dua bulan selain berlatih melalui persembahan korporat yang dilakukan.

"Saya akan menyanyikan lagu-lagu popular saya sebanyak yang mungkin dengan susunan lagu yang baru dan segar.

"Tetapi apabila saya mengumumkan tentang konsert ini, ramai peminat memberikan senarai lagu untuk dinyanyikan seperti Sekadar Di Pinggiran, Kau Lilin Cinta Ku, Pasti Kembali, Kerna Terpaksa dan Aku Kehilanganmu."

Bagaimanapun dia enggan menceritakan lebih lanjut tentang konsert tersebut sehingga sebuah sidang media akan dilakukan tidak lama lagi.

Dalam perkembangan lain, dia menerbit dan menggubah lagu untuk beberapa penyanyi.

Francissca juga adalah Duta untuk Organasasi Kebajikan Antarabangsa World Vision di Malaysia (International Aid Organisation World Vision) selama 5 tahun

Dia membuat kolaborasi dengan menyanyikan lagu tema untuk organisasi itu.

google: francissca peter, francissca peter facebook, francissca peter twitter, francissca peter blog, francissca peter myspace, francissca peter and family, francissca peter dan anak, francissca peter dan suami, keluarga francissca peter, photo francissca peter and family, foto francissca peter, gambar francissca peter dan anak, francissca peter 2010, album baru francissca peter, lagu baru francissca peter, single terbaru francissca peter, francissca peter mp3 download, francissca peter wiki, francissca peter bio, francissca peter biodata, francissca peter profile, francissca peter seksi, francissca peter hot, francissca peter panas